View Full Version : Kuinka paljon luette?
yksisiipi
28.8.2002, 11:43:33
Kuinka paljon luette niin kirjoja kuin lehtiä?
Minä luin pari vuotta sitten kirjan/kaksi viikkoa, kun olin juuri fantasiasta innostunut. Piti lukea niin Tolkienit kuin Salvatoretkin hirveällä kiireellä. Tuossa tänä keväänä innostus lopahti, liekö YO-kirjoitusten takia. Tulihan siinä luettua Shakespearea ja muutamia muita teoksia välillä, mutta aika ei tahtonut riittää. Nyt on hyvä jos saa kirjan luettua kuukaudessa. Laiskuus iski, ja syksyn YO:t. Kun se inspiraatio taas tulisi jostain... =)
Aamun lehdestä luen yleensä otsikot ja kiinnostavimmat jutut (ei kuiteskaan sarjakuvia :D ) ja silloin tällöin käyn kirjastossa lukemassa tarkkaan uusimmat Pelit-lehdet, Peliasemat ja Soundit.
Hmmh, nykyisin ei juurikaan kirjojen lukemiselle jää aikaa koulun ja muun takia. Parhaimmillani olen minäkin lukenut tuollaista kirja /kaksi tai kolme viikkoa (LOTR:in luin 9:ssä päivässä...), mutta sitä kesti vain nelisen kirjaa. Nyt luen aina kun hyvän kirjan käteeni saan, kuten juuri nyt lukemani Raamattu.
Nykyään huomaan että minulla on melkeinpä aina jokin kirja luvussa. Kesällä, kun Suomalaisessa kirjakaupassa oli niitä alennuksia, tuli kirjoja paljon ostettua, jotka nyt pitäisi lukea pois alta.
Sitä tulee luettua vähän kausittain, ja riippuen tietysti onko hyviä kirjoja saatavilla kirjastosta. On hyvinkin mahdollista että luen jopa useamman kirjan viikossa parhaimmillaan, ja sitten aikoja, kuten nyt, jolloin ei ole tarttunut kirjoihin kuin pakosta kuukauteen. Nopeiten kirjoja uppoaa silloin kun on hyvä sarja kesken.
Lehtiäkin tulee luettua vähän silloin kun niitä eteen sattuu.
Dreamer
28.8.2002, 17:00:02
Kirja tai kaksi viikossa. Jos aikaa olisi enemmän, niin voisin lukea enemmänkin, mutta siinäkin loppuisi lukeminen välillä, niin hyvä näinkin. Lukemisen puute minua yleensä rajoittaa hetken, mutta silloinkin siirryn vain autuaammille laitumille eli englannin kielisen kirjallisuuden pariin. Muistan vielä ajan, kun meni 3-4 kirjaa viikossa :) . Kaipaan niin kesälomia tai leppoisia yläaste vuosia.
Harmi, kun en tiedä Oulussa kuin yhden kirjakaupan, jossa on paljon englannin kielistä fantasia kirjallisuutta. Suomalaiset kirjakaupat on ihan kivoja, mutta sinne eksyy harvoin niitä mahtavia kirjoja, joita sitten lukea. Kirjastossa on kaikki ne vähätkin lainassa.
No se vähän riippuu.. Kesälomalla en lukenut oikeastaaan kuin yhden kirjan, johtuen hierveästä netissä olostani. ^^
Muttamutta. Kun lainaan kirjoja tuolta kirjastosta, niin saatan lukea aika montakin päivässä, ehkä noin kolme. Kun aloitin lukemaan fantasia kirjallisuutta, minun oli pakko ahmia suorastaan kaikki Eddingsit, ja muut läpi.
Ja viikossa saatan lkea noin kymmenisen kirjaa, mikä ei ole ihmekään, olinhan ihna nuorepanakin himo lukija. Mutta harmittaa kun se into on vähän hiipunut. Kun ei millään kerkeä lukea. Nytkin minulla olisi muutamia kirjoja lukematta, mutta tässä koneen edessä vain istun, enkä muuta voi.
Hotaru
28.8.2002, 18:23:56
Nyt kun koulu on taas alkanut en lue juurikaan muuta kuin koulukirjoja, pidemmillä lomilla yritän ainakin pari kirjaa lukea. Joskus pari vuotta sitten tuli ahmittua kirjoja n. yksi/viikko. Mutta nyt tuo on mennyt ohi, en vain tiedä miksi...
En niin paljon kuin pitäisi. En läheskään niin paljon. Meillä on kotona todella hyviä kirjoja joista olen lukenut vain murto-osan. Joskus tulee tietysti lukemisbuumi mutta se jää kyllä liian harvaksi. Tyttöystäni omistaa kaikki Tolkienin kirjat ja paljon todella mielenkiintoisia hakuteoksia myytti-, fantasia-, kauhu-, aiheista. Ja hyvän määrän klassikoita. Niissä olisi luettavaa pitkäksi aikaa.
Scalio
29.8.2002, 12:12:27
En läheskään riittävästi. Ostin viime vuoden aikana koko The Wheel of Timen, kaikki ilmestyneet osat. Töissä ollessa niitä kerkesi hyvin lukea :) Nyt kun koulu alkoi on taas noin tuhat muuta hommaa eikä aikaa lukemiselle juuri ollenkaan. Täytyy löytää aikaa, Ajan Pyörä on niin laaja, että jos ei säännöllisesti lue, se unohtuu. Kun fantasia-kärpänen pisti muutama vuosi sitten imin itseeni paikallisesta pienestä (lue: säälittävästä) kirjastosta kaikki genren kirjat. Ehkä taas jonain päivänä...
Velvet
29.8.2002, 16:27:43
Hmm. Nurmeksen kirjasto on suomen käytetyin kirjasto paikkakunnan asukas määrään verrattuna.
Ja minä olen puolet Nurmeksen kirjaston käyttäjämäärästä. Käyn siellä melkein joka päivä, ja itse asiassa istun siellä tälläkin hetkellä.
Luettua tulee tosi paljon, ja nyt kun kirjastosta alkaa lukeminen olla loppu niin olen hankkinut netistä kaikenlaista fanfictionia ja sitä imenyt itseeni. Ja on tullut hankittua omaan hyllyyn näitä teoksia:
Neil Gaiman: Neverwhere, (yhdessä Pratchetin kanssa) Good Omens
Tolkien: Sormusten Herra (oli niin hirveän halvalla)
Sitten on aika pino Dragonlancea, vähän kaikkea siltä saralta.
Seuraaviksi ostokohteiksi varmaan joutuvat Pratchetin kirjallisuus, ja jos mahdollista, myös lisää Gaimania. Molemmat oikein hyviä. Ja yhdistettynä aivan mahtavaa.
Lehdistä luen kaikenlaisia Pleikkari lehtiä, Porttia silloin tällöin, no, kaikkea mistä voi vain löytyä jotain kiinnostavaa tietoa. Siis melkein mitä vain.
Isthan
29.8.2002, 17:13:30
Originally posted by Crow
LOTR:in luin 9:ssä päivässä...
Minä luin viidessä...
Mutta asiaan. Joskus, huom. siis joskus, luen suurinpiirtein yötä päivää jos saan käteeni hyvän kirjan. Lukunopeuteni on suht. hyvä. (joku 500-600 sivunen päivässä, ellei ole koulun tylsiä kirjoja...) ja siitä syystä saankin lainata/ostaa monta kirjaa kerralla. Fantasiakirjoja olen aika paljon lukenut, mm. Wheel of Time (Robert Jordan), The Death Gate Cycle (Margaret Weis & Tracy Hickman) Universiumin Tomu, (Phill joku, en muista) tietysti kaikki LOTR, (Tolkien) vähän Eddingsin tuotantoa... plus paljon muuta, jota en muista. Luen toki paljon muutakin kuin vain fantasiaa. (eikös tässä kysytty lukuajasta? Nooh...)
Eli, kaikenkaikiaan, jos löydän jostain hyvän kirjan niin luen monta tuntia putkeen ennen kuin lopetan, yleensä koko kirjan kerralla. Mainittakoon vielä, että inhoan sitä. Kyllä, inhoan lukunopeuttani; en koskaan ehdi syventyä kirjaan tai nauttia siitä tarpeeksi. Noh, minkäs minä sille voin?
Ferago
10.9.2002, 15:43:20
Kyl mä luen aika paljon mut en enää ehi niin paljon kun kesä lomalla kun menin ylä-asteelle tulee katsos aina joku 13 sivuu läksyy :(
Ceassa
11.9.2002, 13:01:02
Todella paljon. :)
Nykyään koulu hieman hidastaa vauhtia, mutta yleensä lukaisen pari kirjaa viikossa plus kaikki mahdolliset lehdet siinä ohella. Tolkienin lähes koko tuotanto löytyy luonnollisestikin kirjahyllystä, ja hiljattain olen päässyt uppoutumaan myös Ajan Pyörän ja Eddingsin maailmoihin. Lehdistä luen lähinnä Aku Ankkaa :D , Mikrobittiä, kaikennäköisiä peliläpysköjä sekä joitakin aikakauslehtiä. Olen myös kahlannut pari eeposta läpi englanniksi, ja tarkoituksena olisi aloittaa myös Sormusten Herra alkuperäiskielellä, jos vain saisin sen käsiini jostain. :)
Luen kyllä, paljon. :)
Yleensä kirjan lukemiseen kestää viikko, sillä en lue mitään hirvittävän ohuita eepoksia. Tosin Harry Potterit ja Eoin Colferin teokset imaisee mukaansa ja ne on luettu päivässä... :) Olen kyllä heittänyt hyvästit suomenkieliselle kirjallisuudelle, sillä käännetty kirjallisuus on yleensä aika takeltelevaa, kun sitä vertaa alkuperäiseen. No, tarkoitan tietenkin englanninkielistä kirjallisuutta. Nyt on menossa Lewis Carrollin Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking Glass. Loisto-opus... "Off with her head!" :D
Erm... Sitten luen lehtiä, sanomalehdestä (Keskisuomalainen) kaikki kiinnostavat jutut, sarjakuvat sekä tv-ohjelmat ja arvostelut. En urheilusivuja. Paikallislehden juttuja tulee luettua aikalailla. Joka viikko, Ceassan tavoin, luen Aku Ankan. Siinä on loistava läpyskä. Tämän lisäksi MikroBitti, Partio-lehti, Dynamite News (kristillinen nuortenlehti, joka tulikin muuten tänään) ja Valitut Palat kuuluu vakiolukemistoon.
Noh, nyt on kyllä aktiivinen lukeminen, kaunokirjallisuuden osalta ainakin, vähän laskenut, ja pääni täyttää lähinnä ruotsin kielioppi... :P Syynä luonnollisesti YO-kirjoitukset... *inhon väreitä*
//hooh... onkohan typottamiseen keksitty rokote? :pp
Melkor
11.9.2002, 16:46:28
Kyllähän sitä tulee luettua nykyään aika mukavasti.
Fantasia-kirjallisuutta taidan plarailla eniten, kuten esimerkiksi Tolkienia ja Salvatorea.
Ja nyt paraikaa selailen Sakuraa, mutta ikäväkseni se on kirjoitettu ranskaksi :P
Torspa
12.9.2002, 22:05:14
Minä luin viidessä...
Minäpäs luin 18tunnissa(kaikki osat)...:P
Luen noin 2-3kirjaa viikossa.
Luen ainakin omasta mielestäni aika paljon.Olen lukenut juuri lähiaikoina hobitin,Mallorean Taru 2 ja Belgarionin taru 1 ja Belgarionin 2:sta osaa alan huomenna lukemaan.
Kirjoja n. 50 sivua päivässä... Lehtiä saman verran :P Eli illaalla ennen nukkumaan menoa, luen kirjaa, ja sitten koulun jälkeen luen jotain lehteä...
Pinchi
13.9.2002, 11:10:43
Ennen jaksoin lukea paljon, esim. viimevuonna luin muistaakseni n. 30 kirjaa, mutta nyt tahti on huomattavasti hidastunut, olen nimittäin lukenut tänä vuonna alle 10 kirjaa. Johtuu varmaan siitä että fantasiasta olen ikäänkuin kasvanut ulos (tai ainakin mielenkiintoisimmat kirjat kirjastostamme olen jo lukenut), eikä minulla yksinkertaisesti enää ole aikaa lukea mittään.
Chastity Rowan
13.9.2002, 12:56:27
Oottakaas kun lasken. :eh:
About noin 5 kirjaa vuodessa saattaa olla enemmänkin. Muitakin kuin kirjoja mutta n. 5-6 kirjaa luen vuodessa. paksuissa menee kolmisen kuukautta ja tarkoitan sellasia kuin Taru sormusten herrasta. :D :D :D
Luen silloin kun minua huvittaa ja kun on hyvä kirja. Yleensä kesäisin tulee olemaan tylsää joten sillon tulee luettua miltein koko päivä. Muulloin koulu vie kaiken ajan.
Tidus_88
14.9.2002, 21:04:23
MÄ luen paljon sarjiksii,ja kirjoja aika paljon,mut hyvii kirjoi on aika hrvassa,mulle,koska mä en jostain syyt lue niin pljon kirjoi,mut Harry Potterit on jostai syyst just hyvii ja odotan seuraavaa osaa.Mutta kyllä mä kuitenkin aika paljon luen kirjoja,ehkä vuodessa abaut 4 kirjaa. :D
Ennen saatoin lukea parikin kirjaa viikossa. Nykyään menee varmaankin lähemmäs muutama viikko per kirja (siis sellaisia n. 400 sivuisia niteitä)
Siskoni voi lukea monta kirjaa päivässä tosin hän lukee b-luokan kirjallisuutta eili noita n. 100 sivuisia hevoskirjoja joissa kaikissa sama tarina :D
Originally posted by Tidal Wawe
Minä luin viidessä...
Mutta asiaan. Joskus, huom. siis joskus, luen suurinpiirtein yötä päivää jos saan käteeni hyvän kirjan. Lukunopeuteni on suht. hyvä. (joku 500-600 sivunen päivässä, ellei ole koulun tylsiä kirjoja...) ja siitä syystä saankin lainata/ostaa monta kirjaa kerralla. Fantasiakirjoja olen aika paljon lukenut, mm. Wheel of Time (Robert Jordan), The Death Gate Cycle (Margaret Weis & Tracy Hickman) Universiumin Tomu, (Phill joku, en muista) tietysti kaikki LOTR, (Tolkien) vähän Eddingsin tuotantoa... plus paljon muuta, jota en muista. Luen toki paljon muutakin kuin vain fantasiaa. (eikös tässä kysytty lukuajasta? Nooh...)
Eli, kaikenkaikiaan, jos löydän jostain hyvän kirjan niin luen monta tuntia putkeen ennen kuin lopetan, yleensä koko kirjan kerralla. Mainittakoon vielä, että inhoan sitä. Kyllä, inhoan lukunopeuttani; en koskaan ehdi syventyä kirjaan tai nauttia siitä tarpeeksi. Noh, minkäs minä sille voin?
Huh! LoTR on kyllä niin tuhtia tekstiä ettei sitä voinut ottaa kovin suurina annoksina kun luin. Meni siihenkin varmaan pari kuukautta tai enemmän kun en jaksanut lukea sitä kymmenettä sivua jossa kerrotaan millainen sää hobittilassa on
=)
Editoin kaksi postaustasi yhdeksi. -Pene
AlkoTanko
15.9.2002, 8:52:24
Jaa kuinka paljon luen? Sanotaanko näin, että tunnen kirjastot kuin toisena kotinani. Käyn niissä lähes joka päivä ja mitä luultavimmin raahaan sieltä ns. matkaevästä, useimmiten sarjakuvia, mutta kun löytyy joku oikein hyvä kirja, sekin löytyy kassistani. Ja kotonani on lehtiä ja kirjoja enemmän kuin laki sallii, pitää yrittää ostaa niille kokonaan oma hyllykkö, mutta ei sinne mahdu enää yhtään. Eikä niitä kehtaa heittää poiskaan, materialisti kun olen.
En lue (omasta mielestäni) kovinkaan paljoa.
Tuskin luen kahta kirjaa enempää kuukaudessa. Lehtiäkään en lue kuin aamulla helsingin sanomia vähän ja silloin tällöin vilkaisen peli aiheisia lehtiä.
Se että en lue kirjoja niin paljon ei johdu kylläkään siitä että en pitäisi lukemisesta, päinvastoin.Tuntuu kuin ei olisi niin paljoa aikaa nykyään. Kaiken ajan jonka voisin käyttää lukemiseen, käytän yleensä tietokoneella :eh: .
(ja sitähän aikaa ei voi muuhun käyttää ;D )
Nikodemos
18.9.2002, 20:08:17
Luulen, että vaikutan ulkoisesti melko paljon lukevaksi henkilöksi mutta melko harvoin sitä tulee tehtyä... luen n. 1-4 kirjaa vuodessa, nekin lähinnä klassikoita tai koulun kautta pakollisia luettavia.
Se ei tosin tarkoita ettenkö nauttisi lukemisesta, sillä minähän nautin, mutta motivaatiota vain harvemmin löytyy ja se on ongelmana minulla :( on niin hankalaa aloittaa tiiliskiveä vaikka kuinka sitä minulle suositeltaisiin...
Roakel
19.9.2002, 15:48:37
Minä luen aika paljon kirjoja, lehtiä luen vähän. Luen viikossa suunilleen yhden kirjan, mutta se riippuu myös vähän siitä että minkälainen kirja on ja minkälaisella tuulella olen. Luen enimmäkseen fantasiaa ja jännitys kirjoja.
Minulla on aina jotakin luettavaa :).
BobaMa
19.9.2002, 17:35:39
Nykyään tulee luettua noin kahdesta kirjasta viiteen kirjaan kuukaudessa. Kun aika kuluu enemmän tietokoneen ääressä jotenkin kummasti.. Ja lukiokin aikaa vie ihan reilusti.. Ennen, eli yläaste aikana tuli luettua hieman enemmän, viikossa saatoin lukea viisikin kirjaa. Ja joskus meni ehkä pari päivässäkin, mutta sellaisia alle pari sataa sivuisia.
No joskus kun oikein jostain sarjasta innostuu niin siinä menee kirja per päivä aika helposti. Joskus taas yhden kirjan läpi tahkoamisessa menee viikko tolkulla. Se on suhteellista...
Minä luen paljon kirjoja ja lehtiä sillon sun tällön.
Tykkään eniten Fantasia kirjoista, mutta en ole vielläkään lukenut Harry Potteria loppuun vaikka kaverini niin haluisivat, että lukisin.
Lehtiä joita luon ovat kaiken maalaiset peli lehdet, Turun sanoma ja Anime lehtiä :D.
Ikanan
1.10.2002, 11:49:03
Calvin ja Hobbes -sarjakuvakirjat ovat viimeaikana saaneet suurimman huomion lukemisessa. Kirjojen lukemiseen ei ole paljon aikaa jäänyt ja kun sitä viimein on ollut, ei mikään kirja ole tuntunut innostavan. Ehkäpä seuraavat luettavat kirjat ovatkin vain jatko-osia luetuihin sarjoihin, ja ties kuinka kauan niidenkin ilmestymiseen menee. Muutama vuosi sitten tilanne olikin toinen. Lukemisaikaa revittiin vikaa mistä, ja kirjoja tulikin luettua pari kolme kuukaudessa.
Redmage
13.10.2002, 12:19:02
Kun aloitin fantasia kirjallisuuden lukemisen olin siitä niin innoissani että luin 5 noin.450 sivuista kirjaa viikossa... Siinä sitten menikin yöt ja päivät eikä läksyjä tullut luettua lainkaan... no lopulta alkoi olla jo niin väsynyt että oli pakko ottaa luku tauko... :eh: Nykyään luen vieläkin paljon, mutta en läheskään yhtä paljon kuin ennen... Luen aina kun jaksan ja aina kun aikaa on... Siitähän se myös usein riippuu.. =/
Luen suunnilleen tunnin tai kaksi, jos sattuu jokin hyvä kirja olemaan kesken. Nytkin perjantaina ostin Hobitti-kirjan, ja luin sitä eilen noin pari tuntia. Mutta on jaksoja jolloin en koskekkaan kirjoihin.
LizzieFox
16.10.2002, 16:10:22
luen paljon..ihan tosi paljon..melekin joka päivä yhden kirjan..tai se aina riippuu olenko löytänyt kirjastosta tai kirpputorilta mukavaa luettavaa. Luen vielä älyttömän nopeasti.
Se häiritsee minua usein ja siksi olen yrittänyt vähentää lukemista koska kohta ei enää ole mitään luettavaa aikoihin kun luen liian nopeasti kaikki minua kiinnostavat kirjat ja lehdet.
Hämähäkkimies on paras lehti mitä olen lukenut ja sen luen joka kuukausi aina kun ilmestyy. Myös Aku Ankka rules.
Yoko Tsuno ja Avaruus agentti Valerian on huippuja.
Tordragon
16.10.2002, 16:25:41
Kyllä minä joskus luin..
En minä tiedä mikä siinä nykyään on, en minä vain ole itseäni saanut kirjastoon asti, en varmaan pariin vuoteen. Mieli tekisi, mutta jotkut asiat vain aina kiilaavat edelle. Ehkä minulle taas tuossa joskus tulee sellainen buumi päälle, että alan vain ja ainoastaan lukemaan. Kun minulle siis tuntuu olevan vaikeata tuo satunnainen lukeminen, kyllä minun on sitten kanssa luettava.
Mutta kyllä minä siis olen paljon lukenut elämäni aikana, en ehkä aivan ääretöntä määrää, mutta kuitenkin. Dragonlancet on luettu, Linnuradan käsikirja liftareille -sarjat, satunnaisten filosofien teoksia ja kaikkea muuta, en ikinä oikestaan keskittänyt lukemistani mihinkään kirjailijaan tai kirjasarjoihin. Sanotaan vain, ettei lukeminen ole ollut kovin ajankohtainen harrastus minulle juuri nyt.
Juliet
18.10.2002, 0:04:47
Tiedän, että kirjat ovat yleensä todella hyviä ja lukemisen arvoisia, mutta laiskuuus usein iskee ja valitsen jönkun hömppä lehden kunnon kirjan sijasta. Joskus jaksaa lukea enemmän kuin toiste, nyt on sellainen vaihe että ei oikein saa luetuksi mitään.. yksi kirja on ollut kohta varmasti yli kuukauden lukemisen alla, ja on edistynyt ehkä puoleen väliin... Lehtiä, niin peli-, tietokone-, naisten- ja ihan kunnon sanomalehtiäkin tulee luettua sen sijaan todella usein. Ja sarjakuvia. :D
Adl2000
18.10.2002, 17:54:51
Pitäisi kyllä lukea enemmän kuin nyt luen... Silloin tällöin luen kirjan... Mikrobittejä, ja muita tietokonlehtiä luen läpi monta kertaa, ehkä liian useinkin...
Kassi
18.10.2002, 19:07:37
Jälkikäteen katsottuna luin pari vuotta sitten lyhyessä ajassa aika paljon. Puolessa vuodessa sain noin 50 kirjaa luettua (noin 2 viikossa) - suurimman osan Mika Waltarin tuotannosta ja kaiken kiinnostavan scifin mitä kaupunginkirjastosta löytyi. Tätä aiemmin olin lukenut ehkä kaksi tai kolme kirjaa!
Fantasiaa olisi varmasti paljoa luettavaksi mutta en ole koskaan oikein ollut genrestä kiinnostunut.
Nykyään luen verrattain vähän, osittain sen takia että aika ei riitä (vaikka nopea lukija olenkin) ja osittain siksi että ei löydy luettavaa.
Lisäksi luen teoksia mieluummin alkuperäiskielellä (= englanniksi) ja paljon nipussa lyhyessä ajassa. Esimerkiksi nyt kuluneella viikolla, kun oli loma, luin kahdessa päivässä kirjat Dirk Gently's Holistic Detective Agency (Douglas Adams) ja Animal Farm (George Orwell).
Totta kai luen myös joka päivä kaksi sanomalehteä, Aamulehden ja Ilta-Sanomat. Nykyisin AL on tärkein uutislähteeni, nurkkajumalan palvonta kun on jäänyt vähemmälle. Luonnontieteiden tuntemuksenikin on lähtöisin lähinnä Tieteen kuvalehdestä, ei koulusta...
Tiivistettynä kahteen sanaan: luen tarpeeksi.
Vodoun
21.10.2002, 10:57:39
no hesaria luen päivittäin.. kirjoista taas on aina joku menossa.
tosin en pakolti ehdi lukemaan mitään joka päivä, mutta yritän aina kun vaan ehdin.. kirjoja tulee ahmittua aikas paljon..
Senshi
23.10.2002, 16:48:25
luen kirjoja, Fantasiaa lähinnä, kuten moni muukin täällä näköjään...
silloin kun on aikaa en muuta teekkään.
Parhaimmistoon kuuluu Eddingsin kirjat sekö lohikäärme sarja jossa seikkailee herra Raistlin Majere :D
eli sanotaanko näin että luen aika paljon.
No, kysymyksenähän oli "kuinka paljon luet", ei mitä luet.... =/ (juu, uusi väri) -Pene
.
.
.
(onnitelkaa mua, tuli 18 täyteen :D)
Adeíron
8.11.2002, 19:44:03
Originally posted by penetrator
Nyt on menossa Lewis Carrollin Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking Glass. Loisto-opus... "Off with her head!" :D
Justiinsa palautin tuosta Alicen seikkailut ihmemaassa -teoksesta tutkielman tapaisen opettajalle.. uaah, lyhyt kirja mutta tuskaa pohtia siinä eri käsitteitä.
Pois off-topikista, eli kylläh, aikasta paljon luen. Tai no enimmäkseen se menee jaksottain, välillä lukee paljon, välillä ei mitään. Parhaimmillaan meni viikossa ~5-10 kirjaa, tai jotain semmoista. Siis näitä Eddingsin kirjoja sun muuta fantasiaa, ja sitä nykyäänkin pääasiassa luen.
Pakko kyllä tunnustaa (ainahan minä jotain tunnustan :D ), että nyt on yksi Pratchettin kirja ollut luettavana n. puoli vuotta, eikä ole kuin puolessa välissä.. :D Jotenkin vain lukuinto lopahti, enkä jaksanut enään ainakaan sitä selata. Tässä joku päivä kuitenkin vielä... Muutenkin, kävin pari viikkoa sitten lainaamassa ~10 kirjaa kirjastosta, ja yhden sain luettua (ihan ohut) ja yksi alkutekijöissään. Lopahti taas lukuinto kesken, vieläkin odottelevat tuolla pöydällä.
Njoo, tunnustan muutakin. Luen lehdestä vain sarjakuvat. Ja Lukijan mielipide -sivua (samalla sivulla kuin sarjikset). Ei ole aamulla aikaa oikeastaan edes niihin kylläkään, mutta en vain juuri herättyäni tahdo tietää mistään uudesta sodasta tai jonkun koulun remontista.. En vain viitsi aamulla osoittaa minkäänlaista kiinnostusta semmoiseen. Ja päivällä en muista enään. Heh, tärkeät jutut kuulen kyllä kavereilta tai äipältä sitten.
minkä takia mä en onnistu poistamaan tätä omaa viestiäni.. voisko joku tehä sen kun en ite onnistu
Ei omia viestejä voikaan poistaa. Sen homman hoitavat - jos hoitavat - aktiiviset moderaattorit (missä lienevätkin irkkailemassa tai muuta... no juu, olen taas paraskin sanomaan. :D )
Mayatar
18.11.2002, 12:55:43
Minä luen jonkin verran. Näyttää siltä että lukisin paljon enemmänkin, koska minulla on lähes aina jokin kirja mukana. Ennen luin suunnattoman paljon. 13 kirjaa viikossa ei ollut mikään kummallinen asia niinä aikoina. Nykyään olen kovin nirso. Vain hyvät kirjat jaksan lukea loppuun. Siksi minulla onkin kertynyt varastoon lukemattomia keskeneräisiä kirjoja, joita en koskaan varmasti saa päätökseen. Fantasian luin - kuten monet täällä - hyvin yhteen menoon. Mikään ei muuten ole ärsyttävämpää, kuin n. puoleenväliin kesken jäänyt fantasia kirjasarja. Se jäytää pääkoppaa ja inisee siitä, ettei sitä ole luettu loppuun. Kuitenkin kun vihdoin päätät jatkaa sitä, et enää muista alkukirjojen tapahtumista mitään. Se on sietämätöntä. Silloin päätät lukea alun kirjat uudestaan. Lukiessasi kuitenkin jotenkin kummasti alat muistaa aina seuraavat tapahtumat. Se on sietämätöntä. Eikä tuosta tilasta pääse mihinkään.
Viimeinen ihastukseni on Donna Tartt - Jumalat Juhlivat Öisin. Ihastuttava teos. Haluaisin kovasti sen maailmaan.