PDA

View Full Version : Quina- mies vai nainen

Seyana
1.9.2002, 18:35:02
Eli, onko Quina mielestänne mies vai nainen? Mitään varmaa tietoahan ei ole, mutta mielipiteitä.. Perusteluitakin olisi ihan hauska kuulla..
Quinan pukeutuminen viittaa naiseen. hänellä on selvästi jokin ihmeellinen hame. Toisaalta se voi olla kokin joku esiliina.
Silti pidän Quinaa miehenä. Heti ensivaikutelmasta lähtien. Häntä ei voi kuvitella naiseksi, syystä tai toisesta.. Jotenkin käyttäytyminen viittaa enemmän mieheen.. Ja parhaat kokithan ovat kuulemma miespuolisia :D
//Mode kun en ole niin pistetään sitten tähän. Voisitteko te hyvät emmä tiiä-tyypit sanoa jotakin muutakin, koska minua ei todellakaan kiinnosta tietää ettei teillä ole asiaan mitään mielipidettä..

nox
1.9.2002, 19:12:34
Itsekkin ajattelin sen ruokahalun olevan syynä siihen että kyseessä on mies. Ja yleensä Final Fantasyissä kaikki tyhmät ja rumat ovat miehiä. Naiset on kuvattu paljon useammin sieviksi. (paitsi ehkä joku Brahne, heh)
Voihan se tietysti olla joku kumma välimaastoutuma androgyyniolento niinkuin Kuja (oma näkemykseni siitä). Voisi sopia sekin FFIX:n tyyliin.

Arwie
1.9.2002, 19:12:34
Minusta hän on nainen, monistakin syistä. Ensinnäkin, Naznankin mainitsema vaatetus on minusta enemmän naisen tyyliä. Tai no, nojaa, kun katsoo vaikkapa Kujaa... :D (Mikä runo!)

Sitten, toisekseen, hän meni naimisiin Vivin kanssa. FFIX:ssä oli kyllä muutama niin perverssi kohta, että en ihmettelisi vaikka homoavioliitto olisikin ollut.
Sitten, hän pystyy käyttämään eräitä aseita, joita vain naiset voivat käyttää. Ja viimeiseksi, tämä nyt on vähän höntti mutta kuitenkin. Pelissä on kahdeksan pelattavaa hahmoa (lukuunottamatta muutamia poikkeuksia kuten Beatrix ja Blank) joista 4 on miehiä, joten minusta olisi loogista jos toiset neljä olisivat naisia. Tätä nyt ei oikein minään todisteena voi pitää.

Eli kyllä hän minusta enemmän nainen on. ^_^

Juu, tuo voidaan luokitella jonkin sortin spoileriksi (jos en itse olisi peliä pelannut, niin en varmasti tuota haluaisi tietää ennakkoon), joten merkkasin nyt sen. :) - Purity

Cearulea
1.9.2002, 20:09:00
Mielestäni Quina on selvästi nainen. Aika hyvä perustelu sille on edelläkin mainittu seikka, että Quina ja Vivi menevät naimisiin.

Ja kaikki kun eivät vielä kuitenkaan välttämättä ole pelanneet peliä, niin muistetaan nyt merkata ne spoilerit, jookosta? :) - Purity

Ceassa
2.9.2002, 7:29:41
Olen aina mieltänyt Quinan automaattisesti mieheksi. Siksi tämä Vivin ja Quinan naimisiinmeno saikin minut väkisinkin hymyilemään... =) Vaatteet sun muut kyllä viittaisivat naispuoliseen henkilöön, mutta minun mielessäni hän tulee aina pysymään miehenä.

Awna
2.9.2002, 8:39:59
Quinan saa menemään Vivin kanssa naimisiin siellä kääpiöiden kylässä, ja kaiken järjen mukaan Vivi on miespuolinen... no eipä tietysti kahden miehen välinen avioliittokaan olisi mahdoton.
Mutta olen silti sillä kannalla että Quina on nainen.

//Spoilerit kuntoon
- Mickey

Shadow-whisper
2.9.2002, 15:26:03
se on mies koska siitä tulee heti ensi silmäyksellä mieleen mies.....
:boing: gasnaginkin mielestä se on mies.... :angi:

Roakel
2.9.2002, 15:36:49
On se mielestäni enemmän mies, sillä on enemmän miehen piirteitä. Se millä tavalla se käyttäytyy on aika outoa, en usko että naispuolinen olisi samanlainen.

Purity
2.9.2002, 16:40:50
Ei se ole kumpikaan. Kuten on jo on parissa spoilerissa kerrottu, niin on tapahtuma, jonka perusteella Quinan voisi kuvitella olevan nainen. Ja sen lisäksi hän pystyy käyttämään vain naisille suunnattuja varusteita.

Mutta hahmot käyttävät muotoa s/he. Joskus jos ei sitä voida tuolla lailla kätevästi tehdä, niin he sanovat him, mistä taas voisi päätellä Quinan olevan mies.

Mutta olen puhunut (tai kirjoittanut paremmin sanottuna) erään saksalaisen kanssa saksalaisesta versiosta (keskustelu kävi englanniksi, minä kun en saksaa ymmärrä) ja siinä saksalaisessa versiossa kuulemma on Quina kuitenkin puheen perusteella nainen (eli jos olisi englanniksi, niin siitä käytettäisiin muotoa her. Minen tiedä mitä se on saksaksi, kun en edelleenkään osaa saksaa).

Mutta Quina on sellainen.. sellainen. Minä luulisin, että Qu't on sellainen ryhmä, missä ei tarvita välttämättä sukupuolia, nehän voivat lisääntyäkin jollain muulla tavalla. Jos Quina olisi jompikumpi, niin se luultavimmin olisi selvinnyt pelin aikana.

Kuitenkin, kuten jo sanoin, mielestäni hän ei ole kumpikaan. Jos nyt aivan pakko olisi valita, niin sanoisin, että nainen, ihan vain sen saksalaisen version perusteella (mikä sekin luultavasti kääntäjien laiskuutta/kääntäjien virhe/tai sitten minua on huijattu pahasti).

Dagger
2.9.2002, 19:02:22
On kyllä totta että Quina käyttää joitakin varusteita jotka sopivat vain tytöille, lisäksi hänen asunsa jossa on esiliina ja muistaakseni kengissäkin vielä rusetit voisivat ajaa asiaa sinne päin että Quina on tyttö, mutta kyllähän Zidanenkin puvussa on sellainen röyhelö joka on aika "naisellinen" ja Final Fantasythän ovat sellaista fantasiaa (varsinkin IX) ettei vaatetuksen mukaan voi sanoa että Quina on nainen. Ajatelkaa esimerkiksi Kujan vaatteita.

Sitten Quinasta aina puhutellaan s/he joka ei voi sanoa onko hän nainen tai mies mutta "him" on hänestä ilmaiseva sana (miespuolinen). Luin FFIXTOSG`sta että kai lukemisen helpottamiseksi Quina on viitattu "it" (se) ja "its" (sen), mutta pelissä Quina olisi "s/he" tai "him". Kenties eivät ole jaksaneet laittaa her/him.. :p

Minäkin olen sitä mieltä että ehkä Qu`t eivät tarvitse kahta (eri)sukupuolta lisääntymiseen. Onhan sellaisia kasvejakin jotka yhteyttävät ilman toisen pölytystä tjsp.. En nyt tarkkaan muista, mutta Quina ei olekkaan mikään kasvi. Kun katsoo Quinan kasvoja mutta sitten kun liittää vielä asusteet ja olemuksen niin voisi häntä veikata naiseksikin. Minusta Quina on aika suloinen juostessaan tuossa "hameessa" joten voisi kuvitella että hän olisi pikku-tyttö, mutta mieluummin sanon yhä vain että hänellä ei ole sukupuolta.

Ra
2.9.2002, 20:03:10
Minä olen aina luullut häntä mieheksi, koska hän vaikuttaa ihan mieheltä. Mutta jos Hän menee naimisiin vivin kanssa(en tiennytkään sitä) kait hän sitten on nainen =) .

yksisiipi
3.9.2002, 7:06:58
En ossaa oikeen sanoa, mutta ehkä kallistun hiukan enemmän naisen puoleen. Sen vaatetus ja olemus ovat sen verran tyttömäisiä. Juuh, vaikea siitä on kuiteskaan sanoa.
Ja se kohtaus kääpiökylässä tukee luulojani.

-Rixu-
3.9.2002, 10:41:45
Vaikka Quinalla onkin naismaiset vaatteet niin eleet ovat enemmän miesmäiset tai no ehkä ei sittenkään... Joku ihmeen kieroutunut sekoitus persoona jolla on todella alhainen ÄO. :eh: En koskaan oikein pitänyt koko hahmosta... :D

Totta että tapahtumat Rally-ho kylässä viittaavat naiseen, mutta.. sekoitus mikä sekoitus
FF:ine tekijät ovat olleet kieroutuneita, kun tekivät FFIX:n kun miettii mitä kaikkea muuta outoa kyseisessä osassa on =)

...Japanilaiset pelin tekijät ovat todella outoa porukkaa...

Oktobotti
3.9.2002, 17:54:21
Jostain kumman syystä sain heti käsityksen, että Quina olisi mies. Jos, vaikka paljastuisikin, että hän olisi todellisuudessa nainen, kuvittelen hänet edelleen mieheksi. Hän on tyhmä. Hän on ruma. Eli hänen täytyy olla mies. Piste.

@TranceKuja@
3.9.2002, 18:42:48
Se on ihan selvää.Kyllä Quina mun mielestä on mies koska se ei oo niin kuin naiset.

Roleplayer
3.9.2002, 20:07:05
Itse luulen että se on nainen...Oli sillä sitten minkälainen pukeutuminen tahansas niin nainen se on..Tämä on varma :eh: ....Noo..sanotaan että aika varma...Muutenkin se kuulostaa ihan muijalta ei se mikään mies ole...uskokaas jo pojat ja tytöt =/

Chang
3.9.2002, 20:22:10
Ensi silmäyksellä tulee mieleen mies.Mutta muutamat kohdat todistavat että se voisi olla Nainen.Mutta oma mieleipiteeni on että se on mies joka on hyvin naisellinen :)

Banjo_Bill
4.9.2002, 10:50:10
Jep, naisellinen mies tai pikemminkin sukupuoleton androgyyni. Mitenköhän Qu:t lisääntyvät (kysymys on retorinen, oikeasti en todellakaan halua tietää)?

memo
4.9.2002, 16:39:12
emmä vaan tiiä. Mutta kun Quinasta puhutaan hän muodossa
sanotaan S/He. Joten aika arvoitus se on :huh:

edit//: Kyllä se varmaan, sinne naiseen kääntyy...

Rafalski
9.9.2002, 17:33:19
Mää en ole tainnut edes kertaakaan ajatelle että Quina olisi nainen. Eli mies se on!

PS. Miten nuo Spoiler-hommat tehrään?

Kirjoita [*spoiler] Spoileritekstisi tähän [*/spoiler] ilman noita *-merkkejä. -Dagg

Eli näin
Rafalski on kova jätkä.

Tidus_88
9.9.2002, 21:06:29
Luulisin,että se on nainen,koska ainakin se on jotenkin naisellinen otus,mutta toisaalta se vois olla ihan hyvin mies,ku ajattelee vaikka sen Trancee,ku se on sellanen rautapuku-heppu,enkä oikeen usko,että naiset pukeutuu sellaseen,mutta aika vaikee mennä sanomaan,että kumpi se on. :ooh:

Vince II
10.9.2002, 16:35:29
Minusta hän on nainen. Koska minusta vaatetus on sen näköinen. Mutta joskus on tullut mietittyä kumpi se on joten kiitos tämän kyselyn tekiöille. Tai se on kaksineuvoinen.

Chastity Rowan
13.9.2002, 19:48:18
Quinasta en ole varma.
Hän käyttäytyy kuin mies pukeutuu kuin nainen ja nimikin on vähän naisen suuntaan, mutta kuka sitä tietää ehkä hänet on tarkoitettu outolinnuksi joka voi olla kumpaa sukupuolta vaan. :huh:

Seyana
13.9.2002, 21:09:51
ku ajattelee vaikka sen Trancee,ku se on sellanen rautapuku-heppu,enkä oikeen usko,että naiset pukeutuu sellaseen
Freyallekin tulee sellainen rautapuvun tapainen, ja hän pukeutuu muutenkin panssareihin, ollen silti nainen.
Älkää sanoko että olen sokea ja -freya onkin mies>-<

urho
14.9.2002, 7:17:33
Minusta hän on nainen, koska naisellinen vaatetus, ja

Hänhän menee siellä toisessa continentissa naimisiin vivin kanssa

(Ja Quinaa en ole varmaan käyttänyt taistelussa useimmin kuin silloin kun on pakko =) )

Yuana
20.9.2002, 18:23:30
Kyllä Quina minusta on nainen, sillä menihän se naimisiinkin Vivin kanssa. Eiköhän tuo riittänyt. :)

Itseasiassa minä olen sitä mieltä, että ei sitä pelkästään tuon perusteella pysty perustelemaan, että Quina olisi nainen. Mutta se ei nyt ole pääasia tässä. Pääasia on se, että spoilerit pitää merkitä. Aina. Jos et tiedä miten, niin lue pari postausta taaksepäin tässä topikissa, ja se on kyllä siellä kerrottu. - Purity

Hessu
21.9.2002, 18:54:21
Minulle tuli heti ensinäkemällä Quinasta mieleen että hän olisi miespuolinen. Mutta kun hänestä puhutaankin muodossa s/he niin voisi luulla että pelin tekijät ovat tarkoittaneet että hän on sitä sukupuolta mitä pelaaja tahtoo luulla hänen olevan. Tai sitten että hän on vain sukupuoleton.
Jos on pakko valita mies vai nainen, sanon mies. Hän muistuttaa enemmän miestä, ainakin omasta mielestäni.

Red-XIII
23.9.2002, 15:42:59
Quina on vähän kumpaakin mutta tuli nainen mieleen ku se kokkaa ja mies..öö....:eh: jostain.... :eh: Ainaisesta nälästä? :eh: Eii...! :huh: En oikee tiä mist toi mies tulis mut, ainaki nainen tulee mielee!

cappel
24.9.2002, 6:52:56
tuohon kyselyyn oisi voinut pistää yhdeksi vaihtoehdoksi mies/nainen sillä se kuvaa parhaiten Quinaa...

Riku-
27.9.2002, 9:44:18
Itse olen pitänyt Quinaa sukupuolettomana oliona. Eivätkös kastemadotkin ole tällaisia? Koska näemme pelissä (muistaakseni) vain kaksi tämän rodun edustajaa, ja kummassakin on melko lailla tasapuolisesti maskunliinisuutta kuin feminiinisyyttäkin, laitoin mielipiteeni asiasta puoliväliin.

Mikäli Quina olisi mies tai nainen, se olisi kaiketi pelissä sanottu. Minun logiikkani mukaan se jätetään avoimeksi juuri sen takia, ettei hän ole kumpaakaan.

Seyana
28.9.2002, 18:24:12
Mikäli Quina olisi mies tai nainen, se olisi kaiketi pelissä sanottu. Minun logiikkani mukaan se jätetään avoimeksi juuri sen takia, ettei hän ole kumpaakaan

FF:issähän on paljon tämäntapaisia mysteereitä, joihin ei pelin aikana anneta suoraa vastausta, vaan kaikki jätetään pelaajan oman mielikuvituksen ja mielipiteitten varaan.
Tästä käy esimerkkinä FF VIIIN:
Väite, jonka mukaan Squall olisi Lagunan poika. Pelissä asia ei tule selville, mutta Square on väitteen varmistanut.

Garr
4.10.2002, 10:27:10
Mun mielestä Quina kyl on täysin naiseen viitaava...se hame ja tyyli miten Quina käytäytyy mun mielestä se on nainen!

Crimson
4.10.2002, 21:23:16
Pidän sitä enemmän miehenä.... Tuskin naispuoliset käyttäytyisivät niin kuin Quina... -_-
Ja en ole koskaan edes ajatellut Quinaa naisena... Spooky se varmaan on... Mutta mielestäni se on poika...

urho
5.10.2002, 8:58:36
Quina on mielestäni Nainen. Se vaatetus, se tyyli... Hän oli ihan innoissaan, silloin kun Hän meni Vivin kanssa naimisiin. Muutenkin koko olemus kuulostaa ihan naiselta.

Eli olen sitä mieltä että Quina on nainen.

Mickey
5.10.2002, 12:50:25
Topiikin viesteistä varmaan 75% sisältää sanasta sanaan saman perustelun...

Minulla on erittäin vahva mielipide, eli Quina on täysin sukupuolineutraali. Sukupuoleton vai joidenkin elukoiden tyyliin molempia puolia edustava, sitä en tiedä, mutta yksiselitteinen tämä asia ei ole.

Lord Angsaar
5.10.2002, 14:05:16
No enpä tiedä...
Ehkä se on nainen... (ainakin sillä on yhtä hyvä ruokahalu kuin monella mun tietämällä naisella) :enkeli:

Belgarath89
8.10.2002, 12:30:43
The old and wise Belgarath says:
Quina ei ole kumpikaan.
Pitäisi sanoa että Quina olisi "it" eli se. SE on vähän niin kuin eläin jotenka...

... -SILLI

Seyana
12.10.2002, 13:24:37
Pitäisi sanoa että Quina olisi "it" eli se. SE on vähän niin kuin eläin jotenka...

Kyllähän eläimilläkin on sukupuoli, ja kysymys ei nyt ole siitä onko Quina se vai hän..

Angel Eiko
12.10.2002, 17:27:05
Nainen... en mä osaa ajatella että se vois olla mies, taai jos se on mies sen täytyy olla transu tai homo, koska Vivi voi mennä sen kanssa ns. naimisiin, ei Vivi mene miehen kanssa naimisiin :D
Sitä paitsi sillä on hame/mekko, ja se on sellanen keittiö hullu, jotenkin tuntuisi luontevalta että se olisi nainen.

Sinulla näyttää olevan ongelma tämän spoilerien merkinnän kanssa. Tahtoisin nyt huomauttaa, että spoilerit pitää merkitä, aina. - Purity

Khazar
12.10.2002, 19:32:34
Mies. Quina on ehdottomasti mies. Se on mielestäni riian ruma naiseksi (kaikki FF:n naispuoliset hahmot ovat kauniita). Nyt on pakko mainita, että entäs Queen Brahne? - Purity

Ja sen vaatetuksesta, miksi sen tarvitsee olla nainen jos sillä sattuu olemankin hameen tyylinen asuste. Kuja ei sitten näyttänyt naiselta vai? Jos se on Quinan kulttuuriin kuuluva vaatetus (tai jotain?).

Maguz
12.10.2002, 21:23:10
Ehdottomasti mies tai ainakin minun mielestä se on mies, mutta pukeutuminen on kyllä aika "neitimäistä" joten jos hän onkin transu?? :huh: Mutta minun mielessä Quina pysyy miehenä no matter what.

Da-
12.10.2002, 23:48:23
Quinahan on tietenkin nainen koska sillä on jonkinsortin hame,
sen silmistä tulee mieleen pipari ja siitä taas nainen, sen kengät näyttää enemmänkin naisen kuin miehen kengiltä.. oikeastaan ainoat asiat mitkä tuo "miehellistä" näkymää quinalle on sen kokkihattu ja tämän ihastus sammakoihin :)

Mutta jos minulta tultaisiin kadulla kysymään 'mikä quina on?' -vastaisin "alien" :)

Mysticus
13.10.2002, 11:12:33
Minun mielestäni hän ei ole kumpaakaan. Tämä on luultavasti juuri niitä asioita, jotka Square jättää pelaajan oman mielipiteen varaan, sillä muutenhan asia varmastikin selviäisi pelissä. Mutta koska Quinan sukupuoli ei vaikuta mitenkään itse peliin, niin en jaksa sillä sen enempää päätäni vaivata. Hän on sitä miksi kukin hänet kuvittelee. :)

Prince
13.10.2002, 19:53:33
Mulle Quina on aina ollut enemmän miespuolinen. 'Hame' näyttää musta enemmänkin essulta. Eikä käyttäytyminen muutenkaan ole mitenkään naismaista.

Lisäksi Zidanen Protect Girls -ability ei toimi Quinan kohdalla. Garnetia, Eikoa ja sitä rottaa Zidane kyllä suojelee, mutta Quinaa ei. Tietysti voi olettaa, ettei Zidanekaan tiedä Quinan sukupuolta (koska hänkin käyttää sanaa "s/he"), mutta silti...

Tulkinnanvarainen juttu.

Sfigi
17.10.2002, 10:03:07
Mun meielestä se on kyl enemmänkin nainen sen pukeutumisen perusteella

Moppi
18.10.2002, 0:20:30
originally posted by Mickey
Minulla on erittäin vahva mielipide, eli Quina on täysin sukupuolineutraali. Sukupuoleton vai joidenkin elukoiden tyyliin molempia puolia edustava, sitä en tiedä, mutta yksiselitteinen tämä asia ei ole.

ihme, ettei kukaan ole huomannut tätä seikkaa...

Mitenkä Vivin isoisä. Hänhän oli Quinan tapainen olento, mutta häntä ilmaistiin pelissä aina sanalla "Granpa" elikkä vaari. Vaarihan on mies. Mutta tulkinnanvarainen asia tuokin, hänhän adoptoi Vivin syödäkseen hänet, mutta Vivistä ei ikinä tullut tarpeeksi paksua. Joten aivan hyvin Vivi saattoi kutsua häntä vaariksi vain selvyyden vuoksi

Itse pidä Quinaa 75% naisena :) Naiselliset vaatteet, ja Rally-ho kylän tapahtuma, ei mitään uusia perusteluja.

Redmage
20.10.2002, 12:01:26
Minusta Quina on selvä nainen, hänellä on hame, ja vaikka hänellä olisikin suuri ruokahalu,ei se hänestä välttämättä miestä tee...... (vaikka ei hame hänestä välttämättä naista tee...) Mutta silti minusta hän muistuttaa enemmän naista.

bigspin
21.10.2002, 21:15:26
No mielestä Quina on mies.En oikein syytä tiedä mutta olen vain aina pitänyt häntä miehenä.Kyllähän Quina pukeutuu kuin naiset mutta niinhän nuo kaikki melkein =)

Dougar
25.10.2002, 15:16:35
Yhessä Pelitlehessä luki et se on mies (Se lehti kyllä oli ennakkoa, ennenkuin koko peli oli myynnissä.. Mun mielestä se on kyllä sukupuoleton. Naista se kyllä enemmän aluks muistuttaa, mutta en nyt tiiä.. Siinä samaisessa lehessä Amarant Coralin nimi oli Salamander Coral ;D
Juu, eipä sitten muuta -Kiitos.

Chocobo
29.10.2002, 10:25:21
Ei se minun mielestä ole oikeen kumpikaan.. Onhan niitä eläviä olioitakin jotka ei tarvi kahta sukupulta lisääntyäkseen kuten esim. joku etelän maiden sammakko laji on sellainen ettei ole kahta sukupuolta, en muista lajin nimeä..
Outo heppu se kuitenkin on ja koko ajan siitä saa eri käsityksen mutta ei silti voi olla kumpikaan, on se niin outo..

BigFatMoma
1.11.2002, 8:57:11
nainen :D
Perustelut:VAATETUS,meni vivin kanssa "naimisiin" siel autiomaassa =) ja muistutaa enemmän naispuolista henkilöä

Spoilerit... - Purity

Feamor
17.11.2002, 20:20:17
Vaatetus on naisellinen ja naama taas on enemmän ehkä miehekäs, ja eikös sellanen otus ollu Vivin isoisä? Eli mun mielestä se on kyllä enemmän mies. Ja vielä tähän loppuun, että sehän muuttuu Trance:ssa sellaseks haarniskapukuseks eikä se oo kovin naisellista. =)

welho
24.11.2002, 15:01:35
Kyllä se Quina on mies omasta mielestäni, mutta vaatetus puhuu vastaan.Että kuka mitänkin Quinasta tahtoo uskoa, niin minä uskon Quinan olevan mies! :confused:

döppi
10.12.2002, 22:38:59
Musta Quina on ulkonäöltään enemmän nainen ja vaatetuskin on sen mukainen, mut olemus taas enemmän miehinen (pieni älykkyysosamäärä..) ehkä quina on enemmänkin sit erittäin feministinen mies, sehän sopis kans tavallaan siihen
vivin ja quinan naimisiin menoon..

mut kukas sen tietää, tuskin edes pelin tekijät...

ps. tulipas taas paljon uusia perusteluja... =)

ceeb
12.12.2002, 15:14:56
Quina on selkeästi mies. Törketä ruokailutavat ja muutenkin sen käytöstavat viittaavat lähinnä miestä. minun mielestäni sillä on kokin asuste päällä eikä hame joten tämänkin vuoksi leimaan hänet mieheksi enkä tarkoita etteikö naiset voisi myös olla kokkeja :)

Quina ja Vivi laitettiin naimisiin sen takia koska Quinasta ei voitu sanoa onko se mies vai naispuolinen henkilö joten Conde Petin asukkaita oli helppo puijata tällä tavoin päästämään heidätkin sinne Lifa Treelle

en tietenkään voi olla 100% varma tästä miehisyydestä joten sanotaan että se on minun mielestäni 89% mies :)

nappa
13.12.2002, 14:07:29
Ei sillä ole sukupuolta, ennenkuin "mekon" alle kurkkaa. Ja kukaan ei taida sinne kurkkia, hm? Neutraali se on. Miksi tällaiset asiat pitää selvittää? Eihän sillä ole mitään väliä. Eikä vaatteet todista yhtikäs mitään (lähin esimerkki löytyy ihan tästä) käytös, noh, hyvin neutraalia. Eivät miehet ole ainoita tyhmiä ihmisiä täällä. Mitä aseita vain nainen voisi käyttää?

Tai se
avioliitto. Nehän tekivät sen vain päästäkseen sinne sanctuaryyn (vaimikäsenytoli). Vai ajatteliko joku, että Vivi ja Quina elävät elämänsä onnellisena, yhdessä loppuun saakka? Pöh. Ja se 'Granpa' juttu, sehän oli adoptio. Eikä se 'Granpa' ollut Quina, eli ei sekään voi todistaa mitään.

R'lyeh
15.12.2002, 17:44:46
Minusta Quina on ehkä enemmän nainen kuin mies, se pukeutuu naisellisesti (ehheh) ja aseetkin ovat keittiöhommiin viittaavia (konservatiivinen ajattelutapa, I know). Vaikkakin se voi olla myös niin, että Quina ei ole kumpaakaan sukupuolta, kun häneen viitataankin s/he -pronominiyhdistelmällä ...Hmm, no tullaampa nyt vaikka siihen johtopäätökseen, että Quina on neutri.

Dark Sephiroth
16.12.2002, 16:27:41
En kyllä tajua, miten Quina voi joidenkin mielestä muistuttaa enemmän miestä kuin naista, mutta mielipidekysymys on mielipidekysymys..

Kuitenkin minun mielestäni se on selvästi naispuolinen, sillä Quinalla on vaaleanpunainen takki, joka saa sen näyttämään jo ensisilmäyksellä naiselta. Ja toiseksi, Quina pyörii aina Zidanen ympärillä ja kerran uhkasikin seurata tätä ikuisesti..

silent_deadly
4.1.2003, 12:21:06
Luulisin kyllä että Quina mies.
Vaikka aika FF:iin sopimatonta olis se kun Miehet(Vivi ja Quina) menee naimisiin Onhan sillä muuten se kaveri siellä Marshissa. Eix se oon nainen?
Mun mielestä se kävis hyvin jos se Quina olis mies ja on sen olemuskin aika lailla miehinen.

Eidolon
4.1.2003, 13:45:41
Olen kyllä aina pitänyt Quinaa miehenä mut se niitten naimisiin meni Vivin kanssa... Vaatetus viittaisi naiseen mutta olen pitänyt sitä aina miehenä... Ristiriitaisia ajatuksia... =D

Sephirossa
4.1.2003, 19:19:52
Nainen! Mä oon aina ollu (ja tuun aina olemaan) sitä mieltä että se on nainen.
Mutta jos se kuitenkin on mies,ni aika neiti semmonen. :)
Kuitenkin kaikki sen luonnossa kielii naismaisuutta mm.into kokkaamiseen (psst,ja syömiseen) (kyllähän miehetkin kokkaavat mutta kuitenkin..),vaatteet kuten Eidolon sanoi sekä se Vivin kanssa naimisiin meno. Toisaalta viimeksi mainittu oli pakkotilanne,muttah..

merkataan pilaajat vai mitä -death

animar
3.4.2003, 22:57:08
Minä itse pidin sitä naisena mutta samalla toisaalta miehenä.
Ja sitähän ei todellakaan itse pelissä kerrota, vain tämä s/he.
Jotenkin Quinasta jäi sellainen tunne että ehkäpä se olisi nainen.

Lazuli
9.4.2003, 18:52:33
Pidän Quinaa naispuolisena, koska sillä on se mekko, muuta tunnuksia naisellisuudesta ei ole... Mutta ristiriitaa tekee Vivin kanssa "naimisiin meno"siinä Rally Ho placessa. (jonka nimeä en muista)

Awww... Sonkin esiliina... -_-'
Whatever, kyllä se silti female un.

ceeb
9.4.2003, 19:53:36
Alkujaan kirjoittanut Lazuli
Pidän Quinaa naispuolisena, koska sillä on se mekko

Eikös se ole kokin esiliina?

make
10.4.2003, 18:14:08
Kyllä se on esiliina.
Kyllä ka se nainen on sitä paitsi se meni naimisiin Vivin kanssa. Toivottavasti se on...

SnowCrow
10.4.2003, 19:11:56
Minusta Quina on mies. Siis se käyttäytyykin kuin mies. Sillä on miehen luonne(ainakin minusta). Ja se naimisiin meno oli vaan sen takia että ne pääsis sinne Sanctuaryyn. Eli naimisiin meno oli vain huijausta. :P Mut se on ufo juttu kun Quina voi käyttää samoja asuja kun Daggeri(vai?). Jos vaikka silk robe(jos se Dagger pysty käyttään sitä)sopii Daggerille hyvin,niin mitenköhän se mahtuu Quinalle sitten :huh:.Ufoilemisiin

silliedit: Spacen käyttö on sallittua, kuten myös spoleir-tagien. En käyttänyt sizea että porukan huomaisivat paremmin tuon spoilermaininnan. Piru sentään ihmiset, käyttäkää sitä, [spoiler*][/spoiler*](ilman * ja * tietysti).

Ups... Unohin... Sori :D

Butakh
19.4.2003, 20:34:43
Juuh, nainen se on. Sil on se ihkusöpö hame, ja naisen luonne (paitsei ehkä kuitenkaan ruokahalu ole naisen tasoa). Ja se Naimisiinmeno kohta, niin Vivikkä on poika varmasti on ~~ . Emt mikä se siitä naisen tekee, mutta kun ensi kerran näin sen sammakoita pyydystämässä, niin mielikuvani oli että se on nainen.

Ja sry et puuttuu perustelut, yleensäkkin vaikea pukea sanoiksi joku tunne. Siis sinä tunnet että se on poika, min et se on tyttö.

DarkVampire
21.4.2003, 18:56:10
Mielestäni Quina on kylläkin mies. Mutta jäi vain ihmetyttämään että, jos Quina sitten onkin mies, niin miten Quina ja Vivi menivät naimisiin Conde Petiessä(vai oliko se nytten Conde Petite?:eh: ) :huh: Muuten Quina kylläkin muistuttaa miestä. (perustella en kylläkään osaa :eh: ) Siitä päättelin ettei sille mennyt jokin suoja, vaikka kaikille naisille se menikin. Siitä lähtien olen päätellyt hänen olevan mies.

Muistakaa nyt jumaleissön käyttää niitä spoilertageja. -SILLI

Uber Weapon
25.4.2003, 10:55:42
Mietittiin kauan tota meijän RooPe porukassa (meinattiin pelata LÖYHÄSTI FFIX:ään perustuvaa ropea) ja me tultiin siihen tulokseen että Quina on androgyyni/mermafroiitti (sukupuoleton/molempisukupuolinen(käännä nyt sitte hermafroiitti(kaksineuvoinen(?)))).
Perusteluja: Quut eivät erottele toisiaan ulkoisesti tai sosiaalisesti mitenkään sukupuoliin. Esittäkää vastaväitteenä kohtaus tai asia/tilanne jossa Quut tekisivät keskenään jotain mikä viittaisi siihen että heitä on kahta sorttia.
Joskin peleissä mitä sitte pelattiin me laitettiin Quut hermafroiiteiksi.
Niin joo Quut näyttää sammakoilta ja jotkut sammakot on hermiksii.

Flarestar
30.4.2003, 10:06:08
Quina on nainen. sen puhetyyli, vartalonmuoto viittaa naiseen. ja kun se kaatuu, hameen alla ei näy mitään ylimäärästä...

Gil-Galad Ronso
30.4.2003, 16:17:13
Quina on nainen. En muista mistä tämän olen lukenut, mutta olen 1000% varma asiasta. :boing:

Afrox
30.4.2003, 19:36:31
Itse sanoisin että se on mies vaikka se ei oikein juoneen sopisikaan...

Yose
4.5.2003, 17:29:19
Musta tuntuu, että se on mies, vaikka Quina vaikuttaakin enemmän naisen nimeltä, ja sillä on mekko.

Ferithem
10.5.2003, 16:39:50
Omasta mielestäni Quina on nainen, kun ottaa huomioon hänen vaatetuksensa.

Olen myös pannut merkille, että on joitakin varusteita, joita voi pukea vain hänelle, Garnetille, Freyalle ja Eikolle (sekä tietenkin myös Beatrixille, jos tarkkoja ollaan), kuten esimerkiksi Lamia's Tiara, mikäli en aivan väärin muista.

Jos Vivi kerran on miespuolinen, niin Quinan täytyy olla nainen, jotta he voivat solmia avioliiton Conde Petiessa...

The Mynthon Fighter
14.5.2003, 21:16:49
Mun mielestä Quina on nainen. Perusteluna tähän on se että sillä on ihan selvä hame ja että yleensä FF peleissä on yhtä monta mies ja nais päähenkilöä ja jos Quina lasketaan naiseksi tässäkin peliisä kumpaakin sukupuolta on yhtä paljon.(siis päähenkilöitä)

Prometheus
15.5.2003, 13:17:33
Menin pistämään topiikkiin nainen. Mutta enpä tiedä, en ole koskaan pohtinut tätä nyt niin tunnollisesti. Jospa Quina on Kreifimme kaltainen?

Ja spoiler-tagit, nooin..
Suurimman osan spoiler-tagien sisällön pystyy päättelemään ilman suurempia vaikeuksia. Puolet alun viesteistä kertoo, että Quinan on pakko olla nainen, vain sen takia koska ne menee naimisiin siellä kääpiökylässä (vaikka eihän se mitään todista), sitten joku älykkö kekkasee, että niiden oli pakko mennä naimisiin, että kaikki olisivat päässeet jatkamaan matkaa, jonka jälkeen se toinen puoli vakuuttelee, että niinhän sen on häytynyt olla. Paitsi se muutama pökkelö, joka ei ole lukenut ketjua tai ei ole ajatellut senkään vertaa kuin ne muut.

Tahdon vain sanoa tämän. Olisitte nyt sentään jotain muuta yllätyksellisempää spoilattavaa keksineet. Tässä ketjussa spoiler-"ollaan tosissaan"-tagit vain näyttivät hieman huvittavia piirteitä.

Moppi
15.5.2003, 16:43:39
Originally posted by nappa
Pöh. Ja se 'Granpa' juttu, sehän oli adoptio. Eikä se 'Granpa' ollut Quina, eli ei sekään voi todistaa mitään.

Hmh. Laitetaampa varmuuden vuoksi spoilerit.

Kyse ei ollutkaan Quinan sukupuolesta, vaan siitä, että Quilla todellakin on sukupuoli. Grandpa -sana viittaa sukupuoleen kuten Grandma, eikö totta?

Koko jutun tarkoitushan oli vain sanoa, että mielestäni Quilla on kaikesta huolimatta sukupuoli, vaikken olekkaan varma siitä, kumpi se on.

Uber Weapon
15.5.2003, 16:51:42
Originally posted by Moppi

Kyse ei ollutkaan Quinan sukupuolesta, vaan siitä, että Quilla todellakin on sukupuoli. Grandpa -sana viittaa sukupuoleen kuten Grandma, eikö totta?

Koko jutun tarkoitushan oli vain sanoa, että mielestäni Quilla on kaikesta huolimatta sukupuoli, vaikken olekkaan varma siitä, kumpi se on.

Okei, oletetaan että (huom nyt vaan oletetaan) Quilla ei ole samanlaista sukupuoliin jakoa kuin esim ihmisillä vaan että he olisivat joko kaksineuvoisia tai sukupuolettomia tai etteivät he jaottele itseään sukupuoliin. Onko kaikki messissä?

Hyvä. Sitten oletetaan että Qu (tässä tapauksessa se Vivin Grandpa) ottaa mustamaagi muksun/lelun itselleen, niin miksikä se muksu sitä Quta kutsuisi? Kun ei ole sellaista termiä (käytössä) kun Grandparent! Eli siis jotain joka määrittelisi sen olevan niinkun vanha muttei kertoisi sukupuolta?
Ja niille jotka määrittelevät Quinan naiseksi pukeutumisen puolesta ( :tultamunille: ) niin huomioikaa että JOKA HITON QUULLA ON MEKKO, ESSU JA KOKIN MYSSY! Eli kaikki quut pukeutuu niin, eli ei ole perustelu että se merkitsisi Quinan olevan nainen. :angi: nyrh

P.S. Tän ois voinu melkein laittaa ***tutus-ketjuun... (lupaan juoda huomenna vähemmän kahvia)

Drifter
19.5.2003, 19:25:56
Kyllä mä nyt ajattelisin että se on nainen koska,Quina menee siinä Vivin kanssa naimisiin. Niinkuin jo todettu on. Eli nainen on mun vastaukseni.

Pinchi
20.5.2003, 12:22:36
Selvä mieshän hän on, tais siis ainakin olen aina mieltänyt hänet miespuoliseksi. Vaatetus ei aina merkkaa mitään, kyllähän vielä parisataa vuotta sitten euroopassa pikkupojatkin puettiin korsetteihin ja mekkoihin ainakin seitsämän vuoden ikäiseksi asti :P. Noh, varmasti hän on ainakin sukupuoleton, mutta se sitten on eriasia että kumpi sukupuoli hällä on dominoiva. Meikän mielestä mies.

Dezibeli
20.5.2003, 19:43:37
Okeih, liityin juuri äsken jäseneksi, joten en osaa oikein käyttää tätä koko systeemiä (kuten huomaattekin), joten älkää pilkatko! :)

Quinan sukupuoli on täysi mysteeri mulle ja varmasti myös teille muille. Nehän aina sanoo sitä Quinaa s/he:ksi. Mutta sitten kun sanotaan hänen (tarkoitetaan Quinaa), siinä lukee his. Tosin, se on varmasti vain tilan säästämiseksi, koska siihen menisi liikaa tilaa, jos ne aina kirjoittais siihen his/her. I dunno. Totta, että sen käyttäytyminen tuo enemmän mieleen miehen, mutta silti, mä oon jo antanut sille naisen nimen, joten se saa nyt luvan olla nainen. Ja sit sehän meni naimisiin Vivin kanssa, Vivihän on poika, joten... eikö Quinan silloin pitäisi olla nainen? Ei pakosti, vaikka itse niin oletankin.
En tosiaankaan tiedä mitä FFIX:n tekijät ovat ajatelleet!

Eppaaa
20.5.2003, 21:10:26
Nainen, koska Quina tykkää ruuan laitosta ja sammakoista! :)
Ei siitä kuitenkaan ole helppo päätellä mitään... Päältä päin, siis.

Jotenkin mielestäni hänen käytöksensä viittaa enemmän naispuolisuuteen.

Uber Weapon
21.5.2003, 11:43:13
Originally posted by Drifter
Kyllä mä nyt ajattelisin että se on nainen koska,Quina menee siinä Vivin kanssa naimisiin. Niinkuin jo todettu on. Eli nainen on mun vastaukseni.

Eli jos minä menisin naimisiin pojan kanssa se merkkaisi varmasti minut naiseksi? Entä jos vetäisin dragit ja huijaisin kaikkia?

Eh? Ehkäpä siinä naimisiin meno jutussa oli kyse ennenkaikkea huijauksesta, juonesta tms. Eli että päästään etiäpäin niitten piti mennä naimisiin. Ja vaikka kääpiin upposkin se että se ois nainen niin ei merkkaa mitään.

Minä pidän myös ruuanlaitosta sekä sammakoista.

Ja hitto MINKÄ TAKIA NE KOKOAJAN SANOO S/HE!? Se ei ole mies eikä nainen! Se on sukupuoleton tai hermafroiitti! Sillä on naisellisia puolia (muttei oo nainen) ja miehekkäitä puolia (muttei ole mies)

Herran jestas, laittakaa nyt ennen kun väitätte sen olevan mies tai nainen niin jokin todiste että Quut yleensäkään määritteleee sukupuolen... Pliis?
(tästä näytti tulleen mulle sielun asia)

P.S. Kiitti Pinchi kun oot ainut jonka mielestä ei ole pakko olla mies tai nainen!! (tällä sivulla)
P.P.S. En sentään laittanut sitä :angi: hymiöö... Hups siellähän se taas on...

ceeb
21.5.2003, 12:31:25
Alkujaan kirjoittanut Eppaaa
Nainen, koska Quina tykkää ruuan laitosta ja sammakoista! :)
Ei siitä kuitenkaan ole helppo päätellä mitään... Päältä päin, siis.
Miehethän edustavat maailmalla kokkien parhaimmistoa.

Jotenkin mielestäni hänen käytöksensä viittaa enemmän naispuolisuuteen.
Jos Quinan käytös on naismaista niin minä olen biisoni.

Puck
3.6.2003, 16:48:51
Mielestäni Quina ei ole kumpikaan.

Siinä oli mielipiteeni lyhyesti ja ytimekkäästi.

Uber Weapon
4.6.2003, 6:19:09
Originally posted by Puck
Mielestäni Quina ei ole kumpikaan.

Siinä oli mielipiteeni lyhyesti ja ytimekkäästi.

Hyvät mielipiteet on aina parhaita! :) Kiitos hyvästä mielipiteestä! Aah... Kylläpäs aamun pelasti kun näkee että Quita ei tungeta ahtaiseen kaksisukupuolijärjestelmään. Go Puck Go!

Joskin pakko ottaa esille mielipiteen perustelujen vähäisyys. Okei siinä on kaikki mitä tarvitaan eli että mielipide perustuu puhtaaseen perustelemattomaan intuitioon ja siksi perustelut ovat turhia... Vai ovatko?

Pistäs Puckki ensi postiin lisää perusteluja... :)

FireAdept
4.6.2003, 7:57:36
Höh? Eikö Quinasta tosiaankaan puhuta prepositioilla he/she/him/her/his? Se nimittäin paljastaisi sukupuolen armotta. Itse en moisesta asiasta ole vielä ehtinytkään ottaa selvää, koska pleikkarittomuuteni ansiosta ei ole turhan paljoa tultu FFIX:iä pelattua.

Noh, ratkaisu on löytynyt. Tämä on suoraan FFIX:n viralliselta sivulta:

"Part of the Qu Clan, Quina is androgynous being whose only conserns are eating and leaving descendants on the planet. Quina's favourite food are frogs, especially when eaten raw.

Käsittääkseni androgynous tarkoittaa sukupuoletonta.

Kupo
4.6.2003, 10:56:23
Senhän näkee jo! Ihan selvästi nainen. Mun mielestä Quina voi ehkä näyttää mieheltä mut miksi sitten Quina pitäisi naisen vaatteita? :huh:

pehmo
4.6.2003, 16:23:56
peli käyttämä muoto s/he viitaisi siihen ettei pelin hahmotkaan edes osaa kertoa, tota, mutta käyttääkö peli hänestä muotoa Him ja her?
Itse pidän häntä naisena tasajaon takia 4 miestä 4 naista. ja puuttuakseni siihen naimisiin menoon niin, tietääkseni ei vivinkään sukupuolta voi määrittää, sillä (melkein) kaikki pitävät häntä poikana ja vaikka niin lukisiskin jossain, niin en muista nähneeni pelissä yhtään !!!selkeää!!! nais-maagia eli vivin ja quinan "avioliitto" on aika jänne siinä määrin ettei jo sanoa kumpi on morsian. uskon että tarkoitus oli tehdä peli joka noudattaa perinteistä ff historii, ja palata takaisin keskiajalla jossa on mitä ihmeellisempia olentoja, mukaan lukien quina..

Uber Weapon
5.6.2003, 11:45:42
Pohjaventtiili wrote:
Itse pidän häntä naisena tasajaon takia 4 miestä 4 naista.
Jos tiputat kiven ja se putoaa maahan, niin seuraavan kerran kuin kiven pudotat et voi olla varma että se maahan putoaa. Ei tulevaisuutta voi ennustaa aikaisempien kokemusten pohjalta (otetaan vaikka myöskin kaaos teoria ja epätodennäköisyysperiaate mukaan)

Tai siis: Nyrh.

Eli joo joo muissa peleissä oli aina puolet ja puolet mutta KUITENKAAN Quina ei ole nainen. Perusteleppa jollain muulla tavoin kuin aikaisempien kokemusten perusteella. Siis perustele sisältäen ainoastaan alkuperäisen kontestin (tässä tapauksessa etsiskele perusteluja FF Ysistä.) Minusta olisi ontuvaa perustella että kasissa on kraateri Cenrassa sen takia kun seiskassa Sepi asui kraaterissa...

Nyrh. Sitä paitsi onkos kympissä puolet ja puolet? (korjatkaa jos oon väärässä: Yuna, Rikku, Lulu (kolme naista?) Auron, Wakka, Tidus, Kimahri (neljä miestä?). Eli en hyväksy tuota Nykäsen fifty sikty perustelua perusteluksi.

EDIT:// Elikkä toi Vivi. Itse olen sitä mieltä ettei sillä nyt herranen aika mitään lisääntymiseen tarkoitettuja elimiä ole joskin hän voi kusta seisaaltaan (Madain Sari). En ole Vivin sukupuolesta niin natsistinen kuin Quinasta, mutta itse en häntä(kään) tunkisi väkisin kaksisukupuolijärjestelmään. Perustelut: Hän on tehty jossain tehtaassa ja tuskin Kuja rakensi niistä suvullisesti lisääntyviä...

pehmo
5.6.2003, 16:52:02
Alkujaan kirjoittanut Uber Weapon

Jos tiputat kiven ja se putoaa maahan, niin seuraavan kerran kuin kiven pudotat et voi olla varma että se maahan putoaa. Ei tulevaisuutta voi ennustaa aikaisempien kokemusten pohjalta (otetaan vaikka myöskin kaaos teoria ja epätodennäköisyysperiaate mukaan)

Tai siis: Nyrh.

Eli joo joo muissa peleissä oli aina puolet ja puolet mutta KUITENKAAN Quina ei ole nainen. Perusteleppa jollain muulla tavoin kuin aikaisempien kokemusten perusteella. Siis perustele sisältäen ainoastaan alkuperäisen kontestin (tässä tapauksessa etsiskele perusteluja FF Ysistä.) Minusta olisi ontuvaa perustella että kasissa on kraateri Cenrassa sen takia kun seiskassa Sepi asui kraaterissa...

Nyrh. Sitä paitsi onkos kympissä puolet ja puolet? (korjatkaa jos oon väärässä: Yuna, Rikku, Lulu (kolme naista?) Auron, Wakka, Tidus, Kimahri (neljä miestä?). Eli en hyväksy tuota Nykäsen fifty sikty perustelua perusteluksi.

10:pissä on pariton määrä hahmoja jotenka siinä on pakko olla yksi enenmmän toisella puolella vai pitäisikö 10:piskin olla joku sukupuoleton hahmo tasoittamassa tilannetta? sotketaan soppaa lisää, kumpana pidit Cait sithiä kun ensi kerran näit hänet? Itse pidin häntä miehenä, jostain kumman syystä
=)
itse pidän quinaa naisena koska ensisilmäykseltä se siltä näyttää (ja 50/50 teoria), en perustele sitä sen tavoilla tai ulko näöllä, sillä niistä ei mielestäni voi sanoa mitään.
koska peli käyttää muotoa S/he ei voida olettaa sen kallistuvan toiselle puolelle. pitää lähteä etsimään ff ysin käsikirjoituksesta miten siitä sanotaan, him vai her.

Hetki.....
pelissä puhutaan him ja Quanistä käytetään he sanaa. Mutta silti pidän häntä naisena, sillä puhutaan hän tietääkseni Jumalastakin mies muodossa, vaikka sitä ei selvästi tuoda julki, että Jumala olisi mies.

Gabriel
5.6.2003, 18:25:43
Hetki.....
pelissä puhutaan him ja Quanistä käytetään he sanaa. Mutta silti pidän häntä naisena, sillä puhutaan hän tietääkseni Jumalastakin mies muodossa, vaikka sitä ei selvästi tuoda julki, että Jumala olisi mies.
"Isä meidän..."

Saa ajatellakin. =)

Niin, ja vastaukseni itse kysymykseen on yksinkertainen. Quina on sukupuoleton.

Uber Weapon
6.6.2003, 8:34:59
Originally posted by pohjaventtiili

10:pissä on pariton määrä hahmoja jotenka siinä on pakko olla yksi enenmmän toisella puolella vai pitäisikö 10:piskin olla joku sukupuoleton hahmo tasoittamassa tilannetta? sotketaan soppaa lisää, kumpana pidit Cait sithiä kun ensi kerran näit hänet? Itse pidin häntä miehenä, jostain kumman syystä
=)
itse pidän quinaa naisena koska ensisilmäykseltä se siltä näyttää (ja 50/50 teoria), en perustele sitä sen tavoilla tai ulko näöllä, sillä niistä ei mielestäni voi sanoa mitään.
koska peli käyttää muotoa S/he ei voida olettaa sen kallistuvan toiselle puolelle. pitää lähteä etsimään ff ysin käsikirjoituksesta miten siitä sanotaan, him vai her.

Hetki.....

Se että kympissä ei ollut tasamäärää hahmoja ja ettei niitä ollut fifty fifty todistaa ettei toi fifty fifty ole mikään universaali totuus joten se on huono perustelu. En vieläkään hyväksy sitä perusteluksi.

Eli koska kyseessä on vaan intuitioon ja visuaalisuuteen perustuva perustelu että iso Q on nainen en voi siihen mitään vastaankaan sanoa. Paitsi että minä sanon sitten että Auron on nainen koska minusta se siltä näyttää siltä ja intuiitioni on erehtymätön. Minun perusteluni ovat reiättömät ja absoluuttisen varmat. Ei minun tarvitse antaa muita perusteluja kuin perseeni antaman "musta tuntuu". Herää tietenkin kysymys että mistäs se minun perseeni sen nyt sitten tietää? No kun mulla on sellanen perse.

Minua eniten rassaa ehkä se ettei Quinan anneta olla s/he vaan kaikki yrittää väkisin tunkea häntä ahtaaseen kaksisukupuoliseen järjestelmään edes hyväksymättä ajatusta ettei hänen olisi PAKKO olla nainen tai mies. Kyseessän nyt kumminkin on Fantasia peli, eli se antaa mahdollisuuksia olla muutakin kuin vain mitä meillä on tässä naamamme edessä. Sitä paitsi nyt kaikki kuunnelkaa siinä pelissä TOSIAANKIN sanotaan S/HE! Ja olisi turhaa sanoa sitten him/her, ja toisaalta loukkaavaa sanoo it tai jotain...

Caith Sith oli minun mielestäni kissa. En varsinaisesti löytänyt hänestä minkään laisia selkeitä sukupuolisia merkkejä joten en niistä välittänyt. Ei minun mielestäni kaikkea ole pakko miettiä sukupuolisesti, eikö edes eläimet saa olla vaan eläimiä pitääkö nekin aina määritellä sukupuoliin. No mutta kyllä minä häntä (Caithia) PIDIN miehenä.

pehmo
6.6.2003, 8:58:36
Alkujaan kirjoittanut Uber Weapon

Eli koska kyseessä on vaan intuitioon ja visuaalisuuteen perustuva perustelu että iso Q on nainen en voi siihen mitään vastaankaan sanoa. Paitsi että minä sanon sitten että Auron on nainen koska minusta se siltä näyttää siltä ja intuiitioni on erehtymätön. Minun perusteluni ovat reiättömät ja absoluuttisen varmat. Ei minun tarvitse antaa muita perusteluja kuin perseeni antaman "musta tuntuu". Herää tietenkin kysymys että mistäs se minun perseeni sen nyt sitten tietää? No kun mulla on sellanen perse.

Caith Sith oli minun mielestäni kissa. En varsinaisesti löytänyt hänestä minkään laisia selkeitä sukupuolisia merkkejä joten en niistä välittänyt. Ei minun mielestäni kaikkea ole pakko miettiä sukupuolisesti, eikö edes eläimet saa olla vaan eläimiä pitääkö nekin aina määritellä sukupuoliin. No mutta kyllä minä häntä (Caithia) PIDIN miehenä.

minusta ainakin eläimet aikakin pitää jaottaa, ensinnäkin mitens eläimet nimetään, jos ei anneta niiden sukupuoltenten vaikuttaa, voi tulla aika hassuja nimiä(olen kuullut että joillekkin on sattunut näin, esim kissan nimi o kalle ja sittten paljastuu että kissa olikin naaras :ooh: )

myönnän ettei quinaa voida varsinaisesti jakaa mihinkään näistä kolmesta vaihtoehdosta, mutta pitäköön jokainen häntä minä haluaa(itse päiä naisena, ensivaikutelma), pelihän on fantasiaa jossa kaikki on mahdollista, samalaisen väittelyn voisi tehdä siitä, miten ff pelien laivat lentävät ja mihin uskontoon FF7:kan midgarin kirkko kuuluu tai missä on valmistettu kaikkien ff pelien vaatteet, itse en varsinaisesti ole nähnyt yhtään varsinaista vaatekauppaa.

Candice
10.6.2003, 0:16:24
Haluaako joku tosissaan vääntää aiheesta minun kanssani? Quinaa miesmäisempää otusta saa hakemalla hakea. Ja naiselliset vaatteet teillä on housuissanne. Se on nimittäin kokin asuste ja eivätkös tuommoiset huippukokit yleensä ole miehiä?

Quina on miehekäs. Ja se naimisiinmeno Vivin kanssa; saavathan kaksi samaa sukupuolta olevaa rekisteröidä suhteensa Suomessakin. Mitä jos homoseksuaalisuus onkin kohtuullisen normaalia ff9:n maailmassa?

Quina on mies, piste.

Storm Summoner
14.6.2003, 21:45:12
Asia on näin, että Quina on mielestäni nainen
Perusteet? Tässä:

- Osaa käyttää naisten varusteita, esim. Pearl Rouge.
- Nimen loppuosa: Qu - Ina - eli Iina, tytön nimi.
Kuten Qu - Ale - eli Ale, Alex, poika.
- Vivi ja Quina menivät Conde Petiessä naimisiin.
- Naisten vaatteet: esiliina, hame.

Siinä perusteet. :nuija:

Rowena
15.6.2003, 0:44:18
Mielestäni Quina käyttäytyy enemmän miesmäisesti, vaikka pukeutuu vaatteisiin, jotka muistuttuvat enemmän naisten vaatteita. Kumminkin olen aina mieltänyt hänet sukupuolettomaksi, koska mielestäni Quinan sukupuolen tietämisellä ei ole mitään merkitystä varsinaisen juonen kannalta.

Conde Petien kohtaus jossa Vivi ja Quina menee naimisiin, on mielestäni enemmänkin juonen etenemisen kannalta ehdoton seikka. Tämä ei tarkoita että Quinan tarvitsisi olla nainen mennäkseen naimisiin Vivin kanssa, kaikki on vain pakon sanelemaa.

Uber Weapon
23.6.2003, 9:10:20
Originally posted by Candice
Haluaako joku tosissaan vääntää aiheesta minun kanssani? Quinaa miesmäisempää otusta saa hakemalla hakea. Ja naiselliset vaatteet teillä on housuissanne. Se on nimittäin kokin asuste ja eivätkös tuommoiset huippukokit yleensä ole miehiä?

Huippukokkius ei ole sukupuolimääritelmä. Ei todista mitään. Kokkius ei tee mieheksi.

Quina on miehekäs. Ja se naimisiinmeno Vivin kanssa; saavathan kaksi samaa sukupuolta olevaa rekisteröidä suhteensa Suomessakin. Mitä jos homoseksuaalisuus onkin kohtuullisen normaalia ff9:n maailmassa?

Mahdollisesti homous on siellä päin ok. Mutta taaskaan ei riitä perusteluksi. Minusta perustelu "musta tuntuu koska musta tuntuu" ei ole perustelu. Minusta Kaapp1 on naisellinen. Mutta kumminkin mies. Eli miehekkyys tai naisekkuus ei ole määritelmä sukupuolesta.

Quina on mies, piste.

Eipäs ole, pilkku
Vaan joko hermis tai andris; puolipilkku

Originally postet by:Storm Summoner
Asia on näin, että Quina on mielestäni nainen
Perusteet? Tässä:

- Osaa käyttää naisten varusteita, esim. Pearl Rouge.
- Nimen loppuosa: Qu - Ina - eli Iina, tytön nimi.
Kuten Qu - Ale - eli Ale, Alex, poika.
- Vivi ja Quina menivät Conde Petiessä naimisiin.
- Naisten vaatteet: esiliina, hame.

Hmmm... Toi on suhteellisen paha että voi käyttää naisten varusteita... Toisaalta minäkin voisin käyttää naisten varusteita, voisin näyttää friikihköltä mutta voisin helposti. Okei, ehkä harvoja niitä juttuja jotka voisin hyväksyä perusteluksi... Sitten jos vielä todistat että Quut yleensäkään erottelevat sukupuolet olen kanssasi samaa mieltä.

Minä alan todella kyllästyä tohon Conte Petiehen... Lukekaa helkkari tän ketjun aiemmat osat ja ennen kuin rupeette perustelee Conte Petitellä mitään!

Eh? Eikös niin että kyseessä oli vitsi toi siis nimen loppuosa? Toisin sanoen
Storm Summoner - Ner - Neria ah selvä naisen nimi! Entäs sitten
Uber Weapon - Pon - Ponnie aha taas naisen nimi! Vai otanko
Uber - Ber - Bert Aha se on sittenkin mies!
Hei KAMOON!

Onua
29.6.2003, 19:46:49
kyllä, Quina on MIES mielestäni.niin ja storm
summoner, kyllä vivikin voi käyttää joitain
naisten varusteita(fairy earrings).
ja sitten taas asiaan: mielestäni Quina
on mies hänen käyttäytymisestään päätellen-
onhan hänen motto: ''I do what i want!
you have a problem?'' eikö kuullosta mieheltä?
ja niin, kyllähän Vivi ja Quina menevät naimisiin
''kääpiökylässä'', mutta ei se avioliitto pätenyt enää
kun poistui ''kääpiökylästä''. joten luultavasti se
ei heidän mielestään ollut niin vakavaa.

Raika
30.6.2003, 19:50:16
Originally posted by Gabriel van Kascanos

Hetki.....
"Isä meidän..."

Saa ajatellakin. =)

Niin, ja vastaukseni itse kysymykseen on yksinkertainen. Quina on sukupuoleton.

Pelissä puhutaan Quinasta kyllä S/He, eli sitä ei tuoda julki. Niin ja sitä vastausta tuskin tarvii noin kaukaa käydä hakemaan.

Gabrielin kanssa samoilta linjoilta lähden, eli Quina on joko sukupuoleton tai kaksineuvoinen. Melkein kuin Kreifi. :P (sivistyneet tajusivat tuon)

Kaz-ze
3.7.2003, 19:01:07
Ota nyt tuostakin selvää... Käyttää misten, että naisten tavaroita. Pukeutuu kuin nainen, käyttäytyy välillä kuin mies ja menee 9v pojan kanssa naimisiin :confused: Mjoo o.
Entäpä jos quina olikin transu? ;D

Bianca
9.7.2003, 20:54:35
Olen aina ajatellut Quinan miehenä... en ole kyllä ennen kiinnittänyt huomiota niihin tyttöjen varusteisiin, mutta vaikka nyt niistä kuulinkin en osaa enää ajatella Quinaa naisena, koska olen jo niin kauan kuvitellut "hänet" miehenä. Se johtuu varmaan siitä, että kun ensi kertaa näin Quinan niin oletin heti että hän on mies,vaikka vaatteet näyttivätkin enemmän naisen vaatteilta. Ja mielestäni Quina käyttäytyy enemmän kuin mies. Minusta olisi myös typerää ajatella että joku nainen hyppisi soilla sammakoiden perässä jotta saisi syödä nämä :D

Miyuki
4.8.2003, 14:14:04
Hän on nainen,koska hän pitää kokkaamisesta.
Hänen kasvot ovat oudot,ehkä se johtuu siitä,että hän saattaisi käyttää meikkiä.
Vivihän menee jossain välissä naimisiin Quinan kanssa?Joten Quina on nainen,minun mielestä. :eh: Hän sanoi olevansa vieläpä onnellinen.Vivi raukka... :angel:

Seyana
7.8.2003, 12:09:27
Hän on nainen,koska hän pitää kokkaamisesta.

Niin olen minäkin, ja minut saa raahata keittiöön kirveen kanssa. Kokkaaminen ei ole kivaa. Eikä missään tietääkseni ole sanottu, etteivätkö miehet voisi pitää kokkaamisesta. Ilmeisesti ne soppamiehet ja Jyrki Sukulat on sitten pakotettu sinne televisioon kokkaamaan, vaikka oikeasti haluaisivat olla putkimiehiä.

Tommistus
8.8.2003, 1:31:33
Olen miettinyt tätä kysymystä siitä lähtien kun threadi tuli silmiini. Silloin minulla ei ollut vastausta mutta nyt minullapa on. Quina on.... mato. Eihän madoillakaan ole sukupuolta? Siis Quina on sukupuoleltaan "ei-kumpikaan". Toisin voisi kyllä ajatella Quinaa mieheksi ja naiselliset vaattet voisi perustella transseksuaalisuudella. Oikeastaan en voi perustella Quinaa mieheksikään mutta en voi kuvitella Quinan olevan nainenkaan. Siihen syypäänä käytös. Kokkaaminen naisellisena perusteena ei oikein tipu koska maailman paras kokki on mies ja kyllähän moni muukin mies kokkaa. Aivioituminen Kääpiökylässäkään ei päde perusteeksi koska mistä tiedämme onko homoliitit sallittuja "kääpiöiden laissa", jos sellasta edes on.
Quina on siis joko kaksineuvoinen mato tai julkinen transfestiitti. Sitten katsotaan kumpi sopisi paremmin FF:n tyyliin... hmmm.... transu on kyllä hyvä mutta uskon Quinaa kaksineuvoiseksi "roduksi". No niin asia on käyty läpi ja kuopattu, sulkekaa threadi ;).

Pike
16.8.2003, 16:13:29
Minun mielestäni Quina on selvästikkin mies koska hän puhuu miesten tyyliin hän ei ole niin huolehtivainen asioissa kun nainen (eihän Quina muusta huolehdi kuin vatsansa täytämisestä) ;D .
No mutta otappa tuosta selvää...

alhana
17.8.2003, 20:24:58
Yhdyn edelliseen puhujaan. Jos Quina olisi mies tai nainen se olisi mainittu pelissä tai manuaalissa. Quiden kuului olla "sukupuolettomia", eli ei mies tai naispuolisia Quita pitäisi ollakkaan.

Miksi sitten Vivillä on "isoisä" joka on Qu?

Japanissa "isoisä" on jonkinlainen kunnianosoitus. Kuten Cid on Celeksen "isoisä" FF6:ssa vaikka eivät olekaan verisukulaisia, ja Bugenhagen on Red XIII:n "isoisä", vaikka hehän ovat ihan eri rotua.

zazu
22.8.2003, 14:44:09
Itselleäni on jostain kumman syystä ollut käsitys että Quina olisi nainen. :huh: En tiedä itsekkään miksi minä näin ajattelen... :D

Geosgaeno
24.8.2003, 16:36:51
Nainen, koska kun Vivi menee sen kanssa naimisiin, tuskin Vivi menisi miehen kanssa naimisiin kun se on niin arka.. Vaikka onhan pelissä viittauksia siihen että Vivi olisi homo.. *reps*
..Eli nainen se mun mielestä on.

Ja Quinan käyttäytymisen voi perusteella sen kulttuuri taustalla. Onhan aika outoa että Vivin "isoisä" adoptoi hänet vain että voi napostella tämän myöhemmin lounaaksi ja käyttäähän se naisten vaatteitakin.. Ehkä se selviää jossain sidequestissa..?

Medic44
24.8.2003, 16:59:28
outoa.. olin omasta mielestäni jo tänne postannut mutta eipä näy olevan..

Elikkäs minun mielestäni Quina on aina ollut nainen vaikkakaan ei kovin naisellinen olekkaan ja voi siten käyttää myös näitä miesten esineitä (vahvistukseksi vivin kanssa naimisiin meno). Muut mitäolivatkaanheimolaisia taas vaikuttavat enemmän miehiltä, melko selvästi.
Tämäkinhän on taas näitä mielipide kysymyksiä ja squaren aiheuttamia päänvaivoja, mutta ei voisi paljoa minuakaan kiinnostaa. Olkoot mitä sukupuolta onkaan.

Blood Omen
26.8.2003, 18:55:22
Alkujaan kirjoittanut Prometheus
Menin pistämään topiikkiin nainen. Mutta enpä tiedä, en ole koskaan pohtinut tätä nyt niin tunnollisesti. Jospa Quina on Kreifimme kaltainen?

Ja spoiler-tagit, nooin..
Suurimman osan spoiler-tagien sisällön pystyy päättelemään ilman suurempia vaikeuksia. Puolet alun viesteistä kertoo, että Quinan on pakko olla nainen, vain sen takia koska ne menee naimisiin siellä kääpiökylässä (vaikka eihän se mitään todista), sitten joku älykkö kekkasee, että niiden oli pakko mennä naimisiin, että kaikki olisivat päässeet jatkamaan matkaa, jonka jälkeen se toinen puoli vakuuttelee, että niinhän sen on häytynyt olla. Paitsi se muutama pökkelö, joka ei ole lukenut ketjua tai ei ole ajatellut senkään vertaa kuin ne muut.

Tahdon vain sanoa tämän. Olisitte nyt sentään jotain muuta yllätyksellisempää spoilattavaa keksineet. Tässä ketjussa spoiler-"ollaan tosissaan"-tagit vain näyttivät hieman huvittavia piirteitä.

no jos et oo sattumalta huomannu niin
quina ja vivi ei mene pakosti naimisiin. jos ei valitse vaihtoehtoa "why don't you guys get married too?" niin quina ja vivi, eikon varastaessa pääsevät vartijoiden ohi. tämähän ei mitään quinan sukupuolesta todista....

Pay Gried
4.11.2003, 13:13:41
Originally posted by Blood Omen

no jos et oo sattumalta huomannu niin
quina ja vivi ei mene pakosti naimisiin. jos ei valitse vaihtoehtoa "why don't you guys get married too?" niin quina ja vivi, eikon varastaessa pääsevät vartijoiden ohi. tämähän ei mitään quinan sukupuolesta todista....

Totta. Vivin ja Quinan ei ole pakko mennä naimisiin Conde Petiessä. Ja jos valitsit vaihtoehdon "Why don´t you guys get married too" niin se on vain huijaus tyyli päästä läpi. Mutta se on helposti vältettävissä. Eiko varastaa jotain ja kaksoset päästävät sinut ohi. Ja silloinhan Quinasta ei tiedetä onko hän nainen vai mies. Tuskin he asiaa tarkistivatkaan ;D

Minun mielestäni Quina ei ole nainen eikä mies. Se vain on ja syö paljon... ;D

Berrycake
18.11.2003, 13:17:36
Quina on minun mielestäni kyllä aika naisellinen pitsisine alushameineen/housuineen :) tosin ...

Quinan yleisestä asenteesta voisi ehkäpä päätellä ettei hän itsekään ole varma (saatikka sitten kiinnostunut), siitä kumpi on.
Mutta eihän rakkaus tunnetusti katso edes sukupuolta, jos on leimahtaakseen, (viitaten nyt siihen että Vivi ja Quina menevät naimisiin) spoiler lätkän alus voi olla ehkä helposti arvattavissa, mutta eipähän voi joku pelaamaton minua ainakaan syyttää möläyttämisestä, jos ei satu k.o käännettä jostakin syystä tietämään. häh hä hää. vaikka se kohtaus kyllä oli hieman epämääräinen, niin lieneekö siinä rakkaudesta ollut edes kysekään? :huh:

Rotta
24.11.2003, 11:39:45
Ehdottomasti mies!!! Kuka nainen pystyy syömään esim. Grand Dragonin?? Kuka nainen pitää vapaaehtoisesti aseenaan HAARUKKAA?? Ja kuka nainen pitää sammakoiden keräämisestä???

nurf
30.11.2003, 1:27:59
Vähän niin ja näin, ehkä miestä jotenkin muistuttaa, mutta kyllä se nainen mielestäni on. Ja kuten aiemmin sanottiin, asenteesta päätellen mies.

Cele
6.12.2003, 15:26:26
Mielestäni Quina on mies. Olen sellaisen kuvan saanut aina sen jälkeen kun hänet olen pelissä hakenut. Se vaan on enemmän mies, kun nainen. Vaatteet sattuvat mielestäni olemaan kokinkuteet.. Ja tavatkin ovat miehkkäät, yai oikeastaan poikamaiset. Sammakkojen keräys, ruokavälineillä leikkiminen.. (KTS. Haarukka).. Ja esteenä ei mielestäni ole se vaikka hän menikin.. Kaikki tietävät tuon jotka pelin ovat läpi pelanneet, ja se on mainittu tarpeeksi useasti.. Eli mielestäni Quina on mies..

-gunmachine-

Nitromethane
7.12.2003, 20:18:37
Semmoisen kuvan olen saanut että se olisi mies. Eihän ne naiset sammakoita söisi :D .

Noirre
9.12.2003, 9:32:41
Alkujaan kirjoittanut nox
Itsekkin ajattelin sen ruokahalun olevan syynä siihen että kyseessä on mies.

Tai entä jos Quina onkin raskaana? Sehän lisää ruokahalua. Niin, mietippäs sitä.

Minusta Quina on nainen. Nimi on naismainen, vaatteet ovat naismaisia ja käytöstavat muistuttavat lähinnä minua.

Rotta, WITCHin WIll muuten kerää sammokoita. Tai no, ainakin kaikkea niihin liittyvää.

Toisaalta, ottaakseni kantaa tähän seremoniakohtaan, kukas menee sanomaan, ettei Vivi ole tyttö?

Gabriel
9.12.2003, 10:52:51
Originally posted by Noirre
Tai entä jos Quina onkin raskaana? Sehän lisää ruokahalua. Niin, mietippäs sitä.
En uskoisi, että raskaana oleva otus, kuului mihin lajiin tahansa, lähtisi kovin mielellään pomppimaan pitkin vesiputouksia tai uimaan toiselle mantereelle. Sitä paitsi Quinan raskaudesta ei ole mitään todisteita, mutta kieltämättä ajatus on kipeydessään sangen loistava. :D

Toisaalta, ottaakseni knataa tähän seremoniakohtaan, kukas menee sanomaan, ettei Vivi ole tyttö?
Vivi on mies, tai miespuolinen. Jossain vaiheessa peliä Madain Sarilla Zidane opetti Viville jotain, jota hän kutsui "kaikkien urosten ikiaikaiseksi rituaaliksi". Minulla on vahvat epäilykseni siitä, että Zidane pyrki saamaan Vivin itsesaastutukseen.

Noirre
9.12.2003, 14:24:27
Alkujaan kirjoittanut Gabriel van Kascanos
Vivi on mies, tai miespuolinen. Jossain vaiheessa peliä Madain Sarilla Zidane opetti Viville jotain, jota hän kutsui "kaikkien urosten ikiaikaiseksi rituaaliksi". Minulla on vahvat epäilykseni siitä, että Zidane pyrki saamaan Vivin itsesaastutukseen.

Semmoinen pieni heppuko uskaltaisi sanoa pelottavan itsevarmalle Zidanelle että ei kuulu samaan sukupuoleen? :D Mjaa, uskoisin enemmänkin että Vivilläkään ei ole suurta hajua siitä mitä sukupuolta on;

Vivihän tippui taivaalta kuten muutkin maagit (Tronon korttitournamentin aikana käsket Vivin käydä kotona ja zseuraat Zidanella ja tulee hassun hasuka dailogipätkä päivästä jolloin Vivi tapasi Qu:n). Jos huomasit maagien kylässä käydessäsi, niin jokainen näsitä hepuista näyttää mieheltä olettaen, että Vivikin on sellainen. Nekö sitten lisääntyi vain tekemällä mististä? Masentavaa :/

Uber Weapon
9.12.2003, 16:19:44
Alkujaan kirjoittanut Gabriel van Kascanos

Itse en ole ikinä tajunnut tuota kohtaa. Mutta teksti mikä tulee oli muistaakseni "tingle, tingle" (kirjoitusasua en enää muista mutta tarkastaessani sanakirjasta muistin) ja sanakirjan mukaan: pissimistä. Eli siis menikö Zidane ja Vivi pissimään yhdessä? Ei tajua.

Aijuu. Kaikki jotka väittävät Quinan kuuluvan kumpaankaan sukupuoleen ovat harhaoppisia. Quina on joko hermafroiitti tai sukupuoleton. Muuta vaihtoehtoa ei yksinkertaisesti ole. Tietenkin joku voi LUULLA häntä mieheksi tai naiseksi, mutte TODISTAA. Ja se jos mikä kertoo siitä ettei hän voi olla kumpaakaan niistä.

Ja kuten aiemmissa posteissani olen tuonut esille Qu´ut eivät missään tilanteessa tehneet minkäänlaista erottelua toisilleen sukupuoliin. Jos joku edes löytäisi todisteita sille että yleensäkään Qu´illa olisi merkitsevä (eli oletetaan että ne ovat sukupuolellisesti eroavaisia, muttei minkäänlaista sosiaalista eroa tehdä) jako sukupuoliin, tai yleensäkään sukupuolia. JA sitten vasta alkaa perustelemaan Quina jompaan kumpaan niistä.

Gabriel
9.12.2003, 17:09:20
Originally posted by Noirre
Semmoinen pieni heppuko uskaltaisi sanoa pelottavan itsevarmalle Zidanelle että ei kuulu samaan sukupuoleen? :D Mjaa, uskoisin enemmänkin että Vivilläkään ei ole suurta hajua siitä mitä sukupuolta on;

Vivihän tippui taivaalta kuten muutkin maagit (Tronon korttitournamentin aikana käsket Vivin käydä kotona ja zseuraat Zidanella ja tulee hassun hasuka dailogipätkä päivästä jolloin Vivi tapasi Qu:n). Jos huomasit maagien kylässä käydessäsi, niin jokainen näsitä hepuista näyttää mieheltä olettaen, että Vivikin on sellainen. Nekö sitten lisääntyi vain tekemällä mististä? Masentavaa :/
Jos kaikki mustat maagit ovat samaa sukupuolta, niin siinä tapauksessa Vivi on miespuolinen. Pelin lopussa Puckiin törmännyt maaginalku sanoi olevansa nimenomaan Vivin poika, ja koska hän ei eronnut Vivistä millään tavalla, oletan Vivinkin olleen miespuolinen.

Jos tuon kyseisen maagin puheet pitävät paikkaansa, niin uskoisin Vivin saaneen kyllä selville mitä sukupuolta hän edustaa. Se toinen osapuoli jää minulta kyllä hämärän peittoon, mutta loogisin vaihtoehto lienee Eiko. :D

Mutta tosiaan, jos ne lisääntyi vain syntymällä mististä, niin enpä heitä kadehdi. =)

Itse en ole ikinä tajunnut tuota kohtaa. Mutta teksti mikä tulee oli muistaakseni "tingle, tingle" (kirjoitusasua en enää muista mutta tarkastaessani sanakirjasta muistin) ja sanakirjan mukaan: pissimistä. Eli siis menikö Zidane ja Vivi pissimään yhdessä? Ei tajua.
Minäkään en tajua sitä, ja ainut edes vähän järkevästi tuohon sopiva selitys on se, että "tingle tingle" viittasi masturbointiin. En kiellä mielikuvitukseni kieroisuutta, mutta se on ainut vaihtoehto jossa näen edes jotain järkeä. En kyllä hämmästyisi jos sattuisin olemaan oikeassa, japanilaisethan ovat tuon pelin tehneet...

Safer Sephiroth
14.12.2003, 15:51:08
Minusta Quina muistuttaa naista koska, se näyttää enemmän naiselta kuin mieheltä sitä paitsi Quinalla on vaaleanpunaista vaatteissa. :ooh: Nainen se on! :P

'Jecht'
14.12.2003, 21:47:51
Minusta Quina on nainen. Syinä se että a) se näyttää ihan nainesla ja b) kukaa mies kokki ei käytä esiliinaa.

Asiastahan voidaan olla montaa mieltä mutta tämä on MINUN näkemykseni.

SnowDog
15.12.2003, 19:59:44
Minusta Quinassa on miestä sekä naista: Hänen puhumisestaan päättelen, että eivät tytöt tuolla tavalla juurikaan puhu ja hän on vähän villi ja uhkarohkeakin (esim. Cleyrassa kun hän hyppää hiekkapyörteeseen ja Trenossa kun hän luulee että vesi näyttää ruoalta mutta kuitenkin hyppää sinne korkealta). Quina ei myöskään pysty equippaamaan naisten varusteita. Vaatteet ja olemus on kyllä vähän naisellinen.

Lopullinen mielipiteeni on että Quina on mies.

ceeb
15.12.2003, 20:43:24
Alkujaan kirjoittanut Sorceress Adel
b) kukaa mies kokki ei käytä esiliinaa.

Kokkisota MTV3.

Zephiroth
22.12.2003, 19:22:18
Pelissähän ei kerrottu kumpi hän on...hänestähän puhuttiiin he/she muodossa eli Quina on kumpikin tai ei kumpikaan se on sinusta kiinni kumpi haluat sen olevan....... :D

Ruhve
22.12.2003, 19:45:42
Alkujaan kirjoittanut Safer Sephiroth
Minusta Quina muistuttaa naista koska, se näyttää enemmän naiselta kuin mieheltä sitä paitsi Quinalla on vaaleanpunaista vaatteissa. :ooh: Nainen se on! :P

Ja eikö muka miehet käytä vaalenpunaisia vaatteita? Kyllä minun mielestä jotkin miehet ainakin. Muuta kantaa en ota tähän. ;)

Niin ja näyttää enemmän naiselta? MInä en saa ainakaan minkäälaista käsitysta kummalta Quina näyttää enemmän. Taitaa olla siltä väliltä jotain.

Baneslave
22.12.2003, 21:22:33
Menkää vaikka kysymään pelin tekijöiltä. Mutta minä sanoisin että se on kumpikin (onhan madotkin) Niin miksi Quina ei voisi olla.

ZuLie
31.12.2003, 14:22:22
Haha, en ole kyllä koskaan edes miettinyt tätä!! Olen aina pitänyt ihan selvänä että Quina on nainen! :D Sen nimikin kuulostaa ihan naiselliselta! Mutta itseni vakuuttelin tietenki:
1) Vaatetuksella
2) Se "leikkinaimisiinmenojuttu" Vivin kanssa Rally-ho kylässä mikä nyt on sanottu miljoona ja yksi kertaa!
3) Sekä mulle on aina jäänyt vähän sellainen mielikuva että Quina ois ollut ihastunut Zidaneen, muistatte kait sen kohdan missä kaikki menevät niihin eri paikkoihin ennen Terralle menoa ja siinä Zidane ja Quina ovat parit.. Mulle on aina jäänyt muistiin että Quina sanoi jotain flirttailevaa tai naismaista siinä kohdassa Zidanelle.. Hmm kun en nyt muista tarkkaan mutta jotain: "Olemme vihdoin kahden" tai jotain :eh: Te viisaammat hieman selventäkää!

Auroni-setä
17.1.2004, 16:56:23
minä en oikeastaan tiedä vaatetus on oikeastaan naisellinen ja asenne on kyllä miehen en ole yhtään varma onko quina mies vai nainen :huh:

SuperBanaani
9.2.2004, 17:27:58
Originally posted by SnowDog
Quina ei myöskään pysty equippaamaan naisten varusteita. Vaatteet ja olemus on kyllä vähän naisellinen.

Köh köh... Quinahan nimenomaan käyttää vain ja ainoastaan
NAISTEN varusteita. Et sillee. Olen samaa mieltä joidenkin edellisten kanssa siitä, että kun Vivi ja Quina menivät naimisiin, se oli vain tekosyy päästä Sanctuaryyn. Ja meneväthän Garnet ja Zidanekin naimisiin siellä Cone Petitessä (vai mikäsenytoli...). Noh, minun mielipiteeni on se että Quina on.. noh, mato, jos sen niin voi sanoa. Tai sitten hän/se on eunukki(=sukupuoleeton). Bansku kuittaa.

Sergei Susi
11.2.2004, 14:32:32
Quina ei ole mikään. Se vain on. Ja muutenkin olisi ollut järkevämpää laittaa s/he:n tilalle it. :eliittihymy:
:P

Leya
13.2.2004, 13:16:02
Luulisin että Quina olisi nainen koska hänellä naisten vaatetus ja mielestäni miehille ei sovi vaaleanpunainen paita ja mekko ja lisäksi vielä naisellinen essu! Mutta kaikkihan on mahdollista, jos Quina olisikin Transu :eh: ...Ei millään pahalla, Quinahan on kaikin puolin mukava ja hauska... :)

mogvisti
17.2.2004, 15:29:23
Mielestäni Quina on mies tähänkin hetkeen asti, mutta sitten tuli muistutus korkeammalta taholta että pelin edetessä Vivi menee naimisiin Quinan kanssa, joten pakostakin Quina on oltava nainen. Mutta toisaalta naiset eivät ole yhtä persoja ruualle kuin miehet, ja muistaakseni Quina oli koko ajan ruuan perässä ja hyppäsi vielä Trenossa mereen ruuan perässä (Tämä oli mielestäni niin huvittava kohta että meinasin laskea alleni :) )
Mutta kyllä se Quina nainen on.

Necrofobia
17.2.2004, 18:46:45
Mun mielestä se on kyllä nainen. Meneehän se Vivin kans naimisiin siellä kääpiö paikassa ja jos se olis nainen niin sitte hahmoja olis 4 miestä ja 4 naista

Ogloppi
3.3.2004, 21:33:40
Quinahan on ohjekirjankin munkaan s/he eli mun mielestä se on sellanen otus niinku jotkut viidakko sammakot yms. eli sukupuoleton, luultavasti voi saada poikasiakin hedelmöityksettä, tiedä häntä ;) vaikuttaa hieman pilkun viilaukselta, mutta jos haluaa luoda täydellisen kuvan tuosta pelistä, niin kun kirjoista, niin kaipa tämäkin on oleellista

WakeUpDead
4.3.2004, 23:43:19
Quina on akka ainakin sen vaatteet on sellaset tai viittaa siihen...no sama se vaikka oiskin ukko koska Quina on paras :boing:

Melkor
5.3.2004, 19:46:09
Kyllä minunkin vastaukseni on enemmän naisen puolella. Ja aivan samoista syistä kuin muillakin, eli Quinan pukeutuminen on hyvin feminiininen ja:

Quina ja Vivi menivät naimisiin... tuota en kyllä olisi itse muistanut, siis pitänee pelata peli uudestaan läpi. O_o

SnowCrow
6.3.2004, 14:45:21
Kyllä minunkin vastaukseni on enemmän naisen puolella. Ja aivan samoista syistä kuin muillakin, eli Quinan pukeutuminen on hyvin feminiininen ja:

Quina ja Vivi menivät naimisiin... tuota en kyllä olisi itse muistanut, siis pitänee pelata peli uudestaan läpi. O_o

Sen voi itse päättää, tekevätkö he kyseisen asian.
Eli jos et muista sitä, et varmaankaan painanut sitä okeiaa vaihtoehtoa(tai ei kumpikaan oo oikea.).

Riku
8.3.2004, 12:35:59
Mielestäni Quina on mies, vaikka pukeutuukin naisellisesti. Ottaen huomioon pelissä esiintyvien aikalailla varmasti naispuolistei Quiden heillä on pitkät hiukset, palmikolla ainakin näkemäni mukaan. Mutta Quinan ja Vivin "avioliitto"olisi moraallisesti epäilyttävää Final Fantasyiden imagolle. Mutta Cloudin homokylpy ajaa samaa asiaa.

Soul Reaver
9.3.2004, 16:00:07
Hmm...hän on sukupuoleton. Melkein kuin namekkilaiset. Tai Freeza.

Hänen ajattelutapa ja ruokatavat ovat aika miehiset. Tuommoinen possu kun sattuu olemaan, sekä ruoan perässä aina. Voihan naispuolinenkin ajatella niin, mutta en voi oikein kuvitella Quinaa niin. Tosin Quilla (ei siis se modelaattori) on kulinaristista "silmää" tasapainottamaan hänen possuiluaan. Hienot kokin vetimet, kyllä ne menisivät miehelläkin. Hiukset ovat kyllä pitkät ja palmikolla, varmaan ettei mestarikokkina haittaisi keittiössä.
Mutta mielestäni Qu:issa ei ole muita sukupuolia kuin nuo sukupuolettomat, ja he jatkavat sukuaan yksinkertaisesti kutemalla säännöllisin ajoin, ja itse hedelmöittämällä nuo kudut.
Eli kyllä sen Vivin ja Quinan naimisiinmenon olisi ymmärrettävissä noinkin.

Ultima Weapon
16.3.2004, 13:27:15
Minusta guina on nainen sillä häntä sanotaan heidän heimon kuningattareksi ja...

Hän meni vivin kanssa naimisiin ellei sitten guina ole homo

siinä oli vähän perusteluita en enenpää jaksa luetellaeli silleen joo eli tietäisin vielä enenmänkin

Griffin's Heart
20.3.2004, 23:46:06
Vaikee, vaikee... Minun mielestäni:

1st ajatus:
-Sillä on aina nälkä
-Se on kaiketi hyvä kokki
-Se taistelee haarukalla... (haarukalla? Luulin että haarukalla
kuuluu syödä ruokaa?!?)
(ei sillä että noiden perusteella voisi päätellä sen olevan mies)

2nd ajatus:
-Se pukeutuu Hameeseen
-Se tekee tiedätte-kai-mitä Conde Petiessä
(tässä kohtaa suurin osa teistä luultavasti ajattelee minun luulevan sitä mieheksi.)

No...Mutta jokaisella on mielipiteensä. :)

Pelagia
21.3.2004, 15:51:38
Quina on ihan taatusti nainen, ku se käyttäytyy kuin tytöt ja kuka miespuolinen pukeutuisi vaaleanpunaiseen essuun????? :bored:

Ruhve
6.4.2004, 18:01:18
Quina on ihan taatusti nainen, ku se käyttäytyy kuin tytöt ja kuka miespuolinen pukeutuisi vaaleanpunaiseen essuun????? :bored:

Kukapa ei? Mitä vikaa on vaalenpunaisessa essussa? Minusta ei ainakaan mitään.
Niin, ja millähän tavalla se muuten käyttäytyy kuin tytöt? Voihan tyttö käyttäytyy kuin pojat ja toisinpäin.

Zénja
7.4.2004, 14:00:28
Minä olen jostain syystä pitänyt Quinaa miehenä... Johtuen varmaankin
hänen käyttäytymisestään... Mutta mielestäni on kuitenkin huomattavasti
todennäköisempää, että Quina on sukupuoleton... Luultavasti tulen
kuitenkin aina pitämään häntä miehenä... Vaikka päähäni jotain muuta
taottaisiin.

Safer Sephiroth
7.4.2004, 15:53:23
Mun mielestä Quina on sukupuoleton. :cool: Voisihan se nainenkin olla koska se käyttäytyy niinkun ne. :P tietenkään ne hahmot 9:ssä ei tiedä kumpi se on eli jos se on jompikumpi niin hän ei voi olla sukupuoleton :D .

punainen kolmetoista
8.4.2004, 18:49:25
kyllähä se quina mies on koska sillähän on se ihme vaimo siellä mökissänsä...
kertokaa toki jos oon vääräs =)

Ogloppi
8.4.2004, 19:43:58
kyllähä se quina mies on koska sillähän on se ihme vaimo siellä mökissänsä...
kertokaa toki jos oon vääräs =)
Olet mielestäni kyllä väärässä.. Sillä tuo on Quinan täti tai mummo jos en väärin muista joka tuolla mökissä on, ei ainakaan vaimo ole.

Pelagia
22.4.2004, 17:49:45
Olet mielestäni kyllä väärässä.. Sillä tuo on Quinan täti tai mummo jos en väärin muista joka tuolla mökissä on, ei ainakaan vaimo ole.

Mun mielestä se ei oo Quinan mummo, vaan joku "mestari". No voihan se mestari olla sen sukua, mutta musta se on vaan joku Quinan ääh... tuttu.

Julppa
23.4.2004, 7:08:44
Minä olen aina ajatellut Quinan naisena, ja tämä taas johtuu siitä, että aina kun joku puhuu hänestä puhuja sanoo s/he, ja luen koko höskän. Eli silloin siitä saa she, mikä onkin taas helppo ratkaista englantia taitaville.

Riku
23.4.2004, 7:29:52
Kyseinen Qu on Quinan opettaja gourmet-maailmassa, eikä ole Quinalle luultavasti mitään sukua. Vivin isoisä, en nyt muista nimeä, oli sitten taas Guinan mestarin mestari aikoinaan. Kun Oliko se nyt jo kolmannen levyn puolella kun omat ilmalaiva, ja menet Vivin kotiin, sinne luolaan Trenon lähellä Vivi ja Quina mukanasi, niin käynnistyy pieni dialogi joka selvittää Quinan, tämä mestarin (mikä hänen nimensä on?!?) ja Vivin isoisän taustaa.Uskon vakaasti että Quina on mies, sillä sen verran koominen hahmo hän on kaikenkaikkiaan. Ja tie miehen sydämmeenhän käy vatsan kautta? Ei naispuolisista hahmoista ole tehty niin koomisia hahmoja vielä, miksi siis Quinakaan olisi tehty samaan tarkoitukseen? Tai sitten Qut ovat kumpaakin sukupuolta, eli munivat itse omat lapsena tai ihan miten vain...

Disturbed
23.4.2004, 13:29:58
Kyllä Quina minunkin mielestä on nainen, mutta saattaahan se olla, että hän/se on joku androgyyni. Kukapa sen tietää. :huh:

Jaakkima
28.4.2004, 5:35:36
kyllä Quina on mielestäni ennenpään mies kuin nainen koska pukeutumisesta Quinaa ei voi tunnistaa, koska kaikilla kokeilla siinä hovissa on saman tapaiset vaatteet. Quina käytäytyy milestäni enemmän miesmäisesti vaikka tästä ei tosiaan ole täysin varmaa tietoa, koska pelissähän lukee aina kun kun Quinasta puhutaan S/he. :huh:

Dagger87
28.4.2004, 8:56:59
Mä pidän joskus Quinaa miehenä, joskus naisena. En oikein osaa sanoa.

Prinsessa Garnet
28.4.2004, 15:12:02
Nyt tarvitsee leikkiä kivi-paperi-sakset-leikkiä. Minulla ei oikeastaan ole minkäänlaista mielikuvaa onko Quina mies vai nainen. Quina on SE.
Tai venatkaas...*kivi-paperi-sakset* Se on sukupuoleton. Jep. ;D

Artemicion
30.4.2004, 21:24:39
Mielestäni Quina ei ehkä ole kumpaakaan..

Ekaa kertaa ku sen näki (siel suolla tai jossai?) nii se vaa jotenki vaikutti Mies-puoliselta.. no yleensä ajattelen että Quina on vaan Quina, ei mies eikä nainen...

Onko edes Vivistäkää varmaa tietoa? Se kyl vaikutta mun mielest viel enemmä mies-puoliselta ku Quina.. Tulee sellane mielikuva et se on takkin ja hatun alla joku outo pikkupoika... tosin ei sillä edes pitäisi olla vartaloa?

Gauntness
30.4.2004, 22:58:27
Minä pidän Quinaa naisena, koska sillä on pinkihtävä mekko ja rusetitkin kengissä. Ja kun Quina hyppii (kun on valinnut mitä tekee tappelussa) sen hameen alta näkyy pitsiä (muistaakseni). Mutta voihan miehetkin pitää sellaisia vaatteita, mutta kuitenkin pinkki on enemmän naisen väri. Jos Quina ei ole kumpaakaan sukupuolta, jos se on se. Tai sitten se on kumpaakin sukupuolta, mutta joissakin Quissa on enemmän... feminiinisyyttä(?) ja joissakin enemmän... maskuliinisuutta? (meniköhän edes oikein :eh: ). Toisessa enemmän miestä ja toisessa enemmän naista. Olisihan se hyvä että joku ymmärtäisi mitä minä tässä yritän selittää kun en enää itsekään ymmärrä.

Velvety
1.5.2004, 13:32:03
Quina on minun mielestäni nainen. Vaikka se kyllä välillä käyttäytyy niinkuin se olisi mies, en oo ihan varma kun viime kesänä viimeksi peliä pelasin....XD

fffani+-
2.5.2004, 15:34:24
Mielestäni se on nainen koska sillä on hame, tykkää tehdä ruokaa ja sitten olisi neljä naista ja neljä miestä siinä :D

Grove
6.5.2004, 21:08:39
Mies se on minusta paits jos se on mies niin vaatteista päätellen se on homo tai transu ;D

Celeb
6.5.2004, 21:13:20
Eiköhän tätä ole jo tarpeeksi (11 sivua) mietitty.