View Full Version : Xbox360 - Launchin pelit ja fiilikset
Maduin
24.10.2005, 11:58:41
Tämän threadin ideana on kerätä ihmisten ensivaikutelmia konsolista, ihmisten vaikutelmat launchista ja monesta muusta asiasta jotka liittyvät 360:n tulemiseen.
Ensinnäkin otan esille asian joka on etenkin eurooppalaisille erittäin tärkeä, eli maailmanlaajuinen Xbox360-julkaisu. Menee kylläkin niin että ensin ilmestyy USA:ssa, viikon päästä Euroopassa ja viikko siitä Japanissa, mutta pari viikkoa sinne tänne. Minulle launch on ne kaikki asiat jotka liittyvät kuukauden sisälle. Playeronen mukaan Suomeen nämä konsolit olisivat tulossa jo 2.12.2005, joka osuu sopivasti jouluksi ja varmasti ilahduttaa monia pelaajia jotka saavat vihdoinkin konsolin nopeammin kuin melkein vuoden myöhemmin kuin japanilaiset.
Kuten tiedämme, ainakin ne jotka lukevat säännöllisesti pelisivuja, tietävät että Xbox360:a tullaan myymään kahdenlaisia paketteja. 85% paketeista tulee olemaan Premium (http://konsolinet.fi/shop/public/showproduct.php?pid=1627&PHPSESSID=cfebecf88443e8fa9341b35f1ee0f69d)-paketteja jotka sisältävät pelikonsolin (whoah!) langattoman ohjaimen, AV-kaapelin, vaihdettavan etupaneelin, kiintolevyn (20Gigan?) Xbox Live headset- kuulokkeet ja ilmaisen jäsenyyden Live-palveluun (Silver). Vaihtoehtona on myös Core (http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/product_info.php?products_id=8770)-paketteja ihmisille jotka haluavat halvemman vaihtoehdon. Sisältää pelikonsolin (O_O) LANGALLISEN ohjaimen, AV-kaapelin, jäsenyyden Live-palveluun (Silver) ja etupaneelin. Huomatkaa, tämä on n. 100¤ halvempi mutta ei edullisempi! Jos joskus todella haluatte kovalevyn, se on 100¤ lisää jos ostaa erikseen. Suosittelen Premium-pakettia lämpimästi.
On kyllä Xbox360:sta ollut huonojakin asioita. Ensimmäiseksi sanon että se, mitä eniten pelätään 360:sta on se asia että konsoli voisi olla liian hätäsesti kyhätty. Pullonkauloja on liikaa, voi kaatuilla aivan liikaa, jopa ollaan puhuttu ylikuumenemisesta että tapahtuisi liian usein. Myös voi arvailla että jotkut launch-pelitkin voisivat olla liian hätäisesti tehtyjä kun on vaan pakko saada äkkiä launchiin mukaan. Toivotaan ettei tämä ole totta, ainakaan odotetuimpien pelien kanssa. Ja lisätään vielä aika kamala powersupply (http://img.engadget.com/common/images/3060000000049619.JPG?0.4913797508965584) tähän.
Mutta asiaan. Pelithän ne ovat jotka ratkaisevat, eikös? Ensimmäiseksi mainitsen pelin nimeltään Kameo (http://media.xbox360.ign.com/media/490/490038/imgs_1.html) . Tämän pelin piti tulla ensin Gamecubelle mutta kuten tiedämme, Microsoft osti Raren itselleen. Rare on suoltanut pelejä jotka eivät ole paljoakaan saaneet kiitosta mutta nyt tulee sellainen peli joka on saanut. Kameossa on sitä, jos voisi sanoa, Nintendo-henkeä mukana. Sankaritar pystyy muuttamaan muotoaan erilaisiksi pedoiksi, kukkakasvista jetiin. Tästä pelistä odotetaan tulevan se peli, joka vangitsee monien sydämet.
Sitten toinen Raren peli, enemmän hypetetty, jopa Halon kaltaiseksi. Perfect Dark Zero (http://media.xbox360.ign.com/media/015/015335/imgs_1.html) joka on, kuten huomaatte, jatkoa tutulle Perfect Dark- pelille. Sama tiimi ei ole kuitenkaan mukana sillä sen aikainen tiimi työskentelee nykyään Timesplitters sarjan kanssa. PD0:sta olen itse kuullut monenlaisia asioita, laidasta laitaan. Surkea tekoäly, kankea ohjaus, buginen ja lagittava. Sitten olen kuullut että nerokkaat viholliset, mainio ohjaus, Halo-tappajakin jopa. En osaa sanoa mitä mieltä pitäisi olla, itse olen kyllä vähän epäilevä tätä peliä kohtaan.
Rockstarsin uusi cowboypeli nimeltään Gun (http://media.xbox360.ign.com/media/758/758695/imgs_1.html) tulee launchissa mukana. Peli tullaan myös näkemään PS2:lla ja Xboxilla etten odota mitään muuta kuin kapisen grafiikkapäivityksen. Pelin laadusta en myöskään tiedä, mutta aikaisemmat cowboy-pelit eivät ole toimineet kun tekijänä on ollut Rockstar.
Need for Speed: Most Wanted (http://media.xbox360.ign.com/media/740/740901/imgs_1.html) ja Project Gotham Racing 3 (http://media.xbox360.ign.com/media/741/741362/imgs_1.html) taas hoitavat hyvin autoilupuolen. Itse vihaan tällaisia autoilupelejä jotenka en ole perehtynyt näihin kahteen, mutta olen saanut sellaisen kuvan että NfS on enemmän arcade-tyylistä kun taas PGR3 suuntautuu enemmän realistisuuteen. Kumpaakin on kehuttu erittäin paljon jotenka nyt on niin arcadesta kuin realistisuudesta pitäville omat autopelit heti launchissa.
Seuraavaksi vähän jännitystä ja kauhua. Condemned: Criminal Origins (http://media.xbox360.ign.com/media/728/728997/imgs_1.html[/url) on first person peli, jossa olet FBI-agentti ja metsästät mielipuolisia sarjamurhaajia. Pelissä ei ole mitään yliluonnollisuuksia ja et ole mikään Robocop. Alueet jolla joudut liikkumaan ovat kuin mitäkin Helvetin Keittiön esikuvia. Kunnon pimeitä slummialueita, ihanan söpöjä ruumiita joista jotkut saivat kokea rituaalisen kuolmena jne. Suosittelen ihmisille jotka eivät halua "aivot nollille ja menoksi!" räiskintäpelejä.
Muita pelejä on Tony Hawk's American Wasteland, Quake IV, NBA Live 2006, Madden NFL 2006 Call of Duty 2, Peter Jackson's King Kong, Fifa 2006, NHL 2006, Top Spin 2 ja Amped 3. Pitäisi pelit riittää.
Mitkä pelit Suomea sitten eniten kiinnostavat? Tämä lista on otettu Player Onesta: 1 NHL 2K6
2 Call of Duty 2
3 Project Gotham Racing 3
4 Quake IV
5 Need For Speed: Most Wanted
6 Dead or Alive 4
7 The Elder Scrolls IV: Oblivion
8 Madden NFL 06
Microsoft ehkä yrittää päästä siitä maineesta irti mikä on leimattu Xbox-konsoleihin mutta Suomessa näyttäisi ne pelit, jotka pärjäsivät Xboxillakin, pärjäävän parhaiten. Ikävää nähdä ettei Kameo edes ole tuolla listalla, olen erittäin pettynyt.
Pelaajien ensivaikutelmia tulossa, täytyy odottaa pari päivää kun Wal-mart kauppoihin vasta saatiin Xbox360:t pelattaviksi. Muutenkin lisää infoa tulossa myöhemmin.
Von Wiensburgh
24.10.2005, 12:28:25
Minua lähinnä kiinostavat julkaisupeleistä Project Gotham Racing 3, Need for Speed sekä Oblivion. Kameo kiinnostaa jonkin verran myös.
Project Gotham Racing 3 on puhdasta arcade-kaahailua, eli vauriot rajoittuvat vain ulkonäköön ja kilpailussa seinään törmäily ei vaikuta vauhtiin lainkaan realistisesti. Kuten ei kauhean moni muukaan asia vaikuta vauhtiin, vaan eteenpäin mennään vaikka sitten seinää pitkin. Eli tästä autopelistä loppujenlopuksi on realistisuus kaukana, paitsi ulkonäkö sitten on kaunista ja aidoissa maisemista mallinnettua.
Pelissä kerätään Kudos-pisteitä, joiden avulla ainakin kakkosessa saatiin ns. tokeneita, joilla sitten ostettiin uusia autoja. Kakkosessa ainakin autot oltiin jaettu luokkiin, joilla sitten ajettiin tietty määrä kisoja, ja sen jälkeen sitten siirryttiin seuraavaan ja nopeampaan luokkaan.
Verkkopelaaminen PGR:ssä on herkkua. Tässä saa todella hyviä kisoja aikaan ja meno on kovaa. Tämä peli toimii verkossa kuin junan vessa(tämä on siis kirjoitettu kakkosen mukaan, mutta kuulemma testien mukaan meno on jatkunut samanlaisena kolmosessakin).
Need For Speed sitten on autopeli, joka lähinnä keskittyy autojen rakenteluun ja tuunaamiseen, sekä siinä ohella myös katukisoihin. Kaikki kisat tapahtuvat kaupungissa ja liikenteen seassa aivan Fast and Furious leffan hengessä. Vauriomallinnusta ei ole ainakaan aikaisemmissa peleissä ollut lainkaan, enkä ole tähän tulevaan perehtynyt sen vertaa, että tietäisin onko tässäkään. En usko että on, ja tämä tappaa aika paljon kiinostuksen.
Noin yleensä olen hieman pettynyt 360:n julkaisuun, koska mitään ihan pakkohankintaa ei tunnu olevan. Kone kyllä kiinostaa, ja varmasti sen heti ostan, mutta jotain puuttuu. PGR 3 on luultavasti se peli, jonka ostan julkaisun yhteydessä, mutta mutta ... saa nyt nähdä, mitä tuleman pitää. Varmaankin sitten seuraavat pelit ovat Kameo ja Oblivion. Jatkosta en oikein osaa vielä sitten sanoa.
Burnout kiinnostaa, Final Fantasy luonnollisesti, mutta sen jälkeen julkaisut ovat jonkin verran kysymysmerkki. Varmasti tulee hyviä pelejä, ja niitä luultavasti tulee paljon, mutta ainakaan vielä ei paljon mielenkiintoista ole löytynyt. Eli nyt kun katsoo tulevia pelejä, niin jotain kymmenisen peliä kiinostaa jonkin verran, mutta helmet puuttuu.
Olen tällä hetkellä hieman pettyneellä tuulella, kun julkaisua ajattelee.
Maduin
25.10.2005, 10:36:49
Noin yleensä olen hieman pettynyt 360:n julkaisuun, koska mitään ihan pakkohankintaa ei tunnu olevan. Kone kyllä kiinostaa, ja varmasti sen heti ostan, mutta jotain puuttuu. PGR 3 on luultavasti se peli, jonka ostan julkaisun yhteydessä, mutta mutta ... saa nyt nähdä, mitä tuleman pitää. Varmaankin sitten seuraavat pelit ovat Kameo ja Oblivion. Jatkosta en oikein osaa vielä sitten sanoa.
Burnout kiinnostaa, Final Fantasy luonnollisesti, mutta sen jälkeen julkaisut ovat jonkin verran kysymysmerkki. Varmasti tulee hyviä pelejä, ja niitä luultavasti tulee paljon, mutta ainakaan vielä ei paljon mielenkiintoista ole löytynyt. Eli nyt kun katsoo tulevia pelejä, niin jotain kymmenisen peliä kiinostaa jonkin verran, mutta helmet puuttuu.
Olen tällä hetkellä hieman pettyneellä tuulella, kun julkaisua ajattelee.
Olet ensimmäinen jonka olen nähnyt sanovan että FFXI kiinnostaa 360:n julkaisuista :) Se on kyllä totta ettei launchpelit ole todellakaan sitä tasoa kuin mitä Microsoft on hehkuttanut, mutta sitähän nyt osasi odottaa ettei kaikki pelit ehdi heti mukaan. Muutenkin, joidenkin pelien kanssa kyse on vaan viikoista, kyllä sellaisia jaksaa odottaa pari viikkoa. Itse pysyn kaukana peleistä jotka julkaistaan multiplatformina PS2:lle ja/tai Xboxille, koska niiltä peleiltä en odota mitään muuta kuin pelkkää grafiikkapäivitystä. Hyvänä esimerkkinä tuo GUN.
Asia minkä huomasin on suuri japanilaisten pelien puute. Dead or Alive 4 tulee näillä näkymin olemaan ainoa japanilainen peli pariin kuukauteen ja tällä tavalla ei todellakaan houkutella japsipelien ystäviä ostamaan 360:aa. Tietääkseni pelit kuten 99Nights oltaisiin saatu USA ja EU julkaisuun mukaan mutta päätettiin sitten pitää 99Nights Japan-exclusive. Ei näin. Sama taisi tapahtua Ridge Racerille. Tiedän kyllä että 360:lle on tulossa lupaavia pelejä, kuten edellämainittu 99Nights, Enchant Arms ja Mistwalkerin kaksi roolipeliä. Silti kun katsoo kokonaiskuvaa, 360:n pelilista on edelleen erittäin länsipainoitteinen.
Eipä yleensäkään kannata odottaa launchpeleistä mitään mullistavaa. Eipä ollut PS2:llakaan tarjota oikeastaan mitään hyvää, mikäli laskee jonkun Ridge Racerin hyväksi (olihan se siihen aikaan todella nätti). Silloin kyllä SSX yllätti olemalla niinkin hyvä, sitä tuskin odotti kukaan.
Vaikka tuo FFXI tuleekin X0:lle niin mitä olen peliä PC:llä pelannut niin kyllä sillä pelaaminen käy kaikkein luontevammin. En voisi kuvitellakaan, että peliä voisi pelata ilman näppäimistöä, sillä jonkinlainen kommunikointi on elinehto, että pelissä voisi oikeasti päästä eteenpäin. Ei se tietenkään maksa hirveästi ostaa näppistä, mutta tulee vaan kysymys, että miksi X0:lle kun PC:llä se toimii kuitenkin? No joo, mikäli löytyy sitten niin huono kone ettei jaksa pyörittää, mutta muistaakseni FFXI ei edes vaadi kovin kummoista masiinaa pyöriäkseen parhaimmilla asetuksilla.
Tämän hetkisista launchpeleistä ei toistaiseksi yksikään sytytä. En sitten tiedä kuinka paljon paremmalta NHL2k6 näyttäisi verrattuna PS2:een, mutta veikkaan, ettei ero ole edes kovin kummoinen ja ero on taatusti vielä vähäisempi X:n ja X0:n välillä.
Eniten minua kiinnostaisi pelata koneella onlinepelejä, näytti nimittäin aika herkulliselta kun katselin gametrailers.comista mitä kaikkea siihen kuuluu. Kuulostaa unelmakoneelta onlinen puolesta. Kyllä Sony saa kyllä tehdä monin verroin parempaa jälkeä PS3:een, tuo Central Station on pelkkä vitsi PS2:lla.
Julkaisupeleistä eniten kiinnostavat Perfect Dark Zero ja Kameo. Perfect Darkin traileri vaikutti lupaavalta, vaikka ei grafiikoiden puolesta loistanutkaan. Kunhan pelattavuus ja tehtäväsuunnittelu ovat kunnossa, niin se riittää. Mitään takeitahan sen laadusta ei tosin ole, mutta entisenä PD-fanina kovasti haluaisin sen olevan hyvä. :) Toivottavasti sitä ei ole kiirehditty julkaisupaineiden takia, sillä Raren harha-askelista huolimatta jotenkin uskon, että he pystyvät saamaan aikaan laadukasta jälkeä.
Kameosta en suoraan sanottuna tiedä mitään, mutta kuvien perusteella näyttää mukavalta ja jos Nintendo-henkeä tosiaan on vielä jäljellä, niin hyvä on.
Muita hankintasyitä tulevat luultavimmin olemaan Dead or Alive 4 ja Mistwalkerin pelit. Konsolin hankinta tosin itselläni tulee ajankohtaiseksi vasta parin vuoden kuluttua, sillä en aio maksaa siitä paria sataa enempää, ja tärkeämpänä syynä odostan hdtv-näyttöjen halpenemista, sillä menee aika hukkaan hienot grafiikat, jos niistä ei kunnolla pääse nauttimaan. Edullinen konsoli kyllä siitä huolimatta on, kun vertaa vaikka PS2:n (500 ¤) ja Xboxin (600 ¤) julkaisuhintoihin. :D
Weirdo
27.10.2005, 22:31:19
Laimeammat ovat fiilikset, mitä vielä pari kuukautta sitten ajattelin. Aika pettynyt täytyy olla julkaisupelien listaan, vaikka nimenomaan Xbox-fanit ovat hehkuttaneet, kuinka pelitarjonta monipuolistuu ja pelejä tulee enemmän PC-lajityyppien ulkopuolelta. Onhan siinä muutama kiinnostava autopeli, mutta ei mitään muuta ja aika onnetonta sinänsä, että nykyisellä Xboxilla on muutama paljon kiinnostavampi peli kuin yksinään noista uusista. Näyttäisi olevan vähän sama homma, kuin edellisellä Xboxilla: sille tulee hyviäkin pelejä, mutta näistä suuren osan saa muille konsoleille (tai PC:lle) ja vain Xboxille julkaistavat hittipelit ovat todella vähissä. Eipä nykyisellä konsolilla ole montakaan omaa hittipeliä, Halot julkaistiin PC:lle ja Ninja Gaiden, Jade Empire olivat muutaman kuukauden (jos sitäkään) pinnalla, mutta sen jälkeen voikin kysyä mikä vitun Jade Empire? Ninja Gaiden nyt saatiin tekohengityksellä hetkeksi pinnalle uusiksi, mutta on tainnut jo tippua takaisin alas. Ei tällä asialla muuten olisi väliä, mutta suurempia yksinoikeushittejä ei kannata odottaa, kun nämä nykyisetkään vain Xboxille julkaistut "hitti"pelit eivät tämän paremmin onnistu ja multi-platform muutenkin yleistyy huomattavasti, mikäli pelitalojen kommentteihin on yhtään luottamista. Ehkä Sakaguchin uusi rope voisi olla peli, jonka takia voisi Xboxin ostaa, lisäksi voi aina toivoa, että MGS4:n väistämätön rahastuversioa julkaistaan myös Xboxille, vuoden parin päästä alkuperäisestä. Ainahan tästä ennemmin maksaisi kuin Sonyn roskakonsoleista, mutta MGS4:n mahdollinen yksinoikeus ei jätä juuri valinnanvaraa.
Pakko sano, että minusta tämä käsitys PC-tyyppisten pelien konsolista on edelleen aika korrekti, eipä ole Msofta onnistunut paljoa sitä murtamaan, FPS:ää riittää ja harvemmin Xbox-pelejä on käännetty PC:lle, enemmänkin PC-pelejä Xboxille (lajityypit.) Huonolta näyttää nyttenkin, hypetetyimmistä peleistä ainakin pari (Oblivion, PDZ, CoD2) on PC-genrejä ja PS3:n julkaisua häiritsemään kai julkaistaan Halo 3 - taas yksi PC-genrejä edustava peli lisää. Parin kaahailun - jotka eivät sinällään ole uutta - lisäksi Kameo taitaa olla ainoa selvästi konsolityyppistä genreä edustava julkaisupeli(?), ainakin näistä joita on kunnolla hypetetty ja ei mikään varma hitti ole. EA:n rahastupäivitykset menevät siinä sivussa, ei niitä voi pelitarjontaan laskea, samat tulee kaikille konsoleille joka vuosi. Melkeimpä Msofta voisi julkaista kolmannenkin paketin; korvattaisiin ohjain näppiksellä ja hiirellä, varmasti helpottaisi monien Xbox-pelien pelaamista.
Tuo reilun 400 Euron hinta on kanssa aika helvetin suolainen, verraten siihen, että mukaan saa vain tarvittavat perusjutut ja kiintolevyn päälle. Kyllä tuollaisen hintaan pitäisi saada ainakin yksi peli ja lisäohjain mukaan. Parempi vaan odotella hinnanputoamista ja ostaa kone sitten (jos ostaa), kun sen saa sillä 200-250 Eurolla, aika riskiä ostaa 400 Euron konsoli, jolle ei välttämättä tule edes hankinnanarvoisia pelejä. Mutta joo, edullinen konsoli? Ikävä tulee aikaa, jolloin N64 oli kallis konsoli.
Empä ole kovinkaan innostunut, pelitarjonta vaikuttaa yhtä mainstreamilta kuin nykyisenkin ja hakkaa tässä asiassa jopa PS3:n. Oikeastaan vanha konsoli jo ostopäivänä, kuten PS3, ja harvinaisen typerällä nimella varustettuna. Ehkä se olen vain minä, mutta tuntuu että konsoleita odotetaan sen takia, että ne ovat uusia konsoleita. Ei tässä mikään muutu, jossain määrin paranee, mutta tuskin niin paljoa, että huomaisi mitään olennaista eroa nykyisiin konsoleihin. Kunhan hypetetään mukamerkittävällä/huomattavalla grafiikan parantumisella. Kewl?
Itse pysyn kaukana peleistä jotka julkaistaan multiplatformina PS2:lle ja/tai Xboxille, koska niiltä peleiltä en odota mitään muuta kuin pelkkää grafiikkapäivitystä. Hyvänä esimerkkinä tuo GUN. Eikös se ole aivan sama, julkaistaanko pelit kummalletkin konsolille? Kuten itsekin sanoit, ainoa ero 360:lla on luonnollisesti parempi grafiikka, mutta mitään sen merkittävämpää eroa peleissä ei silti ole. Sama peli tuo olisi, jos se julkaistaisiin pelkästään 360:lle, en oikein käsitä miten PS2-versio muuttaa tätä asiaa. Tehoilla seuraava sukupolvi ei mitään muuta ja grafiikat ei puolueettomien medioiden mukaan ole lähellekään yhtä iso edistysaskel kuin nykyisillä konsoleilla, vaikka Msofta ja Sony ovat totta kai eri mieltä. Ohjaussysteemitkin ovat melko samantyyppiset, joten mitä tuolta Xbox-versiolta muka voisi odottaa lisää?
Microsoft ehkä yrittää päästä siitä maineesta irti mikä on leimattu Xbox-konsoleihin mutta Suomessa näyttäisi ne pelit, jotka pärjäsivät Xboxillakin, pärjäävän parhaiten. Ikävää nähdä ettei Kameo edes ole tuolla listalla, olen erittäin pettynyt.Empä yhtään ihmettele, jos Raren uudet pelit eivät kiinnosta. Mitään huomionarvoista Rarelta ei tullut Xboxille ja lisäksi Msoftalle jäi vain kasa Raren rivimiehiä, joiden rooli ei ollut mitenkään mainittava SNES:lle ja N64:lle kehitetyistä, useimmiten loistavista peleistä. Voihan tuosta hieno peli tulla, mutta uskon vasta sitten kun näen, ei Rare kumminkaan ole ollut entisensä enää vuosiin. Paska homma, varmasti tulisi ostettua uusi Xbox, jos Rare olisi entisen laisessa vireessä.
Maduin
28.10.2005, 9:28:29
lisäksi voi aina toivoa, että MGS4:n väistämätön rahastuversioa julkaistaan myös Xboxille, vuoden parin päästä alkuperäisestä. Ainahan tästä ennemmin maksaisi kuin Sonyn roskakonsoleista, mutta MGS4:n mahdollinen yksinoikeus ei jätä juuri valinnanvaraa.
Ensimmäiseksi, maistan katkeruutta ilmassa ;) Toiseksi, ei tule Xbox360 versiota. Kojima on moneen otteeseen sanonut ettei halua portata mitään pelejä vaan jos täytyy 360:lle tehdä peli, se tulee olemaan uusi. Eli emme tule näkemään MGS:ää eikä ZOE:ta 360:lla vaan aivan uusi sarja.
Ehkä se olen vain minä, mutta tuntuu että konsoleita odotetaan sen takia, että ne ovat uusia konsoleita. Ei tässä mikään muutu, jossain määrin paranee, mutta tuskin niin paljoa, että huomaisi mitään olennaista eroa nykyisiin konsoleihin. Kunhan hypetetään mukamerkittävällä/huomattavalla grafiikan parantumisella. Kewl?
You hit in the point. Ainoa uutuus mitä olen nähnyt on fysiikat. Eipä oikeastaan muuta. Itse odotan monia muita pelejä paljon enemmän kuin näitä tulevia, kuten Shadow of the Colossus, Rogue Galaxy, Suikoden V, Zelda: Twilight Princess, Kingdom Under Fire: Heroes etc.
Ja kaikki on nykyisten konsoleiden pelejä.
Eikös se ole aivan sama, julkaistaanko pelit kummalletkin konsolille? Kuten itsekin sanoit, ainoa ero 360:lla on luonnollisesti parempi grafiikka, mutta mitään sen merkittävämpää eroa peleissä ei silti ole. Sama peli tuo olisi, jos se julkaistaisiin pelkästään 360:lle, en oikein käsitä miten PS2-versio muuttaa tätä asiaa. Tehoilla seuraava sukupolvi ei mitään muuta ja grafiikat ei puolueettomien medioiden mukaan ole lähellekään yhtä iso edistysaskel kuin nykyisillä konsoleilla, vaikka Msofta ja Sony ovat totta kai eri mieltä. Ohjaussysteemitkin ovat melko samantyyppiset, joten mitä tuolta Xbox-versiolta muka voisi odottaa lisää?
Koska vaadin enemmän kuin grafiikkapäivityksen. Etenkin kun tämä grafiikkapäivitys ei todellakaan ole mitään mullistavaa, samalta näyttää mutta pikkuisen enemmän kiiltävämpi. Se, miksi nostaisin Xbox-version PS2-versiota korkeammalle on kiintolevyn takia.
Ehkä Sakaguchin uusi rope voisi olla peli, jonka takia voisi Xboxin ostaa, lisäksi voi aina toivoa, että MGS4:n väistämätön rahastuversioa julkaistaan myös Xboxille, vuoden parin päästä alkuperäisestä. Ainahan tästä ennemmin maksaisi kuin Sonyn roskakonsoleista, mutta MGS4:n mahdollinen yksinoikeus ei jätä juuri valinnanvaraa.
Näkisitkö silmissäsi välillä jotain muutakin kuin dollareiden kuvia tai sonyn roskakonsolin? Et voi olla tuota mieltä MGS4:sta (tai sitten et ole pelannut ja et tiedä mistä puhut). Eiköhän täälläkin ole käynyt selväksi kuinka loistavasta pelistä on kyse kokonaisuudessaan, harvoin on noin vahvaa tarinaa missään pelissä. Ainakaan itselle ei tule yhtäkään peliä mieleen, jonka stoori menisi MGS-sarjan ohi (lukuunottamatta tiettyjä FF:iä). Ainakin omassa genressään MGS on selkeä ykkönen, ilmestyisi se sitten mille tahansa konsolille.
Tottakai, jos se ilmestyisi DS:lle niin asia olisi täysin eri, olen itsekin 100% tätä mieltä. Koska sitten voidaan käyttää maailman mullistavaa kosketusnäyttoä ja sytyttää rööki hieromalla näyttöä. Tämähän toisi aivan uuden näkökulman koko pelattavuuteen =)
Tuo reilun 400 Euron hinta on kanssa aika helvetin suolainen, verraten siihen, että mukaan saa vain tarvittavat perusjutut ja kiintolevyn päälle. Kyllä tuollaisen hintaan pitäisi saada ainakin yksi peli ja lisäohjain mukaan. Parempi vaan odotella hinnanputoamista ja ostaa kone sitten (jos ostaa), kun sen saa sillä 200-250 Eurolla, aika riskiä ostaa 400 Euron konsoli, jolle ei välttämättä tule edes hankinnanarvoisia pelejä. Mutta joo, edullinen konsoli? Ikävä tulee aikaa, jolloin N64 oli kallis konsoli.
En itse osta julkaisupäivänä, mutta kyllä 400e on itseasiassa vähemmän kuin odotin (nyt puhutaan tästä Premium-versiosta?). PS2 julkaisuhinta oli muistaakseni 3000mk eli noin suunnilleen 500e. Ja kyllä siitä sen summan sillon maksoi kiltisti ilman sen kummempaa hampaiden kiristelyä.
Itse en nyt muista mitä Nipa6Nepa mahtoi maksaa, mutta kaiketi sillonkin julkaisupäivän hinta oli siellä 2000-2500mk korvilla?
Weirdo
28.10.2005, 15:37:43
Et voi olla tuota mieltä MGS4:sta (tai sitten et ole pelannut ja et tiedä mistä puhut). Eiköhän täälläkin ole käynyt selväksi kuinka loistavasta pelistä on kyse kokonaisuudessaan, harvoin on noin vahvaa tarinaa missään pelissä. Ainakaan itselle ei tule yhtäkään peliä mieleen, jonka stoori menisi MGS-sarjan ohi (lukuunottamatta tiettyjä FF:iä). Ainakin omassa genressään MGS on selkeä ykkönen, ilmestyisi se sitten mille tahansa konsolille. Kyllä noista jokaisen pelasin kesän aikana n. 6-7 kertaa lävitse, yhteensä n. 20 kertaa, vähintään. Ja mielestäni tein selväksi, että valitsen PS3:n ja Xbox360:n välillä nimenomaan sen perusteella, julkaistaanko MGS4 jossain muodossa kummalekin konsolille vai pelkästään PS3:lle. Tuolla rahastusversiolla tarkoitin väistämätöntä substance/subsistence -tyylistä uusintajulkaisua, josta ei vielä tiedä mitään mutta kyllä sellainen varmasti tulee.
Itse en nyt muista mitä Nipa6Nepa mahtoi maksaa, mutta kaiketi sillonkin julkaisupäivän hinta oli siellä 2000-2500mk korvilla?Eipä tuo core-paketti oikeastaan juuri kalliimpi ole, N64:n julkaisuhinta oli n. 1700 mk ilman peliä, Marion kanssa n. 2200 mk. Tuo premium on sen sijaan tajuttamoman kallis, vaikka mukana tulee kiintolevy, mutta päälle sata Euroa lisää jostain 20 gigan levystä? Huhhuh, vaikka ei olekaan suoraan verrannollinen tietokoneisiin.
N64:n hinta tosin jo kahden-kolmen kuukauden päästä putosi sinne 1300 mk:n pintaan ja Marion sai mukaan aika nopeasi 1700 mk:lla, joten nykyään "halpa" konsoli on näköjään paljon kalliimpi kuin kallis konsoli pyöreästi yhdeksän vuotta sitten. Tosin edellisen Xboxin hinta halpeni nopeasti (muistaakseni) 350 Euroon ja aiemmin ostaneille tätä korvattiin vapaavalintaisilla peleillä tai lisälaitteilla. Tuskimpa tällä kertaa kumminkaan, nyt ei ole mitään syytä laskea hintaa nopeasti, vaan voi hyvin odotella ja pudottaa hintaa sopivasti PS3:n julkaisun alla.
Ensimmäiseksi, maistan katkeruutta ilmassa Toiseksi, ei tule Xbox360 versiota. Kojima on moneen otteeseen sanonut ettei halua portata mitään pelejä vaan jos täytyy 360:lle tehdä peli, se tulee olemaan uusi. Eli emme tule näkemään MGS:ää eikä ZOE:ta 360:lla vaan aivan uusi sarja.Joo, onhan se aina vittumaista jos yhden pelin takia joutuu PS3:n ostaan, turha sitä kieltää. En ole kyllä mistään kuullut varmaa tietoa, etteikö MGS4:n ns. täydellistä versiota (Substance, Subsistence, mikä seuraavaksi?) voitaisi julkaista myös Xbox360:lle, tuo tavallinen versio onkin varma yksinoikeus. Kojima ei muistaaksei ole vielä yhdessäkään pelissä toiminut tuottajana, jonka hommiin alustojen valinta ja muu tällainen kuuluu, vaan on keskittynyt ohjaustyöhön, kässsäreihin ja ideointiin. Tiedä sitten, muuttuiko tuo oman tuotantoyksikön myötä, mutta ei tuon peli uusintaversion julkaisu Xboxille kai täysi mahdottomuus vielä ole. Katsotaan sitten, kun rahastusversio julkistetaan MGS4:n jälkeen.
Maduin
28.10.2005, 20:03:34
Joo, onhan se aina vittumaista jos yhden pelin takia joutuu PS3:n ostaan, turha sitä kieltää. En ole kyllä mistään kuullut varmaa tietoa, etteikö MGS4:n ns. täydellistä versiota (Substance, Subsistence, mikä seuraavaksi?) voitaisi julkaista myös Xbox360:lle, tuo tavallinen versio onkin varma yksinoikeus. Kojima ei muistaaksei ole vielä yhdessäkään pelissä toiminut tuottajana, jonka hommiin alustojen valinta ja muu tällainen kuuluu, vaan on keskittynyt ohjaustyöhön, kässsäreihin ja ideointiin. Tiedä sitten, muuttuiko tuo oman tuotantoyksikön myötä, mutta ei tuon peli uusintaversion julkaisu Xboxille kai täysi mahdottomuus vielä ole. Katsotaan sitten, kun rahastusversio julkistetaan MGS4:n jälkeen.
No Kojima ei ole sanonutkaan että MGS4 ei tulisi varmasti ikinä 360:lle, vaan sanoi että hän ei halua haaskata aikaa porttaamiseen vaan luoda täysin uuden pelin. Mutta jos haluat elää toivossa, siitä vain. Ja Subsistence ei ole tulossa Xboxille just btw. Substance on tähän mennessä ainoa MGS joka on tullut Xbox-konsoleille ja se myi heikosti.
Von Wiensburgh
1.11.2005, 13:45:12
Elder Scroll: Oblivion ei ole julkaisu peli, vaan julkaisu on siirtynyt 2006 vuoden toiselle neljännekselle. Tämä on harmi, koska peli oli se, jonka ajattelin julkaisun yhteydessä hankkia PGR3:n kanssa, mutta juuri taisi vaihtua Kameoon, jos sitäkään julkaistaan silloin.
//:
Myös DOA myöhästyy, eli julkaisunimikkeiden määrä tippui taas yhdellä.
Yhdysvalloissa peli julkaistaan 1. joulukuuta, peli ei saavukaan kauppoihin sikäläisenä julkaisupäivänä eli 22. marraskuuta. Maahantuojan mukaan DoA4 ilmestyy Euroopassa 13. tammikuuta 2006.
Maduin
15.11.2005, 7:06:59
Ensimmäisiä Xbox360 pelien arvosteluja. Ensimmäiseksi NBA 2k6 (http://1up.com/do/reviewPage?cId=3145672&did=1) joka sai 7.0 ja sitten Amped 3 (http://1up.com/do/reviewPage?cId=3145673&did=1) joka sai täysin saman.
Sitten Japanista. Link (http://www.joystiq.com/entry/1234000770067844/)
Early last month, we floated the theory that the Xbox 360’s single price point in Japan points to both a desire to give Japanese consumers a price break ($337 at today’s exchange rates for the nicer bundle!) and to ease supply issues.
Image
The image to the right comes from a large Toys-R-Us with no Xbox section in Tokyo, Japan. To purchase your Xbox 360 there, grab a ticket, make a deposit of just $8.47 US, and you can come back on launch day and pick up your 360.
Simple enough. But judging from the number of tickets still in that pouch, Japanese consumers who visit that Toys-R-Us store aren’t biting. The complete lack of shelf space certainly doesn’t help sell the console. What’s it look like? Why should I plunk down 1000 yen for a product I can’t even see? Would you buy a console based on a display that consists of a little pouch filled with tickets? The American launch includes kiosks at retailers in every city. Maybe Japanese consumers don’t put much stock in kiosk displays and they were therefore determined to be a poor investment?
Maybe.
As our man CheapyD (he of CheapAssGamer.com) said in IM earlier today, “I think the only way most people [here in Japan] would even notice an Xbox 360 is if someone hit them in the head with it.”
360 taitaa kokea saman kohtalon Japanissa kuin Xbox.
Von Wiensburgh
15.11.2005, 8:14:22
No Japanin osalta minulla nyt ei ollutkaan suuria "odotuksia". Jotenkin vaikuttaa aika mahdottomalta ajatukselta, että MS onnistuisi markkinoimaan uutukaisen Aasiaan toivomallaan tasolla. Sonylla ja Nintendolla on siellä niin vankkumaton suosio, tai ainakin siltä tuntuu. En tosin ole kauheasti perehtynyt tähän asiaan.
Mutta minulla alkaa kuume nousemaan. Vaikka tuossa ketjun alussa sanoinkin, että olen pettynyt hieman, sitä ei ole enään. Nyt vain ei malttaisi odottaa, että postista tulee lappu, että kone on saapunut. Kun olen taas perehtynyt julkaisu peleihin, niin nyt on tullut hieman valinnan vaikeutta. Ostaako PGR3:n rinnalle Call Of Dutyn vai Kameon? Siinäpä vasta pulma... Sitten vielä Quake, sekin kyllä kiinostaa.
Mutta tässä on virallistettu julkaisupelilista:
Amped 3
Call of Duty 2
Condemned: Criminal Origins
FIFA 06: Road to FIFA World Cup
GUN
Kameo: Elements of Power
Perfect Dark Zero
Peter Jackson’s King Kong
Madden NFL 06
NBA Live 06
Need for Speed: Most Wanted
Project Gotham Racing 3
Quake 4
Tiger Woods PGA TOUR 06
Tony Hawk’s American Wasteland
Sarutobi
15.11.2005, 8:18:49
*Dead or Alive 4, Elder Scrolls: Oblivion ja Ridge Racer 6 tulevat 'lähiviikkoina julkaisun jälkeen'. "Lähde Peliplaneetta"*
Siinä nyt olisi täydellinen lista 360:n julkaisu peleistä. Itseäni ei kiinnosta yksikään noista julkaisupeleistä, mutta doa4 ja oblivion kyllä tulevat hyllylleni :D joten pitää pikkusen lykätä boxin ostoa.
Sanotaan, että suurimmaks osaksi miksi boxin ostan on varmaan Ninja Gaiden:Black ja Ninja Gaiden 2(?). Saihan ne minut sen ensimmäisenkin ostamaan. Sitten vain odottamaan halo3, Jade empire 2 ja Fable 2:sta :D
PGR3 sai loistavat 10/10 1Upilta. Kameo sai "vain" 7/10. Kameota on kyllä kehuttu, mutta pelin kesto (alle kymmenen tuntia :( ) saa paljolti kritiikkiä. Kyllähän tuollaisten eeppisten seikkailuiden pitäisi olla monia kymmeniä tunteja pitkä. Eli ei välttämättä kannata pelkästään lyhyen Kameon takia hankkia Xbox 360:tä. PGR3 on siis osoittautunut erinomaiseksi peliksi, vaikka minä en autoilupeleistä niin hirveästi välitäkään, varsinkaan niin paljoa, että koneen hankkisin sellaista varten. Vielä PDZ ennen kuin täysin tuomitsen Xbox 360:nen lopullisesti. Kaiken kaikkiaanhan XO:n julkaisupeleissähän on yli puolet urheilupelejä ja loput sitten toimintaa/räiskintää, jos Kameota ei lasketa mukaan. 13 peliä 18:sta on saatavilla myös nykyisillä koneilla, joista 9:n myös ensimmäisellä Xboxilla. Varsinainen killer-app paratiisi siis :eh:
Vaikkei huonoja pelejä olekaan, on tuo julkaisulista melko tasapaksu ja tylsä. NHL:t, Need for Speedit ja Tony Hawkit saa yhtä hyvinä nykyisillekin koneille =)
Maduin
24.11.2005, 14:51:40
MS on hehkuttanut että kun 360 ilmestyy, se on kaikkien aikojen launch pelihistoriassa. Tämä näyttikin olevan täysin totta, kunnes...
http://www.kotaku.com/gaming/pgr3crashed.jpg
Netissä vilisee monia valituksia kuinka helposti 360:t kaatuilee tai menee toimintakyvyttömiksi. Kuva on otettu Project Gotham Racing 3:sta ja pelaajalla se kaatuu aina ekan kierroksen aikana. Toisilla taas latausruudussa. Joillakin jopa alussa olevassa Microsoft- logon kohdalla. Mistä syystä kaatuilee? Tähän on monta eri selitystä ja varmasti myös monta eri syytä. Tunnetuin on ylikuumentuminen. Tässä on erään henkilön teoria tästä:
Kuva 1 (http://images.anandtech.com/reviews/system/microsoft/xbox360/therm_removed-small.jpg)
"Time will tell, but on second thought i remembered something , the anandtech disassembly article, and i found out something that maybe has something to do with the failed systems, and this is the place and cooling of the GPU, in all of modern PC cards the cooling system for the GPU is a huge heatsink with a fan or fans, that takes up an additional PCI slot, in the 360 the huge heatsink is there
but not the fan, the fans for both CPU and GPU are located in the back of the console, and they are using an air duct in order to cool the machine more efectively.
Kuva 2 (http://images.anandtech.com/reviews/system/microsoft/xbox360/therm_small.jpg)
But that's not all, the GPU is located under the DVD-rom drive, so it's getting even more heat.
Kuva 3 (http://images.anandtech.com/reviews/system/microsoft/xbox360/no_cov_small.jpg)
Toinen selitys on näyttis. Uskotaan että siinä on vikaa ja että pitäisi kokonaan vaihtaa. Tämä tarkoittaisi monia turhia 360:a ja rahanhaaskausta. Kolmas on vialliset kovalevyt. On myös reportoitu että jopa 14% miljoonasta (eli 140 000) konsolia olisivat viallisia ja pitäisi vaihtaa. Ja lopuksi, erinlainen kuva.
Call of Duty 2:sta (http://g-prime.net/x360/fubar/IMG_4687.JPG)
Razakin
24.11.2005, 17:23:38
MS on hehkuttanut että kun 360 ilmestyy, se on kaikkien aikojen launch pelihistoriassa. Tämä näyttikin olevan täysin totta, kunnes...
Noh, hehkutus toimi siltikin, kaikkien aikojen kehnoin launch. :P
Ja yksi syy kaatuiluu on virtalähteen kuumentuminen, pistää sen tilaan jossa ilma pääsee vaihtumaan hyvin, niin kaatuilut sen osalta katoavat. Tietty, vielä on se näyttis ja itse koneen sisältö ongelmana. Varmaan Microsoftilla tehdään nyt ylitöitä tiukasti että saadaan joulumarkkinoille toimivampi versio.
Maduin
24.11.2005, 20:51:35
Noh, hehkutus toimi siltikin, kaikkien aikojen kehnoin launch. :P
Ja yksi syy kaatuiluu on virtalähteen kuumentuminen, pistää sen tilaan jossa ilma pääsee vaihtumaan hyvin, niin kaatuilut sen osalta katoavat. Tietty, vielä on se näyttis ja itse koneen sisältö ongelmana. Varmaan Microsoftilla tehdään nyt ylitöitä tiukasti että saadaan joulumarkkinoille toimivampi versio.
Itseasiassa mitä itse olen kuullut, tänä vuonna esim. USA:n ei tule enempää 360:a. Että on jopa puhuttu että helmikuussa vasta tulisi uusi erä näitä konsoleita. Eikä MS ehdi muuttamaan kaikkia Japanin ja Euroopan konsoleita näin pienessä ajassa. Luulen että saamme aivan samanlaisia kuin mitä USA:laisetkin.
Uber Weapon
24.11.2005, 21:02:39
Itseasiassa minua on alkanut kiehtomaan koko boksi vähemmän ja vähemmän (enkä taida olla ainoa). Täytyy kyllä myöntää että jotain _tosi outoa_ saa sattua mikäli hankin uuden boksin ainakaan vuoteen (katsotaan siis uudestaan 2006 jouluna). Myös minua on alkanut hyljeksittämään koko ajatus uudesta "sukupolvesta". Pleikka kolmonen jää Sonyn yleisen toilailun takia boikottiin.
Taidan ostaa vain Revohkan (Revolution).
Sen siitä saa kun tekee töitä kiireellä ja jättää tällaiset kriittiset suunnitelutekniset seikat ja testaukset vähemmälle. Tsk tsk.
Xbox 360 tuntuu vain yhä enemmän tylsemmältä ja Microsoftin rahanahneuden synnyttämältä tuotteelta. Mitään _oikeasti_ hyviä pelejä ei ole 360:lle tulossa, ehkä nyt Oblivionin voi laskea tuosta joukosta pois, mutta muuten pelitarjonta näyttää auttamattoman köykäiseltä. Ehkä olen sitten vain sen verran vaativa pelaaja, etteivät mitkään NHL:n tai Ridge Racerin tapaiset pelit minuun uppoa. Vielä kun pelit ovat se asia, jotka konsolin kiinnostavuuden aiheuttavat on Microsoftilta mennyt kaltaisteni pelaajien kohdalla sormi suuhun.
Yritys hyvä kymppi, mutta jos tulos on Maduinin kuvien tasoista, on jossain mennyt pikkasen pieleen. En nyt lähde vastaavasti kehumaan PS3:kaan pelilistaa/tekniikkaa, sillä yhtä lailla pelilistalta tulee löytymään sitä turhaa tavaraa, mutta toisaalta taas PS3 tulee saamaan suurimman huomion pelimarkkinoilla, väitti kuka ties mitä.
Jotenkin tämä "uusi konsolisukupolvi" tuntuu jotenki epärealistiselta, jopa luotaantyöntävältä, niin kuin Uber Weapon hieman tuollaista sanoikin. Kaikki jotka ovat ostaneet/tulevat ostamaan 360:n ja ovat tyytyväisiä ostokseensa, ei minulla ole mitään vastaansanomista. Itse en vain näe uutta Xboxia ostamisen arvoisena.
Gabriel
24.11.2005, 21:46:04
Milloin Microsoft on tehnyt mitään heti ensimmäisellä kerralla kunnolla? On ikävää sortua tällaiseen vannoutuneille Linux-käyttäjille tyypilliseen parjaukseen, mutta vielä valitettavampaa on, että se vastaa totuutta.
Luulisi tuon kokoluokan yhtiöllä olevan kokemusta ja resursseja tuotteen beta- ja alfatestaamiseksi kunnolla. Luulisi tuon kokoluokan vian tulevan testausvaiheissa korjatuksi tai edes kunnolla huomatuksi. Mutta kun ei niin ei. Olen kuitenkin varma siitä, että jos Microsoft on testannut tuotettaan yhtään, niin jokin noin massiivinen ei vain ole voinut jäädä huomaamatta. Tällöin pitää ihmetellä, miksi vikaa ei korjattu. Sanoma on aika selvä: Microsoft vähät välittää asiakkaistaan.
Enköhän tuon Xbox 2:sen vielä hanki, mutta aikaisintaan parin vuoden kuluttua ja ehkä jopa käytettynä. Sonykin ikävä kyllä toilailee miten sattuu, mutta silti PS3 on se, jota eniten odotan. Revolution on lähinnä outolintu kummajaisohjaimineen, joten pelkään sitä ja minulla on ennakkoluuloja.
Jos eläisimme kapitalistisessa maailmassa, tuolla tavalla mokailevat yhtiöt olisivat aikoja sitten karsiutuneet pois. Ikävä kyllä emme elä kapitalismissa vaan korporatismissa, ja yhtiö määrää ja sikailee niin kuin tahtoo.
Von Wiensburgh
25.11.2005, 7:23:45
Kyllä tuon ekankin boxin kanssa oli vastaavanlaisia puheita siitä, kuinka se hajoaa tai ei pyritä tiettyjä pelejä tietyllä asemalla, mutta ainakaan minulla ei ole ollut ongelmia. Ja tietysti luotan siihen, että kun omani ostan, niin se toimii. Jos ei toimi, niin sitten vain takaisin kauppaan. Pänniihän se, mutta siinähän pännii, sille vain ei mahda mitään. Aika huono tuuri vain on, jos juuri itselleen sattuu tuommoinen hajonnut versio.
Mutta tosiaan itse ostamiseen. Jouduin perumaan ennakkotilaukseni, mutta se ei johdu mitenkään huonoista fiiliksistä konsolia kohtaan, vaan jostain ihan muusta. Olen näillä näkymin koneen hankkimassa tammi-helmikuussa, ja todellakin odotan sitä. Olen nyt Anttiloissa käynyt hieman videoita katsomassa, ja olen todella myyty. Pakko hankinta minulle. Pelit ovat oikeastaan juuri semmoisia, mitä minä haluan pelata. Minä kun tykkään pelata melkein eniten juuri auto-ja jääkiekkopeleljä, välillä räiskintää ja seikkailua. RPG:tä tietysti unohtamatta, joten Oblivion ja Enchant arm tulevat varmasti löytymään minun hyllystä.
Ja tosiaan Project Gotham Racing 3, Need For Speed, Call Of Duty, Kameo, Perfect Dark, Enchant arm, Oblivion, Alone In The Dark, Final Fantasy XI sekä Quake IV jo julkistetuista peleistä kiinnostavat todella paljon, ja tuo lista tulee varmasti kasvamaan. Ensi syksynä sitten taas uutta NHL:ää, jossain vaiheessa Jade Empire II, mahdollinen uusi Forza Motorsport, joitain Star Wars pelejä, GTA:ta (?), Halo 3, ja vaikka mitä. Minä olen todellakin ostamassa tämän konsolin, mielummin, kuin mitään muuta seuraavan sukupolven masiinaa. PS3 on kaikkein mielenkiinnottomin, en sitten tiedä miksi, ja Revo sitten taas vain epäilyttää, että josko tuo toimisi, joten sitä en ainakaan heti ryntää ostamaan.
X-Box on juuri minunlaisille pelaajille tehty, ei sitä oikein muuta voi sanoa.
Maduin
25.11.2005, 19:18:48
Ja lisää vettä myllyyn. Kotaku (http://www.kotaku.com/gaming/xbox-360/how-to-make-your-360-crash-and-other-beta-tester-secrets-139320.php) kertoo lisää oudoista asioista 360:sta. Eniten pisti silmään tämä:
The top 20 sellers for the Xbox were supposed to work without any problems but several games, including a Tom Clancy title had some major problems. (I do remember reports of Splinter Cell disappearing from the BC list shortly after it went up on Xbox.com.) The Mole goes on to say that “virtually everything they said is a lie” about BC.
EDIT: Lisätään tämä vielä. Liian kuumaa tavaraa? (http://img397.imageshack.us/my.php?image=pgr27es.gif) Erään henkilön pelille kävi näin 30 min. pelisession jälkeen.
Itseasiassa minua on alkanut kiehtomaan koko boksi vähemmän ja vähemmän (enkä taida olla ainoa). Täytyy kyllä myöntää että jotain _tosi outoa_ saa sattua mikäli hankin uuden boksin ainakaan vuoteen (katsotaan siis uudestaan 2006 jouluna). Myös minua on alkanut hyljeksittämään koko ajatus uudesta "sukupolvesta". Pleikka kolmonen jää Sonyn yleisen toilailun takia boikottiin.
Taidan ostaa vain Revohkan (Revolution).
En kuule yhtään ihmettele miksi next-gen tuntuu "hyljeksivän" sinua. Itselläkin on olo että mitä ihmeen piirileikkiä tää on. Isot miehet uhoavat toisilleen typerillä jutuilla, kun taas Nintendo "pelkää" liikaa eikä paljasta yhtään mitään.
Haphazy
27.11.2005, 16:37:04
Hahhah!! ;D Vasta nyt kuulen nuista ekoista bugeista. Juuri tämän takia pitäisi 'joittenkin' konsoleitten kohdalla venata 7 kuukautta ennen ostamista, koska ensimmäiset versiot ovat bugisia p******! :P
Näin se on. Go Microsoft!!
Sananium
27.11.2005, 17:01:58
Melkein jo arvasin tämän... PS2 ekat versiot hajosivat kuulemma kanssa helposti, mutta ei herran jumala! Microsoft tyrkyttää tuollaista pa**aa, joka on vielä ehkä vaarallistakin kuluttajille! Luulisi nyt tuon kokoisen yhtiön osata hommat hieman paremmin. Sen jo ymmärtäisin jos parinkymmenen tunnin pelaamisen jälkeen betakonsoli kärähtäisi, mutta kun pelit menee kököksi 30minuutin peli"elämyksen" jälkeen, on se jo huono. En koske pitkällä tikullakaan 360:en pariin vuoteen... Xbox1 hajotti kaverini TV:n joten en uskalla tuota ainakaan omaan töllööni liittää...
Sarutobi
27.11.2005, 19:18:37
http://www.peliplaneetta.net/pelikonsolit/uutiset/5963/ <-- köh... Kyllä se aurinko risukasaankin paistaa
Kaikkien konsoleiden kanssa on toki ollut ongelmia, mutta ei tässä mittakaavassa. PS2:n, Dreamcastin yms. kanssa on voinut puhua jostain 0,001%:n osuudesta, kun taas Xboxilla tämä on monta prosenttia koneista. Ainahan voi käyttää Microsoftin käyttämää "kyllä ne loput 96% nauttii ihan täysillä koneistaan tälläkin hetkellä", mutta on tuo liian iso lukumäärä myydyistä konsoleista. Ihan selvästi huomaa, että Microsoft kiirehti liikaa. Olisihan sitä vielä myöhäisemmällä julkaisulla saatu yli puolet noista tapauksista poistettua.