View Full Version : Realistista Formula 1 -peliä etsitään
ttuoppi
15.4.2006, 18:44:18
Alusta saa olla Playstation 2 tai tietokone, mieluiten tietokone. Pelin tulisi todellakin olla realistinen, ja minä luen realistisuudeksi Gran Turismo 3:n ja 4:n kaltaisen ajettavuuden. En esim. Gran Turismo 1:n ja 2:n kaltaista "auto liukuu mukarealistisesti"-ajettavuutta. Yksityiskohtaiset säätömahdollisuudet ovat l33t, kuten uusimmat kuskitkin.
Eli tällaista peliä olen hakemassa, kertokaapa mikä sopisi parhaiten?
Alusta saa olla Playstation 2 tai tietokone, mieluiten tietokone. Pelin tulisi todellakin olla realistinen, ja minä luen realistisuudeksi Gran Turismo 3:n ja 4:n kaltaisen ajettavuuden. En esim. Gran Turismo 1:n ja 2:n kaltaista "auto liukuu mukarealistisesti"-ajettavuutta. Yksityiskohtaiset säätömahdollisuudet ovat l33t, kuten uusimmat kuskitkin.
Eli tällaista peliä olen hakemassa, kertokaapa mikä sopisi parhaiten?
Itse en ole pelannut muuta kuin F1 Challenge '99-'02. Tuo siis sisältää kaikki kuljettajat ja tallit noiden vuosien väliltä. Ajettavuus oli ainakin minun mielestäni suhteellisen realistisen oloinen. (En voi tietenkään sanoa varmaksi, kun en ole oikeaa koskaan päässyt kokeilemaan.) Maksimi realistisuuksilla en pysynyt ensimmäistä mutkaa pidemmälle tiellä, ratilla. Ilman rattia kerran kokeilin ja siitä ei tullut oikein mitään. Eli ratti on must. Grafiikka jees. Säätömahdollisuuksiakin tuntui löytyvän, enkä edes jaksanut kaikkiin perehtyä. Mielestäni tämä kyllä täyttää kriteerisi.
Alusta siis PC.
Kaiowas
21.4.2006, 2:11:23
Tietokoneelle on ainakin julkaistu sellainen peli kuin Grand Prix 4. Se on ehdottomasti paras ja realistisin formula-peli mitä on ikinä tehty. Koneelta vaatii sen verran, että jos on parikin vuotta vanha kone, niin pystyy kyllä hyvin pelaamaan. Ratti on kyllä tässäkin tapauksessa ehdoton. Peli on siinä määrin haastava, että ilman ratojen läpikotaista osaamista, ajolinjat yms. on turha haaveillakkaan maaliin pääsystä. Ja mikäli en aivan väärin muista, pelissä taitaa olla käytössä vielä sellainen että, teknisiin ongelmiinkin saattaa joutua keskeyttämään, tosin saatan tässä muistaa väärin.