PDA

View Full Version : Mitä mieltä FF X:sän Musiikista

Khasin
23.8.2002, 20:02:20
Musiikki on mielestäni ffx:sän yksi vahva osapuoli yksi on tietysti grafiikka mutta musiikki on mielestäni myös mahtavaaa. Luulen että lempi kappaleeni on Lucassa
se on jotenkin monopuolinen kappale pidän siitä. No ärsyttävin musa on mun mielestä Blitzball musa ehkä sen takia et on hakannu sitä aika paljon. MiTämIeLtÄ olette kyseisen pelin musasta....

:ooh:

Rune
23.8.2002, 20:19:06
Hmm, mitäköhnä mieltä olisin? Iiihan mukiin menevää, ottaen tietty huomioon ettei Nobuo ole yksin säveltänyt kaikkea. Taistelu musiikki on kuitenkin aika ärsyttävä.... Hate it! Mutta jotkut muut, kuten Rikku's theme ja At Zanarkand ovat hyviä kappaleita! Ja Blitzball musiikki on ainakin rytmikäs ja aiheeseen sopiva. Se korostaa Blitzballin pelattavuutta ja tunnelmaa roimasti!

Ja vielä tähän lopuksi, älkää häiriintykö, mutta nyt aion laittaa tähän kuvan joka toivottavasti tulee näkymään tulevassa signussani. Kuvan voin poistaa, kun tarve vaatii, ja jos en voi niin sitten poistan koko viestin, näin se käy, eikö?

Ra
23.8.2002, 20:32:25
Kyllä siinä on aivan mahtavat musiikit. Mutta vain yksi hyvä theme: Auron´s Theme, joka on kyllä sitten aivan ylihyvä. No ala erottelemaan biisejä sieltä koska on olemassa jo Paras movie-ja music sphere kysely. Mutta siis yleisesti on kyllä hyvää ,mutta ei parasta musiikkia.

AlkoTanko
23.8.2002, 21:26:01
Eipä ole kovin hääppöistä musiikkia. Muutamat kappaleet, kuten Auron´s Theme, Otherworld, Normal Battle ja Seymour Battle ovat jääneet parhaimpina mieleen, mutta muuten on todella tasapaksua mössöä. Seiskassa Uematsu on kyllä ylittänyt itsensä, nyt vuorostaan alitti itsensä.

Isthan
23.8.2002, 21:59:33
Originally posted by Muukalainen
Seiskassa Uematsu on kyllä ylittänyt itsensä, nyt vuorostaan alitti itsensä.

No en nyt sano, että alitti itsensä mutta seiska oli kyllä ylivoimaisesti paras. Nooh, mielipiteet mielipiteinä, eikö?

Minä pidin kympin musiikkia suhteellisena, muutamia mieleenjääviä kipaleita oli, kuten:

Someday the Dream will End: Hieno kappale, mutta miksi sitä piti soittaa koko matka Zanarkandiin, kun se oli itse asiassa aika pettymys...pilasi jotenkin kappaletta...

People of the North Pole: En tiedä miksi, mutta yksinkertaisesti pidän tästä. Se on vain niin jotenkin tunnelmallinen...

Silence before the Storm: Ehkä lempikappaleeni kaikista...Tunnelman luominen on hyvin onnistunut ja pidän muutenkin rauhallisemman puoleisista kappleista...yleensä.;)

Attack: Ainut hyvä taistelu musiikki. (tosin en vielä ole mennyt peliä läpi, joten sekin mielipide saattaa vielä muuttua)

Besaid Island: Rauhallisen ja turvallisen tunnelman luova kappale

Guadosalam: Jotenkin tulee mieleen, että Uematsu on yrittänyt luoda tässä "mystistä" tunnelmaa. Noh, osittain onnistunut, kaunis kappale.

Suteki Da Ne: Ei mikään mestariteos, mutta ihan hyvä kumminkin. Sanat opettelin kuitenkin ulkoa...

Nooh, olihan niitä monia muitakin, mutta nimiä ei nyt tule mieleen...Musiikki oli yleistesti ottaen sovitettu hyvin tilanteeseen nähden, mutta muutamia ärsyttäviäkin on (esim: Sprouting)

Ja vielä loppuun selvennykset kappaleiden nimistä, jos nyt jotakin kiinnostaa:

Someday the Dream will End: Zarnakandiin mentäessä

People of the North Pole: Mt. Gagazetilla

Silence before the Storm: Kilikan metsässä, Cavern of Stolen Faythissä

Attack:
hyökkäys Yunan ja Seymourin häissä

Muut varmaan arvaakin jo nimestä, tämä tällä erää sitten...

//edit: ...anna editin laulaa...

auron_86
23.8.2002, 23:05:44
Minusta FFX:n musiikit ovat ehkä kaikkein parhaita FF musiikkeja, ja todella hyvää musiikkia noin muutenkin. Ennen oli FFVII mun suosikki mut nyt en oo varma... FFX:n musiikeissa on jotain mikä saa niistä niin tunnelmallisia. Jokainen kappale sopii hyvin tiettyyn tapahtumaan, ja ehkä siinä se salaisuuskin sitten piilee.

Mun suosikkeja on:

Dream That Will End Someday: Tunnelmallinen ja kaunis kappale, sopii hyvin Zanarknadin raunioihin. Siinä on jotain surullista tunnelmaa mikä tekeekin Zanarkandista niin tunnelmallisen.

Attack: Nopea ja puoleensa vetävä musiikki.

Challenge: Minun suosikki battle musani. Aivan uudenlainen ja tarpeeksi nopea tuodakseen kuvitelman nopeasta taistelusta

Seymour Battle: Hmmm... perusteluja en keksi, mut silti upea kappale

Wandering Flame: Surullinen ja kaunis kappale. Tuo tunnelman jostakin joka loppuu. WF soi mm. Farplanessa käytäessä ja "Last Chapter" FMV:ssä

Tidus' Theme: Mnekääpä peli läpi ja kuunnelkaap atämä kappale, sopii päähahmoon kuin tehty. Surullinen, vapauttava ja samalla ilonen kappale

Blitzball Gamblers: Enpä keksi taaskaan perusteluja, mut siltiin loistava kappale.

Luca: Luo tunnelman siitä että todella ollaan suurkaupungissa. Iso paikka, paljon ihmisiä, paljon nähtävää, upea kappale.

Tuossa oli tietysti vain muutama hyvä kappale. Oikeestaan kaikki kuuluu minun suosikkeihini, mutta tuossa ylhäällä nyt oli ehdottomat suosikit. Muita kappaleita joista pidän on mm. Enemy Attack, Decisive Battle, Splendid Performation, Prelude, Auron's Theme, Otherworld, Peoples of the Northpole ja To Zanarkand

On sitten tietenkin niitäkin joista en pidä, ja niitä ovat mm. Summoned, Sea of Mist, Ominous, Song of Prayer ~ Shiva, Yuna's Determination, Twilight ja Those Who Come Closer

cappel
25.8.2002, 10:26:20
onhan siinä ihan hyviä biisejä mutta kun vertaa FF8 tai FF7 niin oli se aika ankeeta. otherworld, suteki da ne, Aurons theme, seymours battle, last battle oli ihan hyviä kipaleita mutta kai syy on se että nobuo ei enää keksi mitään hyvää, ei sillä onhan hän pari biisiä tehnyt.

nursetwiggy
25.8.2002, 12:28:06
är. oon itse omituinen tai sitten te muut olette koska mielestäni kaikkien epäkuunneltavimmat musiikit löytyvät äksästä. tai siis. eiväthän ne huonoja ole, mutta jäävät aika ajoin pelkäksi taustapimputukseksi. liian neutraaleja, ei tunnetta = ei mitään. varsinkin battle theme oli varsinainen pettymys. toissapäivänä kun ffvii;n loppua nelisen tuntia pelasi ja siitä kymppiin vaihtoi tuntui välillä ettei sitä musiikkia edes taustalla ole.

njo. muutama hyvä siellä silti, lulu's theme ja to zanarkand esmes.

Ceassa
25.8.2002, 14:14:41
Kyllähän kympistä muutamia erittäin hyviä kappaleita löytyy, useimmat olettekin jo ehtineet täällä mainita. Battle Theme, Someday The Dream Will End, Calm Before The Storm, Auron's Theme ja To Zanarkand ovat harvinaisen loistavia, ja joitakin muitakin mainitakseni:

Servants of the Mountain; Uskomattoman tunnelmallinen kappale. Saa aikaan hieman haikean olon, etenkin Biranin ja Yenken taistelun aikana.

Blitz Off!; Sopivan nopea ja mukaansatempaava, toimii Blitzballin taustamusiikkina erittäin hyvin.

Via Purifico; Ihana, tunnelmaa luova kipale. Surullinen ja kaunis.

Hymn of the Fayth; Koskettava ja haikea sävelmä. Erityisesti Yunan tanssin aikana laulu luo jotenkin epätoivoisen ja synkän tunnelman, ja aina soidessaan pelin aikana se ikäänkuin muistuttaa Spiran ahdingosta ja ihmisten uskosta parempaan huomiseen.

Eli, yleisesti ottaen Nobuo Uematsu on onnistunut luomaan kymmenenteenkin osaan uskomattoman kaunista musiikkia, joka yltää lähes samalle tasolle Final Fantasy seiskan kanssa. Ainoat valittamisen aiheet löytyvät toistosta: saman kappaleen kuulee turhan usein pelin aikana, ja laulut muistuttavat liian paljon toisiaan. =)

Locke Cole
25.8.2002, 16:18:40
Kympin musat olivat aika pettymys minulle. Muutama biisi nosti itsensä sinne "huippu-hyviin" kun taas melkein kaikki oli täysin harmaata perusmusaa josta en pitänyt. Uematsu ei tule koskaan pääsemään samalle tasolle minkä hän teki kutosessa ja seiskassa.

Seyana
26.8.2002, 11:00:19
Itse pidin kympin musiikeista paljonkin.
Yksi ehdoton suosikkini on Sprouting. Se on niin sellainen rytmikäs ja mukava.
People of the North Poler on todella kaunis, ja sopii Gagazetille todella hyvin. Luo sellaista surullista tunnelmaa..
Someday the dream will end on upea kunhan sitä ei kuuntele liikaa. Sellaisia lyhyitä pätkiä kerrallaan, ei mitään Zanarkandin reittiä..
To Zanarkand on tottakai upea, ja kaunis, varsinkin pianolla.
Ending on upea. Se on jotenkin vain niin hieno. jo kuullessani sen lopussa itku pääsi, ja kun siihen vielä lisättiin lopun tapahtumat..
Enemy Attack, tai mikä se boss theme ikinä onkaan, on hyvä. Siinä on hyvä tempo ja rytmi, tulee sellainen olo että nyt hakataan kaikki.
Rikku's theme on kiva. sellainen yli-iloinen ehkäpä, mutta sopivan pirteä.
Seymour battlessa on sitä jotakin.
Auron's theme. Eikö tämä ole jo legenda?

Huonojakin löytyi. Normal Battle on todellä ärsyttävää jumputusta, se kun tapellaan
Seyrour fluxia ja Yunalescaa vastaan

Kuitenkin kympoin musat ovat hyvin toimiva kokonaisuus.

mazzeneko
26.8.2002, 21:17:14
Aika mitätöntä aikaisempiin verrattuna, tietty Otherworld eroaa edukseen, muuten melko yksipuolista. eikä Tappelumusassakaan ole oikein potkua.

Tordragon
27.8.2002, 17:41:35
No, yllätys (positiivinen) ainakin oli se avaus CG-pätkän japanihevi *grin* Tai no, tiedä onko se edes japsialkuperää tai heviä sitten, mutta rok rok silti. Joku jolle biisin nimi on tuttu voi sen vaikka nohevana ilmoittaa, har.

Elikkä, siis muihin fantasyihin verrattuna ihan ok. Eipä noista pelin musiikeista nyt yleensäkään minuun mikään vetoa. No, ok - ehkä jotkut ovat jopa nerokkaita, mutta silti.

Raziel86
2.9.2002, 10:08:32
FFX:än musiikit ovat ok. Mutta eivät vedä vertoja legendaarisille FFVII:lle tai FFVIII:lle...
Otherworld on tosin ainoa huippu musa Suteki da nen kanssa mutta hyvänä 2 perässä tulevat Auron's theme, Hymn of the Fayth...Muita huippu musiikkeja on esim perus tappelu musa joka on nopeampi kuin muissa FF sarjan peleistä, Sitten on se musa joka kuuluu kun joutuu omia Aeoneita vastaan....
Muitakin on mutta kunniallisin niistä on ehkä se...se....se....Dream that never ends...

Viv
2.9.2002, 16:45:33
Yayh. Miusta FFkympin kipaleet olivat yksiä parhaimpia pelimusiikkeja mitä tiedän. Tai no, olivat ja olivat ^-^' Ovathan ne yhä. Auron's theme ja Finite Dream ovat suosikkejani.

Pikku sivukysymys: Sanooko kenellekkään teistä tälläinen kappaleen nimi mitään "crumbling of time extended" ? Löysin sen vain soittolistaltani, ja sen pitäisi olla FFkympin kappaleita, mutta minä en muista mitään näin ihanaa musiikkia pelistä =P

-Rixu-
3.9.2002, 10:01:38
Kyllä kympin musiikit miellyttivät minua. Yhtään huonoa kappaletta ei mielestäni ollut. Parhaiten mieleen jäi Besaid Island:n musiikki, koska se oli siinä demossa ja kuulin sen ensimmäisenä. Se sopi todella hyvin sinne kuten Zanarkand:ssa soiva musiikki (Dream That Will End Someday) sopi sinne.

Taistelu musiikeista parhaita ovat kaikki Seymour taistelut.
Hymn of the fayht jäi myös hyvin mieleen.
Tuli noita musiikkeja aika paljon äänitettyä suoraan pelistä (stereot ja PS2 liitetty toisiinsa TV:n kautta...) ja kyllä niitä on kiva kuunnella.
Kuten sanoin yhtään huonoa kappaletta ei FFX:ssä ole ja Nobuo Uematsu on pitänyt musiikkien tason hyvänä.

Mainitaan nyt vielä, että Otherworld oli piristävä poikkeus tavallisesta FF musiikista. ^^

nursetwiggy
3.9.2002, 15:15:51
Originally posted by Viv
Pikku sivukysymys: Sanooko kenellekkään teistä tälläinen kappaleen nimi mitään "crumbling of time extended" ? Löysin sen vain soittolistaltani, ja sen pitäisi olla FFkympin kappaleita, mutta minä en muista mitään näin ihanaa musiikkia pelistä =P

je, tuli tuota pikkuveljenkin kanssa ihmeteltyä, missään en muista sitä pelin aikana kuulleeni. kuulostaa muutenkin pikemminkin gladiatorin tai lotrin soundtrackilta napatulta :F

Tidus_88
9.9.2002, 20:45:25
Onhan tämän kympin musat ihan samaa tasoa kun esim.kasissa,eli ihan jees. :) Taistelun loppumusat ei oo melkein yhtään erilaiset missään final fantasyssä,ja se vähän harmittaa ja monissa muissakin kohdissa on aina saman laista soittoa joka ff:ssä.Mutta jotten nyt rupeaisi haukkumaan ff-musaa niin sanon vielä kerran,että Final Fantasy-musat on ihan jees! :D ;)

Kreifi
10.9.2002, 3:08:25
Eihän tässä tosiaan ihan seiskan tasolle päästy, mutta eipä lähdetä silti haukkumaan. Musiikit ovat yleensä ok, mutta välillä ne nousevat todella hyvin esiin hyvänä tunnelman luomisessa. En missään nimessä mene sanomaan, että ne olisivat millään tapaa huonoja kuten joku oli täällä sanonut. Taistelumusiikki oli hyvä ja tämä isompi taistelumusiikki oli loistava, vaikka hiukan neutraali. Loppari musassa olisi saanut olla vähän enemmän potkua. Taistelumusiikit kuitenkin nousevat kaikista tärkeimpään osaan, koska niitä joutuu kuuntelemaan eniten.

Ferago
10.9.2002, 5:55:27
Kyllä mun mielest FFXn musat on yhtii parhaimpii FF musii! Tosin se vika tappelu musa oli aika noo miten sen nyt sanois... HUONO!

Yuana
20.9.2002, 19:10:10
FFX:n musiikit, tai siis ne mitä olen jo kuullut ovat olleet ihan hyviä. Paremmin en osaa vielä sanoa. Jotkut musiikit ovat rauhallisia ja jotkut todella rytmikkäitä. Suteki Da Ne on aivan ihana kappale.
EDIT: Parempia musiikkeja saa hakea.

Chastity Rowan
20.9.2002, 23:37:54
Originally posted by auron_86
Minusta FFX:n musiikit ovat ehkä kaikkein parhaita FF musiikkeja, ja todella hyvää musiikkia noin muutenkin. Ennen oli FFVII mun suosikki mut nyt en oo varma... FFX:n musiikeissa on jotain mikä saa niistä niin tunnelmallisia. Jokainen kappale sopii hyvin tiettyyn tapahtumaan, ja ehkä siinä se salaisuuskin sitten piilee.

Mun suosikkeja on:

Dream That Will End Someday: Tunnelmallinen ja kaunis kappale, sopii hyvin Zanarknadin raunioihin. Siinä on jotain surullista tunnelmaa mikä tekeekin Zanarkandista niin tunnelmallisen.

Attack:Nopea ja puoleensa vetävä musiikki.

Challenge: Minun suosikki battle musani. Aivan uudenlainen ja tarpeeksi nopea tuodakseen kuvitelman nopeasta taistelusta

Seymour Battle: Hmmm... perusteluja en keksi, mut silti upea kappale

Wandering Flame: Surullinen ja kaunis kappale. Tuo tunnelman jostakin joka loppuu. WF soi mm. Farplanessa käytäessä ja "Last Chapter" FMV:ssä

Tidus' Theme: Mnekääpä peli läpi ja kuunnelkaap atämä kappale, sopii päähahmoon kuin tehty. Surullinen, vapauttava ja samalla ilonen kappale

Blitzball Gamblers: Enpä keksi taaskaan perusteluja, mut siltiin loistava kappale.

Luca: Luo tunnelman siitä että todella ollaan suurkaupungissa. Iso paikka, paljon ihmisiä, paljon nähtävää, upea kappale.

Tuossa oli tietysti vain muutama hyvä kappale. Oikeestaan kaikki kuuluu minun suosikkeihini, mutta tuossa ylhäällä nyt oli ehdottomat suosikit. Muita kappaleita joista pidän on mm. Enemy Attack, Decisive Battle, Splendid Performation, Prelude, Auron's Theme, Otherworld, Peoples of the Northpole ja To Zanarkand

On sitten tietenkin niitäkin joista en pidä, ja niitä ovat mm. Summoned, Sea of Mist, Ominous, Song of Prayer ~ Shiva, Yuna's Determination, Twilight ja Those Who Come Closer

niin ja taas yhdyn muiden posteihin, koska itse olisin sanonut suht samat jutut. niin mitä sitä turhaan tilaa tuhlaamaan.
:eh: No taas tyhjäpäisyys yllätti.

Awna
24.9.2002, 11:59:03
Huomasin jumiutuvani kuuntelemaan At Zanarkand-kipaletta ja laitoin regulaaritaistelun kohdalla pelin jumiin (eli siis Config -> Battle -> Wait) ja nauhotin taistelumusiikkia. Olen friikki. :)

Suteki Da Ne on myös 10000% parempi kuin mikään muu 'teema'biisi FF:issä. Myös FF Crystal Themen 'remix' siinä pelin alussa, Tiduksen jutellessa ensimmäistä kertaa ihmisille jne. on hyvä.

Kaikenkaikkiaan mahtava soundtrack, paitsi etten pitänyt Seymourin teemasta. Liian yksitoikkoinen.

Hikari
24.9.2002, 15:37:46
Kympin kaikki biisit on musta hyviä. Mulla on monta kaseteillakin, niinku parhaalla kamullanikin. Suosikkeja on monta, esim. Silence before the storm, Sprouting, ja monta muuta. To Zanarkand on myös nätti............... mut mä ja mun kamu tykätään kaikkien, ainakin melkein, ff-musiikeista, ja sellasia kasetteja löytyy kuten "Final Fantasy 10 -music" jne.

Zippor
24.9.2002, 16:44:01
Jaahas luetellaas:
Auron's theme: So legend
Via purifico: Jotkut pimputukset vain ovat hyviä
Challenge: Tunnelmaa mättööseen
Neljäs Seymor battle: All most 'trance'
Lulu's theme: Sama kuin Via purifico, tämän saa kun on ostanut kaikki music spheret (sphere theatresta).

Joo nää kaikki on tosi hyviä.
Laitan vielä lisää ku muistan.

Liquid
6.10.2002, 8:42:47
Musiikki on loistavaa, todellakin paras osapuoli koko pelistä!
Varsinkin to zanrkand ja Auron's theme on loistavia

tässä mun mielestä perhaat:

-Airon's theme
-To zanrakand
-Seymore battle
-Luca
-Dream That will end someday
-Challenge

urho
6.10.2002, 8:48:09
Musiikki on FFX:n toinen parhaita puolia. Tosi hyvä musiikki takaa hyvän pelinautinnon ihan samalla tavalla kuin hyvät grafiikat. Hyviä piisejä:
-To Zanarkand
-Suteki Da ne
-The hymn of the Fayth
-Aurons theme
-Blitzball musiikki
-Thunder plains theme :)
-Chocobo-musa
-Se musa mikä tulee aina Seymouria vastaan tapellessa.

Zaon
8.10.2002, 13:10:05
ffX:ssä on mun mielestä kyllä parhaat musat,jos ei ekoja pelejä oteta mukaan. Varsinkin calm landsin battle arenassa on mahtava,tavallinen battle-musa oli alussa tosi siisti sekä tietty main theme (suteki da ne) on ihan huippu! =D

Roakel
9.10.2002, 12:22:37
FFX:ässä on mielestäni ihan ok musiikit, vaikka ei ne ehkä mitään parhaimpia ollutkaan. Se taistelu musiikki on mielestäni erittäin hyvä, melken kaikissa muissa FF:issä on ollut aika samankaltainen taistelu musiikki, tämä oli sellainen jonka pystyi kuuntelemaan montakin kertaa. Suteki da ne on yksi parhaimista FF lauluista joita ollaan tehty, se on niin kaunis ja muutenkin melodia sopii hyvin peliinkin.

Kurt Zisa
15.10.2002, 19:43:04
ehdottomasti paras musa on seymor omnis tappelu musa tai sitte
zanarkand ruins ainaki sopii ehdottoman hyvin tähän peliin nää musat

Kumama
4.11.2002, 17:48:15
Kympissä on pari hyvää musaa
Otherworld
Besaid
Lulu,s theme
Seymour battle
Blitsz ball gamblers.

cura
6.11.2002, 10:13:58
ffx:ssä o parasta musaa mitä peleissä ikinä. parhaita on yuna's theme, to zanarkand, besaid island, the sight of spira ja seymour's ambition joitakin mainitakseni. muut kappaleet ovat myös todella upeita ja sopivat tilanteeseen/paikkaan loistavasti.

Excel
16.11.2002, 10:43:36
Mun lemppari biisit ovat suteki da ne, otherworld, Lulu´s theme, to Zanarkand. FFx:ssä on muutenkin ihan älyttömän hyviä biisejä kaikki sopii niin hyvin tilanteeseen.

riibu
17.11.2002, 9:49:19
Vähän kaksijakoinen mielipide... yleisesti ottaen musiikit eivät jääneet mieleen niin legendaarisina kuin esimerkiksi seiskassa, tai yllättäen myös FFV:ssä, jota juuri pelaan. Hymn of the Fayth alkoi jopa vähän ärsyttää. Mutta yksi on ylitse muiden, ja se on tietysti Auronin teema. Ja kun se tulee vasta siellä lopussa... ah!

Feamor
25.11.2002, 16:58:56
Parempaa musaa ku aijemmiassa osissa,mutta ei kuitenkaan tarjoa paljon mitään uutta musiikin puolelta. Paras musa on Jechtissä, tietääkö kukaan kenen tekemä biisi se on? Kuulostaa Ramsteiniltä mutta en oo varma. :huh:

memo
15.1.2003, 15:35:56
Ihan mukiinmenevää on... Jotkut, kuten Suteki Da Ne ja battle musakit on ihan kuunneltavia!

Otus
15.1.2003, 16:05:14
Noh, miten sen nyt ottaa. Olihan ne ihan tunnelmaa luovat ja taustamusiikkina hyvin toimivat. En kyllä yhtään tykänny taistelumusiikista, mutta enpä ole muissakaan Final Fantasyissä tykännyt. Olisi hyvä jos musiikki ei keskeytyisi taisteluiden ajaksi, vaan aiemmin kuultu musiikki kuuluisi koko ajan, niin kuin joissakin kohdissa pelin aikana. Mukava kipale oli Via Purifico, sellainen rauhallinen, toiveikas, mutta silti ehkä hieman surumielinen. Parasta musiikia tähän mennessä on ollut mielestäni seiskassa.

Vodoun
15.1.2003, 16:11:25
no ei sinänsä mitenkään ihmeellistä, ei huonoa eikä hyvää.. Mountain Gagazet-biisi on kaunis ja sitä kuuntelee ihan mielellään. Musiikkia ei oikeastaan hirveästi huomaa pelatessa, ne on jotenkin jätetty enemmän taustalle.. (tai sitten ne kappaleet vaan ei ole niin hyviä, että niihin kiinnittäisi huomiota..)
Tuntuu, että Yuna-teemaa eri versioina oli ängetty joka paikkaan, tai sitten se oli vaan jotain mielikuvituksen tuotetta.. Se oli suht ärsyttävä biisi, samoin kuin Blitzball, joka on ärsyttävä juuri sen takia, että blitziä sai hinkata sopivan kauan..

kun näin ensimmäisen kerran kympin trailerin ja taustalla tuli se.. oliko se nyt rammstein sitten? Ajattelin, että huhhuh, nehän on pistäny asioita uusiksi.. Mutta nääh, eipä se sitten mitään ihmeellistä ollutkaan..

FireAdept
17.1.2003, 17:01:07
Mielestäni FFX:n musiikki on erinomaista. Kaikkien FF:ien on. Ehdotonta pelimusiikkien kärkeä.

Parhaita ovat mm. Zanarkandin taustalla oleva, Auron's Theme, alkuintron musiikki, sitten se, joka kuuluu siinnä ensimmäisessä blitz-matsissa, kun Wakka astuu kehiin ja sitten tietysti se, joka kuuluu creditsien aikana.

Hedee
18.1.2003, 2:37:04
FFx musiikki on erinomaista, ehkä vähän masennutti kun Nobuo Uematsu ei enää sävellä niin paljoa. Nojoo mutta silti kaikin puolin mahtavaa musiikkia.
Lemppari biisejä mm.
Someday the dream will end,
Suteki Da Ne (orkesteri versio),
Yuna's determination,
sprouting (moonflow),
Bisaido Island. :)

Mysticus
8.2.2003, 11:59:44
FFX:n musiikki on ihan mukiinmenevää, tosin se ei yllä lähellekään seitsemännen osan tasoa.

Sanotaan nyt huonot puolet ensin. Miksi ihmeessä samaa kappaletta täytyy toistaa loputtomiin? Eri versioita Suteki Da Nesta ja alun pianonpimputuksesta oli ahdettu mukaan aivan liikaa. No joo, onhan se hienoa että pelin teemamusiikki tuodaan kattavasti esille, mutta ei samaa säveltä jaksa kovin montaa kertaa kuunnella. Tämä sama ongelma löytyy myös aiemmistakin Finaleista.

Toinen huono puoli on se, etteivät musiikit kokonaisuutena tarjoa mitään uutta tai häikäisevää, ne ovat suurimmaksi osaksi vain sellaista tasaista, rauhallista taustamusiikkia, johon ei edes loppujen lopuksi kamalasti kiinnitä huomiota. Esimerkiksi FFVII:ssä suurin osa kappaleista painui mieleeni erilaisuutensa ja kiehtovuutensa ansiosta, mutta FFX:ssä tämä tapahtui ainoastaan muutaman kappaleen kohdalla.

Noh noh, ja sitten hyviin puoliin. Kyllähän pelistä löytyy muutamia helmiäkin, joita kuuntelee oikein mielellään.

Otherworld Tämä alun ja lopun japsihevi tosiaan jäi mieleen, se eroaa edukseen pelin muuten niin rauhallisesta teemasta. Etenkin lopun Jecht-taistelun aikanatunnelma oli huipussaan, ehkä ainoastaan kyseisen kappaleen ansiosta.

Servants of the Mountain Kaunis, haikea kappale, jonka yhdistän aina automaattisesti Kimahriin. Hooornless!

Taistelumusiikit olivat onnistuneita, etenkin normaali-battle ja Seymour-battlet. Ne olivat juuri sopivan nopeatempoisia eikä niihin kyllästynyt, vaikka niitä joutuikin kuuntelemaan enemmän kuin yhtäkään muuta pelin musiikkia.

Auron's Theme No joo, Auron on niin pirun kuul, Auronin miekka on niin pirun kuul, totta kai Auronin musiikkikin on pirun kuul.

Hymn of the Fayth Pelin surullisin ja haikeamielisin kappale. Muistuttaa Spirassa vallitsevasta epätoivon ilmapiiristä, ja siitä uskosta, jota ihmisillä kuitenkin kaikista vastoinkäymisistä huolimatta vielä on.

AnttiV
3.3.2003, 17:26:19
Mielestäni Final fantasy kympin musat eivät kuitenkaan iske (ainakaan minuun itseeni). Onhan siellä muutavia loistavia kappaleita esim. suteki da ne ja blitzball. Mutta mielestäni muu jälki on kohtullisen tasapaksua. Kyllä se menee muttei mitenkään "hohda"

NanoFlare
4.3.2003, 9:04:53
Ihan ensimmäinen musa on hyvä (Se joku prelude)
Sitten tämä Jechtiä vastaan kun joutuu tappelemaan musa ja sitten vielä AURONS THEME

R'lyeh
4.3.2003, 20:05:15
Mysticus totesi
Otherworld; Tämä alun ja lopun japsihevi tosiaan jäi mieleen, se eroaa edukseen pelin muuten niin rauhallisesta teemasta.
Jos tätä ei kukaan tosiaankaan ollut vielä maininnut, tuo japsihevikappale on ihan saksaheviä, esittäjänä Rammstein, ja kipaleen nimi on siis tuo Otherworld. Ihan mielenkiintoinen veto laittaa Rammsteinia Final Fantasyyn, minuunkin teki melkoisen vaikutuksen tuollainen räime melkein heti pelin alussa.

Mitä nyt muuten tulee FFX:n musiikkeihin, ne olivat aikamoinen pettymys. Harva kappale jäi edes mieleen, ja ylipäätään musiikit jäivät vaan taustalle humisemaan. Usein huomasin, että laitoin teeveen äänettömälle, kun en jaksanut kuunnella tiettyjen paikkojen musiikkeja - huolestuttavaa, kun onhan kyseessä kuitenkin FF ja Nobuo Uematsun tekeleet.

Muutama kipale jotka jäivät mieleen (en muista/tiedä kaikkien kappaleiden oikeita nimiä, kestäkää huonot selitykset): Rammsteinin Otherworld, se ihan alussa soinut Zanarkand-kappale, Mt. Gagazet -kappale, joku Cloister of Trials -kappale... ja siinä kai ne mieleen jääneet olikin. Eli ei montaa.

Täytyy hieman offtopic vielä todeta, että ei ole FFVII:n musiikkeja voittanutta. Siitä pelistä löytyy niin monta muistamisen arvoista kipaletta, että ei voi muuta kun langettaa suuret arvostukset herra Uematsun päälle.

Tommistus
4.3.2003, 20:49:14
Hyvää musikkia hyvällä ottella. Omasta mielesäni parhaita kipaleita ovat:

Otherworld:
Kappale siis soi pelin alussa videopätkässä jossa Sin hyökkää Zanarkandiin ja Lopputaistelussa Jechtin kanssa. Raju musiikki roxs ja niin tämäkin. Yllätyin että tämänlaatuista musiikkia oli laitettu FF peliin. Mahtava kappale.

Ai onko tämä Rammsteinia? Muutenkin kuuntelen Rammia aika paljon niin on myukava tietää että se bändi on päässyt tekemään musaa FF:äänkin.

Auron's Theme:
Aina kun kuuntelen tätä kappaletta tulee kylmät väreet... En tiedä miksi mutta tämä kappale tuo mieleeni kylmää, tuulta ja yksinäisyyttä. Sopii kyllä hahmolle hienosti tämä kappale sillä Auron ei ole siitä lämpimäämmästä päästä.

Mysticus
6.3.2003, 19:51:30
Originally posted by R'lyeh
Jos tätä ei kukaan tosiaankaan ollut vielä maininnut, tuo japsihevikappale on ihan saksaheviä, esittäjänä Rammstein, ja kipaleen nimi on siis tuo Otherworld. Ihan mielenkiintoinen veto laittaa Rammsteinia Final Fantasyyn, minuunkin teki melkoisen vaikutuksen tuollainen räime melkein heti pelin alussa.Hmmh. Minulle ei ole tullut mieleeni edes epäilläkään kyseessä olevan Rammsteinin. Onko tämä aivan täysin varmaa tietoa? Itse olen nimittäin lukenut jostain, että laulun esittäjä olisi jokin suosittu japanilainen bändi (nimeä en nyt tähän hätään muista), ja jossain toisessa lähteessä puolestaan väitettiin kivenkovaan, että bändi tottelee nimeä Papa Roach. Paljon mahdollista että se on Rammstein, mitään Papa Roachia se ei nyt ainakaan ole, mutta pelin lopputeksteissäkään ei käsittääkseni mainittu kyseistä bändiä ollenkaan, ja jos kyseessä tosiaan olisi Rammstein, luulisi että sitä olisi jossain välissä edes hieman hehkutettu.

Flamez
9.3.2003, 18:03:59
No minä ainakin tykkäsin musiikeista. Sopivat tilanteisiin hyvin ja ei tullut pahemmin mitään aivan överiksi mennyttä kipaletta. Olihan musiikki hieman muuttunut aiemmista mutta oli siellä samoja vanhoja remixattuina niinkuin kaikissa Final Fantasyissa. Elikkä mielestäni musat olivat ok enkä ala itkemään niistä.

Yose
14.3.2003, 20:39:45
Kaikki biiisit oli hyviä. Mieleen jäi parhaiten Otherworld, Servants Of The Mountain, Hymn Of The Fayth ja Suteki Da Ne...

Burnhill
7.8.2003, 16:35:25
Originally posted by Kurt Zisa
ehdottomasti paras musa on seymor omnis tappelu musa...

Olen aivan samaa mieltä. Tuo kipale on 1 niistä hyvistä kappaleista FFX:ssä. Tykkään kaikkien Finaleiden musiikeista, eikä tämäkään tee poikkeusta. Rikku's theme on aivan loistava, kuin myös Jecht's- ja Auron's theme.

Miyuki
8.8.2003, 12:44:17
Minusta battle musiiki on tosi rytmikästä ja hyvän kuuloista.Alku musiikki on mielestäni hyvin surullisen kuuloista,aloin melkein itkeä sen vaikutuksesta.(nyyh) :cry: Toki kympissä on muitakin hyviä biisejä,kuten Rikku`s theme!Se on mielestäni kiva,kuten joittenkin muittenkin mielestä. ;D

cRaZy Al BhEd
8.8.2003, 12:58:39
osa on hyvää, osa ei. esim. huonoja mielestäni ovat taistelumusa, "hurry" vai mikä se oli, se joka soi ilmalaivassa, ku ollaan menoss hakkaan siniä. sit se musa, ku homeen hyökättiin, oli karsee. hyviä mm. macalanian, besaidin ja kilikan taustamusat, auron's theme, yuna's theme, otherworld(vaihtelua!), suteki da ne, jos ei kuuntele montaa kertaa putkeen ja jecht's themekin oli kuunneltava.

lyra
10.8.2003, 14:51:02
Ihastuin alkumusiikkiin niin paljon,että päätin etsiä nuotit siihen netistä. Se on jotenkin niin mukavan herkkä. Juuh mutta kokonaisuudessaan pelissä on tosi hyvät musiikit. Eikä mieleen tule yhtään sellaista josta en liiemmin pitäisi.

Ferithem
13.8.2003, 15:26:52
Servants of the Mountain, kaunis mutta masentava kappale.

Suteki Da Ne. Rikkillä on kaunis ääni, ja etenkin orkesteroitu (tuollaista sanaa ei varmaan olekaan, mutta ketä muka kiinnostaisi) versio on aivan ihana. Kuunnellessani tuota tietokoneella laitan toiston päälle, enkä kyllästy koskaan.

Otherworld oli juuri sopiva aloitus pelille. Tykkäsin kovasti.

Hymn of the Fayth on kaunis, mutta alkaa kyllästyttää hetken kuluttua.

Someday the Dream Will End on vain niin surullisen kaunis.

Seymour Omniksen taistelumusiikki on jotenkin... mielipuolisen kuuloinen, mutta pidän siitä silti. Juuri sopiva niin lyhyeen taisteluun kuin Seymour Omniksesta kehkeytyy.

Blood Omen
14.8.2003, 13:22:08
en kyllä oikein välitä lucan musiikista, koska se on aika tylsä, mutta suteki ja to zanarkand ovat aivan parhaat

David A. Mage
23.8.2003, 11:32:23
Olenko minä täällä ainut henkilö, joka tuntee Via Purificon nimellä Path of Repentance? Se on kuitenkin ehdottomasti yksi suosikeistani, rauhallinen ja tunnelmaa luova. Ainoastaan kappaleen kohta pelissä ei mielestäni ollut sen arvoinen. Se luo niin epätoivoisen tunnelman, että kyseisenä taustamusiikkina se meni mielestäni hiukan hukkaan. Mutta sitten nämä muut: Kuulun ilmeisesti niihin harvoihin, joka pitää FFX:n taisteluteemasta. Vaikka se ehkä kuuluukin jatkuvasti, en itse siihen pahemmin kyllästynyt, ellei sitten Gagazetin aluetta otettu huomioon, jolloin kimppuun syöksähteli mörköjä kahden sekunnin välein. To Zanarkandiin ihastuin heti. Se on yksinkertaisesti loistava, eikä siihen ole vastaan väittämistä. Otherworld on aggressiivisuudessaan loisto, ja Seymour Battleakaan en voi ohittaa. People of the North Poleakaan en voi jättää sanomatta, vaikken oikein voi käydä selittämään mikä siinä on niin purevaa. (Pakkanen?)

Overallina FFX OST on mielestäni oikein hyvä. Ei se FFVII:n (Ja Tacticsin, mutta sen onkin säveltänyt Hitoshi Sakimoto ja Masaharu Iwata eikä sitä oikein voi täten muihin verrata.) tasolle yllä, mutta yksi suosikeistani se ehdottomasti on.

(Pitää jossain vaihteessa kuunnella tuo Someday the Dream Will End. Jos nyt maltan jättää Sonata Arctican rauhaan edes hetkeksi, siis...)

zazu
27.8.2003, 19:47:34
Erittäin mahtavia kappaleita.
Joitakin saatan huomaamattani alkaa jopa hyräilemänn, koska ne jäävät vain päähän soimaaan. :D

Nämä nyt ainakin jäävät päähän soimaan:

To Zanarkand
Hymn of the Fayth

Ne vain ovat niin kivoja.. :eh:

ManijaiNinja
28.8.2003, 7:06:46
Seymour theme oli hieno.

Musiikki aivan mahtavaa... kunpa saisin ne mp3:nä.

Suosikkia ei ole, mutta sanottakoon, että Trials of Cloisters (se temppeli biisi on mieleen jäävää..

Auron, The Hero
5.9.2003, 19:52:53
Ihan Ok, Mutta ne ei lopu koskaan!

Seymour musiikki on kiva.

Joskus Battle Theme jää soimaan päähän kun ei koskaan saa olla rauhassa niiltä Fiendeiltä.

Pyro
5.9.2003, 19:53:03
Suteki Da Ne on aivan ihana ja sitä jaksaa myös kuunnella... Siitä tulee näes rauhallinen ja rentoutunut olo.
En voi oikein verrata FFX:n kipaleita aikaisempiin, koska en ole (vielä toistaiseksi) niitä pelannut.
Ainoa ehkä jopa raivostuttava kohta kappaleista on... on se taistelun musiikki. Siihen kyllästyy nopeasti... Ja... aiheuttaako se vain minussa tällaisia outoja piirteiä vai tunnetteko tekin raivonpurkauksen alun olevan tuloillaan, kun taistelun musiikki alkaa...? Ehkä se olenkin vain minä... Ärsyttävää taistelumusiikkia.... todella ärsyttävää...
Joku siitä kylläkin voi pitää, mutta en minä.

Berrycake
18.11.2003, 8:38:29
Final Fantasy X:n musiikit, ovat hyvät.
Eritoten Hymn of the fayth on aivan mahtava.
Myöskin alun Otherworld sopi täydellisesti cg pätkään. Se oli aika rohkea ja erikoinen valinta FF:ään ja hyppäsin kyllä tuolissani kun se tärähti ensimmäisen kerran soimaan. Mutta ... Mainiota mainiota.
Cloister of Trialsien musiikit olivat myös jännät. Sekä eräs battle-musiikki, esim Seymour Fluxia vastaan taistellessa ... oli se muistaakseni myös ainakin Yunalesca- taistelussa Macalania Woods teema oli myös onnistunut, hiljainen mutta melodinen.
Sekä myös pelissä soinut Suteki da ne (isn't it beautiful) on aivan upea.
Yleisestikin ottaen X: musiikit olivat kelpo tavaraa, tosin, edelleen olen sitä mieltä, ettei mikään päihitä seiskaa ;)

Bodom
18.11.2003, 9:13:34
Korkeintaan keskinkertaista "mössöä", sanon minä. Jotenkin sieltä ei löydy huippukohtia, vaan kaikkialla on "hei, ollaan me tässä, eihän tässä mitään hätää ole" -tunnelma. Kun joskus on kiire paikasta A paikkaan B, niin seiskassa OLI oikeasti kiire, johtuen mm. tiukasta musasta, joka sopi tunnelmaan. Tässä X:ssä taas ei ole. Jotenkin sellainen tiukka, kurinalainen musiikki puuttuu kokonaan. Nyt on lähdetty liikaa löysäilylinjalle, mikä ei sovi musta tähän lainkaan.

No jos pitäisi yksittäisiä sanoa, niin todellakin Hymn of the fayth on aika hyvä, sekä Wakka`s theme.

nappa
18.11.2003, 16:01:29
Pelissä musiikki toimii loistavasti, mutta ei sitä pelin ulkopuolella oikein viitsi kuunnella, toisin kuin juuri esimerkiksi seiskan musiikkeja, joita kuuntelee mielellään vaikka päivät pääksytysten. Musiikit olivat melko ankeita ja rauhallisia, mutta ottaen huomioon itse pelin tunnelman ja juonen, ei siihen mikään kovin hilpeä pilipali musiikki olisi taustalle käynytkään. To Zanarkandin eri versiot olivat kivoja, ja Someday The Dream Will End oli upea. Hymn of the Fayth oli kuitenkin kaikista koskettavin. Rakastuin.

Somael
18.11.2003, 19:33:28
Onhan siinä ainakin bliz arena rock ja seymouria vastaan käytävä viimonen taistelu... Ei siinä muuta tainnut olla, jotkut musiikit kuten chocobo jam ja siellä en-muista-missä (lucasta kun tarinaa edetään eteenpäin tulee se tie) olivat hauskoja :)

Miyuki
19.11.2003, 16:00:16
Ihan hyvää,ei parasta,mutta niin hyvää että haluan välillä kuunnella FFX midejä.Kaikissa FF peleissä on mielestäni hyvää battle musaa,mutta tässä se on vähän ärsyttävää.Voitto musiikki on huonompi kuin koskaan ennen,muissa on paljon parempi.Täynnä hyvää musiikkia,mutta ei silti kaikki.
Rikku's theme on mielestäni hyvä ja Suteki Da Ne.Ne ovat parhaimmat.

Lauri
21.11.2003, 15:17:42
Mielestäni FF X:n musiikki on ihan hyvää, ainakin alun ja lopun Otherworld on hyvä, vaikka en muuten kyllä hevistä tykkääkään. Taistelumusat ovat myös ihan hyviä ja Chocobo piisi. Hymn Of The Faith hyvä myös. En nyt muista kaikkia piisejä ja ei tule mieleen mitään muita hyviä nyt.

Pay Gried
21.11.2003, 16:11:04
FFX:n musiikit ovat hyviä ja kauniita. Esim Suteki Da Ne on kaunis kappale. Sitä kuuntelisi vaikka kolme tuntia perään, mutta sitten ei enempää, koska sitten osaisi sen ulkoa.
Ja kaiken lisäksi Suteki Da Ne on jätetty japanilaiseksi versioksi eikä sitä ole käännetty englantilaiseksi... Mutta toisaalta syy voi olla myös se että se kuulostaisi liian tyhmältä kun se Japanilaisena kuulostaa paremmalta...

nurf
30.11.2003, 1:37:46
Muutama tykki, muutama hyvä, muutama menevä, mutta myös muutama huono. Itse en nytten jaksa alkaa kertomaan mistä pidän ja en, mutta kyllä musiikista antaisin 7.5 arvosanan. Musiikit on aina ollut tärkeä osa FF:ta.

Prometheus
3.12.2003, 9:35:17
Pidin FFX:n musiikeista. En muista mitään kappaletta kuitenkaan mitenkään erityisesti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Ikävä puoli vain oli se, että musiikit toistivat itseään melkoisen paljon. Ne eivät toistaneet itseään siinä mielessä, että teema toistui aika tiheästi läpi pelin. Teema oli itse asiassa ja onneksi todella hyvä ja mukavankin kuuloista musakkia. Harmittavaa oli se, että ne toistivat itseään, koska olivat aivan liian lyhyitä. Zanarkandissa kävellessä se komea musiikkikappale oli aivan liian lyhyehkö, joten se tuntui koko ajan vain junnaavan paikoillaan pääsemättä mihinkään, kun sitä oli vähän aikaa kuunnellut.

Alun To Zanarkand on mahdottoman hieno mielestäni, vaikka sekin sortui lopulta samaan ongelmaan kuin tuo edellä mainittu. Edelleen se kuitenkin on eri kaunis kappale, jota kuuntelen mieluusti aina silloin tällöin.

Taistelumusiikkikin oli ihan ok. Minua häiritsi vain se, että yhdessä kohtaa kappaleessa minulla tuli väkisin mieleen vain jokin tuntematon suomalainen iskelmäkipale. Mutta tähänkin pystyi melkein tottumaan, ja suurin osa battle themestä oli silti onnistunut.

Alun Otherworld sopi loistavasti siivittämään pelin nopeahkoa alkua. En ole FF:issä kai ennen tämän kaltaista kuullutkaan. Lopussa tämä samainen kappale tosin hölmistytti minua kovasti jostakin syystä. Totuin siihenkin alkukummastusten jälkeen, varsinkin kun sitäkin sai kuulla melkoisesti. Eli sekin tuohon yhteyteen sopi siis.

Yleisesti ihan kivat ja peliin sopivat musiikit Final Fantasy X:ssä sitten oli.

Auroni-setä
11.12.2003, 19:34:44
minun mielestäni musiikki FFX:ssä on yksi parhaimmista puolista :boing:

Zephiroth
20.12.2003, 20:23:53
FFX:sän musat on tosi hyvii omasta mielestäni koko FF-sarjan parhaat musat muutama esimerkki:
Otherworld (aivan uskomattoman hyvä biisi vaikka en hevistä tykkääkkään kummaa......)
Auron´s theme (mahtava sitä jaksaa kuunnella piiittkääään......)

Roleplayer
20.12.2003, 21:09:51
Musiikit kyseisessä Finalissa ovat koko sarjan parhaimmistoa. Pidän erityisesti niistä lirutuksista joita peli on täynnä. Tähän peliin on kyllä osattu kunnon musiikit tehdä. Onhan sitä aiemmissakin osissa silti ollut erinomaiset musiikit mutta tämä vie tällä hetkellävoiton kaikista edellisistä osista.

Zanarkandin musiikki viehätti luultavasti näistä kaikista eniten. Suteki Da Ne oli myös erinomaista kuunneltavaa ja sitä voisi kuunnella ihan muutenkin vain ei vain pelimaailmassa vaan myös sen ulkopuolella.

Ben
30.12.2003, 12:39:49
Parhaimmistoa? eieiei...

FF X:ssähän kaikki biisit eivät ole enää Nobuon käsialaa. Viittaako tämä kenties siihen että tämä säveltäjäguru on pikkuhiljaa lähdössä eläkkeelle? Mukana on siis pari uutta, oletan melko nuoria säveltäjiä nimeltään Junya Nakano ja Masashi Hamauzu. Vaikka koneella on pelin OST niin en kyllä erota kuka on kenenkin työ.

Mutta ei musiikki ole mielestäni parhaimmistoa. Itse asiassa kaukana siitä. Paria poikkeuksta lukuunottamatta. "To Zanarkand" on kerrassaan hieno pianoballadi, joka menee parhaimmistoon. Myös "Otherworld" oli yllättävä veto näin final biisiksi, mutta pidin biisistä myöskin. Myös "The Ending Theme" on koskettava.

Siinä nyt nuo Todelliset helmet. Muut ovat sitten hyvää tai semmosta pumputusta. Tämän pelin "The Prelude" on sarjan huonoin. Pumputus pilasi koko biisin, mutta bassokuvio oli siisti.

Kyllä muista pelisarjoista löytyy paljon parempaa musiikkia. Parhaat löytyvät FF7-FF8 akselilta.

//EDIT: Ainiin unohdin kommentoida Suteki Da Ne kappaletta. Oma mielipiteeni on että se on aivan kauhea. Ainakin jos Rikki on sitä säestämässä.

Braska
5.1.2004, 9:03:12
Minä en ole pelannut kuin FFX:n, joten en tiedä kuinka hyvää musiikkia on toisissa FF ollut.Minun mielestä kyllä kappaleet olivat hyvin sovitettuja kohtaan missä oltiin menossa.Lyhyesti sanottuna, kappaleet olivat minun mielestäni positiivisia.

Pelintekijöiden puolustukseksi sanon, että voihan vaikka Battle Theme olla hyvä kappale, mutta kun se tulee joka taistelussa, niin voihan se alkaa vähän ärsyttämään.

Suteki Da Ne oli ihan hyvä kappale, mutta sitä ei jaksanut kunnella niin paljon kuin To Zanarkandia.Otherworld oli hyvä, lyhyt ja ytimekäs rokki kappale.Sopi hyvin alun Blitzball otteluun.To Zanarkand:Aijai, että oli hyvä biisi.Voi kunpa osaisin soittaa pianoa.Asiaan, aivan mahtava kipale.Se jäi päähän soimaan, ja sitä jaksaa kuunnella monta kertaa.(Ei päivässä)
En tässä jaksa luetella kaikkia, mutta monet olivat hyviä...

Johnnyk
7.1.2004, 22:48:39
Aika mitäänsanomatonta verrattuna sarjan muihin osiin lukuunottamatta Seymor- ja Yunalesca -taisteluja, ja niitä edeltävää musiikkia

Darruel
9.1.2004, 13:25:22
Onhan se ihan OK-tasoa. Otherworld kappale (kun nyt sellaisesta musiikista muutenkin pidän) on suosikkejani. Samoin Aurochsien tunnusmusiikki ja Yuna's Theme.

Woomera
17.1.2004, 15:13:22
Liian paljon saman tyyppisiä kappaleita, kun välillä luulee että soi sama kappale koko ajan ja ois voinu vähän edes käyttää jotain mielikuvitusta niissä, mutta Jecht battlen musiikki on ihan OK mutta muuten kaikki aika kökköstä. Harmi sillä kun muissa osissa on kuitenkin aika kohtuu musat niin olisin odottanut FFX:n jonkin laista panostusta :(

Tony
4.2.2004, 8:07:59
Joo... kyl FFX:n musat ovat hyviä. oon itse säveltänyt NOKIA 3650:piin FFX:n taistelu musat ja tunnarin...

Mashimaro
4.2.2004, 10:41:46
Kyl ne musat on hyviä, se battletheme on kyl hieman rasittava.. Mut varsinkin se pianosoolo on hieno, printtasin nuotit netistä ja opettelin niin paljon ku mahollista.. Sitä yhtä osaa, siitä aika lopusta en ainakaan kyl osaa, kun ei sormet meinaa ylettää tai riittää, enkä oo pianotunteja ikinä ottanut..

Ehkä mä sen johonkin puoleen väliin osaan soittaa? En osaa sanoa...

vkarper
5.2.2004, 10:52:50
Ärsyttää kun se kamala battle theme rikkoo aina (useimmiten) hyvän musiikin, onneks joissain paikoissa battle theme ei kumminkaan soi (Zanarkand ruins tulee ekana mieleen). Muuten ihan hyvät musiikit, mutta kuten joku/jotku jo sano niin tuntuu että samat kipaleet toistuu useammin ku laki sallii. Ja välillä tuntuu myös että sitä ei oo tarpeeks, liian monia paikkoja joissa ei soi minkäänlaista musaa.

Zatyyr
6.2.2004, 18:02:37
Aika ala-arvoista pimputusta, kun ottaa huomioon mitä kys. säveltäjä on taannoin saanut aikaan. Sama FF IX:in kanssa.

Rune
6.2.2004, 19:12:25
Originally posted by Zatyyr
Aika ala-arvoista pimputusta, kun ottaa huomioon mitä kys. säveltäjä on taannoin saanut aikaan. Sama FF IX:in kanssa.
Mutta toisaalta Nobuo uematsu on tehnyt FF X:n musiikeista vain murto-osan, ja näihin kuuluivat muistaakseni ainakin Suteki da ne ja to Zanarkand. Niistä kahdesta muusta säveltäjästä en oikein tiedä, mitä he ovat tähän mennessä tehneet. Nobuo on säveltänyt yksin FF I-IX:n musiikit, ainakin minun tietääkseni, aivan kaikki. Elikkä pitää hänelle silti nostaa hattua, vaikkei jaksanut enää X:n niitä kaikkia tehdä.

wad3
10.2.2004, 11:08:45
Mun mielest noi FF X:än musat on hyviä. Ite pidän eniten otherworldista. =D

Muuten, osaan soittaa sen 'To Zanarkand' biisin melkee jo kitaralla :)

Mashimaro
10.2.2004, 12:19:57
Mä en tiiä liittyyks tää nyt ihan asiaan mut on tällanen FF musiikki sivusto.
http://www.ffsymphony.net/home.htm
Siel on midejä, nuotteja ja n. viikottain vaihtuva MP3.
Kannattaa käydä, hyvä sivu..

CyberMan
10.2.2004, 16:58:07
Eihän nämä X:än musiikit haittaa mutta kyllä se vähän upea ärsyttäämään kun tulee koko ajan samaa musaa esim. Battle theme omega dungeonis koko ajan pyörii sama musa.

yuna89
13.2.2004, 14:05:15
siinä biisissä suteki da ne opettelitko ne sanat japaniks vai englanniks?

Daial
13.2.2004, 15:28:45
Originally posted by yuna89
siinä biisissä suteki da ne opettelitko ne sanat japaniks vai englanniks?

[Onko tuo kysymys tarkoitettu kaikille foorumilaisille vai jollekin tietylle henkilölle?(siinä tapauksessa olisit voinut quotettaa). Jäi vähän epäselväksi. Editoi hyvä ihminen nyt mielipiteesi.]
Minä en ole nähnyt/kuullut kappaleen sanoja englanniksi, mutta japaniksi osaan joten kuten kertosäkeen ja hiukan alkua. Eräs hyvä ystäväni osaa koko kappaleen.

Jaahas, minulle jäi FFX:n musiikista mieleen To Zanarkand, Yuna's theme ja Suteki Da Ne, joka on aivan älyttömän hyvä biisi, mihin kipaleen nimikin viittaa (englanniksi Isn't it wonderful?). Tosin niitä viulunvingutuksia olisi voinut hiukan rajoittaa, muuten tykkäsin. To Zanarkand kosketti minua heti ensimmäistä kertaa kun kuulin sen. Se on jotenkin surumielinen ja koskettava (tarkoittavatko nuo adjektiivit samaa asiaa?).
Battle theme jäi vaivaamaan mieltäni. Siinä ei ole yhtään...persoonallisuutta. Pelin loppupuolella se alkoi jo kyllästyttää. Paikkojen musiikit toistivat itseään, mutta Thunder Plainsin musiikki oli ihan mukava. Pahimmasta päästä mainittakoon Luca.
Ääk! Miten minulta unohtui Hymn of Fayth(Song of Prayer) tuolta alusta?! Hyvä kappale sekin, mutta miten minulle tulee mieleen joku virsi... mutta se on varmaankin tarkoitus, kun se on tämän Yevonin ja temppelien sekä uskon osoittamisen themeä.

yuna89
15.2.2004, 7:54:24
Mun mielestä ffx:n biisit onnn hyviä ja sopii tunnelmaan. Mutta esim. attack biisi ei sovi pidemmän päälle... alkaa kyllästyttämään.

ps. mistä ton hymn of faithin löytää? en oo pelannu sitä vielä läpi.

Braska
15.2.2004, 9:44:35
Originally posted by yuna89
Mun mielestä ffx:n biisit onnn hyviä ja sopii tunnelmaan. Mutta esim. attack biisi ei sovi pidemmän päälle... alkaa kyllästyttämään.

ps. mistä ton hymn of faithin löytää? en oo pelannu sitä vielä läpi. Ai mistä sen löytää pelissä vai netissä?Pelissä se soi siellä temppeleissä.En kyllä tiedä mitään hyvää sivua missä se olisi... Sen nimi on myös Song of Prayers.
mutta Jecht battlen musiikkiSe on muuten otherworld.Ja loistava kappale onkin. :)

Minullakin on To Zanarkand soittoäänenä.Minusta kyllä FFX:än musiikit olivat mainiot. :) Kyllä nousi ihan tunteet pintaan kun katsoin loppu demon.

M1green1
28.2.2004, 15:32:54
Minusta Final Fantasy 10:ssä on hyvät musat.Pidän varsinkin To Zanarkand ja Challence musiikit ovat aivan sairaan hyviä!!!.Tappelu ja lopari musiikit olivat ihan mukavan kuuloisia ihan alussa,kun aloitin pelin, mut sitten sitten kyllästyin niihin aika nopsaan.Samoin Lucan ja muihin kylien musiikkeihin.Mut ei ne sentään kummiskaan ihan äärimmäisen p*skoja ole.Minusta kummiskin on FF6:ssa,FF7:ssa,FF8:ssa ja FF9:ssä on paremmat musiikit kuin FF10:ssä.

Bubba
1.3.2004, 8:34:43
Noh...FF 8 on huippu musiikit...ainakii se "Tower" musiikki. Mutta on kympissä nyt hyviä esim. se mikä tulee ottelussa Braskaa vastaan. Mutta mielummin kuuntelisin Children of Bodomia sen Biltz pallo musiikin tilalla.

Sitte kun kuolee: I hear the first sets going by
Watching myself slowly die. Eli bodomia =)

Olipa hauskaa...sitte kun minä pääsen tekemään musiikin peleihin nii...

Antza
1.3.2004, 13:36:20
Originally posted by Bubba
Noh...FF 8 on huippu musiikit...ainakii se "Tower" musiikki. Mutta on kympissä nyt hyviä esim. se mikä tulee ottelussa Braskaa vastaan. Mutta mielummin kuuntelisin Children of Bodomia sen Biltz pallo musiikin tilalla.

Sitte kun kuolee: I hear the first sets going by
Watching myself slowly die. Eli bodomia =)

Olipa hauskaa...sitte kun minä pääsen tekemään musiikin peleihin nii...

Mitäköhän kohtaa tarkoitat tuolla "kympissä nyt hyviä esim. se mikä tulee ottelussa Braskaa vastaan". Muistaakseen siin ei oo mitää matsii Braskaa vastaa, korjatkaa jos olen väärässä.

Children of Boodomia Final Fantasyyn :ooh: , et voi olla tosissas. Siis se ei sopis yhtään niihin, laittaa mielummin toosast pois äänet ja laittaa taustalle soimaan levyn. Muuten kaikki ff:vien pelaajat joutuisivat kuuntelemaan samaa roskaa(on se aika hyvää, muttei ff:vään), ja kaikkihan ei tykkää sellasest musast.

Jubei
1.3.2004, 13:38:58
Mitäköhän kohtaa tarkoitat tuolla "kympissä nyt hyviä esim. se mikä tulee ottelussa Braskaa vastaan". Muistaakseen siin ei oo mitää matsii Braskaa vastaa, korjatkaa jos olen väärässä.
Pieni offtopic: Sanooko braska finalaeon mitään?

Matt
12.3.2004, 16:08:36
Niin se vain on. Tietty tunnelma siitä tuntuu puuttuvan(Verrataan nyt vaikka Final Fantasy VII:aan)
Esim. Pomon teema on aika onneton(Se ei vain kolahda),
Temppelien musiikit ottavat hermoihin joskus... tietty ytimekkyys puuttuu.

Onhan se hiukan sääli, sillä kyllä kymmenennettä osaa tahkoaa
ihan mielellään(paitsi ehkä blitzballia), vaikka siitä puuttuu myös klassinen maailmankartta ja tietty vapaus...

Toivottavasti Final Fantasyt kuitenkin saavat jatkossa hiukan parempia musiikkeja kuin kympissä.

(Aina ei voi voittaa Nobuo!)

Griffin's Heart
21.3.2004, 8:34:10
Minusta FF IX:ssä on parhaat musat koko Finaleiden historiassa. Siinä on tunnelman mukaan vaihtelevia musiikkeja.
Kun aloitin pelaamaan niin se ensimmäinen näyttö "Listen to my story..."-hommelissa oli niin haikee musa että!.
No katsoin sen joskus myöhemmin uudestaan kun olin aloittamassa uutta peliä ja kun Tiduksen olisi pitänyt alkaa puhumaan niin siihen tulikin vain se teksti, eikä peli mennyt eteenpäin. :blah:
Otin restartin ja menin johonkin vanhaan tallennukseen jossa olin airshipissä. Kun yritin puhua Cidille jotta pääsisin lentämään Monster Arenalle pettyneenä siitä etten voinut aloittaa uutta tallennusta niin kun Cid puhui tai sen ainakin olisi pitänyt puhua niin siihen tuli vaan tekstiä. Ainoo ongelma on kun jonkun hahmon pitäisi sanoa niin siihen ei tuu ääntä. Esim. Monster Arenalla ei ole ongelmia kun se ukkeli siellä ei puhu mitään "ääneen". Peli oli ostettu jostain divarista mutta se oli uusi. (sain sen 23€ :D ) Aiemmin se oli toiminut moitteettomasti. mutta nyt kun oltiin pelattu sillä jotain 150 tuntii se alkaa jumittaan. Missä vika?

Darkoth Windark
26.7.2004, 18:25:53
Jotkin kappaleet alkavat ärsyttää heti, kun ne kuulee. Joitain taas haluaa kuunnella loputtomiin esim: music sphere Zanarkand ja (Ja mikä se nyt taas olikaan? No jaa...) se zanarkand theme, ensimmäisen movie spheren musa(Hitsi, kun sitä ei ole music spherenä :prkl: ) ja seymour nelosen musa.

Grove
26.7.2004, 19:34:57
Yksinkertaisesti parasta Final Fantasy musiikkia. Kaikki musiikit ovat loistavia, mutta yksikään niistä ei vedä vertoja.... Otherworldille! Olen edelleenkin sitä mieltä, että se on paras musiikki mitä on FF:ssä kuultu. Ikinä tosin en olisi olettanut, että jotain sen tapaistakaan tulisi Nobuo Uematsulta FF:iin.

Toiseksi paras kappale on hieman herkempi eli se joka soi siinä aivan alku näytössä joka tulee aina kun käynnistää FFX:n ja siellä Zanarkandin alussa. Nimeä en tiedä, mutta se on minusta ihana herkkä ja sopii kyseiseen hiljaiseen hetkeen.

Roskapussi
26.7.2004, 19:41:43
Jotkut kappaleista ovat todella hyviä. Tosin osa taas oli todella ärsyttävää pimputusta, jotka kävi hermoon. Temppeleissä oli esimerkiksi ärsyttäviä kappaleita.
Mutta olihan siinä sitten hyviäkin, kuten vaikkapa Yunan theme tai vaikkapa Otherworld. Otherworldin tapaista vähän rankempaa kappaletta en kyllä FF-peleihin ihan ensimmäisenä odottanut, mutta hyvinhän se toimi. Alkuvideoon se sopi kuin nenä päähän. :)

FFIX:ssä oli kuitenkin paremmat musiikit... ^_^

Leon
26.7.2004, 19:44:00
Olihan se ihan hyvää. Ei ehkä kuitenkaan FFVI-XI:n tasoa, mutta hyvää silti.
Erityisesti alkutunnari (mites se nyt niin :)) ja se rukous hymni ansaitsevat kunnianosoituksen. Taaskin Braskas Final Aeonin musiikki on aivan hirvittävä kun siihen on lisätty se laulu. Se pilaa koko taistelun tunnelman. JA kun se laulu ei edes kuulu kunnolla ;(. Muutenhan Otherworld on hyvin soitettu.

Yleisesti ottaen Final Fantasyiden musiikit ovat parasta laatua peleissä. Ainoastaan Metal Gear Solid 2:sen alkutunnari yltää Final Fantasyiden musiikkien tasolle.

mogvisti
27.7.2004, 4:47:13
Mahtavaa musiikkia, ehkä parasta mitä FF:issä on koskaan kuultu. Alussa soi kaunis pianoversio "To Zanarkad" kappaleesta, joka ei vielä silloin herätä suurempia tunteita, mutta pelin läpi pelattuaan se tuntuu tunteikkaamalta kuin alussa. Peleissä on sellaisia kummia piirteitä, että jos joku vaikka kuulisi ensimmäisen kerran tämän kappaleen, niin hän vain ihmettelee miksi toinen kuuntelee sitä tippa linssissä. Musiikkiin vain liittää automaattisesti jonkin kauniin kohdan joka on tapahtunut pelissä, ja siksi se tuntuu niin kauniilta. Ja onhan musiikit muutenkin loistavia.

Ja sitten kauniin alun jälkeen siirrytään peliin. Hieman pelattua alkaa soimaan "Otherworld", joka on ehkä yksi parhaista FF:issä kuulluista musiikeista. On menoa ja toimintaa. Nobuo ylitti itsensä :up: .

Ja sitten sitten pelin kuluessa kuullaan koko ajan yhtä hienosti tehtyjä kappaleita, joihin on todella panostettu. Kaikkien FF:ien valtit ovatkin juuri loistavat musiikit ja mahtavat tarinat.

Mutta FF X:ssä Nobuo Uematsu todella on ylittänyt itsensä ja jälki on sen mukaista, eli taidolla tehtyä ja kaunista!

The Noob
7.8.2004, 15:21:47
No ensinnäkin final fantasyjen musiikit ovat rakkaita korvilleni. Mutta palataampa aiheeseen eli FFXän musat. Alku demon musiikki viottaa jo korvat ja blizball musiikista ne särkyvät :P otherworld alkaa ottaa jo päähän kun se pauhaa vikassa pomossa jota koitin aikanaan 50 kertaa. Parhaita musiikkejani mielestäni ovat 4 seymor (en tiiä nimee) ja auron theme lisäksi on muita musiikkeja joista pidän mutta äskeiset olivat suosikkejani.Lisäksi kuuntelen FF midejä joka päivä täällää FF finis :)

toivottavasti tää ei menny ohi aiheen tai huonosti :huh:

Velvety
15.8.2004, 12:22:22
Kyllähän nuo Final fantasy X:n musiikit ihan kuunneltavia ovat.

- Hymn Of The Fayth
- Yuna's Theme
- Suteki Da Ne
- Rikku's Theme
- Lulu's Theme
- To Zanarkand

Tuossa parhaimmat. Perusteluna olkoon, että ne ovat kaikki hyvin hienoja kappaleita ja pidän niistä sävelmän takia ja muutenkin ne tuovat tunnelmaa peliin. Ne kuvaavat hyvin tarinan henkilöitä ja itse tarinaakin, siksi ehkäpä pidänkin niistä, tiedä häntä.

Joo, sekavan oloinen viesti taas, vai?

Johnny B.
21.8.2004, 0:18:07
Pakko kyllä kehua Otherworldia, todella rohkea ja onnistunut veto - ainoat miinukset tulee turhasta konemaisuudesta; örinä olis saanut olla kunnon örinää ja muutenkin biisi menee turhaksi hempeilyksi ajoittain (huom. en tarkoita mitään göteborg -rääkymistä). Lisää Agressiivisuutta biisi kaipaisi ilman muuta kaipaisi.

Offtopikkia:

Millatten vastaanoton Other World on muuten yleisesti saanut? Ihan mielenkiintoista tietää, jospa tällästä kuultaisiin vastaisuudessakin?

//e: Onko Rammstein siis tämän Otherworldin takana? Toiset tuntuu sanovan ei, toiset juu.

Part II: Tähän mennessä olen löytänyt biisistä kaksi eri versioo, ensin löysin version joka kesti 2:10 ja myöhemmin toisen joka kesti 3:15. Onko tämä jälkimmäinen nyt se oikean pituinen versio?

Razakin
21.8.2004, 10:49:12
//e: Onko Rammstein siis tämän Otherworldin takana? Toiset tuntuu sanovan ei, toiset juu.

Part II: Tähän mennessä olen löytänyt biisistä kaksi eri versioo, ensin löysin version joka kesti 2:10 ja myöhemmin toisen joka kesti 3:15. Onko tämä jälkimmäinen nyt se oikean pituinen versio?
Kappaleen on säveltänyt Nobuo-setä itse ja sen on laulanut Bill "xtillidiex" Muir ja lyriikat on kirjoittanut Alexander O. Smith. Ja noista tuo 3:15 versio on se pelissä soiva ja Final Fantasy X OSTilla (http://www.chudahs-corner.com/soundtracks/sscx10054.html) soiva versio, ja tuo 2:10 versio on FF X:n promolevyllä (http://www.chudahs-corner.com/soundtracks/ff10promo.html) oleva editversio. Eli kummatkin ovat käytännössä oikeita versioita.

Necrofobia
21.8.2004, 20:41:36
Olin suorastaan pettynyt kymmenennen osan musiikeihin. Ne eivät iske samalla tavalla kuten esim kutosen musiikit.

Kympin kaikki musiikit muistuttavat toisiaan jollakin tavalla joten ne alkaa ottamaan päähän ennemmin tai myöhemmin. Viimeistään toisella pelikerralla. Taistelu musiikki eniten, samaa ärsyttävää junnausta taistelusta toiseen ja kun taisteluista on niin paljonkin.

Boss musiikit ovat yleensä olleet finaleiden parasta antia mutta tässä osassa sekin on surkea. Yksi hyvä kuitenkin on, se viimeisen Seymourin taistelu-musa, selvästi Nobuon käsialaa. No, musiikit ovat varmaan juuri siksi huonot koska Nobuo ei ole niitä yksinään tehnyt.

örinä olis saanut olla kunnon örinää Itsekin huomasin tuon "orinän" amatöörimäisyyden ja juoppa-kaltasuuden. Juuri se tekee Otherworldista niin lapsellisen biisin. Ei todellakaan hyvä, jos örisevät niin tekisivät sen kunnolla prkl :prkl: .

Pelagia
22.8.2004, 10:46:59
Pidän kovasti.
Erityisesti pidän To Zanarkandista, Hymn of the faythistä ja Auronin themesä

Samoin joittenkin taistelujen musiikit ovat hienoja. Esimerkiksi olikos se nyt Yunalescan taistelun musiikki on todella hieno. (Olikos se nyt se, vai jokin muu?)

Otherworld on minusta hieman hassu, mutta pidän siitä silti. Vaikka ei minulle kyllä tuommoinen hevi(?) kolahda.
Muuten, jossain vaiheessa sitä laulua kuulostaa, kuin Auron puhuis. mutta sehän taas ei kuulu mulle. (siis unohtakaa.)

Koko pelissä ei ole kappaletta, josta en pitäisi ainakaan vähää

Onhan muissakin FF:issä hienoja musiikkeja. Mutta jotenkin en osaa päättää, että missä FF:ssä on parhaat musiikit. Silti pidän vatavasti FFX:n musiikista. Luultavasti kymppi vie voiton.

Amira
22.8.2004, 13:16:25
Kyllä ne kympin musat ovat ne jotka on porautunu kunnolla soimaan mun päässä. Se on välillä oikeastaan ärsyttävää :eh: Mutta pidän todella paljon Zanarkandin biisistä Ja Suteki Da Ne-kaan ei ole ihan kamala ^_^ Yleensä en kamalasti huomioi musiikkeja joissa kukaan ei laula, aivoni eivät rekisteröi sitä musiikiksi. Ellei se sitten ole joku todella kaunis kappale. Kun pelaan radio tai mankka soi yleensä, joten en kamalasti sitten ensimmäisen pelikerran jälkeen kuuntele pelin musaa, mutta kyllä se kympin musat ovat parhaat. :) Se joku surullinen taustamusiikkikin on aivan ihana, en muista sen nimeä mutta se soi aina välillä taustalla.
Blitzball musa on vähän ärsyttävä välillä, mutta jotenkin kuitenkin pidän siitäkin :D Joten ei valittamista täällä.

karpo90
1.9.2004, 18:23:35
Tulin-katsoin-innostuin, kun näin tämän thredin ja huomasin, etten ollut kirjoittanut siihen. Juu niistä musiikeista... Ihan kelpo tavaraa, ja Otherworldkin on mainio. siitä O-wolrdista sen verran että kukahan tuon kyseisen laolon esittää. Ehkä joku on jo laittanut sen tänne alueelle, mutta sen tarkastamiseenhan menisi vaikka kuinka kauan, enkä viitsi pitää kieltäni kurissa!

Kivaa musaa ja taistelutkin menevät kalloon suotuisasti musiikin tahdissa. Paremmat on musat, kuin esimerkiksi X-kakkosessa. Kakosen samplattu( luulen niin)musa ei iske, koska vanha kunnon pianobiitti sopii tällaiseen RPG.genreen. To Zannarkand on aivan mahtavaa kuunneltavaa, koska se on niin, sanoisinko sentimentaalista musaa. Aina kun alan hyräilemään Zannarkandia, tipahtaapi tippa linssiin. Zanusta(to Zannarkan) poikkeava Otherworld saa taas hevitys reflat tulistumaan. Aina kun kuulen Tämän biitin, alan heilua sen tahdissa.

Niin että yhteenvetona kympin musiikista antaisin... *rummunsoittoa...
8½!!! Miksi? Siksi että kymoin musiikki poikkea hitusen vanhasta kunnon orkestraalisesta( kirjoitinkohan oikein?)pianon rämpytyksestä. Aah sitä Final Fantasyn kulta-aikaa...

Weirdo
7.11.2004, 22:12:46
Pelissä toimii kohtuullisesti - ämppäreinä taas vaan muutamaa jaksaa kuunnella, tosin eipä mulla näistä ole ladattunakaan edes puolia. Harmi vaan, että X on ensimmäinen FF missä näitä voi kuunnella myös pelissä milloin haluaa, esim. VII ja VIII olisi ehdottomasti tarvinnut saman mahdollisuuden.

Musiikit jäi liikaa ääninäyttelyn varjoon - joka oli jo sellaisenaan huonoa - ja ne eivät oikein onnistuneet korostamaan tapahtumia edeltäjien malliin. Seymourin teemat on varmaankin pelin parhaita, myös Revealed Truth hoitaa hienosti sen FFX:n ehkä merkittävimmän lässynlässyn-kohtauksen, mutta mutta - paljon muuta maininnan arvoista ei sitten ole. Otherworld on jotain wannabe-heviä, ei iske tollasenaan ainakaan minuun, ja aluksi hyvältä vaikuttanut Someday the Dream Will End toistaa liikaa itseään. Tohon kun vielä lisätään tylsät taistelumusiikit, on pettymys kyseessä. Ei X:ssä ole samanlaista tunnetta kuin PSX:n Finaleissa, vaikka niistäkin viimeisin oli jo vähän heikompi tuotos (tosin riippuu ihan mihin vertaa).

Musiikkkeja ei kyllä kierrätetty liikaa, mutta siltä se vaikutti, kun musiikit oli paikasta toiseen yhtä tasapaksua ja kuulosti aika yksipuoliselta. Onneksi seuraavassa FF-pelissä on yksi pääsäveltäjä - ja toivottavasti myös kaikkissa muissa Squaren tulevissa peleissä (on se sitten kuka tahansa) - joka tekee pääasiassa kaikki musiikit, noista X:n musiikeista kun ei saa kunnolla otetta. Eli ei X:n musiikki huonoa ole, muttei se kyllä sen enempää ole hyvääkään.

E//perkele kun aina sekotan sen At Zanarkandin Someday The Dream Will Endiin. (en keksinyt muutakaan tapaa, joten käytin sitten eri värisävyjä).

Darkoth Windark
2.12.2004, 18:54:43
Nobue Uomatsu on taas osoittanut kyntensä. Mielestäni kympin musiikit ovat sarjan parhaita. Biiseistä parhaimpia ovat Zanarkand, Moment of truth, se kappale, joka tulee kun mennään Zanarkandiin ja Otherworld (Vai mikä se nyt onkaan joka tulee ekassa movie spheressä) Musiikeissa on tunnelmaa. Itse olen tyyppi joka pitää tunnelmallisista biiseistä ja kunnon renkutuksesta esim Otherworld. Ensimmäisen kerran kun kuulin tämän biisin ja olin silloin toisessa huoneessa ajattelin että tämähän on niin hyvää musaa että artistin levy pitää ostaa heti! Kun menin huoneeseen jossa pelattiin kymppiä hämmästyin, miten pelissä voi olla tämmöistä musiikkia. Taistelumusiikista en ole pitänyt, se on aivan kamalaa. Olen tietsikkaani imuroinut Otherworld kappaleen ja Last battle kappaleen

Choco&Mog
10.1.2005, 17:02:25
No, täytyy sanoa että se on mahtavaa musiikkia! yhdestikin jäin tahallani seisomaan paikalleni kuunnellakseni musiikkia (Besaidilla, olin ettimässä dingoja monster arenalle). Ja sitten, jos pitäisi antaa arvosana koulun asteikolla niin äksän musiikki saisi Ysi Plussan :prkl: ;) :lovetus: :P :huh: :D :eh: :( :) :cool: =) :eek: Hehee:)

Sananium
14.1.2005, 14:43:24
Kaikkien ff:ien musat ovat loistavia, mutta 7, 8 ja 9... Ah, niitä jaksaa kuunnella joka päivä 24 h. Kympissä taas musat ovat vähän "ei niin Final Fantasyjä". Eli ne ovat menneet liian paljon turhan kikkailun ja tylsien pilu-pilu-pei -tyylille. Taistelumusa on kyllä yksi nobuon parhaista taistelumusista. Jos esim. jökkäät junnaamaan johonkin kohtaan kympissä ja koulutat hemmojasi satunnaistaisteluissa, alkaa jo sama musiikki kyllästyttämään (ainakin pelin alku/keskivaiheissa jolloin maailmankartalle ei pääse). Musiikin parhaimmistoa on loppumusiikki ja Suteki Da Ne. Onhan ne kympin musiikit ihan ok ff laatua mutta toivotaan että nobuo saadaan takaisin squarelle töihin (jos nyt olen ajan tasalla...). En varmasti osta yhtäkään final fantasyä jos jokin brittipoppari tekee peliin musat (esimerkki).

freya™
20.1.2005, 15:18:29
FFX:ssä ON melkosen hyvät musat, toisiks parhaat mielestäni, FFVII:n jälkeen. FFX:ssä musiikkiraidat on vielä erittäin hyvän laatuset, FFVII:ssä ne on pikkasen kuppasen kuuloset (mut ei se kyl haittaa, jepajee) :eh: ...

Parhaat biisit FFX:
- Seymour Battle (se viimenen, Inside Sin)
- Path of Repentance (Via Purifico)
- Decisive Battle (Yu Yevon, finaali battle)
- Attack (tulee parissakin kohtaa)
- Summoned Beast Battle (olisko toi se ku Jechtii vastaan painitaan, en oo iha varma)

Noissa on aivan mahtavat urut ja ne on muutenkin dynaamisia, varsinki noi Battle-loppuset :lovetus: ...

Woomera
31.1.2005, 8:48:13
Hyvät musat on kympissä. Huolestuttaat noi XII:sta musat, kun oon joitain niitä kuunnellu eikä ne oo lähellekään yhtä hyviä kun monissa muissa FF:ssa, tosin ne on kyllä aika erillaiset, ne kyllä muistuttaa jotenkin VIII musiikkia, en osaa kuvailla miten =) . En tiä onko yritetty vähän liiankin hienoo matskua saada aikaan :huh: .

Barret
2.2.2005, 7:50:11
Minustta FF X musiikki on ihan hyvää mutta yhden miinuksen saa X:sän Blitsball musiikki Otherworld koska minä en voi ainakaan kuunela tuota hirväää rääkymistä ja kurkun pohjaltta otetua musiikia. No kaiken puolin X: sän musiikista jää ihan hyvä maku lukuun otamatta edellä mainitua kapaletta. Joten jos koulu arvosana pitäisi antaa niin siloin se olissi 8 puoli.

ascalon
3.2.2005, 18:48:12
Itse en tykkää kovinkaan paljon FFX:n kappaleista. Jokseenin tylsiä ja mieleenpainumattomia pimputuksia, kilinöitä kalinoita ja ulinoita. Ainoastaan Zanarkand Ruinsin kappale ansaitsee manininna. Muut hieman esiin nousevat ovat loppujen lopuksi aika vaisuja kappaleita. Ne eivät ole energisiä, kauniita koskettavia tai muuten vaan vetäviä. En minä silel mitään voi, kun en tykkää.

Cloud_Strife
5.2.2005, 15:13:34
No menetteleehän musiikki, mutta kyllä heti huomaa että peliin ei ole tehnyt musiikkia NOBUO UEMATSU.
Pelissä on pari hyvää kipaletta, mutta jos musaa haluat kuunnella osta IX

Liquid
5.2.2005, 17:15:01
Itseasiassa Uematsu on säveltänyt kappaleita FFX:ään.

Sakke
7.2.2005, 22:45:47
Taítaa olla jo neljäs kerta, kun kirjoitan tän, miks mun viestei koko ajan poistetaan?!

Täs silti (jälleen kerran) listani:
To Zanarkand, rauhallinen, mutta tosi hyvä biisi. Osaako kukaan soittaa sen pianolla?
Yuna's Theme, duuri versio kappaleesta Someday The Dream Will End
Someday The Dream Will End, erittäin hyvä biisi.
Suteki Da Ne, sama asia oikeastaan, kuin kaks edellistä. Heh
Assault, todella nopea ja aktiivinen kappale. Yksi elokuva "The Red Carpet" tekee tästä juuri tosi hyvän.
Auron's Theme, ei voi muuta sanoa, kuin ainutlaatuinen!
Nobuo Uematsu on mahtava mies! Long Live Nobuo!

Nuble
20.2.2005, 16:29:46
Erittäin hyvät musat pidän ite siitä blitz ballin musasta ja näistä

Attack:niin hyvä tempoisa
Boss batle: hyvä tempoisa
Mush room rock road:kiehtova
Se ihmeen jossa lauletaa: parempi ilman lauluu

X-2 musat on kauheita mutta siitä ei oo kyse nyt

Shagohod
20.2.2005, 18:13:58
Kokonaisuutena FFX:ssä on erittäin hyvät musiikit.
To Zanarkand ja Suteki da ne ovat todella kauniita kappaleita ja melkein tulee kyynel silmäkulmaan kun niitä kuuntelee.
Myös Yuna's theme, Spiran scenery ja The Prelude ovat todella hyviä. Puhumattakaan Otherworld:sta.
Battle theme ei mielestäni ollut niin hyvä. Jotenkin se vaan oli sellaista tasapaksua taustamusiikkia, joka ei jäänyt päähän soimaan. Toisin kuin edellisissä Finaleissa.
Seymour battleissa olikin sitten ihan hyvät musiikit.

Sakke
26.2.2005, 10:45:20
Tulipa muuten mieleen, että monet kappaleista perustuvat joko Suteki Da Nen tai To Zanarkandin melodiaan. Arvaan kuitenkin, että hyvin moni on sen huomannut jo aikoja sitten, mutta teki vain mieli ilmoittaa.

Irvy
28.2.2005, 12:52:55
Omasta mielestäni ffX:sässä oli aika mukiin menevät musiikit.Niitä oli lepposa kuunnella kun pelas paitsi kun on hakannu bltzballi:ia noin 150 voitettua ottelua niin se vähän risoo.No eipä muuta noista kappaleista voi oikeen sanoo.Yhet parhaimmat musiikit mitä ff peleissä on ollu.

#S#
28.2.2005, 13:41:17
Hienojahan ne on.Ite osaan jopa soittaa joitakin sävellyksiä mm.pianosta.Välillä tuntuu,et se musiikki vaan tursuu ulos korvista ja silmistä,kaikkialta.
Useinmiten mulla jää jotkut ff:ien musiikeista soimaan muistoihin ja se on kaunista.
En esimerkiksi voinut unohtaa sitä unohtumatonta kesää 01,kun opin soittamaan ff-9:in melodies of lifen.Se on jäänyt muistoihin leijaamaan ja se on kaunis kappale.
Myönnän,että se säveltäjä,jonka nimeä en nyt muista :D on kyllä osannut hommansa,sillä jokaisessa pelin kohdassa musiikki on juontanut kyllä hyvin juurensa.I'm so proud of that...

Reiko
23.3.2005, 7:00:58
Useat kappaleet ovat sellaisia joita ei kehtaa paria kertaa enempää kuunnella.
Mutta Suteki da Ne, Zanarkand, Otherworld, Fleeting Dreams, Assault....loistavia kipaleita. (en tiiä onko Uematsun) Mutta kummiskin, jotkut kappaleet, esim. Ending Theme on kaunis, mutta ilman koko demoa, se ei ole mitään siihen verrattuna. Musiikit on osattu valita juuri oikein oikeisiin kohtiin, ja se tekee FFX:stä lempi FF:ni.

WonderAndy
23.3.2005, 10:59:59
Ei tässä niin paljoa hyviä kappaleita ole kuin muissa Fantasyissa, mutta kyllä näitäkin jaksaa kuunnella jonkin aikaa. Suosikkejani ovat: Otherworld ja Suteki Da Ne. Molemmat ovat laulettuja ja hyvä niin. Noita musiikkikappaleita en kuuntele niin mielelläni, mutta To Zanarkand on kerrassaan loistava kappale.

Sitron
26.3.2005, 18:45:33
Mun mielestä se musa on ihan hyvää, hieman kyllä ärsyttää kun niitä haluaa kuunnella lucassa että jollakin kappaleella saattaapi ollappi muutama eri nimeä...
Mutta ihan hyvää ff kamaa..

Shekil
4.4.2005, 16:11:43
Final Fantasy X:n musiikit ovat erinomaisia, mutta eroavat melkoisesti edeltäjistään. Uematsu on saanut tehtyä tähänkin Final Fantasyyn erinomaisen soundtrackin (jonka häpeillen myönnän warettaneeni), jonka kappaleita jaksaa kuunnella (toisin kuin esimerkiksi Final Fantasy VI:n taistelumusiikki, jonka kuunteleminen on sama juttu kuin tökkisi neulalla silmiin).

Pelin taistelumusiikit ovat hyviä. Tavallinen Random Battle-musiikki on virkistävä eikä siinä kuulu alussa sitä vanhaa tuttua "didididididididi"-sointua. Siinä on meininkiä. Enemy Attack (eli siis kappale joka soi Bossia vastaan taistellessa) on yksi pelin parhaimpia kappaleita. Yksinkertaisesti jokainen soitin on valittu täydellisesti eikä tunnelmaa puutu. Boss-kappaleista myös Clash (eli siis ns. "Major Bosseja" vastaan taistellessa, kuten Seymour Flux ja Yunalesca) on erinomainen, se on kaaottisempi ja ahdistavampi kuin Enemy Attack. Sopi muuten täydellisesti Yunalescalle. Seymour Battle on ihana, kuuntelen sitä monta kertaa putkeen. Okei, jotkut kokevat sen ränkytyksen ärsyttäväksi, mutta minun korvaani se kuulostaa erinomaiselta. Sääli kuitenkin, että taistelu oli niin helppo, ettei musiikkia kerennyt kovin paljoa kuunnella. Otherworld... mitä tästä nyt sanoisi. Hyvä tunnelmanluoja välivideoissa, mutta taistelussa. ei näin, ei todellakaan näin. Toisaalta, kappale kuvasti Blitzballia ja sehän on Jechtille sopiva juttu. En tykkää kuitenkaan. Summoned Beast Battle on loistava. Mahtava remixaus Hymn of the Faythista on erinomaista kuunneltavaa. Täydellinen lähes viimeiseen Bossiin. Ja sitten, pelin viimeisessä taistelussa soiva Decisive Battle on upea. Kappale jotenkin onnistuu tiivistämään Final Fantasy X:n surumielisen teeman ja kaoottisuuden. Ihana, siitä se ei miksikään muutu.

Pelin alkuvalikossa soiva Summoned on hieno ja raikas kappale. Se kuvastaa FFX:n alun teeman itsestään. Hienoa. Pelissä pari kertaa soiva To Zanarkand on kaunis, mutta en jaksa kuunnella sitä kovinkaan kauaa. Peli alkaa virkistävästi vanhalla tutulla Preludella. Kappale kuulosti jotenkin oudolta. En tykännyt. Lopulta päästiinkin vähän mojovimpiin tunnelmiin Otherworldin siivittämänä. Ensimmäistä kertaa örinää, josta pidin. Kuulosti aivan japaniksi laulavalta Rammsteinilta. This is Your Story on ihan hyvä, jokseenkin melko mitäänsanomaton kappale. Kaunis kuitenkin. Cloister of Trialseissa soiva kappale on hirveä. Kamalaa rynkytystä alusta loppuun. Urgh, ja joku vielä kuuntelee sitä vapaaehtoisesti... Kuitenkin, suorastaan armastan (ei mitään rakastan) esimerkiksi Kilika Woodsissa soivaa Silence Before the Stormia. Kaunis, ja jotenkin haikea. Upeeta. Ending Theme on hieno kokonaisuus, pelkka musiikkikin sai minut melkein itkemään pelin lopussa.

Phyuuh.

Miae
10.4.2005, 12:59:32
FF x:än musiikki on mielestäni tunnelmallistaja kaunista.
Ainakin useimmat....
Paitsi inhoan niitä cloister of trialssien musiikkeja. :prkl:
Niissä kyllä menee hermot...

Mutta kaikkein kauneimpia ovat varmaankin to Zanarkand,Besaid ja on niitä muitakin mutta en nyt juuri muista....
voihan noi tietty vielä muuttua kun en peliä ole vielä läpi pelannut...

Mutta kokonaisuutena toimiva ja tunnelmallinen.
Musiikit luo juuri oikeanlaisen tunnelman peliin. :)

Naruto
10.4.2005, 13:31:52
FFX:n musiikit ovat erinomaisia. Ne ovat raikkaita ja sopivat hyvin Spiran n. 90% vedestä koostuvaan maailmaan. Nobuo Uematsu on jälleen tehnyt hyvää työtä ja on selvästi etsinyt erilaisia suuntia soittimien saralla (piano on muuten yllättävän suuressa osassa).Pelin teemakappale, Suteki Da Ne (toiselta nimeltään Isn't it Wonderful?) ei iskenyt juurikaan. Naisen (oliko hänen nimensä Rikki?) ääni ulisee välillä ärsyttävästi. Kertosäe on kelpo tavaraa, mutta siitä ei sen enempää.

Suosikkikappaleistani voisin mainita ainakin Silence Before the Stormin, Enemy Attackin, Challengen (Shekil, taisit sekoittaa tämän FFX-2:n Clashiin?), Seymour Battlen, The Hymn of the Faythin, Otherworldin, Decisive Battlen ja Ending Themen.

Silence Before the Storm on kaunis kappale ja sitä kuuntelee mielellään. Imho se olisi sopinut paremmin Macalania Forestiin kuin Kilika Woodsiin. Enemy Attack on siis Bosseissa soiva musiikki. Erinomainen kappale, pidän varsinkin siitä - miten sen nyt sanoisi - kaoottisimmasta osasta. Challenge on siis, kuten Shekil sanoi, ns. Major Bosseissa soiva musiikki. Se on aika kaaottinen ja alkaa oikeasti pelottaa kun sitä kuulee. Seymour battle on L-O-I-S-T-A-V-A, siitä ei voi sanoa enempää. The Hymn of the Fayth on salaperäinen, valitettavasti pelissä kulutettu kappale. Otherworldissä on loistava laulaja ja kappaleessa on peräti melodia! O_O Decisive Battle lyö kultasuoneen. Hienoa, Nobuo-san.

Niin tai näin, FFX:n musiikit ovat mielestäni koko sarjan parhaimpia (FFIX pääsee kuitenkin lähelle).

Sir Edmund
10.4.2005, 14:24:52
Ovathan ne aivan kauniita kappaleita ja muutenkin sitä perinteistä Final Fantasy laatua, mutta minua eivät säväyttäneet mitenkään erikoisesti. Aika lailla tasapaksua ja eivät ole jääneet päähän soimaan koskaan. Suteki Da Ne on tottakai todella kaunis kappale, joka on tämän pelin ehdottomasti paras biisi.

Fera
27.4.2005, 15:35:05
Kauniita, keskinkertaisia ja huonoja kappaleita löytyy, totta kai. Rasittavimpia ovat se cloister of trialsin kappale. :prkl: Ottaa kyllä päähän. Lisäksi aloin nauraa Wakkan themessä, en pitänyt siitäkään.

Ihan hyvia ovat Auron's theme, Rikku's theme, Luca ja onhan niitä monia muitakin.

Kauniimpia ovat ehdottomasti Suteki Da Ne, Yuna's theme, Otherworld ja kaikkein haikein ja kaunein on se Mt. Gagazetin musiikki. :D En muista oliko se joku Servants of mountain tai jotain sinne päin. Mutta se on niin kaunis, varsinkin kun tapeltiin niitä ronsoja vastaan... Että nosti maasta todellakin ilmaan.

QuinT
21.5.2005, 9:37:07
Jotkut kappaleet ottavat päähän nyt liikaa kuten Cloister of Trials musiikki on aivan kamala..mutta kyllä sinne sekaan mahtuu vielä hyviäkin ja joitain voisin korostaa..

Otherworld:Nyt on vähän rankempaakin musiikkia saatu aikaiseksi
Auron Theme on myös todella hieno kuten myös Seymor battle.
Itselläni nuo ovat jääneet parhaiten mieleen.

Faust
21.5.2005, 9:50:21
X:ssä on hyvät musiikit, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Tyyli on kyllä muuttunut edellisistä Final Fantasyista melkoisesti, mutta se ei estä musiikkien olemasta hyviä. Uematsu on tehnyt loistavaa työtä. Parhaat kappaleet ovat ehdottomasti People of the North Pole, Silence Before the Storm, Decisive Battle, Seymour Battle, Someday the Dream Will End, Challenge, Otherworld ja Suteki Da Ne.

Sisko ja sen Sisar
21.5.2005, 17:14:52
Sisar: Oh, I simply LOVE Final Fantasy X!!! :love: Musiikki on tooosiiii hyvää. Paras kipale on mielestäni Auron's Theme sekä Suteki dane. (Isn't it Beuatiful?)
Ja sitten Viva Purificossa on iiihaanaa pianon pimputusta... Ja Hum of the Fayth, missä Tidus hyräilee, on ihan killeri!!! Rupeaa aina naurattaa kun kuulee sen. ;D Tietenskin myös originaali Hymni on hyvä. Tässä vaan mietin, kuka ihme voi säveltää NÄIN HYVÄÄ musiikkia.

pensu
23.5.2005, 19:23:00
Tykkään, tykkään! FFX:ssä on aivan upeat musiikit. Tosin, niin on kaikissa muissakin Final Fantasyissä. Mielestäni ehdottomasti parhaat musiikit kympissä ovat Via Purifico kuulostaa todella kauniilta, kun soi pelkkä piano, samasta syystä pidän myös Zanarkandista. Run!! on nopea ja "voimakas". The Trials on oikein vekkuli ja hauska, ja samalla jotenkin mystinen. :D A Fleeting Dreamista pidän, koska se on rauhallinen, muttei sitten ehkä kuitenkaan. Ihanan tunteellinen. Braska's Daughter on viimeinen, jonka mainitsen, ennen kuin kone sekoaa, vaikka haluaisin luetella tähän kaikki lempibiisini pelistä.

Jijoo
23.5.2005, 21:14:38
Pidän erittäin paljon X:n musiikeista. Lempikappaleeni on To Zanarkand. Minulle tulee aina siitä mieleen, että osaisinpa minä soittaa tuon pianolla. Kaunis ja tunnelmaa täynnä. Kuuntelen sitä kappaletta nytkin kirjoittaessani.

Otherworld on myös kova sana. Sopii loistavasti pelin alkuun. Katsoessani ensimmäistä kertaa videon, jossa soi Otherworld, tykästyin heti musiikkiin.

Black Abyss
24.5.2005, 19:17:18
FFx musiikit on loistavia!
vaikka pelissä oli silti vielä niitä kamalia pimputuskappaleita jotka repivät korvat
irti mutta onneksi niitä oli sentään vähennetty ja tehty parempia tilalle.hyvä!
ffx musiikit ei silti minusta eroa muiden ff:sien musiikeista oikein paljoa koska
kaikissa ff:sissä on ollut hyviä että huonoja.
Alkumusiikki eli at zanakard puri jo heti ekalla kerralla joten siitä eteenpäin tulevat olivat myös hyviä varsinkin "otherworld" joka sopi täydellisesti tiduksen blizzballiin sekä auronin kukkoiluun jonkun tolpan päällä.
voittoputki katkesi kuitenkin hirveään kilika metsäviisuun jota ärsytti hyvin paljon.

Harmonica
24.5.2005, 19:34:04
Kyllähän noita kuuntelee, mutta parhaatkin ovat vain ihan kiva-tasoa, eli eivät yllä vanhojen FF:ien tasolle. Tavallaan hyvä ettei Uematsu tee XII:hin enää musiikkeja, saa mies pitää vähän taukoa eivätkä uudet tuulet ole koskaan pahasta.

Candela
25.5.2005, 8:45:59
Rakastuin peliin het kun alkudemo alkoi pyöriä. Se musiikki iski syvälle ja vieläkin kuuntelen sitä huvikseni, samalla kun toiset valittaa etteivät jaksaisi taas katsoa alkudemoa.

Muutenkin FFX:sän musiikit ovat minusta hyviä. Osa on haikeita ja pidän niistäkin, mutta sitten löytyy niitä hauskoja yllätyksiä. Esim Zanarkand kipale oli minusta hauska, vaikka en ensin tykännyt. Ajattelin jotakin siihen suuntaan, kuin "Heviä? Höh!" Ei se kyllä ihan heviä taida olla, mutta silti...

Lempikappaleeni on varmaankin Moonflowin. Kun kuuntelee sitä, niin ainakin minulle nousee hauskoja muistoja mieleen. Minä pelasin sen samana kesänä, kun se ilmestyi ja se taisi olla aika kuuma kesä. Siksi se kai jäi mieleen. Tulen aina hyvälle tuulelle, kun kuulen sen kappaleen. :)

zZzMort_RaineyzZz
25.5.2005, 19:09:48
Mä rakastuin heti siihen To Zanarkandiin...
Oli pakko etsiä netistä nuotit ja opetella itse soittamaan... :D
Otherworld oli myös mahtava kappale.. [piti ladata netistä... ;D ]
Ja muitakin on tosi ´kiva kuunnellla..
Sitten esim, Auron theme kuulostaa ihan Auronilta..
Tai siis kunnelkaa sitä kappaletta, ni eikö heti tulekkin
mieleen Auron?

Delirium
25.5.2005, 19:17:40
Kaipa se niin on, että jokaisesta pelistä löytyy muutama absoluutisen LOISTAVA kipale, mutta myös kappaleita jotka ajavat pelaajapoloisen rajan yli....
Oma lempparini taitaa olla klisesitä kyllä Ffx tunnari. Se on niin ihana pianomusa....joka soi kyllä joka välissä taustalla aavistuksen muuttuneena....Toinen hyvä on Via Purifico (vai olikos se Infinito :huh: , toinen on ffx:ssä ja toinen x-2:sessa). Kuitenkin musiikki on hyvä. Nyt sitten vähän offtopicia, mutta mitäs mieltä ootte vastaavasti x-2:sen musiikeista. Itse tykkään, vaikka kyllä ne hitusen liian popahtavia on. Ainakin Thousand Words on ihan hyvä, vaikkin aika nyyhkyteini kipale. Elikkäs mitä mieltä ootte eroista??

Gimmo84
29.5.2005, 14:26:08
suteki Da Ne oli loistava kappale valinta kyseiseen peliin, mut muuten pelin musiikit oli ihan kohtalaisen hyviä... mutta mikään ei voita FF VII:n musiikkeja.. ja mun mielestä, X-2:Sen REAL EMOTION, oli tosi hyvä biisi, en oo ihan varma mut onko toi kyseinen biisi ollu joskus euroviisuissa, se kun on niin tuttu biisi, mut ei tuu nyt mieleen et missä se ois soinu telkkarissa :huh: ja onhan sen japaninkielisen version laulaja (KODA KUMI) herkullisen näköne nainen :lovetus: :lovetus:

SilverSister
29.5.2005, 18:28:44
FFXn musa on kyllä ihan hyvää... Seiskassa kyllä taisi olla parempaa, ja muita en olekkaan sitten pelannut... :P

Voi kun osaisi pianoa soittaa, niin en muuta tekisikään kuin pimputtaisi Zanarkandin-teemaa. Se on kyllä best! :D Muita hyviä on "Calm Before the Storm", "Yuna's-theme", ja mikähän se oli... Jotain "Something Lurking in the Green" tai jotain... O_o *kamala muisti* Sit "Tidus'-theme" "Battle theme", ja bossit...

Siinäpä nuo!

#SS#

Critis
7.7.2005, 21:40:11
Tähän mennessä musiikit ovat olleet ihan ok tasoa mutta ei mitenkään päätä huimaavia paitsi pari musiikki kipaletta on jäänyt soimaan päähän joita pidän tähän mennessä parhainpina kappaleina. Taistelumusiikki on yksi näistä jää helposti soimaan päähän se tittitittididdiih soundi voisin jopa sanoa että parhain normaali taistelumusiikki ever. Boss taistelumusiikki on myös hyvä varsinkin se basso jumputus ja kuoro siellä taustalla kruunaa koko kipaleen. Sitten on tämä FFX:sän alkutekstien aikana soiva musiikki jonka nimeä en tietenkään tiedä mutta hieno ja kauniin kuuloinen kappale kuitenkin sekin on.

Clichet
13.7.2005, 19:50:02
Harvoin törmää peliin, jossa on yhtä hyvä musat mitä Final Fantasy x:ssä. Bonuksena ne vielä sopivat vielä täydellisesti Final Fantasyn maailmaan. Pelin tunnelma on jatkuvasti huipussaan hyvien musiikkien soidessa taustalla. X-2:ssa olikin sitten jo hieman huonommat musiikit. (omasta mielestäni)

piupalipaupali^
17.7.2005, 22:47:20
Final Fantasy X:ssä on melko hyvät musiikit mutta VII-IX-sarjan jälkeen olin hieman pettynyt. Nobuo ois saanu hoitaa hommat itekseen. Paras kappale ko. pelistä on varmaan joko "To Zanarkand" [yllättävää, sanoo pianisti.] tai sitten lopputeema. Tai "Revealed Truth"? Sama melodia melko pitkälti kaikissa, tiedän, mutta siitä mie piän. Vaihtoehtoisesti hyvä on Jechtin teema.

Fumi
21.7.2005, 0:40:52
Kympissä oli montakin hyvää biisiä, mutta "To Zanarkand", "Otherworld" ja "Suteki da ne" olivat minusta ne parhaimmat.
Tulee melkein tipat linssiin kun kuuntelee To Zanarkandia (ah, siis The Skies Above- versio..) kun tajuaa ne sanat, niin on kyllä... :(

Ja jotta voisin kuulla livenä piano-versioita näistä, niin pakotan hullun kiilto silmissä kamuani soittamaan niitä minulle..Nyah hah haa!
Löysin yllättävän helposti nuotit kappaleisiin.Yesh man..

Tonza9113
25.7.2005, 14:54:24
Musiikki on minusta hyvää, ainakin suuremmaksi osaksi. En kyllä minäkään toisin pidä taistelumusiikista, mutta ne Sin ja Seumourtaisteluiden musiikko on mahtavaa. Sekin on hienoa musiikkia, kun juostaan Zanarkandiin... Ja paras kappale on Otherworld :)

Squally-girl
31.7.2005, 12:14:10
Selvästi erilaisempaa kuin aiemmissa final fantaseissa. Siis ei parempaa eikä huonompaa vaan erilaista. Musiikki ffx:ssä on suurimmaksi osaksi aika surullista, mikä tosin sopii tarinaan erittäin hyvin. Oikeat musiikit on asetettu juuri oikeisiin kohtiin. Ihanaa kuunneltavaa ..... Säveltäjät ovat jälleen onnistuneet työssään. No totta kai .. onhan sentään kyse Final Fantasysta. :lovetus:

|Tidus92|
7.8.2005, 10:16:38
Ei mikään kaikkein parhain musiikkivalikoima,Nobuo Uematsun ''To Zanarkand'' on kyllä yksi kauneimmista/hartaimmista musiikeista FFX:ssä,jopa minun oma äitini sanoi että: ''Jopas on kaunista musiikkia,koska sä oot tällaista ruvennut kuuntelemaan'' :D Eli kokonaisuutena musiikit ovat hyvät,mutta boss battle musa olisi kyllä voinut olla joku muu.