PDA

View Full Version : Playstation 3 ei pyöritä käytettyjä pelejä?

Von Wiensburgh
10.11.2005, 9:28:51
"Viimeisin huhu, joka on lähtenyt useilta patenttisivuilta, väittää että Sony on hankkinut patentin levytekniikalle, joka estää käytettyjen, ja myös piraattiohjelmistojen, käytön.
Aikooko Sony käyttää tätä tulevassa PlayStation 3:ssa? Jos vastaus on kyllä, pelit toimivat vain laitekohtaisesti, eli yhdessä laitteessa käytetyt pelit eivät toimisi muissa. Näin ollen PS3:n omistajat eivät voisi vuokrata käytettyjä pelejä, ostaa käytettyjä pelejä tai pelata kaverilta lainattua peliä.
Teknologiaa tullaan luultavimmin käyttämään kuitenkin vain elokuvan sisältävillä Blu-Ray-levyillä. Sony ei ole virallisesti kommentoinut asiaa."
- Liitetty livegamers.info sivustolta

Jos tämä on totta, niin varmasti jää monelta ostamatta PS3, minä hyvinkin mukaan lukien, vaikka melkein kaikki pelit ostankin uutena. Jotenkin vain järjetöntä tämmöinen. Pelejä voi siis viedä edes kaverille pelattavaksi. Jotenkin en vain viitsi uskoa tähän, mutta ihan kommentoitavan arvoinen asia, joka kyllä on huono markkinointitemppu. Onneksi PS3 onkin vähiten kiinnostava uusista konsoleista.

Mutta jos tämä toteutuu, niin järjetöntä on ensin maksaa (huhuttu) 700 ¤ masiinasta ja sitten sille voi edes ostaa käytettyjä pelejä. Huh huh.

Janusz
10.11.2005, 10:40:38
No on kyllä aika törkeää jos noin tulee käymään!
En kumminkaan usko, että Sony sitä PS3:n käyttäisi sillä se vaikuttaisi suoraan PS3:n menekkiin heikentävästi ja varmasti Sony ei sitä halua. Varmaan sitä tullaan käyttämään Blu-Ry-levyillä ja siihen se on varmaan omiaan, mutta uskon ( ja toivon) ettie sitä PS3:n käytetä!

Kreifi
10.11.2005, 11:55:05
Aika hupsu uutinen.

Jos mun konsoli menee rikki, ni kuka antaa mulle uudet pelit? Juu, että kyllä nää on näitä uutisia. Olisi ihan mielenkiintoista saada tietää mistä tämäkin on saanut alkunsa.

PhazonBlaxor
10.11.2005, 13:15:40
onpa tyhmää jos noin tulee käymään, tosiaan, kukas ne uudet pelit maksaa kun PS3 hajoaa? ja minun tavanomaisella tuurillani se hajoaa, eli on kyllä idiottimaista puuhaa, ainakin warettaville nörteille ja huuto.net pelien ostajille huono uutinen, mutta onneksi tuo ei kuitenkaan minua kummemmin hetkauta, koska yleensä ostan pelit jokatapauksessa uutena, mutta on kyllä tyhmää jos ei voi kaveriltakaan pelejä ottaa enään lainaan ja muuta sellaista, ja tuo olisi aika tyhmää muutenkin, miettikää, jos ostatte pelin, ette voi enään myydä pois sitä, koska se ei muilla toimi, eli pelien ostoa pitäisi entistäkin enemmän harkita, jotta huonoja pelejä ei tarvisi pitää itsellään loputtomiin, varsinkin minun kamulle tuo on huono uutinen, koska se ostaa yleensä pelit käytettynä, ja myöskin myy ne läpimentyään, riippuen tieten pelistä... =/

mutta ite kyllä alan jo pikkuhiljaa karttamaan koko vekotinta, en haluaisi maksaa 700 laitteesta, jossa olisi noin tyhmä ominaisuus, no, jää nähtäväksi, en kuitenkaan usko sonyn olevan niin tyhmä että nuin ilkeän tempun tekis...

Wompatti
10.11.2005, 13:26:40
Jos vaikka lopetettaisiin tämän huhun levittäminen tähän.