View Full Version : Splätterit!
Noniin aivan. Mikä teistä on ehdottomasti paras Splätteri elokuva minkä olette nähnyt?.
Minä en kyllä kovin monta ole nähnyt, mutta siis nyt nähdyistä varmaan sanoisin [B]Bad Taste[/]. SE oli siis ihan jumalattoman hauska leffa. Peter Jacksonin loistavia ensimmäisiä elokuvia mitä se teki. Ai että siinä leffassa saa nauraa niin jumalattomasti.
Hitsi kun en ole nähnyt tuota Jacksonin Brain Dead leffaa. Toivottavasti se tulee vielä Neloselta että voi senkin sitten katsoa. Sehän on parempi kuin Bad Taste ihmisten mukaan.
yksisiipi
25.8.2002, 19:50:24
En ole mikään suurin splatter-fani, mutta olen muutaman nähnyt. Jos Evil Dead sarja lasketaan splatteriksi, niin olen kaksi ensimmäistä osaa nähnyt, ja molemmat olivat hyviä. Paras splätteri on tietysti Petteri Jaakonpojan "Paha Maku". Olihan tuossa muutama herkullinen aivonsyönti ja oksennuksenjuontikohtaus. Mmm. :D
Muuten en erityisemmin kahtele noita elokuvia vain sen takia, että genre on splatterkauhu, mainitsemani elokuvat vain sattuvat olemaan hyviä.
AlkoTanko
25.8.2002, 20:20:32
Paras on ylivoimaisesti Bad Taste. Kaikessa verisyydessään ja absurdisuudessaan se on jollain sairaalla tavalla ratkiriemukas elokuva, ja saa minut hekottelemaan joka kerta nähdessäni sen. Ehehehehehehehehehehehe... ;D
Myös Braindead on vallan hupaisa elokuva, vaikka onkin varsin ällöttävä. Ruohonleikkurikohtaus on jo klassikko.
Sam Raimin Evil Dead-trilogia, jonka lasken splatter-elokuviksi, on oikeaa taidetta, varsinkin kakkososa, jossa saa oksentaa ja nauraa yhtäaikaa. Ykkönen on turhan ällöpelottava ja kolmonen menee jo reippaasti komiikan puolelle.
Mutta ei pidä unohtaa George A. Romeron kulttizombietrilogiaa (Night of the Living Dead, Dawn of the Dead ja Day of the Dead) joista en ole viimeistä muuten nähdä. Niitä katsoessa ihmettelin suuresti, miksi Romerolle näytettiin ovea Resident Evilin kuvauksissa. Äijä puikoissaan elokuvasta olisi tullut erittäin reipasta zombimäsikintää.
marvin
27.8.2002, 15:26:35
En ole onneksi montaa splätteri leffaa nähnyt :) . Ainoa minkä muistan on tämän tuntemattoman Peter Jacksonin Braindead. Sen jälkeen en ole vanilijakiisseliin koskenut!
Hauskinta leffassa oli loppukohtaus missä sankari on liukastua (vahingossa?) kaikkien pätkimiensä zombi-örvelöiden vereen. ;D
David A. Mage
29.8.2002, 15:59:48
Originally posted by Muukalainen
Mutta ei pidä unohtaa George A. Romeron kulttizombietrilogiaa (Night of the Living Dead, Dawn of the Dead ja Day of the Dead) joista en ole viimeistä muuten nähdä. Niitä katsoessa ihmettelin suuresti, miksi Romerolle näytettiin ovea Resident Evilin kuvauksissa. Äijä puikoissaan elokuvasta olisi tullut erittäin reipasta zombimäsikintää.
Joko edesmenneen Konsolipelaajan tai Pelit-lehden mukaan Romero potkittiin pihalle (ainakin(?)) siitä syystä, että hän halusi lisäillä zombeille aurinkolaseja sun muuta tyhmää.. Sitä paitsi miksi ihmeessä ja missä ihmeessä siellä kartanon "kellarissa" ylipäätään olisi ihmiset käyttäneet aurinkolaseja kerta eivät aurinkoa edes näe?
Minä en ole kuitenkaan tainnut nähdä kovinkaan montaa splätterielokuvaa.. Ainakin Bad Taste on erinomainen, kuten on jo tässä mainittu, kun juonikin on niin erinomainen. Braindeadin minä pystyisin katsomaan, kerta tein löytöjä vanhojen videokasettien seasta mutten ole vielä sitä katsonut. Mutta olikos se Bad Tastessa se mahtava lausahdus "Minulla oli onnea, sain kokkareen", vai missäs se olikaan.. Ideoissa ei Peter Jacksonillä ainakaan ole puutetta, kun ottaa huomioon missä kohtauksessa moinen lausahdettiin... :D