View Full Version : Harry Potter 7- mystinen "Scar"
Eternium
17.3.2006, 21:20:49
Nyt Puoliverisen Prinssin luettuani olen innoissani tutkinut HP-aiheisia sivuja, ja alkanut miettiä seuraavaa osaa. Kirjan nimeen liittyy sana Scar, eli suomeksi Arpi. Tämä ketju on perustettu tulevalle, viimeiselle Harry Potterille. Tänne voi laittaa arvailuja ja uutisia tulevasta kirjasta, jonka ilmestystä uumoillaan kesälle 2007. Tässä on minun uumoiluni tulevasta kirjasta:
Kirja alkaa siitä, mihin Puoliverinen Prinssi loppui, eli kun Harry lähtee Dumbledoren hautajaisista Kiellettyyn Metsään vaeltamaan. Hän kokee monia vaaroja, mutta selviää, ja käy Dursleyn talolla. Dursleyt vinoilevat hänelle, ja Harry tulee hyvästelemään heidät rajulla tavalla. Hän lähtee Godrickin Notkolle mietiskelemän seuraavaa siirtoaan, ja saattaa mennä Kalmanhanaukiolle. Sitten hän lähtee Billin ja Fleurin häihin, ja sen jälkeen hän lähtee yksin, tai Ronin ja Hermionen kanssa seikkailuun. En osaa arvailla, miten kolmikko palaa Tylypahkaan, mutta he varmastikin matkaavat Pikkuhirttivaaraan, Valedron talolle, jossa Voldemort saattaa pitää majaansa. Lisää hirveyksiä sattuu, ja monet hyvät hahmot saattavat kuolla, kuten monet veikkaavat Harryä. Ja sitten ron tai Hermione tekee Voldemortista lopun. Matohäntä ja Kalkaros kohtaavat loppunsa, ja saa Malfoykin kuulla kunniansa. Loppu ei ole onnellinen, koska monet hyvät hahmot kaatuvat kuolonsyöjiä vastaan taistelussa. Ja tietenkin se vitumoinen ämmä, Bellatrix Lestrange, kuolee, Tonksin tai Remusin käden kautta. Paha saa palkkansa, kuten kaikissa hyvissä kirjoissa käy.
Nämä ovat vain arvailujen varassa, köyhän miehen Harry Potter. Tähän ketjuun voi laittaa omia arvailuja, ja uutisia, koska on mielenkiintoista nähdä, miten muut juonen käsittävät. Voimme kenties arvailla, miten lopussa käy.
//: Kaikille siis tiedoksi vielä, että seitsemännen kirjan nimi on Harry Potter and Deathly hallows. Tämän ketjun voi lukottaa, kun kirja ilmestyy. Erityisestihän tämä ketju on tarkoitettu kaikelle arvailun ja huhujen väliselle diskussionille. Jehg.
Gabriel
17.3.2006, 22:39:42
Pah - Rowling ei tyytyisi mitenkään noin yksinkertaiseen ja tylsään ratkaisuun. Tai sitten minä tulen vielä rankasti pettymään.
Dumbledore tiesi kaiken aikaa Kalkaroksesta kaiken. Hyvin luultavasti Kalkaroskin tiesi Dumbledoren tietävän ja ehkä he olivat myös keskustelleet asiasta. Kalkaroksen kasvot saattoivat olla H-hetkellä vihan vääristämät tilanteen epäoikeudenmukaisuudenkin takia. Joka tapauksessa olen varma, että Voldemort tulee vielä kokemaan, kuinka vaarallista on pitää kyytä povellaan.
Minusta tulee oikeasti olemaan mielenkiintoista nähdä, onko Dumbledore lopultakaan elossa. Paljon tulkinnanvaraisia vinkkejä on, että sydän vielä pumppailee verta jossain päin maailmaa. Toisaalta... niin. Jos hän olisi elossa, sen esilletuominen pitäisi olla jotain niin älyttömän fantastista ja yllättävää, ettei mitään rajaa.
Odotan myös melko paljon sitä epilogia, jossa kerrotaan hengissä selvinneiden tulevaisuudesta. Sellaiset kiinnostavat aina.
Odotukset päätöstä kohtaan ovat valtavat. Toivon ettei Rowling sorru turhiin kliseisiin lopussa.
Real Emotion
18.3.2006, 0:09:44
Huhuu, tää spoilaa!
"Scar"? Onko tuo aivan varmistettua tietoa? Kenties Harryn arpi olisi sitten jotenkin ratkaisevassa osassa viimeisessä Potter -kirjassa. Tosin sehän on jo selvää, että Voldemort kuolee varmasti rakkauden takia. Dumbledore tolkutti, että rakkaus on se vaarallisin ase Voldskia vastaan. Kunpa kirjan lopusta ei sitten tulisi mitään siirappisen täytteistä hössötystä. Itse en usko pätkääkään siihen, että Sirius tai Dumbbis tulisivat takaisin. Dumbledoren voi nähdä tauluna rehtorin huoneessa, mutta siihen se sitten jääkin. Rowling on sanonut, että lisää henkilöitä tulee kuolemaan ja luulen, että joku näistä kuuluu niihin onnettomiin "hyvien" puolelta; Ron, Vauhkomieli tai Lupin. Ron ehkä siksi, että hän voisi jotenkin uhrautua Harryn puolesta lopputaistelussa. Lupin, jotta saataisiin traaginen rakkaustarina, sekä jälleen yhden erittäin Harrylle rakkaan hahmon menetys. Vauhkomielille en osaa sanoa mitään selitystä, mutta epäilen, että hän kuolee kirjassa jotenkin sivumennen. Harryn uskon selviävän, ja että hänestä tulee aurori. Hermione selviää myös.
On pohdittu, että Lily Potter tulee olemaan erittäin merkittävässä osassa seitsemännessä kirjassa. Todennäköisesti saamme tietää tarkemmin tuosta suojaavasta taiasta, jonka hän kuolemallaan lahjoitti Harrylle. Lisäksi odotan mielenkiinnolla tietoja Regulus Mustasta ja siitä miten kaikki horcruxit lopulta löytyvät. En ole vielä ehtinyt lukemaan suomennosta, olivatko ne siinä sitten hirnyrkkejä?
Seitsemättä kirjaa on toivottu ilmestyvän 7.7.2007. Olisihan se aika legendaarinen päivämäärä viimeiselle osalle, mutta eipä kai sentään niin hassusti tule käymään.
Clacier
19.3.2006, 14:22:22
Plööh, itse en ole juurikaan osannut arvailla mitään muuta seiskaa koskien, kuin sen, että Snape on aivan aivan aivan varmasti oikeasti hyvisten puolella, ja että hän jollain tavalla vielä auttaa Harrya kukistamaan Voldemortin. Vaikka ei Voldukaan kyllä minun mielestä saisi kuolla, koska se on niin kuul~ P: Mutta sitä taitaa olla edes turha toivoakaan. Muista taas en osaa sanoa, kuolevatko vai eivät. Ja ehkäpä parempi näin; onpahan seiskaa lukiessa sitten enemmän asioita, joista yllättyä (ja joita parkua.)
Enivei, Snapen hyvyydestä olen niin varma että ihan hirvittää, ja ainoastaan Rowling yksin musertamalla tämän mielikuvan voi pudottaa minut takaisin maan pinnalle. En nyt tässä taas jaksa alkaa spekuloimaan, miksi olen tätä mieltä, mutta linkitin jo aiemmin HBP-ketjuun Dumbledore's Man –esseen ja Dumbledore is not dead –sivustot, ja niistä käy varsin hyvin myös omat päättelyni Snapesta esille, joten lukekoon sieltä keitä kiinnostaa. Mutta sen verran on pakko tuosta sanoa, että aluksi olin itsekin kirjan luettuani aika sekavassa wtf-mielentilassa, enkä meinannut uskoa sitä todeksi. Kuitenkin muutamat viimeiset luvut uudestaan luettuani eniten iskivät silmään nämä lainaukset:
"Well – I jus' heard Snape sayin' Dumbledore took too much for granted an' maybe he – Snape – didn' wan' ter do it any more –"
"Do what?"
"I dunno, Harry, it sounded like Snape was feelin' a bit overworked, tha's all – anyway, Dumbledore told him flat out he'd agreed ter do it an' that was all there was to it."
"I take you with me on one condition: that you obey any command I might give you at once and without question."
"Of course."
"Be sure to understand me, Harry. I mean that you must follow even such orders as 'run', 'hide' or 'go back'. Do I have your word?"
"I – yes of course."
"If I tell you to hide, you will do so?"
"Yes."
"If I tell you to flee, you will obey?"
"Yes."
"If I tell you to leave me, and save yourself, you will do as I tell you?"
"I –"
"Harry?"
They looked at each other for a moment.
"Yes, sir."
"You remember", said Dumbledore, "the condition on which I brought you with me?"
Harry hestitated, looking into the blue eyes that had turned green reflected light of the basin.
"But what if –"
"You swore, did you not, to follow any command I gave you?"
"Yes, but –"
"I warned you, did I not, that there might be danger?"
"Yes", said Harry, "but –"
"Well, then", said Dumbledore, shaking back his sleeves once more and raising the empty goblet, "you have my orders."
"Why I can't drink the potion instead?" asked Harry desperately.
"Because I am much older, much cleverer, and much less valuable", said Dumbledore. "Once and for all, Harry, do I have your word that you will do all in your power to make me keep drinking?"
"Couldn't -?"
"Do I have it?"
"But –"
"Your word, Harry."
"I – all right, but –"
Hating himself, repulsed by what he was doing, Harry forced the goblet back towards Dumbledore's mouth and tipped it, so that Dumbledore drank the remainder of the potion inside.
Snape gazed for a moment at Dumbledore, and there was revulsion and hatred etched in the harsh lines of his face. Snape raised his wand and pointed it directly at Dumbledore.
"Kill me then", panted Harry, who felt no fear at all, but only rage and contempt. "Kill me like you killed him, you coward –"
"DON'T –", screamed Snape, and his face was suddenly demented, inhuman, as though as he was in as much pain as the yelping, howling dog stuck in the burning house behind them, "– CALL ME COWARD!"
Pitkin kirjoja on ties mitä pikku juttuja joita voisin pitää todisteina tähän asiaan liittyen, mutta nuo pistivät erityisesti silmään. Ja Rowlingin tuntien ei tulisi mieleenikään väittää, ettei näillä ole yhteyttä keskenään. Mutta ei helkkari, tämä näyttää niin varmalta jutulta että voisin pistää tästä vaikka koko mangakokoelmani pantiksi. xD Seiskaa odotellessa.
grand summoner
21.3.2006, 16:00:42
No minä uskoisin, että Harry tekee jonkin näköisen itsemurhan Voldemortia vastaan.. Uskon vahvasti, että Harry kuolee ja Kuolon syöjät tuhoutuvat lopullisesti... Uskon myös, että loppu päättyy mystisesti...
Ja uskon että Harry Potterista tulee jonkin sortin "legenda"...
Hankalaa sanoo, mutta toivon että se HP 7 on isompi kuin se aikasempi...... heh...
Dorianthem
21.3.2006, 16:10:36
Ja uskon että Harry Potterista tulee jonkin sortin "legenda"...Ja Harryhan ei vielä ole legenda? Ei se ole varmaankaan se legendaarinen "poika joka elää"?
Mut minä toivon todella hartaasti, että Dumbledore tulee takaisin really hengissä. Ja uskon, että Harry kuolee varmaankin pelastaessaan ystävänsä ja samalla sitten Voldemort kuolee. Kikka on kuitenkin siinä, että ne molemmat joutuvat kuolemaan, koska he jakavat jotenkin yhteisen hommeliinin. En oikein osaa selittää. Mutta minä uskon tuolla lailla. Ne on yhteydessä toisiinsa Harry ja Voldy ja kun toinen kuolee, niin toinenkin kuolee.
Ja PRKL eivät olisi saaneet nimetä Hordcruxeja Hirnyrkeiksi. Sairasta pilaa.
Otin tekstin värin pois, koska tuota tummanvihreää väriä on hiukan hankala lukea tummanharmaalta pohjalta. Kannattanee vaihtaa hiukan vaaleampaan.
- Puhvi
Jaa-a, saapa nähdä saako Rowling tämän kunnialla päätökseen ilman turhan kliseisiä ratkaisuja. Voldemort varmaankin kuolee, tai jää pimeän taian alle. Mutta voisihan se tietysti olla mahdollisuus, että Rowling antaa Voldin voittaa. Eihän sitä mikään rajoita.
No, itse uskon että Dumbledorella tulee olemaan merkittävä rooli, heräsi hän tai ei. Toivon kuitenkin, että hän joko jää sivummalle, tai erittäin fantastisesti astuu kuvioon. Mitään Gandalf II:sta ei saa eikä luultavasti tulekaan. Minä toivon, että Dumbledore saataisiin esiin vielä juuri sellaisena ja mahtava kuin Dumbledore on, ilman turhia typeryyksiä. Tässä on nyt hirmuinen riski, joko Dumbledore saadaan pidettyä hienosti kuvoissa - muistelmina, mainintoina tai tapahtumana, tai että se paisutellaan aivan yli rajojen ja pilataan koko homma.
Ja mitä itse Harryyn ja Voldemortiin, veikkaan että Harry joko kuolee itsekin, tai menee Ginnyn kanssa naimisiin :I Voi olla, että Harry saa voitettua taistonsa, pääsee eroon piinastaan ja ehkäpä näkee vanhempansakin lopussa vielä. Lopputaistelu on kuitenkin toivon mukaan tarpeeksi säväyttävä, ilman kuitenkaan tätä ''ensin ollaan melkein kuolemaisillaan ja sitten saadaan voimat voittoon'' -kikkailulla. Toivon, että Rowling saisi lopputaistoon hienon ja uuden hengen, olihan HP4:kin mukava taisto. Joko käy niin, että Harry voittaa, mutta joko kuolee itsekin jääden legendaksi, tai saa rauhallisen loppuelämän. Kaikki on mahdollista, toki Voldemortkin voi voittaa, mutta en oikein usko.
Ron ja Hermione ovat selvästikin tarkoitettu pariksi, ja näinhän siinä saattaa käydäkin. Se on olut mahdollista alusta lähtien, ja sitten he menevät naimisiin ja saavat lapsia ja plaah. En oikein odota mitään tuon kaksikon suhteen, en tahtoisi uskoa heistä tulevan paria, mutta ei oikein muu taida olla vaihtoehtona, ellei jompi kumpi potkaise ritarillisesti tyhjää.
Kalkaros auttaa Harrya lopussa, ja näin Harry saa nokilleen. Dumbledore tiesi varmasti, miten kävisi ja eihän hän voisi luottaa Kalkarokseen niin sokeasti. Se murha oli varmasti tiedossa ennestään, ja siihen on ollut viittauksia. Dumbledore pyysi Kalkarokselta jotain ennen kuolemaansa, kenties sitä viimeistä iskua. Kalkaros voi aina näyttää vihaselta ja inhon vallassa olevalta, eihän se tarvitse olla aitoa tunnetta.
Malfoy ei jää pelkäksi pahaksi pikku kuolonsyöjäksi, se nähtiin jo kuudennessa kirjassa. Hän on ollut aina sellainen ilkimys, että varmaankin tämä rooli ei enää päde viimeisessä osassa. Itse asiassa toivonkin jotain sellaista, Malfoy ansaitsee muutoksen, ei hänen aina pelkkä ylimielinen pöyhkimys tarvitse olla. Malfoy sai lisää syvyyttä uusimmassa osassa, ja tämä linja tulee varmaankin jatkumaan.
No, seitsemäs osa tulee vielä, ja se nähdään sitten, onko se loistava ja kaivattu lopetus. Siinä voi tapahtua mitä vain.
mirage
21.3.2006, 20:33:10
Kaikki me odotamme seiskaa. Ja tuo ''Scar'' tuo mieleeni jonkin kamuni seiska pälpätyksistä... Jotain oon kuullut, että seiskan viimeinen sana on tuo ''Scar''.
Jotkut eivät kestä odotusta, joten he keksivät tällaisia:
Harry tappaa Voldemortin, Draco tappaa Harryn. Ron tappaa Dracon ja Cho tappaa Ronin. Ginny tappaa Chon ja Dean tappaa Ginnyn. Seamus tappaa Deanin ja Neville tappaa Seamusin. Sitten Neville hallitsee koko maailmaa.
Yht'äkkiä Dumbledore herää henkiin ja tappaa Nevillen. Hän herättää Harryn ja menee tämän kanssa naimisiin.
Tuollaisia läppiä... Mutta huhujakin on liikkeellä monta.. Esim:
Hermionesta tulee ihmissusi Fred ja George liittyvät kiltaan, mutta kuolevat.
Harry saa yhteyden vanhempiinsa ja Siriukseen. Harry kuolee. Voldemort kuolee.
Teorioita on monia.. Ainakin yksi näistä monista teorioista tulee olemaan kirjassa.
Odottakaamme seiskaa innolla. :)
GolliM
21.3.2006, 20:35:53
Itse olen neljännestä kirjasta asti ollut melkein varma, että Harry kuolisi lopussa ja veisi Voldemortin mukanaan. Ja tänään keksin taas oudon teorian, joka minusta on jotenkin järkeenkäypä... Entä, jos ennustuksessa on "porsaanreikä" kohdassa yhden on kuoltava toisen kädestä. Teoria kuulostaa hullulta, mutta minä epäilen, että yksi horcruxeista on Harryn arvessa. Tämä ei ole tulltu tuosta legendaarisesta 'viimeinen sana on arpi' jutusta vaan ihan omasta päästäni.
Eli Haryrn olisi tapettava itsensä voidakseen tappaa Voldemortin, mutta koska ei voi sitä itse tehdä, on jonkun muun se tehtävä. Tässä tapauksessa veikkaan Ronia tai Hermionea. Loppu ei tällöin olisi superkliseinen 'paha saa palkkansa, Potterin pojalle tuhat patsasta ja miljoona kaljuunaa! Kaikki ovat onnellisia!!!' loppu vaan omalla tavallaan onnellinen, mutta enimmäkseen surullinen.
No, jäämme vain arvailemaan mitä tuleman pitää. Eiköhän se seiska sieltä pian tule. Odetellessa odotamme Feeniksin Kiltaa ja Puoliveristä Prinssiä englanniksi. Ja minulla on vielä tuo Prinssin suomennos kesken, kun yritän säästellä sitä :3 Luen luvun päivässä.
Gabriel
21.3.2006, 21:36:29
Mut minä toivon todella hartaasti, että Dumbledore tulee takaisin really hengissä.
Minä en. Se olisi tietysti todella hyvää ja idealistista, mutta tarinan draama lässähtäisi. Dumbledoresta on huokunut joka kirjoissa harvinaislaista suuruutta. Tämän suuruuden kirkkaimpana majakkana on toiminut hänen kuolemansa, joka on siis tavallaan Dumbledoren suuruuden yhteenvetäjä ja korostaja. Jos Rowling antaa Dumbledorelle takaisin tämän elämän, hän ottaa pois tämän sädekehän.
Sitä paitsi ei ole mitään tarinallista tapaa palauttaa Dumbledorea henkiin. Pottereissa kuolleet ovat pysyneet kuolleina. Voldemortkaan ei ole palannut kuolleista vaan pikemminkin välttänyt kuoleman. Toisaalta hän on sekoittanut vettä niin rajusti, että sitä piirrettyä viivaa ei ole enää mitään toivoa havaita. Dumbledore voi osallistua tapahtumiin enää korkeintaan aaveena. Näin siis ellei Rowling joko floppaa tai keksi jotain niin käsittämättömän nerokasta, ettei se ole vielä käynyt kenelläkään edes mielessä. "Harry hallusinoi Dumbbiksen kuoleman" ei olisi tällaista käsittämätöntä nerokkuutta.
Mutta seiskakirjaa todella odotetaan. Minulla on omat epäilykseni lopun suhteen ja siitä, mikä onkaan viimeinen horkruksi. En pysty kuvittelemaan tarinallisesti hienompaa päätöstä saagalle kuin Harrya uhraamassa itsensä. Kaikella on hintansa ja pahan lordin päihittämisen hinta on erityisen suuri. Sitä paitsi tällainen loppu antaisi tarinalle dramaattisuuden, jonka se ansaitsee. Tämä tiedettiin jo hellenistisilla ajoilla. Mutta voi tietysti olla, että Rowling menee sieltä, mistä aita on matalampi. Ovathan kaupalliset paineet melkoiset.
Sepsku
21.3.2006, 21:55:11
Eikös se mennyt niin, että sen viimeisen kirjan viimeisen sanan piti olla 'arpi'?
Ja tämä viesti siis spoilaa, ja pahasti. Omalla vastuullanne.
Mistä vetoa, että se viimeinen ja ratkaiseva hirnyrkki (voijeesusmikäsuomennos) sijaitsee rakkaan Harrymme iso- ja pikkuaivojen välimaastossa ja lopussa molemmat kuolevat. Onhan pitkin kirjoja toitoteltu sitä Harryn ja Voldemortin 'kummaa samankaltaisuutta', 'erikoista yhteyttä' ja ties mitä muuta. En pitäisi mahdottomana epäonnistuneen avadan aiheuttamaa vahingossa tapahtunutta hirnyrkkiytymistä. Ja uskoisinpa että kun nuo hirnyrkit vielä vähän vaiheessa silloin kohtalokkaana Halloween-yönä olivat, oli Harryn kuoleman avulla tarkoitus tehdä sitten se viimeisin, eli kuudes hirnyrkki. (Jonka sijaan sitten tapettiin se Frank mikälie ja hirnyrkiksi otettiinkin Nagini, vaikkei se vielä olekaan virallisesti varmaa.)
Ehkä eniten hirnyrkkiasiassa mietityttää tämä viides hirnyrkki, eli 'jotain rohkelikolta tai korpinkynneltä'. En pitäisi mahdottomana, että kyseinen esine löytyy Tylypahkasta, potentiaalisena kätköpaikkana joko Salaisuuksien kammio tai vielä todennäköisempänä tarvehuone, siellä kun tuntuu sitä kätkettyä kamaa olevan ja Voldiehan tunnetusti oli kovin kiintynyt Tylypahkaan. Ihmettelen siis kovasti, mikäli Tylypahka onkin hirnyrkitöntä aluetta.
Ja mitä seitsemännen kirjan tapahtumien spekulointiin tulee, jonkinnäköinen lennokas lähtö Likusteritieltä lienee luvassa. Toivon kyllä että Petuniasta saadaan tietää lisää, hänestä kun on nyt viimeisimmissä kirjoissa kovasti vihjailtu jotain epämääräistä mitä velhoyhteyksiin tai niiden puutteeseen tulee.
Jossain vaiheessa Harryn on pakko mennä Kalmanhanaukiolle ja löytää sieltä se Reguluksen luolasta hakema hirnyrkki, "raskas, kultainen medaljongi jota kukaan heistä ei saanut auki". Kohtalaisen alussa, veikkaisin, vaikka olisikin kovin Rowlingmaista säästää moinen 'huomaamaton' nerokas juonenkäänne loppupuolelle. En sit tiä vaikka sieltä Kalmanhanaukiolta löytyisi toinenkin hirnyrkki, niin harakanpesä kuin se onkin. Sitten tulee se traaginen lopputaistelu, porukkaa lakoaa ja näin päin pois ja thö end. Mitään epilogia tuskin on, ja jos on niin eloonjääneitä muistelemassa Harryn haudalla tjsp.
Nojoo, loppuviimeksi sama se kunhan Ginny kuolee tai Harry tulee ulos kaapista niin, ettei 'peto rinnassa' toistu. Ja oishan se kieltämättä aika suloinen, että lopussa Harry rakastuu tulisesti Dracoon ja he laukkaavat yhdessä auringonlaskuun. Dracokin kun satavarmasti kääntyy lopussa 'hyvisten' puolelle, tai vähintään meinaa ennenkuin kuolee. Johan tuo kuudennen kirjan loppukin todisti, ettei se ole oikeasti paha. Ja se itkustiminen vessassa on okei, muttaettä murjottava Myrtti? Hmmmh... no, ehkä Draco on kokenut äkillisen mutta valtaisan henkisen kasvun tai jotain.
Ja entäs sitten tämä meidän silkkiääninen ikuinen musta hevosemme? Hyvis se on. Se mitään Voldemortin suunnitelmia tuksin tiesi, muttahei, jätkä taitaa lukilitistä joten on kovin todennäköistä että siinä verhojen asettelun lomassa otti selvää, että mikäs on homman nimi. Bellatrix ilmeisesti osaa lukilitistä tai ainakin okklumeusta, mutta Narcissasta ei ikinä mainita. Eikä se varmaan olisi okklumeusta käyttänyt, kun niin epätoivoinen oli.
No, siinä sitten Dumbledore ja Kalkaros väsäävät hienot suunnitelmat ja Kalkaros 'tappaa' Dumbledoren, joko ihan oikeasti tai sitten leikisti, sillä hei, mistä asti avada on ketään mistään alas lennättänyt? Eikös sen pitänyt olla sellainen jännä kohahdus? Ja se Fawkesin hoilotus siellä taustalla, luita meni poikki ja myrkystä pitäisi parantua ja näin, vaikka se surulaulukin on ihan varteenotettava vaihtoehto. Miksei kukaan nähnyt Dumbledoren ruumista sen jälkeen kun porukat häipyivät sisälle? 'Feeniks lensi riemukkaasti sineen' tjsp. Hmmh. Liikaa vihjeitä. Lisättäköön vielä se Yhdysvaltojen painokseen livahtanut Dumbledoren huomautus Dracolle siitä, miten 'kukaan ei tajua etsiä jos on jo kuollut' tjsp. Että näin. Sinänsä kyllä DUmbledore saisi pysyä kuolleena. Veisi vähän fiilistä seiskakirjalta jos se tekee gandalffit.
Mitä muuta seiskakirjasta? No, se tuskin tulee antamaan, ikävä kyllä, vastauksia kaikkeen. Haluaisin tietää paljon lisää ihmissusista, salaperäisyyksien osastosta, siitä kuolemankamarista tai mikälie, oikeastaan vähän kaikesta. Tuntuu, ettei kirjaan yksinkertaisesti mahdu kaikkea mitä pitäisi.
Mutta summauksena, lopussa Harry ja Voldemort kuolevat molemmat. Käyhän se kaikinpuolin järkeen, sillä jos Harry jää henkiin, tulee kova kiusaus kirjoittaa jatko-osia jne. Ja Voldemortin voitto nyt ei oikein sovi yleiseen kaavaan.
Loppukevennyksenä salaisista lähteistä saatu tieto siitä, miten oikeasti käykään. (http://acciobrain.ligermagic.com/hptheend.jpg)
Ei lukea jollei pelkää spoili.
Ensimmäisenä kaikkii dumlehuhuihin on pistettävä loppu:
Kukaan - note - kukaan muu kuin Harry ei ole selvinnyt hengissä Avada Kedavrasta. Enkä usko Rowlingin tekevän poikkeusta Dumblen suhteen, sehän olisi täysin tyhmää.
Sama homma Siriuksessa. Kuolleita hahmoja ei toivottavasti kliseisesti tulla herättämään henkiin (Rowling on sanonut "Those who have died, stay dead").
Miksi kukaan ei manaa saman tien Cedriciä ulos haudasta? Hän koki samantyyppisen kuoleman kuin Dumble (AK:sta lättyyn).
Tekisitte kotiläksynne, fanittajat... Volde on hoitanut useita mahtavia velhoja hengiltä AK:lla, eikä kukaan heistä ole noussut haudasta, miksi tehdä poikkeud Dumblen kohdalla ainoastaan 'yhyy se kuoli'-nyyhkeen takia? Julmasti pidetään vaan herra D haudassa, jotain realismia...
Ja mitä itse seiska opukseen tulee, minä uskon monien muiden tavoin että Ron heittää veivinsä (saihan Billykin jo turpaansa ihmissudelta joten motiivikin mennä psycho Volden edessä on jo valmiina). Vaihtoehtoisesti Ginny kuolee (toivon sen akan kuolemaa hartaasti). Tai mitäs sen parempaa: Ron ja Ginny R.I.P...
Veikkaisin kummallisesti että Harry sekä Voldemort kuolevat ja Neville nousee yllättävänkin suureen asemaan loppuvaiheilla... Mutta sen näkee sitten.
Sitten yksi takuuvarma kuollut hahmo on valitettavasti Severus Snape, hän petasi hautansa hyvin kuutosen loppupuoliskolla..
Mitään epilogia tuskin on, ja jos on niin eloonjääneitä muistelemassa Harryn haudalla tjsp.
Umm... Kyllä siinä se epilogi tulee olemaan. Se on ollut jo valmiina vuoden tai kaksi (ellei jopa kolmekin). Kirjoittaja itse näytti kirjekuorta, jossa kertoi valmiin epilogin olevan, minkä jälkeen hän sanoi lähettävänsä sen jonnekin turvaan (hän istuskeli kotinsa lattialla näyttäessään sitä kuorta). Eli kyllä siinä epilogi tulee olemaan. Ellei Rowling sitten päättäisi jättää sitä pois jostain syystä. Tapahtuikohan tämä viidennen kirjan julkaisua ennen (saattoi olla hieman ennen tai pian jälkeen neljännenkin)... :huh: Ohjelma, jossa tämä tapahtui, näytettiin myös Suomessa, ihan useampaankin kertaan.
Pyro, ei tässä kukaan sano, että Dumbledore herätettäisiin kuolleista. Tässä spekuloidaan siitä, KUOLIKO Iso D edes missään vaiheessa. "Todisteita" tästä löytyy www.dumbledoreisnotdead.com :sta. Tällöin myös Rowlingin "those who have died, stay dead"-lausunto pitäisi paikkaansa.
minä uskon monien muiden tavoin että Ron heittää veivinsä (saihan Billykin jo turpaansa ihmissudelta joten motiivikin mennä psycho Volden edessä on jo valmiina).
Minä en nyt seuraa yhtään tätä sinun ajatuksenjuoksuasi... Siis Billylle on tapahtunut jotain ihmissusien kanssa -> Ron kuolee aivan varmasti koska sekoaa siksi. Miten Voldemort tähän liittyy? Ma en ymmarra.
Pyro, tokihan Dumbledore sai AK:sta lättyynsä mutta se ei heti tarkoita, että hän olisi kuollut. Eikä kukaan ole kailottamassa, että Dumbledore herää eloon. Heh, jospa Dumbledoren ruumis olikin vain jekku, jolloin oikea rehtori pääsi lähtemään muualle, kun Harry kertoi kaikille tämän kuolleen. ;]
Mutta vakavasti ajatellen, on niin paljon vihjeitä, jotka osoittavat että Dumbledore tiesi kuolemansa etukäteen, jolloin homma oli jotenkuten suunniteltu. Miksi hän jäädytti Harryn siihen paikkaan? Kenties, Dumbledore tiesi etukäteen, jolloin hän halusi varmistaa, että Harry näkee kaiken muttei vahingoitu kun on piilossa. Ja kun muistetaan ettei Kalkaros Harryn idoli ollut niin siinähän olisi helposti tullut räjähdys pään sisällä ja Harry olisi voinut käydä Kalkaroksen kimppuun, paljastaen itsensä tunteiden sokaisemana. Joten, Dumbledore siis varmisti että Harry näkee tämän kuoleman, ja selviää siitä kertomaan muillekin. Tämä asia kävi minulla mielessä kirjaa lukiessa.
Ja sekin muistetaan, ettei Fawkes pelastanut Dumbledorea. Kyllä hän AK:n eteen lennähti viidennessä osassa, muttei tässä. Taas yksi viittaus että kaikki saattoi olla suunniteltua.
Ja kun vielä eksyin tuonne Azun antamalle sivustolle, löysin lisää vihjeitä jotka vain nostivat lisää tätä mahdollisuutta. Dumbledore ei saata olla oikeasti kuollut, joten silloin vältyttäisiin Gandalf-tempuilta. Mutta itse hiukan toivon, että Dumbledore pysyisi kuolleena, ja näin tämä kuudennen osan jättämä haikeus korostaisi tunnelmaa.
Harryn arvessa voi olla yksi hirnyrkki, ja tällöin Harry joutuu tappamaan itsensä. Mahdollista, mutta kuitenkin vältytään tällaisilta upeilta lopuilta ja näin ei käy. Pitää lukea tuo kuudes osa uudestaan - tai samantien kaikki. Niinpä on hyvä ruveta tekemään päätelmiä seitsemännestä osasta.
Ja Azu, minäkin olen nähnyt sen dokumentin ja kyllä se kirjekuori siellä oli.
Uber Weapon
22.3.2006, 7:22:01
Miksi jotkut luulevat voivansa spoilata kirjaa jota ei ole julkaistu? Voitte parhaillaan vaan saada villin arvauksen oikein. Höpsöt.
Mielenkiintoista kaikki tälläinen spekulointi. Itse tosin uskon että Dumppa pysyy raatona. Ja nämä "ei se välttämättä kuollut"-teoriat on mielestäni juuri niitä, teorioita. Ehkä pitävät paikkansa, mutta 5 euroa sanoo ettei pidä (kuka ottaa vedon vastaan?).
Stormheart
22.3.2006, 10:15:40
Miksi jotkut luulevat voivansa spoilata kirjaa jota ei ole julkaistu? Voitte parhaillaan vaan saada villin arvauksen oikein. Höpsöt.
Mielenkiintoista kaikki tälläinen spekulointi. Itse tosin uskon että Dumppa pysyy raatona. Ja nämä "ei se välttämättä kuollut"-teoriat on mielestäni juuri niitä, teorioita. Ehkä pitävät paikkansa, mutta 5 euroa sanoo ettei pidä (kuka ottaa vedon vastaan?).
Miksi muka pysyisi raatona? Kun kerran Voldemort osasi luoda niitä hirnyrkkejä ( tai mitä sitten olivatkaan ) niin eikö Dumbledore muka olisi voinut tehdä aikanaan samoin? Paha kirjaa on silti tosiaan alkaa spoilaamaan, kun sitä ei ole edes julkaistu vielä. Tottakai uskon kirjassa olevan onnellisen lopun, joka tuskin kuitenkaan tulee ilman suuria uhrauksia ( Rowlinghan on koko ajan vienyt kirjasarjaa synkempään suuntaan ). Joten uusi kirja saisi olla vaikkapa vähän valoisampi ( jos ei muuten niin vaihtelun vuoksi ), ja loppua vaikka niin että Voldemort ilmestyy Tylypahkan lukukauden päättäjäisbileisiin mesoamaan.
Defiler
22.3.2006, 10:49:00
Miksi muka pysyisi raatona? Kun kerran Voldemort osasi luoda niitä hirnyrkkejä ( tai mitä sitten olivatkaan ) niin eikö Dumbledore muka olisi voinut tehdä aikanaan samoin? Paha kirjaa on silti tosiaan alkaa spoilaamaan, kun sitä ei ole edes julkaistu vielä. Tottakai uskon kirjassa olevan onnellisen lopun, joka tuskin kuitenkaan tulee ilman suuria uhrauksia ( Rowlinghan on koko ajan vienyt kirjasarjaa synkempään suuntaan ). Joten uusi kirja saisi olla vaikkapa vähän valoisampi ( jos ei muuten niin vaihtelun vuoksi ), ja loppua vaikka niin että Voldemort ilmestyy Tylypahkan lukukauden päättäjäisbileisiin mesoamaan.
SPOILERS! AAAGH!
Mutta hirnyrkithän (kamala suomennos) oli mitä pimeintä taikuutta, jonka luomiseen tarvitsi tappaa ihminen (muistaakseni), enkä usko että Mr.pyhimys Dumbbis sortuisi moisiin konsteihin, joten minä uskon (vaikka se surullista onkin) että vanha kunnon Dumbledore on ja pysyy kuolleena!
Minä uskon tulevasta 7 kirjasta että Harry seikkailee Ronin ja Hermoonin kanssa yltympäri muailmaa ja tuhoavat Voldemortin hirnyrkki-härveleitä... Joitakin hahmoja (hyvien ja pahojen puolelta) kuolee pois ja lopulta ''suuri'' ja ''ihmeellinen'' käänne, että viimeinen hirnyrkki onkin Harryssa itsessään! (Sitä mieltä sepskukin oli)
Ron ja/tai Hermione saattavat kuolla, tai sitten heistä tulee pari...
Kuten jo teoriassani ilmaisin, viimeinen hirnyrkki on Harryssa, joten tämä lopuksi kuolee... jos ei, hän ja Ginny menevät yhteen.
Voldemort kuolee ainakin ja Kalkaroskin, mutta Dracosta en menisi takuuseen, sillä hänhän ei Dumbbista olisi tappanut ja Kalkaroshan suurin piirtein pakotti tämän mukaansa...
Tällaista teoriaa...
Gabriel
22.3.2006, 10:59:00
lopulta ''suuri'' ja ''ihmeellinen'' käänne, että viimeinen hirnyrkki onkin Harryssa itsessään!
Ei Harryssa itsessään vaan Harry itse. Jokainen Verenhukkaisen Prinssinsä lukenut tietää, että yksi horkrukseista oli Voldemortin lemmikkikäärme. Ei siis käärmeessä vaan itse käärme. Mikään ei estä elävien olentojen muuttamista horkrukseiksi, niin muistaakseni Dumbledorekin sanoi. Suurin syy, miksi uskon Harryn voivan olla horkruksi, on se, että Voldemort tappoi tämän äidin. Draama tykkää.
Entä miksi Avada kimposi takaisin Harrysta? Selitykseksi on tarjottu äidin kuoleman antamaa taikaa, mutta oliko kyseinen tilanne todella niin harvinaislaatuinen, että Harry on ainut tunnettu Kedavrasta selvinnyt koko historian aikana? Mielessäni on pyörinyt ajatus siitä, että Harrya suojaava taika voi olla paljon pimeämpi kuin luullaan. Jos Harrysta tuli horkruksi heti kun Voldemort oli tappanut tämän äidin, on kaiken järjen mukaista, että Voldemort ei voi Harrylle mitään omilla Kedavroillaan. Tämän teorian heikoin lenkki on tosin se, miksi Harrysta tuli horkruksi. Jos taas suojaava taika oli äidin tarjoama, Harrysta saattoi tulla horkruksi silloin, kun Voldemortin taika kosketti häntä.
Sitä paitsi Harrylla on ollut vaikka kuinka paljon yhteyksiä Voldemorttiin. Ennustus, kyky puhua käärmettä, telepatia... Vihjeitä on niin paljon, että olen pettynyt, jos Rowling kirjoittaakin jonkun lässähtävän lopun tai ei revi jotain todella nerokasta.
Niin joo, ja tää viesti sisältää sit spoilereita. Tai jotain. =)
Dorianthem
22.3.2006, 12:40:40
Näin siis ellei Rowling joko floppaa tai keksi jotain niin käsittämättömän nerokasta, ettei se ole vielä käynyt kenelläkään edes mielessä. "Harry hallusinoi Dumbbiksen kuoleman" ei olisi tällaista käsittämätöntä nerokkuutta.Paitsi jos Dumbledore ei todellisuudessa kuollutkaan. Mistäs lähtien Avada Kedavrasta on lentänyt kymmenen metriä ilmaan? Eikös ne yleensä olekkin vain kaatuneet kuolleina maahan? Näin minä ainakin muistelen... Mutta enivei. Ei Rowling voi viedä meijän upeaa Dumbbista. Tämä koko kuolema on kuitenkin salainen juoni pimeän lordin tuhoamiseksi. Ei se enään odota Dumbledoren iskevän, jos uskoo tämän olevan kuollut.
Voldemort oli tappanut tämän äidin, on kaiken järjen mukaista, että Voldemort ei voi Harrylle mitään omilla Kedavroillaan.Kenties Lily muutti vahingossa Harryn Hordcruxiksi...(hirnyrkiksi) Miten lie...
Uber Weapon
22.3.2006, 12:59:55
Itse en jaksa uskoa tähän Härry on hirnyrkki. Vai onko koskaan mainittu mitään siitä kuinka monimutkainen prosessi se hiinyrkin teko on, muuta kuin että pitää tappaa joku? Voiko sen tehdä vahingossa? Koska missään tapauksessa tahallaanhan Voltsu ei sitä olisi voinut tehdä. Tai siis mikä järki olisi ajatusketjussa: Joo, tapan Lilyn ja teen siitä murhasta hiinyrkin. Ok, teenkin hiinyrkin tuosta kapaloisesta jonka olen juuri tappamassa.
Ceassa
22.3.2006, 13:03:08
Minun on niin äärettömän vaikea käsittää, että Potter-saaga alkaa oikeasti olla näin loppusuoralla. Viimeinen kirja tulossa, ja vastahan tämä alkoi! Mitä seiskapotteriin tulee, niin päässäni kuohuu tällä hetkellä niin lujaa etten oikein itsekään ota selvää siitä, mitä sisimmässäni odotan/toivon/pelkään tapahtuvan. o.o
Anyway, Rowlinghan on joskus sanonut, että hän on kirjoittanut viimeisen kirjan viimeisen kappaleen valmiiksi jo aikapäiviä sitten - ja että jos joku, edes villeimmissä kuvitelmissaan, luulee arvaavansa mitä tuossa kappaleessa tapahtuu, kyseinen henkilö on väärässä, todella väärässä. Tämä mielestäni aika hyvin sulkee sekä Harryn että Voldemortin suoran kuoleman mahdollisuuden pois, koska kyseessähän ovat Rowlingin antamien vihjeiden perusteella tällä hetkellä todennäköisimmät loppuratkaisut, eivätkä ne täten toimi tuon ennalta-arvaamattomuuden suhteen. Ja joku voi tulla nyt sanomaan että "tuossahan oli puhe ainoastaan ihan viimeisestä kappaleesta, tiedä mitä sitä ennen tapahtuu", uskon kuitenkin että tuo Rowlingin sanoma kietoutuu yhtä lailla koko lopun ympärille yleensäkin. :}
Minä toivoisin, että Harry kuolee. En missään nimessä sen takia että tahtoisin Harryn potkaisevan tyhjää, vaan siksi että mielestäni tuo olisi jollain kierolla tapaa juuri täydellinen päätös tarinalle. Paha luultavasti kukistuu keinolla tai toisella, mutta en millään suostu uskomaan että Rowling muilta osin päätyy minkäänlaiseen kliseiseen "hyvä voitti jälleen jee ja maailma jatkaa pyörimistään kuten ennenkin" ratkaisuun. Tarinan loppu tulee olemaan synkeähkö ja hätkäyttävä, ennen kaikkea siihen Rowling tuntuu muutenkin pohjustaneen meitä lukijoita kolmos-neloskirjoista ylöspäin. Mutta koska tuo varsinaisen kuoleman vaihtoehto alkaa olla vähän kiikun kaakun -mahdollisuus sekin (Rowling on mestari hämäämään lukijoitaan, onhan tuo nähty), niin uskonpa että että... ellei itse kuolemaa kuitenkaan, niin Harrylle tulee joka tapauksessa tapahtumaan jotain pahaa, jotain odottamatonta ja järkyttävää. Minulla on omat epäilykseni tästäkin, mutta en osaa enkä tiedä haluanko edes yrittää kasata niitä järkevään kirjalliseen muotoon. Sen näkee sitten...
Mitä Dumbledoreen tulee, niin olen vielä vähän kahden vaiheilla sen suhteen, uskonko hänen kuolemaansa vai en. Näillä näkymin kallistun kuitenkin pikkaisen enemmän sille puolelle joka on jo varautunut kaivamaan "Dumbledore lives!" pinssinsä rinnuksiin roikkumaan. ^^ Mutta joka tapauksessa; ei (vale)kuolema valkoparralle yllätyksenä tullut, ei takuulla. Liian monet pienet, hämärät yksityiskohdat puhuvat suunnitellun jutun puolesta - olipa kätevää, että murhaajaksi sattui koulun opettajista juuri se, joka on poikkeuksellisen lahjakas nonverbal spelssien (miten tuo nyt käännetään, en ole suomennosta vielä lukenut) taitaja... Avada Kedavra -loitsun jälkimainingit muistuttivat kummasti yksinkertaista aseistakarkotusloitsua... Dumbledore oli varmistanut, ettei Harry pääse puuttumaan tilanteeseen... ja missä Fawkes? Tämä ja monet muut seikat pistivät silmään, mutta toisaalta ei voi olla jälleen ajattelematta myös sitä vaihtoehtoa, että kirjailija itse pelaa omaan pussiinsa tässäkin tapauksessa. Juvela emäntä! Ei Rowlingista koskaan tiedä, hän osaa sen verran huomaamatta ja pienilläkin vihjeillä roikutella lukijoita naruissaan niinkuin lystää, ja sitten lopussa paukauttaa todellisuuden pöytään täydellisenä yllätyksenä. Hoh. Ei voi muuta kuin arvella ja odotella.
Ja tiedättekö muuten, olen hurjan onnellinen siitä, että saan elää tässä ajassa jolloin spekuloimisen varaa ylipäänsä vielä on. :) 070707:n jälkeen tulee olemaan ihan tylsääääää!
SPOILERS! AAAGH!
Mutta hirnyrkithän (kamala suomennos) oli mitä pimeintä taikuutta, jonka luomiseen tarvitsi tappaa ihminen (muistaakseni), enkä usko että Mr.pyhimys Dumbbis sortuisi moisiin konsteihin, joten minä uskon (vaikka se surullista onkin) että vanha kunnon Dumbledore on ja pysyy kuolleena!
Tuonne Dumbledoreisnotdeadiin on nyt tämän vuoden aikana ilmestynyt uusi juttu, joka käsittelee juuri tätä. Uskotko tosiaan, ettei Dumbledore ole koskaan tappanut ketään? Hänhän on (jutun mukaan) 150 vuotta vanha. Lisäksi Rowling ihan "todistetusti" laittelee vihjeitä tulevista tapahtumista kirjoihinsa.
Ensimmäisessä kirjassa mainitaan Dumbliksen suklaasammakkokortissa, että Dumbledore "defeated" jonkun pahiksen. Tarkoittaako tämä ihan tappamista, vaiko vain päihittämistä (-> voitettu pahis Azkabaniin), se onkin sitten vähän vaikeampi tietää. Joka tapauksessa, kirjassa horkruksit (kieltäydyn kutsumasta niitä hirnyrkeiksi) mielletään pahaksi asiaksi. Miksi? Ehkäpä itse taika ei olekaan mustaa tai pahaa magiaa, vaan tapa, jolla horkruksit voi ainoastaan tehdä. Eli murtamalla oman sielunsa tappamalla ihmisen. Tappaminen on Harry Pottereissakin pahin asia mitä ihminen saattaa tehdä. Jos jollain on siis horkrukseja, se todistaa hänen tappaneen jonkun (siitä sen "huono" maine).
Koska horkruksi voi olla elävä oliokin (Voldemortin käärme), voisi arvuutella, että Dumbliksen horkruksi on hänen feeniksinsä.
Elijah
22.3.2006, 14:09:54
Minä ainakin odotan innolla viimeistä osaa. Tietääkö kukaan mitään ajankohtaa, milloin sen olisi sanottu tulevan tai jotain?
Minä kyllä luulen, että Dumbledore tiesi kuolemastaan tai ei kuollut ollenkaan. Kyllä kai hän olisi voinut jotain Malfoyllekin siinä tehdä, kyllähän hän Harrynkin jaksoi noitua? Toisaalta taas Kalkaroksesta en tiedä, vaikka tietenkin hän on hyvis, jos hän ei tappanut D:tä...Kyllähän Kalkaros pystyi huutamaan AK mutta teki oikeasti jonkun muun taian mielessään. Ja, kuten joku aikaisemmin mainitsi, eihän AK:sta mitään ihme "lennätystä" pitäisi lähteä...Tai mistä sitä tietää jos Dumbylläkin olisi Hirnyrkki? Jos hän olisi vaikka joskus tappanut jonkun kuolonsyöjän ja tekaissut siitä sellaisen? Mistä sitä tietää...Ei se minua ainakaan haittaisi, jos Dumbledore tulisi takaisin, päinvastoin.
Sen sanoisin, että Harry ei todellakaan ole Hirnyrkki. Voldemortinhan tarkoitus oli tappaa Harry, joten tuskin hän seuraavaan uhriinsa mitään hirnyrkkiä olisi tehnyt, vai ajatteliko hän säilyttää harryn ruumista jossain kylmiössä muutaman vuosikymmenen...
Minulle on tässä vaiheessa aika sama kuoleeko kuka vai ei. Luultavasti sitten kun kirjaa luen, niin harmittaa jos joku kuolee, mutta ei nyt vielä ainakaan.
Seuraavaan kirjaan toivoisin ainakin sivuja lisää. Kuudes oli hieman lyhyt...
Epilogiakin toivoisin, edellyttäen, että joku jää yleensä henkiin. Mistäs sitä tietää, ettei koko velhoyhteisö marssi lopputaistelussa pahiksia vastaan ja kaikki tappaa toisensa :P.
grand summoner
22.3.2006, 14:47:47
Ok... Jos tämä seitsemäs osa on viimeinen siinä Potterin pitäisi kuolla tai se minusta vaikuttaa toden mukaiselta, koska kyllä, muuten Rowling tekis lisää Potterei nehän tuottaa ja muutenkin. Jos Potter ei kumminkaan kuole niin Voldemort kyllä kuolee! Jomman kumman kuolema on se merkittävin joka lopettaa nää kirjat. Kumpa niit tulis lisaa...=)
Uber Weapon
22.3.2006, 14:58:16
Dumppa ei missään tapauksessa ole ainakaan tehnyt hirnyrkkiä. Ei sitten missään tapauksessa. Se joka väittää toista ei mielestäni ihan ole ymmärtänyt Dumpan persoonaa.
Siis oikeasti, tappaa toinen ja repiä oma sielu palasiksi? Sitä paitsi kaikkihan muistavat jo Dumpan sanat ekasta kirjasta mitä kuolemaan tulee.
Ladon muutaman faktan joitten ei pitäisi spoilata ketään joka on Pottereita lukenut vähänkään tarkemmin:
1) Jos Dumpledore on kuollut, hän ei herää henkiin.
2) Dumpledorella EI ole hirnyrkkiä.
No, kuulin tuossa eräänä kauniina päivänä, että seitsemäs potter tulisi vuonna 2007 heinäkuussa. En ole sitten varma, tuleeko (jos edes tulee tuolloin) englannin kielisenä vaiko suomeksi.
Itse odotan tätä kovinkin paljon, vaikka vielä vähän on kuudes kirja kesken. (Ei ole ollut oikein aikaa lukea). Rowling tekee hyvää työtä, ja se myös näkyy.
En silti usko, että potter tulisi kuolemaan viimeisessä kirjassa, mutta se on toki mahdollista. Joka tapauksessa, luulenpa että Voldemort saadaan kukistettua,
Sen tekee joko itse Harry Potter tai mystisesti Dumbledoren avulla. (Vaikka hänelle kävikin niin kuudennessa kirjassa, mutta mikä vaan on mahdollista :9)
Tai en tiedä kylläkään oikein, se on suuri arvoitus, mitä tuleman pitää. Mutta petyn kyllä, jos Voldemortia ei tuhotakaan, tai sitten jos Harry sattuu kuolemaan. Onhan siitä tullut monenlaisia huhuja Harryn kuolemasta, mutten usko, enkä halua uskoa sitä.
Mitä muihin hahmoihin tulee, enpä oikein usko, että Hermione ja Ron päätyisivät yhteen. Ehkä jotain säpinää niilläkin voisi olla. (Tai no, sanotaanko, että paljon säpinää, mutteivät silti päädy yhteen). Muista en sitten osaa toivoa mitään, kunhan kaikki pääty loppujen lopuksi onnelliseen ja hyvään ratkaisuun - kaikin puolin. Tietty loppu jännitystä olisi suotavaa olla, mutta se nähdään sitten. Joka tapauksessa, Rowling on tähän mennessä pärjänyt hienosti, eiköhän se päätöskirjakin mene nappiin.
Ron ehkä siksi, että hän voisi jotenkin uhrautua Harryn puolesta lopputaistelussa. Lupin, jotta saataisiin traaginen rakkaustarina, sekä jälleen yhden erittäin Harrylle rakkaan hahmon menetys. Vauhkomielille en osaa sanoa mitään selitystä, mutta epäilen, että hän kuolee kirjassa jotenkin sivumennen. Harryn uskon selviävän, ja että hänestä tulee aurori. Hermione selviää myös.
Miekin uskon, että Ron heittää vievinsä, kun suojelee Harrya. Ja eikös se ollut niin, että Harry ja Hermy menee naimisiin ? Njaa, en tiedä. Jostakin taisin jotain lukea.
Kuolee [Luullakseni]:
Hagrid
Voldemort
Ron
Lupin
Ja vielä piiitkä lista. En kyllä tajua, että miten J.K. Rowling pystyy nirhaamaan juuri ne ihanat hahmot, niin kuin esim. Siriuksen vitosessa!
Yhyy.
Ja se hemmetin Kalkkaros saisi heittää veivinsä, mutta en oikeastaan usko sitä.
/Ja uskon, että suurin osa näistä hyviksistä , jotka tuppaavat sitten kuolemaan, ovat taistelemassa Voldemortia vastaan. Se tulee olemaan hyvin pitkä ja verinen taistelu.
//Siis, niin kuoli XD.
Ok... Jos tämä seitsemäs osa on viimeinen siinä Potterin pitäisi kuolla tai se minusta vaikuttaa toden mukaiselta, koska kyllä, muuten Rowling tekis lisää Potterei nehän tuottaa ja muutenkin. Jos Potter ei kumminkaan kuole niin Voldemort kyllä kuolee! Jomman kumman kuolema on se merkittävin joka lopettaa nää kirjat. Kumpa niit tulis lisaa...=)Ei, lisää Pottereita ei tulisi enää. Kerran oli huhu, että Rowling tekisi kahdeksannen osan kertomaan tuttujen hahmojemme elämästä aikuisina velhomaailmassa, mutta siinä ei olisi mitään järkeä. Harry siivoaa kotona ja on saanut loistavan uran aurorina - sitten Ron ja Hermione ilmoittavat tulevansa iltapäivällä kahville vastasyntyneiden kaksostensa kanssa ja sitten Irvetassa tapahtuu vallankumous ja Tylypahkassa on Neville rehtorina. Ei, kyllä se seitsemäs on se viimeinen, kuoli Harry tai ei. Ja onneksi.
En oikein jaksa uskoa että Dumbledore olisi tehnyt horkruksia. Se mitä kirjasta luin, kuvasi tämän asian hirvittäväksi ja Dumbledoren persoona ei sovellu sellaiseen. Tokihan Dumbe on varmasti tappanut jonkun joskus, mutta tekisikö hän kuten Voldemort ja repisi sielunsa tappaen välttääkseen kuoleman? Eijei, kyllä Dumbledore varmasti mieluummin kuolisi ja näinhän siinä nähtävästi on käynyt. Hän on kuollut, eikä toivottavasti herää. Hän varmasti tiesi kuolemansa ennestään, mutta antaa Harryn hoitaa Voldemortin. Siinä piilee nyt jokin juju.
Ja olen nyt kahden vaiheilla, onko Harry horkruks vai ei. Se on mahdollista, mutta jokin minua siinä hiukan hämää. Tuskin Voldemort tietoisesti sitä tekisi, eihän Harryn pitänyt edes selvitä hengissä silloin. Mutta jos, horkruksin voisikin tehdä tahtomattaan, tämä avaisi ovet. Harry voisi olla, mutta toisaalta horkruksit eivät ole nin yksinkertaisia että sellainen voisi päästä lipsahtamaan. Järkeni sanoo,ettei Harry ole, mutta sisimpäni veikkaa toisin.
Ja Yaca, Dumbledorehan on jo kuollut.
//Aivan Clacier, näytetään Rowlingille mallia loppujen kirjoituksessa ;]
Clacier
22.3.2006, 17:35:00
Harry ja Voldemort huomaavat olevansa toistensa kadonneita veljiä, ja heidän vihansa katoaa kuin tuhka tuuleen. He riemastuvat ja syleilevät ja viettävät koko Weasleyn suvun voimalla sauna-illan pelaten Aliasta ja ryypäten riemusta. Sitten Harry vie Voldemortin Tylypahkaan ja Voldemort jakaa makeisia, ratsastaen lopulta Harryn kanssa auringonlaskuun heidän vanhempiensa hymyillen taustalla. Loppu.
Tai sitten lopputaistelun tuoksinnassa Harry jää näyttävästi Voldemortille alakynteen, ja kun Voldemort tavalliseen tapaansa alkaa vain jauhaa jotain sen sijaan että kedavrattaisi Harryn, keskustelu saakin varsin mielenkiintoisen käänteen, kun Voldemort syystä tai toisesta tunnustaa "Harry, I am your father" jolloin Harry lakoaa polvilleen dramaattisesti ja ulvoo kohti taivasta "Nooooooo!"
Tai sitten Voldemort on juuri surmaamaisillaan Harryn, kun Severus hyppää jostain Harryn ja Voldemortin väliin, ottaa kirouksen vastaan ja haavoittuu kuolettavasti. Harryn tivatessa häneltä "Mitä pirua sinä meinaat?!" hän ehtii kertoa Harrylle "Harry, I am your father" jonka jälkeen hän kuolee dramaattisesti Harryn käsivarsille ja Harry juomamestarin elotonta ruumista puristaen ulvoo kohti taivasta "Nooooooo!"
Nyt vain sitten vetoa lyömään oman suosikkinsa puolesta. :P
Pitäähän minun tänne postata hieman lisää *ysk*
Joo, eli Billy - Ron tokaisuni.
Ronhan jo osoitti suuttumuksensa Billyn kohtaloa kohden (näin ohimennen kiinnostaa jos tästäkin tehdään leffa, niin miltäköhän Billyn naama näyttää). Koska tämä kyseinen ulvova kaksijalkainen oli Voldeen liittyen, niin on hyvin helppoa syyttää Voldea Billyn kohtalosta tms suojellessa Harrya tai vastaavaa vetää kunnon psychot ja kuolla kupsahtaa.
Oletusarvioni on että seiskassa kuolevat ainakin:
Ginny (koska Harryn rakkaimmathan aina kärsivät kaikista kauheiten)
Ron (suojelee Harrya, suuttuu Voldelle Billystä tai sama syy kuin ylempänä)
Severus
Lupin
Beatrix
Draco (enemmän mahdollista kuin todennäköistä)
Kenestä tulee Tylypahkan uusi rehtori, se olisi todella mielenkiintoista nähdä ja että mainitaanko sitä edes. Onko Tylypahkassa mitään tapahtumiakaan seiskassa kun kaikki lähestyy niin tiuhaan tha ultimateh climaxia? Minä itse Rehtoriksi veikkaisin, mikäli hahmo on tuttu, nykyistä juomien opettajaa H.Kuhnusarviota tai McGarmiwaa (näin erikoisesti). Njaa, saapa nähdä.
Tai sitten lopputaistelun tuoksinnassa Harry jää näyttävästi Voldemortille alakynteen, ja kun Voldemort tavalliseen tapaansa alkaa vain jauhaa jotain sen sijaan että kedavrattaisi Harryn, keskustelu saakin varsin mielenkiintoisen käänteen, kun Voldemort syystä tai toisesta tunnustaa "Harry, I am your father" jolloin Harry lakoaa polvilleen dramaattisesti ja ulvoo kohti taivasta "Nooooooo!"
Tai sitten Voldemort on juuri surmaamaisillaan Harryn, kun Severus hyppää jostain Harryn ja Voldemortin väliin, ottaa kirouksen vastaan ja haavoittuu kuolettavasti. Harryn tivatessa häneltä "Mitä pirua sinä meinaat?!" hän ehtii kertoa Harrylle "Harry, I am your father" jonka jälkeen hän kuolee dramaattisesti Harryn käsivarsille ja Harry juomamestarin elotonta ruumista puristaen ulvoo kohti taivasta "Nooooooo!"
Nyt vain sitten vetoa lyömään oman suosikkinsa puolesta. :P
Ahahha, kunnon arvauksia xDD. Lisää!
XD Vähänkö repesin Clacierin postaukselle.
Mutta eniveis, olenko ainoa jonka mielestä Snape on cool (Vaikken Potter -elokuvista juuri pidäkään, Alan Rickman on _niin_ täydellinen Snape)? I mean, tyyppi on "jumissa" ns. Hyvän ja Pahan välimaastossa Death eater -kytköksiensä takia ja toisaalta toimien Dumbledorelle. Kaksoisagentti!
Tuo "Harry, you're a horcrux!" -teoria kuulostaa tavallaan mahdolliselta, mutta toivon (ja uskon) ettei Rowling päädy noin yksinkertaiseen ratkaisuun. Haluan jotain dramaattista, jotain aivan käsittämättömän nerokasta >:E Mutta mikä minua tuossa Snapen AK:ssa häiritsee on juuri se, miten taika ilmenee.
A Jet of green light shot from the end of Snape's wand and hit Dumbledore squarely in the chest. -- Dumbledore was blasted into the air -- Eipä vaan AK tuolla tavalla aiemmissa osissa toiminu. Rowling on vain rakentanut negatiivissävytteistä kuvaa Snapesta, mutta kyllä Severus on pohjimmiltaan Dumble-man. Ihan varmasti. "Eksykää" tuonne Azun antamalle sivustolle ja lukekaa. Toisaalta toivon, että Dumble olisi kuollut, mutta kai Rowling saa jotain siitäkin vielä kehiteltyä. Kokonaisuutena seiskan tulee olla synkkä; mitään candyland -soopaa en todellakaan halua lukea, mutta en usko niin käyvänkään. Luotan Rowlingiin ja siihen, että seiska on jotain extraordinary o/
Bunion
27.3.2006, 20:07:31
Lueskelinpa tässä näitä dumbledoreisnotdead.comin juttusia ja aloin miettiä yhtä asiaa. Kuinka niin Kalkaros ei tappanut Dumbledorea, vaikka teki rikkoutumattoman valan? Sillä jos ei noudata rikkoutumatonta valaa, kuolee. Otetaanpa teksti, missä tämä vala luodaan:
Narcissa puhui.
"Lupaatko sinä, Severus, vahtia minun Draco-poikaani, kun hän yrittää täyttää pimeän lordin piirron?"
"Lupaan", Kalkaros sanoi.
Ohut ja kirkas liekki leiskahti taikasauvasta ja kiemursi käsien ympärille kuin ohut punahehkuinen rautalanka.
"Ja lupaatko sinä parhaan kykysi mukaan suojella häntä hankaluuksilta?"
Toinen liekki leiskahti sauvasta ja kietoutui ensimmäiseen sillee just hienost.
"Ja jos on pakko... jos näyttää, että Draco epäonnistuu..." Narcissa .kuiskasi *Kalkaros heiluttelee kättään* lupaatko sinä täyttää pimeän lordin Dracolle antaman tehtävän?"
Syntyi hetken hiljaisuus. Bellatrix seurasi tilannetta taikasauva yhteenliitettyjen käsien yllä ja silmät selällään.
Valo välkkyy, sopimus on tehty, jne. ja muita adjektiivejä.
Ja veikkaanpa että Dracon tehtävä oli päästää kuolonsyöjät sisään linnaan ja tappaa Dumbledore (suomennoksessa sivulla 638 & 639, jos ette muuten usko). Draco siis ei pystynyt suorittamaan sitä, vaan Kalkaros joutui tekemään sen, eli mitä todennäköisemmin tappamaan Dumbledoren. Tai mitä järkeä Voldemortin olisi antaa Dracolle käsky aseistariisua Dumbledore? :P Huomasin kyllä että dumbledoreisnotdead kuittaa (tai yrittää kuitata :P) nämäkin, mutta en usko. Syynä lähinnä se, että tuo aikaraja on niin kaukaa haettua ja
en usko noihin sanaleikkeihin, kuten jos vaikka Voldemort olisikin sanonut: "hoida Dumbledore pois tieltä", eikä "tapa Dumbledore".
Ja mitä tuohon hirnyrkki (kuulostaa muuten kiimaisen hevoskotkan huudolta) asiaan tulee, en usko että Dumbledore olisi sitä tehnyt. Ei hän ole sellainen tyyppi, joka oman henkensä pitimiksi tappaisi jonkun. (paitsi jos se oli pakollista, kuten Azu niistä suklaasammakko korteista jo sai sen pimeyden velhon) Ja kuinka Dumbledore pääsisi takaisin 'sielumuodosta' kiinteäksi? Viisasten kivi ei ole enää olemassa ja tuskin kukaan nyt mitään keitoksia alkaisi tekemään kuten Matohäntä teki saadakseen Voldemortin. Ja kuka ne tekisi? Tai onhan vaihtoehto tulla vaikka "liitolaisen" eli Kalkaroksen takaraivosta ulos ja sitten Fawkes parantaa hänet. :D
Roxsheena
28.3.2006, 17:23:27
Nyt minäkin liityn Puoliverisen prinssin lukeneiden kerhoon. Sain kirjan viime perjantaina ja luin sen kahdessa päivässä. Suorastaan ahmin silmät ristissä o_o.
Nyt kun käväisin osoitteessa dumbledoreeiookuollut.com niin varmistuin jotenkin ihan älyttömästi yhdestä asiasta: Kalkaros ei ole pahis. Vaikka kirja antoi ymmärtää että hän on tunnekuollut idiootti (jota vihasin verisesti tähän asti), tajusin yhtäkkiä että koko tuo Dumbeldoren kuolema oli selvästi suunniteltu (saan kuulostamaan itseni vähäjärkiseltä).
Kalkaros on kuin onkin kaksoiagentti, mutta hän vetää nenästä kuolonsyöjiä. Dumbledore luotti häneen suorastaan sokeasti ja kuinka usein Dumbledore on ollut väärässä?
Jos Dumdum tosiaan olisikin väärässä, niin minulle jäisi ainakin kyseisestä papparaisesta paha maku suuhun. Se vaan luuli tietävänsä vaikkei tiennyt. Dumbledore ja Kalkkis tietävät jotain mitä me lukijat emme tiedä vielä. On jotain joka sai Dumbledoren luottamaan Kalkarokseen silloinkin kuin kaikki muut hengittivät niskaan ja sanoivat ettei kannata.
Minusta on ilmi selvää että Dumbledore halusi estää Harrya puuttumasta tilanteeseen, sillä hän tahtoi Kalkaroksen tekevän työnsä. Hän ei anellut armoa, hän aneli Kalkarosta toteuttamaan heidän suunnitelmansa. Jos Harry olisi päästetty irti, hän olisi sekopäisenä järsinyt Kalkkiselta silmät päästä ja kuolonsyöjät olisivat sössineet koko suunnitelman ja Dumbledore v*ttuuntuneena heittäytynyt vaikka ikkunasta alas. Äh, en tiedä. Teoriani loppu lässähtää, mutta jotenkin tuntuu että tuossa olisi järkeä. Ilman että täytyy edes käyttää kamalasti mielikuvistusta.
ps. Täytyy kyllä uskoa noihin Clacierin teorioihin xD!
Elijah
28.3.2006, 17:35:44
Ja kuinka Dumbledore pääsisi takaisin 'sielumuodosta' kiinteäksi? Viisasten kivi ei ole enää olemassa ja tuskin kukaan nyt mitään keitoksia alkaisi tekemään kuten Matohäntä teki saadakseen Voldemortin. Ja kuka ne tekisi? Tai onhan vaihtoehto tulla vaikka "liitolaisen" eli Kalkaroksen takaraivosta ulos ja sitten Fawkes parantaa hänet. :D
Siis täh? Meinaatko, että Dumble olisi menettänyt ruumiinsa jos hän olisi tehnyt hirnyrkin, vai ymmärsinkö tarkoituksesi ehkä väärin?
Eihän Dumbe olisi mennyt mihinkään "siulumuotoon" jos hän olisi tehnyt hirnyrkin, kuten ei mennyt Voldemortkaan. Sehän oli aluksi repinyt siulunsa seitsemään [oletettavasti] osaan ja sen jälkeen mennyt tappamaan Potterin poikaa, joka kuitenkin epäonnistui ja silloinhan hän ruumiinsa menetti, ei suinkaan hirnyrkin takia. Eihän koko hirnyrkistä siinä tapauksessa olisi mitään hyötyä?
Eternium
28.3.2006, 19:11:14
Eräällä ystävälläni olisi teoria, että Harry olisi yksi hirnyrkeistä, ja joutuisi tappamaan itsensä Voldemortin tuhoamiseen. Aurorit ja muut Dumbledoren liittolaiset olisivat tuhonneet muut hirnyrkit. Mielenkiintoista myös tietää, että kuka on mystinen R.A.M?
Toivon, että Sirius palaisi, jonkinsortin henkenä tai vaikka muuten. Tai siis, Feeniksen killassahan sanotaan suunnilleen näin "Ja Sirius lensi kaunissa kaaressa verhoon taa hämmentynyt ilme kerran niin komeilla kasvoillaan, pläpäläplä." Elikä ei saatu periaatteessa varmistusta, että Sirius olisi kuollut? Tosin, Harryhän sai Siriuksen testamentissa Oljon ja Kalmanhanaukion talon, kun Sirius kuolisi, joten Sirius on sitten ihan varmasti kuollut. Sääli, Sirius oli lempihahmoni.
Dorianthem
28.3.2006, 20:14:55
Mielenkiintoista myös tietää, että kuka on mystinen R.A.M? Itse uskon, että se on Siriuksen veli se mikä Romulus joku Musta.
Ja omat lemppariloppuratkaisut ovatkin tässä:
Harry käänsi päätään ja kuiskasi Voldemortille: "Minä rakastan sinua..." Voldemort alkoi nauramaan aivan hillittömästi, mutta huomasi pian Harryn olevan tosissaan. Sitten hän juoksi ikkunalle ja sanoi Harrylle: "Ei LOL!" ja hyppäsi kymmenkerroksisen rakennuksen ylimmästä kerroksesta.
TAI
Voldemort käänsi päätään ja kuiskasi Harrylle: "Minä rakastan sinua..." Harry alkoi nauramaan aivan hillittömästi, mutta huomasi pian Voldemortin olevan tosissaan. Sitten hän juoksi ikkunalle ja sanoi Voldemortille: "Ei LOL!" ja hyppäsi kymmenkerroksisen rakennuksen ylimmästä kerroksesta.
Sen on päätyttävä noin!=)
Ceassa
29.3.2006, 11:08:26
Mielenkiintoista myös tietää, että kuka on mystinen R.A.M?
Itse uskon, että se on Siriuksen veli se mikä Romulus joku Musta
Enkkuversio: R.A.B.
Suåmiversio: R.A.M.
Onko tässä suurtakaan vaaraa erehtyä? :] Regulus <joku keskimmäinen nimi jota en nyt tähän hätään tiedä/muista> Black, eli Siriuksen veli Regulus Musta. Ilkeää sinänsä, kun suomennoksen myötä asiaan saatiin tuollainen selvyys, kun taas alkuperäisversiossa täyttä varmuutta nimikirjaimien omistajasta ei mitenkään vielä ollut (vaikka suurin osa epäilyistä kohdistuikin juuri Reguluksen suuntaan). Kapari kertoi jossain haastattelussaan, että hän oli suomennosta varten joutunut tarkistamaan itseltään Rowlingilta "erään asian", ja ei kai asia juuri mitään muutakaan voi koskea kuin tätä nimenomaista R.A.B. -> R.A.M. väännöstä.
Se siitä tulee, kun immeisten nimiä on menty muokkaamaan suomalaisten suihin paremmin soljuviksi, ja kaikki englanninkieliset kirjain/sanaleikit eivät täten toimikaan täysin alkuperäisversion veroisesti. Ja ei tässä muuten sinänsä mitään, mutta kun tämä kyseinen tapaus ennen kaikkea spoilaa tulevaa, niin ouch. :} Propsit kuitenkin Kaparille siitä, että oli pelannut varman päälle eikä ruvennut heittelemään omia arvailujaan.
Ei muuta jatkakaa, oli vaan pakko päästä turisemaan tällaista tähän väliin. o.o
Bunion
29.3.2006, 15:41:35
Siis täh? Meinaatko, että Dumble olisi menettänyt ruumiinsa jos hän olisi tehnyt hirnyrkin, vai ymmärsinkö tarkoituksesi ehkä väärin?
Eihän Dumbe olisi mennyt mihinkään "siulumuotoon" jos hän olisi tehnyt hirnyrkin, kuten ei mennyt Voldemortkaan. Sehän oli aluksi repinyt siulunsa seitsemään [oletettavasti] osaan ja sen jälkeen mennyt tappamaan Potterin poikaa, joka kuitenkin epäonnistui ja silloinhan hän ruumiinsa menetti, ei suinkaan hirnyrkin takia. Eihän koko hirnyrkistä siinä tapauksessa olisi mitään hyötyä?
Ei jei kun siis meinasin, että kuinka siitä "sielumuodosta" olisi alunperinkään tarkoitus päästä takaisin? Muistaakseni Slughornin muistossa sanottiin, että hyvin harva tekee hirnyrkin ja uskon sen liittyvän siihen, että siitä ei aivan jokainen takaisin pääsisikään. Voldemort varmaankin tiesi pääsevänsä siitä, jos joku hänen palvelijoistaan vielä eläisi ja auttaisi hänet takaisin. Vaikka pimeällä taikuudella, sillä sehän ei varmaankaan ole hirveä este (sillä ainakin ainesosat kuulostivat aika lailla pimeältä taikuudelta). Dumbledorea en voisi kuvitellakkaan tekemässä mitään sellaista, joten siinä äsken tuumailin, kuinka hän kuvittelisi sitten kuoltuaan päästä takaisin, sillä en usko että Dumbledoren kuolema oli vain juoni ja hän tulee taas seiskassa takaisin. Ja kyllähän se nyt on varmaan selitetty siinä jokaisessa kirjassa varmaan kymmenesti, vaikka koko hirnyrkeistä ei vielä mitään tiedettykkään ja muut kirjat lukeneena tajusin kyllä sen. *selittelyä* :)
Ja kun tuosta "Harry on hirnyrkki"-jutusta puhuitte, niin eikös hirnyrkin teko ole sielunjakoa toiseen osaan? Harryhan on saanut osan Voldemortin taidoista, kuten esim. kyvyn puhua käärmeille, siinä tilaisuudessa kun Voldemort katosi. Jos Harry olisi hirnyrkki, en usko että hän olisi se The Hirnyrkki mitä ei vielä tiedetä (tai mikään niistä, jos niitä olisi useampia), vaan yksi ylimääräinen, jossa Voldemortin loput rippeet vielä piilevät.
Dorianthem
29.3.2006, 16:29:24
Voldemort varmaankin tiesi pääsevänsä siitä, jos joku hänen palvelijoistaan vielä eläisi ja auttaisi hänet takaisin. Vaikka pimeällä taikuudella, sillä sehän ei varmaankaan ole hirveä este (sillä ainakin ainesosat kuulostivat aika lailla pimeältä taikuudelta).Minä epäilen tuota. Uskon vain Voldemortin tehneen Hirnyrkit, koska hän KAMMOKSUI yli kaiken kuolemaa ja ei halunnut missään tapauksessa sellaiseksi joutua. En myöskään usko, että kovin moni tietää edes, mitä tapahtuu, jos ihminen "kuolee", mutta hänellä on Hirnyrkki. Uskon Voldemortin vain tietäneen, miten niitä luodaan. Tuskin hän osasi arvata joutuvansa oudoksi heikoksi hengeksi "kuoltuaan". Hirnyrkkejähän kammoksuttiin juuri sen takia, koska niiden tekemiseen tarvitaan kuolema. Ei siksi, että niitten avulla pääsee säälittäväksi hengeksi.
Tai miten olisi tällainen. Lopputaistelun tuoksinassa Voldemort onnistuu sauvastaan sinkautetulla laser-säteellä katkaisemaan Harryn käden, jonka jälkeen yrittää käännyttää Harrya puolelleen seuraavanlaisessa dialogissa.
Voldemort: "If you only knew the power of the Deatheaters. Dumdledore never told you what happened to your father."
Harry: "He told me enough. He told me you killed him."
Voldemort: "No. I am your father."
Harry: "No. No... That's not true... That's impossible!"
Voldemort: "Search your feelings. You know it is true."
Harry: "Nooooooo!!!"
//: Okei Kaulin myönnän, olit parempi.
Qualin
29.3.2006, 20:48:39
Tai miten olisi tällainen. Lopputaistelun tuoksinassa Voldemort onnistuu sauvastaan sinkautetulla laser-säteellä katkaisemaan Harryn käden, jonka jälkeen yrittää käännyttää Harrya puolelleen seuraavanlaisessa dialogissa.
Voldemort: "If you only knew the power of the Deatheaters. Dumdledore never told you what happened to your father."
Harry: "He told me enough. He told me you killed him."
Voldemort: "No. I am your father."
Harry: "No. No... That's not true... That's impossible!"
Voldemort: "Search your feelings. You know it is true."
Harry: "Nooooooo!!!"Ja koska hyvät elokuvat eivät lopu tähän, niin tarina jatkuu luonnollisesti: Kuolemaa uhaten Harry pakenee häntä kolmantena päänä ja taktio parhaan pakoreitin olevan suoraan alas. Ideasta tietenkin puuttui se kohokohta ja pian sankari löytää itsensä roikkumasta heikosta puunoksasta, yhdellä kädellä roikkuen pää alas päin ja vastassa vain kymmenen kilometria vaapaata pudotusta.
Kuin ihmeen kautta Hermione kuulee Harryn elämää kiroavat viimeiset sanat ja Hiinokalla hän hakee kuoloa tekevän Valitun takaisin turvalliseen ulottuvuuteen. Luonnollisesti Ron on onnistunut hankimaan itsensä aika pirun kylmään pulaan ja syväjäädytetty koristamaan Slughornin takanreunusta.
Poika on tietenkin saatava takaisin ja monien vaiheiden jälkeen ja kolmea sormea myöhemmin kolmikko kohtaa Feenixsin killan tukikohdassa ja saavat kuulla Voldemortin rakentavat suunnatonta kristallipalloa, jolla hän näkee kaikki vihollistensa salaisuudesta. Myös Victorian.
Sankari poppoon päättää liittoutua kotitonttu-armejan kanssa ja rynniä kohti täysin_koulutettuja_ja_miljoonia_tappeneita_eliit ti_kuolonsyöjiä vastaan. Voitto on luonnollisesti kotitonttujen, mutta taiston tuoksinassa Harry jää kiinni (liikaa jokamaunrakeita ja herkkä vatsa) ja hänet raahataan Voldemortin eteen.
Maanpinnalla Hermione on vetänyt herneen nenään, sillä viime iltana hän löysin Ronin jättämässä helliä hyvästejä Harrylle. Vähän liiankin helliä, jos tiedät mitä tarkoitan. Vaikka tilanne varsin kiihottava olikin, ei Hermione diggaa tiedosta ettei häntä kutsuttu three wayhin mukaan, jos kerran Hagridkin kutsuttiin. Ne saatanan hipit! Ronin lepytellessä Hermionea kertomalla, että hän ja Harry ovat oikeasti veljeksiä (mikä vain pahentaa tilannetta), on Harryllä täysi työ ottaa Voldemortilta osumaa, isä-poika rakkaussuhde parhaimillaan.
Kirjan loppuhuipennuksessa Voldemort, Dumbledor, Sirius, Kalkaros sekä Dudley kiistelevät Harryn oikean isän roolista. Lopputekstien noustessa ruutuun kuvataan kuvaa suunnattomasta miespiiraasta johon kaikki edellä mainitut kuuluvat, sekä pari kentauria ja eräs fledgumato. Lisään lorautetaan lämmintä ja tahmaista suklaakastiketta.
Kirja ja elokuva myyvät miljoonia! \o/
Nyt kun tuota oikeastaan miettii miettii, niin tuskinpa Dumbledore on elossa, ainakaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Uskon kuitenkin, että Dumbledoren kuolemasta on jotain mitä emme tajua, jotain on vielä jätetty kertomatta. Ei, en tarkoita vain sitä, että Kalkkis teki kaiken Dumbledoren käskystä. Ehkä Dumbledore on tosiaan tehnyt horkruksin, mutta on kertonut kaikille asiasta tietäville (eli yhdelle tai maksimissaan kahdelle ihmiselle), että häntä ei saisi herättää henkiin. Tai sitten Dumbledore on tosiaan kuollut, mutta jotain "salaperäistä" tmvp. siinä kuitenkin on vielä... Tällanen aavistuksen poikanen meikäläisellä on.
Claudia
31.3.2006, 8:06:04
Itselläni on ollut siitä lähtien, kun 8-vuotiaana pikku tyttösenä suljin ensimmäisen kirjan luettuani sen, alitajuinen tunne siitä että Harry tulee kuolemaan viimeisessä kirjassa. En tiedä mistä tämä ajatus päähäni pälkähti, mutta siitä lähtien olen kannattanut teoriaa, että viimeisessä kirjassa Potta-poika kohtaa loppunsa.
Kirjan viimeinen sanahan tulee olemaan (ainakin huhujen mukaan?) Scar eli Arpi. Joku Vuotiksessa (http://www.vuotis.net) ehdotti, että kirjan viimeinen lause voisi olla tyyliin "Ja hautakiveen oli kaiverrettu nimen, syntymä- ja kuolinaikojen lisäksi jotain muuta - salamanmuotoinen arpi". Loppu voisi ainakin minusta mieluummin olla jotain tuollaista - ei ainakaan mitään "arpi-katoaa"-juttua XD Ihan liian ennalta-arvattavaa, mutta toisin kuin Potan kuolemassa, ennalta-arvattavuus häiritsisi.
R.A.M.:in henkilöllisyyden paljastumista en odota, koska minä olen 99,9% varma siitä, kuka R.A.M. on.
Ja toivon että Dumpa pysyisi kuolleena. Ei mitään Gandalf-temppuja :p
grand summoner
1.4.2006, 12:51:48
Minusta...
Se kun Dumble kuoli oli aika vastenhakoista kun Harry kokoajan roikkui hänen perässään... Eikö roikkunutkin!? Dumblehan oli Siriuksen kuoleman jälkeen Harryn ehkä ainoa tuki koululaisten jälkeen. Minusta Dumbledore kuoli yhtä leppoisasti kuin Goku Dbssä. Hän tuskin edes pelkäsi kuolemaansa aivan kun hän olisi tiennyt Kalkaroksesta koko ajan.
äärh...
Uskon ,että Voldemort ei kuole Harryn sauvasta vaan kenties Ronin tai Hermionen...
Tai sitten Harry tuhoaa Voldemortin mutta hermione ja Ron tappavat Dracon.
Uskon, että viimeisessä osassa Tylypahka ja ministeriö + kaikki maan aurorit ja sen sellaset tappelevat Kuolonsyöjiä vastaan Niinkuin Starwarsissa Lihtside taistelee Darkside vastaan...
!!! Hei mistälähtien ei olisi mahdollista, että Kalkaros ei tehnyt Avada Kedavraa... Tuli mieleen Kalkaroksen pimeydensuojautumisen ekalta tunnilta kun piti puolustautua kirouksilta ääntä päästämättä. Mitä jos Kalkaros on harjoitellut sanomaan vaikka kanankoipi ja tehnyt... Suojeluksen esim. Kuten Harry tuumi jotkut osaavat tehdä taikoja ääntä päästämättä. ( Silloin junassa kun Harry jäi kiinni näkymättömyys viitan kanssa.)
En usko Kalkaroksen olevan kuolonsyöjä enään... Dumbledore luotti häneen puoliverisessä prinssissä luulen, että Kalkaros on vähän niinkuin kaksois agentti. Uskon vahvasti, että Dumbledore on elossa millä konstilla hyvänsä... On nääs jääny trauma Lotrista.
i<3yaoi
1.4.2006, 19:24:45
Tuli mieleen Kalkaroksen pimeydensuojautumisen ekalta tunnilta kun piti puolustautua kirouksilta ääntä päästämättä. Mitä jos Kalkaros on harjoitellut sanomaan vaikka kanankoipi ja tehnyt... Suojeluksen esim. Kuten Harry tuumi jotkut osaavat tehdä taikoja ääntä päästämättä. Ei oikein käy järkeen. Eihän sauvasta voi lähettää kahta loitsua samaan aikaan?
grand summoner
1.4.2006, 19:40:52
Ei oikein käy järkeen. Eihän sauvasta voi lähettää kahta loitsua samaan aikaan?
Kahta loitsua samaan aikaan?
Tarkoitin siis sitä kun Kalkaros sanoi Avada kedavra niin miksi se ei olisi ollut vai vertaus kuva? entä jos se oli joku ihan toinen taika en usko millään ilveellä sitä vaikka kirjaa luenkin, että Kalkaros olisi tappanut Dumbledoren...
Ei oikein käy järkeen. Eihän sauvasta voi lähettää kahta loitsua samaan aikaan?
Eikös loitsuille ole melko tarkkaan määritelty miten sauvaansa pitää heiluttaa? Eli mitään ei tapahdu vaikka kuinka lausuisi oikeat sanat, ellei vispaa aluksi sitä oikeaa liikettä.
i<3yaoi
1.4.2006, 21:43:19
Kahta loitsua samaan aikaan?
Tarkoitin siis sitä kun Kalkaros sanoi Avada kedavra niin miksi se ei olisi ollut vai vertaus kuva? entä jos se oli joku ihan toinen taika en usko millään ilveellä sitä vaikka kirjaa luenkin, että Kalkaros olisi tappanut Dumbledoren...ööööh. No käyhän se noinkin, minä vain käsitin väärin.
Eikös loitsuille ole melko tarkkaan määritelty miten sauvaansa pitää heiluttaa? Eli mitään ei tapahdu vaikka kuinka lausuisi oikeat sanat, ellei vispaa aluksi sitä oikeaa liikettä.Eli grand summonerin idea ei sittenkään toimi. *nauraa vahingoniloisena*
Vaikka spekulointi onkin ihan turhaa, vaikkakin hauskaa,minä toivon vilpittömästi että Harry Potter menee ja kuolee viimeisessä osassa. Jätkä on niin rasittava ja mr. täydellinen vaatimattomuus joka pelastaa maailman. Olisi huisin jännää, jos Neville olisikin valittu, sillä hän on suhteellisen turha henkilö. Ja juuri siksi se olisikin niin kivaa minusta.
Paitsi, että Harry ja Ginny olivat söpö pari.
Eli grand summonerin idea ei sittenkään toimi. *nauraa vahingoniloisena*
Niin siis... Kalkaros huutaa Avada Kedavraa, mutta ei tee vaadittavaa sauvanheilautusta/halua tappamista tarpeeksi. Sen sijaan Kalkaros käyttää lausumatonta loitsua, joita muuten käsitellään huomattavan paljon samassa kirjassa. I wonder why... :huh:
;)
Olisi huisin jännää, jos Neville olisikin valittu, sillä hän on suhteellisen turha henkilö. Ja juuri siksi se olisikin niin kivaa minusta.
Minä olen käsittänyt tämän niin, että Voldemort ikään kuin valitsi itse "The Chosen Onen" hyökätessään Harryn ja tämän perheen kimppuun. Voldemortilla oli kaksi mahdollisuutta valituksi. Hän "päätti" sen olevan Harry, ja sehän sitten myös on Harry.
i<3yaoi
1.4.2006, 23:29:31
*tekee itsestään hyvää vauhtia naurunalaista*
No okei, mutta en silti usko että Rowling olisi laittanut Kalkaroksen heiluttelemaan sauvaansa väärin. Ja Dumppis on kuitenkin nyt raatona.
Tuo Neville is the chosen one- oli spekulointia, enkä kanna vastuuta siitä ^-^
Entäpä jos Voldemortilla ei olisikaan ollut osaa eikä arpaa valitun valitsemisessa? ahihihi... eihän tuo ole mahdollista *menee kiltisti nukkumaan*
Minusta on epätodennäköistä, että Dumbledore palaa, vaikka siinä Avada Kevadrassa jotain mätää olikin. Viimeiset kirjathan on mennyt paljon synkempään ja masentavampaan suuntaan aikaisemmasta, joten melkein yli-ihmisenä pidetyn hahmon erehtyminen ja kuolema vaikuttaa täysin loogiselta jatkolta tapahtumille.
Tällainen loppu on pyörinyt mielessä jo jonkin aikaa: Voldemortilla kun on taipumusta ylimielisyyteen, kuitenkin tämä jää leikkimään Harryn kanssa kidutuskirouksilla ym., sensijaan, että tekisi hänestä kerrankin lopun heti alkuun. Tällä aikaa Harryn onnistuu tappaa Voldemort tavalla, johon rakkaus liittyy olennaisesti. Lisäksi Bellatrix kuolee joko Harryn tai Nevillen toimesta, ja Draco tappaa isänsä. Mitä siirappiseen loppuun tulee, Harry ja Ginny menevät yhteen, ja Ron & Hermione tekevät samoin, ja saavat ison liudan lapsia. Harrysta tulee maailmanluokan huispaaja ja luonnollisesti taikaministeriön paras aurori, joka sulloo hengissä selvinneet kuolonsyöjät Azkabaniin.
En tietenkään toivo tuollaista loppua. Jos päätösvalta olisi minulla, Voldemort tietysti lempihahmonani selviäisi hengissä ja voittaisi, mieluiten tappaen ainakin Ginnyn ja Nevillen. Bellatrix tappaisi Matohännän, ja Hermionekin saisi minun puolestani kuolla. Lisäksi Pansy räjäyttäisi itsensä + siinä sivussa Oljon ja Colin Creeveyn. Harryn jättäisin ehkä henkiin, mutta tällä ei olisi edessään mitään sen ihmeellisempää tulevaisuutta.
(Spoilereita varmaan juu, mutta niistä et taida välittää kun näin pitkälle olet jo lukenut)
Minä en tiedä.
Olisi ehkä järkevää ajatella, että Dumppa olisi kuollut. Kuitenkin monet merkit viittaavat muuhun. Eniten epäilyttää taian osuminen, jonka jälkeen Dumppa nousee ilmaan ja lennähtää taakse. Samanlainen efekti on estous-taialla seuraavalla aukeamalla kun Harry heittää sen erääseen kuolonsyöjään. Muualla kirjasarjassa Avadan on kuvattu kangistavan ja tiputtavan uhrinsa niille sijoilleen säihkähtäneen näköisenä. En siis pidä mahdottomana, että Severi heitti jonkun muun taian, vaikka lausui Avadan.
Kuitenkinnnoin, jos mietitään seikkoja jotka viittaavat Dumpan kuolemaan. Se taulu. Entisten rehtorien taulut rehtorin kansiassa. Ei välttämättä viittaa kuolemaan, sillä voisihan Dumppa olla siirtynyt eläkkeellekin, mutta tuskin. Dumppa lopettaisi rehtorin hommat vain kuollessaan. Toinen ehkä painavampi seikka on tämä Unbreakable Vow. Severihän vannoi auttavansa Dracoa ja ilmeisesti myös suorittamaan tempun loppuun. Eikös rikkomattoman valan rikottuaan kuole? Muistelisin näin. Joten, jos Dumppa ei olisi kuollut Severi olisi rikkonut valan ja kuollut. Kuten aiemmista kirjoista on käynyt ilmi, silminnäkijöitä voi huijata, mutta taikaa ei. En usko että Unbreakable Vow kelpuuttaisi lavastuskuolemaa. Oli Dumppa sitten kuollut tai ei, se tapahtui täysin hänen omien suunnitelmiensa mukaan, siitä olen varma. Ehkä hän suunnitteli kuolemalleen suuremman tarkoituksen.
R.A.M./R.A.B. lienee aika päivänselvä tapaus. En kuitenkaan pidä tätä järin suurena spoilerina, sillä tiedämme vain nimen, emmä juuri mitään tapahtumista. Oleellisempaa olisi tietää onnistuiko RAM tuhoamaan horcruxin? Miten hän oli päässyt niistä selville? Onko hänellä arvokasta tietoa, kenties muistiinpanoja asiasta? Onko hän onnistunut tuhoamaan tai paikallistamaan muita horcruxeja? Pelkän nimen perusteella emme tiedä oikeastaan mitään.
Seitsemännen kirjan tapahtumia en ala spekuloimaan, en osaa tai uskalla edes arvata. Veikkaisin, että viimeisessä kirjassa tapahtuu jotain vänkää.:)
Mikäli D on kuollut, niin pysyy kuolleena. Kaikki kirjat ovat tähdänneet sitä kohden, että lopussa Harryn on selvittävä omillaan.
Mikäli D on elossa (mihin näen vain pienen todennäköisyyden), niin tarina lässähtää ellei Rowling keksi jotain tosi nerokasta comebackia.
makebou
4.4.2006, 15:28:33
Toinen ehkä painavampi seikka on tämä Unbreakable Vow. Severihän vannoi auttavansa Dracoa ja ilmeisesti myös suorittamaan tempun loppuun. Eikös rikkomattoman valan rikottuaan kuole?
Eihän missään vaiheessa kerrottu, että mitä Dracon tehtävään sisältyy?
Ite oon miettinyt sitä miksi tämä "mystinen" R.A.M./R.A.B. kerää näitä horcruxeja.
Eikös Siriuksen pitänyt olla ainoa hyvis Mustien suvussa? Jollen ihan väärin muista.
Mitäs jos R.A. M./B. haluuakin itse nousta pimeyden loordiksi. :huh:
Eihän missään vaiheessa kerrottu, että mitä Dracon tehtävään sisältyy?
Ite oon miettinyt sitä miksi tämä "mystinen" R.A.M./R.A.B. kerää näitä horcruxeja.
Eikös Siriuksen pitänyt olla ainoa hyvis Mustien suvussa? Jollen ihan väärin muista.
Mitäs jos R.A. M./B. haluuakin itse nousta pimeyden loordiksi. :huh:
Eikös kirjasta sangen hyvin käy ilmi, että Dracon tehtävä on tappaa Dumppa? Sitä en tosin mene vannomaan, että pitikö Kalkaroksen vala sisällään vain Dracon auttamisen, vai myös tehtävän loppuun vieminen Dracon epäonnistuessa.
Sikälimikäli tämä R.A.M on se keneksi me häntä luulemme, niin Feeniksin killassahan kerrotaan RAM:in olleen ensin Kuolonsyöjä, mutta myöhemmin kääntyi hyvisten puolelle. Eihän siitä pitkään iloa riittänyt, kun Voldella oli ilmeisesti se aika kuusta, mutta pakoaikansa RAM käytti hyödyllisesti horcruxeja metsästäen.
// Niin ja siitä RAM:in medaljonkiin jättämästä viestistä näkyy hyvin, että hän haluaa tuhota Volden, eikä suinkaan nousta sulttaaniksi sulttaanin paikalle. Hänhän viestiä kirjoittaessaan jo tiesi kuolevansa pian.
olen samaa mieltä feran kanssa että dumbledore ei oikeesti kuollut koska miks muuten se olis jähmettänyt harryn (ehdotuksia?)
joka tapauksessa domledore ei ole voinut tehdä hirnyrkkiä koska silloin sen olisi pitänyt alentua murhaamiseen.
Mä kyllä myös veikkaan että kalkaros tai malfoy pelastaa harryn ja ite kuolee mutta kyllä molemmille tulee loppu.
Joka tapauksessa harrylle rakkaita kuolee ehkä Ron,Hermione,Ginny tai Hagrid.
Ja sitten on Dobby silläkin on varmaan jotakin tekemistä lopun kaa koska se hän on "pelastakaa Harry " hullu
Onko kukaan muuten kattonu sitä likahtivää pikarii? Siinähän kun cedrig murhattii avadalla se lensi taaksepäin kuten tässä puoliverinen prinssi kirjassa. Joten ehkä dumbledore teki vasta loitsun ilman sauvaa. Sillä eikö jotkut todella mahtavat velhot pysty taikomaan ilman sauvaa?
Clacier
4.4.2006, 17:53:09
Siinähän kun cedrig murhattii avadalla se lensi taaksepäin kuten tässä puoliverinen prinssi kirjassa.
Nojaa, itse en sitä pitäisi vihjeenä 6. tai 7. kirjan suhteen. Potter-leffoissa, varsinkin tässä Liekehtivässä pikarissa, on liioiteltu vähän kaikkea ja ängetty turhaa äksöniä mukaan jotta tapahtumista saataisiin dramaattisempia. --; Parhaana esimerkkinä se Dumbledoren vesikauhukohtaus. Ja taaksepäin lentäminen on hieman dramaattisempaa kuin maahan lyyhistyminen. Oi tätä katkeruutta.
verimakkara
4.4.2006, 18:31:42
Eiköhän se Dumpledore ole kuitenkin kuollut.Se taikahan oli loppujenlopuksi vihreä eikä vaikka punainen(se mikälie aseistariisunta).Vastaus siihen miksi Dumpledore jähmettäisi harrin voi olla yksinkertaisesti se että dumppis yritti heittää sen malfoyhyn mutta osui kuitenkin harriin.Tämän mahdollisuus on kuitenkin varsin pieni ottaen huomioon kuinka viisas ja kaikkivoipa tämä Dumpledore on.Voihan se lento olla vain dramatisointia kuten taitaa olla jo sanottu. viimeisessä kirjassa voi tapahtua loppujenlopuksi jotain hyvin yksinkertaista ja kliseistä ja käydä ilmi että rowling on vaan kusettanut.Senverta kiero se on tähänkin asti ollut
redshinobi
4.4.2006, 18:52:58
Ehkä se Dumbledore laittoi itsestään jonku "kloonin" joka seikkailu harryn kanssa, ryyppi siel paikassa ja tapatti itsensä? luulisi että heillä joku "klooni" taika olisi, kun kaikkeen muuhunkin löytyy taika.
Dorianthem
4.4.2006, 19:03:49
Ehkä se Dumbledore laittoi itsestään jonku "kloonin" joka seikkailu harryn kanssa, ryyppi siel paikassa ja tapatti itsensä? luulisi että heillä joku "klooni" taika olisi, kun kaikkeen muuhunkin löytyy taika.Mielenkiintoinen teoria. Itse kannatan sitä, että joku Feenixin killasta oli juonut monijuomalientä, jossa oli Dumbledoresta jotain. Yksi tätä tukeva kohta kirjassa on, kun Dumbledore pitää Harrylle niitä omia tuntejaan ja pistää OMAN muistonsa pullosta siihen altaaseen. Uskoisi Dumbledoren pistäneen sen sauvalla omasta päästään, jollei kyseinen henkilö ole Dumbledore, jolloin hänellä ei sellaista muistoa olisi itsellään. Tosin tämä teoria on esitetty tässä ketjussa aikaisemminkin.
i<3yaoi
5.4.2006, 19:04:02
Vastaus siihen miksi Dumpledore jähmettäisi harrin voi olla yksinkertaisesti se että dumppis yritti heittää sen malfoyhyn mutta osui kuitenkin harriin.Tämän mahdollisuus on kuitenkin varsin pieni ottaen huomioon kuinka viisas ja kaikkivoipa tämä Dumpledore on.*tekee gomebäkin* Eikös Dumpe jähmettänyt Harryn jotta tämä ei tulisi kesken kaiken uhoamaan ja häiriköimään, niin kuin sillä yleensä on tapana. Harryhan olisi käynyt Dracon kimppuun ja he olisivat listineet toisensa. Dumpe sen sijaan oli jo puhumassa Dracoa ympäri, kunnes muut levahtivat huoneeseen. Minulle ainakin tuli tuollainen käsitys, mutta voin olla väärässäkin.
Dumpe joko tiesi kuolevansa ja hyväksyi sen, tai sitten Dumpe teki virhearvioinnin luottaessaan Kalkarokseen ja ryssi itse koko homman vaikka sillä oli hieno suunnitelma. Mitä en kyllä usko, Dumpe on liian viisas siihen. Tai sitten Dumpenm piti kuolla, jotta jotain muuta tapahtuisi etc.
Mutta jutussa on selvästi koira haudattuna ja Kalkaros ei ole sitä miltä näyttää, eikä Dumpen kuolema ole sitä miltä näyttää.
laa laa laa...
Astrall
5.4.2006, 21:04:18
Mutta ykkös kirjassahan suklaasammakossa kehuttiin että D olisi kukistanut pimeyden velhon Grindewaldin vai mikä olikaan. Ehkä se on se puuttuva lenkki horuxcen teossa? Koska ei tiedetä tappoiko Dumbledore sen. Ja uskon että D tappoi sen Grinedewaldin, koska muutenhan hän olisi voinut karat Azakabanista, jos oli niin mainittava teko Dumben ansioluettelossa. Vai?
GolliM
11.4.2006, 21:29:39
Sen minä vain sanon tähän Dumbledoren Horcruxiin, että jso Dumbledorella on/oli horcrux ja tämä paljastu seitsemmännessä kirjassa joku repii kirjoja kappaleiksi... Horcruxit/Hirnyrkit ovat voimakkaita, pimeää taikuutta täynnä olevia esineitä. Luuleeko joku oikeasti että Dumbledore, jonka mielestä kuolema on levolliselle mielelle vain uusi seikkailu, murhaisi jonkun ja käyttäisi pimeää taikaa estääkseen kuolemansa? Tuskinpa.
Dumbledore on kuollut ja pysy kuolleena. Rowling ei leiki kuolemisella. Tämä on julma totuus. Itse luulen kuitenkin, että näemme jotenkin Dumbledorea, kuten neljännessä näimme Harryn vanhempia. Tosin luultavasti toisella tavalla kuin Varhennium Loitsuimesilla (kirjoitusasu hakusessa).
Tämä Rowlingin tyyli tappaa ne mukavimmat hahmot sarjassaan alkaa vihdoin ja viimein näyttää siltä, että Harry kuolee ja Voldemort jää ikuisesti valtaan seitsemännessä. Täällä päin järjestetään melko varmasti suuret juhlat seitsemännen jälkeen, kun kirjasarja on sanaut ansaitsemansa ei-kliseisen lopun.
Jonkka
11.4.2006, 22:39:30
Tämä Rowlingin tyyli tappaa ne mukavimmat hahmot sarjassaan alkaa vihdoin ja viimein näyttää siltä, että Harry kuolee ja Voldemort jää ikuisesti valtaan seitsemännessä. Täällä päin järjestetään melko varmasti suuret juhlat seitsemännen jälkeen, kun kirjasarja on saanut ansaitsemansa ei-kliseisen lopun.Tuollaista lopetusta olen itsekkin salaa mielessäni toivonut, mutta koska maailma on tylsä paikka niin hyvikset voittaa aina; ainakin nuorisokirjoissa. Kyllähän siitä kovan jutun saisi ja samalla julkisuutta, jota tosin Pottereilla on jo ihan tarpeeksi. Toivottavasti edes molemmat kuolevat. En kestäisi sellaista lopetusta, jossa Harry onnistuisi tappamaan Voldemortin rakkaudella itse kuolematta(Onkohan tuohon jonkinrotuinen koira haudattu, kun tuo näyttää niin hassulta.), pyyhkii likaisen sauvansa Voldemortin kaapuun ja ratsastaa valkoisella hevosella aurinkoon Ginny samalla kietoen kätensä Harryn ympärille ja pitäen hänestä loppuelämänsä kiinni. The happi happi end. Kaiken lisäksi kirja on minulle antanut juuri tällaisen vaikutelman lopusta, mikä onneksi tämä tarkoittaa sitä, että jos Rowling ei ole alkanut lipsumaan niin loppu on kaikkea muuta kuin tuota. Tätä minusta tukee vielä se, että R. on jo kirjoittanut lopun valmiiksi.
Mitkä voimat olivatkaan tuolla Viisasten kivellä? Suojasiko se vain kuolemasta vanhuuteen? En jaksa itse etsiä. Taas näitä Jonkan nerokkaita teorioita.
Gabriel
22.12.2006, 7:19:42
Seitsemännen kirjan nimi on Harry Potter and the Deathly Hallows (http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/6200745.stm).
Nyt vaan jännitetään, kuoleeko Harry ja mitä ylipäänsä tapahtuu.
Entäs Kalkaros?! Olen vakuuttunut siitä, että Kalkaros on kuitenkin hyvis. :yay:
Real Emotion
22.12.2006, 15:29:50
Whee, kuinkahan tuo Harry Potter and the Deathly Hallows tullaan kääntämään. Ilta-Sanomien ehdotuksen mukaan Harry Potter ja kuoleman pyhimykset, mutta enpä tiedä kuinka osuva se olisi. Jaana Kapari oli kommentoinnut, ettei edes yritä kääntää sitä, ennen kuin on lukenut kirjan. Mutta mielenkiintoista, toivottovasti kirja ilmestyy nyt seuraavana kesänä, niin viimeinkin saadaan Potterin tarina päätökseen. Vaiks samalla vuodatankin luultavasti melkein kyyneliä kaipuusta. Mitä minä muka Pottereiden jälkeen voin odottaa kirjallisuudelta?
Tuosta Kalkkaroksesta. Juonenkäänteitä on luvassa varmasti, mutta jotenkin tuntuu liian arvattavalta ehkä sittenkin, että Kalkkaros olisi hyvis. "Kerran Dumbledore uskoi niiin vahvasti häneen, niin totta kai Severus on loppujen lopuksi hyvien puolella." En tiedä, mutta toivoisin oikeastaan, että Kalkkaros olisi joko täysin kierotunut käärme, pelkkä oman edun hankkija ja pettäisi sekä Voldskia että Dumbbia tai sitten se olisi pelkästään Volden palveluksessa. Ei sillä velholla saa olla enää paluuta hyvisten leiriin.
Mutta Harry ei kyllä varmana kuole. Tai jos kuolee, niin sitten myös Voldski. Olisi kyllä aika yllätys, jos Harry kellahtaisikin kumoon epäonnistuen ja Volde valloittaisi kaiken. Ron ja Hermione menisivät naimisiiin ja siirtyisivät kuolonsyöjiksi. Lupin kuolisi hurjassa kamppailussa Harmaaselkää vastaan tietysti. Ja sitten koko kirjan loppu olisikin aivan paska.
Mutta kyllä minä arvostan Rowlingia niin paljon, että luotan siihen, että kirja on hyvä. Taitaapi vaan olla parempi spekuloimatta ollenkaan ja odottaa. Arvaukset eivät kuitenkaan osu nappiin, kun Pottereista puhutaan.
Gabriel
22.12.2006, 15:38:50
Tuosta Kalkkaroksesta. Juonenkäänteitä on luvassa varmasti, mutta jotenkin tuntuu liian arvattavalta ehkä sittenkin, että Kalkkaros olisi hyvis. "Kerran Dumbledore uskoi niiin vahvasti häneen, niin totta kai Severus on loppujen lopuksi hyvien puolella." En tiedä, mutta toivoisin oikeastaan, että Kalkkaros olisi joko täysin kierotunut käärme, pelkkä oman edun hankkija ja pettäisi sekä Voldskia että Dumbbia tai sitten se olisi pelkästään Volden palveluksessa. Ei sillä velholla saa olla enää paluuta hyvisten leiriin.
Enpä tiedä. Jotenkin tykkään ajatuksesta Kalkaroksesta eräänlaisena velhodesperadona, joka on kuitenkin tehnyt kaikki pahat tekonsa saadakseen isoimman pahan tapettua. Jos miehellä olisi omantunnon ripaustakaan - mitä tuollaisessa tilanteessa vaadittaisiin - niin häntä kalvaisi varmasti se, että hän tappoi Dumbledoren. Siinäkin tapauksessa, jos tämä itse katsoi sen välttämättömäksi. Tietysti hänen oli pakko myös Unbreakable Vown takia.
En tiedä mille perustan tämän fiiliksen siitä, että Kalkaros olisi sittenkin hyvis. Jonkinlainen intuitio se on. Hänestä tuntuu puuttuvan se tietty kylmyys.
The Lord ZXV
9.1.2007, 18:15:12
HARRY POTTER and DEATHLY HALLOWS eli Kuoleman Pyhimykset tai pikemminkin Kuolettavat pyhimykset.
Se on sit muuten niin surkee juttu jos Voldemort menehtyy kehnosti. Se on sen verran kova jätkä et saisi saada arvoisensa kuoleman. Monet J.K Rowlingsin jutut on aika surkeita, mutta nähtäväksi jää, korjaako loppu asian. Harry kuolee melkovarmasti. Olis aikaa nastaa jos Lordi Voldemort ei kuolisikaan... vai kuinka...
Koulussamme ainakin huhuilaan, että uuden kirjan nimi on Sankarin kuolema. Kuulema Harry ja Voldemort kuolevat, koska he ovat yhteisiä. Jos Harry kuolee, niin kuolee Voldermorkin. Jos Haryr elää, tulee Voldermot elämään siihen asti kunnes Harry kuolee. Muuta en kirjasta ole kuullut, ja luulen, että sen kirjan juoni menisi jotenkin sillatti.
//Vaikka kuinka olisi huhuja, niin laitetaan kuitenkin spoilertagit, jookos ;}
- Puhve
Delirium
12.1.2007, 9:35:45
Enpä tiedä. Jotenkin tykkään ajatuksesta Kalkaroksesta eräänlaisena velhodesperadona, joka on kuitenkin tehnyt kaikki pahat tekonsa saadakseen isoimman pahan tapettua. Jos miehellä olisi omantunnon ripaustakaan - mitä tuollaisessa tilanteessa vaadittaisiin - niin häntä kalvaisi varmasti se, että hän tappoi Dumbledoren. Siinäkin tapauksessa, jos tämä itse katsoi sen välttämättömäksi. Tietysti hänen oli pakko myös Unbreakable Vown takia.
En tiedä mille perustan tämän fiiliksen siitä, että Kalkaros olisi sittenkin hyvis. Jonkinlainen intuitio se on. Hänestä tuntuu puuttuvan se tietty kylmyys.
Samoilla linjoilla Gabrielin kanssa. Ihan jo kirjoitustyyli puhuu sen puolesta. Tarkoitan siis tapaa jolla Rowling kirjoittaa eri henkilöt. Ainakin minusta Rowlingin kehittämät pahikset ovat kusipäisiä alusta loppuun ja melko selkeästi, mutta Snape on vaan paljon traagisempi -boikotoin suomennosta-. Jos ei muuta niin hänellähän on onneton lapsuus. Toisaalta niin on myös Voldullakin... Mutta Snape vaan tuntuu hyvikseltä.
Mutta ainahan on mahdollista että hän on se osapuoli joka "seisoo vielä savun hälvettyäkin" ja, kun Harri ja Voldu ovat ottaneet toisensa hengiltä, valtaa koko maailman. Tässäpä loistava loppu. Ultimate hyvyyden/pahuuden sijaan saadaan v****untunut kemmanmaikka. Siistiä.
Noirre
12.1.2007, 17:00:41
Minä uskon, että sekä Voldemort että Harry potkaisevat tyhjää. Se on paras loppuratkaisu monessa mielessä - paha saa palkkansa, ja Rowling välttyy kuuntelemasta niiden fanien vikinää, jotka haluavat kuulla miten Harrysta tulee työhönsä turhautunut Aurori jolla on Ginnyn kanssa viisi lasta :F
Myös minä uskon, että jokin jekku tuossa Dumbledoren "kuolemassa" on nyt jokin koira haudattuna. Snapsussa samaten on jotain mätää. Todennäköisesti Snapsulla ja Voldella on myös jokin yhteys toisiinsa, sillä he ovat hahmoina hyvin samanlaisia. Mutta tämähän jää nähtäväksi.
Tässä varmaan käy niin, että Harry jää yksin maailmaan ja kaikki hänelle rakkaat auttavat häntä hengellänsä hoiteleen volden. tai sitten juuri harry tappaa lopussa itsensä, ettei voldesta jää varmasti mitään jäljelle.
ja tuosta että kalkaros olisikin hyvis sitten kuitenkin; kirjassahan lukee että sen kasvoilla näky viha ja inhotus (vai kuinka se meni?), että hänhän saattoi inhota itseään eikä dumbledorea, kun teki sellasen tempun.
malfoy varmaan kuolee aivan viimeisenä, varmaan hermionen ansiosta, tai sitten malfoystä saadaan kaikki paha pois ja siitä tulee semmonen pyörätuolissa istuva kummitus. Mutta ihan varma olen, että Malfoy ei jää miksikään pieneksi sivujutuksi joka ohimennen tippuu ja kuolee.
ja sitten tuli mieleen että tää pottersarja on ihan kun ff7! dumbledore on aeris, joka on ihan korvaamaton ja ehkä hoitaa jonkinmoisen loppusilauksen kirjalle. sepi olis voldemort, ne on ihan samanlaisia :) harry on tietysti niinkun cloud, monessakin mielessä, molemmilta puuttuu tietoa menneisyydestään, tai ainakin puuttui aluksi.
ja jos harry selviää hengissä koko kirjasta, niin ei hänestä varmaan auronia(?) tule. ehkäpä rehtori tylypahkalle. tosin epäilen sitä, koska tylypahka varmaan tuhoutuu :D
Real Emotion
12.1.2007, 22:39:33
Myös minä uskon, että jokin jekku tuossa Dumbledoren "kuolemassa" on nyt jokin koira haudattuna. Snapsussa samaten on jotain mätää. Todennäköisesti Snapsulla ja Voldella on myös jokin yhteys toisiinsa, sillä he ovat hahmoina hyvin samanlaisia. Mutta tämähän jää nähtäväksi. Hmm, no jokin siinä kyllä varmasti on jekkuna, vaikka Dumbbe onkin varmasti kuollut. Minusta vaan kuulostaa liian yksinkertaiselta ja selvältä vaihtoehdolta, että Kalkkaros olisi kuitenkin hyvien puolella, mutta jotain mätää tuossa kuolinkohtauksessa tuntui toki olevan.
Itseäni kiinnostaa tällä hetkellä se kysymys, joka Rowlingin mielestä häneltä olisi joskus pitänyt kysyä: Miksi Dumbledorella oli hallussaan Jamesin näkymättömyysviitta sinä hetkenä kun James kuoli, vaikka tiedetään että Dumbledore kykeni tekemään itsestään näkymättömän ilman viittaa? Tuon kysymyksen vastauksen pitäisi kuulemma olla tärkeä. Heti tulee mieleen kaikkia höperöitä teorioita Dumbbiksen kaksoisolennoista ja monijuomaliemistä, mutta olisi mielenkiintoista kuulla tästäkin pohdintoja. :D Toki netti varmaan on niitä pullollaan, jos minua kiinnostaisi niin paljon, että jaksaisin etsiä.
Dorianthem
30.1.2007, 12:50:06
Luuleeko joku oikeasti että Dumbledore, jonka mielestä kuolema on levolliselle mielelle vain uusi seikkailu, murhaisi jonkun ja käyttäisi pimeää taikaa estääkseen kuolemansa? Tuskinpa.Mutta jos se olikin levoton mieli? :doggy:
Mutta joo, odotan innolla ja sitä rataa. Kirjan nimi kuulostaa aikas kivalta ja odotan Rowlingilta jotain yllättää, siis ihan oikeasti yllättävää loppuratkaisua. Se ei tule yllätyksenä enää, jos Harri kuolee tahi jää henkiin. Muuttaisi edes itsensä kotitontuksi ja menisi Malfoyn kartanoon Dracon privaatti-hierojaksi, niin siinä olisi jo jotain yllättävää, varsinkin jos Draco paljastuu kotitonttujen hyväksikäyttäjäksi ja Voldemort vonkaa seksiä Hermionelta, mutta Hermione pihtaa, kunnes huomaa Ronin pettävän häntä Voron kanssa ja kaikki ovat sen jälkeen onnellisia.
Noirre
30.1.2007, 14:30:57
Ai niin muuten. Tiettyhän tuo arpi on se salama Harryn päässä? Siitä kun ekassa kirjassa oli sitä hössötystä, ja Dumppis sanoi, että ne voi olla hyödyllisiäkin (hänen polvestaan löytyy metrokartta :P) eikä poistaisi sitä vaikka osaisikin. Jos siinä arvessa siis pilee loppuratkaisu?
Dorianthem
30.1.2007, 16:05:29
Ai niin muuten. Tiettyhän tuo arpi on se salama Harryn päässä? Siitä kun ekassa kirjassa oli sitä hössötystä, ja Dumppis sanoi, että ne voi olla hyödyllisiäkin (hänen polvestaan löytyy metrokartta :P) eikä poistaisi sitä vaikka osaisikin. Jos siinä arvessa siis pilee loppuratkaisu?Juuri näin ja koska Harry on puoliksi ruotsalainen (Lily on oikeasti Ruotsista, mutta parilla valikoidulla loitsulla hän uskottelee muille olevansa aito englantilainen), niin lopussa Harry joutuu kulkemaan salamanmuotoisen labyrintin ruotsalaiseen malliin ja koska rakas arpi päässä hän osaa sen vaikka unissaan (koska hän on pienestä pitäen meikannut sen piiloon ja sen takia muistaa sen minkä muotoinen se tarkalleen on), niin hän menee labyrintin loppuun ja vetää repustaan salamanmuotoisen miekan ja iskee sen Voldemortin salamanmuotoiseen sydämeen ja kaikki ovat ikuisesti onnellisia ja mikään ei voi enää estää Harryn ja Dracon salaisia kotitonttu-leikkejä.
Eli joo, arpi on vissiin jollain tapaa hyvinkin merkittävässä roolissa, kun ottaa huomioon Dumblen vihjaukset taika-arpien hyödyllisyydestä. Rowlingin tuntien (vaikken kyseistä naikkosta tunnekaan) arpeen liittyy jokin hyvinkin yllättävä salaisuus heitettynä. Katsotaan vaan niin Voldyn tukikohdan ovessa on lukko, mihin Harryn pitää työntää päänsä ja arpi päästää kyseisen herran sisään. =)
Jean Tula
30.1.2007, 18:21:38
Tietnkin Rowling voi olla ilkeä ja tekee kaiken päinvastoin kuin kaikki olettavat eli Harry, Ron ja Hermione jäävät kaikki henkiin, Voldemort ei kuolekkaan, vaan kirjan loppu on avoin, Dumbledoretulee takaisin ja tapattaa itsensä, kun kuulee, mitä kaikki luulevat hänestä. Malfoy jr nousee maailman hallitsijaksi ja Harrystä hänen pääorjansa.
Toisaalta kaikki voidaan tehdä kliseisesti tapattamalla pari vihettua päähenkilöä(Bellatrix ja Malfoy sr.) Harry ja kumppanit käyvät tappamassa Vldemortin sieltä "viimeisestä" paikasta, josta kukaan älyää etsiä (Tylypahkasta) ja kaikki elävät onnellisina elämänsä loppuun asti. Ja viimenen sana on:
loppu