PDA

View Full Version : Runo Nallesta

Ronin
23.8.2002, 18:14:51
Tämä kertoo Lapsuuden muistoista,miltä tuntuisi olla nalle.

Nalle

Olin murrettuna,ei ollut minulla silmiä
eikä rusettia enään kaulallani.
Muistojen ajat nuo,
karmivat hetket
ja onnen hetket.

Olin tukenasi,muistan miten sinä minua
koskettelit ja puhuit
mutta en voinut vastata
koska olin nalle.
Purit vihasi minuun kun sinulla oli
paha olo.

Purit lujaa hampaasi yhteen ja
itkit silloin,korvastani palanen lähti.
Kuuntelin salaa tappelujanne
enkä mitään voinut,
itkeä vain voin sisääni,
vaikka ei hän minulla ollut tunteita.

Nyt olen vain muisto niistä lapsuutesi hetkestä
ja sinä heitit minut pois,
niin kuin en olisikaan ollut hyvä missään.
Sinä unohdit minut,sinä tuhosit minut,
vaikka niin hiljaa olin tukenasi.

Purity
24.8.2002, 8:49:20
Oi kun on surullinen. :(

Jos nyt pahoja puolia mietitään, niin minua hieman häiritsee tuo ensimmäisen säkeen loppu "karmivat hetket
ja onnen hetket", kun siinä on se sana 'hetket' mainittu tuolla lailla kaksi kertaa peräikkäin. Siihen voisi ehkä keksiä jonkun synonyymin (kirjoitinkohan minä tuon nyt oikein) tai muuten vain läheltä liippaavan sanan tuohon toiset 'hetket' sanan tilalle.

"vaikka ei hän minulla ollut tunteita"
Eihän kirjoitetaan yhteen, kun tässä tietääkseni ei tarkoitettu 'ei, hän ei ole menossa jonnekin', vaan 'ei', lisättynä 'hän'. Juu no minä en osaa selittää, mutta kyllä tuosta varmaan tajusi. :)

"Nyt olen vain muisto niistä lapsuutesi hetkestä "
Elis tässä pitäisi lukea 'muisto niistä lapsuutesi hetkistä', mutta tuokin voi olla ihan vain pieni kirjoitusvirhe.

Jos nuo 'huonot puolet' nyt jätetään ihan rauhaan ja katsotaan tätä runoa kokonaisuutena, sanoisin, että se on erittäin hieno, surullinen. En osaa siitä valita jotain tiettyjä kohtia, joista olisin pitänyt enemmän kuin muista. Tuo on kaunis runo, olen ehkä sitä mieltä että sanoitukset olisivat voineet olla jotenkin.. vähän parempia (ei, en tarkoita riimejä, riimittömätkin runot voivat olla hienoja). En oikein osaa sanoa millä tavalla, mutta hienoja nuo ovat nytkin. :)

Mirandos
24.8.2002, 16:50:46
Tuo on kyllä tavattoman nätti runo :(
ennen en olekaan tuosta aiheesta lukenut runoa..
Kaiken lisäksi, tuohon runoon voi samastua niin monessa tilanteessa oleva ihminen. Melkein kuka tahansa, sillä tuon voi tulkita niin monella tavalla.
Sinä todella osaat kirjoittaa!

yksisiipi
30.8.2002, 9:29:54
Tuollaistahan se lapsuus on, ohimenevää aikaa, joka ei tule takaisin, ei sitten millään. Hyvin haikea runo. :(
Onneksi minua eivät paina omantunnontuskat nalleni hylkäämisestä. :D