PDA

View Full Version : Piirrustuskilpailu #2

-Rixu-
19.8.2002, 7:38:52
Yleisön pyynnöstä tein uuden selkeän topicin tästä piirrustuskilpailusta.

Kilpailun aihe: Suunnittele oma, uusi FF-hahmo

Säännöt:
- Työ pitää olla itse tehty mahdollisimman tuore, ennen näkemätön, älä siis missään nimessä laita työtäsi tänne FFfin:n grafiikka osioon,koska sitä työtä ei enää hyväksytä kilpailuun. Älä mielellään julkaise mitään muutakaan työtä suunnittelemastasi hahmosta ennen kuin kilpailun tulokset sekä tekijät ovat julkistettu
- Aikaa työn suunnittelunn ja tekemiseen 1 kuukausi, eli viimeinen palautuspäivä on torstai 19.9.2002
- Vain yksi työ/tekijä ja vain yhteen kategoriaan voi osallistua
- Työ lähetetään minulle joko sähköpostilla rixu84@luukku.com tai PM:llä
#jos lähetät työn sähköpostilla muista mainita nimimerkkisi!!!
- Kerro tekniikasta/ohjelmasta jolla teit työsi
- Sekä pieni esittely luomastasi hahmosta
- Kaikki foorumilaiset saavat osallistua
- Tekijöiden nimet pidetään salassa voittajien julkistamiseen asti
- Lähetä PM, jos sinulla ei ole laitteiden (ei skanneria ja/tai tietokonetta) puolesta mahdollisuutta osallistua vaikka haluaisit.

(- Äänestys tapahtuu poll-ina ja äänestys aikaa on pollyn julkistamispäivästä lukien 2 viikkoa)

Kategoriat:
1.Käsintehdyt
Joka sisältää kokonaan käsintehdyt työt. Välineinä mm. vesivärit, puuvärit, väriliidut, värilliset tussit jne.

2.Mustavalkoset
Koska värilliset ja mustavalk. eroavat toisistaan näöllisesti niin paljon, on mielesteni parempi, jos ne pidetään erillään. On vaikea vertailla värillistä ja must.valk. työtä, koska ei tiedä miten paljon työ muuttuisi jos se olisikin värillinen tai mustavalkoinen. Välineinä tussi, lyijykynä ja muut mustavalkoiset tekniikat (nuo kyllä taitavat olla yleisimmät, mutta muillakin välineillä tehtyjä mv:sia töitä kelpuutetaan)

3. CG:t
Tietokoneella väritetyt tai tehdyt työt. Työ pitää kuitenkin olla lähtöisin omasta kädestä joten esim. editoituja valokuvia ei tällä kertaa hyväksytä, koska kyseessä ei ole abstraktin taiteen kisa. Siis käsiteltävä kuva pitää olla itse tehty. Tausta voi olla vaikka 3D(ei ole pakko olla 3D!), mutta älä ryhdy tekemään 3D taustaa jos et ole varma taidoistasi.

Kysyttävää? Lähetä PM tai kysele "Piirrustuskilpailu" topicissa.

-Rixu-
19.9.2002, 12:51:59
Juttu on nyt niin, että osallistujia ei ole kuin 3 ja niin pienen osallistuja määrän takia äänestystä en laita pystyyn.
Olen aika pettynyt teihin :prkl: Foorumi vilisee taitavia piirtäjiä, mutta suurin osa ei saa itsestään irti, että osallistuisi kilpailuun. Aihe ei ole mitenkään vaikea! Piirrätte vain hahmon!! Se ei tarvitse olla ihminen! Miettikää kuinka laaja hahmoskaala FF:ssä on ollut.

Saatte viikon lisä aikaa (palautus 29.9). Ja jokainen jonka kädessä kynä pysyy on osallistuttava. Eihän ole mitään järkeä perustaa kilpailuja jos kaikki kaikkoavat jos aihe rajataan jollain tapaa. Mielestäni piirrustuskilpalut ovat kivoja ja järjestän kyllä niitä mielelläni jos porukka on innostunut. Mutta jos kilpailut saavat tällaisen vastaanoton en kehtaa enää vaivautua...

Dagger
20.9.2002, 15:11:57
Anteeksi että tungen tähän näin, mutta kolmeko vain? Olen pahoillani, olisin varmaan onnistunut mutta kuva ei ole vielä ihan valmis eikä skanneria ole ihan jokainen päivä käytössä. Sitten taas jos tulee älyttömän vähän osallistujia niin voi käydä niin että käsintehdy, mustavalkoiset ja cg:t pitäisi yhdistää.. Ja se on hieman epäreilua niille jotka eivät osaa/voi piirtää koneella.

Joten reippaasti vain piirtämään!

..Saanko ehdottaa että antaisit 2 viikkoa lisäaikka~?

Potri
20.9.2002, 18:18:43
Pitää kai tähän kertoa miksi en lähettänyt määrä-aikaan mennessä kuvaa, vaikka jossain sanoinkin osallistuvani.

Noh, hahmojen designi oli kai ihan kelvollinen ja kuvan idea ihan ok, mutta toteutus sukkasi. Edes tietokoneella en saanut muokattua siitä mitään kunnollista. Kokonaisuus ei vaan näyttänyt hyvältä ja deadlineen oli aikaa enää muutama tunti (klo oli jo 22.00 torstaita), enkä jaksanut (tuskin olisin ehtinytkään) ruveta tekemään enään mitään uutta, joten luovuin vastahakoisesti osallistumisestani.
Jos määrä-aikaa nyt kuitenkin siirretään, niin kai sitä voisin sitten uuden kuvan yritittää piirtää, vähän tavallisemmalla asetelmalla, jotta minäkin saisin edes jotain kelvollista aikaiseksi.

Muiden lamea osallistumista en osaa sitten selittää...

Miksi muuten te aina höpötätte niiden GC kuvien ylivoimaisuudesta? Jos osaa saada photarilla ja paintterilla jotain hienoa aikaan, niin varmasti osaa myös käsinkin.

Neesa
21.9.2002, 20:45:58
Todellakin, pitäisi varmaan Rixullekkin tiedottaa että ihan hurjan mielelläni osallistun näihin ja tuen tällaista kivaa toimintaa ^.^ Nyt vain kävi niin että oli niin paljon koulukiireitä ja muuta ettei missään välissä ehtinyt keskittyä tuohon, mutta kaipa sen nyt saisi valmiiksi kun kerran saa viikollisen lisää aikaa, tattis :)

Juliet
22.9.2002, 21:31:39
Huh, tuo viikon lisäaika oli kyllä kiva juttu, kuva nimittäin jo valmiina on ollut mutta en ole minnekkään päässyt skannaamaan... Toivottavasti ehdin edes tuohon uuteen määräpäivään mennessä... :P Mutta siinäpä syy miksi ei oo minun töitäni siellä näkynyt.

-Rixu-
24.9.2002, 7:05:19
Hmm.. Aikaa oli 4 viikkoa! No, ehkä aikaa oli liikaa. Koska palautus päivä on typerästi keskellä viikkoa, niin sen voisi venyttää viikonloppun yli. Paripäivää saatte lisää, jo senkin takia, että minulla on koeviikko ja kiire. Palautus päivä on sunnuntai 29.9. Tulee nyt hieman veivattua tuota palautus päivää, mutta haluan saada kaikkien työt jotka ovat sen aloittaneet tai jopa aikoneet tehdä.

naakka
26.9.2002, 18:05:27
EEK ò.O minunkin piti alunperin osallistua tähän kilpailuun (siis tuohon alkuperäiseen päivään mennessä) mutta aika loppui kesken. olin jo piirustellut mukavan luonnoksen, mutta kun liityin tälle boardille vasta joku aika tämän aloittamisesta niin tämä osui juuri yo-kirjoitusten ja kaiken muun kanssa päällekäin. minäkin yritän piirtää tähän nyt jotain, mutta maanantaina on kemian koe (ja viime tiistaina oli ruotsi ja tänään englanti ja historia) johon pitää lukea, muuten en pääse läpi ja saan kurssista hylätyn ja minut piru perii O.O kauheet selitykset. mutta oikeesti tahdon osallistua, ja kilpailut on kivoja, kun vaan kerkeäisi :D ärh. *vääntö*

//edit juttu
anteeksi -.- luulin että kerkiäisin, mutta en kuitenkaan. tuli paha mieli ja piti kertoa -.- *vihaa koulua* mrrh...

-Rixu-
27.9.2002, 13:30:01
Juu, minä tästä lähden viikonlopun viettoon, joten skannailkaahan niitä töitänne ja laittakaa viikonloppuna tulemaan minulle. Siis palautuspäivä on ja pysyy nyt tuossa 29.9. En ala foorumin kuminauhaksi XP

Laatikkoni on paras pursuilla piirustuksianne! :)

Hienoa!! Kun teitä vähän potkii niin irtoaahan sieltä piirustuksia ^^ Laitan äänestyksen pystyyn heti sivut(jossa kaikki piirrustukset näkyvät) ovat valmiit. Olkaa kärsivällisiä...

Tämän ketjun voi oikeastaan sulkea ja poistaa kiinteästä...