PDA

View Full Version : Final Fantasy VII: Rumat hahmot?

Kreifi
18.8.2002, 23:01:14
Onko teidän mielestänne nuo FF7 lego hahmot rumia? Haittasiko edes, että polygoneja ei ollut enempää uhrattu?

Itseäni ei haitannut sitten tippaakaan. Ei edes ensimmäisellä kertaa jolloin tapahtui ensikosketukseni FF-sarjaan. Peli on muuten niin loistava, että eihän tuommoisiin edes kiinnitä huomiota, mutta monen suusta olen kuullut (eivät Final Fantasyn ystäviä), että noi on rumia - tai hassuja, tai jotakin vastaavaa. Tyttöystävänikin oli sitä mieltä, että ne olivat rumia. Voitta arvata sen valitustulvan jonka hän minulta sai. *mutinaa*

Jos tälläistä juttua on jo ollut niin saa käyttää avainta. *hymy* Ja se onkin suositeltavaa.

Edit// Minun mielestäni FFVII:ssä on muuten sitten aivan loistavat grafiikat. Vielä nykypäivänäkin ne kestävät katsomista aivan hyvin. Silloin aikanaanhan ne vasta mahtavat olivatkin!

Crow
19.8.2002, 6:49:25
Eivät minua ärsytä yhtään. Ja muuten pelissä on niin hienot grafiikat, ettei niillä paljon ole väliäkään.
Se on kyllä ärsyttävää, kun kaikki aina ensimmäisenä haukkuvat grafiikkaa, mutta toisaalta siihen on helpointa tarttua.
Kerrankin kun pelasin FF7:aa, ja mun entinen kaveri oli meillä, niin heti se sano "Onx vähänx huonotx grafiikatx tossax!!11"

yksisiipi
19.8.2002, 7:12:47
Ei ne grafiikat haitta ollenkaan kun siitä selkoa saa. Tiedän yhden tyypin, jokka jätti ff7:n pelaamatta muka ruman grafiikan takia. Sääli, jää mahtava peli pelaamatta.

Celeb
19.8.2002, 7:15:14
Että harmittiko? No ei!

Ensimmäistä kertaa kun pelasin FF:ää, enkä tietänyt siitä mitään, sanoin: "tässä on kyl selvästi panostettu näihin taisteluihin". Koska hahmot olivat paljon tarkempia taisteluissa kuin kartalla tai muualla. Loppujen lopuksi tykkään hahmoista tuollaisina.

Saa nähdä millaisia hahmot ovat kun/jos tulee se uusi PS2-versio.

The death Magic
19.8.2002, 8:15:45
Kovin moni ei ota huomioon että FF7 on jo hyvin vanha peli. Joten sen grafiikat ovat erittäin hyvät sen ikäiseksi peliksi.

Ja muut haukkujat haukkuu vaan siitä haukkumisen ilosta. Hau hau prkl oikein.

RinOa
19.8.2002, 8:34:46
mua ne inhotti aika paljonki, jota ihmettelin itekin. musta niiden kädet oli tosi rumat, eikä ne näyttäny oikeen kauniilta niissä välidemoissakaan. tosin, pelasin seiskaa ekan kerran vasta pelattuani kasin läpi ties kuin monta kertaa, jolla voi tietty olla jotaan vaikutusta :)

Seyana
19.8.2002, 10:11:06
Ei haittaa. Ostin pelin vasta hiljattain, ja olin jo sitä ennen pelannuit kymppiä, joten grafiikka harppasi aimo askeleen taaksepäin. Tappeluissa hahmot on kuitenkin hyvin tehty. Kartalla ja kaupungiessa ne on kieltämättä aika palikan näköisiä, mutta ei se haittaa. Kun ekan kerran pelin näin, niin en tykännyt grafiikasta, mutta kun sitä pääsi kunnolla pelaamaan, ei grafiikassa ollutkaan enää vikaa, liekö hyvän juonen ansiota.

Purity
19.8.2002, 16:24:39
Rumia ne on. Ei sitä rehellisesti voi sanoa, että pelissä olisi hyvä grafiikka, koska siinähän ei ole. Mutta mitäs sitten pitäisi odottaa? Peli on monta vuotta vanha, ei tietenkään siinä ole kaikkein uudenaikaisimmat grafiikat. Itse pidän kuitenkin niistä palikka hahmoista, paljon parempia kuin FFVIII:n hahmot, jotka näyttivät tulitikuilta tai vastaavilta (videot olivat tietysti hienompia, mutta puhun nyt siitä grafiikasta mikä on kun pelataan).

Tuo oli huippu laatua silloin kun peli tuli ensi kertaa myyntiin. Ja nyt kun on pelannut niitä aikasempia, FFIV-FFVI:stä, niin huomaa, että on suuri, suuri harppaus parempaan päin tehty siinä grafiikassa.

Ei se minua koskaan haitannut nuo hahmot. Muuten grafiikka on ihan nättiä, vaikkakaan ei ehkä kovin hyvää. Taustat ovat erittäin kauniita, ja välidemotkin ihan hienoja.

Mutta jos peliä pelaa ihan vain sen grafiikan takia, niin siinä menettää paljon. Itse olen FFVII:stä aloittanut aina uudestaan ja uudestaan sen upean juonen takia, minua ei haittaa millaiset grafiikat siinä on.

Eli siis, kyllä, ne hahmot ovat mielestäni rumia. Mutta silti pidän niistä, ja peliä se ei haitannut pätkän vertaa, minkä näköisiä hahmot olivat.

Isthan
19.8.2002, 17:19:01
No eihän se itse asiassa yhtään haitannut kun se vielä sattui olemaan eka Finalini. Silloin sitä vain keskittyi itse peliin, eikä niinkään grafiikkaan. Tottakai, jos on hetken pelannut esim. FFX:ää ja sitten perään seiskaa, niin pakko myöntää että rumiahan ne hahmot ovat. Kuitenkin, ne ovat sen ajan normaalitaoa, joten ei kai siitä voi enää valittaa.

En yleensä katso erityisemmin grafiikkaa eka pelikerralla, ellei se ole sitten erityisen kaunista tai rumaa katsottavaa. Toisella ja kolmennella kerralla (mikäli peli NIIN hyvä on, kuten Finalit) alan yleensä vertailemaan sitä muihin peleihin. (mikä on tosin Finaleiden tapauksessa turhaa)

Croppola
19.8.2002, 17:28:10
Kun pelasin eka kerran FF7 olin jo niin suuri FF Fani etten välittänyt vaikka hahmot olikin pallopäisiä isosilmiä. Tiesin FF pelanneena että luvassa olisi varmasti kovanluokan peli ja oikeessa olin. Tosin myös minun kaverit ihmettelee miten jaksan monta tuntia pelata FF. Tosin mun kaverit sitten muut pelaakin pelkkää Quakea ja muita räiskintöjä joten on ymmärettävää ettei ne tajua hyvistä peleistä mitään... Tuli vähän näemmä offtopicia...

Rowena
19.8.2002, 17:39:18
Minua ei haittaa ollenkaan huono grafiikka. Loistava peli, grafiikat ei tee ollenkaan FF7:sta huonompaa :) FF7 oli ensimmäinen finalini jonka menin läpi ja aina sen jaksaa mennä läpi yhä uudestaan... :)

Arwie
19.8.2002, 17:55:21
Pelin grafiikka oli heikohko esitys PS-peliksi siksi, että Playstationin tehoja ei sen alkuaikoina vain yksinkertaisesti osattu soveltaa niin hyvin kuin nykyään.

Kun ensimmäisen kerran aloin pelaamaan, olin kyllä vähän pettynyt, minä, joka olin pelannut ensiksi kasia ja ysiä ja oletin Squaren tavoittavan saman tason myös seiskassa. Mutta jos olisin pelannut sitä ensin, olisin varmasti pitänyt sitä uskomattoman kauniina. Ja joku jo sanoikin, että vanhempia Nintendolle ja Super Nintendolle ilmestyneiden FF:ien jälkeen, FF7:n grafiikka oli häikäisevän upea parannus. Ja olihan Square tarkoittanutkin satsata tässä pelissä paljon enemmän juoneen ja pelin pelattavuuten kuin grafiikkaan.

Enkä enää FF6:sen jälkeen ole pitänyt grafiikkaa muutenkaan niin tärkeänä.

David A. Mage
19.8.2002, 19:41:10
Jos joku jättää pelin pelaamatta siksi, että "grafiikka on rumaa" (Oikeastaan ainut grafiikan osa-alue, mikä on "huonoa" on kartalla kulkevat hahmot.) voin sanoa vain, että omapahan on menetyksensä. FFVII on Playstationin paras peli, ja jos pelaa katsoen vain grafiikkaa, niin mistään ei saa mitään irti. Sitä paitsi 2D-taustat ovat mestarillisia ja taisteluissa hahmotkin hienoja, niin oikeastaan missään ei ole valittamista. Ja osaahan Square valmistaa PSX:lle ultimaalisen hienojakin pelejä koneen tehoihin katsoen, joista kaksi erittäin hyvää esimerkkiä ovat Chrono Cross (Super Pow.. Öh, Konsolipelaaja-lehdestä 9/10 grafiikasta) sekä erityisesti Vagrant Story, (KoPe, 10/10 grafiikasta) mutta oli FFVII:kin aikaansa katsoen erittäin hienon näköinen peli, eikä edes ensimmäisellä kerralla kun peliä pelasin häirinnyt grafiikka, vaan olin täysin hämmästynyt siitä, miten niin hyviä pelejä edes on, vaikka se olikin ensimmäinen kerta, kun mitään sen tapaista RPG:tä pelasin... Ja kerta/jos FFVII nyt tehdään PS2:lle, niin pitää hankkia se ei vain grafiikkojen takia, vaan myös sen, että siinä on toivottavasti parannettu äänenlaatu. FFVII:n soundtrack on Squaresoftin parhaimmistoa, ja sitä vaivaa vain yksi asia - sama kuin FFVI:tä - äänenlaatu. Samoin täytyisi hankkia pelin soundtrack parannettuna vähintään mp3:na.. :D

aeris2
22.8.2002, 11:50:17
Huonot grafiikat? Jos pitää vaan kympin tapasista peleistä, niin sillonhan siiä varmaankin on huonot grafiikat... Mut mua ei haittaa jotkut grafiikat ite pelihän se on tärkein. Tietysti jos hahmoist ei saa mitään selvää niin sillon se kyl haittaa mut kyllähän seiskassa on hyvin toteutetut hahmot yms.

-Kaede-
22.8.2002, 12:01:23
Mielestäni FFVII:ssä ei ole huonot grafiikat, koska silloin kun ostin pelin, olin jo suuri FF-fani. Kuten yllä jo mainittiinkin, peli on jo vanha. Siihen aikaan tuollaiset grafiikat ja efektit olivat luksusta ... =)

Seyana
22.8.2002, 14:03:37
peli on jo vanha.
Minusta pelin ikä ei silti tee grafiikasta välttämättä hienoa.
Jos grafiikka on joissakin kohdissa rumaa, niin sitten se on, olkoot peli eilen tai 20 vuotta sitten tehty..

Leviathan
22.8.2002, 14:09:39
noh onhan se hiukka rapistunut graffa, mutta ei se ole edes kavereitani haitannut kun olen pelannut. Tosin osasyy siihen että kavereistani se ei ole rumaa voi olla että yleensä heti alkaakin hienoakin hienompi loppudemo/video.

Eemo
22.8.2002, 18:57:06
Rumat grafiikat? Hah! FF7 on grafiikassa sen ajan huippu.
Voisin sanoa sen, että grafikka ei ratkaise kuinka hyvä se peli on.

Roakel
22.8.2002, 19:27:22
FF vii:n grafiikka on kyllä aika vanha, kuten pelikin. Alussa kun pelasin sitä olin sitä (midgarissa) mieltä että jaksaako tätä peliä kauan pelata, aattelin jopa jättää sen kesken. Sitten kun pääsin pelissä pidemmälle niin se alkoi enemmän ja enemmään kiinnostamaan.

Hotaru
22.8.2002, 19:45:42
Itse kyllä aluksi vähän kavahdin tuota grafiikkaa, kun olin aiemmin vain kasia pelannut.
Mutta kuten täällä varmaa ollaan jo sanottu hyvä juoni paikka tuollaiset grafiikan puutteet.

Cloud
22.8.2002, 21:56:29
Eipä tuossa FF7:n graffassa juuri valittamista ole, ainoa oikeastaan on hahmojen kädet kartoilla. Muuten aivan mahtavaa.

Tar_Minastir
23.8.2002, 19:08:08
Ei haitannut ollenkaan eikä haittaa vieläkään :D

Tommistus
24.8.2002, 11:28:11
Yleensä en välitä paljoakaan pelien ulkonäöstä... paitsi jos peli on joku kunnon räiskintä eikä roolipeli niin sillon graffat täytyis olla hyvät. Eli siis kaikissa roolipeleissä arvostan enemmän tarinaa ja keskustelujen aitoutta kuin ulkonäköä.

Mielestäni se on hyvä että, esimerkiksi Final Fantasy VI:ssä hahmojen ulkonäkö on niin huono. Silloin saa antaa mielikuvituksen laukata, ja lujaa. Minusta on ainakin hauskempaa kuvitella vaikka Locke aitona ihmisenä ulkonäöltään ja luonteeltaan. Toisin kuin FFXssä ei Tidustakaan voi oikein kuvitella hienoksi oman päänsä mukaan, vaan se on tehty niin todelliseksi ettei tarvitse kuvitella yhtään mitään. Tämä oma mieltymykseni on ehkä ainut laatuinen mutta minulla on ollut aina vilkas mielikuvitus. :D

Ei se Final Fantasy seiskaa huononna yhtään että siinä on normaalit playstationin-alkuvaihe-graffat, siis hahmoilla ei ole suuta eikä vaatteet ole muuta kuin pelkkiä neliöitä ja muita geometrisiä kuvioita. Siihenkin on laitettu niin mahtava juoni että ei sillä väliä. Pelaan FF seiskaa (melkein) päivittäin ja ei tunnu yhtään "pahalta" että ne hahmot ovat niin huonon näköisiä. Siihenkin on sentään jätetty vähän kuvittelun varaa, kun yrittää vaikka kuvitella Cloud aitona heiluttamassa kivääriä Shinran paraatissa. =)

Justin1
28.8.2002, 17:42:53
kuka prkl sano niitä rumiksi saa rusenetut pallit :tultamunille: niin hmph no kuka sanookin niitä rumiksi saa multa sanottavaa :mad:
....................loppu....................

Ra
28.8.2002, 17:55:45
EI! Se oli minun mielestäni erittäin hyvä ja se niiden hahmojen pieni kokoisuuskin oli erittäin mukavaa. esim.FF8: siinä hahmojen suurikokoisuus teki mielestäni niistä liian ankeita. Jos vertaaan FF7:an ja FF8:in grafiikkoja keskenään FF7 voittaa ylivoimaisesti.

Zantetsuken
29.8.2002, 14:39:08
Minun mielestäni se ei haitannut, vaikka pidän kyllä enemmän normaalikokoisista hahmoista kun semmosista vaahtosammuttimista.:D

Kun FFVII:ssä on niin hyvä tarina, pahis, päähahmot, weaponit, chocobot ja miellyttävät kaupungit ei sillä grafiikalla ole mitään väliä.
Luin joskus FFVII:n ilmestymisen aikoihin pelit lehdestä arvostelun jossa luki:
"Grafiikka on niin tarkkaa että Cloudin kulmakarvatkin erottuu selvästi.";D

Roleplayer
31.8.2002, 7:54:49
Itse en ole huomannut pelin rumuutta ollenkaan...Ja peli on muutenkin vanha jo nyt ja jos se on ruma niin sen rumuuden korvaa hyvä juoni ja hienot animaatiot :) ...Mullakin on pari kaveria jotka on sanonu sitä rumaks peliks..ja kysyny"miks sä eet pelaat tommosia pelejä toihan on hel***** ruma.."Itse pidän pelistä todella paljon

Ceassa
31.8.2002, 16:02:56
No joo, rumat ja rumat, mutta sehän ei nyt itse peliin paljoakaan vaikuta. Varsinkin kympin pelaamisen jälkeen seiskan hahmojen näkeminen sai minut pomppaamaan kattoon, mutta kun niitä aikansa töllöttää, niin palikkamaisuuteen tottuu eikä se loppujen lopuksi enää häiritse ollenkaan. =)

Voi luoja näitä vanhoja posteja... -_-;; *heivaa turhia hymiöitä metsään*

AlkoTanko
31.8.2002, 16:37:26
Jaa oliko siinä rumat hahmot? En minä vain huomannut, grafiikkahan oli oikein mainiota. Jos rumista hahmoista aletaan kinastelemaan, pelatkaapas ensin Legend of Dragoonia (hyvä peli muuten), niin aletaan SITTEN keskustelemaan rumista hahmoista.

SoulFire
1.9.2002, 23:22:10
Ei niissä minusta ainakaan mitään vikaa ollut vaikkakin kädet oltais voitu ehkä tehdä hieman tyylikkäämmiksi, mutta enemmän minua haittaa pc-version graffat ku ne tyypit näyttää ihan niinku niillä olis vähän vahvemman puoleiset meikit päällä tai jotain =P
Niin ja sitten joillain on vielä ihmeellisesti suu auki koko ajan joka hieman häiritsee.

Mutta se on pientä...loistava peli eikä kukaan mahda sille mitään.

Kreifi
1.9.2002, 23:52:23
Originally posted by Muukalainen
Jaa oliko siinä rumat hahmot? En minä vain huomannut, grafiikkahan oli oikein mainiota. Jos rumista hahmoista aletaan kinastelemaan, pelatkaapas ensin Legend of Dragoonia (hyvä peli muuten), niin aletaan SITTEN keskustelemaan rumista hahmoista.

Minusta kyllä kyseisen pelin hahmot olleet laisinkaan rumia. *kummastelee* Mutta tähän kyseiseen peli pätee saman kuin seiskaan, sen verran hyvä peli ettei moiset haittaa sitten tippaakaan.

SDNKorento
2.9.2002, 7:38:26
Minun mielestä grafiikka ei ole se tärkein osaalue. Itse asiassa ekaa kertaa kun pelasin ff7 sen graffat oli ihan taivaalliset. Myöhemmin kun sain käsiini ff8 huomasin hirveän tosi asian (tosiasia ja tosiasia...) ff8 hahmo graffa oli niin epäselkeät ja suoraan sanoen paskat verrattuna ff7 hahmoihin. Mutta kyllä ff8 taustagraffat on kyl paremmat...

Awna
2.9.2002, 11:11:33
Grafiikat olivat vuodelle, jona FF7 ilmestyi ('96?) todella hyvät, ja jos niitä olisi paranneltu, kuinka monen PC olisi pyörittänyt PC-käännöstä? Se olisi vaatinut aivan liikaa tehoja meidän rakkailta rouskuiltamme. Tietysti, suurimmalla osalla on PSX-versio...

Minua vain hieman hymyilyttää se, että vaikka hahmot räpyttelevät silmiään, heillä on taipumus pyörtyä, nukkua ja kuolla silmät auki. Taitavat olla haltioita. :)

Ja se pään nyökyttäminen menee jossain vaiheessa jo liiallisuuksiin, mutta kun otetaan vertauskuvaksi Tomb Raider jossa pään nyökytystä tapahtuu joka sanan kohdalla, niin ei se häiritse pelinautintoa.

Minusta ne punttikädet ovat oikeastaan aika hauskat, ja saavat FF7:n grafiikoineen erottumaan massasta. Ainoa josta en pidä ovat Tifan punttitissit. :eh:

Mutta esim. summoneihin tämä punttigrafiikka sopii, kun taas ysissä summonit näyttävät aivan siltä, kun niiden naamalle olisi levitetty elmukelmua...

Elikkä seiskan grafiikat ovat mielestäni ihan tasokkaat. Sen aikaisiksi. :)

Shadow-whisper
2.9.2002, 15:29:12
ne on mun mielest hyvän näkösii... :D
ja eihän ulkonäkö kaikkea sano imago sen olla pitää :D

Migelus
2.9.2002, 20:50:56
omasta mielestä seiskan graffat on paljon mageempia kuin seuraajassaan eli kasissa. Elättelen vieläkin toivoa että seiskaan tulisi jatko-osa :D

memo
4.9.2002, 17:01:59
ohan ne kyl rumia, mut täytyy käsittää et vuonna 1997
ei graafisesti kauniita pelejä(etenkin pleikkarille) osattu
tehdä. Mut kyl se mun mielest toimii ja tappeluissa kin on
ihan kaunista grafiikkaa et sillee :P

KomaJ
5.9.2002, 11:18:14
Ei haittaa vähäiset polygonit, kun peli on kuitenkin muuten aivan mahtava!
Sitäpaitsi, silloin kun peli julkaistiin PlayStationin alkuaikoina Final Fantasy VII:n grafiikat olivat kutakuinkin huipputasoa. On niitä muitakin pelejä, joissa on suhteellisen ja joissain jopa todella huono grafiikka, mutta pelit ovat todella hyviä. Esimerkiksi Grandia.
Tietenkin hyvä grafiikka houkuttelee enemmän massaa, kuten Final Fantasy VIII:n kanssa huomattiin. Moni FF-pelaaja on ensimmäisenä roolipelinään ostanut juuri kyseisen tuotoksen ja täten ihastunut Final Fantasy-saagaan.

blind
19.9.2002, 16:54:25
Mun mielestä FFVII on loistavat graffat verrattuna muihin peleihin joita silloin tuli... Eikä silloin vielä osattu ottaa pleikarista kaikkea irti. Noh mä siis pidän FFVII graffoista ja muutenkin paras Final Fantasy peli (toistaiseksi)

nursetwiggy
20.9.2002, 17:23:39
parempi että se arvostus tulee jostakin muusta kuin grafiikasta.

..

/me arvostaa
njoo tota niinku. Sinuakin koskee se, että laita perusteluja. Vaikka vanha- ja minunkin arvostama jäsen oletkin, spammiin ei silti saa sortua =] -SILLI

ps. uskoisin, että newbie olisi samanlaisesta postauksesta jo vähintäänkin mestattu.

Supah
20.9.2002, 18:13:25
Grafiikka on sivuseikka lähinnä juoni ja toteutus ratkaisee ei pelejä kannata arvostella ruman grafiikan perusteella (huom. olen NES friikki :D ) vanhat pelitkin ovat vielä varsin hyviä vaikka grafiikka olisikin rumaa esim. metal gear (NES) loistava peli mutta grafiikka jäi vanhaksi jo vuosia sitten.Taisitte jo ymmärtää etten piittaa grafiikasta paitsi jos se on rakoilevaa polygonimössöä.
FF7 on yksi parhaista peleistä mitä olen pelannut vaikka polygonimäärä puolitettaisiin

Jiriki
21.9.2002, 22:34:27
Kuten sanottiin, niin tarina ja juoni ovat pelin ydin ja sydän. GFX ja musiikki antaa lisäpotkua peliin, mutta niiden takia ei peliä kannata leimata huonoksi.

Final Fantasy VII:n hahmot ovat just tuollasta anime tawaraa,
joten se riippuu pitääkö niistä vai ei. Minä pidän, ne on jees.
Ja pitää muistaa että Final Fantasy VII:n grafiikat oli aikoinaan
jotain uskomatonta. Tieysti on törkeä kun pistää nautinnollisen
FMV:n päälle niitä low-laatu möhkäleitä.

Mickey
22.9.2002, 16:42:22
Ei haittaa, ei tipan tippaakaan.
Vaikka MGS:t ja uudemmat FF:t on nähty, se ei silti haittaa minua ollenkaan. Ovat ne rumia, en minä sitä kiellä, mutta niiden persoonallisuus korvaa sen noin 1000-kertaisesti, mutta ei se ulkonäkö haittaa.

ShadowZero
1.10.2002, 13:08:26
Minua ei ärsyttänyt ollenkaan.hahmot sopivat hyvin renderoituun grafiikkaan. seiskassa hahmot ovat juuri loistavia...kasissa taas minusta hahmot olivat liian totiset :D

Riku-
4.10.2002, 8:20:22
Hyvä grafiikka ei tee hyvää peliä. FF7:n voima on visuaalisuuden ulkopuolella. Ei haittaa siis yhtään, vaikka polygoneja ei olisikaan 3000 / hahmo. Itseasiassa on välillä mukavaa katsella vähän yksinkertaisempia graafikoita, eikä huolehtia tyyliin "hei kato, Yunan hiukset meni sen olkapään läpi".

urho
4.10.2002, 8:27:09
No ei ne haittaa paljoa, kun peliin sitä tulee keskityttyä eikä niihin grafiikkoihin. Grafiikat ei tee hyvää peliä, kuten olen monesti sanonut kavereille, kun ne nauraa päin ruutua kun pelaan klassikoita. FFVII:ssä on mielestäni ihan hyvät grafiikat. Ja ne leego tyyliset ukkelit on mielestäni plussaa eikä suinkaan miinusta. Hieno peli, myös grafiikoiltaan.

Belgarath89
9.10.2002, 13:45:08
The old and wise Belgarath says:
EI ne mun mielestä rumia ole kun on pelannut pelin 5 kertaa läpi 100%:sti ni ne on aika kivoja pikkuukkoja...
:)

Chocobo
11.10.2002, 11:19:15
Ei ne grafiikat mun mielestä huonoja ollu, päinvastoin minä sanoisin.. FFVII oli mulleki eka tän sarjan peli ja oli aivan mahtava kokemus..
Nii ja pelejä ei sais grafiikan perusteella arvostella, se ei kerro paljoa itse pelistä..

Pinchi
11.10.2002, 11:22:47
Rakastan seiskan yksinkertaista palikka tyyliä, se on selkeää, vaikkei se mitenkään päätä huimaa nykypäivän upeiden pelien upeaa tyyliä. Kasi ja ysi kun ovat mielestäni liian yksityiskohtaista pikselimömmöä, että se meinaa välillä jo mennä hieman epäselväksi, varsinkin jos hahmo on kaukana.

Ysissä käytettiin kai polygoneja ;). -Celebrati

No whatever, epäselvää se kuitenkin on, ainakin minun tihrusilmiin ^^.

Da-
13.10.2002, 0:00:15
Minun mielestäni grafiikalla ei ole mitään väliä, kunhan pelattavuus on kunnossa ja se että pelillä on hyvä juoni. Hyvät musiikit tietenkin antaa hienon lisäpotkun ja tunnelman joka parantaa aina vaan pelifiilistä.. Kun ensimmäisen kerran näin / pelasin FFII:t en pitänyt sitä yhtään rumana tai muutenkaan huonona. No joo, hahmot olivat pelissä vähän "kökköjä" mutta ei sitä lopuksi huomannut kun ne oltiin kerran toteutettu taisteluissa niin hienosti.
Eli tähän sopisi hyvin: "Rumuus on kaunista" -kommentti :)

Redmage
14.10.2002, 14:22:07
Minua ne eivät ainakaan häirinneet. Ensimmäisellä kerralla kun kokeilin seiskaa niin huomioni kiinnittyi hahmojen hiukan erikosiin käsiin, mutta sekin katosi lähes saman tien kun pääsin kunnon asentoon istumaan ja otin ohjaimen käteen. Jostain syystä minusta seiska on ehkä paras FF:peli jota olen pelannut, ja se on tehty erinomaisesti. Ei täältä ainakaan mitään valittamista löydy, päin vastoin, nykyään minä jopa rakastan FF VII:n ulkonäköä. :enkeli:

nox
15.10.2002, 9:36:21
Olen Pinchin kanssa samaa mieltä.
Jos hahmojen graffa jossain ärsyttää niin juuri kasissa ja ysissä.
Seiskaa ensimmäisen kerran pelatessani en kyseenalaistanut ollenkaan tuota leegoukkomaisuutta. Kiinnitin toki asiaan huomiota mutta kun peli muuten oli niin äälistyttävä niin ei olisi tullut mieleenikään nipottaa moisesta. Oli ehdottomasti komein peli mitä siihen asti olin pelannut...ehkä edelleenkin.
Seiskan grafiikka on muutenkin niin ihanan pehmeää.
Eli ei siis ärsyttänyt laisinkaan.

Sfigi
17.10.2002, 10:01:02
Mun mielestä ne ei oo kovinkaan rumia

Yuana
17.10.2002, 11:19:25
Vähän tuntui kyllä kummalliselta ruveta pelaamaan ff7:aa sejälkeen kun olin saanut FF9:n päätökseen. Tuntui oudolta katsoa jotain lego hahmoa kun oli pelannut aiemmin muita. Ei ne kuitenkaan miltään rumilta näytä. Siinä on todella hyvät grafiikat.

K-chan
18.10.2002, 17:06:13
Kympin jälkeen seiskaa pelaamaan aloittaessani hahmot todella näyttivät ns. 'leego-ukkeleilta', mutta jahka silmä taas tottui kulmikkaaseen graafiikkaan ei siinä mitään. Loppujen lopuksi mielestäni itse pelin juoni on tärkein, ei niinkään graafiikka. Seiskan FMV.t ovat kerrassaan kauniita. Ja kyllä tavallinenkin grafiikka on, omalla vinhalla tavallaan. :)

"Viis grafiikasta, kunhan Sephiroth ilmestyy!"

Dougar
26.10.2002, 16:51:06
Olin kerran kaupassa, mietin kauan mitä peliä ostaisin, nappasin sieltä sitten FF VII:n ja ostin sen, ekaa kertaa pelatessani grafiikka näytti vähän vanhahkolta, paitsi taisteluissa. Sitten hautasin sen jonnekkin ja ajattelin että ihan hyvä peli, voi sitten joskus pelailla tarkemmin.. Sitten eräs ystäväni kertoi isoveljensä pelanneen kyseisen pelin läpi, eli ystäväni tietää pelistä mukavan paljon.. Aloimme sitten peliä pelaamaan, sen jälkeen grafiikka tuntui hyvältä. FF VIII:n grafiikka on mun mielestä jotenkin hmmh.. en pidä siitä, nämä lego-ukkomaiset grafiikat ovat hyviä ;)
Munkin mielestä [Niinkuin monet jo on kertonu] Seiska oli nautinnollisin peli mennä läpi..

LizzieFox
29.10.2002, 12:28:33
Minusta FinalFantasyVII:ssä on hyvät grafiikat.
Kaikki on hienoa, tunnelma on todellinen muttei liian todellinen.
Sitten on aina mukavampi katsella video pätkiä koska hahmot eivät ole niin aidon näköisiä.
Minusta FFVII on paras FinalFantasy peli joka on julkastu tähän mennessä. Ja uskon että pidän tämän pelin grafiikoista aina.

Griever
27.11.2002, 22:46:03
Originally posted by Chocobo
Nii ja pelejä ei sais grafiikan perusteella arvostella, se ei kerro paljoa itse pelistä..
Sanoo mies, joka ei voinut pelata Metal Gear Solidia tai Resident Eviliä, koska "Ne näyttivät kököiltä" :)

Goljatt
28.11.2002, 21:27:39
Mua se vähä ihmetytti eka ne "lego" hahmot mut kyl mä sen pelasin iha kybäl silti läpi.... Pää asia sillo oli mulle et tappelut ja smg vai oliks se smc olis ees hienon näköset....

nappa
2.12.2002, 19:53:35
Kyllähän tuota puolisen tuntia ensimmäisellä pelikerralla mietti että on vähän jytkyjä hahmoja mutta ei sitä sen jälkeen edes tajunnut. Kauniitahan ne hahmot ei ole, siitä ei pääse mihinkään, mutta jos keskisttyy OIKEASTI juoneen, ei tämän pitäisi tosissaankaan haitata.

Z-e-r-o
2.12.2002, 20:09:34
Hmm ei ärsytä tippaakaan mieluummin tuommoiset kun liian hienon näköiset hahmot :D, mutta olisi niihin toki hiukan enemmän Polygoneja mutta ei se minua haittaa.

(niinkuin Grafiikka olisi se tärkein pelin OSA, suolle niin ajattelevat)

Mysticus
3.12.2002, 8:08:33
No joo, rumiahan ne ovat, ainakin nykyiseen tasoon verrattuna, mutta pelin ilmestymisen aikaan grafiikka on varmastikin pudotellut leukoja monilta. Minua nämä palikkahahmot eivät haittaa ollenkaan, eiväthän ne lopujen lopuksi itse peliin vaikuta mitenkään.

Tony
4.12.2002, 11:28:15
onhan ne rumia, mut ei se haittaa itse peliä, kun siin on yx parhaimmista juonista.
ja sillon joskus kun ps-one oli huippu niin silloin ffVII:ssa oli loistava grafiikka, mut nyt se on yx legendarisista ff pelejä. =D

metalmiku
7.12.2002, 1:15:18
Sillon kuin FFVII ilmestyi,hämmästelin sen upeaa ulkonäköä.Peliä pelatessani mieleeni ei edes tullut mieleenkään että jokin asia siinä näyttäisi "rumalta" grafiikan kohdalla.Sen grafiikka näytti mahtavalta kun ajattelee siihen asti ilmestyneissä playstation peleissä.
RGP peleissä grafiikalla on hyvin pieni osuus itse peliin.Itse olen vetänyt FFIV:n läpi ties kuinka monta kertaa huolimatta sen "huonosta" grafiikasta,(jopa pelin ilmestymis aikaa nähden)(jota en pahemmin huomioinut).

Toivottavasti ei tullut kirjoiteltua mitään huumelauseita,kun on mukamas vähän väsynyt olo...

R'lyeh
9.12.2002, 20:29:44
Ei ne hahmot silloin muinoin tuntuneet yhtään rumilta, kun FFVII:ä ensimmäistä kertaa pelasin. Ihastelin vain suu pyöreänä ja leuka lattialla niitä upeita grafiikoita, silloin kun ei ollut paremmasta tietoakaan (ja hyvä niin). Ehkä nykymittapuulla FFVII:n palikkalegoukot ovat vähän häiritsevän näköisiä ja kieltämättä rumiakin, mutta ei se haittaa, kun peli on kaikenkaikkiaan kuitenkin niin loistava.

Ei se grafiikka, vaan se kokonaisuus.

Hawkeye
10.12.2002, 12:34:38
Minun mielestä FFVII:ssä oli hyvät grafiikat kun sitä ekakertaa pelasin ja on edelleen. FFVIII:n oston jälkeen minä silti intin että seiskassa on paremmat grafiikat. En oikein tykännyt kasin aidon näköisistä tyypeistä, seiskan hauskat leego-ukot oli minun mieleen. Jokatapauksessa FFVII:ssä ei minun mielestä ole ollenkaan rumat hahmot, eikä tule olemaankaan.

Eliroaero
13.12.2002, 15:51:33
Ei missään tapauksessa. Pitää ottaa huomioon kumminkin se, että kyseessä oli ensimmäinen 3D tilaan vedetty Final Fantasy seikkailu ja polygonit oli Squaren peliartisteille vieraampia. Eikä se haittaa vaikka ne hahmot näyttävätkin hieman deformoiduilta laatikoilta.

Grafiikka on muuten tosi kaunista katsottavaa edelleenkin ja taisteluhahmot korvaavat tuon pienen mitättömän pikkuseikan tehokkaasti.

silent_deadly
16.12.2002, 18:47:14
Vanha peli on juu.Ei graffat mitää loistavia oo,mut tekeex grafiikka pelin??Hä?Hä? :)

Oli se aika hienon näkösta ku pisti pelin pleikkaa ja katteli alkuvideoo ja sit ku pääs pelaa ni ajatteli et pääseex tätä videoo pelaamaa? ;D

Otus
16.12.2002, 19:05:15
Kyllähän täällä on tullut jo tämä minunkin mielipide selville, vaikka en itse sitä ole möläyttänyt: Vanhahtavat, mutta silti erittäin huolitellut grafiikat. Juoni, tunnelma ja hahmot tekee pelaamisnautinnosta mahtavan!

Prometheus
15.2.2003, 13:30:55
Ei haitannut. Silloisen tason mukaan FF7:n graffat oli ihan hyviä (tuo kuulostaa syötävältä). Ehkä minäkin vähän kiinnitin huomiota noihin käsiin, jotka kärsivät kyllä majoorisesta turvotuksesta. Pelin tyyli oli minulle uutta, mutta äkkiähän siihen tottui ja hieno kokemus pelistä sitten tuli.

Grafiikat eivät loppujen lopuksi ole niin tärkeitä. Vaikka niihin kiinnittääkin heti alussa huomiota ja sanoo: "Tää on kyllä tosi upean näkönen" Kaikkihan me tiedämme hyvät ystäät mikä on lopulta oleellisinta.

Toia
15.2.2003, 13:44:39
Ei minua grafiikka haittaa ollenkaan, mutta lähes yli puolet tutuistani valittavat FF7 grafiikkaa koko ajan ja kyselevät miten oikein jaksan edes pelata noin surkeaa grafiikkaa sisältävää peliä.
Minä pidän FF7 grafiikasta, jotenkin se vain sopii tunnelman ja taustouihin =D .

Elmore
17.2.2003, 13:13:57
Ihan itkettää joidenkin ff-newbieden naiivisuus.... no mutta eihän se ole minulta pois. Kun FFVII julkaistiin aikoinaan oli grafiikat silmiähivelevän kauniit ja taustat uskomattoman hienoja ja yksityiskohtaisia. Ahmin välianimaatioiden visuaalista loistoa ja Final Fantasy VII:n yleistä tyylillistä synkkää yhteneväisyyttä. Final Fantasy VII on vanha peli, se julkaistiin vuonna 1997 ja sitä tehtiin monta monituista vuotta... Näin kuusi-viisi vuotta sen jälkeen minun mielestäni grafiikat toimivat pelissä paljon paremmin kuin esimerkiksi FF8:ssa. Koko pelistä, yleisestä graafisesta ulkoasusta näkee että seiskassa square teki tarkkaa työtä, ja siitä FFVII grafiikat saa jo kehuja... toisin kuin FF8 johon seiskaa yleensä vertaillaan saa isot miinukset oudoista keinotteluista joilla on vältetty tausta-grafiikkatyötä jne. säälittävää paikoin...

Frown
18.2.2003, 19:38:20
Ensimmäisen kerran vasta ajattelen pelin hahmojen hienoutta/kauneutta. Itse asiassa minusta ne hahmot eivät todellakaan ole rumia, vaan aika kekseliästä oli minusta myös ympätä ne muutamin videopätkiin. Rumia eivät todellakaan ole. :boing:

PhoenixFlame
22.2.2003, 12:14:03
Pöh, grafiikka ei aina ratkaise kaikkea! FFVII on ihan toimiva noil äänil ja polygoneil.. Ja jos grafiikka harmittaa ni jää aika monest kivast tekstiseikkailust ;)

Usagi
25.2.2003, 9:51:50
Grafiikalla ei ole paljonkaan merkitystä, jos peli on muuten hyvä. Eikä FFVII'n grafiikka edes ole niin rumaa. Super Nintendollakin on hyviä pelejä, ja se johtuukin hyvästä juonesta tai oikeastaan kokonaisuudesta. Kyllä peleihin pitäisi suhtautua syvällisemmin, eikä aina katsoa sitä pelkkää grafiikkaa. Tuolla asenteella jäisi monta hyvää peliä pelaamatta.

Tietysti sitä kiinnittää huomiota peliin, jossa on hyvin realistiset ja kauniit hahmot, mutta pahimassa tapauksessa peli voi itse jäädä tylsäksi.

Flamez
28.2.2003, 14:40:49
Rumiahan ne mutta en minä ainakaan kiinnitä siihe ollenkaan huomiota. Ei se ole ikinä haitannut eikä ikinä tule haittaamaan koska koko peli muuten on niin loistava.

Avokaado
9.3.2003, 16:26:58
Ei ärsytä vaan miellyttää mua. Ne sopii siihen seiskan tyyliin. Eikä ne FMW:t ollu mitään huonoja. Ei vieläkään (FMW=väliesitys) Juoni on niin hyvä, että graffalla ei nyt sillee oo väliä

sparxx
17.3.2003, 21:02:18
FF7 oli eka Final Fantasy mitä olin koskaan pelannut ja kun vielä satuin saamaan pelin samana jouluna kun se ilmestyi niin olin aivan haltioissani jo pelkästä pelistä, ja grafiikatkin häkellyttivät.. monet tutut on kyllä tituleerannu FF7 rumaksi sun muuksi, mutta sitten on vaa tultu kysyttyä että "ootteko pojat koskaan pelannut?" =)

Chastity Rowan
18.3.2003, 7:49:58
Minua ei haittaa hahmosuunnittelu tippaakaan, pääasia minulle on juoni ja sen selvitys.... Tarkoitan sitä että kunhan saa selvää niin se on hyvä. FF7 on muutenkin niin hyvä peli ja siinä on niin loistava juoni ettein pieniin grafuvirheisiin kiinnitä huomiota. =)

nomand
20.3.2003, 9:20:57
mutta peli ei koskaan ole graffoista kiinni tarina on aina ollu roolipeleissä tärkein asia

nappa
20.3.2003, 17:19:05
Eikö tämä topic ala olla jo jonkinlaista toistoa? Jokainen sanoo vain vuoronperään että hahmot eivät ole rumia/olivat aluksi mutta sitten se ei enää haitannutkaan/ei ole koskaan haitannut, eikä grafiikka tee hyvää peliä.
Seitsemän sivua samaa sanomaa. Koittaisitte tuoda jotain uusia puolia threadiin.

ceeb
20.3.2003, 17:27:52
Nämä palikkaukkelithan ovat erittäin legendaarisia ja harmittaa kun ei näitä muissa Final Fantasyissä esiinny, Squall voisi näyttää aika hassulta legona Zidanesta puhumattakaan ;D. Vaikuttaisi että tekijät ovat tehneet nämä tahalteen kun taito varmasti riittäisi tehdä hahmojen grafiikoista paljon parempia, näin ainakin vakuuttelen itselleni. Tyylikkäitä ja hauskoja ne ovat, kertakaikkiaan.
Tosiasiahan on että kattelisin kyllä mielummin FF VII:n hahmoja maailmankartalla FF VIII:n tai FF IX:n hahmografiikoilla. Antaisi täysin uuden ilmeen koko pelille.

Alkujaan kirjoittanut nappa
Eikö tämä topic ala olla jo jonkinlaista toistoa? Jokainen sanoo vain vuoronperään että hahmot eivät ole rumia/olivat aluksi mutta sitten se ei enää haitannutkaan/ei ole koskaan haitannut, eikä grafiikka tee hyvää peliä.
Seitsemän sivua samaa sanomaa. Koittaisitte tuoda jotain uusia puolia threadiin.

Tottahan se on että omasta lempipelistään ei huonoja puolia löydäkkään. Ole hyvä vaan ja hauku ne lyttyyn tai mitä lie haluat :).

isoSILLI
20.3.2003, 18:56:43
Originally posted by nappa

Jepjep. Kyllä se niin on, että näin on. *lukkoon*