View Full Version : Foorumin item/gil -systeemi?
Haphazy
29.10.2005, 1:34:33
Olisiko mahdollista että foorumeille saisi aikaan monilta muilta foorumeilta tutun raha/osto -systeemin? Joka postaus antaisi n. 5 giliä ja koko gil määrän voi nähdä vaikka avatarin ja henkilötietojen alta, sekä erilaiset (max. 3-6?) itemiä jotka on voinut rahoilla ostaa. Rahaa voisi myös vaihtaa toisille foorumin käyttäjille ja sillä voisi esimerkiksi näin 'maksaa' toisen tekemistä bannereista ja avatareista. :huh:
Koko systeemillähän ei muuten ole mitään syytä tai tarkoitusta (ellei samalla tehdä jopa foorumeille battle -systeemiä), mutta minä olen ainakin tällaisista foorumin ominaisuuksista nauttinut. :) Voi oppia tuntemaan toisen käyttäjänkin paremmin jos näkee minkälaisia equipmentteja tämä kantaa mukanaan.
>> Esimerkki (http://www.ffsynthesis.net/forums/)
>> Hoo! Keskustelua parhaimmillaan. (http://www.ffsynthesis.net/forums/viewtopic.php?t=341) (Vaikkakin, tämä saattaa jo käydä mielestäni liian monimutkaiseksi)
Dorianthem
29.10.2005, 1:44:45
Näyttää kyllä aika monimutkaiselta...
Minä olen ainakin tyytyväinen näihin foorumeihin=)
Mitä järkeä koko hommalla edes olisi?
Ja kuinka suuri vaiva kyseisen homman laittaminen olisi?
Haphazy
29.10.2005, 2:01:13
Näyttää kyllä aika monimutkaiselta...
Minä olen ainakin tyytyväinen näihin foorumeihin=)
Mitä järkeä koko hommalla edes olisi?
Ja kuinka suuri vaiva kyseisen homman laittaminen olisi?
Yksinkertaisempaa esimerkkiä en löytänyt. Kyseisellä foorumilla nyt on taas niin helv. kaikkia erilaisia optioita ja systeemejä ynm. että huh huh, mutta mielestäni ei tarvita muuta kun jotain Aseet - Armorit - Ylimääräiset. Kuten jo sanoin, järki tässä hommassa on se että se lisää hauskuutta ja mielenkiintoa foorumeihin (ainakin minun mielestäni). Vaivasta en tiedä sillä enhän minä tätä helahoitoa järjestäisi! ;D Suosikki englanninkielisellä foorumillani, forums.ffinsider.net on useasti omistanut tällaisia item/gil systeemejä, mutta tällä hetkellä sellaista ei ole käytössä.
Dorianthem
29.10.2005, 2:06:38
mielestäni ei tarvita muuta kun jotain Aseet - Armorit - Ylimääräiset. Mutta mitä näillä aseilla ja armoreilla edes tekee??? Ja eikös tuollainen juuri kannustaisikin spammaamiseen?
Haphazy
29.10.2005, 2:22:29
Mutta mitä näillä aseilla ja armoreilla edes tekee??? Ja eikös tuollainen juuri kannustaisikin spammaamiseen?
Niin, hienojahan ne vain on ja niillä voi vaikka osoittaa olemustaan (mikäli, ja kuten todennäköistä on, battle systeemiä ei tule). Riippuu vähän mikä on täysi spammi.. Varoitustahan siitä tulee jos ei puhu asiaa ja voitaisihan sitä tehdä myös ihan spammaus -foorumi jossa ei nouse postausluvut eikä gil.
Wompatti
29.10.2005, 8:42:17
Täysin turha systeemi. Kyllä täällä vielä sen verran käy porukkaa, ettei tuollaista systeemiä tarvitse ihmisten mielenkiinnon herättämiseksi.
Mr.Luigi
29.10.2005, 12:56:56
Ei mitään gil järjestelmää pilaavat vielä koko foorumin ja spämmäreitä tulisi paaallljooon enemmän.
Haphazy
29.10.2005, 13:30:29
Täysin turha systeemi. Kyllä täällä vielä sen verran käy porukkaa, ettei tuollaista systeemiä tarvitse ihmisten mielenkiinnon herättämiseksi.
En minä sitä tarkoittanutkaan.
Ei mitään gil järjestelmää pilaavat vielä koko foorumin ja spämmäreitä tulisi paaallljooon enemmän.
Mistäs tiedät kun et ole ikinä ollut todistamassa systeemin toimivuutta. Vai? En minä ainakaan ole huomannut mitään suurta spammausta ikinä gil -systeemin takia. Enneminkin se kannustaa porukkaa keskusteleman.
Sarutobi
29.10.2005, 13:34:33
En minä sitä tarkoittanutkaan.
Mistäs tiedät kun et ole ikinä ollut todistamassa systeemin toimivuutta. Vai? En minä ainakaan ole huomannut mitään suurta spammausta ikinä gil -systeemin takia. Enneminkin se kannustaa porukkaa keskusteleman.
Niin spammaamaan että saisi jotain ihq kamaa
Vekkuli
29.10.2005, 13:45:44
Ei, ei kuulosta hyvältä. Jos joku haluaa tuollaisen systeemin kanssa leikkiä, menköön muille foorumeille.
Enneminkin se kannustaa porukkaa keskusteleman.
Spammaamaan. Voin jo kuvitella tapahtumien kulun: FFfiniin saapuu ihmisiä, jotka postaavat kahden sanan viestejä -> viestit poistetaan -> porukka alkaa valittamaan poistetuista viesteistä = FFfinin käyttäjämäärä on lähempänä kymmentätuhatta, viidesosa neljäsosa vain gil-systeemin perässä. Onko kivaa? Ei minusta.
Pitäkää ne ostoleikkinne muualla, ei me habbohotellin maksutonta versiota tänne haluta. Foorumille on sitä paitsi aika paha alkaa lisäilemään tuollaista systeemiä nyt, kun jäseniä on yli 6000 (vaikkakin osa epäaktiivisia). Se pilaisi isolta osalta kaiken FFfin Foorumeiden ilon. Minen ainakaan kauaa katsoisi sellaista. FFfin on keskustelufoorumi eikä virtuaalinen leikkikenttä.
Kreifi
29.10.2005, 13:47:25
Pointti on lähinnä siitä, että tuollaisesta systeemistä ei ole juurikaan mitään iloa. Tokihan se joidenkin jäsenten mielestä on kiva lisä, mutta kuitenkin vain pelkkä lelu, joka ei oikeasti jaksa kiinnostaa suurinta osaa. Foorumin pointti on kuitenkin keskustelu ja sivuston kehittäminen, eikä tuollainen systeemi aja mitenkään noita asioita, joten se voidaan katsoa turhaksi.
Minä näen asian myös niin, että se kannustaa uusia jäseniä spammaamaan.
Faust
29.10.2005, 14:26:35
Juu, kerran olin yhdellä foorumilla jolla oli tuollainen systeemi (siinä oli kaikenmaailman tappelut sun muuta turhaa). Ei se toiminut, sillä koko paikka täyttyi spammista. Lopulta ylläpito päätti lopettaa ja sinne meni jäsenien ihqt armorit ja aseet.
Eli ei kiitos.
Gift of Death
29.10.2005, 14:50:30
Voitaisihan sitä tehdä myös ihan spammaus -foorumi jossa ei nouse postausluvut eikä gil.
Ja kukahan rupeaisi tekemään uutta foorumia pelkästään jonkun Gil ja Battle systeemin takia?
Minä olen nähnyt noita vain phpBB:llä tehdyissä foorumeissa, eli jos sen tänne tekisi, siinä voi olla 'vähän' hommaa, kun sitä ei tietääkseni ole tehty vBulletiniin erikseen, vaan ainoastaan phpBBn foorumeihin. Mitä tuo kannustaisi keskustelemaan? Siitä koituisi vain hirveä spammi aalto. Kohta foorumilla ei olisi jäljellä enään ainuttakaan keskustelua, josta löytyisi asiallisia viestejä. Ja minua, ja varmaan monta muutakaan, tuommoinen lisä ei kiinnosta. Ja eikös foorumeilla ole tarkoitus Keskustella eikä kerätä viestejä postaamalla rahaa, ja ostaa niillä jotain aseita ja armoreita. Mitä siihen battle juttuun tulee, aivan turha sekin. Niin kuin Vekkuli sanoi, emme kaipaa maksutonta Habbo hotellia. Habbo hotelli ja foorumit ovat asia erikseen. No thanks.
Seuraavaksi varmaan ehdotetaan että foorumeille valittaisiin presidentti tai jotain.
Sananium
19.11.2005, 22:50:33
Hauskahan tuo gil-sydeemi olisi, mutta siinähän menisi hieman maku koko foorumeista. Keskustelu herpaantuisi ja muutenkin foorumi menisi ihan ropeksi. Spämmiin en usko, sillä suurin osa _aktiivikäyttäjistä_ ovat asiallisia. Uudet jäsenet taas oppisivat tavoille parin p33|o -lätkän jälkeen. Puoltavia asioita olisivat, että gil:llä voisi ostaa vaikkapa muutakin kuin turhaa krääsää. Esim. lisää hymiöitä (en ostaisi, kuten eivät varmastikaan kukaan muukaan), isolla summalla saisi jo nyyppäkin valita rankkinsa (paljon gil, säästöä, huom!) ja niin edelleen. Tästä nyt olisi kuitenkin vain laiha lohtu... Adminit voisivat p33|o -merkinnän saaneen kaiken gilin! Tämä tosin aiheuttaisi Hullun p33|o -vyöryn, kun adminit käyttäisivät voimiansa väärin... Tai ei nyt kaikkea giliä... Ehkä sellainen 1/3...
Elikkäs en oikeastaan näe mitään järkeä gil -systeemissä. Muilla foorumeilla se voi toimia, mutta ei pakosti tällä foorumilla. Mihin sitä edes tarvitaan? Onko se vaan ilonpitoa ja tavaroiden määrällä rehvastelua? Sellainen hauska juttu tosin olisi: anti-delete! Modet eivät voisi poistaa viestiä! ;)
Seuraavaksi varmaan ehdotetaan että foorumeille valittaisiin presidentti tai jotain.Hyvä ehdotus! Taidankin pistää pollin pystyyn... :evilgrin:
PhazonBlaxor
20.11.2005, 14:27:34
mulle ihan sama, mielenkiintoinen, mutta loppujen lopuksi hyödytön ominaisuus, mutta olishan se tieten kivaa vaihtelua, tähän samaan vanhaan postaamiseen. Mutta mulla on sellanen tunne, että spämmejen määrä todennäköisesti nousisi jos tuollainen systeemi tehtäisiin. Meinaan vain, että "no miepä nyt kirjotan tuohon postiin yhen sanan, niin saan kolme giliä itelle siitä hyvästä, ja sitten mulla oliskin jo 90, ja ostan äkkiä jotakin, niin en menetä gilejä ollenkaan vaikka viestini poistettaisiin, koska olen jo tuhlannut ne kolme giliä!!!!" -tai jotain vastaavaa...
HeavyLord
20.11.2005, 16:13:56
Aluksi kuullosti ihan ok systeemiltä, mutta muita posteja lukiessa ja tarkemmin ajateltuna harvinaisen huono idea.
Kuten on jo sanottu, spammaaminen kasvaisi huimiin lukemiin ja mitäs järkeä siinä olisi?
Aluksi voisi olla ihan hienoa kun olisi jotain itemejä mutta kun uutuuden viehätys katoaa, niin entäs sitten?
En usko että aktiivisia foorumilaisia tälläinen item-systeemi kiinnostaisi
FFfin foorum on tähän mennessä (ainakin minun mielestäni) toiminut ihan hyvin enkä tajua miksi toimivaa systeemiä pitäisi muuttaa.
Johnny
28.11.2005, 20:27:53
Sanonpahan vain, että todellakin tulisi olemaan aivan turha.
Ihan hyvin ollaan tähänkin asti pärjätty ilman moista juttua..
Itseasiassa, joku tuolla sanoikin jo aikaisemmin että kuka alkaisi tekemään uutta foorumia vain yhden item/gil systeemin takia?
Ja se presidentti juttu.. täytyykin jossakin vaiheessa tehdä polli siitä. Eikös olisikin hyvä, jos ehdokkaina olisivat kaikki modet? Ettei esim. Paavo Pesusieni - 92 :sta (tuskin kyseistä henkilöä on) joka on postannut kaksi hauskaa postia jne. jne. tulisi pressaa. Tajuuttekos? Toivottavasti. Kuitenkin.. Item/Gil systeemi on hyödytön mielestäni.
Mickey
28.11.2005, 21:37:05
Systeemiä ei siis tule, kuten aiemmista viesteistä voi lukea. Tosin spammaamista se tuskin niin paljon lisäisi, koska nykyäänkin viestimäärä on kaikkien nähtävillä, eli virtuaalischlongia voi kasvattaa postimäärällä nykyäänkin.
Mutta systeemi itsessään on varsin monimutkainen kokoelma turhaa värkkäämistä, joka ei lisäisi foorumin mielenkiintoa saati sitten käyttömukavuutta. Eli hyvä näin.