View Full Version : Modit, PC-pelaajien ilo
The death Magic
16.8.2002, 12:58:35
Kuinkas moni teistä imuroi ja käyttää netistä saatavia MODEJA eri peleille?
Modithan tuovat aina jotain kivaa lisää riippuen kuinka hyvä se on. Äkkiä sählätyt on sellaisia joita ei kannata ottaa mutta hyvin tehdyt voi parantaa peliä huomattavasti(yksinpelejä pääasiassa)
Ja mitä ajattelette modeista yleensäkkin?
Modejahan ei saa konsoleille niinkuin ei saa lisäosiakaan.
Amadeus III
16.8.2002, 13:05:42
Niinpä, modit tuottavat suurta iloa peliin joka on jo muuten kaluttu kokonaan läpi, otetaanpas esimerkki vaikkapa Half-life, tähän peliin tulee ja tehdään kaiken aikaa uusia modeja jottei tämän loistavan pelin pelaaminen loppuisi.
Modit ovat muutenkin loistava keksintö, ne ovat vähän kuin lisäosia peleihin, joita pystyy imuroimaan netistä :D
Käytän modeja ja suosittelen niitä, niistä saa paljon iloa irti.
Modit ovat loistava ja vaihtelua tarjoava mahdollisuus pitkittämään hyvien pelien ikää. Half Lifen modit ovat tuttu harrastus, ehkä eniten on iskenyt sen They Hunger modi. Myös Doomin modeja on kokeiltu ja pidin kovasti Bat Man Doomista.
Vanhaan kunnon Homeworldiin hommasin Babylon 5 -modin. Olkootkin että se oli pahasti kesken eikä sillä voinut kuin leikkiä tietokonetta vastaan, niin Omega-luokan risteilijöiden ja Hyperion-luokan fregattien johtaminen taisteluun Starfuryjen saattaessa oli harvinaisen kivaa, kun B5-annokseni on muutenkin minimaalinen. Omegoihin oli jopa mallinnettu liikkuvat painovoimatilat, eli siis aluksen keskiakselin ympärillä pyörivät osiot joihin keskipakoisvoima synnyttää painovoimaa.
Torspa
20.8.2002, 18:21:44
minä "imuroin" harva se päivä modeja...Max Payneen,Half-Lifeen,Heroes of might and magic3:see(siihenki jopa modeja löytyy) ja SOF:n.hyviä pelejä jokainen.
Half-Lifen paras modi on kyl Goldeneye(moninpeli)
edit//Ja tätä nykyä myös quake 3 tulee etsittyä modeja.
Taitaapa suunnilleen ainoat pelaamani pelit/modit olla nykyään QWTF, Q3F ja RA3. Eipä ainutkaan yksinpeli pysty moista tunnelmaa aikaansaamaan.
Uusiin modeihin en tutustu käytännössä lainkaan, nykyisissä kun ei juurikaan parantamisen varaa ole, uusissa asia taasen on täysin päinvastoin.
Konella on ainoastaan yksi peli, jos emme laske SNESin, Nintendon ja Game Boyn emuja mukaan; Quake.
QWTF:ää pelailen. Kerran tai kaksi olen koittanut QWDM:ää, mutta se jäikin siihen kun konffitkin olivat kuin jostain CS:stä. Vielä pahemmat.
Sensori
21.8.2002, 21:48:12
Tokihan noita on tullut imuroitua, vähemmän nykyään. Viimeisimpänä on Jedi Knight 2. Toisaalta on kyllä mukava nähdä että on muitakin Team Fortressin pelaajia kuin vain minä. Sitäkin voisi taas pelustaa jossakin välissä.
Multiplayer-FPS:ien modit ovat suossa. Kaikki apinoivat joko CS:aa, kopioivat yksi yhteen jotain muuta klassista ideaa (TF, CTF) tai tekevät täydellisen raakilekamaa. QWTF on kuningas :)
Kovasti tykkään esimerkiksi Jagged Alliance 2:n "Deidranna lives" -modista. Se se vasta on kivaa, vaikka overkilliksi meneekin lopussa.
Archux
22.8.2002, 17:02:47
Modeja on tullut hankittua ainakin Half-Lifeen, Max Payneen, Quake kolmoseen ja Red Alert kakkoseen. Muitakin varmasti on mutta eipä tule mieleen.
Jedi Knightiin on tullut imuroitua aika paljonkin eri modeja koska ne on erittäin hauskoja... Mutta en muihin peleihin paljoakaan imuta mitään modeja... Päivityksiäkin on tullut imutettua mutta ei paljonkaan muita modeja tai patcheja...
MOdit rulaa. Ainakin jossian peleissä. Voin kyllä sanoa että Max Payneen tuo lisää elinikää siihen laittamalla modeja. Harmi vaan kun ei taida vielä siihen yksikään Full Convert modi olla valmis.
FPS:n Modit nyt aika usein on hauskoja, vaikka suurin osa noista on paskoja. Kyllä muistan vielä counterstriken alkuaikona, voi että oli ihanaa.
Tulehan tuola half-lifelle ja quake3:lle imuteltua modeja.Minun mielestä modit on oiva keksintö,ne antavat pelille lisää elinikää,ja kun ei xiittareita esiinny niin jaksaa pelata vielä enemmän.:)Tällä hetkellä odotan innolla Half-lifen modia Natural-selection (http://www.natural-selection.org)ia,joka valmistuu pian.
Sfigi
17.10.2002, 11:56:15
Modit on mun mielestä aika hyödyllisiä ja itse imuroin niitä netistä jos jaksan ku kestää aina nii kaua enne ku ne tulee ku on modeemi :eh:
Eliroaero
3.11.2002, 21:59:23
Kyllähän sitä modeja on tullut imuuteltua. (Lähinnä Jedi Outcastiin) Peli on melkein PAKKO olla modattavasissa nykyaikana... ja siinä ei todellakaan ole mitään pahaa päinvastoin.
Outcastiin tulee uusia mappeja, modelleja ja skinejä mukavaan tahtiin.
Voisin mainita ensimmäiseksi erään tyypin kartaksi erinomainen "End of Timen". (Ei varmaan tarvitse sanoa mistä on kyse) ;)
Itselläni on ollut samanlainen idea mutta enpä ole (ainakaan vielä) väsännyt mitään JK2Radiantilla.
Malokan
17.11.2002, 0:24:19
Viime aikoina olen alkanut etsiä modeja UT:hen. Ja kyllähän niitä löytyy.
Alkuperäinen FPS vaihtuu RTS:ksi tai vaikka RPG:ksi. Kymmeniä uusia varusteita,
sekä lähes loputtomasti kombinaatioita. Loistavaa.