View Full Version : Uutta animea SubTV:llä 7.9.
Shiroi Kumo
26.8.2002, 21:04:34
Eli 7.9. alkaa jälleen uusi anime sarja SubTV:llä nimittäin SAILOR MOON. Argh mikä valinta Subilta, mutta hyvä että edes jotain tulee.
Dagger
26.8.2002, 21:17:51
Todellakin SubTVllä alkaa hentaiviikko ja samalla Sailor Moon. Itse pidin kyseisestä sarjasta pari vuotta sitten.. Mangoja on noin ½ sarjasta ja muutama animelehti. Useat ihmiset puhuvat foorumilla miten huono anime Sailor Moon on. Yleensä nämä henkilöt ovat olleet poikia/miehiä.. Kumma kun teille ei kelpaa suuri joukko teinityttöjä lyhyissä hameissa [ja taas pelastamassa maailmaa :p]. Sarja tietenkin on nuorille tytöille suunattu, ja mielestäni anime ihan lapsillekkin. Puolustelempa tässä hieman sitä sarjaa sillä manga on välillä oikein kauniisti piirretty ja silloin minä pidin siitä paljon.. Nykyään hieman vähemmän, sillä myöhemmin mangat muuttuvat parilla sutaisella vedolla tehdyiksi. Ainakin mangassa juonessa on muutakin kuin "Olen Sailor Moon! Rakkauden ja oikeuden puolustaja, ja Kuun nimeen sinua rangaistaan!!".. Kuulostaako typerältä? Kenties joistakin teistä mutta kumma että SM kuuluu selvästi suosituimpiin animesarjoihin ^^;; Sääli tavalaan että se taas todennäköisesti tulee jenkeistä. Jos Magic Knight Rayearthin tekstitys oli jo niin vaikeaa, niin kai on turha toivoa sitä japaniksi. Kuulemma vain että ne jenkkiäänet ovat kauheita. :p
Pöf. Pari ihmistä ovat sanoneet että se on ruotsiksi dubattu, ja tekstitetty suomeksi. Omat animelehteni sattuvat olemaan suomeksi, joten varautukaan surkeeseen käännökseen ja Usagin tillalle Annie.. Ja muita vähemmän järkeviä nimiä. Anteeksi jos joku teistä on Annie, mutta nimien pitäisi liittyä edes jotenkin alkuperäisiin. Siinä lehdessä osa nimistä oli alkuperäisiä mm. Makoto, Naru.. Mielestäni olisivat voineet pitää kaikki alkuperäisinä tai sitten vaihtaneet kaikki. Ei kuulosta niin järkevältä kun tulee kahden eri kulttuurin nimet sekaisin XP
On tavallaan myös rasittavaan että Suomeen tulee vain tätä "huonoa" animea. Pokémon, Digimon, Magic Knight Rayearth ja Sailor Moon.. Ja sitten vielä R-kioskilla myydään DragonBall Z Gogoja [tai mitä lie] XP Ensimmäinen on tätä "osta osta" tyyppiä, toinen sen kopio, kaksi seuraavaa teinitytöille tarkoitettua romanttista fantasiaseikkailua [vai voiko niitä siksi sanoa] ja viimeinen... enpäs sano mitään. Voisivat näyttää vaihteeksi jotakin "ei vain lasten" animeita. Ymmärrettävää että joku noista pitää, mutta tuskin kukaan tavallinen suomalainen joka ei ole animeen tutustunut uskoo että voi olla k-18 animeelokuvia.
Toivottavasti tästä ei seuraa mikään uusi animevillitys missä kaikki hokevat "Mä on Pokémon ja Taikasoturit fani! Ne rulezz!!11" -saattaa kuulostaa raivostuttavalta niille jotka ovat jo kauan pitäneet animesta ja pitävät sitä itsestään selvyytenä ^^;;
..Whee. Taisinpa innostua taas kirjoittamaan ^^;;
Hyvä vain että teit tästä näin pitkän, oikeastaan näitä toivoisin jokaiselle alueelle lisää. Tästä ottakaa te muutkin mallia. :D
-Asrael
*Köhköh* Nyt kun ollaan modena täälläkin, niin pitäähän sitä vähän uhrautua ja kirjoittaa.. Eikä vain siksi että olen mode -vaan että pidän aiheesta.. ^^;;
subtv:ltä alkava sailor moon on ruotsiks dubattu suomenkielisillä teksteillä... :confused: :confused:
Dagg, R-kioskilta saa Akiran ja Ghost In The Shellin. Mene vain ostamaan. Akira on ainakin tarpeeksi laadukasta ei-lapsille-animea.
Itse asiassa odotan Sailor Moonia aika paljon. Toivottavasti ei kehtaa laittaa sitä tulemaan samaan aikaan kun South Park MTV3:lta.
Dagger
26.8.2002, 21:27:24
Originally posted by Celebrati
Dagg, R-kioskilta saa Akiran ja Ghost In The Shellin. Mene vain ostamaan. Akira on ainakin tarpeeksi laadukasta ei-lapsille-animea.
Aivan kuin en kenties tietäisi..? Joka R-kioskilla ei kyllä noita ole, mutta miten vain. On Helsingissä parikin ihan laadukasta animekauppaa, mutta varsin kalliita eikä niistä muut oikein ostele kuin animeharrastajat. En nyt tiedä mihin tällä kommentilla oikein pyrit, mutta kyllä Suomesta kunnon animeakin lyötyy. Jos osaa etsiä oikeista paikoista ^^;;
-Kaede-
27.8.2002, 6:59:33
SubTV:n tuntien se tulee aamulla klo. 07.00 ja lehdissä lukee Sailor Moon : Japanilainen lastensarja/animaatio .....
Näin ainakin oli MKR:n kanssa ....
Erään mangakan kommentti Amerikassa löytyvästä animesta/mangasta: "You probably get only things like Akira. Yeah, that sucks" tms :P
Animena SM on ihan mukavaa, ja kun katselee musavideoita tulee hinku nähdä välillä sarjaakin, mutta taidan pysytellä silti mangassa :P (ei innosta nähdä miten ovat kuksineet Kunzite/Minako -suhteen :( )
// Edit1, ai niin, unohtui sanoa se ilmeinen: Kun yritykset tuovat dubattua animea ja sitä ei katsota vedetään johtopäätös "ketään ei kiinnosta". Ah, ihana noidankehä.
psaijai
27.8.2002, 11:11:21
Niinpä tietysti. Miks aina SubTV:llä joka ei tietenkään meillä näy. Ei joku sattus asustelee vantaalla tikkurilan lähistöllä tai vaikka hesassa niin vois nauhotella niitä mulle. :D
Siis onko alkamassa taas joku hentai maraton? Eikös vähän aikaa sitten ollu joku sellanen ja nyt on siis toinen tulossa? Mitähän leffoja/sarjosa siellä sit näytetään?
Onneksi meirän äiteen paikassa näkyy SubTV (luojan kiitos) mutta ei sieltä oikein muuta kivaa tuukkaan muuta kuin Smack Down...
-Kaede-
27.8.2002, 14:06:52
Itselläni näkyy subTV ja videot on jo valmiina hentai-viikkoa varten ja kasetteja on yllin kyllin ;D ;D
Ei näy Subbi, mutteipa paljon harmita, sillä harvoin sieltä näyttää mitään asiallista tulevan (paitsi jotkut elokuvat). Toivottavasti osaavat nyt subata/dubata nuo nimet niin kuin ne on tarkoitettukin, eli kaniini, smokkilärvi ja mitä niitä onkaan. :)
Dagger
27.8.2002, 17:14:35
Originally posted by Potri
Toivottavasti osaavat nyt subata/dubata nuo nimet niin kuin ne on tarkoitettukin, eli kaniini, smokkilärvi ja mitä niitä onkaan. :)
Eivät taida ostata. Omistan pari Sailor Moon animelehteä, joten voisin tässä hieman vertaillla eroja:
Tsukino Usagi [Kuun jänis] = Annie Tsukino
Hino Rei [Tulen henki] = Rai Hino
Mizuno Ami [Veden kaonitar -useita suomennoksia on kyllä tuostakin] = Ami Mizuno
Kino Makoto [Puun voima/rohkeus tjsp, en nyt muista] = Makoto Kino, kutsutaan myös Makoksi.
Aino Minako [Rakkauden kaunis&pieni lapsi] = Arianne Aino
Naru [se Usagin paras ystävä, joka tunnetaan jenkeissä nimellä Molly] = Lima X) ..juu, no välillä se on täällä "Nina" ja "Lina", joten en ole tuosta ihan varma.
Tuxedo Mask = Maskerade Rosen
..Osa nimistä kuten Mamoru, Umino, Motoki ja ne ovat pysyneet samoina mutta sitten on nätä ruotsalaisten ihan omia.. Ei kuulosta niin järkevältä jos ne ovat sekaisin. X)
Siis...? Onko tuo totta! Jos on, niin minä olen aktiivisin SAILOR MOON -fani, henkeen ja vereen! Vihdoinkin tulee jotain mistä minä pidän! =D
...ruotsiksi dubattuna. Hemmetin lc fanipojat.
The death Magic
28.8.2002, 9:30:29
Taas yksi sarja jonka voi katsoa alusta loppuun. Onneksi.
Ja hentaita tottakai pysyväksi. On se sääli että alkamispäivä on Lauantai. Pitää odottaa viikonlopun yli että saa katsoa sen ekan jakson.
Minä en paljoa animesta tai mangasta tiedä muutakuin sen verran mitä ne on. ja olenhan katsonut Ghost in the Shellin ja Akiran sarjakuvana. Pirun hyviä. Tähän aiheeseen pitäisi tutustua enemmän.
No, meillä ei näy SubTV'tä.. Mutta luulenpa, ettei se Sailor Moon olisi kovinkaan hyvä. Se on melkoisen lapsellinen, ja ruotsiksi dubattuna varmaan aika kauhea... Yleensäkin ärsyttää, kun kaikki animet pilataan dubbaamalla, ja pätkitään joitakin kohtia. Tietääkseni Ruotsissa joku SM-jakso otettiin pois, koska siinä oli jotain "olen läski, minun pitää laihduttaa"-juttuja. Ja Amerikassa on jaksoja pätkitty vielä pahemmin.
Olisi mahtavaa, jos Suomeen tulisi joku kunnon anime, ei-lapsellinen ja korkealaatuinen. Esim. Neon Genesis Evangelion olisi erittäin hyvä valinta. Mutta en oikein usko, että sitä tänne hommattaisiin, joku menisi kuitenkin sanomaan "liian väkivaltainen, eihän tälläistä voi lapsille näyttää!" :fuckya:
Ja sitten jotkut saattaisivat myös valittaa, että NGE'ssä on liian kielteinen suhtautuminen kristinuskoon.
Pitäisi kyllä kysyä R-kioskilta Akiraa, olen etsinyt sieltä jotain animea, mutta koskaan en ole mitään löytänyt. Olen lukenut Akira-mangaa, ja haluaisin nähdä sen elokuvankin. Akirasta tehdään muuten joku uudempi versio. En muista nyt ihan tarkasti sitä juttua, mutta se on tietääkseni 'enemmin amerikkalaisille suunnattu'. Hmm, kuulostaa pahalta...
Jep,ruotsiksi dubattuna kuulostaa aivan kauhealta.Näin mainoksen ja ruotsiksi oli dubattu(Äänet ei ollu tarpeeksi kovalla joten en ole varma onko se ruotsiksi,mutta siltä se kuulosti)
NGE:tä tuskin näyttäävät kun se on väkivaltainen,kuten Usagi sanoi.Ja NGE menee vähän "pervompaan" suuntaan kun Asuka tulee mukaan ;) MTV3 ja muut kanavat varmaan luulevat että anime on tarkoitettu vain lapsille.Kumpa joku valaisisi niitä :/
Raziel86
30.8.2002, 13:27:50
Sailor Moon on animea ja minä pidän lähes tulkoon kaikista anime sarjoista mitä voi nähdä....Onkos muuten kukaan täällä sattumalta katsonut Neo Genesis Evangelionia?? Kiinnostais nähdä...
mazzeneko
30.8.2002, 15:42:27
Pah, ei Ruotsiksi Dubattua jaksa kyl katsoa, huvikseen vois tsekata ekan jakson ...sit päättää jaksaako katsomista jatkaa, itse rupean keräilemään alkup. japaninkielistä Sailor Moonia, joten se ongelma on hoidettu ns.
Itsekkin olisin toivonut että Sailor Moon oltaisiin näytetty alkuperäisellä dubbauksella. Luulin kyllä itse että ne olisi näyttäneet sen amerikkalaisilla dubbauksilla jotka itseasiassa ovat aivan hirveitä... eli ei se ruotsi dub nyt niin kamala ole jenkkeihin verrattuna.
Ja siinä mainoksessa kuultava puhe on japani dubeista, en kyllä tiedä miksi se niin on laitettu...
yksisiipi
4.9.2002, 7:45:46
Harmi vaan, että asun tällaisessa korvessa, jossa ei Subbari näy kuin harvoilla valituilla, eli rikkailla. Pitänee lainailla joltakulta jälkikäteen nauhoitetut jaksot.
Ainoa asia mikä voi tuhota tuon anime nautinnon on........DUBBAUS.....Mutta enköhän kestä sen ja katson jakso jaksolta.
Tänään katsoin ensimmäisen osan. Katselin kyllä sitä silloin, kun TV 4:ltä tuli, mutta en silloin huonolla ruotsintaidollani ymmärtänyt paljoa.
Täytyy muistaa, että Sailor Moon on shôjoa, eli lähinnä suunnattu (nuorille) tytöille, jonka takia ne monet "kornit" elementit. Mutta kyllä sitä huumoriakin paljon piisasi, joka sitten tasapainotti. Kyllä tuon perusteella Sailor Moon kuuluu lempisarjoihini (kunhan vain nyt löytyisi kasetti jolle nauhoittaa seuraavat episodit :))
Lonely Wolf
8.9.2002, 11:31:43
;D ;D *nauroi systerien kanssa hysteerisesti eka ja toka episodii* Ei voinut olla sen hauskempaa, paljon parempaa kuin Pokemon (Pokemónin huumori on outoo :eh: )...Aion kattoo loputkin episodit Sailor Moonista...se mutsi ol ihan kahko kun sillä paistinlastalla heilutteli *katottiin sitä pisaran kasvoilla ja lopulta naurettiin sille* ;D
auron_86
8.9.2002, 17:45:41
Originally posted by Raziel86
Sailor Moon on animea ja minä pidän lähes tulkoon kaikista anime sarjoista mitä voi nähdä....Onkos muuten kukaan täällä sattumalta katsonut Neo Genesis Evangelionia?? Kiinnostais nähdä...
Miiiiinä olen nähnyt. Vaikken paljoa animea (koko NGE, pari jaskoo Kenshistä, Pokemon, Digimon, Sailor Moon, Chobitsin eka jakso) ole nähnytkään niin voin sanoo et loistava on. Hahmot on mielenkiintosia ja juonikin toimii. Jos vaan on hlau aniin jenkeistä saa koko sarjan suht halvalla. suomessa sitä saa joko A). netin kautta tai B). ostaa todella kalliilla niistä muutamista anime liikkeistä mitä suomessa on