PDA

View Full Version : Laskeeko PSP:n hinta?

Skillertume
27.4.2006, 18:10:40
En ole varma pitääkö tämä paikkaansa, mutta olen kuullut huhuja, että PSP:n (Playstation Portable) hinta laskisi, koska PS3 ei saada markkinoille ajoissa. Tällaisia huhuja olen kuullut monelta kaveriltani, sekä luokkakavereilta.

Huom! En ole täysin varma tästä, mutta ehkä se voisi toteutuakkin... Toivottavasti, sillä hinta putoaisi puolet tai yhden neljäsosan sen nykyisestä hinnasta. Tai sitten hinta putoaisi vaan jotain 150-200¤.

Onko kukaan muu kuullut tällaista huhua? Kannattaa kysellä kavereilta, koska se on hyvin mahdollista, että tämä huhu pitää paikkansa.

Cutter
27.4.2006, 18:24:35
En ole varma pitääkö tämä paikkaansa, mutta olen kuullut huhuja, että PSP:n (Playstation Portable) hinta laskisi, koska PS3 ei saada markkinoille ajoissa. Tällaisia huhuja olen kuullut monelta kaveriltani, sekä luokkakavereilta.

Huom! En ole täysin varma tästä, mutta ehkä se voisi toteutuakkin... Toivottavasti, sillä hinta putoaisi puolet tai yhden neljäsosan sen nykyisestä hinnasta. Tai sitten hinta putoaisi vaan jotain 150-200¤.

Onko kukaan muu kuullut tällaista huhua? Kannattaa kysellä kavereilta, koska se on hyvin mahdollista, että tämä huhu pitää paikkansa.

'Kaverit kerto' on yksi 'luotettavimmista' lähteistä...

Itse kyllä luulisin että Suomen suurin pelit-lehti Pelit olisi ilmoittanut asiasta uutisissaan... Asia jota se ei ole tehnyt. Eikä myöskään yleensä sangen nopeasti kaikkiin uutisiin reagoiva keskustelualuekaan ole synnyttänyt minkäänlaista keskustelua tästä.

Eli suomeksi, ei todennäköisesti. Varsinkaan noin paljon. Ja en kyllä itse huomaa tuon järkeä, jotain ei saada markkinoille, niin myydään jotain toista halvemmalla... Täh? Sonyn on tarkoitus tehdä rahaa, ei tyytyväisiä asiakkaita.

Physe
27.4.2006, 19:15:14
Sonyn on tarkoitus tehdä rahaa, ei tyytyväisiä asiakkaita.Oikeastaan tyytyväinen asiakas voi olla Sonylle paljon tärkeämpi kuin 50¤ säästö per asiakas. Tyytyväinen asiakas ostaa nimittäin todennäköisemmin jatkossakin Sonyn tuotteita ja mainostaa lähipiirilleen (ja foorumikäyttäjille =)) laitteen ominaisuuksia ja näin mahdollissti kasvattaa myyntilukuja.

Myydäänhän PS2 tappiolla, mutta pelien myyntiinhän ne voitot perustuvat, eivät siihen konsoliin. Konsoli on vain väline, jolla peleistä kiskotaan voittoa.

Ja vielä vähän aiheeseen liittyen, niin en ole mitään tuollaista kuullut, mutta periaatteessa mahdollista että Sony haluaa myydä PSP:itä nyt kun ne ovat uusia paljon, koska PS3 markkinoille ilmestyminen todennäköisesti laskee hieman muiden konsoline keskimääräistä myyntiä. Ja jos hintaa tiputettaisiin, niin tuskinpa ainakaan yli 100 eurolla. Ehkäpä viidellä kympillä, jos silläkään, mutta konsoleiden hinnat tippuvat muutenkin paljon ensimmäisen puolen vudoen myyntiajan jälkeen.

Wompatti
27.4.2006, 19:27:03
Kuka on ensinnäkin sanonut ettei PS3 tulisi "ajoissa" markkinoille? Sehän oli kai tarkoitus julkaista loppuvuodesta, eikä vielä ole loppuvuosi mennyt. Joten on vähän turhan aikaista sanoa että julkaisu ei tapahtuisikaan aikataulun mukaan. En muutenkaan usko että PSP:n myynti kauheasti vaikuttaa PS3:n myyntiin, koska laitteet ovat kuitenkin aivan eri tarkoitukseen.