View Full Version : FFIX materiaali: Festival of Hunt
Chocobo83
24.10.2005, 22:28:23
Festival of Hunt on suurta kansanhuvia Lindblumissa. Homman nimi on seuraava: kaupunkiin pästetään vapaaksi hirviöitä joita kilpailijat metsästävät. Jokaisella kilpailijalla on aikaa 12 minuuttia. Jokaisesta tapetusta hirviöstä saa tietyn määrän pisteitä, se jolla on eniten pisteitä ajan loputtua on luonnollisesti voittaja. Ainoa kilpailija josta sinulle on todellista uhkaa on Freya. Mutta Freyakin on mahdollista voittaa.
Hirviöitä kilpailussa on kolmenlaisia, Moo, Fang, Trick Sparrow sekä yksi Zaghnol. Hirviöiden pisteytys menee seuraavanlaisesti:
Moo 8-14pts.
Fang 16-27pts.
Trick Sparrow 2-13pts.
Zaghnol n.60pts.
Kilpailu rajoittuu kolmelle alueelle: theatre district, commercial district ja industrial district. Zidanen aloituspaikka on theatre district.
Kun kilpailu alkaa tuhoa ensin kaikki viholliset theatre district -alueelta. Zaghnol ilmestyy commercial district -alueelle kun aikaa on jäljellä alle 4min 30sec. Jos et tapa Zaghnolia kilpailun voittaminen on käytännössä lähes mahdotonta. Joten poistu theatre district -alueelta viimeistään kun aikaa on jäljellä 6 minuuttia. Kun tulet keskustorille mene oikealle jossa kohtaat Zaghnolin. Freya liittyy kanssasi taisteluun Zaghnolia vastaan. Nyt on tärkeää että annat viimeisen iskun Zaghnolille Zidanella etkä Freyalla, koska Zaghnolista saatavat pisteet menevät sille joka iskee tappavan iskun. Kun Zaghnol on kuollut voit rauhassa tuhota loput hirviöt alueelta jos aikaa jää. Voit myös varastaa Zaghnolilta Needle Forkin ja Thunder Glovesit. Kun aika loppuu olet Festival of Huntin onnnellinen voittaja.
Itse en koskaan anna Zidanen voittaa, sillä siitähän saa pelkästään rahaa. Freyan Skill-palkinto on minusta paljon hyödyllisempi (Vivistä on nyt turha puhua kun ei se koskaan voita).
Razakin
25.10.2005, 13:47:41
(Vivistä on nyt turha puhua kun ei se koskaan voita).
Minulla on pari kertaa voittanut. Vaatii kyllä vähän tuuria ja sitä että Freya ja Zidane kuolevat Zaghnolia vastaan.
Ja tuohon olisi kyllä voinut lisätä ne palkinnot mitä Zidane, Freya tai Vivi saavat voittaessaan. Muistaakseni Zidane saa sen 5000 giliä, Freay Coral Ringin ja Vivi jonkun kortin.
Myös tuossa vaiheessa Zaghnolilta taisi pari hyvääkin varustettua saada varastettua.
Chocobo83
9.11.2005, 21:49:09
Kiitos palautteesta.. lisäsin nyt tuohon ne esineet jotka Zaghnolilta saa varastettua tuossa vaiheessa. Niitä palkintoja en muista kuin sen Zidanen rahapalkinnon, joten en uskaltanut arpapelillä ruveta sinne mitää heittämään.. jos joku muistaa ne ni sanokaan ni lisätään ne sit tohon.
Freya saa hyödyllisimmän palkinnon, eli Coral Ringin. Vivin korttia en muista, mutta se ei ole tärkeää tietää kun Vivi tuskin voi voittaa kertaakaan.
Ceassa
10.11.2005, 12:54:11
Vivin palkinto on Theater Ship -kortti.
Minusta voisi olla ihan hauskaa sisällyttää tähän myös nuo muut vaihtoehdot, kuin pelkästään Zidane (ja itsestäänselvä Freya). Tiedä josko joku haluaisi joskus kokeilla Viviäkin kilpailun voittajaksi (itse ainakin koluan peleistä aina silmät kiiluen kaiken maailman pienetkin yllärit läpi). :}
Vivinhän saa voittamaan helpoiten siten, että hyppää Zidanen ja Freyan kanssa tuohon Zaghnol-taisteluun, ja tappaa molemmat hahmot omin käsin/antaa Zaghnolin tappaa heidät molemmat heti alkuunsa. Täten Vivi jää porukastamme ainoaksi kilpailijaksi ja todennäköisesti voittaa koko roskan. Kannattaa toki seurata vähän myös muiden kilpailijoiden pisteitä, jotta tiedät milloin Vivi näyttäisi olevan vahvoilla muihin ottelijoihin verrattuna (nämä kolme pääsankariamme eivät toki ole ainoat kilpailuun osallistuneet).
Joku muuten väitti joskus jossain, että Vivi olisi myös mahdollista saada mukaan tuohon Zaghnol-taisteluun. Kellään tietoa, pitääkö tämä paikkansa? Itse ainakaan en ole saanut häntä mukaan millään ilveellä, joten enpä äkkiseltään uskoisi että tuo onnistuu. Mutta jos joku tietää paremmin niin kertokaa heti !
Niin ja tuosta Zaghnolin ilmestymisestä tuonne Business Districtin perälle on olemassa melkoisen monta veikkausta ilmassa. Monet sanovat sen olevan ajasta kiinni, toiset käskevät sinun tappaa ensin mahd. monta vihulaista ennen tuon isomman örmelön kimppuun käymistä... tiedä sitten osaako kukaan sanoa täysin varmaksi, mutta toimivin tapa on ainakin sekä tappaa paljon örmylöitä että antaa ajan liukua melkoisen loppua kohden. ;) Mutta vinkkaisin tähän väliin vielä sellaista, että ainakin sen jälkeen, kun pelaaja on nähnyt Vivin juoksemassa jotakin vihulaista karkuun siellä jossain Business Districtin torilla, Zaghnolin pitäisi viimeistään olla siellä paikoillaan odottamassa. :}
//
Sitten olen mennyt samaiselle alueelle mihin Zaghnol ilmestyy, tapan Zidanen ja Freayalla pieksen sitten tuon kyseisen isomman monsun jotta Freyan voitto on varma.
Itse olen yleensä motannut Zidanen pois kuvioista heti festivaalin alussa, nimittäin Freya tuppaa olemaan jo tuolloin melko kirkkaasti johdossa, jotenka siinä säästyy tuoltakin turhalta vaivalta. :} Paitsi toki jos haluaa esim. varastella Zaghnolilta kaikki tavarat, niin ei siinä sitten mitään. Ja kaiketi tuo aika-hommeli täytyypi sitten uskoa, kun monet niin väittävät. ^^ Itse en ole koskaan jaksanut ottaa asiasta niin tarkalleen selvää, olen vaan pieksänyt örmelöitä minkä ehdin ja sitten viime minuuteilla juossut tuonne Business Districtille, mutta hyvä tietää. :)
Niin ja tuosta Zaghnolin ilmestymisestä tuonne Business Districtin perälle on olemassa melkoisen monta veikkausta ilmassa. Monet sanovat sen olevan ajasta kiinni, toiset käskevät sinun tappaa ensin mahd. monta vihulaista ennen tuon isomman örmelön kimppuun käymistä...
Itse en ole tappanut yhtään peruspetoa Zidanella, vaan olen odotellut että peliaikaa on joku tasan kaksi minuuttia tai yksi minuutti. Sitten olen mennyt samaiselle alueelle mihin Zaghnol ilmestyy, tapan Zidanen ja Freayalla pieksen sitten tuon kyseisen isomman monsun jotta Freyan voitto on varma. Kyllä sen ajasta siis pitäisi olla ihan kiinni.