View Full Version : Leffoja netistä
Mistä kannattaa aloittaa etsintä kun haluaa downloadata kokonaisia elokuvia netistä? Kazaa?!
psaijai
20.8.2002, 6:53:24
No voithan sä Kazaallakin koittaa mut parhaiten taitaa löytyä dc++:lla. Tai sitten Direct Connectilla. Molemmilla pääsee samoille servuille. DC++ (http://dcplusplus.sourceforge.net/) ja Direc Connect (http://www.neo-modus.com/)
Mizakki
20.8.2002, 14:24:30
Kazaa on hyvä. ;)
mä oon ladannu sieltä mm.
Training day
Monty python ja kraalin malja (mahtava kannattaa kattoo. :D )
Ghost in the shell ja
hurjapäät.
Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota ennen kuin imee kazaasta mitään? Juuri on tulossa uusi Austin Powers 256kbs yhteydellä mutta tuntuu kestävän helvetti soikoon ikuisuuden. Näkeekö ennen lataamista jotain olennaista ko.filestä? Esim: koon...ettei käy niin että jälkeenpäin kattoo että okei tämän toisen samanlaisen olisi saanut puolet nopeammin.
psaijai
21.8.2002, 18:20:57
Siis mitä meinaat? Kyllähän nyt sen tiedoston koon näkee. Yleensä elokuvat ovat siihen 700Mt:n pintaan joten selasta kannattaa metsästää. Kazaalla on aika hidasta ellei sitten satu saamaan joltain nopealta henkilöltä lataus paikkaa.
En ole vielä ehtinyt kokeilla leffojen lataamista mutta iMeshillä tulee todenäköisesti paljon nopeammin. Se etsii useammalta eri käyttäjältä ja yhtä tiedostoa olen ladannut parhaimmilaan vajaa kymmeneltä nehkilöltä. Eli vaikka yhdeltä tuupiltä ei tuliskaan kuin 1-2kb/s niin kokains lataus voi helposti kohota reilusti yli kymmenen kb/s. Yleensä se onkin niin että iMesh kuluttaa kaiken lataustehon. Eli suosittelen pikemminkin sitä kuin Kazaa.
http://www.imesh.com/
Weh, kyllä Kazaakin etsii useammalta henkilöltä. Ja niin myös WinMX:n uusin versio. Mutta Kazaata suosittelen, se on ainakin kohtuullisen nopea (riippuen tiedostosta). Itse olen tosin ladannut vain Saving Private Ryanin (joka oli niin huonolaatuinen, ettei voinut katsoa).
psaijai
21.8.2002, 19:24:11
Niin, kyllä Kazaa ja muut etsii useammalta henkilöltä mutta ne lataa vain yhdeltä. iMesh lataa sekä etsii monelta joten se on nopeampi.
Leffa tuli iMeshillä niin että jyrisi. Voin siis sanoa omakohtaisesti että Kazaa jää paljon hitaammaksi. Ainakin tämän pilottitutkimuksen perusteella. Olet oikeassa vakooja...imesh on aika härkä vehje!
DC ja etenkin DC++ ovat luotettavuudessa ihan omaa luokkaansa heti kun itsellä alkaa löytyä hieman sharea. "Arvatkaas kuka rippasi koko ~170 levyn kokoelmansa kovalevylle."
Niin ja "hyvälaatuisen" dvd-ripin koko divx:llä pakattuna on yleensä noin 700 megaa (eikä syyttä juuri sen verran). Kyllä siinä saa jonkin aikaa istuskella.
Jackal von ÖRF
21.8.2002, 20:26:39
DC++:lla löytää ehdottoman tehokkaasti laatutavaraa, kunhan itsellä on ainakin kymmenen gigaa tavaraa jaossa ja löytää itselleen sopivimmat hubit. Saattavat leffat viedä pari kolmekin cd:tä, mutta ei sillä väliä, koska kaikkihan pitävät koneensa jatkuvasti päällä. Päivässä tai parissa saa helposti ainakin melko yleiset tiedostot.
psaijai
21.8.2002, 20:34:44
Eli DC++ ja iMesh. Niillä minä ainakin olen löytänyt sen mitä olen halunnuta ja tuskin kovin moni asia jää löytämättä.
Kaali, mikä leffa vie kolme CD:tä? En mä ainakaan oo nähny kun kahen CD:n (2x700Mt) leffoja kuten vaikka Sormusten herra.
samiloop
21.8.2002, 20:49:11
Tuli vaan tässä mieleen, että älkää hyvät ihmiset asentako sitä KaZaA normaaliversiota, joka on spywarea pullollaan. Harrastelijavoimin ripattu KaZaA Lite hoitaa homman yhtä hyvin, samoilla popup-mainoksilla, mutta ei asenna koneelle mitään ylimääräistä, joka lähettää netinkäyttötietoja Sharman Networksille. Mikrobitti 8/2002 sivulta 131 kertoo Kari A. Hintikan kolumnin muodossa vähän taustoja tästä toiminnasta.
http://www.kazaalite.nl/ on ihan toimiva paikka tuon light-version hakemiseen. Sisältää vielä varoituksen, ettei kannata ottaa kazaan autoupdatea, joka pistää spywaret takaisin ohjelmaan.
psaijai
21.8.2002, 21:27:50
Kyllä mäkin käytän tai käytin tota liteä mutta taitaa siinäkin tulla mukana jotain. Ainakin mun ad-aware löysi jonkun (en musita minkä) ohjelman heti kazaa liten asennuksen jälkeen. Olin myös puhdistanu koneen enne asennusta. En tietysti ole varma että tuliko se kazaan mukana.
iMeshin sivuilla sanotaan myös että ei spywareja mutta sen mukana tulee. Sama juttu kuin kazaassa ja olen testannu sen pariin kertaan joten sen mukana tulee ainakin spywareja vaikka sivut muuta vätittävätkin. Onko tuolla sit niin paljoo välii kun ne saa helposti pois mut tosiaan jos haluu välttämättä käyttää kazaa niin toi lite versio on parempi.
Löytääkö jostain ohjelmaa joka ilmoittaa heti kun spywarea tulee omalle koneelle? Tai siis tiedän että löytää kyllä mutta onko niistä mihinkään ja mikä niistä on suositeltava?
Helpommalla pääsee jättämällä spywarea kavereinaan kantavat ohjelmat asentamatta. Ei ole iso menetys kuitenkaan.
jep, eli dc++, winmx, kazaa lite & no-cydoor edonkey :D
Nightblade
30.8.2002, 12:10:09
Miten teillä kaikilla voi olla vähintään 5-10 gigaa ladattavana?
Minulle tuottaisi vaikeuksia saada edes yksi giga kokoon. Koneessa kun ei ole muita kuin pikkupelejä (paitsi Sims, Gta2 ja Carma2). Enkö nyt voikkaan ladata unelmieni elokuvia, kun juuri sain ADSL:n? :( :(
direct connect on ehdottomasti paras tapa hakea leffat ...ja www.isonews.com on paikka mistä löytyy että mitkä on julkaistu ja missä muodossa ja yleensä kannattaa odotella kiltisti sitä dvd-rippiä ei niillä käsikameralla kuvatuilla mitään tee
Kyllä käyttäkää DC++ ja KaZaA Lite ohjelmia (hyvin on löytynyt tavaraa). Ja kyllä Kazaa ottaa monelta eri käyttäjältä samaan aikaan eikä vain etsi!.. Mutta kannattas varmasti kokeilla esimerkiksi irkin kautta (dal.net) FTP servujen etsimistä!
Etsikää vaan kanavia esim. ftp tai warez hakusanoilla niin kyllä löytyy