View Full Version : Ps3
Lukaisin tässä yhden jutun uusimmasta mikrobitistä...
Mitä mieltä olette pleikkari kolmosesta jossa tietojen mukaan prossu olisi 550 gigahertsin nopeudella toimiva?
PS3 kuulemma tulee tuossa 2005-2006 vuonna.
Vaikea uskoa, kenties vain Intelin huhuja... :huh:
Luullakseni huhu on totta, vaikkei mitään varmaa faktaa olekaan. Olen kuullut, että PS3 on tarkoitus julkaista vuoden 2004 lopulla, sitä, koskeeko se vielä Eurooppa, en tiedä. Tehoista ei ole harmainta hajuakaan. Mutta Sony kyllä julkisti tiedon aikeistaan tehdä PlayStation-pelikonsoleita peräti yhdeksän eri versiota.
Itse otan tarkemmin selvää ennen kuin uskallan sanoa, ostanko vai en, sillä tuosta voi olla tulossa joko jotain aivan loistavaa tai sitten silkkaa rahastusta.
Toivotaan nyt että pelikonsoleiden valmistus ei mene sarjatehtailun puolelle, ei ole kivaa jos tulee joka vuosi uusi pelikonsoli :\
toivottavasti sony ei nyt kiirehdi vielä.
Ja tässä (http://news.com.com/2100-1040-866288.html) hieman tietoa.
Nyt tuleekin vastaan kysymys, että kannattaako tästä paljoa uudempia konsoleita ostaa? Mielestäni PS2:n grafiikka alkaa olemaan jo melkein realistista, eikä se siitä enää kovin paljoa voi parantua.
Toista oli vielä muutama vuosi sitten, jolloin konsoleiden kohtalo oli parantua; muistaako joku vielä ajat ennen polygoneja?
psaijai
27.9.2002, 9:45:07
Grafikka voi parantua niin kauan kunnes se on täysin aidon näköinen. Eli silloin kun pelit ovat DVD elokuven tasoa niin siitä ei varmaankaan kovin paljoa paremmaksi pistetä. :D
Mä en kyllä usko tohon. 550 giganen kuulostaa aika isolta mutta onhan kaikki tosin mahdollista. Siitä että ostanko koko konsolia en tosiaankaan tiedä .Pelit lehsdessä luki joku aika sitten että PS3 olisi ainoastaan netti pelaamiseen. Eli että tavalliset CD/DVD pelit eivät siinä toimisi vaan ainoastaan netti pelit.
Toivon että se ilmestyisi mahdollisimman pian koska silloin pleikka kakkosten hinnat tulisi alas niin paljon että voisin ostaa ensin sen. Pleikkari ykköselle tehtiin viimeisille hetkille saakka hyviä pelejä joten hankala kuvitella että kun pleikkari kolmonen ilmestyy niin kakkosesta oltaisiin mehustettu jo kaikki mahdollinen irti. Itse luulen että se valtava hertsimäärä on tehty vain että saadaa ihmisille mielikuva superhyper tehokkaasta ja tykistä pelikonsoli härästä vaikka vähemmälläkin oltaisi pärjätty. Sama juttu kun tietokoneiden kanssa. Ihmisiin tekee aina vaan kamalan vaikutuksen suuri hertsimäärä vaikka kaikki muu olisikin koneessa täytty skeidaa.
yksisiipi
27.9.2002, 11:59:43
Enpä tiedä tuosta ps3:sta. Vaikka nyt on jo kakkosen aika, niin luotan edelleen harmaaseen laatikkooni. Sille on paljon hyviä pelejä. Voihan kakosella katsoa tietenkin dvd-leffoja ja pelata ykkösen pelejä, mutta mieluummin ostaisi dvd-soittimen ykkösen rinnalle. PS-kakkoselle tiedän korkeintaan neljä mielenkiintoista peliä ja ykköselle niitä on lukemattomia. Eipä silti, kyllä tuo ps2 maistuisi. Kolmannesta kenkälaatikosta en sitten mene enää takuuseen. Jos se aiempien koneiden hintaa laskisi, niin ilmestykööt vaikka heti.
Geez. Eihän kukaan kehtaa ostaa konetta näin lyhyillä väliajoilla. Kerralla pitäis olla sellaset 10 vuotta, niinkuin psone olikin. Tosin saavat kyllä vääntää FF:iä ps2:lle vielä ainakin 5 vuotta, prkl :D
Alkaa konsolitikin vähitellen mennä liian pc mäisiksi... harmi.
Taidan ostaa uudestaan itselleni snessin ja unohtaa nämä uudet hienoudet.
RBelmont
28.9.2002, 19:00:41
Onhan se hauskaa kun pelien grafiikat paranevat päivä päivältä...mutta tarpeeksi hienoja ne jo minulle ovat.
Minulle ei paljoa merkkaa pelikoneen teho tai muu systeemi. Pelit ratkaisee (tiedän vanha klisee). Ostan Ps3:n jos sille tulee mielenkiintoisia pelejä.
Tiedän, sille tulee ihan hemmetisti hyviä pelejä ja sitten vituttaa kun ei rahat riitä. Katsokaas kun tuo itsenäinen elämä alkaa kohta ovea paukuttaa. Ja rahalle olisi varmaan muutakin käyttöä. Hui!
Njoo. Kaippa se sieltä saa tulla. Ei se ainakaan minua haittaa.
Ostan tai ehkä ostan. En tiedä mitä teen XBoxin hankkimisen kanssa. (Ja taas pari kymmentä "XbxOxX on p4sg4!!!!11111111" postausta loppuun.)
No, kai se mielipide siten oli tässä.
samiloop
30.9.2002, 16:35:09
Vai että 550 gigahertsiä, ja vielä vuonna 2006. Nythän on Inteliltä tullut 2,8 gigahertsinen, mutta en millään näe miten neljässä vuodessa kehitettäisiin ne loput 447,2 gigahertsiä. 5,50 ghz saattaisi olla vähän realistisempi toive. Niidenkin mahdollinen toimivuus Playstationin kaltaisessa idioottivarmassa brandissa riippunee lähinnä mukana kehitettävistä jäähdytinratkaisuista.
En myöskään löytänyt syyskuun bitistä noita PS3- tai 550 (5,50) ghz juttuja.