View Full Version : Nostalgia nurkkaus #1
Amigistien oma topikki. Täällä jaetaan rakkaat muistot liittyen tuohon tietokoneeseen.
Löytyykö Amigaa? Mitkä ovat parhaimpia Amiga pelejä? Voitko elää ilman Amiga emulaattoria? Onko Sensible Socceria parempaa jalkapallopeliä olemassa? Onko ranteessasi rasitusvamma tikun vatkaamisen ja diskettien vaihtelun takia? Onko kovalevysi täynnä tfx musiikkia? Lensikö A500 parvekkeelta kahdennenkymmenennen errorin takia? "En omista Amigaa mutta vastasin tähän että saisi +1 postitus lukemaan"?
Muistelkaamme yhdessä Amiga ajan autuutta. Saa itkeä liikutuksesta.
Edited by King II on 10.5.2002 22:23
Kekezzinen
11.5.2002, 13:13:01
Kyllä...Amiga löytyy!
Paras peli sille on (mitä siis itseltäni löytyy) varmaan Dragon Ninja tai speed ballit. DN erinomainen kaksin pelinä ja speed ball... todella upea teos! Jalkapallo peleistä en tykkää joten ei minulla edes ole mainitsemaasi jalkapallo peliä. Ja yhden pelinkin olen ( ohjeiden avulla tietenkin) ohjelmoinutkin
Se siitä!
Kultru
11.5.2002, 21:11:15
Ei keltään löydy atarin koneita?
Omani ikävä kyllä hajosi, mutta kyllä sen vehkeen kanssa on tullut vietettyä muutama legendaarinen hetki.
Ja ehdoton pelielitepeli, Asteroids.
(:
Flaming Amarant
12.5.2002, 19:09:27
Amiga...Atari..hyi, nintentossa on ytyä ja nostalagiaa tarpeeksi. En ole amigoilla muuta pelannut kuin sensiblesocceria, joka on..jotain mutta ei vedä vertoja nintendon world cupille, palikan (tai no 2D muodossa, neliöt) muotoiset ukkelit taklailee toisiltaan suolet pihalle. :D
CloudStrife
12.5.2002, 19:13:45
Originally posted by Flaming Amarant @ 12.5.2002 20:09
Amiga...Atari..hyi, nintentossa on ytyä ja nostalagiaa tarpeeksi. En ole amigoilla muuta pelannut kuin sensiblesocceria, joka on..jotain mutta ei vedä vertoja nintendon world cupille, palikan (tai no 2D muodossa, neliöt) muotoiset ukkelit taklailee toisiltaan suolet pihalle. :D
<offtopic>Kuin ihmeen kaupalla pelasin juuri äsken Nintendo Worldcupia!
Kun olen säästänyt kasibittiseni...<offtopic>
Juu-u, jossainhan päin alinta kerrosta se löytyy. Pelejä oli niin perkeleesti. Sensible soccerin disu hajos meillä.. ei yhtään kiwaa. Mutta siis hausoja pelejähän sillekkin oli. Ja se minkä ite omistaa on A500 lisä muistilla
Amadeus III
14.5.2002, 10:47:38
En omista, mutta olen nähnyt kun eräs kingi pelas sensible socceria, sen parempaa futispeliä ei kyllä maailmalta enää löydy. Mikä parasta tossa sensible soccerissa on se kun laukasee niin maalivahti on ainakin yhden minuutin myöhässä ennenkuin tajuaa hypätä pallonperään. ;D
Menee vähän aiheen vierestä, mutta kun tässä on Sensible Socceria niin paljon hehkutettu... Eli löysin Sensible Soccer '98:n demon (http://www.gamesdomain.com/demos/demo/792.html) eli onko tietoa onko tuo virallinen jatko-osa siihen vai jokin muu samalla nimellä oleva peli?
Khazar
14.5.2002, 16:20:06
Eip löydy, mutta kaverillani on...
Shiroi Kumo
14.5.2002, 18:20:38
Of course. Amiga 2000B varustettuna IDE-kovalevyohjaimella + 2MB lisämuistilla. Tosin eipä sitä tule käytettyä enää, mutta emulaattoreilla leikin aina silloin tällöin.
Originally posted by Echo @ 14.5.2002 17:16
Menee vähän aiheen vierestä, mutta kun tässä on Sensible Socceria niin paljon hehkutettu... Eli löysin Sensible Soccer '98:n demon (http://www.gamesdomain.com/demos/demo/792.html) eli onko tietoa onko tuo virallinen jatko-osa siihen vai jokin muu samalla nimellä oleva peli?
Sama juttu jos NHL 2003 julkaistaisiin nimellä Wayne Crezky hockey 2003.
Jatko-osa se on, mutta ei siitä Amigan Sensibleksi saa mitenkään miellettyä.
Kuinka moni muuten tiesi suomalaisten tekemästä Amiga pelistä StarDust? Sen rinnalla Mäks Peini jää kakkoseksi
:D
marvin
20.5.2002, 11:21:32
Voih, kun vielä pääsisin pelaamaan Cannon Fodderia, tuota kevyen sotilasnaksun ruumiillistumaa! Siinä oli peli, jota tahkottiin kaverin kanssa pikku naskaleina yötä päivää... se oli yksinkertaisuudessaan nerokas. Easy to learn, hard to master, impossible to quit...*nostalgiakyynel vierähtää poskelle* ;D
Mulla oli amiga..joskus vuonna nakki..
Siinä oli yks hyvä peli..mutta en enään vaan muista että mikä sen nimi oli.. :huh:
FantasyManIX
7.6.2002, 15:09:18
No eipä ole mulla ollut amigaa.Eikä ole ollut edes emua.Vois tietysti joskus hommata.Olen kyllä amigaa joskus pelannu, siitä on kylläkin varmaan 10 vuotta.
Archux
30.6.2002, 23:26:13
Mulla oli kauan sitten A400. Pelasin eniten Populous kakkosta, A-Trainia, Sim-Anttia ja Sim Cityä ja jotain muita joidenka nimii en muista.
Sain sen koneen serkulta ja mukana tuli mieletön kasa pelejä enkä varmaan ikinä edes kokeillut kaikkia.
samiloop
30.6.2002, 23:49:24
A500 oli ensimmäinen kunnon pelikoneeni. Se on nyt sukulaisilla ikilainassa. Atari ST on tuolla kaapin päällä miettimässä syntyjä syviä. Löytyypä myös jopa MSX ja kasa moduuleja. :)
Amiga-ajoilta muistuu mieleen monta loistavaa peliä... Turrican II on vieläkin se kirkkain muisto, silmät pyöreänä kuuntelin jukebox-moodia päivästä toiseen kun en pärjännyt normaalipelissä tokaa tasoa pidemmälle. ;) Tietysti myös Cannon Fodder ja Sensi Soccer, huh. IK+! Settlers! Thundercats! Last Ninja 2! Atari ST:n Saint Dragon! Voi aikoja, voi aikoja. :)
Aikaisemmista MSX peleistä Knightmare II: Maze of Galious pitää vieläkin pelata läpi säännöllisin väliajoin emulla. Kuten Nemesis II, jossa pääsin ensimmäistä kertaa vitostasolle state saven ansiollisella avustuksella. ;)
C64 hävisi johonkin tuntemattomaan paikkaan jossakin välissä. Siitä muistan ainoastaan Dave the Dangerous ja He-man pelit, sekä jonkun suomenkielisen aarteenetsimispelin.
WinUAE on instattuna, mutta Spaceballsin demot ja pelit kuten Turrican II eivät oikein pyöri tällä rupu p550:lla. Fellowilla sain sentään demot pyörimään nykimättä, Turrican ei sen sijaan tunnu pitävän tästä emusta lainkaan.
Kepakko
3.7.2002, 15:09:05
Meiltä ei Amigaa löydy, commodore kylläkin. Amigaa tuli kuitenkin pelattua aika paljon eräillä tuttavilla, joskus kauan sitten.
Taisin melkein jokakerta pelata jotain batman peliä, jossa välillä liikuttiin batmanautolla jolla sitten piti ampua käännöksissä lyhtypylväisiin jonkun vaijerin jotta se auto kääntyi. En oikeen muuta muista niistä ajoista.
Sephrenia
26.7.2002, 17:15:54
Mulla on Amiga 500 ja 2000.
Paras peli? hmm..noh, oltiin johkiin Turrican-peliin siskon kanssa koukussa :D ja sitten oli joku codename: iceman ja spacequest..? Tosin mulla ei toiminu niissä kaikki disketit joten voinu ikinä pelata niitä loppuun :(
Mullakin oli joskus amiga... Harmi vaan se ei enää taia toimia ja pelienkin nimet on unohtunut... :huh:
Duck tales oli hyvä peli :D