PDA

View Full Version : Kefka, surkimusko?

Neruru
12.5.2002, 17:29:49
Elikkäs, kun saavuin Kefkan luo, oli suorastaan shokki, kun se kuoli pariin huitasuun. Voi toisaalta olla, että kun olen riekkunut maailmalla niin pitkään etimässä salajuttuja, että levelit oli taivaissa. Siis: oliko Kefka helppo, vai oliko tornissa vaikeuksia?

hyzky
12.5.2002, 17:33:38
No olihan se aika helppo,mutta kuten sullakin niin mäkin keräilin salajuttuja ja menin vielä luulemaan että Kefkan torni on vaikea niin levelitin kaikki johonkin 60 lvl ja kaikilla oli kaikki taiat.
Mutta kaikkihan sitä sanoo että se oli luvattoman helppo.

Dante
12.5.2002, 17:50:36
Kokeilkaa level 8 tyypeillä niin voi tuottaa jo vaikeuksia.

Kassi
12.5.2002, 17:54:07
Kyllä tuo kukistui ihan 50-levelisillä kavereilla, seuraavalla kerralla pitääkin koettaa vähän matalemmilla. Level 8 saattaisi kyllä tuottaa jo vaikeuksia... FFVI on kyllä muutenkin helpoimpia FFiä mitä löytyy.

Eka näkemällä luulin jo että ketjun aloittaja on laittanut kaksi viestiä heti kärkeen. Kaksi Tonberryä, kaksi tähteä, kaksi Vincentiä. Vähemmästäkin sekoaa. :D

Flaming Amarant
12.5.2002, 18:03:04
No en menisi sanomaan että se helppo (siis se torni) olisi ollut, sillä kolmostiimissäni oli kouluttamattomat MOG ja GAU, mutta selvisin kummiski, cefka ei yksinään niin paha ollut (johtui enimmikseen liian hyvästä tuurista) mutta kokonaisuutena oli melko paha...eiku hetkinen, eihän mulla kuollu kuin yksi äijä siinä lopputaiseluissa ja sekin oli GOGO.

Cefka on nynny ???

Deux
12.5.2002, 19:40:19
Onhan se aika.....min ei oo vetäny läpi, mutta tähän mennessä se on lähtenyt pakoon parin huitasun jälkeen....damn, miksi se ei voi taistella kunnolla....ja täytyyhän sen olla aika huono jos kerran sen voittaa 50 levelisilläkin XD

Z-e-r-o
12.5.2002, 20:00:05
Juu ole menyt ton läpi niillä lv.8 hahmoilla ja siinä kesti noin 1.5 tuntia saanen muuten huomauttaa että hahmoilla ovat Hackin mukana parhaat varusteet ja vähän päälle 2000 HP:tä

Muute ne möhlät tappais ne vaan yhdellä ja se on mahdoton nyt ne kesti noin 2 iskua per hahmo.

Tuo meni muuten viimeisen Blitzin varaan.

Rune
12.5.2002, 20:05:23
Minulla ei kakilla ollut läheskään kakki taiat, oli kyllä kakki hahmot ja Cyanilla ja Sabinilla parhaat kikat. Mutta kyllä minä sen matin, ihan tuosta vain. Oli kyllä aikamoinen pettymys kun se kuoli muutamaan ultimaan ja pariin pearliin...
Ei siinä paikassa kattokaas ollu muuta pahaa kun ne kolme patsasta. Niissä oli jotain häikkää voitettavana, mutta olisivat saaneet tehdä edes kunnon tappelun siitäkin. Muutama sata HP:ta lisää ja ehkä pikkasen pienemmät lämät iskuihin (joku 300-500 HP:ta) ja sitten pari iskua enemmän, niin sitten olisi lyyti kirjoittanut (tai miten se nyt sanotaan....)

Kurko
14.5.2002, 11:34:25
Osmose, Ultima ja Cure3. Siinä avaimet voittoon.
Kyllä vähän ärsytti kun odotin jotain hirveän-kauheaa-
velho-maagi-perkelettä jonka nimi nyt sattuu olemaan Kefka,
niin vastaan tulikin vikisevä Mikki Hiiri joka muka hallitsee
maailman mahtavinta voimaa.

"Joko se kuoli? Vastahan minä pääsin vauhtiin"

Helmholtz
14.5.2002, 14:17:52
No probs.
Ihan helppo se oli.

Minä olen sen tyyppinen pelaaja, että ruukaan kouluttaa tyypit tosi hyvään kuntoon. FF6:n lopussa levelit oli kaikilla yli 90. Oli mulla varmaan melkein kaikki taiat, tavaratkin yms.

Neruru
14.5.2002, 17:21:15
Itse mätin enimmäkseen Terralla ja Gogolla, ensin Terra 2 ultimaa, menee kaks manaa, sitten Gogolla matkii niin johan kuolee.

Roleplayer
30.5.2002, 16:53:51
Mulla oli suunnilleen samanlailla peli ku Hyzkyllä...tyypit jossai 60-70 leveleissä ja kaikki taiat...että kyllä se oli todella helppo munkin mielestä...sehän kuolee parista iskusta prkl

chicag0
3.6.2002, 13:06:11
Originally posted by Feynadren @ 12.5.2002 18:29

On se helpoin. Kaksi iskua ja siinä oli.

Ultros
3.6.2002, 20:25:04
Originally posted by chicag0 @ 03.6.2002 14:06

Originally posted by Feynadren @ 12.5.2002 18:29

On se helpoin. Kaksi iskua ja siinä oli.
No jos heittää Atma weapponin.

Ja toi lvl. 8 läpi veto tehdään silleen että ei käytetä niitä tyyppejä joilla halutaan piestä kefka ja sitte vaan liikutaan muilla tyypeillä (HP nousee jos joku toinen saa levelin).

Jos Kefka olis vähän nopeampi se olis tosi paha. Se falling one on aika paha ku jättää 1HP, sen jälkeen joku isku kaikkiin niin käy huonosti.

Mä oon piessy sen 30-45lvl (korkein lvl oli 45). Mulla oli kaikki esperit ja loitsut (neljällä tyypillä).

On Kefka nyt pahempi ku noi 7-9 loppu bossit...

chicag0
3.6.2002, 21:59:47
Originally posted by Ultros @ 03.6.2002 21:25

No ei kyllä taida olla. Niiden tappamiseen menee jopa aikaa, kefkan tappamiseen ei. Iskut hyviä, mutta kun sen saa tapettua nopeempaa kun se ehtii tehdä mitään.

Arwie
4.6.2002, 13:54:26
Itku meinasi päästä kun se oli niin helppo  :P

ultimate tiimini (Celes, Relm, Terra ja Sabin) oli kaikki jotain levelillä 40-45 ja silti Kefka heitti veivinsä parista ultimasta. Cyan kuoli jossain välissä mutta siinä se.

FantasyManIX
4.6.2002, 15:37:37
Empä ole vielä kefkaan asti päässyt mutta semmoinen käsitys minulla on että kefkan torni on vaikeampi paikka selvitä kuin itse Kefka.

Nightblade
4.6.2002, 17:31:06
Kefkan tornissa tais olla 2 dragonia ja vielä pari muuta bossia. Kyllä Kefka varmaan helpompi niiden rinnalla on.

Tommistus
20.6.2002, 18:25:55
Mun taistelu oli suunnilleen tällanen: Locke hakkas siltä ilmat pihalle >TUM TUM< . Sitten Terra teki muutaman ultiman >KABOOM< ja loppu silaus tuli Shadowin terästä >SWING< eli aika helppo. En kyllä yhtään ihmettele kun ukot oli "lievästi" yli kehittyneitä siitä kaikesta sala-aarteitten metsästämisestä...

Safir
21.6.2002, 14:04:40
Kefka oli ihan helppo. Levelin 99 ukoilla sen voitti parista iskusta.
Camoon, olisi ollut edes vähän haastetta siinä, mutta ei väkisellä.
Eikä se torni ollut niin vaikea. Helpohko pikemminkin. No problems. :p

Locke Cole
24.6.2002, 14:08:21
Minulla oli hiukan hankaluuksia aluksi siellä viimeisessä paikassa, mutta kehittelin siellä ukkojani ja Kefka oli sitten aivan sairaan pliisu.

Kurotora
1.7.2002, 21:53:58
No miten sen Kefkan helppuden nyt ottaa... Riippuu kuinka paljon on kehittänyt niitä hahmoja. Itse esim. pelasin vähän aikaa sitte kympin läpi ja siinä kaatu KAIKKI viimeset lopparit ja viholliset sun muut yhestä-kahesta miekan iskusta. Että olipa helkkarin jännä se loppu. No onneks Dark Aeoneista oli vähän enemmän vastusta:) Ilman zanmatoa tietenkin! Mutta mitäs nyt muistuu mieleen joku Final Fantasy VII:n Sephirothkin niin jos Cloudilla on Ultima Weapon ja sitte 4Xcut niin eipä siinä tarvi ku kaks iskua niin Sepi kuolee. Tämä on niin suhteellista...

bigspin
15.7.2002, 19:22:25
No ei sitä surkimukseksi voi ihan sanoa mutta ei kyllä kovin vaikeekskaan=/ mulla oli levelit 50-60 ja hyvät aseet , niin ehkä siks se ollut mikään vaikee:) silleen.

JaT
1.6.2008, 18:50:33
Aih. Aika ilkeätä tekstiä Kefkasta XD

Ryssikääpä peli läpi, pysähtymättä keräämään mitään, ja levelyttäkää vaan kun ette pääse bossia läpi. Älkääkä edes vaivautko hankkimaan kaikkia hahmoja, tai noutamaan niitä ties mistä World Of Ruinissa niin varmasti on kusi sukassa kun mokoma käkättäjä tulee vastaan.

Oli varmaan jotkut 20-30 hahmot tops, ja en ollut vaivautunut edes hankkimaan kunnon loitsuja. Melee tyypeillä taisi ihan tuurilla mennä... Still got nightmares of that laugh.

SuperDude
1.6.2008, 19:26:35
Vau, eihän tämä ketju ole kuin kuusi vuotta vanha!

Mutta yleensä FF-peleissä loppuvihollinen ei ole se vaikein. Kefka nyt vielä vähän hanttiin pistää, mutta pahamaineisen Sephirothin kukistin koskematta koko ohjaimeen viimeeksi. Ultimecia on nössö, samoin Negron. Kympin Yu Yevonista ei viitsi puhuakkaan. Mennäänpä takaisin päin aikajanaa, vitosen Ex-Death pisti muistaakseni ihan jees kampoihin, mutta taisi sekin yhdellä yrityksellä kaatua. Itse asiassa ainoa haasteellinen loppuvihollinen koko sarjassa taitaa olla Zeromus. Se on ihan oikeasti vaikea!

Kefka, surkimusko? No ei taatusti, paras pahis ikinä!

Pr0wl3r
6.4.2009, 2:00:42
Kefka on ff pahisten kunkku!
...Mutta helppo bossina.

fazerin sininen
6.7.2009, 21:19:46
Kyllähän siihen pettyi, mutta oli minulla takana "kamala" grindaus PS1-version latausaikojen kanssa, joten aika iloinen olin, ettei uudestaan täytynyt grindata tai mitään muuta tehdä.

Siipirotta oli kylläkin isompi pettymys. Vaikka Kefka onkin parempi pahis, niin Siipirottahan tuhoaa koko linnunradan yhdellä iskulla ja se ei edes tapa sinua.

The Lord ZXV
7.7.2009, 18:26:08
Kefka on ff pahisten kunkku!

Pöh! Paskan marjat. Jos joku on pahisten pahisten pahis niin se Sephiroth. Kefka on siihen verrattuna täysi nolla.

// Pysyn kannassani.

fazerin sininen
7.7.2009, 19:42:51
Kefka onnistui edes tekemään jotain, toisin kuin Siipirotta.

Kefka onnistui tuhoamaan maailman ja hallitsemaan sitä. Kun taas siipirotta ei nukkui isossa kuopassa puolet pelistä, kunnes Cloud tunki mustan pallon hänen sisälleensä. Sitä paitsi, FFVII pääpahis on Jenova, hänhän hallitst Siipirottaa ja oli kaaoksen alkulähde

SuperDude
7.7.2009, 20:20:43
Kefkassa on sentään karismaa.

FF-Fan
22.7.2009, 3:27:14
Kefka onnistui edes tekemään jotain, toisin kuin Siipirotta.

Kefka onnistui tuhoamaan maailman ja hallitsemaan sitä. Kun taas siipirotta ei nukkui isossa kuopassa puolet pelistä, kunnes Cloud tunki mustan pallon hänen sisälleensä. Sitä paitsi, FFVII pääpahis on Jenova, hänhän hallitst Siipirottaa ja oli kaaoksen alkulähde

Todellakin! En itse tuota olisi paremmin voinut sanoa. En aluksi pitänyt Kefkasta lainkaan; minusta hän oli koko pelisarjan historian ärsyttävin hahmo! No... tavallaan hän on sitä vieläkin, mutta en vain voi olla kunnioittamatta sitä tosiasiaa, että Kefka myös ainoana antagonistina tähän mennessä on myös onnistunut saavuttamaan tavoitteensa.

The Lord ZXV
31.7.2009, 13:02:26
http://i263.photobucket.com/albums/ii131/iheartyuna/villains/kefka.jpg

Kyllä loistavan pahiksen pitää myös näyttää hyvältä ja Kefka näyttää täydeltä pelleltä. Ei siinä ole mitään hienoa vaan pääasiassa naurettavaa.

Riku
31.7.2009, 14:07:38
Tarvitseeko pahiksen aina näyttää "hyvältä", eli kliseiseltä? Klovni-look vain nimenomaan korostaa Kefkan täydellistä sekopäisyyttä.

Sephiroth on laskelmallinen ja manipuloiva pahis, Kefka taas haluaa yksinkertaisuuden nimessä tuhota kaiken. Milteipä ainoa joka erottuu selvästi muista FF-pahiksista. :)

SuperDude
31.7.2009, 15:57:06
Kyllä loistavan pahiksen pitää myös näyttää hyvältä ja Kefka näyttää täydeltä pelleltä. Ei siinä ole mitään hienoa vaan pääasiassa naurettavaa.

Jos itse pelissä näyttäisi tuolta, niin voisi jo vähän häiritä, mutta sprite-Kefka on kuitenkin tyylikäs. Tärkeämpää on persoona ja tyylitaju jolla maestro vakuuttaa.

Sephirothia en kyllä mitenkään poikkeuksellisen tyylikkääksi silti sanoisi ulkonäöllisesti. Pitkät hiukset, musta asu ja miekka ovat melkoisia animekliseitä. Toimii Sephiroth kuitenkin, mutta tuskinpa ilman persoonallisuutta, joka mielestäni on pikkusen tärkeämpi kuin miltä ulkoisesti näyttää. Turhaa pinnallisuutta tuollainen, varsinkin kun puhutaan sen ajan grafiikoista, että pelin aikana ei kukaan näytä hyvältä.

Minä olen ruma mutta kai minä silti voin elämässä menestyä?

EDIT
http://thelifestream.net/wp-content/uploads/2009/03/cloud-and-sephiroth-basement.png

Tuleeko kenellekkään muulle mieleen Lego-hahmot näistä seiskan hahmoista?

FF-Fan
7.8.2009, 17:26:54
Tuleeko kenellekkään muulle mieleen Lego-hahmot näistä seiskan hahmoista?
;D Todellakin!

Mitä Kefkan ulkonäköön tulee, hän todellakin näyttää pelleltä, mikä lienee varmastikin tarkoitukselista. Kuten Riku osuvasti ilmaisi, Kefkan ulkoinen olemus ilmentää hänen hullua persoonaansa, ja siksi hänestä ei ole yritettykään tehdä mahdollisimman tyylikästä. Sitä paitsi en olekaan ihaillut koskaan hänen ulkonäköään, vaan lähinnä sitä, mitä hän saavutti.

Sephirothin kunniaksi silti myönnettäköön, että on hän minustakin full motion -videoissa kieltämättä tyylikkään näköinen; mielestäni sillä ei ole merkitystä, ovatko hänen piirteensä sitten animekliseitä vai eivät. Ikävä kyllä hänen persoonansa antagonistina sen sijaan on koko FF-sarjan olemattomin, toisin kuin kuin Kefkalla.