PDA

View Full Version : Mikä innosti pelaamaan FF:ää?

Sivua : [1] 2

yksisiipi
28.8.2002, 10:56:27
Mikä innosti teitä pelaamaan mahtavaa FF-saagaa?

Minulla se varmaan lähti tietokone-rpg innostuksesta. Pelasin Baldureita sun muita fantastisia ropeja. Sitten kaverit alkoivat puhumaan Final Fantasysta, ja olin ihan hämilläni, että mikäs tuo nyt sitten on. Lainasin kaverilta ff7:n ja heti olin lumoutunut. Peli oli niin erilainen tietokoneen ropeihin verrattuna valmiilla hahmoilla ja lineaarisella juonella varustettuna. Pian kun sain ff8:n käsiini, ihmeteltyäni kauan pelisarjan numerointia, luin pelit-lehdestä wanhoista finaleista, joten päätin hankkia netistä snes-emulaattorin ja sen Fantasyt. Ensimmäisenä pelasin ff4:n läpi, ja tuo johti siihen, että hankin myös myöhäisemmät osat. Nesin pelit taasen eivät jaksaneet kiinnostaa. Liikaa taistelua. =)

aeris2
28.8.2002, 11:10:44
Joskus FFVII:n ilmestymisen aikoihin näin töllöstä mainoksia siitä ja aattelin jo silloin et jee, hieno peli. Vähän sen jälkeen ostettiin pleikkari mut ei FFVII:a koska pikkuveli tahtoi Tomb Raiderin :prkl: Myöhemmin kun FFVII ilmesty ekan kerran platinumina, niin siitä se alkoi... :D

Crow
28.8.2002, 14:47:02
Joskus viisi vuotta sitten ostin FF7:n. Olin jos joskus pelannut sitä, mutta ei ollut mielestäni hyvä, koska siinä vaiheessa oli vielä "räiskettä ja räminää"-tyyppi. Heti jäin koukkuun loistavaan tarinaan. Puoli vuotta siinä meni, kun FF7:n olin läpi päässyt, ja yhden kerran jouduin aloittamaan alusta. Sitten ostin kasin vuoden-kahden päästä, ja siihen jäin yhtä lailla koukkuun. Siitä se varmaankin lähti. Nykyisin FF7 on edelleen paras ikinä pelaamani peli.

Celeb
28.8.2002, 15:18:19
Joskus FFVII hype aikoina näin lehdestä FFVII:n hypetystä ja olin varma että tuon ostan. Mutta sitten en ostanutkaan sitä jonkin ihmeen takia. Vuosi tuosta näin kaverillani sen pelin. Ihmettelin hieman, että mikäs ihme tuo on. Sitten muistin sen sivun siinä lehdessä. "Jaa, että tuollainen peli". Ensin ei oikein innostanut mutta sitten kun näin hieman pelin loppupuolta niin silmäni avautui.
On siitä jotain... 3 vuotta kaiketi.

Ra
28.8.2002, 15:24:18
Ni näin telkassa arvostelun FF-seiskasta ja ajattelin, että onpas hienon näköinen peli ja ostin sen ja aloin pelaamaan ja se oli niin mahtava. Joten sitten alkoi pelaamaan ja pelasin ja pelasin.... Sitten ostin kasin ja pelasin sitä mutta sitten tuli tauko ja nytten olen vähän aikaa sitten taas jatkanut kun kymppi tuli.

Celebrati: Vuosi tuosta näin kaverillani sen pelin. Ihmettelin hieman, että mikäs ihme tuo on.

Niin ketä saat kiittää siitä, että tutustuit FF:iin:D.

Locke Cole
28.8.2002, 15:25:13
Minulle tuli Super Power niminen lehti joskus kauan aikaa sitten. Siinä kerrottiin jostain "Final Fantasy VII":sta, hypetys oli aika kovaa lehdessä. Sitten 12-vuotispäivänäni päätin kysyä lahjaksi kyseisen pelin. Siinäpä se. Veni Vidi Vici. :D

Sapphire
28.8.2002, 15:34:34
Taisi olla minun veli joka tämä FF-kuumeen tartutti.
Kiitos hänelle siitä :)
Hmmh.. olikohan joskus FFIX:n ilmestymisen aikaan, kun minä
olin katsonut sen arvostelun tiltistä ja sitten mutisin jotain
kyseisestä pelistä. Veljeni tietysti kuuli tuon, ja kysyi kiinnostaisiko
minua pelata ff seiskaa. Sanoin jotain tyyliin mikäs siinä, ja siitä
alkoi minun elämän ikimuistoisimmat hetket :D
Sen arvostelun perusteella minä muuten tuomitsin pelin [ffix] pohjasakaksi.
Hyi minua.

Arwie
28.8.2002, 15:41:17
Olisikohan tuo alkanut siitä, kun olin kyllästynyt Tarzaniin ja halusin pelin, joka on helppo ja jossa on nätti grafiikka(Suuret vaateet^^)
No, sitten luin peliasemaa jossa oli joku Final Fantasy erityisliite, ja kuulin ensimmäisen kerran pelistä nimeltä FFVII. Sitä ylistettin hirmuisesti ja kun mukaan liitetyt kuvatkin olivat ihan nättejä, päätin hankkia kyseisen pelin käsiini, mutta kasi löytyikin ensin. Kun olin pelannut pari päivää, olin aivan rakastunut... ja oli pakko hankkia myös ysi ja seiska ja kutonen ja...

Cloud
28.8.2002, 15:55:56
Itselleni eräs kaveri FF7 näytti, ja sitten joskus kun kotia tuli pleikkari niin pitihän sitä joitain pelejä kokeilla ja tuli sitä sitten silloin lainattua ja myöhemmin ostettuakin.
Aika on joitain vuosia tuosta FF7:n ensikokeilemisesta edennyt.

Tristam
28.8.2002, 15:57:11
Lueskelin silloin jotain nimeltä muistamatonta playstation-lehteä ja Final Fantasy VII:tä ylistettiin niin maan perkuleesti, että pakkohan se oli hankkia. Tuolloin oli jo Platinium-versio joten halpa hinta todellakin edesauttoi pelin ostoa. Siitä se sitten lähti. Ajatelkaas jos minulla ei olisi ollut lehteä lueskellessani yhtään ylimääräistä rahaa taskussani... Kyllä elämä olisi ankeaa aina välillä.

Seyana
28.8.2002, 15:58:46
Pari vuotta sitten yksi kaverini hehkutti minulle kokoajan kasia ja seiskaa. En ollut ikinä FF:istä kuullutkaan ja en ymmärtänyt mitään änen puheistaan. Kauan aikaa jouduin kuuntelemaan hänen puheitaan ja tällöin The Sims oli vielä ah niin maailman paras peli, jotta eihän mikään FF nyt hyvä voisi olla. Kyllästyin kuitenkin kaverin hehkutuksiin ja päätin että samperi jos ei se nyt ole jo hiljaa niin minä ostan jonkun FF:än. Ehdotin pikkuveljilleni asiaa, ja niimpä jouluna saatiin lahjaksi FFIX ja PS2. Eli siitä on vielä vähän alle vuosi aikaa..
Olin joskus Tiltissä nähnyt jotakin että "ekat kuvat FFIX:stä tai X:stä, en nyt muista kummasta julkaistu" ja pieni mielenkiinto heräsi.

Ren
28.8.2002, 16:18:45
Luokkakaveri ihmetteli pari vuotta sitten, kun en ollut ikinä pelannut ensimmäistäkään Final Fantasya ja lainasi minulle kasin. Olihan se sitten ihan kivaa, joten seuraavana pelasin sitten seiskan, kuutosen ja ysin. Ei varmaan sekään äijä tiedä paljonko elämääni muutti; niin se tapahtuu pienillä teoilla.

Tommistus
28.8.2002, 16:33:02
Tarinani menee näin...
Olin nuori, niin kuin pleikkarikin niinä aikoina. Kaverini, joka oli minua noin kaksi vuotta vanhempi, osti pleikkarin ja Final Fantasy seskan. Kun korviini kantautui huhu tästä ostosta niin tietenkin kävin kaverini luona katsastamassa koneen. Kun itse omistin pelkän vanhan kunnon nintendon... Kun kaverini käynnisti pelin, olin aivan sanallisesti horroksessa lumoutumiseni takia. Peli oli kuin "valo tien päässä" ja sen tien ojaan jäivät vanhat Mariot ja Zeldat. Tietenkin kesti muutamat kuukaudet kun keräsin rahaa ja kinusin vanhemmiltani "valaistusta". Ja... viimein aika koitti! Koin valaistuksen! Huoneeseeni tuli pleikkari ja raamattuni Final Fantasy VII. Siinä tarinani miten koin tämän uskonnottaman valaistuksen! Seuraavana tuli sitten FFVIII ja tietokoneen & netin myötä FFI-FFVI.

Safir
28.8.2002, 16:59:04
Voi voi sentään..
Mistähän se innostus alkoikaan. Taisi alkaa siitä, kun pienenpänä katselin veljien pelaamista, ja
aina kinusin että saisin pelata, mutta ne vaan sanoi, etten osaa. No kun sitten myöhemmin meille
saatiin koneelle snessi, ja siihen finaleita
niin..Taisin aloittaa kuutosesta, sen valitsin, ja vähän aikaa pelattuani totesin että: Tämäpä hyvä peli. Minä tykkää. ^^ Sen läpi pelattuani, taisin mennä nelkun läpi, sekin kokemus oli mieluisa.
Kun sitten saimme seiskan, niin vähän aikaa seurasin vierestä, kun veljet sitä pelailivat, ja päätin sitäkin yrittää. Ja siitä alkoikin.. se läpi, ja vähäisen aikaa siihen meni. Nyt kymppiä olen pelaillut, ja enkä vieläkään läpi ole päässyt. Mutta vähitellen. (Tiedän, että aika kumma, etten läpi ole mennyt..)

Hotaru
28.8.2002, 17:13:33
Sain vuosi sitten PS2, eikä minulla ollut aavistustakaan mistään hyvistä peleistä siihen. Olin tietenkin kuullut Final Fantasyistä ja isä kertoi nähneensä jonkun tuon nimisen pelin kaupassa, ja osti sen. Se oli FFVIII, ja tykästyin siihen niin että ostin heti VII:n josta pidin vielä ennemmän... ja nyt hyllyäni koristaakin siisti rivi Final Fantasyjä.

Zantetsuken
28.8.2002, 17:20:03
Näin joskus vuonna 1999 siskoni "Mix" lehdessä arvostelun FFVIII:stä ja ajattelin että toihan ois kiva joululahja ja niin sitten sain sen ja innostuin...n. viisi kuukautta myöhemmin hinasin isäpapan kauppaan ostamaan FFVII:n. Ja vuoden myöhemmin menin mamin kanssa ostamaan FFIX:än kun se ilmestyi. Ja kesällä ostin FFX:än. Nyt odotellaan FFX-Rikku's/Yuna's versioneita :D

Potri
28.8.2002, 17:25:16
Kuulin Final Fantasyistä kahdeksannen osan ilmestyttyä. Jostain syystä aloin pitämään sarjaa kiinnostavana, vaikken ollutkaan kuullut mitään erikoisempia kommentteja, enkä edes tiennyt millainen peli se oli. Erään ala-asteelain kaverin luona taisinkin sitten vähän nähdä kasia ja grafiikat näyttivät erittäin upeilta. Se olikin silloin tarpeeksi tehdäkseen hyvän vaikutuksen.
Koska minulla ei ollut silloin pleikkaria, latasin nettiyhteyden saatuani emulaattorin ja sille FF:iä. Eivät tehneet silloin erityisempää vaikutusta, mutta koska Crono Trigger oli kuitenkin niin erinomainen luotin kuitenkin Squareen ja Pleikkari 2:en ostettuani aloin pelaamaan heti aikaisemmin aikaisemmin ostamaani FFVIII:tä (99 mk, ei valitettavasti toiminut silloin bleemilläni). Kauan odotettu peli vastasi tietenkin odotuksia (heinot taistelut ja tapa jolla FMV:iä oli yhdistetty peliin tekivät silloin suuren vaikutuksen) ja en malttanut olla ostamatta samaan syssyyn FFVII:tä, vaikka olin ehtinyt kasissa vasta toisen CD:n alkuun. Pelasin sitten seiskan läpi, jonka jälkeen jatkoin kasin loppuun ja ostin sitten ysin sekä pelasin myös kuutosen läpi.

Toisin kuin muilla, yksittäinen FF ei siis tehnyt mitään super vaikutusta, vaan uskoin aina sokeana tulevani rakastamaan kyseistä sarjaa. Ja tällä kertaa se ei tehnyt pahempaa pettymystä. :)

Rowena
28.8.2002, 18:15:55
Kerran lainattiin veljen kanssa serkulta FF8 ja silloin en vielä jaksanut innostua kyseisestä pelistä. Myöhemmin kun serkku myi pelejänsä pois niin aateltiin ostaa siltä FF7. Ja siitä se lähti. Myöhemmin oli pakko hankkia kasi, kuutonen ja tänään ostettiin kymppi :)

Shasta-
28.8.2002, 18:30:55
Joskus, kauuan, kauuan sitten...

Kun hemmoteltu ex-kaverini osti jo varmaan sadannen pelinsä, joka sattui olemaan Final Fantasy 8, kutsui hän minut katsomaan sitä ja naks.
Sitten tuli 7 ja 9, jota en suostunut katsomaan, koska olisi ollut paljon hauskempaa pelata sitä sitten PC:llä kun se olisi tullut, eikä tietäisi mitään juonesta.

No, No can do...

Zarin
28.8.2002, 20:49:56
Vuosia sitten, kun PlayStationin ostamista oltiin suunnittelemassa, luin summanmutikassa eräästä pelilehdestä artikkelin FF VII:stä, ja samaisessa lehdessä peliä hehkutettiin muutenkin paljon. No, innostuin ja halusin saada sen heti, kun Pleikkarin saisimme. Myöhemmin sitten pelasin sitä VII.tä, ja loppu on historiaa :)

Rocket Knight
28.8.2002, 20:58:42
Olen varmaan jo kertonut tästä, mutta vielä kerran:
Ensimmäistä sana "final fantasy" kuulin vasta super powerissa lehdessä, kun oli juttu ff3 (tai siis ff6) ja siitä sain pikkuinen innostus siitä pelistä, mutta kuten tiedät, että sitä on tietenkin vaikea saada tuolloin aikaa Suomessa.

Vasta vuonna 98 tapahtui, tuolloin minä huomasin yhtäkkiä FFVII pc versiota kaverin luona, joten huvikseen lainasin sitä peliä ja kokeilen jospa se on ns. "hyvä arvoinen jatkispeli"

Ihme, se peli on hyvä peli, juu...kieltämättä, joten tuli himo. Otin netistä emun ja otin ff4 ja ff6, joka sen jälkeen lisää sälää...kuten ff8 pc version ja silleen!

Supah
28.8.2002, 21:37:37
Kuulin moontv:stä että ff7:sta tulisi huippupeli joten odotin ilmestymiseen ja sitten kun se ilmestyi ostin sen ja pelasin läpi ja totesin että olivat oikeassa sitten olen ostellut sen jälkeen ff-pelejä ja todennut taas että taso on hyvä kaikissa peleissä paitsi minä en tykkää ykkösesta :D (tällä hetkellä löytyy/on emulla jokainen final fantasy) final fantasy huuman jälkeen kiinnostuin Squaren peleistä ja niitäkin on tultua monia pelattua ja todettua että square tekee parhaat pelit

Tordragon
28.8.2002, 22:36:06
Niin, en minä siis kovin FF-veteraani ole, enkä näen ma normaali fanittajakaan, koska en ikinä pitänyt FFVII:sta (koska tuo tuntuisi olevan aina kaikille se tärkein FF). Final Fantasyt ovat olleet tuttuja vasta sen kolmisen vuotta, ei enempää.

Muistan kyllä miten haksahdin: ystäväni pelaili FFVII:ää ja FFVIII:aa ja jokseenkin onnistuin aina katselemaan vierestä - näyttivät siis varsin typeriltä peleiltä, ja varsinkin kun en ollut konsoli-ihmisiä laisinkaan ja vannoin PC:tä valalla. No, koska olin joululahjaksi saanut tuolloin kodinkonepaketin, missä nyt sattui olemaan PSX mukana, niin päätin yhden kertakokeilun jälkeen kaverin luona lainata ensimmäistä CD:tä ja kokeilla. Heh, siitähän se lähti mikä johti tähän päivään saakka, eli olen myös vannoutunut konsoli-ihminen nykyään, FFVIII:n ansiosta.

Niin, FFVIII oli ensimmäinen FF, jota pelasin ja näin ollen, syistä tuntemattomista, paras mielestäni (ainakin niistä, joita olen pelannut). Siinä on liikaa tunnetta ja muistoja kiinni, eli näin siis. Pelasin ensimmäisen levyn kertaistunnolla läpi ja autolla päräytin hakemaan seuraavan levyn kun se oli ohi - kaveri vain hieman ihmetteli, koska hän ei näyttänyt ymmärtävän miten joku voi pelata sen kertaistunnolta läpi. Kolmessa päivässä peli oli läpi pelattu ja se jätti sen jälkeen arvet poistumattomat sieluun, muistoihin. Se oli vain silloin .. jotain ehdottoman hienoa, jotain poissa tästä maailmasta olevaa.

Jaarin, jaarin. Näin se kävi.

Ismo
29.8.2002, 18:22:37
Luin vanhasta SuPo:sta (Super Power) aikoinaan FFVI:n arvostelun ja se sai huisit pisteet ja menin ostamaan sen ja maksoi maltaita ja muutenkin en kyllä oikein siitä pelistä mitään tajunnut kun my mad english-skilzzit ei oikein ollu vielä kehittyneet silloin niin se peli mentiin lähinnä läpi vaan pakkopelaamalla. Ei se mitään. Kuuluu kyseinen peli lepää varmasti ikuisesti minun 'parhaat pelit kautta aikojen' -listalla :)

nursetwiggy
29.8.2002, 18:43:28
eh. joskus melkolailla tarkkaan kaksi vuotta sitten pikkuveljen kaverilla sen siskon kanssa katseltiin kun ffvii;tä pelasivat. choco/mog oli niin pirun hieno että oli pakko kokeilla itsekkin, siitä se lähti :D

Yomii
29.8.2002, 19:53:03
serkku näytti ffvii:n loppuvideot :P seuraavana päivänä menin kauppaan ja tulin sieltä psone ja ffvii kädessä ^^

Banjo_Bill
30.8.2002, 11:46:24
Kummallista kyllä, en tiennyt FF7:sta mitään, kun ostin sen. En lukenut tuolloin pelilehtiä, mutta jotenkin korviini kantautui vaimeita huhuja, maailmalla menestyneestä, ja miljoonia maksaneesta eeppisestä sadusta, joka oli kohta ilmestymässä Euroopassa. Ja sitten kun kuulin jostain pelin komealta kuulostavan (no oli se ainakin silloin komealta kuulostava) nimen, niin tiesin samantien, että tuo peli minun olisi ostettava (outoa sinänsä, sillä en ollut KOSKAAN ennen saanut tällaista tunnetta, otetaan vielä huomioon, että en ollut nähnyt pelistä ainuttakaan kuvaa, saati sitten lukenut yhtään artikkelia). Pelin genrekin oli minulle täysi mysteeri, varovaisesti päättelin sen olevan konsolirope, ja tämäkin on outoa, sillä en ollut aiemmin juurikaan pelannut kyseistä genreä, niin miksi tämntyyppinen peli sitten kiinnosti minua niin valtavasti? Olin kuitenkin tilanteessa, jossa halusin laajentaa pelitottumuksiani, joten FF7 oli oiva mahdollisuus tähän, ja juuri tästä syystä se ensimmäinen läpipeluu kerta oli minulle niin vaikuttava; en oppinut ainoastaan pelaamaan tätä yhtä kyseistä peliä, vaan samalla kokonaan minulle uutta genreä.
Näin pienen vilauksen pelistä, kun olin auttamassa siskoani muutossa. Siellä asunnossa oli TV-päällä ja siellä näkyi vastikään aloittanut MoonTV ja sieltä näin tuon kyseisen vilauksen. Se ei antanut minulle juuri minkäänlaista kuvaa minkälainen tuo peli oikeastaan olisi ja ympärillänikin oli kokoajan hirveää hässäkkää (olimmehan muuttohommissa).
Pari viikkoa myöhemmin kävelin kauppaan ostin FF7:n ja seuraavat pari viikkoa olin kuin naulittu omaan huoneeseeni (mitä nyt välillä piti käydä jossain koulussa/syömässa jne.).
Se oli sellaista se...

Ceassa
30.8.2002, 15:47:30
Joskus muutamisen vuotta sitten satuin pölähtämään paikalle, kun pikkuveljeni pelasi kaverinsa kanssa kotonamme Final Fantasy seiskaa. Kun siinä aikani seurasin poikien häsläämistä, kiinnostuin pelistä ja otin sen loppujen lopuksi itselleni lainaan pariksi viikoksi. Siinä sitä sitten oltiin, Elämä (kyllä, olen joskus omistanut sellaisenkin ;) ) lensi metsään, ja tähän olen nyt päätynyt. ;D

volt
31.8.2002, 20:22:30
Pikkuveljeni osti Ahvenanmaalta FFVIII pc-version, ja minä sitten katsoin kun hän sitä pelasi. Eniten ihastelin pelin grafiikkaa ja musiikkia, joka oli/on mahtava. Harmillisesti koneen cd-asema meni rikki joten se peli jäi johonkin hyllylle pölyä kerämään. Hankittiin uusi cd-asema ja minä(kin) aloitin sen pelaamisen ja siitä se lähti. Sittemmin olen hankkinut FFVII:n, FFX:n ja FFVIII playstationille. Pikkuveljeni, joka myös pitää FF-sarjasta hankkii FF6:n ja FF9:n. Että noin.

auron_86
31.8.2002, 20:59:45
Se alkoi joskus kauan, kauan sitten... Silloin olin vannoutunut räiskintäpelien ystävä, ja just oli menty läpi upo uus Tomb Raider (PC:llä). Sitten eräänä päivän se tapahtui, kävin hakemassa snes emulle FFVI nimisen pelin. Pelailin sitä jonkinaikaa ja aattelin et "no jopas on, pikkusenko sekava peli". Ja kun alussa ei tehty muuta kun puhuttu niin lopetin pelaamisen jo melkein alkuun, mutta kipinä jäi. Tuohonaikaan ei enkun taitokaan ollu mikään kovin hiottu, vaan sen jälkeen kun tutustuin FF sarjaan niin into vanhoihin Lucasartsin seikkailupeleihinkin nousi ja enkun taito kasvoi niiden ja FF:ien myötä. Takaisin asiaan. Kun FFVI oli ollut syrjässä jo jonkinaikaa eräs kaveri tuli luokseni ja halus kokeilla erästä peliään: FFVII:tä (sillä kun oli kone sanonu poks). Istahdin katselemaan kun kaveri vetäisi läpi Temple of Ancientin, ja taas tuli ajatus päähän "voi jessus miten vammasen näköstä". Sitten kerran kun ei ollu pelattavaa kysäsin kaverilta pelin lainaan ja aloitettuani, ja ensimmäiseltä shokilta selvittyäni ja käyttiksen oppittuani, peli alkoi kiinnostaa. Mielenkiinto kasvoi ja kasvoi. Löysin vanhasta SuPosta (ostelin niitä vaikkei ollut edes konsolia) FFVII:n hypen joka oli aika vanha. Sitten pelasin vähän lisää, kaivoin FFVI:n taas esiin ja olin myytyä miestä. FFVI unohtu syrjään ja jonkinaikaa elämässä ei ollu muuta kuin FFVII. Sitten hommasin FFVII:n omalle PC:lleni ja fanius oli alkanut

Siitä koko homma lähti liikkeelle. Eka FF oli numero 6 vaikka faniuden aloittikin numero 7 jota pidän edelleen rakkaimpana FF:nä FFX:n kanssa.

naakka
1.9.2002, 14:19:27
oi niitä aikoja *snif* mulle kävi niin, että satuin joskus ihan vahingossa lukemaan jonkun lyhyen ff7 esittelyn veljeni pelit-lehdestä. no minä kun olen niin herkkä innostumaan kaikesta vähänkin mielenkiintoiselta kuulostavasta, menin ihan sekaisin. olin juuri saanut playstationin joululahjaksi sinä edellisenä jouluna ja totta kai toivoin että kunpa pääsis tuota pelaamaan. no kun ei ollut rahaa eikä mitään niin piti tyytyä vain lukemaan ihan kaikki arvostelut ja mainokset siitä ja vinkit siitä. niitä on varmaan vieläkin tuolla laatikoissa kun keräilin niitä talteen :D se oli silloin niin kaunis ja ihana ja vaikka mitä.

oli sitten eräänä päivänä tuolla naapurikaupungissa ostelemassa jotain turhaa ja näin siellä ff7:n hyllyssä. tietenkään ei ollut rahaa ostaa sitä ja piti palata sitten synkkänä murjottamaan kotiin. ei tarvinnut kuitenkaan kauan synkistellä kun veli tuli kotiin ja hyppäsi siihen huoneen ovelle ja ojensi minulle... final fantasy 7:n. tuijotin siinä vähän aikaa silmät pyöreenä ja hihkaisin sitten ja kiittelin ja aloin pelata. sitä sitten pelattiinkin viikkokaupalla, yötä päivää ja hyvä kun kerkesi syömään tai vessassa käymään siinä välillä. en varmaan muutamaan kuukauteen mistään muusta puhunutkaan kuin final fantasy seiskasta vaikka kukaan muu ei mitään tajunnutkaan siitä, kun ei tuttavapiirissä oikein ollut noita pelaajia.

mukavaa tuossa on se, että vaikka halusin sitä niin mielettömän paljon, ja odotin ja keräsin rahaa ja vaikka mitä, se peli ei kuitenkaan ollut mikään pettymys vaan ihan päin vastoin :P jäin ihan lopullisesti koukkuun final fantasyihin ja suurin piirtein hypin seinille kun kuulin että kahdeksas osa ilmestyy kohta (se nyt on sitten jo ihan eri tarina). ostin sen seiskan sitten myöhemmin platinumina itselleni, kun tuo oli ollut vain lainassa. sitten ostin kasin... ja ysin... ja nyt tahdon kympin mutta ei ole rahaa kun pitäisi ostaa ps2 myös :( säästän.

minulla on jaaritteluongelma.

aeris2
2.9.2002, 12:52:23
Joskus kauan sitten näin töllössä mainoksen seiskasta, mut olin niin nuori ettei ollu silloin rahaa mitään pelejä mennä ostelemaan :( Sitten kun FFVII ilmesty platinumina, niin säästettiin pikkuveljen kans rahaa ja paineltiin kauppaan ostamaan se, ja kun aloitin pelaamisen, olin aivan myyty...

miikka
3.9.2002, 8:36:59
Kaverini osti FF VII, jota sitten ihmeteltiin hänen luonaan ja silloin tiesin, että tuo peli on pakko saada maksoi mitä maksoi. Lainattuani FF VII tein ensimmäisen virheeni: veljeni alkoi pelaamaan sitä! Saattoi mennä jopa 8-10 tuntia, että sain vuoroni jatkaa omaa peliäni.

Nykyisin on menossa FF III (snes-emulaattorilla) ja FF VI (PSX) läpi. Saa nähdä tuleeko siitä koskaan valmista...

Migelus
4.9.2002, 14:55:09
mun tyttöystävän broidi lainas mulle pleikkarii ja sit vaan kokeilin ja siinä sitä oltiin - koukussa. Se tyttö kyl sai kärsiä ku pelasin aina ku olin niillä niilä niin sen broidin kanssa :p

Oktobotti
5.9.2002, 7:34:10
Seitsemättä osaa pelailin ensimmäisen kerran kaverillani. Olihan se aikamoine elämys, mutta silloin oli taskut yhtä tyhjät kuin pääni. Sitten sama kaverini hankki kahdeksannenkin episodin, ja pelailtiin sitä sitten oikein porukalla muidenkin kanssa. Taskut eivät olleet täyttyneet niiden parin vuoden aikana lähes ollenkaan, joten sekin peli jäi ostamatta. Myöhemmin muutimme, ja sen jälkeen ei enää kauheammin tullut pelailtua Final Fantasyja. Vuosi sen jälkeen serkkuni hankki Palystationilleen 9,7 sekä 8. Sen jälkeen kiusasin ahkerasti häntäkin, ja lainailin häneltä niitä loistavia pelejä. Saagan kymmenennen osan ilmestyessä tietenkin hankin sen, ja nyt sekin koristaa hyllyäni.

memo
9.9.2002, 17:00:41
siis emmä tiiä. ennen kesää 2001 inhosin FF:iä.
mut sit mun kaveri suostutteli mut pelaamaan seiskaa ja se
vaan iski. Nyt omistan FF VI-IX ja ma fani oon. :confused:

Rafalski
10.9.2002, 16:44:39
En ollut koskaan kuullutkaan Final Fantasy 7:sta kun sain sen joskus lahjaksi. Pakkohan sitä oli pelata! Ja oli heti tosi hyvä.

Yuana
13.9.2002, 11:36:28
Velipuoleni... Katselin kun hän pelasi FF8:a ja sitten kiinnyin peliin itsekkin. Siitä se sitten alkoi parivuotta sitten. Ostin FF8:n ja pelasin sitä innolla. Välillä suutuin kun en ymmärtänyt mitään. Ja niin se on jatkunut koko tämän ajan. :D En tajua miten en ymmärtänyt FF:ien ihanuutta aiemmin.

DjCloud
13.9.2002, 12:40:32
Minulla lähti siitä, kun yksi meidän vanha talolainen oli ostanu ff VII niin minä lainasin sen kerran häneltä & sitten innostuin kun se oli niin hyvä peli niin ostin sen itselleni & kun omistin vielä tällöin SNES konsolin(on se vieläkin minulla jossain) niin ostin sitten kaikki muut ff:ät mitkä pystyin niin SNES:sille.

nox
14.9.2002, 16:55:09
Asuin vielä kotona ja olin toivonut joululahjaksi Crash Bandicoot kakkosta. Näin TV:ssä mainoksen jossa sanottiin: "Monen mielestä tämän elokuvan tekeminen oli mahdotonta. Ja sitä se onkin! Fainöl fäntäsi seitsemän." Sanoin vanhemmilleni että komento takaisin, mä haluun ton!
Kesäkuussa sitten poistuin huoneestani taas harrastamaan jotain muutakin. Ensimmäiset puoli vuotta olin niin koukussa että jopa nauhoitin kaikki parhaimmat kohdat videolle ja kun en pelannut, katsoin peliä videolta. :confused: Kasia odotettiin sitten kuin kuuta nousevaa.

Laguna
14.9.2002, 18:14:22
No menin kerran kaverilleni ja siellä hän sitten halusi pelata lainaamaansa ff ysiä ja minä vastasin"öh...ihan miten vaan"ja sitten parin peli tunnin päästä oli se pakko hankkia niin sitten sen hankinkin ensin ysin sitten kasin ja seiskan samaan aikaaan ja kutonen ja kymppi tulivat perässä.

Excel
15.9.2002, 11:39:27
kun gigantti avattiin turussa niin silloin sain äitiltä 150mk rahaa että voisin ostaa jonkun kivan pelin en löytänyt mitään ihmeellistä joten katsoin kivoimman näköisen pelin hyllyltä ettei minun tarvitsisi palauttaa rahoja äidille aika tyhmää mutta siitä on jo pari vuotta ff7 näin makasi jossain minun hyllyillä pölyttymässä kunnes tämä "Garnet88" halusi lainata tämän kyseisen pelin katsoin vähän aikaa kun hän pelasi sitä ja innostuin itsekkin... sen jälkeen olen hankkinut kaikki Final Fantasyt mitkä pleikkarille saa enkä enää pysty olemaan pelaamatta näitä upeita pelejä... :D

Zippor
16.9.2002, 17:28:16
Itselläni se ei sen kummosempi tarina ole, olin serkullani ja hän näytti useita pelejään, olimme pelanneet muitakin rpg:eitä ja muita sen tapaisia paljon, kun hän lopulta näytti minulle ff7:kaa: aluksi olin kuolla nauruun kun hän sanoi: Tää on paras rpg kautta aikojen. Mutta pari kuukautta myöhemmin ajattelin kokeilla kyseistä peliä ja innostuin samalla pelaamaan sitä tunti kaupalla joka päivä, ja kun piti mennä syömään tai jotain sanoin vain: joo joo, ja jatkoin pelaamista tunnin ja kun menin syömään ei ollu enää yhtään syätävää ja menin takaisin pelaamaan.

Hikari
23.9.2002, 15:01:34
Mä aloin pelaan ff:iä ku näin Peliasemasta et ff7 oli valittu vuoden parhaaks peliks. Päätin kokeilla ja innostuin.............

From Finland
28.9.2002, 13:17:20
Tämä on aivan älytöntä ja vielä final fantasy sivulla...onko tosiaan näin pahasti asiat että kaikki on aloittaneet final fantasy 7:paitsi minä joka aloitti jo pelit ff4:sen ilmestyessä...minkä ikästä porukkaa täällä on...

ff4:oli tosi hyvä mutta ff6:nen räjäytti pankin ja se on vieläkin mahtavin rope koskaan.

urho
28.9.2002, 17:42:10
Sain viime marraskuussa (melkein vuosi... huuuu :) ) ps2:seni. Aluks en mitään erikoisia pelejä hommannut, paitsi sitten kaverin luona... FF7. Aivan helvetin hyvä peli, totesin kun näin, ja kysyin et onko tuota pleikkarille. Ja sitten kaupan kautta kotiin ja pelaamaan :) Tosin, eka FF ei ollut Seiska, vaan 8. Seiska on viimeisin hankintani (kyllä, FFX:n jälkeen).

blind
29.9.2002, 18:36:42
Ostin n.5 vuotta sitten pleikkarin jonka mukana tuli demo-cd.
Cd:llä oli video FF VII, joka oli mielestäni mielettömän upea.
En kuitenkaan ostanut peliä koska ei ollut haluja pistää 300mk peliin. Viimein ostin FF VII kun se ilmestyi Platinumina ja ihastuin heti peliin ja päätin ostaa tulevatkin osat.

hellfire..HOT!
2.10.2002, 14:44:54
Kirjoitan asian tähän nyt ja ne jotka haluavat voivat haukkua sitä tai ylistää. omapa on asianne, mutta haluan vain kertoa näkemykseni Final Fantasien noususta ja tämänhetkisestä tilapäisestä rappiosta.

Ensinnäkin, Itse löysin FF pelit noin 7 vuotta sitten, ollessani vain 11 iässä.
Peli oli numero kolme joka oli sittemin usassa nimetty numeroksi 6, aloitin pelaamisen ja maailmani muuttui täysin. Hahmojen traagiset menetykset, vihollisten silmitön pahuus ja vertaukset natsi saksaan, kaikki. Ne pistivät silmään että sattui. Olin itse juuri vaihtanut hirveän Nintendo 64'n pois Playstationiin ja ensimmäisenä pelinä sain serkultani usasta juuri tämän pelin. Koska aiemmat kokemukseni olivat pelien kannalta olleet mario tasoa jossa kaikki ovat ällöttävän hali-hali tasoa keskenään, niin ainoa kunnon seikkailupeli kokemukseni oli Legend of Zelda peleistä. Mutta, FF peli näytti kaiken eri valossa, hahmoilla oli persoonallisuutta ja moni hahmo jäi pysyvästi mieleen, kuten mielipuolinen Kefka.

Noin kuukautta myöhemmin olin pelannut pelin läpi ja olin vieläkin ihmeissäni sen mahtavasta tarinan kerronnasta ja hahmoista. Lähetin serkulleni rahaa ja listan peleistä ja hän lähetti minulle FF-Collection paketin joka sisälsi kaikki FF pelit yhdestä viiteen. Koska vuosi oli vasta -95
en tiennyt mitään Final Fantasy 7 pelistä paitsi että se tulisi nintendolle, olin surun murtama sillä hetkellä ja ajattelin että mitä olinkaan tehnyt.
Mutta asia lähti mielestäni seuraavan vuoden ajaksi kun pelasin mitä mainiompia pelejä läpi ja joka kerralla näin uusia mailmoja ja uusia sankareita, anti-sankareita ja vihollisia, ja joka kerta kun maailma oli pelastettu ja lopputekstit olivat menneet tunsin tyytyväisyyttä mutta samalla jonkinlaista tyhjyyttä tiedostaen itselleni että sekin on jo ohi.

Kesällä 97 jotain mullistavaa tapahtui, itse kun en seuraa mitään peli lehtiä huonojen kokemuksieni jälkeen (näistä vastasivat Super Power)
olin ostamassa uutta peliä kun huomasin peli liikkeen seinällä julisteen FF7 tulee! VARAA OMASI!. Silmänräpäyksessä olin tiskillä varaamassa kappalettani joka saapuisi viikon päästä kauppoihin. Viikkoa myöhemmin juoksin nopeasti kotiin ja aloitin pelaamisen taas vuoden tauon jälkeen, olin äimistynyt. Maailma oli suurempi hahmot sympaattisia ja rakastettavia, viholliset inhottavan charmikkaita (Turks) ja Sephiroth oli kaikkien aikojen kovanaama. Olin taas seitsemännessä taivaassa (peliä pelanneet tajuavat viittauksen.) Vuosi kului ja viimein pelastin maailman taas kerran, tunsin taas saman tyhjyyden sisälläni, mutta nyt se oli suurempi, halusin jatkaa tuota seikkailua jonka juuri lopetin, hahmot olivat vieläkin päässäni, joten aloitin alusta.

Syksyllä 98 kauppoihin saapui Final Fantasy 8 ja Squaresoftin hetkellinen alamäki alkoi. Peli oli surkea.. Hahmot olivat joko valittavia angst-nuorisoa tai sitten yli pirteitä teini tyttöjä, tarinan viholliset olivat liian koomisia ollakseen charmikkaita ja Cid oli raiskattu täysin ja muutettu kovanaamasta joksikin keski-ikäiseksi opettajaksi.

FF9'stä en sano mitään. Peli oli hyvä mutta täysin mitään sanomaton.

Alamäki jatkui tänä vuonna kun Final Fantasy X julkaistiin PS2'lle.
Totta, rakkaustarina oli sydäntä riipaiseva ja hyvä, mutta sekin oli lähellä katastrofia kammottavien ääni näyttelijöiden takia. Toinen mikä pisti silmään oli pelin kaamea lineaarisuus, missä oli se vapaus joka oli tehnyt aiemmista peleistä niin hyvän? Vaikutti siltä että pelin tekijät halusivat näyttää pelaajalle kuinka hienoa grafiikkaa saataisiin aikaan uuudella teknologialla ja sillä taidolla joka heillä oli. Se ei ainakaan minun kohdalla toiminut ja jaksoin pelata pelin läpi vain sen takia että muuten se olisi jäänyt kalvamaan minua.

Kesällä '03 kun Final Fantasy 7 REDUX julkaistaan niin tulee ainakin olemaan varmaa että FF nousee takasin pinnalle.
Kyllä, FF7 julkaistaan uudelleen ps2'lle uusilla grafiikoilla ja uusilla materioilla ja niin sanotulla Directors Cut moodilla jossa on mukana kaikki jota alkuperäisestä jäi pois.

Siinä se oli, toivon että joku lukisi tämän ja jos jollakulla on sanottavaa tai kritisoitavaa niin otan ne vastaan pysty päin.

-Kuulette minusta vielä-

Leviathan
10.10.2002, 16:54:02
Eipä siinä muuta kuin että olin pelikaupassa ja silmääni osui FF7 nimi kiinnosti ja kun katsoin takakantta niin naps se olikin jo ostettu. Siitä lähtien olen jokaisen FF:n joka on ilmestynyt ostanut vaikka kasia aluksi aikapaljon harkitsin.

Shai
10.10.2002, 17:12:32
Umm..... Tässä Lähellä yhellä kaverilla oli PS ja sehän oli hehkuttanut kaikkia pelejä silloin kun oli jotain tulossa, kuten RE:stä. Mutta siis se hankki sen silloin kun ilmestyi, tai se sai siis sen vähän sen jälkeen joulu-lahjaksi. Aluksi aina kattelin kun se pelaili, varmaan tuli seurailtua sen peliä ja kyselin mitä oli tapahtunut aikasemmin kun en kaikkia nähny. Johonkin ennen Aeriksen kuolemaa tai Temple of Ancientsia näin siihen saakka. Sitten uusia pelejä tuli yms. Sitten joskus vähän alle vuoden alle sen ilmestymisen jälkeen itse aloin alusta pelata sitä, ja ai että oli loistava. Kaveri useimmiten pelas tietokonetta siinä aika vieressä ja minä sitä. En muista mihin asti pelailin, mutta en tainnu aeriksen kuolemaa nähä viel' silloinkaan. Sitten erästä kaveria alko se kiinnostaa ja hehkutin sitä sille ja kävin lainaamassa tuon FF:,n siltä toiselta kaverilta. Mentiin se ihan loppuun asti, Seiferiin jäätin jumiin, toisen kerran sitten Daavidin kanssa mentiin se läpi kokonaan.

Chocobo
11.10.2002, 12:48:54
Nimen olin kuullut joskus mutta sen enempää en tiennyt niistä mitään.. Sitten eräänä päivänä kaveri heitti FFVII:n lainaa ja päätin kokeilla.. Arvata saattaa mitä tapahtui.
Jäin koukkuun ja nyt olen pelannut kaikkia FFVII-FFX ja omistan niistä kaikki muut paitsi FFIX kun ei ole ollut vielä tilaisuutta ostaa.. Vielä se tapahtuu lähitulevaisuudessa..

Roakel
16.10.2002, 20:31:17
Kaverin luona kun pelasin ensimmäistä kertaa FFvii:tä niin se näytti "kamalalta". Minun kaverini mielestä se oli tosi hyvä peli, mutta se peli alkoi vasta innostamaan minua kun world mappiin päästiin.

Prometheus
17.10.2002, 18:13:20
Innostuin Final Fantasy-sarjasta vasta FFVII PC:n tiimoilla. Silloinkin paljon jälkeen ilmestymisen. Lukion ekalla pari kaveria hehkutti vähän liiankin ylimalkaisesti (olin osittain oikeassa... mutta en paljon :) ) tästä pelistä. Olin lukenut jotain pelin pleikkariversiosta mutta en ollut innostunut. Pidin heitä vähän hölmöinä, eihän se noin hyvä voi olla. Mutta sitten Dosessa näin kyseisen pelin hyllyllä hintaan 199 mk (sain muuten hiirimaton kaupanpäälle :D ).

Kun kokeilin... yllätys, yllätys: jäin koukkuun. Se oli niin hirvittävän hyvä... Se oli muuten ensimmäinen RPG, Resident Evilien jälkeen (//Ja RE:t onkin sellaista "oikeaa" RPG:tä, just), jota olin koskaan pelannut. En ollut aikaisemmin tutustunut minkäänlaisiin roolipeleihin, joten yllätyin, mutta positiivisesti tietenkin. Olin enemmän sitä seikkailu-, simu- ja C&C-tyyppiä.

Seuraavan FF8:n jätin kuitenkin väliin kun kaikki haukkuivat sitä niin kehnoksi. Imutin netistä FFIV:n, mutta se olikin japaniksi, niin eihän sitä sitten tullut pelattua. Samoin hommasin FFV:n ja sitä tahkosinkin runsaasti (en tosin vieläkään ole mennyt sitä läpi). Sitten kokeilin FFVI:tä, ja se tuntui jotenkin resuiselta, ja jätin väliin. Nyt myöhemmin olen taas alkanut sitä kuutosta pelaamaan (//ja lyön itseäni, kun sanoin sitä resuiseksi). Jotenkin innostukseni laantui enkä ajatellut juurikaan Final Fantasyjä.

Sitten tulikin pleikkarille FFIX, joka alkoi kummasti kiinnostamaan. En omista konsolia, mutta piti saada se kuitenkin eikä tietenkään tullu PC:lle ollenkaan. Hommasin sitten äkillisessä mielenhäiriössä PSX-version ja käytin emulaattoria. Sain onneksi toimimaan eri hyvin enkä kadu riskiostosta.

2001 syksyllä ostin Huuto.netistä ihan kohtuuhintaan (alempi vielä kuin normaali kauppahinta) Final Fantasy VIII:n PC:lle. Ja vastoin yleistä mielipidettä pidän siitä paljon. Siinä ihmismäisyydessä on jotakin.

Originally posted by From Finland
Tämä on aivan älytöntä ja vielä final fantasy sivulla...onko tosiaan näin pahasti asiat että kaikki on aloittaneet final fantasy 7:paitsi minä joka aloitti jo pelit ff4:sen ilmestyessä...minkä ikästä porukkaa täällä on...

Täällä on aika nuorta väkeä. En ole itse siitä nuorimmasta päästä (19 v). Mutta ei kai se mikään synti ole, jos myöhemmin aloittaa.

Minulla ei ole koskaan ollut konsoleita. Jos olisi ollut, FF-into olisi varmasti alkanut paljon aiemmin. Ne pelit kun eivät niin oleellisesti ole muuttuneet luonteeltaan. Grafiikka ei aina ole se tärkein.

Silver Wolf
17.10.2002, 18:49:02
En muista. Tuntuu, että olisin AINA tiennyt mikä on Final Fantasy. Hih. Mutta kun aloin niitä varsinaisesti pelaamaan.

Katselin absoluuttisella :eh: - ilmeellä isosiskoani, joka näpräsi innoissaan näitä pelejä. Etenkin FF5:sta.
"No mikäs toi sitten on. Tosi kaamee grafiikka." Totta kai minä nirsoilin pelin grafiikan suhteen silloin.
Ja kun siskoni silmä vältti - olin jo FF5:n kimpussa. *Grin*

Da-
17.10.2002, 21:02:33
Kaveri kun muutama vuosi sitten olin niillä ja tämä pelaili ff7:a ja sit muutaman tunnin päästä sanoi että haluatko kokeilla cold sauserin pelejä jne.. minä sit kokeilin ja aloin innostua.. sit parin päivän päästä kaveri anto lainaan ff7:n ja siitä se sit lähti.. :)

Liquid
19.10.2002, 10:07:49
Joskus puol vuotta FFVII ilmestymisen jälkeen ihmettelin, että miten nyt yhdestä pelistä voi noin iso kohu nousta. Joten päätin hankkia FFVII, ja siitä lähtien oon ollu ihan koukussa ff peleihin.
Empä tiedä mikä niissä innostaa aina pelaamaan, mutta kai se on se juoni joka aina vie mukanaan!!! :D

blindside
19.10.2002, 12:18:13
Näin FFVII:n ilmestymisen aikoihin siitä mainoksia telkkarissa. Pari kertaa mainosta ihailtuani päätinkin että tuo peli on pakko saada, ja sainkin sen sitten lopulta joululahjaksi. Siitä lähti sitten into FF-sarjaan ja muihin japanilaisiin roolipeleihin (olin pelannut Secret of Evermorea kyllä pari vuotta aikaisemmin jo, ja pidinkin siitä hyvin paljon, mutta sitä ei voi oikein laskea japanilaiseksi roolipeliksi :>). Tähän voisi lisätä että FFVII oli ensimmäinen FF minkä ikinä näin tai mistä olin kuullut, olin ollut sarjan aikaisemmista osista ihan pimennossa.

NOesc
22.10.2002, 8:51:50
se oli vaan yx kerta kun ostin FFIX:n(se oli vähä ns. heräteostos) ,
laitoin levyn pleikkariiin ja aloin pelaamaan...
sillä tiellä ollaan vieläkin....(onnelisesti) :boing:

Dougar
26.10.2002, 17:17:36
Mä olin kaupassa, ajattelin ostaa jotain seikkailu/roolipeliä, sit katoin et tossa ois aika kätevän näkönen peli ''FF VII'' ostin sen, menin kotiin, pelasin ensin vähän aikaa, ajattelin että keskiverto peli.. Annoin sen jäädä nurkkaan vanhenemaan, kun pelailin sitä, ensin häiritsi mielestäni kohtuuttoman iso se palkki alhaalla mikä tulee taisteluissa.. Olin ennen pelaillut/nähnyt vain sen tyylisiä taistelusysteemejä kuin Metal Gear Solidissa, ja ne eivät tuntuneet sopivilta, FF:n taistelusysteemi on ihana.. Aloin sitten pelaamaan FF VII, monien kavereideni kanssa, jumituin useasti jolloin tuli pidettyä vähän taukoa, ja sitten pelailin taas ja pikkuhiljaa kavereideni kanssa pääsimme pelin loppuun. Viimeisimmät Sephirothit olivat mielestäni ylitsepääsemittömiä ja petyin hiukan kun niin loppuun olisi pitänyt peli jättää.. Erään kaverini kanssa pelasimme pari kertaa loppua, mutta kuolimme kokajan, siihen toiseen Sephirothiin. Sitten aloitimme viimeisen kerran tappiomielialla pelaamaan, kaverini lähti jonnekkin käväisemään, pelasin peliä, kunnes en kuollutkaan normaalisti siihen toiseen Sephirothiin [Mikä se one winged angel ko se on..] Cloudille täyttyi Omnislash, tein sen ja Sephiroth oli vainaa. Noh.. Kuten kaikki varmaan tietävät, viimeistä Sephirothia vastaan ei varsinaisesti pidä taistella? Tai no, kun se kuolee kerrasta. Hups.. Sekosin vähän aiheesta, no mutta kuitenkin, sen jälkeen ostin FF IX:n joka oli mahtava kokemus..

Mickey
26.10.2002, 17:55:51
Tätä ei varmaan kukaan usko, mutta saatuani pleikkarin joululahjaksi (olisiko ollut 1996) minulla oli vain muutama peli. Siitä sitten hiukan eteenpäin äiti oli nähnyt tv:ssä mainoksen FFVII:stä ja osti sen minulle, enkä minä tiennyt koko sarjasta mitään. Eli kyllä vanhemmatkin pelejä osaavat ostaa...

Adl2000
27.10.2002, 17:51:00
Melkein heti aloin pelaamaan, kun kaikki kaveritkin alkoi. Heidän mielestä se oli niin hyvä, että minunkin kannattaisi kokeilla... Ja tässä sitä final fantasya pelataan...

Curly Wurly
29.10.2002, 21:26:19
Pah. Minulla ei ole koskaan ollut ketään kavereita, jotka olisivat ymmärtäneet tätä puolta elämästäni. Nyyh.

Eka oli FFVIII. En muista, mistä sain päähäni ostaa sen, mutta se vaikutti niin hyvältä. Se myös vaikutti minuun aika paljon. Seuraavina pelasin seiskan, ysin ja nyt lopulta kympin. Kasi on jotenkin silti tosi rakas.

Vanhempiin en ole vielä ehtinyt tutustua.

cappel
31.10.2002, 6:06:04
vuonna 1997 näin kun serkkuni pelasi FF7 ihan tohkeissani. halusin aina itsekkin pelata sitä mutta en koskaan saanut tilaisuutta. vasta vuoden parin päästä pääsin pelaamaan FF7 ja siittä lähti niitten pelaaminen

Senshi
31.10.2002, 12:06:48
kaverit pelas FF.ää ja itse olin kuullut fantasia pelistä, mutta en mistään saanut hommattua niitä. mutta kun ostin pleikarin niin sain sitte hommattua ne :D en minä tiiä.. minua on aina kiinnostanu fantasia.

Chang
31.10.2002, 20:40:36
Ensi kerralla kun aloin pelaamaan FF-ää niin näin seiskan mainoksen telkkarissa ja ajattelin "et vou peli jossa mies kävelee pitkä miekka kädesssä tulen läpi." Sen jälkeen menin kaverille sanomaan pelistä. Ja samana iltana sama kaveri soitti ja sanoi "Hei mulla on nyt se iso miekka peli" Sitten riensinkin kovaa vauhtia pelaamaan. Ainoa ongelma oli se että kumpikaan ei tajunnut aluksi pelistä yhtään mitään. Mutta sitten vähän ajan päästä meille alkoi armoton kilpailu että kumpi pelaa nopeammin läpi. Jonka minä kylläkin voitin "hehheh"

riibu
1.11.2002, 15:13:30
Näin se kävi.

Ostin kumppanilleni joululahjaksi FFVII:n, sitä kun oli kehuttu tv:ssä. Aiemmin en edes tiennyt koko peligenrestä. Seurasin peliä vierestä ja juoni vei mukanaan. Lopulta minä olin meistä innostuneempi ja aloitin oman pelin. Kumppani ei ole vieläkään pelannut seiskaa läpi, minä jo useaan kertaan :)

Mysticus
9.11.2002, 16:28:44
Noin vuosi sitten satuin poikaystäväni painostuksesta eksymään hetkeksi Final Fantasy VII:n kimppuun, ja sille tielle näköjään jäin. Omaa kultaani on siis kiittäminen tästä kaikesta, tosin hän itse katuu asiaa, koska olen nykyisin parempi pelaaja kuin hän. ^^

K-chan
9.11.2002, 17:09:03
Minä olen mainonnan uhri :P FF(:stä tuli mainos televisiossa muutamaa vuotta sitten ja minä kiinnostuin siitä oitis. Se oli jotakin mitä en ollut ikinä kokeillut ja fantasiasta pitävänä minun oli pakko saada kokeilla sitä. Niinhän siinä kävi, että sain kasin joululahjakseni ja siitä päivästä lähtien minun on ollut hyvin vaikeaa elää ilman näitä pelejä.

Kornisti sanottuna minä elän näitä pelejä varten tai ne ainakin ovat paikka paeta todellisuutta. Hahmot ovat monessa pelissä niin sympaattisia, että heihin on helppoa (ja ihanaa) samaistua ja liitää seikkailuun.

Osaltani tähän on syyllinen muuan nimetön ystäväni joka minulle näitä pelejä esitteli joskus kauan sitten..ennen ff-aikani varsinaista alkua. Olen kiitollinen mainonnalle ja omalle hulluudelleni. ;D

JonVonRox
9.11.2002, 17:32:03
Onhan siitä jo 'bout viisi vuotta kun FF7 ilmestyi ja seurailin kaverin luona kun hän sitä pelaili. Siinä sitä oppi homman juonen ja missä mennään, kaverilla kun oli pidempiaikainen kokemus pelisarjasta. Itse ostin FF8:n heti sen ilmestyttyä, ja se olikin sitten viimeinen niitti sekoittamaan pään. Parhaaksi kokemukseksi koko saagasta tuo 8-osa jäikin mutta faneus pysyi 9:n lievästä pettymyksestä huolimatta mutta äXä pelasti maailman. PS2 oli jo hankittu, ja aiemmat osat oli pelattu jo monet kerrat lukuunottamatta ihan ensimmäisiä. Osat 4 & 5 ovat työn alla Anthologyjulkaisun alla taas ja kasiakin pelaan hissukseen etiäpäin jälleen...

Candice
15.11.2002, 14:32:56
Viime keväänä isoveli oli muuttopuuhissa ja lainasi kesäksi minulle pleikkarinsa ja pari peliä. Kun olin toisen pelin päässyt läpi rupesin kyselemään kaveriltani olisiko tällä mitään kivoja pelejä lainata. No, sain kamulta lainaksi spyron, Crash Bandicotin ja Final Fantasy VIII:n. Kahteen ensimmäiseen kyllästyttyäni pistin kokeilumielessä kasin koneeseen ja aloin pelaamaan, tosin mieltäni kaihersi epäillys, että tuskin peli olisi minun makuuni. Samassa kun se alkupätkä pullahti ruudulle kaikki epäilykset kaikkosivat. Seifer oli niin jumalainen ja muutenkin. Sinä iltana pelasin 7 tuntia putkeen (mikä oli vielä silloin ihme). Sääli, että peli piti palauttaa kesäloman lähetessä enkä päässyt sitä kokonaan läpi.

Kun koulut alkoivat olin jo joutunut luopumaan veikan pleikkarista, mutta syyskuussa lähdin ostamaan omaa ps2:sta. Samalla reissulla ostin final fantasy 10:n (mikä on vieläkin kesken). Sitten sain kaverilta kasin jälleen lainaksi. Aloitin sen alusta ja pääsin läpi. Seuraavaksi hankin kyllä ysin. Seiska hiukan epäillyttää, mutta ehkä sekin on hankittava jossain vaiheessa :)

Rune
16.11.2002, 9:51:30
Se alkoi.... niin, kuulitte oikein, se alkoi.... No kummiskin. Joskus, kun olin, en ole varma mutta joku 4 tai 5 vuotias, serkuillani oli snes, ja FF VI. En tajunnut siitä mitään, katsoin kun he pelasivat ja ajattelin että se oli todella hieno ja jäntskä peli. Sen jälkeen se unohtui. Mutta sitten tapahtui jotain, joka mullisti elämäni ikiajoiksi....

Olin kai kahdeksan ikäinen, kun koneemme uudistettiin ja isoveljeni toi kotiin korpun, joka sisälsi zSNESin ensimmäisen version ja legend of Zelda, Link to the pastin. Tai no siinä oli parikin korpullista, mutta hällä väliä. Siitä olin innoissani, pelasin ja pelasin ja pelasin wing commander III:a ja sitten taas Zeldaa. Sitten tuli modeemi yhteys. Ainut ongelma oli että se toimi ensimmäisen viikon hyvin, ja sitten kerran kahdessa viikossa. Onnistuimme silti saamaan hyviä peleja zSNESille, kuten supermario worldin, all starsin, FF IV:n (japan) ja FF V:n (ihan käännetty versio). Kun katselin miten isoveljeni pelasi niitä, ja pelasin itsekin, niin rakastuin ensimmäistä kertaa. Tai jotain siihen suuntaan.... :eh: Ihan sama, siinä oli ns. ensikosketukseni FF:iin. Niitä pelailtiin, kun yhtenä iltana isoveljeni oli pelaamassa ja minä ja pikkuveljeni leikimme duploilla, kun isoveli huusi meitä peli huoneeseen. Hän näytti netistä peliä, jonka osasin lukea. Nimi oli.... FF III. TATATATAA!!! (vinkki, se oli oikeasti FF VI, mutta hällä väliä) Isoveljeni tiesi sen Final Fantasy kuudeksi, ja imutus lähti käyntiin. Se tuntui kestävän ikuisuuden, kunnes peli lähti käyntiin. Ensi kokemus oli mullistava. En unohda sitä koskaan, enkä usko että kovin moni muukaan unohtaa FF VI:n ensimmäistä käynnistystään, varsinkaan jos on ollut kovin nuori silloin.
Joku aika sen jälkeen tuli FF VII tietokoneelle. Järjestin kotonani mustanristin keräyksen FF VII:ää varten. Ei enää piraatteja! Tai jotain.... :eh: Sitten saimme senkin. Maksoi 300 markkaa seuomalaisessa kirjakaupassa. Enää en ostele pelejä.... En tiedä miksi, en varmaan tarvitse niitä. Jos tulee joku hyvä, niin saan sen lahjaksi tai jotain.... En aavistustakaan.
Sen jälkeen pikkuveljeni hankki joitan vuosia FF VII:n jälkeen pleikan isäni kanssa. Eikun kyllä minäkin halusin sen... Saimme sen joululahjaksi. Viimeinen käytetty koko kaupungissa, ja lähin kaupoissa oleva olisi ollut aika kaukana. Saatiin sille Spyro. Sitten sain lainaan jostain FF VIII:n, menin melkein kolmannelle CD:lle, sitten se vietiin pois. FF IX tuli piraattina, melkein itkin moisesta pyhäinhäväistyksestä. Pelasin sitä silti Memoriaan, sitten tyssäsi siihen kärmeeseen jolla on kuusi miekkaa. Liika vaikea oli minulle... FF X tuli sitten GBA:n ja PS2:n jälkeen. Siinä se olikin, saatan toivoajoululahjaksi FF tactics advancea. Eikun toivon. Jos se nyt tulee jouluksi. Kai se tulee? Emmä tiä. Olen aika sekavassa mielentilassa. Brääääh...... =/

Crow87
17.11.2002, 9:51:35
olin kerran kaverilla ja katselin mitä pelejä en ole pelannut sitten huomasin FF7:n ja kusyin että voinko vainata tän menin himaan aloin pelaa ja pelasin sen suurin pirtein putkeen läpi sen takia tällä hetkellä omistan 6, 7, 8, 10

"KIITOS SQUARESOFT ETTÄ TEITTE FINAL FANTASY PELI SARJAN"

Outraider
21.11.2002, 22:32:34
Kun eka kertaa näin ff mainoksen (joka sattui olemaan ff7:n mainos sen ilmestyessä) en noteerannut sitä erityisemmin. kuulin kyllä juttua kuinka hyvä se on ja niin edes päin mutta kiinnostus ei herännyt. Sitten joskus viitos luokalla luokalleni tuli uusi oppilas ja satuttiin ystävystymään. kun kerran oltiin kaverin luona, niin tämä alkoi pelaamaan ff7:skaa. silloin eka kertaa näin millainen peli oikeastaan oli. sitten alkoi valtaisa kinuaminen vanhemmilta, että ostettaisiin pleikkati ja sain sen saman vuoden jouluna, tosin ff7:skaa ei ollut enää missään kaupassa :prkl: joten minun piti koittaa hakkia se jollakin muulla keinolla. eräs luokkalaiseni oli tympääntynyt kyseyiseen peliin,kumma veikkonen kun oli =) , joten ostin pelin häneltä ja ah pääsin vihdoin pelaamaan tätä mahtavaa peliä (ja odottamaan uusien ff:ien tuloa)

R'lyeh
25.11.2002, 20:10:58
Ostin joskus muinoin FFVII:n ihan sattumalta, muistaakseni kannen ja takakannen kuvien perusteella. Ja miten mullistavaksi tuo peli osoittautuikaan minun pienen elämäni kannalta *dramatisointia* Sen jälkeen olin aivan myyty tuolle pelisarjalle, joka kantaa uljasta nimeä Final Fantasy. Levitin toki ilosanomaa ystävillenikin, jotka nykyäänkin ovat samanlaisia FF-fanaatikkoja kuin minä. Minä aikaansain tämän koko FF-innostuksen kaveripiirissämme *ylpeä*

Joskus mietin hetken, millainen maailma olisi ollut jos en olisi ostanut sitä peliä... *virn*

Kurko
26.11.2002, 0:59:59
Näin Razorbladella Pleikkariversion Final Fantasy 7:sta. Se vaikutti mielenkiintoiselta, vaikkakin vähän hassulta peliltä. Huomasin kauhukseni rosoisen grafiikan. Halusin nähdä miltä peli näyttäisi tehokkaalla VooDoo2:lla buustattuna ja löysin kuin löysinkin pelin PC-version arvostelun Pelit -lehdestä.

Peli oli niin outo etten sitä suinpäin mennyt kauppaan ostamaan, vaan tuttuun tapaan "Iskä, tuotko nää pelit kun meet venäjälle, kiitti". No en sitä ensin saanut millään toimimaan ja se jäi vähäksi aikaa pölyyntymään. Sitten kun lopulta keksin keinot, niin jäin koukkuun. Jäin ihan armottomasti koukkuun, vaikka englanninkielentaitoni oli vielä silloin tiukasti rajatut (12v?). Sitten lopulta menin sen läpi ja eikun FF8:a odottamaan.

Necroth
30.11.2002, 19:32:52
Kaverini osti seiskan, katselin sitä ja ajattelin et: Vähä surkee!(hyvä minä :eh: ) Sit kaikki alko pelaa seiskaa, mä aattelin: Vähä äpäröitä! <- (heikompi juntti olin sillo). Sit mä aattelin et ku kasi tulee ni mäkii alan pelaa sitä muitten kaa ja koitan et onks se hyvä. No sit se ilmesty! Mä olin yks ekoista meidän kaveri-porukassa joka sen sai. Sit aloin pelaa ja: Hei! Täähä on iha huippu!!! Ja siitä se sit lähti. Vieläkii potuttaa et miks mä en alkanu pelaa seiskaa sillo ku muutkii... :prkl:

RED XIII
8.12.2002, 14:42:42
Mun isoveljen kaveri oli tehny jotain mistä se oli saanu FF seiskan.
Se ei omistanu Pleikkaa,joten se aikoi myydä sen (silloin markoissa) 50mk hintaan.Mun isoveli oli ostanu sen (ei oo vieläkään pelannu...menny monta vuotta).Kun mä tulin koulusta aioin pelata pleikalla ja huomasin SEN! FF7.En ollut vielä pelannu Finaleita/kuullut edes niistä.Ihmettelin että mistäs tuo oli tuohon tullu.Kysyi siitä BB:lta ja se selitti asian.Koitin sitä ja aloin pitämään siitä heti.Siitä alkoi FF:n pelaaminen.

Kreifi
11.12.2002, 3:20:32
No eipä innostanut varsinaisesti mikään. Kaverin luona satuin näkemään FFVII ja sen sitten lainaksi pyysin. Silloin se vaikutti kiinnostavalta peliltä, mutta ei sen enempää. Mikäs siinä, kun uusia pelejä sai pelauksen alle. Sitten kun pelaamaan pääsin niin se alkoikin tuntua todella hienolta. En ollut (ainakaan muistini mukaan) paljoa ropeja konsoleilla hakannut, mutta hemmetin fiksuna miehenä omaksuin systeemin heti. Ei ainakaan vaikeudet tai ongelmat olleet esteenä pelikokemukselle. Graffat ja musat pisti heti silmään (siis korvaankin), mutta se oli vasta pintaa, kun sukellettiin yhä syvemmälle Finalien maailmaan.

Luulempa, että kuitenkin loppujen lopuksi yksinkertaisesti sanottuna ne seikat olivat:
Graffat
Musa
Hahmot
Juoni
Pääpiirteissään jotakuinkin noin.

silent_deadly
18.12.2002, 19:02:42
Lainasin kamulta FF8:n. Mukava peli se oli mutta en oikee ensin tajunnu siitä mitää. :huh: :huh:
Parin kuukauden oäästä ostin mikkelin prismasta FF7:n.
Siitä lähtien olen hulluna hakannu pleikkari ykkösen ohjaimen nappuloita ja hauskaa on ollu. :)

Siis on mulla ne loputki fantasyt 7-9

Mara
18.12.2002, 19:35:30
No silent_deadly opasti mut FF:ien pariin ja siitä lähtien olen niistä pitänyt :rispekti:

Strider
18.12.2002, 20:39:53
Eräs kaverini osti FF8:n PsOnelle ja pelkkää uteliaisuuttani pyysin sen lainaan. Kiinnostuin siitä tosi paljon, ja tässä sitä nyt ollaan: FF7-9 ostettuina ja 5-6 emulla :D .

sketsie
29.12.2002, 15:03:32
Kaikki kehuivat tätä pelisarjaa niin päätin sitten minäkin kokeilla ja tulos oli se että jäin heti koukkuun. :) Ensimmäinen ff tais olla 7 mitä mä pelasin.

Eidolon
29.12.2002, 18:28:08
Kaverini oli saanut hyvästä todistuksesta kaksi kesää sitten FF9:n. No olin kyllä nähnyt FF pelejä mutta silloin olin ollut todella pieni. (Serkku poika pelasi niitä)

No kaverini pisti minut taistelemaan Kujaa vastaan. Olin melkein paniikissa... Sitten huomasin että tämähän on hyvä peli. Sain sen hankittua omaksi vasta viime kesänä.

Muut kuin FF9 ja FFX eivät jaksa kiinnostaa FF-sarjasta.. En vain tiedä miksi...

Orion666
30.12.2002, 17:14:34
Silloin joskus ennenmuinoin näin kun serkkuni pelasi FF9:ää ja mietin että pitäisikö ostaa itsellenikin, mutta en vielä silloin uskaltanut sitä ostaa. Sitten myöhemmin ostin jonkun pelilehden (en muista minkä) ja siellä oli monta sivua ff9:stä. Luin ne ja päätin, että tuo on nyt ihan pakko ostaa. Pelailin sen muutaman kerran läpi ja ostin joku aika sitten FF7.

Vodoun
30.12.2002, 21:21:39
näin joskus mainoksen FFVII:sta tv:ssä ja menin heti imuttamaan demon koneelle. (se battle arena demo) Mähän en osannut pelata sitä yhtään ja kettuunnuin.. Se siitä..
Myöhemmin näin sitten taas FFVIII:sta mainoksen tv:ssä ja porukkoilta kinusin sen (oisko ollu) joululahjaksi.. I was totally hooked.. Ja sitten päätin vastoinkäymisistä huolimatta katsastaa seiskankin, mikä tietysti osoittautui vähän erilaiseksi kuin se demo.. :D Ja siitähän se lähti.. Palvon maata FF:n alla.. (voi tsiisus.. =) ) kavereita en oo saanu innostumaan. Yks kokeili kasia, mutta menetti hermot sen kanssa.. :D

Goljatt
31.12.2002, 11:26:23
Siinä kävi hieman hassusti minun osalla. Kauan sitten kaverini osti FF VII:n pleikkarille ja itse en oikein ajatellut muuta kuin että "emmä tommosii ikin kuiteskaa pelaa". Myöhemmin kun kaveri oli pelannu sitä peliä eteen päin niin hänellä oli summonit ja suurin osa Macig taidoista ja pari hienoa limittiä. Heti sen jälkeen, kun kaveri oli päässyt sen läpi niin alotin itsekkin pelaamaan sitä läpi, mutta hyvin vähän kerrallaan päivässä.

Myöhemmin huomasin jossain Nibelheimin kohdalla, että tämähän on todella hyvä peli ja sitten aloin pelaa sitä oikein urakalla ja ostin pelin itselleni (käytettynä kylla). Päästessäni sen läpi huomasin, että sehän on oikea mestari teos ja oli paras fantasia peli, jota olin koskaan pelannu ( ja on vieläkin )

Seiskan jälkeen, kun tuli kasi niin ostin senkin, mutta se oli aika pettymys, mutta kyllä sen läpi jaksoi pelata ja juoni ja hahmot olivat hyvät. Koska VIII oli niin huono niin jätin IX:n välistä ostamatta, kun perjaatteessa tiesin mitä olettaa. Kesä ajalla julkaistu FF X tuli ps2:selle niin oli sekin pakko lainaa kaverilta ja koittaa, että onko Square vihdoin saanut tasonsa takaisin niin peli on ainakin tähän asti ollut loistava ja Sphere systeemi on yksi parhaista kehitys systeemeistä (materian jälkeen)

Silloin kun IX julkaistiin niin sain hyvän koneen ja netin niin hain nuo aiemmat julkaisut "rommeina" minusta III/VI on ollut paras niistä tähän asti niistä.

Kurt Zisa
1.1.2003, 14:08:09
Ostin vain FFVII kaupasta koska oli rahaa ja olikin tarkoitus ostaa peliä ja näin FFVII hyllyllä ja otin sen taka kannen perusteella ja se oli todella hyvä en voinut olla pelaamattta sitä ja kun näin pikku pätkän demoa niin silmät sokeutuivat grafiikoista ja siitä lähteien olen ostanut kaikki Final Fantasyt.

nomand
1.1.2003, 15:53:02
Tarinat ja se koko maailmat

Ultimate3
1.1.2003, 18:28:29
No olin joskus kaverilla ja se oli saanut synttäri lahjaksi FFVIII:n tietokoneelle. Si se sano et se on ihan perseestä ja meni sängylleen lukeen lehtiä. Si mä päätin yrittää... Ypiikaijei! täähän on helmi. Sitten pelasin sen kolmessa viikossa niillä läpi ja sekin alko innostuun siitä (kun se saa kaapelimodeemin niin ptaistan sen joinaan tänne:)). Sitten seuraavana jouluna sain toivomani saman kasin pleikalle:) ja menin sen taas läpi. Sitten sain synttäri lahjaks ysin ja nyt 4kk sitten ostin seiskan.

Diamond
2.1.2003, 16:23:56
kaverilla oli se ekaksi ja lainasin sitä ja aloin pitämään siitä niin paljon että mulla on ne kaikki mitä on tullu tähän asti. Ne on vienyt minut final fantasy unholaan ja en pääse sieltä pois enkä haluaiskaan. :confused: :ooh:

Rude
2.1.2003, 18:14:29
Itselläni innostus alkoi kutakuinkin näin:

- 5 vuotta sitten "vihasin" Final Fantasyja ja kaikkea niihin liittyvää, koska kaikki muutkin teki niin silloin. Enkä edes tiennyt FF:istä mitään, ajattelin vain että ne ovat täyttä sontaa.

Hetki tuon jälkeen 2 kaveriani puhuivat AINA FF VII:stä jotka olivat ostaneet.. tämän jälkeen itsellänikin alkoi kiusaus kasvaa, ja ottaa selkoa kyseisestä pelistä.

Tuohon aikaan ei ollut tietokonetta vielä itselläni, ja kun uusi vihdoin hankittiin, sain ottaa mukaan yhden pelin.. voitte vain arvata mikä se oli :)

Ja sen jälkeen on tullutkin pelattua FF VII monesti läpi, aina yhtä kiinnostuneena, ja olen sitä tuonut esille monelle kaverille, jotta saisin hekin pelaamaan tätä mielestäni parasta pelisarjaa ever.

Yhteen kaveriin tuossa reilu vuosi sitten sain istutettua FF-innostuksen, nyt hän on pelannut läpi jo FF 7-9 :D

Otus
5.1.2003, 18:41:20
Näin se alkoi:
Minä: Siis se taistelusysteemi, se ei oo siis vaikee?
Veli: Ei oo. Äkkiä sinä sen opit. Kannaattaa pelata seiska. Kasi on ihan paska.
Minä: No mennään sitten numerojärjestyksessä. *ottaa ohjaimen kauniiseen käteen ja valitsee alkuvalikosta new game, totutellen sammalla o-näppäimen käyttöön*
(Saatan muistaa repliikit hieman väärin, aikaa on paljon kulunut.)

Eliroaero
9.1.2003, 17:04:16
Miten se nyt alkoikaan... nelisen vuotta sitten törmäsin emulaattoreihin lukion ekalla Ajattelin, että "Mitäs nämä nyt on?" Sitten kun "arvoitus" ratkesi niin olinkin melkein päivittäin koulun jälkeen imuroimassa pelejä silloiset emulaattorit olivat: (NES) NESticle (Pitkän aikaa paras), (SNES) ZSNES (Edelleen The Best :D ), (Megadrive/Genesis) Genecyst, KGen98, (Gameboy) NO$GB, Mastersystem & Game Gear (Massage).

Imuroin peleja osittain tietoisesti ja osittain summan mutikassa. Tietoisesti etsin Final Fantasy pelejä joista olin lukenut mm. kuutosen arvostelun Super Powerista. Ne eivät kylläkään tulleet ensimmäisen päivän aikana, mutta RPG:tä tuli mukaan silloinkin (Breath of Fire ja Secret of Mana)

Sitten kumminkin löysin etsimäni. Final Fantasy I-III Nesille. II-IV SNESille.

Aluksi hämmennyin, että FF II ja IV SNESille olivat sama peli, mutta sitten selvisi miksi näin oli. Peli olisi alun perin japaniksi.

Kumminkin "kokeilin" nelosta =)... aivan ja tämä "kokeilu" kesti pari tuntia. ;D. Olin kala Final Fantasy nimisessä koukussa.

Etsin silloin myös käännöksiä kakkoseen ja kolmoseen ja löysinkin ne jonkun ajan päästä.

Se oli myös yllätys, että Final Fantasy V olisi alun perin vain japaniksi.

Tästä alkoi myös käännöksien metsästys.

Olen nyt siis täysin koukussa sarjaan ja oikeastaan Squareen yleensä (Kiinnostus herää heti kun joku vain japanissa julkaistu peli saadaan käännettyä). Kasin PC version jälkeen. Tuli hankittua myös seiska ja ysi pleikkari versioina joita pelaan ePSXe:llä. Samoin Anthology ja Chronicles. Seuraavaksi varmaankin Final Fantasy Collection tai mikä sen FFI+II paketin nimi nyt onkaan.

Dark Sephiroth
8.6.2003, 15:12:01
Jaa että tänne tämä sitten siirrettiin..? No..

Itse kuulin kyseisistä peleistä joskus muutama vuosi sitten koulussa, kun kaksi samalla luokalla olevaa poikaa puhui vain ja ainoastaan joistakin Final Fantasyistä. Silloin en tajunnut vielä yhtään mitään, en että mikä on moogle ja mikä ihme chocobo. Sitten jonkin ajan päästä Tiltissä oli jotain juttua FF9:stä. Peli ei näyttänyt sellaiselta peliltä, millaisia olin tottunut pelaamaan, mutta ihan mielenkiintoiselta se näytti. Aloin etsiä netistä kuvia Final Fantasyistä ja kyselemään joidenkin kavereiden mielipiteitä. Ja lopputulos oli se että FF9 oli saatava. :) Se olikin sitten ensimmäinen Final Fantasy, jota olen pelannut ja se oli niin hyvä, että muitakin on tullut hankittua, nimittäin 6, 7, 8 ja 10 (vaikka 7 ja 8 on sisarusteni omaisuutta...) ja hauskaa on ollut. :)

pehmo
8.6.2003, 15:22:06
oli rahaa ja päätin ostaa pelin. Vaihtoehtoja oli paljon. Kaverit olivat puhuneet jotain jostain ihme final fantasystä, ei voinut siloin vähempää kiinnostaa(toisin kuin nyt). Puhuivat jotain jostain taisteluista ja taioista. päätin vain kokeilla ff 8 siä, en ymmärtänyt siitä aluksi mitään, etsin tunnin ensimmäistä luolaan ja seikkailin siinä ensimmäisessä kaupungissa aika paljon.
Sitten pari kuukautta myöhemmin olin matkalla porissa ja ostin sieltä VII:n, pelattua ni ne olikin vuorossa ffix ja myöhemmin antlogy ja tactick ja kymppi ja origins.
Että sitä rataa

BlackWalzi
8.6.2003, 15:50:05
Homma lähti siitä ku kaverilla oli FF7 lainassa ja pelasi meillä sitä pariin otteeseen. Aluksi halusin vain katsoa ja peli tuntu iha hölmöltä mutta sitten vähän ajan päästä otin sen lainaan ja huomasin että huippu pelihän se oli. Sen jälkeen aloin odottamaan FF8:a ja siinä välissä aloitin pelaamaan FF4. Nyt on tullut pelattua FF 4,5,6,7,8,9 ja menossa FF2 origins muodossa.

Clacier
8.6.2003, 17:29:54
Tästä taitaa olla jotain pari kolme vuotta aikaa o.o

Paras ystäväni tuli meille normaaliin tapaansa kesälomalla kylään. Mutta se ei ollut normaalia että hän oli saanut jonkin uuden pelin eikä oikein muuta tahtonut tehdäkään kuin pelata sitä. Jos ei ollut mitään tekemistä, hän oli heti kysymässä että saako hän lainata pleikkaani. Joskus hän jopa jäi sisälle pelaamaan siksi aikaa kun kaikki muut menivät rannalle uimaan tai jtn. Lopulta minulta meni hermot ja vaadin häntä selittämään mikä tuo juttu oli. Noh, hän alkoi aivan innoissaan selittää että pelin nimi oli Final Fantasy IX ja että hän oli tullut siitä vakavasti riippuvaiseksi. Ja sen kyllä huomasi o.o Minä vain että jaaha. Pöh. Pelissä oli kyllä hieno taistelumusiikki mutta juuri muuhun en kiinnittänytkään huomiota. Olin kyllä joskus pelilehdissä huomannut juttua FF:istä, mutta minulla oli myöskin niihin juuri tuollainen ei-voisi-vähempää-kiinnostaa -asenne.

Kun sitten parin viikon kuluttua menin tämän samaisen ystäväni luokse lomalle, hän lähti yhtenä päivänä jonnekin sovittuun tapaamiseen ja jonne minä en tahtonut mennä, joten jäin yksin heidän kämppäänsä. Itse en ollut tajunnut ottaa mitään omia pelejä mukaani, joten eipä minulla muutakaan mahdollisuutta ollut kuin alkaa testaamaan tylsyyksissäni sitä FFIX:ää. En tajunnut pelistä aluksi yhtään mitään. "Miksi tämä kävelee näin hitaasti? Eikö tämä mene yhtään nopeampaa? Mitä pitää tehdä? Minne pitää mennä? Kuka tuo on? Mikä TUO on?" Ei ollut juuri ketään neuvomassa joten kaikki piti opetella itse. En edes tajunnut vaihtaa hahmoille parempia aseita ja koulutin niitä Gizamaluke Grottollekin mennessäni tasolle 25 xD Mutta siitä päivästä lähtien jäin koukkuun siihen peliin. Heti seuraavana päivänä se piti käydä ostamassa, ja hällä väliä vaikka kaikki jäljellä olevat lomarahat menivätkin siihen. Se oli sen arvoista ^^

Sitten tällä kaverini veljellä oli FFVII, jota se ylisti maasta taivaaseen. [Tappelivat jatkuvasti keskenään siitä oliko VII vai IX parempi :p] Ainoa ajatukseni tällöin oli "kuin pirun monta niitä Final Fantasyja oikein on?" <:p Siitä on noin puoli vuotta aikaa kun ostin tämän itselleni, ja sekin vain siksi että kaikki kehuivat sitä koko ajan ja että se sattui olemaan alennuksessa. Aloitus oli yhtä takkuista kuin IX:n kanssa. En tajunnut materia-systeemistä yhtään mitään. Osasin kyllä käyttää niitä mutta en tajunnut sitä että energia väheni aina kun hahmolle laittoi uuden materian, ja siksipä tunginkin aina kaikille kaikki materiat mitä omistin ja hävisin useimmille vastaan tuleville alkupomoille xD En tajunnut miten limit-tasoja pystyi vaihtamaan ja lisäksi en tajunnut ottaa Yuffieta ja Vincentiä lainkaan mukaan xD, miksi aloitinkin pelin kokonaan alusta vaikka olisin päässyt sen jo läpi -.-Mutta mitäpä tuosta...

Seuraavana olisi sitten hankinnassa VIII ja X. Ongelma on se että vain toiseen on varaa enkä osaa päättää kumman ostaisin ensin :3

Yose
8.6.2003, 18:17:01
Minun kaverini joskus aikoja sitten opelasivat jotain ihme FFVII:tä ja puhuivat siitä kokoajan, ja mietin, että tuon täytyy olla hyvä peli, no se juttu jäi hautumaan siihen. Sitten kun muutin espooseen eräs toinen kaverini pyysi joululahjaksi FFVIII:n, no silläkään kertaa en siitä sen koomin kuullut, kunnes sitten yksi päivä lainasin kaveriltani FFVIII:n, ja se oli siinä. Hurahdin tuohon peliin täysin ja pelasin sitä vaikka kuinka paljon, harmikseni, en ehtinyt vetämään peliä läpi, koska jouduin palauttamaan sen takaisin kavaerilleni, että semmoinen tarina.

Kairi
8.6.2003, 19:31:34
Minä en saanut mitään tietoa ff kavereiltani, ku he eivät pelanneet ja lisäksi minäkään en palannut silloin paljon. Muutama vuosi sitten mun velin kaveri tuli meille ja lainasi mun veljelle ff8:n. Siitä lähtien mun veli pelasi sitä peliä kokoajan. Kerran ku näin mun velin pelaaamassa sitä niin muakin teki mieli pelaa. Muutaman päivän päästä ku pääsin koulusta aijemmin, niin menin mun velin huoneeseen ja pelasin sitä peliä. Se alkuvideo oli niin kaunis ja makee, niin pyysin äitini ostamaan sitä peliä minulle. Siitä lähtien pelaan hirveästi ja puhuun siitä aina koulussa kavereille.

Illuusia
8.6.2003, 21:31:11
Isosisareni sai FFVII:n joululahjaksi muutama vuosi sitten, ja aluksi olin ihan välinpitämätön pelin suhteen, olinhan saanut juuri The Sims-pelin, jota rakastin tuolloin yli kaiken :eh: Vähän ajan päästä kuitenkin katselin sisareni pelaamista, ja kysyin, saisinko minäkin koittaa. Hän suostui, ja minä olin aivan myyty. Tähän päivään mennessä hän ei ole vieläkään läpäissyt tuota kyseistä peliä, ja hän oli kovin vihainen minulle, kun pelasin sen läpi.

Jonkin ajan kuluttua esittelin pelin eräälle ystävälleni, ja hänkin innostui, osti FFIX:n, ja minäkin pidin siitä. Sen jälkeen on tullut ostettua vielä muutama osa kyseisestä sarjasta.

naakka
8.6.2003, 21:35:38
Olen hypetyksen ja mainonnan onnellinen uhri :) Minulla oli omasta mielestäni harvinaisen outo harratus silloin joskus kauan sitten, tykkäsin nimittäin lukea veljeni Pelit-lehtiä joissa siihen aikaan oli pelkästään PC-peleistä. Minulla oli kai siihen aikaan jo PlayStationkin, mutta ei juuri mitään kovin kiinnostavia pelejä, koska yksi sattui olemaan rallia, toinen tasohyppelyä ja kolmas Tomb Raider, joista kaksi viimeistä olin jo läpikin mennyt kertaalleen. Jotenkin tuntui ettei mistään löydy hyviä pelejä sille koneelle, mikä johtui varmastikin siitä etten edes ollut varma mistä pidän, sitten eräänä päivänä löysin eräästä lehdestä ennakkoarvion FF7:sta.

Luin sen arvostelun moneen kertaan ja se tuntui heti niin hienolta ja kiinnostavalta ja erikoiseltakin peliltä, ja olin suurin piirtein aivan varma että pitäisin siitä. Harmi vain että pelin arvio sattui olemaan PC-lehdessä ja minullahan ei tietokonetta ollut -.-'' Luin kuotenkin kuola leualla kaikki arvostelut tuosta pelistä ihan kaikista lehdistä jotka sain käsiini ja olin ihan itkuraivarin partaalla kun en voinut pelata sitä, ja sitten... sain viimein tietää että FF7 oli alunperin tehty PlayStationille (tai sitten tiesin siitä jo aiemmin mutta jotenkaan ei klikannut). No siitähän se riemu ratkesi, mutta sitten tuli taas suru puseroon kun tajusin että jos löytäisinkin sen pelin jostain, minulla ei olisi rahaa ostaa sitä :| Vanhemmat kuin eivät niin innokkaasti tuota pelaamista tukeneet, vaikka olisinkin sen ehkä saanut jos olisin oikein ruinannut.

Eräänä päivänä kävelin kaupungissa jotain turhaa ostelemassa kaverini kanssa, ja huomasin sitten yhdessä käytettyjä pelejä myyvässä puodissa FF7:n. Siinä tuli melkein tippa linssiin kun tajusin ettei minulla ole rahaa ostaa sitä ja kuolattuani aikana sille kotelolle oli pakko lähteä tyhjin käsin kotiin. Olin ihan maassa kotona ja mietin että mitenköhän saisi rahaa että ostaisi sen pelin, ja sitten... sitten yhtäkkiä veli ilmestyi huoneeni ovelle ja näytti minulle peliä, jonka oli lainannut kaveriltaan koska tiesi ettei minulla itselläni oikein ollut pelejä mistä olisin kiinnostunut. Se sanoi että voisin pelata sitä jos haluaisin koska se voisi olla lainassa muutaman viikon, ja minä tuijotin silmät pyöreinä lähes pyörtymisen partaalla kun se peli olikin FF7.

Pelasin seiskaa päiväkaudet enkä juuri muuta tehnyt. Kouluun oli pakko mennä mutta sielläkään en kavereille puhunut mistään muusta kuin FF7:sta (vaikka ne ei mitään puheistani tajunneetkaan) ja piirtelin FF7-kuvia. Se oli niin erikoinen ja uusi pelikokemus ja kaikin puolin niin täydellinen, etten oikein vieläkään osaa luopua siitä ja pelailen sitä uudelleen läpi melkein koko ajan. Pelasin seiskan läpi varmaan parissa viikossa ja sitten olin taas vähän surullinen kun se piti palauttaa. Myöhemmin ostin sen sitten itselleni, samoin kuin kasin, joka oli suuri pettymys sen suuren kokemukseni jälkeen. Sitten ostin ysin ja tajusin ettei mikään peli voi koskaan olla yhtä hyvä kuin FF7 koska puolet sen ihanuudesta oli silkkaa uutuudenviehätystä. Kuitenkin jatkan FF:iden pelaamista vieläkin, ja nyt kun tuo seiskan ylistyskin on mielestäni hieman laantunut, osaan etsiä kaikkia hyviä puolia sarjan muistakin osista ja minusta jo tuntuu että pidän aika lailla niistä kaikista PS:n peleistä (vanhemmat pelit on vielä enemmän ja vähemmän kesken). FFX-2:ta odotellen :P

Ferithem
10.6.2003, 19:17:55
Innostukseni alkoi ystäväni ansiosta. Lainasin häneltä erään roolipelin, joskin melko epäluuloisesti, mutta koetin sitä silti, vaikka alaani olivat tuolloin ammuskelut ja seikkailut. Rakastuin tähän peliin, ja siitä se sitten lähti. Seuraavana syksynä kauppoihin ilmesty Final Fantasy X, jonka ajattelin kokeilumielessä ostaa. Ja toden totta, rahani eivät olisi voineet parempaa sijoituskohdetta löytää. Hullaannuin täysin Spirasta ja sen jälkeen olen kerännyt kaikki sarjan pelit, joita Suomesta suinkin saa... poikkeuksena Origins, joka on vielä hankinnan alaisena.

Aiona
11.6.2003, 10:11:07
Mistäköhän? Siskoni höpötti kyseisestä pelistä erittäin kauan kunnes sai seiskan omaksi ja perehdytti minutkin pelaamaan kyseistä peliä. No siinä kävi sitten niin, että jäin koukkuun ja lopulta päädyin myös Elizan avustuksella tänne näin :) , joten ei siitä sen enempää.

gosu
11.6.2003, 13:36:55
Näin joskus kavereillani FFviin ja minulla ei tietenkään ollut playstationia, mutta sitten sain ps2 ja FFX näin hienoja mainoksia, sitten tuli rippi rahat ja päätin mennä prismaan sen jälkeen olin pari viikkoa lumoissani, muistan kyllä kuinka päivässä hurahti 6 tuntia FFXän parissa 23:00 kotiin pleikkari päälle 03:00 ps2 kiinni ja nukkumaan :D .

Shadow88
2.8.2003, 0:01:27
Itse aloin pelata Final Fantasyä kun äiti semmosen meille toi. tosin se sano että en kyllä ikuna osaa sitä "kun pitää osata englantia" ja pyh sanon minä parin viikon päästä kun se oli meille tullu ja vaikka sanottiin että en osaa niin koitin, seivasin ja parissa päivässä olin äitiäni edellä :) tais siitä nyt muutama vuosi olla (En muista)

Vegeta7
2.8.2003, 1:30:34
Minä sain synttäri lahjaksi kerran FF7..aluksi se tutui vähän "tylsältä" kun en tajunnut mitään mitä puhutaan
jonkin ajan päästä opin sanan jos toisenkin jota en ollut ymmärtänyt, jonkun ajan kuluttua peli alkoi sitten maistua kun rupesin ymmärtämään mitä ne puhuu :)

Miyuki
2.8.2003, 8:07:10
No mulla se alko siitä kun mun isoveli Ali pelas sitä myöhemmin
vähän kokeilin sitä.Vaikka kokeilin sitä vasta kun ysi oli tullut aloin,
joten aloin pelata vanhoja sarjoja kun pääsin ysin läpi.Ne alkoivat
vaikuttaa helpoilta,oonhan sentään hyvä englannissa.Siitä se alkoi! :enkeli:

Medic44
2.8.2003, 9:08:39
Itseasiassa aloitin kun kaveri ja minä aloimme ladata netistä snes rommeja ihan testataksemme jos olisi jotain pelattavaa. Sitten löyty ff4 5 ja 6 ja niitä hakattiin jonku aikaa ja sitten 7,8,9. Kovasti tekis mieli ostaa pleikkari 2 ja ff x mutta ku ois parempiakin hankintoja tiedossa..

Onua
2.8.2003, 9:52:30
hmm... täytyypäs kaivella vähän muistoja...
aha. meikän isoveli hommasi final fantasy vii:n.
aluksi minä haukuin sitä aivan täysillä ja sanoin
etten ikinä voisi koskea noin surkeaan peliin....
(MINÄ OLIN NUORI SILLOIN!!)
ja sitten. sitten eräänä epäonnen (onnen :D ) päivänä
isoveljeni pakotti minut pelaaman final seiskaa.
aluksi ajattelin että hohhoh onpa tylsää...
kun oikein vauhtiin pääsin niin huomasin että
oohoh tämähän on hyvä peli.

niin minä aloitin finaleiden pelaamisen.

Burnhill
2.8.2003, 10:36:46
tässähän pitää mennä monta vuotta taakse päin (olenhan jo niin vanha :D ) Tais mennä niin, että naapurin pojalla oli Final Fantasy III usa versiona Snes:llä ja se oli kova sana sillon. Joskus tuli sitä itekki pelailtua ja se oli/on huippu peli.
Sitten kun Playstation tuli markkinoille ja saimme sen niin Final VII oli eka peli kyseiselle konsolille... Siitä lähtien VII, VIII, IX ja X hakattu läpi moneen kertaan ja seuraavia odotellaan! ;D

Frodo
2.8.2003, 12:44:00
Serkullani oli FF7 Japani-Import, jonka tekstistä en tajunnut mitään, mutta tapahtumat ottivat nuoresta, 8-vuotiaasta mielestä kovan otteen, ja oli pakko kysyä milloin tuo tulee Suomeen.Sitten eräänä kylmänä marraskuun iltana törmäsin kaupassa tutun näköiseen peliin.Tottakai se oli pakko saada, Jouluksi tosin.No Jouluaattona istuin konsolin ääressä kauemmin kuin koskaan ennen.Siitä se legenda lähti eteenpäin...

Shai
2.8.2003, 12:52:24
Muistan kun kaverini hypettivät FFVII:tä kun se oli pleikalle tulossa ja aina osti C&VG kun siinä oli jotain siitä. Sitten se tuli jouluksi eurooppaan ja se sai sen heti. Ja minä olin sillä kattomassa sitä kun se pelaili sitä. Itse vasta noin vuosi sen kaverin hankittua sen aloin pelata alusta asti sitä niillä kun se antoi luvan. Sitten myöhemmin kaverille vein sen jne.

Larppaaja
2.8.2003, 13:41:17
Vahingossa. Oli sellainen ihana keväinen päivä, koulua oli enää vain pari viikkoa jäljellä olimme päässeet koulusta kaverini kanssa ja lähdinme kohti heidän taloaa. Sitten ajattelimme pelata jotain, löysimme final fantasy 7 laitoimme sen pleikkariin ja aloitimme. Vuoden kuluttua ostin sen tietokone version itselleni. Siitä alkoi finalien pelaaminen.

cRaZy Al BhEd
2.8.2003, 14:23:51
se oli hiihtolomalla, kun olin kaverin perheen& sen serkkujen perheen kanssa saariselällä. mä ja mun kamu tultiin muita myöhemmin, ja muut oli pelaamassa serkkujen FFX:ää, macalaniassa menossa. peli iski muhun heti. kun viikko oli sitä pelannu/kattonu, oli jo sellanen addiktio päällä, et pakkohan se oli ostaa. kaverikin sen sitten osti. että sillain minä aloitin.

Lloope
5.8.2003, 15:58:04
Olin kuullut FF:ien hyvästä maineesta ja kokeilin ensin emulaattorilla jotain vanhoja ff:iä ja sitten kun ffx ilmestyi ja tiesin, että pääsen kohta käymään keskisellä, niin ostin sen sieltä. Ja kävi vielä niin hyvä tuuri, että mummoni maksoi ostokset :D Yksinkertaista. Eipähän tuolloin kesänalussa muitakaan hyviä/hypetettyjä pelejä ilmestynyt, joten ei ollut paljon muuta vaihtoehtoa jos halusi hyvän pelin ostaa juuri tuolloin. Itseasiasa harkitsin muitakin vielä kaupassa, mutta siihen sitten päädyin.

nappa
5.8.2003, 18:36:34
Voih.
Olin jo pitkään katsellut kuinka veljeni pelasi Final Fantasy seiskaa, ja olin pelin suuri fani. Ei minulla ollut käynyt edes mielessä että olisin voinut itse pelata sitä, olin kai niin 'pieni' vielä etten ymmärtäisi mitään. Jossain vaiheessa veljeni sitten sanoi että "Jos pelaat sen läpi vuoden sisällä, saat minulta 1000mk." ja hän oli aivan tosissaan. En minä sitä sitten pelannut. Vuoden päästä pelasin sen läpi, eikä siinä kauaa nokka tuhissut kun lopputeksti vilkkuivta ruudussa. Huhhuh, kyllä sitten ärsytti. "Miksen voinut pelata sitä silloin?".

Se oli hieno päivä se, kun meille hankittiin FF VII.

Hyuga
6.8.2003, 11:19:51
Vakavanhan Väinämöisen muisti on vähän huono....??? Hmmm??
Taisin kiinnostua ensimmäisenä Final Fantasystä kun veli osti finalfantasy 4n kun se aikoinaan ilmestyi Supernintendolle.
-Tosin olen kyllä seurannut sitäkin aikaisemmin ff2 nessillä Kun veli pelaili sitä. (booring sen ikäiselle). Roolipeleistä olen pitänyt lähes koko elämäni 5v- ylöspäin kun veljellä oli tapana pelailla niitä ´kavereidenkanssa. Ensimmäinen pelikone/ peli oli pong meillä on se piirit vieläkin sähkölaite pakissa. Mä sen joskus korjasinkin kun olin 11-12vuotias kun meillä oli vielä sen kuoret jäljellä mutta nyt sen kuoret on entiset.

Crimson
6.8.2003, 12:19:24
Kavru näytti FFVII'n ja ihastuin Sephirothiin aikasen nopeasti. :3

Olihan se peli silloin saatava kun siinä un söpö bossi ja kavru höpöttää ainakin 12h päivässä siitä? : D
Ihastuin siihen täysin. n_n
Ostinpa FFVIII'n heti kun se tuli myyntiin. >:3 Ja taisi olla ensimmäinen FF jonka sain...
Njåå, ja sitten kun isä ei koskaan voinut ostaa [lupasi kyllä] sitä FFVII'tä, piti ostaa itse se, vaikka sain 2 viikon kotiarestin, koska ne rahat olisivat pitäneet mennä vaatteisiin.

Amaterasu
6.8.2003, 20:58:45
No itse asiassa, pienenä noin 7-vuotiaana selailin aina niitä pleikkarilehtiä joista sai sen demolevyn mukana... yhdessä numerossa näin kuvan Cloudista ja Aeriksestä, en tietysti ollut vielä kovin kiinnostunut roolipeleistä, kuva oli kiehtova, mutta annoin olla. Siitä hiukan eteenpäin (parisen vuottako?) samaisiin lehtiin tuli juttuja ja kuvia FFVIII:tä. Olin jo hilkulla osto päätöksessä, mutta kummasti, en sitten vain ikinä hommannut peliä...
Sitten, kun kerran yöllä raahauduin tv:en eteen,sieltä tuli mainos. FFX, tarina ei jatku ilman sinua O.O. En ikinä ollut kuullut FFX:tä, mutta mainoksen pätkät olivat kiehtovia. Heh, siten menin kauppaan ja ostin. Siitä alkoi sitten FF-kierre ^^.

lyra
10.8.2003, 15:06:29
Kiitos isoveljelleni, joka osti ensimmäisen pelin FF VII. Katselin huuli pyöreänä kun veljeni pelaili ja olihan sitä pakko lopulta itekkin kokeilla ja siitä se lähti. Sitten kun FF pelejä alkoi ilmestyä hyllyille useampikin niin pakkohan niitä oli kaikkia testata. Todennäköisesti myös pelaaminen jatkuu ja pitkälle!

Dezibeli
10.8.2003, 15:53:44
Kerrotaas nyt vielä kerran muistin virkistämiseksi tämä legendaarinen tarina, miten aloin FF:iä pelaamaan.

Oikeastaan mikään ei innostanut minua pelaamaan FF:ää. Olin kerran kaverini luona nähnyt, kun hän pelasi jotakin Final fantasy peliä (kyseessä oli FFVIII, kohta jossa Squall ja muut saapuvat ensimmäisen kerran Timberiin) ja se vaikutti kuolettavan tylsältä. "Sun kannattaa oikeestikkin pelata tätä! Tää on sika hyvä!" ystäväni sanoi, mutta itse olin sitä mieltä, että en koskaan koko peliin koske.
Toisin kuitenkin kävi, ku sain serkultani ison kasan eri pelejä lainaan ja sattumalta käteeni osui Final Fantasy VII. Minulla ei ollut sinä päivänä mitään tekemistä, joten aloin sitä pelaamaan. Eka pidin peliä outona ja tylsänä, mutta aika pian mielipiteeni muuttui ja jäin koukkuun koko peliin 2 kuukauden ajaksi. FF VII:n pelattuani, aloin pelata muita Final Fantasy pelejä. Vasta myöhemmin tajusin, että se peli jota kaverini oli pelannut, oli osa samaa sarjaa ja että se ei ollutkaan kuolettavan tylsä.

Jozzu
14.8.2003, 8:49:36
Näin kun ystäväni pelasi Final Fantasy ysiä tai kasia... Heti kiinnostuin niistä ja ostin jonku ajan päästä kaupast FFVIII:n. Ja sen jälkeen FFX:n. Seuraava ostos on kai FFX-2. :D

Yuurei
15.8.2003, 5:30:21
Joskus kauan sitten kun sain pleikkarin. Päätin ostaa siihen jonkun pelin, ekana suunnittelin jotain Crash Bandicootia.
Taisi nähdä vanhassa pelilehdessä jutun FF7:sta. Kipitin kauppaan etsimään kyseistä peliä ja löytyihän se sieltä platinana, vai miksi tuota kutsutaaankaan. Sitten siihen vain jotenkin jäi koukkuun.

Rose *Valkea Neito*
15.8.2003, 9:48:58
Joskus ennenvanhaan (heko heko) eräs kaverini pelasi Final Fantasy seiskaa(PC versio), jota minäkin sitten pääsin kokeilemaan. Sitten jossain vaiheessa minä menin äidin kanssa kauppaan peliostoksille, hyllyllä komeili FFVII sekä FFVIII...minä valitsin jälkimmäisen, koska luulin että se olisi jatko-osa FF seiskan tarinaan...mutta eipä ollutkaan...minä sitten pelasin FF kasin läpi n. 8 kertaa :bored:, kunnes kyllästyin...ja poltin kaverilta FF seiskan :P.

Meppu
15.8.2003, 10:04:22
Minä näin kun serkkuni pelasi Final Fanasy IX:sää ja siinä oli hahmot ja kaikki todella mahtavia, ihastuin siihen heti ja veljeni myös joten heti kun saimme rahaa ostimme omat pelit.
Nyt omistan FF8, FF9, FFX ja Kingdom Heartsin. Veljeni omistaa FF7 ja FF6:sen.
Aiomme hankkia kaikki, veljeni FF7:sta vanhempia ja minä FF8:sta uudempia. :D

Ze Shoopuf
16.8.2003, 10:53:32
Siskoni oli hiihtolomalla jossakin kavereiden ja niitten serkkujen kanssa. Serkuilla oli FFX ja ne pelas sitä siellä ja sisko ihastui niin, että oli pakko ostaa pleikkari. Itekin sitten innostuin pelistä ja ostin pleikkarin puoleksi. Kun näin miten hyvä peli oli.... :D Siinä tarina

7th heaven
16.8.2003, 12:07:23
Ekan kerran pelasin muistaakseni 7-luokalle tultuani. Yks uus oppilas luokas. (Joka sattus olee samas joukkuees jäkikses) Alko ylpeilee ja kehuu jostai FF VII:n Ruby weaponin tapost. Ja sillon en tajunnu mitää mistä se puhu. No päätinpä käydä hänellä kylässä vähän vilkasee että onkoha tuo peli nyt NOIN hyvä... No ekan kerran ku näin sen krafiikan, nauroin kippurassa ( Koska silloin omistin N64 konsolin) Krafiikka oli sillo niin järkyn näköstä joten nauroin hänelle pari seuraavaa päivää vielä ;D Mut pari kuukaut sit mainostettii telkus FF VIII:tä (Hieno mainos btw) Mielenkiinto heräsi heti, ja tietysti kamullani oli jo tuo peli kotonaan, joten meninpä kylään taas. Hieno alkuvideo FF VIII:ssä pisti kyllä silmät pyöreiks, mutta sitten kun se itse peli krafiikka tössähti ruutuun, alko taas suu muodostumaan puolikuuks :) No tietysti kaveri otti lämpöö siitä ja repi PSonensa seinästä ja anto sen mulle ja käski menemään kotiin ja pelaamaan ton pelin niin P£rK"L% katotaa nauratko enää Final Fantaseille. Toi muute jäi hyvi soimaa päähä ;D No pelasin FF8 siinä 15minsaa ja olin jo koukussa peliin. Seuraavat päivät tuliki tahkottuu pelii oikee kiukulla. Seuraavana pelinä meni vissii FF VII jota vähä kattelin yhä vähä vinosti. Mutta sainpahan tietää että eipä tätä pelii iha turhaa kehuta. Nykyään oon tahkonnu jokasen FF jotai parikyt kertaa ja silti jaksaa pelata uudestaa. Joten ei tässä kai muutakaan ole kuin kiittää ystävääni =D

Cloudwalker
16.8.2003, 16:56:05
luin kerran esittelyn ff8:sista jostkain pelilehdestä, se oli fantastinen, osti n sen heti ja pelasin sitä monta kuukautta putkeen, sitten aloin keräämään kaikkia final fantasyja mitä löydän.

Xuador
16.8.2003, 23:17:21
Pari kolme vuotta sitten. Olin kaverilla ja katoin mitä pelei sil oli, sit sattu silmii FF7 sit kysyin jos voin lainaa sen, sit mä pelasin sen läpi ja palautin.
Jonkun puolen vuoden jälkee ostin FF7:n ja pelasin uudellee läpi.
Sit tuli ostettuu muitakin FFiä sen perusteella.

Buster-_
17.8.2003, 0:18:32
Joskus ff7:n ilmestymisen aikoihin ( kun en vielä tiennyt Final Fantasyistä mitään) isoveljelläni oli kaksi vaihtoehtoa: Tomb Raider 2 ja Final Fantasy 7.
Isoveljeni meni ostamaan Tomb Raiderin.
Mutta ehkä puolisen vuotta myöhemmin kaverini hehkutti ff7:sta ja halus välttämättä lainata kyseisen pelin minulle.
Ja siitä se sitten lähti.

Eliza Liv
21.8.2003, 13:36:11
ATK-tukihenkilöni Lizian jankkasi melkein puoli vuotta, että minun kannattaisi kokeilla peliä. Aluksi tappelin kovasti vastaan Lizian pelatessa peliä ja näyttäessään hienoja taistelukohtauksia, ja olin jossain vaiheessa voitollakin, mutta sitten 28. marraskuuta 2002 minä luovutin, otin pelin lainaan ja menetin pikkusormeni lisäksi piskuisen peukaloni (FF8) pelille!

Niin siinä kävi.

zazu
23.8.2003, 18:02:30
Isosiskoni sai lahjaksi lehden, jossa oli Final Fantasy Kasin alkudemo. Hän ihastui siihen heti (Ja nnin myös minä). :D
Ennen pitkää siskoni löysi Kasin kaupasta ja osti se. Kun siskoni pelasi katselin vierestä. Ja myöhemmin aloitin itse siinä pelin.
Nyt oon pelannu kympinkin läpi. Ysin oon alottanu mutta en päässy pitkälle kun se peli alko jumittamaan yhessä kohtaa.. :eh:

ManijaiNinja
28.8.2003, 7:23:55
Serkkulla oli FF7 kun menin kylään kerran ja näin FF7. Kiinnostuin paljon. Otin seuraavalla kerralla lainaan FF7 ja ihastuin heti. Siitä se sitten lähti...

square
28.8.2003, 8:09:28
joo kaverini iso veli osti itselleen FF 8 tietenkin menin katsomaan kuinka hyvä peli se oikein on kun kaikkia final fantasyjä oli paljon kehuttu hyviksi peleiksi. innostuin siihen hyvin paljon ja siitä lähtien olen pelannut kaikkia final fantasyitä läpi ja nauttinut niistä paljon

Melinda
28.8.2003, 8:47:33
Kaveri osti finalfantasy8:n noin kolme ja puoli vuotta sitten.Menin tietenkin heti katsomaan ja ihastuin peliin heti.

Seuraavana viikkona ostin itse kyseisen pelin:shy: ja siitä se ff-pelaaminen alkoi ja hyvä näin.

Finalfantasy8:ssa varmaan ihastuin niihin animaatioihin, musiikkeihin, hahmoihin..ja varmasti juonikin aivan mielenkiintoinen siinä alussa jo oli.

SDNKorento
28.8.2003, 13:20:40
Pelailin pikkutaaperona nes-emulaattori, kun satoin huomaamaan ff3. Kokeilin sitä, koska kaverini oli aikaisemmin kehunut ff7. *Puff* jäin vangiksi. Aluksi kiehtoi taisteluissa hahmojen hp ja yhtäkkiä alkoi himottamaan lvl uppaaminen ja siten jäin ff kynsiin. Outoa...ko...hä...?

LizzieFox
4.9.2003, 8:43:25
Paras ystäväni Juha ('isoveljeni') pelasi FinalFantasy seiskaa aivan innoissaan ja sai FF innoituksen tarttumaan minuuunkin. Niimpä ostin itselleni käytetyn pleikkarin ja sain Juhalta FFVII:n poltetun version. Sittenpä pelasin vain sitä ja se oli ensimmäinen pleikkari peli jota pelasin omalla pelikkarillani.

Dimmy
4.9.2003, 14:22:40
Itse Finaaleihin tutustuin pikkuveljeni kautta, kun toinen heistä (en kuolemaksenikaan muista kumpi) pelasi FF IV:tä emulaattorilla. Vilkuiltuani sitä hetken verran, huomasin että siinähän vilahteli tuttuja nimiä roolipeliporukkani jutuista. (Lisäksi mielikuvitukseton pelinjohtajamme oli ripannut siitä muutaman eph:n peleihimme :solong: ) No, tuohan tuli sitten pelailtua lävitse ja lisää piti saada.

Toia
4.9.2003, 15:08:31
Katselin aina, kun veljeni ja setäni pelasivat olin silloin vain muutaman vuoden ikäinen, mutta silti rakastin katsoa, kun joku pelasi.
Myöhemmin sain oman pelikoneen ja pelejä lainaksi silloin sain koittaa itse ffiä ja pidin todella paljon ja aloin ostaa itsekin:3.

TreasureHunter
4.9.2003, 17:54:54
Lainasin seiskan kaverilta 98 talvella ja jäin peliin koukkuun. Läpimenemiseen meni puoli-vuotta, koska en ollut koskaan pelannut roolipelejä.

Tommi
4.9.2003, 20:25:07
Final Fantasyjen pelaaminen lähti liikkeelle, kun kaveri sai aikoinaan FFV ja tahkottiin se yhtenä viikonloppuna läpi hirveissä fiiliksissä.

Kun se päivä tuli, että näin hypetystä FF6:sta ulkomaalaisissa pelilehdissä niin odotus kasvoi suureksi. Samaisen kaverin kanssa saimme pelin heti sen ilmestyttyä jenkkilässä ja pelasimme sen putkeen myöskin viikonlopussa. Peli kyllä teki niin suuren vaikutuksen, että sen jälkeen on tullut aina odotettua seuraavaa Final Fantasyä.

Itse olen varmasti tahkonut FF 5 ja FF 6 -pelit läpi jo kymmenen kertaa. Myös Chrono Trigger teki aikoinaan valtavan vaikutuksen, varsinkin johtuen asioista mitä pystyi tekemään eritavalla. Loppujakin oli muistaakseni monta kymmentä erilaista.

KuroiTenshi
8.9.2003, 8:50:04
En ollut koskaan kuullutkaan mistään Final Fantasyista ennen kuin sitten joskus yhdeksännellä luokalla. Näin sitten jostain postimyyntilehdestä ff8:n ja päätin tilata sen, vaikka mulla ei ollut mitään aavistusta millanen se olisi. Siskon kaveri oli kylläkin jotain siitä puhunut. Tiesin tosin, että jonkinlaisesta roolipelistä oli kysymys. Varmuuden vuoksi tilasin lehdestä toisenkin roolipelin, että jos ff olisi loppu niin saisin pelata sitten edes sitä. Noh, niinhän siinä kävi, että Final Fantasy jäi tulematta ja pelasin läpi sen toisen pelin (joka sattui olemaan the legend of dragoon...). Pelin ansiosta innostuin vielä enemmän roolipelaamisesta ja fantasiamaailmoista. Lopulta sain ff8:n käsiini ja siitä kaikki sitten alkoi. Nyt olen jo kuuden Final Fantasyn onnellinen omistaja :)

ghaleon
11.9.2003, 17:00:16
Ekan kerran taisin pelata FF 6:sta snessillä ja sitten, kun pleikkarille alkoi tulemaan seuraavia osia niin nehän tuli tietysti kanssa pelattua.

Sen jälkeen onkin tullu pelattua kaikki muut paitsi FF3:sen. Yritin kyllä pelata senkin emulaattorin avulla yhessä välin, mutta se sattui olemaan varsin buginen, joten pelaaminen jäi kesken :( . Pitäis jossain välin kokeilla, josko sattuis löytämään toimivan version.

ITIKKA
11.9.2003, 19:35:27
Minulla kaikki lähti siitä, että Pc Gamerin demorompulta löyty FFVIII. Sen demon menin läpi aika nopeasti. Ei erityisemmin säväyttänyt, mutta nimi painu mieleen.
Siinä n. 2 vuoden jälkeen olin huomannut, miten moni meidän luokalla höpöttää kokoajan FF:stä. Jotakuinkin näihin aikoihin minä pelailin Nintendon emulaattorilla kaikkee Megamania Jne jne. Päätinpä ladata niitä vanhoja FF:ä (en tiedä mistä tiesin niistä vanhoista) Testasin kaikkia yköstä kakosta ja kolmosta. Ekaa minä testasin 5 minuuttia (ei niin hyvä), Toista minä testasin vielä vähemmän, mutta komosta minä pelasin 30 minuuttia ja tulin lopputulokseen: hyvä. Mutta minulla kun ei aika riittänyt, unohdin että tätäkin peliä olen pelannut. parin kuukauden jälkeen menin kaverini luo, missä hän näytti FF9 ja sain pelata sitä alusta vähän aikaa. Tietystihhän siinä ei tapahtunut paljo mitään ja PSX:n ohjain on sieltä missä aurinko ei paista, mutta peli kait oli ihan kiva. Kaverini latoi siinä sivussa niitä sen omia sisäpiiri vitsejä, jotka liittyi FF:iin joita minä en sitten ymmärtänyt. Joskus myöhemmin minä pelasin FF3:n läpi emulaattorin tallennusten avulla ja saon vieläkin, että se on paras FF.

Nyt minulla on FF3 menossa ilman emulaattorin tallennuksia. noin puolessa välissä.

olipa tylsä viesti. On muuten minun eka viesti FFfiniiin

Jubei
13.9.2003, 8:48:38
Eli siis ostin joskus vuonna käpy kasin, ja pelasin sen loppuun asti. Empä vielä silloin oikein tajunnut sitä ja jumituin päättäriin. Pari vuotta myöhemmin sain seiskan ja se oli HYVÄ. Pelattuani sen läpi pelasin kasin uudestaan ja niin jäin koukkuun.
FF:ät on parasta huumetta ;)
Life.....is only going to death....or is it?

Storm Summoner
13.9.2003, 9:56:41
Isoveljeni lainasi kerran FF VII:n kaveriltaan, ja alkoi pelaamaan sitä. Minä katsoin ja ajattelin että onpas jännän näköinen peli. Sitten kokeilin itsekin ja tähän se johti. Nyt olen isoveljeänikin parempi pelaamaan (jos ei lasketa FF VIII:tä).

Ultima Weapon
29.9.2003, 14:02:15
No minä näin mun kaverilla kun hän pela FF7:kaa mä kattoin sitä pari tuntia ja innostuin siihen melkeen heti :D .Sitten kun ite koitin eka kertaa oli vähä vaikeeta mutta kyllämä opin aika äkkiä pelaamaan.Sitten halusin FF7 joulu lahjaksi ja sain sen.Sitten pelasin sitä pari vuotta vaikka pelaan kyllä vieläki.Niin sitten ostin 9 sitä pelasin myös.Sitten 6 sitä en oo oikeen pelannu liian tylsä.
Ja kesällä ostin FF originssin (Eli 1 ja 2)ja nyt pelaan myös niitä :) .

Olen kyllä pelannu kavereilla muitakin. :wink:

Nyt mä oon saanu Playstation 2 ja siihen FF10 se on tosi hyvä peli vaikka yhtä kohtaa en pääse siinä läpi kohta ostan FF-X2 hetiko saan rahaa

Nii joo ja se mun kamu on justiinsa toi Storm Summon jolla mä ton FF7 näin :) .

Xerox
4.10.2003, 8:56:14
Taisi lähteä siitä kun Joskus näin FFIX Arvostelun ja se sai minut kiinnostumaan siitä... Sitten mä ostin sen ja jäin koukkuun...

make
4.10.2003, 10:40:46
Kaverilla oli FF 7 ja olin seurannu paljon sen pelaamista. Sit ku olin tätini luona Espoossa niin ku käytiin kaupassa niin näin FF 9:n, se oli vähä aikaa sitte ilmesty myyntiin ja päätin ostaa sen ku se saattais olla iha hyvä ja se oli älyttömä hyvä ja sit ostin FF 10:n.

Amaranth
8.10.2003, 17:40:26
Olin Keskisellä ostoksilla ja sain luvan ostaa jonkun pelin. Tein päätöksen, että valitsen sellaisen pelin, josta en ole kuullut ja jota en siis ole pelannut. Käveltyäni pelivalikoiman keskellä loin katseeni FF7 ja otin sen käteeni. Luin, mitä takakannessa oli luettavana ja katsoin kuvia. Päätin siis ostaa sen ja se oli sen arvoinen. Olen pelannut seiskan läpi jo pari kertaa ja on tullut ostettua myös kahdeksikko, mutta nyt on se pelaaminen jäänyt hieman vähemmälle. Innostus kasvoi juonen mukana ja minä pidän fantasiakirjallisuudesta, joten ei ollut ihmekään, että valitsin juuri kyseisen pelin.

Von Wiensburgh
13.10.2003, 12:14:25
Kämppiksellä oli pleikkari ja siihen FFVIII, ja siitä se sitten lähti. Sitten kämppis muutti pois, niin ostin sitten PS2:n ja FFVII:n, FFVIII:n ja FFIX:n. Kymppi sitten tulikin n. 6kk:n jälkeen. Ja sitten ostin vielä FFVI:n, mutta sitä en ole vielä oikein pelannut.

Ja siitä se sitten lähti

Kirishin
13.10.2003, 15:20:55
oon ite pelannu hiukan 8:ia, 9:iä ja 7:aa
kaikki alkoi siitä kun vanhin isoveli osti itelleen pleikkarin ja alkoi hankkia pelejä. ff-peleistä 7 oli eka joka eksyi meille ( lainattu serkulta, vieläkin mun hyllyssä. vipa levy puuttuu, ei toiminut)
nuorempi isoveli alkoi sitä pelata innolla ja minä tietysti häiritsin hänen keskittymistään katselemalla vierestä. sitten tuli ff8, josta minä olin erittäin vihainen (HUOM! olin silloin monta vuotta nuorempi!!) en silloin tajunnut, että kaikki ff-pelit oli squaresoftin tekemiä, minua ärsytti suuresti, että 8:ssa matkittiin 7:aa, mutta sitten kiinnostuin ite 8:sta ja aloin pelata sitä ite alusta asti. pääsin tokaan levyyn ja sitten se jäi hyllylle pölyä keräämään. nyt kun molemmat isoveljet on muuttanu pois kotoa ja ostaneet itelleen ps2:set ja jättäneet mulle pleikan ja kaikki sen pelit, niin olen ite täydentäny ff-peli kokoelmaa ff9:llä ja joskus voin ostaa ff6:sen! yritän pelata ne joskus loppuun asti, mutta saas nyt nähä onnistunko...

The_Sipi
14.10.2003, 10:57:01
Yksinkertaisesti kokeilunhalu. Fantasia oli jo kiinnostanu ennenkin, mutta sitten aattelin, et jos pelais kaikki FF:t läpi ja järjestyksessä. Mutta koska silloin oli aikaisin Playstation julkaisu FF6, ostin sen ja pidin hyvin paljon. Nyt olen pelannut pari muutakin FF-peliä (FF1 ja FF2)... seuraavaksi vuorossa sitten vissiin FF4 ja FF5, kunhan tuota rahaa saan jossain vaiheessa vähän enemmän.

Nitromethane
14.10.2003, 11:17:49
Satuin joskus muinoin omistamaan NHL 98 pelin ja kaveri kyseli sitä lainaan. No ajattelin antaa sen, kaveri tarjosi minulle lainaan Final Fantasy 7 nimistä peliä. En koskaan ollut kuulluut siitä mutta otinpahan kumminkin. Jo ensimmäisenä iltanan pelasin sitä jo 4 tuntia, oli vaan pakko päästä eteenpäin ja nähdä mitä tapahtuu. Sen jälkeen olen hankkinut lähes kaikki FF pelit.

Rune
14.10.2003, 13:37:56
Onko oikeasti totta että en ole vielä postannut tänne? Ai jai, paha minä...

Ensimmäisiä kertoja oli se, kun serkkuni tulivat tampereelta mummolaan kylään tänne joensuuhun, oli silloin kai jotain viisi vuotias. Ihme kyllä että edes muistan siitä mitään... Jotenkin jotkut asiat vain jäävät mieleen, ja se asia jäi nuoruudesta mieleen, että halusin pelata jotain 'final fantasya', mitä serkkuni pelastivat sillä hetkellä. Käytin jatkuvasti vain jollain tytöllä sellaista vihreää kaasuhyökkäystä sellaisiin rottavihollisiin, vaikka tietäväinen serkkuni kielsi... Siihen jäivät minun pelikokemukseni.

Myöhemmin, kun saatiin loistavalle uudelle windows 95:lle netti (joka toimi kerran kymmenestä yrityksestä...) ollessani kai seitsämän tai kahdeksan, aloitimme imuttamalla zsnes emulaattorin, ja aina välillä joku uusi peli netistä imaistiin. Aluksi tuli tottakai super mariot, ja FF IV kääntämätön versio ja FF V. Nämä olivat sellaisia aikoja, jolloin en edes muistanut pelanneeni jotain Final Fantasy III nimistä peliä joskus, ja yritin tahkota FF IV:tä mahdollisimman pitkälle tajuamatta siitä mitään. Osasin jos silloin jonkin verran englantia, että ymmärsin jotain yksinkertaisia lauseita ja pelisanastoa. Tajusin jonkun puolivuotta FF IV:tä tahkoamisen jälkeen, että miksi ihmeessä pelaan peliä jota ei voi lukea, kun onhan tuo FF V:kin olemassa. Muistutan yhä, olin joku kahdeksan vuotias. Sitten FF V meni jo paremmin, vaikka tarkemmat juonikuviot ja muut sellaiset menivät vähän ohi, mutta nautin todella paljon. Peli oli todella tyylikkään näköinen ja kuuloinen, varsinkin jobit olivat kivan näköisiä ja laitoin useat hahmot Knighteiksi, kun tyylikkäät haarniskat olivat päällä.

Joku vuosi näiden jälkeen, sanoisin, isoveljeni imaisi netistä piiitkään etsityn FF VI:n, ja muistutti, että tämä oli se hieno peli jota pelattiin porukalla silloin serkkujen kanssa. En muista, muistinko asiaa vai en, onhan siitä nyt jo aikaa. Olin AIVAN myyty FF VI:n nähtyäni, ja tämä peli on vieläkin FF VIII:n rinnalla paras FF koskaan. Aivan ehdottomasti. Pimeä synkkä maailma, hienot musiikit ja tyylikkäät hahmot ja efektit olivat aivan ennennäkemätöntä, ja toivat elävästi mieleen hyvät Dune II ja Ufo enemy unknown ajat. Ja nuo kaksi sekä Onw Must Fall ovat vieläkin lempipelieni listalla. Aivan loistavaa. FF VI:tä tuli sitten seurattua taas vierestä, ja pelasin sitä itsekkin. Mutta nämä olivat niitä vahnoja hyviä aikoja, jolloin ihmiset arvostivat sitä mahtavaa lumisade kohtausta FF VI:n alussa. Ei sitä voi olla kunnioittamatta.

Siitä ei voi olla kovin montaa vuotta FF VI:n jälkeen, kun FF VII ilmestyi. Sitä hypetettiin ja hypetettiin ja hypetettiin, ja luin pääasiassa pelit lehdestä juttua. Sen ilmestyttyä ja pelit lehden arvosteltua sen, oli joulu mennyt jo muistaakseni aikaa sitten (tai milloin se olisikaan tullut...), ja isoveljeni kaveri oli saanut pelin poltettuna lainaan. Tässä eivät toimineet musiikit, tai elokuvan pätkät, ja peli tyssäsi lopullisesti Cosmo kanjonin planetaarium huoneeseen. Siitä ei päässyt eteenpäin, peli jäi seisomaan. Näin otimme vanhan penaalini, tyhjensimme sen kynistä ja leikkasimme aukon sen päähän. iskimme kylkeen mustalla pernamentti tussilla, 'mustan ristin keräys, piraattimatona FF VII:aa varten'. Näin kiersimm kotimme läpi, ja saimme lopulta kasaan tarvittavat 350 markkaa uutuuspeliä varten. Oi niitä aikoja kun pelit olivat hyviä, uutuuspelit halpoja ja keskiarvoltaan laadukkaita... =) Huokaus. Mutta ei mennyt pitkään kun FF VII sitten tahkottiin läpi, mutta kovin paljoa en siitä muista, kun olin kuitenkin aika pieni vielä. Ihemettelen vieläkin, miten voin muistaa joitain pieniä yksityiskohtia jostain kymmenen vuotta sitten tapahtuneesta asiasta, mutten muista mitä söin toissapäivänä... Tai jotain kummiskin.

Loput FF:t on tultu pelattua läpi tai ainakin melkein myöhemmissä vaiheissa, olin ensimmäinen joka meidän perheestä on pelannut läpi FF IV:n ja FF VIII:n. Myös Kingdom hearts meni puhki ennen ketään muuta ja Bahamut lagoon tottakai. Seiken Densetsu ei ole läpitetty vielä, mutta onhan tässä aikaa FF VI:n jälkeen. FF VI:n ja FF VII:n ja FF V:n loppukuvat olen nähnyt, mutta jonkun toisen (kaikissa tapauksissa isoveljen) pelaamina. FF V on meinannut mennä läpi, viimeiselle pomolle jäi 3000 HP:ta, eli juuri yhdne bahamutin verran. Sen jälkeen en enää jaksanut testata uudelleen, ja peli jäi siihen minun osaltani ainakni joskikin aikaa. Katsoo jos menisi joskus ihan oikeasti läpi. FF VI on melkein mennyt useaankin otteeseen, ja FF VII+FF IX ovat jääneet ekspotusta vaille läpimenneiksi. Tällainen oli minun tarinani, en sentään aloittanut FF VII:stä. Onneksi. Klassikot kunniaan, prkl! ;D

Daukki
17.10.2003, 15:58:11
3 lk ( 5 vuotta sitten ) näin kaverilla ku se pelas FF VII ja seuraavana päivänä sponsoreilta ( vanhemmat ) sitten manguin ja manguin kunnes käytiin mustassa pörssissä ostamassa :)

Rikkuz
19.10.2003, 19:48:26
No, se kai lähti käyntiin siitä, kun sisko lainasi poikaystävältään FF7:kaa.. Hän oli kokeillut sitä jossain ja oli kehunut sitä joten kyllä minunkin oli ihan pakko kokeilla sitä. Aluksi peli oli ihan tyhmän tuntuinen. En ollut tottunut pelaamaan sillai rpg tyylillä. Kyllä vähän ajan päästä siihen totuin ja aloin ajatella peliä positiivisesti. Jotkut kohdat olivat hieman surullisia. Ja jotkut hieman iloisempia. Kun olin mennyt sen läpi, oli minulla mahtava tunne. Sitten aloin pelata kasia. Se ei ole mielestäni niin hyvä mitä seiska (en ole mennyt sitä vieläkään läpi..) Sitten aloin pelata kymppiä jne. Siinä se. Tuo oli minun tarinani. Ei kovin pitkä eikä mikään kahden rivin juttukaan.

Chibi-girl
23.10.2003, 13:30:08
Se taisi alkaa siitä että saimme yden lehden mukana Demoja joissa oli FF8 demo.
pelasimme sitä moneen kertaan isosiskoni kanssa koska emme voineet uskoa että se demo loppui niin lyhyeen.
Lopulta kun olimme antaneet periksi, niin isosiskoni löysi the sims- sivut ja kertoi että siellä pystyi imuroimaan Quistiksen ja Rinoan päät ja vartalot the simsiin..
Ihastuimme molemmat niihin ja sitten kun näimme FF8 kaupoissa, halusimme ostaa sen väittömästi!
Seuraavaksi kai ostimme myös FF7 nettihuuto- kaupasta, ja siitä se alkoi! ;D

Darruel
23.10.2003, 15:28:03
Omat FF-pelaamiseni alkoivat sen myötä, kun sain synttärilahjaksi FF8:n. En edes tiennyt, että sellainen pelisarja, kuin Final Fantasy, on olemassa. Pistin sen pyörimään pleikkarissa ja totesin, että siinä on paras peli mitä olen koskaan pelannut. Siis sillä hetkellä. Nykyään on toki jo parempia FF:iä tullut pelattua. Sen myötä lainasin kaveriltani FF7:n ja pelasin sen läpi. Hankin emulaattorille vanhat klassikot ja pelasin ne. Sitten FF9:n hankin senkin.

Fantasy X
23.10.2003, 19:28:05
Joku kolme neljä vuotta sitte näin kaverilla kun se pelas FF seiskaa.
Silloin ajattelin että kaikkea skeidaa sitä tehdäänkin.
Sitte pari kuukautta myöhemmin se osti FF9:n olin aivan pelin lumoissa ja niin oli yksi toinen kaverinikin, no sitte se mun toinen kaveri osti kanssa Final Fantasy ysin ja sain pari viikkoa myöhemmin sen kans.
Olin aivan lumoissa. Sitte sain joululahjaksi FF7 ja FF8:n.
Ja sitte pari vuotta sitte ostin FFX:n heti julkaisupäivänä :D

FFX-2 odotetaan koristamaan FF kokoelmaa. :boing:

Thorgell
5.11.2003, 7:45:25
Minun FF kokemukseni alkoivat siitä kun kaverini meni hankkimaan pleikkarin ja siihen pelejä, joiden joukossa oli tietty FF7. no tuin kerran katsomaan kun hän pelasi sitä ja ajattelin että ei hitto ku typerä peli... :laatta: no...sitten sitten kun hän oli sen pelannut läpi niin hän meni hankkimaan FF8 katsoin sitäkin ja ajattelin että tämäkin huono peli. No tulipa sitten saatua pleikkari siinä jossain vaiheessa ja sain siihen 2 peliä tekken2 ja spyro2 no vedin molemmat läpi ja ajattelin että mistäs nyt peli, kun rahaakaan ei ole :huh: menin kaverini tykö lainaamaan pelejä ja hän antoi niitä muutaman lainaksi ja tietysti siellä oli FF7 seassa. Ajattelin että "jos mä iha vähä vaa kokeilisin..." ja siitä se sitte lähti...

Unski
11.2.2004, 12:59:35
Oi nyt kyllä tulivat lämpimät muistot mieleen. Taisi olla kevät kun vanhalle pc:lleni sain sen paljon puhutun FF VIII:n jonka nätin mainoksen olin nähnyt töllössä (jonka pohjalta luulin että Quistis oli pahis!!! ;D ) Kaveri oli antanut sen armeliaasti lainaan jonkin surkeamman pelin kylkiäiseksi. Kylkiäisestä tulikin sitten se mitä hakkasin puolen vuoden ajan silmät levällään. Kun VIII oli lopultakin läpi, olin ekstaasissa! Kuinka ihmismieli on voinut luoda jotain noin nerokasta, kaunista ja upeaa sekä kiehtovaa kuin Final Fantasyn. Ainut vastaus minkä sain aikaan olikin sitten: "Lisää". Ja pojat ja tytöt sentään, kyllä niitä on lisää tullut hankittuakin.....

Atomos
12.2.2004, 12:01:36
Minulla se lähti siitä että, Shadowi ja hawkki sai pleikkarin ja ne lainasi FFVII niiden tutuilta, ja ne sitten pelaili sitä kun tulin käymään, mutta silloin peli ei innostanut, kuten ei myöskään mitkään muutkaan ropet.

Mutta sitten iso siskoni alkoi seurustella erään tyypin kanssa ja hän pelasi FFVII ja se antoi minun kokeilla, peli veti suoraan mukaansa, vaikka olin aika nuori silloin(5 luokalla) sitten sain itse pleikkarin ja kyseinen kaveri hommasi minulle FFVII:n ja siitä asti olen pelannut finaleita ja muita ropeja

Daial
12.2.2004, 18:24:54
Kohtaaminen äfäffien kanssa... siit on jo kauan. Mut möh, näin se alkoi:

Pay ja Leya keskustelivat päivät pääskytysten FF8:sta ja minä sekä toinen kaverini olimme aina hullurivei, kun emme ymmärtäneet heidän juttujansa. Se alkoi sen verran ärsyttämään, että julistimme jopa aiheen pannaan (heh).

Kohtalon päivä koitti sitten joskus huhtikuussa 03, kun olimme Payn luona. Hän näytti FF8:sin alkudemon ja pelasi vähän aikaa Dolletin tehtävää kunnes hänen veljensä tuli ja menimme ulos pelaamaan pesistä.
Olin heti aivan myyty. O.O En tiennytkään, että maailmassa olisi noin upeita pelejä, sillä ainoat pelit, joita olin jaksanut pelata var pleikkarin Spyrot. Lainasin Leyalta FF8:sin ja myöhemmin ostin sen ja X:n ja sitten on tullut ostettua osat VI ja VII, IX och X-2.

Pay Gried
13.2.2004, 15:33:12
Siitä on noin pari vuotta aikaa kun ensimmäisen kerran näin pelattavan sellaista peliä kuin Final Fantasy. Taapersin veljeni huoneeseen ja kysyin mitä ihmettä hän oikein pelasi. "Final Fantasy seiskaa" hän vastasi. Kun vähän aikaa tarkkailin veljeni pelaamista, huomasin pitäväni pelistä. Myöhemmin huomasin vanhalla koneellani lymyilevän Final Fantasy kutosen joka oli SNES-emulaattorilla. Jäin kuiteskin jumiin erääseen vaikeaan kohtaan ja peli jäi tauolle minun osaltani, koska en viittinyt kysyä apua veljeltänikään. Hän olisi vain nauranut minulle.

Ja kun veli myöhemmin palautti FF VII:n takaisin kaverilleen, hankimme FF VIII:n jota minäkin pelasin aivan innoissani. Kun olin läpäissyt pelin pari kertaa läpi, muistin FF VI:n. Veljeni auttoi minut jumikohdan yli, ja pääsin kuin pääsinkin pelin helposti läpi.
Myöhemmin sain FF VII:n omiin hyppysiini ja pelasin sen kerran läpi. Pelaan sitä nyt kolmatta kertaa läpi.

Sitten ystäväni Leya näytti minulle pari otosta FF IX:stä ja sittenhän minäkin halusin sen. Sain veljeni, monien kehotuksien jälkeen, lainaamaan kaveriltaan FFIX:n jossa juoksi nämä "isopäiset kakarat". Lopulta saimme sen omaksi ja nythän sitä pelataan vieläkin. Ja olen oikein tyytyväinen siihen.
Näiden tapahtumien jälkeen, hankimme uusimman FF VI:n ja sitähän minä nytkin pelailen ja se on jopa ansainnut lempi-pelin tittelin FF:ieni listalla.

Ajatella jos veljeni ei olisi koskaan lainannut FF VII:tä. Pelaisisinkohan minä, tai edes Tenar, näitä upeita pelejä? Minä tuskin edes olisin täällä, jos veljeni ei olisi FF VII:tä pelannut.

Antza
13.2.2004, 16:53:46
En muista tarkalleen mutta ffvii:tä taisin pelata ekan kerran kaverillani, (enedes pitän sen tyylisist peleist sillo), joka sittemmin hankki myös viii:n jota pelasin jo paljon enemmän. Tämän jälkeen oli aia pitkä tauko Finaleihin.:(

Sitten eräänä kauniina kesäpäivänä ostin pleikkarin kun vanhan 64:sen pelit ei tyydyttäny minuu. Eka peli oli Tekken 3 :( . Tämän jälkeen halusin ostaa jonku erilaisen peli ja näin IX:sän hyllyllä, joka oli juuri saapun kauppoihin :D . Muistin aiemmat pelikokemukset ja ajattelin että jos nyt tämän kerran. Sitten innostuinki pelaan sit aivan saamarist ;) . Sittemmin on tullu hankittuu muita:FFX,VIII(jonka kanssa on pieni ongelma jota en turhaan jaksa selostaa uudelleen) ja emulaattorille IV,V,VI.

Ja pelaanpaha vieläkin Finaleita ;) . Pelottaa ajatus jos en olis ostan ysii :ohhoh:

Cele
13.2.2004, 21:48:21
Aluksi mulla oli FFVIII, siis silloin kun se ilmesty. En jaksanut yhtään kiinnostua, ja peli jäi pölyyntymään.. Sitten 1½ vuotta takaperin, kaveri alkoi kamalasti kehumaan FF IX:ää, ja tässä vaiheessa olin vielä sitä mieltä että p*ska peli.. Myin sitten VIII:n kaverille, mutta silti ostin samana päivänä seiskan käytettynä, ja arvata voi, ihastuinko? Helkkarin hyviä peliä.. Ja kiitos siitä, että jaksoin edes koikeilla noita, kuuluu kaverilleni, joka minut opasti pelaamaan noita..;)
Ja siitä eteenpäin olen tahkonut ff:iä. :D

-gunmachine-

Braska
14.2.2004, 9:22:58
Olin joku 7-9.v ja sain playstationin.Se oli ostettu käytettynä ja mukana tuli FFVII enpä tienny mikä ihmeen peli oli kyseessä ja aloin pelata.En silloin osannut englantia enkä siis ymmärtänyt mitään koko pelistä.En päässyt edes toiseen bossiin, kun en osannut englantia. :eh:
Silloin lopetin pelaamisen ja myin sen pelidivariin.
Sitten, kun FFX oli ilmestynyt ja minulla oli PS2, (En siis tiennyt että FFX oli ilmestynyt) ja tarvitsin jonkun hyvän uuden pelin, silloin kaivoin muistini sopukoista pelin nimeltä Final Fantasy.Sitten luin arvosteluita ja tutkin foorumista ihmisten mielipiteitä.Päätin sitten ostaa FFX:än ja pelasin läpi (Pääsin sen läpi -.11.2003) ja totesin:"mahtava peli! =D ".Sitten olisi pitänyt ostaa näitä "vanhoja" FF:iä, mutta kuulin että ihan kohta tulisi FFX-2 ja en malttanut odottaa sitä.
Nyt sitten odottelen sitä, ja sen jälkeen pitäisi ostaa vanhoja FF:iä. :)

Kaaos
14.2.2004, 15:24:02
Tapahtumat alkoivat kuin ystäväni toi näytille ff 7 ja läpäisi pelin meillä ensimmäisen kerran. Heti huomenna lähin ostamaan 7 itselleen. Ensimmäisenä päivänä opiskelu jäi kesken tämäntakia. Myöhemmin olen hankkinut jokaisen Euroopassa julkaistun Final Fantasyn. Saaga jatkuu edelleen......

Roleplayer
14.2.2004, 17:42:02
Joskus aikoinaan kun ostimme pleikkarin juuri kun se oli ilmestynyt olimme tilanneet sen etukäteen ja ostimme siihen kourallisen pelejäkin lisäksi.

Jokusen aikaa myöhemmin(en ole varma ajasta), mutta isoveljeni osti Final Fantasy VII:n josta lähti koko FF innostukseni olen siitä lähtien niitä pelaillut paljonkin ja sen takia alunperin ostin ps2:n. Olemme heti FFVII:n jälkeen ostanut jokaisen sarjan pelin heti sen ilmestyttyä. Ja onhan sitä pitänyt kaikki nuo pelin aiemmatkin osat ostaa psx:lle ainakin ne jotka ovat tällä hetkellä saatavilla.

CyberMan
15.2.2004, 11:41:18
Sukulaisella oli FFX Xboxille niin sitten kun ostin pleikan näin X:än pleikalle ja ostin sen :) sitten kaikki alko ostin FFVII:n, FFIX:n jne.

Apocalypse87
15.2.2004, 12:53:53
sisko innosti minut pelaamaan Final Fantasya.. minä kyselin siltä että tietääkö hän mitään hyvää peliä, ja sanoi sit että FF7 oli sen mielestä hyvä (oli pelannu kaverinsa luona) ja ehdotti sitä.. sit se kysy et olinko pelannu FF8:sia (oli ostanu sen ku ei seiskaa löytyny) mä sanoin enpä oo... sit se kysy et haluinkos mä niiQ pelata sitä, ja mä niiQ vähä sanoin et kyl varmaa joo.. mut sit kelailin että mistä mä sen saisin... ja sit.. se vetäs sen pelin jostai emt mistä (enkä halua tietää) esiin ja sano vaikka tästä... (tais olla joulu ku sen sain... veti paketin esiin ja tadam.. sain ff8:in)

olin ihan taivaissa silloin :)

ja siitä alkoi minun FF pelaamisen.... Teh Endi

ps... ff8 o paras niiQ

Darruel
15.2.2004, 16:15:38
Alkujaan kirjoittanut #CyberMan#
Sukulaisella oli FFX Xboxille niin sitten kun ostin pleikan näin X:än pleikalle ja ostin sen :) sitten kaikki alko ostin FFXII:n, FFIX:n jne.

Joko pilailet tai sitten olet todella tyhmä. Miten jollain voi olla Final Fantasy X XBoxille? Kyseinen peli kun on ihan PS2 yksinoikeudella. Ja XII:tä ei ole vielä edes ilmestynyt. IX sinulla voi ollakin ja X toki on pleikkarille. Mutta sitä jäin vain ihmettelemään että miten se voi olla XBoxille? Ja tuo, että sinulla on XII on kaikin puolin mahdoton asia. Peli ei ole vielä edes valmis.

Antza
15.2.2004, 16:23:42
Originally posted by Darruel

Joko pilailet tai sitten olet todella tyhmä. Miten jollain voi olla Final Fantasy X XBoxille? Kyseinen peli kun on ihan PS2 yksinoikeudella. Ja XII:tä ei ole vielä edes ilmestynyt. IX sinulla voi ollakin ja X toki on pleikkarille. Mutta sitä jäin vain ihmettelemään että miten se voi olla XBoxille? Ja tuo, että sinulla on XII on kaikin puolin mahdoton asia. Peli ei ole vielä edes valmis.

Mieki jäin aluks kattoon että mitä hemmettii, FFX xboksille :ooh: .
FFX eisiis ole ilmestynyt muille alustoille kuin pleikkarille.
Totta on myös että FFXII ei ole viel valmistunu ees, ja se julkastaan ekaa kertaa Japaniin ens kesän.

Et sillee #CyberMan#, selittäsikö meillekkii mitä tuo sun postaus merkkas =/ :bored:

Nitromethane
15.2.2004, 16:24:36
Originally posted by #CyberMan#
Sukulaisella oli FFX Xboxille niin sitten kun ostin pleikan näin X:än pleikalle ja ostin sen :) sitten kaikki alko ostin FFXII:n, FFIX:n jne.

Buahahahaaaa!!! Etkai sä vaan pilaile?

M1green1
17.2.2004, 21:38:01
Joo...Mä näin yks päivä joskus 12 vuotiaana final fantasy 8:n, kun mun kaveri pelas sitä.Näin siellä sen ensimmäisen SEED tehtävän ja tykkäsin paljon näkemästäni. Sitten vaan kävin hommaamassa sen pelin heti kaupasta ja pelailin sitä jokapäivä. Kun sain pelattua sen läpi,niin hommasinpa sitte kaikki finalit...

Ashe
18.2.2004, 10:45:47
Minä olen tiennyt pelisarjan olemassaolosta muutaman vuoden, vaikka en tiedäkään oikeastaan että mistä syystä. Jotain muutaman vuoden aikaisia havaintoja:

-Käytetyn SNES:n mukana tuli FFMQ, jota en kyllä paljoakaan ikinä pelannut.
-FF8: tanssiaiskohtausmainoksia tuli kai joskus telkasta nähtyä. Jokin tälläinen erittäin hämärä muistikuva. Hienolta näytti. Tummahiuksinen tyttö oli niin hassu kun yritti opettaa poikaa tanssimaan. Hehe.
-Veljen kaveri antoi sille joskus parisen(?) vuotta sitten levykkeen jossa oli nesticle ja FF1. Minä tahkosin sitä ihan innoissani parisen viikkoa, vaikka en päässytkään oikein mihinkään ja aloitin sen jotain viisi kertaa alusta. Kokeilin kai NESin muitakin FF:iä mutta ne olivat vähän ankeita.
-Jossain nettisivulla törmäsin Red XIII:hin ja se oli mielestäni aika jännä hahmo.
-Jossain pelilehdessä oli arvostelu FF kympistä, ja vaikutuin Yunan tanssikohtauksesta napatusta kuvasta. Upeat grafiikat.

Näin siis ja tämä FF-nimi+pelit jotenkin pääsivät kasvamaan minuun kiinni. Jotain vuosi sitten päätin seikkailumielellä ollessani mennä ostamaan jonkun FF-pelin pleikkarille ties mistä hetken mielijohteesta, ja mukaan lähti sitten 8. Jonka jälkeen 9, 7, ja myöhemmin laitteistopäivityksen yhteydessä 10.
Joka pitäisi äkkiä tänään pelata läpi FFX-2:n pohjaksi(ja muuten vaan kertauksena). Iiks. Vasta YL-kohdassa menossa..
Ja Anthology sitten tuli ostettua tuossa syksyllä.

mogvisti
21.2.2004, 11:51:31
Muistan kun kolmisen vuotta sitten en pitänyt Final Fantasyista lainkaa. Jos joku vain mainitsikin sen niin meikä vaan sano " Et kai säkin pelaa tollasta p*skaa" (Sensuuri kunniaan :) )

No sit yhessä vaiheessa mun kaverilla oli FF VII ja näin kun se pelas sitä. No siinä aikani pohdittuani halusin kokeilla ja jäin välittömästi koukkuun.

Syy tähän oli varmaan peli aivan mahtava alku. Täynnä toimintaa, menoa ja meininkiä. Ja grafiikkakin oli ihan kohtalaista. Siitä se sitten lähti. Nyt oon pelannut läpi FF IX:n, FF VII:n ja pelaan tällä hetkellä FF X:ää (joka muuten on aivan loistava)

josu
21.2.2004, 19:15:16
Luin Final Fantasyista ensimmäisen kerran marraskuussa '98, Pelit -lehdessä oli arvostelu FF VII:n PC-versiosta. Arvostelun luettuani oli mielenkiintoni peliä kohtaan kasvanut huimasti.

Kaverilla sitten jonkun aikaa myöhemmin (aika paljonkin itseasiassa) sain kokeilla FF VIII:a. Ostin itselleni FF kasin pari viikkoa myöhemmin ja siitä lähtien on tullut Final Fantasyja pelailtua. Vahva tarina ja pelisysteemi sen kai tekevät, who knows... :D

Läpi on menty vasta FFX, tosin kahdesti... Kasissa olin aivan kolmos-cd:n lopussa kun kone sekos ja piti formatoida kovo :( Seiskan ja Ysin vedän läpi kunhan kerkeän (Alusta aloittaen, tietty)

aijommi
22.2.2004, 11:25:20
Kyllä se oli se FF 8:n mainos, joka tuli telkusta. Innostuin siitä niin, että piti heti mennä kauppaan ostamaan se, mutta peli oli kamalan kallis. Sitten siinä vieressä oli FF 7 halpa Platinum versio, joten ostin sen. Kyllä jälkeenpäin olisi kaduttanut, jos olisin ostanut sen kasin.

Necrofobia
22.2.2004, 20:15:29
Taisin innostua FF-saagaan joskus FFVII julkasu vuonna kun otin pelin lainaan veljeni kaverilta.
Peli oli tietenkin mahtava ja sehän tuli mentyä läpi.
Myöhemmin hankein klassikot emuille ja ysin pleikkarille.
Ja siitä seurasi se että innostuin vielä enempi näihin FFeihin

Melkor
22.2.2004, 20:17:35
Se taisi olla nelisen vuotta sitten, kun joltain toverilta oli lainassa FFVII. Pistin pelin pyörimään ja unohdin muun maailman pariksi tunniksi. Ajattelin savettaa ja pitää pienen tauon, mutta huomasinkin muistikorttini kadonneen. Siinä sai sitten repiä hiuksia ja pureskella kynsiä. Myöhemmin kun löysin sen pahaisen muistikortin, aloitin (tietysti) alusta ja tahkosin hiki otsalla ja silmät märkänä pelin läpi.
Ja pitihän toki muihinkin sarjan peleihin tutustua, joten lainasinpa nekin kavereiltani. Jälkeenpäin ostin ne ihtelleni, kyllähän FF:t nyt sen arvoisia on.

Suuren vaikutuksen luultavasti teki erilaisuus muihin pelaamiini peleihin. Juoni oli niin täydellinen ja henkilöihin oli panostettu, musiikista puhumattakaan.
Grafiikka nyt ei ollut niin hianoa, mutta eipä se juuri haitannutkaan.

Thunderheart
24.2.2004, 15:36:41
Innostuin Final Fantasyista kun olin erää kaverini luona käymässä. Hänen serkkunsa oli kylässä ja hänellä oli FF VIII mukana.....ihmettelin, että mikäs kakka-peli se tuommoinen on....oli vain nähnyt mainoksia siitä ja ajattelin että ei sovi mulle....mutta kun ensimmäisen kerran sain kokea sitä fetististä tarvetta kiduttaa bite bugeja ja viipaloida Malboroja, jäin koukkuun ja sillä tiellä olen....kasi Jyrää!!!!!!!!! :D :eh:

Berrycake
25.2.2004, 9:47:03
Tässäpä suunnilleen koko karvainen tarina, niinkuin sen muistan vuosien takaa :3

Joskus seiskan aikohin (silloin kun se ilmestyi) ostin yhdeltä kaveriltani hänen pleikkarinsa, johon sain kaupanpäälle pelin nimeltä Final fantasy 7. En ollut koskaan kuullutkaan semmoisesta, kun en kamalasti enää lapsuuden nintendolehtien jälkeen ollut peliskeneä muutenkaan seurannut. Kaveri ei ollut tykännyt pelistä, ja antoi sen siksi kaupantekijäisiksi. En minäkään siihen varmaan puoleen vuoteen koskenut, mitä nyt aloitin jonkun puolituntia, mutta tuomitsin pelin (oikeastikin tosi lamen) alun perusteella huonoksi.

Pikkuveli pelasi omalla tahollaan sitä todella paljon. Minä katsoin aina välillä vierestä kun se pelasi. "miten sinä jaksat pelata tuota, tuohan oli ihan huono."
Kerran veljeni näytti sitten jotenkin murheelliselta, ja kertoi että "siinä pelissä on yksi tosi surullinen kohta". Näytti niinkuin se olisi parahtamassa itkuun. Mielenkiintoni heräsi. Jos Markus näyttää noin pitkää naamaa, sen on todella oltava aika vaikuttavaa. Kerran sitten flunssassa makasin kotona päiväkaudet, ja tekemisen puutteessa aloin pelaamaan seiskaa itsekin. Midgarin jälkeen olin jo koukussa. Ja kyllä, veljeni naureskeli minulle, kun ensin olin haukkunut pelin myttyyn, ja nyt olinkin siihen ihan koukussa ja silmät kiiluen sitä pelasin varmaan yötäpäivää.

Silva
25.2.2004, 16:24:49
tästä saa taas syyttää mun kaveria. se pelas isoveljensä perässä seiskan ja mä kattelin about koko pelin vierestä (josta oli apua koska en ollut ikinä pelannut ropeja ja opin samalla) paitsi loppua. sitten pelasin kasin ja lopulta ostin PS2 ja ostin kympin. siinä sitä ollaan nyt on tekeillä ysi ja nelonen (<-- jumissa ollaan) ja kingdom hearts:kin meni viikossa läpi. Nyt sitä sitten ollaan nörtti.

Julppa
29.2.2004, 18:31:17
No aluks se oli vain kaverin seiskan pelaamisen seuraamista. Sitten ostovaihe onkin jo vähän hassumpi juttu. Olin alunperin ostamassa jotain futismanageripeliä, mutta se oli just silloin loppu ja näin pelin hyllyssä, joten päätin ostaa sen kaverin ylistyksen perusteella. Enkä ole muuten hetkeäkään katunut hankintaani.

nurf
7.3.2004, 9:33:21
Naapurini, minua muutaman vuoden vanhempi, pelaili jotain 'äfäf kasii', katoin että tuohan on ihan tyhmää, tyhmännäköinen peli. Kuitenkin, kaveri alkoi selittään kaikkea Final Fantasy -sarjasta ja minähän menin sit ja ostin kasin. Se pelailtiin sit hissukseen läpi ja olin ihan hullaantunut. Sen jälkeen kaveri vasta kertoi seiskasta, että kuinka se on hullaannuttanut pelimaailman, 'Se Cloudin Omnisshlasshi on aivan helvetin hieno'. Noh, tietysti mä sen sit menin ja ostin, pelailtiin kaverin kanssa läpi. Sitten minusta tuli FF-fani ja nyttenkin en pysty elään päivääkään ilman jotain niistä pelaamati. :P

Riyuu
7.3.2004, 12:39:54
Final Fantasy innostuksestani kiitos kuuluu Saaralle ja Johannalle. Hieman yli vuosi sitten ne eivät muusta puhuneetkaan, kuin FF VIII:stä. Oli aika tylsä kuunnella niiden keskusteluja, minähän kun en ymmärtänyt mitään mistään magic potioneista ja vastaavista. Pleikkari ykkönen minulla oli ollut 6-vuotiaasta lähtien, sen pelaaminen vaan oli jäänyt vähän vähemmälle. Ajattelin itsekin kokeilla kasin pelaamista. Omaa en kuitenkaan vielä tahtonut ostaa. Ja niin iloisesti siinä sitten kävi, että Saara siirtyi pelaamaan neljättä cd:tä ja minä sain ne muut lainaksi. Rakastuin välittömästi.

Pian ostinkin jo oman VIII:n ja kävin välillä Saaran luona pelailemassa kymppiä. Nyt tahtoisin saada PSP2:n, niin voisin kotonakin pelata. Naa.

Pönttö16
7.3.2004, 13:13:54
Olin kuullut Finaleista jo monta vuotta aikaisemmin mutten jaksanut kiinnostua sen enempää. En muutenkaan pelannut yhtään roolipelejä silloin. Olin niin tyhmä :D
Sitten katsoin joskus vierestä kun veli pelas snes-emulaattorilla FF5:sta mutta en vieläkään innostunut kunnolla. Ehkä vuosi sen jälkeen kun ei ollut yhtikäs mitään muuta tekemistä niin kokeilin sitä. Pelasin kymmenen minuuttia ja olin jo koukussa. Sitten rohmusin sen aika pikaisesti läpi ja siitä alko koko roolipelaamiseni. Sen jälkeen olenkin sitten pelannut suurimmaksi osaksi roolipelejä. Seuraavaksi pelasin FF4:sta ja 6:sta kunnes sain käsiini FF7:kan, joka räjäytti potin lopullisesti. Ja täällä ollaan nyt.

Jarkkopekka
7.3.2004, 17:05:37
Vihasin kaikkia pelejä, missä oli pienikin määrä tekstiä koska se oli niin vaivalloista lukea. En olisi tajunnutkaan mitään, vaikka olisivat olleet Suomeksi. Kirosin kaikki "hitaat" pelit A.K.A. ei tasohyppelypelit. Pelasin Crash Bandicootia, Tekkenia, Wipeoutia jne. Ja minä pidin niitä parhaina.Luin vakituisesti Super Power nimistä pelilehteä ja satunnaisesti muitakin. Eräässä kuussa, kaikkien lehtien kannessa oli se kauan hehkutettu FF 7. Minä, manipuloitavissa oleva nuori poika, ja koko maailman kehuma peli, Final Fantasy VII. Kaikki pelilehdet hehkuttavat, grafiikat olivat ennennäkemättömiä. Mitä luulette, että seuraa? Jonkun aikaa myöhemmin, minähän päätin kerätä rahat ja ostaa sen. Näin voisi sanoa, että pelilehdet innostivat. Sitä me sitten työstimme varmaankin yli 2 vuotta kaverimme kanssa kunnes pääsimme lävitse. Sitä seurasi FF VIII, josta en vieläkään pidä. FF 9 oli, totta kai, ilmestyttyään pakko-ostos ja rakastuin siihen. Siinä vaiheessa olin jo vanhempi, ja jopa tajusinkin, että hei, siinähän on hyvä juoni.Ja, nyt olen tällainen Final Fantasyjen ohjaama lapsonen. Olen TODELLA iloinen, että kuulun siihen vähemmistöön, joka Final Fantasyt löysi. Tämä on rikkautta.

Daiki
15.3.2004, 11:35:50
No veljelläni oli aluksi FFVII tietokoneella ja katselin kun hän pelasi sitä. Pidin aika paljon niistä taistelukohtauksista ja kerrankin kun hän ei ollut kotona, päätin pelata sitä salaa. Parin päästä aioin ostaa FFX mutta koska oli aika kallis niin ostin FFVIII. Sitä pelailinkin aika kauan ja kun synttärit oli minulla niin ostin FFX ja sitä pelailenkin edelleen. Off-topicina se että seuraavaksi tulee hankittua nimpparilahjaksi FFX-2...

Leya
23.3.2004, 12:48:28
Mua innosti pelaamaan mun isovelipuoli. Se alkoi eräänä päivänä pelaamaan FF8:a, ja sitten lumoutuneena pelin grafiikasta ja hienoista taistelu kohtauksista ostin itselleni oman FF8:n, ja siitä se sitten lähti... Sain sitten apua veljeltäni kun oli hankala paikka. Tosin sitten se kyllästyi neuvomaan minua ja jouduin omilleni...

Axel
23.3.2004, 13:39:16
Tapahtuipa silloin 3 vuotta sitten: Nimi Final Fantasy oli minulle tuttu ja FF kasin mainoksiakin tuli nähtyä mutta sinänsä en tiennyt pelistä mitään mutta yhtenä päivänä kaipasin uutta peliä ja rupesin selailemaan vanhoja pelilehtiä. Yhden lehden parhaimman arvostelun sai peli joka kantoi nimeä Final Fantasy VIII. Lähdin kauppaan ostamaan kyseistä peliä ja kun saavuin kotiin ja testasin ostamaani peliä se oli juuri sellaista kun olin aina halunnut. Kun voitin ensimmäisen taisteluni kahta Bite bugia vastaan BADAM! en voinut enää lopettaa ja jatkoin innoissani matkaa Ifritin luolaan. Se oli elämäni paras peli ostos aikoihin.

Two winged angel
23.3.2004, 15:16:13
Olempa ollut innokas piirrustelija koko ikäni ja satuimpa sitten ihastumaan serkkuni FF9:in mukana olevaan piskuiseen esittely kirjaseen, hän pelasi ja minä piirsin.

En aluksi välittänyt ollenkaan itse pelistä, en ymmärtänyt suurta hurmiota jonka valtaan serkkuni joutui ohjainta rämpyttäessään.

Jossain vaiheessa samainen serkkuni tyrkkäsi minullekin ohjaimen käteen ja totesi että minun täytyisi tappaa joku isohko pomo FF7 alussa. Tein työtä käskettyä ja vain jäin koukkuun.

Omaa pelikonetta en saanut kuin vasta alle puolivuotta sitten. Sitä ennen olin FF:ää paukuttanut serkkuni koneella, kun tapasimme n. kymmenisen kertaa vuodessa.

abstrakti
23.3.2004, 15:36:22
Innostuin ihan vahingossa, kun joskus noin kolme vuotta sitten tylsänä päivänä asensin Final Fantasy VIII:n demon koneelleni. Se oli ensimmäinen kosketus rpg-tyyliseen peliin, kun ennen olin pelannut vain räiskintä-pelejä ym. Mulla oli sellanen tyhmä käsitys rpg-peleistä että ne on tosi tylsiä ja niissä ei oo mitään juonta jne.

Mut sit innostuin tosi paljon siitä demosta ja pelasin sitä jotain 10 tuntia ja päätin ostaa kokoversion. Viime vuonna sain PS2:sen ja nyt oon pelaillu montaa muutakin Final Fantasya.

black_hawk
26.3.2004, 15:22:25
Mä olin mun kaverini luona ja se pelas tota final fantasy 7 se näytti aivan karseelta peliltä en jaksanut katsoa sitä ollenkaan.Se oli jotain aivan älytöntä tuskaa kun se pelas sitä.Ja kerran kun se pelas sitä ja se just pääs erääseen lopariin niin sen piti mennä vessaan ja se unohti laittaa pausen.Ja se käski mun pelata sitä en ollut koskaan ennen pelannut joten se oli outoa ja kun oli voittanut sen loparin niin mun ajatus maailma kääntyi aivan eri suuntaan menin seuraavana päivänä prismaan ja ostin kyseisen pelin.

Mutta se tuntui jälkeen päin häti köidyltä ostolta ja en heti pelannut sitä mutta sit se kaveri vähän antoi vinkkejä jamenihän siinä eka viikon loppu ja tasi mennä toinen kin kun sitä tahko lopulta pelasin sen läpi en tosin kovinkaan hyvin verrattuna miten mä nyt sen oon pelannut

Ja nyt olen vetänyt läpi seiskan,ysin ja kympin ne on ollu hyviä kaikki mutta ysi oli helpoin ja sitten kymppi ja vaiken oli seiska mutta se oli myös paras

Bananasplit
26.3.2004, 20:10:11
No olin aiemmin pelannut Playstation ykkösen rpg-peliä The Legend Of Kartia, jossa oli upea tarina ja ihanat hahmot (Eikä kukaan tunnu tietävän koko pelistä hölkäsen pölähtävää) ja sitten eräänä päivänä ihan joitakin viikkoja sitten äiti tuli kaupasta pikkusiskon kanssa (siskon, joka oli myös ihastunut Kartiaan) ja nakkasi sängylleni FFX:än (jossa oli hinta alennettu 24 Euroon, ei ihme, että osti). Ajattelin, etää jaa, onhan noista Final Fantasyista kuultu, kuuluvat olevan hyviä, vaan mikä lie totuus? Pistin koneeseen, ja katso! Näinhän tässä kävi.

Pelagia
20.4.2004, 17:14:43
eräänä päivänä menin ystäväni luo yökylään toisen ystäväni kanssa. meillä oli juhlat. mutta voi... noin kello neljän aikaan yöllä meitä alkoi pikkuhiljaa väsyttää, joten päätimme mennä nukkumaan. mutta kun pääsimme patjoillemme, niin enää ei väsyttänyt. joten toinen ystävistän otti final fantasy pelin esille. ihmetelin, että mikä peli tuo oikein on? ja ystäväni alkoi pelata. seuraavalla viikolla minäkin sain ikioman final fantasyn. ja siitä se alko... :D joten näin kävi ;)

apuka
20.4.2004, 18:15:23
Jaa-a mulla se varmaan lähti kun velipuoli sano et kokeile pelata se oli sillon FF7 ja pelasin jonku tunnin ja vaikka grafiika ei ollu paras mahdollinen mut tarina oli upea ja se et sai liikkua siellä täällä mut ehkä se tarina veti puoleensa.

Gauntness
21.4.2004, 5:00:12
...

Daon
24.4.2004, 6:49:40
Vähän vajaa viisi vuotta sitten (Syksy '99) näin ensimmäisen kerran Final Fantasyä. Kyseessä oli VIII ja tutustuin siihen parhaan kaverini kautta, hän kun ei kuulemma ollut hyvä englannissa ja pyysi minulta jos tulee jotain jota ei ymmärrä. Jos hän ei vielä silloin osannut englantia, muutttui se sen vuoden aikana, niin että hän tuli samalle yläasteelle, joka oli puoliksi englannin kielinen, ja jatkoi nyt jopa kokonaan englannin kieliseen lukioon. Mutta takaisin aiheeseen. Niinpä siis näin FFVIII:n läpipelauksen suunnilleen 2 CD:n alusta. Sitten myöhemmin seurasin pelin etenemistä pikkuveljeni parhaan ystävän luona (olimme mekin hyviä ystäviä). Tällöin näin pelin alusta loppuun tietokoneella. Sen jälkeen hän osti myös FFVII:n ja näin siitäkin osia, ja sain FFVIII:n lainaan ja pelasin sen itsekin läpi tietokoneella (keväällä 02). Ja viime syksynä sain sitten kyseisen pelin läpi myös pleikkarilla.

Tällä hetkellä kesken "enää" osat 1,2,4,5,6,7,8,9,10. Kaikissa on vielä tehtävää mutta (ainakin) kerran läpipelattuina ovat 6,8,10.

Dagger87
28.4.2004, 6:51:46
Mä innostuin ff:stä n. vuonna 2000, jolloin kävin ekaa kertaa yhtien serkkujeni luonam joilla oli ff8. Mä sit jäin siihen koukkuun, kun tuli tää ysi niille omaks. Joten siitä asti oon pelannu ff:ää, kun oon käymäss heillä

Tomppa
28.4.2004, 13:31:24
tuuoottaa... taisin mä siitä kun ihmettelin kun serkut pelas sitä ffix:ää koko ajan mä halusin kokeilla (olin 7 tjsp.) niin siitä se alkoi.. rakastuin niihin moogleihin.... jaa että sitten aloin oppia enkkua aika sairaasti ja aloin niinku pelata sitä Niinkun opetuspelinä =/ juu ja ihastuin siihe eikoon kun näin sen :eh: aika outoo vai mitä ja hassusti selitetty...

Faarao
29.4.2004, 16:08:57
muistan sen ensimmäisen kerran kun oli kymmenen vee, siitä on, mitä, 89 vuotta, niin kummiskin olimme isobroidimme kanssa ihan tohkeissamme sedällämme ja oltiin koko ajan
"noniin, pelataan, pelataa!!!"
mutta paska ei ottanut toimiakseen, ff7 oli siis kyseessä, koneessa jotain vikaa, hmm en tiedä....
kotona taas pääsimme pelin makuun ja vii hukd, se oli hauskaa nyt 89 vuotta mennyt ja noin 600 kertaa pelannut läpi (tuon jakaa sadalla saa oikean vastauksen, yksi kerta vielä, niin: ff7, läpi 7 kertaa!!!)

Edit: Asiattomuudet poistettu. -Celeb

Edit: jaahas mitä asiattomuuksia siinä muka oli kusitiaiset :mad:

Edit: Hillitse nyt edes vähän tuota kiroilua. -Celeb

Edit:no hui anteeksi, en usko että täällä mitkään kymmenvuotiaat lapset saa mistään vaikutteita, mukava keskustelu, heh heti laitoitte peeloksi kun joki ärsyttää vai

Gebric
29.4.2004, 18:50:35
Final Fantasyjen maailmaan eksymisestä saan kiittää isääni joka osti FF VIII:n joskus joululahjaksi, kun työkaveri oli kehunut sitä. Aluksi mietin että mikäs tää nyt on....? Mutta kun alkoi tajuamaan mistä on kyse, niin paluuta ei ollut.

Ryou
29.4.2004, 19:51:34
Tutustuin FF:iin noin viisi vuotta sitten, kun isäni pelasi Final Fantasy VII:aa. Me menimme isoveljen kanssa ihmettelemään, että mikä ihme toi on. Sitten isoveli halusi pelata, ja se rakastui siihen peliin. Sitten eräänä päivänä se hutaisi VII:an läpi ja pääsin itse kokeilemaan. Olin silloin vielä nuori, eivätkä tuollaiset roolipelit kiinnostaneet.

12-vuotiaana innostuin FF:istä, kun isä oli tullut hulluksi Finaleista ja osti meille kotiin VIII:n ja IX:n. No niitäkin sitten pelailtiin, eikä nyt paluuta ole takaisin.

korppis
29.4.2004, 20:52:40
ÖÖ. FFVII:stä kyse siis: Serkut pelasivat tätä peliä aika innokkaina, ja minä olin ihan "ää vittu toiki joku mulkku peli". Sitten Serkkuni jossain vaiheessa lainasivat tuota peliä, en päässyt tuskin ensimmäistä cd:tä läpi, kun pari valittua sanaa "Eihä tost ymmärrä mitään." Olin sillon n. 9 WEE!7+2. Sitten n. vuosi sitten serkkuni lainasivat uudestaan tuon pelin. Sitten älysinkin jotain, mutta peli jumittui johonkin kohtaan, joten sanoin, että tuota peliä en pelaa ikinä. Sitten ostin FFVIII. En tiennyt että ne olivat samaa sarjaa, mutta FFVIII:n kun vedin läpi, mahdoin katsoa "8"?. Sitten hankin seiskan jne jne. :)
Näin muuten ihan tietona, pienenä isä osti NESille Final Fantasy 2:sen. En sitä ole pahemmin pelannut, mutta huomasin senkin sen jälkeen kuin hankin 8:n.

tuuoottaa... taisin mä siitä kun ihmettelin kun serkut pelas sitä ffix:ää koko ajan mä halusin kokeilla (olin 6 vee) niin siitä se alkoi.. rakastuin niihin moogleihin... jaa että sitten aloin oppia enkkua aika sairaasti ja aloin niinku pelata sitä iinkun opetuspelinä =/ juu ja ihastuin siihe eikoon kun näin sen :eh:

Oliko FFIX muka jo neljä vuotta sitten?

SupraZ
29.4.2004, 21:05:10
Nojoopajoo. Ensimmäisenä kyllä FF:iä pelasin kun lainasin kaverilta FF VIII:n kaveri kertoi ett' peli on tajuttoman hyvä. En sitten osannut pelata yhtään... Olikohan huonon kielitietämyksen vika :huh: Mutta silti.
No sitten kävimme eräänä päivänä Mikkelin Prismassa ja äiti lupasi ostaa pelin joka maksoi alle 200mk. Taisi olla 199mk FFVII ja äippä osti sen.
Olin huono siinäkin. Pääsin aika pitkälle ilman materioita. En nimittäin osannut käyttää niitä. :shy:
Noh siin oli sitten noin 6kk tauko kun sitten kaveri kertoi miten moisia käytetään. Sitten alkoi lyyti kirjoittaan. Pääsin sinne vikaan paikkaan, kraateriin. Jossa olen vieläkin.

Soul Reaver
29.4.2004, 21:34:45
No, kun olin kerran piipahtamassa erään kamuni luona vajaa nelisen vuotta sitten ja hän pelasi siinä (ylläri) FF VII:n strategiaminipeliä, niin seurasin vierestä kiinnostuneena ja kysyin, että kannattaisiko minun ostaa tuo peli, niin hän sitten vaan tokaisi, että mikäpä siinä.
No, asia jäi melko kauaksi aikaa hautumaan vakan alle, mutta lopulta päätin suunnistaa lähimpään pelejä myyvään liikkeeseen. FF VII oli sieltä myyty loppuun, mutta sitten näin siellä FF IX:n. Kannet näyttivät houkuttelevilta ja ajattelin vaan, että mikäpä siinä. Suunnistin liikkeestä pois ysi mukanani.
Eihän minä siinä vaiheessa vielä paljoa tajunnut, minkälainen peli oli kyseessä, mutta jäin kumminkin koukkuun (toinen ylläri) ja ysi sai heti seuraa seiskan muodossa, kunhan olin päässyt ysin läpi. Sitten alkoi vain FF:ien ostokierre, ja tässä sitä nyt ollaan.

Flea
17.5.2004, 20:00:48
Innostuin Final Fantasyista kun olin erää kaverini luona käymässä. hänellä oli FF-VIII ihmettelin ja ihstelin. Ja jäin vielä enemmän koukkuun kun siellä oli minun "kopioni" Lähes 99%:tisesti minun kaltaiseni harmi että Squall. :murjotus:

Jaakkima
19.5.2004, 17:51:22
Kuulin useampaan otteeseen kun sanottiin että FF:t ovat hyviä ja niin sitten kerran lainasin IX:sin ja pelasin läpi enkä ole kyllästynyt vieläkään vaikka siitä on n. 2v. Kun hölömöyksissäni myin PS:n niin aloitin pelaamaan omaa savea kaverin luona ja olen tällä hetkellä menossa Kujan aavikko palatsiin. Nyt haluaisin VIII:n koska olen pelaillut melkein kaikkia ainakin jonkun verran mutta en VIII:aa.

#S#
19.5.2004, 17:56:03
Näin veljelläni taannoin FF kahdeksannen,enkä
silloin pitänyt peliä niinkään mahtavana,kun en
edes tajunnut koko hommasta mitään.
Kuulin silti kaikkien puhuvan tästä Squaresoftin tekemästä hienosta Final Fantasy sarjasta ja päätin sitten itsekin ostaa,ihan vain aluksi kokeilun halussa,mutta sitten kun aloin pelaamaan tunsinpa vain itsekin tämän pelin huuman ja siitähän se sitten lähti.

Ostin FFIX:n ensimmäisenä [siis asiakkaana] jostain päin Kreikkaa,en muista mistä... :D

Snes
19.5.2004, 20:01:33
Hieman yli vuosi sitten kaverini kysyi minulta, haluaisinko häneltä lainaan FFVII:n, jos lainaisin hänelle sitä vastaan Worms World Partyn. Olin harvoin kuullut puhuttavan FF:istä ja koko ropegenre oli minulle aivan vieras. Ajattelin, että voisihan tuota kokeilla. Vähintään saisin kunnon naurut vanhasta grafiikasta. Sainkin paljon muuta kuin kuin kunnon naurut, nimittäin unohtumattoman pelikokemuksen. Seuraavaksi piti tahkoa läpi IX, sitten X ja nyt olen läpäisemässä VIII:tä. Kiitos siitä, että unohdin pikkulasten tasohyppelyt ja siirryin pelaamaan maailman parasta pelisarjaa kuuluu kaverilleni.

zeikki-
20.5.2004, 11:41:37
Joskus ihan ihan pienenä poikana, ehkä 6- tai 7-vuotiaana näin kun veli pelaili super nintendolla FF VI:ta. Taidettiin tuntea Euroopassa vielä siihen aikaan nimellä FF III. Oli ihan mahtava peli. En kyllä siihen aikaan osannu ite pelata vielä muuta kun jotain super mario-tyylistä. Sitten sain muutamia vuosia sen jälkeen pleikkarin ja ostin FF VII:n. Ihastuin siihen heti enkä oo vieläkään oikein päässy kyllästymään. Sitten oli kyllä tosi hienoo saada se VI ihan ikiomaks kun se tuli myyntiin myös pleikkarille. :) Nyt omistan kaikki väliltä IV-X-2.

Timmi
18.6.2004, 18:29:44
saatiin joululahjaks veljen kanssa pleikka ja FF 7. En aluks tykänny mut sit ku pelasin veljen puolesta sen melkein läpi nii ajattelin et uudestaan en sepelle hävii nii sit alko tulla inspiksii pelata

Grove
18.6.2004, 20:35:33
Minulla se lähti ehdottomasti kun olin n. 4 vuotta sitten serkkujeni luona ja he pelasivat FFIX:iä. He olivat juuri päässeet Memoriaan ja sitten kun he pelasivat ensimmäistä kertaa Necronin läpi niin minä sain ohjata Freyaa ja Amarantia vaikka minulla ei ollut aavistustakaan mitä pelissä oli tapahtunut. Sitten minä vain innostuin FF:stä ja nykyään minä omistan jokaisen FF:n paitsi IV:n ja III:n ja olen pelannut kaikki muut läpi I, II ja VI:en.

Twom
19.6.2004, 12:16:44
Isäni osti ja alkoi pelata FF 7. Minä tietysti katsoin vierestä ja sain pelata eri minipelejä. Silloin innostuin. Sitten muutaman vuoden päästä aloin itse pelata FF 7... En kuitenkaan omista mitään muuta kun FF 7. Pitäisi kai ostaa.

Bahis
19.6.2004, 12:24:57
Pelasin kaverillani FFVIII ja pian sain sen itselleni ja jäin koukkuun...
pian joku kuitenkin rikkoi sen pelin... Unohdin koko sarjan noin kahdeksi-kolmeksi vuodeksi, sitten näin toisella ystävälläni X:n ja ostin itselleni ja aloin pelaamaan jäin taas koukkuun siitä asti olen ollut koukussa(onneksi en ole enää niin pahasti koukussa)...

Johnnyk
21.6.2004, 5:02:46
Luin vanhasta Super Power -lehdestä FF6:n arvostelun, ja samoihin aikoihin teki mieli pelata jotain syvällisempää peliä.
Vähän ajan kuluttua latasin emulaattorille FF6:n, mutta en ymmärtänyt siitä yhtään mitään(vuosi oli -98)

Sitten seuraavana vuonna, ostin jostain vanhan englanninkielisen pelilehden, jossa oli jotain juttua FF7:sta, vähän ajan kuluttua kaverini oli hommannut FF7:n pleikkarille, ja siitä sitten aloitimme vuorupeluun. Elämäni Paras Pelikokemus Kautta Aikain (tm)

Sen jälkeen onkin sitten tullut hankittua FF8, FF9, FF6(PSX), FF1(PSX), FF2(PSX), FF10 ja FF10-2.

Tonishi
21.6.2004, 5:10:31
Miksen ole muistanut kirjoittaa tänne..? :eh:

No niin asiaan...

Iso siskoni sai lainaksi pleikkarin, että FFVII:n. Kun siskoni pelasi, niin minä katsoin sitä ja totesin "Aivan ihana peli!". Sitten siskoni osti pleikkarin ja mun luokka kamun iso veljeltä FFVIII:n. Menin taasen katsomaan kun sisko pelaili ja hän kysyi "Tahdotko pelata?" ja minä "Emmä kumminkaa osaa"... Sitten sisko meni käymää veskissä ja odottelin... Alkoi vähän pitkästyttää ja aloin pelaa. Siinä se minunu "pikku" tarina ;D :shy:

vegeta
24.6.2004, 1:09:00
Kaverini tuli eräänä päivänä luokseni, hän toi mukanaan FF 7-9. Eka kokokeiltiin kasia, mutta romuläjä pleikka ei päässyt alku demoa pitemmällä. IX ei ruvennut oikein innostamaan, alku kun ei ole siinä mikään paras. Sitten oli seiskan vuoro ja sehän imaisi mukaansa heti alusta asti. Oikeastaan kaveri "pakotti" pelaamaan =) ja onneksi pakotti.

BlizzarD
24.6.2004, 13:34:36
Kerran kaverini ilmoitti että pitäisi tulla katsomaan kun hän pelasi FF VII niin mietin että mikäs peli se semmonen on (en ollut ennen kuullutkaan) ja sitten lähdin ihastuin peliin melkein heti ja menin seuraavana päivänä kauppaan ja ostin sen. Siitä lähtien olen ostanut kaikki Final Fantasyt mitä on tullut (paitsi klassikoita, mutta pitäisi nekin ostaan jossain vaiheessa).

Velvety
24.6.2004, 22:03:41
Veljeni ja isäni ostivat PsOnen meille ja veli toi helsingistä meille Final Fantasy VII:n. No, minä aloin sitten pelaamaan peliä veljen katsoessa vieressä ja neuvoessa minua. Kun sitten näin ensimmäisen välianimaation, se ei kuitenkaan ollut alkuvideo. :D Minä sitten innostuin peleistä aivan yhtäkkiä hyvin paljon ja oli pakko saada lisää noita pelejä. Tuli sitten hankituksi VIII, IX, X, VI, X-2 (tässä järjestyksessä) Näistä olen pelannut läpi VII, IX ja X.
Nyt sitten odotellaan tuota XII ja jossakin välissä pitää ostaa ne viisi ensimmäistä peliä. :D

Antendo
4.7.2004, 13:47:49
No yhellä kaverilla oli aikoinaa seiska ja sitä pelailtii vaikka miten monta kertaa siihen kohtaan missä se Jessie tai joku semmone oli jäänynä kiinni jaloistansa ja mentii aina sen ohi ja riehuttii et se aikaloppu.
Muutama vuos sen jälkeen huomasin kun eräällä nimeltä mainihtemattomalla kaverilla oli seiska. Pyysimpä sen sit lainaa ja se meni ja kerto mitä tehä. Sitten tuli lainailtuu ja latailtuu emulaattoreille niitä ja ysin jopa ostinkii. sitte on ollu vissii ainut roolipeli mitä on tullu pelattuu.

Sanctio
4.7.2004, 15:12:47
Olin 8,vuotta kun iso veljeni pelasi FFvii,tä kavereidensa kanssa. Sitten yksi ilta kysyin häneltä että, saisinko minäkin kokeilla. Koska Hän ei ole kuten useimmat isoveljet, hän antoi luvan ja auttoi jopa suomentamisessa. Siitä se sitten lähti ja nyt en voi enää elää ilman päivittäistä pelaamista.
On tullut ostettua tähän mennessä, VI, VII, VIII, IX ja Crystal Cronicles

Roskapussi
4.7.2004, 15:58:23
Sain joskus puoli vahingossa hankittua FFIX:n itselleni. Olin sitten kuullut juttua, että tämä peli olisi todellakin hyvä, joten päätin kokeilla. Ikää oli tuolloin vain 10 tai 11 vuotta, joten en oikein ymmärtänyt mitään. Ensimmäinen kokeilu jäikin alkuvideoon... :D
Vuotta vanhempana, ja viisaampana sitten aloitin pelin uudestaan. Aloin jo pikku hiljaa ymmärtää pelistä jotain, mutta Gizamaluken kohta oli minulle turhan ylivoimainen. Quinaa kun en tajunnut hakea. Tästä vielä ~puoli vuotta, niin aloitin pelin vielä kerran alusta. Tällä kertaa ymmärsinkin pelistä jotain, ja innostuin pelaamaan pelin läpi. Tämän jälkeen on tullut sitten pelattua vähän muitakin FF:iä.

Dran
4.7.2004, 16:13:15
Kävipä niin mukavasti eräänä päivänä, että kaverini soitti ja sanoi saaneensa sellaisen pelin kuin FFVIII. Mietin, että taitaa olla huono peli, ja niin reippaana poikana otin pyöräni ja polkaisin kaverini luo. Heti aluksi kysyin, että "Millä tää ukko hyppää?". No, siinä sitten tuntikausia pelasimme, ja hyvä maku minulla jäi kyseisestä pelistä. Sitten ostinkin yhdeksännen osan vähän aikaa myöhemmin (IX on suosikkini ja tulee olemaan sitä ikuisesti), sitten sainkin kasin, seiskan...

Eli toisin sanoen, kaverin kautta FF:istä innostuin.

Paajehu
5.7.2004, 14:23:36
Ensiksi oli kone nimeltä Sega(16 bittinen). Pelailin kaverini kanssa Sonicia. Eräänä kauniina päivänä kaverini osti osti pleikkari ykkösen käytettynä ja mukana tuli muutama huono peli ja Final Fantasy VII! Ensiksi emme tajunneet siitä mitään, koska kumpikaan ei osannut englantia ( =) ). Ensiksi ajattelimme, että onpas typerä peli. Muutaman kuukauden jälkeen olimme pääseet jotenkin pääseet pelissä eteenpäin ja kumpikin ihastui siihen täysin. Minä onneton, kun en omistanut pleikkaria ostin kyseisen pelin tietokoneelle. Koneemme oli kuitenkin niin huono, että peli ei pyörinyt kunnolla. Jouduin tyytymään käymään kaverilla pelaamassa... Aika kului ja pelasimme läpi myös kasin ja ysin. Sitten ilmestyi kone nimeltään PS2. Ostin sen heti ja lainasin kaverilta kaikki pleikkarin finalit ja pelasin ne läpi...

Riku
5.7.2004, 22:00:27
Muistelen että moni ystäväni kehui FF VII:n taivaisiin, vaikka pidin enemmän simppeleistä räiskintäpeleistä, niin kokeilin siipiäni fantasian puolella ja ostin käytetyn FFVIII:n. Se peli tosiaankin kolahti enemmän kuin odotin, ja nyt olen pelannut jokaista Final Fantasya ja useimmat niistä läpi odotellen uusia.

Lakota
6.7.2004, 7:26:43
Rakas serkkuni lahjoi minut jouluna FF7:lla. Se oli siis ensimmäinen Final Fantasyni, enkä ollut sitä ennen kuullutkaan mistään sen nimisestä pelistä, saati sitten pelisarjasta. Kun sitä sitten kokeilin, oli ensireaktioni jotain tällaista: Ihan hauskan näköinen peli, juu, sieltä se keltatukkainen pikku-ukko juoksee ja phhhhhhhhssss, mitä nyt? Ahaa, siihen tuli joku toinen. Painetaanpas vaikka tuota iceä, kuulostaa kivalta.

Tätä rataa se jatkui vähän aikaa, kunnes oikeasti tajusin, miten pelissä toimitaan.

FF7 todella innosti minut hankkimaan lisää sarjan pelejä. En ole tosin vielä löytänyt toista Final Fantasya, joka vetäisi vertoja seitsemännelle osalle, siis sille minun ensimmäiselleni :D . Tuskin koskaan löydänkään.

Dagger
7.7.2004, 21:18:59
Lyhyesti:
Ei näkemäni tanssikohtaus FFVIII:ssä tai Cloudin pomppiminen sillalla, vaan erittäin hieno kuva Zidanesta jonkun pelilehden kannessa. Pelin koteloa tiirailtuani se lähti mukaan ja tämän pelisarjan pelailu alkoi.

Qusse
8.7.2004, 3:28:21
No... Tarina alkoi hyisenä talvi päiväinä vuonna 2001... Olin kaverillani syömässä koko popseja ja pelailemassa pleikkaria, noh kaveri rupesi siinä sitten pelailemaan peliä nimeltä: FFVIII, Alkuksi peli kiinnosti yhtä paljon kun kaksi kiloa mämmiä, pelaamisen jälkee menin kotiin nukkumaan...

Sitten kaikki muuttui... :D

Oli synkkä ja myrskyinen talvi päivä samana vuonna... Olin juuri tulossa Jalkapallo harjoitutsista kotiin, Tiesin että iso-veikkani oli lainannut kaveriltaan jonkun pelin... :ooh: Sitten saavuin kotiini, Ja kysyin veikalta että: Minkä ressan lainasit? Veikka siihen: Enmä mitää ressaa lainannu vaa FF7.
AHAA! Noh... siinä sitten kattelin kun veli pelaili ja pelaili... noh... Ei se nii Hyvältä peliltä vaikuttanut mutta...

Seuraavana aamuna KAIKKI MUUTTUI! :lovetus:

Iso-veli oli sitten pelaillut aamu-varhaiseen asti ja näin tilaisuuteni koittaneen... Katsoin oliko oikea peli sisällä ja sitten painoin namiskaa... ja SITTEN!

no... sitten ekaksi pelasin ja laitoin oman nimen cloudille ja tällästä mutta kuolin saman tien scorppion roboon ja alotin alusta ja... ja... ja...

RAKASTUIN!!! :lovetus: :lovetus: :lovetus:

Final Fantasy for ever un my heart! :)

FF7 todella innosti minut hankkimaan lisää sarjan pelejä. En ole tosin vielä löytänyt toista Final Fantasya, joka vetäisi vertoja seitsemännelle osalle, siis sille minun ensimmäiselleni :D . Tuskin koskaan löydänkään.

samoin...

Asmodeus^
20.7.2004, 23:29:46
lainsin joskus pari vuotta sitten tutulta final fantasy 7:kaa ensin nauroin paskasta naurua grafiikan palikka maisuudelle, mutta nopeesti huomasin et, jumaleishon tää on mun juttu. siit lähtien on ollu pakko pelailla ff. ja tosi fani musta tuli vasta X:n kohdalla. **LONG LIVE THE FINAL FANTASY** :D

Jonitzu
21.7.2004, 21:19:21
Kait se lähti siitä kun lainasin kamultani FF-9:sin pelasin sitä vähän aikaa ja huomasin etten pääsyt peliä yhtään eteenpäin!Peli oli lojunut jossain nurkassa varmaan 2 kuukautta oli todella tylsää sitten muistin että olin ottanut kauan sitten FF pelin lainaan ajattelin sitten vain alkaa pelailemaan sitä huomasin heti kun pääsin edessä vähän pidemälle että nämä peli ovat loistavia!Siitä asti on tullut niitä pelejä pelattu :)

the King of Fantasy
23.7.2004, 12:10:41
Oli vuosi 1998 minun 20 vuotias iso veljeni tuli käymään mukanaan minulle niin tuntematon peli: Final Fantasy VII! Sitenpä pyysin häntä näytämään miltä tuo peli näytää ja hups keikaa olin seuraavana päivänä kaupan hylylä etsien tuota legendaarista peliä! niin vuodet vierivät kunes on vuosi 2004 ja hyllylä seisoo (osto järjestyksessä) FFVII, FFX, FFX-2, FFIV, FFV, FFVIII niin päätyy tämä tarina mut tavoteena on aina niin hastava tehtävä: koota kaikki FF pelit! :)

Naukseri
30.7.2004, 7:56:37
Kun olin nuorempi näin isoveljeni pelaavan FF kasia josta sitten innostuin sitä kokeilemaan aluksi kaikki junction systeemit sun muut tuntu mahottomalta
joten päätin lopettaa pelin pelaamisen "hetkeksi" ja sitten noin puolen vuoden päästä huomasin että "Kas tuollahan on se mikälie fantasy pitänee kokeilla
Ja niin aloitin peli alusta ja samalla pääsin pelin läpi mihin isoveljeni ei pystynyt ;D

Linkittäjä
30.7.2004, 10:32:38
Kun olin pelannut Kingdom Heartsia jonkun aikaa ja näin siinä ekan kerran Cloudin ajattelin ostaa sen Final Fantasyn missä toi siisti tyyppi on. Eli minä ostin FFseiskan. No sitä pelasin ja kyllästyin mutta puolen vuoden päästä ajatelin "mullahan on Final Fantasy Seiska. Mä pelaan sitä ja pari kuukautta ja peli oli läpi!" Nyt mulla on FF1, FF2, FF4, FF5, FF6, FF7, FF8, FF10. JA HIENOA ON!!!!

Amira
31.7.2004, 5:47:10
Mutsin kanssa oltiin kaupassa joskus ja sit äkkäsit peli hyllyssä roikkuvan pelin, jossa luki valkoisella pohjalla "Final Fantasy VIII" :D Se oli menoa sit, se nimi näytti niin kiinnostavalta että oli pakko saada se, mutsilla ei ollut sen jälkeen enää sananvaltaa siihen vaan se osti sen. Nimen takia.. :eh:
No sain sen sitten ja kun vihdoin pääsin läpi olin shokissa oliko näin hyviä pelejä edes olemassa. Siitä sitten seuraavaksi tule FF7,FF9 ja FF6 ym.

Ja olin koukussa. O_o

Andros
31.7.2004, 12:44:59
Sain kauan sitten kaverilta synttärilahjaksi FF 7. Kaveri kehui peliä, ja olin epäluuloinen tätä palikkamiesten miehittämää peliä kohtaan, mutta pelasin kaverin mieliksi. Onneksi pelasin! Koukussa ollaan ja tullaan olemaan. Final Fantasy forever! :rispekti:

Lady Baralai
31.7.2004, 19:50:36
No...pikkuveljen kaveri oli pelistä mitään aiemmin tietämättä ostanut FF VII:n. Velipojan kans sit pelailivat sitä tän kaverin luona ja veli selitti siitä mullekkin jotain...ainakin muistan et kerran jossain pelilehdessä oli kuva Aeriksesta, ja veljeni innoissaan esittelemään, et "Toi on Aeris!" Mä tyhmänä aattelin:"Ai kuka...?"

Tuli sit sekin päivä kun veli sai VII:n lainaan tältä kaveriltaan...ekaks en hirveesti jaksanu kiinnostua, mut istuskelinpahan kuitenkin kahtelemassa ku veljeni pelas. Vähitellen rupesin kiinnostumaan, ja eräänä kauniina päivänä sitten kysäisin: "Saisinko mä alottaa oman pelin...?"
Se oli menoa se, ja sille tielle ei näy loppua..! :lovetus:

The Noob
8.8.2004, 22:35:29
itse rupesin pelaanmaan final fantasyja pari vuotta sitten kun sain ensimmäisen ps2 pelin se oli yllätys yllätys ffX. ja siitä se lähti. Olin nähnyt pelin aikaisemmin kaverini iso veljellä enkä tajunnut tippaakaan. sitten FFX:än jälkeen tuli FFVI josta en senkummemmin piitanut mutta FFVII oli aivan paras ehdottomasti (siihen aikaan) "pari vuotta sitten minulla oli yksi ff mutta nyt minulla on jo 11!" ;D

edit// huppista ei ollukkaa eka ps2 peli ennen tuli mgs2 ja deus EX

gilgamesh5
11.8.2004, 10:24:51
Itse olin noin 5 vuotias kun sain ekan ff pelin ja se oli seiska! Silloin en kyllä ymmärtänyt niistä paljoo mitään :eh: . Mutta sitten vuoden parin päästä aloitin sen alusta ja minulla on nyt 12 ff peliä :D !

Flafi
11.8.2004, 12:03:41
Noin viis vuotta sitte alkukesästä yks sadepäivä mä löysin pöydältä yllättäen Anttilan postimyynti luettelon aattelimpa että "Luenpas nyt tätä kun ei ole muutakaan." Selailin sitä noin 10 minuuttia kunnes silmäni osuivat yhtäkkiä pelisivulle... ja siinä keskellä sivua komeili FF-IX. Ajattelin että onpa pelillä kumma nimi! En ollu koskaan kuullu koko pelisarjasta. :D Luin mitä siitä sanottiin, se kuulosti ihan mielenkiintoselta! Sitten mä sanoin äidille että "Kiltti äiti saisinko mä ton peli mikä tuossa on?" Ihme ja kumma äiti vastas myöntävästi.

Sitten mä odotin että se tulee postissa, mutta mä ajattelin koko ajan että olikohan tuo niin järkevä päätös. Sitten kun se tuli niin ajattelin että pitää sitä nyt kokeilla. Laitoin pelin päälle sitten tuli se alku video.. mä menin ihan sanattomasti että ei näin hienoo voi olla. (vielä arvelutti että onko sitte ite peli hyvä) No sitte ite peli alko mä olin myyty. Se oli niin loistava mä pelasin sitä myöhään yöhön kunnes Äiti tuli repiin mut irti pleikkarilta, mutta mä vaan huusin "Ei vielä mun täytyy vielä savettaa mä en lähe tästä mihinkään ennen ku oon savettanu!!!!) :D

Näin sitte ollaan saavuttu tähän mä olen täsin FF:ien lumoissa eikä se lopu koskaan!!

Tässä oli pieni tarina pienestä pörroisestä pojasta nimeltä Flafi, jonka elämää Final Fantasyt muokkasivat paremmaksi!!! =)

Sookie
12.8.2004, 15:16:18
Noh, ihan vaan se kokemus jonka sain seiskan läpipeluusta, joka oli ensimmäinen pelini. Siihen innostumiseen meni aikansa, mutta sitten kun niin tein niin kasia odoteltiin kuola suussa valuen...elikkä mitä pitemmälle pääsin seiskassa sitä syvemmälle koukun itseeni väänsin. Nyt on jo myöhäistä yrittää päästä irti (jota ei tosin ole tullut yritettyä) ja surkuttelen aina vähän väliä pleikka kakkosen puutetta jonka saatuani voisin pelata muitakin fainal fäntäsejä kuin seiskaa, kasia ja ysiä...

shadowalker
10.9.2004, 11:55:33
Se oli silloin aikoja sitten =) , kun snes oli parhaissa voimissaan ja uusi ja uljas ff 4 ilmestyi. Muistan vielä kun näin serkkuni pelaavan peliä omalla snesillään ja se vain kolahti. Siitä lähtien on tullut pelattua ff 3, 5, 7, 8, 9, 10, tactis, master questiakin pelattua. Kiehtovaa on myös ilmiömäinen musiikki.

LizzieFox
10.9.2004, 12:09:36
Paras kaverini Juha pelasi aina FFVII:ta joten minäkin innostuin pelistä hyvin paljon. Se näytti niin ihanalle ja monipuoliselle pelille. Taisteluita, kauppoja, taikuutta, henkilöitä joihin voi samaistua.. Ihastuin melkeimpä ensi näkemältäni.

Myöhemmin sain ostettua itselleni pleikkarin ja sain Juhalta omaksi myös FFVII:n.

Juste
10.9.2004, 12:13:33
Paras kaverini Juha pelasi aina FFVII:ta joten minäkin innostuin pelistä hyvin paljon. Se näytti niin ihanalle ja monipuoliselle pelille. Taisteluita, kauppoja, taikuutta, henkilöitä joihin voi samaistua.. Ihastuin melkeimpä ensi näkemältäni.

Myöhemmin sain ostettua itselleni pleikkarin ja sain Juhalta omaksi myös FFVII:n.

No mulla on kans yks hyvä kaveri joka pelasi myös FFVII:tä ja sen kun näin aloin heti innostumaan kyseisestä pelisarjasta. Ostin pleikan ja sain lainaan kyseisen pelin ystävältäni ja se oli paras pelikokemukseni ikinä. Aaaah sitä tunnetta. Nyt mulla on monia FF:iä ja aion hankkia ne kaikki.

Chigusa^Miang
10.9.2004, 13:15:29
Sain oman tietokoneen 16 -vuotiaana. Näytönohjaimen mukana tuli Eidoksen demo-cd, jossa sen ajan uutuuspelien demoja, muun muassa Final Fantasy VII. Pelasin demon läpi ihan hurmoksessa. Demossa pelattiin osa, jossa mentiin Mount Corelin yli North Coreliin. Summoneista muistan käyttäneeni ainakin Ifritiä.

Ihastuin peliin täysin tuossa. Olin kylläkin nähnyt kaverini veljen pelaavan peliä kaverini luona, mutta en silloin sitä sen kummemmin noteerannut. Demon pelattuani pyysin peliä lainaan. Aloittaessani pelaamaan en meinannut millään malttaa lopettaa. Seiskan parissa vierähti monia, monia tunteja putkeen. Jännitti kokoajan että mitenkähän tarina nyt jatkuu. Tästä alkoi sitten tulevan FFVIII:n odottaminen ja aiempien pelien koneelle hankinta ja pelaaminen. Muutkin Squaren pelit alkoivat kiinnostaa, kuten Chrono Cross, FF Tactics ja Xenogears. Pleikkarin hankin vain siksi, että sillä pääsi pelaamaan Squaren pelejä. Modpiirikin tuli laitettua vain siksi, että pääsisi pelaamaan ei Euroopassa ilmestyneitä Squaren huippupelejä.

Sisko
10.9.2004, 13:52:40
Saan kiittaa Final Fantsujen loytamista systeriani, joka lainasi ystavaltaan Pleikkariy kkosen ja siihen peleja. Yksi niista peleista oli FFVII ja kunhan olin paassyt alkuun niin eihan sita kaynyt lopettaminen! Hipsinkin usein omaan huoneeseeni paljon keskiyon jalkeen, kun systerini oli jo kerinnyt nukahtaa tylsyyteen.. Mutta sitten melkein iski paniikki, kun systerini oli palauttamassa Pleikkaria ja mina olin vain puolessa valissa pelia menossa! Onneksi kaveri jolta pleikkari oli lainassa oli myymassa sita kaikkine peleineen joten eihan sina muua auttanut kuin ostaa koko laite. Ja sitten paadyinkin jo paikallisen Anttilan Topten-osastolle etsimaan lisaa Final Fantsuja enka ole taakseni katsonut vaan rohkeasti kahlannut suurimman osan niista lapi. Mutta FFVII on silti 'se ainoa oikea' ensi rakkaus, ja se on tullutkin pelattua lapi jo pariin kertaan! ;)

Squally-girl
18.9.2004, 20:04:28
No tätä kautta sitten innostuin pelaamaan. Ota mukava asento ja lue.

No ensimmäinen peleihin liittyvä muistoni on (siis sellanen jonka muistan) Final fantasy 7. Olin silloin ihan pikkusen alle kouluikänen (tai ekalla, ei muista) (taisin mennä siinä lähiaikoina kouluun) ja näin ku veli ja isä pelas jotaki autopelii. Ajattelin, että mäki haluun pelata ja sitte tongin kaappeja ja edessäni on Final fantasy VII. JESS! Kokeilin heti pelata, mutta en osannu vielä lukee suomee, saatikka sitte englantii. No päätimpä, että soitan kaverille ja kysyä siltä tiesikö se mikä se peli oli. Sitte se kaveri tuli ja sano että toihan on Final Fantasy seiska. Menimme sen yhdessä kerran läpi, niin ja se suomens mulle sen mitä osas. Oon menny sen jälkeen itte toisen kerran. Ilman tuota tapahtuma ketjua en pakosta tietäis Final Fantaseista mitään. Ja oon kiitollinen, että tiiän.