PDA

View Full Version : Apua kaivataan. Valvalis, FFIV

David A. Mage
16.8.2002, 16:13:50
Eli kyseessä on tuo ilkeä tuulidemoni joka tulee kimppuun Rosan ja Kainin saatua siellä missälie, kun Golbez saa sen kristallin Cecililtä. Cecil on leveliltään suunnilleen parinkympin paikkeilla ja muut ovat luonnollisestikin hiukan korkeammalla. Varastoista löytyy vain yksi Life, ja Hahmojen korkeimmat parannustaiat ovat yhtä ja sama kuin Cure2. Ongelmat alkaa kun Valvalis tappaa Rosan, joka on ainut Life-taian omaava hahmo joukkiossa ja Kun hän on kuollut (okei, tyrmätty) kaksi kertaa niin silloin ei ole ketään herättämässä ihmisiä henkiin ja sitten kun Kain tipahtaa niin johan silloin pulassa ollaan, kun mikään ei pure siihen ja sekin tekee vain sitten Wind-taikaa ja Glarea. Eli onko siihen mitään syvällisempää taistelutaktiikkaa olemassa vai onko ainut keino vain hyppiä Kainilla kuin sammakko ja antaa Yangin ja Cidin (Mahdollisesti Cecilinkin) antaa turpiin kun Rosa (ja mahdollisesti Cecil) parantaa ihmisiä? Kiitokset etukäteen, jos joku osaa auttaa.

Ja siis minä pelaan FF Chronicles-versiota FFIV:stä joten jotkut nimet saattavat olla toisin kuin alkuperäisessä.

Zande84
16.8.2002, 17:10:45
Tuo on juuri paras mahdollinen taktiikka joten ainoa keino on taistella suuremmilla leveleillä. Myöskään useammista Phoenix Downeista ja Softeista ei ole haittaa.

Itsekin jouduin aloittamaan pelin alusta kun levelit olivat aivan liian pienet ja Phoenix Downeja ja Softeja ei ollut juuri nimeksikään.

Rune
17.8.2002, 12:35:31
On muutama erilainen taktiikka, jotka toimivat. Joko otat expaa niin että jokaisen taistelun jälkeen meinaa lentää pleikka seinään, yrität pitää Rosaa mahd. pitkään hengissä (ei se minulla kuollut kertaakaan....) (ja Cecilillä minulla tossa vaiheessa oli jo life....) ja loikit Kainilla. Mutta älä hypi jatkuvasti. Vain silloin kun Valvados menee siihen pyörteeseen, tai on menossa. Siinä menee aikaa aika reilusti valvadoksella, eikä hän ennätä iskeä koko taistelun aikana kuin maataman kerran. Eli voitto vaatii himona expotusta tai silkkaa ajoitusta. Ole hyvä!

The death Magic
17.8.2002, 17:45:40
Kyseinen loppis on aika vaikea täytyy myöntää. Mutta siihen on konsti. Cainilla täytyy kokoajan Jumppia ja muilla käyttää attackkia paitsi Rosalla sinun täytyy käyttää SLOWta. Mieluummin 2 kertaa. Hän hidastuu ei käytä pahoja liikkeitään niin usein ja kerkiät parantamaan. Muista Cecilillä parantaa aina välillä jos Rosa ei ole kerinnyt. Se kuolee tällälailla aika äkkiä. Ja jos sinulla on tarpeeksi leveleitä tai jopa ylimääräisiä tämä on sikahelppo.

Safir
17.8.2002, 19:20:46
Mikäs tämä pomo oli? En muista.. Ai niin, siellä, juu.
No, minun hahmoni ovat yleensä siinä kohtaa jotain 20-35 tasolla. (tai olivat, jos tarkkoja ollaan)
Kannattaa aina Rosalla parannella, Kainilla hyppiä, Rydialla taikoa, tahi summoneerata.
Cecilillä vaikkapa hyökätä, koska taikojana hän ei ole kovin hyvä. Minulla osasi vain curen siinä vaiheessa, kun sitä pelasinn, joten parantajana ei kovin tehokas.
Kannattaa siis kaikilla hahmoilla ihan tavallisesti hyökätä, kuten yleensäkin, niin kyllä se siitä. ^^
(mutta jos hahmot kovin heikkoja, niin voisit myös niitä vähäisen kasvattaa)
Emulla jos pelaa, niin sen ei pitäisi kovin vaikea olla, kun voi savetella koska tahansa.

ÖHÖM. Rydiaa ei ole kyseisessa kohdassa mukana. Ei kannata neuvoa summissa. -death

mazzeneko
26.8.2002, 21:00:18
minulla ei ole Valvaliksen kanssa ollut kummoistakaan ongelmaa...pieksin vain ja sit kun se rupeaa pyörimään niin vetäisen siihen Jumpin niin se pysähtyy...sit taas pieksäntää... enpä muuta osaa tuohon sanoa. Healia vaa tarvittaessa
:|