PDA

View Full Version : Runo: Sinne ~ Tänne

Kreifi
24.8.2002, 20:35:16
Pistän tämän nyt tänne. Tämä taisteli loppuun asti toisen runoni kanssa siitä kumpi pääsee runokilpailuun. Runo on ainakin minusta hyvin erikoinen ja tulee varmasti jakamaan mielipitetä.
Pistän ensikerralla(jos sellaista tulee) parikin runoa samaan syssyyn, mutta nyt siis tämä:

Sinne ~ Tänne

Olen yksin, puhun varjoille
Olen yksin, edelleen
Olen yksin…
…tule tänne

Tule tänne, ota itsesi mukaan
Istu viereeni, katso minua hetkisen
Ota minua kädestä, niin hellästi
Suutele minua, ja uudestaan
Ja suutele minua

Mene pois, mene tuonne
Näetkö nuo puut?
Mene sinne
Mene pois, mene hetkeksi pois

Ja mene pois…

Tuletko jo takaisin
Olet niin kaukana, tuskin sinua edes nään
Tule siis tänne, tule takaisin
Tule luokseni

Juo juomasi, se on sinun, juo se pois
Se on mehua, otit sen, juo se pois
Pyyhi huulesi sokerista ja suutele minua
Uudestaan

Tahdon tuota juomaa
Se on loppu, hae siis lisää
Hae vaan lisää, minäkin tahdon
Etkö näe, minulla on jano, tahdon juotavaa
Siis hae

Kiitos

Mene pois

Tule tänne

Minne mahdoin auton jättää
Hae tänne se, en tiedä missä se on
Hae siis autoni, tahdon pois ja sinä viet

Katso!
Katso, se on kuolema kanssa viikatteen
Tahtoo minut, elämäni kaunoisen
Minun pitää mennä pois

Ei vaan…
Kuole puolestani

Hetki hiljaa, kuuntele
Tahdon elää, en kuolla
Tottelet minua, käsken sinua
Kuole siis puolestani
Tulit, menit, hait auton, mehun
Mikset siis kuolisi kun käsken

Hiljaista
Tule tänne
Tule tänne!
TULE TÄNNE!!!
Etkö kuule, käsken
Niin hiljaista
Ja jopa kuolitkin puolestani

Tule tänne!
Eikä kukaan tule

Purity
25.8.2002, 15:14:56
Tämä kyllä on erikoinen, aivan kun sanoit. Hyvällä tavalla erikoinen, pidän siitä.

Se on.. hieno. Pistää mykäksi. Omasta mielestäni kuvastaa juuri sitä, mitä rakkaus voi tuottaa, miten rakkaus tekee sokeaksi. Sitä ihminen voi rakastaa jotakin, tehdä kaiken sen puolesta, jopa kuolla toisen puolesta, ja sitten loppujen lopuksi se toinen ei edes osaa arvostaa sitä. Tuollaistahan tapahtuu oikeastikin, ei nyt ehkä yleensä mene kuolemiseen asti, mutta siis tuo.. mies (tai joissain tapauksissa varmaan nainenkin) voi olla niin tavattoman ääliö, mutta silti nainen pysyy tämän luona rakkauden takia. Itse tiedän erään ihmisen, jolla oli mies joka tätä hakkasi, mutta nainen pysyi vain tämän luona kuitenkin (ei pelosta, vaan rakkaudesta), joten tuo ehkä saa minut tuntemaan vahvemmin kuin jotkut muut, jotka eivät ole tätä kokeneet.

Toinen asia, mitä tuosta paistaa esiin, on tämä ihmisten tyytymättömyys niin moneen asiaan. Koskaan ei ole hyvä. Toinen ihminen tekee kaikkensa, jotta toisella on hyvä olla, ja toinen vaan pyytää lisää, ja koskaan ei vain ole hyvä.

Huonoja puolia en tuosta löydä. Se on erittäin hieno, minä pidän tuosta sinun kirjoitustyylistäsi millä tuon olet tehnyt. :)