View Full Version : Star Wars -sarja
Amadeus III
13.5.2002, 13:55:54
En nyt ole aivan varma siitä onko täällä mitään star warssista mutta nyt ainakin tulee.
Mitä star wars pelejä olette kokeilleet pc:llä?
Itse tykkään kyllä näistä jedi knight peleistä jotka on lähinnä doomin tapaisia 3d-räiskintöjä. Lainasin juuri yhden star wars aiheisen pelin nimeltä Force Commander, se jolta lainasin kyseisen pelin ei pelannut sitä juuri ollenkaan joten päätin itse kokeilla ja nyt olen mennyt sen melkein jo läpi...tietääkö kukaan kyseistä peliä?
Kova star wars fani kun olen niin haluaisin sen uuden jedi outcast II. Tietääkö kukaan tuosta pelistä mitään...arviointeja kannattaako ostaa? :P
Minä olen pelannut jotain Jedi Knightia, mutta noiden Star Wars-pelien laatu on vähän heikohko, että en siitä erityisemmin pitänyt. Yleensäkin lisenssipelit ovat vähän huonoja. Eikä Star Wars:kaan kiinnosta kovin paljoa.
Omasta mielestäni Jedi Knight II: Jedi Outcast oli ihan hyvä peli, ekat kentät oli kunnon pakkopullaa, mutta voiman ja valomiekan astuessa mukaan kohoaa pelin taso ylöspäin. Jedi voimat sun muut on nähtävä ihan itse, niillä pystyy leikkimääm vihollisten kanssa oikein kunnolla, esim Pull level kolmella kun menee laatikon päälle ja vetää maassa olevia vihollisia itseensä päin lentää kaikki kattoon, putoaa maahan ja kuolee, grabit sun muutkin ovat ihan kivoja, vihollisesta voi ottaa kiinni ja heittää kuiluun kolmoslevelin grabilla.
Peli itsessään antaa aika pitkän kuvan itsestään, mutta osittain se johtuu siitä että siinä on monia eri pulmia jotka sitten pitkittävät peluuta.
Pelit lehden arvostelu antoi sille liian huonot pisteet, sen on sentään tehnyt Raven joka on osaava tiimi, mitä kenttäsuunnitteluun tulee on se ajoittain nerokasta, ei ole mitään turhaa juoksemista kuten X-Boxille tulleessa Obi Wan pelissä joka on floppi, suosittelen kuitenkin Jedi Knight II:sta.
Edited by Dante on 13.5.2002 15:26
Amadeus III
13.5.2002, 14:30:26
Täytyy nyt kattoa, Jedi Knight II on aika varmasti seuraava peli jonka ostan ensinnäkin sen takia että jedi powerit ovat aina himo omaksua itte ja toiseksi mulla on kotiverkko, moninpeli oli kuulemma aika hyvä Jedi Knight II:sessa.
Originally posted by Amadeus III @ 13.5.2002 15:30
Täytyy nyt kattoa, Jedi Knight II on aika varmasti seuraava peli jonka ostan ensinnäkin sen takia että jedi powerit ovat aina himo omaksua itte ja toiseksi mulla on kotiverkko, moninpeli oli kuulemma aika hyvä Jedi Knight II:sessa.
Mutta tietolähteesi ei taida olla The-great-NNirvi ja kumppanit :D
Yksin peli on nopeatempoista juoksentelua valomiekan kanssa, ja jotkut jedivoimat haastavat ärsyttävyydessään Half-Lifen singon ja Egonin (vai oliko se Gauss). Se on aika perus räiskyttelypeli, mutta kun maso-mahanen pelaa RtCW:nkin yhdellä rykäyksellä läpi, niin kyllä sinä sitä rakastat :D
isoSILLI
14.5.2002, 14:52:03
Hähää!!!
En mä ole peeceellä paljoa star warsseja pelannut,
paitsi jotain ihme ageofempireswannabe naksauttelu peliä...
PS2lla tosin oikein mainiota ja viihdyttävää star wars: starfighteriä kylläkin.
ps. ajattelin hankkia pc:lle jedi knight II:sen, koska se näyttää erittäin kiinnostavalta...
Ainoan Star Wars peliä jota olen PC:llä pelannut on Star Wars Racer. Ihan kiva peli mutta liian helppo.
Khazar
14.5.2002, 16:23:38
Hmm... sitä Rogue Squardonia (tai mikälie) peliä olen pelannut ja sitten sitä Episodi 1:stä (oliko sillä joku erityinen nimikin vielä?). Ja sitten sitä N64 peliä... hmm... jonka nimeä en muista, mutta oli ensimmäinen N64:n Star Wars.
Originally posted by Amadeus III @ 13.5.2002 14:55
Dark Forces I, Dark Forces II: Jedi Knight, Jedi Knight 2: Outcast, Rebel Assault, Rebel Assault II, Tie-Fighter, X-Wing vs. Tie-Fighter, sekä joku Star Wars -aiheinen puzzlepeli, nimeä en muista.
Kova star wars fani kun olen niin haluaisin sen uuden jedi outcast II. Tietääkö kukaan tuosta pelistä mitään...arviointeja kannattaako ostaa? :P
Kuten tässä ketjussa onkin jo mainittu, ensimmäiset kentät ovat tympeitä lasermiekattomuutensa tähden. Miekka ja Voimat pelastavat paljon, ja lopusta pelistä voi jopa nauttia.
Moninpeli on tosin aivotonta sähellystä parin pelisession perusteella. Koko miekkailu on rakennettu täysin uudestaan, eikä se toimi läheskään niin hyvin kuin yksinpelissä.
Suosittelen peliä kuitenkin lämpimästi.
Jim Profit
23.5.2002, 10:24:03
Originally posted by Dante @ 13.5.2002 15:25
vihollisesta voi ottaa kiinni ja heittää kuiluun kolmoslevelin grabilla.
Ja Gripillähän otetaan kuules hemmoa kurkusta kiinni ja viskastaan valomiekka masun läpi, tulee sellanen pipi mitä ei puhallus paranna (ja sehän myös palaa takaisin sen mahan läpi) ja toimii myös muihinkin Jedeihin n. 50% yrityksistä..ja toimii jo 1.levelin Gripillä
Peli itsessään antaa aika pitkän kuvan itsestään, mutta osittain se johtuu siitä että siinä on monia eri pulmia jotka sitten pitkittävät peluuta.
Juuri niin, esim eksyin sinne hiton Yavinin suolle pariksi tunniksi kun en huomannu sitä mistä pääsi eteenpäin (kyykyssä jostain pienestä raosta). Ja toinen on se että pääset johkin paikkaan jossa on nappi ja kun painat sitä niin jotain tapahtuu mutta et tiedä mitä ja missä...
Jedi Knight 2: Jedi Outcast on ihan kiva peli, tosin alku on kaikkien arvostelujen mukaan puuduttava, son aivan kauheaa.
Mutta valomiekka on mahtava.
Amadeus III
2.6.2002, 14:15:31
Originally posted by Welc @ 14.5.2002 18:28
Moninpeli on tosin aivotonta sähellystä parin pelisession perusteella. Koko miekkailu on rakennettu täysin uudestaan, eikä se toimi läheskään niin hyvin kuin yksinpelissä.
Ostin tämän jedi knight 2 jedi outcastin ja en ymmärrä mitä sä oikein tarkotat tolla "moninpelissä miekkailu on rakennettu ihan uudestaan" jutulla?
Sehän toimii aivan samalla tavalla kuin yksinpelissä, ja sitäpaitsi moninpeli on paljon parempaa ajanvietettä kuin yksinpeli. Olen kokeillut yhen mun kaverin kanssa kaikkia moninpelin mahdollisuuksia ja yksi niistä on vain tyhmä ja se on se jedi master homma, jossa ei ole mitään järkeä.
Jedi knight 2 oli paras ostos aikoihin minulla...vaikka kyllä maksoikin aika paljon.
Originally posted by Amadeus III @ 02.6.2002 15:15
Ostin tämän jedi knight 2 jedi outcastin ja en ymmärrä mitä sä oikein tarkotat tolla "moninpelissä miekkailu on rakennettu ihan uudestaan" jutulla?
Sehän toimii aivan samalla tavalla kuin yksinpelissä, ja sitäpaitsi moninpeli on paljon parempaa ajanvietettä kuin yksinpeli.
Joko Wired Lamp Studiosin foorumi on jossain välissä tyhjennetty, tai sitten olen väärässä osoitteessa, mutta kuuleman mukaan sp-miekkailu koodattiin ensiksi, jonka jälkeen koko homma vedettiin uusiksi multiplayeriin. Lucasarts ilmoitti syyn piilevän datan suuruudessa, joka sp:ssä kaikenlaisten satunnaismuuttujien myötä kasvaisi liian suureksi. Tosin tämän epäiltiin vain olevan huono tekosyy ;)
Ja ei, se ei toimi samalla tavoin kuin yksinpelissä. Moninpelin viihteellisyys on makuasia.
- Welc
Edit:
Ihme vamma hymy ilmestynyt viestiin.
Olen pelannut kahta Star Wars peliä, Episode 1:htä ,ja Rogue Squadronia. Kummatkin ovat oikein hyviä pelejä, oikeita klassikoita jopa. Episodi 1 ehkä hieman spoilasi elokuvaa, mutta ei se mitään, ja Rogue Squadron, se oli vielä parempi, olen aina pitäny SW:n masiinoista, ja nyt pääsin "lentämään" niillä. Hyviä pelejä kummatkin, ja haluasin myös tämän Jedi Knigth II:hden, mutta siihen kapuloita työntää nykyinen rahapulani..*nyyh* nojaa... *painuu pelaamaan Rogue Squadronia*. :D ..
Ps. 7...
Olen pelannu todella monta Star Wars peliä ja jokku on ollu todella hyviäkin.....ja mietin ahkerasti että pitäisikö ostaa toi Jedi Knight II:sen
Oon pelannu Dark Forcesia, Jedi Knight ykköstä, X-Wing vs. TIE-Fighteriä, Rogue Squadronia N64ällä ja Rogue Leaderia GCeellä.
Ketjun aloittaja oli sitä mieltä että tähän viestiin olisi voitu laittaa muutakin kuin pelkkä lista pelatuista peleistä. Elikkä, jaksaako niitä vielä? Pitäkääs muutkin mielessä.
Edited by King II on 13.6.2002 05:59
Mulla on Jedi Knight Dark Forces II:n ja oon pelannut X-Wing vs. TIE Fighter enkä halua pelata enempää... Ne käy kyllästyttämään? :P
Roakel
11.6.2002, 17:25:46
Mulla on ollut niitä jedi knight pelejä ja myös jotain muita,niitä SW pelejä on kyllä tullut nyt viime aikoina vähän liikaa.
auron_86
30.6.2002, 21:32:12
X-Wing ja sen lisäosia (tätä peliä rasktan edelleen), TIE-Fighter ja sen lisäosia (listava peli), Rogue Squadron, X-Wing vs. TIE-Fighter, Balance of Power, Dark Forces, Dark Forces 2: Jedi Knight, Dark Forces 2: Jedi Outcast, Episode 1: The Phantom Menace (surkea), Rogue Squadron 2: Rogue Leader (kaverilla), Rebel Leader 2, X-Wing: Alliance (suosikkini). Datk Forces 2: Mysteries of the Sith, Force commander, Rebellion
Tuosta Jedi outcastista voit lukea arvosteluja ylempää, mutta itse pidin. Ekaset kentät oli ärsyttäviä, mutta kun päästiin Yavin 4:ään ja saatiin valomiekka niin meno parantu huomattavasti. Kenttä-design on ihan kivaa, ja koko peli on taattua SW laatua. Varsinkin viimeinen kenttä on uskomaton, tunnelma kytkettynä musiikkiin on uskomaton.
RenTeR
16.7.2002, 15:28:59
Joitain noista Rogue Squadroneista, Tie Fighter, X-Wing Alliance, JK2: Jedi Outcast.
Ne Jedi Knight kakosen ekat kentät on - myönnetään - melko tylsiä jos vain odottelee valomiekkaa/Voimaa, mutta hyvätasoista räiskintää, ja tunnelma pelaa. Se ensimmäinen Voimalla leikittävä kenttä oli sitäpaitsi ärsyttävin koko pelissä. Paras SW tunnelma oli se Doomgiveria ennen ollut iso alus ;)
Ja miten muka valomiekkailu on eri lailla moninpelissä (paitsi että moninpelissä saa kaksiteräisen?). Lähinnä pitää muuttaa taktiikkaa jos haluaa pärjätä mutta eipä muuta.
Amadeus III
16.7.2002, 15:58:14
Ja miten muka valomiekkailu on eri lailla moninpelissä (paitsi että moninpelissä saa kaksiteräisen?). Lähinnä pitää muuttaa taktiikkaa jos haluaa pärjätä mutta eipä muuta.
Tätä minäkään en tajua, ehkäpä yksinpelissä on muutamia liikkeitä jota moninpelissä ei ole mutta muuten se on ihan sama asia. Yksinpeliin saa samat liikkeet kun hakee vain uusimman päivityksen.
Haprog
16.7.2002, 20:07:48
Olen kokeillut monia eri Star Wars pelejä ja paras tähän mennessä kokeilemani on ollut Jedi Knight II: Jedi Outcast.
Todella hyvä peli muuten mutta siinä kestää AIVAN liian kauan ennen kun saa jedivoimat ja valomiekan käyttöön. Sen jälkeen peli on kyllä todella paljon parempi.
En todellakaan tajua miksi kaikilla tuntuu kestävän 'liian' kauan ne saada. Tuo 'normaali' osio oli sen verran mukavaa pelattavaa, ettei valomiekan puute haitannut. (hardilla siihen tuskastui, myönnän. Nuo ensimmäiset kentät on muuten hauskaa vetää läpi valomiekan kanssa :D ).
Tosin olin pelaillut jotain ~10h tuota moninpeliä ennen kuin aloitin yksinpelin joten ei ollut kovin suuri itkun aihe kun oli 2 hyvin suunniteltua ja perkeleen hyvännäköistä kenttää ennen valomiekkaa. Juoni toimii, paitsi ettei pelissä voi lopettaa pahana poikana :( . (kyllä sitä mietityttää ettei tule mitään moraalisia ongelmia kun Kyle pistää ihan rutiinilla stormtroopereita kiloin paloiksi [7kpl on ihan hauska määrä] ).
Noita Dark Forces ja Jedi Outcastia oon pelannut. Kyllä ne ihan hupaisia on. Itse juuri ostin X-Wing Alliancen, se vasta loistava peli on. Harmi vaan kun siinä tahtoo nyt jäädä jumiin ekassa Kapinallisten tehtävässä, ja eikä kehtaa oikasta sitä.
Amadeus III
22.7.2002, 14:29:49
En todellakaan tajua miksi kaikilla tuntuu kestävän 'liian' kauan ne saada. Tuo 'normaali' osio oli sen verran mukavaa pelattavaa, ettei valomiekan puute haitannut. (hardilla siihen tuskastui, myönnän. Nuo ensimmäiset kentät on muuten hauskaa vetää läpi valomiekan kanssa :D ).
Normaali osio oli ihan kivaa pelattavaa aluksi kun ei tiennyt että tulisi saamaan todella hienon valomiekan ja upeat jedivoimat.
Toista kertaa en enää pelaa sitä osiota läpi, se on aivan liian tyhmää pelattavaa verrattuna minkälaista se on valomiekan kanssa.
Niin ja kannattaa käyttää yksinpelissä koodia g_saberRealisticCombat koodia, se ei ole mikään semmonen koodi jolla saa kuolemattomuuden tai vastaavaa, vaan sillä saa pelistä vähän raaemman. Valomiekalla lentää ruumiinosia kun huitaisee vaikka päänirti. Se on siis hupikoodi...ei p33l0koodi.
Kerrotaanpas sitten saman tien tuon ohje: Paina shift ja ½ merkkiä että tulee tuo konsolitila esiin, kirjoitat ekana helpusobi 1 jolla saa koodit käyttöön, sitten vain kirjoitat g_saberRealisticCombat joka aiheuttaa ruumiinosien lentelyn. Onhan niitä koodia moniakin mutta enpäs kerro muuta, netistä löytyy helposti:)
*hehe* itse olen käyttänyt tuota hard-osion läpi ;) kivan näköistä (ensin peli läpi mediumil ennenkuin koodeja edes katoin :D ). Mutta tuo alkuosio on kyllä tylsä, myönnän. Kun aloitin hardilla, hyppäsin kenttään valley (peliä pelanneet tietävät kyllä mikä kenttä ;) ) ja jatkoin siitä. Harmi vain että objektiivit jäivät sinne taustalle, mutta niistä pääsi eroon kun hyppii taaksepäin ja pelaa pelin siihen valleyhyn asti ;) (valomiekan kanssa tietenkin).
Huomautusta niille, jotka haluavat käyttää valomiekkaa ensimmäisissä kentissä: tehkää X.cfg -file /base hakemistoon ja sinne rivit:
devmapall
weapon 2
give weaponnum 1
spawn lightsaber
setforceall 1
g_saberrealisticcombat 0
weapon 1
**
Ja kyllä, g_sab... nollaksi. Muuten tulee virhettä kun kartta ei varaa tarpeeksi muistia niiden pikkuobjektien käsittelyyn :/ (pistäkää samalla setupista dismemberment pois). Filen saa käyttöön kun pistää konsoliin exec X.cfg
Voisin varmaan tunkea tähän miljuuna kivaa juttua, mutta iso paha moderaattori lyö :cry: Pistän vain yhden:
bind ' "npc spawn RebornFencer;npc spawn RebornForceUser;npc spawn RebornAcrobat;npc spawn Luke"
Sitten vain painetaan pari-kolme kertaa heittomerkkiä :D (mutta anteeksiantamatonta että fps laskee, eihän siinä ollut kuin 20 jediä tappelemassa!)
Amadeus III
23.7.2002, 11:45:33
öö...RenTer, setforceall? Niin, ymmärän tietysti huvin puolesta, että pääsee heittelemään porukkaa laidoilta alas mutta eikös alussa sentään pitäisi käyttää ykköslevelin juttuja?
Eikä tarvi luoda mitään tiedostoa, helpusobi 1 sekä give weaponnum 1, ainakin mulla toimii se noin.
Niin ja muuten RenTerille vielä tiedoksi että olisi hienoa pelata tuota peliä netissä duelina...if you know what i mean:P
Tässäpä topic minun makuuni :D Eli jos ette ole huomanneet, olen suuri SW-friikki. Pelejä on tullut pelailtua paljon;
Dark forces
Jedi knight: Dark forces II
Jedi outcast: JK II
X-wing
TIE Fighter
X-wing Alliance
Battle for Naboo
Star Wars: Galactic Battlegrounds
The Phantom Menace
Rebellion
Näistä suosikkini ovat Jedi Outcast, TIE Fighter sekä Galactic Battlegrounds.
Jedi Knight II olis seuraava hankinta... Mun kaverilla on se peli ja se näyttää tosi hienolta... Jotenka ajattelin ostaa sen seura avaksi... Olen pelannut Jedi Knight Dark Forces II:sta (Mulla on se)
Ja sekin on moninpelissä ihan himo! Mutta ei vedä vertoja JKII:elle... ;)
Torspa
13.9.2002, 13:23:04
No...on tullut tahkottua rogue spear(vai oliko se squadron?) 3d:tä,kun kerran koneen mukana ilmaiseksi tuli.Ja jedi knight:mysteries of sithinkin olen jostain ilmaiseksi saanut.Joten eipä sitä oikein muita ole tullut kokeiltua,mutta määrä ei ratkaise vaan laatu.Kummatkin vähintään kokeilun arvoisia pelejä.Ja vieläkin joskus pelailen rogueta,mutta jk:ms alkoi kyllästyttää,joten sitä ei enää jaksa.
Ja olen kaverin luona Outcastia kokeillut ja pakko sanoa,että laatujälkeä oli.Moninpelinkin nostaa aivan omaan arvoonsa,kun pääsee siihen mukaan.Joten on todellakin ostamisen arvoinen peli.