PDA

View Full Version : Joint Operations Typhoon Rising ja Escalation

'Jecht'
24.8.2005, 6:57:05
Ihme ettei tästä pelistä ole vielä tehty topickia. No minä nyt kaikessa julmuudessa teenkin.

Eli siis Joint Operations on suurille pelaaja määrille tarkoitettu FPS. Tämä pelkästään netti peliksi tarkoitettu peli kattaa jopa 150 pelaajan serverit, joka tekee pelaamisesta entistä hauskempaa. Siis nimikin jo kertoo että tässä pelissä on tärkeää tehdä yhteistyötä muiden tiimiläisten kanssa, jotta lopputulos olisi parempi. Esimerkiksi jos otat APC(=Armored Personel Carrier) ja siihen vaikka 3 muuta kyytiin niin kun he tulevat ulos ja tappavat porukkaa, saat jokaisesta taposta boonuksen. Pelissä on 2 puolta jotka taistelevat vastakkain. Maailman laajuiset Joint Operatins joukot ja Indonesian Rebelit. Hahmon ulkonäön voi valita itse ja valikoima on aika suuri. JO(=joint Operations) joukoilla voin olla USA:n, Iso-Britannian, Venäjän, Ranskan, Austraalian, Saksan tai Indonesian armeijan erikoisjoukkojen väreissä. Indonesian Rebeleillä voit olla joko Entinen Mititary, Palkkasoturi ja paljon muuta. Muista myös että kaikkien maiden/lajien kohalta voit valita erilaisen asusteen.

Tämä on aikalailla Battlefieldin tapainen peli, ja tätäonkin kutsuttu "Battlefieldien tappajaksi." Omasta mielestäni tämä on parempi kuin BF. Niin ja sitten se Escalation. Eli siis Joint Operations Escalation on Joint Operatins Typhoon Risingin
lisä osa. -Mitä uutta se tuo tullessaan? Uusia mappeja ja pari uutta ajoneuvoa. Panssarivaunun ja kovekiväärillä varustetun moottoripyörän. Monet sanovat että tämä lisä osaa pilaa sen yhdessä työksentelyn idean, mutta minä olen toista mieltä.

Suosittelen lämpimästi kaikille FPS:istä tykkääville. Niin ja kertokaa omat mielipiteenne pelistä jos olette pelanneet/kokeilleet?

freyelise
3.4.2007, 13:02:46
No kirjoitellaanpas tähän nyt sitten kun kerta noin ponnekkaasti pyydetään.

Itse löysin pelin kun oltiin kaverin kanssa perin pohjin kyllästytty ghost reconin mättämiseen (siis sen ensimmäisen ghost reconin). Meillä oli piiiitkä questi löytää toinen uudempi, parempi verkossa pelattava fps, jossa on co-operative moninpeli! Turhauttavaa oli kahlata läpi puolen tusinaa räiskintää jotka ovat sitä samaa deathmatch tuhnua. Joint ops lupasi moninpelin kavereiden kanssa tietokonetta vastaan, ja jopa pitää tämän lupauksen. Hihhei!

Olen kyllä tykännyt pelistä, vaikka omat rasittavuutensa siinäkin on. Ajoneuvojen määrä on aika ilahduttava, ja koska kartat ovat yleensä melko laajoja, on jeepillä tai helikopterilla pärrääminen aika oleellistakin. Jos sattuu löytämään serverillisen yhteen pelaavia sällejä niin tämä peli on kyllä dimangia. Eri asevalinnoilla on vaikutusta, ja kunnon tasapainoisessa tiimissä on kiva pelata.

Rasittavuuksia ovat sitten nämä muutamat bugit ja glitchit, joita joutuu tuon tuosta sietämään. Esimerkiki lääkintämiehet eivät ihan joka kerta pysty parantamaan kaatunutta kaveria vaikka miten yrittää, ilman järkevää syytä. Kumiveneeseen kiinnitettyä konekivääriä jos menee ampumaan vauhdissa, niin tulee tappaneeksi kaikki veneen matkustajat jos friendly fire on kytketty päälle. Sitten on näitä perus seinänläpinäkemisongelmia ja maaston epätarkkuuksia.

Mutta pikku bugeista huolimatta, parempaa peliä Co-op vaihtoehdon kanssa ei ole tullut vastaan, kun ghost recon sarjakin on nykyään mitä on. Kartat ovat mukavan laajoja ja kavereiden kanssa on hauska tahkota tekoälyvastustajia suohon.

Escalationiin en ole vielä koskenut. Minusta liian hintava vielä niinkin vanhaksi peliksi. Sitäpaitsi perusversiolla on hupia riittänyt tähänkin asti vallan hyvin enkä kaipaa rambomoottoripyörää muutenkaan.