View Full Version : Mitä mieltä?
Aaatelin vaan kysyy et mitä mieltä ootte tosta uudesta
järjestelmästä, Sphere Grid.
Ja mitä mieltä ootte noista taioista/Abilityistä?...Aika paljon
tavaraa sanoisin...
Ja totahan on kehuttu tosi hyväks järjestelmäks...am I right?
Onhan se hyvä et tehdään välillä jotain ihan uutta :D
pienomuotoinen SPOILER warning niille jotka haluavat selvittää Sphere Gridin itse eikä nähdä sitä.
tässä siis koko sphere Grid ja mitä siitä voi oppia. spoilaustahan se periaatteessa on.
Sphere Grid (http://www.ffinsider.net/cgi-bin/image.cgi?/ff10/pix/sphere.gif)
Edited by celebration on 08.5.2002 12:08
hyvältä kuulostaa. ainakin uusi se on. ja kun tulee vielä tänne eurooppaan se PAL-versiossa oleva uusittu, isompi Sphere Grid.
Se ei kuulemma ole edes kovin vaikea selvittää.
Ainakin mitä oon nähny siitä niin vaikuttaa helpolta ja hyvältä...........mut kattoo ny....
Blasting Zone
9.5.2002, 17:20:42
Näyttää juuri sopivalta minulle :P
Z-e-r-o
9.5.2002, 18:47:56
Tuohan näyttää lupaavalta ja sopivan isolta että siitäkin saa vähän haastetta. Voiko kaikille hahmoille saada koko Sphere Gridin ei kai sentään.
auron_86
9.5.2002, 18:57:36
Originally posted by Z-e-r-o @ 09.5.2002 19:47
Tuohan näyttää lupaavalta ja sopivan isolta että siitäkin saa vähän haastetta. Voiko kaikille hahmoille saada koko Sphere Gridin ei kai sentään.
Kyllä vaan, kun on menyy oman alueensa (tai mahollisesti jopa aikasemmin) voi avata "lukon" toisen hahmon alueelle. Miltä kuulostais White ja Black Mage joka osaa pistää vihollisia myös suuren fyysisen voiman avulla, se on mahollista. Uus Sphere Grid joko tulee mukana mahollistaa vieläkin monipuolisemman hahmokehityksen. hahmojen kehittymissuunnan saa valita heti alusta alkaen.
Teoriassa joka hahmosta pystyy siis tekemään identtisiä taistelutaitojensa perusteella, kun ei lasketa Overdriveja.
sphere grid on mielestäni tosi hyvä tapa kehitellä hahmoja ja saada uusia taikoja.Mokasin kyllä alussa aika paljon.
Ei se niin vaikeaa ole loppujen lopuksi... Ei miulla ollut yhtään vaikeuksia sen kanssa...
Sphere Grid on minusta aivan loistava idea.
Hahmojen kehittäminen vaatii hiukan enemmän työtä ja suunnittelua jne. Oikein mukavaa puuhaa minusta.
Flaming Amarant
5.6.2002, 17:04:11
On se ihan hyvä...tai oikeestaan toimivampi systeemi kuin missään aikasemmassa FF:ssä, eli tosi hyvä.
Varsinkin se sphere grid/board systeemi.
Mainio.
Minulla oli paljonkin ongelmia, mutta sain hieman apua kamuilta :D
Locke Cole
6.6.2002, 10:38:59
Erittäin hauskaa ja addiktiivista puuhaa. Ensiksi en tajunnut siitä paljon mitään, mutta nyt hahmojen kehittäminen hoituu kuin leikki. :)
Erittäin onnistunut lisä, minusta.
Hyvin monipuolinen ja aika isokin vielä.
Minusta ainakin sarjan paras systeemi.
Expert-Sphere Boardista saa vielä enemmän iloa irti..
isoSILLI
6.6.2002, 13:09:15
Hähää!!!
Minä ainakin pidän siitä erittäin paljon, koska kaikki taiat/kyvyt saa nopeammin kuin muissa sarjan peleissä, todella hyvä keksintö materia-systeemin, junction-kyvyn ja job-systeemin rinnalla, taikamiekka-juttua unohtamatta...
Sphere Grid on jälleen yksi squaren mestariteoksista.
He ovat neroja...
Kaiowas
6.6.2002, 13:49:18
Onhan se hyvä. Koko alue on mahdollista saada kaikilla käytyä läpi, eli toisin sanoen hp:n pitäisi olla viisi numeroinen....mutta tässä tilanteessa täytyy olla armorissa ability nimeltään "Break HP Limit".
FantasyManIX
6.6.2002, 15:47:57
Minusta se on aivan loistava keksintö.Se toimii todella hyvin.
Todella hyvä keksintö.Vaihtelua siihen ainaseen koulutukseen ja koulutukseen.Aluksi en tajunnu systeemistä mitään, mutta kyllä sen oppi :) kay spherejä vaan on niin harvassa..Wakka on jumissa omassa spheressään, kun se tarvis level 1 keyn, mutta kulutin jo kaikki..
Sphere Grid on hemmetin hyvä systeemi :D Esimerkiksi voisin ottaa miun Yunan, joka paukuttaa vihollisia valkoisella, sekä mustalla magialla[Yunalla kaikki taiat paitsi Ultima.. sitä olen juuri hakemassa], ja osaa myös napsautella sauvallaan melko mielenkiintoisia iskuja JA osaa esimerkiksi full breakin ja mugin :D
Aijoo, ja aseessa tietenkin 'one MP cost' joka on erittäin kätevä :P
Se standard griddin on mun mielestä hyvä ja toimiva. Expert on hienomman näkönen mutta kauhean sekava. Tiduksella saa esim heti alussa valita opetteleeko curan, hasten vai stealin. Kaikki taidot on ripoteltu sinne tänne miten sattuu joten siihen en kyllä enää koske.