PDA

View Full Version : Foorumit taas jalkeilla

Jackal von ÖRF
21.2.2006, 22:13:27
Foorumit on nyt siirretty uudelle palvelimelle ja samalla vBulletinin versiota päivitettiin (3.0.5+ -> 3.5.4). Muutama ilmoitusluontoinen asia tapahtuneesta:
Siirtämättä jäi 4 viestiä ja 1 peeämmä, jotka kirjoitettiin aamuyöstä tietokannnan kopioimisen ja foorumien sulkemisen välisenä aikana.
Selaimen välimuistin tyhjentäminen on suositeltavaa. Muussa tapauksessa jotkin JavaScriptiä käyttävät toiminnot (kuten viestien kirjoituksen työkalurivistö) eivät ehkä toimi.
Ainakin moderaattorit näyttävät saaneen parannetut työkalut viestien käsittelyyn. vBulletin 3.5 toi mukanaan kaikkea kivaa Ajax-hässäkkää.
WYSIWYG-viestieditori on toistaiseksi oletuksena käytössä. Editorin oikeasta ylänurkasta ja omista asetuksista (http://foorumit.fffin.com/profile.php?do=editoptions) voi vaihtaa perinteiseen editoriin.
Nollapostaajia, jotka eivät olleet vahvistaneet sähköpostiaan, poistettiin noin tuhat, koska se oli helppoa.
Jäsenlistassa näytetään ainoastaan ne rekisteröityneet henkilöt, jotka ovat postittaneet vähintään yhden viestin.
Foorumin etusivun alalaidassa oleva "Active Members" tarkoittaa 30 päivän sisällä foorumeilla käyneitä henkilöitä. Ainoastaan aktiivisten jäsenien syntymäpäivät näytetään foorumien etusivulla.Vielä on hoitamatta:
DNS-palvelimeen ei vielä ole päivitetty foorumien uuden palvelimen osoitetta, joten te ette ihan vielä näe tätä viestiä, ellette tiedä palvelimen IP-osoitetta. ;)
Aiemmin käytössä olleita modifikaatioita ei vielä ole tehty. Tällaisia ovat mm. sukupuolen näyttäminen viestien yhteydessä, allekirjoitusten kokorajoitus, viestien oletusväri, pieni muutos uusimman rekisteröityneen jäsenen näyttämiseen ja joitakin ulkoasullisia yksityiskohtia.
Jotkut foorumin ulkoasun uusista ikoneista voivat näyttää rumilta, koska niitä ei ole tarkoitettu käytettävän tummalla taustalla. Ehkä jossain välissä päivitän ne sopimaan paremmin näihin foorumeihin.
Foorumin suomennos ei ole ajan tasalla. Joku muu saa kääntää sen. Minä käytän foorumeja mieluummin englanniksi.

Zenes
22.2.2006, 19:05:25
Hienoa että foorumit on taas pystyssä. Elämäni olikin täysin pysähtynyt. Ei vaan...

Sitä vaan ajattelin sanoa että hyvältä näyttää tämä uusi softa. Ensimmäinen kosmeettinen juttu, jonka bongasin oli monisivuisen ketjujen otsikko tuolla ylhäällä. Siellä lukee: <Topic> - Page ?? - FFfin Foorumit. Eli englanniksi tuo Page. Kuuluu varmaan noihin mainittuihin ulkoasullisiin yksityiskohtiin, mutta ajattelin mainita. (Olitte varmaan huomanneet sen jo, mutta tulipa sanotuksi.)

mogvisti
22.2.2006, 19:54:57
Sehän oli nopeaa toimintaa.. Olin varma, että tässä operaatiossa menisi ainakin viikko. Noh, parempi vaan, että pääsee taas kirjoittelemaan! :)

Nyarlathotep
22.2.2006, 21:57:10
Whoa, no siinäpä ei kauaa nokka tuhissut, kun olin odotellut huoltokatkon ajaksi rapiata viikkoa. Silmiinpistäviä uudistuksia oli muutama, kuten nopea kielenvalinta tuolla alhaalla, tekstinkirjoituslootan yläpuolella olevat parit lisätoiminnot ja varmasti muutakin, jota en ole vielä huomannut. Noh, nyt en pääse no-lifettämään Maple Storyn parissa yhtä paljon, kun menee aikaa täälläkin olemiseen. Nopeaa toimintaa _bbb

pensu
22.2.2006, 22:05:26
Ilon päivä! Ilon päivä! Enpä olisi uskonut, että näin nopeasti saataisiin nämä taas toimimaan. Mutta ihan vaan tottumusten takia tänne olen aina ensimmäisenä koneelle päästyäni itseni naputellut, ja olin pakahtua onnesta kun huomasin, että pelittävät taas. :lovetus: päiväni on pelastettu. Ooh, mitäs nippuloita ja nappuloita tässä viestinkirjoitusruudussa oikein on. Uuh, aah. Kuinka hyvin jännittävää! Nyt etsimään valittamisen aihetta. :P

// :o tuossa on vain viiva viestin ja signatyyrin välissä? Jääkö se tuollaiseksi? VASTALAUSE. Korjatkaa se minulle heti.

// Astralberryllä ja Hillillä ei kuulemma foorumit toimi vielä. :o Miksei?

Soul Reaver
22.2.2006, 23:16:09
Ihan jänskiä pilkunnussintadetaljimuutoksia, mitä nyt tämä postausikkuna vaikuttaa aiempaa raadollisemmalta. Erityisesti pitää hailaitata signuille varatun rajojen höllentämistä, tulee paljon vulgäärimpi olo näin.

Ja aina parempi että huoltokatkos kesti arvioitua lyhyemmin, pystyypähän pitämään itsensä paremmin kontrollissa ja täten päätä tulee auottua harvemmin.

Real Emotion
23.2.2006, 0:46:25
Minua vaivaa se, että onko se mahdollisuus millä voi laittaa linkin tekstin sisällle kadonnut? Yritin etsiä sitä, mutta huonolla menestyksellä.

Ja tämä postausikkuna tosiaan näyttää aika oudolta. Että olisi tietysti ihan kiva, jos se saataisiin ennalleen. Mutta hienoa, että foorumit taas toimivat, sillä oletin, että tähän menisi ainakin viikko. Kiitos paljon. :)

//Psst. Se "muista minut" -systeemi ei ole automaattisesti päällä. En ikinä muista laitaa siihen rastia ja sitten se viskaa minut yhtäkkiä pihalle täältä.

//Voi, elämä. Niinpä tietysti, minä vaan sekoilin. Kiitos Sananium.

Johnny
23.2.2006, 11:13:26
Hoha! Sairasta :p
Ei.. mukavaa, että saatiin foorumit taas pystyyn. Postausikkuna on hieman oudohko, mutta kyllä siihen taas tottuu. Olin jo aivan epätoivon alhossa, että en pääse hiihtolomalla kertaakaan FFfiniin häröilemään.

No, pääseepähän taas kirjoittelemaan. --> Ja nyt tutkimaan uutuuksia.

//Muohaha! Tämähän on hyvä tämä edit-ikkuna.

Sananium
23.2.2006, 11:49:27
Kiits nopeasta toiminnasta. Olin kuolla ilman foorumeita... Nyt tässä näkyy olevan paljon erilaisuuksia ja toivottavasti totun siihen. Ensimmäisenä otti silmään allekirjoituksen ja viestin välinen viiva. Nyt se on pelkkä tynkä. ;D No ei se mitään. Hyvä että sentään foorumeit ovat taas kunnossa.

Minua vaivaa se, että onko se mahdollisuus millä voi laittaa linkin tekstin sisällle kadonnut? Yritin etsiä sitä, mutta huonolla menestyksellä.Sen saa ihan helposti itse kirjoittamalla: FFfin[/URL*] Ilman tuota tähteä. Sitten se näyttää tältä: [URL=http://www.fffin.com]FFfin (http://www.fffin.com). Jos nyt tuota tarkoitit.

Hihhei! Toimiipa FFfinkin taas! (hidas)

//No prob (Tidus tyylillä)

IIK! Onpa tämä editointi-ikkuna hassu!

///Jackal: Ei siinä mitään, onhan tämä tosi hyvä systeemi, mutta ensin meinasin tippua tuolilta.

Mici
23.2.2006, 11:54:51
Tänä aamuna pääsi sanoja jotka liitty kaikkeen ihQuun, (pari päivää sitten ne olivat kirosanoja) kun huomasin että foorumit toimivat taas. Nopeaa toimintaa oli kiitos siitä~
Aika kulu ilman FFfiniä muutes aika nopeasti, kun latasin animea. Kunnia Bleachille. \o/

Wompatti
23.2.2006, 12:16:30
Foorumin entiset ominaisuudet otetaan takaisin käyttöön mahdollisuuksien mukaan. Malttakaa odottaa.

Jackal von ÖRF
23.2.2006, 12:26:04
IIK! Onpa tämä editointi-ikkuna hassu! Oikeassa ylänurkassa on nuppi, jolla editoria voi vaihtaa WYSIWYG ja perinteisen tilan välillä. Jokainen voi omissa asetuksissaan määrätä, kumpaa haluaa käyttää oletuksena (Edit Options (http://foorumit.fffin.com/profile.php?do=editoptions) > Miscellaneous Options). Laitoin ainakin toistaiseksi WYSIWYG:n oletukseksi, jotta olisi mahdollista päättää kumpi on parempi.

Ulkoasulliset seikat säädetään kuntoon aikanaan.

HeavyLord
23.2.2006, 12:39:30
Hienoa, foorumit taas pystyssä :D
Olin jo aika varma että foorumit eivät ole pystyssä, mutta päätinpähän kokeilla huvin vuoksi ennen ohjelmoinnin tunnin alkua ja katos perhana! Mukava yllätys!
Äkkiseltään en vielä kovin kummoisia uudistuksia huomannut, mitä nyt uudet työkalut viestin kirjoitukseen ja uusi (minusta) parempi edit!
Kunhan pääsen kotiin, niin laitan vitsiketjuun muutaman vitsin joita koneelle tallentelin foorumeiden päivitystä odotellessa :D

i<3yaoi
23.2.2006, 14:31:07
Spämmäilyä: Foorumit toimivat taas!!!! Me happy^^
Oli kyllä se mainostettu itsemurhan tekeminen lähellä, kun ie päässyt tänne muutamaan päivään.

// minä en muuten ole huomannut mitään muutoksia. Paitsi että tämä viestinkirjoituslaatikkomikälie on todella kämänen.

Velvety
23.2.2006, 14:39:43
Oi, it's alive~ \o/ Loistavaa, pakko myöntää. Oli hieman ongelmia tuossa tämän kanssa, kun en tahtonut tänne päästä, mutta nyt onnistui, mikä on kyllä hyvä asia.

Olenpa muuten onnellinen, että nämä toimivat taas, eipä tarvitse alkaa taistelemaan muiden foorumien kanssa. Joo, kerkesin säikähtää, että tämä koko foorumi on kuollut ja kuopattu, mutta onneksi niin ei käynytkään. Hienoa. Pelastitte päiväni, kiitos kovasti. ^^

Naskali
23.2.2006, 14:42:10
Olin jo unohtanut koko palstan. Jatkan valtavaa putkeani, enkä aijo kirjoittaa tänne vielä ainakaan viikkoon. Niin että terve vaan taas kaikki.

Grove
23.2.2006, 14:46:01
Jee. Vähän kyllä vaatii totuttelua tämä uudistettu foorumi, mutta kiva, että pääsee taas postailemaan. Onneksi ei kestänyt viikkoa, minä kerkesin jo panikoida silloin.

Nautilus
23.2.2006, 15:07:37
mitä onko tätä jotenkin uudistettu:huh:

Fiyaa
23.2.2006, 15:15:35
Jeee. Tulihan se viimein. <3 Eikä edes viikkoa mennyt, kiitoksia siitä. Onneksi ei mennyt, olisi tullut tylsää vielä kauemmaksi aikaa. Kestää varmaan hetken aikaa ennen kuin totun. o__O

Gift of Death
23.2.2006, 18:08:24
Onhan tämä näköjään 'hiukan' muuttunut, mutta hyödyllisiä sellaisia. Jonkun aikaa kestää ehkä totutella, mutta ei se mitään.

EDIT:// Hei, tämäkin on uudistunut. =D

Mutta miksi noissa signatureissa nuo fontit ovat noin isoja? Eivät siis automaattisesti kokoa 1?

Maw
23.2.2006, 18:18:50
Noniin, nyt näyttää taas toimivan :D

Jo tätä on hetken odoteltu. Vaikka todella nopeastihan te homman hoidittekin ;)
Valuin tuonne irkin puolelle, kun foorumit olivat down, mutta ei ollut yhtä kodikas meininki kuin täällä, niin on ilo palata taas postailemaan.

I'ss all good ;):up:

Nelva
23.2.2006, 18:19:46
Juu-u, kyllä on tullut odotettua tämän foorumin palautusta itsekin kovasti ja iloinen olen, että toimii vihdoinkin. Jos muutoksiakin kerran on tullut, niin pitänee katsoa vähän tarkemmin nyt ympärilleen, ei ainkaan näin äkkiseltään tullut huomattua mitään ihmeellistä ja silmiinpistävän erikoista... Mutta hyvä hyvä!

Plop
23.2.2006, 18:55:44
// Astralberryllä ja Hillillä ei kuulemma foorumit toimi vielä. :o Miksei?
Minulla toimi kun päivitin sivun, kun aluksi ei toiminut. Kannattaa varmaan kokeilla.

Mutta joo, kiva kun toimii taas, vaikka eipä vierotusoireita kovinkaan kerennyt tulemaan. Tavallaan ihan hyväkin juttu, pystyipähän tekemään jotain muuta ilman, että pitäisi koko ajan tarkistaa uudet viestit. ^__^ Pitääpä pistää kohta se uusi kuvani mitä tässä olen piirrellyt tänne. Kunhan saan sen valmiiksi.

// Ja tämä uusi editti on kyllä paljon parempi, näkee nuo muut viestit ja silleen. Muuten menee vähän aikaa varmaan totutellessa (editin ainakin varmaan jätän näin, aluksi ainakin).

// Nyrre, aloituspostissa lukee.

// Tässähän huomaa koko ajan kaikkea uutta. Firefox ei katko 150 pikselin rajan ylittäviä signatureja niin kuin ennen! ;o Ja huomasin myös, että jos olen painanut uudet viestit namiskaa, ja painanut foorumin pois, ehkä jopa kirjautunut ulos, tullut pian takaisin ja painanut uudet viestit, sillä ajalla, jolla olen ollut poissa tulleiden viestien ja aikaisempien uusien viestien väliin tulee sellainen joku palkki, jossa lukee jotain engelskaa. En kyllä vain muista tarkasti mitä. Se erottelee ne viestit hyvin. Kiva.

Nyarlathotep
23.2.2006, 18:56:38
Ho ho ho! Huomasinpas jäsenlistaa selatessani, että kaikki nollapostaajat on poistettu. Hyvä juttu ja siitä plussaa ylläpidolle. Tuolla alhaalla näkyy myös tuo Active Members kohta, jossa on ~800 jäsentä. Miten foorumi määrittelee aktiivisen?

Heba
23.2.2006, 19:05:28
Oo... kylläpä näyttää koko sivusto nyt ihan erinlaiselta :lovetus:

Ei silti kestänyt tämä päivitys kovinkaan kauaa näemmä. No hyvähän se vaan on. Eikun vaan postailemaan sitten -->

Kadaj-kun
23.2.2006, 19:13:03
No huuh. Vasta nyt sain huomata että nämä foorumit toimivat taas. Olen vielä vähän pimpom tämän kanssa @.@ mutta voi myös johtua siitä että hössään tässä samalla kaikkea muutakin. Tuli muutes tuon huoltokatkon aikana kauheat vieroitusoireet tänne. Koko ajan meinasin ottaa uuden sivun ja ottaa tämän esiin. Eääh. T~T muttamutta kiva että toimii taas. Täytyy vähän totutella tähän ja pitänee vielä tutkia näitä joitakin uudistuksiakin ._.

Davidson
23.2.2006, 19:56:03
Ei kehtaisi hirveästi toistella muiden sanomisia, mutta ainakin nyt nämä muutokset vaikuttavat lupaavilta ja on hienoa, että porukka jaksaa työstää näitä sivuja entistä paremmiksi. Erityisen ihastunut olen tuohon editointilootaan, joka ilmestyy lähes yhtä nopeasti kuin salama kirkkaalta taivaalta tuohon eteen, jos juuri lähettämässään viestissä näkee vielä korjaamisen varaa. Useimmat muutokset ovat sitä vastoin jääneet tähän mennessä varsin kosmeettisiksi, sillä useimmat niistä on jäänyt varmasti minulta näkemättä. Toki voin olla sokea, ei siinä mitään, mutta oikeasti: Lisää tätä!

Omenarosvo
23.2.2006, 20:18:52
Miulla oli niiiin paljon asiaa vielä juuri ennen kuin foorumi meni pimeäksi. Olen tosin tuntenut itseni vapaaksi viime päivät... ja nyt minulla ei ole enää mitään sanottavaa. Ahdistaa.

Olen tyytyväinen siihen että tuota nollapostaajaryhmää saatiin hieman "siistittyä". Niitähän tulee uusia, ei sille mitään mahda. Aktiiviset jäsenet-lukema on mielenkiintoinen lisä.

Jubei
23.2.2006, 20:33:57
Ihan mielenkiintoiselta näytti mitä itse huomasin. Ainoa kysymys heräsi, että minkä perusteella mittari laskee aktiiviset jäsenet? Edit: Joku on taas hereillä.:P

Koope
23.2.2006, 21:00:31
Ihan mielenkiintoiselta näytti mitä itse huomasin. Ainoa kysymys heräsi, että minkä perusteella mittari laskee aktiiviset jäsenet?

Foorumin etusivun alalaidassa oleva "Active Members" tarkoittaa 30 päivän sisällä foorumeilla käyneitä henkilöitä. Ainoastaan aktiivisten jäsenien syntymäpäivät näytetään foorumien etusivulla.

Jos nyt oikein ymmärsin.
Kivahan oli, että tuli näin nopeasti takaisin, mutta ehdin jo etääntyä täältä melkoisesti. Onneksi tänään oli lähestulkoon vapaapäivä, joten ehdin kotiutua tänne :)

folder
23.2.2006, 21:16:12
En paljon mitään uudistuksia edes huomannut, vaikkakin myös Sanniaisen mainitsema viiva signun ja postin välissä pitää saada pois! Muuten kyllä ihan yhtä hyvät kuin ennenkin. Nopeaa toimintaa. -b

Pitäs alkaa postailla vähän aktiivisemmin.

Critis
23.2.2006, 22:16:26
Jee FFinin sivu ja foorumit ovat taas hyvässä kuosissa ja toimivat. Mitään suuria uudistuksia en ole foorumin osalta huomannut, FFfinin etusivu on hiukan eri näköinen mutta ei mitenkään mullistavan paljon. Sitä alkoi olemaan pieniä oireita kun ei päässyt FFfiniin postailemaan mutta nyt sitä taas pääsee jippii. Nyt pitäisi vaan yrittää aktiivisemmin postailla kun foorumikin toimii.

Lord JF
23.2.2006, 22:46:09
Foorumit olivat sopivasti alhaalla suunnilleen saman ajan kuin minä olin poissa. Kyllähän nämä uudistukset näin pikaisesti arvioituna vaikuttavat ihan mukavilta. Postausikkuna tosiaan on vähän oudon oloinen ennen kuin siihen tottuu, mutta kaikki muutokset vaikuttavat kyllä ihan käytännöllisiltä (joitakin pikkujuttuja lukuun ottamatta, mutta eivät ne haittaa).

Toivotaan vain kaikkien vanhojen juttujen (esim. tuo sukupuoli) palaavan mahdollisimman nopeasti.

Deux
23.2.2006, 22:51:33
mitä onko tätä jotenkin uudistettu:huh:
Öh, juu... -> Eka viesti o.-

Ompas noita hymiöitä hankala käyttää... Joo, ihan hyvältä uudistukset vaikuttavat... Mutta jotkut jutut vielä hämää, kuten tuo signun ja viestin välinen 'raja' (valkoinen pikku viiva ei sovi tuhon). Mutta se varmaankin korjataan joten en ala valittamaan.

Mutta ihan hyvä että foorumit palasivat käyttöön :] Itse en ehtinyt lukea tuota varoitusta, että foorumit menisivät huoltokatkolle joten ihmettelyä riittii 3 päivää. Kunnes sitten tänään vasta luin tuon ilmoituksen -.-

Mutta mukaavaa kun foorumit uudistui. [Vähän kyllä ihmettelin että mihin katosi n. 1000 jäsentä, mutta näköjään ylläpito päätti tehdä jotain nollapostaajille]

Sarutobi
23.2.2006, 23:02:25
Noh onhan se kiva, että taas on homma pystyssä. Vaikka itse en nyt huomaa suuria eroja.

Tuo viiva tossa viestin ja signun välissä on ihan kiva ( minä tykkään). Sopii erottaa mukavasti viestin ja signun. Pitäkääse pliiiis...

nollapostaajat pois on hyvä juttu. Tulipahan nekin siistittyä.

Wompatti
23.2.2006, 23:38:57
Teille uutta pelkääville tiedoksi, että jossain vaiheessa sivujen ulkoasu muuttuu radikaalisti. Pääväriksi tulossa valkoinen tai jokin muu. Tarkoitus kuitenkin muuttaa sivut vaaleammaksi ja toimivammiksi. Jää nähtäväksi säilyykö nykyinen ulkoasu, tai tuleeko tilalle jokin muu tumma vaihtoehto.

Jonkka
23.2.2006, 23:57:13
Teille uutta pelkääville tiedoksi, että jossain vaiheessa sivujen ulkoasu muuttuu radikaalisti. Pääväriksi tulossa valkoinen tai jokin muu. Tarkoitus kuitenkin muuttaa sivut vaaleammaksi ja toimivammiksi. Jää nähtäväksi säilyykö nykyinen ulkoasu, tai tuleeko tilalle jokin muu tumma vaihtoehto. Niin onko nyt kyseessä foorumien ulkoasu vai pääsivun? Jäi minulta hiukan epäselväksi. Jos foorumi on muuttumassa valkoiseksi niin sanon vain henk.koht. mielipiteeni, että musta on kauniimpi. Tosin toimivuus menee tuon edelle. On vain tullut törmäiltyä samannäköisiin (valkoisiin) foorumeihin ja aina on tullut sellainen toteamus, että onneksi FFfin on musta. :D

Hyvät ja kaivatut uudistukset *tapu tapu*. Saadaan vielä nuo pikkuviat korjattua niin koittaa "We Love Our Dictators" -Day.

Uber Weapon
24.2.2006, 1:24:51
Nollapostaajat takas!!!!!

Foorumi oli alhaalla todella lyhyen aikaa ja kaikki näytti sujuvan jouhevasti. Mikäs tässä, kiitoksia vaan ylläpidolle.

Itse en tykkää tuosta että signu on erotettu tuollaisella viivalla.

Arvatkaa mikä näistä viivoista on oikea signun ja viestin erottaja

Amira
24.2.2006, 2:00:55
Hehei, kivalta näyttää.. ja hyvin hyvin omituiselta. Tuo viiva on kyllä hiukan hämy jotenkin, mutta kaippa kaikkeen tottuu. Respectit teille kyllä nopeasta toiminnasta, oletin että tässä menisi vaikka kuinka kauan aikaa ja tässähän foorumi onkin jo parsittu kasaan takaisin. Nice. Tämän "viesti kirjoitus ikkuna homma" ei minusta ole parempi, pidin siitä edellisestä niin paljon.. Tämä on.. ei. :s

Voitko kertoa mistä et siinä pidä? Itse en ainakaan muuta keksi kuin lootan värit, ja nuo pari pudotusvalikkoa, jotka ovat pelkästään käteviä. Ainakin omasta mielestäni.
No nythän tämä näyttää jo erilaiselta, viimeksi kun kävin niin koko vastauslaatikon väri oli.. vaalean harmahtava. Hyvin ilkeän näköistä - mutta nähtävästi asia oli sitten työn alla tai jotain, tosiaan eipä nyt häiritse enää mikään. :]

Hukka
24.2.2006, 8:05:04
Sehän oli nopeaa toimintaa.. Olin varma, että tässä operaatiossa menisi ainakin viikko.
Hehe, minä taas luulin että hommassa olisi mennyt hieman vähemmän aikaa, sillä en tiennyt että huoltohommiin kuului noin paljon eri juttuja. Onneksi kuitenkin suhteellisen nopeaa foorumi taas tolpillaan. :)

Pakko sanoa, että koulussa oli huomattavasti tylsempää, kun ei päässyt välitunneilla ja tehtävien tekemisen jälkeen foorumille pulisemaan. Onneksi koulunkäynnilläni on taas tarkoitus.

Wompatti
24.2.2006, 9:11:16
Tämän "viesti kirjoitus ikkuna homma" ei minusta ole parempi, pidin siitä edellisestä niin paljon.. Tämä on.. ei. :s

Voitko kertoa mistä et siinä pidä? Itse en ainakaan muuta keksi kuin lootan värit, ja nuo pari pudotusvalikkoa, jotka ovat pelkästään käteviä. Ainakin omasta mielestäni.

BigRedBomb
24.2.2006, 12:02:23
miloin tämä tuli taas olin joka ikinen päivä täällä enkä päässyt sivulle:(
no olen onnellinen että tänne pääsee taas:D huomasin juuri äskön että
lisä päät (eli nuo jótka ovat tuolla oikealla)kun niitten ala puolella lukee lisää
niin sitä ei näy kunnolla:saarna: mutta muuten olen iloinen:lovetus:

Dorianthem
24.2.2006, 12:50:39
Nollapostaajat takaisin!Usko tai älä, ne tulee takaisin, ennemmin tai myöhemmin=).

Minusta nämä uudet jutut on aika siistejä ja käteviä. Onneksi uudet tuulet puhaltavat välillä tännekkin. Ainut mitä todella kaipaan, on FFfinista se Layout, taisi olla numerolla 2 tai 4... Se oli täydellinen.:(

Bossi
24.2.2006, 13:27:09

Siitä että ainakaan omassa Firefox:ssani noista valikoista ja painikkeista mikään ei toimi. Operalla toimivat hyvin, mutteivät ff:ssa. Ja evästeiden poisto ei auttanut asiaa.

Muuten propsit uudistuksista ja nopeasta toiminnasta.

Lapamato
24.2.2006, 14:01:11
Kaikki on minulla ainakin pelittänyt niin kuin ennenkin, eli ei paljoakaan moitteelle ole sijaa. Toki aluksi hieman kummeksutti tuo lyhentynyt viiva postauksen ja signun välissä, piti miettiä että kuuluikohan tässä nyt mikä postiin ja mikä allekirjoitukseen. Lisäksi tämä postauslootan vaaleus yllätti ja melkein sokaisi aluksi, sai kammoksumaan postaamista. Tuo hymiölaatikon "Hymiöt" teksti olisi ihan kiva vaihtaa tummemmaksi jos tämä tällaiseksi jää, sillä valkoista on melko vaikea erottaa hyvin vaalealta pohjalta.
Ja tosiaan minäkin pidän enemmän tästä 'tummasta' teemasta, kun tuolla näytti olevan puhetta että foorumit muuttuisivat vaaleammiksi. Tosin siitä vaan, mutta älkää sentään ihan valkoiseksi pistäkö. Tumma ei pistä niin paljoa silmään, vaaleasta tulee pää kipeäksi pitemmän päälle. =)
Aivan, ja se editointilaatikko on mielestäni hyvä, tosin siinäkin vaalea jotenkin loistaa liikaa kaiken tämän tummuuden keskellä.

i<3yaoi
24.2.2006, 15:28:59
Teille uutta pelkääville tiedoksi, että jossain vaiheessa sivujen ulkoasu muuttuu radikaalisti. Pääväriksi tulossa valkoinen tai jokin muu. Tarkoitus kuitenkin muuttaa sivut vaaleammaksi ja toimivammiksi. Uusi on aina pahasta. Etenkin jos entistä hurmaavaa tummuutta ja synkkyyttä poistetaan. Ottakaa pääväriksi vaikka pinkki, se toimii aina, etenkin limenvihreän kanssa.
Miksi vaihtaa värejä, kun ne toimivat näin ihan hyvin.Viestinkirjoitus lootan vaaleus sucks! Muutenkin vaikeampi kuin ennen. Hävetkää! Minä tykkään tummista väreistä. Ja nyt teidän pitää säilyttää värit, kun minä niin sanon. Pjärkele.

Hayzel
24.2.2006, 15:41:09
Teille uutta pelkääville tiedoksi, että jossain vaiheessa sivujen ulkoasu muuttuu radikaalisti. Pääväriksi tulossa valkoinen tai jokin muu. Tarkoitus kuitenkin muuttaa sivut vaaleammaksi ja toimivammiksi.Ei kai? :S tarkoitatko foorumeita vai oikein nuota sivuja? Mutta molemmissa on hyvä pitää tämä tumma, ne sopivat tosi hyvin ;) Vaalea räjäyttää pään, kun on yleensä tottunut tummaan :X Se FFfinin layout 2 (<--noinko se kirjotetaan?) oli upea :D

Ja tuo editnappulan juttu sukkaa ja pahasti, ja tämä nykyinen kirjoituslootakin. Nuo härpäkkeet ovat kyllä ihan hyvät, mutta tämä väri puhkoo silmät x| Ja tuo viiva allekirjoituksen päällä pois. Laittakaa takasin se musta viiva ihan laidasta laitaan :|

Oho, onko nollapostaajat tapettu? :o hieno homma, siitä ainaki propsit teille. (;

/Heey :D TUolla alhaalla on tollanen kiva "Go to page"- nappi :'DD
Niin joo, ihanaa kun FFfinin sivut tuli kuntoon, oli niin lähellä ettei menyt hermot tuossa Seymourin kanssa tapellesse :'I

//Ei tämä Editjuttu olekaan niin kamala, mutta muuntakaa sen väri :o
Kai te yritätte ainakin muuttaa nuo englanninkieliset komennot suomenkielisiksi..? ;)

Tangentti
24.2.2006, 16:06:00
Heipä hei taas. Enpä olekaan täällä käynyt pitkään aikaan kun oli tämä huoltokatkos ja vasta tänään minä pääsin tänne foorumille ja kyllä on ollut vähän tylsääkin netissä ilman tätä paikkaa mutta toimeen on tultu. Nyt meneekin tässä sitten aikaa foorumia selaillessa.

Real Emotion
24.2.2006, 17:22:48
Teille uutta pelkääville tiedoksi, että jossain vaiheessa sivujen ulkoasu muuttuu radikaalisti. Pääväriksi tulossa valkoinen tai jokin muu. Tarkoitus kuitenkin muuttaa sivut vaaleammaksi ja toimivammiksi.
Nääh, et voi olla tosissasi? Siis kyseessä on foorumi, eivät nuo FFfinin pääsivut? Sillä pääsivulla nyt ei väliä, mutta tämä foorumi! Minä rakastan juuri näitä tummia värejä ja olisi erittäin suuri suru siirtyä johonkin vaaleampaan. Kenen idea tämäkin oli? Murrr... Vallankumous liikkeelle. Toivottavasti päävärin muuttaminen jää vain testaamiseksi.

Tuntuu tietysti vähän pahalta morkata näitä uutuksia, mitä olette tehneet. Kun kuitenkin suostutte pitämään yllä tätä paikkaa. Anteeksi siitä. En vaan totu tämmöisiin uusiin asioihin nopeasti.

//Tämä editointi on muuten muuttunut loistavaksi. Se on auttanut hallitsemaan paremmin noita liikoja välilyöntejä. Kun minä näköjään tarvitsen tätä niin usein. En tajua, miten onnistun tekemään nykyään niin paljon typoja.

Maw
24.2.2006, 17:40:13
En minäkään ole tuon valkoisen ulkoasun kannalla... Tämä tummuus toimii niin hyvin täällä foorumilla ja kaikki ovat varmasti tottuneet siihen. Mutta toisaalta, ehkä vaihtelu tosiaan virkistäisi...

Mielestäni kuitenkin tämä harmaa/musta sopii niin paljon paremmin.

Jaahas. Taas iski spämmiä =/

Lord JF
24.2.2006, 17:43:04
En kyllä itsekkään pidä ajatuksesta muuttaa sivujen väriä vaaleammaksi (oli siinä sitten kyse foorumeista, pääsivusta tai molemmista). Tumma on vain paljon nätimpää. No jos noin käy niin toivottavasti tulee jokin tumma versio vaihtoehdoksi. Vaikkapa tämä nykyinen jos ei muuta.

Wompatti
24.2.2006, 18:02:27
Sivuilla tarkoitetaan aina pääsivua, foorumeista puhutaan foorumeina. Sitä ei ole vielä lyöty lukkoon tuleeko uudesta ilmeestä vaalea vai tumma, kunhan se on tyylikäs ja toimiva.
Vaalea vain on usein toimivampi.

Mici
24.2.2006, 19:03:52
Ei, ei vaaleampaa sävyä. Settienkin peruusteella pitäisin tämän tälläisenään, koska tähän harmaaseen sopivat miltei kaikki värit. Muutenhan täällä ei nää enään monipolisempia ja persoonallisia settejä. ;]
//Nyt ei kuules puhuta siitä mikä on tärkeintä

Sarutobi
24.2.2006, 20:38:12
Ei, ei vaaleampaa sävyä. Settienkin peruusteella pitäisin tämän tälläisenään, koska tähän harmaaseen sopivat miltei kaikki värit. Muutenhan täällä ei nää enään monipolisempia ja persoonallisia settejä. ;]

Tärkeintä ei ole se miltä kaikki näyttää, vaan se, että täällä on porukkaa joka jaksaa keskustella ja muutenkin olla vain.

Mitä tulee sivun ulkoasuun, voisi sitä valkoista kokeilla (right) ei kukaan kuolisi parin päivän testiin.

Jackal von ÖRF
24.2.2006, 23:40:11
Muutin äsken tapaa, jolla foorumi merkitsee ketjut luetuiksi. Aiemmin siihen käytettiin cookieita, mutta nyt kaikki tiedot ovat tietokannassa. Tarkkaillaan kumpi tapa on parempi...

Sananium
25.2.2006, 0:16:46
En tiedä, mistä johtuu, mutta uudet viestit eivät ainakaan minulla näy ollenkaan. Aiemmin oli tullut posteja, sen huomasin, mutta sitten painoin tuota uudet viestit- nappia ja niitä äskeisiä siinä olleita posteja ei näkynyt enää. En ole varma, luinko ne jo. Häviääkö ne uudet viestit sieltä uudet viestit osiosta heti, kun ne on luettu? SIellä nimittäin oli yksi omakin postaus ja äskenkin postaamani viesti ei näy, kun painan uudet viestit. :huh:

Ääh! En osaa kertoa tarkemmin. "Uudet viestit" ei kuitenkaan tuota uusia tuloksia, vaikka painan oman postauksen jälkeen "uudet viestit"

Jackal von ÖRF
25.2.2006, 0:28:28
Sananium, taitaa johtua tuosta mitä sanoin edellisessä viestissäni. Viestit nähtävästi häviävät hakutuloksista heti kun ne on luettu. Antaa tämän systeemin olla käytössä päivä tai pari, niin tiedetään paremmin miten se toimii. Foorumin asetuksissa on tuolle nupille vielä kolmas vaihtoehto...

Lisäksi tämä foorumi taitaa pitää hakutuloksia jonkin aikaa välimuistissaan. En ole vielä aivan varma, että miten se vaikuttaa uusien viestien näkymiseen.

Maw
25.2.2006, 11:03:17
Muutin äsken tapaa, jolla foorumi merkitsee ketjut luetuiksi. Aiemmin siihen käytettiin cookieita, mutta nyt kaikki tiedot ovat tietokannassa. Tarkkaillaan kumpi tapa on parempi...

Minulla taas näkyy monia ketjuja kymmenen päivän takaa lukemattomina. Esim. tuolla PC, Internet ja Ohjelmointi-alueella tuo Aeraksisen threadi näyttää että siinä olisi uusia viestejä mutta uusin viesti on minulta eilen. Häröilyssä on ihan tuhat threadia mitkä väittävät olevansa lukemattomia mutta uusin viesti on kymmenen päivän takaa :huh:

Taisi cookiet toimia paremmin...

Lord JF
25.2.2006, 11:23:18
Minulla taas näkyy monia ketjuja kymmenen päivän takaa lukemattomina.
Minullakin näkyi eilen oikeastaan kaikki viestit uusina, kun tulin foorumille tuon uudet viestit toiminnon muuttamisen jälkeen. Varmaankin foorumi jotenkin nollasi uudet viestit laskurin niin että kaikki viestit näkyivät uusina. Nyt toisella kerralla kaikki toimii kuitenkin ihan moitteettomasti.

pensu
25.2.2006, 12:31:02
Minua ahdistaa, kun nuo jo luetut ketjut eivät katoa mihinkään! Cookiet takaisin! Ei ole kivaa tuollaisesta yhdeksän sivun ketjusekasorrosta etsiä mitään jänskää. >: Ja sitten jos lukaisee ketjun ja painaa sen jälkeen backkia, ketju ei ymmärrä olevansa jo luettu, vaan jää siihen listaan mölläämään lukemattomana. Sekin on ahdistavaa, jos ei voi takaisin-namiskaa painaa, vaan pitää scrollata takaisin ihan ylös asti että pääsee napsauttamaan joko uusia viestejä tai ohjauspaneelia. Tämä uusi systeemi saa minut kovin häiriintyneeksi. *kierii lattialla edestakaisin ja nakertelee pöydänjalkaa*

SDNKorento
25.2.2006, 14:14:07
Joo, vaikea saada selvää, onko ketju todellakin jo luettu

pehmo
25.2.2006, 14:20:44
Olisiko nyt mahdollista saada se FFT/A osio sivuille?

Pitää varmaan opetella käyttämään "Merkitse alueet luetuksi" toimintoa.
Signuviiva ei miellytä.

Dorianthem
25.2.2006, 15:13:30
On muuten hieno nyt tuo editointi ja viestinteko boxit.

Mutta onko tällä ketjulla enään muuta virkaa, kuin voivottelut siitä, että ei saa muuttaa sitä foorumien eikä sivuston ulkonäköä? Eikö kelpaisi vaikka lukkoa heittää ja GM:ät ja siitä suuremmat sitten voisivat vain jotain tärkeää enää pistää tänne? Mahdollista? Vai onko tämä nyt yleinen voivotteluketju, minne märistään kaikkea maan ja taivaan väliltä, siis foorumien ulkonäöstä ja kaikesta mistä ei pidä ja mistä pitää? :huh:

Oli pakko kysyä.

Cutter
25.2.2006, 16:37:07
Öhöm, onkohan mitään keinoa saada pois päältä tuo 'näihin ketjuihin ei ole tullut uusia viestejä, mutta et ole vielä niitä lukenut' tjsp toiminto? Ei vain kiinnostaisi käydä jokaikistä aihetta läpi mitä siellä on jottei tarvitsisi käydä joka ikistä ketjua läpi notta tämä ei olisi ärsyttämässä.

Eihän tämä iso problemo ole mutta minua se ainakin ärsyttää jonkin verran.

filda
25.2.2006, 18:01:53
Yäks tätä nykyistä postauslaatikkoa! ensin tuli sellainen olo että eihän tästä löydä mitään.. Mutta sitten kun rupesin tutkimaan, niin vaikutti jopa "avoimemmalta", kuin entinen.
Luojan kiitos foorumit ovat taas pystyssä. Meinasin heittää rukkaset tiskille sen suhteen... Ja muuten, foorumit ovat kyllä oudot siinä, että kun menee "uloskirjaudu" kohtaan, ja siitä vaikka "palaa etusivulle", niin siihen tulee joku ihme sivusto. Mikä lienee syy? Mutta toivottavasti foorumit muuttuisivat nopeasti takaisin entiselleen (:

Ja vielä valitan sitä, että en löydä tästä postauslaatikosta värin valinta jutusta haluamaan hyvää harmaata!

fireboy
26.2.2006, 10:07:17
Aah...vihdoin ja viimein.... Olin lähestulkoon kuolla kun ei päässyt fffiniin.:P

Mutta hyvä että päästiin eteenpäin. Kaikki on niinkuin ennen. Wohoo!:D

Jackal von ÖRF
26.2.2006, 17:17:14
Nyt on käytössä taas yksi uusi tapa, millä ketjut merkitään luetuiksi. Kokeillaan pari päivää miten tämä toimii...

Kreifi
28.2.2006, 17:43:42
Humm, juu, minäkin valittaisin tuosta "The threads below have not been updated since your last visit but still contain unread posts." -systeemistä. Nyt kun tulee foorumille ja avaa heti uudet viestit, niin tuon ilmoituksen joutuu etsimään sieltä. En minä ainakaan halua ilmoitusta niistä ketjuista, joita en ole lukenut, enkä halua lukea. Vain niistä ketjuista, joihin on vastattu poissaollessani.

Sananium
28.2.2006, 19:20:00
Humm, juu, minäkin valittaisin tuosta "The threads below have not been updated since your last visit but still contain unread posts." -systeemistä. Nyt kun tulee foorumille ja avaa heti uudet viestit, niin tuon ilmoituksen joutuu etsimään sieltä. En minä ainakaan halua ilmoitusta niistä ketjuista, joita en ole lukenut, enkä halua lukea. Vain niistä ketjuista, joihin on vastattu poissaollessani.Juu, samaa mieltä. Ei ihan joka kerta jaksa lukea niitä kaikkia, jotka eivät kiinnosta niin hirveästi ja "Merkitse kaikki alueet luetuiksi" on turhan monen mutkan takana. Ainakin sen "Merkitse kaikki alueet luetuiksi" naviskan voisi pistää muuallekin kuin etusivulle.

Kreifi
28.2.2006, 20:00:42
Niin joo, onhan tosiaan tuo nappi. En edes ajatellutkaan, kun en moista ikinä ole käyttänyt. Toimiihan se noinkin. Tosin lisää työtä se teettää, kun jo foorumien selaaminen nykyiselläänkin on niin raskasta. :P

Jackal von ÖRF
28.2.2006, 21:23:00
Humm, juu, minäkin valittaisin tuosta "The threads below have not been updated since your last visit but still contain unread posts." -systeemistä. Sitähän minäkin. Miksi lukisin jotain ketjuja nyt, kun en niitä viime kerrallakaan lukenut? Tuskin siitäkään olisi hyötyä, että vanhimpien lukemattomien viestien ikää laskisi 10 päivästä.

Laitoin nyt takaisin käyttöön perinteisen cookieihin ja epäaktiivisuuteen perustuvan merkitsemistavan. Jos joku löytää pluginin, jolla tuota merkitsemistapaa saa parennettua, niin sitten voidaan harkita uudestaan, mutta siihen mennessä ei kannata yrittää korjata systeemiä joka ei ole rikki.

mirage
4.3.2006, 8:56:17
Elämänhaluni palasi juuri. :D*Heittää hirttonarut ja aseet ikkunasta* Elämä on taas ihanaa. Ja nyt postailemaan :)
Ja odottelemaan että kaikki FF VII läpipeluu oppaat ja muut tulevat takaisin. *Rallattelee*

//Edit. Kiitosta.

Bossi
4.3.2006, 11:10:50
Ja odottelemaan että kaikki FF VII läpipeluu oppaat ja muut tulevat takaisin.
FFVII - läpipeluu (http://www.fffin.com/final-fantasy-vii/vinkit/lapipeluuopas) Siellähän ne ovat jo. Ovat vaan piiloutuneet "Vinkit" osion alle.

mogvisti
9.3.2006, 22:16:51
Btw. Miksei ihmisten sukupuoli enää näy? =/

// Olen sokea paska.

Lord JF
9.3.2006, 22:22:49
Btw. Miksei ihmisten sukupuoli enää näy? =/
Tuohan taidettiin mainita aloituspostissa.

Alunperin kirjoittanut Jackal von ÖRF
Aiemmin käytössä olleita modifikaatioita ei vielä ole tehty. Tällaisia ovat mm. sukupuolen näyttäminen viestien yhteydessä, allekirjoitusten kokorajoitus, viestien oletusväri, pieni muutos uusimman rekisteröityneen jäsenen näyttämiseen ja joitakin ulkoasullisia yksityiskohtia.
Eli kaiketi sukupuolet tulevat taas näkyviin kun arvon adminit ottavat itseään niskasta kiinni ja lisäävät nuo vielä puuttuvat asiat.

Gabriel
13.3.2006, 13:01:30
Voisiko jälleen saada sen ruksin Muista minut? -kohtaan automaattisesti? Sen on jo oppinut sinne näinä viikkoina laittamaan, mutta en näe järkevämpänä pitää sitä oletusarvoisesti tyhjänä kuin ruksattuna.

Entä suorittaako sukupuolikenttä piankin paluun?

Kreifi
13.3.2006, 15:46:41
Kaappi, eikös se ole oletusarvoisesti aina ollut tyhjä? o.o

No kuitenkin, yleinen linja Intterwebissä on pitää se tyhjänä turvallisuussyistä ja näen, että meidänkin tulee noudattaa samaa fiksua linjaa kuin muuallakin.

Ja siis, eihän se tarvitse ruksata kuin kerran?

Ze Shoopuf
13.3.2006, 18:05:13
Kaappi, eikös se ole oletusarvoisesti aina ollut tyhjä? o.o

No kuitenkin, yleinen linja Intterwebissä on pitää se tyhjänä turvallisuussyistä ja näen, että meidänkin tulee noudattaa samaa fiksua linjaa kuin muuallakin.

Ja siis, eihän se tarvitse ruksata kuin kerran?

Väärin ja väärin. Tai no, ainakin toinen kohta on väärin; vaikka kuinka monta kertaa sen ruksaisi, niin aina se on uudelleen foorumeille tultaessa tyhjä. Nytkin ehdin itseäni jo kirota, kun tajusin erheeni juuri Kirjaudu-napin painamisen jälkeen; unohdin ruksia. Hyvästi vähänkään pidemmät viestit siis tältä päivältä.

Ennen se taisi toimia niin, että kun sen kerran ruksii, niin se on myöhemmin sitten automaattisesti siinä. Kelpaisi minullekin kyllä.

Ja ei se mitään turvallisuusriskiä tjsp aiheuta, ei se log out niin vaikeaa ole.

Niin, eli olisi tosiaan kiva saada se ruksi takaisin sinne, kun ei sitä muista ruksata.

Kreifi
13.3.2006, 18:21:35
Siis hä? Muista minut -napin tehtävä on MUISTAA SINUT. Eli kun seuraavaksi tulet foorumille, sinun ei tarvitse loggautua sisään. Eikö? No, jos sinä tulet foorumille ja loggaudut automaattisesti sisälle, sillä se MUISTAA SINUT, niin miksi ihmeessä pitäisi olla sitä jälleen ruksaamassa?

En oikein tajua. :/

Sananium
13.3.2006, 18:23:06
Siis hä? Muista minut -napin tehtävä on MUISTAA SINUT. Eli kun seuraavaksi tulet foorumille, sinun ei tarvitse loggautua sisään. Eikö? No, jos sinä tulet foorumille ja loggaudut automaattisesti sisälle, sillä se MUISTAA SINUT, niin miksi ihmeessä pitäisi olla sitä jälleen ruksaamassa?

En oikein tajua. :/Se pitää sinut kirjautuneena sivulle, eli jos vaika häivyt vähäksi aikaa pois, foorumi kirjaa sinut ulos, jos nappi ei ole ruksattu. Tosiaan ärsyttävää, jos totta puhutaan...

//Elias Von Patti: Ainakin minä olen ymmärtänyt niin. Nimittäin jos olen vaikkapa tekemässä signaturea, enkä tee mitään foorumeilla, joudun kohta kirjautumaan uudestaan sisään. Mutta muistaakseni jos rastittaa sen "Muista minut" -kohdan, ei tarvitse. Näin se minusta on, tai sitten olen erehtynyt.

///Toisin sanottuna IdlauksenEstoNappi...

Kreifi
13.3.2006, 18:27:49
Ahaa, okei, ihmiset käyttävät sitä siis tuohon tarkoitukseen juu. En oikein meinannut ymmärtää, kun itse käytän sitä siksi, ettei minun tarvitse kirjautua ulos tahi sisään ikinä.

memo
13.3.2006, 18:34:46
Ahaa, okei, ihmiset käyttävät sitä siis tuohon tarkoitukseen juu. En oikein meinannut ymmärtää, kun itse käytän sitä siksi, ettei minun tarvitse kirjautua ulos tahi sisään ikinä.Kuten myös. =P

Ei se ruksi niin paljoa haittaa, kun ei sitä tartte kuin kerran pariin kuukauteen painaa, loppujen lopuksi. Muita Finin käyttäjiä kun ei taloudessa asu, niin tällainen ikuinen kirjautuminen on kiva. :}

Ihan tyytyväinen olen uusiin toimintoihin, niin normaaleihin, kuin modetoimintoihinkin. Ulkoasun pienet kompastuskivet eivät niin pahoja ole, että ne ärsyttäisivät, mutta jos nyt jossain vaiheessa päästään takaisin perinteiseen~

Wompatti
13.3.2006, 19:17:04
Se pitää sinut kirjautuneena sivulle, eli jos vaika häivyt vähäksi aikaa pois, foorumi kirjaa sinut ulos, jos nappi ei ole ruksattu. Tosiaan ärsyttävää, jos totta puhutaan...

Ymmärsinkö siis oikein? Jos nappia ei ruksaa, foorumi heittää automaattisesti ulos, vaikka ei itse kirjautuisikaan pois foorumilta?

mogvisti
13.3.2006, 19:23:26
Ymmärsinkö siis oikein? Jos nappia ei ruksaa, foorumi heittää automaattisesti ulos, vaikka ei itse kirjautuisikaan pois foorumilta?

Aivan oikein. Itselleni käy usein niin, että jätän foorumit seisomaan paikoilleen ja kun seuraavan kerran päivitän sivun, on minut kirjattu ulos.

Vekkuli
13.3.2006, 19:27:05
Ymmärsinkö siis oikein? Jos nappia ei ruksaa, foorumi heittää automaattisesti ulos, vaikka ei itse kirjautuisikaan pois foorumilta?Aivan oikein. Itselleni käy usein niin, että jätän foorumit seisomaan paikoilleen ja kun seuraavan kerran päivitän sivun, on minut kirjattu ulos.
Ei minulla vaan. Vaikken jaksaisikaan ruksia Muista minut? -ruutua, olen kirjautuneena vielä silloinkin, kun avaan koko koneen uudestaan.

Jackal von ÖRF
13.3.2006, 19:28:07
Vaikuttaa että ilman tuon ruksimista foorumi tallentaa cookieilla pelkän session tunnuksen. Sessio loppuu automaattisesti, kun on jonkin aikaa epäaktiivinen. Voin laittaa muistamisruksin automaattisesti päälle, niin sen klikkaaminen ei rasita sorminiveliä. Testailen vielä hetken miten tämä toimii...

Ze Shoopuf
13.3.2006, 19:29:07
Jep, näin käy. Jos vaikka jään kirjoittamaan oikein pitkää postia, niin foorumi on siinä välillä ajatellut minun jo lähteneen ja loggaa minut ulos. Siinä sitten painat post replyä ja foorumi pyytää kirjautumaan sisään. Onneksi nykyään se lähettää se viestin, kun kirjaudut uudestaan; ennen oli aika tuskaa, kun piti kirjoittaa posti uudestaan, vieläpä kun oli ennen vielä käytössä IE, jolla ei saanut edellinen -nappia painamalla kirjoitusta takaisin näkyviin.

Mutta siis, se olisi kiva, jos se ruksi pysyisi siinä.

Nyarlathotep
13.3.2006, 19:55:39
Jep, näin käy. Jos vaikka jään kirjoittamaan oikein pitkää postia, niin foorumi on siinä välillä ajatellut minun jo lähteneen ja loggaa minut ulos. Siinä sitten painat post replyä ja foorumi pyytää kirjautumaan sisään. Onneksi nykyään se lähettää se viestin, kun kirjaudut uudestaan; ennen oli aika tuskaa, kun piti kirjoittaa posti uudestaan, vieläpä kun oli ennen vielä käytössä IE, jolla ei saanut edellinen -nappia painamalla kirjoitusta takaisin näkyviin.Jep, sen takia kannattaakin aina kopioida kaikki pidemmät viestit, ettei tuollaista satu käymään. Ennen minullakin kävi samalla tavalla aika montakin kertaa. Ja se aikarajahan on 10 minuuttia. Jos idlaat (=kirjoitat viestiä) 10 minuuttia, etkä ole ruksinut, niin foorumi heittää ulos. Ainakin minun tapauksessani. Tosin ei enää, kun selainkin on vaihtunut parempaan ja olen ruksinut tuon muista minut -kohdan (tosin en edes muista olenko. Edellisestä kirjautumisestani sisään tällä koneella on varmaan vuosi).

Jubei
13.3.2006, 20:05:28
Itse olisin lähinnä kysynyt yhtä ehkää tyhmääkin kysymystä, eli miten tässä uudistuksessa saa linkin tekstinä, niin että tekstiä klikkaamalla pääsee linkkiin? Nykyään kun painaa "lisää linkki"-nappulaa, niin foorumi kysyy suoraan linkkiä, eikä valinnaista tekstiä.

ok, kiitos. (http://jubei.youaremighty.com/)

Plop
13.3.2006, 20:37:48
Itse olisin lähinnä kysynyt yhtä ehkää tyhmääkin kysymystä, eli miten tässä uudistuksessa saa linkin tekstinä, niin että tekstiä klikkaamalla pääsee linkkiin? Nykyään kun painaa "lisää linkki"-nappulaa, niin foorumi kysyy suoraan linkkiä, eikä valinnaista tekstiä.
[*URL=osoitetähän]tähän linkin teksti[/URL*] Tuon saa myös tuolta yläpalkista samalla tavalla kuin ennenkin, vaikka se ei kysy valinnaista linkin tekstiä. Mutta kun on lisännyt osoitteen ja se on tullut tekstinkirjoitusruutuun, on se valinnainen linkin teksti jo valmiiksi maalattuna (se on siinä vain ensin osoitteena). Eli saman tien kun vain rupeaa kirjoittamaan siihen linkin tekstiä, niin se tulee siihen. Voi toki myös painaa backspacea, mutta eihän se ole välttämätöntä, kun teksti on jo valmiiksi maalattu.

Aki
13.3.2006, 20:47:04
Täytyypä kysyä, että mitä ihmettä jäsenlistalle tehtiin? En tiedä näyttääkö samalta muiden koneilta, mutta tämä (http://foorumit.fffin.com/member.php?u=66) jäsen näyttää käyneen viimeksi täällä 1.1.1970! Ja tuohan on yksi useista. En tiedä kuinka monta tällaista on, mutta kolme löysin. Vaikka nämä ovatkin nollapostareita, niin onkohan muita pieniä kauneusvirheitä löydettävissä?

Bossi
13.3.2006, 20:52:26
Helpointa on, kun laittaa sen ruksin sinne kerran, eikä koskaan käytä "Log Out" -nappia, niin aina kun tulet foorumille, olet automaattisesti sisäänkirjautunut, etkä kirjaudu ulos yllättäen.

Tietenkin tämä vaatii, että olet ainut siltä koneelta postaava etkä skitsoile tietoturvasta taikka tiedät hieman siitä että hommat on kunnossa.

Jonkka
13.3.2006, 23:13:40
Itse olisin lähinnä kysynyt yhtä ehkää tyhmääkin kysymystä, eli miten tässä uudistuksessa saa linkin tekstinä, niin että tekstiä klikkaamalla pääsee linkkiin? Nykyään kun painaa "lisää linkki"-nappulaa, niin foorumi kysyy suoraan linkkiä, eikä valinnaista tekstiä.En ihan tarkalleen tajunnut Plopin ohjetta, mutta itse olen huomannut helpoksi tavaksi ensin kirjoittaa tämän "valinnaisen tekstin", maalaa sen, sitten painaa "Lisää linkki"-nappulaa ja pistää url osoitteen.

//Minusta omani on parempi. Jotenkin selvempi. En minä ala mitään oikeaa väliä etsimään tagien välistä. Sain ihan tarpeeksi tietotekniikan tunnilla. Tehkää miten haluatte.

//:tuska: Kuulkaas nyt. Minä teen asiat omalla tavallani. Piste. Ja noita tageja ei näy, koska pidän tätä tummanharmaatausta tekstiboksia. Piste. Enkä aio aina vaihtaa siihen vanhaan, kun haluan pistää linkin ja minä käytän tätä uudempaa, koska se on minusta mukavampi. Piste. Asia selvä? Ei enään kiitos. On koekuukausi menossa, joka jatkuu huhtikuuhun asti. Menkää muualle hankkimaan +1:nne.

///:shy: Hehe, tHe BoSs ehtikin postata jo, mutta anteeksi tuo äskeinen. Taisi palaa pari sulaketta.

(Ei sillä varmaan mitään kokeita oo, sillä on NE.. aimut sehän oli poika.. kai..);D

Bossi
13.3.2006, 23:20:33
En ihan tarkalleen tajunnut Plopin ohjetta, mutta itse olen huomannut helpoksi tavaksi ensin kirjoittaa tämän "valinnaisen tekstin", maalaa sen, sitten painaa "Lisää linkki"-nappulaa ja pistää url osoitteen.Siis. Jos nykyään painat tuota "Lisää linkki - Insert link" nappulaa ja syötät siihen sen osoitteen, johon haluat linkin johtavan, ja painat OK, niin se -tagien sisään jäävä on jo valmiiksi maalattuna, tähän tapaan (http://img.photobucket.com/albums/v226/harkia/Link.jpg). Toivottavasti hieno ohjeeni selvensi.

//
Kuulkaas nyt. Minä teen asiat omalla tavallani. Piste. Ja noita tageja ei näy, koska pidän tätä tummanharmaatausta tekstiboksia. Piste. Enkä aio aina vaihtaa siihen vanhaan, kun haluan pistää linkin ja minä käytän tätä uudempaa, koska se on minusta mukavampi. Piste. Asia selvä? Ei enään kiitos. On koekuukausi menossa, joka jatkuu huhtikuuhun asti. Menkää muualle hankkimaan +1:nne.Olisit sitten sanonut, että käytät sitä uudempaa, asia olisi muutunut. Eikä tässä mitään +1:iä metsästetä, vaan itse ainakin vaan halusin auttaa. (Ei sillä varmaan mitään kokeita oo, sillä on NE.. aimut sehän oli poika.. kai..)

In memoriam
15.3.2006, 21:10:37
Ovatko signaturen koko rajoitukset todella myös uudella softalla käytössä? Katsokaapa Unknownin signaturen kokoa tässä viestissä. (http://foorumit.fffin.com/showpost.php?p=312542&postcount=2504) Sekä Firefox että Opera eivät katkaise signaturea, kuten aikaisemmin.

i<3yaoi
16.3.2006, 10:13:59
Aiemmin käytössä olleita modifikaatioita ei vielä ole tehty. Tällaisia ovat mm. sukupuolen näyttäminen viestien yhteydessä, allekirjoitusten kokorajoitus, viestien oletusväri, pieni muutos uusimman rekisteröityneen jäsenen näyttämiseen ja joitakin ulkoasullisia yksityiskohtia.*kiilaa tähän väliin bemarilla* Ilmeisesti kokorajoitukset eivät siis vielä ole käytössä. Hoo-hoo.

Plop
16.3.2006, 15:40:11
//Minusta omani on parempi. Jotenkin selvempi. En minä ala mitään oikeaa väliä etsimään tagien välistä. Sain ihan tarpeeksi tietotekniikan tunnilla. Tehkää miten haluatte.
Ei nitä sieltä mitenkään tarvitse etsimään lähteäkään, sillä se oikea kohta on jo valmiiksi maalattu. Riittää kun painaa bacspacea ja kirjoittaa linkin tekstin siihen. Eli kun se linkki on lisätty tuota kirjoitusikkunan yläpuolelta löytyvää nappia käyttäen, niin se kohta, johon valinnainen linkin teksti tulee, on jo valmiiksi maalattu. Ei sitä etsimään tarvitse lähteä.

Grove
1.4.2006, 11:59:56
Nonniin vaihtuihan sen Tidus vähän parempaan kuvaan. Toivottavasti pysyy kauemminkin kuin vain tämän yhden päivän. Minä ainakin olen tyytyväinen. :D

Hayzel
1.4.2006, 12:55:24
Minusta se Tidus oli parempi xD Tai siis se sopi paremmin, kuin nuo herutuskuvat (;
Toki noi on paljon henkevämpiä kuin tidus, mutta rajansa kaikella? :D
Vaihtakaa sinne mielummin Zidane! :o

Lord JF
1.4.2006, 13:29:17
Parempi kun ei olisi kuvaa laisinkaan.

Heba
1.4.2006, 15:31:38
Oho, enpä olisi uskonut, että sitä Tidus kuvaakin voisi tulla ikävä :P. Olen samaa mieltä JF:n kanssa, eli parempi olisi olla ilman koko kuvaa. Tai sitten vain laitatte FF hahmoja hienosti reunoille kuin ennekin :D.

Sininenkissa
1.4.2006, 15:59:59
Parempi kun ei olisi kuvaa laisinkaan.

Olen samaa mieltä.

Tai sitten voisi laittaa sen Tiduksen takaisin tai sitten sellaisen kuvan, joka vaihtuisi aina kun sivulle tulee elikkä siinä olisi vaikk esim. Cloud, Tidus jne. jne. jotka aina vaihtelisivat muttajooplääplää. En osaa selittää.

Ilman kuvaa olisi ehkä hieman tylsä jos nyt ajattelee. Se Tidus toi edes sellaisen pienen väripilkun sinne. :b

//Ah, ihanaa. Nyt minäkin huomasin sen vaihtelevan. Aina vain paremmaksi ja paremmaksi...

Jubei
1.4.2006, 16:25:00
Ihme valitusta, on se kyllä kumma kun nykynuorisolle ei mikään kelpaa. Vaihteleehan tuokin, itse olen nähny jo ainakin 3 erilaista. En tiedä miten tuo sopii imagoon, mutta on tuo nyt parempi kuin jotkut huonot FF kuvat.:D

Nyarlathotep
1.4.2006, 18:33:18
Hyvä tuo kuva on, eikä sitä tarvi alkaa taas vaihtamaan. Onpahan ainakin eliittisivut kyseessä nyt. :D

//Whine off noob :D

Heba
1.4.2006, 21:52:42
Jotenkin sellainen tunne, että nyt varmaan modeja on alkanut kyllästyttää ja noita kuvia laitetaan ihan vaan v*ttuilemisen takia =). Voin olla toki väärässäkin, mutta se alkaa jo uhkaavasti vaikuttaa siltä =/

Edit: Hyvä pointti Grove. Jotenkin päässyt koko aprillipäivä unohtumaan....

Grove
1.4.2006, 21:55:39
Jotenkin sellainen tunne, että nyt varmaan modeja on alkanut kyllästyttää ja noita kuvia laitetaan ihan vaan v*ttuilemisen takia =).
Minusta paljon loogisempi syy sille on se että Eetupatukka on niin komea ja elitistinen. Tai sitten se että nyt on aprillipäivä.

Omenaweapon
3.4.2006, 17:20:05
Tuli täs vaan mieleen et miks tuola alhaala mis on noi syntymäpäivät;niin miks sielä näkyy vaan joittenkin synttärit miks ei kaikkien nytkin sielä oli vaan kahen.
Eikös se ole silleen että Siellä alhaalla on vain "aktiivisten" jäsenten synttärit? Eli niiden jotka ovat käyneet kuukauden sisälleJoo toi kävi mullakin mielessä mut kunhan varmistin.

MonGooli
3.4.2006, 17:34:55
Siellä näkyy kellä on synttärit tänä päivänä. Huomenna taas on jollakin muulla.

// Aih, en huomannutkaan. Joku sitten osaa selittää paremmin.

Grove
3.4.2006, 17:39:15
Siellä näkyy kellä on synttärit tänä päivänä. Huomenna taas on jollakin muulla.
Ei mutta mikäli katsoo nyt tuonne Kalenteriin niin siellä ilmoitetaan että tänään on kuudet syntymäpäivät, mutta etusivun alaosassa mainitaan vaan kahdet.

folder
3.4.2006, 18:01:09
Eikös se ole silleen että Siellä alhaalla on vain "aktiivisten" jäsenten synttärit? Eli niiden jotka ovat käyneet kuukauden sisälle tjsp.

LizzieFox
6.4.2006, 13:54:03
Nyt kun FFfinin uuteen aloitus sivuun olen saanut jo jonkun aikaa totutella niin olen alkanut tuntea sen kotoisaksi. Ensimmäisellä kerralla kyllä säikäihdin uutta ulkoasua. Se on oikeastaan aika siisti. Ja nyt siinä komeilee Aki Rossin kuva. :lovetus: Teette aiankin minut iloiseksi sillä koska se on yksi maailman kauneimpia hahmoja. mieleeni tulvii muistoja kun kävin katsomassa sen elokuvan elokuvateatterissa.. Eli siis hyvää jälkeä, kettu kuittaa.

Olenko minä ainut jolle kaikki 'lisä nappulat' näkyvät haaleina taustaa vastaan tuossa viestin kirjoitus laatikon yläpuolella (esim boldaus nappi yms.). Ehk äminun näköni on vaan huonontunut.
//Wh00t nyt etusivulla näkyy Auron.

Jonkka
21.5.2006, 3:13:17
Aiemmin käytössä olleita modifikaatioita ei vielä ole tehty. Tällaisia ovat mm. sukupuolen näyttäminen viestien yhteydessä, allekirjoitusten kokorajoitus, viestien oletusväri, pieni muutos uusimman rekisteröityneen jäsenen näyttämiseen ja joitakin ulkoasullisia yksityiskohtia.Ollaan nyt noin kolme kuukautta tutustuttu näihin foorumin hyviin uutuuksiin, mutta voitaisiinko nyt saada nuo sukupuolet esiin? Kesä on alkamassa enkä usko, että teillä on paljon kiireitä (?).

JF: Joo, noita on enemmän kuin tarpeeksi. :)

//Thank you. Huoh, Qualin on Kaulin. = )

Lord JF
21.5.2006, 12:14:35
Ollaan nyt noin kolme kuukautta tutustuttu näihin foorumin hyviin uutuuksiin, mutta voitaisiinko nyt saada nuo sukupuolet esiin? Kesä on alkamassa enkä usko, että teillä on paljon kiireitä (?).
Sukupuolet olisi kyllä kivat saada takaisin, mutta vielä enemmän toivon noita signujen kokorajoituksia. Se tosiaankin pännii kun joillakin on puoliruutua vievä signature.

Jackal von ÖRF
21.5.2006, 23:35:34
Sukupuolet, signut, oletusviestit ja muutamat muut layout-muutokset on nyt tehty.