View Full Version : Jos saisit jatkaa final fantasy seikkailua VII-IX niin miten?
Leviathan 89
28.8.2005, 18:42:35
Haluaisin tällä ketjulla herättää kaikissa tämän lukioissa, joko innostuttamaan heitä tulemaan mukaan tai kuvittelemaan mitä voisi tapahtua, jakaa meidän kesken kaiken mielipiteistä final fantasy jatko-osille. On hienoa kuvitella mitä voisi tapahtua, ja suurella potentiaalilla haluaisin ehdotoomasti jatkaa varsinkin final fantasy VIII:tä. Kertokaa kaikki yksityiskohdat ja kaikki asiat mitä voisi tapahtua tulevaisuuden hämärässä final fantasyille VII-IX välillä! Mielikuvitus laukkaamaan, se on kivaa ja hauskaa ;D Tarkoituksena on kirjoittaa joko jatkoa tai muuten vain lisäyksiä, omia mielipiteitä muitten teksteistä saa olla toki, mutta ehkä arvostelutr sikseen.
Se on mielenkiintoista ajatella... Olisin vaikka valmis käsikirjoittamaan Final Fantasy VIII:n jatkon kuvitelkaa:
Squall ja Rinoa elävät onnellista elämää jossain ranta huvilalla, kenties lapsia, eläimiä... Tai jotain muuta vastaavaa... Kuitenkin Squall ja Rinoa lähtevät matkustelemaan, kenties laivalla tai soutuveneellä.
Aallokko alkaa nousta ja vene, laiva ei pysy hallinnassa. Vene kaatuu ja Squall pääsee aallokkojen mukana tajuttomana rannalle... Hän heräilee houraillen ja ihmettelee missä on... Rinoa on kadonnut... Angeloa ei näy. Lähdet seikkailemaan saarella ja vastaan tulee kaikkea mahtavaa, kuin myös tuttuja ja vanhoja asioita Shumi Villagesta Esthariin...
Maailmassa ei ole kaikki samalla tavalla, kuin ennen... Paljon laajempi maailma uusilla grafiikoilla ja muilla ihanuuksilla... Ja jatketaan ;D
Muistatko paikan joka oli veden alla? Siellä missä oli Bahmut, se saari siellä joka ei näy kartalla? Paikka, laboratoorio alkaa toimia, kuka pistää sen toimimaan? Shumi Villagessa on aloitettu tekemään töitä. Jotain on vialla... Jokin salainen liitto aloittaa toimintansa, se ei ole ainoa... Ehkäpä jossain metsän siimeksissä(muistatko sen metsän joka on Estharin ja oliko se cactuar islandin välissä?) on jotain kummallista, mysteeristä! Ja niinkuin mainitsin se ei ole ainoa osa sitä maailmaa on myös toinen osa... Jossa odottaa kokonaan uusi seikkailu uusilla asioilla!
Se olisi jotain mahtavaa, voisi kuvitella yhdistettynä ehkä eri moodeilla... Simssin, final fantasyn, muita hienoja seikkailuja ja kaikkea mahdollista! Simssi siinä mielessä, että se olisi paljon aidompaa, käy syömässä deiling cityn ravintolassa, lennä lentokoneella, mene junalla taimberiin... Leiriydy! Hanki kunniaa... Osta juotavaa... Nuku, soita pianoa, hanki ammatti vaikka! Hanki uusia eläimiä! Elä kuin Simssissä koe kuin Final Fantasyssä! Mene NAIMISIIN RINOAN KANSSA! Tee oma tulevaisuus, hanki lapsia! Juoni, tarina, kaikki! Se olisi mahtavaa! Fantasiamaisessa maailmassa niin paljon! Miksei tämä voisi olla yhtä hyvin mahdollista verrattuna mm.San andreakseen?
Tutut hahmot olisivat toki mukana! Kova pää Zell... Tai hilpeä Selphie...! Se olisi jotain mahtavaa! Yhtykää! Kertokaa oma fantasia maailmanne! Jatkoja! Lisäyksiä! Legenda eli... Ja elää yhä!
Mulla ois IX:sästä jatko osa.. tai jotain semmosta! se on pari vuotta eteenpäin tapahtuneesta..
eikohan ei ole enää yksin. Hän asuu nyt Cidin ja Hildan kanssa. mutta, Eiko tuntee yhä elävänsä omassa maailmassaan Linnassa ei saa hillua ei taikoa eikä juosta. muuten hän joutuu kotiarestiin. Eiko suunnittelee lähtevänsä karkuun..
hän lumoaa tahalteen vartian. Hilda saa tietää siitä ja passittaa Eikon kotiarestiin. eiko on oikein innoissaan siitä..
hän vaihtaa vanhat vaatteensa päälleen, kiipeää ikkunasta ulos ja juoksee asevarastoon. Ottaa aseensa ja lähtee. Konhteenansa alexsandria. mutta ensin hän menee kaupunkiin ja huomaa pienen talon portailla istuvan tytön. Tyttö on itkenyt. Eiko ei halua että kukaan on surullinen. Tyttökin haluaa pois koska häntä ei huolita enää kotiin. Eiko pyytää hänet mukaansa, mutta tyttö haluaa että hänen veljensä tulee mukaan! eiko suostuu sihen ja he juoksevat asekauppaan.
pojan nimi on timon ja tyttö on Mimi. Poika haluaa aseeksi keihään ja tyttö taas haluaa aseekseen sauvan. samanlainen kun Vivin. Eiko ajattelee ja ostaa aseet. he lähtevät linnaan. Eiko käskee heidän liikkuvan hiljaa. he ovat turvassa vasta ulkopuolella. He juoksevat hissille, mutta vartija näkee heidät. Eiko ehtii juuri painaa nappia alimpaan kerrokseen. he juoksevat portin suuntaan mutta sielläkin on vartija. Mimi Kajauttaa ilmoille Sleep taian ja vartija vaipuu uneen..
Mimin ja timonin kanssa eiko sitten jatkaa matkaansa ympäri Gaiaa. Eiko ei tiedä että nykyään jotkut etsivät hänen kaltaisiansa eidoloneiden kutsujia!
He tapaavat tietenkin myös vanhoja ystävia! Esimerkiksi Quinan joka lomailee hiekkarannalla. Eiko pyytää häntä mukaansa muuta Quina ei ehdi. Hän kuitenkin neuvoo että seuraava alus pysähtyy alexsandriassa.
Eiko menee alukseen mimin ja timonin kanssa, mutta he nukahtavat ja joutuvat jäämään pois black Mage Villagessa. He näkevät siellä vivin ja freyan. freya oli vivin lapsien kummitäti! Vivikään ei ehtinyt lähteä heidän mukaansa mutta sanoi että amarant on tällä hetkellä madain's sarissa lanin kanssa. Eiko lähtee..
Hän katsoo surullisesti kotiaan.. Täällä minä voisin yhä asua. Mooglejen kanssa. En yksin. hän ajatteli. he saapuivat juuri paikalle kun amarant pyysi Lania naimisiin.. Sitten amarant näkee eikon ja virnistää iloisesti eikolle ensimmäisen kerran.
He joutuvat matkaamaan pitkään ennenkuin he pääsevät alexsandriaan.. monta kertaa eidolonien etsijät löytävät eikon mutta eiko ja muut pääsevät aina karkuun
mutta yhtenä päivänä he eivät enää pääsekkään karkuun vaan jäävät vangeiksi. Toinen vangitsijoista sanoo että he ovat vasta lapsia ei heitä voi kiduuttaa mutta toinen heistä vain tuhahtaa.
Niin vierähtää viikko ja eiko on jo heikossa kunnossa, mutta yhtä äkkiä vartijat juoksevat peloissaan vankilassa. he juoksevat bahamuttia karkuun.
Garnet! eiko ajattelee. Yhtä äkkiä kaikki pimenee eikon päässä.
Kun hän herää seuraavan kerran hän on alexsandriassa. -Eiko!! oletko kunnossa? Garnet kysyy huolissaan. -joo.. eiko sanoo ja ajattelee: Olen vihdoin täällä, en tiedä selviänkö mutta pääsin tänne asti.. en yksin vaan mimin ja timonin avulla. Zidane kävelee huoneeseen ja kysyy:
-terve eiko oliko jo ikävä?
eiko hymähtää.
sitte se jatkuis et ne joutuu vaaroihin kun ne eidolonin ettijät jahtaa niitä! :D
Toi oli kyll aika pitkä ja aattelin kirjottaa sen vaa tollaseks tarinaks. Toivottavasti on hyvä! :shy:
Leviathan 89
29.8.2005, 19:36:03
Päästiin asian ytimeen, oon kirjoittanut itte sellaset 5 kirjaa, ja seuraava on saippuaoopperamainen draama. Mutta siis asiaa... Se oli oikeastaan todella hyvä, meiningissä ollaan mukana! Lisää vaan! Antaa tulla! Kaikki tunteet ja muut pinnalle!
Joo siis itte en oo sillee pelannu IX.ää... Mutta oikeastaan hyvä alku... Olen kuullut, että se on tosi humoristinen peli ja tuon kohdan voisin kyllä kuvitella olevan siinä pelissä. Mutta en voi kommentoida sen enempää, suuri romaanin alku. Olisi kyllä kiva kuulla jotain lisää, kerro ihmeessä!
Mä voisin pienen jatkon tehdä mun tarinaan, eli se salaliitto on nyt sitten käynnissä ja uusi alku on jo. Ja nyt kerron vain asioita en tarinaa. Trabia garden on kunnostettu. Muistatteko sen kohdan, jossa oli suuri kolo tai musta aukko, kuin joku alus olisi lähtenyt siitä? Suunä paikassa on jotain kummallista ehkä jotain suurta tai jotain joka liittyy salaliittoon...
Edea ehkäpä elää Head Master Cidin kanssa jossain päin maailmaa, kenties muuttivat sinne uudelle alueelle, jossa heillä on huvila ja kenties heillä on tytär? Tytär kenties tulee olemaan noiduttu jossain vaiheessa, kuin myös Edea.
Zell on löytänyt itsellensä tyttöystävän ja asuu Deiling ciryssä tai jossain vastaavassa paikassa.
Quistis pääsi takaisin opettamaan Balamb gardeniin joka on tullut takaisin maanpinnalle, mutta on selvästi suurentunut. Garden ulottuu vedenkin päällä jonkin matkaa, uimahalleineenn päivineen, myös sauna.
Irvine jatkaa naistenmiehenä kenties en muista sen toisen Gardenin nimeä, mutta mikä tuhoutui pelin aikana kokonaan, mistä löytyi Cerbrus, no kuitenkin sen uudeleeen rakentaminen on alkanut ja se valmistuu jossain vaiheessa peliä, Irvine on johtamassa tuota.
Seifer pääsi uudelle koe yritykselle Balamb gardeniin, hakee opintojaan Shumi Villageen, jossa odottaa uudenlainen seikkailu.
Selphie Jatkaa opiskeluaan pidemmälle ja tähtää samaan, kuin Quistis. Hänellä on omat suunnitelmat uudellle maalle... Kenties rakentaa itselleen talon sinne?Jonkun kanssa? Tai keskittyy junien kanssa oleskeluun, työhön tai jotain muuta vastaavaa...
Tutut GF:ät on myös mukana heillä on yhteinen paikka, jokin paratiisi, jossa he kaikki ovat aina odottamassa kutsua ja auttamassa tulevaisuuden ongelmista...
Ultimacian sielu leijjuu yhä ilmassa yrittääkö laboratorio saada hänet yhä takaisin henkiin pahempana, tai jotain muuta? Vai mitä heillä on mielessä?
Laguna, Kiros ja Ward asustelevat kaikki omissa piakoissaan kenties jollain on vaimo ja ovat jo häissä... Laguna miettii usein Rainea... Mutta hän pärjäilee hyvin
Rinoan ja Squalin tiedättyekin jo... Mutta miten heille kävi... Sen saatte selville seuraavsaa jaksossa ;D
Mä jatkan tota mun ekaa kirjotusta! :D
Eiko kuuli kuinka oveen koputettiin. ovi avautui hiljaa ja Mimi käveli sisälle.
-ootsä kunnossa? mimi kysyi varovasti. -kaipa mä oon, eiko sanoi ja virnisti.
-Mä meen kattoo mihi Timon meni, mimi sanoi ja sipsutti pois huonesta.
Eiko sulki hitaasti silmänsä. yhtä äkkiä eikon päätä särki. Kaikki pimeni taas eikon päässä. -Mitä tapahtuu? eiko ajatteli hädissään. Sitten hän näki itsensä istumassa yksin.. ei ketään eikä mitään lähellä. Taas kaikki sumeni hetkeksi.. Sitten eiko näki Tumman hahmon joka käski muita ihmisiä. -Hetkinen! Nuo ovat niitä kiduuttaja sotilaita! eiko ajatteli. tumma hahmo kääntyi hitaasti. -mi-mitä!!?? ei... Tuo ei voi olla... eiko huudahti hädissään.
-EIKO!!! Ootsä okei? Timon huudahti säikähtäneenä. -Timon!! Hae Garnet ja zidane tänne! HETI!! Eiko huudahti säikähtäneesti.
Timon juoksi pois huoneesta. Eikoa väsytti, mutta hän ei uskaltanut sulkea silmiään, koska hän pelkäsi näkevänsä sen tumman hahmon. -Eiko? Mikä hätänä? garnet kysyi huolissaan. -Mi-minä näin... Garlandin!! sen tumman hepun joka oli paha! Hän on elossa! Eiko huusi hädissään.
-Sanohan uudestaan! Zidane tokaisi
Eiko selitti mitä oli tapahtunut.. -mutta kujahan potkaisi hänet alas terraan ja terrahan tuhoutui.. Garnet mutisi. -öömm... Minä tiedän kuinka Garland selvisi hengissä.. mimi sanoi. -Mitä!!?? mitä sinä tiedät? Voisitko kertoa? garnet kysyi ja katsoi mimiä..
Mä kirjotan taas kun jaksan! ;D Tosi kiva jättää tää tähä kohtaa!! :D
Callisto
29.8.2005, 22:12:34
Mikäli samoja hahmoja pyöritetään tapahtumasta toiseen menee hommalta uskottavuus. Kuka oikeasti uskoo, että samat naamat pelastavat maailman (no ei ehkä kirjaimellisesti) kerta toisensa jälkeen. Mitkä ovat mahdollisuudet aina ajautua niihin tilanteisiin jotka käynnistävät ne tapahtumaketjut jotka johtavat suuriin seikkailuihin?
Itseä ainakin jo hieman pelottaa tuo Advent Childrenkin, että kuinka tökerösti sama porukka kerätään kasaan. Näistä asioista toki jokaisella oma mielipide, mutta itse en oikein ole ikinä lämmennyt jatko-osille. Mikäli tarina on vauhdikas ja valtatava uskottavuus kärsii ja mikäli se on taas realistisempi ja uskottava on se yleensä tylsä (siitä syystä, että sen on lähes pakko olla hillitympi).
Leviathan 89
30.8.2005, 12:58:51
Oikein mielenkintoinoinen Fimzy.
Callisto, juu kaikilla on oma mielipiteensä, mutta kukaan ei estä lisäämstä siihen hekilöitä tai "poistamasta" niitä vai? Kuka tahansa voi kuoll, kadota tai jotain muuta ikävää... Sehän riippuu aivan pelaajista, että haluaako he, että nämä sankarit, sankarittaret pysyvät pelissä vai ei... Ja jos pikkasen vielä lisäisin siihen peliin, että tapahtumat tapahtuu sinun päätösten mukaan, eli sinä teet tarinasta sellaisen kuin haluat ;D Hupaisaa... Vai? Kuuntelen muuten nyt FF8:sin musiikkia :P
Juu eli, jatkoa:
Squall yrittää nostaa itsensä ylös kosteasta, mutta samettisesta ranta hiekasta. Hänellä heittää päässänsä hieman, mutta tulee järkiinsä muutaman silmänräpäyksen jälkeen. Hänen mieleensä ilmaantui ensimmäisenä Rinoa.
Squall on pukeutunut ei mustaan, mutta johonkin kevyempään. Squall toistaa itselleen:" Rauhallisesti, rauhallisesti." Mielessään. Hän katselee ympärilleen ja pyyhkii hiekkaa vaatteiltaan. Taivas on sininen ja aurinko paistaa, Squalin edessä on viidakon tapainen metsä, sitä ympyröi rantahiekka.
Squall alkoi kävellä eteenpäin, kunnes huomasi sivusilmällä toisella puolella, näköjään saarta, niin veneen. Se näytti tutulta ja Squall lähti juoksemaan sinnepäin. (Nyt kun en halua Rinoalle tapahtuvan mitään, niin hän on toistaiseksi paikalla.) Squall näki RInoan istumassa rantahiekalla kauniissa vihertävän kellertävässä puvussa. Aquall hymyili ja kuunteli Rinoaa muutamien metrien takaa:" AIna käy näin, eikö tälle saa koskaan loppua." Squall tuli ja pölästytti Rinoan... Rinoa käänsi päänsä ympäri ja katsoi Squalia virnistellen, niinkuin silloin tanssiaisissa. Rinoa nousi ylös ja alkoi jahtaamaan Squalia. Squall kääntyi ja he Rinoa juoksi Squalia päin, että Rinoa makasi hänen päällään maassa.
Rinoa kosketti Squalin kasvoja ja he suutelivat :P Ja Rinoa kuiskasi enkelin kuiskaukselle:" I love you."
SItten kamera alkaa pyöriä ympäri saarta ja mantereitan niinkuin FF8:sin alussa. Ja teksteissä lukisi jotakuinkin näin:" Now I know why i am here..." Jne.
Ja kamera kiitää kaikkien hahmojen, kenties uusienkin kautta, kunnes palaa takaiisin saarelle.
Ja jatkuu ensijaksossa, muista katsoa ehkäpä illan jakso ;D
Mää taaaas jatkan sitä mun juttua! :D
-Kuinka sinä voit tietää kuinka hän selvisi? zidane kysyy hämmästyneenä.
-Olin itse paikalla... Katsokaas kun.. Minä olen Terrasta. Mimi tokaisee.
-Lähdit siis Black Mage Villagesta? Eiko kysyy.
-kyllä lähdin! Sitten Näin Timonin. Hän asui yksin Dalissa ja hän tuli mukaani ja esitti olevansa minun veljeni. Mimi sanoo ja katsoo Timonia.
-Onko sinulla häntä? Eiko kysyy uteliaana. -Tietenkin! Mimi sanoo ja virnistää. -Se on vaan minun viittani alla, hän tokaisee
He juttelevat garlandista viellä pitkään. Kello 21.50 -No menkääpäs nyt nukkumaan, Garnet sanoo lempeästi. -Juu! Yötä! Eiko kailottaa ja menee nukkumaan mimi ja Timon mukanaan.
aamulla: -Gaaarneeet!! missä sinä olet? Zidane huutaa. -onko Garnet hävinnyt? Eiko kysyy hädissään. -en tiedä.. linna on kyllä aika iso, muuta hän tuntee sen hyvin.. -katsokaa mitä minä löysin!!! Mimi huutaa ja juoksee heidän luokse! Eiko katsoo mimiä kysyvästi. -Löysin Garlandin viitan riekaleen Garnetin huoneesta!! Mimi kiljahtaa ja näyttää kädessään olevaa riekaletta.
-Mitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zidane karjahtaa ja ottaa riekaleen käteensä.
-Hän on tullut tänne aamulla! Portit olivat auki ja vartijat nukkuivat taian voimasta! Timon sanoo. -Ei.. Garnet... Zidane mutisee.. -Kyllä me hänet löydetään, Eiko sanoo. -ja jos me aiotaan löytää hänet meidän täytyy lähteä! NYT HETI!! Mimi huudahtaa. -Garland. Mitä sinä oikein suunnittelet.. Zidane miettii.
HAAHAA!! ;D Mä jätän taas tän kirjottamisen tähä!! :D Seuraavalla kerralla saatan kirjottaa siitä mitä tapahtuu garnetille! =)
Sarutobi
31.8.2005, 19:00:59
[off]Eikö tähän kuuluisi joku raja? Tämä menee kahen henkilön jutuks? [off]
Ze Shoopuf
31.8.2005, 19:31:13
Tosiaankin, min mietinkin jo eilen, että mikä järki tässä ketjussa on. Jos ketjun omistaja nyt viitsisi editoida aloituspostiin/kertoa jollain muulla tavalla minulle, mikä on ketjun tarkoitus, mitä siinä tehdään, miksi se on jne, kiitos. Minä sitten katson, pysyykö ketju täällä ja auki, vai teenkö asialle jotain. Joten, Leviathan 89, kerropas.
Leviathan 89
4.9.2005, 9:41:01
Pakko sanoa tähän väliin, etytä final fantasy X:stä eteenpäin ilman kartta moodia on ollut melko tylsää, mutta tässä tulevassa tietenkin se taas olisi. Taistelu menetelmät olisivat jotain uskomatonta, ennen näkemätöntä... Ja siitä saisi aidomman, saisi itse päättää lyönneistä kuten nuolinäppäimet käyttöön ja eri iskujen yhdistelmiä hyödyntäen... Se olisi vallan hienoa:D Magiatkin olisivat entistä realistisemmat ja mukavat summonit/GF:ät ja aeonit olisivat mukana, mutta mielummin niin, että sitä neliö rämpytystä ei olisi, se on raskasta:D