View Full Version : Onkos kukaan pelannut Crystal Chroniclea?
Vegetabx
13.9.2005, 11:18:56
Jos on sanoisitteko arvosanan sille pelille? Peliarvostelijat ovat kehuneet sitä paljon , mutta mitä mieltä ovat pelaajat? :huh:
Ja tässä linkki erittäin hauskalle Final Fantasy videolle! http://www.newgrounds.com/portal/view/58184
Lettityttö
13.9.2005, 13:16:20
Itse olen ajatellut ostaa kyseisen pelin, mutta epäröin. Hahmot näyttävät jotenkin "lapsellisilta". Mutta kysynpäs nyt, että mitäs hyviä puolia siinä sinun mielestäsi on?
PhazonBlaxor
13.9.2005, 18:05:57
olenpa hyvinkin pelannu... se on mukava peli... se on niin erikoinen verrattuna muihin ff:iin, kun siinä kuljetaan oudossa karavaanissa hassun näkösellä kartalla.... kaikkein hauskinta on kuitenkin niiden hahmojen luominen ja suojien valmistus... pelissä kerätään statuksia artifacteilla, ei siis lv:illä, artifacteja tulee aina jokaisen vastuksen läpi menemisestä...
pelissä on myöskin hassua se ettei se pääty oikeastaan ikinä, kun siinä pitää hankkia 4 "vesi pisaraa", jolloin menee vuosi läpi, ja näitä vuosia on rajaton määrä, ja kaikkien taikojen, suojien, ja artifactien keräämiseenkin menee hurja määrä aikaa, eli peli on todella pitkä(styttävä =) ), ja viellä boonuksena olkoot minipelit, ja kaikkien hahmojen täyteen kouluttaminen, joka ei tunnu loppuvan ikinä.... :)
omia hahmoja voi tehdä aika monipuolisesti, esim ulkonäön, sukupuolen, ja lajin voi valita, niiden lisäksi voi päättää että mihin perheeseen kuuluu, eli että oletko esim. Alchemistin lapsi, jolloin pelin aikana saat boonuksena esimerkiksi aseiden ja suojien piirustuksia....
ja sitten mooglet, ne tuovat iloa peliin, kun ne on niin hassuja otuksia, ja oman mooglen "tuunaaminen", eli maalaaminen, ja karvojen "revintä", on outo keksintö... mutta kuitenkin pieni lisäys, joka tuopi vaihtelua pelaamiseen... ;D
kaksinpeli, ja hahmojen vaihtaminen toisen (tai itsensä ;)) kanssa, on myös pelissä, joka lisää entisestään pelaamisen mahdollisuuksia... :P
eli peli on kaikinpuolin todella hyvä, mutta siinä on vain se miinus, että jos sattuu olemaan toiminnan miehiä, niin tämä peli voi alkaa kyllästyttämään nopeasti, meinaan vain kun se on niin rauhallinen, esim. musiikit ovat outoja huilu viserryksiä, jotka laittavat nukuttamaan... :D
mutta suosittelen tätä peliä... ite en oo ostanu sitä gamecubelle... serkun cc:tä pelaan enimmäkseen... ostan sen vasta sitten se tulee nintendo ds:älle... sille sen mielummin ostan... :)
ai niin, ja arvosanaksi antaisin: 8.5/10, muuten on aivan mahtava, mutta se on loppujenlopuksi niin kyllästyttävä... mutta mainio peli jos aikaa haluaa tappaa... :)
WWWWolf
13.9.2005, 22:24:19
Korjaus: Niitä on kolme pisaraa, eli kolme tehtävää per vuosi :)
Omana mielipiteenä sanoisin tällaista: Pelattavuus vaihtelee. Tässä joutuu pitämään silmät levällään että pelistä tulee yhtään mitään. Tämä peli ei sovi juoksijoille vaan pitää edetä hitaasti ja varovasti - no, sitä enemmän saa ihailla grafiikoita sitten. Jos menee kuolemaksi niin sillon harmittaa rankasti.
Silmiähivelevät grafiikat, ja he-le-katin hyvät musiikit jotka hakkaavat jotkut Uematsu-pompotukset kerralla. (Musiikki on Kumi Taniokan käsialaa.) Käsittämättömän loistava alkubiisikin :)
Yksinpelinä tämä ei oikein iske ihan niin biljoonalla voltilla kuin olisi pitänyt, ehkä siksi kun kenttien läpäiseminen käy toisinaan työstä ja tempo on aika verkkainen. Tämä olisi VARMASTI hauskempaa kaksin- tai nelinpelinä! (Ja itse en edes käytä tuota hienoa GBA-linkkivirveliä kun itselläni on tuo alkuperäinen GBA jossa on aika hemmetin huono näyttö ainakin jos ei pistä lukaalin kaikkia lamppuja päälle.)
Aika vähän yhteistä varsinaisiin FF-peleihin tosin (no, löytyy tuttuja monstereita, moogleja on, loitsut ja esineet ynnä statuskama näyttää aika tutulta) mutta kyllä tämä ulkonäöltään ja fiilikseltään ihan FF-pelistä menee. Ja minua se ei haittaa kun peli on kuitenkin pohjimmiltaan Zelda-ripoffi ja ainahan uusi Zelda-peli miellyttää, aito tahi väärennetty :)
Kookasi
13.9.2005, 23:38:31
Ette te aivan ensimmäiset CC:tä pelanneet ole, ette (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=6414&highlight=crystal+chronicle).
PhazonBlaxor
14.9.2005, 16:47:40
kookasi, mistä tiedät??? ;)
kai me nyt se tiedetään... ;D
mutta vastattiin vain kysymykseen mahdollisimman tarkasti... ei kai se pahaa ole jos toiselle yrittää selvittää mistä on kyse? vai onko sinulla jotaki sitä vastaan?
TMV!!!! (hauska sanoa tuota ku kukaan ei tiedä mitä se meinaa... ;D )
kolmeko niitä olikin? no... en ole pelannut pitkiin aikoihin... :)
Vegetabx
15.9.2005, 15:10:53
kookasi, mista tiedät??? ;)
kai me nyt se tiedetään... ;D
mutta vastattiin vain kysymykseen mahdollisimman tarkasti... ei kai se pahaa ole jos toiselle yrittää selvittää mistä on kyse? vai onko sinulla jotaki sitä vastaan?
TMV!!!! (hauska sanoa tuota ku kukaan ei tiedä mitä se meinaa... ;D )
kolmeko niitä olikin? no... en ole pelannut pitkiin aikoihin... :)
:)
Vegetabx
16.9.2005, 17:01:30
No vähän lisää asiasta. Kun olen tälläinen typerys en tiedä pelistä mahdottoman paljon mutta jos joku tietää onko Crystal Chroniclessa GF:iä tai Summonettavia tai jotain muuta vastaavaa. Tai Limit - liikkeitä tai ''Trance'' tilaa. Kertokaa vaan :D
No vähän lisää asiasta. Kun olen tälläinen typerys en tiedä pelistä mahdottoman paljon mutta jos joku tietää onko Crystal Chroniclessa GF:iä tai Summonettavia tai jotain muuta vastaavaa. Tai Limit - liikkeitä tai ''Trance'' tilaa. Kertokaa vaan :D
Eipä taida olla. En ole ainakaan itse huomannut. Loppujen lopuksi Crystal Cronichle ei ole kannattava ostos, sillä löytyy kaupasta parempiakin ( Tales of Symphonia, Baten kaiton)
PhazonBlaxor
18.9.2005, 12:35:37
Eipä taida olla. En ole ainakaan itse huomannut. Loppujen lopuksi Crystal Cronichle ei ole kannattava ostos, sillä löytyy kaupasta parempiakin ( Tales of Symphonia, Baten kaiton)
riippuu mille koneelle sen ostaa, kuten aikaisemmin sanoin että kun se NDS:älle tulee, niin sille sen itse ostan, gamecubelle sitä en kyllä ala ostamaan, johtuu varmaankin siitä että olen pelannut jo sitä kyllästymiseen asti, ja tuon tales of Symphonian tilasin tällä viikolla itelle... eikä tuota talesia oikein voi crystal chroniclesiin verrata, aivan erinlaisia pelejä kun ovat...
niin, ja ei siinä FF-CC:ssä oo limittejä eikä summoneja.... harmi... =)
mutta siinä on kuitenkin perinteiset taiat joita voi sitten sekoitella keskenään ja niin pois päin...