View Full Version : Oekaki potretti ^^
Pinchi
24.8.2002, 15:01:33
Minäkin taidan hurahtaa oekakiin kohta.
Elikkä sain ensimmäisen oekaki työni valmiiksi, ja onnistui ihan kohtalaisesti siihen nähden että se piti jälleen kerran väkertää hiirellä enkä ole paljoakaan oekakilla räpellellyt ^^.
http://www.totyo.com/paintbbs/testbbs/data/IMG_001549.png
ja ~täältä~ (http://www.totyo.com/paintbbs/testbbs/galou/bbsnote.cgi?fc=open_pch&pch=s_001549.pch&width=300&height=300) pitäisi näkyö koko kuvan teko prosessi nopeutettuna.
//edit: Olen väsynyt. Tämä kuva kuvaa tuntojani mikäli siirrymme jälleen 80-luvulle.
http://www.totyo.com/paintbbs/testbbs/data/IMG_001555.png
psaijai
24.8.2002, 15:33:31
Selittäkääs nyt vähän mullekin. Eli mikä on oekaki? Veikkaan että tämä kuva tytöstä on oekaki mutta mitä se tarkalleen tarkoittaa? Millä toi kuva on tehty ja miten siitä sai ton "animaatio" pätkän?
Kuva on jokatapauksessa hieno. Mä ainakin tykkään kun se on kiiltävä ja siinä on joku kiva viehätys mut enemmän nyt kaipaisin vastausta noihin kysymyksiin kun en oikein osaa arvostella kuvia.
Pinchi
24.8.2002, 17:37:07
Oekaki on siis se japanilainen piirto-ohjelma, jolla myös tämä työ on tehty. Vähän niinkuin paintti, mutta kehittyneempi. Sillä oekaki sivulla millä minä tämän tein, niin sieltä myös sai tuon animaation. Tai siis se vaan tulee siinä yhteydessä kun tuon piirustuksen laittaa esille... ka. En nimittäin ole vasta kuin raapaissut pintaa näissä oekaki hommeleissa ^^.
Dagger
24.8.2002, 19:03:24
Oekaki toimii suunnilleen samalla tavalla kuin Paint.. ^^ Är, Pintsukka et mene liikaa harjoittelemaan tuota oekakia, niin etten minä tipahda kyydistä. Meidän pitää etsiä joku kunnollinen Paint-Chat ja tehdä yhdessä joku :D
Tuo kuva on aivan ihuna :3 En tajua miten olet saanut nuo varjostuset ja kiilteet onnistumaan tuossa.. Mitäs oekakia käytit, ja kauanko tuohon meni aikaa? Minä katson tuota taustaa ja hiusten väriä aivan lumoutuneena [ainakin verrattuna omiin oekakeiheni X) Taidan olla liian kärsimätön tekemään niitä niin kauan] Kun katsoo tyttöä silmiin niin hän näyttää hieman uniselta, tai ainakin niin että toinen silmä olisi hieman enemmän kiinni ja poski tulee ehkä hieman kulmikkaana, mutta pidän oikein paljon sen hiuksista ja väreistä. Tytön asukin sopii kuvaan ihan hyvin. Hyvää työtä jälleen, Pintsukka~ ^^
Pinchi
24.8.2002, 20:41:28
Originally posted by dagger
Pintsukka et mene liikaa harjoittelemaan tuota oekakia, niin etten minä tipahda kyydistä. Meidän pitää etsiä joku kunnollinen Paint-Chat ja tehdä yhdessä joku :D
Aivan ^^.
Mitäs oekakia käytit, ja kauanko tuohon meni aikaa?
tämä oli se test bbs or whatever oekaki: ~tässä~ (http://www.totyo.com/paintbbs/testbbs/galou/bbsnote.cgi) linkki. Aikaa meni noin pari tuntia (en tarkalleen muista), mutta tuolla sivulla se näyttää että meni 5 päivää o__O...
Tosi Hienoja kuvia, toi ensimmäinen kuva on kyllä todella hieno, noi silmät on onnistuneet hyvin ja niissä on samalla sellainen kiva kiilto. Taustakin on erittäin iloisen ja viihdyttävän näköinen.
Toinenkin kuva on hieno, vaikka en itse tykännyt siitä yhtä paljon kuin ensimmäisestä. Tässäkin olet onnistunut silmien kanssa ja hyvin ja sen ilme on kivan huolestunut.
Nefisa
25.8.2002, 14:59:43
Tosi kiva!Se animaatio oli hieno! =D Perusteluja, PERUSTELUJA! Ja sama pätee myös muidenkin kuvien arvostelemiseen, eli perusteet täytyvät olla. -Pinchi
AlkoTanko
25.8.2002, 20:33:01
Silmiä miellyttävä kuva, täytyy sanoa. Hiukset ja kasvot ovat hyvin mallinnettu. Tuota silvottua kuvaa en pahemmin katsonut.
Sainkin tuosta kuvasta ajatusta työn alla olevan tarinani yhteen hahmoon. Kiitos Pinchi!
yksisiipi
26.8.2002, 9:08:33
Taivaallisen kauniita tytt... siis piirroksia. :D Tuo toinen oli varsin omalaatuinen, mutta siitä paljon :rispekti: ä. Kunhan jätät nättien tyttöjen silpomisen vähemmälle niin hyvin menee sulla. ;D
Mäkin haluan kokeilla tätä systeemiä. Piirrosohjelmana ei varmaan kovin mainio tekele mutta tuota animaatiota oli hauska katsella. Vai noin sinä työskentelet Pinchi? Katson tuon animaation vielä kaksisataa kertaa ja kopion mestarimaisen tekniikkasi ja nappaan itselleni grafiikka osoton kuningattaren tittelin...öh..siis kuninkaan.
Niin ja kuvakin oli hieno. Melko...Pinchimäinen :)
Kivoja, etenkin eka kuva. Väritys on hyvin onnistunut, hiukset ovat oikein hienot! Minäkin olen vähän kokeillut oekakia, mutta en vielä tarpeeksi, enkä osaa piirtää sillä paljon mitään.
Wow... oekaki... en ole kuullutkaan ennemmin...
Sillä pystyy näköjään piirtämään tosi hyvin, mutta uskon että perustaidot piirtämisessä on kaikki kaiessa, eli siis ei tuo ohjelma kumminkaan ole piirtänyt noin hyvin vaan pincho.... se vaan käyttää oekakia kynänään, vai?
Yeah! Pinchi oekakkeloi! Kivan näkösiä, pinchimäisiä, eipä menny kauan sinulle oppia se :) Eka on söpö noi sun piirtämät hiukset on aina niin siistit ja kivat :) Mutta tossa tokassa toi itse idea....hmmm.....o_o korv... nojaah
Miten niin "jos siirrymme takaisin 80-luvulle?" O_o
Enivei, on sekin hienosti väritetty ja nätti :p
Oekaki...enpä oo kuullutkaan.
Mutta tuolla näköjään voi tehdä tosi hienon näköisiä kuvia.Mutta piirtäjäkin kyllä saa olla hyvä jos tollaisia kuvia rupeaa tekemään.Väritys sopii hyvin noihin ja virheitä ei löydy mistä pitäisi huomauttaa.Varsinkin hiukset on hyvin tehty.