PDA

View Full Version : Kun Darth Vader kohtasi tiedät-kai-kenet

Real Emotion
12.5.2006, 16:44:05
Kun Darth Vader kohtasi tiedät-kai-kenet.

Olipa kerran aika jolloin kylmä viima valtasi maailman. Puut olivat tiputtaneet viimeisimmätkin lehtensä ja routa oli levittäytynyt maanpintaan. Pimeys saapui siihen aikaan vuodesta jo hyvin aikaisin, eikä valoa luonut kuin ohut tähtitaivas. Keskellä metsän syvintä kolkkoa käveli kookas hahmo raskain askelin. Jos sillä hetkellä joku tavallinen ohikulkija olisi sattunut näkemään tämän hahmon, hän olisi taatusti hämmentynyt. Musta kypärä, haarniska sekä viitta päällään kuljeksiva matkailija oli onnistunut hyvin piilottamaan todellisen ulkomuotonsa. Maassa hänen henkilöllisyyttään ei kukaan olisi osannut arvata, mutta kaukana täältä on kuitenkin paikka, jossa kuka tahansa olisi hänet pystynyt nimeämään. Darth Vader, pahuuden ruumiillistuma. Siksi häntä kutsuttiin. Syytä, miksi juuri sinä päivänä Darth Vader oli tullut hiipimään puiden sekaan Maan päälle, on mahdotonta päätellä. Se oli ainoastaan selvää, että hän oli eksyksissä.

Punainen valonlähde tulvi oksien takaa. Darth Vader koki syvän helpotuksen tunteen, sillä hän oli jo uskonut joutuvansa samoilemaan metsiköitä ikuisuuksien ajan. Vaikka Darth Vader ei ollut koskaan erityisemmin pitänyt valosta, nyt innostus kuohahti hänen sisällään. Varoen hän työntyi kuusien läpi paikkaan, jossa häntä odotti kummallinen näky. Erään puun juurella istui kuihtuneen näköinen mies, jonka kasvot olivat vitivalkoiset. Verenpunaiset silmät loistivat kauas asti ja miehellä oli päällään omituinen riepu: musta kaapu, jossa oli aivan liian lyhyet helmat. Vaatekappaleen alta pilkottivat tiukkoihin trikoihin verhotut sääret, joita koristivat myrkyllisen vihreät pääkallot. ”Pimeän piirto –kalsarit.” Darth Vader hymähti ääneen. Nyt hän tiesi, että miehen täytyi olla kuolonsyöjä. Jopa kaukaisiin galakseihin saakka oli kantautunut kertomus Maata terrorisoivasta luuserijoukosta nimeltä kuolonsyöjät. Darth Vader ei ollut kuullut näiden järjestäytyneiden rikollisten viimeisimmistä hetkistä, eikä välittänyt. Hän päätti kuitenkin mennä jututtamaan onnettomalta vaikuttavaa miestä.

Darth Vader astui kuolonsyöjän eteen ja tokaisi reippaalla äänellä: ”Mitä mies?” Kuolonsyöjä kohotti katseensa ja sanoi hiljaa: ”Tiedät-kai-kuka, olen. Enkä ole mies.” Darth Vader katseli oudoksuen riivatun näköistä kalpeanaamaa ja raapi peltistä päätään. Hän ei havainnut minkäänlaisia naisellisia muotoja olennossa, mutta päätti olla silti jatkamatta aiheesta. Sen sijaan hän vastasi: ”Jaah…En todellakaan tiedä tarkalleen henkilöllisyyttäsi.” Kuolonsyöjän punasilmät välähtivät vaarallisen oloisesti hänen ärähtäessään: ”Olen tiedät-kai-kuka! Paljon enemmän kuin mies. Mahtava lordi Voldemort. Yksin olen maailman polkuja tarponut. Menetin elämäni tarkoituksen, kun se kurja Potterin pentu delasi.” Darth Vaderin ilme kirkastui maskin takana: ”Sinäkin? Upeaa! Minäkin menetin elämäni tarkoituksen. Sittenhän me olemme aivan samankaltaisia, hyvä lordi Volellel… Ööh. Mitäs jos kutsuisin sinua tuttavallisemmin Voldskiksi? Sinä voit sanoa minua vapaasti Darskiksi.” Kuolonsyöjä nousi vaivalloisesti ylös maasta ja ensi kertaa hänen kasvoillansa saatettiin nähdä rakkauden täyttämä hymy. Hän ojensi kylmenneen kätensä tervehdykseen ja näin ollen nämä kaksi ystävystyivät.

”Noh, Voldski. Mitä tehtäisiin? Mitä sinä yleensä teet täällä metsässä?” Darth Vader uteli. Kyynel vierähti lordi Voldemortin poskelle ja hän kakoi kurkkuaan: ”Oh, kuinka koskettavaa. Kukaan ei ole pitkään aikaan ollut kiinnostunut siitä, mitä minä touhuan. Olen teurastanut kotitonttuja. Jos katsot ympärillesi, näet niitä kaikkialla.” Ja totta tosiaan: vaikka pimeys oli suunnaton, saattoi Darth Vader siltikin huomata liikettä heidän läheltänsä. Hän ei kyennyt erottamaan otuksien piirteitä kunnolla, mutta sanomattakin oli selvää, että ne olivat jopa Yodaa rumempia. ”Olen tehnyt niistä esimerkiksi kaulahuiveja. Katso!”, kuolonsyöjä nosti jalkojensa juurelta jotain pitkää ja vetelää. ”Kylmä sää, näes. Saan herkästi kurkkukipua.” Voldemort jatkoi. Darth Vader tuijotti inhoten tuota limaista nahkaa, joka vaikutti oikein tihkuvan syöpäläisiä. Se näky sytytti kuitenkin hänen sisällään halun, halun tappaa: ”Mitäpä jos nytkin murhattaisiin muutama tuollainen kotitonttu? Voit näyttää minulle mallia!” Riemusta kiljaisten kuolonsyöjä nyökkäsi ja otti taskustaan esille eriskummallisen kepin. ”Se on taikasauva.” Voldemort selitti ja heilutti sitä kohti yhtä kotitontuista. ”Avadra Kedavra!”, tiedät-kai-kenen ääni halkoi hyistä ilmaa samalla kun vihertävä valonsäde purkautui ulos sauvasta. Heti oli eräs rumista otuksista kellahtanut kumoon. ”Yksi piste minulle! Nyt on sinun vuorosi, Dardski!” Darth Vader vilkuili epäröiden taikasauvaa ja mutisi: ”Minulla on oma ase. Surmaan sillä.” Hän kiskoi hohtavan valomiekkansa esiin ja Voldemort seurasi ihaillen, kuinka taidokkaasti Darth Vader katkoi kotitonttujen päitä synkässä metsässä. Näin he jatkoivat hauskanpitoansa monta tuntia, kilpailen siitä, kumpi ehtisi tappamaan enemmän.

Myöhemmin väsynyt, mutta iloinen kaksikko asettui jäiselle maalle istumaan vierekkäin. Lordi Voldemort huokaisi tyytyväisenä ja kääntyi katselemaan ystäväänsä. ”Kuules, Dardski. Jos haluat todistaa pitäväsi minusta, sinun täytyy ottaa tällainen samanlainen tatuointi kuin minulla.” Tiedät-kai-kuka hivutti kaapunsa niin ylös, että Darth Vader hätkähti säikähdyksissään. Matalalla roikkuvien kalsareiden yläpuolella, alavastassa, oli jälleen vihreä pääkallo. ”Pimeän piirrot ovat muodikkaita. Voin taiteilla sellaisen vartaloosi taikasauvallani.” Kuolonsyöjä kaivoi nyt taskustaan jälleen sauvan ja kierähti lähemmäs Darth Vaderia: ”Sinun vain täytyy riisua tuo painava haarniskasi. Heti sitten…” Voldemort alkoi kopeloimaan Darth Vaderin peltistä kuorta. ”Pyhä galaksi!”, Darth Vader karjahti ja nousi valonnopeudella pystyyn. ”Sinä et minuun koske! En koskaan ota pois näitä vetimiä!” Tiedät-kai-kuka kohottautui myös ylös ja astui Darth Vaderin eteen: ”Voi, Dardski. Älä ole noin siveellinen. Ei tässä mitään kamalaa ole. Vain yksi tatuointi.”

Vain yksi sekunti. Valomiekka välähti ilmassa ja ruumis rojahti maahan. Kerrotaan, että sillä hetkellä Harry hymyili taivaassa.

---------------------------
Niitä ikäviä loppuhöpinöitä? Hengitin kemian luokassa rikkihappohöyryjä ja sain hirmuisen vimman päästä kirjoittamaan. Kuuntelin Britneyn musiikkia ja join päärynämehua, niin tarina syntyi. Jos joku haluaa tätä kommentoida niin siitä vaan, ne on tervetulleita. Virheitä saa korjata. Tämä oli siis ylistysteksti maailman mahtavimmille fiktiivisille pahiksille. Hyviksetkin tykkää niistä. :lovetus:

Nyt taidan mennä ulos haukkaamaan raitista ilmaa. Haluan aivojeni toimivan kunnolla sitten illan jääkiekkomatsissa. Morjens.

Griffin_
12.5.2006, 17:15:02
Aivan mahtava! :D Ei voi kyllä muuta sanoa. Kriittistä kommentointia en kyllä saa aikaiseksi, en löydä mitään valittamista. (Paitsi että Voldskin kirouksessa taisi olla typo, avadaan oli putkahtanut ylimääräinen r.)

Vuorosanojen kursivointi oli mielenkiintoinen idea, erittäin hieno itse asiassa. Se vahvistaa jotenkin tarinan tunnelmaa, pahisten pahuutta. Ikään kuin he eivät puhuisi ääneen vaan ajatusten kautta, tai jotain. Tai ehkä molemmat puhuvat uhkaavasti kähisten... >:]

Real Emotionille todellakin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki tästä tarinasta!

Lord JF
12.5.2006, 18:03:08
Heh, oikein hauska tarina kyllä, vaikka minulta taisikin mennä ohi puolet vitsistä johtuen siitä etten ole koskaan Pottereita lukenut.

Darth Vader astui kuolonsyöjän eteen ja tokaisi reippaalla äänellä: ”Mitä mies?”
Tuolle kohdalle tuli naurettua erityisesti oikein kunnolla. Siinä kun kuvittelee Vaderin puhumassa reippaalla äänellä ja vielä jotain tuommoista. En minä tästä kyllä mitään ihmeellistä keksi (eli ei tule mitään valittamisen arvoista mieleen), mutta hauska se ainakin oli. Loppukin oli juuri sellainen kuin pitää.

Gabriel
12.5.2006, 18:26:53
Otsikko oli sen verran kummallinen, että pakkohan tämä oli lukea. Ja hyvähän tämä oli! Minuakin nauratti erityisesti JF:n lainaama kohta, kuten oikeastaan kaikki muukin. Vai että Dardski... Pidin loppuhuipennuksesta. Oli aika hillitöntä, miten Voldemort alkoi lähennellä.

Hauska stoori, tällaista lukee mielellään. :)

Claudia
13.5.2006, 17:43:53
XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ei herranjestas, tämähän oli aivan hillitön. Ei ihan vedä kyllä vertoja Welhon paluulle, Kirpeänlaiselle trumpetille tai Kanapäivälle (älkää kysykö mitä ne ovat...) mutta todella hauskaa viihdettä silti.

En ole Star Warseihin tutustunut mutta sen verran kyllä tiedän että Darth Vader ei ole sellainen hahmo jonka ensimmäisenä kuvittelisi sanovan rempseästi: "Mitä mies?" Sille kohdalle kyllä repesin - niin kuin monelle muullekin. Voldski ja Dardski XDDDDDDD Ja sekin oli melko huvittava kohta se "En ole mies" ja Dardski ei havainnut mitään naisellisia muotoja. En ala tässä kaikkia hyviä kohtia luettelemaan, koska niitä oli yksinkertaisesti niin monta, että tästä viestistä tulisi ylipitkä. Minun pitäisi itseasiassa kirjoittaa koko sinun tarinasi tähän viestiin.

Minusta tämän ei olisi pitänyt olla pidempi. Jos vitsiä venyttää liikaa, se ei ole enää hauska. Tämä oli juuri hyvä tällaisena. (Ja jes, Potta oli kuollut! :DD Olen kannattanut sitä, että se kuolee, pikkutytöstä asti...)

Todellakin, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki, Real Emotion! 8D

Real Emotion
15.5.2006, 16:51:55
Uijui, kommentteja ja vieläpä viisi. Se on tavanomaisen paljon tällä alueella. Kiitoskiitos.

Paitsi että Voldskin kirouksessa taisi olla typo, avadaan oli putkahtanut ylimääräinen r.
No voi minua idioottia. Iskekööt tuo samainen kirous nyt minuun, kun kerran kirjoitin noin huolimattomasti. Perustietoa jokaisella potteristille, nimittäin. :D

Vuorosanojen kursivointi oli mielenkiintoinen idea, erittäin hieno itse asiassa.
Alunperin tarkoitus oli vain helpottaa vuoropuhelun lukemista, sillä sitä löytyi tekstistä melko paljon. Mutta kivaa, jos sen onnistui vaikuttaa tunnelmaankin. Kiitän ja kumarran syvästi kommentoinnistasi. :)

Heh, oikein hauska tarina kyllä, vaikka minulta taisikin mennä ohi puolet vitsistä johtuen siitä etten ole koskaan Pottereita lukenut. Poikaparka, sin et tiedä mitä olet menettänyt. Alahan lampsia kauppaan tai kirjastoon, et pystyisi olemaan pitämättä niistä. Juu, ja hirmusti kiitoksia, mukavaa, että pidit.

Otsikko oli sen verran kummallinen, että pakkohan tämä oli lukea. Ja hyvähän tämä oli! Hih, ajattelinkin tämän otsikon vetoavan paremmin kuin edellisen tarinani. Siinä oli niin mitään sanomaton otsikko, ettei kukaan jaksanut varmaankan edes lukea sitä. Kiitos.

Hauska juttu, mielellään olisi saanut olla pitempi.
Minusta tämän ei olisi pitänyt olla pidempi. Jos vitsiä venyttää liikaa, se ei ole enää hauska. Kannustan tietysti ihmisiä useimmiten jatkamaan kertomuksiaan, mutta etenkin tällaisissa tarinoissa se on vaativaa, sillä huumori on se tärkein tekijä. Itse päätin lopettaa ajoissa, sillä voi olla mahdollista, että olisin onnistunut pilaamaan kaiken jatkamalla. Jos ei ole tarpeeksi mielikuvitusta ja kierrättää samoja vitsejä, niin ei se kauan toimi. Enkä usko, että tämä juttuni kaikkia nauratti ollenkaan. :D Kiitos myös teille!

Olin ensin melkein sitä mieltä, etten postaa koko tarinaa tänne. Lauseiden rakenne tuntui välillä olevan pahastikin rempsallaan, mutta sitten sain sen "enhäpeämitäänikinä" -kohtauksen. Olen muuten nyt ihan otettu, kun sain näin monta positiivista kommenttia. <3

Ja jos joku haluaa vielä avata suunsa, niin siitä vaan. Haukkuja ja kehuja otetaan aina vastaan.