View Full Version : Parhaimmat klassikot
Amadeus III
30.8.2002, 17:20:13
Mitkä teidän mielestänne ovat "maailman" parhaita klassikko pelejä pc:llä.
Minä menisin tuohon doomin ja duke nukemin linjaan, niitä ei ennen jaksanut lopettaa vaikka kuinka olisi pitänyt.
Sitten oli tuo minun ensimmäinen peli alley cat, joka oli ihan hyvä kanssa.
Onhan noita, arkanoid oli myös aika pelattava peli (jos joku muistaa)
Klassikoilla tarkoitan sitten jotakin teidän mielestänne klassikkopeliä, eihän tuo doomikaan varmaan ihan klassikko ole, mutta ainakin minun mielestäni on :D
Laitetaanpas samaan topicciin myös top 5 klassikkopelit.
Itselläni tämä varmaankin olisi seuraavanlainen:
Doom 2
Duke nukem 2
worms 1 (aika klassikko :D)
Stunt
Hugo 1 ja 2
Ultimate3
30.8.2002, 17:22:44
Ehdottomasti niitäö on
Wolfenstein 3d
dukenukem 3d
worms 1
Ilezki
30.8.2002, 18:01:04
Minä kallistun näiden seikkalupelien puoleen klassikkomääritelmissäni. Ne ovat loistavia :) Tässä on Klassikko-Top #5:teni :
Monkey Island 2
Monkey Island
Sam & Max Hit the Road
Gabriel Knigth
Indiana Jones & Secret of Atlantis (tjsp)
Kaikki nuo pelit ovat loistavia, ja kaikkia vielä pelailen.
Simon the sorcerer 2
Kyrandia 2: Hand of Fate
Monkey Island 1 ja 2
Gabriel Knight
Eli lempi-PC pelini :)
Tar_Minastir
30.8.2002, 21:31:58
Tässä vähän listaa...
1. Monkey Island 1,2 ja 3(totta se on, on kolmonenkin ihan hyvä peli!)
2. Doom 1, 2
3. wolfenstein 3d (on muuten sika hyvä karttaeditori siinä mukana :) )
4. Lemmings 1 :D
yksisiipi
31.8.2002, 18:54:27
Vaikeahan tuota nyt on tarkkaan määritellä klassikkoa, mutta tässä lista niistä, joiden luulen ainakin joissain piireissä määriteltävän klassikoiksi.
1. Fallout 2: Tämän parempaa sci-fipeliä (ainakaan kyberpunk puolelta) ei olekaan, ja kun tuo on vielä rpg, ja vuoropohjainen sellainen. Aevan huippu.
2. Worms 2: Sarjan paras peli. Vaikka joitain ominaisuuksia on Armageddonissa enemmän, silti W2 toimii hiukan paremmin.
3. Civilization sarja. Vaikea sanoa parasta, mutta kiinnostavaa pelattavaa tuo on.
En nyt tähän hätään muita klassikoita keksi, mutta nämäkin ovat hyviä: Wolf3d, Doom, Quake,... en muista =)
Umm...
Doom 1,2
Fallout 1,2
Duke Nukem 3d
Worms 1
Heroes of MM 2
EDIT: X-Com 1 eli Ufo: Enemy Unknown
Olisikohan siinä aika klassikoita.
UFO I&II
ADOM
DOOM I&II
Nuo "kolme" vain. Tietskalla kun en ole ikinä ollut kovinkaan kova pelaaja.
Noh
Monkey Island
Monkey Island2
Fallout 1-2
Wolfenstein 3d
Doom1-2
Miten toi klasikkot nyt luokitellaan
Amadeus III
3.9.2002, 15:17:37
Hmm, mitenkähän tuon nyt laittaisi. Sanotaanpas näin että tämän topicin "klassikko" pelit ovat vähintään viisi vuotta vanhoja ja siitä eteenpäin.
Noin vanhat pelit ovat ainakin minun mielestäni jo aika klassikoita.
Haa, Final Fantasy VII!
No ei nyt sentään. TOP 5:
5) Pokeri (?)
4) Alley Cat
3) Larry 1
2) Blake Stone tai joku sellanen
1) Wolfenstein 3d
Originally posted by Chang
Noh
Monkey Island
Monkey Island2
Fallout 1-2
Wolfenstein 3d
Doom1-2
Miten toi klasikkot nyt luokitellaan
Minä luokittelisin klassikot näin: "Klassikkopeli on se mitä pienenä poikana pelasit innoissasi niin, että äiti valitti joka välissä."
Tuollainen on klassikkopeli on ainakin minulle.
Hmm, mitenkähän tuon nyt laittaisi. Sanotaanpas näin että tämän topicin "klassikko" pelit ovat vähintään viisi vuotta vanhoja ja siitä eteenpäin.
Noin vanhat pelit ovat ainakin minun mielestäni jo aika klassikoita.
Ei se minusta ole näin, siinä tapauksessa kaikki vanhat pelit olisivat klassikoita ja sehän ei käy päinsä, eihän? Vanhat pelit on vanhoja pelejä mutta klassikko status olisi jo vähän liian hienostunut ja arvokas. Minusta klassikkopeli on erityistä arvostusta pelaajien keskuuudessa nauttineille peleille sopiva. Doom on klassikko koska se oli aikanaan jotain uutta ja ihmeellistä jota pelataan vielä tänäkin päivänä. Monkey Island on yhä hyvän seikkailupelin mittapuu, joten sitä kehtaa klassikoksi sanoa. Tuon 5 vuoden säännön perusteella topic pitäisi olla "Parhaimmat vanhat pelit". Wanhat pelit tulevat vielä erikseen, ne menee herkästi jo 90-luvun pimeälle puolelle.
Minä luokittelisin klassikot näin: "Klassikkopeli on se mitä pienenä poikana pelasit innoissasi niin, että äiti valitti joka välissä."
Tämä menee jo lähemmäs totuutta. Ainakin omalta osaltasi.
-
Turhan jauhannan jälkeen oma lista.
1. Doom ja sen jatko-osat. Ne on vain ihan ykkösiä.
2. C&C
3. Transport Tycoon.
4. Duke Nukem 3D
5. X-Com Apocalypse (pakko tuo on mainita, niin loistopeli kun on)
Pacman ja tetris!!! Molemmat aivan loistavia ja tetristä varsinkin jaksaa pelata vieläki :)
auron_86
19.9.2002, 22:44:34
Well...
Monkey Island 1 & 2 (ikivihreät klassikot)
Sam&Max: Hit the Road (hauska ja nerokkaita puzzleja)
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (Lucasin parhaimmistoa)
Gabriel Knight (nerokkaita puzzleja ja hyvä juoni)
Doom 1 & 2 (näitäkin on tullut pelattua enemmän kuin laki sallii)
Tordragon
19.9.2002, 23:48:56
Hö? Minun klassikkoni ovat Amigalla kaikki, mutta kun kerta PC:stä kysyttiin..
Ufo Enemy Unknown
Daggerfall
Darklands
Jagged Alliance
Duke Nukem 3D
B-17: Flying Fortress
Elite(t)
Moonstone
Warhammer: Shadow of the Horned Rat
Warhammer 40K: Final Liberation
Ja tietenkin: One Must Fall 2097
Enemmän tai vähemmän kattava, näitä ainakin on tahkottu ja kauan aikaa sitten aloitettu. Vieläkin näitä tulee pelattua ja helposti. Kunnon retroilua siis, mutta minkäs teet? Pelit vain olivat ennen muinoin parempia *grins* Te multimedia-aikakaudella elävät vasta murrosiässä olevat tiedä mitään peleistä >:] ..huumorintajunne on rajaton, kiitos.
Sam & Max Hit the Road
Maniac Mansion 2 Day of Tentacle (kellään ei ollu tätä... ladatkaa netistä hyvät ihmiset)
Kaikki Monkey Islandit
JonVonRox
31.10.2002, 23:41:34
Jotenkin Max Payne vaan on jämähtänyt ihan ykköskastiin.
Half-Life ja Serious Sam nekin ovat loistavia. Return to Castle Wolfenstein on työn alla ja sekin nappaa ihan kivasti.. Strategiapelit ovat vähän nihkeiksi jäänyt mun kohdalla mutta Baldur's Gatesia oli ihan O.K. pelata =D
Nämäkö klassikoita? Lähes uutuuspelejähän poju luettelee. Niitä ei kyllä ketjun aloittaja tarkoittanut. -Kurko
..Kiva kun ihmisillä on pipo tiukalla, ja aikaa huomautella! Noh, nämä ovat minun klassikoita, siis henkilökohtaisesti joita kait ketjun aloittaja tarkoitti, jokainenhan on katsos yksilö, ja pelit menevät kokoajan parempaan suuntaan joten vanhat väistykööt ajallaan !! Ennen pelasin noita samaisia Duke Nukemeita & jopa Stuntsia ja Flipperipelejä dossilla..., Hups kuinka alas vajosinkaan. Saan aikaiseksi ensimmäisen väittelyni vielä "Virnistys" :P Ei millään pahalla, ymmärrän kyllä huomautuksen... uusia pelejä luettelin "Hymiö"
The_Sipi
2.11.2002, 16:33:52
Sierran klassikot (Space Quest, King Quest, Larryt jne.)
Sam & Max Hit the road
Little big adventure
Doom
Space Commander
Adl2000
8.11.2002, 13:55:53
Transport Tycoon
Sam & Max Hit the Road
Day Of The Tentacle
Sami Tonberry
25.11.2002, 12:23:39
Todella helmiset klassikot on:
1. Doom 1, Doom 2 ja Final Doom ( klassikoita kaikki kolme, pelasin innoissani Doom 2 silloin joskus aikoja sitten ostin sen, Doom 1 on todella kunkku ja myöskin Final Doomikin on klassikko )
2. Cannon Fodder ( huippupeli kun pelataan pikku tikku ukoilla ja niitataan vastustajilta nirrit pois )
3. Wolfenstein 3D ( kiva niitata natseja pitkin pelin lattialle )
4. Worms 1 ( todella siisti pelata matopeliä kaverin kanssa suosittelen ).
Commander Keenit ovat aivan loistavia. Tietääkö muuten kukaan mitään Keen 5:stä? En ole ikinä kuullut kyseisestä pelistä mitään... en edes yhtään kuvaa ole internetissä nähnyt. Omituista.
Larry 1 on myös loistava. Liian monta kertaa on sekin tullut läpi pelattua.
Alkuperäinen Lemmings on myös loistava.
Winter Games. Hauska moninpeli, ja mäkihyppy on hauskaa jopa yksin.
Wolfenstein 3-d myös tietenkin. Ensimmäinen pelaamani "kunnon" tietokonepeli.
//hui olinkin jo vastannut tähän threadiin. Omituista.
freyelise
27.11.2002, 10:56:04
Tässä minun listani. Huomioikaa että minulla oli käytössä uusi pc vuonna 1995. Sen jälkeen ei ole ollut uutta pc:tä.
1. Master of Orion II
ihan ykköslemppari, monta koulupäivää on mennyt tämän takia tärviölle :D
2. Dungeon Keeper
löydös viime lokakuussa 2002 anttilan halpisootasta. Pelasin ennen sitä lainattuna. Aivan loistava, yhtälailla on pistänyt elämän sekaisin monet kerrat.
3. Transport Tycoon
monet kesäyöt on tämänkin kanssa valvottu..
4. Settlers I ja II
Ihanat legendat
5. vaikeampi valita.. ehkä vanhat 1st person shootterit (duke, doom) tai sitten jopa kotimainen Wings luolaräiskintä, kenties nhl 96. Voisi olla myös need for speed ykkönen tai tomb raider ykkönen. Nämä vähemmän valovoimaisia, mutta minulle klassikoita silti..
Niin, oletin siis että tämähän oli pc peli lista. Muuten olisi Chrono Trigger ykkösenä.
Edit: Damnation, unohdin tietysti Lucas Artsin ainoat oikeelliset klassikot, Dig ja Full Throttle. Jos jossakin on klassikot niin ne!!
Prometheus
27.11.2002, 11:17:23
Pistän koko edellisen postini nyt uusiksi muodoltaan, kun huomasin siinä kaikenlaista typerää, jota en ala katselemaan. ”Asiasisältö” pysyy lähes samana silti.
Luen melkeinpä kaikki Amigalla pelaamani pelit klassikkopeleiksi. Ja tässäkin ketjussa luetellaan tietysti näitä omia klassikoita, jotka eivät ehkä nyt muiden mielestä mitään olekaan. Seuraavia pelejä olen pelannut joskus kauan sitten ja ne ansaitsevat paikkansa klassikkolistallani. Jotakin kieltämättä saattaa unohtua, mutta ei siitä sen enempää.
----------------------
Transport Tycoon oli peli, jota, kuten monia muitakin, jouduin pelaamaan kauan pelkästään demoversiona. Grafiikka oli ja on todella hienoa enkä kyllästynyt tähän juuri ollenkaan. Oli niin kivaa suunnitella omia ratojaan ja liikenneväyliään. En ihan heti osannut hyödyntää sitä subsidiary-ominaisuutta, mutta kyllä sen nyt jo ymmärtää. Pelin kun jätti vähäksi aikaa hyllylle ja jatkoi taas myöhemmin, se tuntui kuin uudelta. Myöhemmin sain käsiini Transport Tycoon Deluxen eikä into laantunut. Laajuutta tuli huomattavasti lisää. Miinuksena siinä on vain liikennevälineiden nimet, jotka eivät enää olleet todellisia, vaan jotain keksittyjä hömpötyksiä.
SimCity oli silloin vertaansa vailla. Kun sain tämän pelin, en malttanut lopettaa, vaan vietinkin sitten koko päivän kaupunkeja rakentelemassa. Ei ehkä tarpeeksi haasteellinen ollut, koska sain rakennettua heti miljoonakaupungin eikä tarvinut veroilla leikkiä ollenkaan. Rahaa vain näytti tulevan, kun alkuun pääsin. Kohokohta oli, kun kaupunkiin sai lentokentän. Niitä skenaarioita en jaksanut pelata, kun oli mukavampi aloittaa tyhjästä.
SimTower ei ehkä niin legendaarinen ole kuin SimCity, mutta tämäkin viihdytti aikoinaan kovasti. Jostakin syystä oli niin hauskaa nimetä se oma hahmonsa sinne torniin ja sitten katsella mitä se puuhailee. Ei siinä kyllä paljon katseltavaa ollut, kuin ehkä töissä käyminen ja pikaruokalassa syöminen. Piti nimetä hahmo johonkin asunto-osakkeeseen, jos halusi nähdä vähän enemmän ”toimintaa”, muttei perheenisänä sopinut tietenkään olla. Pelissä oli tietenkin kivaa se hotellin rakentaminenkin ja korkeuksiin kohoaminen. Perusrakentelu-, näpräyspeli, joista aina olen tykännyt.
TIM eli The Incredible Machine ei ollut mitenkään erikoinen peli ja se on klassikkopeleissäni suurimmaksi osaksi sen takia, että se oli ensimmäinen PC-pelini (jos ei pasianssia lasketa). Pelissä ratkaistaan hauskoja ja loppuun asti hankaloituvia pulmia kaikenlaisilla härveleillä ja otuksilla, kuten kissoilla, tennis- ja keilapalloilla sekä pyssyillä. Peli oli erittäin viihdyttävä enkä tainnut koskaan ihan kaikkia pulmia onnistua ratkaisemaan.
Worms oli hauska peli ainakin moninpelinä. Tästä en viitsi enempää kertoa. Lampaat olivat kivoja aseita.
Indiana Jones & The Fate of Atlantis oli hieno seikkailupeli hienolla päähahmolla. Indiana Jones oli oikeasti joskus pienempänä idolini. Atlantiksen etsiminen oli jännittävää ja juoni oli mielenkiintoinen. Enkä silloin edes nähnyt Atlantista samalla silmällä kuin nyt.
Monkey Island 1 & 2 ovat upeita seikkailupelejä ja olen selvittänyt niiden merkityksen minulle tuossa Apinasaari-ketjussa nyt toistaiseksi ihan tarpeeksi hyvin. Ne viehättivät kovasti, vaikka koskivatkin merirosvoilua ja Karibiaa. Seikkailupeleistä pidin ja Monkey Islandit olivat suosikkejani.
Gabriel Knight 1 & 2 ovat erittäin kiehtovia pelejä. Vaikka GK2:ssa Sierra sortuikin silloisina aikoina siihen videokuvaroskaan, niin peli piti otteessaan ja oli aika karmiva kaikkine ihmissusineen ja pimeine paikkoineen. Ehkä se videokuva ja valokuvatut taustat toivat jonkinmoista syvyyttä peliin, vaikka olivat melko rumia. Enemmän kuitenkin pidin ykkösestä voodoo-teemoineen. Tapahtumat suolla muistan edelleen. Upeaa. Kaikki se synkkyys ja uhkaava ilmapiiri oli aivan mahtavaa. Gabriel Knightit yhdessä kolmannen osan kanssa ovat parhaimpia seikkailupelejä ikinä. Toivottavasti se neljäskin osa tulee joskus.
Laura Bow 1 & 2 ovat melko vanhoja Sierran seikkailupelejä, jossa seurataan harrastelijaetsivä Laura Bown seikkailuja. Pelasin ensin kakkosen ja sitten ykkösen. Murhamysteerit Laura Bow –peleissä ovat mielenkiintoisia ja pidän siitä aina, kun ruumita alkaa vain kerääntyä eikä syyllisestä ole tietoakaan kuin vasta viime hetkellä.
UFO: Enemy Unknown oli pelottava peli. Se on kerran menty läpi, kun oli silloin aika hankala. Nyt myöhemmin olen kokeillut sählätä sen kanssa ja se veti mukaansa edelleen. Nyt jopa osaa pelatakin, kun silloin ensimmäisillä kerroilla ei aina osannut käyttää hyväkseen kaikkia hienouksia ja strategisia ominaisuuksia.
Command & Conquerista pidin paljon. Loi pohjan koko C&C-sarjalle ja herätti minun kiinnostukseni. En kumpaakaan C&C:tä enkä RA:ta ostanut, vaan lainasin molemmat pitkäksi aikaa kaverilta. En oikein ymmärrä miksen niitä silloin hankkinut. Olin tyhmä ja nyt niitä ei enää myydä alkuperäisenä kuin ehkä jossakin huuto.netissä. RA2:n jälkeen tulleisiin en ole enää koskenut.
C&C: Red Alert, C&C:n jatko-osa paransi sarjaa huomattavasti. Vaihtoehtoinen toinen maailmansota, jossa kommunistit olivatkin pahiksia, oli ihan jännä idea. Ja peli muutenkin on erittäin hyvä kevytstrategiapeli.
Settlers on yksi hauskimmista peleistäni. Niitä tuotantopolkuja oli mukava rakentaa ja sitten seurata. Toisilla osa-alueilla jatko-osat ovat menneet ohitse, mutta ensimmäisessä osassa on tietty nostalgiaa.
Lemmings 2: Pieniä ukkoja ohjattiin isojen esteiden ylitse. Meni loppua myöten ehkä vähän liian rassaavaksi.
Little Big Adventure 2. Tätä haukuttiin Pelit-lehdessä, mutta minä tykkäsin tästä pienestä seikkailusta. Vaikka pelissä olikin tavallista enemmän ärsyttäviä kohtia, ei se menoa silloin niin kovasti haitannut.
Final Fantasy VII on kaikille tuttu eikä siitä sen enempää.
----------------------
Voisinpa lisätä tähän listaani sellaiset pelit kuin Master of Orion 2 sekä Civilization 2 ja 3. Nämäkin luen klassikkopeleikseni, mutta tutustunut näihin olen aika myöhäisessä vaiheessa. Aivan uskomattoman hyviä pelejä, varsinkin Civit, eivätkä jää muista jälkeen missään suhteessa ja pääsevät helposti ylikin. Jätän nämä nyt silti ihan suosiolla pois listasta ja kerron niistä joskus myöhemmin.
Originally posted by Crow
Commander Keenit ovat aivan loistavia. Tietääkö muuten kukaan mitään Keen 5:stä? En ole ikinä kuullut kyseisestä pelistä mitään... en edes yhtään kuvaa ole internetissä nähnyt. Omituista.
Keenitkin ovat klassikkojani. Muistan, että Keen 5 oli jo silloin hirveän vaikea löytää, en tiedä miksi. Mutta sain sen lopulta. En muista kuin, että Keen 5:ssa oltiin avaruusaluksella.
On kai niitä muitakin, joita pelasi paljon, mutta nuo nyt tulivat mieleen.
Piti olla TOP-5, joten…
1. Gabriel Knight 1
2. C&C: Red Alert
3. Monkey Island 2
4. Transport Tycoon
5. SimCity
FFVII jätettiin reiluuden vuoksi pois.
//Sitä päivitettiinkin sitten ihan kunnolla. ;)
Colimar
28.11.2002, 13:26:03
Oma klassikoiden top 5.
UFO 1=)
Wolfenstein 3d tätä jaksaa pelata vieläkin
Worms 1
Fallout 2
Doom 2
Eliroaero
12.12.2002, 1:13:43
Periaatteessa olen löytänyt nämä pelit vasta myöhemmin mutta ne ovat jo vanhoja elikkä täältä pesee.
Doomit (Hyvä peli ja Dooms Day enginellä meno vaan paranee!)
Heretic (Dooms Day kehiin tässäkin)
Hexen (Ja Dooms Day kerta kiellon päälle)
www.doomsdayhq.com käykää tsekkaamassa
Alone in the Dark (se ensimmäinen yksi peli jossa jopa säikähdän ja aina sama orch hit efekti kun joku monsteri hyökkää)
Larryt, Quest for Glory, King's Quest, Might & Magic sarja, Duke Nukem 3D, Thief pelit (Garrett kaikista coolein varas!), System Shock 2 (Hitto vie mikä peli!) :ooh: Looking Glass Studios jälleen vauhdissa)
Olisihan niitä muitakin mutta nuo tulivat ensinnä mieleen.
Lizia
14.12.2002, 19:56:42
En voi muuta kuin yhtyä Eliroaeron mielipiteeseen. Kaikki nuo Doomista System Shockiin ovat ykkösiä enkä millään pystyisi laittamaan niitä paremmuus järjestykseen. Jos nyt kumminkin pitäisi jonkinlainen lista laittaa niin se olisi:
1) Thief 1 ja 2
2) Doom
3) System Shock 1, 2
4) Heretic
5) Commander Keen (1-6)
no täs on TOP-5
1. Doomit Varsinkin kun käyttää Doomsdaytä Doomiin tehty uudestaan kaikki.
3D aseet, 3D viholliset
Käykää sivulla
jos olettee uudesta doomista kiinnostuneita
Doomsday (http://www.doomsdayhq.com)
niin ja takaisin TOP-5 listaan
2.Thief 1-2
3. Commander Keen 1-6
4. Full Throttle
5. System Shock 2
Wacky Wheels
Worms 1
Larry 1
Kyrandia 1-3
Colonization
Civilization 1
Duke Nukem 3d
Wolfenstein 3d
Command and Conguer
C&C Red Alert
Sim kaupunki
Insidious
6.1.2003, 13:45:55
Vai että ihan klassikkoja no ensimmäisenä tulee mieleen..
Doom
Duke Nukem 3d
Wolf 3d
Insidious
1. WarCraft I-III
2. StarCraft
3. Diablo I&II
Kaikki Blizzardin pelit =). Mutta siis WarCraft II oli ensimmäisiä PC pelejäni ja ehdottmasti paras. Tuli WarCraft II pelattua silloin kaun sitten ihan kiitettävästi, loistava peli. Heti WarCraft II jälkeen hommasin StarCraftin ja sitä taas tahkosin vuoden, helvetin hyvä peli, mutta silti WarCraft on parempi. Muita en jaksa kommentoida lyhyesti: paras on WarCraft peli sarja ja muut Blizzardin klassikot.
No ensimmäinen peli mitä minä olen koneella koskaan pelannut oli tuo legendaarinen Alley Cat ja minusta se on loistava niin vanhaksi peliksi. Eihän se enää nykyään menestyisi, mutta silloin se oli ihan hyvä.
Mutta paras klassikko on minun mielestäni Doom, koska se on älyttömän hyvä räiskintä peli ja vieläpä niin vanha. Ilman koodeja se on vielä parempi. Mutta minusta se loppuu aika oudosti ja alkaa vähän yllättäen mitään juonta.
Parhaimpia klassikopelejä ovat ejdottomasti:
Tetris, koska se on legendaarisin peli ever ja kaikki tuntee sen
Doom1/2, kuka todellinen pelaaja ei olisi pelannut sitä
Gta, alkuperäistä Gta:ta voi sanoa jo legendaksi
Panzer General, yksi parhaista peleistä mitä olen pelannut
Tässä muutamia legendaarisia klassikopelejä. Tiedän muitakin, mutta on sitä muutakin tekemistä tällä hetkellä kuin luetella hyviä klassikopelejä. :P
ijikemushi
6.6.2004, 16:39:22
1. Monkey Islandit ykkösestä kolmoseen
2. Duke Nukem 3D
3. Doomit ehdottomasti
4. Wolfenstein 3D
5. Frogger
Siinä on top-5 legendaarisista PC peleistä. Olinko eka joka sanoin Froggerin? Sehän on ihan paras! :D Se kyllä on sellaisille höyrykoneille että huhhuh. Mutta silti se on ihan helmi.