View Full Version : Värit / vaikeasti nähtävät luettavat värit banniin?
Eli minusta ainakin joidenkin värien käyttäminen pitäisi kieltää normaalitekstissä. Esim. sininen on todella vaikeasti luettava, varsinkin alhaisilla contrasteilla., myöskin muuten vain riettaat värit pitäisi kieltää. Helpoin olisi tietenkin kieltää värien käyttö kokonaan normaaliviesteissä, mutta voisihan tehdä myös tänne listan ei suositelluista väreistä sitä mukaan kun niitä ilmenee.
Mitä mieltä olette? (Tunnustas kyllä, että normaali moden edittivärini on hieman epäselvä.)
Mickey
31.8.2002, 17:58:57
Kaikki värit pois.
Vaikka osa on hienoja, mutta suurin osa ei ole. On mauttomia ja on vielä mauttomampia ja epäselviä ja muuta, ei mitään järkeä. Modeille voi sallia jonkun värin edittauksiin, mutta sekin pitäisi valita huolella.
psaijai
31.8.2002, 18:00:00
Ei kaikkia värejä tarvitse kieltää mutta esim toi sininen on sellainen mitä ei pitäisi suvaita. Kyllä se on ihan mukavan näköstä jos joskus jollain on jonkun toisen värinen teksti mutta jos siitä ei saa mitään selvää niin ei se tietenkään kivaa ole. Ainoastaan sitten se että mitenkä värejä rajoitetaan. Jääkö se sit modejen vastuulle editoida värejäkin?
Kreifi
31.8.2002, 18:09:36
Minulle kävisi aivan hyvin, että kaikki värit otettaisiin pois(modejen edit väriä ei tietenkään). Mutta eipä tuo haittaa vaikka niiden annettaisiin olla. Myönnettäköön, että joidenkin värien tihrustaminen ottaa kyllä päähän. Minulle siis kaikki rajoitukset olisivat ihan ok. En vastaan, mutta voisin olla myötä niiden poistamista.
Mulla ei ole värejä vastaa yhtään mitään. Kannattaa muistaa vaan että laittaa vastavärejä toistensa (ei mene kamalan usein sekaisin) päälle ja vaaleata tumman taustan päälle. Pitäisi erottua hieman selkeämmin. Mutta...olen huomannut sellaisia tapauksia josta on todella hankala saada tekstissä mitään selkoa. Yrittäkää nyt tästä saada selvää, mutta tälläisen ihanan mintun pitäisi näkyä melkein mistä vaan?!
Kyllä! Kaikki värit kieltoon posteissa. Signuissa saatte värejänne käyttää, mutta mielestäni ei ole mitään järkeä käyttää värejä perusteksteissä. Ei niitä värejä kannata käyttää vaikeampi lukea jne... valkoinen on erittäin hyvä.
En käytä värejä, mutta olen kaikkien värien kieltämistä vastaan. Useimmat käyttävät niitä kuitenkin hyvällä silmällä, eikä kaikkien ilmaisunvapautta ole syytä rajoittaa siksi, että jonkun yhden teksti ei näy. Huomauttakaa jonkun laadukkaan asiapostauksenne sivussa henkilökohtaisesti niille, joiden väri näkyy huonosti. Eivätköhän kaikki ole valmiita parantamaan, eh?
Itse jätän lukematta sen mitä en ilman vaivannäköä näe.
Minusta kaikki vaikeasti luettavat värit kieltoon.kuten toi sininen saa olla nenä näytössä kiinni ennen kuin saa selvää siitä.
Jackal von ÖRF
31.8.2002, 21:09:41
Yksittäisien värien estämisen tekninen toteuttaminen on käytännössä mahdotonta, koska pitäisi erotella kaikki 16777216 väriä sallittuihin ja kiellettyihin. Jos taas halutaan kaikki värit pois, niin samantien hankkiudutaan eroon kaikista kuvista, kursiiveista, fonttikoista ynnä muista. Toisin sanoen www-pohjaiset foorumit pois ja käytetään nyyssejä. Tai ainakin karsitaan kaikki epäoleellinen pois kuten MuroBBS:ssä.
Jos jollakulla on huono väri, niin ilmoittakaa siitä hänelle kohteliaasti PM:llä. Tyylikkäät värit piristävät elämää.
Originally posted by Jackal von ÖRF
Yksittäisien värien estämisen tekninen toteuttaminen on käytännössä mahdotonta, koska pitäisi erotella kaikki 16777216 väriä sallittuihin ja kiellettyihin. Jos taas halutaan kaikki värit pois, niin samantien hankkiudutaan eroon kaikista kuvista, kursiiveista, fonttikoista ynnä muista. Toisin sanoen www-pohjaiset foorumit pois ja käytetään nyyssejä. Tai ainakin karsitaan kaikki epäoleellinen pois kuten MuroBBS:ssä.
Jos jollakulla on huono väri, niin ilmoittakaa siitä hänelle kohteliaasti PM:llä. Tyylikkäät värit piristävät elämää.
Mutta kyllähän noita ei toivottuja värejä voisi listata esim. vaikka Suositeltaviin käyttäytmisohjeisiin (http://youzen.fffin.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=1027)?
Crimson
18.12.2002, 8:05:40
Minusta kaikki värit kuten , (orange), (orange-red), [red], [lime green], [deep pink]. Mutta tehkää mitä tehkää.^^ Nuo on vain minua häiritseviä värejä, ehkä ei häiritse muita kuin minua, mutta jokainen omaa omat silmänsä. :3
Ja mietin miksei tänne olla kyhätty väriympyrää, josta saisi valita oman värinsä ja koodi tulee sellaiseen ylimääräiseen ruutuun niin, että voi valita sen sinne default messageen niinkuin min teen, eli näin(* pois);
[color=*red][/*color]
Ja teksti laitetaan tuohon väliin aina kun postataan.
Niinkuin näin:
[color=*red]Maija ja Matti ovat niiiiiiiiin hyviä ystäviä...[/*color]
Mutta älkäätten miettikö mitä minä tässä olen kertonut... Ja sen väriympyrän teko on varmaan mahdotontakin...^^;;
-Rixu-
18.12.2002, 10:05:34
"Olkaa mahdollisimman persoonallisia, mutta älkää käyttäkö signuja/avatareja älkääkä värejä, jotka eivät miellytä kaikkia. "
Hmm... Onko asetelmassa kenties jotain vialla?
Minun mielestäni värien käyttöä on ihan turha kieltää. Kukaan foorumilla ei käytä silmäntappo värejä eikä liian tummaakaan ole näkynyt (paitsi erään mielestä). Ja jos joku väri ei kunnolla erotu niin kannattaa kokeilla onko näytössä säädöt paikallaan.
Mielestäni on harmillista jos joku luopuu värin käytöstä. Esim. Noxin ja Candisen värejä kaipailen takaisin.
LizzieFox
5.1.2003, 15:40:56
Ei värejä kieltoon..Ei olisi kiva.
Värit elävöittävät foorumia mukavasti..:)
Ainakin minusta. Mutta sininen on kyllä tosiaankin vaikeasti luettava väri, mutta empä usko että sitä siksi kukaan haluaisikaan käyttää.
Kahden äskeisen postaajan värit pitäisi kieltää.
Crimsonin väri tuskin eroaa tästä tavallisesta tekstistä, vai mitä? Miksi käyttää sellaista väriä, joka on melkein samanlainen kuin tavallinen?
Alkujaan kirjoittanut Celebrati
Kahden äskeisen postaajan värit pitäisi kieltää.
Thank you! ^-^ I love you too.
Crimsonin väri tuskin eroaa tästä tavallisesta tekstistä, vai mitä? Miksi käyttää sellaista väriä, joka on melkein samanlainen kuin tavallinen?
Mutta eroaa kuitenkin.
Miksi ei saisi käyttää värejä?
Alkujaan kirjoittanut -Rixu-
Miksi ei saisi käyttää värejä? Hankaloittaa mm. quotettamisen jouhevuutta, kun tulee (quote), (b) ja (color) tagit ja vähän muutakin, niin siinä sitten on kiva säätää älyttömässä tagiviidakossa. Esikatselua saa vinguttaa vähän väliä.
Ei sinänsä, minulla ei ole värejä vastaan, kunhan ne on järkeviä ja hillittyjä. Rixun väri on näin esimerkkinä helppo lukea, eikä käristä silmää, kun taas esim. blue pitäisi kieltää signuistakin.
Enkuli
14.1.2003, 21:36:19
Olen ainakin hyvin vihoissani vaikeasti luettavista väreistä, kun pitää aina rotalla maalata kyseiset tekstit. Periaatteessa minulla ei ole mitään selkeitä värejä vastaan, paitsi se, että ne ovat minimaalisesti vähemmän luettavissa kuin vanha kunnon musta pohja, valkoinen teksti. No, koska kuitenkin olisi selkeästi rasisimia kieltää osa väreistä, niin ääneni menee totaaliselle kieltämiselle.
-Enkuli, musta siivekäs
"Energy is the only life and is from the body and reason is the bound or outward circumference of energy"
Leviathan
15.1.2003, 18:54:01
Minun mielestä kaikki tummat ja liian kirkkaat värit ovat epämielyttäviä ja ne voisi kieltää, mutta sanottiinkin jo että se on lähes mahdotonta, mutta silti väreistä voisi huomauttaa ohjeissa taikka jossain muualla
mindless
15.1.2003, 18:57:08
No ei niitä välttämättä poistaa tarvitse...
Mutta kieltämättä tuo esimerkkisi sinisestä väristä on aika kamalaa luettavaa tuolta harmaalta taustalta.
Tuo tavallinen sininen siis.
Mutta eiköhän nyt useimmilla pitäisi sen verran järkeä löytyä,
että kyllä näkee itse jos se väri on huono...?
[paraskin puhuja?]
Ja täällä harva käyttää tuota tavallista sinistä.
Että kyllä täällä useimmilla on ihan luettava väri, ainakin mun mielestä...
Jopa candicella :D
Originally posted by King II
Hankaloittaa mm. quotettamisen jouhevuutta, kun tulee (quote), (b) ja (color) tagit ja vähän muutakin, niin siinä sitten on kiva säätää älyttömässä tagiviidakossa.
Jätä (B) pois kuten minäkin teen, ihan turha se muutenkin on. Eniten kyllä hymyilyttää, kun ehdoin tahdoin väreilevät (hihihi) ihmiset eivät itse viitsi laittaa quotejaan kunnolla lainatessaan ei-väreilevien ihmisten posteja.
Minusta värit ovat ihan kivoja oikein käytettyinä. Ei niitä kaikkia banniin kannata laittaa. Täällä on monta ihan hyvän värin käyttäjää. Sitten on tietenkin nuo todella vaikeasti luottavat värit, mutta niiden käytöstä voi ihan hyvin ilmoittaa aina asianosaiselle ja pyytää vaihtamista.
Mitä quottaamiseen tulee, niin eihän se värien sinne laitto mitenkään pakollista ole.
Ja tuo bold on aivan turha quotessa, minä jätän sen aina pois.
Kyllä olen myös huomannut sen että yleensä värejä käytetään ihan hyvällä maulla. Ja kun moderaattoritkin on keksitty niin ei ne muutamat tumman sinisetkään tekstit posteissa kauaa ehdi häiritsemään. Onhan se aika hyvä personointikeino ja kieltämättä yhdistän jo jotkut värit tiettyihin foorumilaisiin.
Quistyn pinkki teksikin sopi hyvin profiiliin...harmi vaan että Potri murskasi hänen mielensä ja sai tekstin muuttumaan jälleen astetta normaalimmaksi. Eliitti tuskin antaisi kiellon tapahtua koska valkoinen eliittiteksti tuskin kävisi laatuun.
Von Wiensburgh
17.1.2003, 12:34:46
Minun mielestäni esim Seyana käyttää mukavalla tavalla värejä (väriä), mutta sitten taas jotkut tilkku täkki viestit ovat ärsyttävää luettavaa, kun kaikki sanat on suunnilleen eri värillä ...
Ei oo mittee järkee!!!!
Eli yhtä hyvin ne voisi kokonaan kieltää ... Ei siitä kukaan pahasti kärsisi
Kyllä ne vois kieltää... Esim. toi sininen ottaa aika pahasti silmään, varsinkin jos on kirkas valaistus, niin pitää tuijottaa nenä kiinni ruudussa... Jotkut kuten toi -Rixu-:n käyttämä väri on ihan kivoja, kun ne on selkeitä, mutta kuitenkin ei niillä oikeestaan oo mitään väliä! En muutenkaan itse niitä käytä!
Ultimate3
17.1.2003, 14:29:17
Ei värejä kieltoon:prkl:
Värit on kivoja ja piristäviä. Sanokaas sitten että onko tää mun väri liian räikeä/huonosti erottuva.
Hankaloittaa mm. quotettamisen jouhevuutta, kun tulee (quote), (b) ja (color) tagit ja vähän muutakin
Viisaat ihmiset voivat poistaa väri tagit. ja pistää vaikka perinteisen:
Alkujaan kirjoittanut: Ilezki.
Von Wiensburgh
Minun mielestäni esim Seyana käyttää mukavalla tavalla värejä (väriä)Linkkiväriä on vaikea erottaa jos teksti on muutenkin sinistä. Huomasin sen tänään.
Ultimate3 [Color=ultimatenikiomaväri]
Viisaat ihmiset voivat poistaa väri tagit. ja pistää vaikka perinteisen:
Alkujaan kirjoittanut: Ilezki.Toivottavasti tunnet suurta ylemmyydentunnetta kun pääsit haukkumaan minua tyhmäksi. ;)
Siis niiden tagien poistaminenkin on rasittavaa kun sulkemattomia tageja tuppaa jäämään (katso esimerkki ylhäältä). Minä käytän kyllä alkujaan kirjoittanut klökkölökköököö -juttua tavalla tai toisella, jos et ole sattumoisin huomannut. Väritagit vain tulevat häiritsemään suoraan quotettaessa ja varsinkin pitkissä viesteissä on ikäviä.
Mickey
17.1.2003, 15:23:09
Alkujaan kirjoittanut King II
Siis niiden tagien poistaminenkin on rasittavaa kun sulkemattomia tageja tuppaa jäämään (katso esimerkki ylhäältä). Minä käytän kyllä alkujaan kirjoittanut klökkölökköököö -juttua tavalla tai toisella, jos et ole sattumoisin huomannut. Väritagit vain tulevat häiritsemään suoraan quotettaessa ja varsinkin pitkissä viesteissä on ikäviä.
Kunnon postaaja kirjoittaa niin ajatuksen kanssa ja rauhassa, ettei yhden color-tagin laittaminen siinä paljon haittaa. Minulle se ei ainakaan tuota yhtään ongelmia.
//Näytän rauhassa kirjoittamisesta esimerkkiä ja korjaan typåja.
Alkujaan kirjoittanut Mickey
Kunnon postaaja kirjoittaa niin ajatuksen kanssa ja rauhassa, ettei yhden color-tagin laittaminen siinä paljon haittaa. Minulle se ei ainakaan tuota yhtään ongelmia.
//Näytän rauhassa kirjoittamisesta esimerkkiä ja korjaan typåja. Jotenkin arvasin että joku tämän kolon vielä "keksii". No siis minä kun olen tämmöinen spammaaja niin minä haluan kaiken sujuvan mutkattomasti. Siis mitä vaivattomampaa sen mukavampaa. En minä tässä väritageja ole kieltämässä (tein sen selväksi heti alussa), mutta toin kuitenkin myös tämän seikan esille, että saisin pari postausta lisää.
(hyyi... ruotsalainen o)