PDA

View Full Version : The Elder Scrolls IV: Oblivion

PhazonBlaxor
29.3.2006, 18:35:01
En löytänyt kun yhden ketjun tälle, ja se oli vähän kämäinen, ja oli vain boxi osastolle, joten tehdäänpäs se nyt tänne yleisiin peliaiheisiin sitten. Voi lukottaa, jos tuntuu, ettei ansaitse omaa ketjuaan.

Eli, kyseessä on roolipeli, nimeltään The elder scrolls IV: Oblivion (http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_overview.htm). Oletteko jo ehtineet pelaamaan sitä? Itse testasin tänään boxi 360:lla sitä, ja hieno oli. Vesiefektit olivat varsinkin näyttäviä, sekä piirtoetäisyys oli aika uskomaton. Pelissä on aika hitosti tekemistä, maailma on 3-4 kertaa suurempi kuin edeltäjässään, The elder scrolls III: Morrowindissä, ja ennenkaikkea paljon näyttävämpi. Morrowindissä on vain kivikkoa kaikkialla, mutta oblivionissa oli elävä luonto, jossa on paljon enemmän tutkittavaa. Oman hahmon tuunaaminen oli tosi monipuolista, alussa sai päättää mihin lajiin hahmosi kuuluu, ja jopa tosi tarkalleen määrittää naaman muodot. Morrowindistä hehkutettiin aikanaan, että siinä on 4.5 miljardia erinlaista tapaa, miten hahmonsa voi koota, mutta sanonpahan, että oblivionissa tapoja on vähintäänkin miljoona kertaa enemmän. Varastelusysteemi on edelleen entisellään, ja se onkin pelin yksi hauskimmista ominaisuuksista edelleenkin. Voit ottaa kaiken irtaimmiston mukaasi(kunhan vastaa seurauksista, jos tavaran omistaja huomaa), niin paljon kun hahmosi kantaa jaksaa, ja myydä vaikkapa pois, ja säästä tieten tärkeimmät ja hyödyllisimmät esineet. Samoaminen on myös ollut kautta aikain yksi kivoimmista jutuista eldereissä, mutta nyt sitä on paranneltu huimasti, sillä nyt se on kivempaa, koska maisemat ovat kauniita, niin eivät lautausajatkaan ole haitaksi, koska voit kävellä samalla kun se lataa, myös nyt voi käyttää hevosia kulkuvälineenä, joka nopeuttaa liikkumista, varsinkin, kun tuossa on sitä karttaa missä liikkua ihan kivasti. Varusteita, ja muita esineitä on paljon, sekä taikasysteemi on monipuolinen. Taistelusysteemikin on saanut osansa päivityksistä, ja parempaan suuntaan. Ennen tietokone suojasi randomisti silloin tällöin kilvellä, mutta nyt voit itse suojata milloin lystää. Eikä siihen tarvitse välttämättä koko kilpeä, kun saman voi tehdä miekallakin. Ihmiset ovat kyllä saaneet myös muutoksen parempaan päin, sillä nyt ihmiset juttelevat jopa toisilleen! He juttelevat ennalta määrittämättöimiä keskusteluja keskenään, joka tuo kyllä osiltaan elävyyttä peliin, ei enään sitä, että ihmiset vain juttelevat pelaajalle, joka on toisaaltaan aika kökköä.

Eli, tiivistelmänä: Oblivion on kaikin puolin parempaan suuntaan mennyt sitten morrowindin jälkeen.

RPG ihmisille, suosittelen paljon.

//Joku mode saisi kyllä siirtää tämän yleisiin peliaiheisiin muuten. Ei tämä peecee osastolle kuulu, on tämä myös boxille. Tai no, onko sillä nyt väliä, tehkäähän, miten parhaaksi näette.

//No joo, on kyllä hauska peli tuo oblivion. Siinä on kiva kun ihmiset peräti kuolevat ja lentelevät realistisesti. Se tuo elävyyttä peliin. Voisin kertoa lyhyesti yhden niistä lukuisista hauskoista jutuista, mitä mulle tuossa nyt kävi joku aika sitten, tai no, ei käynyt, aiheutin sen tarkoituksellisesti. Päätin vähän pelleillä, joten, suututin koko imperial cityn väen, pöllin hevosen, menin vuorille (kintereilläni oli 7 pillastunutta pollea), ja vedätin sieltä alas. Noh, hevoselta meni jalat poikki, ukkoni lensi hepan selästä, se lensi alas vuorelta, jäi henkiin, ja piakkoin hevosen ruho tulee kamalalla ryminällä alas, ja pamahtaa kiveen, ja kun katsoin ylös vuorelle, seinällä oli pitkä verivana, ja pian sieltä rymistelee ne seitsämän muuta pollea perässä, ja kaikki tekivät saman kuin EX-hevoseni. Vähän repesin, kun 7 hevosta tulee alas kauhealla vauhdilla ja ryminällä. ;D Löysin muuten yksisarvisen siinä, aika kiva otus, mutta suuttuu hyvin helposti. Ei tarvi kuin ase olla esillä, niin se pelästyy, ja hyökkää päälle.

//

Ei kyllä siirretä. Elder Scrolls -pelit ovat aina olleet pääsääntöisesti PC-pelejä. Daggerfall oli PC-peli, Arena oli PC-peli ja ne kaksi muuta pienempää peliäkin olivat PC-pelejä. Oblivion kuuluu PC-alueelle eikä minnekään muualle. Sitä paitsi PC-versio synnyttää kaikenmaailman modeja peliin, joista voi sitten tässä samassa ketjussa tarpeen vaatiessa keskustella. PC-versio Oblivionista päihittää XBox-version mennen tullen. Minä pyysin pehmoa siirtämään tämän tänne. Saisit saada huutia, kun olit erehtynyt itse perustamaan tämän yleiselle alueelle, joka muutenkin kaipaisi aika tavalla siivousta. :saarna:

No lol, kyllä ympyräversio on vain niin paljon kätevämpi. ;> Parempia arvosanojakin saanut joka paikassa kuin PC-versio. Gamespotkin taisi antaa kuules ympyrän versiolle kokonaiset 0,2 pistettä enemmän, niih!

tiny.rapper
31.3.2006, 17:16:47
olen pelannut morrowindia mutta en ole vielä ostanut oblivionia vaikka se vaikuttaakin tosi upealta peliltä kun katsoo sen kotisivuilla trailereita ja screenshotteja.kun vertaa morrowindin ja oblivionin maata tosiinsa niin niissä on huima ero.morrowindissa maa on aivan tasaista ja nurmikko myös mutta oblivionissa se on aidon nurmikon näköistä :) ja pelin metsät ja kaikki maisemat ovat tosi nättejä ja kaikki siinä pelissä on tehty hyvin pienin yksityiskohtineen. jos aikoo ostaa oblivionin tietokoneelle niin tietokoneen kannattaa olla varmaan aika hyvä että se toimisi kunnolla koneellaan.

Hukka
4.4.2006, 11:14:47
Olen pelannut Oblivionia ihan himona kokonaiset 2 viikkoa ja mahtava peli. Grafiikka on todella kaunista (vaikka näytönohjaimeni ei kykenekään näyttämään graffoja niin hienoina kuin ne todella ovat..) ja äänimaailma (varsinkin musiikit) on ensiluokkaista. Ääninäyttelijöiden vähyys kyllä välillä ärsyttää, kun joka toisella vastaantulijalla on sama ääni kuin edellisellä.

Questien määrä ja maailman suuruus ja yleensä kaikki koko pelissä on aivan uskomattoman kekseliäitä ja hienoja. Hahmogeneraattori on hieno, vaikka naisen näköisten naishahmojen tekeminen on suhteellisen vaikeaa ja armorit ja aseet on todella komeita.
(Tunnin vääntämisen jälkeen sain Nord-tätistäni peräti kauniin näköisen. Kylläpä olinkin ylpeä itsestäni. ~)

Loistava peli siis, suosittelen kaikille Morrowindin ja muiden TES-pelien ystäville hyvin lämpimästi.

Manowar
4.4.2006, 14:37:29
Oblivionin omistan ja täytyy sanoa, että mahtava peli. Peliä on uudistettu edeltäjästään Elder Scrolls III - Morrowindista ja sen lisä-osista ( Bloodmoon ja Tribunal ) todella paljon. Grafiikkaa on paranneltu näyttävästi ja maailmakin on iso ja hienosti toteutettu. Yhtenä hyvänä uudistuksena voisi mainita ratsut joilla pääsee nopeasti paikasta toiseen.

Pelistä ei löydä mitää huonoa.. täydellinen teos!

Faust
4.4.2006, 16:01:03
Aivan uskomattoman hyvä peli. Täysillä graffoilla (joo, koottu kone on suurimmalti) ollaan pelattu n. viikko ja tuntuu siltä etten vain pysty lopettamaan. Morrowindiin rakastuin, mutta Oblivionia rakastaa lähes kymmenen kertaa enemmän. Tässä meillä on täydellinen peli. Taistelut ovat nyt tyylikkäämpiä, grafiikka on parasta mitä olen päässyt ohjailemaan ja peli on muutenkin niin hiottu ettei mitään rajaa. :lovetus: Tämä peli on parempaa kuin nainen.

josu
4.4.2006, 18:20:29
Tätäkin peliä on ollut himo päästä pelaamaan jo jonkin aikaa. Taitaa vain olla niin, ettei tätä tule koskaan hankittua ellen jostain saa repäistyä uutta konetta itselleni. Minimiasetuksilla saattaisi ehkä jotenkuten pyöriä, mutta kuka nyt haluaa minimiasetuksilla mitään pelata.

Morrowindista pidin paljon, vaikken sitä niin suunnattoman paljon pelannutkaan. MW:n suurimmat puutteet näyttävät olevan korjattu ainakin suurimmaksi osaksi Oblivionissa, joten laatupeli on taatusti kyseessä. Nyt vain sitä uutta konetta toivomaan... *sigh*

folder
4.4.2006, 20:50:22
Olen muuten huomannut että Oblivionissa on monella ihmisellä oma viikkorytmi ja "tavoitteensa". Esimerkiksi yksi Dunmeri (Dark Elf) kävi joka "Mondas" metsässä, mutta yhtenä päivänä karhu moukaroi sen palasiksi, enkä ehtinyt auttaa. Sitten olen nähnyt muutaman aikaisemmin normaalisti käyttäytyneen tyypin jotka sitten ovat varastaneet jotain ja paenneet kaupungin ulkopuolelle.

Ja vielä. Kuulin että Skyrimin Nordit ovat lähteneet sotaretkellä Morrowindiin kun kuuntelin tyyppien puheita.

Itse pelistä pidän todella paljon, paitsi että Xboxin lataukset ärsyttävät hieman. =/ Itse en ainakaan ole Mainquestia vielä edes aloittanut, Mages Guildin, Arenan ja Dark Brotherhoodin questit + sivutehtäviä ja luolia on tehty.

Toivottavasti ei mennyt liikaa offiksi...

HavoCast
4.4.2006, 22:17:53
Aivan mahtava peli, kaikki mitä olen peleiltä joskus toivonut (esim. mahdollisuus tulla vampyyriksi) ovat tässä pelissä. Juuri tuo ihmisten 24/7-tekoäly eli ihmiset käyvät töissä ja joskus tekevät aivan outoja asioita, kuten varastavat jne.

+ Tarvikkeita, aseita ja suojia paljon
+ Mahtavat grafiikat
+ Paljon efektejä
+ Suuri maailma
+ Vallankumouksellinen tekoäly
+ Questeja riittää koko ajan lisää
+ Hyvä päätarina
- Liian vähän ääninäyttelijöitä

Itse olen nyt The Bladesien jäsen (main questin johdosta), Arena Grand Champion ja vampyyri. Vampyyrinä olo rajoittaa huomattavasti toimintaa mutta pahempia vihollisia vastaan kätevää, sillä 100% vampyyri on monin verroin muita voimakkaampi. Ja tottakai pelaan Nordilla joka on voimakas hujoppi. Mahtava peli ja täytyykin tästä mennä taas pelaamaan... ^^

Blitz master
9.4.2006, 19:27:23
Oblivion on peli joka ansaitsee sen kunnioituksen jonka on saanutkin. Peli on huippuunsa viritetty ja grafiikka aivan upeata. Mitä nyt olen kuvia katsonut ja juttuja kuullut niin pelihahmo vanhenee tiettyjen tehtävien myötä (saattaa tietenkin olla vain juoruja).
Itselläni ei sitä ole mutta meinaan hankkia piakkoin, on se niin kehuttu!

natuprunk
10.4.2006, 12:48:15
Hm, osaan itse kyllä nimetä pari huonoakin puolta kyseisestä pelistä, mutta se jääkin ihan vain muutamaan.
Jäi muunmuassa harmittamaan se, että varusteita ei saa laitettua enää päällekkäin, esimerkiksi kaapu rintapanssarin päälle, kun varuste b korvaa varuste a:n.. Ja tietenkin tuo ääninäyttelijöiden vähyys saattaa välillä häiritä, mutta ei kauheasti.. J
a sitten se, että mistä kauppiaat, joille siis ei voi myydä varastettua tavaraa, VOIVAT tietää, että loottasin jostain tyhjästä talosta jonkun puulusikan? Samoin se, että vartijat tietävät sen samantien, vaikka pöllitty esine olisi vaikka vain yksi peruna ._.
Lockpickaussysteemi on LOISTAVA, se kun on omasta taidosta, eikä hahmosta pelkästään kiinni, vaikka siinäkin voi kyllä heittää auto attemptin tai loitsia lukon auki..
Muistan kun jouduin vankilaan ja murtauduin ulos sieltä, varastin takaisin omat tavarani ja hiivin linnan vankilasta ulos vahingossa ensin vartijoiden parakkeihin joissa oli n. 15 vartijaa atm :D
Ja pelissä on helppo olla ns. neutraali.. ei tarvitse valita puolta, ja kukaan ei pakota tekemään päätehtävää.
Sitä voi jäädä vaikka keräilemään kasveja ja tekemään niistä potioneita, se kun on niin hyvin toteutettu että sitä tekee mielellään.
Sen kun saisi vielä tietää, että onko pelissä tällaisenaan, ilman jotain tulevaa lisäosaa mahdollista tavata ja ehkä jopa muuttua itsekin ihmissudeksi >_>

Faust
10.4.2006, 17:09:07
Muistan kun jouduin vankilaan ja murtauduin ulos sieltä,Miten hitossa? Itselläni on Security 100 ja silti en IKINÄ saa viimeistä auki. Kerran jopa hakkasin vartijoita vain päästäkseni selliin koettaakseni jos saisin lukon auki, mutta ei onnistu sitten millään.

Manowar
1.5.2006, 22:06:58
Hm, osaan itse kyllä nimetä pari huonoakin puolta kyseisestä pelistä, mutta se jääkin ihan vain muutamaan.
Jäi muunmuassa harmittamaan se, että varusteita ei saa laitettua enää päällekkäin, esimerkiksi kaapu rintapanssarin päälle, kun varuste b korvaa varuste a:n.. Ja tietenkin tuo ääninäyttelijöiden vähyys saattaa välillä häiritä, mutta ei kauheasti.. J
a sitten se, että mistä kauppiaat, joille siis ei voi myydä varastettua tavaraa, VOIVAT tietää, että loottasin jostain tyhjästä talosta jonkun puulusikan? Samoin se, että vartijat tietävät sen samantien, vaikka pöllitty esine olisi vaikka vain yksi peruna ._.
Lockpickaussysteemi on LOISTAVA, se kun on omasta taidosta, eikä hahmosta pelkästään kiinni, vaikka siinäkin voi kyllä heittää auto attemptin tai loitsia lukon auki..
Muistan kun jouduin vankilaan ja murtauduin ulos sieltä, varastin takaisin omat tavarani ja hiivin linnan vankilasta ulos vahingossa ensin vartijoiden parakkeihin joissa oli n. 15 vartijaa atm :D
Ja pelissä on helppo olla ns. neutraali.. ei tarvitse valita puolta, ja kukaan ei pakota tekemään päätehtävää.
Sitä voi jäädä vaikka keräilemään kasveja ja tekemään niistä potioneita, se kun on niin hyvin toteutettu että sitä tekee mielellään.
Sen kun saisi vielä tietää, että onko pelissä tällaisenaan, ilman jotain tulevaa lisäosaa mahdollista tavata ja ehkä jopa muuttua itsekin ihmissudeksi >_>

Itse lueskelin netissä, että Oblivioniin saisi lähi tulevaisuudessa ladattua INTERNETISTÄ lisäosia, mutta tämäkin pientä maksua vastaan, ja kyllä todennäköisesti lykantropia on yksi näistä uudistuksista.

Bethesda-pelistudion mukaan tarjolle tulee tehtävä jossa pelaajan tehtävänä on korjata kääpiöiden rakentama mekaaninen aurinkokuntamalli. Tehtävän suorittaminen antaa pelaajan käyttöön kuunkiertoon liittyviä taikavoimia, joista eräs saattaa olla lykantropia. Tämän lisäksi pelaaja voi majoittua velhon torniin, jossa voi kasvattaa yrttejä, tehdä loitsuja, kutsua olentoja sekä tehdä muita maagisia temppuja.

Manowar
2.5.2006, 23:44:26
Noniin ja kansalle tiedoksi, että joku on lataamassa Oblivioniin lisä-osaa jossa pitää korjata tod. näköisesti tuo mainitsemani aurinkokunta JA KYLLÄ ! Tässä puhutaan kuusta ja uudesta voimasta.

''Watch the skies for the changing of the moons. Each phase brings the possibility for a new power''

Sixpounder
7.5.2006, 11:21:57
Pelattu on nyt muutama päivä tätä. Täytyy sanoa, että on mahtava peli! Itselläni ei ole kokemusta Morrowindistä tai muista osista, mutta kaveri kehui peliä niin paljon että oli pakko ostaa :).

Sitten vielä yksi kysymys: Kvatchista löytyi Oblivion portti, ja en mitenkään löytänyt mitää millä sen saisi suljettua. Pyörin ihmeissäni siellä sisällä ½ tuntia, mutta muuta ei löytynyt kuin näitä vihollisia ja kasveja. Hlep plx

Niin tyyppi on Khajiit Assassin, sain eilen lvl 4 ja Arena Grand Champion rankin, ja liityin Dark Brotherhoodiin. Tällä hetkellä päässä on Dark Brotherhoodin huppu, ja muut kohdat täyttää Battlegear of Valor (Heavy Armor).

Nyt Oblivioniin, sitten WoWiin :).

Laudon
5.6.2006, 10:06:20
Nyt on monta viikkoa pelattu ja ei voi muuta sanoa muuta kuin että Oblivion on paras PC-roolipeli koskaan (modien kanssa tietysti). Pelissä korjattiin 75% Morrowindin virheistä, ja ne loput 25% korjaantuvat modeissa.

Oblivionissa on NWN:n lisäksi ainoa main quest, jonka olen jaksanut pelata loppuun. Se on jännittävä, monipuolinen ja mielenkiintoinen. Pelin lopputaistelu Mehrunes Dagonia vastaan meni dramaattisuudessaan vähän överiksi, mutta käyhän se näinkin. Imperial Dragon-varusteet ovat varsin hyödylliset myöskin.

Dark Brotherhood-questit ovat todella hauskoja, lähinnä siksi kun niitä voi käytännössä tehdä millä tyylillä tahansa (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta). Varsinkin Cheydinhalin Sanctuaryn viimeinen tehtävä on huippu (sinun pitää tappaa kaikki Cheydinhalissa olevat Brotherhoodin jäsenet).

Minulla menisi monta päivää selittäessäni tästä pelistä tähän viestiin. En jaksa, mutta peli on silti loistava. Blessings of Stendarr upon ye!
Sitten vielä yksi kysymys: Kvatchista löytyi Oblivion portti, ja en mitenkään löytänyt mitää millä sen saisi suljettua. Pyörin ihmeissäni siellä sisällä ½ tuntia, mutta muuta ei löytynyt kuin näitä vihollisia ja kasveja. Hlep plxEt vissiin osaa lukea? Heti kun pääset Plane of Oblivioniin, siellä on yksi Kvatchin sotilas taistelemassa. Tapa hänen kanssaan hirviöt ja hän kertoo että hänen ystävänsä on viety torniin, joten päämäärä on aika selkeä, ja tie melko suora. Mene siis The Blood Feastiin, etene ylös ja yhdessä vaiheessa pääset suuren torniin sivulla oleviin torniin. Täältä löytyy sen sotilaan kaveri, joka kertoo, miten portin voi sulkea.

Oblivion-portit siis suljetaan poistamalla Sigil Stone Sigillum Sainguiksessa (suuren tornin, tässä tapauksessa The Blood Feastin huippu). Teleporttaat automaattisesti Tamrieliin.

Prometheus
5.6.2006, 17:48:51
Joku mode saisi kyllä siirtää tämän yleisiin peliaiheisiin muuten. Ei tämä peecee osastolle kuulu, on tämä myös boxille. Tai no, onko sillä nyt väliä, tehkäähän, miten parhaaksi näette.
Ei kyllä siirretä. Elder Scrolls -pelit ovat aina olleet pääsääntöisesti PC-pelejä. Daggerfall oli PC-peli, Arena oli PC-peli ja ne kaksi muuta pienempää peliäkin olivat PC-pelejä. Oblivion kuuluu PC-alueelle eikä minnekään muualle. Sitä paitsi PC-versio synnyttää kaikenmaailman modeja peliin, joista voi sitten tässä samassa ketjussa tarpeen vaatiessa keskustella. PC-versio Oblivionista päihittää XBox-version mennen tullen. Minä pyysin pehmoa siirtämään tämän tänne. Saisit saada huutia, kun olit erehtynyt itse perustamaan tämän yleiselle alueelle, joka muutenkin kaipaisi aika tavalla siivousta. :saarna:

Mut enihoo, itse peliin, joka on muuten ryöstänyt syömmein <3

Aivan mahtava peli, jota jaksaa ja jaksaa. Uskon jaksavani tätä vielä enemmän kuin Morrowindia, kun tekemistäkin on enemmän. Morrowindiakin edelleen on pelailtu ja salamurhaajien kilta on pelissä vieläkin läpäisemättä. Morrowindista tulikin mieleeni, että käykääpä kaikki arvonne tai Morrowindinne tuntevat solkkaamassa jotain asianomaisessa ketjussa, joka käsittelee myös vanhempia sarjan pelejä. (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=3869) Siellä on osanotto ollut aika vähäistä.

Oma koneeni ei peliä pyöritä, joten olenkin käynyt vanhempien luona usein viikonloppuisin tätä tahkoamassa. Onneksi veli on armeijassa, niin se ei ole päässyt niin paljon häiriköimään pelisessioitani. ^-^ Olenkin jo edennyt tasolle 22 asti, vaikka niin vähän pystynkin pelaamaan.

Grafiikka nyt on uskomatonta. Ei parempaa voi toivoakaan, ennen kuin Bethesda päättää tehdä seuraavan ES-pelin. Fysiikanmallinnus luo mielenkiintoisia tilanteita peliin ja tuo hahmoihin (tai ainakin niiden ruumiisiin) elävyyttä. Onkin pari kertaa Oblivionissa huomannut jonkun hahmon kantavan aika mielenkiintoista taikasauvaa, jonka haluaa itselleen. Sitten vahingossa varomattomuuteni tulipallon kanssa suistaa vihulaisen taikasauvoineen kaiteen yli turmioon jonnekin laavavirtaan tms. Siinä sitten on turha mistään hienoista taikaesineistä haaveilla. Onneksi suurin osa kuitenkin kuolee tavoitettaviin paikkoihin.

Radiant AI:ta odotin innolla. Se on ihan jännä, muttei ehkä niin kovin sitä mitä hypetettiin (mutta kuinka usein hypet toteutuvat edes). Asukkaat tekevät oikeasti jotain pieniä askareita, käyvät töissä, syövät ja keskustelevat keskenään. Keskustelut ovat toisinaan hupaisaa seurattavaa etenkin kun johonkin todella asialliseen kysymykseen tylytetään vastaamalla törkeän kielteisesti ja töksähtävästi. Asukkailla tuntuu myöskin olevan liian vähän puheenaiheita. Ne puhuvat jatkuvasti mutaravuista ja toisten provinssien uutisista, joita kukaan ei suostu ikinä kertomaan :] Mutta parannus on joka tapauksessa huima verrattuna Morrowindiin, jossa saaren asukkaat kököttivät asemissaan satoi tai paistoi, oli yö tai päivä ollessaan vielä käveleviä tietosanakirjoja joka ikinen (ja herranjeesus, jos kyseessä oli vielä kaiken lisäksi oppinut tahi samooja tai oppinut samooja). Miten voi tietää kaikesta kaiken jos ei ikinä liiku minnekään ;] Telepatiaa kai. Neljännessä osassa informaation määrää on karsittu reilusti onneksi, mutta välillä toivoo että asukkaat tietäisivät edes hitusen enemmän, vaikkapa muiden kyläläisten oleskelupaikoista.

Morrowindissa ei pelaajan lisäksi kukaan muu osoittanut minkäänlaista elämää. Oblivionissa melkein kaikki tekevät jotain pientä tai muuten vain luuhaavat kadulla. Ainoat, jotka olen tähän mennessä huomannut seisovan aina paikoillaan ovat majatalojen pitäjät, jotka ottavat yösijavarauksia vastaan tiskin takana ympäri vuoden hievahtamatta. Tosin olen ollut niin kiireinen aina, etten ole tarkemmin heitä alkanut seuraamaan. Erään Oblivionin taannoisen esittelyvideon mukaan asukkailla olisi oma päivärytminsä ja pääsimmekin viettämään iltaa erään rouvashenkilön kanssa, joka teki kaikkea hienoa kotonaan. Tässä videossa esitellyt asiat toteutuivat vain osittain, mutta se mitä on todellisuudessa lopulta saatu peliin, on erittäin hyvää jälkeä myös. Prome likey.

Pelit-lehti vastusti hieman Oblivionin systeemiä, jossa viholliset skaalautuvat pelaajan tason mukaan. Itsekään en oikein tykännyt tästä asiasta, kun kuulin siitä, mutta nyt se on minusta ainakin tähän mennessä ollut ihan ok juttu. Enkä ole kehdannut kokeilla asian muuttavia modeja, koska en pidä kaikista niiden tuomista muutoksista. Tosin enhän minä pääsisi rikastumaan, jos en voisi myydä bandiittien lasihaarniskoja... Osa vihollisista tekee tiukkaa ja olen pinteessä, jos liian monta vastustajaa tulee kerralla näköpiiriin. Maagihahmoa kun pelaan, niin lähitaisteluun en mielelläni mene. Paria yhtäaikaista vihollista vastaan kuitenkin omistan taistelut aika lailla suvereenisti eikä ongelmia tule kuin poikkeustapauksissa. Pelaan pelin läpi ensin kuitenkin mahdollisimman "puhtaana" ja sitten sen jälkeen alan säätämään modien kanssa.

Jaaha. Maanantai. Taas viisi päivää ennen kuin pääsen Oblivionin kimppuun. Toivottavasti veli ei tule ensi viikonloppuna lomille...

Zoikkeli
20.5.2007, 17:46:57
Itse omistan kyseisen pelin. En ole jaksanut ostaa shiwering islesiä enkä downloadittaa modeja... Kaverini pelaa Oblivionia myös ja on hankkinut kaikki modit/lisäosan... Tykkää erityisesti grafiikasta... Mutta minua harmittaa ettei pelissä voi liittyä siihen yhteen pahisjoukkoon joka pöllii sen amuletin :D (huomaa etten ole pelannut vähään aikaan) Aloitin ensimmäisen ukon ja siitä tuli stealth/archer peli meni melko helpolla läpi... Seuraava ukko oli mage.. se oli vielä helpompi (johtuu kait siitä että tiesin mitä tehdä) ihmettelen että puhuessa joillakin ukoilla näkyy hampaat ja suurimmalla osalla joilla ne on ne näyttävät kömpelöltä... Olen pelannut yhden ukon myös cheateilla... (en voinut vastustaa) tein siitä 110% chameleontin joka voi hypätä imperial cityn muureille ja kulkee tuhatta ja sataa :D Mutta kokonaisuudessa peli on :up:

gaara9
21.5.2007, 7:14:07
tämä on hyvä tapa tappaa kaikki tyypit jotka on kaupungeissa:
1. tee tarpeeksi tehtäviä DB että pääset 3. työnantajalle (en kerro nimeä koska se saattais spoilata..) ja samassa huoneessa on tynnyri missä on 10 poison applea, ota ne (älä missään nimessä syö koska jos kerran syöt, niin kuolet jokatapauksessa, ainoa tapa välttyä kuolemalta on god-mode)
2. etsi uhri (vaikka joku kerjäläinen)
3. sneakkaa ja varasta sen taskuista KAIKKI ruoka.
4. Pistä sen taskuun poison apple (eli siis sillein kun oot siinä varastus ruudussa, paina jotain nappia [L1 ps3] ja valkkaat sieltä sen poison applen)
5. seuraa sitä uhria ja odota sitä hetkeä kun hän alkaa syömään...

Oli kyllä kerran hauskaa kun varastin kaiken ruoan joltain ruokakauppiaalta, niin tämähän menee sneakkiin ja meni naapuriin varastamaan ruokaa :D

Modit on kyl hauskia :) KAIKKIEN kannattaa ottaa OOO (Oscuro's Oblivion Overhaul tjsp.) koska se on paras modi mitä oblivionissa on ja tulee olemaan. sit mul kanssa joku modi et tarttee isomman määrän securityy ennen kuin voi alottaa murtamaan vaikka very hard lukkoo.. ku siinäkin sen verran pro et saa kaikki lukot auki 1-2 tiirikalla. sitten joku thieves guild modi et se ottaa sen bugin pois siitä parhaasta fencestä (ettei se jää sinne chorroliin maleksii) ja vikassa tehtävässä pitää olla jotain 20k tavaraa varastettu et voi aloittaa.. sit joku level modi et aina ku levelaa nii saa ne +5 upit... sitten et veden alla näkee paremmin.. vamppyyri modi et vamppyyri saa just ENEMMÄN voimaa kun syö aina verta ja aina 25 syönnin jälkeen saa jonkun erikoiskyvyn (esim. spellin joka tekee shock damagee ja samalla ottaa verta)

kyl mul enemmän niitä modeja on mut en jaksa enempää pistää.. OOO:ta ja ParasiteX New Vampires:ia suosittelen kaikille. OOO:lla on oma sivu ja parasiteX löytyy ainakin Elder scrolls source:sta..