PDA

View Full Version : The Legend of Zelda

Melinda
20.8.2002, 17:05:38
En huomanu täällä tätä aihetta ja suoraan sanoen mua jopa ihmetyttää miksi näin upea "pelisarja"(mikälie)on jätetty aihetta*wirn*no jokatapauksessa ite rakasta Zelda pelejä..tai mulla on vaan ocarina of time ja majora's mask..ja kaerilta oon lainannut sen uuden gameboy pelin..(riparilla pelasin tosi paljonkin gameboy:lla)ja mielestäni sekin oli hyvä..mutta ehhottomasti paras Zelda on Ocarina of time.(se on jopa eka zelda jota olen koskaan pelannut)siinä oli vaan juoni ja graffat todella mahtavat..majora's maskissa oli jotain josta en kuitenkaan kauheesti välittänyt..esim se tallennut oli aika syvältä ku kaikki pommit,nuolet yms piti hakee aina uudestaan ku alotti pelaamisen..sitäpaitsi ocarina oli muutnkin parempi kun siinä sai esin kasvaa Linkin kanssa aikuiseks ja majora'ssa oltiin vain "nuori Linkki"tää tuleva gamecuben Zelda ei kovin hienolta ainakaan mun silmistä vaikuta..Linkki on tosi pöllön näkönen ja muutenkin tyhmä..joten en taida koko kuutiotkaan hankkia..kun sellasen pettymyksen teki Zeldan osalta..Zeldasta oon aikoinaan jopa tehnyt 3 esitelmää..(silloin kun aihe on ollut vapaa)yksi äikkässä,yksi näytelmäkurssissa ja yksi atk:ssa ..ja olen jopa kotisivuillenikin siitä kirjottanut(ainakin vähän)eli..mielestäni ZElda on kaikkien aikojan paras"pelisarja"! :)

Saria
20.8.2002, 20:44:03
No juu itsekkin ihmettelin samaa asiaa. Zeldat on kertakaikkiaan hyviä. Pelasin itsekkin OoT:tin ensinmäisenä ja ihastuin siihen kovasti. Sen hyvin pelanneille voi nimenikin merkitä jotain. Eli on tullu pelattua Ocarina of Time, Majoras Mask ja Link to the Past. Kaikki muutkin pelit pitäisi kokeilla koska ne on aina ollu niin mahtavii. Tääl on aina kiva löytää joitain saman henkisii ihmisii. Sitähän on jo tulossa uuta Zeldaa kehiin :D

Torspa
20.8.2002, 20:46:39
No enpä minä oikein noista zeldoista perusta.Joskus tulee pelattua emulaattoreilla näit zeldoi.A link to the past on kyl iha ykköszelda(zeldoista ainut jota pelailen).

Mauler
20.8.2002, 22:03:14
jotain maagista ja ihana OoT:ssa todella on.
en tiedä mitä mutta se peli jaksaa kiehtoa aina välistä.
ihaanaataaa.
majoras maskia ei ole tullut edes kokeiltua, harmi vain.

ja mitä old skooleihin tulee, kaikkia olen lapsena pelannut mutta en niistä muista juuri mitään.
ensimmäinen Zelda hetki vuonna 1991...

psaijai
21.8.2002, 6:49:06
On tästä joskus ollu juttua mutta tais joutua uuden foorumin maton alle. Jokatapauksessä mäkin pidän Zeldoista vaikka ei se pärjääkkään FF:lle. Multa iteltäni löytyy molemmat Nipan Zeldat mutta olen myös pelannut ne aikaisemmat joskus aikoinaan. En tosin enää varmaan muistais mitä piti tehä missäkin pelissä. :D On siitä sen verran aikaa.

GameBoy Zeldoihin en ole koskenu niinkuin en mihinkään muuhun GB:n tai GBA:n peliin. Ei vaan innosta.

Mun mielestä niin OoT kuin Majora ovat omalla tavallaan hyviä. Siksi en osaakkaan sanoa kumpi olisi parempi. Molemmista löytyy hyviä ja huonoja puolia mutta kaikin puolin Zeldat ovat yksi tän planeetan parhaita pelejä.

Roakel
22.8.2002, 15:52:47
Mä oon aina pitänyt Zelda peleistä, niissä on jottenkin niin hieno tunnelma. Mä oon pelannut Zelda pelejä Nintendon ajalta, se uusi zelda ei mua oikeen kiinosta.
Paras Zelda peli jota mä oon pelannut on Zelda: a link to the past, vaikka peli on jo vanha niin jaksan pelata edelleenkin sitä. Samaa mieltä psaijain kanssa siinä että zeldat eivät pärjää FF:in

Ultimate3
22.8.2002, 20:51:19
Mä tykkään Zelda peleistä yks mulla on nintendon 8-bittisellä :lurps: ja muut on konella emulaattoreilla.
Mun mielestä siinä uudessa zeldassa on ihan paska grafiikka...
se on jotenkin vaan liian lapsellinen :prkl:

n4x
23.8.2002, 21:03:57
Joo on Zeldat mahtavia.Mulla oli joskus N64:llä OoT ja Majoras mask,mutta n64 sai väistyä kun hankin gamecuben.Parhain on todellakin snesin a link to the past.Ite pidän siitä uudesta cuben zeldan graffasta,se vaan on niin hienoa,hyvin osattu käyttää cel-sheding tekniikkaa.:)

Post Mortem
24.8.2002, 11:19:47
Gina, millä perusteella sanot että GC:n Zeldassa Link on 'muutenkin tyhmä'? Oletko pelannut Gamecuben Zeldaa vai mistä noin päättelet?

Ja vaikka sanot Zeldaa kaikkien aikojen parhaaksi pelisarjaksi, et siis aio hankkia uutta Zeldaa sen uudenlaisen cel-shading -tyylin vuoksi? Kirjoituksesi perusteella sinua voisi luulla 10-vuotiaaksi... vaikka mainitsitkin riparin.

Itse pidän NES, SNES ja GBC -Zeldaoista erittäin paljon. Uuttakin odottelen innolla.

cappel
25.8.2002, 10:52:59
no siis ocarina on edelleen minusta maailman paras peli. sen grafiikkakin oli sillon kun se ilmesty ainut laatuista, nykyään sitä kun pelaa niin se näyttää ihan suttuselta. kuitenkin on kestosuosikkinani pysynyt jo kiitettävän ajan enkä usko että yksikään final fantasy tulee olemaan yhtä hyvä. majoras maski nyt ei ollut taas niin hyvää jälkeä mutta kyllä sitäkin pelasi ihan onnessaan.

yksisiipi
26.8.2002, 7:22:51
Jotain Zelda: Linkkiä pelailin joskus monia vuosia sitten, ja tuolloin se oli ihan hyvä. Nykyään minnuun ei iske kuin snesin Zelda3 ja kuusnepan Ocarina of Time. Ne vanhemmat osat on vähän,... hassuja :D

RenTeR
26.8.2002, 8:43:29
8-bittisen Zelda ykönen on vieläkin upea ;) Ei sitä voi unohtaa kun pelasi kultakasettia ekan kerran pienenä sen hienon kartan kanssa :P Nykyään on NES Guide jossa on kartat!

Zelda: Link's Adventure on tullut pelattua pari kertaa läpi nostalgiamielessä (kerran taisin vetää putkeen) mutta siinä ei ole Zelda-taikaa

Zelda: A Link to the Past (SNES) on taas sitten kaunis mutta hieman turha. On se tullut pariin kertaan emulla pelattua läpi ja jos löytäisin halvalla kirpparilta/käytettynä niin varmaan ostaisin. Ei lemppari.

Zelda: Link's Awakening (GB) taas jaksoin pelata ehkä puoleen väliin. Sitten rupesi kyrsimään :P

Uudempia kyhäelmiä en ole jaksanut koettaa.

Rachel
26.8.2002, 8:58:36
The Legend of Zelda on mahtava pelisarja! NESin Zeldoja en ole pelannut kovinkaan paljon, mutta Zelda III:sta sitäkin enemmän. Se oli ensimmäinen oma Zelda-pelini. Sen jälkeen hankin Zelda IV:n ja pelailin sitä Super Game Boylla ja löytyy minulta Ocarina of Timekin. Seuraavaksi pitäisi hankkia Majora's Mask ja Oraakkelit. Ja sitten se tuleva GC:n Zelda.

Lumi
20.9.2002, 9:46:01
rakastan Zeldapelejä :) ....mikä aloitus :P
well, On tullut kaikkia Zeldoja tykitettyä(paitsi sitä ihme cd-romukoneen videozeldaa(siis se joka Game overissakin alussa oli pelikoneena),se on kuulemma ihan paska) joskus ekalla luokalla tuli ekan kerran koetettua kultakasettizeldaa, ja siitä se sitten lähtikin :)
Omistan Legend of Zeldan, sitten sen toisen nes-zeldan,jonka nimeä en jaksa muistaa,A link to the pastin, Gb:n ne kaks vanhaa zeldaa(originaali ja DX versio),Nintendo 64:n Majora's maskin ja Ocarina of timen ja sitten oracle of agesin ja seasonsin :)
uuden gba:n zeldan hankin myös joskus ja pelikuutio ja sen zelda on Killerap-listalla(pakkoostos)....niissä on niin hyvä tunnelma ja loistava musiikki....parhain niistä on varmaan oot, koska se sokaisi minut visuaalisella loistollaan ja mahtavalla juonella,loistavilla hahmoilla,upealla musiikilla,hyvällä pelattavuudella ja omaperäisillä ideoillaan :D nyt tykittelen Majora's maskia läpi,ja yritän saada kaikki naamiot,jotta saisin Oni Linkin(aikuinen link,jonka miekka ampuu säteitä,niinkuin ekassa Zeldassa :D) well........En voi muuten sanoa,että kumpi on parempi, ff-sarja vai zelda-sarja, koska molemmat ovat aivan parhaita omalla tavallansa....final fantasyt rpg:itten puolella ja zeldat seikkailupelien puolelta

Locke Cole
22.9.2002, 12:12:54
Kyllähän Zeldoja on tullut pelattua, en kauheasti pidä Zeldan tapaisista peleistä, mutta kyllähän niitä kelpaa katsella kun joku muu niitä pelaa.

Oni_Link
25.9.2002, 20:37:19
Aaah, Zelda. Tulee hyvät muistot mieleen Zelda peleistä... Ihan sydäntä lämmitää ^_^

No, todella loistava pelisarja. Itseltäni löytyy NESin Zeldat ja n64:n Zeldat :). Ainoastaan OoT on pelattu läpi ja MM lähenee loppuaan :) NESin Zeldat ovat hieman... huonoja ^^

GB:n Zeldat on jääny hieman unholaan, paitsi Links awakenii n. puoleen väliin pelannu...

Todella loistavia pelejä, hyvä juoni, ainakin suurimmaks osaks =)
Yltää ainakin Final Fantasyiden tasolle :)

BobaMa
14.10.2002, 19:26:14
Zelda pelit hyvinkin tuttuja minulle..:) Niistä koko seikkailu/roolipeli innostukseni taisi alkaakin.. Ja kaikkia Zeldoja Ocarina of Time peliin saakka olen ainakin jonkin verran pelannut(EDIT: tai no en niitä kaikkia harvinaisempia..:P mutta Game&Watch peliä kyllä, muita harvinaisempia ei ole tainnut tulla pelattua..).. Jotain oheistuotteitaki löytyy..tai no yksi Link avaimenperä ja Suomessa 1994 vuonna ostamissani Nintendo lehdissä pari Zelda sarjakuvaa..:) Ocarina of Time ja Link's Awakening on tullut mentyä loppuun saakkakin ja melkein kaikki "bonukset" ym saatu.. A Link to the Pastin läpipeluu on meneillään ja pimeän maailman viimeistä kristallia hakemaan menossa sankari on..
Ensimmäistä Zelda peliäkin aika pitkälle olen tainnut pelata.. taisi olla kuudenteen tai seitsemänteen luolaan.. Adventures of Link peliä en vielä ole paljoa pelannut.. Ja siitä ehkä vähiten koko saagassa tähän saakka olen pitänyt.. Mutta kaikista muista Zelda peleistä olen pitänyt paljon.. Ja uusiakin Zeldoja pitäisi joskus viitsiä pelata.. Gamecuben Zeldankin aion varmasti hankkia..:)

Rune
18.10.2002, 10:13:44
Mitä, Zeldathan ovat loistavia! Olen nyt pelannut Zeldoja I, II, link to the past ja GB:n Link's awakening. Ne ovat aivan loistavia! Link to the pastin innoitus oli tuo julmeton maailma jota sai sitten tutkia ja tehdä eri questeja, ja maailma sai minut silloin pikku naperona sanattomaksi. Ne hienot kukkulat ja vuoret ja kaikki..... :doggy: Meinasin itse tehdä semmoisille laudoille samanlaista, mutta se jäi lievästi puolitiehen....
Onko kukaan muuten ajatellut, että onko tuo Link to the past niinkuin Link menneisyteen vai linkki menneisyyteen. Se on jäänyt hieman hämäräksi.
Minulla oli N64 emulaattori jossain välissä, ja sille ainoat toimivat pelit olivat mario 64 (seivaus ei toiminut), wave racing (tai joku, äänet ei toiminu) ja mario cart (se sentään toimi jotenkuten.... :eh: ). Sitten sain toimimaan lopulta tuon Zelda, ocarina of time vai mikä se onkaan.... Sitten kun katsoin hienoa pätkää pelistä ja testain nappeja niin huomasin etteivät nappulat toimi, eikä pelissä ole ääniä ja kaikki oli aivan *****stä.
Mutta zeldat elää ikuisesti! Woo! :nuija: (tai jotain)

From Finland
18.10.2002, 16:11:31
paras n64 emulaattori zeldojen peluuseen..ja kaikkien muidenkin peluuseen on uusin project64 emulaattori..tarvitset vähintään 1200-1400mhz koneen nautittavaan peli elämykseen.

Rune
19.10.2002, 13:20:38
Originally posted by From Finland
paras n64 emulaattori zeldojen peluuseen..ja kaikkien muidenkin peluuseen on uusin project64 emulaattori..tarvitset vähintään 1200-1400mhz koneen nautittavaan peli elämykseen.

Juust... no mulla tais olla joku corn64 tai jotain. Eiköhän joku tommonen 1200 oo tai jotain siihen suuntaan, aika läähellä ainasikin. Mutta en usko että rupeen ettimään mitään uusia n64 emulaattoreita. Toi nesticle ja ZsnesW riittää hyvin. Mut kiitos vinkistä, katottaan jos jaksan ettiä ton joskus.

Riku-
20.10.2002, 9:21:49
Kyllähän minäkin Zeldoja olen aika reippaasti tahkonut. En kyllä suuremmin odota uusinta Zeldaa, kerta Nintendo käytti sitä saamarin cel-shade grafiikkaa niin amatöörimaisesti. Ymmärrän jos he haluavat sitä käyttää luodakseen sarjakuvamaisen tunnelman, mutta Linkistä olisi saanut niin paljon paremman näköisen, eikä pelkästään anime-kääpiö-tonttua.

Zelda IV:n nimi muuten on Kaze no Takuto, sisso. Englanninkielistä nimeä ei ole vielä päätetty.

Laiska-Mato
20.10.2002, 12:24:49
Heh... olen laiska, joten älkää ihmetelkö, jos satutte löytämään saman vastauksen eräältä toiselta foorumilta...

Uhh... olen pelannut

The Legend of Zelda, mielipide: Aiika huono ja pitkävetinen... eikä siinä oikeen kunnolla tajua, minne pitää mennä... vain ekan dungeonin jaksoin läpi mennä...

The Legend of Zelda II: Link's Adventure, mielipide: sukka, yrittää olla täysverinen roolipeli ja menee yrityksessä päin sukkaa!

The Legend of Zelda: Link's Awakening(DX), arvio: todella hyvä peli, tällä hetkellä on seki njo hakattu, kun tuli stokholmin reissulta mukaan... (Go go Åhlen's City!)

The Legend of Zelda: Oracle of Seasons: Hyvä peli tämäkin, kerran jo läpi vedetty... tottapuhuakseni myös eka Zelda pelini...

The Legend of Zelda: Oracle of Ages: Ja taas... kaikki GBC Zeldat hakattu ja ovat mielestäni olleet parhaat, tähän mennessä...

The Legend of Zelda: Ocarina of Time: Hee, ihan hauska peli, varsinkin herra Baru Baru(tyyppi, joka opettaa "Song of Storms"in) saa suupielet hymyyn.

TLoZ: LA:ta odottelen GBA:lle kuin kuuuta nousevaa tällä hetkellä...

n4x
20.10.2002, 14:58:14
Originally posted by From Finland

Höhöh,ei siihen tarvii kuin jonkun 700 MHz koneen ja hyvän näyttiksen :P

From Finland
20.10.2002, 19:49:05
riippuu pelistä..perfect dark,conker jne..niihin tarvitsee kovemman koneen...ja kyllä majoras mask joskus hidastuu minun 1400:sellakin..

n4x
20.10.2002, 21:42:45
Toimii conkerki 700MHz koneella.Itelläniki toimi,ilman mitään sen suurempia fps laskuja kun kerran kokeilin.

Safir
26.10.2002, 14:44:00
Zelda-pelithän ovat ihan hyviä. Olen kolmea pelannut niistä:

The Legend of Zelda: Link´s awakening. Vähän vaikea minu mielestäni. Alkun olen päässyt, löytänyt miekan sun muut, muta kaikki bossit ovat kyllä vaikeita. Ei niitä tahdo millään voittaa. Myös jo kuolee niin sitten tulee aika turhautunut olo. :p

The Lengend of Zelda: Ocarina of time. Tämä on hiano peli. Mahtava grafiikka ja mahtava tunnelma. Upea peli, sitä kyllä jaksoi pelata. Onhan tämäkin kohtalaisen vaikea, muttei silti liian.

The Legend of Zelda : Majoras´s mask. Tämä taitaa olla vaikein.
Tässähän on tavallaan aika, enkä minä pidä paljoakaan aika peleistä. Kun muutaman kerran sitä pelasin, n pitkällekkään päässyt.

Garr
26.10.2002, 19:35:14
Zeldat on mun listani kakkosena heti Final Fantasyjen jälkeen. Itte pelasin ensimmäisenä Zeldaa Super Nintendolla (Sattu olee eka peli) ja ihastuin siihen. Kun Nintendo 64 tuli kinusin heti Zelda Ocarina of Timeä, jonka vedin kahessa viikossa läpi. Pelit ovat hyviä mutta mun mielestäni Majoras Mask oli täysi pettymys. Odotin siitä yhtä hyvää kun edellinen osa mut jotenkin olin enemmän tottunut matkustamaan ajassa kuin naamioiden avulla sinne tänne, Majoras Maskii en oo vieläkään vetäny läpi(pitäis varmaan). MUt nykyään yritän mennä jo Gamecuben uutta Zeldaa odottamaan.

BobaMa
23.3.2003, 13:37:29
Ajattelin nyt Zeldasta jotain postasta..ja kaipa ihan hyvä jatkaa tähän topicciin..

Tulossa on siis luultavasti The Wind Wakerin julkaisun yhteydessä eurooppaan myös oikein paketti jonka mukana tämä peli(+bonukset) sekä platinan värinen GameCube. Jos ei minulta jo löytyisi kuutiota niin tämä olisin kyllä ehdottomasti aikeissa tämän hankkia:) Jotkut ovat arvelleet että tämä olisi huijausta, tiedä sitten, mutta uskoisin että voisi hyvinkin olla totta. Niin ja se että olen jo ennakkotilannut Wind Wakerin bonuksineenkin syynä että en tuota tule hankkimaan...

Tästä lisää cubefinin uutisissa: http://cube.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=723

Niin ja sitä huomenna 24.3 jenkeissäkin Wind Waker julkaistaan tietääkseni..kun taas täällä Euroopan puolella 28.3 tulee GBA SP sekä "A Link to the Past & Four Swords" GBA peli..minua tuo Four Swords ainakin kiinnostaa ja olisi kiva saada tuo A Link to the Past:kin aitona kun en SNESsille ole saanut hankittua.. Tosin en usko että tuota peliä heti hankin, mutta joskus kyllä. Tuota peliä importtina jenkeistäkin jo löytynyt, mutta kalliiseen hintaankin. Eli jos joku ihmettelee että eikös se ole jo näkynyt kaupoissa niin luultavasti jenkkiversion on nähnyt. Aikooko kukaan muu kenties hankkia tätä peliä? minua siinä ainakin moninpeli kiehtoo..harmi vain että tarvitsee pelaajamäärän mukaan yhtä monta peliä ja konetta.

Von Wiensburgh
24.3.2003, 8:09:04
Kyllä Ocarina Of Time ja Majora´s Mask ovat hyviä pelejä, mutta minä ihastuin NES:in Zeldaan silloin sen ilmestyttyä ja kakkosenkin ostin saman tien sen ilmestyttyä (ei niin hyvä kuin eka, mutta hyvä). A Link To The Past on myös loistava.
Eli vanhat Zeldat NES:lle ja SNES:lle on parempia ja nostalgisempia, kuin N64:lle tulleet. Cuben Zelda on taas aivan sukan oloinen, en tykkää ulkonäöstä ...

Von Wiensburgh
24.3.2003, 8:59:32
Alkujaan kirjoittanut Barret_87
ZELDA ON SURKEA!!!! :( :nuija:

Ja montaako olet kunnolla pelannut?

Jabberwokki
24.3.2003, 12:01:41
Tuossa muutama vuosi sitten pelasin kaverilla Ocarina of Timea, mutta se jäi kesken Water Templeen (kirousta). OoT oli kuitenkin erittäin hyvä seikkailu niin kauan kun sitä pelasin (lisää kirousta). Onneksi toukokuussa on mahdollisuus palata senkin pelin pariin kun odotuslistani kärjessä oleva Wind Waker ja sen bonuspaketti saapuu tänne meillekin. Itseäni ei uusi grafiikka haittaa ollenkaan, itseasiassa se näyttää erittäin persoonalliselta, kuten Zelda-peliltä sopiikin odottaa. Mutta luin tuossa Gamespotin arvostelun WW:stä ja siellä sanottiin, että se on turhan helppo. On se kumma kun pitää tehdä liian helppoja pelejä, ettei surkeat pelaajat jäisi nuolemaan näppejään, NUOLKAA! No, pitää toivoa, että vaikeustasoa nostetaan PAL-versioon, kuten Metroid Primessa.

Amadeus III
24.3.2003, 15:28:03
Originally posted by Barret_87

Olipas siinä hyvät perustelut kuinka hyvänä pidät zeldaa pelinä?
Kuten tuo Von Wiensburgh sanoikin jo, niin kuinka monta zeldaa olet pelannut tai mennyt läpi?

Niin ja sekin on outo juttu että en ole muka postannut tähän topicciin. No pistetäänpäs joku Zelda rating minultakin.

Ensimmäisen kerran tutustuin Zeldaan nessillä, pelasin ykköstä kaiken aikaa ilman taukoa, se oli vain paha juttu että peli oli vuokrattu joten läpitte sitä en ikinä päässyt. Zelda kakkonen taas ostettiin meille kulta kasetteineen ja se vasta oli loistava peli, pelin tarina jäi vain vähän epäselväksi mutta kyllä siinä meni aikaa mennä tuo kyseinen peli läpitte.

Myöhemmin snessille tuli tuo link to the past jota en kerinnyt pelaamaan kuin vähän aikaa yhdellä tuttavalla, mutta olen mennyt kyseisen pelin läpi emulaattorilla joten yksi zelda taas läpi.

Myöhemmin hankin GBC:n jolle ostin heti tuon Zeldan joka oli loistavaa peliseuraa etenkin matkoilla, mutta matkoillahan ei ole mitään muuta tekemistä kuin pelata GBC:stä niin menin tuon peli läpitte alle viikossa.

Sitten viimeinen Zelda jota olen pelannut niin on GBC:n uusin zelda: oracle of ages. Tähän peliin sentään kului aikaa vähän yli kuukausi mennä läpi koska pelintekijät olivat keksineet niin ovelia kikkoja ratkaisujen löytämiseen, mutta loppujen lopuksi aivoni saivat pelistä yliotteen ja menin pelin läpi (siksi siinä kestikin niin kauan mennä läpi kun pulmia oli niin paljon)

Zelda on erittäin hyvä pelisarja jota tulen vielä ostamaan GBC:lle jos sille enää niitä tehdään.

Edit: Yhdyn täysin alla olevaan viestiin, BobaMa taitaa olla oikein Zelda asiantuntija :)

BobaMa
24.3.2003, 15:30:18
Originally posted by Barret_87

Hieman perusteluja olisi kiva kuulla. Niin ja mahdatkohan tosiaan olla pelannut ainuttakaan Zelda peliä kunnolla? Eli mieluiten loppuun saakka, tai edes noin puoleen väliin.

Originally posted by Von Wiensburgh
Cuben Zelda on taas aivan sukan oloinen, en tykkää ulkonäöstä ...

Makunsa kullakin. Minua ei sen ulkonäkö häiritse, on ainakin omaperäistä. Shigeru Miyamoto ( Zelda pelisarjan luoja ) itsekin sanonut että toivoisi pelaajien olevan välittämättä siitä miltä Link näyttää, vaan sitä minkälainen hahmo hän on.. tai jotain, en niin tarkkaan muista. Niin ja on Link kieltämättä hieman erikoisen näköinen varsinkin kuution uudessa Zeldassa. Itse kyllä uskon että itse peli voi olla oikein hyvä itsessään. Jokainen hahmokin pelissä kun persoonallisempi kuin koskaan ennen kuulemma.. ( tuskin sentään vihulaiset..tai ei sitä tiedä :D )
Niin ja minua ei kyllä koskaan ole muutenkaan pelien grafiikat häirinny, paitsi jos ne tekee pelikelvottomaksi pelin tai jotain. Wanhoja Zelda pelejäkin oikein mielelläni olen pelaillut ja SNESsin A Link to the Past:kin tuli pelattua läpi tässä joku aika sitten..romina tosin vain.. harmittaa kyllä tosiaan että en silloin kun SNES oli kaupoissa tullut hankkineeksi sitä...

Originally posted by Jabberwokki
Mutta luin tuossa Gamespotin arvostelun WW:stä ja siellä sanottiin, että se on turhan helppo. On se kumma kun pitää tehdä liian helppoja pelejä, ettei surkeat pelaajat jäisi nuolemaan näppejään, NUOLKAA! No, pitää toivoa, että vaikeustasoa nostetaan PAL-versioon, kuten Metroid Primessa.

Nojuu minustakin sitä vaikeusastetta saisi hieman nostaa..tai sitten..semmoinen olisi oikein tervetullut uudistus, että voisi säätää vaikeusastettakin. Esim, voisi säätää että kuinka paljon vinkkejä peli antaa..ja niin sitä perusjuttua että enemmän vihollisia tai vaikeammin voitettavia tai että kuluu enemmän itseltä voimia tai jotain..mutta niitä ei oikein voine toivoa Wind Wakerin Euroopan versioon..ehkä joihinkin tuleviin.. Tosin kun Metroid Primeakin vaikeammaksi Eurooppalaisille konkareille tehty niin ehkä Zeldaakin, tosin en usko että niin erityisesti siihenkään jos tehdäänkään..
Mutta niin..toisaalta Zelda peleissä yleensä se hyvä että on niin paljon löydettävää ja tutkittavaa että ei se niin häiritse vaikka olisikin niin helppoa..ja minä ainakin jaksoin Ocarina of Timenkin penkoa ylösalas:P Saamatta on tietääkseni vain 30 poundsin kala..:)

Von Wiensburgh
25.3.2003, 10:01:25
Alkujaan kirjoittanut BobaMa

Makunsa kullakin. Minua ei sen ulkonäkö häiritse, on ainakin omaperäistä.

Juu, en minä sinänsä tuominnut uutta Zeldaa huonoksi. Varmasti pitäisin siitä, ja varmasti ostaisin sen, jos mulla olisi Cube (ja olen kyllä aatellut ostaa sen, kunhan saan vain rahaa). En vain pidä tuosta CellSpading (vai mikä se nyt taas olikaan) grafiikasta. Minun mielestäni Zelda olisi voitu tehdä Ocarinan tyyliseksi, eli mahdollisimman realistisen näköiseksi. Mutta kuten sanottu, tämä on vain minun mielipide ja uskon vakaasti, että Zelda tulee olemaan loistava peli, kuten kaikki aikaisemmatkin ovat olleet.

Zantetsuken
25.3.2003, 13:28:40
En ole koskaan Zeldoja kokeillut, mutta kyllähän sitä ehtii, kun ostan GBASP:n ja A Link to The Pastin. Ja vielä Runelle (etkös sinä sitä A Link to The Pastin nimeä ihmetellytkin?) sanoisin että se on linkki menneisyyteen, koska pelin nimi on A Link to The Past. Jos se olisi pelkkä Link to The Past silloin se voisi olla Link menneisyyteen. Voisihan A Link to The Past olla Link menneisyyteen, jos Linkejä olisi monta(minun käsitykseni mukaan niitä on vain yksi, mutta ihmetyttää kun jossain sivulla mainittiin, että Four Swordsissa ohjataan nuoria Linkejä). En kai sekoittanut teitä?

BobaMa
27.3.2003, 13:40:13
Originally posted by Zantetsuken
Voisihan A Link to The Past olla Link menneisyyteen, jos Linkejä olisi monta(minun käsitykseni mukaan niitä on vain yksi, mutta ihmetyttää kun jossain sivulla mainittiin, että Four Swordsissa ohjataan nuoria Linkejä). En kai sekoittanut teitä?

Pienen pieni spoiler Four Swordsista..niin pieni että ihmettelen miksi edes sanon sitä spoileriksi..mutta laitetaan nyt kumminkin näin:P
Four Swordsissa Link saa alussa miekan joka jakaa hänet neljään Link:iin ja siksi siinä on useampi Link ohjattava jotta saataisiin moninpeli.
Zelda peleissä on melkein kaikissa eri Link kyseessä yleisimpien käsitysten mukaan. Esim. The Wind Wakerin tapahtumat sijoittuvat virallisten(?) tietojen mukaan 100 vuotta Ocarina of Timen aikuisena olemisen jälkeen. Eli Link on aikaisemman Linkin jälkeläinen jne. Ocarina of Time on tietääkseni myös "ensimmäisen" Link:n tarina, eli kaikki aikaisemmat pelitkin olisivat tapahtuneet sen jälkeen.

En vain pidä tuosta CellSpading (vai mikä se nyt taas olikaan) grafiikasta. Minun mielestäni Zelda olisi voitu tehdä Ocarinan tyyliseksi, eli mahdollisimman realistisen näköiseksi. Mutta kuten sanottu, tämä on vain minun mielipide ja uskon vakaasti, että Zelda tulee olemaan loistava peli, kuten kaikki aikaisemmatkin ovat olleet.

CellShading se taitaa olla. Nojuu minustakin se olisi voinut olla realistisesti tehty, mutta ei minua tuo haittaakaan niin että ei sitten olekaan. Oli kyllä melko shokki silloin kun ekan kerran kuulin että tulee tuommoiset graffat, mutta enää ei haittaa..Mutta kaikilla omat mielipiteensä grafiikoista..tämä minun.

Originally posted by Amadeus III
Edit: Yhdyn täysin alla olevaan viestiin, BobaMa taitaa olla oikein Zelda asiantuntija :)

Kiitoksia :D Tosin en vielä pidä itseäni niin asiantuntijana kun on vielä monta Zelda peliä pelaamatta.. =)

Afrox
3.4.2003, 21:50:00
Onhan zeldoja tullut hieman pelailtua (voin melkein muistaa Nintendon hienot kulta kannet ja Link to the pastin sen sian en garde huudot )
Parhaimpana zeldana pidän Link to the pastia ja toiseksi parhaana varmaan ocarina of timeä vaikka se ei yllä läheskään parhaan tasolle.
Taas on tullut uudestaan pelattua zeldaa gba sp:n takia ja kyllä se peli vieläkin maittaa vaikka onkin vanha mutta laatua on yhä enemmän kuin useimmissa kovan budjetin peleissä.
Four swordia en ole vielä päässyt pelaamaan mutta veikkaan että sekin on hyvä.
Onhan zeldasta yritetty tehdä myös sarjakuvia ja piirettyjä mutta ne eivät ole kovin hyviä ainakaan muistaakseni vaikka sitä sarjakuvaa luinkin joskus nintendo lehdestä ja kelasin samalla pelin tapahtumia kun se sarjakuva muistaakseni sijoittui siihen peliin.
"hieman" epäselvä viesti mutta antaa nyt mennnä :eh:

Lazuli
8.4.2003, 21:03:12
Originally posted by BobaMa
Kiitoksia :D Tosin en vielä pidä itseäni niin asiantuntijana kun on vielä monta Zelda peliä pelaamatta.. =)

Näytät kyllä olevan todellakin asian tuntija. :)
Minellä on Zelda:Ocarina of Time ja se on aiwan erityisen mahtavan hyvä, melkein yhtä hyviä kuin FF:ät, vai ovatko yhtä hyviä? OfT:ssa olen jäänyt lukkoon Water teplessä :prkl:
Pitäisi aloittaa udelleen alusta koska huomasin tehneeni suuren virheen... Kaikki Zeldat ovat tietääkseni tosi hyviä, aina ne saa arvosteluista 10:pin.

Potri
8.4.2003, 21:18:17
Alkujaan kirjoittanut Lazuli
Pitäisi aloittaa udelleen alusta koska huomasin tehneeni suuren virheen...
Ja millaisestahan virheestä on kyse? Zeldat ja muut Nintendon pelithän ovat hienoja juuri siinä miten huolellisesti ne on suunniteltu ja kuinka itsensä pelaaminen unpikujaan on niissä lähes mahdotonta (tai ainakaan itselleni ei ole koskaan käynyt niin).

Yose
21.4.2003, 15:48:49
Zeldat ovat mahtavia. Eka kertaa pelasin Zeldaa kai SNES:llä, jonkun kaverin luona muistaakseni a link to the past:iä, siitä sitten kului vähän aikaa, ja Ocarina of Time ilmestyi. N64:sen ostinkin vain Ocarina of Timeä varten. Valitettavasti OoT on ainoa Zelda minkä minä olen pelannut läpi, mutta Ocarina of Time on sitäkin parempi. Jokatapauksessa sanotaan vielä loppuun, että zelda on toisiksi paras pelisarja koskaan tehty heti Final Fantasyiden jälkeen.

Jubar
21.4.2003, 16:52:52
Luulin jo vastanneeni tähän ketjuun, mutta enpä ollutkaan. :)

Ensimmäinen kosketukseni Zeldan maailmaan olivat ne B-luokan piirretyt, joita yhdessä vaiheessa vilisi kirpputoreilla paljonkin videokasettien muodossa. Jostakin syystä pidin kovasti Linkin piirrosseikkailuista, mutta minulla ei ollut aavistustakaan, että koko sarja perustui videopeliin =)

Jossain vaiheessa joku suositteli minulle Nintendo 64:n Zeldaa kehuen sitä maasta taivaaseen. Hämmästyin kuullessani, että Link seikkailee myös Nintendolla. Hankin pelin pienen kokeilun jälkeen ja ryhdyin pelaamaan sitä ahmien. En ilmeisesti ollut pelannut aiemmin kovin laadukkaita pelejä nintsikallani, joten OoT lumosi minut täysin. Pelasimme kavereideni kanssa peliä kaiket illat ja läheisenikin saivat kokea Zelda-hysteriani mittavuuden.

Omistan Nintendon alkuperäisen The Legend of Zeldan, Super Nintendon A Link to the Pastin sekä Nintendo 64:n Ocarina of Timen ja Majora's Maskin. Olen myös ennakkovarannut Gamecuben Wind Wakerin ja minusta peli vaikuttaa erittäin lupaavalta. Cel-shading-look on oikein virkistävä uudistus.

Nykyään Zeldat eivät ole minulle se Maailman Tärkein Asia, mutta muistot kultaavat rattoisat pelihetket :D

Jeth
24.4.2003, 15:48:34
Minä olen pelannut melkein kaikkia Zeldoja emulaattoreilla :murjotus: paitsi Link to the Past:ä aidolla SNES:llä mutta ei voi sanoa muutakun Zelda pelit ovat erittäin hyviä vaikka niitä en ole yhtään mennyt läpi

skaven
8.5.2003, 21:02:58
Kyllä on kertakaikkiaan mahtavia pelejä, N64 pelejä lukuunottamatta. Niinkuin Gina mainitsi, Ocarina of Timen ja Majora's Maskin Link -päähenkilö näyttää "pöllöltä", eikä yhtään siltä, mikä se ennen on ollut. Vaikka legenda-Zeldat ovat vanhoja ja ei-3D-grafiikkasia, on silti niiden aikaisia kuvia piirretty, koskien eri kohtia peleistä, ja Zelda näyttää ihan erilaiselta.
Nojuu, meni vähän ohi aihe..

Rupesin tuossa kuukausi sitten pelaamaan GBC:lle julkaistua Link's Awakeningia (aikaisemmin (1994) julkaistu myös NESille) ja olen tehnyt peliin läpipeluuopasta. Saa nähdä koska putkahtaa nettiin. Pelannut olen myös Link to the Past GBA ja SNES -versioita, Oracle of Seasonia ja Oracle of Agesia, mutta mitään niistä en läpi. Joskus aina kyllästyy niihin, eikä jaksa tuijottaa Linkkiä vihreine pukuineen.

Zelda -pelisarja on kyllä suosionsa ansainnut. Toivoisin vaan, että kaikki muutkin vanhat Zeldat julkastaisiin GBC:lle, ettei vaan yhtä.

Sori, teksti on epäselvää ja huonoa, musta ei lähde enää tekstiä.

Ken_Masters
10.5.2003, 11:24:24
Legend of Zelda siinä on jo tarpeeksi syytä ostaa itselleen mikä tahansa nintendon konsoli.Itselläni on ollut Snes:in legend of the zelda, mutta ajan myötä konsolit menee ja tulee, sain Ocarina of timen ja a Link to the past lähti... :cry: .Ocarina of time ei oikein vakuuttanut ja se jäi pimentoon, mutta pelastava enkeli Majoras Mask löytyi onnkesi (divarista tietenkin...)Se innosti minua pelaamaan taas Zeldoja, mutta niitä kun eivaan ollut tarpeeksi N64:lle ja GBC:lle eli siinä on enää yksi vaihtoehto ostaa gamecube!.........(mutta onhan niitä Emulaattoritakin.....) :D

Shuichi
10.5.2003, 14:15:43
Zeldat ovat aivan IHANIA pelejä! Ocarina of Time on ollut suosikkini jo suht. pitkään. Ja myös GBCn Oracle-pelit ovat hyviä. Ja Link on supersöpö! Ainakin uusimmissa peleissä.. ^^
Alla yksi art-kuva Ocarina of Timesta. :3 Link ja Sheik soittavat yhdessä.. ^^ Nyoo~ <3
http://www.melorasworld.com/zelda/gallery/5music.jpg

nappa
30.8.2003, 13:20:37
Keskustelua Zeldoista. Itse en ole tutustunut kuin muutamaan, N64 Zeldoja olen vierestä katsonut mutten koskaan pelannut. GB:n Oracle of Seasonsia pelasin vähän, ja nyt on menossa Zelda, Link to the Past (ellen väärin muista). Mielestäni nämä yksinkertaisemmat Zeldat ovat paljon hauskempia pelata, ovat tarpeeksi helppoja minulle. ;P Kuitenkin, kaikissa on itseääntoistava juoni. Ganondorf, Link, viisisataakaksi temppeliä... Eikös se ollut niin että Link ei ole koskaan sama Link, eri sankari samoissa kuteissa? Joskus vastustin kovasti, kun pienempänä oli sellainen "en hyväksy muita kuin Plasytationin" kausi, ja oli pakko väkisin Zeldaa ja Nintendoa mollata. Zelda on hassu.

//edit: Öh tästä oli siis jo aihe? :o Jäi näkemättä. AnteeX niinQ.

Von Wiensburgh
27.9.2003, 9:16:37
Täältä (http://cube.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=1089) löytyi vallan mielenkiintoinen uutinen.
Jo alkaisi vanhan muisteleminen ja kunnolla alkaisikin, kun alkuperäisen Zeldan saisin taas käsiini, koska en ole vuosiin sitä päässyt pelaamaan, koska NES:ini Zeldat johonkin ovat itse koneen kanssa hävinnyt.

Ainoa asia, mikä hieman askarruttaa, on tuo sana Bundle ... Eli saako tuota pakettia ilman uuden konsolin hankintaa? Toivotaan että saa. Minä ainakin hankin tuon, jos vain saa ilman uutta konsolia ... Siihen ei vain ole varaa ....

Mutta olisi kiva saada kaikki nuo Zeldat Cubelle. Sitten vielä voisi ostaa GB-Playerin, niin voisi pelata kaikkia Game Boyn:kin Zeldoja (niitä en ole koskaan kunnolla päässyt pelaamaan).
Sitten olisi kunnon Zeldailua ja paljon ...

Roakel
27.9.2003, 9:36:08
Täältä (http://cube.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=1089) löytyi vallan mielenkiintoinen uutinen.
Jo alkaisi vanhan muisteleminen ja kunnolla alkaisikin, kun alkuperäisen Zeldan saisin taas käsiini, koska en ole vuosiin sitä päässyt pelaamaan, koska NES:ini Zeldat johonkin ovat itse koneen kanssa hävinnyt.

Ainoa asia, mikä hieman askarruttaa, on tuo sana Bundle ... Eli saako tuota pakettia ilman uuden konsolin hankintaa? Toivotaan että saa. Minä ainakin hankin tuon, jos vain saa ilman uutta konsolia ... Siihen ei vain ole varaa ....

Mutta olisi kiva saada kaikki nuo Zeldat Cubelle. Sitten vielä voisi ostaa GB-Playerin, niin voisi pelata kaikkia Game Boyn:kin Zeldoja (niitä en ole koskaan kunnolla päässyt pelaamaan).
Sitten olisi kunnon Zeldailua ja paljon ...
Jos tuo pitää paikkansa niin minulla alkaa pelilista olemaan vähän turhan pitkä, minkä ihmeen takia GC:lle julkaistaan niin hyviä pelejä? Ensimmäiset Zeldat ovat kieltämättä aika tylsiä ja vaikeita joita en aikoinaan jaksanut lainkaan pelata, mutta uskoisin niiden iskevänä tänäpäivänä eri tavalla kuin ennen. Kyllä se varmasti julkaistaan erikseenkin ettei vain koneen kanssa tulisi mukana, sehän olisi jo hullua jos sitä ei millään muulla tavalla saisi.

Tässä jäin vähän miettimään sitä kun tulossa on se Megaman: Mega collection joka sisältäisi kaikki megaman pelit ja tällainen samantapainen olisi tulossa vaan että kyseessä olisi Zelda, se saa minut vähän epävarmaksi ja huhut jäävät minun osaltani pelkäksi huhuksi.

Crimson
28.9.2003, 10:51:47
Miten voi olla, etten tätä topiccia ole huomannut? ._.

Zeldat ovat aivan ehania pelejä. Ehdoton suosikkini on Link to the Past ja Ocarina of Time. <3

Grafiikka peleissä on selkeää ja söpöä. Etenkin LttP'in chibi-grafiikka on ihanaa. :3
Juonellisesti pelit on myös hyviä. Ei kamalasti turhaa höpinää jnejne.

Musiikkikin aivan ihanaa. <3

Pidän Zeldoista jopa enemmän kuin Final Fantasyista. :>

Sepeh
28.9.2003, 10:57:49
Kyllä niitä zeldoja tulee pelattua aikalailla, onhan se toisiksi paras pelisarja. Yksi zelda puuttuu vain kokoelmista ja se on link's awakening, ja deluxea en halua kyseisestä pelistä. Lttp on paras zelda peli, 2D-rpgt ovat muutenkin parhaimpia. Muutenkin Lttp oli sopivan pitkä, ei lyhyt eikä liian pitkä.
Odotan innolla tulevaa Zelda-peliä, toivottavasti sekin olisi toteutettu cel-shading tyylillä.

Rikkuz
20.10.2003, 17:05:36
Minunkin mielestä Zelda on tosi hyvä peli! Tai siis sarja. Itse omistan OoA:n, OoS:n, OoT:n, MM:n ja WW:n. Kaikki ne ovat hyviä. Vaikka WW:n piirrustustyyli ei ole mikään mailman mahtavin, se silti jotenkin sopii peliin. Ja peli on todella hyvä. En voisi kuvitella WW:tä ihan tavallisilla hahmoilla.. Se voisi näyttää hölmöltä. Kuin en taas voi ajatella OoT:tä piirrettynä sillai miten WW. Sekin näyttäisi todella hölmöltä. Eli kaikki on minun mielestäni piirretty/tehty juuri siihen peliin sopiviksi. Pidän kuitenkin Zeldasta ja FF:stä tasa-arvoisesti. Elikkä en pidä FF:istä sen enempää kuin zeldastakaan ja toisin päin. Molemmat ovat omalla tavallaan hyviä "sarjoja". Esim. Zeldassa on aina sama vanha link, kuin taas FF:issä on aina eri sankarit.

hyzky
7.2.2004, 18:42:05
Löysin tässä tämöisen hassun linkin jos jotakin kiinnostaa:http://www.oot2d.com/index.html
Joku Zelda fani on väsäämässä Ocarina of Time-pelistä SNES:n "Link to The Past" tapaista 2D-versiota ,joka ei ole vielä kuitenkaan valmis.
Kun se sitten ajallaan valmistuu niin pakkoimutus minulle ainakin kun en itse ole pelaillut N64:n Zeldoja.
Niin ja Zeldat ovat tietysti yksi suosikkipeli-sarjoista.Zelda 2:sta tuli tahkottua sormet ruvelle
:)

Seto
7.2.2004, 21:55:26
Wind wakeria en ole vielä päässyt kokeilemaan, vaikka kuutio löytyykin kotoa.

Aikaisempia pelikokemuksia on näistä:
Zelda I
Link's Awakening
A Link to the Past
Ocarina of time

Pidän vieläkin A Link to the Pastia sarjan parhaimpana pelinä. (ensimmäisiä snessin pelejäni) Ehkä kesällä vois hommata Wind Wakerin ennen armeijaan lähtöä.

Nitromethane
10.2.2004, 19:40:17
Paras Zelda on ehdottomasti Snes:lle ilmestynyt A Link to the Past. Se on yksi suosikki pelejäni vieläkin ja sitä tuleekin pelailtua aina silloin tällöin emulaattorilla, koska en valitettavasti omista alkuperäistä. Sitten on tullut pelailtua ikivanhoja Nes:lle ilmestyneitä Zeldoja, jotka ovat mukavaa ajan vietettä, kivikautisesta grafiikasta huolimatta. :) Itse en valitettavasti ole päässyt pelaamaan N64:n Zeldoja, vaikka olisikin tehnyt mieli kokeilla jotakin niistä.

Roakel
16.2.2004, 20:55:45
Voisi nyt kirjoittaa vähän kattavamman arvion pelaamistani Zelda pelistä.

The Legend of Zelda, joka yksinkertaisuudessaan valloitti monen pelaajan sydämmen NES aikoina "huippugrafiikoillaan" ja pelattavuudellaan ei minuun valitettavasti iske, yksinkertaisuudellakin on rajansa. Peli alkaa kuin tyhjästä eikä siinä ole minkäänlaista valaistustakaan juonesta, heti alussa pitää vain etsiä ja etsiä.

The Legend of Zelda: Adventure of Link, oli monen ihmisen mielestä huono peli sekavalla pelattavuudellaan ja sillä että se oli 'epäzeldamainen' verraten ensimmäiseen osaan joka oli taisteluja myötä ylhäältä kuvattu, tämä sen sijaan oli vain osittain ylhäältä kuvattu ja taistelun ilmetessä marion tyylinen edes ja takaisin kävely . Tämä oli myös ensimmäinen ja viimeinen Zelda joka käytti hyväkseen kehityssysteemiä joka minuun ainakin iski täysillä sillä se on mielestäni paljon kiinnostavampaa kuin heart piecen ansaitseminen tasaisin väliajoin. Musiikit olivat jo tässä vähän monipuolisemmat kuin ensimmäisessä osassa ja erityisesti Hyrule Castlessa soiva melodia on aivan mahtava.

The Legend of Zelda: A link to the past, kamppailee ykköspaikasta OoT:n kanssa paremmussjärjestyksessäni ja sekin kertonee sen että kyse on mahtavasta pelistä. Pelaajat ovat siirtyneet SNES aikaan (ainakin suuri osa) joka samalla edellytti sitä että pelitkin olivat sen mukaisia, 8 bittisestä siirryttiin 16-bittiseen jolloin grafiikatkin olivat selvästi paremmat ja se jaksaa miellyttää vielä tänäkin päivänä. Peli on minun silmissäni lähes täydellinen, juoneltaan peli on mahtava ja pelattavuuskaan ei takkuile. Nintendo oli tehnyt virheen kehittäessään Zelda II:seen monimutkaisen pelattavuuden ja sitä ei tässä pelissä enään ollutkaan, onneksi. Musiikit olivat loistavia ja maailmankartta oli häkellyttävä.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time, kuten jo aijemmin mainitsin niin en ole varma sijoittaisiko tämän vai AttP:stin ensimmäiselle palkille sillä tämäkin on mahtava peli. Tässä oltiinkin jo N64:n johdosta siirrytty 3D grafiikkaan joka saattoi monessa Zelda fanissa herättää paheksuntaa, mutta turhaan sillä peli oli kaikkea muuta paitsi epäonnistunut. Pelattavuus on huippuluokkaa ja tässäkin tarina vetää pisimmän korren (ellei AttP), pelin haastavuuskin oli mielestäni korkeampi kuin aikasemmin. Musiikit olivat vähän sitä "niin ja näin" puolta sillä parempaakin siinä olisi voinut olla, mutta ei sitä ajattele kun peli on kokonaisuudessaan loistava.

N64player
4.12.2004, 14:00:11
Mikäs zeldoista teistä on paras? Mun mielestä ehdottomasti majoras mask - menin sen just äsken läpi kaikilla maskeilla :) Eli oon ny menny sen kahesti läpi.. Oli hienompi loppu kaikilla maskeilla, kannattaa pelata.Ja sain fierce deityn maskin millä link muuttuu pahaks ja se saa hienon miekan..Oon tietysti pelannu muitakin zeldoja..Oot,gameboycolorin Zelda Dx,Oracle of seasons ja ages ja sitten vielä gballe link to the past.. Nyt pitäis saada jostain minish cap.. Majoras mask oli kyllä huippu mutta nyt se on pelattu :( se oli hieno peli ja tunnelma just huippu!Nintendo <3 x)

Linkittäjä
4.12.2004, 14:24:19
Oma Zelda urani perustuu ensinmäiseen Zeldaan jossa Link nimisellä nuorukaisella pitää pelastaa Zelda ja mailma pimeän prinssin Ganonin kynsistä. Toinen jonka pelasin läpi oli Zelda II Adventure of Link. Siinä piti pelastaa samalla Linkillä Zelda syvästä unesta ja estää Ganonia palaamasta. Olen myös pelannut Link the Pastia, mutta kyllästyin. Hyvä peli kaikin määrin...

Necrofobia
4.12.2004, 17:38:57
Yksi parhaista pelisarjoista koskaan, tarkemmin sanottuna neljänneksi paras.

Ensimmäinen mitä pelasin aikoinaan oli nintendolla Legend of the Zelda joka kylläkin löytyy rommina nykyään. Läpi se on hakattu ainakin kaksi kertaa ja täytyy sanoa että on se vaan mahtava peli. Se täyttää kaikki kriteerit mitä hyvä seikkailupeli tarvitsee, näin siitä on muodostunut klassikko.

The Legend of Zelda: Adventure of link ei ole ikinä ollut mikään hyvä peli. Monesti olen yrittänyt mennä sitä läpi mutta se on niin ärsyttävän vaikea. Vaikeusaste ja sivustapäin kuvattu syö peli-iloa ja zelda tunnelmaa joten käteen jää vain ala-arvoinen roska. Häpeä pilkku zelda-sarjassa.

The Legend of Zelda: A link to the past on mielestäni yksi parhaista Zeldoista ja peleistä noin yleensä. Tämä osa palaa hieman juurilleen mutta tässä on kaikkea enempi. Hyvä pelattavuus, hyvät musiikit, hyvä juoni. Aivan ehtaa klassikko kamaa.

The Legend of Zelda: Links awakening, pidin tästä myös paljon. Gameboyn Zeldat ovat aina olleet herkkua sillä ne muistuttavat niin paljon klassista ykköstä. Tässä on myös ehkä parhaimmat musiikit Zeldoista. Hyvä peli kaikin puolin. Klassikko kamaa.

The Legend of Zelda: Oracle of Ages/Oracle of Seasons ovat aivan mahtavia. Seasonsia en ole vielä mennyt läpi sillä tallennukseni viimeisessä paikassa meni sekaisin. Molemmissa on mahtava erikoisuus vaihdella aikaa toisessa ja toisessa vuodenaikoja. Molemmissa on myös sormuksia jotka ovat hyvä uudistus. Musiikit ovat taattua Zelda-laatua. Ages on ehkä mielestäni parempi vaikka melkein samanlaisia nämä ovat. Klassikko kamaa.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time, en pitänyt tästä kovin paljon. Pelasin kyllä aika pitkälle mutta mielenkiinto alkoi vähitellen kadota kunnes jätin koko pelin. En vain saanut tästä irti tarpeeksi tai sitten se johtui siitä että pelasin rommilla eikä se toiminut kovin hyvin. Hyvä peli silti mutta voisi päätellä että Zeldan parhaat ajat ovat ohi.

Majoras Maskista ja Wind Wakerista en voi sanoa mitään mutta jälkimmäinen näyttää jo niin hirveältä että en halua edes kokeilla.

ascalon
4.12.2004, 19:33:11
Pidän tästä pelisarjasta aikamoisen pirusti. Ocarina of Time on mielestäni kaikkien aikojen paras peli nyt, aina ja ikuisesti. Vaikka grafiikka on syntisen rumaa, niin tunnelma ja sisältö ovat puhdasta kultaa, mikä näkyy läpipeluukertojen määrässä. Ainoa peli, joka taitaa päästä edes lähelle on Golden Sun ykkönen, mistä pidän myös paljon. Muita suosikkejani sarjassa ovat GBC:lle julkaistut Link's Awakening DX (originaalista ei ole kokemusta) ja Oraclet. Varsinkin Oracle of Ages jaksaa innostaa kaivamaan GameBoyn ja ko. pelin aina vain uudestaan ja uudestaan. Seasonskin on todella rentouttavaa ajanvietettä, jonka olen myös mennyt useampaan kertaan läpi. LA:ta en kyllä omista, mutta kaverilta olen lainannut. Muita pelihyllystä löytyviä Zeldoja ovat a Link to the Past GBA:lle, Wind Waker Cubelle ja Majora's Mask N64:lle. Ensimmäinen ja viimeinen ovat toistaiseksi jääneet pelaamatta läpi enkä tiedä, tulenko koskaan vetämään. Isän luona (missä N64 on) innostavat minua kyllä rehellisesti sanoen enemmän ZSNES-emulaattori ja Final Fantasy VI. a Linkt to the Past taas on yksinkertaisesti niin pirun vaikea peli. Pimeän maailman kahdeksanteen luolaan olen kylläkin jo onnistunut pääsemään.

N64player
4.12.2004, 21:46:04
Juu.. musta vaikein zelda on se ihan eka.. nessille sitä en jaksanu pelata yhtää ja sit se kakkonen svultapäin kuvattu on surkee.. :D eli niitä enoo pelannu. Ehottomasti paras tunnelma oli majoras maskissa ja oli hieno kohta siinä lopussa kun mentii kuun sisään ja sitte tuli se hieno niitty mis oli se puu keskellä.. Ja sitte loppudemossa ku tähän asti oli soittanu song of timen,nii tuli teksti dawn of the 1st day ja kierto alko alusta niin loppu demossa tuli "dawn of a new day" <3 hyvin keksitty :)

Kalabatik
4.12.2004, 22:45:15
Kyllä nintendon poijat ossaa. Ihan pikkupoikana tuli kokeiltua tuota ensimmäistä osaa kasibittisellä ja silloin se oli aivan liian vaikea. Kakkososaa on tullut vain kokeilumielessä testattua ja A Link to the pastia sekä gameboyn pelejä on tullut pelattua sitten hiukan enemmän tosin jokainen jäänyt kesken. En tiedä mistä johtuu, mutta minuun 2d Zeldat eivät iske. Mahtavia pelejä, mutta 2d luolastot ovat aivan tyhmiä.

Ocarina of Time. Huoh <3 Aivan ihana peli. Heti kun saatiin n64 emulaattori aloin pelaamaan tätä. Zeldapeli vieläpä kolmiulottoisena oli sitten niin jännä juttu, että ihan tukka putkella pelattiin. Juoni on todella mielenkiintoinen ja vapaa juoksentelu todella mukavaa. Ensimmäinen luolasto tuntui omituiselta kun oli niin paljon näppäimiä ja eka pahis hieman vaikea kun ei ollu tottunut tähtäilyyn jne. Nopeasti sitä oppi ampumaan ritsalla vaikka jumbojetin alas ihan näppiksellä. Pelasin ja pelasin. Hirveästi salaisuuksia en etsinyt ja luolastojen puzzlet olivat mukavan haastavia. Vesitemppelille päästyäni jäi peli kesken. Joskus puoli vuotta myöhemmin aloitin uuden pelin jota pelasin suunnilleen yhtä pitkälle, mutta möhlin savestatejen kanssa joten alusta vaan =/. Kaikki sujui hyvin vesitemppelille asti. Kaikki pelin läpipelanneet varmasti muistavat vesitemppelin. Myönnän käyttäneeni läpipeluuohjeita tuon läpäisemiseen koska olin niin kyrpiintynyt. Viimeiset loppupahikset olivat ehkä vähän liian helppoja, mutta aivan sikasiisti peli ja paras kaikista Zeldoista. Grafiikka ei ole mielestäni rumaa. Eponalla ratsastelu ja maailman tutkiminen oli hirveän hauskaa. Pelialue olisi tosin saanut olla suurempi, mutta tuskin hirveän isompi olisi mahtunut pelikastille. Nyt olen pelaamassa Master Questia (N64 versio, kyllä!) ja tarkoituksena olisi mennä "100%" läpi.

Wompatti
5.12.2004, 10:06:31
Heti kun saatiin n64 emulaattori aloin pelaamaan tätä.

Syntinen! Osta pelisi kaupasta!

N64player
5.12.2004, 11:52:57
Miks kaikista vesitemppeli oli muka niin vaikee? Mä pääsin sen ekalla yrityksellä ilman läpipeluu ohjeita.Ainut joka tuotti mulle vähä vaikeuksia oli shadowtemple olikse sit teistä helppo ? :D

Juste
7.12.2004, 11:16:40
Olen pelannut melkein kaikkia Zeldoja ja pitää kyllä sanoa että tämä pelisarja on ehdottomasti yksi Nintendon parhaista. Nintendo tosin on ottanut näihin viimeisimpiin GBC Zeldoihin Capcomilta apua, kuten myös Minish Capiin, mutta ei se mitään haittaa yhtä hyviä ovat kuin aiemmatkin Zeldat. Musiikit ovat olleet ihan hyviä, erityisesti a Link to the Pastin pomo-musa uppoaa lujaa minuun. Graffat ovat kanssa kovaa laatua ja juoni samoiten. Nyt täytyy kyllä myöntää että olen ladannut Minish Capin koneelle ja pelannut sen läpi, mutta en ole varmasti ainoa.

ascalon
7.12.2004, 12:48:30
Miks kaikista vesitemppeli oli muka niin vaikee? Mä pääsin sen ekalla yrityksellä ilman läpipeluu ohjeita.Ainut joka tuotti mulle vähä vaikeuksia oli shadowtemple olikse sit teistä helppo ? :D

No Water Temple on todella helppo. Samoin myös Shadow Temple. Loppujen lopuksi koko peli on todella helppo, jossa ei paljoa tarvitse ajatella. Toki jotkut Puzzlet vaativat pientä aivotyöskentelyä.

Kalabatik
7.12.2004, 13:21:58

No ei se vesitemppeli mikään uskomattoman vaikea ollut. Todella ärsyttävä ja sekava vaan. Muut olikin sitten aika helppoja, mutta tietysti välillä tuli sellaisia pulmia vastaan missä joutui vähän mietiskelemään.

WonderAndy
8.12.2004, 8:52:27
Voin sen itsestäni sanoa, että olen Zelda-fani henkeen ja vereen. Jo NESillä pelasin aikanani Zelda II:a mutta siitä en mitään ymmärtänyt enkä liiemmin pitänyt. Vasta SNESin saatuani ostin A Link to the Pastin ja siitä alkoikin todellinen Zelda-faniuteni. Peli oli ehdoton suosikkini SNESillä, mutta menin sen myymään pois, kun SNESini myin. Game Boylla minulla olikin sitten pidempään Tämä Link's Awakening josta pidin myös paljon. Sen DX-versiota en tosin ikinä hommannut, mutta saattaapi olla, että vielä ostan.

Sitten tullaankin 3D-maailmaan ja huulille nousee sellainen ihme kuin Ocarina of Time. Se vei minut kokonaan mukaansa, enkä voinut lopettaa ennen kuin olin päässyt siinä ainakin jonkin verran eteenpäin. Totta puhuakseni jäin jumiin jo Deku Treessä, mutta ei siitä sen enempää sitten. Myös Majora's Mask kuului suosikkeihini, ja pääsin sen läpi melko lailla siksi, että ostin sen mukana sellaisen läpipeluuoppaan. Shame me.

Nykyään en pelaa Zeldoja, kun niitä ei ole uusia tullut. Emulaattoreilla kuitenkin pelaan ja Minish Capikin meni vastikään läpi. GBA pitäisi ostaa, niin voisi pääsrtä pelaamaan Four Swordsia edes hiukkasen.

Real Emotion
8.12.2004, 13:14:03
Myönnän pitäväni paljon enemmän Zelda-peleistä kuin esimerkiksi Final Fantasyista. Vaikka olenkin pelannut lävitse vain Ocarina Of Timen, Majora's Maskin ja Wind Wakerin. Vanhempia olen vain kokeillut pelata. Ocarina Of Time onkin paras peli, mitä olen pelannut. Siinä on kaikki kohdallaan. Vaikeustaso on juuri sopiva ja pelin musiikit ovat tunnelmallisia. Juonikin on kelvollinen. Tällä hetkellä pelaan uudestaa lävitse Majora's Maskia. Olen nyt menossa juuri toiseen temppeliin. Majora's Mask on myös loistava ja pidän etenkin siitä, että pelissä on paljon pienempiä tehtäviä. Tosin tämä peli tuntuu välillä hiukan vaikealta. Ainakin kolmas temppeli, jossa on se rasittava Gekko-vihollinen. Wind Waker taas yllätti suloisella grafiikallaan. Pelissä oli hauska jahdata karttoja merellä ja temppelit olivat suunniteltu hyvin. Kuinkahan kauan minun pitää jaksaa odottaa sitä seuraavaa Zeldaa? No hyvää kannattaa toisaalta odottaa.

johannes_mikael
25.12.2004, 16:50:45
Zelda ei merkitse minulle sen enempää kuin hoppi hevarille, mutta kyllä minä silti tuota Wind Wakeria olen pelannu kymmeniä tunteja.
Olen vähän yrittäny Ocarina Of Timeä GC versiona, mutta se alkoi olla tylsä ja en ole kovin pitkäjänteinen joten se jäikin sinne jonnekki Zora's Domainiin.

Setzer-44
25.12.2004, 18:39:45
Zeldat on huippuja tai ainakin Link to the past.Sen olen pelannu läpi ja oli todella huippu.Huvittais saada lisää zeldoja mutta pitäis hankkia Nintendo 64 että pääsisin pelaamaan kolmiulotteisia.Mutta takaisin Link to the pastiin.Se on todella hyvä ja myös vaikea.Mulla kesti kauan päästä jostain kohdista ja välissä se on yhtä hyppäämistä.Mutta se ei tee peliä olleenkaan huonoksi ja se on hieno hankkia kaikkia erikoiskykyjä eri tavaroilla.Heartpiecien etsiminen oli tuskaista mutta kaikki löyty netin avulla tosin.Zelda pelit on huippuja ja suosittelen kaikille.Kuuluu jokapelaajan yleissivistykseen.

Critis
30.10.2005, 12:25:55
Pakko tämäkin on nostaa tiputettujen ketjujen syövereistä koska ensinnäkin pidän Zelda peleistä very much ja en ole postannut tähän.

Legend of Zelda: Tästä se lähti tutustuminen Zelda sarjaan ensimmäinen Zelda peli jota tuli pelattua jo 8-bittisellä Nes:sillä ja myöhemmin emulla. Tässä oli todellakin haastetta silloin ja miksei jopa nykyäänkin äkki kuolemia tuli väkisinkin ja Bossit olivat siihen aikaan hemmetin vaikeita. Mutta todellinen klassikko joka aloitti legendan.

LOZ: Adventure of Link: Tätä on tullut pelattua sen verran vähän että tästä osaisi paljon mitään sanoa mutta sen olen kuullut että Zelda pelisarjan mustalammas eli huonoin osa. Mutta sen verran mitä muistan niin tässä on RPG ominaisuuksia että saat leveleitä ja kartassakin tuli muistaakseni random taisteluita FF tyyliin. Ja ainiin legendaarinen I AM ERROR sanonta jonka joku kaupunkilais asukas sanoo.

LOZ: Link to the Past: Nyt päästään taas kunnon Zelda pelin pariin ja legenda jatkuu. Mielestäni toiseksi paras Zelda peli heti OOT:n jälkeen tässä on tunnelmaa, hyvä tarina, hyvät musiikit, hyvä 2d grafiikka siihen aikaan nähden kun tämä peli tehtiin. Minun mielestäni second best Zelda game ever.

LOZ: Ocarina of Time: Zelda peli kääntyi viimeinkin 3d peliksi ja mielestäni hyvin ja onnistuneesti kääntyikin. Link ja muut hahmot näyttivät upealta 3d grafiikan ansiosta mutta grafiikka ei ollut se minkä takia pidän tätä parhaana Zeldana ever. Tunnelma ja tarina ovat ne tärkeimmät tekijät miksi tämä on paras sitten vasta tulevat grafiikka ja musiikki ja äänitehosteet yleensä. Dungeonit ovat haasteellisia ja jos haaste loppuu kesken niin aina voi aloitaa Master Questin jos haastetta haluaa mutta tämäkin on vain GameCube versiossa. Mutta kyllä tämä on paras Zelda ever ei voi muuta sanoa.

LOZ: Majora's Mask: Graaffisesti tässä ei ollut paljonkaan eroa OOT:hen mutta musiikit sentään olivat uudet. Pidän kyllä OOT:ta parempana kuin MM:a mutta ei Majora's Mask kyllä huonokaan ole täyttä Zelda laatua tämäkin on. Se aika systeemi oli mielestäni hyvä keksintö että on kolme päivää aikaa pelastaa Termina tai kuu tippuu taivaalta ja tuhoaa koko paikan tuo mielestäni kivasti haastetta tähän peliin. Maskien keruu sidequestit ovat myös kivaa ajan vietettä kun saa keräillä erilaisia maskeja itse pidin tästä ja se oli parempi kuin OOT:n maski sidequest. Hyvä Zelda myös tämäkin mutta mielestäni OOT on yhä only and the best.

LOZ: Wind Waker: Uusin Zelda ainakin vielä toistaiseksi ennen kuin Twilight Princess tulee jota odottelen innolla. Monien mielestä grafiikka oli huonoa toisten mielestä se oli hyvää itse kuulun siihen ryhmään jonka mielestä grafiikka oli hyvää. Vaikka grafiikka olikin anime tyylistä ja Linkillä oli isot silmät niin ei se minun peli hetkiäni pilannut mitenkään kyllä minä siihen grafiikkaan tottusin vaikka en ole edes mikään anime piirrettyjen ystävä pahemmin. Mutta mielestäni peli vaan oli liian lyhyt ja sidequestejakaan ei ollut kovin paljon ja tunnelma tätä pelattaessa ei ollut yhtä korkealla kuin OOT:ta pelatessa. Mutta hyvä Zelda peli tämäkin on ei missään nimessä mikään floppi.

Raton
31.10.2005, 14:57:59
Itse olen pelannut melkein kaikkia Zeldoja ja useimmat läpi ja melkein kaikki omistankin ihan PELINÄ enkä emulaattorin ROMina. Minish Cap oli kyllä loistava. Sitä jaksoi pelata todella monta tuntia ja mulla on jopa siinä kaikki Figuurit ja niihin meni todella paljon aikaa kun vasta lopussa tajusin niitä rueta keräämään eikä silloin enää saanut Shellejä, kun piilopaikat oli koluttu :S

samsa
31.10.2005, 18:44:28
Zeldat on yksi parhaimmista peli sarjoista joita oon pelannut. Paras on ollut juonen kannalta link to the past. ite tässä ootan uusinta zeldaa ko vihdoinkin link näyttää paljon aikuisemmalta. Ite oon pelannu yhdeksää zeldaa ja seitsemän niistä läpi. Eipä ollut mitään helppoja. :D

WonderAndy
3.11.2005, 9:27:03
Olen tässä vähän jo ehtinyt pitkästyäkin, kun ei uutta Zeldaa ole kuulunut sitten Minish Capin. Ja sitten vielä Twilight Princessin viivästyminen ottaa kirjaimellisesti pattiin, kun olen niin into Zeldaan.

Toki olen myös Nintendolle kiitollinen lykkäyksestä. Wind Waker julkaistiin (kuuleman mukaan) keskeneräisenä, että se saataisiin jouluksi markkinoille. Siitä puuttui kaksi temppeliä kokonaan ja omastakin mielestäni peli oli aivan liian lyhyt, joskaan ei missään tapauksessa huono.

Twilight Princessin kohdalla odotukset ovat erittäin korkealla. Peli näyttää, kuulostaa ja jopa tuntuu vakuuttavalta ja nyt kun sitä vielä hiotaan huippukuntoon, niin on lähes pomminvarmaa, että hittipeli on kyseessä. Tämän kanssa olisi hyvä jättää hyvästit Cubelle, ellei Nintendo sitten muuta viime hetkellä TP:tä Revolutionin peliksi.

Suomenkielinen Zeldafoorumi (http://www.zeldafoorumi.tk)

Aldamir
16.11.2005, 18:06:40
"Ilkein aikein kerrottu totuus on pahempi kuin paraskaan valhe"

Mielestäni The Legend of Zelda sarjat ovat loistavia. Ehdottomasti parasta antia Nintendolta. Ellei Zeldoja olisi, niin olisin ostanut Xboxin Cuben sijasta. Vaikka Windwakerissä olikin Cell-shading tyyli, oli se silti Zeldojen parhainta antia. OoT oli kyllä paras ja olen pelannut sen läpi kaverin luona. Sain sen itse Cubellekin. Harmi vain ettei se toimi muuten kuin 60Hz:n näytöllä. Niin, mutta nyt odotukseni on palkittu, kun Cubelle tulee ensi vuoden alussa The Legend of Zelda: Twilight Princess. Aidot grafiikat, realistinen tuntu hevosella käsittelyyn, uusi grafiikka, laajempi kartta kuin koskaan, uusi hevosen-selässä taistelusysteemi (pystyy käyttämään miekkaa!!!), uusi tarina, loistava kamera, enemmän luolia kuin OoTssa, ennennäkemättömät pomo viholliset, uskomaton vesi, jne. Siis tilasin tämän pelin heti kun sain luvan ennakkoon Puolenkuun peleistä. Saapuu 18.1.2006!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lovetus:

chichiro
17.11.2005, 20:57:58
Zeldaa en oo kauheesti pelaillu....ainoostaan toi link to the past on menty läpi kun en muita Zeldoja käteeni oo saanu... :)

Raton
19.11.2005, 10:28:31
Tässä on "olevinaan" joitain Revolutionin Zelda kuvia. Feikkejä tai sitten ei. ( En tiedä onko kukaan vielä näyttänyt näiti tässä topickissa)

http://photos1.blogger.com/blogger/8107/1287/400/zelda2.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/8107/1287/400/zelda.jpg

Azu
22.12.2005, 16:31:16
Hehee. Twilight Princess tulee sittenkin olemaan "Revolution compatible". Se on siis edelleen Gamecube-peli. Jos kuitenkin laittaa pelin Revolutionin sisään, alussa voi valita käyttääkö Revon ohjainta pelaamiseen :ohhoh:

Back in September, Nintendo announced: "Out development team has decided to take extra time to add some incredible elements." These were elements that Miyamoto and Zelda director Aonuma said were "simply far too good to leave out." And they weren't wrong.

NGC can exclusively reveal that Twilight Princess will be playable on the forthcoming Revolution using the upcoming console's unique controller.

[...*snip* they say its still coming out on Gamecube basically then...]

However, when you insert the disc into your Revolution, you'll be given the option to use the Revolution's controller, with all the advantages this will bring.

Kuulostaa hyvältä. Eli huhut pelin tulemisesta Revolutionille olivat periaatteessa puoleksi totta. :D Kiitettävän hyvä syy viivästyttää pelin julkaisua, pelin laajentamisen lisäksi.

Weirdo
22.12.2005, 17:21:29
Empä nyt pitäisi yhden brittiläisen pikkulehden (http://img390.imageshack.us/img390/3682/ngc4ck.jpg) "tietoja" kovinkaan luotettavina. Kyseinen lehti - ainoa jolla on tällaista "tietoa" - ei kerro mistä tiedot ovat peräisin, eikä muuten edes ole virallinen Nintendo-lehti. Sama lehti näyttää myös tietävän Revon julkaisuajankohdaksi Marraskuun ja TP:n ilmestyvän samoihin aikoihin, hehheh. On noita skanneja enemmänkin, loput löytää Gamefaqsin TP-laudalta (http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=920769&topic=25288759) (linkki suoraan topikkiin).

Azu
22.12.2005, 18:34:09
Ihan vastahan oli uutisia siitä, että Revolution ilmestyisi Kiitospäivän viikolla Pohjois-Amerikassa, joka on siis marraskuussa (tästä uutisoi siis ihan isotkin nettisivut yms., kuten IGN ja muistaakseni myös Gamespot). Muutenkin GameFAQsin käyttäjien mielestä NGC näyttäisi olevan ihan luotettava lähde.

Kyllähän näitä tällaisia pikkulehtien suuria paljastuksia on aina silloin tällöin. Vai etkö muista jonkun ihan tuntemattoman (olikohan se) espanjalaisen lehden paljastuksia Twilight Princessistä keväältä? Tuli ihan seinän takaa, mutta totta se oli. En siis ihan vielä ohittaisi tätä pelkkänä feikkinä.

Weirdo
22.12.2005, 21:56:57
TP:lle on muuten oma topikkinsa täällä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=8968), vaikka nimeä ei ole muutettu vielä.

Ihan vastahan oli uutisia siitä, että Revolution ilmestyisi Kiitospäivän viikolla Pohjois-Amerikassa, joka on siis marraskuussa (tästä uutisoi siis ihan isotkin nettisivut yms., kuten IGN ja muistaakseni myös Gamespot). Kaiken aikaahan IGN:ltä tulee näitä nollaspekulaatioita ties mistä ja Gamespot puolestaan uutisoi lähinnä huhut huhuina, kummemmin niitä spekuloimatta. Ymmärtäähän tuon IGN:n tavan, kun Nintendolta ei tietua heru ja hatusta joutuu juttua vetämään, useimmat niistä pohjautuvatkin tyhjänpäiväisiin kommentteihin, heittoihin ja aidolla todellisuuspohjalla ei ole niin väliä. Jollain sitä on saatava nettisivuille käyttäjiä ja ostajia, onhan tuo sivusto muutenkin niin selvää perseennuolentaa joka suuntaan, että fanipojat varmasti tykkäävät. Eipä se isous oikein tee IGN:stä yhtään luotettavampaaa, kun kaikesta mahdollisesti huhutaan ja lähes varmat tiedot harvemmin käyvät toteen.

Kyllähän näitä tällaisia pikkulehtien suuria paljastuksia on aina silloin tällöin. Vai etkö muista jonkun ihan tuntemattoman (olikohan se) espanjalaisen lehden paljastuksia Twilight Princessistä keväältä? Tuli ihan seinän takaa, mutta totta se oli. En siis ihan vielä ohittaisi tätä pelkkänä feikkinä.Jep, espanjalaislehti se oli, mutta kyse ei ollut mistään yksinoikeustiedoista, vaan pelkästä vuodosta. Tuon jälkeen muutkin lehdet sitten päättivät ottaa varaslähdön ja julkistaa näitä tietoja etukäteen, ennen E3:a. Tosin sekin on sanottava, ettei noissa tiedoissa mitään erikoisempaa silloin ollut, verratttuna tähän juttuun uuden Zeldan Revo-ominaisuuksista, jotka mukamas päätyivät yksinoikeudella epäviralliselle ja ilmeisesti melko pienilevikkeiselle lehdelle. Empä millään usko koko juttua, kun missään ei mainita mihin tiedot pohjautuvat, kumminkin melko merkittäviä asioita nuo olisi ja tarkoittaisi Nintendon lykkäävän TP:tä Revon julkaisun lähettyville, kilpailemaan ostajista uuden Marion, huippusuositun SSB:n ja MP3:n sekä 3rd-party -pelien kanssa.

Ei ole mitään aikaa kun Nintendo uudelleenvahvisti tämän olevan GC-peli ja Miymaoto ehti viivytyksen aikoihin hehkuttaan, kuinka pelistä tulee viimeinen Zelda sellaisenaan kuin se on, yhdistäen sarjan parhaat puolet ja olleen selvästi kattavin/massiivinen Zelda tähän mennessä. Eipä tuo jätä Revo-ominaisuuksilla paljon tilaa ja n. kuukausi sitten kehuttiin, että Revon Zelda tulee olemaan vahvasti TP -vaikutteinen, mitä se sitten tarkoittaakin. Ehkä TP:ssä on jotain uutta, mikä toteutetaan Revon Zeldassa erilailla, muuhun en usko ennen kuin näen Nintendon virallisen tiedotteen tai jonkun isomman sivuston virallisen vahvistuksen asiasta.

Omenarosvo
22.12.2005, 22:09:09
Ei ole mitään aikaa kun Nintendo uudelleenvahvisti tämän olevan GC-peli ja Miymaoto ehti viivytyksen aikoihin hehkuttaan, kuinka pelistä tulee viimeinen Zelda sellaisenaan kuin se on, yhdistäen sarjan parhaat puolet ja olleen selvästi kattavin/massiivinen Zelda tähän mennessä. Eipä tuo jätä Revo-ominaisuuksilla paljon tilaa ja n. kuukausi sitten kehuttiin, että Revon Zelda tulee olemaan vahvasti TP -vaikutteinen, mitä se sitten tarkoittaakin. Ehkä TP:ssä on jotain uutta, mikä toteutetaan Revon Zeldassa erilailla, muuhun en usko ennen kuin näen Nintendon virallisen tiedotteen tai jonkun isomman sivuston virallisen vahvistuksen asiasta.Minäkin uskon että nämä lisäykset peliin ovat jokin kiinnostava pelillinen elementti kuten juonenpätkä, esine, hahmo-ominaisuus tms tms jonka lisäys vaikuttaa pelattavuuteen ja vaikeusastetasapainoihin.

Olen täysin Nintendon puolella lykkäyksessä etenkin kun WW tuntui hieman keskeneräiseltä. Tehkööt kunnolla valmiiksi kuten kuuluukin tehdä :)

Azu
23.12.2005, 0:34:44
Mikäli tämä on missään mielessä totta, ei se tarkoita, että TP:ä pitäisi viivästyttää. Sen voi julkaista Cubelle jo keväällä, ja Revolutionin ostajat pääsevät nauttimaan (tai kärsimään) tästä mahdollisesta uudesta tavasta ohjata Linkiä kunhan Revo julkaistaan. Malttamattomimmat (eli minä ja muut minun kaltaiseni) ostaisivat TP:n heti sen ilmestyessä, ja Cubettomat, Revolutionin ostoa harkitsevat pelaajat tietävät saavansa uudella tavalla pelattavan Zeldan heti Revolutionin ilmestyttyä.

Kyseessähän on kuitenkin tammikuun lehti, joten tiedä vaikka Nintendon oli tarkoitus aloittaa Revolutionin paljastukset siitä. Olkoon sitten joku tuntematon pikkulehti. Eivät ne massiivisimmat julkaisut ole aina ensimmäisenä. Sinänsä ei ole mitään syytä, miksi NGC ei voisi tuollaista saada tietoon Nintendolta. Tietenkin tuo kannattaa vain pitää yhtenä mahdollisuutena, eikä lähtä intoilemaan liikaa (kuten minä tuppaan tekemään :shy: ). Cube-pelit on kuitenkin suhteellisen helppo kääntää Revolutionille, joten periaatteessa siis Cube-peliin on helppo tehdä Revolutionia tukevia muutoksia.

On muuten muitakin uutisia Twilight Princessistä. Reggie Fils-Aimelta nimittäin lipsahti, että TP:n musiikit olisivat täysin orkesteroituja. Aikaisemminhan sanottiin, että osa olisi orkesteroituja, osa midejä. Ehkä tämä ylimääräinen aika on käytetty hyväksi myös OST:n kannalta.

Weirdo
24.12.2005, 0:44:15
Minusta asiasta tekee epäuskottavan, että lehden väitteiden mukaan juuri tuo nunchuk-ohjain lisäisi peliin jotain uskomatonta. TP:n ohjaussysteemi on "vain" lisää hienosäätöä OoT:n ohjausysteemin, kun tuo Revon ohjain on kokonaan uudenlainen härveli ja käytännössä se tarvitisi oman uuden ohjausysteeminsä, joka on sitten Revon Zeldan juttu. Käyttöä noille ominaisuuksilla voisi olla FP-kuvakulman tähtäyksessä ja ehkä jossain kokeiluluontoisessa minipelissä, mutta ohjainta ei ole suunniteltu nykyiselle ohjaussysteemille ja napppien toiminnot joutuduttaisiin kartoittamaan kokonaan uudestaan, miettimään miten sovittaa action-, attack- ja item-napit noihin muutamiin kaukosäädinohjaimen nappeihin. Vaikea keksiä tapaa, joilla sama (täydellinen) ohjaussysteemi toimisi yhtä moitteettomasti ja jouhevasti, jotain juttuja jouduttaisiin varmasti karsimaan ja kaikki toiminnot 3D-Zeldoissa ovat tähän asti olleet keskeinen osa pelattavuutta, mitään vähemmän tärkeitä juttuja ei seassa ole (jos unohdeteen ristiohjaimen toiminnot). Vaikuttaa vaan siltä, että kummassakin tapauksessa toinen ohjain kumoaisi toisen pahasti ja olisi vain yksi ohjain, millä peliä voisi pelata normaalisti ja toinen kävisi hätävarasta.

No, turha innostua liikaa selittämään. En edelleenkään usko koko juttuun, logiikka puuttuu ja ennen kaikkea ei ole kerrottu mihin tiedot perustuvat. Oli Revon ohjaimestakin ties minkälaisia juttuja ja itsekeksittyjä luonnoksia ympäri nettiä, joista yksikään ei ollut oikeilla jäljellä. Nintendo voisi välillä edes vaivautua kumoamaan tai vahvistamaan näitä huhuja, vaikka mitään lisättävää asioihin ei olisi.

Mikäli tämä on missään mielessä totta, ei se tarkoita, että TP:ä pitäisi viivästyttää. Sen voi julkaista Cubelle jo keväällä, ja Revolutionin ostajat pääsevät nauttimaan (tai kärsimään) tästä mahdollisesta uudesta tavasta ohjata Linkiä kunhan Revo julkaistaan.Joo no, sinällänsä tässä voisi olla järkeä, mutta tuo lehti nimenomaan väittää TP:n ilmestyvän samoihin aikoihin Revon kanssa ja se ei kuulosta missään mielessä järkevältä ratkaisulta. TP ja uusi Mario ovat eittämättä suurimmat Nintendon pelijulkaisut ensi vuonna ja kunnon hajurako varmaankin pidetään. Mario on melkeimpä varma Revon julkaisupeli, joten Zelda ilmestyy jo keväällä tai vähintään kesällä.

Azu
24.12.2005, 12:15:57
Minusta asiasta tekee epäuskottavan, että lehden väitteiden mukaan juuri tuo nunchuk-ohjain lisäisi peliin jotain uskomatonta.

En pääse lukemaan tuota lehteä tai sen skanneja, mutta oletko ihan varma ettet vain lukenut/käsittänyt hieman väärin. Ehkä NGC tarkoitti, että kiitos nunchuk-lisäosan Zelda on mahdollista siirtää Revolutionille? Mietitäänpäs nyt. Nunchukin kanssa Revossa olisi 9 näppäintä (ristiohjain neljä eri näppäintä) + start ja select. Cubessa on noin 11 näppäintä (jos otetaan C-tikku neljänä eri näppäimenä), joita Wind Wakerissa käytetään.

Okei, siis kaksi näppäintä puuttuu. Kameran kääntely hoituu kyllä Revon kakella, tarve jää siis vain 9 nappulalle. B:n tarve (miekan heiluttaminen, bumerangin heitteleminen, jousipyssyllä ampuminen jne.) poistuu myös kaken myötä, eli kahdeksaa näppäintä tarvittaisiin. Aseiden vaihtaminenkin onnistuisi ristiohjaimella.

Miten siis Zeldaa pelattaisiin. Helppoa. Nunchuk lisäosan "olkanäppäimet" toimittaisivat kilven ja vihollisiin ja asioihin lukittautumisen virkaa. Väistäminen voitaisiin hoitaa kaken A-nappulalla. Mitäs tähän enää jää taisteluihin? Tai liikkumiseen, joka hoidetaan nunchukin tatilla?

En sinänsä näe mitään ongelmaa itse ohjauksen toteuttamisessa, mutta tämän ohjaustavan pitäisi (kuten sanoit) toimia vähintään yhtä hyvin kuin Cube-ohjauksenkin. Tai no, ehkä se mahdollinen hauskuus, kun tuolla tavalla pelaa korvaa pienet puutteet. Toimivuudessa ei saisi kuitenkaan olla mitään ongelmia (tyyliin heiluttelet kaukosäädintä, mutta miekka ei vain heilu tai bumerangi ei lennä).

Omenarosvo
24.12.2005, 13:55:55
En sinänsä näe mitään ongelmaa itse ohjauksen toteuttamisessa, mutta tämän ohjaustavan pitäisi (kuten sanoit) toimia vähintään yhtä hyvin kuin Cube-ohjauksenkin. Tai no, ehkä se mahdollinen hauskuus, kun tuolla tavalla pelaa korvaa pienet puutteet. Toimivuudessa ei saisi kuitenkaan olla mitään ongelmia (tyyliin heiluttelet kaukosäädintä, mutta miekka ei vain heilu tai bumerangi ei lennä).Minä näen koko pelin luonteen muuttuvan jos peliin lisätään vaihtoehdoksi revolutionin ohjauskapula. Se tarkoittaisi sitä että koko pelin kaikki dungeonit, pomotaistelut, viholliset ynnä muut täytyisi tehdä uudelleen uuden ohjauksen toimivuuden takia. Kyse on pelattavuudesta, vaikeusasteen tasapainosta ja niin edelleen. Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän koskaan tällaisia asioita. Otetaan esimerkiksi vaikka Metroid Prime, josta joka toinen valittaa että se olisi vielä parempi jos siinä saisi valita optiona Halo-tyyppisen ohjauksen. Ei se toimi niin yksinkertaisesti, sillä silloin koko vitun peli täytyisi taas tasapainottaa sopivan haasteelliseksi sille ohjaukselle.

Tai Resident Evil 4. Jos siinä pelissä pystyisi juoksemaan samalla kuin ampuu, olisi peli liian helppo. Vastustajia täytyisi lisätä kymmeniä joka taisteluun ja silloin peli menisi jo selkeästi shootteriksi, konetehojen loppumisesta puhumattakaan.

Revo-ohjauksen lisääminen Twilight Princessiin ei minun mielestäni ENÄÄ onnistu toimivalla tavalla, ja varmasti Nintendolla näin yksinkertainen asia tajutaan. Ehkä sen voi lisätä johonkin kalastusminipeliin joka ei vaikuta pelin kokonaisuuteen millään tavalla, mutta olisiko se Miyamoton mielestä niin tajuttoman loistava idea, että sellaisten vuoksi viivästetään julkaisua kevääseen 2006. Kakkaa, sanon minä.

Azu
25.12.2005, 14:57:17
Otit sinänsä huonoja esimerkkejä. Molemmissa ammuskellaan, mutta ohjaustapa ei ole FPS-tyylinen vaan jollain tavalla rajoitettu. Revo-ohjattavuus Zeldassa ei muuta pelaamista siten, että voisitkin liikkua ja lyödä yhtä aikaa, koska niin voi jo tehdä muutenkin.

Pelattavuushan tuossa ei muuttuisi muuten kuin erilaisten toimintojen osalta. Miekkaa ei heiluteta B:llä, vaan sitä ihan "konkreettisesti" heilutetaan. Tämä ei silti periaatteessa muuttaisi pelin luonnetta/pelaamistapaa niin paljoa, että pitäisi noita muutoksia koko pelin rakenteeseen tehdä. TP Revo-ohjattavuudella olisi Nintendollekin hyvä tapa osoittaa epäilijöille, että "normaalitkin" pelit kyllä toimivat Revolutionilla, eikä tarvitse pelätä pelien olevan pelkkiä minipelikokoelmia ja muutenkin ohjaimen jäämistä vain "gimmickiksi".

Omenarosvo
25.12.2005, 15:12:13
Pelattavuushan tuossa ei muuttuisi muuten kuin erilaisten toimintojen osalta. Miekkaa ei heiluteta B:llä, vaan sitä ihan "konkreettisesti" heilutetaan. Tämä ei silti periaatteessa muuttaisi pelin luonnetta/pelaamistapaa niin paljoa, että pitäisi noita muutoksia koko pelin rakenteeseen tehdä. TP Revo-ohjattavuudella olisi Nintendollekin hyvä tapa osoittaa epäilijöille, että "normaalitkin" pelit kyllä toimivat Revolutionilla, eikä tarvitse pelätä pelien olevan pelkkiä minipelikokoelmia ja muutenkin ohjaimen jäämistä vain "gimmickiksi".Ööh. Minua hieman epäilyttää miten et pidä siirtymistä B-napin painamisesta "konkreettiseen" miekanheiluttamiseen suurena pelillisenä muutoksena. Mietis nyt vähän sitä tilannetta kun pelaat ja heilutat sitä kapulaa. Siinä vaiheessa saat esimerkiksi lyödä vastustajaa mihin tahansa kohtaan sellaisella tarkkuudella mihin oma kätesi viime kädessä pystyykään. Olisiko sinusta hauskaa jos voit lyödä miekallasi vihollista aivan-sama-minne-kohtaa-vartaloa niin se ottaa yhtä lailla yhden pisteen vahinkoa? Tässä vaiheessa kaikille vihollisille -niin tavan mölleille kuin pomoillekin- täytyisi ohjelmoida aivan uusi tekoäly taistelemiseen. Niiden perimmäiset ideat ja tappostrategiat täytyisi suunnitella uudelleen. Kun nämä uudet asiat siirretään takaisin pelkkään B-napin painallukseen, ei pelaaminen ole enää yhtään hauskaa.

Kyse olisi kahdesta eri pelistä.

Weirdo
25.12.2005, 16:11:00
En oikein tajua mitä ideaa tuossa miekan heiluttelussa olisi: On ihan sama käyttääkö B-nappia vai tekeekö liikkeen itse, koska L-targeting tekee tähtäämisestä joka tapauksessa semi-automaattista. Ainoa haittapuoli olisi, että käsi puutuisi ennen pitkää kun joutuisi Revon ohjaimella koko ajan huitomaan. Eikä missään muuten ole kerrottu, että Revon Zeldassa joutuisi käyttämään kaukosäädintä miekkana. Se on vain fanien yleinen olettamus, joka ei toivottavasti koskaan toteudu, itse odotan muutosta jo mainittuun tähtäyksen, bumerangin käyttöön jne. - siinä Revon Zeldassa. Yhtä huomioitavaa on myös, että Revon Zeldassa voidaan yhtä lailla käyttää WaveBird-ohjainta, vielä ei tiedetä kummalle peli suunnitellaan.

Nunchukin kanssa Revossa olisi 9 näppäintä (ristiohjain neljä eri näppäintä) + start ja select. Cubessa on noin 11 näppäintä (jos otetaan C-tikku neljänä eri näppäimenä), joita Wind Wakerissa käytetään.
Nappien lukumäärää laskiessa kannattaa huomioida ettei niiden sijoittelu sovi yhteen TP:n ohjaussysteemin kanssa. Sehän perustuu nimenomaan siihen, että kaikki napit ovat koko ajan käytössä, hyvin sormien ulottuvilla. Nunchuk-ohjaimessa saattaisi olla riittävästi nappeja taisteluun, mutta c-itemeille jäisi mahtavasti yksi nappi käyttöön ja toimintojen sijoittelu oikeille napeille olisi yhtä iso ongelma. Muutenkin epäilyttä nunchukin rajattomat mahdollisuudet, siinä on yhteensä vain kuusi normaalia nappia + start ja select sekä tatti ja risti. Vaikka miekkaa käytettäisiin ohjainta vitkuttamalla, olisi nappeja liian vähän TP:hen ja valikko puolet peliajasta auki.

(ristiohjain neljä eri näppäintä)3D-Zeldoissa on kyllä tähän asti käytetty ristiohjainta, joten sille suunnitellut toiminnot jouduttaisiin karsimaan. TP:ssä uutena lisäyksenä ristiohjeimen ylä- ja alasuunnat toimivat (pelikuvan perusteella) pikanäppäiminä c-itemien vaihtamiselle ja sivusuunnat normaaliin tapaan karttanäkymän muuttamiselle.

TP Revo-ohjattavuudella olisi Nintendollekin hyvä tapa osoittaa epäilijöille, että "normaalitkin" pelit kyllä toimivat Revolutionilla, eikä tarvitse pelätä pelien olevan pelkkiä minipelikokoelmia ja muutenkin ohjaimen jäämistä vain "gimmickiksi".Toisin sanoen Nintendon pitäisi kehittää kokonaan vaihtoehtoinen, uusi ohjausysteemi vanhan rinnalle, muuten tuolla lähinnä todistettaisiin nunchuk-ohjaimen toimivan riittävänä(?) korvikkeena perinteiselle ohjaimelle, mikä tuskin on sen tarkoitus. Päinvastoin siitä pitäisi tulla standardi Revo-peleille, eikä TP sellaisenaan kuin se on, olisi sellaista joka uudistaisi pelaamista mitenkään hehkutetulla tavalla. Näille "normaaleille" peleilla sekä 3rd-partyille tuo WaveBird -tyylinen ohjain nimenomaan kehitetään, toiseksi vaihtoehdoksi tuon nunchuk-ohjaimen lisäksi, jolla sitten onnistuu pelaaminen vanhaan malliin.

Rinku
26.12.2005, 18:43:50
Itse pelasin TP:n demoa digiexpo -messuilla. Mukavan tuntuinen. Vaikka juttu oli synkkähenkinen, Link liikkui yhtä kevyesti kuin WW:ssä. ainoa joka jäi liikkumisessa kaivelemaan oli köynnöksiä pitkin kiipeily. Mies mennä kipusi liaania kuin etana. Päässä soi suunnilleen ainoana ajatuksena siinä vaiheessa että, "ei sitten ole laitettu yhtään hitaammaksi...?"

Muuten juttu oli tosi hiano!! Link leikkasi ruohoa ainakin kolmelta korkeudelta ja hirviöt pantiin poikki ja pinoon alta aikayksikön. n__n Kun eponalla ratsasti tarpeeksi kovaa ja pysäytti sitten, se pomppasi takajaloilleen. ihanaa!!

mutta...

Tavaravalikko... Tavaravalikko!! En tiedä... ehkä siihen tottuu... mutta oma ensiajatukseni oli "KSIÄÄÄH?! Karsee!! Eihän tohon mahdu, kun... see, kasi, ysi... vähän yli kymmenen esinettä." Se oli jonkinlainen ympyrä, jonka reunalla oli ennaltamäärätyt paikat muutamalle hilavitkuttimelle, mukaanlukien potionit...

Jos se oli pelin ainoa esinevalikko,tyypin tavaramäärä tippuu alle puolen... jooh... Eikä sinne mennä muuten startista. etsin tavaravalikkoa pitkään... se löytyy ristinäppäimistä (siitä harmaasta)... kun painaa sivulle....

nojooh... saattaa olla jo vanhaa tietoo... n___n' ehkä se muuttuu... tai sitten ei....

Azu
26.12.2005, 21:11:28
En oikein tajua mitä ideaa tuossa miekan heiluttelussa olisi: On ihan sama käyttääkö B-nappia vai tekeekö liikkeen itse, koska L-targeting tekee tähtäämisestä joka tapauksessa semi-automaattista.

Sehän siinä onkin ideana, että enää liikettä ei tehdä painamalla tylsästi vain jotain nappulaa, vaan pelaamiseen "osallistuu" enemmän. Eli heiluttamalla ohjainta, heiluttaa miekkaa. Minusta tuo kuulostaa ainakin hauskemmalta kuin peukalon siirtäminen joitakin millejä alaspäin tasaiseen tahtiin. Varsinkin esim. Morrowindin tyylisissä peleissä taisteleminen on melko helvetin tylsää puuhaa. Hiiren klikkaus, ja siinä se sitten onkin.

Ainoa haittapuoli olisi, että käsi puutuisi ennen pitkää kun joutuisi Revon ohjaimella koko ajan huitomaan.

Revon ohjaimen ollessa niin kevyt kuin se on (lukemani perusteella) täytyisi olla melko pullamössöteini, jos ei jaksa miekkaa heiluttaa aina silloin tällöin vihollisia kohdatessaan. Ja kuka pakottaa hyppimään ympäri huonetta? Jos haluaa, voit istua rauhallisesti sohvalla/sängyllä/missä haluat, ja tukea kättäsi jalkaa vasten, ja siinä sitten tehdä rauhallisesti tarvittavat liikkeet.

Eikä missään muuten ole kerrottu, että Revon Zeldassa joutuisi käyttämään kaukosäädintä miekkana. Se on vain fanien yleinen olettamus, joka ei toivottavasti koskaan toteudu, itse odotan muutosta jo mainittuun tähtäyksen, bumerangin käyttöön jne. - siinä Revon Zeldassa. Yhtä huomioitavaa on myös, että Revon Zeldassa voidaan yhtä lailla käyttää WaveBird-ohjainta, vielä ei tiedetä kummalle peli suunnitellaan.

Olen kyllä erittäin pettynyt, mikäli Revon Zeldaa pelataan silä Wavebird-tyylisellä lisäosalla. Se ei ole Revolutionin tarkoitus. Kehys on vain niille laiskoille kolmansille osapuolille (EA, Ubisoft yms. "laatukehittäjät"), jotka eivät halua rahan yms. syiden takia muuttaa peliä täysin pelkällä kakella ja mahdollisesti nunchukulla pelattavaksi. Tietenkin jos ihan oikeasti jonkinlaista peliä ei saada toimimaan kakella + nunchukulla, hyväksyn hampaita kiristellen myös kehys-lisäosan käytön. Muuten haluaisin peleistä pelkästään kaukosäätimellä (+ nunchukulla) pelattavaksi. PS3 tulee sitten olemaan sitä normaalimpaa pelaamista varten.

Nunchuk-ohjaimessa saattaisi olla riittävästi nappeja taisteluun, mutta c-itemeille jäisi mahtavasti yksi nappi käyttöön ja toimintojen sijoittelu oikeille napeille olisi yhtä iso ongelma.

En oikeasti näe tässä mitään ongelmaa. Nunchuk-osan tatilla liikutaan. Taisteluissa toisella olkanäppäimellä lukittaudutaan viholliseen, toisella käytetään kilpeä (onko sen pohjassakin vielä nappi?). Miekkaa heilutetaan ohjaimella. Ja omenarosvolle: ei, peliin ei tarvitse tehdä mitään erillisiä osumakohtia. Se ei ole olennaista Zeldassa, että osumat olisivat jotenkin realistisia ja päitä irtoilee. Tämä ei silti olisi pelkästään Revolutionille tuleva peli, vain demonstraatio miten Zeldan tapaisia pelejä voi pelata Revolla ilman sen suurempia ongelmia. Hienosäätö tuollaisten osumakohtien ym. asioiden kohdalla tehdään sitten mahdollisesti oikeaan Revon Zeldaan. Ei se kuitenkaan minun peli-iloa pilaa, että päähän iskeminen ei vihollista tappaisi, eihän se ole tappanut ennenkään Zeldoissa.

Ristiohjainhan olisi sitten eri tavaroiden sijoittelulle, ihan samalla tavalla kuin WW:ssa oli X, Y ja Z tavaroille (eli valitaan itemit vasemmalle, oikealle ja ylös painettaessa, alaspäin painaminen voisi vaikka toimia first person tilaan siirtymiseen, jolloin voisi ampua tarkemmin jousipyssyllä ja hook shotilla). Mitä tässä jää oikeastikaan enää jäljelle? Kameran heilutteleminen käy taisteluiden ulkopuolella myös kaukosäätimellä ja taisteluissa ei lukitautuessa sitä tarvitse edes säätää.

Jäljelle jää vielä A, B ja se liipaisin ohjaimen pohjassa. A:han on aina ollut yleinen toimintanappi (jutustelu, vihollisten väistäminen jne jne.). Ja saanen vielä muistuttaa, että tuo design ei ole välttämättä lopullinen. Nappuloiden paikkaa saatetaan muuttaa paremmaksi.

valikko puolet peliajasta auki.

Ehkä jonkinlainen pikavalikko tyyliin Ratchet & Clank? Se siis aukaistaisiin vielä kahdella käyttämättömällä nappulalla (B:llä tai "pohja"-nappulalla). Ja sitä paitsi, ainahan Zeldoissa on joutunut pitämään valikkoa puolet ajasta auki, sehän onkin ollut sarjan suurimpia heikkouksia.

3D-Zeldoissa on kyllä tähän asti käytetty ristiohjainta, joten sille suunnitellut toiminnot jouduttaisiin karsimaan.
Ei Ocarina of Timessä käytetty ristiohjainta, vain C-nappuloita, A:ta, B:tä ja Z:aa (ja ehkä myös R:ää). Eli yhtä nappulaa vähemmän kuin Revolutionissa on nunchukun kanssa. Kaukosäädin siis korvaisi ainakin C-tikun (kameran säätely) ja lyöntinäppäimen.

Weirdo
27.12.2005, 23:38:42
Sehän siinä onkin ideana, että enää liikettä ei tehdä painamalla tylsästi vain jotain nappulaa, vaan pelaamiseen "osallistuu" enemmän. Eli heiluttamalla ohjainta, heiluttaa miekkaa. Minusta tuo kuulostaa ainakin hauskemmalta kuin peukalon siirtäminen joitakin millejä alaspäin tasaiseen tahtiin.Tuo kuulostaa siltä kuin koko Revon idea olisi aivopesua ja illuusiota. Toisaalta, olisi todella vaivailloista yrittää osua johon tiettyyn osaan niinkin pieniä objektejä kuin Zeldan viholliset, joten tuo olisi silti mieluisampi vaihtoehto tässä tapauksessa. Tuollainen tähtäys, jossa olisi kehon eri osia, vaatisi FP-kulman ja Ompulta hyvä pointti, että pelin luolastot, pomot, ohjaussysteemi jne. pitäisi myös suunnitella uudestaan Revon ohjaimelle jotta pelaaminen oikeasti poikkeaisi tuosta nykyisestä tavasta. Pelkkä vaihtoehtoinen ohjaussysteemi tarkottaisi, että olisi hyvä ja vähemmän hyvä tapa pelata peliä tai pahimmassa tapauksessa kaikkia juttua ei pääsisi koittamaan molemmilla ohjaimilla. Sinällänsä ihan sama vaikka olisi kaksi ohjaussysteemiäkin (joita nyt ei silti ole), kunhan Cuben ohjaimella pystyy pelaamaan peliä täydellisesti. WW:ssäkin vituttaa Nintendon rahastusyritys Tingle Tunerilla, ei toki vaikuta peliin juurikaan mutta ihan periaatteesta mikään asia pelissä ei saisi vaatia muuta kuin pelin oman alustan ja ohjaimen.

Ei Ocarina of Timessä käytetty ristiohjainta, vain C-nappuloita, A:ta, B:tä ja Z:aa (ja ehkä myös R:ää). Eli yhtä nappulaa vähemmän kuin Revolutionissa on nunchukun kanssa. Kaukosäädin siis korvaisi ainakin C-tikun (kameran säätely) ja lyöntinäppäimen.En nyt muista käytettiinkö ristiä jo noissa N64:n Zeldoissa, mutta joka tapauksessa niiden GC-versioissa sekä WW:ssä käytetään sitä. Ja kuten sanottua, TP:ssä ristiohjaimen ylä- ja alasuunnat mitä todennäköiseimmin ovat pikanäppäimiä c-itemeille. Käyttöä löytyy ja ihan höydyllistä sellaista, nuo ominaisuudet jäisivät pois jos risti olisi c-itemeille.

Ja R:llä käytetään kilpeä 3D-Zeldoissa (tosin tämä nappi ei olisi ongelma nunchuk-ohjaimessa).

Olen kyllä erittäin pettynyt, mikäli Revon Zeldaa pelataan silä Wavebird-tyylisellä lisäosalla. Se ei ole Revolutionin tarkoitus. Kehys on vain niille laiskoille kolmansille osapuolille (EA, Ubisoft yms. "laatukehittäjät"), jotka eivät halua rahan yms. syiden takia muuttaa peliä täysin pelkällä kakella ja mahdollisesti nunchukulla pelattavaksi. Tietenkin jos ihan oikeasti jonkinlaista peliä ei saada toimimaan kakella + nunchukulla, hyväksyn hampaita kiristellen myös kehys-lisäosan käytön. Muuten haluaisin peleistä pelkästään kaukosäätimellä (+ nunchukulla) pelattavaksi. PS3 tulee sitten olemaan sitä normaalimpaa pelaamista varten.Niin no, tuo nyt on välttämätön lisä multi-platform-peleille, 3rd-partyt eivät todellakaan ala vaivaamaan päätä sillä, miten joku perinteistä ohjainta käyttävä peli saadaan toimimaan nunchukalla tai varsinkaan ala kehittämään omia ohjaussysteemejään sille. Samaten ladattavat pelit vaativat tuon, paitsi NES-pelit, joten onhan tuollaisen lisäohjaimen tarve hyvin perusteltavissa. Ja on tuossa perinteisemässäkin ohjaimessa se uutta, että kaukosäädinosan sensoritunnistus toimii myös siinä ja hyvällä säkällä joidenkin multi-platform-pelien Revo-versioissa saattaa olla (pienehköjä) lisäominaisuuksia, sitten näkee.

Kaippa Revon Zelda silti suunnitellaan nunchukalle, jos ohjain toimii hyvin aiemmissa Revo-peleissä ja fanit hyväksyvät uudet ohjaustavat peleille. En ole silti kovin innoissani vielä, toki ohjain on täysin muuttunut, mutta piti Cubellekin Nintendon uudistaa Mario, Zelda, Mario Kart ja ties mitä. Mikään ei silti uudistunut, eikä oikeastaan kehittynyt kuin grafiikkojen osalta. Myöskään DS:llä ei ole vielä suurta pelien uudistusta ole tapahtunut, puheista huolimatta, vain muutamia väläyksiä uudentyyppisistä mahdollisuuksista (pitäisi varman kokeilumielessä ostaa Kirby: Canvas Curse).

Karsee!! Eihän tohon mahdu, kun... see, kasi, ysi... vähän yli kymmenen esinettä." Se oli jonkinlainen ympyrä, jonka reunalla oli ennaltamäärätyt paikat muutamalle hilavitkuttimelle, mukaanlukien potionit...Kyllä tuohon mahtuu enemmän esineitä, Nintendo on vain kehittänyt tavan jolla pelaaja ei voi päätellä kuinka pitkällä pelissä on laskemalla esineiden määrän, ei muuta. Väitteet pelin massiivisuudesta tarkoittavat kyllä päinvastaista, eli pelissä on luultavasti ennätysmäärä uusia ja vanhoja esineitä. Tiedä sitten miten tuo vallikko toimii käytännössä - en ole päässyt testaamaan. Ei tuolla silti kannata päätänsä vaivata, esineitä on varmasti riittämiin.

Azu
28.12.2005, 1:00:44
Tuo kuulostaa siltä kuin koko Revon idea olisi aivopesua ja illuusiota. Toisaalta, olisi todella vaivailloista yrittää osua johon tiettyyn osaan niinkin pieniä objektejä kuin Zeldan viholliset, joten tuo olisi silti mieluisampi vaihtoehto tässä tapauksessa. Tuollainen tähtäys, jossa olisi kehon eri osia, vaatisi FP-kulman ja Ompulta hyvä pointti, että pelin luolastot, pomot, ohjaussysteemi jne. pitäisi myös suunnitella uudestaan Revon ohjaimelle jotta pelaaminen oikeasti poikkeaisi tuosta nykyisestä tavasta.

Joo, mutta siinähän on pikkasen eroa, kun kehitetään Cube-peli, jossa on vaihtoehtoisena mahdollisuus Revo-ohjaukseen ja kun alusta asti tehdään peli Revolle. Twilight Princess olisi siis vain osoitus epäilijöille, että Revon ohjain ei ole pelkästään Warioware Revolutionia varten. Se olisi heti saatavissa julkaisun yhteydessä osoittamassa luulot vääriksi. Revolutionin omassa Zeldassa voi sitten tehdä asioita, jotka eivät ole normaaleilla ohjaimilla mahdollista, muutakin kuin miekan heiluttelua (mitä nämä asiat ovat, ne saavat jäädä Nintendon keksittäviksi). ZR:ssa voidaan sitten hioa kaikki ideat vain ja ainoastaan siihen sopivaksi (osumakohdat, ohjattavuus, puzzlet, lopparit jne.). Jos Nintendo TP:hen tekee Revo-yhteensopivuuden muuhunkin kuin kalasteluun, uskoisin sen toimivan hyvin. Sen ei välttämättä ole tarkoitus olla vallankumouksellinen, tai edes uusi tapa sinänsä. Kunhan vain Nintendo saa vakuutettua, että nykyisenlaisetkin pelit toimivat Revolla sen omia ominaisuuksia hyödyntäen (eikä edelleenkään peleistä tule vain minipelikokoelmia). Ja kuten sanoin, toimivuutta voidaan jalostaa ja parantaa millä tahansa tavoilla Nintendo vain keksiikin Revolutionin Zeldaan (sori toistosta, piti vain saada joten kuten selkeästi asiat sanottua, vaikka sitten toistamalla useampaan kertaan :P ). Twilight Princess on kuitenkin edelleen Cube-peli.

Niin no, tuo nyt on välttämätön lisä multi-platform-peleille, 3rd-partyt eivät todellakaan ala vaivaamaan päätä sillä, miten joku perinteistä ohjainta käyttävä peli saadaan toimimaan nunchukalla tai varsinkaan ala kehittämään omia ohjaussysteemejään sille. Samaten ladattavat pelit vaativat tuon, paitsi NES-pelit, joten onhan tuollaisen lisäohjaimen tarve hyvin perusteltavissa. Ja on tuossa perinteisemässäkin ohjaimessa se uutta, että kaukosäädinosan sensoritunnistus toimii myös siinä ja hyvällä säkällä joidenkin multi-platform-pelien Revo-versioissa saattaa olla (pienehköjä) lisäominaisuuksia, sitten näkee.

Tietenkin ladattavat pelit ovat eri asia, eipä niitä jaksaisi Erkkikään alkaa Revon ohjaimelle muuntamaan. Nyt puhunkin vain Revolution Only-peleistä, ja multiplattareista. Kun/jos ostan PS3:n, odotan peleiltä sellaista grafiikkaa ja näyttävyyttä, mitä realistisimmissa hypetyksissä sanotaan (kohtuuden rajoissa tietenkin). En halua pelata PS3-peliä, joka näyttää PS1:n ensimmäisen aallon peliltä. Poikkeuksia tulee mahdollisesti olemaan (esim. PS2:lla Nippon Ichin pelit). Revolutioninkin ostan siis siksi, että pääsen ohjaamaan pelejä uudella tavalla, ja esim. FPS:ien kohdalla mahdollisesti sillä parhaalla tavalla (valopyssypelit ovat hyviä, mutta vapaa liikkuminen niistä vielä puuttuu). En siksi, että saan jonkin kivan pikkujipon/-minipelin Splinter Cell Kolmekymppiseen, joka hyödyntää Revon ohjainta.

En ole silti kovin innoissani vielä, toki ohjain on täysin muuttunut, mutta piti Cubellekin Nintendon uudistaa Mario, Zelda, Mario Kart ja ties mitä. Mikään ei silti uudistunut, eikä oikeastaan kehittynyt kuin grafiikkojen osalta. Myöskään DS:llä ei ole vielä suurta pelien uudistusta ole tapahtunut, puheista huolimatta, vain muutamia väläyksiä uudentyyppisistä mahdollisuuksista (pitäisi varman kokeilumielessä ostaa Kirby: Canvas Curse).

Nojaa. Näen N64:n ja Cuben eron samana kuin NES:n ja SNES:n (vaikka edelleenkin mielestäni Sunshine toi jotain uutta puhtaaseen platform-genreen FLUDD:n muodossa, olkoon peli muuten niin keskeneräinen kuin on). NES tuli ja pamautti (konsoli)pelit taas suosioon. SNES on toki loistava laite (parasta Nintendoa mielestäni), mutta todellisuudessa vain tehokkaampi NES ergonomisemmalla ohjaimella. Sitten tuli N64, joka siirsi pelit 3d-maailmoihin kiitos uuden analogi-tatin (PS1-pelit olivat kyllä 3d:tä, mutta analogitatti oli se paras uudistus, jonka Sony tietenkin kopioi Dual Shockiin jälkeenpäin). Cube onkin taas tehopäivitys, jälleen ergonomisemmalla ja muutenkin paremmalla ohjaimella. Revolution on taas tuomassa täysin uudenlaisen ohjaimen, joten tuskinpa se pettää. Niin paljon Nintendo satsaa siihen. EDIT: Ja Nintendon piti uudistaa pelisarjat, mutta ei tapaa, jolla kaikkia pelejä pelataan. Tässä onnistuttiin jossain määrin (Metroid Prime ja Sunshine), kun taas epäonnistuttiin eräässä mielessä (Mario Kart, Zeldat).

DS:llä on kyllä kekseliäitä ja muille koneille mahdottomia pelejä (Kirby, Another Code, Trauma Center, Ouendan, Meteos, Nintendogs, Elektroplankton). Olet myös varmaankin unohtanut kaksinäyttöisyyden. Vaikka se ei välttämättä pelillisesti ole niin iso muutos kuin kosketusnäyttö, on senkin käytöstä ollut jo loistavia ideoita. Mario Kart DS:ssä siitä tehdään olennainen osa pelaamista, vaikka se toimiikin "vain" karttana. Castlevanioissa todella rasittavaksi käynyt valikoissa ja varsinkin karttaruudussa ramppaaminen on saatu poistettua kokonaan. Another Codessakin on joitain parhaista puzzleista, joita olen kohdannut seikkailupeleissä, vaikka pelinä se onkin turhan lyhyt. Toki Nintendonkin peleissä DS:n ominaisuuksia käytetään säälittävän vähän. Olen itsekin tästä eräässä mielessä huolestunut. DS:llä on kuitenkin jo mielestäni niin hirveästi hyviä pelejä, että ensimmäisen vuoden innovaatioköyhyyden voi antaa melkein anteeksi. Ensi vuodelta odotan kuitenkin loistavien pelien lisäksi loistavia innovaatioita, kun pelinkehittäjät ovat päässeet tutustumaan DS:n mahdollisuuksiin jo niin pitkän aikaa. DS:n menestymisellä Japanissa on varmasti vaikutuksia, joita ei vielä näe vähään aikaan, peleihin. Erikoisempiakin pelejä on kannattavaa kehittää, koska ne voivat saada jopa osakseen kohtuullista menestystä (tai Brain Trainingien tapauksessa ilmiömäistä menestystä).

Omenarosvo
28.12.2005, 11:59:41
Joo, mutta siinähän on pikkasen eroa, kun kehitetään Cube-peli, jossa on vaihtoehtoisena mahdollisuus Revo-ohjaukseen ja kun alusta asti tehdään peli Revolle. Twilight Princess olisi siis vain osoitus epäilijöille, että Revon ohjain ei ole pelkästään Warioware Revolutionia varten. Se olisi heti saatavissa julkaisun yhteydessä osoittamassa luulot vääriksi. [...] Jos Nintendo TP:hen tekee Revo-yhteensopivuuden muuhunkin kuin kalasteluun, uskoisin sen toimivan hyvin. Sen ei välttämättä ole tarkoitus olla vallankumouksellinen, tai edes uusi tapa sinänsä. Kunhan vain Nintendo saa vakuutettua, että nykyisenlaisetkin pelit toimivat Revolla sen omia ominaisuuksia hyödyntäen (eikä edelleenkään peleistä tule vain minipelikokoelmia).Minusta revolution-ohjauksen lisääminen Twilight Princessiin on tällainen paljon puhuttu 'gimmick'. Nintendon ei ole mitään järkeä lähteä tekemään lähes valmiiseen peliin puolivalmista ohjaussysteemiä ja pelimekaniikkaa. Puhun nyt PELATTAVUUDESTA, joka on paljon muutakin kuin sitä mitä tapahtuu mistäkin nappulasta. Tuoreudessaan kapula veisi huomion muulta peliltä -ei kokonaan mutta aika pitkälle- itseensä. En voisi kuvitellakaan pelaajaa tai kriitikkoa joka ei käyttäisi suurinta osaa puheenvuorostaan tähän ohjaussysteemiin, vaikka muu peli olisikin täyttä timangia. Ja mikäli se tekisi pelistä vähemmän hiotun kokonaisuuden, koko pelimaailma ajattelisi "tätäkö se nintendon revoluutio nyt sitten onkin?"?!22". Zelda on sellainen pelisarja jonka kanssa ei pidä antaa huonoa esimerkkiä.

Azu
28.12.2005, 14:47:19
Minusta revolution-ohjauksen lisääminen Twilight Princessiin on tällainen paljon puhuttu 'gimmick'.

Mikäli se olisi vain johonkin kalastusminipeliin, voitaisiin puhua gimmickistä. Mikäli koko peli pelataan Revolutionin ohjaimella, ei voisi missään nimessä puhua gimmickistä. Sillä ei ole tarkoitus esittää välttämättä, minkälainen Z Revolution on, mutta kyllä minua ainakin kiinnostaa miten hyvin tuollaiset pelit toimivat Revolla. So what, jos puzzleja ei ole suunniteltu Revon ohjaimelle, pääasia ettei niiden tekeminen muutu liian vaikeaksi Revolla pelattaessa. Painotan edelleen, ettei Twilight Princess ole Revolutionin peli, vaan Cube-peli. Kaiken voi kokea Cubella, mutta tämän huhun mahdollisesti toteutuessa pääsee kuitenkin tekemään kaiken sen saman Revolutionilla. Vaikkei se nyt olisikaan se kaikista parhaiten Revolutionin ideaa toteuttava peli, se ei haittaa, KOSKA SE ON CUBE-PELI. Tämä ei silti tarkoita, että pelattavuus ei toimisi. Pelin ideakaan ei ole pelkän Revolutionin kaukosäätimen esittelyssä, joten puutteet juuri puzzle-suunnittelussa yms. voi antaa anteeksi, kunhan peliä pystyy pelaamaan ilman sen suurempia ongelmia.

Zelda on sellainen pelisarja jonka kanssa ei pidä antaa huonoa esimerkkiä.

Mahdollisesti yli puoli vuotta pelkän lisäsisällön pistämiseen TP:hen on melkoisen pitkä aika. Kun halutaan demonstroida, että jokin pelityyppi toimii, ei tarvi miettiä ihan niitä pienimpiä yksityiskohtia. Mielestäni olisi ihan kiva pelata vaikka Metroid Prime 2 Revo-ohjauksella. Se tekisi ehkä pelistä helpon, eikä kaikkea ole suunniteltu sitä varten, mutta kärsisikö tämä "pelattavuus" siitä? Ei välttämättä. Vaikeusaste ehkä tipahtaisi, mutta muuten peliä voisi olla ihan hauska pelata. Twilight Princess voisi toimia pelattavuudeltaan aivan yhtä hyvin.

Tuoreudessaan kapula veisi huomion muulta peliltä -ei kokonaan mutta aika pitkälle- itseensä.

Mikäli tämä huomio on positiivista, en näe tässä mitään ongelmaa. Kaikki varmasti tajuavat, että siellä alla on edelleen mitä luultavimmin loistava ja über-mahtava Cube-peli, jonka voit pelata Cuben ohjaimella. Jos pelattavuus toimii Revollakin, se on (kuten jo miljoonannen kerran sanon) hyvää mainostusta epäilijöille. Jos Zeldan tapainen peli toimii Revolla, mikä sitten ei?

WonderAndy
28.12.2005, 15:34:05
Minusta siinä ei ole mitään pahaa, että Twilight Princess myöhästyy sen takia, että siihen lisätään mahdollisuus käyttää Revon ohjainta. TP on kuitenkin siitä huolimatta itselleni Cuben peli, ja siitä ei mielipide mihinkään muutu. Itse tulen ostamaan Twilight Princessin pelatakseni sitä Cubella, enkä odota Revon tuloa vain tämän uuden pikkujipon takia.

En ole paljoa vielä miettinyt sitä, miten Revo-ohjaus tullaan toteuttamaan, mutta en usko sen olevan mitenkään katastrofi. Minusta TP:n Revo-ohjaus on vain lisä tähän peliin. Revo-ohjauksessa saisi mielestäni olla sama kuvakulma kuin Cube-ohjauksessakin, eikä luolastoja saati sitten mitään muutakaan tarvitsisi mennä muuttamaan mihinkään suuntaan. Revon ohjain toimittaisi miekan asemaa silloin, kun miekka on esillä. Revon ohjain ohjailisi siis Linkin miekankäyttöä pelissä, eli siis jos pyörähdät itse ympäri, Link tekee tutun pyörrehyökkäyksensä tjsp.

Mielestäni tämä lisä ei huononna TP:n arvoa laisinkaan, päinvastoin. Onhan se hienoa päästä hutkimaan vihollisia oikein kunnolla ja saada itselleen mahdollisesti jopa hiki päälle, jos oikein kinkkiset paikat on kysymyksessä. Muiden esineiden, kuin miekan käyttöä en ole miettinyt, mutta uskon niiden toimivan lähes poikkeuksetta. Nintendo on harvoin tuottanut pettymyksiä tällä saralla. En usko, että iso N tuottaa sitä nytkään.

Omenarosvo
29.12.2005, 13:40:43
Mikäli tämä huomio on positiivista, en näe tässä mitään ongelmaa. Kaikki varmasti tajuavat, että siellä alla on edelleen mitä luultavimmin loistava ja über-mahtava Cube-peli, jonka voit pelata Cuben ohjaimella. Jos pelattavuus toimii Revollakin, se on (kuten jo miljoonannen kerran sanon) hyvää mainostusta epäilijöille. Jos Zeldan tapainen peli toimii Revolla, mikä sitten ei?Argh. Minä en tiedä enää mitä sanoisin, sillä minusta tuntuu ettei pointtini tunnu menevän läpi. Sanon vain, että mikäli tämä Twilight Princessiin tehtävä lisäys on revolution-ohjaus, kuten se mikälie espanhalainen pelilehti on huhuillut, niin valmistan sinulle romanttisen illallisen. Minä voin kuvitella satoja muitakin pelillisiä ideoita joilla parantaa jo lähes valmista matskua.

Ja WonderAndylle, kuulostat siltä kuin olisit jo hyväksynyt "tosiseikan" jonka mukaan TP:n lisätään revo-ohjaus. Se on edelleenkin vain huhu.

Dahlia
29.12.2005, 18:13:52
Ocarina of Timen olen mennyt läpi. Mahtava peli kyllä, hyviä ja mielenkiintoisia hahmoja ja paikkoja riittää. Varsinkin Kokiri Forest on aamunkoitteessa upea.
Ainoa paikka mistä en tykännyt on Water Temple, sen veden kanssa säätely ei ollut kivaa, eikä Dark Link ollut kiva vastus. Mutta muuten kyllä erinomainen peli.

Juste
30.12.2005, 15:23:19
Aamulehden Valo-liitteestä luin juuri, että NGC -lehti on vahvistanut, että Twilight Princessiin lisätään revolution ohjaussysteemi. En ole varma, että voiko tietoon luottaa, mutta kai siihen voi.

Berethor
30.12.2005, 17:32:18
Vähän zeldat on siidei ei ittel oo mut siskol on... twilight princess ois varmaa hyvä kun linkil voi pelata sudella!!

Corey Taylor
1.1.2006, 19:48:48
Juu Zeldoi on kyllä tullut pelattua ja erinomaisiahan ne on :). Etenkin Wind Wakerista tykkäsin, ja pelasin sen täydellisesti läpi. Twinligth princessiä odotan innolla

Azu
23.3.2006, 21:01:05
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (aka Zelda DS)
http://blog.wired.com/games/Photo_032306_023.jpg

http://blog.wired.com/games/Photo_032306_025.jpg

Ylempi näyttää suhtkoht vaikuttavalta. Pelissä siis käytetään Cel Shadingia, kuten Wind Wakerissa. Yläruudulla on kartta (hyvä kun Nintendo näyttäisi hyödyntävän kaksinäyttöisyyttä =) ), kosketusnäytölle piirretään juttuja, jotka sitten vaikuttavat ylemmän ruudun tapahtumiin jotenkin. :huh: Jäi vähän epäselväksi... Noh, kuitenkin peli tulee olemaan pelattavissa E3:lla (kuten myös Twilight Princess).

Melko tylsä tilaisuus Nintendolta. Tuntuu todellakin oudolta, että tässä on mennyt jo vuosi siitä kun viimeksi odotteli Nintendon paljastavan jotain Revolutionista GDC:n aikana. Eihän niin kuitenkaan tapahtunut, eikä tapahtunut nytkään.

EDIT: Niin joo, ei vielä jaksa tehdä omaa aihetta. Ehkä sitten E3:n aikoihin, kunhan tästä saadaan tietää hieman enemmän ja virallisia/parempilaatuisia kuvia ja videoita on saatavilla.

Weirdo
23.3.2006, 21:35:50
Niin joo, ei vielä jaksa tehdä omaa aihetta. Ehkä sitten E3:n aikoihin, kunhan tästä saadaan tietää hieman enemmän ja virallisia/parempilaatuisia kuvia ja videoita on saatavilla.

Äh, tälle on jo oma ketju (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=15203). Ja toivottavasti kaikki keskustelu käydään siellä, tämä topikki on yleiskeskusteluun ja ennemmin jokaisella pelille oma aihe tai kohta tänne postataan kaikki TP:sta, PH:sta ja Revon Zeldasta - ei kiitos.

Sanotaan nyt vielä, että helvetin lupaavalta näyttää ja hyvä että löysit muutaman kuvankin, ettei tarvitse tekstiin tyytyä. Pakko-ostos ja jos julkaistaan tänä vuonna, ainoa haastaja NSMB:lle vuoden DS-pelinä.

remedy
24.3.2006, 9:01:46
Minulla on tuo A Link to the Past ihan aitona PAL-versiona SNES:lle. Se on kyllä mahtava peli ja olenkin sen läpi jo päässyt. Hahmot ovat mukavia ja grafiikka on leppoisaa. Eri varusteet ovat hyvin suunniteltuja ja niitä on paljon. Punainen bumerangi on paras! Juoni on hyvin keksitty ja pääpahis on sika, voiko parempaa peliä olla. Final Fantasyjen lisäksi. Suosittelen kokeilemaan, vaikkapa emulla jos ei muuten ole mahdollisuuksia.

Immortal master
28.9.2006, 19:29:06
The legend of zelda Ocarina of time on ( miltei ) PARAS peli mitä oon koskaan pelannut, alussa oli vaikeaa päästä eteenpäin ja ekalla kerralla kun pelasin sitä kaverini auttoi minua temppeleissä mutta olen pelannut sen aivan itsekkin läpi :P ja helpoin temppeli pomo oli viimeisen temppelin noita siskokset. ( aivan naurettavan helppo) ja loppu vastus ganondorf myös oli aika helppo.( he he se oli kuin tennis ottelu ) Suosittelen kaikkia pelaamaan tämän pelin läpi ainakin kerran mutta suosittelen toista kertaakin koska sitten osaa mennä kaikki temppelit paremmin ja saa enemmän sydämmiä.

zidane91
3.10.2006, 10:53:28
Legend of zelda on yksi parhaimmista nintendon peli sarjoista.Itse olen pelannut ocarina of timea ja Minish cappia.Pakko myöntää että ocarina of time on parhain zelda peli kautta aikojen. Uusinta zeldaa odotan innollla (legend of zelda:twilight princess) ja aion hommata heti kun on rahaa. :D

Mikaku
4.10.2006, 6:55:18
Zeldat ovat kyllä olleet suosikkeja siitä lähtien kun olin ison palosammuttimen kokoinen. Itse asiassa ensimmäiseen Zeldaan laitoin nykyisen nimimerkkini Mikakun (harva tietää mitä nimi tarkoittaa, mukaanlukien allekirjoittanut) ja kuten näkyy, se on edelleen käytössä.

Zeldat ovat siis aina olleet sydäntä lähellä, kohtalaisen vaikeita ne ovat olleet. Ykköseen, kolmoseen ja Ocarina of Timeen tarvitsin jossain vaiheessa apua, kakkosen, nelosen, Majoras's Maskin ja Wind Wakerin pelasin ihan omin avuin läpi.

Kuten tuhannet muutkin suomalaisnuoret, minäkin odottelen kieli pitkällä uutta Zeldaa. Jatkuvasti sen julkaisupäivä tuntuu myöhästyvän :(
GameCuben versio on ennakkoon tilattu ja maksettu.

1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 10-2, Tactics läpi, muita pelattu 10-2:een asti

Weirdo
22.11.2008, 9:11:17
Eilen kymmenen vuotta Ocarina of Timen japanin julkaisusta, amerikassa huomenna saman verran. Eurooppa saa odotella muutaman viikon.

Ei vittu oo todellista. Ei voi olla kymmentä vuotta. Saapa nähdä pystyykö Nintendo jo Wii-Zeldallaan ylittämään OoT:een (tai pääsekö edes samalle tasolle vihdoinkin), voi olla ettei aika lailla täydellisestä ja virheettömästä, viimeisen päälle viimeistellystä pelistä voi enää parantaa.

Sami E
22.11.2008, 13:32:13
Nyt kyllä taisi lorahtaa aika pahasti sarkasmia. :D

Helposti uskoo että siitä on kymmenen vuotta, voisi uskoa enemmänkin, toisaalta sitä aina tuppaa unohtamaan kuinka myöhään N64 julkaistiin ja kuinka se vastaavasti vaikutti julkaisujen suhteelliseen aikatauluun.

Ja se kaikin puolin valtavasti parannettu Wii-versiohan OoTista tuli jo suunnilleen kaksi vuotta sitten.

Jesh
22.11.2008, 13:53:52
Ja se kaikin puolin valtavasti parannettu Wii-versiohan OoTista tuli jo suunnilleen kaksi vuotta sitten.
Hyvä herra, olette tainnut pahasti erehtyä. Twilight Princessissä ei ole mitään niin vallankumouksellista ja ällistyttävää kuin se miten Ocarina of Timessa saatiin toimimaan Zeldat 3D-muodossaan ja jo ensimmäisellä yrityksellä virheettömästi. Twilight Princess on vain joiltain osilta (huom. vain joiltain osilta, Ocarina of Time kun on parempi peli kokonaisuudessaan ja ei lässähdä lopussa) parannettu versio Ocarinasta ja vain paranneltu versio alkuperäispelistä ei sinällään voi koskaan nousta yli alkuperäisteoksen jos se ei esittele jotain täysin omaa ja nerokasta, kuten OoT teki.

Saapa nähdä pystyykö Nintendo jo Wii-Zeldallaan ylittämään OoT:een (tai pääsekö edes samalle tasolle vihdoinkin), voi olla ettei aika lailla täydellisestä ja virheettömästä, viimeisen päälle viimeistellystä pelistä voi enää parantaa.
Etpä olisi voinut paremmin asiaa muotoilla.

Weirdo
22.11.2008, 14:11:21
Turhaan selittelet, Jesh. Sami E päättää mitkä pelit ovat hyviä ja mitkä ei. Niin se menee.

Sami E
23.11.2008, 1:00:00
Weirdo sentään on tajunnut homman ytimen!

vain paranneltu versio alkuperäispelistä ei sinällään voi koskaan nousta yli alkuperäisteoksen jos se ei esittele jotain täysin omaa ja nerokasta, kuten OoT teki.

Onpas taas määritelmät. OoT on kaikkea muuta kuin virheetön, ja toisin kuin elokuvissa, peleissä jatko-osat voivat parantajaa edeltäjistään merkittävästi. Sano moi Suikoden II:lle, Panzer Dragoon Zweille, Megaman 2:lle, Jumping Flash 2:lle, Castlevania Dawn of Sorrow'lle, Tony Hawk 2:lle, Advance Wars 2:lle ja niin edespäin. Twilight Princessissä on pelikonseptin hiomisen lisäksi uusi Wii-ohjaus, joka sekin osaltaan hioo perinteistä ohjausta ja antaa paljon lisää tuntumaa. TP:n monet parannukset kasaantuvat pitkäksi listaksi, jonka jälkeen se on aivan eri maailmasta kuin OoT.

Weirdo
23.11.2008, 17:35:10
Tässä (http://wii.ign.com/dor/objects/748589/legend-of-zelda-wii/videos/aonumainterview_071907.html) helppo ja yksinkertainen testi sokealle fanipoikapellelle. Ekassa videossa, siinä 20-40 sekunnin kohdalla. Ei tosin sillä, että Samista olisi a) myöntämään olevansa väärässä b) myöntämään, että Wii-version vaikutukset Twilight Princessiin olivat kiistatta haitallisia. Ei vaikka se sanotaan yhtään asiaa kiertelemättä.

Eiköhän herra ego yritä tämänkin selittää joksikin nerokkuudeksi, jota voi odottaa ainoastaan Nintendolta. Vittuako sitä edes väittelemään tällaisen "visiönäärin" ja "modernistin" kanssa. Harmi ettei sanalle denial ole kunnollista suomennosta, voisi kiteyttää Samin viestit yhteen sanan näkemättä vaivaa kirjoittaa monta riviä paskaa.

Sami E
23.11.2008, 18:02:53
Tässä (http://wii.ign.com/dor/objects/748589/legend-of-zelda-wii/videos/aonumainterview_071907.html) helppo ja yksinkertainen testi sokealle fanipoikapellelle.

No älä nyt itseäsi noin alenna. Mihin katoaa tyypillisen kriittinen Weirdo kun pitää luovia ulos OoTin nostalgiahuuruista ja katsoa laajempaa kuvaa? Varmasti hyvin tiedät että hankaliin länsimaalaisiin kysymyksiin japanilaiset pelintekijät julkaisijoidensa (ja etenkin Nintendon) vahtimina pyrkivät vastaamaan ympäripyöreästi mutta kuitenkin jotenkin tyydyttävästi, jotta sekä toimittaja että julkaisija pysyvät tyytyväisinä. Parinkymmenen sekunnin ympäripyöreä klippi todisteena pelin pahuudesta verrattuna kaikkeen siihen, minkä varmasti tiedät Twilight Princessin kehitystyöstä ja vaiheista? Lisäksi arvostelet niin innokkaasti minua, että on vaikea uskoa aiheena olevan itse peli.

Weirdo
23.11.2008, 19:25:40
Myönnän, aiheena ei ole itse peli. Pidit siitä itse huolen tyypillisen ylimielisellä postauksellasi. Aiheesta on muutenkin turha keskustella tai väitellä kanssasi. Pari vuotta sitten asia oli vielä toisin. Pidä tätä mielipiteenä, hyökkäyksenä tai minä vaan, ei kiinnosta. Se on sinällänsä ihan sama kuinka paljon forumilla on flametusta, vinetystä jne., mutta pelialueiden taso on parin Nintendo-fanipojan sokean vaahtoamiseen takia niin alhaalla, että siinä vajoaa väkisinkin itse mukana. Kaiken lisäksi joka topikkia pitää terrisoida tällä paskalla.

Se on näköjään Ananaz, jonka kanssa kannattaa tätä nykyä vaivautua pitempiin quottailuihin, kun kaikkia muita järkeviä postaajia ei näköjään enää kiinnosta ja yhdellä ennen järkevällä postaajalla pimenee päässä näköjään ihan oletuksena. Kyllä se onkin näkynyt postailun vähentymisenä, enkä ihmettele jos ei muitakaan enää kiinnosta.

Nyt odottamaan, että joku virkaintoinen mode tulee poistamaan. Onhan tää täysin asiatonta ja ei liity aiheeseen mitenkään.

Omenarosvo
24.11.2008, 9:58:26
Nyt odottamaan, että joku virkaintoinen mode tulee poistamaan. Onhan tää täysin asiatonta ja ei liity aiheeseen mitenkään.Eiks tää ollutkaan keskustelufoorumi? :)

Miun on paha ottaa mitään kauhean tukevaa mielipidettä tuohon OoT-asiaan, kun en ole sitä puolta tuntia kauemmin jaksanut pelata.

Sen vain sanon, että vaikka voinkin kuvitella Samin hieman naureskellen ja nenänvartta pitkin esitetyt vastaukset raivostuttavina, niin ymmärrän toisaalta hänenkin pointtiaan tässä asiassa.

Loputtomien kuulopuheiden perusteella arvaan että Ocarina on varmasti hyvä peli, ja pelejä todellakin täytyisi enemmän vertailla koko pelihistoriaan eikä vain viime vuoden julkaisuihin, koska nythän on niin ettei peleissä tapahdu enää mitään mitä kokeneempi konkari olisi jo joskus PS1/N64-aikoihin nähnyt, kun kehitys on todellakin taantunut. Siksi tuo menneisiin haikailu saattaa kuulostaa nostalgisoinnilta vaikka kriittinen silmä olisikin laajentunut perus tuote-esittely-IGN:ää kattavammaksi.

Toisaalta Twilight Princess on minustakin hyvä ja loputtoman viimeistelty peli. Se ei tuonut mitään uutta Zelda-pelien traditioon, jolloin se monen mielestä epäonnistui yhdessä sarjan tärkeimmistä tehtävistä. Jos sen asian unohtaa niin pystyy ehkä näkemään pelin harvinaislaatuisena saavutuksena jollainen se todella on. Jos katsotaan Nintendon ulkopuolelle niin kukaan muu ei ole osannut tehdä mitään vastaavaa.

Bläh, voi pylly.

Vince
2.12.2008, 16:56:18
Zeldat on joo ihan kivoja pelejä. Itseltä löytyy Wind Waker, Ocarina of Time, Twilight Princess, Minish Cup ja Phantom Hourglass. Koneella kanssa joitakin pelejä. Nyt ei ole taas jaksanut pitkään aikaan pelata kyllä yhtäkään ja varmasti kolme eri osaa jopa keskenkin vielä. Vituttaa kun aina alotan ja sitt jää johonkin keskivaiheille kun ei kiinnosta enää pelata loppuun kun muistaa kaiken. Parhain Zelda on omasta mielestäni ehkä Wind Waker, saattaa johtua siitä että ekoja joita koitin/pelasin, ja vieläpä niin että koko joululoma meni sitä pelaillessa. Tuli myös tapa aina kesäsin kaverin ja siskon kanssa yömyöhään asti pelailla sitä ja kurkistella peitom alta kun aavelaiva näkyy merellä ja olla vitun tohkeissaan. Kerran tai pari kertaa olen jaksanut ihan loppuun asti vetää, ne muut jääneet kesken. Ocarina of Time on kanssa ihan jees pelailla läpi, senkin alotin kesällä mutta jäi kesken kun koneella pelasin eikä nuolinäppäinten avulla voinut osua vesitemppelissä yhteen vetorinkulaan. Turpaanvedon ansaitsisin myös siitä että pelasin Twilight princessiä niinkin pitkälle että vikan pääkkärioven eteen ja sitten päätin seivata ja lopettaa pelaamisen siltä päivältä. En ole sen jälkeen pelannut.

Ashe7
26.1.2009, 15:07:07
Nintendon paras pelisarja ehdottomasti. Ocarina of Time on niin mukana paras peli ikinä äänestyksissä ja varmaan sellaisiakin on monet jo rustanneet. Ocarina tosiaan tullut muutamaankin otteeseen pelattua läpi, kun on niin mahtava pelikokemus. Tykkäsin myös jatko-osasta Mayora's Mask ja tästä uudestakin Twilight Princess, vaikka se susi/shadow -juttu tuntui välillä vähän höhlältä. Etenkin pomo-taistelut olivat tässä uusimmassa Zeldassa todella laadukkaita ja upeita kokemuksia. Se boss, jota vastaan piti jättimäisillä pilareitten päältä/sivusta tapella ja se vesimonsteri ja se spiraalivastus. :lovetus: Kertakaikkiaan mahtavaa! Onko kellään tietoa tuleeko uutta Zeldaa enää? :cry: Vai lopetettiinko se sarja?

Sami E
26.1.2009, 18:20:24
Uusi Zelda julkaistiin eilen. (http://www.indiegames.com/blog/2009/01/freeware_game_pick_the_legend.html)

Ashe7
26.1.2009, 18:30:39
Uusi Zelda julkaistiin eilen. (http://www.indiegames.com/blog/2009/01/freeware_game_pick_the_legend.html)

:D Heh, enemmän odotan niitä main series -pelejä (Ocarina/Mayora's Mask, Wind Waker/Twilight Princess), kun olen niihin enemmän perehtynyt, mutta kait nuokin menee sitten uutta pääpeliä odotellessa, jos sellainen vielä tulee vai liekö Zelda jo koluttu peli? Ihan mukavia pikkupelejä nuokin gba/ds -versiot. Mutta tuo onkin jonkun tekemä ilmaisversio näköjään. =)

josu
26.1.2009, 19:27:46
Uusi Zelda julkaistiin eilen. (http://www.indiegames.com/blog/2009/01/freeware_game_pick_the_legend.html)No niinpä niin, olisin voinut videon perusteella jopa testata tätä "Zeldaa", mutta kyseinen tekele on taas näitä "Windows Only" -pelejä...

Vieläkin on kesken Wind Waker, varmaan toista tai kolmatta vuotta. Loppupuolen meriseilailu ei vain jaksa innostaa, ovat tekijät onnistuneet tappamaan mielenkiinnon aika tehokkaasti. Alkuosa pelistä oli tosi jees, mutta loppua kohden mentiin vain huonompaan suuntaan.

Seuraavaksi olisi työn alla vuorossa kaverilta lainaamani Twilight Princess. Aika nollaodotuksilla lähdetään liikkeelle, joten saa nähdä miten pärjää vertailussa Wind Wakerille.

Omenarosvo
9.2.2009, 16:20:40
Näyttää kyllä ihan vitun hyvältä :D Harmi että on windows only, ei huvita mennä makkariin avaamaan PC:tä kun siellä on niin sotkuista. Mutta ehkä joku päivä.

Ostin muuten Zelda-paidan (http://vjmakko.livejournal.com/10602.html). Maksoi vajaat 16 euroa.