View Full Version : Moderaattoreita haetaan
Taas on tullut sellainen aika, kun vanhaa modekantaa pitää uudistaa, enemmän tai vähemmän pakon sanelemana. Uutta verta kaivataan, sillä nyt ollaan siinä tilanteessa, että osa alueista on kokonaan moderaattoria vailla.
Seuraaville alueille tarvitaan moderaattoreita:
Miitit
Anime & Manga
Final Fantasy I-VI
Final Fantasy VII-IX
Sony
PC
Nintendo
XBox
Tavoite olisi, että jokaisella näistä olisi kaksi modea tämän jälkeen.
Ilmoittautuminen on päättynyt.
Uudet Moderaattorit
Yleinen keskustelu: memo
Häröily: Astralberry
Itseäni en ehdolle aseta, mutta erään toisen. Se vähä mitä olen miehestä eräällä toisella foorumilla havainnut, on se että hän on syntynyt moderaattoriksi. Ikävä kyllä tuo toinen foorumi on kovin idleidle ja miehen taidot valuvat kuin vesi saharassa. Puhun tietenkin Lord JF:stä, tuosta spammin arkkivihollisesta ja asialisuuden ruhtinaasta. Uskoisinpa, että oli alue mikä alue niin JF moderoisi sen kuntoon.
Pelkoni on, että JF rupeaisi yhtäkkiä vaatimattomaksi, eikä oma-aloitteisesti asettuisi ehdolle. Nyt sekin on sitten hoidettu, hah! Chess mate, you lose your highness.
PS. Modeiksi pääsevät, muistakaa sitten mitä sovittiin. *wink*
Xionheat
5.1.2006, 14:28:10
no niin elikkäs... minä voisin mielelläni olla moderaattori ff VII-IX alueella koska olen pelannut kaikkia muita ff:iä paitsi ff kolmosta. (no se nyt ei ollut niin hohdokas asia mutta kumminkin=)) voisin myös olla mielelläni moderaattori PC internet ja ohjelmointi alueella, koska tulee muutenkin netissä surffailtua mukavasti, (no sekin nyt on varmaan niin hohdokasta=)) ja eritoten fffinissä.
Ze Shoopuf
5.1.2006, 15:01:55
Njoo, minä pienenä Fiktion modena voisin ottaa toisenkin alueen hallintaani. Puolitoista vuottahan sitä Fiktiota on tullut moderoitua, eikä ole valituksia mistään suunnasta tullut, joten voisin varmaan ottaa toisenkin alueen itselleni.
Miittialuetta olisin lähinnä haeskellut, se kun on ainoa noista alueista, joilla aktiivisesti käyn. En kyllä sitten tiedä, paljonko se alue kaipaisi modeeraamista, mutta kun siellä ei modea näy olevan, niin minä olen valmis siihen virkaan. Muita alueita en mielummin itselleni ottaisi, sillä käyn niillä hyvin harvoin. Miittialueella taas käyn muutenkin paljon, joten moderoiminen siellä olisi helppoa ja se tulisi aina tehtyä.
//Niin ja minähän tosiaan olen myös ahkera miittaaja, joten senkin puolesta sopisin sinne. Miittisaldo jäi viime vuodelta yhden pienemmäksi, kuin Enkillä.
Muille alueille ehdotelmia tosiaan. Tuen Enkiä miittialueen modena ja minä tietenkin sopisin siihen toiseksi modeksi. Siistinä pysyisi ja varmasti saataisiin luotua hyvät säännöt sinne, jep.
Korento tosiaan olisi hyvä jatkamaan modejuttujaan, se on niin addikti ja innokas. =P
Memoa tuetaan myös. Kyllä se modeksi sopii, näkihän sen jo, kun yhdessä hiukan moderoitiin Fiktiota.
Rune on myös hyvä valinta, uskon herran olevan kykeneväinen siihen.
No, voin editoida/kirjoittaa uuteen viestiin tarkemmat ja paremmat perustelut. Näin yöllä ei kovin paljoa irtoa.
Ehdotan tähän vaativaan toimeen itseäni. Kuvittelisin sopivani tehtävään hyvin, olen oikeudenmukainen ja haluttu [toim. huom.: Wompo ;_;]. Kokemusta moderoinnista on parilta pienemmältä foorumilta joiden ylläpitoon kuulun. Käyn foorumilla yleensä useita kertoja päivässä mutta saattuuhan niitäkin jaksoja, jolloin kärsin nettirajoittuneisuudesta muttei satu kovin usein. Miiteissä ja irkissäkin liikun ja mainittakoon nyt, että olenpa minä nähnyt jopa kaikki adminitkin livenä. Eli tiedätte kuka olen. ^^
Kiinnostavista alueista mainitsen Miitit ja PC:n. Miiteissä pyörin tulevaisuudessa yhä tihenevään tahtiin ja PC on oikeastaan ainoa väline, jolla pelailen ja yleisesti pelitietämykseni on mielestäni hyvä. Nykyään jopa luen oikeastaan kaikkien alueiden uudet postit, joten periaatteessa sopisin mihin tahansa [toim. huom.: Omakehu].
Olisin kiinnostunut moderoimaan alueita Final Fantasy I-VI ja Final Fantasy VII-IX. Olen pelannut jokaisen näistä FF:stä useamman kerran läpi, joten uskon että voin opastaa ihmisiä niissä (tämä ei kuitenkaan ole välttämätöntä, läpipeluuohjeet on tehty jo monta monituista kertaa). Käyn lisäksi noilla alueilla usein, ja toivon todella, että etenkin klassikkoalueelle saadaan lisää keskustelua. Olen luotettava ja tiedän sen, ettei viesteissä päde se pituus vaan asiapitoisuus. Pitkäkin viesti voilla olla asiaton. Lisäksi olisin aktiivinen, foorumeilla kun tulee käytyä useammankin kerran päivässä (poikkeuksia tietenkin on).
// Olen myös ollut moderaattorina Gaming World-foorumilla. Hommat lopetin kuitenkin vapaaehtoisesti, kun en vain sietänyt pelkästään omaa etuaan ajavaa adminia.
Vekkuli
5.1.2006, 15:25:08
Pitkällisen psyykkaamisen jälkeen uskallan postata.
Joidenkin ensimmäinen ajatus on varmaankin "Joo, tuo nyt ei varmaankaan kovin hyvin hommaa hoitaisi". Niin ajattelisin itsekin, jos joku minun puoli vuotta sitten näkyneellä tasolla tähän postaisi. Olen ollut hyökkäävä ja ivannut muita minkä ehdin. Olen vittuillut ja haukkunut päin naamaa, sitäkään en voi kiistää. Kun sen aikanani tajusin, aloin yrittämään parannusta. Olen mielestäni myös onnistunut parantamaan käytöstäni, enemmän tai vähemmän.
Hoitaisin mielelläni aluetta Anime & Manga tai Sony. Anime ja manga olemmat ovat melko lähellä sydäntäni. Minulla on myös PS2, ainoa konsolini. Molemmista on siis jonkun sortin kokemusta. Uskon olevani luotettava moderaattori, jos sellaiseksi satunkin jommallekummalle alueelle pääsemään. Käyn useasti päivässä foorumeilla, vaikka hieman harvemmin nykyään kirjoitankin. Ja kyllä, minulla on parilta pienenpieneltä foorumilta moderoimiskokemuksia.
En voi kieltää, ettenkö olisi kunnianhimoinen tätä kirjoittaessani. Se on osasyy tähän. Toinen on se, että haluan osoittaa sen, ettei ikä kerro osaamista ja asiallisuutta. Ja tietenkin haluan estää spammin leviämistä. :)
Sarutobi
5.1.2006, 15:33:31
Jaaha... Mainostauko.
Itse kysyisäsin tota x-box aluetta ( vaatimaton :) ) Se ei ole mikään aktiivisin alue, joten en usko että täytyisi olla mikään maailman paras ihminen ( like me :D). Ehdotan itseäni tähän, koska minulla on x-box ja pidän sitä parhaimpana konsolina ja en pidä spammista.
Toisena ja kolmantena pitäsin PC ja Anime % Manga aluetta. Puucee puolelta sanoisin, että kokemusta löytyy koneitten kanssa. Ei sen pitempiä. Taas pidän animesta ja mangasta niin paljon. Siksi ehdotan itseäni siihen kans.
*thumbs up* ja jään odettelemaan
// Niin joo... Olen adminina meiän GW killan foorumeilla. Se on melko vapaa foorumi kyllä ( johtuen siittä, että se on vain meidän killan jäsenille. Eli ei niin tarkka). Vaikka kyllä sielläkin on järjestystä.
En ehkä ole varteenotettavin ehdokas, mutta mikäli ei irkaan sovellu, niin senhän voi myöhemmin luovuttaa asian paremmin osaavalle?
Olen aktiivinen, käyn melkein päivittäin täällä, vaikka postaaminen ei olekkaan niin huomattavan aktiivista enää. Moderaattorina olemisesta minulla ei ole vielä minkäänlaista kokemusta, mutta katsoisin tässä olevan hyvä mahdollisuus harjoittautua siihen virkaan. Ilkeä kakkiainenkaan en osaa olla vaikka sitä ainakin osittain vaaditaan :P Pyrkisin olemaan oikeudenmukainen.
Mikäli modeksi pääsisin, niin mieluiten alueille Final Fantasy I-VI tai Final Fantasy VII-IX, sillä kaikki FF:t olen läpäissyt ykköstä lukuunottamatta :)
EDIT: Perhana, pääsi unohtumaan että minulla alkaa armeija ensi maanantaina, eli en taidakkaan olla soveltuva moderaattorin hommiin :D
Voisin ilmoittaa halustani modata FFVII-IX-aluetta, ja Sonykin kelpaisi, mutta pääasiassa siis nuo nyky-FF:ät kiinnostaa. Vaikka en välttämättä enää paljoa postaile, niin selailen silti foorumeita päivittäin ja nuo kaikki kolme peliä on tahkottu läpi sen verran moneen otteeseen, että uskoisin olevani pätevä virkaan, ja jos se sitä vaatii niin olisin jopa valmis parantamaan näkyvää aktiivisuutta tuolla kyseisellä alueella. Nyky-FF:ät kuuluu muutenkin lempparipelialueisiini ja modaisin sitä tosi mielelläni. Teen mielestäni kohtalaisen ahkerasti töitä tuolla Animepuolella ja luotan siihen, että ylläpito jo tietää ainakin sen, etteivät ne oikeudet minulla aivan turhaan ole. :)
Tässä teille tarjous josta ei voi kieltäytyä: Enk ottaa miittialueen huostaansa.
Perustelut? Banaanimafian kummisetänä olen erittäin soveltuva pitämään alueen siistinä, tai muuten...
'nuf said.
Jaa, jaksaisikohan vielä kolmanneksi kerraksi edes yrittää tulla modeksi? :D
Nojoo, itsehän silloin dumbbasin klassikkoalueen moderointi hommat, kun ei enää se alue kiinnostanut, mutta nykyään, itse asiassa viimeksi pari päivää sitten ajattelin tuossa juuri tuota Sony-aluetta. Playstatonin kannattaja olen ollut jo vuodesta 97, (98 sain oman ekan pleikkarin) ja nykyään tulee päivässä pelattua sillä joinakin päivinä jopa aamusta iltaan. (Eilen esimerkiksi. Loma, kiitos vaan.) Luotettavuutta luulisi löytyvän, olen foorumeilla jo reippaasti yli 1,5 vuotta ollut aktiivisena käyttäjänä ja olen ollut jo moderaattorina aiemminkin, minkä tähden kaikki sen alan toimet ovat jo tuttuja.
Sonysta vielä lisää, itse käyn lähestulkoon joka päivä ainakin jossain välissä ainakin Tiltistä lukemassa uutisia, mikäli tiedän, että Ps2:lle on tulossa joku uusi kiinnostava peli tai jotain muuta uutta. Tarkkailen tilannetta tavallaan joka päivä. Ja Playstation pelejä löytyy 1:lle nopean laskun mukaan 32 ja kakkoselle 24, joten myös useista peleistä löytyy tietoa. (ja monia olen joskus myynyt poiskin tai pelannut esim. kavereiden tai sukulaisten luona, joten tietoa löytyy useammasta kuin noista) Ja sitten vielä PSP minun pitäisi saada tässä parin kuukauden päästä viimeistään ja Ps3:n myös tulen varmasti hankkimaan.
Niin ja aktiivinen olen vieläkin vaikken postaakkaan enää yli kymmentä postia päivässä niin kuin ennen. Käyn nykyäänkin foorumit tsekkaamassa joka päivä useamman kerran ja postaan niihin ketjuihin joihin on jotain sanottavaa.
Ja sitten vielä PS: Mikäli JF:llä itsellään on kiinnostusta niin Qualinin ohella minäkin suosittelen häntä moderaattoriksi.
Omenarosvo
5.1.2006, 16:02:47
Mjooh. Kaipa voisin ilmoittaa olevani vapaaehtoinen modettamaan tuota Nintendo-aluetta mikäli viisaammat eivät sitä huoli. Ei minulla ole mitään erityistaitoja, paitsi että voitin melkein Kaapin Smash Brosissa. Se on ehkäpä sellainen alue jota seuraan aktiivisesti, ja jonne ei tule niin paljoa viestejä ettenkö ehtisi niitä kaikkia tarkistamaan. Haluan nimittäin säilyttää vielä postitusintonikin. Ahihi, ja silleen.
Täytyy yrittää.
Ehdottaisin itseäni tuon Sony alueen moderaattoriksi. Omistan PS2:sen ja kaikkia muita Sonyn konsolia tuotoksia olen kokeillut. Myöskin minulla on Sonyn äänentoistosetti \o/. Ne muuten toimivat tosi hyvin, subbari potkii minut seinille. Muista ehdolla olevista alueista en välitä, koska en edes niillä hirveästi kirjoittele. Kieltämättä en Sonyn alueellakaan, mutta se on niin, koska siellä kun ei ole koskaan mitään kivoja ketjuja. Noh, aktiivinen olen, ainakin nykyään. Tietenkin toi minun vuoden taukoni kummittelee, mutta kyllä minä täällä silloinkin kävin, en vain postannut. Ja joka päivä olen täällä. Kahteen otteeseen, noin kello kolmelta ja noin kello yhdeksältä. Arkipäivisin ainakin. Viikonloppuna olen ehkä enemmän ja ehkä vähemmän. Ja harmi, että musiikki alue ei ole ehdolla, vaikka Welc pitää kyllä itse parempaa kuria kuin monet moderaattorit yhteensä =) Musiikki nyt vaan on helvetin hieno asia silti.
//Niin ja ehkä toinen alue minkä voisin sittenkin sanoa, on tuo Final Fantasy VII-IX. Nämä kaikki pelit kun olen moneen kertaan läpi pelannutkin. Muttamutta, tämä ei taida olla kyllä mikään kunnon perustelu.
Jospa minäkin voisin yrittää. Ensiksi voin aivan suoraan sanoa, ettei minulla ole aiempaa kokemusta moderoimisesta. Käyn kuitenkin täällä lähes poikkeuksetta joka päivä ja katson melkein kaikki alueet läpi. Taukoa tuli vain alkuaikoina, vaikka en kirjoittele kauheasti tällä hetkellä. Alueiksi kävisi ainakin Miitit ja Sony. Final Fantasy VII-IX sekä PC:kin kelpaisivat hyvin, vaikka PC:tä en käytäkään kauheasti pelaamiseen. Puutteena tosin Sonyn puolella saattaa olla MGS-ketjut, koska en ole pelannut kuin ensimmäisen osan läpi.
// Niin ja tuo luotettavuus. Hankala määritellä, mutta koska olen täällä ollut kahden kuukauden päästä kaksi vuotta, niin uskoisin, että minuun voi luottaa. Enemmän tai vähemmän.
/// Vielä yksi asia. Jos Rune aikoo ehdokkaaksi, niin Rune vaan Final Fantasy I-VI alueelle.
scirata
5.1.2006, 16:19:18
Aktiivisuus on heitellyt miten sattuu, mutta eipä se nyt niin vaarallista ole.
Olisin kiinnostunut moden hommista tuolla "Anime ja manga"-osiossa, ehkä miittissäkin, vaikken pitkään aikaan olekkaan miittaillut.
Kirjoitusasun siisteyden hallitsen omasta mielestäni aika hyvin moniin ikäisiini verrattuna, ja käytöksenkin saan asiallisena pidettyä suurimman osan ajasta. Ja silloin kun se ei ole asiallista, kohteena ovat ne säälittävät olennot jotka ovat /queryn kanssani uskaltaneet IRCissä avata!
Mutta sitten takaisin asiaan, elikkä. Osaan katsoa mikä on asiallista ja mikä ei, olisin kiinnostunut juuri miiteistä sekä animesta/mangasta. Saisitte aktiivisen moderaattorin!
(IRCin puolelta saa ainaskin kiinni hetkessä ;()
(Pienemmällä foorumilla ollut modena "yleisessä keskustelussa" siistimässä tiettyjen ihmisten kirjoitusasua ja lukittelemassa aiheettomia ketjuja)
.. Hurr :< Olen huono hei. Miia kuittaa!
Minua kiinnostaisi tulla modeksi Anime&Manga- ja Final Fantasy VII-IX-alueille. Etenkin, koska nyt kun loman aikana on saanut korjattua oman koneen, on helpompaa olla sitten aktiivisempi ja silloin on aikaa hoitaa modenkin hommia. Alueet ovat myös kiinnostavat, koska pidän animesta/mangasta ja olen ainakin nuo pleikka1:n Final Fantasyt läpäissyt.
Ja mainitsemillani alueella tulee selailtua muutenkin ketjuja, joten huomaisin varmaan ketjut, joita on jo. Ja tietysti asiattomat postaukset.
Olen myös ollut foorumilla jo kohta kolme vuotta, joten luulisin olevani tarpeeksi "kokenut" jne. Asiallinen olen kanssa :3. Tiedän hyvin kyllä mikä on oikein ja mikä väärin.
Tosiaan omia ehdotuksia kehiin, laitetaan vaikka alueitten mukaan ja laitan vain niistä jotka kyseisille alueille ovat hakeneet:
Miitit
Puhvi ja Enkuli tälle alueelle. kuten Wompo ircissä sanoikin; Ei tarvitse kokoajan moderoida ollakseen hyvä moderaattori. Alue on kuitenkin aikas hiljainen, joten olen varma että tämä kaksikko on enemmän kuin tarpeeksi pitämään sen puhtaana.
Anime & Manga
Näköjään Lissu kyseistä paikkaa haki, että hänen saa minun ääneni tälle alueelle.
Final Fantasy I-VI
Nykyään kuitenkin sen verran hiljainen alue, että sinne käy kyllä joku uudempikin.
Final Fantasy VII-IX
Tänne alueelle laittaisin Arwien, jos kerran tykkää peleistä, niin olen varma että hän suoriutuu tehtävistään. Pikkasen tulee kyllä vakionaamaa, mutta sen verran tiedoksi että en suosittele ketään jota en ole tavannut irl.
Sony
Sonyn moderaattorina ehdotan itselleni moderaattoripariksi Grovea. Onhan hänet kerran potkittu ja kerran hän on eronnut itse, mutta minä haluaisin kyseiselle alueelle kanssani jonkun joka on tehnyt näitä hommia. Minulla ei ole aikaa tai halua ruveta katselemaan kenenkään uusavuttoman toimintaa, joka ei tiedä mitä pitää poistaa ja mitä ei.
PC
Tälle alueelle ehdottaisin tHeBoSsia. Varmasti kykenevä tyyppi, vaikka olikin aikoinaan kateellinen kun sain lisää alueita. :P
Nintendo
Tähän ehdottaisin Omenarosvoa. Ihan mukava tyyppi minkälaisen kuvan olen saanut ja varmasti pystyy Nintendo alueen hoitamaan.
X-box
En löytänyt tähän hommaan noista hakijoista mieleistäni, joten omaa ehdotusta ei ole. Olen varma että pätevä mode löydetään kyllä tähänkin hommaan.
Loppuun kiitokseni siitä ettei kukaan yrittänyt tyrkyttää minulle lisää alueita, viisi riittää mainiosti. Tehkää seuraavaksi vaikka GM. =)
Edit:
Heh, =) . Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi, vaikka alueita miulla on jo. Lupaan olla taas aktiivi, onhan avanikin palanut.
No mutta Pupu, en minä tietenkään väheksy työpanostasi, on mukava saada sinut lopullisesti takaisin.^^
Niin, ja kysytäänkö vanhoilta modeilta mielipidettä?
Tottakai.
Ehkä minäkin voisin yrittää.
Noista aluevaihtoehdoista varmaan sopivin olisi tuo anime & manga, vaikken mikään ylitietäväinen näissä aihealueissa olekaan. Mutta en minä tietenkään mikään idiootti tässä asiassa ole, aihetta kun tulee kuitenkin seurattua jonkin verran. Kakkosvaihtoehtona voisi kuitenkin mahdollisesti olla tuo Final Fantasy I-VI alue, vaikken noista läpi ole pelannut kuin I&II (GBA) ja VI, mutta eihän tämä nyt niin tärkeää ollutkaan. Muutkin foorumilaiset voivat hoitaa sen neuvomisen.
Olen täällä foorumeilla erittäin aktiivinen, vaikkei nykyään hirveästi ketjuihin tule postailtua. Mutta joka päivä - jos vain mahdollista - tulen uudet viestit lukemaan. Yleensä menee päivästä monta tuntia koneella, nimenomaan tällä sivustolla. En yusein miltään tietyltä alueelta viestejä lue, vaan ihan yleisesti Uudet viestit -nappulaa käyttäen. Toki varmasti jos moderaattoriksi pääsisin, niin ihan erikseenkin sen oman alueeni viestit lukisin. Monet asiat huomaan, koska paikan päällä tulee tosiaan oltua erittäin paljon.
Kirjautuneena en ole ollut vasta kuin kai jonkin vuoden verran, mutta tiedän silti säännöt ja tällaiset sekä muut oleelliset asiat, enkä täältä minnekään ole poistumassa. Olen nopea oppimaan, ja vaikka moderoiminen ei ihan heti sujuisikaan loistavasti, niin varmasti pienen huomautuksen tai neuvomisen jälkeen osaisin paremmin. Tosin luulen kyllä nytkin jo erittäin paljon tietäväni, vaikka sitä kokemusta ei olekaan minkään foorumin valvomisesta.
No siis loppujen lopuksi: kyllä minä alueeni hoitaisin ja spammin poistaisin, mikäli sen aiheelliseksi katsoisin sekä tietenkin kaikki muutkin velvollisuudet tulisi hoidettua. Tai pahahan on mennä lupaamaan, muttaa tähän varmasti tähtäisin.
Tangentti
5.1.2006, 17:30:44
Klassikko-alueella voisin hoitaa Moderaattorin pyhää tehtävää.
Olen ihan luotettava ja käyn foorumeilla lähes joka päivä ja kirjoitusasuni ei ole mielestäni hassumpaa, parantamisen varaa kuitenkin on. Osaan olla kohtelias ja eräällä jo hajonneella foorumilla, tosin en joutunut kertaakaan käyttämään voimaani kun foorumilla ei käynyt paljon ketään ja minun alueelleni ei paljoa posteja tullut.
Klassikoista myös tiedän paljon koska olen pelannut jokaisen läpitte ja Snes osat useaan otteeseen. Muut mode-alueet ovatkin sellaisia missä käyn harvemmin tai missä en ole asiantuntija ( nintendo ja VII-IX) .
//Niin ja jos minua ei katsota sopivimmaksi moden tehtäviin niin SDNkorento ja Memo ovat mielestäni parhaimmat tehtävään.
SDNKorento
5.1.2006, 17:50:29
Final Fantasy I-VI
Vähän sama kuin edellisessä, nykyään kuitenkin sen verran hiljainen alue, että sinne käy kyllä joku uudempikin.
Heh, =). Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi, vaikka alueita miulla on jo. Lupaan olla taas aktiivi, onhan avanikin palanut.
Niin, ja kysytäänkö vanhoilta modeilta mielipidettä? :doggy:
Naukseri
5.1.2006, 17:51:51
Mine en edes yritä minnekkään alueelle, koska olen vasta vuoden ajan täällä ollut, eikä minulla ole valtavaa moderointi kokemusta.
Mutta itseni sijaan ehdottaisin Vekkulia, joka on tähän ketjuun postannut. Tiedän hänen taitonsa hyvin kahdelta muulta melko pieneltä foorumilta, joissa molemmissa olen aktiivisena ja Vekkuli adminina. Tiedän silti, että Vekkuli soveltuisi mahtavasti moderaattoriksi, koska hän hoitaa melko nuoresta iästään huolimatta asiat pikimmiten ja asianmukaisesti. Minusta Vekkulilla on ollut myös aina hyvä ja melko ystävällinen ote omaan alueeseensa. Useimmat pitävät Vekkulia hyvänä ja ystävällisenä ylläpidon jäsenenä.
Olen tosiaan Vekkulista kerännyt aika paljon tietoa tämän foorumin ulkopuoleta, mutta uskoisen hänen toimivan täälläkin hyvänä moderaattorina.
LizzieFox
5.1.2006, 18:21:22
Anime & Manga alueen moderointi hommat kiinnostavat kettua. ^.^
Olen toiminut moderaattorina eräällä suht pienellä foorumilla nimeltään GreenFairy monilla alueilla. Ja oman IRC kanavani foorumilla joskus vuosia sitten (joka ei kuitenkaan ole enää voimassa). Oikeastaan koko moderaattori homma olisi minulle täysin uutta (GF on vielä niin pieni ja se on täynnä ihmisiä jotka ovat olleet aina kiltisti ettei heitä ole tarvinnut pahemmin opastaa mihinkään. Ja snoukkareiden foorumilla kaikki sai vain härötä miten tykkäsivät, eli sääntöjä ei pahemmin ollut eli ei moderoitavaakaan :D) joten en vanno että osaisin homman heti hyvin jos pääsisin siihen virkaan. Mutta tietty lupaan yrittää parhaani ja vain tekemällä oppii.:) Manga ja anime ovat minulle vielä suht uusia (vasta n.3 vuotta sitten tutustuin kumpaankin) mutta molempien vakio kuluttaja olen nykyisin. Ja FFfin foorumeilla pyörin lähes joka päivä vaikka en postaakkaan joka päivä että hommat tulisivat varmasti tehtyä.
Anime & Manga alueelle voisin haluta, kun muissa alueissa en oikein uskoisi pärjäävän ^.- Kyllä minä spämmit erotan (No ainakin omasta mielestäni), Eli siis ne menisi vekeks.
Ehkä myös PC aluekin kävisi, mutta mieluiten tuo Anime & Manga.
Aktiivinen olen minäkin, lähestulkoon käyn täällä jokapäivä, vietän ehkä useammankin tunnin täällä. Ja katsoisin tietenkin myös aina tullessani oman alueen viestit. En ole ennen moderaattorina ollut, mutta olisi kiva kokeilla. Tietenkin saa tarpeen tullen erottaa jos siltä tuntuu. :'D
Ja toivottavasti ette valitse postaus määrän takia?
Mutta jos minä en pääse, niin kai saa ehdottaa jotakuta modeksi?
Ehdottaisin Rellua eli Real Emotionia. Hän on mielestäni asiallinen ja juuri modeksi sopiva. (:
Lacrima
5.1.2006, 19:00:19
Minä ilmaisisin halukkuuteni moderoida Anime ja manga-aluetta, koska näistä vaihtoehdoista se on se todennäköisin, millä pärjäisin. Koska aihe on mieluinen niin monille pienille peeloille, niin siellä tarvitaan tiukkaa kuria ja järjestystä ja luulen, että juuri nettiminäni olisi siihen tarpeeksi kykenevä ja vastuullinen. Käyn FFfinissä päivittäin ja joskus vietän todella pitkiäkin aikoja tämän foorumin parissa, joten moderointi voisi olla se minun hommani. Tiedän myös animesta ja mangasta yhtä sun toista, rakastan kaikkia piirrettyjä ja sarjakuvia (myös ei-japanilaisia ^^'). Olen viettänyt koko pienen elämäni näitä seuraillen ja tutkien. Osaan myös tarpeen tullen olla kiltti ja sydämellinen persoona, jos tarvitsee.
Minusta FFfin tarvitsee uusia kasvoja moderaattoreihin ja mielestäni olen tarpeeksi uusi - olenhan jo melkein vuoden ollut tällä sivustolla ja aktiivisena höpöttelijänä. Viestejäkin tullut läheteltyä 1,28/päivässä n. keskimäärin.
Moderoimisesta minulla ei niin kykyjä ole ja uutena asiana tietysti haluaisin enemmän, kuin mielelläni oppia moderoimaan. Olen myös valmis panostamaan paljonkin tuohon moderoimiseen, koska eihän minulta juurikaan muuta elämää löydy.
/edit. Tietenkin muutkin alueet käy, mutta tuon animen ja mangan näen itselleni parhaiten sopivana noista. :]
Minäkin postaan tähän. En pelkästään siksi että haluan modeksi, vaan koska haluan myös suositella joitakin. Ainakin näin minun näkökulmastani Omenarosvo voisi olla kiva Nintendo-alueen moderaattori, eikä minulla mitään Lizzietä vastaan tuolla anime & manga-alueellakaan olisi.
Sitten siihen mihin itse haluaisin pyrkiä, eli haluaisin mielelläni juuri noiden Nintendon tai anime & manga -alueiden moderaattoriksi. Itse en tiedä onko minulla edes mahdollisuuksia päästä moderaattoriksi, ainahan on sitten se seuraava kerta, kun lisää moderaattoreita kaivataan.
Nintendo-alue kiinnostaisi nyt vähemmän näistä kahdesta. En tiedä kuinka täydellisesti tälle alueelle sopisin, tai sopisinko modeksi ollenkaan. Spammit kyllä pitäisin poissa ja kaiken muun siihen liittyvän. Itse aluekkaan ei ole minulle niin hirveän tuttu, mutta minua kumminkin kiinnostaa tämä vähäsen, etenkin Final Fantasyiden remaket.
Sitten siihen alueeseen jota haluaisin mielummin moderoida, eli anime & manga. Tästä alueesta tiedän jonkun verran ja pidän siitä muuten noin ihan muutenvaan tosi kivana. Ja seuraanhan tietenkin itse animea ja mangaa.
Vielä tähän lopuksi sanoisin, etten ole foorumeilla hirveän kauaa pyörinyt saatika mitään kauheita mullistuksia aikaan saanut, mutta aina saa yrittää. Ja tämä viesti oli myös osittain semmoinen ilmoitus, että olisin näistä hommista kiinnostunut. Tietysti on usein myös tullut mietittyä, että kuinka kiva olisi olla mode. Muualta minulla ei ole moderointi kokemuksia.
//Ainiin. Tietysti käyn FFfinissä päivittäin (jos mahdollista). Ja postaan yleensä vain ketjuihin minne minulla oikeasti on jotain asiaakin.
///Edittiä. Selvennän vain vähän tota viestiäni. Eli siis mieluiten haluaisin anime & manga -alueelle, mutta halaisin myös paljon tuonne Nintendo-alueelle. Tiedä sitten oliko tämä editti niin tarpeellinen, mutta tein sen jos joku ei saanut sitä kuvaa, että haluan myös paljon tuolle Nintendo-alueelle.
No kyllähän minä nyt yritän. Tuo VII-IX kiinnostaa kovasti sillä kaikkia olen pelannut ja sydäntä lähellä ovat. Ja kelpaa toki jokin muukin, kuten Anime & Manga -osasto.
Olen ollut modena tuolla Harry Potterin foorumeilla. Pieni paikkahan se on, mutta itsevarmuutta olen sen kautta lujasti saanut ja huomasin miten paljon asiallisempi sävy minulla modena on. Spammin erotan, ja hyväksi modeksi tullaankin tosityössä, eikä haaveillen siitä. Aktiivinen olen, käyn monesti päivässä täällä ja postailenkin ahkeraan, kun kiinnostusta löytyy. Osaan kyllä kovaakin kättä käyttää, joten pehmo en ole, mutta kyllä minulta kiltteyttä ja ymmärtäväisyyttä löytyy. Ja jos en pääse modeksi, en harmistu ollenkaan ja jos käy sitten niin, etten ole lopulta sopiva niin potkut pyllylle vain. Minä tiedän kyllä, etten täydellinen ole. Mutta panostusta minulta löytyy, sekä yrittäisin tietenkin pitää paikat puhtaana.
Ja Lizzie ansaitsee minusta tulla modeksi, hän on loistava siihen hommaan.
PhazonBlaxor
5.1.2006, 19:18:42
Minua kiinnostaisi taas olla modeina jommassa kummassa näistä kahdesta: Final Fantasy VII-IX tai Nintendo -osastolla. En sano nyt itseäni mitenkään mahtavaksi henkilöksi, olen ollut vasta vuoden täällä, mutta käyn kumminki täällä melkein joka päivä, ja kieliasuni on mielestäni kohtuu hyvä, sekä tiedän paljon noista kahdesta alueesta ja osaisin opastaa siellä käyviä käyttäjiä aika hyvin. Valitkaa tai älkää, mulle on ihan sama. Mutta jos minua ette valitse nintendo osastolle, niin toivon sitten omppurosvoa sinne, hän on hyvä tyyppi, ja osaisi varmasti hyvin hommansa. Ei kai muuta.
En ole ollut missään modena, mutta olen varma että oppisin homman nopeasti.
//ah, ja viellä sen verran, että mielummin kuitenkin nintendo osastolle haluaisin kuin tuonne ff VII-IX osastolle.
Velvety
5.1.2006, 19:43:10
No taidanpa minäkin yrittää nyt tällä kertaa, itsevarmuutta löytyy toki ja asiaa on mietitty kovasti siitä saakka, kun tämän ketjun tuolla huomasin. :)
Minä olisin kiinnostunut tuosta FFVII-IX-alueesta, koska pelit on pelattu monta kertaa läpi ja tiedän niistä aika paljon asioita (eniten seiskasta ja ysistä). Pelit ovat myös todella lähellä sydäntä, koska ne ovat mielestäni sarjan parhaimmistoon kuuluvia osia. Olen asiallinen ja tunnistan spammin. tarvittaessa osaan olla myös ankara, mutta mielelläni en. Kokemusta löytyy oman foorumin ylläpitäjänä (adminina) ja aktiivinenkin olen, vaikka en kovin innokkaana olekaan enää tänne postannut. Joka päivä täällä kuitenkin käydään vilkaisemassa uusia viestejä paikoista, joissa on jotain tutkittavaa.
Myös Anime & Manga kiinnostaa kovasti, mutta mieluummin tuo ylempi. :) Mangaa tulee luettua ja animea seurataan. Asioista tiedetään jonkin verran ja aluetta seuraan aktiivisesti, vaikka en sinne postaakaan (ei kai sitä aina tarvitsekaan). Tässäkin voin sanoa, että spämmin tunnistan ja olen asiallinen kun postaan tänne alueelle.
Ja jos minua ei valitakaan moderaattoriksi, se ei ole maailmanloppu.
// Ja voin aktiivisuuttakin nostaa enemmänkin, jos on tarpeellista ja pääsen moderaattoriksi. Pitää vielä sanoa, että olen tarkkasilmäinen ja käyn useasti päivässä foorumilla katsomassa paikkoja, vaikka en postaakaan minnekään. :]
Well well, periaatteessa miua moden hommat kiinnostaisi, joten kait sitä voisi ilmoittautua vapaaehtoiseksi~
Lähinnä Squaren sisäiset alueet kiinnostaa (klassikot ja VII-IX), sillä voisin katsoa itseni soveltuvaksi modeksi vain ja ainoastaan sinne. Tietoa löytyy sen verran noista peleistä, että osaan katsoa tiedot oikeiksi jne. Eikä pienet spoilaukset klassikoista haittaa pahemmin. Muut alueet ei sitten pahemmin kiinnostakaan enää.
Kyllä min näkisin itseni aika varteen otettavaksi vaihtoehdoksi siinä mielessä, että ahkeruutta foorumeja kohtaan löytyy sen verran, että moden hommien siinä sivussa hoitaminen ei paljoa lisärasitusta toisi. Mahdollisuus minulla on myös perin aktiiviseen moderointiin, jopa koulussa ehtisin hommaa hiukan hoitamaan~
Ja hommien suorittamisen suhteen olen aina pitänyt itseäni melko luotettavasti, ja kun tällainen tietynlainen auktoriteetti miulle annettaisiin, olisi minulla jopa sitä vastuuta näistä asioista. Eli modehommat tuskin pääsisivät lipsumaan.
Elikkäs, ilmoittaudun ehdokkaaksi, mieluiten VII-IX -alueelle, myös Klassikkoalue käy. o7
//Niin, ja tosiaan; pelikokemusta löytyy peleistä VII-IX aikalailla sen verran, että voisinpa sanoa tietäväni lähes kaiken ko. peleistä tiedän. Klassikkojen kanssa taasen asia ei ihan yhtä valoisa ole. Niistä on läpi pelattu vain VI, sekä I, III, IV ja V on noin puoleenväliin asti. Eli ihan kaikki informaatio niistä ei ole minulle vielä siunautunut.
//Ja vielä niitä omia ehdotuksia. Eli, min tykkäilisin, että Mongooli sopisi Animeen&mangaan. Puff ja Enk tosiaan Miitti-alueelle, Pehmo laajentaa Sonyyn, Korento jatkaa Klassikoissa ja saa apurikseen Runen, ja Arwie menee kimppaan Ceassan kanssa VII-IX:lle. \o/
Nyarlathotep
5.1.2006, 20:43:32
Ilmoittaudun mukaan hakemaan moderaattorin paikkaa ja itseäni kiinnostavat alueet ovat Anime & Manga, Final Fantasy VII-IX ja Final Fantasy I-VI. Ellei mitään estettä tule, niinkuin nyt tuo reissu missä olin, niin pyörin joka päivä foorumeilla ja vietän täällä paljon aikaa. Animesta ja mangasta olen ollut kiinnostunut jo pitkän aikaa. Monta sarjaa on tullut katseltua. Osa läpi (Hellsing, Cowboy Bebop, BECK, Dragonball Z) ja joitain ei ole ihan loppuun asti katseltu mutta aloitettu kyllä (Gungrave, Fullmetal Alchemist, Naruto, Bleach, Trinity Blood, Full Metal Panic, One Piece, Inuyasha, Samurai Champloo). Mangaa ostan vakituisesti kaupasta ja muuten olen hyvin kiinnostunut aiheesta (luettu DB:tä, Tsubasaa, Conania, One Pieceä, Kyokoa, Narutoa, Hellsingiä ja Sandland). Itseasiassa mangaharrastukseni juuret ulottuvat jo siihen aikaan, kun Dragon Ballia alettiin julkaisemaan Suomessa. Yllä mainittuihin animesarjoihin tutustuminen alkoi pari vuotta sitten, jota ennen olen katsellut jokaiset Suomen televisiossa pyörineet animesarjat ja katson toki vieläkin. Lukuisat anime-elokuvat on tultu katseltua läpi joten kokemusta löytyy jo aika lailla. Mainittakoon se, että moderaattorin hommat eivät ole ihan tuntemattomia, sillä toimin ja olen toiminut jo syyskuusta asti World of Fantasyssa GM:n hommissa ja foorumi ei ole ihan spammivapaa, vaikkei siellä jäseniä paljoa olekkaan. Kieliasussani ei ole moitittavaa ja aktiivisuus on huippuluokkaa (aamulla, iltapäivällä ja illalla klikkailen jatkuvasti uudet viestit -nappulaa). Ainoastaan yöllä ja aamupäivällä en pysty olemaan täällä, mutta sekin taas hoituu viikonloppuina. Internet ja foorumit ovat tuttu juttu. Nettiä olen käyttänyt jo vuodesta 1996 ja foorumeiden selaaminenkin alkoi jo ennen 2000-lukua.
Final Fantasy VII-IX on kuitenkin se alue mikä kiinnostaa kaikista eniten. Neljä vuotta olen näitä pelejä pelannut ja eniten juuri näitä kolmea osaa. Final Fantasy IX:n olen vetänyt läpi hyvin monta kertaa ja kasin ja ysin olen monta kertaa pelannut läpi täydellisesti. Final Fantasy VII ei ole yhtä peruskauraa minulle, mutta senkin olen vetänyt läpi monta kertaa. Mikäli nyt joku on nähnyt, niin alueella toimivassa apuketjussa olen auttanut populaa hyvin aktiivisesti joten tietoa peleistä löytyy ja paljon.
Klassikkoalue on viimeinen vaihtoehto, muttei missään nimessä vähäisin sillä tämäkin sopii listasta erinomaisesti. Olen pelannut kaikkia klassikoita. Osia I ja III vähän, mutta esim. II on vedetty puoleenväliin. IV ja VI melkein läpi ja V reilusti yli puolenvälin. Tietämystä ei löydy yhtä paljon kuin uudemmista ja pelaamista on vähentänyt pelimotivaation puute ja aika, mutta tähänkin hommaan haen moderaattoriksi. Klassikoista olen kuitenkin hakenut pirusti tausta- ja nippelitietoa pari vuotta sitten. Kaiken ylitse menee kuitenkin rakkaus koko pelisarjaa kohtaan. Itse olen täysin omistautunut Final Fantasyille ja muita pelejä ei enää tule edes paljon pelattua.
Spammin tunnistan, sen lisäksi koska olen varmasti aktiivisin moderointihommissa siellä missä toimin nyt, myös foorumikokemuksesta. Ennen kaikkea haluan pitää keskustelua asiallisena, sillä liiankin usein tulee katseltua kieroon asiattomia spämmejä. Olen jo uutistoimittaja, joten tietoa tulee haettua koko ajan ainakin Final Fantasyihin. Luen aina jokaisen viestin mitä on tullut foorumeille sinä aikana minkä olen ollut poissa. Muistini on myös pirun hyvä, joten ei jää huomaamatta että onko jokin ketju olemassa jos joku muu on perustanut ketjun. Täällä olen jo ollut rekisteröityneenä puolitoista vuotta, koko ajan aktiivisena. Irkissä minuun saa aina yhteyttä, vaikka en #fffinissä ainakaan juuri nyt oleile. Mihinkään en ole häipymässä ja tällä hakemuksella haen moden paikkaa.
Dorianthem
5.1.2006, 20:58:32
Moderaattoriksi haluan, sillä se virka varmasti toisi valoa ankeaan arkeeni. Lisäksi sovellun siihen virkaan lähes varmasti. Tiukka osaan olla tarvittaessa ja oikeamielinenkin olen, lähes aina. Spammaamisen taidon olen pikkuhiljaa menettämässä, sillä satuin lukemaan FAQin "pienellä" painostuksella ja opin olemaan kunnolla. Toimin adminina yhdillä toisilla foorumeilla, mutta se nyt ei ole niin kova homma, ottaen huomioon suurtakin suuremman jäsenlistan.
Jos sattumoisin päättäisitte valita minut moderaattorin virkaan, niin mieluiten kelpuuttaisin itseni Final Fantasy VII-IX -alueelle, koska näitä pelejä olen pelannut vuosia. Jokaisen näistä tietenkin olen pelannut läpi ja niiden hohto ei ole laantunut ollenkaan. Lisäksi numero yhdeksän oli ensimmäinen FF:äni ja siksi minulle hyvin tärkeä.
Toinen alue, jonne itseni kelpuuttaisin, olisi Anime ja Manga -alue. Mangaa olen lukenut jo vuosia ja animenkin aloitin tänä vuonna. Olen kuitenkin katsonut animea suunnattoman paljon pieneen aikaan nähden. Eli suoraan sanoen rakastan animea ja mangaa ja omasta mielestäni osaisin hoitaa tuota aluetta jonkun toisen kanssa.
Kolmas alue, joka olisi minulle myös sopiva, olisi pienokainen Miitit-alue, jonne olen viimeaikoina suunnannut katseeni, sillä on minunkin aika tutustua muihin foorumilaisiin IRL. Tämä alue tulee olemaan minun katseeni alla varmasti hyvin pitkään, sillä kun minä olen päättänyt käydä miiteissä, niin minähän käyn. Ja mikä olisikaan parempaa, kuin miitti-keskustelujen seuraaminen ja samalla myös niiden moderoiminen. Eikö olekkin loistava tarjous, eikö?
Lisäksi mainostan itseäni sillä, että olen todella luotettava henkilö, joka toivottavasti on myös pian tunnettu IRL. Tietokoneella vietän hyvin paljon aikaa ja silloinkin yleensä olen näillä foorumeilla. Lisäksi olen ollut näillä foorumeilla yli vuoden ja aion olla tulevaisuudessakin. En jätä ikipäivänä FFfiniä, jollei tule jokin todella tähdellinen syy lähteä.
Sony kiinnostaa aluelaajennuksena sekun on tuossa nykyisen aluaan vieressä niin nätisti. Empä käy itseäni suuremmin kehumaan, kokemusta alalta on puolisentoista vuotta, ja työnlaatua voi kuka tahansa poistetut viestit näkevä todeta täältä (http://foorumit.fffin.com/forumdisplay.php?f=14).
MonGooli
5.1.2006, 21:00:11
Tulipa sopivasti. Eli kyllähän minäkin tuonne Anime & Manga-alueelle haluaisin modeksi. Toisena vaihtoehtona sitten tuo PC-alue.
Anime & Manga-aluetta olenkin seuraillut jonkin verran ja huomannut, ettei siellä oikein modet ole ollut mukana (tarkoitan sitä, että sinne on lipsahtanut pari spämmin oloista viestiä, joita ei olla vieläkään poistettu ^^). Muutenkin pääasiassa näillä foorumeilla seuraan juuri tuosta kyseistä aluetta mielenkiinnon vuoksi ja onhan anime ja manga lähellä sydäntäni. ~3 vuotta olen animea ja mangaa lukenut/katsonut ja ihan kohtalaisen paljon tiedän animesta sekä mangasta.
Toinen, ei vielä ehkä niin vahva alue, PC. Tietenkin aika paljon PC:stä tiedän, mutta tuo legendaarisempi PC-aika on vähän hakusessa. ^^ Windowsin asioista tiedän enemmän kuin Linuxin, mutta kyllä sekin ajan kanssa kehittyy (kyllä minä Linuxia kuitenkin käytän :)). Kuitenkin olisin mielestäni tarpeeksi pätevä PC-alueen modena.
Mielestäni olisin ihan pätevä moderaattorin hommissa. Tiedän kyllä mikä on spämmiä ja mikä ei kuulu ketjuun. En mielestäni spämmää enkä puhu aiheen vierestä. Moderointini voin hoitaa sekä koulusta että kotoa (datanomiksi kun opiskelen), eli mahdollisuus myös aktiiviseen moderointiin.
Siinäpä tuo. Ehkä hieman laihanlainen postaus, mutta en keksiny enempää.
Tah Edit://
Memo olisi kyllä hyvä mode. \o/
Edit2://
Niin ja kyllä minä IRC:ssä oleskelen päivittäin ja joka päivä minut siellä kyllä näkee (ellei tuo saamerin Sonera pätkisi vähän väliä). Eli IRC:stä minut myös tavottaisi, jos moderointia jossakin ketjussa tarvitaan.
Ja aikaisempaa modekokemusta ei pahemmin ole. Pienenmuotoista foorumia olen joskus kauan aikaa sitten pitänyt pystyssä, mutta moden hommat osaan aivan varmasti, ei ne vaikeita ole. :)
Minäkin uskallan nousta sanoamaan halukkuuteni tähän hommaan. Olen ollut täällä jo yli vuoden ja oppinut talon tavoille. Vaikka postailen vähän voin sanoa olevani hyvin aktiivinen. Olen saanut myös irl tuttavilta tunnustuksen olevani heistä luotettava ja tunnollinen. Final Fantasy VII-IX olisi minun suurin kiinnostuksen kohteeni, mutta myös rauhallinen Miitit. Pleikkarin FF:t on pelattu ties kuinka monennetta kertaa, joten sen ei luulisi olevan ongelma. Tunnustan kuitenkin etten ole kyseistä aluetta kovasti seurannut, mitä on joskus vinkkeihin heitetty omasta tiedonarkusta.
En ole koskaan ollut minkään sivun hoitaja, mutta kai sen taidon joskus voi oppia. Olen ystävällinen, mutta olen huomannut sanovani itselleni, että olisin monta ketjua heittänyt lukkoon jo ajat sitten FFX- alueelta (ei tarvi hätääntyä kyseiset modet, tämä on vain minun ongelmani ;) ), joten kai osaan olla ankarakin. En ole valitettavasti vielä miitteihin päässyt, toivottavasti pääsen kuitenkin Lumileikkimiittiin.
Olikohan tässä kaikki? Deforme est de se ipso praedicare. Omakehu haisee.
Prometheus
6.1.2006, 0:53:51
Taidan olla aika heikoilla tässä "kisassa" tällä kertaa, kun moderoin jo kahta aluetta. Kolmas alue moderoitavaksi ei kuitenkaan tunnu mitenkään suurelta esteeltä, joten olisin kiinnostunut.
Tasoa olisi mukava pitää yllä esimerkiksi Final Fantasy VII-IX -alueella. Sonykin voisi olla ihan jees. FF:t seiskasta yhdeksöiseen ovat tutuimmat ja vaikken niitä nyt ehkä täydellisesti ole läpi vetänytkään, tunnen että aluetta osaan silti käsitellä. Sony puolestaan on se konsoli, jolla pelaan sen verran, että kehtaisin kyseisen laitteen aluetta moderoida.
Moderointikykyäni tai -kyvyttömyyttäni voi katsella PC- ja Elokuvat-alueelta.
Hmm. No, juu. Siinäpä se.
En käytä edittiä, sitä ei kuitenkaan huomata, liittäkää tämä aikaisempaan postaukseeni myöhemmin :P
Eli intti ei välttämättä olisi esteenä minulla moderaattorin virassa mikäli pääsisin sellaiselle alueelle missä on myös toinen moderaattori.
Kalabatik
6.1.2006, 1:15:44
Morjens
Asetun ehdolle Anime & Manga alueelle.
Olen erittäin aktiivinen vieras näillä foorumeilla vaikka jotkut voivatkin postausmääristäni toista luulla. Jos pitäisi jotain arviota heittää niin vähintäänkin 1-2h välein käyn vilkaisemassa uusimmat postit. Kaikenlisäksi olen datanomi joten selailen foorumeita kohtuuaktiivisesti myös kello 9-14 aikoihin. Minulla ei ole myöskään elämää internetin ulkopuolella joten alueen jatkuva vahtiminen ei tuota ongelmia.
Erilaisia foorumeita (ja internettiä yleensäkin) on tullut selailtua koko adsl-liittymäni olemassaolon ajan eli jotain 6 vuotta. Näiden vuosien aikana sitä on opittu yhtä jos toista ja järkeä löytyy päästä sen verran notta osaan hyvat postit erottaa huonoista. Muutamia pienehköjä (=alle 20 henkilöä) foorumeita olen vahtinut silmämunat kovina joten moderaattorin supervoimat eivät ole uusi ja ihmeellinen asia.
En kuulu animeharrastajien oldschool -porukkaan vaan aloitin tämän "harrastuksen" todenteolla vasta vähän yli vuosi sitten. Tietysti kaikki Hopeanuolet, Pokemonit, Dragonballit ja sellaiset olivat tuttuja jo entuudestaan. Vuosi on kuitenkin pitkä aika ja näkemäni animen määrästä minua tuskin voi sanoa mitenkään maitonaamaksi. Manga onkin sitten hieman uudempi asia, mutta tiedän siitäkin sen verran, että alueesta huolehtiminen ei tuota ongelmia. Molempia aiheita seuraan varsin ahkeraan erilaisilla sivustoilla joten ne suurimmat jutut ja uutiset tuskin jää meikäläiseltä huomaamatta.
Kalaan voit kyllä luottaa.
Noh minä en ole tällä accountilla kauan ollut FF:n foorumeilla, joten ei viestejäkään paljoa ole ehtinyt kertyä, mutta haenpas kuitenkin.
Olen ollut ennemminkin Moderaattorina pienemmillä foorumeilla, ja moden taitoja on kehuttu. Eniten hakisin paikkaani PC ja Sonyn osiolle, koska siellä postaan eniten ja lue viestejä, ja siellä on paljon minua kiinnostavia aiheita, eli enköhän minä kuuluisi sinne jos johonkin. Aktiivisuutta voin lisätä, joka päivän käynneille, vaikka käyn nytkin jokatoinen päivä suunnilleen, mutta pystyn kyllä jokapäivä käymään.
Elikkä Alueet vielä:
* PC
* Sony
Edit// Osaan kyllä myös käyttää tätä topikeiden etsimis toimintoa(eli voin katsoa onko samantyylinen topikki jo foorumilla).
Lapamato
6.1.2006, 17:55:11
Postaanpa minäkin, vaikka mahdollisuuteni ovatkin hyvin vähäiset.
En nyt laita mitään ansioluetteloa, sillä kokemusta minulla ei ole ollenkaan. Minulla toki oli oma foorumi joskus vuonna nakki ja makkara, vaan siellä käyvä popula osasi pitää ilman minuakin paikat siisteinä.
Ilmaisen kiinnostukseni Anime ja Manga aluelle, kuten moni muukin. Tokihan tuo miittialuekin olisi ihan jees, mutta mielestäni Enk ja Puff olisivat loistava pari pitämään siitä huolen.
Elikkäs, laitan nyt hieman suositteluja itsestäni.
Olen oppinut käyttämään searchia ihan kiitettävästi, eli pitäisi kyllä huomata jos joku tekee ketjuja joita vastaava on jo olemassa. Tunnistan myös aika helpolla spammipostit, vaikka itseltäkin niitä lipsahtelee silloin tällöin. Tarvitsisin toki aluksi avustusta ja neuvoa joltain kokeneemmalta henkilöltä, mutta luulisin muuten pärjääväni. Kokeilunhalua ja intoa minulta ei ainakaan puutu. Käyn foorumilla ehkäpä noin 8 kertaa päivässä, vaikka melko harvoin mitään postaankaan. Tutkiskelen silloin lähes kaikki postit, joita on kerennyt ilmestyä.
Aivan, ja kyllähän minua kiinnostaisi myös tuo Final Fantasy I-VI , vaan olen vasta pelaamassa ykköstä läpi eli tietouteni kyseisiin peleihin on aika minimaalinen (vielä). Ja kyllähän tuo PC olisi myös mielenkiintoinen. Muistakaa, että Kuukkeli on paras ystäväni, sen avulla osaan melko usein neuvoa/avustaa, vaikka en itse asiasta olisi koskaan kuullutkaan.
Siinäpä se.
Berrycake
6.1.2006, 18:59:24
Enkulitar ja Puhvi miitti-alueelle, eh? Kyllä hieman lollasin, mutta toki hyvässä mielessä. En oikeastaan voisi itse ainakaan ketään sinne sen paremmin kuvitella. :> Kaksi sellaista miittihirmua ja muutenkin.. heh. Jos siis saa jotain äänen kaltaisia kannatushuutoja täältä huikkimaan käydä niin ainakin tämän tiimoilla nyökyttelen päätäni. Enkuli ja Ze Shoopuf olisivat miittialueelle ihan omiaan, perustella en edes osaa koska jotenkin heidän sopivuutensa sinne vaikuttaa lähinnä universaalilta totuudelta. :D
Itse en noista ole vailla yhtikäs mitään. :3
Vaikka tarjonta tähän paikkaan on erittäin suurta, ilmouttaudun minäkin ehdokkaaksi anime&manga-osiolle modeksi. Todennäköisyydet valintaan ovat pienet, mutta animen ja mangan ollessa erittäin lähellä sydäntä, olisi niille osoitetun alueen hoitaminen ja valvominen oikea kunnia-asia ja se epäilemättä opettaisi paljonkin.
Animesta ja mangasta olen nyt jo pari vuotta ollut erittäin kiinnostunut ja katsomieni ja lukemieni sarjojen määrä lähentelee neljääkymmentä. Melkeinpä kaikki ¨kulttisarjat ¨ on katsottu läpi ja pääosin ymmärrän hyvin alueella keskusteltavista sarjoista oleellisen. Myöskin tätä japanilaisen populäärikulttuurin osaa ympäröiviä fanituotteita seurailen ja olen hyvin kiinnostunut monista sen osista, kuten doujinsheista ja cosplaystä. Seuraan myös suuresti japanin manga-sekä anime-bisnestä ja pienmuotoisia uutisia näistä suurimmista shouneneista pystyisin aina välillä heittelemään. Esim. jos vaikka sarjassa Bleach, Naruto tai jossain muussa vastaavassa alkaa filler-putki, leffa on suunniteilla, tai vastaavaa. Kuitenkaan suurempia, kuten uusien animointi-studioiden perustamiseen liittyviä juttuja en ikäväkseni voi onkia selville.
Ollessani täällä joka päivä lukuisia kertoja, pystyisin valvomaan melko tehokkaasti aluetta ja irkissäkin tulee lähes päivittäin oltua eli sieltä ohjeistaminen onnistuisi enemmänkin kuin hyvin.
Aikaisempaa modekokemusta en omaa harmikseni, tämä olisi sellainen, mutta ottaen huomioon alueen pienouden ja suht hiljaisuuden olettaisin pystyväni hommaan enemmän kuin hyvin. Arwien ja Huppoen ohjeistuksesta, sekä seurattuani alueen linjaa pitkään, luulen tietäväni pääosin miten aluetta tulisi pyörittää.
//
Muuten, jos Azu on yhtään suostukas, niin mielestäni herra olisi melkeinpä täydellinen valinta Nintendo-alueen modeksi. Herran asiantunteva, ei liian kiihkomielinen linja on miusta erinomainen malli hyvästä pelikeskustelijasta. Omppu toimisi myöskin hyvin, mielenkiintoa moniin N-peleihin selvästi löytyy ja uskon, että vastuuntuntoa ja innostusta myös.
Lord JF
6.1.2006, 20:54:34
Itsekkin ilmaisen kiinnostukseni virkaan. Alueet joiden moderoimiseen minulta löytyisi kiinnostusta ovat seuraavat:
Anime & Manga
Final Fantasy I-VI
Final Fantasy VII-IX
Sony
PC
Siinä siis tarjolla olleista alueista ne joita eniten seuraan ja tietoa löytyy kaikista aiheista ainakin omasta mielestäni riittävä määrä. Olen myös aktiivinen niin foorumeilla kuin irkissäkin, eli minuun saa normaalisti helposti yhteyden niin irkin kautta kuin myös PM:llä, jos tarvetta on.
Foorumin säännöt ovat hyvin hallussa ja voin myös luvata, että jos minut moderaattoriksi valitaan niin tarpeen vaatiessa en vain poista viestejä vaan olen myös valmis ohjeistamaan niitä jotka sitä kaipaavat. Moderaattorin hommista olen saanut kokemusta "eräällä toisella foorumilla" eli #Kartzilla, joka tosin on pieni ja idleinen, mutta jonkinlaisen kuvan tehtävästä olen sieltä saanut.
Postaanpa vähän omaa mielipidettä.
Enk ja Puhvi miittialueelle, ne? Tästä ei varmaan tarvitse edes taistella.
Animealueelle oli tuolta useampikin potentiaalinen ehdokas jonka voisin kelpuuttaa, mutta oma lempparini uuteen trioon olisi Jesh. Tyyppi on osoittanut selkeää aktiivisuutta ja tietämystä tuolla alueella ja olen varma, että voisi myös modata siellä tehokkaasti. Hienona varamiehenä aivan takana tulee Lizzie.
Rune olisi tosi pro klassikkoalueelle. Tietää aiheesta kutakuinkin kaiken mahdollisen ja olisi tuolle alueelle melkein elinehto. Jos Runelle ei kelpaa niin LordJF, Riku ja Memo olisivat varmaan potentiaalisimmat nimet tuolle alueelle.
FFVII-IX-alue- olen niin kilpailuvietillä päällä, että en halua nostaa ketään erityistä esille, koska hyvistä ehdokkaista kukaan ei tainnut nousta niin selvästi yli muiden. Kun memo kerran sai jo Yleisen, niin jos mä lupaan olla tosi natsi niin saanko mä tän?
TheBossille PC. Mies osaa, ei sen kummempia perusteluita.
Lord JF nousi omaksi ykkössuosikiksi Sonylle. Nintendo ja ja Xbox ei minua niin hirveästi liikuta, nuo taitavat muutenkin olla niin passiivisia alueita että siellä ei varmaankaan mitään hirveitä moderointikokemuksia edes tarvita. Kun Omppurosvo ja Sarutobi kerran noille halusivat niin minun puolestani ne myös saakoot.
Noh, tykkään tästä foorumista ja viihdyn täällä päivittäin. Siksipä antaisin mieluusti oman työpanokseni foorumin hoidossa. En oo mikään supermies, ihan tavallinen tallaaja, mutta kyllä mää ne moden hommat saisin tehtyä. Säännöt kyllä osaan ja pienen harjottelun jälkeen tunnistan spammipostin jos toisenkin. Keväällä lähestyvät Yo-kirjoitukset voivat aluks vähän haitata tahtia, mutta niiden jälkeen olisin hyvinkin joutilas.
Jos alueita aletaan miettiin, niin mieluiten FFVII-IX. Sonyn alue kelpaa myös, ja vaikka kokemusta klassikoista on vähän, vain osista 4 ja 6, niin uskoisin silti sielläkin pärjääväni.
Olisin mahtava moderaattori Nintendo/PC alueelle. Omistan lähes jokaisen pelin joista siellä keskustellaan ja näin tietäisin mitkä viesteistä ovat täysin aiheettomia/turhia. Käyn täällä (tästä eteen päin) päivittäin (ja perun pahat puheeni lähdöstäni ja näin olemalla erittäin ilkeä) ja postailen ahkerasti täyttä asiaa (unohtakaa lähtö ketjuni :shy: ). näin ollen olen täydellinen moderaattori kyseisille alueille.
Sananium
8.1.2006, 3:39:47
Minä olisin aivan mahrottoman hyvä mode tuolla FFVII-IX -alueella. Kokemusta on omista foorumeista, joissa olen siis adminina. Aktiivinenkin olen. Joka äivä käyn vähintään uusimmat postit tsekaamassa ja tavoitteeni on postata joka päivä pari viestiä. Nyt ei ole ollut kuin päivä pari kahden kuukauden aikana, jolloin en ole käynyt. Pelannut olen kaikkia haluamani alueen pelejä ja FFVII:n ja VIII:n useampaan kertaan läpi. Tietoa siis kyllä riittää ja olen kahlannut koko FFfinin vinkkimateriaalin lävitse. Asiallinenkin omasta mielestäni olen ja osaan kyllä havaita asiattomat viestit.
Minun vaalimainokseni:
http://img227.imageshack.us/img227/6171/vaalit20067xv.jpg
Ei, en tiedä, mistä tuo mainosteksti on. Varmaan joku pressaehdokkaan juliste.
Päättäkää te, minä olen puhunut.
----
Mutta jos en itse pääse modeksi, niin suositelen MKUP'ia. Olen nähnyt hänen omat fooruminsa ja olen jäsenenäkin. Siistit ja asialliset. Ei mitään vikaa ja hyvin järkässä kaikki.
Real Emotion
8.1.2006, 3:43:11
Haluaisin ehdottaa LizzieFoxia anime/manga-alueelle. Hän on ollut täällä niin kauan, että pärjäisi loistavasti moderaattorina. Hän osaa kyllä olla asiallinen. Sitten suosittelisin Velvetyä. Oikein lempeä ihminen ja tunnistaa roskaviestit. Näyttää hyvää esimerkkiä kaikille.
Ja minua rohkaistiin yrittämään, joten pyytäisin Nintendo-aluetta. Se on hiljainen alue, joten uskoisin selviäväni, etenkin jos siellä toimii toinenkin moderaattori. Nintendon konsolit ovat minulle rakkaimpia ja olen kyllä tutustunut sen tärkeimpiin peleihin, kuten Zeldoihin ja Marioihin. Toinen alue voisi olla Final Fantasy VII-IX. En ehkä ole paras mahdollinen esimerkki hyvästä foorumikäyttöksestä, mutta osaan tunnistaa spammin ja olla luotettava. Jos minua ei tänne kuitenkaan haluta, pyytäisin Omenarosvolle tätä paikkaa. Hän olisi oikein hyvä ja tuntee Nintendon konsolit.
Omenarosvo
8.1.2006, 15:00:12
Nyt kun ihmiset ovat alkaneet kertoa mielipiteitään siitä kenet tulisi valita, tulee mieleen että onko näillä "äänillä" millainen vaikutus? Päättääkö ylläpito itse moderaattoreista? Jos ei, niin tuleeko tästä valintahässäkästä vielä erillinen äänestysketju vai ovatko tähän ketjuun laitetut valintaehdotukset niitä vaikuttavia ääniä?
Nyt kun ihmiset ovat alkaneet kertoa mielipiteitään siitä kenet tulisi valita, tulee mieleen että onko näillä "äänillä" millainen vaikutus? Päättääkö ylläpito itse moderaattoreista? Jos ei, niin tuleeko tästä valintahässäkästä vielä erillinen äänestysketju vai ovatko tähän ketjuun laitetut valintaehdotukset niitä vaikuttavia ääniä?
Mourr, mul on tylsää ja käytän omaa kokemusta tietolähteenä. Foorumin demokraattinen aika tuli ja meni, joten eiköhän se ole niin että ylläpito tappelee mode-ehdokkaista salaisessa päämajassaan ihan keskenään ja ilmoittaa sitten, kun niistä on päästy kutakuinkin yksimielisyyteen. Jos kilpailussa kuitenkin on tasaväkisiä ehdokkaita, niin ei kai niistä muiden mielipiteistä mitään haittaakaan ole. Onhan noita yleisiä kyselyjäkin tehty, mutta kuvittelisin että jos sellainen oltaisiin vielä erikseen tekemässä, olisi siitä jo ilmoitettu etukäteen.
Tulenpa sanomaan muutaman sanasen näistä ehdokkaista minäkin.
Omppu ehdottomasti Nintendo-alueelle! Tämä herra olisi justiinsa eikä melkein sopiva henkilö pitämään jöötä tuolla sektorilla, muutenkin tykkää olla siellä kovasti äänessä ja melko lailla tuntuisi myös tietävän mistä puhuu. Enpä äkkiseltään osaa kuvitella ketään muuta, joka olisi yhtä näpsäkkä valinta tähän hommaan.
FFI-VI-alueelle Rune olisi aivan omiaan. Minun mielessäni tämä hemmo on foorumeiden ehdoton klassikkoasiantuntija numero yksi, jotenka siinäkin suhteessa olisi varteenotettavin vaihtoehto tuota aluetta valvomaan, jos vaan suinkin on hommasta kiinnostunut. Toinen jonka voisin hyvinkin nähdä paikkaa pyynäämässä on Faust. Asiallinen tyyppi järki päässä, joka ei taatusti epäröisi käyttää modeoikeuksiaan mahd. tehokkaasti hyödyksi. :}
FFVII-IX-alueelle Arwie olisi epäilyksettä hyvin pätevä ehdokas. Hahihaa ^___^ ja jos en ihan väärin muistele, niin tytöltä löytyy kokemusta tuosta alueesta jo ennestäänkin. Ja hänen lisäkseen tahtoisin ottaa vaihtelun vuoksi esille myös sellaisen nimen kuin jonkka_p. Mitä olen tämän poikasen touhuja täällä foorumeilla aina välillä jostain tuolta varjoista seurannut (hihi), niin hirmu asiallinen tapaus on kyseessä, ja tykkää pyöriä etenkin tuolla FF-alueilla hienosti. Mielenkiintoista juttua riittää ja vaikuttaisi hyvin suurella innolla seurailevan aina juuri noita pelitopikkeja. Olisi takuulla hyvin piristävä tyyppi tuolla myöskin valvomassa.
Ja Enkuli ja Puhvi ehdottomasti Miittialueelle. Tarvitseeko tätä edes perustella?
Niin ja Jubeista voisi kyllä tulla mainio GM.
Että tämmöistä. Muista paikoista en oikein osaa sanoa mitään suuntaan taikka toiseen, kun en ole noiden alueiden asioita niin hurjasti seurannut. Itseäni en myöskään pistä ehdolle mihinkään, olen hirmu otettu jo näistä paikoista jotka minulle tässä äskettäin siunaantuivat. :) Mutta tässä nyt vähän kuitenkin tällaista randompölinää.
Gabriel
8.1.2006, 16:33:27
Päättääkö ylläpito itse moderaattoreista?
Joo.
Vink: Minussa voi saada aikaan myönteisen reaktion tekemällä hienon vaalijulisteen. Pistäkää mainostelineissä näkyviä pressaehdokkaita paremmaksi. :D
Päättääkö ylläpito itse moderaattoreista?
Joo.
Tuohon vielä mainittakoon että vaikka moderaattorit kuuluvat ylläpitoon, heillä ei ole valtaa päättää uusista moderaattoreista, vaan siitä päättävät adminit ja gm:t. Arwie sen jo aika hyvin sanoikin, eli vaikuttavat äänet tähän ketjuun. Jos on tasaväkisiä ehdokkaita, niin silloin katsellaan muiden mielipiteitä, mutta jos ylläpito ei halua jotain henkilöä moderaattoriksi, niin ei ole väliä montako ääntä kyseinen henkilö on saanut.
Itse pyytäisin vain sitä, että laittakaa vaikka tämän ketjun alkuun alueet ja niiden moderaattorit, sen jälkeen kun olette valinneet ne. Kyllä ne löytää muutenkin, mutta olisi paljon helpompi tietää ketkä ovat päässeet ja minne.
Voisinkin saman tien pistää pisteen tälle ketjulle. Sopivia moderaattoreita on jo alettu miettiä, eikä uusilla hakemuksilla enää oikeastaan tee mitään.
Ensimmäiseen viestiin voisi sitten editoida ne uudet modet, että kaikki tietävät.