PDA

View Full Version : Serkkupoika=)

Melinda
30.8.2002, 13:51:02
Eilen kun avasin telkkarin noin klo.23.00 sieltä tuli serkkupoika niminen leffa..oli alkanu puol tuntii sitten..pääosassa olevan elijah wood:in tunnistin heti ja sit se sama" pikkupoika"ku siin yksinkotona leffassa..*ei muista nimee*Mut joka tapauksessa leffa oli niin hyvä/mielenkiintoinen että katoin loppuun..päähenkilöt(mukaanlukien elijah)olivat todella lahjakkaita..mutta en kehu elokuvaa elijah:in takia(kute moni voisi luulla)mutta niinkuinnon sanottu hän on ollut aina lahjakas näyttelijä(täs elokuvassa noin 7-8 vuotias)kuten sanotu elokuva oli mielenkiintoinen/juoni hyvä joten pidin tästä..mietityttää vaan miksi se tuli niin illalla eihän siinä ollut oikeestaan mitään raakaa/yliluonnollista/mitääm mitä ei vois kattoo nuoremmatkin..Jos joku ei oo nähny niin tämä leffa on katsomisen arvoinen.. :)

Ra
30.8.2002, 14:20:20
Tässä tekstissä on sitten spoilereita.

Joo kun se alko katoin, että ei tää varmaan niin hirveen kiinnostava oo. Mutta vähän aikaa noin.30min juoni alkoi kehittyä mahtavasti ja siitä kehkeytyikin mahtava elokuva. Sen pojan(ei elijah vaan se toinen) luonne oli kyllä juuri sellainen mitä luulisi liiasta elokuvista/sarjiksita tulevan, se oli mahtava suoritus kyseiseltä näyttelijältä. Ja kyllähän Eljahkin hienosti näytteli mutta eii niin hyvin kuin se toinen. Se oli kyllä aika kauhea kun Elijahii ei kukaan uskonut siit, että se serkku yritti tappaa siskonsa ja muutenkin. Se olisi ollut omalla kohdalla kyllä aika ahdistava tilanne :eh: . Mutta se loppu huipennus oli paras: Kuinka serkku lähti äitinsä kanssa kävelylle ja äiti sai selville, että hän oli tappanut pikku-veljensäkin ja sitten se kallion kieleko kohtaus: aijai ku oli mahtava, kuinka serkku yritti tappaa äitinsä ja sitten kun äiti uhrasi poikansa Elijahin takia. Siis mahtava leffa sanon minä.

yksisiipi
30.8.2002, 14:22:25
Noh, ihan kohtuuliseksi voin elokuvaa sanoa. Katsoin sen melkin kokonaan, mutta tuskinpa kovin putosin juonesta. Ihme tyyppi tuo Macaulauy Culkin, lapsena riitti elokuvia mutta nyt... Hyvä näyttelijä silti, ainakin ikäisekseen. Myös Elijah Wood suoriutuu tehtävästään kunnialla. Ihan keskivertoleffa, joten pitänee taas tasapainottaa ja katsoa pari hyvää leffaa.

Candice
3.9.2002, 17:09:54
Kattelin illalla, mutta sitten kun ne alkoivat mennä sitä kuuropiiloa, minä lopetin. Olen muutenkin herkkä saamaan traumoja :P
Mutta joku voisi kertoa kohtalaisen sanatarkasti mitä sen jälkeen tapahtui kun minä menin nukkumaan... ärsyttää kun elokuvat jää puoliksi kesken. raivostuttavaa.

Arwie
3.9.2002, 17:27:54
Originally posted by Gina
mutta en kehu elokuvaa elijah:in takia(kute moni voisi luulla)mutta niinkuinnon sanottu hän on ollut aina lahjakas näyttelijä(täs elokuvassa noin 7-8 vuotias)

Elijah on tänä päivänä 21-vuotias, leffa oli vuodelta 1993, eli hän oli sitä tehdessään 14-15 vuotias, luulisin. (Pakko sanoa tuosta.)

Mutta kuten sanoit, lahjakkuus hänestä näkyi jo nuorena. Sekä hän että Macalauy Culkin(joka on tehnyt loistavaa näyttelijäntyötä jokaisessa näkemässäni leffassa, ja olisi varmasti suosittu teinitähti tänä päivänä jos ei olisi vetäytynyt julkisuudesta) tekivät hyvää työtä. Kemiat rullasivat ihan kivasti poikien ja Henryn äidin välillä.

Elokuva oli minusta onnistunut enemmän draamallisesti kuin jännityksellisesti. Alun äidin kuolema oli todella koskettavaa. Jännitys ei ollut suorastaan kliseistä, mutta vähän liian laskelmoitua, tai jotain. Tämä oli sellainen perustrilleri. Olin nähnyt leffan ennenkin ja ajattelen edelleen, että tämä
oli ihan katsottava elokuva. Ei paras, mutta keskitason ylittää kuitenkin.

Jännittävän tästä leffasta teki se, että Macalauyn roolihahmolla Henryllä ei ilmennyt selkeää motiivia tekoihinsa. Hän oli vain paha, salakavala ja älykäs niin nuoreksi pojaksi. Se, miten hän onnistui aina saamaan Markin(Elijahin) pelaamaan omaan piikkiinsä oli karseaa. Mark sai kaikki sympatiani ja Henryä vihasin
ihan tosissani. Ja näin oli tarkoitettukin, mikä lienee onnistumisen merkki.

Roakel
3.9.2002, 18:01:18
Katoin kyseisen elokuvan, se menettelee. Olihan se ihan jännä ja kyllä sitä jaksoi katella, mutta se mua ärsytti että siinä elokuvassa ei ollut paljon mitään ilon hetkiä.
Elijah osaa kyllä näytellä ja tämä rooli joka hänellä oli serkkupojassa sopi hänelle erittäin hyvin.

Melinda
11.9.2002, 16:54:04
Originally posted by Arwen

Elijah on tänä päivänä 21-vuotias, leffa oli vuodelta 1993, eli hän oli sitä tehdessään 14-15 vuotias, luulisin. (Pakko sanoa tuosta.)

ööh 14-15??sehä oli ihan "pikkupoika" siinä jaa no saattaa olla kiitti kumminki ku korjasit..
:)

blind
29.9.2002, 21:57:42
Olen tuon elokuvan nähnyt pariin otteeseen ja pidän sitä ihan onnistuneena. Äidin loppu ratkaisu on molemmilla kerroilla pistänyt miettimään asioita. Elijah oli hyvä vaan en voi uskoa että hän olisi ollut 14-15, pikemminkin 11-12 vuotias. (leffa on ehkä julaistu 93, mutta tehty vuosi ehkä jopa kaksi aikaisemmin?)
Yksinkotona poikakin näytteli pahanpojan roolin erittäin hyvin.