View Full Version : The 69 eyes..=)
Melinda
15.8.2002, 16:50:46
Huomasin juuri ettei tästäkään bändistä ole täällä aihetta ..itselläni vaan kolme The 69 eyes:in cd:tä.
Blessed be,Wasting the dawn ja Paris kills (joka ei mielestäni ole kovinkaan ihmeellinen).
Kuulin ensimmäistä kertaa 69:n lauluja moontv:ltä ja bändx:ssäkin se on listoilla näkynyt..parhaita biisejä on ehdottomasti mielestäni:dance d amour,chair..muita en nyt tähän hätään muista ku en ole taas vähään aikaa kuunnellut, mutta blessed be on tuhat kertaa parempi kun tämä uusi Paris kills.
Vanhempaakin tuotantoa olisi kiva hankkia..mutta taidan kuunnella ensin kaverilta(jolla on yksi vanhempi 69:n cd)koska en oo mikään niin 69 eyes:in fani.. :)
Niijoo ja 69 eyesin kotisivu on kai sit osotteessa:www.the69eyes.com tai jotain.. :)
Rowena
15.8.2002, 19:29:14
Omistan kaksi levyä niiltä, Blessed be ja Paris kills.
Mielestäni Blessed be on paljon parempi kuin se uusin...
Paris killsillä on muutama ihan hyvä biisi, mut ne kaikki biisit ei oikeen sykähdytä... Lempibiisejäni on Velvet touch, Gothic girl, Forever more, Brandon lee...
yksisiipi
16.8.2002, 9:10:15
Blessed Be levy oli aluksi ihan hyvää kuunneltavaa, mutta se alkaa kyllästyttämään turhan nopeasti. Ei ollenkaan huono kuitenkaan. Uusi levy on jo sitten kaikessa tylsyydessään edellisen levyn kopio. Kuunteleehan sitä (ehkä), mutta en ostaisi. Pidän enemmän bändin "Blessed Be" -levyä aiemmasta tuotannosta, se on ROK! :D
Dreamer
17.8.2002, 17:47:19
Olen tainnut jonnekkin laittaa pitäväni, itseltä löytyy nuo Blessed Be ja Paris Kills albumit. En kyllä nykyisin kuuntele niin paljon, mutta tuossa keväällä vielä jatkuvasti. Silloin Velvet Touch ja Brandon Lee ja pari muuta oli todella paljon kulutuksessa olevia kappaleita. Saa nähdä, jos vielä joskus jaksan sormiani ojentaa niiden levyjen suuntaan, että soimaan saan. Joskus käy niin.
Ehkä jos uuden albumin tekevät sinne hieman vanhemman suuntaan, niin saatan taas kiinnostua hieman enemmän. Ei siinä uudessakaan niin vikaa ole, mutta se ei vain kuulostanut aivan siltä mikä tuntuu minusta hyvältä.
Kurotora
17.8.2002, 19:14:12
Nyt kun olen livenä tuon nähnyt niin pitää sanoa että todella syvältä tuo on. Silloin kun Him menestyi niin 69 eyes siinä vanavedessä vaihto tyyliään selvästi ja kyllähän siinä pari hittiä tulikin mutta ei paljon muuta. Jyrki on kyllä onneton laulaja, livenä sen totuuden vasta huomaa. Ja lavakarismasta nyt ei kannata edes puhua...
Noh, uppoaa varmaan näille teinigooteille. Eikä siinä mitään... Mutta itse arvostan bändejä juuri livekeikkojen perusteella. Tyttöystävällä on tuo Blessed Be ja siinä on 4 hyvää biisiä, nimittäin ne 4 ensimmäistä. Ja nekin on kaikki NIIN samalla hittikaavalla tehtyjä että huh huh!
Vodoun
19.8.2002, 20:02:31
nooh, aika naurettavaa: provinssissa:
"tämä on teille kaikille pienille mustille sydämmille siellä..."
ja
" kävimme ranskassa vähän aika sitten kiertelemässä" ja sitten se laulaja hokee koko illan joka kappaleen jälkeen merci beaucoup ja lausuu sen vielä [mersi bokuu] ja yrittää niin olla ranskalainen..
siinä vaiheessa ei pystyny muuta kun nauramaan. tosi säälittävä esitys.. huhhuh...
Noirre
20.8.2002, 16:58:10
Muuten niitten konsertti oli kyllä odotettua parempi.
Mielestäni The 69 Eyes sukkaa ja aika pahasti, en ole yhtään hyvää biisiä yhtyeeltä kuullut, ja Dance d'amour on ainoa edes kuunneltava biisi, uusi tuotanto on sitten aivan syvältä. Sanotaan, että taso laskee ja laskee koko ajan. Ei 69 Eyesiä minulle.
EDIT:// Muutama pilkku pois ja yksi sana lisää.
Lunete*Almasy
22.6.2003, 21:06:27
Viime vuonna minuun iski jokin outo levynostamisvimma, jonka aikana onnistuin hankkimaan myös tämän kyseisen yhtyeen levyt Paris Kills ja Blessed Be. Niihin tosin kyllästyin suhteellisen nopeasti. Vaikka kyllähän niitä biisejä aina joskus jaksaa kuunnella. Itse pidän enemmän tuosta uudemmasta, suosikkibiiseiksi voisin mainita vaikkapa Crashing High:n, Betty Bluen, Stigmatan ja Velvet Touchin.
cenedra
23.6.2003, 16:07:18
69eyes on mielestäni sellainen aika keskinkertainen bändi, keskinkertaiset lyriikat keskinkertaista musiikkia ja muutenkin keskinkertainen.
Uusin levy on kuulemani mukaan erittäin tylsistyttävä, mutta Blessed bellä on muutamia ihan ok biisejä ne neljä ekaa ja kutonen(en muista nimiä), mutta levyä ei kuitenkaan jaksa kuunnella mitenkään erikoisen paljon.
Sitten on vielä tuo Wasting the dawn levy, joka on minusta oikeastaan aika hyvä levy vaikkei sitä niin hirveästi olekkaan tullut kuunneltua (noh ei nyt 69eyesia yleensäkään) ja ainakin Wasting the dawn, Truck on (aika hassu, mutta jotenkin silti hyvä) ja muutama muu joiden nimiä en muista ovat erittäin hyviä biisejä.
En ole 69eyesiä koskaan livenä mennyt katsomaan, vaikka tilaisuuksia on ollut useampi kuin yksi, mutta kun ei erikoisemmin kiehdo niin mitä sitä nyt turhaan...
Ihan totta on se, että blessed be on parempi kuin uusin paris kills.Se on varmaan kaikista niiden levyistä paras.
Itelläni on 3 levyä.
Blessed be
Paris kills
Wasting the dawn
Livenäkin on tullut parikin kertaa nähtyä ja nään taas parin viikon päästä uudestaan.
Parhaita biisejä ovat: Brandon lee, stolen season, the chair, betty blue ja jne.
En kylläkään ole piiiiitkäään aikaan kuunnellut noita levyjä. Onhan moni muu bändi paljon parempi, mutta kyllähän noiltakin pojilta iha hyvää musaa irtoo. Vaikkakin sitä kyllä kyllästyy liiallisen kuuntelemisen takia aika nopeasti ja vaihtaa parempaan musiikkiin.
Kuitenkin minusta 69 eyes soittaa hyvää musiikkia, ainakin minun korvani tykkäävät.
olen kuunneelut bändiä tvssä mutta ei ole pahemmin iskenut, kunnes latasin waiting in the dawnin ja next stop paradise. Serkkuni lainasi eilen (26.6) kome viimeisin levyä ja niistä ajattelin polttaa itselleni kopion parhaista kappaleista. Bändi on ihan hyvä mutta olisin toivonut vähän lisää synkkyyttä kappaleisiin, siis ihan vähän, tai sitten ehkä ei ollenkaan.....
Ei oikein nappaa muhun niitten musa. Onhan niillä ihan kuunneltavia Biisejä muutama...
Mutta se on fakta kun kuulee yhden niiden kipaleen niin on kuullut kaikki
Diamond
7.10.2003, 11:57:29
69eyes on mielestäni parhainta suomi metallia olla voi. Parhaimmat biisit chair,dance d amour,gothig girl. Mulla ei ole vielä yhtään The69eyes albumia ja kohta saan yhen blessed be.
Necroth
7.10.2003, 15:41:33
Ennen (1-2 v sitten) se vielä iski, ja aika lujaa. Nykyisin sitä ei enää tule kuunneltua juuri olenkaan. Ei tämä bändi siis mikään pohjanoteeraus ole, mutta parempiakin löytyy. Ja kyllä tätä mielestäni mielummin kuuntelee kuin HIM:iä vaikka ne hieman saman tyylisiä ovatkin. Jyrkillä on kyllä mielestäni mukavan kuuloinen ääni. Semmoinen matala, mutta selkeä, ja aivan jumalaiset hiukset. Jos hiuksia voisi cloonata kasvamaan identtisiksi, niin koittaisin saada cloonattua Jyrkin hiukset. Tai sitten vain yksinkertaisesti revin ne sen päästä jossain syrjä kadulla...
Ferithem
7.10.2003, 18:19:18
The 69 Eyes soittaa hyvää musiikkia, siitä en rupea kiistelemään. Yhtään kyseisen yhtyeen levyä minulla ei valitettavasti ole, mutta kun tuo Framed in Blood ilmestyi kerran kauppoihin, niin tuleepa yksi kohta Joulupukin kirjeeseen lisää :D
yksisiipi
7.10.2003, 18:27:01
Että minä nauroin nähdessäni uutukaisen DVD:n nimen "Helsinki vampires"
Yhtyeeltä taisi ilmestyä videolevyyn liittyvä kokoelma cd:kin. Ehkäpä kuuntelemisen arvoinen, vanhempi materiaali (eli kaikki ennen levyä Blessed Be) on minulle täysin tuntematonta. Kuulemma rokimpaa. Blessed Be itse on kohtuuhyvä goottilevy, tosin kun se on melkoista radiosoittomusiikkia, sitä ei kauaa jaksa kuunnella, alkaa kyllästyttämään. Uusi levy taas, melodiat on osittain ihan hyviäkin, toimivia ainakin, mutta kopioi liikaa edellisellä levyllä opittuja hittikaavoja. Muutama hyväkin hitti, mutta muuten kyllästyttää ihan liian nopeasti, tai ei oikeastaan koskaan edes innosta. Ei minuun ainakaan kopannut. Sanat sen sijaan, kaameampaa lyriikkaa ei voisi olla. Tai ehkä, mutta minusta itsensä toistaminen on hirveää, varsinkin kun yhdessä biisissä on vähän sanoja ja sitä paljon enemmän laulettavaa - lauletaan siis uudestaan eka säkeistö ja taas muutaman kerran kertsiä. Sitten tunnelmallinen kosketinpimputus tai skittasoolo, kertsi taas muutaman kerran ja luojan kiitos, kappale on loppunut. Jussi 69 on iljettävä rumpalismies, ainakin sen perusteella mitä hän musavideoissa hyppii. Jyrki on ihan hyväkin vokalisti, saisi vain panostaa sanoituksiinsa.
Leviathan
8.10.2003, 5:32:03
Hmm, en omista levyja, pitäisi ostaa varmaankin.
Pidän heidän musiikistaan ja suosikki kappaleeni on Forever more ja Dance d Amour.
Kyllä sitä kuuntelen ja tuskin ihan heti kyllästynkään, tai se riippuu vähän niiden CD:stä jonka ostan.
Mayatar
8.10.2003, 10:28:51
Alkujaan kirjoittanut Vodoun
nooh, aika naurettavaa: provinssissa:
"tämä on teille kaikille pienille mustille sydämmille siellä..."
ja
" kävimme ranskassa vähän aika sitten kiertelemässä" ja sitten se laulaja hokee koko illan joka kappaleen jälkeen merci beaucoup ja lausuu sen vielä [mersi bokuu] ja yrittää niin olla ranskalainen..
siinä vaiheessa ei pystyny muuta kun nauramaan. tosi säälittävä esitys.. huhhuh...
Alkujaan kirjoittanut YS
Että minä nauroin nähdessäni uutukaisen DVD:n nimen "Helsinki vampires"
Tämän takia minä en pysty suhtautumaan 69eyesiin mitenkään. Olen nähnyt kaksi tv-haastattelua, ja molemmissa sai kyllä kuulla niin naurettavaa tekstiä, että meinasi tippua tuolilta. Itse soittajien persoonan ei ehkä pitäisi vaikuttaa siihen miten suhtautuu musiikkiin, mutta tässä tapauksessa asialle ei enää voi mitään.
yksisiipi
8.10.2003, 12:48:14
Originally posted by Maya
Tämän takia minä en pysty suhtautumaan 69eyesiin mitenkään. Olen nähnyt kaksi tv-haastattelua, ja molemmissa sai kyllä kuulla niin naurettavaa tekstiä, että meinasi tippua tuolilta. Itse soittajien persoonan ei ehkä pitäisi vaikuttaa siihen miten suhtautuu musiikkiin, mutta tässä tapauksessa asialle ei enää voi mitään.
Se on hassua, miten 69silmän hassut haastattelutkin vaikuttavat musiikkinsa kuuntelemiseen. Ehkä tilanne olisi toinen, jos 69 todella soittaisi todella hyvää musiikkia, mutta kun se on sellaista teinigoottimetallia, niin samapa tuo, ärsyttävät bändinjäsenet vain tekevät musiikista ärsyttävämpää. Yhden haastattelun olen nähnyt, jossa oli kaksi tyyppiä, joku kitaristi tai basisti (se kalju), ja sitten itse ihana Jussi69, joka oli enemmän äänessä. Mitäs hän keräilikään, krusifikseja vai ristejä? I'm true goth.
So sayeth Cenedra
69eyes on mielestäni sellainen aika keskinkertainen bändi, keskinkertaiset lyriikat keskinkertaista musiikkia ja muutenkin keskinkertainen.
Voiko tuohon mitään lisätä (olettaen, että keskinkertainen ei ole liiemmin positiivinen ilmaus).
Mayatar
8.10.2003, 13:01:54
Alkujaan kirjoittanut yksisiipi
Ehkä tilanne olisi toinen, jos 69 todella soittaisi todella hyvää musiikkia, mutta kun se on sellaista teinigoottimetallia, niin samapa tuo, ärsyttävät bändinjäsenet vain tekevät musiikista ärsyttävämpää.
Olet kyllä aivan oikeassa. Jos musiikki olisi jotenkin todella nerokasta, sitä varmaanki pystyisi ignorettamaan soittajien persoonan eri tavalla. On tosin kamalaa huomata, että teinigoottejahan nuo bändin jäsenet muistuttavat enemmän kuin mitään muuta. Nyt tarvitsee vain pohtia kummassa ilmiö ilmeni ensimmäiseksi, musiikissa vai bändin jäsenissä.
Melkor
10.10.2003, 8:23:32
Kyllähän siitä on jo aikaa kun tuohon 69 eyesiin tutustuin. Silloin tukkäsin bändistä enemmän, mutta nyt olen jo kyllästynyt...
Uudesta tuotannosta en tykkää juuri yhtään, mutta en ole kuullutkaan sitä kovin paljon.
Sentään Blessed Be:llä on muutamia hyviä ja kuunneltavia biisejä. Suosikki kappaleeni on sitten varmaankin Brandon Lee.
Kirishin
13.10.2003, 13:25:20
JESS!! vihdoinkin puheenaihe joka miellyttää!!
ite omistan vain kaks the 69 eyes:in levyy blessed be ja paris kills. omasta mielestä blessed be on parempi verrattuna paris kills:iin paras kipale on mun mielest the chair. se vaan on niin ihana!!
nyt kun oon saanu oman tietokoneen ja kaikki hyvät ohjelmat siihen niin oon alkanu ladata musaa omalle koneelle niin löysin lisää the 69 eyes:iä yks tosi hyvän kipaleen nimi on heaven-hell!haluasin sen levyn, mutta kaupoissa en oo sitä nähny jotta jos se on siellä niin se on hemmetin hyväs piilossa... mutta kyllä mä sen vielä joskus saan!!
jos jossain päin suomee 69 eyes vetäis keikkaa niin mä olisin jo menossa sinne!! ongelmana vain on äiti joka päästää mut pitkin hampain provinssi rockiin vain jos saan kaverin tuleen mun kanssa sinne...
the 69 eyes:iä parempaa yhtyettä tuskin onkaan. jos on niin näyttäkää mulle niin lupaan syödä kultakalani!!
Kuuntelen juurikin kyseistä kipaletta ja aattelin kantaa korteni kekoon vastaamalla tähän jo vanhempaan ketjuun. En ole paljonkaan aiemmin kiinnittänyt koko The 69Eyes bändiin huomiota, mutta nyt kun on paljon tullut radiota kuunneltua, pisti heti korvaan kappale Lost Boys.
Hyvää musiikkia tuntuu olevan. Tulee sellainen menofiilis. Pitäísi päästä bailaamaan. Ei kait siinä musiikissa aina tarvitse olla elämää suurempia sanoja, riittäähän se sekin kun tulee vain hyvä fiilis. Bändin pojat ovat kyllä hassuja pörröisine hiuksineen ja vahvoine mustine silmineen. Täytynee etsiä lisää hyviä kappaleita kyseiseltä bändiltä.
cRaZy Al BhEd
28.8.2004, 14:18:30
Minä pidän. Lost Boys on hyvä, kyllä, I agree. Systerillä on kokoelmalevy Framed in Blood tjsp. ja sitä onkin tullu kuunneltua ja kuultua roppakaupalla. Lisäksi sillä on Wasting the Dawn, mistä myös pidän.
Typillä on hyvä ääni (I luv matalia ja maskuliinisia ääniä) ja tyyli sellainen suht neutraali. Suosikkibiisini on the chair, mutta huonoa biisiä en ole levyiltä löytäny.
Bändin imago ja ulkonäkö on kyllä hiukan hassu ja goottiteinimäinen, mutta kukas siitä välittää, kun kerran tekevät kivaa musaa.
Muutamia yksittäisi biisejä kuullut bändiltä, jotka ovat olleet laidasta toiseen. "Dance L'amour" (?) oli suorastaan järkyttävää. Joka kerta vaihtui radiotaajuus kun tämä tuli eetteristä. En tykkää en sitten ollenkaan. Tätä ennen on kuitenkin ollut myös hyvä biisi, nimittäin "Brandon Lee". Kyllä rokkaa ja on vähän samanlaista meininkiä kuin "Lost Boys" kipaleessa. Niin ja kun tuli mainittua "Lost Boys" niin sanottakoon, että kyllä tämäkin rokkaa.
Satuin näkemään bändin livenä Ruisrockissa ja lavashow'ta oli kiva katsella, varsinkin Jussi69:n soittamista. On se vähän koomista kun tuollainen piiskanlyömä menee rumpuihin ja pitää hakea voimaa ihan ylhäältä saakka, että niistä rummuista lähee yleensäkin jotain ääntä =) No leikki leikkinä, omaperäiseltä ja hyvältä näyttää. Laulajasta en hirveästi diggaa.
Berrycake
23.9.2004, 8:29:12
Njuu, onhan noita 69 silimän levyjä kertynyt kolme kappaletta hyllyyn. Wasting the dawn, Blessed Be, sekä Paris Kills. Itse pidän heidän leppoisasta ja rullaavasta rokistaan, joka muistuttaa muuten vokalistin äänenkäyttöä myöten pelottavan paljon erästä Sisters of Mercyä :] Itseasiassa, viimeksi kun SOM kuuntelin, ajattelin vain tätä huimaa yhdenmukaisuutta koko ajan :p Mukavin levy noista äskeisitä on muuten "Wasting the dawn". Mutta tuleepahan tuota Blessed betäkin joskus pyöritettyä. "Framed in blood" on vain niin hyvä kappale. Musiikki sinänsä on siis ihan leppoista ja miellyttävää kuunneltavaa, mutta itse bändin jäsenet taas sitten... hmm. Kuten tuossa aijemminkin on jollain näköjään ollut puhettakin, niin heistä tulee nykyisin ihan liikaa ns. "teinigootti" tyyli mieleen. Vaikka onkohan niin, että suomen noussut "teinigoottityyli" on ottanut tuulta alleen viimevuosina juuri 69 eyesistä? Bändihän on nimittäin todella suuressa suosiossa ainakin nuoremmalla mustahuuliväellä, jonka edustajat monesti juuri kantavat tätä teinigootin ikävänkuuloista leimaa. No jaa. Enpäs ole tuosta ihan varma. Jääköön siis pelkäksi heitoksi. Kas noin. Dot...
Minun "Jyrki69- imago" kammoni sai alkunsa eräästä Mix- lehden jutusta, jossa mies poseerasi huulet supussa- tyyliin muikistellen. Ja kun siitä Jyrkistä vielä mielestäni puuttuu semmoinen luonnollinen karisma, niin hän näytti lähinnä miespuoliselta tyrkyltä. Ostin lehden ja vein kotiin ihan silkkaa pöllämystyneisyyttäni, ja näytin sitä sitten varmaan kaikille kavereilleni kauhusta kalpeana. No, ainakin "Helsingin vampyyri" sai jonkun kauhusta kalpeaksi, mutta mitä luultavammin ei kuitenkaan toivomallaan tavalla. Musiikissa (ainakin siis vielä tätä uusinta sinkkua aikaisemmassa) ei vielä mielestäni ole ollut mitään nokittavaa, mutta itse bändin imago on mielestäni menossa melko pahasti alamäkeen. Uusimmasta Lost boysista en muuten pidä ollenkaan, en tiedä miksi, enkä osaa sitä perustella. Se vaan on tylsä ja huono kappale, jota ei jaksa kuunnella.
Keikoilla Jyrkin ääni onkin sitten ihan toinen juttu.
Tuo on muuten ihan tosi juttu. Muutaman kerran olen festaroinnin yhteydessä käynyt nyt kyseisen kokoonpanon jollotusta kuuntelemassa, ja voinpa sanoa, että Jyrki ei kuulosta kovinkaan matalaääniseltä tai muutenkaan samalta kuin mitä levyllä kuulee. Studiossa voi kai laulella sen verran hiljaisemmalla volyymillä, että ääni kuulostaa matalammalta. Mutta keikoilla taas kun laulaa livenä niin äänenkin täytyy kuulua isommalla. Tällöin ääni alkaa kuulostaa jopa hieman kimeältä. Tiettyjen kappaleiden yhteydessä tämä ei sitten toimi ei alkuunkaan, ja lopputulos saattaa kuulostaa melko hölmölle.
Granite
23.9.2004, 9:23:30
Itse pidän heidän leppoisasta ja rullaavasta rokistaan, joka muistuttaa muuten vokalistin äänenkäyttöä myöten pelottavan paljon erästä Sisters of Mercyä :]Jyrki tosiaankin yrittää kovasti kuulostaa esikuviltaan Andrew Eldritchiltä ja Peter Steeleltä, mutta Jyrkin teennäinen kiisselit suussa mumiseminen on pelkästään koominen yritys kuulostaa jotenkin miehekkäämmältä jotta pikkuiset mustahuulitytöt rientäisivät pöksyt märkinä ostamaan ah niin ihanalta kuulostavia levyjä. Keikoilla Jyrkin ääni onkin sitten ihan toinen juttu.
Alkujaan, joskus 90-luvun taitteessa 69 Eyes oli garage-tyylinen glamrockbändi. Sitten he muuttivat lookinsa gootti-tyyliseksi ja tekivät gootti-biisin josta muodostui hitti. Sen jälkeen he ovatkin vuosien varrella tehneet saman biisin uudelleen ja uudelleen. Mikäs siinä kun jengi ostaa. Luulenpa kuitenkin että merkittävä osa levymyynnistä tapahtuu kuitenkin nättien poikien poseerauskuvien, ihqun rumpali-Jussin rasvaimussa ja kauneusleikkauksissa väsättyjen vatsalihasten ja yleisen pahis-vampyyri-imagon avulla.
Ihan kiva jos joku saa itselleen 69 Eyesista jotain irti, mutta itse jätän bändin ja heidän musiikkinsa suosiolla muille.
Davidson
6.3.2005, 12:19:58
Lempikappale on Devils ja se on sitä oikeaa heviä. 69 eyes ei sitten ole mitään kikkeliheviä!
On tainnut mennä asennekasvatus perille. =) Ai senkö takia sinä kehtaat kuunnella 69 eyesia, koska se ei kuulu sellaiseen genreen, josta kaverit eivät pidä?
Mutta aiheeseen. 69 eyes on kokonaisuutena melko tylsää musiikkia. Olen kuullut joitakin näitä hittibiisejä, ja niistä ehkä parhaimmalta on kuulostanut Devils. Musiikki ei aiheuta hirveitä inhoreaktioita, mutta jos satun näkemään bändin vaikka telkkarissa, vaihdan mieluummin kanavaa kuin jään kattelemaan näitä "goottihirmuja".
Ja tähän loppuun vielä on aivan pakko quotettaa Cenedran pikku hiljaa jo legendaariseksi muodostuva lausahdusta, koska siinä tiivistyy ehkä juuri parhaiten minunkin mielipiteeni Kuudestakymmenestäyhdeksästä Silmästä:
cRaZy Al BhEd
6.3.2005, 12:46:59
Minä täällä taas... Olen noita siskon levyjä (lähinnä Framed in Blood ja Paris Kills) kuunnellu, en ite omista porukan albumeja ollenkaan. Uusin pitäisi hommata, mutta levykauppa on rikastunut jo aivan liikaa miun roposilla, kun Apocalyptica-fanitus iski. :3
Eniten tykkään uudemmasta tuotannosta, Blessed Be, Paris Kills ja Devils -albumit. Vanhemmassa musassa (Wasting the Dawn, Savage Garden) on jotenkin liikaa värkkejä ja syntikkaa, sekä Jyrkillä kimeämpi ääni. Imago ei edelleen iske minuun, lähinnä hymyilyttää, mutta so what. Jos ovat goottipoikia, niin ovat, musa ei siitä huonone.
Ja voi stna Welc jos poistat!
Ei olis mikään ihmekään, kun puolet surkuhupaisan lyhyestä postistasi on lyriikoita ja sen tilittämistä, mitä 69 eyes EI ole. Opettele perustelemaan!
Se asia, mikä The 69 eyesissä tosiaan ärsyttää: bändin jäsenet ovat aivan kuin tienigootteja, vaikka ovat aikuisia. Koko ajan sellainen pelleily ja angstaus -meininki päällä, kuten tämän ketjun joistain postauksista näkyy. Tuo tekee sen, että yhtyettä ei voi ottaa vakavasti.
Jos nuo miehet olisivat hiukan asiallisempia, voisi 69 silmän musiikkikin upota paremmin.
En käännä kanavaa autossa cityltä pois, jos tätä sattuu tulemaan, mutta, kuten joku jo sanoikin, keskinkertainen olisi tosiaan paras sana kuvaamaan kyseessä olevaa yhtyettä.
Necrofobia
6.3.2005, 15:50:22
Plääh, ala-arvoista goottipoppia, joka saa nuorison pukeutumaan mustiin. Biisien melodiat ovat plagioitu aikaisemmilta goottilaisilta ja ne ovat kaiken kaikkiaan äärettömän tylsiä. Mikäli musiikki olisi edes jollain lailla synkkää siinä saattaisi olla järkeä mutta se ei ole.
Vokaalit ovat myös äärettömän huonot. Ne kuulostavat siltä kuin normaalia laulua olisi hidastettu. Itse asiassa olen kokeillut hidastaa normaalia laulua ja se kuulostaa juuri 69 laululta. Yksi positiivinen puoli on se että rumpali on hauska (=naurettavan näköinen). Music for masses, hyi.
Olen puhunut.
ah, the69eyes. kyllä lähtee. tekee älyttömän hyvää musaa ja jyrki69 ääni sen laulaessa on jotain niin parasta.
mulla on niitten kaks levyä, vielä en oo aikasempia kerenny hankkimaan. meinaan mulla on niitten kaks uusinta levyä. tekis mieli hankkia kaikki, mutta en niin suuri fani ole että kuitenkaan vaivautuisin. kyllä on nautinto kuunnella jyrkin ääntä. :D nam!
JonVonRox
16.3.2005, 1:36:24
Olin katsomassa uutenavuotena keikkaa ja keikkahan se oli. Äänentoisto ei paras mutta huonompiakin uusia vuosia on vietetty :wirn:DD
Itse poppis on tasahyvää ja sopii tiettyyn fiilikseen älyttömän hyvin. Toiseen paikkaan taas ei ollenkaan. Bändi tosin voi painia vielä hieman uskottavuusongelmien kanssa mutta se voi olla tarkoituskin olla sitä mitä on. Brandon Lee kolahtaa kyllä niin kympillä että,...
Millenia
4.5.2005, 17:08:01
Sain käsiini juuri Devils-levyskän, ja hippelöin juuri sekoseitsemännessä taivaassa! Olen kuullut aikaisemmin radiosta pari kipaletta, ja pääasiassa vokalistin ihanan tumma ääni veti puoleensa. Ei mitään poppi-kollien kimeää ininää, vaan pehmeää samettia. Ah.
Kaksi ehdotonta suosikkiani kyseiseltä levyltä on Feel Berlin ja Sister of Charity menee hyvänä kakkosena. Ekassa on meikäläiselle jotain sanoinkuvaamattoman menevää fiilistelyä, tämä on oikeaa herkkua korvilleni. Toisessa on ylevää tunnelmaa, kirkonkellojen kumahtelua ja katolimaista äksettä Jyrkin matalan äänen vastapainoksi. Näitä kumpaakin ylistän 69Eyes:ssä enemmän kuin mitään muuta.
Kaikinpuolin tämä on mukavaa vaihtelua. Ei niin raskasta, mutta ei kevyttäkään. Olen pihalla kuin lumiukko goottimaisuuksista ja sellaisista, ei ole miun juttu. Devils on muuten biiseiltään toistava ja samaa huttua, mutta kyllä helmiäkin löytyy. Helmiä, joista minä pidän tiukasti kiinni.
Mitä muuta? Bändin ulkonäkö ei nyt miuta niin hetkauta, vaikka päävokalisti söpöhkö onkin. Musavideoista on vaikea mennä sanomaan mitään, olen nähnyt vain Devils-kipaleen musavideon. Eikä se minua sen suuremmin kumauttanut kaaliin. Silti, ihan ookoo. :)
Enpä kyseistä bändiä ole koskaan hirveästi fanittanut, mutta kuunnellut kyllä, ja tuo Devils levy minulla on hyllysäkin.
Taisi olla Dance d' Amour (oliko se nyt noin?) minkä bändiltä kuulin ensin. Silloin taisin olla 5. luokalla. Hyvältähän se vaikutti, ja erityisesti tykkäsin laulajan matalasta äänestä, vaikka tiesin, että hän oikein yrittää tehdä sitä. Mutta on se silti omalaatuisen ja hienon kuuloinen. Jotain omaa siis. Mutta kuitenkin, pyysin kaveriltani, että polttaisi minulle levyn, jossa olisi joitain 69 eyesin biisejä. Ja sieltähän niitä tuli, ja osa oli ihan mukaviakin. Kuuntelin aikansa tätä levyä (1kk) ja kyllästyin. Unohdin bändin siihen. Nyt kun sitten tuo Devils levy ilmestyi, niin päätin ihan huvin vuoksi ostaa sen. Biisit menettelee, vaikka nyt se matalaäänisyys alkoi jo pännimäänkin. Mutta ei nämä voita niitä ekan levyn tuotoksia. Lost Boys ja Devils ovat ihan hyviä, mutta siinä ne sitten ovatkin. Soitannolisestikin aika peruskamaa ja välistä kaikkea rasittavaa soundefektiäkin on tungettu väliin.
Bändin imagokin on jotain semmoista, josta en todellakaan tykkää. Ne jätkät on ihan järkyttäviä, ja sen laulajan luuranko puku on aivan kamala. Ainoa tunnustus minkä voin antaa, on se, että Jussi 69 on aivan mielettömän hyvä showrumpali. Olen nimittäin eksynyt näitten keikalle, ja nähnyt heidät livenä. (Ja samalla myös kymmeniä tepetyttöjä.) Mutta niin, hieno show!