View Full Version : Worms
yksisiipi
28.8.2002, 10:26:21
Kuinkas moni vielä muistaa mahtavat matoset?
Wormsin aikakausi alkoi kohdallani muistaakseni 1998 wanhan kunnon Wormsin parissa. Sitten myöhemmin samana vuonna ostin Worms2:n ja pelasimme tuon täysin puhki, mutta ei hätää, kun Worms: Awmageddon hetikohta ilmestyikin, ja pidin sitä jopa sarjan parhaana pelinä. No eikös matoinnostus mennytkin pian tuon hankittuani. Tuossa koulujen alettua herätimme sitten madot haudoistaan, ja taas olen koukussa, madot eivät. :D
Noin kaksi taistoa/päivä madon henkissä pitää. Joukkueeni, nimeltään CMX (riveissään mm. Aki-Wille, Saatana ja Siivekäs) on kokenut n.30 erää joista valitettavasti vain vajaat puolet olen voittanut, pikkuveljeni on hiukan reilut ja koneen ohjastamat matoset tasan kaksi kertaa. Pelaamme aina neljä joukkuetta kentällä, joista siis kaksi on tyhmiä bottimatoja.
Tuosta ei strategiset(humoristiset) taistelupelit juuri parane. :D
Amadeus III
28.8.2002, 14:20:19
Joo, kyllähän noita tuli pienenä hakattua vähän liian kanssa. Etenkin kakkosta pelailin ihan hullunlailla, mutta kolmosesta en enää pitänyt, siinä ei ollut enää mitää huomattavaa eroa ensimmäisiin osiin verrattuna.
Ihan hyvä pelisarjahan tuo oli, mutta eipäs ole enää sanon minä.
Torspa
28.8.2002, 19:50:39
Worms armageddon on kyllä sarjan paras( paitsi jos toi worms world party:huh: ).Kaikkein pisin peli-sessio mitä olen pelannut oli 21-05 netti-pelissä.
Wormsit eivät yksinpelissä loista,mutta moninpelit tekevät niistä koulu-asteikolla 8½.Wormssit ovat maailman parhaimpia moninpeli huba pelejä.
The death Magic
29.8.2002, 9:33:12
Kerran worms armageddonia pelasin 100 taistelua yli joista 90% voitin. Hävisin ainoastaan joukkomoninpeleissä koska olen sellainen Jihad itsemurhatyyppi aina niissä :D vastustajina oli joko veljeni tai siskoni ja joskus jopa molemmat ja vielä serkkuja päälle. Veli on hyvä siinä hän osaa piiloutua vittumaisesti viholliselta. Tosin singolla ja kranuilla hän ei osaa mitään.
Itse osaa melkein yhtähyvin sissisotaa kuin veljeni mutta en aivan yhtähyvin kuitenkaan. Mutta korvaan sen taidon sillä että osaan heittää kranaatteja aika hyvin ja singollakin ammun kohtalaisesti.
Ja worms sarjahan aloitetaan aina alkuperäisellä. Itse pelasin wormssia jo aika pian sen ilmestymisen jälkeen ensimmäisen kerran.
Mutta pidän silti armageddonista eniten vaikka se ei hyperaseita annakkaan käyttöön niinkuin world party.(paitsi laatikoissa)
Voi perse sentään!
Olen unohtanut kokonaan tämä mahtavan pelin olemassa olin. Silloin kun sitä pelailin niin en vielä PC:tä omistanut mutta mulla oli se pleikkarilla ja kyllähän hauskaa riitti. Se on taas sellainen aivan loistava yksinkertaisuuden juhla joka toimii todella hyvin. Ei tarvita junction systeemejä että peli voi olla hyvä =) Yksinkertainen on kaunista.
Rowena
29.8.2002, 13:37:24
Worms armageddon on aivan loistava peli! :D
En olekkaan pitkään aikaan pelaillu sitä, kun yhteen aikaan pelasin jatkuvasti ja kyllästyin. Veli ei enää jaksa pelata sitä mun kanssa ja kaverit ei ymmärrä pelin syvintä olemusta, elikkäs taian joutua pelaamaan yksikseni :)
Worms ykköstä tuli pelattua kovin paljon tuolla naapurissa, se oli jotain aivan uutta silloin. Sitten sain sen myös omalle Amigalleni ja kivaa oli. Sitten kakkosta tuli mätettyä aikanaan ehkäpä jopa enemmän kuin ykköstä. Kavereiden kanssa se oli tosi hauskaa vaikka en oikein hyvin siinä ikinä pärjännytkään, jostain syystä. Armageddonia olen kokeillut mutta uudistukset olivat niin minimaalisia että Worms 2 on mielestäni yhä paras Worms. World Partya en ole koskaan pelannutkaan.
Vaikea on noin hyvää peliä unohtaa, kun Worms Armageddonia vingutettiin loppuun asti. Tehtävät tuli kaikki pelattua läpi kahteen jotkin hauskat kolmeen kertaan läpi. =) Kaksin peliä hinkattiin myös ihan hulluna, milti joka päivä.
Juu Worms ykköstä tuli aikoinaan tahkottua kyllä aika rajusti kavereitten kanssa kunnes tuli Worms2.Sitä ruvettiiin tahkoamaan samalla lailla.Armageddonista en perustanut enää niin paljoa (enkä tiedä miksi) ehkä sen takia koska en oo paljoa sitä pelaillut.
Sejkay
13.9.2002, 14:01:51
Matohan on legendaarinen peli :D on sitä tullut tahkottua veljien kanssa parhaimmillaan 48 h putkeen (he ovat huonoja häviäjiä :D ). Mikko ja Ville ei oikein tykännyt, kun voitin heidät aina 6-0 *wirn*
Mutta tosin nyt ei ole tullut pelattua matoa taas vähään aikaan. WA on hieman ...hmm... kuluneessa kunnossa, joten se ei toimi... 2 taas on vähän ärsyttävä, kun siitä puuttuu kaikki säätömahdollisuudet, mitkä on WA:ssa.
Mirandos
14.9.2002, 12:45:06
Originally posted by Sunnyze
Matohan on legendaarinen peli :D on sitä tullut tahkottua veljien kanssa parhaimmillaan 48 h putkeen (he ovat huonoja häviäjiä :D ). Mikko ja Ville ei oikein tykännyt, kun voitin heidät aina 6-0 *wirn*
Mutta tosin nyt ei ole tullut pelattua matoa taas vähään aikaan. WA on hieman ...hmm... kuluneessa kunnossa, joten se ei toimi... 2 taas on vähän ärsyttävä, kun siitä puuttuu kaikki säätömahdollisuudet, mitkä on WA:ssa.
Worms roks!!
ja ollaanhan me sitä pelattu monta vuotta. Oon vissiin kaikkia wormsseja tahkonu ja menny hermot niissä kaikissa varmaan joka pelikerralla. tyyliin "oho, eiks tää ollukkaa ohjus?" ja "oho, mihis se meni, ku mie tähtäsi ihan päinvastaseen suuntaan"
juh. mutta eka wormssi on paras. armageddonkin on hyvä.. vaikka ne kaikki on vissiin ihan samanlaisia :P
Kalabatik
9.3.2005, 20:40:17
Morjens
"We are worms, we're the best, and we've come to win the war
We'll stand, we'll never run, stay until it's done
Though our friends may fall, and our world be blown apart
We'll strike with all our might, we'll fight for what is right, till the end"
Ensimmäistä kertaa pääsin kokeilemaan Wormsia joskus todella todella kauan sitten ja kyseessähän oli tietysti se alkuperäinen. Serkun luona tuota hakattiin aina niin hulluna, että silmät pyörivät päässä nukkumaan mentäessäkin. Sitten kun saimme ensimmäisen PC:mme, 386:n, oli pettymys suuri kun worms ei pyörinyt siinä. Aika kului ja eräs kaveri sai 486 -mallisen tehomyllyn ja vieläpä worms unitedin (Alkuperäinen worms ja reinforcements lisälevy). Harvana päivänä ei käyty kyseisen kaverin luona pelaamassa ja vieläkin muistan mitä yhtenä päivänä pelatessa sanoin: "Tähän en ikinä kyllästy!". Joskus sitten saatiin mekin 486 33MHz ja siinä toimi worms. Serkuilta kopioitu wareversiota ei saatu toimimaan joten peli piti ostaa kaupasta aivan rikollisen suureen hintaan. Aika kului ja Worms 2:n ilmestyessä kävin hakemassa heti omani. 2 on mielestäni paras worms-sarjalainen. Armageddonit ja muut uutuudet tuntuvat rahastukselta, Worms kakkonen on vielä tehty kuten pitää: Tunteella ja Rakkaudella.
Aikoinaan kun worms oli vielä uusi idea jaksoi tietokonettakin vastaan pelata tuntitolkulla, mutta nykyään moninpeliaikakaudella se ei enää tunnu mukavalta. Mikäs onkaan hauskempaa kuin räjäyttää kaverin matosotilaat pomppivilla räjähdelampailla ja esimerkiksi legendaarisella betoniaasilla. Alkuperäinen Worms ja Reinforcements lisälevy ovat legendoja ja legendoja on aina hauska pelata. Se on se ensimmäinen joka loi koko matojen nirhausgenren. Kakkosessa on kaikkia enemmän ja surkeat äänet ja kehnohkot grafiikat on korjattu. Paras koko sarjasta, mutta alkuperäinen ei kauaksi jää. Tuossa jokin aika sitten iski taas hirveä himo päästä räjäyttelemään matoja, mutta olen hävittänyt Worms 2:n cd:n. Game over? Ei välttämättä! Kyllä, waretin, mutta väliäkös hällä nimittäin omistan oikean version ohjeita ja pakettia myöten.
Suosittelen ehdottomasti jokaiselle cd-rom aseman omistajalle Worms Untedia ja Worms 2:sta. Oman Unitedin löysin joskus Prismasta "Sold Out Software"n jonkinlaisena classic-painoksena ja kannen mukaan Worms 2 kuuluu myös tuotevalikoimaan. Tiedä sitten löytyykö noita enää, mutta ostamisen arvoisia ovat.
Worms 2 peliseuraa etsiskelemässä :)
johannes_mikael
11.3.2005, 22:33:51
Kappas. Juuri eilen ostettiin isoveljen kanssa Worms: World Party ja pelattiin koko eilis-ilta ja tämä päivä. Mahti peli.
Vatsalihakset ovat nyt levon tarpeessa kun on päivän nauranu Madoille.
Worms 3D:stä en oikein pidä, koska KAKSIDEETÄ SE OLLA PITTÄÄ TÄSSÄ PELISSÄ !!!
Erginol
11.3.2005, 22:44:34
Worms on ihan mahtava peli.
2D räiskintää madoilla, mitä muuta voi toivoa...
Pelissä on paljon hyviä aseita ja kenttiä löytyy myös paljon.
Worms 3D on aika syvältä. Se ei enää tunnu vanhalta kunnon madontapolta.
//Heh 112 viestiä
Tangentti
13.3.2005, 12:36:10
Tottakai Wormssit muistan.Pelasin ekan kerran wormssia kaverin tykönä ja se oli Worms kakkonen.Eniten minuun vaikutti ne hauskat videopätkät joissa aina vähintään räjähti kaikki.Hauska peli vaikka kaveri minulle liikutti tyypit ja sanoin vaan että millä ammutaan.Pelasimme monta kertaa niin että hän liikutti.Sitten joskus kun sain nykyisen koneeni niin hankin siihen worms world partyn.Sitä on tullut pelattua paljon mutta en ole pitkään aikaan pelannut sillä kone oli korjaamolla joten se poistui enkä jaksa installoida uudestaan.
chibi-chan
23.3.2005, 9:07:34
jee....... minulla on vieläkin koneellani tämä mahtava peli jotaq pelailen yksin ollessani.......
se on niin mahtavaa ajan vietettä että........ :lovetus: :rispekti:
pelaan siis tätä yksin konetta vastaan tai pikku veljeni kanssa (joka ei ole kivaa koska veli ei pärjää minulle ollenkaan)
Todella hyvä pelisarja. Muistan vieläkin kun aloin pelaamaan ykköstä ja se vei todella hyvin mukanaan. Olen edelleen sitä mieltä että siinä on yhä koko pelisarjan parhaat demot. ( se opettaja vs oppilasdemo ):D Lisäksi muistan kun pelasin siinä joskus kaverini kanssa kuukenttää, jossa oli matala painovoima. Jotenkin kaverini sai sheepillä ammuttu niin että se räjähti allanani. En todellakaan muista miten kaverini tämän tekia, mutta se mato meinaan hieman lähti. Se lensi hitonmoista vauhtia suoraan ylöspäin ja pysyi ilmassa valehtelematta 2 minuuttia. Oikeasti kokemus jota ei hevin unohda.
Worms 2:sen tullessa se tottakai näytti paljon paremmalta kuin ykkönen. Uusittu asearsenaali ja kaikkea hienompaa mäjäytettävää löytyi kuten super sheep ja super bananabomb. Silloin sitä jaksoi jauhaa pitkään. Worms world partystä en taas hirveämmin pitänyt. Se ei oikeastaan tuonut mitään uutta kuvan ja muutenkin mukaili liikaa 2:sta. Joku Donkeykin meni jo hieman pelleilyn puolelle.
Worms 3D taas yllätti mukavasti. Oli todella hienoa pelata wormssia vihdoinkin kolmiulotteisena. Juuri veteenammuskelu, sekä kentät joissa oli paljon maata olivat hiton mukavia. Tämäkin antoi ihan uuden kokemuksen, ja vieläpä hyvän sellaisen. Tästä olisi vaan saanut vielä paremma version jos olisi ollut vaikka moodi jossa kummallakin olisi yksimato ja niitä ohjattaisiin reaaliaikaisesti ilman vuoroja. Noh, aina saa toivoa. :)
Sir Edmund
30.3.2005, 17:00:04
Legendaaristen moninpelien kuningas, joka on vain pilattu liian monella hyödyttömällä lisäosalla. Aikanaan Worms 2 oli mielestäni pelimaailman ehdotonta huippua ja pelasin kavereiden kanssa usein monta tuntia putkeen. Ensimmäistä osaa en ole koskaan pelannut hirveästi, sillä en oikein mieltynyt siihen, että madot olivat melkein näkymättömän pieniä ja grafiikka oli niin karua. Vaikka grafiikalla ei yleensä ole minulle mitään väliä, mutta Worms 1 ei vain koskaan iskenyt minuun millään tavalla. Yksin pelinä taas aivan toivottoman tylsä ja tehtävätkään eivät ole ainakaan armageddonissa mitään huippuluokkaa.
Worms, ah niin ihana worms.
Ostin ensimmäisen wormsini ps1:lle jotain ollessani 8v. Se iski jo tunnarista lähtien lujaa, ja ihannoin aina team17 joukkuetta =)
Sitten kun worms2 tuli pc:lle, ja grafiikka parani nykyiseen muotoonsa, se näytti niin paljon vielä entistä paremmalta, vaikkakin aina vain demoa pelailinkin, koskaan ei ollut varaa kokoversioon. Kaverilla sitä pelailin.
Sitten worms armageddon. Tämän jo ostinkin, ja tämä on ehkä pelisarjan paras osa, koska tässä tulivat kaikki tehtävät ja todella mukava multiplayer, johon sai itse päättää setit ja vastaavat.
Ja nykyinen, Worms World Party. Lähes sama kuin Armageddon, erona vain uudet tehtävät ja nyt saa ihan jokaisen aseen käyttöön valitsemalla aseistus valikosta full wormagen, ja voila, kaikki aseet ovat käytössäsi. Tosin tässä versiossahan tuli uusia modeja multiplayer peleihin, joten nyt saa entistä mukavempia kaveriporukan pelejä, jotka tosin ovat jo jääneet harvemmalle.
Mutta kaikin puolin, Worms sarja on kyllä mukava kaveri porukan peli. Single player ei niin paljon jaksa kiinostaa.
Muistan yhä, kuinka innoissani pelasin worms 1:stä tietokoneellani, joskus kun sen grafiikka oli häikäisevän hyvää... Nykyisin nämä "madot" näyttävät lähinnä muutamalta pikku pikseliltä vierekkäin. Noh, se ei menoa haittaa... Vieläkin muistan tämä xiitin siihen, jolla sai ohjukset lentämään minigunin piipusta hullunlailla ja tämän jälkeen puolikenttää tuusan tohjona. ^^
Sitten menin eräänä päivänä kaverilleni, hän oli ostanut uuden pelin. "Worms 2" luin kannesta. Ei muutakuin heti pelaamaan, ja sitä tuli hakattua kaverin kanssa ihan kivasti. Mm. Super Sheepit olivat niin hienoja.
Tämän jälkeen ilmestyi tämä Worms Armageddon. Mielestäni tässä ei edes ole kovin paljon mitään uutta kakkoseen verrattuna. Muutama hassu ase. Ei siinä sitten muuta.
Myös Worms World Party kuuluu tähän kategoriaan Armageddonin kanssa, ei mitään uutta, paitsi pari hassua asetta ja vähän jotain uutta kenttää ja jotain tehtävien poikasia.
No entä sitten tämä suht uusi tulokas, Worms 3D. Onhan se ihan kiva peli, mutta mielestäni ei sisällä sitä tunnelmaa mitä vanhoissa oli.
Zenesin kanssa samaa mieltä tosta 3D:eestä.
Mutta onhan se selvää että vanhat Wormist ovat reilusti parempia mutta ehdoton suosikkini on Worms Armageddon tätä peliä mätettiin ennen kavereiden kanssa ihan hulluna pidettiin turnauksia ynm keskenään ja lyötiin vetoa.
*********************Tietoa peleistä****************************
Wormseissa madot ottavat ihmisten sijasta kiväärit käteen ja alkavat sotia keskenään aseita löytyy pistoolista sinkoon ja pommeihin. Pelissä on myös huumoria kuten Armageddonissa suomenkieliset kommentit ;D jotka voi muuttaa asetuksista. Peli on sivusta kuvattu.
wertet
16.5.2005, 18:26:11
On wormsit ihan hyviä mutta paras on mielestäni 3D. Minulla on myös kamerakännykässäni (Nokia 6610i) worms, joka ei kyllä takuulla häikäise millään tavoin kuten eivät useimmatkaan kännykkäpelit mutta se on hyvää ajan viihdettä kaksin pelillä. (pakko oli ottaa toi kännykkä versio kun löysin sen ilmaisilta sivuilta)
Wormssi!! :lovetus:
Ne on niin huippuja pelejä, että!!
Niistä olen pelannut ykköstä tai kakkosta.... Joo... Oli se ykkönen...
Silloin siihen ihastuin, mutta oli pienoinen pettymys kun pääsin sitä vain pikkuvelin kaverin luona pelaamaan...
Siihen aikaan se oli aivan huippu peli.. Nyt kun ajattelen sen grafiikoita niin mietin vaan että miten mie tuosta olen voinut pitää.... Vaikka tunnelmaa siinä kyllä oli vaikka toisille jakaa...
Sitten olen myös pelannut 3 D:tä. Se oli mielestäni aivan huippu!!
Sitä sitten pelattiin innoissaan serkkupojan luona.... :D
Siinä oli niin paljon paremmat grafiikat ja kaikkea!!
Innoissani sitä pelasin,vaikka välillä poltin päreeni pikkuveljeeni ja serkkuuni, joilla oli minua vastaan salaliitto.... Minua, joka ei osannut aluksi edes kunnolla tähdätä... (malliin "Hups!" kun oma mato lentää ilmaan harhautuneen singon panoksen takia... :eh: )
Mutta kuitenkin aivan mahti peli!!
Real Emotion
31.5.2005, 17:44:28
Muistan pelanneeni ensimmäistä Wormsiä joskus, mutta siitä täytyy olla aikaa ja paljon. Sen pelin grafiikan täytyy näyttää nykyään jo aika kamalalta. Madot ovat jotain ihme pikselimöykkyjä. Worms 2:sta olen pelannut ihan tämän vuoden puolella. Teimme itse ääniä siihen peliin. Oli aivan järkyttävän hauskaa, kun madot huutelivat meidän ääniämme, joita olimme tietysti muokanneet vähän. Armageddonia (kirjoitetaanko se noin?) olen myös vähän pelannut ja World Partya kokeillut jossain. Mutta nyt meillä on Worms 3D. Se ei ole ollut meillä kauan, enkä ole oikein paljoa kerennyt pelaamaan, kun on tuo Heroes IV:n kamppanja tehtävä vielä kesken. Sitä paitsi siinä on totuttelemista, koska huomasin, että kuvakulmaa on välillä hieman vaikea säätää. Ihan hauskalta se kuitenkin vaikutti.
tämä peli on aivan mahtava! niinkin yksinkertainen idea, mutta silti on monta monta päivää mennyt ko. pelin äärellä. Worms 2:ssa aseiden muokkaus mahdollisti kunnon paukkujen väsäämistä ja kaksinpelinä ylivoimaisesti paras peli koko maailmassa!!! kun madot siirtyivät kolmiulotteiseksi on minun kiinnostukseni lopahtanut täysin. en enää omista kuin Worms 2 joten toivon että sarjassa palattaisiin takaisin 2d uskomattomaan maailmaan...
Sananium
20.9.2005, 13:38:01
Viimeksi pelasin Wormsia eilen. Ostin kauan aikaa sitten Worms Armageddonin ja innostuin pelaamaan sitä ihan hulluna. Tosin sisko jyllää tiimillään monta tuhatta pistettä edellä! Worms on ehdottomasti parhaimpia PC-pelejä, mitä olen pelannut. Kaverini kerran lainasi kaveriltaan Worms 2:n ja sitä sitten pelattiin ihan kyllästymiseen asti. Sitten erään kerran huomasin Worms Armageddonin kaupan hyllyssä ja olin ihan hihhulinnäköinen hiplatessani pakettia. Ostin sen pari päivää myöhemmin ja olenkin sitten pelaillut aina kun huvittaa. Kertaakaan en ole sitä poistanut, toisin kuin muita pelejä, jotka ovat saaneet häipyä monen monituista kertaa. Toissapäivänä tuli aivan kontrolloimaton himo pelata Wormsia ja eikun kone päälle ja pelaamaan. Vanhan koneeni ansiosta aina kun napalmia näkyy pisaraakaan peli lagaa aivan hulluna. Siksi esim. banaanipommin heittäinen ei kannata, koska silloinkin peli tökkii häiritsevän paljon. Minun mielestäni pelin äänetkin ovat jo aivan loistavia ja Armageddon onkin paras mato ikinä. 3d matoja en ole kokeillut sillä tuskin 166mhz pentti pyörittää sitä. :eh:
fireboy
20.9.2005, 14:02:06
Jup, pelasin sitä lapsuudessani aika paljon ja voe hitto ku se oli hyvä peli. Grafiikka ei ollut pelissä paras mutta strategiointi oli hyvä. Tämä ensimmäinen osa Wormseista löytyy kyllä pleikkarilta nykyään, mutta tietokoneella se oli helpompaa. Näinä viime päivinä kokeilin Worms 3D:tä PC versiona ja hitsi kun sekin oli mahtava: aseet, hahmot, grafiikka, kaikki.
Ja Yksisiivelle: Wormsien aikakausi lähti käyntiin vuonna 1996. :)
Sain 8. vuotis lahjaksi Wormsin ja tykästyin näihin söpöihin piipittäjiin. Pelasin sitä hyvin usein. Kun Worms 3D tuli, sain sen joululahjaksi. Hieno peli hienoine grafiikoineen, musiikkineen, aseineen ja ääneineen. Worms Forts: Under Siege on myös hyvä peli, harmi vaan, ettei maata voi tuhota siinä, mutta kivoja aseita siinäkin löytyy.
Lord JF
20.9.2005, 22:18:26
Itse tutustuin Wormsiin joskus ala-asteen puolessa välissä kun kaverin koneella pääsin sitä pelaamaan. Vaikka sainkin aina kavereilta turpaan aina satunnaisilla pelisessioillani niin oli se silloin vain hauskaa puuhaa. Pitkään aikaan ainoa vähän vahvempi kosketukseni Wormseihin oli kun lainasin keveriltani ykkösen playstationile ja pääsin kerrankin oikein kunnolla pelailemaan sitä. Pari vuotta sitten tuli eräs pitkäaikainen haaveni toteutettua kun ostin Worms 2:n konelleni kun sen halvalla sain. Nyt olenkin päässyt sitten sotimaan matojen kanssa itsekseni oikein kunnolla vaikka miinuksena onkin se, että pelikavereita kaveripiiristä harvemmin löytyy.
Mitä noihin uussin 3D-Wormseihin tulee niin niihin pätee sama homma kuin Soniciin eli ei toimi 3D. Mukaviahan ne ovat, mutta eivät silti pärjää klassikoille.
ensi kosketus taisi olla silloin kun kaveri oli ostanut worms ykösen. Meniin kerran hänen luokseen, meille tuli tylsää niin hän sanoi pelataanko wormssiä? no mehän pelattiin. teimme oikein omat ukkelitkin. en vain sitä klassikkoa muista niin hyvin. Niin, kuten tuo Lord JF sanoi, ei se toimi 3Deenä. pitää olla klassikko kaksdee että pelistä voi edes nauttia. ainoa mikä nuissa uusissa houkuttaa on se että uusimmissa voi tehdä omia aseita!! mahtavata. hyvä keksintö varmasti. paitsi että pelin aloittaminen vie enempi aikaa jos molemmat/kaikki tekevät uudet tiimit, kaikille nimet, ulko näkö ja vielä aseetkin. geez...
yksisiipi
22.9.2005, 11:39:49
Jahuu, kavereiden kanssa tulimme keskustelleeksi muutama viikko sitten Wormsista ja eikäs nostalgian kylmä värähtely liukunut pitkin selkäpiitä. Muita sarjan osia en omista enkä tarvitsekaan kuin mahtavan kakkosen. Se oli pakko asentaa uudestaan. Ehdottomasti sarjan paras osa kokonaisuutena. Armageddon on muuten kätevämpi, mutta sen liian monimutkainen käyttis ei vedä vertoja Worms 2:n mahtavalle ja yksinkertaiselle. Olen jopa huomannut kunnon deathmatchin tietokonetta vastaan olevan melkoista huvittelua, ja jostain syystä into ei ole laantunut. Tietenkin välillä toivoisi, että tietokoneen madot osaisivat yhtä hyvin käyttää köysiä ja muitakin aseita monipuolisemmin. Vaikka pc toimiikin kaavamaisesti, kyllä se silti vastusta tarjoaa.
Ja Yksisiivelle: Wormsien aikakausi lähti käyntiin vuonna 1996.
Tarkoitin omakohtaisesti, eli sitä vuotta kun minä aloitin sarjan pelaamisen, enkä sitä milloin eka osa ilmestyi. Mutta kiitos silti tuosta informaatiosta. :)
HeavyLord
27.9.2005, 20:31:15
Worms on jo jonkin sortin legenda ^^
Ykkönen on tällä hetkel pleikal, ei oo ees järkee miten hauskaa sitä on pelata :D
Worms 2, Armageddon ja World Party ovat myös loistavia, World Partya pelattiin kaverin luona ja oli aika helvetin hauskaa pelata kolmen kaverin kanssa!
Matoja on siinä vaihees sen verran kentäl että joukkoteurastus voi alkaa!
(Yhdes vaihees oltiin sellaises jännäs kentäs jossa yhden kaverin 3 matoo oli lähekkäin, 2 nuolta jousella ja kaikki järveen! Sit yks toinen kaveri tapo sen viimeisen madon, arvaatka naurattiko meitä muita kun tyyppi ei saanu edes ekaa vuoroo :D)
Worms 3D on myös aika huippu, ei kumminkaan enää niin hauska kuin muut koska 3D ei mielestäni ole Wormssille kovin hyvä uudistus.
Worms Forts Under Siege on ihan ok, mut ehkä liian kaukana perus Wormssista
Mielestäni paras Worms on ehkä WWP (Worms World Party) mutta ykkös Worms on legendaarisin!
mogvisti
2.10.2005, 19:29:25
Tottahan toki kaikki legendaarisen Wormsin tuntee ja jos ei, niin silloin ei voi edes kutsua itseään pelaajaksi, niin itsestään selvä peli on kyseessä. Peli on kerrassaan loistava, yksinkertainen, mutta silti niin hyvä. Sotaa madoilla, haluaisin tietää mitä pelin tekijän päässä liikkuin silloin, kun hän ideansa keksi.
Worms on, kuten jo sanoin, mahtava peli. Kaikki tähän mennessä tulleita on tullut kokeiltua, paitsi näitä aivan uusimpi 3D-versioita, jotka jotenkin tuntuvat raiskaavan koko pelin hengen. On sitä tullut kokeiltua myös Half-Lifen modiksi väännettyä Wormsia, joka oli kyllä melkoinen pettymys. Aivan ensimmäinen Worms on kyllä niin pahasti unohtunut, etten siitä paljoa muista. Joskus sitä tuli kavereiden kanssa pelattua ja naurettua kunnolla, kun madot lentelivät minne sattui panosten liehuessa ympäriinsä. Worms 2 on sitten tuoreempi tapaus, joka on jäänyt mieleen ehkä parhaana lapsuudenajan pelinä, minkä muistan. Taitaa olla ensimmäisiä pelejä, minkä muistan selvästi lapsuudesta. Naurettiin kaverin kanssa aina ihan kunnolla niille alkudemoille, joissa yhdessäkin se mato heittää sen sokan ja kranaatti jää käteen. ;D En sitten muista oliko tuo Armageddonissa vain originaalissa mutta hauskaa se oli. Armaggenon tuo myös mukaan hyvät muistot. Kaikki "tuomiopäivän"- aseet olivat niin hulvattomia, että tuli revettyä kunnolla. Super sheep on ehdoton klassikko siinä missä "Pyhä kranaattikin".
Aseissa onkin pelin hyvät puolet. Arsenaalia löytyy tavallisesta singosta aina pesäpallomailaan ja kirveeseen. Tässä pelissä ei ole edes epätavallista, että mummo kävelee kohti jäkättäen ja sitten räjähtää palasiksi. Peli myös näyttää hyvältä edelleen ja kaverin kanssa pelatut matsit saavat nauramaan. Worms jaksaa edelleen naurattaa ja sen pariin jaksaa palata. Vuodet eivät ole vieläkään nakertaneet tätä menestyshittiä, josta tulee varmasti klassikko, ellei se jo ole sellainen.
Worms! :boing:
M1green1
18.7.2006, 10:48:48
Ensimmäisestä osasta lähtien peliä on tullut pelattua monet kerrat, taas joskus ajat sitten kylläkin. Hitto kun omistan vain Worms 2:n. Worms Armageddon on mielestäni ylivoimaisesti paras osa, sillä siinä on oikeastaan ne samat asiat mitä Worms 2:ssa, mutta lisäksi iso liuta uudistuksia. Ah, Wormsien moninpeli isolla kaveriporukalla, aina yhtä nannaa. Nää uudet 3D-versiot sitte on kyllä kauheita pyhänhäväistyksiä, kaupanhyllylle ne sietää vain jäädä. Alkuperäiset Worms 1-2, sekä Armageddon vaan roxor. Hih, tuli ihan kauhee hinku taas päästä pelailemaan ja rökittää kaverit siinä. :cool:
Nää uudet 3D-versiot sitte on kyllä kauheita pyhänhäväistyksiä, kaupanhyllylle ne sietää vain jäädä. :cool:
Eipäs! Oletko pelannut niitä (3D/Mayhem)? Worms: Forts tj on surkea mutta 3D ja Mayhem ovat ihan pelattavia. Itselläni on World Party ollut PCllä ja on nuo 3Dee ja Meihemi PS2ella, Armageddon ja World Party on varmaan parhaat matoset, ja itsekkin wormsia fanitan, sen huomaa nykyisestä setistänikin... Jos pitäisi valita humoristisin pelin maailmassa, worms tulisi ykkösenä, ja Alien hominid (http://newgrounds.com/portal/view/59593)hyvänä kakkosena. Maailma ei ole entisensä kun Wormsin 2deekkösiä ei enää tehdä muuta kuin jollekkin kännykälle ja nintendon taskupeleiksi. Mahtava pelisarja kyllä.
//Edittiä
Tuossa viikko sitten pikkuvelini osti Worms Mayheimin PS2, ja tuli viikonloppuna pelattua kaksinpelinä kaverinkans noin 5-8tuntia :D
Niin, wormsia jaksaa pelata kauankin.
Joskus kun olin 1-2luokalla koulussa katsoin aina mummolassa kun enoni pelasi Worms ykköstä, hienolta peli näytti mutta pelasin sitä vain pari kertaa. Sittenkun ilmestyi Armageddon, enoni osti sen ja pelaili jonkun aikaa, kunnes ostin sen häneltä. Armageddonia isovelin kans tuli pelattua pienenpänä liikaakin, mutta peliä ei taida enää meiltä löytyä. Tuossa viikko sitten pikkuvelini osti Worms Mayheimin PS2, ja tuli viikonloppuna pelattua kaksinpelinä kaverinkans noin 5-8tuntia :D . Ihan hyvä peli yksinpelinä mutta kaksin pelinä yksi parhaimmista :up:
freya™
24.7.2006, 12:00:00
Aivan aluksi tutustuin Wormsiin ihan ensimmäisen osan kautta, mutta sekin oli vain demo ja näin ollen siinä oli vain kaksi kenttää ja rajoituksia arsenaalissa. Kaverini kuitenkin osti koko version hieman myöhemmin jolloin alkoi se varsinainen pelaaminen ja kyllä sitä kestikin.
Ensimmäisen osan jälkeen en oikeastaan koskenut matosiin laisinkaan, mutta World Partyn ilmestyttyä aloimme taas kaveriporukalla pelailemaan. World Party onkin jäänyt parhaiten koko sarjasta mieleen. Uudet 3D wormsit ovat mielestäni melkoista kuraa, sillä ne ensinäkin ovat vaikeampia pelata ja vievät aivan liikaa aikaa. Siinä mielessä, että välillä suotuisan ampumapaikan hakukin kestää monia kymmeniä sekunteja.
Hyvä sarjahan tämä silti on...
Shokun
31.7.2006, 20:36:19
Itse olen aloittanut wormsit ykkösellä, kokeilin sitäkin vain serkun luona.
Sitten sain oman koneen, niin totta kai pyysin wormsia siihen.
kakkosen siihen sain ja sitä tuli jyystettyä pari vuotta kaveriporukalla.
Sen jälkeen(siis sen kahden vuoden jälkeen)kooneeni formatoitiin, ja worms katosi.
Sitten taas n. 4 vuoden päästä(eli ab00t puol vuotta sitten) hommasin puhelimeeni wormsin(:)). pelailin sitä kaverin kanssa koulussa aina kun mahdollista(esim. kun meidän pitää vaihtaa toiselle koululle joillekin tunneille(matka n. 1km), niin matkalla ehtii hyvin pelata 5 erää.) Innostuin siitä sitten ja ostin world partyn. sitä tulee sitten aina välillä pelailtua.
Mahtava pelisarjahan se on, joskin nämä "3D" wormsit menevät vähän yli. kunnon worms peli pitää olla kuvattuna sivusta, ja olla yksinkertainen. kuten W1-world party. Tai mobiili-worms, se vasta on pelkistetty!;D
//
Armageddon ja World Party on varmaan parhaat matoset,
Itseasiassa world party ja armageddon taitavat olla sama peli, mutta WP:ssä on (ainakin mielestäni) iloisempi ulkoasu, kuin armageddonissa.
Haa, Worms! En tiedä mitä niistä me kavereiden kanssa pelaillaan, joku niistä alkeellisista 2D tietokoneyritelmistä, varmaan ykkönen tai kakkonen. Wormsia on tosiaan kivakiva pelata kavereiden kanssa moninpelinä, yksin se on vähintäänkin tylsää. Kaikkein kivointa pelistä tekee se, että voi nimetä madot joillain henkilökohtaisilla tai jotenkin merkittävillä nimillä. :lovetus: On sitten mielenkiintoisempaa katsella, kuka siellä kuoleekaan ja kenen käsiin. *saippua* Minulla on usein madot nimettyinä rinnakkaisluokkalaisten, kaverien tai opettajien mukaan. Wormsin avulla näkee, kuka oikeasti on se ass kicker. >: D Joskus vielä nimeän madot FFfiniläisten mukaan. :lovetus:
Sitten toinen kiva harrastus Wormsilla on kerätä ne kaikki madot yhteen kuoppaan ja sitten heittää joku Holy Hand Grenade sinne. HAAALLELUUJA *Pum*
No itse peliinhän tietenkin kyllästyy nopeasti, kuinka kauan tuollaista nyt jaksaa pelailla ilman taukoja? Silloin tällöin se kuitenkin on poikaa, kaverin kanssa kun on juuri oikeanlaiseen fiilikseen virittäytynyt. :3
Worms Armageddonia ja Worms 2:sta pelasin joskus viisi vuotta sitten, kun omistin vielä koneen, josta ei ollut minkään muun pelin pyörittämiseen. Siinä vasta pelisarja, jonka ääressä viihtyi monta monituista tuntia. Varsinkin Armageddon oli loistava peli. Omien joukkueiden ja kenttien tekeminenkin oli niin mukavan yksinkertaista, että sorruin jopa semmoiseen.
Hauskinta oli tehdä joukkueita, joiden jäsenet nimesin ystävieni mukaan. Kukapa ei nauttisi parhaiden kaveriensa räjäyttelemisestä ja pesäpallomailalla pieksemisestä?
3D-matoja en ole koskaan pelannut. Minulla on omat pienet ennakkoluuloni sitä/niitä kohtaan. 2D-se olla pitää, helppo ja yksinkertainen.
Nyarlathotep
10.8.2006, 13:24:23
Helvetin kova pelisarja ja vielä hauskempi moninpelinä! Sarjan parhaimpana osana pidän Worms Armageddonia, jota olen kaverin kanssa pelannut ahkerasti. Armageddoniin kun vielä saa kivasti suomenkieliset äänet. En ole vielä törmännytkään hauskempaan moninpeliin ja tuosta saa juuri sopivasti nautintoa, kun pääsee nöyryyttämään toisen matoja. Pian pitäisi taas pitää hegemoniaottelu Raakki Jengi vs. Katurotat. Kentät ovat hauskoja ja aseissa on kyllä käytetty mielikuvitusta, vaikka niitä onkin ehkä vähän liikaa. Itse kun käytän vakituisesti vain muutamaa asetta, joihin kuuluu esimerkiksi räjähtävät banaanit. Räjähdysefektitkin ovat oikein hienoja. Varsinkin, kun madot huutavat että "perkele!", kun niihin osuu. :D Worms 2 on tullut myös testattua, mutta Armageddon on kaikin puolin parempi. Tosin kyllähän kakkososaakin varmasti pelaisi suurella innolla, ellei olisi Armageddonia. Itse en harmillisesti omista yhtään Wormsia. Voisi kyllä lähiaikoina wareksia.
Worms 3D ja muutenkin kaikki 3D-grafiikalla tehdyt Wormsit ovat melkoista huttua. 3D:n demoa olen testannut, mutten oikein päässyt alkua pidemmälle, kun kontrollitkin olivat pelissä ihan oudot. Muutenkaan mitään tuollaisia matoja ei tueta, joten 2D ftw \o/
Wormsien hyvä puoli on se, että niitä jaksaa pelata kyllästymättä ja vaikka monta tuntia putkeen. Ainakaan minä en kokenut puuduttavaksi, kun pidin kunnon Worms-pelisessiot. Worms on kyllä pelinä todella laatua, mutta Lieroa tulee pelattua enemmän sen modattavuuden ansiosta varsinkin koulussa.
The Lord ZXV
2.10.2007, 16:53:14
Kuka voisi unohtaa vanhat kunnon matoset:)
Itse omistan Worms 2 pelin. Worms World Party on siitä paranneltu versio, ajattelin hankkia jos jostain löydän hyvään hintaan.
Täytyy sanoa että Worms on sellainen peli joka ei parantunut muuttuessaan kolmiulotteiseksi, se huononi. Wormsissa ei ole sitä voimaa kun Worms 3D ilmestyi.
Sitten omistan tuon Worms Mayhemin, siinä hyvää ovat erilaiset aseet ja se että voi tehdä erilaisia matoja. Ja voi luoda omia aseita.
Hyviä ne vanhat kunnon Worms pelit, pakko sanoa. Jos löydätte jostain niin hankkikaa, ne on älyttömän hyviä, varsinkin World Party, on pelattu serkun kanssa. Viritetty Minigun tuhoaa koko kentän.