View Full Version : Tietokilpailu III - klassikot only
SDNKorento
31.1.2006, 18:38:56
Kyllä vaan, uutta tietokilpailua! Idea kypsyi irkissä, koska klassikkoalue kaipaa selvästikin uutta verta. Vanha tietokilpailu pysyy vielä elossa.
Tällä kertaa en vaivaa Siissa, mutta eiköhän me saada hyvä show ilman Saijaakin ^^. Ennen kuin peli vihelletään käyntiin, sovitaan säännöt, kirjataan osallistujat ja nakitetaan talkooväki. Yksin on mahdotonta pitää peliä kasassa ja ilman talkooväen kysymyksiä pelistä tuskin tulee mielekästä.
Peli tulee keskittymään FFI-FFVI. Peli koostuu alkueristä, jossa on kysymysten lisäksi kuvatehtäviä, ja finaalista, jossa vastaukset ovat essee muodossa. Google tulee olemaan bannattuna, mutta siitä riidellään vielä
Mutta nyt on teidän puheenvuoro. Listaan alas ilmoittautuneet, työlistan ja vanhan peliketjun:
Vanha ketju:
-http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=12820
Työsuunnitelma:
-Kierrosten lukumäärä (riidelkää!)
-Google jne. (alustavasti ei)
-Finaalikierros (iso essee vai miniessee&pikkukysymyksiä)
Talkooväki:
-Puhvi (siut nakitettiin ^^)
-Memo
Osallistujat:
-Bahamut zero 123
-Nyrre
-Debtor
-Heba
-Sarutobi
-Grove
-Omegaslasher
-Auron992
-Wonderandy
-Sotka
-Pohja
-Harmonica
-Yösäilä
-Ascalon
-Juste
-Zenes
-The Noob
-SnowCrow
-Vilomies
-Agility
-Gebric
-Hekuttaja
-Wilzu
Vaikka miun miten tekisi mieli kilpailla FF-tietäjän tittelistä uudestaan ja säilyttää mestaruuteni, on kohtaloni siltikin auttaa Korentoa näissä kisoissa.
Klassikoihin rajoittaminen on ihan oiva konsepti, toivottavasti ei kaadu vähäiseen osanottajamäärään. Ja mahdollisen vähäisen osallistujamäärän, sekä yleisesti huonon klassikkotuntemuksen takia ehdotankin, että jokainen pelaaja saisi valita vain kahdesta/kolmesta pelistä kysymyksiä.
Kolme kierrosta on miusta hyvä taktiikka, ei liian pitkä, eikä tosiaankaan liian lyhyt.
Kuvatehtävät olivat kivoja, ja viimeiset erät voisi taas ratkaista esseillä. Ja ehdottomasti Google bannataan. :I
Xionheat
31.1.2006, 18:52:12
miten voi ilmoittautua?
jos se on täällä olen vapaa ehtoinen tähän hommaan.
olen vapaa ehtoinen varmasti!
Nyarlathotep
31.1.2006, 18:54:53
Klassikotietovisa on todellakin hyvä idea, koska se antaa esimerkiksi minulle puhtia alkaa pelaamaan ennen kisaa vähälle jäänyttä Final Fantasy I & II -pakettia ja sivistää klassikkotietämystä näin kisan alla. Mieluiten samanlainen idea, kuin kevään FFV-FFX-2 tietokilpailussa, eli saa valita kysymyksiä kahdesta/kolmesta pelistä (ehkä mieluiten kahdesta, koska osallistujia veikkaan tähän tulevan suhteellisen vähän). Kuvatehtäviä tuetaan myös täältä.
Mutta count me in! Ehdottomasti mukana. :)
debtor
31.1.2006, 19:40:45
Meikä tulee myös! Saattaa kyllä olla etten enää muista tätäkään asiaa kun tämä alkaa, mutta lisätkää miut listaa
Minä osallistun myös vaikka en muista kovinkaan hyvin asioita FFI:sta, II:sta, V:sta (en ole edes pelannut =P) ja VI:sta. Eli eli.....III ja IV tulevat olemaan vahvat osalueeni ;D
Joo, mutta kysyisin, että mitä järkeä nyt joissain esseissä on? Itse en ainakaan rupea kirjoittamaan 100 sanaista ainetta esim. III:n Jobeista =) .
Sarutobi
31.1.2006, 19:53:58
Minä osallistun \o/. Vaikka en saisi yhtään oikein niin onhan se kokemus :D.
kyllä sellanen trophy näyttäs mukavalta signun alapuolla ^^
Juu, kaipa minä olen mukana ainakin näin alustavasti, pitää katsella minkälaiseksi tämä kilpailu kehkeytyy. Ja jep, minustakin parasta olisi jos aina saisi, vaikka 2 peliä valita jonka kysymyksiin vastaa.
Omegaslasher
31.1.2006, 20:02:38
Pääseekö viellä mukaan? :huh:
auron992
31.1.2006, 20:06:23
Minäkin haluaisin osallistua vaikka en mikään klassikkonero olekkaan.
WonderAndy
31.1.2006, 20:49:27
Onhan noita klassikoita tullut melko suuressa määrin pelailtua, tai oikeastaan jopa pelattua. Ilmoittaudun mukaan!
Wohoo, aktiiviteettia! ;D All hail 'Korento.
Mutta jotta siis, minä olen mukana. Jotenkin tuntuu, että aika tai tarmo ei tahdo näiden miljoonan muun real-life projektin kanssa riittää suunnitteluun tai valmisteluun sen kummemmin, mutta tietämystäni lähden enempi kuin mielelläni testaamaan. Eli pelaaja numero x ilmoittautuu.
Tällä kertaa kilpailija, tosin klassikot eivät ole se vahvin FF osa-alue. Esseiden väsääminen voi olla aika heikkoa, jos sinne asti päästään, mitä kyllä hieman epäilen.puhuu hän joka kirjoittaa vajaa 1000 sanaisia FF tekstejä vapaaehtoisesti, useita, te ette vain ole nähnyt uusimpia.300-500 sanaa on vielä siinä määrin että ne jaksaa kokonaan lukea jos on useampi luettava. Onko kilpailun aikana pelien pelaaminen kielletty vai pitääkö ottaa spurtti ennen kisan alkua? Ihan niin kuin sitä pystyisi valvomaan.
Semmoinen muistikuva viime kilpailuista että ilmoittakaa kysymysistä saatavat pisteet niin tietää suurinpiirtäin montako asiaa kysymyksessä haetaan jne.
SDNKorento
31.1.2006, 21:47:01
Juu, kaikki pääsee mukaan. Tämä ei ole eliitin oma sisäpiirileikki.
Pohja: Ilmoitetaan. Se on kaikin puolin järkevää
Grove: Jokaisesta pelistä pyritään tekemään 5 kysymystä. Pelaajat saavat vastata kahden/kolmen pelin kysymyksiin. Tarkemmat tiedot myöhemmin.
Heba: 100 sanaa on vielä vähän ^^;. Ideana on käyttää luovuutta ja taitoa soveltaa omaa FF-tietämystä. Samalla omat villit ideat tulevat julki foorumeilla. Esseitä harkitaan, mutta ne on toiminut viimekin vuonna, joten miksei nyt (ehkäpä miniessee + kysymysnippu olisi kiva, kuka tietää).
Ilmoittautukaa toki, mutta varmistakaa, että myös pääsette kisaan. Jos olette hyvin kiireisiä, ilmoittakaa se vaikka etukäteen, että osaamme varautua.
Henkilökuntaa tarvitaan, samoin sääntökeskustelua.
Aloitusketjussa on käsiteltävät asiat. Tarkkailkaa ja kommentoikaa ihmeessä! Peli käynnistyy vasta kun säännöistä on sovittu.
Harmonica
31.1.2006, 21:54:25
Olen mukana.
Niin, olisi vielä yksi kysymys. Miten meinaatte estää sitten Googlen käytön tai joidenkin muiden FF-sivujen käytön?
Ja sitten vielä sellaista, että kuinka paljon on sitten aikaa vastata kysymyksiin tai kirjoittaa essee, kun ne on esitetty?
Pahoittelen jos kysyn tyhmiä, mutta tämä kaikki on aivan uutta minulle =)
Niin, olisi vielä yksi kysymys. Miten meinaatte estää sitten Googlen käytön tai joidenkin muiden FF-sivujen käytön?
Ja sitten vielä sellaista, että kuinka paljon on sitten aikaa vastata kysymyksiin tai kirjoittaa essee, kun ne on esitetty?Mitenkäänhän me emme Googlen käyttöä voi estää, mutta nyt on kyse kuitenkin kunniakkaasta voitosta. En näe mitään hohdokasta siinä, että pyrkii voittoon huijaten, kun kyseessä kuitenkin on tämän tason kilpailu. Nämä järjestetään ihan omaksi iloksi kuitenkin.
Tavallisesti vastausaikaa on ollut viikko tai pari, riippuen vähän järjestäjien omista kiireistä.
Tangentti
1.2.2006, 8:48:58
Lähetään nyt mukaan eli meitsikin ilmoittautuu. Kaikista klassikoista saa laittaa kysymyksiä vaikka I-III muistikuvani ovat jo hieman hämärtyneet mutta kokeillaan kuinka pitkälle päästään.
//Ai niin joo, 3 kierrosta olisi sopiva määrä ja mieluummin minieesseitä. Saa kirjoittaa isoja tarpeeksi koulussa.
ascalon
1.2.2006, 13:51:39
Count me in. Totta kai tähän on pakko osallistua.
Itse en mistään megalomaanisista esseistä kauheasti perusta. Eikös siinä kattavammassa visassa ollut jonkin sortin sanaraja, mikä oli ihan mukava idea, sillä silloin ei tarvinnut pähkäillä, että onko tulossa liian lyhyt.
SDNKorento
1.2.2006, 14:29:59
Sanaraja on selvä: 200 sanaa maksimissaan. Kukaan ei jaksa kirjoittaa 1000 sanan artikkelia, eikä pituudesta saa etua (foorumilaiset arvostelevat, ei min)
Minäkin tulen tähän sitten mukaan, vielä ehtii kai ilmoittautua.
Tangentti
2.2.2006, 18:36:27
Hokasin äsken että ei helkkari mullahan on 499 postia joten kai se maaginen 500 on pakko saada täytyy ja kysytään koskas tämä kilpailu alkaa? Tuleeko vain joku päivä PM jossa lukee: " nyt se alkaa" vai tuleeko joku kadulla minulle esittämään nämä kysymykset?
The Noob
2.2.2006, 18:40:25
Minut mukaan ehdottomasti!
SDNKorento
3.2.2006, 10:11:33
Kilpailu alkaa kun järjestelyistä on selvitty (eli kysymykset)
Ilmoitus pärähtää tälle alueelle, simmut tarkkana ^^
Minut mukaan myös. ^_^ Viime kerralla jäi 0,5:stä pisteestä kiinni toiselle kirrokselle pääsy. Klassikoista ei kyllä aivan niin paljon löyty tietoa, mutta yritetään. Olen kuitenkin pelannut kaikkia osia jonkin verran.
SnowCrow
5.2.2006, 12:21:46
Minut mukaan ehdottomasti. Luulen tietäväni klassikoista yhtä sun toista.
Vilomies
8.2.2006, 15:50:05
Minut mukaan kans, jos mahtuu. Luulen tietäväni vaikka mitä klassikoista, koska olen rämpännyt läpi lähes kaikki niistä : :P
SDNKorento
8.2.2006, 16:26:03
Juh, kisa starttaa vähän odotettua myöhempään, koska Memolla ja minullakin on elämää. Malttakaa :yay:
Toivottavasti tietyn pelin kysymyksistä saa rankata pois muutamia, koska kaikki eivät esimerkiksi ole pelanneet pelejä aivan loppuun asti, mutta silti tietävät alkupään tapahtumista erittäin paljon.
Ja googlesta sen verran että pannaan, mutta vain jos kysymykset pysyy inhimillisellä tasolla. (Luulen kyllä että järjestäjät ovat sen verran fiksuja.)
Vilomies
9.2.2006, 14:21:45
Aivan. En ole jaksanut rämpätä esim. Ff 2:sen kahta viimestä luolaa, enkä ff 1:sen viimestä, mutta hoidan asian, kunhan saan vähän lomaa koulusta :P. Ai nii ja siitä ff 3:sesta. Tuleeko siitä mitään, kun sitähän saa vaan imuroitua emulaattorille tällä hetkellä... vaikka kohtahan siitä kuulema on tulossa Nintendo DS versio 3d grafiikalla.
cRaZy Al BhEd
9.2.2006, 14:39:50
Kyllä, FF3:sta tulee kysymyksiä. Onhan se klassikko, siinä missä muutkin. Ja kysymyksiä tulee tasaisesti alusta loppuun - todellinen taituri tietää kuitenkin kaiken
-SDNKorento
The death Magic
9.2.2006, 22:51:05
kiva nähdä että vanhaa tietokilpailua uudistetaan näin :)(varsinkin kun minä vanhan aikoinaan tein :P)
idea näyttää hyvältä ja jooh, ei mitään gamefaqs tai google pelleilyä, omasta päästä pitää löytyä tieto :P
sääli sinänsä mutta en kylläkään voi osallistua ja todistaa että oikeasti olen kovin tietoinen klassikoista :/ olen vain niin kovin kiireinen nyt pitkän aikaa.
Vilomies
10.2.2006, 13:21:48
Joo, hyvä, ton halusinkin tietää :D. Ei siinä muuta sitten kun pitää vähän ruveta kertailemaan ;D
agiLITy
17.2.2006, 15:46:03
Joo no voisinhan mäkin osallistua..
Kattoo nyt sitte et mihin asti pääsee pelkällä FFVI tiedolla ;) en oo pelannu muita...
Kokemus sinänsä
SDNKorento
17.2.2006, 21:24:25
Kilpailun alku on viivästynyt, kun on ollut gebardia ja abiristeilyä. Lupaamme kuitenkin, että kisa alkaa viimeistään seuraavan viikon sunnuntaihin mennessä. *Syväkumarrus*
Kilpailun alku on viivästynyt, kun on ollut gebardia ja abiristeilyä. Lupaamme kuitenkin, että kisa alkaa viimeistään seuraavan viikon sunnuntaihin mennessä. *Syväkumarrus*
Hyvä homma itseasiassa. Tämä viikko nimittäin menee koeviikon merkeissä. Sunnuntaina luulisi olevan aikaa. Kun alkaa hiihtolomakin. :) Eli eipä haittaa viivästyminen.
Iih, tuon mukanani suru-uutisen.
Miulla ja Korennolla on ollut valtavasti yksityiselämän esteitä tässä, eikä kumpikaan ole saanut oikeastaan mitään aikaiseksi. Mutta melkeinpä varmaksi lupaukseksi voin antaa, että tässä tämän viikonlopun ja ensi viikon aikana saadaan kysymykset kasaan, joten ehkäpä sitten maaliskuun ensimmäisellä viikolla. =^-^=
Ja please, älkää lyökö. :I
SDNKorento
23.2.2006, 22:12:37
Siis hyvällä lykyllä saamme täksi viikonlopuksi *nuhteleeMemoa*
Mutta anteeksi anteeksi, sosiaalinen elämä kaappaa mukaansa
Gebric
25.2.2006, 22:56:04
Hmm.. Tein kampäkin joko todellä hyvään tai huonoon aikaan, riippuen tietty ehtiikö vielä mukaan. Eli jos ehtii niin ilmoittaudun. Ja kysymyksiin, googlelle yms. hell no, kierrosten lukumäärällä ei ole väliä, ja finaaliin mielummin miniessee ja kysymyksiä.
Jaahas, eikös se kilpailu vieläkään ala? Sori vaan, jos vähän hoputan, mutta kyllä siitä on jo aika kauan kulunut, kun ilmoititte tästä asiasta ensimmäisen kerran =). Täytyy nyt katsoa, jos sitten enää ensi viikolla kerkeän (jos se nyt alkaa silloin) tai jaksan, kun on niin paljon kokeita ja muuta menoa.
Käsittääkseni emme missään vaiheessa ole antaneet mitään varsinaisia aikatauluja.
Ja huomatkaa, vaikka olemme erikseen pyytäneet auttajia, _kukaan_ ei ole ilmoittautunut. Mukana on tällä hetkellä vain min ja Kani (+Siissan vanhat ylijäämäkysymykset). Puhvia min en suostu tähän nakittamaan ihan siitä syystä, että se spoilaantuisi. Joten, kun kahdestaan tehdään ja oma elämä kaatuu niskaan, niin siinä ei hirveästi ehditä saada mitään aikaiseksi. Mutta, kuten tuli todettua, ehkä jo maaliskuun alussa.
Xionheat
27.2.2006, 7:55:32
minä en pääse tämän viikon maanantaissta (tänään :shy: ) - tän viikon torstaihin asti mukaan koska me mennään tänään Ruotsiin. lähdemme klo. 16.00 - 17.00.
joten en siis pääse ma - to mukaan jos se silloin ruvettaisiin järkkään.
Päästäänkö jo ensi viikolla alkuun? Vai pitääkö vielä odottaa kauankin?
ascalon
4.3.2006, 17:51:58
Jos ensi viikolla alkaa, niin minut ovi jättää laskuista, ellei vastausaikaa anneta sitten ihan viikonloppuun, tai sitä seuraavalle viikolle asti. Ensi viikolla kun en koneelle pääse paljoakaan.
SDNKorento
5.3.2006, 11:34:44
*SyöAikaisemmatPostit*
Min olen tehnyt kyllä jotain, mutta nyt kun taudit sun muut pöpöt ehti levitä minuunkin, niin en uskalla luvata enää mit. Memo taitaa olla elämänsä parissa ja minullakin tekee tiukkaa. En uskalla sanoa enää mitään päivänmääristä =I
Anteeksi *kumartaaUudestaan*
Hekuttaja
25.3.2006, 15:56:04
No ottakaa minutkin tietokisaan.Kyllä mä klassikoista vähän tiedän joten ottakaa mut vain mukaan.
Meni jo :P.
Nyt on ihan pakko kysyä, onko koko tïetokilpailu peruttu jo? Tähän mennessä pitäisi kyllä olla jo päivämäärä ainakin tiedossa =).
Pitäisi, pitäisi ja pitäisi. -.-
Eipä tässä olla vieläkään saatu juuri mitään aikaan, mutta katsokaa asian valoista puolta. Korennolla on kirjoitukset ohi, joten sitä aikaa pitäisi nyt ainakin hänellä olla. Ja min yritän vähästäni nipistää parhaani mukaan.
Siinäskun rupeat itse järkkäriksi, jos on noin kiire. .-.
SDNKorento
30.4.2006, 10:08:30
*rypeeMudassa*
Anteeksi nyt kaikki, mutta min ja Memo ollaan sitä mieltä, että aika ei yksinkertaisesti riitä juuri tällä hetkellä. Joudumme siis siirtämään kisaa muutamalla kuukaudella, koska miulla on pääsykokeet ja memolla...jotain.
Enivei, Anteeksi ;_;_;;_;_;_;_
Tangentti
30.4.2006, 21:35:25
Eipä mitään kiirettä, tässähän on siis sopivasti aikaa meille osallistujille pelata klassikot läpi kertauksen kannalta. Myöskin hyvä muistutus meille käyttäjille että oikeakin elämä on olemassa eikä vain tämä virtuaalinen hullujenhuone (yhdyssana?).
Jos vielä voi osallistua, niin laittakaa minun nimeni listaan.
sr.behemoth
9.6.2006, 20:34:03
eli missäs tää turnaus on (sivusto tai joku)IHAN SAMA mut kuitennii missäs se on:huh:
SDNKorento
10.6.2006, 19:34:09
Turnaus olisi ollut tällä foorumilla (foorumit.fffin.com).Valitettavasti aika tuntuu loppuvan, yo-kirjoitusten jälkeen pääsykokeet vei kaiken ajan ja voiman. Tällä hetkellä henkisesti hyvin kypsä munakoiso - käytännössä aika menee palautumiseen ja armeijaan valmistautumiseen. Anteeksi, että nostatimme toivonne...
PM, jos suututtaa - saa suuttua miulle ;_;