View Full Version : Omien viestien poistaminen?
Purity
31.8.2002, 15:37:51
Niin olen tässä ajatellut, että eikö voitaisi tehdä mahdolliseksi poistaa omia viestejä vaikka ei olisikaan moderaattori? Siis vain omia, eikä tietenkään kenenkään muun. Eräällä toisella foorumilla (joka siis myös käyttää tätä vB systeemiä) tämä on osoittautunut erittäin hyödylliseksi, ja se saattaisi ehkä helpottaa joissain tapauksissa moderaattoreiden töitäkin. Meinaan, että jos ihminen huomaa postanneensa väärälle alueella vastauksen, tai muuten vain ajattelee, että se pitäisi poistaa, niin sitten sen voisi tehdä itse.
Ja sitten täysin aiheeseen liittymättä (en viitsinyt venyttää otsikkoa laittamalla tämänkin siihen): mikä se on se raja, minkä jälkeen viestin loppuun tulee "Edited by joku"? Koska ainahan tätä ei tule, joten tässäkin varmaan joku aikaraja? Meinaan, että tämähän ei ole iso asia, mutta eikö sen nyt voisi kohottaa ainakin viiteen minuuttiin (se ei näytä ainakaan vielä sen verran olevan), että sitten ehtii rauhassa korjata kaikki typot sieltä ilman sitä merkintää. Sitten ei kaikkien "tarvitsisi" laittaa sinne loppuun sitä "Edit: typo tapettu" tai muuta vastaavaa. Ja viisi minuuttia ei edes ole niin paljon, että tuskin se ketään tappaisi, jos sinä aikana ei sitä tule sitä "edited by" juttua sinne alas. Tämä nyt ei ole kovin iso asia, mutta ajattelin sen mainita tässä samalla kuin tuon viestien poisto jutun. :)
Edit: Noniin, tuolla oli typo, ja minä poistin sen, ja ei ole kulunut paljon aikaa, ja tuolla taitaa lukea taas "Edited by". :)
Edit2 Ja ei edes lue. Mutta kuitenkin. :)
psaijai
31.8.2002, 15:45:56
Itseasiassa siinä sitä spammia vasta tulisi. Kuinkahan monisi laittaisi viestin, poistaisi, laittaisi taas, poistaisi...ja kohta huutaa että on saavuttanut ties kuinka monta tuhatta postitusta. EN, en kannata. Moderaattorit ovat sitävarten että postavat väärät postaukset ja jos he eivät sitä osaa tai jaksa tehdä niin modet täytyy vaihtaa (täällä tosin ei ole ongelmia). Joskus kyllä olen nähny ihan viestin yllä että poista mutta en tiedä sit toimiiko se. Tais olla omien topcien yllä.
Sit tää toinen. Edit teksti tulee vasta kahden minuutin kuluttua postauksesta.
Purity
31.8.2002, 15:50:53
Originally posted by psaijai
Itseasiassa siinä sitä spammia vasta tulisi. Kuinkahan monisi laittaisi viestin, poistaisi, laittaisi taas, poistaisi...ja kohta huutaa että on saavuttanut ties kuinka monta tuhatta postitusta. EN, en kannata. Moderaattorit ovat sitävarten että postavat väärät postaukset ja jos he eivät sitä osaa tai jaksa tehdä niin modet täytyy vaihtaa (täällä tosin ei ole ongelmia). Joskus kyllä olen nähny ihan viestin yllä että poista mutta en tiedä sit toimiiko se. Tais olla omien topcien yllä.Uhh.. ensinnäkään täällä ei näytä kovin moni edes välittävän postitusluvuista. Ja sitten toisekseen, niin eihän se viestien määrä nyt jää näkyviin kun ne viestit poistaa, joten ei sillä pysty sitä postituslukuaan kasvattamaan. Ja sitäpaitsi en minä usko, että ihmiset tuotakaan tekisi. Ja mistä päättelen, että ihmiset eivät välitä postitusluvuistaan? RBL foorumi on täällä, jos ei suosituin, niin ainakin yksi suosituimmista foorumeista, ja siellähän ei kasva postitusluvut.
Sit tää toinen. Edit teksti tulee vasta kahden minuutin kuluttua postauksesta. Vasta? Se on aika vähän. Minullakin tulee yleensä pidemmän puoleisia viestejä, niin eihän tuossa ajassa sitä kerkeä edes lukemaan, saati sitten edittaamaankaan. :)
Postien poistamisessa ei ole mitään ideaa. Saattaisi tehdä ketjut täysin sekavaksi, kun puolet menellä olevasta keskustelusta olisi jo kadonnut.
Kaksi minuuttia on juuri sopiva. Viidessä minuutissahan kaikki ehtisi tekemään vaikka mitä hämärähommia ilman että siitä jäisi merkintää. :) Ainahan voi painaa "Preview reply", jos tuntee olevansa liian hidas.
Originally posted by Potri
Postien poistamisessa ei ole mitään ideaa. Saattaisi tehdä ketjut täysin sekavaksi, kun puolet menellä olevasta keskustelusta olisi jo kadonnut.Noi ei ne sen sekavammiksi siitä menisi kuin nykysin. Vaikka itse posteja ei pysty poistamaan, niin sen tekstin siitä pystyy kuitenkin sen edit-napikan avulla. Sitten vaan jää se posti siihen, mutta sillä ei enää ole mitään virkaa.
Ja tuskinpa ihmiset nyt alkavat sieltä oikein urakalla niitä viestejä poistamaan. Tämä on osoittautunut erittäin toimivaksi systeemiksi eräällä (melko isolla) foorumilla, jolla käyn.
Mutta jos tämä nyt tuntuu olevan aivan täysin kamala idea, niin luovutan sovinnolla. Meinasin vain, että kyllä se toimii hyvin siellä toisellakin foorumilla. Ei kait tuo niin tärkeää ole. Itseäni vain rupesi ärsyttämään, kun tein postin väärään paikkaan, ja en voinut sitä itse poistaa (eikä sitä kyllä poistanut kukaan moderaattorikaan).
Malokan
1.9.2002, 18:56:46
Itsekin olen miettinyt tuota samaa. Joskus on harmittanut kun ei ole ollut mahdollisuutta poistaa tyhmää viestiä.
Eli kannattaisin ehdotusta. Ja mikäli pelätään tuota postituslukuasiaa, niin laitetaan siten
että vaikka yli 200 postin saavuttaneet voivat poistaa omia viestejään. Tuollaiset henkilöt yleensä ovat
jo rauhallisempia eivätkä ajattele mitään spammaamista.
Originally posted by Purity
Ja mistä päättelen, että ihmiset eivät välitä postitusluvuistaan? RBL foorumi on täällä, jos ei suosituin, niin ainakin yksi suosituimmista foorumeista, ja siellähän ei kasva postitusluvut.
RBL:ssä kasvaa postitusluku. Katso kuinka monta postia sinulla ja on postaa sinne yksi posti. Näet, kuinka luku nousee yhdellä. Asiasta on jo ilmoitettu ylemmälle taholle, ja en tiedä onko asiaa vielä korjattu.
Mitään korjattavaa ei ole, koska se on muutettu tarkoituksella tuollaiseksi.
// Jackal
Originally posted by Celebrati
RBL:ssä kasvaa postitusluku. Katso kuinka monta postia sinulla ja on postaa sinne yksi posti. Näet, kuinka luku nousee yhdellä. Asiasta on jo ilmoitettu ylemmälle taholle, ja en tiedä onko asiaa vielä korjattu.
Alussa ei kasvanut ja suosittuhan tuo silti oli. Minä ainakin rakastan sitä aluetta, saa revitellä kun missään muualla ei saa ^^
Itse olen Purityn kannalla, itsekin olen kaipaillut tuota komentoa. Joskus edit riittää typerien viestien korjaamiseen, mutta olen jo muutaman kerran törmännyt tilanteisiin, joissa on tehnyt mieli poistaa ennenkuin joku toinen näkee nolon kirjoitukseni.
Minusta tuo ainakin olisi periaatteessa hyvä idea. Kerran olen hieman innokkaasti painanut tuopta submit nappulaa, jolloin sama viesti tuli 2 kertaa... Olisihan se silloin ollut paljon parempi jos vain olisin itse voinut poistaa kyseisen viestin.
Ja jos kerran postitusluvit eivät kiinnosta, niin miksi sitten pitää olla niin kauhuissaan että nyt joku varmasti saa aivan hirveästi postauksia?
En edes tiennyt että RBL nostaa nykyään lukuja..Se on silti yksi suosikeistani, ei postituslukujen vaan hauskan spammin takia, spammin josta on silti iloa muillekin.