View Full Version : WoW vai Guild Wars?
Nyt kun on taas rahaa, niin ajattelin että pitäisikö jompikumpi näistä ostaa. Mutta haluan nyt tietää teiltä kumpi nyt on se parempi? Guild Warsin kuukausimaksuttomuus on hyväjuttu, mutta World of Warcraftin kuukausimaksurahat voisin lainata isoveljeltä jos silloin ei ole rahaa. WoWin peelopaladineista, ninjarogueista ja -loottereistakin olen kuullut kauheita tarinoita. Ja kuulemma aiheuttaa addiktiota joka saattaa olla ongelma kun meidän parhaalle koneelle pääsee pelaamaan kolme ja puolituntia, joskus enemmänkin. Ja isoveli tulee v*******maan jos en heti ensimmäisellä pyynnöllä lähde pois koneesta, kun hän haluaa pelata San Andreasta. Ja ei taida riittää aikaa Jedi Academylle/Outcastille, CS:Sourcelle, BF Vietnamille jne. Kun pelaan WoWia koko päivät. Guild Warsista en ole kuullut pahoja puheita.
Mutta kumpi teidän mielestä kannattaa ostaa?
http://wowseriousbusiness.ytmnd.com/
Tuo linkki ei enteile hyviä.
Nämä tappelevat siitä minkä aion ostaa:
Band of Brothers DVD boxi, World of Warcraft, Guild Wars, Shenmue 2.
http://wowgreatestgame.ytmnd.com/ <---Jokkut tykkää...
(ps. Älkää lukottako ketjua. Kysyn vain FFFiniläisten mielipiteitä, koska tämä WoW/Guild Wars on aika "iso" peli.)
Edit:\Tällä hetkellä WoW houkuttelee enemmän.
Sarutobi
29.7.2005, 10:12:17
Guild wars! Tai no voisi shenmue2:kin olla hyvä ostos... Guild warssin saa samalla hinnalla kuin WoW, mutta ei vaadi kuukausimaksuja. Tämä taas siinä, että WoW:n grafiikka on paljon huonompi kuin Guild Warssin.
GW:ssä on varmaan tuhansia questia ja n.30 missionia ehkä enemmänkin ( en oo laskenu) joten tekemistäkään ei ainakaan puutu. 700k:n armoreihin:kin menee ikuisuus hankkia. Jos ostat GW:n nyt niin sinun pitäisi saada ilmaiseksi kaksi tulevaa päivitystä. En tiedä WoW:n tekemisestä muuta kuin, että siinä pääsee 60lvl:ksi ja siinä on blacksmithaus ja mining.
Mutta todellinen GW:n anti on GvG ja muut PvP turnaukset, joita jaksaa pelata, jos tähtää huipulle =)
freya™
29.7.2005, 10:36:18
Sanon ihan alkuun, että en itse ole pelannut tuota WoW:ia laisinkaan, vain pelkästään GuildWars:ia.
GuildWars on erittäin addiktoiva peli, itse ostin sen heti kun se ilmestyi. Asennus ja rekisteröityminen ennen kun pääsee pelaamaan hoituu leikiten ilman mitään ongelmia, joka tarkoittaa siis sitä että se on luotettava. ArenaNet-tekniikan takia huijarit on saatu pidettyä pois servereiltä, joten se on loistavaa, koska GOD DAMN mä inhoan xiittereitä. Serverit ja muutenkin koko sydeemi toimii erittäin hyvin, elikkäs ei mitään kaatuneita servuja toi muuten vaan inhottavaa lagaamista.
Jos aiot pelata tulevaa(?) MMORPG:iasi tiivisti, niin GW on tässä suhteessa paras valinta, sillä tämä todellakin on peli ilman kk-maksuja. Ei mitään muita kuluja kuin peli itsessään, joten jos jostain kumman syystä inspis katoaa viikoksi pariksi niin ei tarvitse kyrpiintyä siitä, että olet maksanut tuosta ajasta, jota et nyt käytä hyväksesi.
Itse ihastuin siihen heti, sillä hahmoluokat olivat ensinnäkin juuri sopivan erilaisia. Itse valitsin velhon, ja kauniin naaraan sellaisen ^^. Ensimmäisen primääri luokan jälkeen saat pelin edetessä valita itsellesi vielä yhden support-luokan , jonka taidot saat siten käyttöösi. Tässä kannattaa miettiä hieman sillä mitä tekisit esim. sellaisella hybridillä kuin Mage/Warrior, et oikeestaan mitään. Tarinan edetessä sain myös huomata että se etenee sopivan verkkaisesti ja siinä on järkeä, mukana on tietysti lukuisia ei-tarinaan liityviä sivutehtäviä.
Grafiikka pelissä on erittäin kaunista mutta siitä huolimatta peli pyörii kuin unelma. Lataukset pelissä ovat myös erittäin nopeita, näitä pelissä tapahtuu vain silloin kun menet kaupunkiin tai pois sieltä, sekä kun tutkittavan alueen ns. ruutu vaihtuu. Ohjaus pelissä toimii leikiten ja kamerakulmatkin ovat helposti ohjailtavissa, vaikka keskellä hurjinta taistelua.
Kannattaapi varmaan käydä jossain arvostelu sivuilla käydä tsekkaamassa ja tehdä vaikka jonkun näköinen vertailu, jos oikeesti haluaa sen mikä itselleen parhaiten sopii...
Mr.Luigi
29.7.2005, 11:32:39
Osta Guild Wars jos tykkäät enemmän putkimaisuudesta/roolipelistä muuten WoW.
Guild Warssissa ei ole kuukausimaksuja mutta lisälevyjä tulee suuriin piirtein 6kk välein. WoW sisältää kuukausimaksut joten päivityksiä tulee vähän tiuhempaan tahtiin. Jotkut puhuvat että WoWiinkin tulee lisälevy mutta asiaa ei ole varmistettu (muistaakseni). WoW on hyvin vapaa peli ja siinä on jo nyt kolmin kertainen ukon maksimileveli kuin Guild Warssissa.
Anteeksi sekavasta viestistä mutta olen vähän unenpöpperössä (kyllä heräsin vasta vähän aikaa sitten).
MonGooli
29.7.2005, 12:43:37
Älä osta WoWia äläkä Guild Warsia. Menee rahat turhuuteen.
Kaverini osti Guild Warsin heti kun se oli tullut myyntiin. No innokkaasti hän sitä sitten pelaili ja viikon aikana oli saanut 20lvl hepun. Sen jälkeen pelaaminen oli ollut yhtä jurraamista kaverien auttamisessa. Kaverini sanoi, että peliä ei kannata ostaa jos haluaa haastetta ja että joutuu tosiaankin pelaamaan saadakseen kunnon levelit. Rahalle ei siis saa kunnollista vastinetta.
WoW taasen on ihan rahastuksen makua. Olen aina ihmetellyt, että mitä hienoa siinä on maksaa kymmeniä euroja kuukaudessa johonkin peliin, jossa ideana ei ole kuin ukon levelaaminen ja pvp:t? Löytyy niitä ilmaisiakin pelejä, joissa idea on sama ja grafiikkakin on samaa tasoa (WoW:ssa ei ole kyllä mikään ihmeellinen grafiikka). Jos haluat maksaa joka kuukausi ~10 euroa, jotta saat pelata kaikkien ylistämää peliä, niin siitä vaan. Mutta uskon, että tähän peliin kyllästyy kuitenkin jonkin ajan kuluttua ja tulee sitten myöhemmin miettineeksi, että miksi ihmeessä meninkään tuhlaamaan tällaiseen peliin niin paljon rahaa. Ja kyllä, WoWissa lähes joka toinen on peelo ja ne kyllä tunnistaa.
Osta vaikka tuo Shenmue 2. Vaikka en sitä olekaan pelannut (tosin ykkösen olen nähnyt kun kaveri sitä joskus pelasi), niin parempi ostos se olisi silti kuin GW tai WoW.
Feamor
30.7.2005, 17:01:09
Jos sä toisen noista aijot hankkia, niin ehdotan Guild Warsia jo ihan kuukausmaksuttomuudesta. WoWia en tosin ole itse pelannut, mutta GW:stä voin jotain sanoa.
Ensisilmäyksellä pelissä on paremmat grafiikat, kuin WoWissa. Molemmat pelit lienee yhtä addiktoivia, ainakin kuulemani mukaan, sillä GW ainakin on.
Kuten Sarutobi jo sano, ettei hommat pelistä lopu niin se on totta. Jos aikoo tehdä kaikki questit ja missionit, tai pelkästään jo hankkia 700k Obsidian amorin niin siinä saa hakata monta viikkoa.
Shenmue 2 en muista, mikä se oli. Mutta jos se on sama peli mitä ajattelen niin ei varmaan ole kummon ostos.
Guild Wars tai Band of Brothers on aika varmoja ostoksia, mutta aina ei tartte ostaa mitään. :P
Jarkkopekka
30.7.2005, 19:46:29
Minulla on melko pitkällinen kokemus WoWista ja GW:stä.
Yhden asian sanon: GW:n content, kaikki mitä pelissä on, on ERITTÄIN VÄHÄISTÄ, maksimissaankin 5% siitä mitä WoW on. Guild Wars on PvP:hen painottunut peli jossa PvE toimii väkinäisenä, ehkä hieman keskeneräisenä ja pienenä osana matkalla PvP:hen joka sitten kickii arseja ja viihdyttää.
Toisena asiana: WoWin PvP:llä ei ole tarpeeksi painoarvoa vaakakupissa GW:n PvP-systeemiä vastaan. WoWissa on se vapaa maailma jossa voit tappaa muita, mutta itse taistelut tuntuvat laimeilta GW:n taktisuuden ja haastavuuden (on "köyhää haastavuutta" yrittää tappaa 10 leveliä isompi imbaclass verrattuna saman levelin ja varustetason taisteluihin) jälkeen.
Ei kahta ilman kolmatta: nautin enemmän WoWin pelaamisesta PvE:n, järjettömän kokoisen ja vapaan maailman, yleisen käytännöllisyyden, toimivuuden ja omalla tavallaan vapaamman PvP:n (voit kohdata isossa maailmassa vihollisrodun edustajan ja teurastaa hänet) nimissä nyt retailin jälkeen. GW on enemmän ja enemmän powergamingia PvP:ssä, jossa ei ole mitään vikaa. GW:n sisältö on vain vähänäistä, ja ne kuukausimaksut joita WoWissa tulisit maksamaan tulisit myös maksamaan GW:n lisäosina (niin monet uudistukset saavat suusi kuolaamaan, eikä "pari viidenkympin peliä vuodessa" kuulosta niin pahalta kuin "12 euroa kuukaudessa").
Jaan 100% GW:n ja WoWin kesken tylsänä eleenä.
PvE ja sisältö, koko content
World of Warcraft: 95%
Guild Wars: 5%
PvP
World of Warcraft: 30%
Guild Wars: 70%
Go figure et cetera~
// niin ja kaikki WoWin kuukausimaksutuloista eivät ole välistä vedettävää vihreää, vaan serverien ylläpitoon (lagisuutta välillä, toki) panostetaan, GM:t tekevät oikeaa työtä ja saavat palkkansa, kuukausien välein tulee uusia content patcheja (nyt esim. Darkmoon Faire, kiertävä sirkus kaiken muun päivityksen ohella) "ja muuta"). GW on kuin "pysähtynyt paikoilleen" ja päivittyy aina välillä sen lisäosan mukana. Toki, WoWiinkin tulee lisäosa mutta sen ostaminen ei ole kovinkaan välttämätöntä, saat Northrendin ja muuta kivaa ja pelaat samoilla servereillä. Periaate on sama kuin Runescapessa, et vain pääse lisäosan uusille alueille.
// ja yleisen valitusvitutuksen vuoksi, en saa viikkorahaa enkä ole ikinä saanut vaan jokikinen kuukausmaksu ja WoW itse menivät-menevät kesätyörahoista, sen kerran kun joku tulee sanomaan minulle pappa betalar wow kiroan teille sellaiset kiroukset ettette enää huomenna nouse sängyistänne.
Sixpounder
31.7.2005, 18:33:56
Ei ole tullut pelailtua Guild Warsia, mutta kaverilla on tullut testattua... Ihan ok peli paitsi ei mitään WoWin rinnalla. GW liian putkimainen. Ja WoW muutenkin parempi, kotoisampi (heheh :D) ja isompi. Muutenkin jokin on sellaista Guild Warsissa, että en pidä. WoW taas on peli johon jää kiikkiin :). Ja rodut ovat iso plus WoWissa, ja niin myös classit. Ei pidä vaihtaa, ja pelatkaa Guild Warsia jos ei ole varaa maksaa 26 euroa 2 kuukauden välein. Ainakin rahat itselläni riittävät hyvin. Joten jos jollakulla ei ole kumpaakaan, niin suosittelen World of Warcraftia.
FOR THE HORDE!!!
ja pelatkaa Guild Warsia jos ei ole varaa maksaa 26 euroa 2 kuukauden välein. Ainakin rahat itselläni riittävät hyvin.
Ei se välttämäti rahasta ole kiinni, ei ainakaan itselläni. Kyllä varaa olisi, mutta ei minua ainakaan kiinnosta ostaa peliä mistä täytyy maksaa että voi pelata. Muutaman kuukauden jälkeen pelin hinta on jo 100¤. Olkoon vaikka kuinka hieno peli, ja olen kyllä nähnyt WoW:ia, niin en siltikään rupea maksamaan pelistä, vain sen takia että saat maksaa lisää sen pelaamisesta. Mutta maksakoot ketä huvittaa, minä en ainakaan maksa.
Itse olen kumpaakin pelannut melko pitkään (eivät ole kummatkaan omiani) ja voin sanoa että osta Shenmue 2. "WoWissa on niin iso (grindaus)maailma" ja silleen mutta ihanko tosissasi meinaisit maksaa jonkin helvetin roolipelin pelaamisesta yli kymmenen euroa kuussa? Ei ihan minun juttuni.
ja pelatkaa Guild Warsia jos ei ole varaa maksaa 26 euroa 2 kuukauden välein. Ainakin rahat itselläni riittävät hyvin.Ja näin sitä tulee Sixpounder 12wee valittamaan rahanpuutteesta niille joille ei enää iskä tai äiskä anna joka viikko viikkorahaa.
No niin, ja sitten Guild Wars. Okei, kuukausimaksuttomuus on hyvä juttu, mutta mistä saammekaan nauttia...? Isosta putkesta, jossa kaikki pelaajat kulkevat. Guild Warsissakin on puutteita ja en sitäkään itselleni ostaisi WoWin lisäksi.
Shenmue on sentään japanilaisten kädenjälkeä, ei niinkään rahanahneiden brittisetien. :D
Prometheus
2.8.2005, 20:49:53
Ei näitä tällaisia. Eikö sitä olla sovittu, ettei tämäntyyppisiä vertailuketjuja pystytetä, olivatpa pelit sitten vaikka kuinka suuret ja hienot.
Tässä ketjussa onkin varmaan tullut jo esille tärkeimmät erot näiden kahden pelin välillä ja loppu olisikin sitten vain turhaa toistoa.
Fffiniläisten kantakin näkyy nykyisissä tuloksissa. tasapeli. :)
*kliiiik*