PDA

View Full Version : Lumen valkea

yksisiipi
1.9.2002, 9:30:36
Tämän runon kirjoitin maaliskuun lumikeleillä. Katselin vain kaunista, poissulavaa lumihankea, ja otsikko ja aihe tulivat kuin tyhjästä. Tämä kertoo parin vuoden takaisesta bussipysäkkipahoinpitelystä, jossa oli monta silmäparia todistamassa tapahtumaa, vaan yksikään ei tahtonut auttaa.

Lumen Valkea

Kun talvipakkanen satuttaa
kaikki sydämet jäätää
Kukaan ei halua ojentaa
auttavaa kättä

Mielessä vain oma kunnia
hyvä tahto pois jäänyt
Ei pelko vaan häpeä
mielen täyttänyt

Lumen valkea, jätän sinut maahan sulamaan
Saanko kulkea ohitsesi katsomattakaan?

Katsokaa lunta valkeaa
maassa makaavaa
Yksin kärsien kylmää
Ei apua osaa pyytää

Pelko vai haluttomuus
on sydämiimme pesinyt?
Vai onko ihmissydän
kylmempi kuin jää?

Lumen valkea, katson sinua pientä kärsivää
Saanko koskea, vaikka taisin tulla myöhässä?

Scalio
2.9.2002, 22:02:00
Hmmm..... Miksiköhän kukaan ei ole kommentoinut tätä suuntaan eikä toiseen? Minä jos kuka olen väärä ihminen arvostelemaan kenenkään kirjallista taitoa, joten en edes yritä. Sanon vain sen, että tämä kosketti. Voin hyvin tuntea sen tuskan ja syyllisyyden tunteen joka raastaa sivustakatsojaa; haluaisi auttaa, mutta...
*vetäytyy hiljaisuuteen*

Noirre
5.9.2002, 22:48:48
Välillä osa riimeistä ei ihan sovi yhteen ja se häiritsee (mielummin kaukana toisistaan kuin lähellä) mutta pidän siitä, mitä siinä sanotaan :)

AlkoTanko
6.9.2002, 6:40:48
Etevää ja tehokasta kirjallisuutta, pessimismi on ilomme-tyyliin. Alkaa oikein selkäpiitä hyytämään tuota lukiessa. Tulee jotenkin mieleen Niskalaakin "Lumessakahlaajat".

yksisiipi
6.9.2002, 9:10:47
Originally posted by Muukalainen
Etevää ja tehokasta kirjallisuutta, pessimismi on ilomme-tyyliin. Alkaa oikein selkäpiitä hyytämään tuota lukiessa. Tulee jotenkin mieleen Niskalaakin "Lumessakahlaajat".

Juh, olen huomannut yhtäläisyyksiä omien tekeleitteni ja mm. Niskalaakin tai CMX:n tekstien välillä. Hauskinta siinä on, että huomaan asian vasta ensimmäistä kertaa kuullessani kyseiset biisit. :D Kun taas saan inspiraation jostain biisistä, niin silloin se taas ei kuulosta yhtään esikuvaltaa. Hauska juttu.