View Full Version : Olisihan se jo pitänyt nähdä....
Aattelin tässä koneella ollessani ilman mitään sen kummempaa syytä:
On paljon vanhoja elokuvia jotka ovat klassikoita ja tuntuu siltä että kaikki ovat elokuvan nähneet... Paitsi tietenkin minä!
Sitten kaverit tai tuttavat keskustelee elokuvasta ja minä se jään ulkopuolelle enkä voi osallistua keskusteluun, mutta en myöskään halua että kaikki tietävät etten ole nähnyt jotain suurta menestys elokuvaa...
Onkos muilla joskus ollut jotenkin sellainen ulkopuolisen tunne sen takia ettei ole nähnyt jotain elokuvaa joka olisi pitänyt jo nähdä?
en ole nähnyt esim.
uhrilampaita, tuulenviemää, titaniciä tai tuntematonta sotilasta...
kaikki mielestäni aika merkittäviä elokuvia, vaan en jaksa lähteä niitä vuokraamaankaan.
psaijai
16.8.2002, 23:59:37
Mitä pahaa siinä on jos ei ole nähnyt jotain elokuvaa? Itsekään en ole nähny kahtaa ensimäistä eikä se mua ainakaan haittaa. Jos joku niistä puhuu niin sitten olen kuuntelian roolissa enkä ite sano sanaakaan. Eihän sitä ihmistä nyt voi arvostella sen perusteella et minkä elokuvan on nähny. Vaikka suuri maailma rakastaisikin jotain elokuvaa niin ite en välttämättä siitä pidä joten en sillon todennäköisesti mene katsomaankaan sitä eikä siitä ole mitään haittaa. Aijon tästälähtienkin mennä kattomaan ne leffat mitkä minua oikeasti kiinostavat (miitin joitain leffoja lukuunottamatta) enkä valitse elokuvia sen perusteella mitä muut siitä sanovat tai kato katsojalukuja.
Juu, tosi usein on jotain tuollasta... Kyllähän minä ihan kohtalaisesti elokuvia kattelen, mutta ei ne ikinä oo niitä mitä muut kattoo. Ite en oo koskaan nähny esim. Armageddonia, ja siitä kun kaikki joskus puhu koko ajan niin olin ihan pihalla...
Jees, aika usein olen joutunut samaan tilanteeseen.
Ei se minua oikeastaan haittaa, pistän vaan elokuvan mieleen, ja vuokraan sen lähipäivinä, JOS he kehuvat sitä. Muuten vain jätän asian sikseen.
Viimeisimmällä kerralla oli minulta jäänyt näkemättä Magnolia. Se pitäisi kyllä nähdä.
Minulla on pari kaveria jotka harrastavat elokuvia. Kyllä siinä välillä jää vain suu auki katsomaan, että mistä noi nyt puhuu. Mutta niin jäisi erittäin moni muukin. *hymy*
Se ottaa kyllä erittäin paljon päähän välillä, mutta tarvitsee katsoa myös valoisaa puolta. Sitten kun on katsonut jonkun leffan minkä hekin, heidän kanssaan on erittäin mukava jutella elokuvista. Heidän kauttaan näen myös sellaisia leffoja, että harvoilla on edes hajua niistä.
yksisiipi
18.8.2002, 18:51:10
Joskus muinoin olin elokuvista puhuessa melekosen outsider, mutta nykyään onkelma ei ole yhtä suuri. Tai eihän siinä mitään ongelmaa olekaan.
Vain erään splatterkauhufriikki kaverini aloittaessa selostuksen mm. Cannibal Holocaustista en ole yhtään mukana. Mutta toisaalta, olenhan minäkin katsonut elokuvia joita kaikki muut eivät ole nähneet.
Nightblade
30.8.2002, 12:40:35
Joo, kyllähän joskus käy noin. Pienempänä minulle kävi useasti noin, kun kaverini saivat valvoa pitempään. Nyt olen ne leffat jo nähnyt, uusintoina tai vuokrattuna.