PDA

View Full Version : Täällä vaikutamme toistemme ostopäätöksiin

Sivua : [1] 2 3 4

Johnny B.
24.6.2004, 16:12:52
Tästä ajattelin tehdä topikin, jossa mietimme mikä peli kannattaisi hankkia seuravaaksi, ja kysyä yleistä mielipidettä siitä, mikä peli on minkäkin genren paras. Konsoli vapaa - CG, Xbox, PS2, PC ja GBA, miksei vanhemmatkin konsolit.

Asiallinen topikki, jolla saadaan turhia "mikä on paras" -topikkeja karsittua, ja asillisia mielipiteitä aikaiseksi. Lukekaa topikki läpi ennen kuin postaatte, samoja pelejä koskeviin kysymyksiin ei kannata kahta kertaa vastata (käyttäjäkohtaisesti).

Äläkä edes vaivaudu, jos sinulla ei ole muuta sanottavaa kuin:
a) Hyvä peli, kannattaa ostaa.
b) Paska peli, ei kannata ostaa.

Tämä ei kiinnosta ketään.

Jos haluat että mielipiteesi otetaan vakavaksi, perustele se. Ja tee se helposti ymmärettäväksi.

Aloitetaas sitten.

Toinen vaihtoehto on Skies of Arcadia Legends, mutta en ole nähnyt tätä myynnissä missään, paitsi Ruotsin Gamesmixissä. Ruotsia en kuitenkan hallitte, joten se siitä. Missään päin suomea myynnissä?

Peli kyllä kiinnostaa, ja paljon. Varsinkin DC-versio sai keskimäärin 95/100 eri medioissa, ja joissain jopa sanottiin tämän olevan 2000-luvun paras konsoli-rpg. Onko tässä nyt kyseessä sellainen mestariteos, kun kaikki hehkuttavat?

Lyhyesti kiteytettynä: onko tämä kokeilun arvoinen?

korppis
24.6.2004, 16:26:24
No itse haluasin ostaa jonkun pelin Gamecubelle, ja vain yhden, mutta en tiedä minkä. Kertokaa omista peleistä helmiä ja katselen sitten mikä voisi olla sopivin minulle.

Nyt listalla on ykkösenä Soul Calibur 2, kertokaa onko se ostamisen arvoinen, ja onko se vaikea, ja pitkä. Niitä haluan.
//Asia selvä, mutta minä nyt olen Tekkenien, ja muiden (Soul Blade) tappelupelien ystävä vain =)

Kuppa
24.6.2004, 18:27:41
Ajattelin toivoa synttärilahjaksi Dark Cloud:in, mutta kannattaako, koska tuo Dark Chronicle:kin on "olemassa". Eli onko tuo Dark Chronicle niin hyvä kuin Dark Cloud, vaiko vielä parempi?

PS. Synttärini ovat parin päivän päästä, joten toivon pikaisia vastauksia. :P

Kupopo
24.6.2004, 18:58:40
Dark Chronicle ei liitty millään lailla Dark Cloudin tarinaan, ja on muutenkin paljon parempi. Joten, suosittelen sinulle Dark Chroniclea jos haluat pelin jossa on erittäin paljon tekemistä ja hieno cel-shading grafiikka.

Sami E
25.6.2004, 0:03:24
Nyt listalla on ykkösenä Soul Calibur 2, kertokaa onko se ostamisen arvoinen, ja onko se vaikea, ja pitkä. Niitä haluan.

Soul Calibur II on saanut osakseen melkein katkeamatonta ylistystä, joten minun lienee syytä vastata soraäänestä. Vaikka pelin soundtrack onkin erinomainen, itse peli on varsin tylsä miekkamättö, jossa ei ole jäljellä melkein yhtään etenkään Soul Bladen tunnelmasta. Yksinpeli on varsin tylsää vihollisten kaatamista ilman mitään kunnon motivaatiota, kunhan on jokin peli jota pelaa, ja taistelut ovat kuivia ja mielenkiinnottomia. Kaksinpelistä voisi ehkä olla jotain iloa, kunhan molemmat osapuolet ovat kokeneita SC2-veteraaneja, jotka ovat uhranneet kymmeniä tunteja hallitakseen eri hahmot. Noviisien kaksinpelistä tulee vain tylsää napinhakkaamista. Erityisen seikkailumoodin pitäisi tarjota vaihtelua peliin, mutta sekin paljastui kuivaksi, kliiniseksi ja jatkuvan lataamisen kiusaamaksi sarjaksi yksitoikkoisia taisteluita. Seikkailumoodi on suhteellisen vaikea, ja siinä on paljon pelaamista, mutta minun mielestäni tämä peli ei ole ostamisen arvoinen, koska se on yksinkertaisesti tylsä ja hengetön.

Flame
25.6.2004, 12:53:59
Kupokupoolle vielä vähän lisäystä. Eli Dark Chronicle sattuu olemaan pidempi ja monipuolisempi pelinä kuin Dark cloud. Dark Cloudista ei ole jätetty mitään pois vaan tavaraa on lähinnä lisäilty. Omistan molemmat pelit ja Dark Cloud tuntuu enemmän harjoittelulta ennen Chroniclea. Molemmissa oli tietysti ihan kohtuullisen hyvä fantasiajuoni ja kiva grafiikka. Itse suositelen kuitenkin hankkimaan crhoniclen.

Grove
25.6.2004, 14:24:44
Niin eli siis minulla on ollut pitkän aikaa mietinnässä nuo Tony Hawk's 3 ja 4 osat kun minä omistan kaikki muut. Eli siis kannattaako niitä ostaa? Löytyykö niistä samanlaista peli-iloa kuin Undergroundista?

Kuppa
25.6.2004, 17:59:40
Niin eli siis minulla on ollut pitkän aikaa mietinnässä nuo Tony Hawk's 3 ja 4 osat kun minä omistan kaikki muut. Eli siis kannattaako niitä ostaa? Löytyykö niistä samanlaista peli-iloa kuin Undergroundista?

No eihän ne ole läheskään yhtä hyviä kuin Underground, mutta on niissäkin sentään hahmo- ja kenttäeditori. Näissä on ihan hyviä kenttiä/hienoja/hauskoja, missä skeittailla, mutta kyllä Underground on kaikista paras Hawk. Ja Underground saattaa kiinnostaa pidempään, kuin muut, koska voi tehdä muutakin kuin skeitata. :P

Juup, no kysympä taas, että kannattaako hankkia Sly Raccoon-peliä ? Onko se edes pidemmän päälle kiinnostava/hyvä/hauska? Meinasin pyytää siskoani tuomaan Lontoosta jonkun pelin tuliaiseksi, ja Sly Raccoon olisi listallani, mikäli se edes on hyvä.... Onko peli siis hyvä, vai voinko suosiolla alkaa miettimään toista peliä?

Natsenatu
26.6.2004, 22:45:46
On ollut harkinnassa hommata Splinter Cell,mutta ajattelin kuitenkin käväistä kysäisemässä täällä onko siitä pelistä mihinkään? Kaverini kehui sitä kunnolliseksi (ja vaikeaksi) hiiviskelypeliksi,ja muutenkin olen saanut siitä pelinä positiivisen kuvan. Haluan saada muutakin kokemusta hiippaílupeleistä kuin MGS tai Tenchu,joten antaa tulla vaan omaa mielipidettä.

edit:// Jaa-ah. Taisin taas turhaan postata tänne kyynikkojen foorumille. En usko ettei yksikään teistä ole pelannut Splinter Celliä,joten olisi mukava saada vihdoinkin niitä kommentteja toisin kuin vain joutua tänne postausvyöryn alle.

pehmo
28.6.2004, 18:11:26
Juup, no kysympä taas, että kannattaako hankkia Sly Raccoon-peliä ? Onko se edes pidemmän päälle kiinnostava/hyvä/hauska? Meinasin pyytää siskoani tuomaan Lontoosta jonkun pelin tuliaiseksi, ja Sly Raccoon olisi listallani, mikäli se edes on hyvä.... Onko peli siis hyvä, vai voinko suosiolla alkaa miettimään toista peliä?
Itse pidin pelistä ja pitäsin sitä samalla sijalla Jak and Daxter ja Ratchet and Clank(demo-kokemus) kanssa. Pelin voi pelata nopeasti läpi, mutta 100% läpi peluu sisältää kenttien perusteellisen tonkimisen. Suurimman osan kentistä voi juosta läpi, mutta jokaisen pullon lyötäminen kustakin kentästä voi osottautua vaikeaksi, pulloistahan oppii erilaisia iskuja kun ne kaikki palauttaa yleensä kentän lopussa olevalle kassakaapille (saa varmaan myös joitain extra video pätkiä, mutta en mene takuuseen). Kentät voi tehdä kussakin maassa melko vapaasti. Omasta mielestäni tämä peli on jäänyt suuresti em. varjoon, siinä on ainesta ja sille on kuulemma tulossa jatko-osakin. Vihollisia pelissä ei ole kovinkaan paljon, enemmän lasereiden ja polttavien pintojen väistelyä.

Itse olisin hankkimassa Final Fantasy Crystal Chroniclesia, suurin kysymys olisikin,kuinka paljon peli eroaa normaalista FF sarjasta, onko pelissä yhtä paljon tekemistä/haastetta kuin aikaisemmissa osissa?

Ketju on sitten kiinteänä, kohdellaan sitä sen mukaisesti ja pidetään ketju jatkossakin kiinteänä.

Roakel
28.6.2004, 19:26:13
Itse olisin hankkimassa Final Fantasy Crystal Chroniclesia, suurin kysymys olisikin,kuinka paljon peli eroaa normaalista FF sarjasta, onko pelissä yhtä paljon tekemistä/haastetta kuin aikaisemmissa osissa?
Peli ei ole missään tekemisissä näiden perinteisten FF:ien kanssa, joten sen mukainen odottaminen tuottaisi sinulle pelkän pettymyksen. Itse omistan pelin ja voinen kertoa että petyin ja pahasti vaikken siltä mitään sen kummempia FF elementtejä odottanutkaan, mutta koko systeemi tuntu kumminkin todella kuivalta ollakseen juuri se minkä Square-Enix oli tälle pelille valinnut. Peli siis on "Hack and slash" peli jossa hahmoa kuljetetaan eteenpäin kukistaen vihollisia jotka ovat jo pelin alkumetreillä hankalia, yksi suuri miinuspuoli vaikka omat taidot kehittyisivätkin pelin edetessä. Pelin tempoa hidastaa myös se että hahmoa ei voi niin kamalan vapaasti ohjata kun hahmon ympärillä on tällainen ympyrä jonka ulkopuolelle ei voi mennä (tai voi, mutta menetät energiaa).

Pelissä ei myöskään ole minkäänlaista juonta vaikka koko homma onkin varsin rento ja mukava, mutta tarpeeksi vaihtelua ei ilmene ja ne pienimmätkin muutokset ovat liian pieniä nostaaksen peli-intoa tai uudelleenpeluuarvoa. Kentät ovat tylsiä ja ahtaita eikä niiden tutkiminenkaan ole mielenkiintoista, vaan lähinnä vaivaalloista.

Eli lyhyeesti sanottuna peli oli huono ja minun osaltani turha ostos, mutta mielipiteitä on monia ja ken tietää vaikka pitäisitkin siitä enemmän kuin minä.

Johnny B.
28.6.2004, 21:57:45
Tuli tässä n. viikko sitten pelailtua kaverilla N64:n F-Zeroa ja peli iski edelleenkin yhtää lujaa kuin ilmestyessään. F-Zero GX vaikuttaa kyllä seuraavalta järkevältä hankinnalta.

Pieksee kuulemma nopeudellaan ja pelattavuudellaan kaikki Gran Turismoja (myönnetään, huono vertaus) myöten. Onko tässä nyt se jokaisen ajopeleistä pitävän unelma, niin kuin hehkutetaan, vai tyypillinen ylihypetys jossei loppujen lopuksi ole mitään ideaa?

Ruhve
1.7.2004, 22:29:04
On ollut harkinnassa hommata Splinter Cell,mutta ajattelin kuitenkin käväistä kysäisemässä täällä onko siitä pelistä mihinkään? Kaverini kehui sitä kunnolliseksi (ja vaikeaksi) hiiviskelypeliksi,ja muutenkin olen saanut siitä pelinä positiivisen kuvan.
No minä nyt sanon oman mielipiteeni pelistä, vaikka en ole kuin kokeillut jotain puolituntia itse peliä.

Minusta kontrollit olivat todella nihkeät ja toimivat huonosti, minulle jopa ehkä liian monimutkaiset. Peli oli ainakin siinä kohtaa mistä kokeilin sitä kaverin tallennuksesta todella vaikea. En päässyt sitä kohtaa ollenkaan ja lopulta kyllästyin. Grafiikat on ihan kelpo kamaa, mutta minusta peli kompastuu omien kokemuksien perusteella vaikeuteen ja kontrolleihin.

Henkilökohtaisesti minä en pitänyt koko pelistä ollenkaan. Makuasiahan tämä taas on. Sinun pitäisi päästä jossain testaamaan peliä, jotta pystyisit joitain johtopäätöksiä tekemään.

Narche
5.7.2004, 12:56:17
Olen viime aikoina harkinnut Chrono Crossin ostamista, joka on kuulemma jatko-osa erinomaiselle Chrono Triggerille, joka on yksi suosikkipeleistäni. Ennen ostospäätöstä päätin täältä kysellä, että onko Chrono Crossissa enää mitään CT:tä jäljellä, vai onko se Final Fantasy-tyylinen jatko-osa?

Johnny B.
5.7.2004, 14:53:39
Olen viime aikoina harkinnut Chrono Crossin ostamista, joka on kuulemma jatko-osa erinomaiselle Chrono Triggerille, joka on yksi suosikkipeleistäni. Ennen ostospäätöstä päätin täältä kysellä, että onko Chrono Crossissa enää mitään CT:tä jäljellä, vai onko se Final Fantasy-tyylinen jatko-osa?

Pelasin USA-version läpi tässä pari vuotta sitten ja oli ehdottomasti toiseksi paras Squaren peli Pleikalla. Chrono Triggeriä en ole puoltaväliä pitemmälle pelannut, mutta kyllä Chrono Crossissa selviä viitteitä Tríggeriin löytyy. Paha sanoa kuinka paljon koska en ole pelannut Triggeriä läpi.

Pesee Seiskan jälkeen ilmestyneet Fantasit 120-0. Juoneltaan, hahmosuunnittelultaan ja pelimaailmaltaan aivan eri luokkaa kuin edellä mainitut.

PAL-versiota pelistä ei ole, mutta NTSC-versio on ehdottomasti hankkimisen arvoinen. Yksi parhaista peleistä ikinä!

Miburo
5.7.2004, 18:14:43
Tuon Chrono Cross:n ajattelin tämän vuoden puolella ostaa kun näin jossain nettihuutokaupassa myynnissä, mutta sivu suun meni.. Elikkäs satutteko tietämään että myydäänkö/oletteko nähneet missään (Suomessa) kyseistä peliä. Varmasti olisi ostamisen arvoinen.

Johnny B.
5.7.2004, 18:39:23
Tuon Chrono Cross:n ajattelin tämän vuoden puolella ostaa kun näin jossain nettihuutokaupassa myynnissä, mutta sivu suun meni.. Elikkäs satutteko tietämään että myydäänkö/oletteko nähneet missään (Suomessa) kyseistä peliä. Varmasti olisi ostamisen arvoinen.

Huuto (http://www.huuto.net). Sinne vaan kyttäämään, tuskinpa tätä Suomesta muualta löytyy. Ainakaan enää.....

Kreifi
7.7.2004, 15:29:06
Tässä vähän aikaa sitten ilmestyi Disgaea: Hour of Darkness, joka on peli tyyliin FFT tai Vandal Hearts, eli peli mitä luultavammin minun makuuni. Arvostelut on luettu, niistä se on repinyt aika hyvin kehuja, mutta arvostelut ovat olleet perseestä. Olisi kiva kuulla jos joku omistaa tai on pelannut tätä peliä, että mimmoiset on tunnelmat?

Itseäni muutamista näkemistäni kuvista häiritsee hirveä lauma porukkaa kentällä. Pelottaa, että se menee sotkuisaksi säätämiseksi. Omien kokemusten mukaan 8-12 hahmoa per puoli (vihuja saa kyllä olla enemmänkin) on aika hyvä määrä. Sitten pelissä on kait jotain "summonointia", mikä kuulostaa liikaa Legend of Kartialta, joka on aika paska peli. Lisäksi item-maailma kuulostaa hiukan pelottavalta vaikka sitä onkin kehuttu. Olen myös miettinyt, että sisältääkö peli liika pikkusäätämistä?

C-Strife
8.7.2004, 0:05:35
Tuli tuossa vähän aikaa sitten ostettua FF:CC . Ja erittäin pettynyt olen . Peli ei tarjoa mitään samaa kuin edeltäjänsä . Tarkoittaen upeaa juonta , paljon tekemistä , erinomaiset sidequestit ym. ym. Pelasin peliä noin 3 tuntia , ennenkuin kyllästyin täysin . On erittäin tylsää kun joutuu ravata samoissa luolastoissa moneen kertaan , ja kun sanon moneen tarkoitan myös moneen ! Ja pelissä on haettu rahastusta pakottamalla ihmiset ostamaan GBA , ja linkki kaapeli jos mielivät pelaamaan kaverin kanssa , tai vastaan ottamaan tietoa luolastoista . Ja on se sitten niin hilpeää kun pelistä puuttuu juoni täysin , juoksentelet ympäriinsä keräten Myrrhiä jota saa aina luolaston lopussa , ja sitten kolmen luolaston jälkeen palaat koti kaupunkiin , ja sama uudestaan ja uudestaan ja uudestaan . En ole pelannut peliä loppuun vieläkään , vaikka ostinkin mokoman noin kuukausi sitten , ja loppuunhan en aio pelata .

Johnny B.
18.7.2004, 20:41:08
Tässä alustavasti kysäisen Metroid Primestä.

Metroid Prime pitäisi kai siis hankkia, kerran Cuben omistaa. Arvostelut kehuvat, mutta vähän mietityttää ohjauksen toimivuus. Konsoleiden FPS-peleistä mulla on pelkkiä huonoja komeuksia. Onko tämäkin yhtä toivottavan kankea ja epävakaa kuin muut (FPS)konsoliräiskinnät?

Jotkut nimittävät tätä FPA-peliksi (first person adventure). Mitäs tällä sitten tarkoitetaan?

Julppa
18.7.2004, 20:53:59
Tässä alustavasti kysäisen Metroid Primestä.

Metroid Prime pitäisi kai siis hankkia, kerran Cuben omistaa. Arvostelut kehuvat, mutta vähän mietityttää ohjeuksen toimivuus. Konsoleiden FPS-peleistä mulla on pelkkiä huonoja komeuksia. Onko tämäkin yhtä toivottavan kankea ja epävakaa kuin muut (FPS)konsoliräiskinnät?

Jotkut nimittävät tätä FPA-peliksi (fisrt person adventure). Mitäs tällä sitten tarkoitetaan?
Se ei ole ollenkaan kankea FPS-konsolipeliksi. Itse asiassa se on onnistuttu saamaan loistavasti ohjattavaksi ohjaimen avulla. Tähtäys toimii automaattisesti yhdelä napilla, mutta se ei aina helpota sitä, sillä myös taktiikkaa on käytettävä. Morphballia on helppo ohjata, kuten on itse asiassa kaikkea. Paras ohjaus konsoleille tehdyistä FPS-peleistä.

Ja tuo FPA saattaa viitata siihen että peliympäristö on valtava, välillä joutuu ravaamaan edestakaisin, joka ei kyllä tässä tapauksessa haittaa. Lisäksi maisemat ovat kuvankauniita. Ja lisää seikkailuelementtejä tuo Samusin lisävarusteet. Niitä ovat Morphball, boostikengät, erilaiset visiirit ja se mikälieneeköysijuttu.

Jokatapauksessa loistava peli, suosittelen lajityypistä pitäville. Lue täältä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=4532&highlight=metroid+prime) muiden finiläisten kommentteja pelistä.

Excalibur
24.7.2004, 10:31:16
Tässä vähän aikaa sitten ilmestyi Disgaea: Hour of Darkness, joka on peli tyyliin FFT tai Vandal Hearts, eli peli mitä luultavammin minun makuuni. Arvostelut on luettu, niistä se on repinyt aika hyvin kehuja, mutta arvostelut ovat olleet perseestä. Olisi kiva kuulla jos joku omistaa tai on pelannut tätä peliä, että mimmoiset on tunnelmat?

Itseäni muutamista näkemistäni kuvista häiritsee hirveä lauma porukkaa kentällä. Pelottaa, että se menee sotkuisaksi säätämiseksi. Omien kokemusten mukaan 8-12 hahmoa per puoli (vihuja saa kyllä olla enemmänkin) on aika hyvä määrä. Sitten pelissä on kait jotain "summonointia", mikä kuulostaa liikaa Legend of Kartialta, joka on aika paska peli. Lisäksi item-maailma kuulostaa hiukan pelottavalta vaikka sitä onkin kehuttu. Olen myös miettinyt, että sisältääkö peli liika pikkusäätämistä?

Minun mielestä se on todella hyvä peli, kyllä se on aika lailla saman tapainen kuin FFTactics siinä on monta jobia ja muistaakseni kaikille jobeille on ainakin 3 muotoa ellei enemmänkin

Omalle puolelle saa maksimissaan 10 tyyppiä (ennen tuntu paljolta, mutta kyllä siihen tottuu). Vihollisten määrä heittelee aika roimasti, joissain kentissä saattaa olla 10 ja joissan 23 tai jotain siltä väliltä

Summonointia? Jos tarkennat vielä minkälaista summonointia niin edittaan sitten.

Item maailmaa en ole vielä hirveesti tutkinut, mutta tähän mennessä ei se kyllä kovin kiva paikka ole ollut.
Pelin huumori on loistavaa, mutta en tiedä kuinka vanhoille se uppoaa.

Plussat:
+ Mahtava FFTacticsin tapainen taistelu systeemi.
+ 10 tyyppiä kentälle.
+ Huumori.
+ New game+.
+ Siinä on monta jobia.
Miinukset:
- Item worldi.
- Pää tyypistä saattaa kehittyä niin hyvä, että muilla ei tee paljon mitään...
- Lineaarinen, niinkuin varmaan kaikki tämän tapaiset pelit.

Arvosana: 9½

Juripa
24.7.2004, 12:40:45
Heey, täällä on tällänenkin. Juuri sopivasta.

Olen jo pitkään aikonut ostaa Mortal Kombat Deadly Alliancen mutta kun en ota arvosteluistakaan selkoa onko se hyvä vai ei. Kaikkia edellisosia olen pelaillut (MK1,2,3, Ultimate MK3, Trilogy ja Mk4), eikä ne loppujen lopuksi poikenneet toisistaan kuin parilla uudistuksella.

Critis
25.7.2004, 15:41:35
Semmoista kysyn että onko tuo Megaman Anversary Collection kannattava ostos. Ja mitkä kaikki Megaman pelit siihen kuuluu ja onko siinä mitään extroja lisätty vai onko ne ihan alkuperäisiä.

Necrofobia
26.7.2004, 9:19:54
Semmoista kysyn että onko tuo Megaman Anversary Collection kannattava ostos. Ja mitkä kaikki Megaman pelit siihen kuuluu ja onko siinä mitään extroja lisätty vai onko ne ihan alkuperäisiä.

Mitä? Onko se jo julkaistu euroopassa vai meinaatko hankkia muualta? Itsekin odotan tuota ja olen lueskellut siitä sen verran että voin kertoa jotakin. Siihen kuuluu kaikki klassikko megamanit 1-8 ja jokaisessa pitäisi olla musiikit remakena. Sitten kun pelaa läpi muutaman niin pystyy pelaan remakea peleistä Mega Man Power Battle ja Mega Man2: Power Fighters jotka ovat jotain tappelu pelejä jotka julkaistiin alunperin Sega Genesikselle. Oli siinä jotakin muuta extraa kun meni pelejä läpi, muuta en tiedä.

Nalis Aren
26.7.2004, 9:59:46
Tähän asti olen nähnyt vain yhden hyvän xbox pelin. Ninja gaiden peli oli aluksi hieman epäselkeä, mutta kun siihen pääsi kiinni mättöi ekaakin kenttää monet kerrat jotta sai hyviä tuloksia. Pelissä on aivan mielettömän loistava pelattavuus ja ninja tekee juuri sen mitä käsket. Pelissä on myös sopivasti miettimistä sillä aivan vain hakkaa ja tapa menolla ei peliä läpi päässyt.

En edes löytänyt pelistä hirveästi huonoja puolia. Ainut mikä meni yli oli mielestäni se että ninja hakkaa miekalla jätkiä jotka ampuvat konekiivärillä. No se on pelkkä mielipide kysymys... Myös se että pelissä ei saanut moninpeli vaihtoehtoa jäi hieman harmittamaan. Toisaalta se olisi voinut pilata koko pelin.

Peli oli hyvin antoisa ja miellyttävä kokemus. Enkä pysty helposti kuvittelemaan parempaa xbox peliä.

En sano että kannattaisi ostaa, mutta jos ei osta jää paljosta vaille... Enää en ole sen koommin uusia pelikoneita pelaillut koska ne ovat törkeän kaupallisia. Ennen joku c64 meni muttei enää mikään gc vaikka sen omistakin.

Mutta näin tälläkertaa.

mogvisti
27.7.2004, 2:29:32
Splinter Cell on ehdottomasti ostamisen arvoinen peli. Arvostelen pelin PS2 version mukaan jonka itsekkin omistan.

Splinter Cell on yksi PS2 graafisesti hienoimmista peleistä. Kentät ovat jokainen kauniita ja yksityiskohtaisia luomuksia. Varsinkin ensimmäinen kenttä on kaunista katsottavaan. On neonvalo kylttejä, torikojuja ja ikkuinoita joissa jossan palaa valo ja jossain ei. En ole missään pelissä nähnyt niin hienosti toteutettavan öistä maisemaa kuin tässä pelissä. Grafiikan loistokkuuden huomaa jo yökiikareista ja lämpölaseista jotka on toteutettu todella tyylillä.

Ja sitten pelin yhteen hienouteen eli "valon ja varjon"-leikkiin, joka on toteutettu sellaisella taidolla, etten voi muuta kuin ihastella. Viholliset eivät edes kerkeä huomata mikä heihin iski kun Sam hiipii varjoista ja kolkkaa vihun tajuttomaksi, jonka jälkeen ruumis on kannettava piiloon muiden katseilta varjoihin. Valaistus on ehdottomasti pelin hienointa antia, sillä pelin edetessä tulee muutamia hienoja valaistus kohteita joita en viitsi hehkuttaa sillä ne saattavat paljastaa joitain pelistä. Ja kaiken lisäksi ne pitää itse kokean, niin hienoja ne ovat. Huomaa että tekijät ovat panostaneet pelin graafiseen asuun ja sen huomaa, peli on silmäkarkkia.

Peli ei ole juonellisesti mullistava. Itse en kyllä juonenkulkua paljoa seurannut, sillä halusin aina päästä pelaamaan seuravaa tehtävää. Muistaakseni pelissä on kuitenkin pyritään ydinpommin ympärillä. Eli sitä perinteistä juonta, mutta kyllä se minuun uppoaa. Juonta kuljetetaan tehtävien välissä pienillä uutispätkän muotoisilla animaatiolla jotka ovat ihan katsottavia.

Voisin sen verran sanoa että Sam joutuu tehtäviä tehdessään matkustelemaan mitä erinlaismpiin paikkoihin, jotka ovat joka kerta hienojen grafiikoiden juhlaa, sillä ympäristöt on hienosti tehty. En kuitenkiin viitsi pilata peli-iloa paljastamalla tehtävien suoritus paikkoja.

Ja sitten pelin päähahmoon, Sam Fisheriin. Itse tykästyin heti hahmoon, sillä hän oli graafisesti tyylikäs. Asu oli hieno ja varustus mahtava. Musta puku ja pimeänäkölasit ovat erittäin tyylikkäät. Sam osaa myös mitä näyttävämpiä liikkeitä, joista voisin mainita muutaman. Kapeilla kujilla Sam osaa loikata seinän kautta korkealla ja ottaa leveän haara-asennon. Kun vihu sitten kävelee alta ohi, niin Sam vain tiputtautuu alas ja kolkkaa pahiksen. Sam osaa myös ( luonnolisesti ) liikkua nopeasti ja äänekkäästi tai sitten hitaasti ja äänettömästi. Mainitsemisen arvoinen on myös Samin taito napata vihollisia ihmiskilviksi. Muut pahikset sitten voivat omantunnon mukaan joko paukutella oman ukkonsa ja Samin seulaksi tai antaa armeliaasti Samin perääntyä. Kuristusotteessa voi myös joskus kuulustella henkilöitä tai tähdätä ja ampua vihollisia.

Ja sitten voisin kertoa kontrolleista. Pelin kontrollit ovat loppujen lopuksi helpot ja yksinkertaiset, kunhan niihin pääse sisälle. Alussa saattaa irrota ärräpäitä, kun ei mikään ota onnistuakseen, mutta muutaman kentän jälkeen liikkeet alkavat sujua rutiinilla. Pelin alussa on myös harjoitustehtävä jossa harjoitellaan kaikkia Samin liikkeitä, jolloin ei lähdetä soittelen sotahan.

Ja sitten siitä vaikeudesta. Pelissä on kaksi vaikeusastetta, Easy ja Hard. Peli on Easyllä, nimensä mukaan helppo. Pelin tahkoaa läpi muutamassa illassa aktiivisella pelaamisella, mutta jos pelailee hitaasti nautiskellen, kuten minä pelasin, niin peliä riittää huomattavasti pitempään. Itse olen pelannut pelin läpi niin hardilla kuin easylläkin enkä oikeastaan huomannut niissä mitään eroa. Panoksia oli hieman vähemmän ja Sam menetti enemmän luodeista, mutta vartijat eivät olleet vaihtaneet paikkaa tai viisastuneet.

Mutta siinä oli kaikki mitä voin tästä pelistä kertoa. Peli on loistava ja graafisesti hieno. Nykyään pelin saa myös melko halvalla divareista ja uutenakin peli ei paljoa maksa. Itse ostin pelin kaveriltani kympillä.
Suosittelen peliä kaikille joita hiemankin kiinnostaa hiiviskely ja kauniit grafiikat.

harzza13
28.7.2004, 10:16:43
Kumpi on ostamisen arvoinen ffx-2 tai ffVII?

Medic44
28.7.2004, 10:31:35

Vaikka en olekaan pelannut FFx-2:sta, voin suoralta kädeltä sanoa että FFVII. Sanoisin että vähintään yksi kolmasosa fffiniläisistä pitää tätä pelisarjan onnistuneimpana osana (voin toki olla väärässä, mutta aika moni kuitenkin minut mukaanlukien). FFx-2 taas kuulemma ei ole säväyttänyt pelaajia niin paljoa.. Tietenkin, jos sinua häiritsevät aataminaikaiset grafiikat, et välttämättä aluksi pidä seiskasta, mutta siihenkin tottuu kyllä parin tunnin pelaamisen jälkeen. Turhaa minun on enää seiskaa ylistää, kun niin monesti ovat ihmiset sitä eri puolille foorumia kehuneet.

Shai
28.7.2004, 14:51:38
FFVII Sanon suoraan. Seiska on sarjan paras, vaikkei grafiikka jne. ole enää mitään laatua niin aikoinaan seoli. Juoneltaan ja musiikiltaan, sekä tunnelmaltaan minusta tämä on FF:stä onnistuinein. Jotenkin tätä käytän vertauskohteena tunnelman ja ensimmäisten pelikertojen kautta muihin ff:iin. Vain FFVI aka 3 on todella lähellä tätä, seka Chrono Cross.

Taistelujärjestelmä on helppo, Materia järjestelmän oppii nopeasti.

Ja Chrono Crossista, se on kenties FFVII jälkeen paras peli. Alkuun saattaa tuntua oudolta taistelujärjestelmä mutta endurance/ hyökkäys/ taikuuden oppi nopeasti, ja pelin voi mennä eri tavoilla läpi niin uudelleen pelaus arvoa on.

Johnny B.
28.7.2004, 15:48:48

X-2:n vertaaminen Seiskaan on kuin vertaisi Ladaa Ferrariin, siis ilman muuta FF VII. Jos et Seiskaa ole vielä pelannut, nyt on perkele korkea täyttää tämä lovi yleissivistyksessäsi.

Tietysti jos et välitä mahtavasta tarinasta, ylivoimaisesta hahmosuunnittelusta ja ehkäpä kaikkien aikojen parhaasta musikkiraidasta, vaan laitat vähäpukeiset ja mauttomat poppityttelit näiden asioiden edellen, on X-2 oikea vaihtoehto.

FF VII on selvästi kannattavampi ostos, ja uskallan vättää että vähintään 99/100:sta on samaa mieltä

vegeta
30.7.2004, 21:46:10
Kysyisin vain kaikilta jotka ovat pelanneet Legacy of Kain: Defiancea, kumpaa se on lähempänä Blood Omen 2 vai Soul Reaver 2? Eli ei kait peli ole samanlaista ärsyttävää pulmanratkontaa, kuin soul reaver 2?

squal[FIN
30.7.2004, 22:03:45

Ehdottomasti FFVII.
ffx-2 on huonoin ff...

Mutta nyt itse asiaan eli:
Onko kukaan pelannut Rise Of Nations peliä tai sen lisä osaa Trhones and Patriotsia Kertokaapa minulle mielipiteitänne kyseisestä pelistä. Pelistä olen kuullut paljon kehuja ja sen että grafiikka ei kovin hyvää ole, mutta eihän se grafiikka ennenkään ole mitään haitannut.

mogvisti
1.8.2004, 15:45:17
Kysyisin vain kaikilta jotka ovat pelanneet Legacy of Kain: Defiancea, kumpaa se on lähempänä Blood Omen 2 vai Soul Reaver 2? Eli ei kait peli ole samanlaista ärsyttävää pulmanratkontaa, kuin soul reaver 2?

Pelasin tätä peliä kaverini luona ja olin pettynyt. Jos Soul Reaver 2 oli melko surkea ja tämä peli ei todellakaan paranna näiden pelien imagoa, sillä se on samaa putkijuoksua kuin edellisetiki Soul Reaverit ja Blood Omenit. Ja ne puzzlet on naurettavia kaikissa edellisissä osissa ja eipä tilanteeseen ole saatu muutosta, sillä pelissä on järjettömiä peli-ilon tappaja puzzleja aivan tarpeeksi. En oikein tiedä kumpaa lähempänä peli on, sillä pelasin vain hiukan osiota jossa pelattiin Razielilla. Jos jollakulla on tarkempaa tietoa, niin ilmoittakaa ihmeessä!

Grove
1.8.2004, 15:55:41
Nyt kun on tullut BG: Dark Alliance 2 pelattua läpi 4 kertaa niin mieleen herää kysymys... kannattaisiko sitten hankkia Dark Alliancen ensimmäinen osa? Minä nimittäin en omista kyseisestä peliä enkä ole edes sitä pelannut, mutta kuitenkin pidin tästä kakkosesta erittäin paljon. Onko ykkönen yhtä hyvä kuin kakkonen vai vielä parempi?

mogvisti
1.8.2004, 19:13:20
Ajattelin tässä kysäistä olisiko tuon Splinter Cell: pandoras tommorow ostamisen arvoinen peli? Ja toivon että se joka tätä peliä arvostelee, olisi perehtynyt sen sisältöön kunnolla ja pelannut sitä tarmolla, eikä vain arvostele sitä minuutin peluun perusteella lauseella " En suosittele tätä peliä, sillä kontrollit ovat vaikeat ja peli on muutenkin tylsä hiiviskelyn takia"

Haluan asiantuntijan lausuntoja! Kiitos!

The Pagan Winter
2.8.2004, 21:38:00
Suositelkaa RPG pelejä

--------------------------------------------------------------------------------

Sony pleisteissönille 1 ja 2:selle ja vain,mitä on julkaistu Euroopassa.

EDIT,Mielipiteitä Devil May Cry pelistä.Onko todellakin niin hyvä peli,mitä
peliarvostelut antaa ymmärtää?

pehmo
5.8.2004, 13:24:49
EDIT,Mielipiteitä Devil May Cry pelistä.Onko todellakin niin hyvä peli,mitä
peliarvostelut antaa ymmärtää?
Peli on erittäin toimintapitoinen ja kaikinpuolin toimiva. Pieniä kevyitä puzzleja kuten avaimen löytämistä ja vastaavaa. Grafiikka on pelissä hyvää, mutta välianimaatioissa paistaa läpi pieni vanhentuminen. Välipomot ovat myös mukavia tosin muutavat ovat haastavia keksiä se tyyli jolla tappaminen onnistuu parhaiten, myös se on välillä tympivää että samoja välivastuksia pitaa otella useampaan kertaan onnen kuin ne lopulta kuolevat.

Pelissähän voi kerätä orbseja, joilla sitten voi ostaa erilaisia parantavia tavaroita ja kehittää aseita, joita pelissä on äkkiä laskettuna 4-5 ja miekkoja 3(saa juonen edetessä).

Peli on ainakin kokeilemisen arvoinen, ja sitä on helppo pelata kenttä kerrallaan läpi. Jokainen kenttä vie päähahmo Danten yhä syvemmälle linnaan, johon tämä on johdatettu. Samalla käydään läpi hieman totuuksia vanhemmista.

RPG:sta suosittelen Drakengardia, tarvittavan informaation löydät foorumista

ghaleon
5.8.2004, 14:55:31
Suosittelisin Disgaea: Hour of darknesia kyseessä on strategia-RPG. Pelissä on varsin paljon huumoria, joka ainakin minuun upposi kuin kuuma veitsi voihin(huumori on suurimmaksi osaksi ns. mustaa huumoria). Peli on melko haastava ja pituuttakin löytyy paljon erityisesti, jos aikoo ratkaista pelistä kaiken. Peli on myös hahmojen kehityksen kannalta mielenkiintoinen (en jaksa alkaa tarkempaan selittelyyn). Graafinen puoli ei ole heikkoa, jos nyt ei vahvaakaan, mutta mielestäni se ei ole tällaisissa peleissä erityisen tärkeää. Kokonaisuutena disgaea yllätti minut positiivisesti eli jos tykkäät tämän genren edustajista suosittelen tätä. Tarkempaa tietoa pelistä saat alla olevan linkin kautta.

Arvostelu pelistä (http://www.rpgdreamer.com/disgaea/disgaearev1.html) (englanniksi)

Grove
9.8.2004, 16:46:16
Mikäs peli minun kannattaisi nyt ensimmäiseksi hankkia kun huomenna taikka ylihuomenna pitäisi tulla postissa GameCube tähän taloon. Antakaa minulle sen pelin avulla hyvä vaikutelma GameCubesta, että minäkin vähän innostuisin pelaamaan muutakin kuin pelkkää Ps2:sta!

PS: Pidän melkeinpä kaikenlaisista peleistä. Fantasia- ja toiminta peleistä kaikkein eniten.

Snes
9.8.2004, 17:45:24
Mikäs peli minun kannattaisi nyt ensimmäiseksi hankkia kun huomenna taikka ylihuomenna pitäisi tulla postissa CameCube tähän taloon. Antakaa minulle sen pelin avulla hyvä vaikutelma CamaCubesta, että minäkin vähän innostuisin pelaamaan muutakin kuin pelkkää Ps2:sta!

PS: Pidän melkeinpä kaikenlaisista peleistä. Fantasia- ja toiminta peleistä kaikkein eniten

Suosittelisin omien GameCube kokemuksieni pohjalta Eternal Darknessia, huolimatta siitä, että peli on ilmestynyt jo Kuution alkuaikoina. Pelasin serkullani tätä pari kolme kenttää ja laadukkaalta psykologiselta kauhulta vaikutti. Tunnelma oli tosi painostava ja aavemainen, jännitti paljon enemmän kuin pelatessa RE:itä, joissa pelottavuus perustuu pääasiassa ennalta arvattaviin "böö, zombi hyökkää nurkan takaa" -kohtauksiin. Puzzleissakin oli laatua ja logiikkaa (toisin kuin RE:issä) ja erityisen hyväksi keksinnöksi osoittautui hahmon mielenvakautta ilmoittava mittari. Ensin ajattelin, että koko pelin äänimaailma oli mennyt sekaisin, kun yhtäkkiä alkaa kuulua jostainlapsen itkua sekä outoa muminaa ja manauksia, kunnes vilkaisin tuota kyseistä mittaria ja huomasin, että on tainnut muutama mörkö päästä halimaan liikaa pelihahmoani. Haluaisin itsekin pelata joskus tuon pelin läpi ja suosittelen ostamaan ehdottomasti, jos Cuben omistat.

Riku
9.8.2004, 18:12:26
Kannattaako ostaa Resident Evil 2,3 tai Code Veronica Gamecubelle? Ensimmäinen RE oli ostamisen arvoinen, sillä se oli laitettu täysin uuteen uskoon alkuperäiseen versioon verrattuna. Zero onkin jo ostoslistallani, sillä en ole palnnut sitä vielä. Mutta kertokaa syitä mikä tekisi muista käännöksistä ostettavan? Kuulin että vain suunnilleen grafiikat on laitettu hieman paremmiksi, mutta muuten ne ovat melkein täysin identtisiä alkuperäisten PS-versioiden kanssa.

The Noob
9.8.2004, 20:38:06
Ajattelin ostaa EHKÄ sims bustin outin jos omistat tämän pelin voisitko ystävällisesti kertoo pelin arvo sana ja kerto pelistä vähän? Harmittaa jos ostan huonon pelin!

/ Huono värivalinta -Ruffe

mogvisti
10.8.2004, 13:14:17
Äääh, ostakaa hyvät ihmiset Freedom Fighters ( ilmestynyt PS2, GC, XBox, PC )! Loistavaa räiskintää ja kauniit grafiikat. Hienot kentät ja toisiinsa liittyvät tehtävät kruunaavat koko komeuden.

En osaa kuvailla tämän pelin loistokkuutta. Saihan peli Pelit- lehden arvostelussa 93 pinnaa ja pelit suosittelee merkin. Ennakkoluulojanne välttäen kokeilkaa tätä peliä, ette pety. Mahtavaa!

Ja se loistava "värvää ja komenna"-systeemi. En ole koskaan nähnyt parempaa. Omatunnon mukaan voi omat joukot lähettää varmaan tuhoon kohti vihollisen bunkkeria, tai voit jättää joukot ampumaan taustatulta samalla kun juokset vihollisen bunkkerin viereen ja heität sisään kranaatin. Ja voi että vihut lentää komeasti. Huhhuijaa, tässähän tulee hiki kun kehuu tätä peliä.

Aseita on jos jonkinlaisia. Rynnäkkökivääri, raskaskonekivääri, SMG, Sniper, Raketinlaukaisin, kranaatteja ja molotovia ja monia muita. Revolveri, pistooli, haulikko. Siinä saa neukut maistaa lyijyä, kun Chris tulee nurkan takaa konekivääri ulvoen.

En voi muuta sanoa, että peli on klassikko ainesta!

Shai
10.8.2004, 13:14:23
Kannattaako ostaa Resident Evil 2,3 tai Code Veronica Gamecubelle? Ensimmäinen RE oli ostamisen arvoinen, sillä se oli laitettu täysin uuteen uskoon alkuperäiseen versioon verrattuna. Zero onkin jo ostoslistallani, sillä en ole palnnut sitä vielä. Mutta kertokaa syitä mikä tekisi muista käännöksistä ostettavan? Kuulin että vain suunnilleen grafiikat on laitettu hieman paremmiksi, mutta muuten ne ovat melkein täysin identtisiä alkuperäisten PS-versioiden kanssa.

Itseasiassa grafiikkakaan ei ole nyt sen parempaa, vähän pyöristetty kulmikkuutta. Voi vain tosifaneille suositella noita, jos ei haittaa se PSykös rafiikka.

Ja GC peliksi en kyl alkuun tiedä, riippuu mistää pitää. Tales of Symphony on nyt vasta tulossa, mutta se taitaa kyllä olla paras RPG mitä on GC:lle. Harvest Moonin voit hankkia jos pidät kevyt RPG/Elämä pelistä. Kaveri sano et Eternal DArkness on hyvä mutta se käy välillä vituttaa kun jää jumiin johonkin kohtaan. RE Zero ja ykönen kyllä on todella vaikuttavia ja ostamisen arvoisia pelejä, tuo Zeron Partner systeemi tuo kivan vaihtelun pelattavuuteen.

Mr.Joo
1.9.2004, 8:35:56
eli nyt taas ei oo mitää pelii mitä ei olis pelannu läpi tai jaksais pelata.
ehdottakaapa jotain pelei.
tän tyyppisistä tykkään:
Finalfantasyn tyyliset. on tullu pelattuukaikki sen tyyliset SNES:llä ja PSX:llä läpi(luultavast). FFX-2 saan jonkun 1kk päästä kunhan kaveri nyt pelaa sen läpi.
Resident evilit. 1.2ja3 pelattu läpi.
Falloutit. pelattu 1.2
Alien vs. Predator 2 on ollu mun mielestä paras peli mitä oon pelannu.
Että olisko jotain noiden pelien tyyppisiä hyviä pelei mitä vois ostaa?
koneiksi käy PS2,XBOX ja PC

Outraider
1.9.2004, 9:08:22
Neverwinter nights lisäosineen, muuta et sitten tarvitsekkaan. (locks ja roskiin)

Koittaa sitten kertoa jotain, että miksi kannattaisi kyseinen peli ostaa -Ruffe

Riku
1.9.2004, 9:52:09
Suositelkaa jotain omaperäisiä RPG-pelejä PS 2:selle. FF:t ja KH:t olen tahkonut jo läpi, mutta perinteisestä RPG-kaavasta erottuvia pelejä olisi kiva kokeilla.

//Ei LoD niin hirveän omaperäinen ole, ja olen tahkonut kyseisen pelin pariin otteeseen läpi. Eli jotain erilaista mikä eroaisi FF:stä sun muista.

WonderAndy
1.9.2004, 10:19:51
Suositelkaa jotain omaperäisiä RPG-pelejä PS 2:selle. FF:t ja KH:t olen tahkonut jo läpi, mutta perinteisestä RPG-kaavasta erottuvia pelejä olisi kiva kokeilla.

Miten olisi PSOnelle Legend of Dragoon? Itselläni oli kyseinen peli lainassa vähäaika sitten, mut se ei valitettavasti toiminut oikein hyvin ja tilttaili tämän tästä, kunnes jumiutui lopullisesti. Ihan hyvältä kyseinen peli vaikutti ainakin ensikatsomalta, vaikkakin ei yltänyt FFIX tasolle(ne julkaistiin samaan aikaan) ja muuten LoD lainailee aika paljon FFistä. Testata kannataa ehdottomasti.

In memoriam
1.9.2004, 20:51:07

Miten olisi Disgaea: Hour of Darkness. En ole itse vielä pelannut, mutta se vaikuttaa hyvältä peliltä.
Pelin taistelut ovat täysin vuoropohjaisia ja hyvin taktisia.
Juonesta voin sanoa, että kyseessä on manalan prinssi Laharlin seikkailu tuonpuolisen valtiaaksi . Pelin grafiikka on isometristä ja vähän vanhan näköistä.
Välinäytökset ovat puhuttuja ja peli on hauska.( Arvosteluiden mukaan)
Peli on saanut kaikkialta huippuarvoseluja.

Kreifi
1.9.2004, 20:58:52
Edelliseen viitaten: Arvosteluiden lisäksi pelistä antaa hyvän kuvan mm. pelit Vandal Hearts ja Final Fantasy Tactics. Taistelut käydään aikalailla samalla systeemillä.
Minullekaan Disgaea ei ole VIELÄ tuttu, mutta aion hankkia sen. Syyt ovat loistavissa arvosteluissa, mutta myös siinä, että Vandal Hearts -pelit olivat hyviä kokemuksia (saisi tulla vielä kolmas osa). Jo pelkkä vuoropohjainen taistelusysteemi on niin kutkuttava, että se melkein riittää pelin hankintaan - silti suosittelen kokeilemaan peliä Legend of Kartia ennen ostamista.

Sitten jos kaipaa omaperäistä ja haastetta, niin Unlimited Saga voisi olla hyvä valinta. Siinä ei ole massoja kuseskeltu, vaan peli on hyvinkin omaperäinen. Mitään arvostelua en osaa kirjoittaa, mutta voisin tuon pelin myydä. Tosin, se on enemmänkin pitkän linjan konsoliropettajille, joilla riittää kiinnostusta ja takana on kokemusta.

Johnny B.
1.9.2004, 21:47:30
Annanpahan alkuun oman mielipiteeni peleistä joita Kreifi käytti esimerkkeinä. Kohta niistä kumminkin joku jotain kyselisi.

Vandal Hearts.

Ykkösosaa ei voi muuta kuin suositella, todellinen laatupeli jos helppous ja lyhyys (n. 20-25 tuntia) eivät ole suuria esteitä. Tarina, musiikit ja hahmot ovat melko perinteistä kamaa, tosin kaikki laadukkaasti suunniteltuja ja toteutettuja.

Kakkososakin on mielestäni ihan hyvä hankinta, vaikkei se ykkösosan tavalla iskenytkään. Peli oli minulle pienoinen pettymys, mutta varmasti sille löytyy paikka pelihyllystä siinä missä ykkösosallekkin. Ja pituutta on tällä kertaa reilummasti, muistaakseni läpipeluu kesti sellaiset 75 tuntia.

Eri asia on sitten se, löytyykö kyseisiä pelejä enää mistään (paitti netistä).

Final Fantasy Tactics

FFT on varmasti laatuatavaraa, vaikken sitä alkua pideämmälle ole vielä pelannut. Tosin NTSC on ainoa englannin kielinen versio, joten modattu PS2/PSX täytyy olla. PSX-moduulillakaan ei tunnu olevan sen suurempia vaikeuksia pyörittää tätä peliä, joten se kyllä riittää aivan hyvin. Tästä en osaa sen kummempia sanoa, palataan asiaan sitten kun olen sen läpäissyt.

Jos NTCS-pelien pyörittäminen ei ole ongelma, kannattaa hankkia ainakin Xenogears, Chrono Cross, jo mainittu FFT, Valkyrie Profile ja vaikkapa Chrono Trigger (löytyy NTSC-version FF-Chroniclesta). Eipä nyt tule enempää näin äkkiseltään mieleen, mutta NTSC-peleistä löytyy paljon muutakin huomion arvoista tavaraa.

CC ja FFT poikkeavat, ainakin jossain määrin, perusmassasta, muista peleistä en voi sitä vielä sanoa, sillä niiden pelaaminen on minulla pahasti vaiheessa tällä hetkellä. Yksi asia näitä kaikkia kuitenkin yhdistää: laatu

PS2:den tarjonnasta en osaa mitään erityisesti suositella, mutta ehkäpä sellaisen voisi olla Xenogearsin jatko-osa Xenosaga, tosin sitäkään ei olla eikä tulla julkaisemaan Euroopassa. PSX:än NTSC-peleistä löytyy edelleenkin sellaisia helmiä joita PS2:lle ei ole vielä(?) julkaistu yhtäkään.

Ananaz
1.9.2004, 22:28:44
Unlimited SaGaa omaperäisempää väkerrystä Playstation 2:lta tuskin löydät, joten kannattanee kokeilla mutta pienellä varauksella. U:SaGa on kyllä ihan mielenkiintoinen tekele, mutta kestää hyvin, hyvin pitkään, että siihen pääsee kunnolla sisälle. Läpi en itse ole peliä pelannut vielä kertaakaan, mutta noin 30 pelitunnin perusteella osaan kuitenkin jotain sanoa tuosta. Juonella ei juuri juhlita minkään hahmon skenaariossa (pelissä on seitsemän eri hahmoa/skenaariota), ja pääpaino onkin pitkälti pelimekaniikassa ja erinäisessä pikkusäätämisessä. Peli on melko monimutkainen ja siinä on aika monta asiaa, mitkä täytyy ottaa huomioon. Enemmän juttua pelistä voi lukea vaikka aikoinaan kirjoittamastani pienestä miniarviosta (http://www.kolumbus.fi/ari.weckman/stuff/usaga.html), vaikka mielipiteeni pelistä poikkeaakin tätä nykyä jonkin verran tuosta kirjoituksesta... Täyttä hintaa Unlimited SaGasta ei kyllä missään tapauksessa kannata maksaa, mutta uutenakin tuota saattaa tosiaan saada about 30 eurolla mikä ei ole ollenkaan paha. :)

Disgaea lienee myös varsin hyvä vaihtoehto. Sitä en itse ainakaan vielä omista, mutta lyhyehkön testauksen perusteella vaikutti kyllä varsin hauskalta tekeleeltä, jota kannattaa kokeilla jos FFTacticsin kaltaiset taktiikkaropet nappaavat. Hahmonkehitystä pelissä ilmeisesti on ainakin riittämiin, sillä kuulemma korkein mahdollinen taso kullekin hahmolle on 9999. Ostan varmaan tuon jossain vaiheessa itsekin, jahka vain löydän jostain käytettynä. :]

In memoriam
2.9.2004, 16:33:42
vaikkapa Chrono Trigger (löytyy NTSC-version FF-anthologystä).
Chrono Trigger löytyy NTSC pelistä Final Fantasy Chronicles. Mukana on myös FFIV. Löytyy omasta hyllystä, joten varma tieto.

Uber Weapon
3.9.2004, 15:25:43
Minä tykkäsin paljon Grand Turismo 2:sta. Mutta yleensä en kauhia autopelien ystävä ole. Mutta jostain syystä sormet syyhyäisivät päästä autopelin kimppuun.

Olisiko mitään GT2:n tappajaa, tai edes lähes yhtä hyvää peliä? (Tietenkin olettaen että GT2 olisi hyvä peli, jos jonkun mielestä GT2 on paska niin tuskin hän osaisi minulle suositella peliä josta minä tykkäisin. :))

Johnny B.
3.9.2004, 15:45:54
Minä tykkäsin paljon Grand Turismo 2:sta. Mutta yleensä en kauhia autopelien ystävä ole. Mutta jostain syystä sormet syyhyäisivät päästä autopelin kimppuun.

Olisiko mitään GT2:n tappajaa, tai edes lähes yhtä hyvää peliä? (Tietenkin olettaen että GT2 olisi hyvä peli, jos jonkun mielestä GT2 on paska niin tuskin hän osaisi minulle suositella peliä josta minä tykkäisin. :))

Gran Turismo 3 ilman muuta, tosin ei eroa edeltäjästään muuta kuin nimellisesti, ja autojakin on jonkin verran vähemmän. Kaikki on kuitenkin ennallaan; pelattavuus yhtä täydellinen, kisavaihtoehtoja uskomaton määrä ja etuveto ei todellakaan käyttäydy kuin takaveto.

Tiputetaanpa muuten D pois ekasta sanasta ja kirjoitetaan Gran Turismo.

//Muista autopeleistä en sitten osaa sanoa sen erikoisempia, eivät kuitenkaan GT:tä lukuunottammata ole mun suosikki-genre. Sanotaan nyt vielä GT 4: Prologue, joka on varmaankin OK vaihtoehto, jos pelkkä lisennsien pelaaminen kiinnostaa.

Uber Weapon
3.9.2004, 16:00:04
Hups. Nyt nolottaa.

Tarkoitin Gran Turismo 3:sta... Siis sitä minä olen paukuttanut ja tykännyt (ostin sen koska tykkäsin GT2:sta). Eli haluasin jonkin jatkajan GT3:lle.

(Syytän Grand Theft Autoa väärin kirjoitetusta Granista.)

EDIT: Onko Cubelle yhtään tosissaan otettavaa autopeliä? Minulta siis löytyy Pleikka Kakkonen ja Cube.

Critis
3.9.2004, 18:25:44
Kysyisin tälläistä että kannattaako ostaa Spiderman 2 peliä vai onko se kenties samalainen lisenssi rahastus kun ensimmäiseen elokuvaan perustuva peli vai kenties jopa parempi. :huh: Ja vielä sellaista että onko tätä koko peliä edes tullut GameCubelle vai onko se ainoastaan tullut PS2 ja Xboxille. :huh:

Morofo
4.9.2004, 13:42:11
Houston, I have a problem. Mikä peli olis hyvä PS2:e? Nykyisin on niin paljon pelejä että vaikea valinta. jotkut suosittelee Ratchet & Clankia ja toiset Final Fantasya. Vastatkaa. Pliis :eliittihymy: Ajattelin räiskintäpeliä mutta nääh. Tulevat uudet pelit tulee joskus vuonna 3000. Ajattelin myös Jak-pelisarjaa mutta se on ihan pas..tilli.

pehmo
4.9.2004, 18:40:59
Houston, I have a problem. Mikä peli olis hyvä PS2:e? Nykyisin on niin paljon pelejä että vaikea valinta. jotkut suosittelee Ratchet & Clankia ja toiset Final Fantasya. Ajattelin räiskintäpeliä mutta nääh. Tulevat uudet pelit tulee joskus vuonna 3000. Ajattelin myös Jak-pelisarjaa mutta se on ihan pas..tilli.
Jak II, ei välltämättä tarvitse pelata ensimmäistä osaa, niillä ei ole niin paljoa yhteistä, mutta tulevan kolmos osan ymmärtämisessä voi olla jotain vaikeuksia. Itse pidän Jak sarjaa Ratchet and Clankkia parempana, sillä Jak on mm. juonellisesti pimeämpi eikä mene samanlaiseksi asepelleilyksi kuin R&C.
Final Fantasy X on kokeilemisen arvoinen, vaikkei paras FF olekkaan niin hyvä se on silti.
Räiskintä peleistä ei ole niinkään kokemusta, mutta suosittelen Devil May Cry: ta jos Tomb Raider tyylinen toiminta monstereita vastaan miellyttää.
Jos ongelman ratkaisusta satut tykkäämään niin Shadow of Memories (Ei löydy ihan joka liikkeestä) ja Escape From Monkey Island, vaikka onkin sarjan neljäs osa niin se ei vaikuta jouneen kovinkaan suuresti.

Johnny B.
5.9.2004, 20:14:24
Topikin alustus on nähtävästi pahasti puuttellinen, sillä täällä ei todellakaan ole tarkoitus tsättäillä tai todeta että "olen niin uusavuton ihminen, etten osaa osaa tilata peliä netistä, jos joku ei ole kädestä pitäen opastamassa". Vahinko on kumminkin jo tehty, enkä viitti topikin otsikkoa editoida turhan takia. Ei se kaikkien jakeluun kumminkaan menisi.

Johnny on oikeassa. Jättäkää ne chättäilyt pois tästä ketjusta. Eikä tämä ketju ole myöskään tarkoitettu "mistä saa ostettua pelejä" kysymyksille tarkoitettu. Pysykää aiheessa. -Ruffe

Chigusa^Miang
6.9.2004, 15:52:30
Osaisiko joku kertoa jotakin näistä .Hack//sign -peleistä? Hyvää ja huonoa, voisin ostaa jos ovat hintansa väärttejä.

EDIT: Ja sitten piti myös kysyä tuosta Icosta. Minkälaisia tuntemuksia herättää Ico? Himoinnut tuota varmaan niin kauan kun se on ollut olemassa, opiskelijan eurot ei vain tahdo virua niin pitkälle että saisi ihan kaiken haluamansa =)

pehmo
6.9.2004, 16:52:59
EDIT: Ja sitten piti myös kysyä tuosta Icosta. Minkälaisia tuntemuksia herättää Ico? Himoinnut tuota varmaan niin kauan kun se on ollut olemassa, opiskelijan eurot ei vain tahdo virua niin pitkälle että saisi ihan kaiken haluamansa =)
.Hack/signista ei ole kokemusta, mutt ICO:sta on. Juoni on ehkä huonoin puoli, olet vankina linnassa, pois pitää päätä, samalla varoen etteivät pahat voimat saa napattua erästä tyttöä jonka pelastit. Vaikken itse kovin paljoa tykännyt pelistä sen synkkyyden takia (myin pois pölyttömästä). Oli ärsyttävää yrittää huitoa monstereita samalla kun yrittää vältää ettei toinen monsteri nappaa tyttöä. Graafisesti ja taustoiltaan peli on hienoa työtä ja muutenkin erittäin näyttävä. Puzzlet olivat mukavia ja aika helpohkoja, ainakin alkupäässä, loppupäästä en sitten tiedä, mutta peliä on sanottu vaikeaksi. Sanoisinkin että hieman toiminta painotteinen puzzle peli on kyseessä. Linna vaikutti valtavalta ja muutenkin suosittelisin kokeiltavaksi hieman erilaisena puzzle pelinä. Kannattaa yrittää divareita ja käytettyjen pelien liikkeistä, ikää pelillä on sen verran että sen löytäminen hyllystä on harvinaisempaa ja kalliimpaa.

ascalon
7.9.2004, 16:50:52
EDIT: Onko Cubelle yhtään tosissaan otettavaa autopeliä? Minulta siis löytyy Pleikka Kakkonen ja Cube.

Burnoutit eivät kai ole mitään aivan onnettomia tapauksia. Toisaalta, uskoisin, että jos autoplejä hamuat, niin tuo Ps2 voisi olla periaatteessa parempi vaihtoehto.

Tonishi
7.9.2004, 17:08:49
Kannattaisiko minun ostaa (ellen saa lahjaksi) Kingdom hearts? Olen kuullut tästä positiivista palautetta ja olen pelannut kamulla... Mutta en ole varma ostanko tätä... Joten siksi ajattelin "kysyä" täältä "neuvoa" ;D

Kuppa
7.9.2004, 20:23:31
Kannattaisiko minun ostaa (ellen saa lahjaksi) Kingdom hearts? Olen kuullut tästä positiivista palautetta ja olen pelannut kamulla... Mutta en ole varma ostanko tätä... Joten siksi ajattelin "kysyä" täältä "neuvoa" ;D
Kannataa ainakin kokeilla, koska jos pidät Final Fantasyistä, pidät todennäköisesti tästäkin. Itse luulin, että KH ihan pentu-peli, mutta luulin pahankerran väärin! :P Kuten jo varmaan tiedät, siinä on tavallaan yhdistetty Final Fantasy ja tasohyppely. Mutta kuten Final Fantasyissa, ei KH:ssakaan saa mitään uutta toisella läpipeluukerralla. Mutta kyllä sen jaksaa silti muutaman kerran pelata läpi.

PELI ON HYVÄ! Arvosana 9+ [ainakin minun mielestäni...]!

WonderAndy
10.9.2004, 6:58:05
Olen vähän muutaman pelin vaiheilla. En oikein tiedä minkä hommaisin. Auttakaapa mua. Omistan PS2 ja GC Tässä vaihtoehdot:
FFX-2 (PS2)
Crystal Chronicles(GC)
Megaman X6 (OSOne)
Megaman X7 (PS2)
Castlevania: Lament of Innocence (PS2)

Necrofobia
11.9.2004, 10:48:38
Olen vähän muutaman pelin vaiheilla. En oikein tiedä minkä hommaisin. Auttakaapa mua. Omistan PS2 ja GC Tässä vaihtoehdot:
FFX-2 (PS2)
Crystal Chronicles(GC)
Megaman X6 (OSOne)
Megaman X7 (PS2)
Castlevania: Lament of Innocence (PS2)

Final Fantasy X-2 kannattaa hommata jos olet pelannut kymppiä ja pidit siitä. Semmoinen ärsyttävä teini-tyttö meininki voi häritä mutta muuten peli on hyvä.

Megamaneista sen verran että ne X6 on todellakin hyvä peli. Hieman edellisistä poikkeava mutta silti tyylikäs, japanilainen ääninäyttely on kaiken lisäksi hienoa.

X7 en niinkään suosittelisi, pelissä on eniten panostettu ulkoasuun joka ei siltikään ole mitään hienoa. Muuten peli jää aika puutteelliseksi joten siitä ei saa yhtikäs mitään irti jos ei ole megaman-hc-fani. No taitaapa muutenkin nuo megamanit olla sellaisia pelejä että vain fanien mielestä ne ovat hyviä, jos ei ole fani niin tuskin niistä pitää yhtään.

Suosittelisin siis joko FFX-2 tai Megaman X6, riippuu sinusta itsestäsi kummasta sarjasta pidät enempi.

Thunderheart
15.9.2004, 16:41:54
Juu, sitä vain ilmoittelisin, että mikäli täältä löytyy yhtään The Legend of Zelda -faneja, niin kannattaa tarkkailla, milloin Gamecubelle ilmestyy tässä vuodenvaihteessa tai sen jälkeen, ajankohdasta en ole ihan varma, sen niminen peli kuin 'The Legend of Zelda', siis ihan pelkkä TLoZ, ei muuta. Olen nähnyt pelin trailerin, ja itse sormeni syyhyävät jo pelikaupan ovenkahvaan tarttumista.......eli kannattaa pistää mieleen kyseinen asia..... :D

mogvisti
15.9.2004, 17:51:04

Osta ehdottomasti. Itselläni oli pieni ennakkoluulo tätä peliä kohtaan, mutta kun tuossa sain rahaa ja ei pelikään paljoa maksanut, niin päätin ostaa sen. Enkä todellakaan pettynyt.

Loistava idea yhdistellä Final Fantasyjen- ja Disneyn hahmoja samaan peliin. Huomautan kuitenkin että jos etsit kunnon roolipeliä, niin tämä ei oikein sovellu siihen. Omasta mielestäni peli on pääasiallisesti tasohyppelyä ja onhan noita taistelujakin mukana, mutta niissä kun ei ole sitä taistelun tuntua kun pitää piestä yhtä nappia sormi kipeänä. Taiat ovat myös pelissä mukana.

Mutta peli on myös roolipeli! Hahmot kehittyvät ja saavat taitoja. Ja sitten ympäristöt. Mahtavia, en voi muuta sanoa! Alussa oleva Traverres town ( :huh: ) on juuri sellainen mitä peliltä odotinkin. Kotoisa ja on ilta! Loistavaa!!!

Ja onhan pelissä Aku Ankka ja muut Disneyn hahmot. Hahmot on hyvin toteutettuja ja pelin grafiikka on yleisesti kaunista ja sulavaa. Myös äänineyttelijät ovat hyviä ja musiikit mahtavia!

Ja sitte paras asia. Pelissä on moogleja! Loistava lisä!

Suosittelen peliä lämpimästi jos pidät FF:istä ja tasoloikista. Et tule pettymään! Ja eihän tämä peli ole nykyään kalliskaan, sillä sain se kaupasta Platinumina 24 euron hintaan!

Suosittelen lämpimästi!

Chigusa^Miang
16.9.2004, 10:41:30
Vielä lisää kiinnostavia pelejä löytyi, mikäli joku jotain näistä tietää.

Star Ocean -till the end of time (ei olekaan vielä kai ilmestynyt? Piakkoin kuitenkin)
Legaia 2 : Dual Saga
Unlimited SaGa
Breath of fire: Dragon Quarter

ja edelleen nämä Hack Sign -pelit kiinnostaisivat.

kai joku edes jotain näistä on pelannut?

pehmo
16.9.2004, 13:42:42
Whiplash. Pelin saisi halvalla, mutta onko se sen arvoinen? Onko siinä ainesta yhtä viihdyttäväksi tasoloikaksi kuin esim jak tai crash bandicoot. Mikä nyt pelissä pääasiallisesti kiinnostaisi niin ohjattavuus, kamera ja jaksaako sitä tahkota. Kuinka haastava peli on?

Unlimited SaGa
Ainut noista mistä nyt jotain osaan sanoa. Peli on omasta mielestäni yhtä miellyttävä kuin taidekirja. Erittäin kivan näköisiä kuvia, muttei sitten mitään muuta. Eniten pelissä ärsytti aseiden käyttö, tässä miekassa on 30 durability, tämä isku vie siitä 2, sitten ase pitää käydä uudelleen "lataamassa". Pelissä ei kävellä vaan eräänlaisella maailmankartalla otetaan askeleita ruutuihin (hyvä vertaus varmaan FFX:n Sphere board ilman liikkumisen rajoitusta), joissa sitten liikkuu myös hirviöitä ja ansoja joista menettää hp:tä. Pelissä kyllä on pelaamista, kiitos monien vaihtoehtoisten hahmojen ja sivu tehtävineen, mutta itse en jaksanut pelistä syttyä.

Toisiin peli iskee, toisiin ei. minuun ei. Peli on enemmän Enixiä kuin Squarea.

Awna
13.10.2004, 0:26:02
No niin, joulu lähestyy ja rakas sulhaseni lupasi ostaa minulle jommankumman alla mainitsemistani peleistä lahjaksi. Ne pitää tilata jonkun mutkan kautta, ja tulee kovin kalliiksi, joten vain yksi. Mielipiteitä ja perusteluita olisi kiva saada ennen päätöksen tekemistä, ettei tule jotain niin kamalaa pettymystä kuin silloin, kun innolla pelasin Tekken 4 ja paljastuikin, että peli on edeltäjäänsä noin 95% huonompi. Sen siitä saa kun arvosteluihin luottaa, joten olisi mukavata saada ihan pelejä kunnolla tahkonneilta mielipiteitä. Eli kumpi näistä lämmittäisi vanhan ropeltajan sydäntä?

The Elder Scrolls: Arena - PuuCee
Vanha peli, oikeasti, mutta rakastan sen jatko-osaa, Daggerfallia (mutta en sitten pidä Morrowindistä...) Ykkösosaa en ole koskaan pelannut, onko se hommaamisen arvoinen? Millään lailla samanlainen kuin Daggerfall? Onko pelaaminen monimutkaista (otetaan vertauskohteeksi vaikka Realms of Arkania: Blade of Destiny, jonka käyttistä opetellessa yksinään meni viikko...), meneekö juoni lineaarisesti? Vastaako pelimaailma suuruudeltaan Daggerfallia (tuhansia kaupunkeja ja tehtäviä, siis?)

Darklands - PuuCee
Ikinä en ole pelistä kuullut (en tiedä sitten miksi...) enkä löydä oikein arvostelujakaan, joista ottaisi selkoa pelin sisällöstä/laadusta. Kukaan pelannut?

Niin ja muistetaan sitten että minä en säikähdä rumaa grafiikkaa (pelaanhan yhä Silent Hill ykköstä kuola valuen...) enkä huonoja musiikkeja, joten jos vaikka keskityttäisiin mielipiteissä ihan pelin sisältöön? Kiitos.

Edit:// Oho! Kiitos tiedosta, menenkin sitten lataamaan sen Arenan sieltä ja koetan, josko olisi hyvä. Kiitoksia! Eli sitten pyydän tuon Darklandsin.

Riku
13.10.2004, 10:06:42
Kuulin, että Ps 2:selle on tullut äskeittäin joku Baldurs gate : dark Alliancen tyylinen peli. Minkä niminen tämä on, ja onko kenelläkään kokemusta siitä? Hän kehui sitä paremmaksi, kuin Dark Alliance-sarjaa, mutta en luota hänen makuunsa täysin.

Eliroaero
13.10.2004, 14:08:34
No niin, joulu lähestyy ja rakas sulhaseni lupasi ostaa minulle jommankumman alla mainitsemistani peleistä lahjaksi. Ne pitää tilata jonkun mutkan kautta, ja tulee kovin kalliiksi, joten vain yksi. Mielipiteitä ja perusteluita olisi kiva saada ennen päätöksen tekemistä, ettei tule jotain niin kamalaa pettymystä kuin silloin, kun innolla pelasin Tekken 4 ja paljastuikin, että peli on edeltäjäänsä noin 95% huonompi. Sen siitä saa kun arvosteluihin luottaa, joten olisi mukavata saada ihan pelejä kunnolla tahkonneilta mielipiteitä. Eli kumpi näistä lämmittäisi vanhan ropeltajan sydäntä?

Tota noin Awna tätä peliä ei kannata edes ostaa sillä Bethesda on ES sarjan juhlavuoden kunniaksi pistänyt Arenan vapaaseen levitykseen. Voit imuuttaa sen vaikka täältä. http://www.gamershell.com/download_5504.shtml

Tulee DOSBox emulaattorin kera.

Johnny X
15.10.2004, 6:55:16
Riku oli kysynyt että "läsytäsy" kakkoselle on ilmestynyt BG: Dark Alliancen kaltainen peli. Luulisin että tarkoitat peliä nimeltä Forgotten Realms: Demon Stone. Ei ole omakohtaista kokemusta, mut peliä pelanneet (ja peliarvostelijat) eivät ole ylistäneet sitä lähellekään Dark Alliancen tasolle. En ollut aikeissa hankkia vaikka kyseinen peligenre kiinnostaakin.

Juripa
23.10.2004, 17:48:37
Resident Evil Outbreakkia olisin ostamassa ja haluaisin kuulla teidän mielipiteenne kun moni arvostelusivu on sitä niin paljon haukkunut. Onko se hyvä? Ja löytyykös siitä paljonkin bonuksia? Minkälaisia?

Kiitoksia jo etukäteen :)

Serak
23.10.2004, 23:46:02
Sellasta kyselisin että onkos kellään vielä mitään kokemuksia Shin Megami Tensei: Nocturne nimisestä pelistä? Itse tilasin pelin ja tässä odotellessa ajattelin kysellä muitten mielipiteitä pelistä mikäli joku on sen jo ostanut :)

Dentrian
29.10.2004, 9:21:04
Juripa, ei. Älä osta. Kerronpa sinulle syyn:

RE:O on tehty Amerikassa nettipeliksi. Sen takia pelissä ovat monet asiat niin erilaisia. Kyllähän tuo Outbreak tosiaan olisi varmaankin aika hyvä moninpelinä, mutta PAL -versioista ei ole nettipeliä. Eli siinä koko pelin idea roskikseen. Pelin oikut ymmärtäisi, jos se olisi nettipeli, mutta koska se ei Euroopassa ole, ei siitä ole hyväksi peliksi.

WonderAndy
29.10.2004, 11:09:50
Sain Megaman Anniversary Collectionin ja freeloader-levyn Cubelleni juuri 40¤ hintaan ja nyt kysynkin, oliko ostos kannattava? Tiedän, että tämä on off-topiccia, mutta en viitsinyt aloittaa uutta ketjua ihan vain tän takia. Siis oliko MMAC ja freeloader hyvä ostos?

Roakel
29.10.2004, 14:20:01
Sain Megaman Anniversary Collectionin ja freeloader-levyn Cubelleni juuri 40¤ hintaan ja nyt kysynkin, oliko ostos kannattava? Tiedän, että tämä on off-topiccia, mutta en viitsinyt aloittaa uutta ketjua ihan vain tän takia. Siis oliko MMAC ja freeloader hyvä ostos?
Tuo riippuu ihan omista tunteistasi vanhoja Megamaneja kohtaan, ja minä kun kannatan aika vahvasti näitä vanhoja klassikoita niin sanoisin että ostos oli kannattava, eikä vain sen pelin takia vaan myös freeloaderin. Kaikki vanhat Megamanit samalla levyllä (X-sarjaa lukuunottamatta) ja vielä halpaan hintaan on melkein väistämöt kokoelma heille jotka ovat pitäneet 2D Megamaneista ja miksi ei myös heillekkin jotka eivät ole sarjan vanhimpiin peleihin tutustunut.

Mutta kuten jo alussa sanoin niin kyse on ihan omista mielipiteistäsi eikä muiden.

unknown
4.11.2004, 18:30:06
Ajattelin ostaa jouluksi Star ocean:Till the end of Timen.Pelit-lehti sanoi hyvää, tilt huonua(tilt tosin on täysin kädetön peliohjelma joka ei osaa arvostella mitään oikein) ja tiltin nettisaiteille kirjautuneet tyypit arvostelivat hyvää.Mutta sitten on Jak 3. Jak 2 oli jotain ylivoimaista ja Pelit näytti kolmoselle peukkua, tiltin arvostelua en ole lukenut.

Mutta en pysty ottamaan molempia. Jos ostan heti toisen pelin perään, porukat eivät tykkää hyvää :eh: .
Eli kumman otan?

Melodika
8.11.2004, 16:31:01
Ostaisin jouluksi Devil May Cry 2,Vampire Nightin tai Vampire Masquerade bloodlinesin...noista jälkimmäinen kiinnostaisi eniten joten oletteko pelanneet ja mitkä kommentit ja mikä kannattaisi sitten ostaa? :yay:

josu
8.11.2004, 17:15:45
Mutta en pysty ottamaan molempia. Jos ostan heti toisen pelin perään, porukat eivät tykkää hyvää :eh: .
Eli kumman otan?

Jos minulta kysytään, niin ottaisin Star Oceanin. Kaverillani on kyseinen peli ja sen aikaa mitä peliä seurasin, voisin sanoa että kyseessä on aikas hyvä peli.
Tietenkin voi alkaa halkomaan hiuksia ja sanoa että Jak 3:kin on varmasti hyvä peli, mutta itse ainakin kallistuisin Star Oceanin puolelle (tai Ratchet & Clank 3!). Loppujen lopuksihan se on kuitenkin itse pelaajasta kiinni.

Ostaisin jouluksi Devil May Cry 2,Vampire Nightin tai Vampire Masquerade bloodlinesin...noista jälkimmäinen kiinnostaisi eniten joten oletteko pelanneet ja mitkä kommentit ja mikä kannattaisi sitten ostaa? :yay:

No en hirveästi ole pelannut, sillä pelihän ilmestyy JO 19.11 näillä näkymin, samoihin aikoihin HL2:n kanssa (koska peli on tehty käyttäen HL2:n viboja ei sitä voida julkaista ennen HL2:sta). Mutta kyllä, Vampire the Masquerade: Bloodlines kiinnostaa tosi paljon ja aionkin sen näillä näkymin itselleni hankkia kunhan ilmestyy. Kannattaa pitää silmällä. Ja tuosta Devil May Cry 2:a, että odottaisin ennemmin seuraavaa osaa kuin ostaisin tuon. En ole pelannut kuin ykkösosaa, mutta sanoisin että kolmonen tulee olemaan parempi kuin kakkonen, joten minä ainakin säästäisin rahani... =)

mogvisti
8.11.2004, 18:31:09
Huomasin tuossa kaupan hyllyllä The Getaway- pelin PS2-väännöksen. Hintaa ei ollut paljon, sillä peli oli platinun-painos ja maksaa vain vajaa 30 euroa. Ajattelin kysäistä, että olisiko järkeä ostaa tämä peli? Olen kyllä kuullut melko negatiivista palautetta pelistä, mutta olisiko kellään siitä mitään hyvää sanottavaa?

Flame
28.11.2004, 20:45:10
Lahjalistaani aloin huolella väsäämään poikkeamalla tiltin nettisaiteille ja löysin Soul Reaver 2:sen. Onko joku mahdollisesti pelannut kyseistä peliä? Arvostaisin perusteltua mielipidettä pelistä.

Muita vaihtoehtoja löytyi vielä sellaiset kuin Deus Ex, Devil May Cry 1, Disgaea - Hour Of Darkness ja Star Ocean - Till The Ends Of Time(?). Jos joku haluaa niin voi pudottaa kommenttia näistäkin.

//ps2:selle siis. :)

ascalon
29.11.2004, 20:06:46
Soul Reaver kakkonen on aika kaavamaista, tylsää, hengetöntä ja persoonatonta toimintaa. Aseita on näennäisesti paljon, mutta käytännössä vain kaksi: Miekka ja keihäs. Itse en tykkää.

Critis
30.11.2004, 21:58:31
Tämmöistä kysyisin että onko tämä Final Fantasy XI nyt sitten niin hyvä kuin sitä on hehkutettu ja kuinka paljon se netissä pelaaminen maksaa euroina. Jos vaikka ostaisin tämän ehkä ja onko tälle pelille jo suomalaista serveriä olemassa.

Daiki
2.12.2004, 15:55:44
Minulla sattuu olemaan vaikeuksia pelin valinnassa.
Olen näes kauan haaveillut Burnout 3:sta, mutta nyt toivelistalleni tuli Ratchet & Clank 3 ja Jak & Daxter 3. Jos tämä ei riitä, haluan kovasti myös tuota uusinta Star Oceania. Sanokaa hyvät immeiset; Mikä minun kannattaisi valita? Kaikkiahan on hyviksi kehuttu ja siinähän ongelma onkin.
Joululahjaksi ajattelin ostaa joten yrittäkää pohtia "nopeasti".

Arthas
2.12.2004, 17:15:07
Burnout 3 on aluksi hauskaa, mutta siihen ainaiseen rymistelyyn ja kolisteluun kyllästyy aikasta äkkiä.

Jakista ja Ratchetista valitsisin ehkä Ratchetin, koska tuota on kehuttu enemmän ja pidin itse siitä enemmän kun Jakista (makuasia tietysti, mutta Jak oli vaan jotenkin kuiva).

Star Ocean olisi kyllä hyvä valinta, jos nimittäin tykkää noista aijemista Tähti Meri peleistä.

Minä sanoisin, että rajaa vaihtoehdot Ratchettiin ja Star Ocean 3:een, haluatko tasohyppelyä/toimintaa vai rooliräpellystä? Valinta on yksin sinun.

pehmo
2.12.2004, 18:53:41
Chinun valintaan sanon minäkin osani. Arthas sanoi oman mielipiteensä, niinpä sanon minäkin omani. Itsen omistan haluamistasi peleistä kaksi Star Oceanin ja Jak 3:n. R&C.n uskoisin olevan sitä samaa mitä edelliset osatkin suurin piirtein pienillä suurilla muutoksilla. Jos olet pelannut ensimmäisiä Jak (and Daxter) pelejä voin sanoa että kolmas osa on kaukana kakkosen GTA mäisyydestä, enää ei varasteta autoja ja pelätä poliiseja. Samalla pelistä on hävinnyt suurin toiminta, alkupään kentistä suurin osa näytti olevan jonkinlaisia nopeus ja selviytymis "testejä". Kuitenkin minulla on aavistuksia että pelissä saattaa olla suuria juonelle tärkeitä kohtia jotka ovat syvässä yhteydessä ensimmäiseen sarjan peliin. Pelissä on myös kivasti vihollisten lahtaamista päivitettävillä aseilla ja Jakin uusilla kyvyillä.
Star Ocean sitten, minä joka en ole muutamaan vuoteen pelannut kuin S-E:n pelejä voin sanoa että peli on mukava ja tuo jotain uuttaa omiinroolipeleihini. Star Oceanhan on alunperin Enixin eikä Squaren aloittama sarja. Taistelut ovat kivoja, mutta itse koen hahmokehityksen hieman hitaaksia ja tuskaisksi tai sitten en vain osaa käyttää sitä oikein.
Jos kuitenkin näistä pitäisi valita niin itse päätyisin Jak 3 peliin, sillä sitä jaksaa pelata eikä vaikeusaste ole kovinkaan korkein Star Ocean taas olisi heti listalla Jakin perässä, peli on loistava, ja pienen alkuruljanssin jälkeen peli alkaa sujua ja syvyyttä piisaa.

Juripa
9.12.2004, 19:17:17
Olisin ostamassa Cubelle Super Smash Bros Meleen, mutta en tiedä kannattaako tuhlata viimeisiä rahoja tuohon. Kaikki kaverini ovat kehuneet tuon pelin maasta taivaaseen ja väittävät että kaksin peli on todella mukavaa. Minä kun omistan vain yhden ohjaimen, joten kannattaako tuo ostaa.

Jeth
9.12.2004, 20:22:35
Olisin ostamassa Cubelle Super Smash Bros Meleen, mutta en tiedä kannattaako tuhlata viimeisiä rahoja tuohon. Kaikki kaverini ovat kehuneet tuon pelin maasta taivaaseen ja väittävät että kaksin peli on todella mukavaa. Minä kun omistan vain yhden ohjaimen, joten kannattaako tuo ostaa.

Kyllähän se on ihan mukavaa pelattavaa :) Yksin ja muiden kans. Itse en ole vieläkään avannut kaikkia salaisuuksia ku meinaa ruveta vaikeaksi. Eli itse ainakin sanoisin, että kannattaisi ostaa!

ascalon
9.12.2004, 20:27:00
No yksinään ei peli ole mitää kaikkein mielekkäintä puuhaa, mutta jos saat parikin kaveria kokoon ja jostain pölläistyä yhden ohjaimen, niin 30¤ei voisi saada parempaa käyttöä.

Ferithem
21.12.2004, 18:53:05
Olen kahden vaiheilla, toivoako joululahjaksi Prince of Persia II - The Warrior Within vaiko Star Ocean II: Till the End of TIme. Molemmissa näyttäisi olevan upea grafiikka eikä pelattavuuttakaan ole moitittu, joten nyt onkin sitten pähkäilemistä.
Jos jollakulla on mielipidettä asiasta, niin pistäköön ihmeessä tänne, jotta minun heikko mieleni taipuisi jompaankumpaan suuntaan.

Leon
21.12.2004, 21:35:55
Ehdotan hankinnaksi Star Wars Battlefronttia. Vaikka en yleensä mitään Star Wars- elokuviin liityviä oheis tuotteita mainostaisikinaan, nyt täytyy sanoa, että kyllä on niin jumalattoman hyvä peli et... :) Ja ihan sama mille koneelle hankit sen, hyvä se on silti. Tässä (http://www.peliplaneetta.net/arvostelut/422/) on peliplaneetan arvostelu kyseisestä pelistä. Tuo keskiarvo on niin alakanttiin pistetty kuin mahdollista kylläkin.

Amazing Red
27.12.2004, 13:10:57
Niin kysyisin että kannattaako osta gta san andreas kun hinta on 59e, ja vielä semmoinen kysymys että jaksaako pelata vielä sen jälkeen kun on mennyt läpi ja kauanko läpii pelaaminen kestää

Juripa
30.12.2004, 21:14:38
Olisin ostamassa Metal Gear Solid 2:n Substancea PC:lle kun se näkyi Anttilan hyllyllä vain 10e. Luin kyllä aika negatiivisia palautteita, ja kuitenkin olen itse päässyt MGS:n sekä MGS2:n läpi mutta en omista niitä itse joten ajattelin nyt semmoisin hyllyyni ostaa. Ja onko tuossa PC:n versiossa jotain mitä ei tavallisesta kakkosesta löydy?

Grove
30.12.2004, 21:20:33
Olisin ostamassa Metal Gear Solid 2:n Substancea PC:lle kun se näkyi Anttilan hyllyllä vain 10e. Luin kyllä aika negatiivisia palautteita, ja kuitenkin olen itse päässyt MGS:n sekä MGS2:n läpi mutta en omista niitä itse joten ajattelin nyt semmoisin hyllyyni ostaa. Ja onko tuossa PC:n versiossa jotain mitä ei tavallisesta kakkosesta löydy?
Mikäli PC:n ja Ps2:en Substanceissa ei ole eroa niin sanon, että ehdottomasti kannattaa ostaa, varsinkin kun hinta on noin halpa, itseasiassa minusta on kummaa, että siitä ei enempää pyydetä.

Substancessa on koko MGS2 Sons Of Liberty peli + valtava määrä extra tehtäviä, joita pääsee pelaamaan ainakin Raidenilla, Raiden Ninjalla, Snakella ja "Pliskinillä", muita hahmoja en ole itse vielä saanut.

Mutta minä sanon, että ehdottomasti kannattaa ostaa jos noin halvalla saa.

Sixpounder
30.12.2004, 21:54:06
Tänään kuulin kaverilta Ratchet & Clank 3 pelistä. Kuulemma tosi mahtava Kaksinpelinä, ja aseet ovat HUITSIN kivoja. Pyydänpä tämän Nimipäivälahjaksi... Jos edes saan. Ja itse suosittelisin Smackdown! VS RAW peliä, mikäli pitää painista. Ehdottomasti paras painipeli koskaan! Grafiikka on hieno ja voi pelata netissä muita vastaan. Voit myös tehdä oman mestaruusvyön, painijan, maksu TV:n (Pay per View) Joka on siis sellainen erikois tapahtuma. Legendojakin on mukana. Kannattais ostaa :D

ascalon
30.12.2004, 22:00:02
MGS 2:n PC -versiossa nyt on kritisoitu niitä kontrolleja, mutta jos moisen kerstää, niin voihan ne kymmene neuroa honomminkin käyttää. Sisältö on kuitenkin rautaa.

Erginol
24.1.2005, 12:28:16
Juu että päätin täältä tulla kysymään että kannattaako mun ostaa Final Fantasy XI
ku kaverit on jonku verran kehunu sitä muttä mä en tiedä tuhlaisinko siihen vähäisiä varojani.
Joten päätin kysyä täältä. Mun kirjoituksesta ei saa kyllä mitään selvää mutta kertokaa kannattaako se ostaa :huh:

//
Omia kokemuksia pelistä ei ole, mutta olethan varmasti perillä kyseisestä pelistä? Kyseessä on siis MMORPG, eikä siinä yksinpelimoodia ole. Pelaaminen tapahtuu netissä. Kuukausimaksu on jotain 10e, ja siihen tarvitset vähintään Sammon Visa Electronin. Muuta VE:t eivät käy, joten jos ei ole Sammon k.o. korttia, niin joku korkeamman arvon kortti sitten, esim. Visa tai MasterCard.
joo olen perillä ja tiesin nuo

memo
24.1.2005, 17:35:26
Juu että päätin täältä tulla kysymään että kannattaako mun ostaa Final Fantasy XI
ku kaverit on jonku verran kehunu sitä muttä mä en tiedä tuhlaisinko siihen vähäisiä varojani.
Joten päätin kysyä täältä. Mun kirjoituksesta ei saa kyllä mitään selvää mutta kertokaa kannattaako se ostaa :huh:
Omia kokemuksia pelistä ei ole, mutta olethan varmasti perillä kyseisestä pelistä? Kyseessä on siis MMORPG, eikä siinä yksinpelimoodia ole. Pelaaminen tapahtuu netissä. Kuukausimaksu on jotain 10e, ja siihen tarvitset vähintään Sammon Visa Electronin. Muuta VE:t eivät käy, joten jos ei ole Sammon k.o. korttia, niin joku korkeamman arvon kortti sitten, esim. Visa tai MasterCard.

Tangentti
9.2.2005, 12:33:07
Olen painiskellut sellaisen ongelman kanssa että pitäisikö ostaa PS2 ja siihen ff7 ja ff9.Molemmat vaikuttaa olevan tosi hyviä peliä ja seiska ainakin on.Kasista en niin piittaa mutta eilen luin ysiä ja jäi vaivaamaan ne juonikuviot ja yksityisviestillä mulle saa kertoa kasin juoni paljastuksia sillä haluaisin tietää siitä lisää koska sitä en ainakaan osta.

Kuppa
9.2.2005, 13:35:13
Olen painiskellut sellaisen ongelman kanssa että pitäisikö ostaa PS2 ja siihen ff7 ja ff9.Molemmat vaikuttaa olevan tosi hyviä peliä ja seiska ainakin on.Kasista en niin piittaa mutta eilen luin ysiä ja jäi vaivaamaan ne juonikuviot ja yksityisviestillä mulle saa kertoa kasin juoni paljastuksia sillä haluaisin tietää siitä lisää koska sitä en ainakaan osta.
Ehdottomasti suosittelen ostamaan ainakin VII. Suosittelen kyllä myös ostamaan IX. VIII en voi sanoa mitään, koska en omista sitä, enkä ole myöskään pelannut.

Jónsì
9.2.2005, 15:55:06
Minä yritän päättää, ostaako muutamalla kympillä runokirjoja vai muutaman tietokonepelin. Runokirjoja mahtuu aina hyllyyn muutama, jotain hieman nuoremman polven tuotantoa olisi kiva saada. (Niitä ei löydy paljoakaan... Vain vanhoja lukemattomia Eino Leinoja). Jos päädyn peleihin niin mihin peleihin? Hyllyssä lähinnä perussimulaatioita, eli Simssiä ja Simcitya. Mitä minä enää uskallan pelata? (Enkä pysty pelaamaan mitään tyyliin Resident Evil, näen niistä painajaisia kun äiti piilotti pehmo-oravan..)

folder
9.2.2005, 19:14:08
Ehdotan tietokonepeliä! Jos ostat jonkun pelin niin suosittelen Half-Life 2 tai Doom 3 (Jos siis uskallat pelata.) Doom 3 pelattaessa tarvitsee kumminkin olla TODELLA HYVÄ tietokone. Isän kannettavassa se toimi ihan kohtuullisesti, mutta se oli vain lainassa. Siis se peli. Half-Life 2 on minusta kohtuullisen helppo, tosin koneen ja ajureiden pitää olla hyvät. Grafiikka hivelee silmiä kummassakin pelissä.
Doom 3 aseet eivät ole parasta luokkaa, mutta minusta ihan kohtuulliset kritiikistä huolimatta.

Jos et uskalla mainitseimiani pelejä yksi hyvä peli olisi uusin Hitman. Se ei ainakaan pelota, vaikka raaka onkin. Tai FF7 joka kyllä on PC:llä huonompi kuin PsOnella se on silti tosi hyvä. Jos koneesi on sattumoisin pask* romu joka ei pysty pyörittämään hyviä pelejä pelejä, osta runokirja, tai lue vaikka vanhat Eino Leinosi.

Itse olisin ostamassa Kingdom Hearts 2 kun se ilmestyy. Kannattako? Itse uskon että kannattaa. Vai ostanko Halo 2? Kaverilla se jo on, ja se leuhkii pelillään aivan kauheasti. Taidan ostaa pelin ehkä ihan kostoksi. =)

Jónsì
10.2.2005, 16:22:34
Ehdotan tietokonepeliä! Jos ostat jonkun pelin niin suosittelen Half-Life 2 tai Doom 3 (Jos siis uskallat pelata.)
Hermot menee kun yrittää pelata ja lataustaukoja koko ajan. En taida uskaltaa, heitän koneen vielä pellolle (sitähän tuossa ympärillä on... / ei kone edes sims2:sta pyöritä)
Joten käyn sitten kaupungissa kyselemässä vähän peleistä ja päätän sitten. :P

ascalon
10.2.2005, 16:51:46
Olen painiskellut sellaisen ongelman kanssa että pitäisikö ostaa PS2 ja siihen ff7 ja ff9.Molemmat vaikuttaa olevan tosi hyviä peliä ja seiska ainakin on.Kasista en niin piittaa mutta eilen luin ysiä ja jäi vaivaamaan ne juonikuviot ja yksityisviestillä mulle saa kertoa kasin juoni paljastuksia sillä haluaisin tietää siitä lisää koska sitä en ainakaan osta

Yhdeksikköä minä taas suosittelen. VUonna 2005 voi jo alkaa nipottaa FFVII:n grafiikasta ja pelihän on aika susiruma. Ei FFIX mikään kaunis sekään ole, mutta voin kyllä sanoa, ettei nättimpi grafiikka peliä pilaa. Muutenkin FFIX:n enemmän fantasiamaisempi ote vetoaa minuun enemmän. Mutta loppujen lopuksi se tärkeämpi päätös on, että pidätkö enemmän Sci-Fistä vai fantasiasta. FFVII on Sci-Fi -miehen ja Ix fantasiamiehen valinta. Kummankin olen pelannut itse läpi ja hyviä ne ovat.

Mutta kun molemmat saa about puolet tavallisen uuden pelin hinnasta, nini sellaiset ~60¤ sijoittamalla saa kaksi loistopeliä.

Weirdo
10.2.2005, 17:24:41
Yhdeksikköä minä taas suosittelen. VUonna 2005 voi jo alkaa nipottaa FFVII:n grafiikasta ja pelihän on aika susiruma. Ei FFIX mikään kaunis sekään ole, mutta voin kyllä sanoa, ettei nättimpi grafiikka peliä pilaa. Muutenkin FFIX:n enemmän fantasiamaisempi ote vetoaa minuun enemmän. Mutta loppujen lopuksi se tärkeämpi päätös on, että pidätkö enemmän Sci-Fistä vai fantasiasta. FFVII on Sci-Fi -miehen ja Ix fantasiamiehen valinta. Kummankin olen pelannut itse läpi ja hyviä ne ovat..

Vai että oikein Scifiä? Joopa joo, tosiaankin. FFVII perustuu maailmaan, joka kaikista eniten muistuttaa sellaista missä nytten elämme, ja sillä ole _mitään_ tekemistä scifin kanssa, kuten ei myöskään yhdelläkään muulla FF:llä ole. Paitsi jos kaikki hieman nykyaikaisempi on scifiä - kuten tunnut luulevan - eipä ole FFVII tosiaankaan yksin.

IX:ä on melko vaikea löytää ainakaan nettimyynnistä, mutta VII:n ollessa vielä hyvin saatavilla, ei ton pitäisi haitata. Kyllä nimittäin VII noista on ehdottomasti parempi peli, kun IX selvästi tavoittelee nuorempaa ja lapsenmielisempää porukkaa, mikä on tälläkin foorumilla hyvin nähtävissä. Kuten sanoin jo FFVII -topikissa, anna yleisen mielipiteen puhua pelin laadun puolesta ja osta Final Fantasy VII. Tätä en sen kummenkin jaksa enää perusteella, mutta mistään scifi vs. fantasia -jutusta ei todellakaan ole kysymys, saarnaa ascalon mitä sitten ikinä haluaa.

Mieleuiten kummatkin, mutta jos vain toinen, ehdottomasti VII.

Aerthos
10.2.2005, 17:27:53
Nöf.

Olen piiiiitkään miettinyt, pitäisikö minun ostaa GameCube?
Minulla on hyviä syitä miksi ostaa, toisinaan. GC:llehän tulee kaikki uudet Mario-pelit, esim. tuo Paper Mario 2, johon ihastuin täysin. Zeldatkin sille tulevat.
GC:tähän myydään kolmessa eri erikoispaketissa, minun tietääkseni? Sellainen Mario Kart + Hopeinen GC, joku Zelda + Musta GC ja Pokemon Colisseum(?) ja jonkun värinen GC.
Myydäänkö GC:tä ihan normaalina, ettei siinä tule peliä mukana? Paljonko se maksaa? Haluasin kyllä tuon Zelda packin, muttakun en ole nähnyt sitä oikein missään. :< Sehän maksaa 99e?

Help me.

//ascalon, tarkoitatko tuolla Collector's Edition Packillä nyt sitä missä on se Zelda ja GC?

ascalon
10.2.2005, 17:31:08
Vai että oikein Scifiä? Joopa joo, tosiaankin. FFVII perustuu maailmaan, joka kaikista eniten muistuttaa sellaista missä nytten elämme, ja sillä ole _mitään_ tekemistä scifin kanssa, kuten ei myöskään yhdelläkään muulla FF:llä ole. Paitsi jos kaikki hieman nykyaikaisempi on scifiä - kuten tunnut luulevan - eipä ole FFVII tosiaankaan yksin.

Ai ei vai? Muistuttaapa aikamoisesti omaa maailmamme juu. FFVIII:kin muistuttaa enemmnän. Otetaanpa esimerkiksi Midgar. Aika futuristinen mesta täynnä neonvaloja, robotteja sun muita härpäkkeitä. FFVII:ssä on todella paljon Sci-Fi -elementtejä. Piste.

Ja minä todellakin saarnaan mitä haluan, koska minä olen juuri sitä mieltä, vaikka sinä itse taas muuta julistaisitkin. Minusta FFIX on myös reippaasti parempi. Toinen piste, joka nyt ei välttämättä ole niinkään objektiivinen. Mutta loppujen lopuksi Kaikki FF:t ovat niin sisällöllisesti kuin juonellisesti sen verran lähellä toisiaan, että teema on se ratkaiseva seikka.

Sitten vielä Aerthoseille: Collector's Edition Packia ei taida oikein mistään enää löytyä, mutta noista kahdesta muusta Mario Kart -bundle on se parempi. Pokémon Colosseum on todellinen tilasyöppö muistikortilta, eikä peli itsesään ole mikään kummoinen. Double Dashkin on yksinään tylsä, joten kaveriksi kannattaa hankkia vielä joku toinne plei ylimääräisen muistikortin lisäksi. (Colosseum -pakkaus taitaa tosin olla ainoa, jossa tulee muistikortti mukana.)

unknown
11.2.2005, 17:58:56
Onko Front Mission 4 ilmestynyt? Jos on niin menen viivana kauppaan, jos ei niin ostan Killzonen.

Oglop
18.2.2005, 23:44:54
Front mission 4,joo.Killzone,ei.Tai ainaki kokeile ennen ku ostat.Muhun ei iskeny vaikka räiskinnöistä pidänki,tossa vaan ei ollu sitä jotain...

Qure
19.2.2005, 0:49:22
Olen tässä painiskellut Wowin ja FFXI :n kanssa mutta en ole päättänyt kumman nytten ostan. Molempien pelien aikaisempia osia olen pelannut. Mutta itseäni ehkä viehättää enenmän FF :t. Mutta XI on tosin korkeampi kuukausi maksu kuin wowissa mutta molemissa on kuitenkin 1 kk ilmaista. Sana on teidän.

ascalon
19.2.2005, 7:27:53
Itselläni on ainakin positiivisia kokemuksia WoW:ista. Pelaaminen on ihan oikeasti addiktoivaa ja hauskaa, eikä joka käänteessä pidä tehdä valintoja ainakana aluksi. En sittne tiedä, mitä myöhemmin tulee tapahtumaan, mutta mitä olen kuullut, niin eipä niitä lopussakaan tyrkytetä eteen. WoW on ihan oikeasti hemputin hyvä peli ja sen lisäksi siinä voi tehdä samalle serverille huimat kahdeksan hahmoa, mikä on aina mukavaa. Ja jos kk -maksu kerta on pienempi niin eikun kauppaan, olettaen, että sopiva luottokortti löytyy.

slipknotfani
26.2.2005, 9:40:12
kannattaako ostaa kyseinen peli? kaveri suositteli jos pitää roolipeleistä mut en sit tiiä ku aattelin kysyy jonku muunkin mielipidettä... :huh:

harzza13
2.3.2005, 18:02:54
Kumman ostan FFX-2 vai Gran Turismo 4?

Hannu747
5.3.2005, 23:22:34
Kumman ostan FFX-2 vai Gran Turismo 4?
Minäkin ajattelen juuri samaa asiaa. Eli tuosta Turismosta, onko se tuntuma muuttunut yhtään sillä viime Gran Turismon julkaisun yhteydessä tulleella ratilla? Entä muuten ensitunnelmia pelistä?

Waruar
13.3.2005, 17:46:41
FF X-2 ei oikein tunnu kaikkia miellyttävän...aika raakaakin palautetta on tullut.
Gran Turismo 4 taas on kuulemma yksi parhaista autopeleistä ikinä...kuten aiemmatkin osat. Tämä neljäs osa vain sattuu olemaan vieläkin monta kertaa monipuolisempi kuin edeltäjänsä.

Aerthos
21.3.2005, 7:36:09
Ostin sitten tuon GameCuben. Nyt pitäisi hankkia joku peli. Mutta mikä?
Ajattelin tuon Paper Mario the Thousand-Year Door:in ostaa, koska olen nähnyt velipuoleni pelaavan sitä, ja se näyttää aivan mahtavalta. Joku Mario tai Zelda peli minun on pakko saada, koska niiden takiahan minä tuon GC:n hankinkin.

Eli sanotaan nyt lyhyesti ja ytimekkäästi: Ostin GameCuben ja nyt pitäisi hankkia peli. Paper Mario the Thousand-Year Door kiinnostaisi, mutta kannattaako se ostaa?

ascalon
21.3.2005, 9:00:12
Paper Mario on totta vie hankinnan arvoinen. Todella hauska ja koukutava kevytrope vailla ryppyotsaisuutta, synkistelyä sun muuta ikävää. Pelattavuus on kondiksessa ja pelaaminen on yksinkertaisesti hauskaa. Ehdottomasti hankinnan arvoinen.

Sezuna
25.3.2005, 13:56:22
Kannattaako ostaa Silent Hill 3 ? Joku voisi vähän neuvoa ku en ole kovinkaan varakas... :D

unknown
29.3.2005, 18:23:43
Olen ihmetellyt jo pitkän aikaa mitä hienoa Metal Geareissa on , joten aion ottaa selvää. Ajattelisin Substancen hankkimista, eikös se ole muuten sama kuin sarjan kakkososa plus jotain bonus-sälää? Onko siinä alkuperäiset japanilaiset ääninäyttelijät? Ja onko peli hyvä?

Grove
29.3.2005, 18:35:48
Olen ihmetellyt jo pitkän aikaa mitä hienoa Metal Geareissa on , joten aion ottaa selvää. Ajattelisin Substancen hankkimista, eikös se ole muuten sama kuin sarjan kakkososa plus jotain bonus-sälää? Onko siinä alkuperäiset japanilaiset ääninäyttelijät? Ja onko peli hyvä?
Peli on mahtava ja jep, sinä on alkuperäinen MGS2 + bonus sälää, mutta mutta en ole ihan varma onko peliä kiva pelata jos ei ole ensimmäistä osaa pelannut. Kyllä kai siitä niinkin nauttii, mutta runsaammin jos on ensimmäistä pelannut se on varmaa.

Mut, jepulis, minun mielestäni Substance on ihan mahti peli.

unknown
29.3.2005, 18:46:50
Peli on mahtava ja jep, sinä on alkuperäinen MGS2 + bonus sälää, mutta mutta en ole ihan varma onko peliä kiva pelata jos ei ole ensimmäistä osaa pelannut. Kyllä kai siitä niinkin nauttii, mutta runsaammin jos on ensimmäistä pelannut se on varmaa.

Mut, jepulis, minun mielestäni Substance on ihan mahti peli.

Jatkuuko sama juoni ykkös-osasta kakkoseen vai meneekö minulta sitten jotain inside-vitsejä ohi suun kun ykköstä olisi pitänyt pelata?

Olen kyllä säästö-budjetilla, DMC3 tuli hankittua viime torstaina joten tämä olisellainen pelihanke tulevaisuudessa kysymys :eh:

ascalon
29.3.2005, 19:04:21
Ykkösestä on MGS:issä hyvä aloittaa ihan vain sen mahtavan juonen takia. Joskin PsOne originaali on aivan uskomattoman rujo. Jos viitsit investoida paljon, voit hankkia Cuben ja TS:n. Saat helvetin hyvän uusversion ykkösestä ja pääset siinä sivussa tutustumaan yhteen pelimaailman parhaista juonista.

unknown
30.3.2005, 9:08:43
Ykkösestä on MGS:issä hyvä aloittaa ihan vain sen mahtavan juonen takia. Joskin PsOne originaali on aivan uskomattoman rujo. Jos viitsit investoida paljon, voit hankkia Cuben ja TS:n. Saat helvetin hyvän uusversion ykkösestä ja pääset siinä sivussa tutustumaan yhteen pelimaailman parhaista juonista.

Kyllä minä muuten investoisin, mutta uuden sukupolven konsolit ovat aika pian ovella, joten Gamecupen ostamisessa ei ole paljon järkeä.

Niistä Substancen ääninäytteliöistä vielä, hain pelistä yhden trailerin jossa ääninäyttelijät puhuivat englantia. Eli onko Substancessa lainkaan japaninkielisiä näytteliöitä? Niistä saa mahtavan tunnelman.

ascalon
30.3.2005, 9:20:13
Kyllä minä muuten investoisin, mutta uuden sukupolven konsolit ovat aika pian ovella, joten Gamecupen ostamisessa ei ole paljon järkeä.

Niistä Substancen ääninäytteliöistä vielä, hain pelistä yhden trailerin jossa ääninäyttelijät puhuivat englantia. Eli onko Substancessa lainkaan japaninkielisiä näytteliöitä? Niistä saa mahtavan tunnelman.

Valitettavasti moista luksusta ei ole. Mutta se englanninkielinen näyttelykin on varsin erinomaista. Etenkin suhteessa keskimääräiseen sontaan.

mirage
30.3.2005, 14:29:01
Olen ajatellut jonkun aikaa ostaa gameboy advancelle Fire Emblemin. Ihastuin peliin kun pelasin Super Smash Bros Meleetä. Ajattelin että sen voisi ostaa. Onko tarina ja muut hyviä tässä pelissä? Lyhyesti sanottuna: Kannattaako ostaa?

Tiedättekö muuten mitään hyviä pelejä Nintendo DS:lle? Ostin sen ilmestymis päivänä. (DS vei noin kaikki rahani, mutta ostin myös Rayman DS:n joka vei loputkin) Onko muita hyviä pelejä DS:lle (Rayman DS on sama kuin Rayman 2 ja Super Mario DS on sama kuin Super Mario 64... Harmi :( )

Verbatim
31.3.2005, 17:59:01
No kysellääs sitten, kun en tiedä, mikä näistä kannattaisi ostaa, niin jos joku on pelannut niistä kaikkia, voisi vähän antaa vinkkiä, mikä voisi olla hyvä. Eli:
1. Kingdom Hearts. (Kaikkihan tämän tuntevat.)
2. Final Fantasy X-2 (Kaikkihan tätä mollaavat. [ei vais])
3. Final Fantasy IX (Ja tätähän en ikinä löydä mistään. [Alue Tampere-Pirkkala])
Hinnatkin pyörivät varmaan kaikilla siinä 30 ¤? Ainakin itse olen saanut tällaisen käsityksen. Mutta jos joku voisi kehua/haukkua näitä, jos se vaikka muuttaisi vähän mielipidettäni siitä. :)

ascalon
31.3.2005, 18:05:23
Noista minä itse suosittelen FFIX:ää. Kauhistuin heti FFX-2:n nähtyäni kun kaverilla vähän kokeilin. Oli sen verran kaamea peli, joskaa ei aivan Crystal Chroniclesin veroinen.

KH:ta en ole kokeillut, mutten usko, että itse niin kauheasti siitä pitäisin. FFIX on minusta vaan nini helkakrin hyvä peli. Jokainen osa-alue grafiikkaa lukuunottamatta on priimalaatua.

Jubei
31.3.2005, 18:36:09
No kysellääs sitten, kun en tiedä, mikä näistä kannattaisi ostaa, niin jos joku on pelannut niistä kaikkia, voisi vähän antaa vinkkiä, mikä voisi olla hyvä. Eli:
1. Kingdom Hearts.
2. Final Fantasy X-2 (Kaikkihan tätä mollaavat. [ei vais]) (Kaikkihan tämän tuntevat.)
1. Kingdom Hearts. (Kaikkihan tämän tuntevat.
Minäkin ajattelin tulla antamaan puolueettoman mielipiteeni näistä:

FFX-2:
Monien haukkuma, harvojen rakastama peli. Itse pidin tästä todella paljon. Kuitenkin tämä on niin erilainen muihin finaleihin verrattuna, että kaikki eivät välttämättä pidä tästä. Tätä kannattaisi ainakin koittaa vaikkapa mahdollisella kaverilla ennen ostamista, ettei täysin pety.

FFIX
Hyvä perus final fantasy. Itselläni ei ole tästä paljoa sanottavaa koska olen pelannut tämän kerran enkä muista paljoakaan.

Kingdom Hearts
Ehdoton ykkönen joka kannattaa ostaa. Itseänikin epäilytti suuresti aikoinaan disneyn ja square yhteistyö, mutta tulos oli silkkaa taidetta. Itse ostin kyseisen pelin joku puoli vuotta ilmestymisen jälkeen, koska halusin kokeilla. Pakko myöntää että tämä peli ylitti kaikki odotukset. Lähinnä todella kauniit ja erilaiset ympäristöt ovat tämän pelin parasta antia.

Dimish
31.3.2005, 19:03:21
elikkäs Nintendo DS peleistä olisi kyse...
elikkäs teidän mielipide, kumman valitsen, Raymanin vai warioware touched
olen itse molempien peli kategorioden ystävä, mutta en osaa päättää.

Ostin sitten tuon GameCuben. Nyt pitäisi hankkia joku peli. Mutta mikä?
Ajattelin tuon Paper Mario the Thousand-Year Door:in ostaa, koska olen nähnyt velipuoleni pelaavan sitä, ja se näyttää aivan mahtavalta. Joku Mario tai Zelda peli minun on pakko saada, koska niiden takiahan minä tuon GC:n hankinkin.

Eli sanotaan nyt lyhyesti ja ytimekkäästi: Ostin GameCuben ja nyt pitäisi hankkia peli. Paper Mario the Thousand-Year Door kiinnostaisi, mutta kannattaako se ostaa?
jos et jo ostanu, minä itse suosittelisin että ostaisit ihan perus räiskinnän, Resident Evil 4. pelissä on mahtavat graffat, juonesta, aseista ja hahmoista puhumattakaan.
jos olet RE saagan ystävä, ostaa kantsii.se on siis perus räiskintää, mahtavine boonuksineen, ja se myyjä, ah että se on hauska, ja piru vie kekseliäästi tehty

Jonkka
7.4.2005, 17:11:06
Ostin äskettäin Silent Hunter III, kun olin puoli vuotta sitten nähnyt Pelitin raporitin siitä E3-messuilta. Olin niin innoissani, etten tarkastanut aivan tarkasti pelin vaatimuksia. Kotona kauhukseni huomasin pelin olevan PC DVD-Rom ei CD-Rom. Minulla ei tietenkään ole DVD-asemaa tietokoneella. Olin niin raivoissani, että hakkasin päätäni siihen asti kunnes oli pakko lopettaa. Netistä olen katsellut filmin pätkiä, jos ne vaikka auttaisi, mutta ei, ne vain lisäsivät haluani päästä pelaamaan. Enkä sitten tiedä ostaisinko aseman, kun laitteistoni ei ole muutenkaan täytä kaikkia vaatimuksia. ÄRRR!
Muuten (mitä olen nähnyt) tosi hyvä/kaunis peli. Tietämättömille: kyseessä on sukellusvenesimulaattori. En kyllä harmiksenne pysty hirveästi enempää perustelemaan, sillä (jos ette vielä tajunneet) en ole vielä päässyt pelaamaan, mutta arvelen sen olevan kiinnostuneille pakko-ostos (vai väitättekö vastaan?).

Antendo
9.4.2005, 23:20:14
Jos rahat vaan riittää nii investoi uutee koneesee. Ei oo meinaan paljoo järkee ostaa DVD-asemaa peliä varten jos ei muutenkaa tehot riitä.

Minulla kyllä on DVD-asema mut ei tehot riitä paljo mihinkää. Halo on jossai hyllyssä oottamassa sitä hetkee ku saan uuen/uuemman koneen.

Azzeli
15.4.2005, 16:54:48
Olisi vain kysynyt siitä, että kannataisiko ostaa TimeSplitters: Future Perfect. Itse olen miettinyt pelin hankkimista, mutta harmittaa kun se on K-18. :(
Onko se pakkohankinta?

Burning Lion
15.4.2005, 17:06:25
Olisi vain kysynyt siitä, että kannataisiko ostaa TimeSplitters: Future Perfect. Itse olen miettinyt pelin hankkimista, mutta harmittaa kun se on K-18. :(
Onko se pakkohankinta?
Ilman muuta. Minä en sitä vielä omista mutta story on menty co-oppina hardilla ja yksin normaalilla ja lisäksi on tullut pelattua moninpeliä hiukan. Peli kuulostaa, näyttää ja tuntuu hyvältä.

Aina tietysti vain paranee jos on verkkoadapteri... Time Splittersithän ovat aivan mahtavaa viihdettä moninpelinä.

The Guardian
15.4.2005, 17:36:57
juu,elikkä pitäiskö kyseinen peli ostaa vai ei...pelillehän on omakin topicci,mutta laitoinpahan tän nyt tänne...jos voisitte vastata...ja mielellään myös perustelut...

Amira
23.4.2005, 9:01:13
Mulla on sama kysymys kuin aikaisemmallakin viestillä, eli kannattaako toi Shadow Hearts; Covenant ostaa? Onko kellään sitä jo ja kertokaa vähän? Onko haittaa jos ykköstä ei ole pelannut?

Kannattaako minun ostaa Suikoden IV. En ole myöskään tämän aiempia osia pelannut, mutta kertokaas vähän?

Dimish
28.4.2005, 12:54:18
Olen ajatellut jonkun aikaa ostaa gameboy advancelle Fire Emblemin. Ihastuin peliin kun pelasin Super Smash Bros Meleetä. Ajattelin että sen voisi ostaa. Onko tarina ja muut hyviä tässä pelissä? Lyhyesti sanottuna: Kannattaako ostaa?

Tiedättekö muuten mitään hyviä pelejä Nintendo DS:lle? Ostin sen ilmestymis päivänä. (DS vei noin kaikki rahani, mutta ostin myös Rayman DS:n joka vei loputkin) Onko muita hyviä pelejä DS:lle (Rayman DS on sama kuin Rayman 2 ja Super Mario DS on sama kuin Super Mario 64... Harmi :( )
jos pidät puzzle peleistä osta Mr.Driller drill spritits. Peli on mainio. Se on hauska, hahmot ovat myös mainiota. Itse ainakin pidän pelistä kovasti. Pakko ostos jokaiselle DSsän omistajalle

Tangentti
5.5.2005, 12:40:15
Olen tässä viime päivinä miettinyt että pitäisikö ostaa Blizzardin Diablo 2 sillä kaverit koulussa kehui tätä peliä ja kyllä se vaikuttaa hyvältä.Varsinkin koska Blizzard on sen tekijä.Se vaan mietyttää että onko se todella ostamisen arvoinen peli ja "aukko pelisivistyksessä" jos ei ole pelannut sitä.

Vaylan
5.5.2005, 12:58:20
Mielestäni Diablo II on todellakin ostamisen arvoinen peli! Ja kyllä, pelisivistyneisyyteesi jää aukko, ellet edes kokeile tätä peliä. Eikä se ole edes hinnalla pilattu (korkeintaan 16e TopTen:ssä (?)). Eli suosittelen.

Diablo II on hack & slash pelien klassikko...
Mitäs vielä... maailma on suht laaja, uutta löydettävää löytyy aina, sekä hahmojen kehittäminen on todella mukavaa touhua :D Suosittelen vielä expansion set:n Lord of Destruction:in hankkimista, sillä siinä tulee mukana kaksi uutta hahmoa (pelattavaa) sekä kaikenlaisia uusia kamoja + muuta sälää & lisää monstereita.

Pelin ikää lisää vielä se että sitä voi pelata netissä Battle.net:ssä sekä siinä on tietty muut multiplayer ominaisuudet, mitä on muissakin Blizzardin peleissä.

Sinne kauppaan nyt ostoksille vain :shy: !

Aerthos
6.5.2005, 6:33:23
Lord of the Rings: The Third Age. Kannattaako hankkia?
Cubelle joku RPG pitäisi saada ja tuo vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta. Tai siis onhan tämä Ps2 ja Xboxillekin, mutta Cubelle aion hankkia kun ei sillä hirveästi pelejä ole.
Olen yhden arvostelun tästä pelistä lukenut ja se sai kohtuullisen hyvät pisteet.
Mutta siis onko kellään kokemuksia tästä pelistä, jos on niin kertokaa, kiitos.

In memoriam
6.5.2005, 10:47:50
Lord of the Rings: The Third Age. Kannattaako hankkia? En ole peliä pelannut tai edes nähnyt pelattavan. Minun mielipiteeni, on että ei kannata hankkia. Mitä arvosteluja olen lukenut ja pelikuvia nähnyt, peli on todella halpa kopio Final Fantasy X:stä.

Cuben roolipelirintamalla käydään uuden Paper Marion ja Tales of Symphonian julkaisun myötä niin kovaa kamppailua, että uusinta LotR:iä on vaikea suositella kenellekään. Tolkien-fanitkaan tuskin siitä saavat kummoista tyydytystä.
Tuo ainakin kuvaa aika paljon omaa mielipidettäni, jota on kuitenkin aika vaikea huomioida, kun en ole mitään noista peleistä pelannut.

Linkki Cubefinin arvosteluun (http://www.konsolifin.net/arvostelu.php?platform=cube&id=167)

Faust
6.5.2005, 12:04:35
Lord of the Rings: The Third Age. Kannattaako hankkia?
Cubelle joku RPG pitäisi saada ja tuo vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta. Tai siis onhan tämä Ps2 ja Xboxillekin, mutta Cubelle aion hankkia kun ei sillä hirveästi pelejä ole.
Olen yhden arvostelun tästä pelistä lukenut ja se sai kohtuullisen hyvät pisteet.
Mutta siis onko kellään kokemuksia tästä pelistä, jos on niin kertokaa, kiitos.
Itse olen Third Agea pelannut, ja se on vähän niin ja näin. Kuten arvosteluissa on sanottu tunnelma ja taistelut ovat pelin parhaimpia puolia mutta suurimmilta osin se koostuu putkijuoksusta. Baten Kaitos ja Tales of Symphonia ovat paljon parempia vaihtoehtoja.

Critis
8.5.2005, 11:59:58
Itse kyselisin että kannattaako minun ostaa Yoshi Touch and Go peliä Nintendo DS:lle ja onko se yhtä hyvä kun Yoshis Island Snes:sille. Omistaako tai onko joku testannut tätä peliä niin voisi kertoa oman mielipiteensä tästä pelistä että onko hankkimisen arvoinen.

Aphrael
13.5.2005, 7:28:39
Voin suositella tuota Disgaea: Hour of darkness peliä. Minä ainakin olen pitänyt siitä, siinä riittä aika kauaksikin aikaa tekemistä. Jos ei huitaise sitä läpi minimissä. Itse en ole vielä pelannut loppuun asti. Ajattelin rauhassa Kehittää hahmojani ja tutkia asioita kunnolla.
Peli on mielestäni hyvin monipuolinen. Onkos kenelläkään muulla kokemusta kyseisestä pelistä? Siitähän on jo aikaa kun se on ilmestynyt. :shy:

Antendo
17.5.2005, 14:52:07
Tahtoo Mp3-soittimen. Oisko kellään ehotella mistä hankkis tuommosen. Mahdollisimman halpa ja ainakii 128 mt tilaa. Netistä tai Lappeenrannassa.

Gigantista oon ostanu aikasemmin kolmella kympillä (29.90 jos tarkkoja ollaa) semmosen EuroLine merkkisen soittimen mikä meni hajalle 2-3 viikon sisällä. Ei suostunu tyhjenemää eikä täyttymään. Ei näyttäny tiedostoja mut Ominaisuudet-juttu näytti että siinä olis 79 mt musiikkii. Ei vaan kuulunu mitää. Ja kuitti hävis.

Varokaa kyseistä soitinta! Soittakaa poliisi, palokunta ja ambulanssi ja juoskaa henkenne edestä!

Juripa
31.5.2005, 20:47:14
Mielestäni Diablo II on todellakin ostamisen arvoinen peli! Ja kyllä, pelisivistyneisyyteesi jää aukko, ellet edes kokeile tätä peliä. Eikä se ole edes hinnalla pilattu (korkeintaan 16e TopTen:ssä (?)). Eli suosittelen.
!

Entä Diabo ykkönen? Löysin vain sen ensimmäisen osan halpakorista alle 10e. Harmi ettei Diabo 2:sta ole vielä eteen eksynyt :(

Dimish
31.5.2005, 20:58:05
Diablo number one ei ole kovin über hyvä peli. Se on siinä hyvän ja huonon välissä.
+ puolet:
Perus Ropea
aseet ja hahmot on toteutettu hyvin, vaikkeikaan loistavasti
voit käyttää uniikki tavaroita, vaikket tiedä mitä hyvää siitä tulee ;D
-puolet
hirviöt eivät ole kovin hienoja
ukkeli näyttää samalta vaikka pistät sille siinä alussa koko pelin parhaimman armorin
ainoa hyvän ukkeli on warriori
velho kuolee alta aika yksikön

peli on omasta mielestäni 3/5 arvoinen

Fera
2.6.2005, 18:31:32
Tekisi mieli pelattavaa ja olen iskenyt silmäni kahteen peliin. Molemmat ovat ylistettyjä ja mieli tekisi molempia mutta rahat eivät riitä niin kysyn täältä; Kumpi on ostamisen arvoisempi; Kingdom Hearts vai FFVll? Mainitsenpa nyt vielä että olen pelannut seiskaa jonkin verran, mutten kokonaan, eikä minulla ole omaa. KH:ta en ole pelannut yhtään ja valinta on vaikea. Joten, pyydän mielipiteitänne. Olen kallistumassa KH:n puolelle mutta kuuntelen sananne tarkkaan.

//Ostin Huuto.net:stä Kingdom heartsin puoleen hintaan, mitä kaupassa maksaa ja puolet halvempi kuin ffVll, joka ei koskaan saapunut postista...

Yaden
3.6.2005, 10:59:24
Olen 2 CD:eelle asti pelannut, (ei omaa.. :( ) mutta en silti tiedä haluaisinko tuon omakseni. Jos ostaisin tuon, omistaisin kaikenkaikkiaan 3 Final Fantasy-peliä :shy:...

Laudon
3.6.2005, 11:03:33
Tekisi mieli pelattavaa ja olen iskenyt silmäni kahteen peliin. Molemmat ovat ylistettyjä ja mieli tekisi molempia mutta rahat eivät riitä niin kysyn täältä; Kumpi on ostamisen arvoisempi; Kingdom Hearts vai FFVll? Mainitsenpa nyt vielä että olen pelannut seiskaa jonkin verran, mutten kokonaan, eikä minulla ole omaa. KH:ta en ole pelannut yhtään ja valinta on vaikea. Joten, pyydän mielipiteitänne. Olen kallistumassa KH:n puolelle mutta kuuntelen sananne tarkkaan.
FFVII ehdottomasti. Kingdom Hearts on imho ihan paska pelimekaniikaltaan mutta tarina on ainakin omaperäinen. FFVII on hyvä lähes jokaisella osa-alueella, joten suosittelen sinulle sitä.

unknown
4.6.2005, 11:47:46
Onko kukaan kuullut Generatoin of Chaos IV pelistä? Löysin siitä pari traileria
(http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=482) ja kiinnostukseni heräsi.
Millainen se on ja onko se hyvä?

EDIT//Damn, peli onkin ilmestynyt vain Japanissa.

Amira
4.6.2005, 14:57:33
Vaikea kysymys, riippuu tietenkin ihan että mistä tykkäät. Vaikka näillä peleillä onkin sama tekijä ne ovat täysin erilaisia. Kingdom Hearts ei ole läheskään yhtä pitkä kuin FFVII (En kuitenkaan väitä että se olisi lyhyt), siinä taistelut käydään reaaliajassa eli nopeutta vaaditaan niin mieleltä kuin sormiltakin. Itseäni ahdisti se alussa, koska olin tottunut FF:ien tarjoamaan mukavaan taistelusysteemiin, siihen silti tottuu nopeasti. Kingdom Hearts on kuitenkin ostamisen arvoinen peli, siinä pääsee seikkailemaan Disney maailmoihin joista löytää odottamattomia vieraita kuten FF-henkilöitä, minun mielestäni tuo peli on todella hyvä ja tarjoaa pelaajalle paljon. Jos kuitenkin etsit nyt jotain FF-maisempaa niin valitse FFVII, tosin jos olet pelannut ainoastaan FFX:ää ja muita PS2:lle olevia pelejä voi FFVII olla pettymys grafiikan suhteen, juoni on kiinnostava mutta välillä epäselvä ja paikkoja joutuu joskus etsimään todella kauan jotta löytää, eli helposti jää jumiin hiukan hölmömpi henkilö niinkuin minä. Kaiken kaikkiaan sanoisin, että kummatkin ovat ostamisen arvoisia ja upeita pelikokemuksia. En tahtonut nyt kuulostaa siltä, että haukkuisin FFVII, mutta sanon tämän sen varalta, koska peli tosiaan on vanha jo grafiikka puoleltaan, mutta jos se ei haittaa ja hakee hyvää roolipeliseikkailua niin siinä on hyvä vaihtoehto.

Jos kuitenkaan et pysty päättämään, ehdottaisin FFVII hankkimista ensin koska niistä näyttää alkavan olevan hiukan pulaa, koska harvat löytävät enää omaa kopiotaan kaupoista. Kingdom Hearts tulee kuitenkin löytymään hyllyiltä vielä pitkän aikaa.

Silti olen hiukan enemmän Kingdom Heartsin puolella. Mutta vain hiukan. :]

folder
8.6.2005, 20:51:21
Ostaakko vai Eikö ostaa? Siinä vasta kysymys. Elikkä, nyt olisi kyseessä doom 3 (Xbox), eli kannataako ostaa? Ei, en ole 18v, mutta saan sen kyllä.

Adray
8.6.2005, 20:53:51
Jos putkijuoksu kiehtoo, vastaus on positiivinen. Minusta ko. peli ei ole oikein hyvä, pettymys kaikkeen siihen hypeen nähden. Kokeile vaikka demoa ennen lopullista ostospäätöstä.

Yaden
11.6.2005, 13:46:19
Kumpi nuista kyseisistä peleistä kannattaisi ostaa?
Sitä kasia olen pelannut 2 levylle asti, hyvä on, mutten tiedä tuosta IX:stä..
Hankala juttu, jokin vetää minua puoleensa VIII, mutta haluaisin myös IX, ja nyt ostan vain jommankumma, en kumpaakin, koska sitten olisin köyhä.(^_^)

Faris
11.6.2005, 13:51:47
Hankala juttu, jokin vetää minua puoleensa VIII, mutta haluaisin myös IX, ja nyt ostan vain jommankumma, en kumpaakin, koska sitten olisin köyhä.(^_^)
Osta ffVIII. Sanoisin, että siinä riittää pelattavaa pitemmäksi aikaa ja peli oli muutenkin sen vuosisadan rakkaustarina. (oi, eikö olekkin ihanaa?) Siis, et kyllä kadu jos ostat ffviii:n.

Edittiä:

Ainoana huonona puolena, pitäisin pelin helppoutta.
Ysin pahin ongelma. Pelin pystyy vetämään 20 tunnissa ja alle senkin. Paha juttu, sitä en anna anteeksi squarelle. Ffviii:stä on monen maanisen fanin taival alkanut. Pakko olla todella hyvä peli, kun sai alunperin minutkin kiinnostumaan finaleista.

Sarutobi
11.6.2005, 14:25:00

Minun mielestäni kannattaisi ostaa ffIX. Se on "helppo" ( minun mielestäni) hahmoja on monta erilaista, Taikojen oppiminen on aika simppeliä. Paljon enemmän hauskoja kohtauksia, kuin kasissa.
Ainoana huonona puolena, pitäisin pelin helppoutta.

Fera
11.6.2005, 18:26:07
Minäpä sanon että ysi kannattaa, sillä se alkaa käydä pikkuhiljaa vaikeasti saatavaksi, kun taas kasia saa melkein mistä vain.

Paha minun on kuitenkaan sanoa, sillä en ole kumpaakaan pelannut. Mutta ysistä aletaan pyytää huikeita summia, ja parempi ostaa se nyt, kuin silloin kun sen hinta on jo yli 50¤ joka paikassa.

Yaden
13.6.2005, 11:28:13
Mutta voiko netistä ladata jotain Final Fantasy pelidemoja, että niiden perusteella, voisin valita kumman haluaisin. Itse olen ladannut VIII demon, ja hyvä oli, mutta tiedättekö, mistä näitä muita voisi ladata?Siis ilmaiseksi?

Frelial
13.6.2005, 12:53:13
Olen hieman miettinyt Suikoden IV;n ostoa... Pidin Ensimmäisesta ja toisesta osasta, vaikka ne hieman kökköjä juonellisesti olivatkin... Mietin vain että onko tuo neljäs osa yhtä hauska kuin aikaisemmat vai onko se vain vängällä väännetty PS2:lle? Eli onko siinä hulluna hahmoja ja kaikkia hassuja sivutehtäviä?

Davidson
13.6.2005, 20:28:45
Olen tässä harkinnut jo jonkin aikaa Pro Evolution Soccerin ostamista PS2:lle, ja ajattelin esittää pari kysymystä kyseiseen pelisarjaan liittyen, kun en ole vielä koskaan kokeillut yhtäkään osaa. Ensinnäkin, onko 3- ja 4-osien välillä kuinka paljon eroja eli onko Pro Evolution Soccer 4 joillakin osa-alueilla huomattavasti parempi kuin Pro Evo 3, jonka takia uudemman osan hankkiminen olisi järkevämpää kalliimmasta hinnasta huolimatta? Ja sitten vielä kysyisin, että kuinka hyvin pelaajat ovat muokattavissa Pro Evolutionissa eli pystyykö pelaajien nimiä vaihtamaan (puutteellisen lisenssin takia toivottavaa) ja onko kyseisen sarjan peleissä mahdollista tehdä omia pelaajia?

Sarutobi
13.6.2005, 20:37:07
Olen tässä harkinnut jo jonkin aikaa Pro Evolution Soccerin ostamista PS2:lle, ja ajattelin esittää pari kysymystä kyseiseen pelisarjaan liittyen, kun en ole vielä koskaan kokeillut yhtäkään osaa. Ensinnäkin, onko 3- ja 4-osien välillä kuinka paljon eroja eli onko Pro Evolution Soccer 4 joillakin osa-alueilla huomattavasti parempi kuin Pro Evo 3, jonka takia uudemman osan hankkiminen olisi järkevämpää kalliimmasta hinnasta huolimatta? Ja sitten vielä kysyisin, että kuinka hyvin pelaajat ovat muokattavissa Pro Evolutionissa eli pystyykö pelaajien nimiä vaihtamaan (puutteellisen lisenssin takia toivottavaa) ja onko kyseisen sarjan peleissä mahdollista tehdä omia pelaajia?

4:ssa on paremmat tuomarit ja muutkin pelaajat ovat aktiivisempia ja grafiikka ja kontrollit ovat paremmat kuin 3:ssa. Kummassakin voi muokata pelaajia nimeltä, pelipaidoista lähtien. Joukkueitten nimiä voi vaihtaa.
Jos hommaat 3:sen niin varaudu "handball" -vihellyksiin useasti ( huomaat mitä tarkoitan jos ostat.)

Critis
14.6.2005, 8:56:05
Kysyisin että kannattaako ostaa World of Warcraft että onko se niin hyvä mitä esim porukka näilläkin sivuilla on hehkuttanut. Sitten kysyisin pari kysymystä peliin liittyen.

1. Onko rekistöröityminen helppoa ja tehdäänkö se netissä vai itse pelissä?

2. Onko ilmaisia servereitä? jos ei niin kuinka paljon ovat kuukausimaksut?

3. Kuinka paljon koneelta vaaditaan tehoja tämän pelin pyörittämiseen?

4. Kuinka newbie ystävällinen peli on eli oppiiko kaikki perus toiminnot sun muut kuinka helposti?

5. Missä servereillä porukka suurimmaksi osaksi täällä FFfinissä pelaa?

Dimish
15.6.2005, 14:01:54
tuohon world of warcraft pelin kysymyksiin vastauksia, kaikkiin en osaa vastata mutta joihinkin

1. rekisteröityinen tehdään netissä ja on se aika helppoa kun sen osaa :cool:

2. pelissä ei ole ilmaisia servuja, kuukausimaksut ovat n. 10 egee

3. tähän saa joku muu vastata (sen voin sanoa, että kunnon isoa jättiläis kaupunkia ei jaksa pyörittää parhainkaan kone pätkimättä)

4. peli on alussa erittäin newbie ystävällinen, toiminnot oppii helposti ja kaiken muunkin tarpeellisen.

5. en kaikkien puolesta osaa tähän vastata, mutta itse taidan pelata... nooh, kun muistan editoin sen tähän

erittäin hyvä peli, kannatan ostoa

Sarutobi
15.6.2005, 15:14:29
Kysyisin että kannattaako ostaa World of Warcraft että onko se niin hyvä mitä esim porukka näilläkin sivuilla on hehkuttanut.

Jos on varaa maksaa 10¤ euroa kuussa ( 5 kuukauden päästä olisit tuhlannut jo kahteen peliin.), muuten en suosittelesi.

Luni
15.6.2005, 19:24:11
Minä olen miettinyt tuon Devil May Cry 3 ostamista. Sekä Tilt, että Pelit-lehti arvosteli sen erinomaiseksi, mutta vaikeaksi. Onko se niin ylitsepääemättömän vaikea kuin huhutaan? Kannattaako ostaa vai tuhlaanko rahani, as usual, johonkin CD-levyyn?

Rune
15.6.2005, 20:04:11
Kysyisin että kannattaako ostaa World of Warcraft että onko se niin hyvä mitä esim porukka näilläkin sivuilla on hehkuttanut. Sitten kysyisin pari kysymystä peliin liittyen.

1. Onko rekistöröityminen helppoa ja tehdäänkö se netissä vai itse pelissä?
Netissä teet accountisi pelipaketin ohjeiden mukaan. Helppoa kuin mikä pitäisi olla. Mutta vaikka ensimmäisen kuukauden saatkin pelata ilmaiseksi, joudut kuitenkin päättämään millä tavalla alat maksamaan pelaamista jo accountin rakennusvaiheessa.

2. Onko ilmaisia servereitä? jos ei niin kuinka paljon ovat kuukausimaksut? Yhdellä accountilla pääset käsiksi kaikkiin olemassaoleviin servereihin. Accountin ylläpito maksaa sinulle ~13e kuukaudessa.

3. Kuinka paljon koneelta vaaditaan tehoja tämän pelin pyörittämiseen? Minimiasetuksilla vanhemmankin koneen pitäisi rullata peliä ihan ansioikkaasti. Sivulla www.wow-europe.com löytyy varmaan enemmän konevaatimuksista, mutta kannattaa katsella hieman yläkanttiin noita vaatimuksia. Sanotaanko, että jos koneellasi toimii hyvin tai täysin pelattavasti vuoden vanhat pelit niin WoWin kanssa tuskin tulee ongelmia.

4. Kuinka newbie ystävällinen peli on eli oppiiko kaikki perus toiminnot sun muut kuinka helposti? Käyttis toimii yksinkertaisesti. Saat säädettyä itse pelissä toiminnot aika pitkälti kuten haluat, ja pelaaminen toimii aika kivuttomasti. Olen siis kamalampiakin virityksiä nähnyt. Kontrollien puolesta pelaaminen on helppoa ja vaivatonta. Aika pitkälle peliä pelaajaa neuvotaan kädestä pitäen ja homman pitäisi mennä kuin vettä vain, ja siinä oppii kyllä pelatessa. Eli äärettömän nyyppäystävällinen.

5. Missä servereillä porukka suurimmaksi osaksi täällä FFfinissä pelaa?
http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=12638

Yaden
16.6.2005, 20:29:21
Olen päättänyt ostaa FFVIII:n. Niitä taitaa harvoja löytää PC-version jostain verkkokaupasta? puolenkuunpeleissä FF8 oli liki 30 euroa, tosin ps-versio,
Onko PC- version ja PS-version Grafiikoilla FFVIII:ssä mitään eroa?
Kumpaa versiota itse suosittelisitte?

Davidson
17.6.2005, 17:05:27
Olen päättänyt ostaa FFVIII:n. Niitä taitaa harvoja löytää PC-version jostain verkkokaupasta? puolenkuunpeleissä FF8 oli liki 30 euroa, tosin ps-versio,
Onko PC- version ja PS-version Grafiikoilla FFVIII:ssä mitään eroa?
Kumpaa versiota itse suosittelisitte?
PC-versiossa on hiukan tarkemmat peligrafiikat. Välianimaatioissa vastakkainasettelussa päädytään aikalailla tasapeliin. Jos ostat PC-version, valmistaudu rukkaamaan grafiikka-asetuksia, sillä ainakin tällä masiinalla kyseinen peli vaatii grafiikkapäivityksen ruudulla olevien kummallisten viivojen takia. Tuokin on varmaan kiinni kuitenkin näytönohjaimesta, sillä vanhalla koneella päivitykselle ei ollut tarvetta.

Pleikkaversiossa on ainakin se hyvä puoli, että kaikki on kunnossa alusta lähtien, kun asetuksia ei tarvitse lähteä hinkkaamaan. Mutta itse kuitenkin kallistuisin tuohon PC-versioon: Paremmat äänet ja tarkempi grafiikka ovat sen etuina PS1-versioon nähden. Tämän lisäksi pleikkaversio ei tietääkseni sisällä sitä chocobo-minipeliä, jonka nimeä en nyt juuri muista.

Daiki
17.6.2005, 19:46:38
Minä olen miettinyt tuon Devil May Cry 3 ostamista. Sekä Tilt, että Pelit-lehti arvosteli sen erinomaiseksi, mutta vaikeaksi. Onko se niin ylitsepääemättömän vaikea kuin huhutaan? Kannattaako ostaa vai tuhlaanko rahani, as usual, johonkin CD-levyyn?

Jos pidät silpomisesta ja päättömästä hakkaamisesta, peli sopii sinulle. Jos olet pelannut aikasempia osia ja pitänyt niistä, kannattaa todellakin ostaa. Taistelut ovat todella mukavia, eikä niihin kyllästy [ainakaan heti]. Aseitakin on sopiva määrä; löytyy tavallista miekkaa, haulikkoa, sähkökitaraa, kahden miekan arsenaalia... Jne. Myös liikkeet ovat monipuolisempia ja pystyypä sitä taistelun aikana haukkua vihollista.

Tiedät varmaankin nämä taistelu tyylit? On ampujaa, miekkailijaa, väistelijää... Itse suosin miekkailijaa. Jos haluat välttää lähikontakteja vihollisen kanssa, kannattaa valita ampuja. Mutta jos suosit suoraa toimintaa, miekkailija on paras vaihtoehto siihen. 2 muuta tyyliä varmaankin jo arvaat.

Entä radat? Samaa putkijuoksua. Toisaalta eräässä radassa sai vapaasti juoksennella pelin tärkeimmässä paikassa, Teme-ni-gru tornissa. Radat ovat tietenkin aika synkkiä ja yksipuolisia mutta kuitenkin aika mielenkiintoisiakin.
Enempää en osaa tästä aiheesta sanoa.

Vaikeus..? Hm, voin sanoa että peli on vaikea ja ei vaikea. Jos kuolet, eikä sinulla ole keltaisia "elämä" orbseja, joudut radan alkuun. Usko pois, se ON tuskaista jos näin käy. Itse tulin pelanneeksi erästä rataa monta tuntia ja kuolla kupsahdin, eikä minulla tietenkään ollut orbseja. But shit happens.
Jo normal taso on hankala [urgh, Dante must die vaikeustaso=tuskaa O___x], joten jouduin ottamaan easyn [kyllä, olen surkea -___-;]. Easyä ei saa heti aluksi vaan sinun täytyy kuolla tarpeeksi monta kertaa, jotta tämä aukeaa. Mutta valitettavasti joudut aloittamaan tällöin alusta.
Helpoinkaan vaikeustaso ei kuitenkaan ole täysin helppo eli joudut uhrata paranusesineitä mukavasti. Mutta kyllä pelin menee helposti läpi sillä.

Pituutta pelillä on mukavasti. Itse pääsin juuri pelin läpi ja kello näyttää yli 21 tuntia [eh, arvostelijat menivät 10 tunnissa? Olen hidas]. Ratoja löytyy 20 kappaletta.

Eli siis... Kannattava ostos jos pidät tämän tyyppisistä peleistä.
Ääninäyttely on hyvää [so long, DMC 2!], hahmot mukavia ja niitäkin tarpeeksi vähän [hm, laskelmieni mukaan 4 kappaletta], juoni ihan mukiin menevä, paljon mini pelejä [tai no nämä secret missionit, joista saa blue fragmentteja...], aseita kiitettävä määrä, musiikki mukavaa... Siis täydellinen. Haastetta siis löytyy jos pidät normaalin tason [ja miksei helpossakin] ja jos kunnon vaikeutta haluat, pistä DMD moodi [sai vasta kun meni pelin läpi].
Alussa rahasta on pulaa ja sain vaivoin hankittua itselleni 2 parannusesinettä, joten suosittelen taistelemaan kaikki tulevat taistelut ja ylimääräisiäkin.

Eipä tässä enään... sen kummempia.
Selitys oli suppea tiivistelmä mutta katsos, olen laiska.

//Ai ihan oikein yleiskattava? Pelottavaa...

Yaden
17.6.2005, 19:58:17
Mutta se on melkeinpä mahdotonta minun kannaltani lähteä hankkimaan FFVIII pc versiota...:(
Koska niitähän myydään nykyyän (jos myydään) niin ps-versiona..
Vai tiedättekö, missä myydään pc versio? (suomalainen verkkokauppa, kiitos.. :eh: )

Davidson
18.6.2005, 0:29:23
Mutta se on melkeinpä mahdotonta minun kannaltani lähteä hankkimaan FFVIII pc versiota...:(
Koska niitähän myydään nykyyän (jos myydään) niin ps-versiona..
Vai tiedättekö, missä myydään pc versio? (suomalainen verkkokauppa, kiitos.. :eh: )
No tuota, en suoraan sanottuna tiedä. Veikkaan kyllä, että aika vaikeaa PC-version ostaminen uutena on tänä päivänä. Olin siinä käsityksessä, että sinä tiedät, missä sellaista oltaisiin myymässä, kun nostit toiseksi vaihtoehdoksi PC-version hommaamisen. =) Mutta älä huolehdi, et menetä paljoa, jos vaikka hommaisitkin pleikkaversion. Täysin sama peli se on, ihan vähän rumempi vain. Se chocobo-minipelikään ei ole mikään kummoinen lisä IMHO.

Ja yhtään rohkaisematta waretukseen, ainahan niitä "muitakin" hankkimistapoja löytyy, jos peliä ei tunnu muuten löytyvän kaupoista, tai vaikka löytyisikin. ;)

Tordragon
18.6.2005, 2:09:02
Minä olen miettinyt tuon Devil May Cry 3 ostamista. Sekä Tilt, että Pelit-lehti arvosteli sen erinomaiseksi, mutta vaikeaksi. Onko se niin ylitsepääemättömän vaikea kuin huhutaan?
Vaikka tuossa Chinu nyt ihan yleiskattavan perustelun antoikin niin voisin kyllä vastata tuohon vaikeusastekyssäriin.

On se, se on juuri niin vaikea kuin moni media antaa ymmärtää. Tosin, jos sitä joku (liian) vaikeaksi haukkuu niin kyllä siihen yhteyteen pitää sisällyttää myös se fakta, että kun siitä pelimekaniikasta pääsee hyvin jyvälle niin se aukeaa ihan täysin ja sitten vasta, voisi sanoa, siitä alkaa nauttimaan. Jos pelin jättää sikseen alkushokin jälkeen niin tavallaan se on oma häpeänsä, osittain kyllä Capcomin myös.

Hassua vaikeustason portauttamista (tai sen täysimittaista puutetta) ja old skool -ärsytystä vaikeustason lisäämisen nimissä á la kentän alusta aloittaminen (nopean) kuoleman jälkeen. Keltainen orb on siis continue, jolla tämän välttää, mutta tulkinnanvaraista on se, että pitääkö sen pelissä olla maksullinen lisäesine. Eli joo. Näistä ei saa valehdella, kun peliä arvostelee, mutta ehdottomasti pitää ottaa huomioon se seikka, että peli palkitsee kyllä nopeasti ja hyvin, kun sen sisäistää.

Jos tämän sortin action-rallien perään on niin erinomainen pelihän DMC3 tosiaan on, kunhan ei lannistu heti ensikäsittelyssä. On se sen arvoista.

Kuppa
22.6.2005, 13:26:40
Elikkäs onko Gran Turismo 4 jo kaupoissa. Ajattelin vain varmistaa tiedon, kun en ole täysin varma, vaikka luinkin sen tulleen jo maaliskuussa kauppaan. Eli joku voisi varmistaa tiedon. Kiitos.

Ja kertokaapas hieman, miten se eroaa huomattavasti muista GT:istä

EDIT: Ja vielä, paljos tällä pelillä on hintaa? Kertokaa arvauksen/tiedon perusteella.

fireboy
22.6.2005, 17:21:53
Elikkäs onko Gran Turismo 4 jo kaupoissa. Ajattelin vain varmistaa tiedon, kun en ole täysin varma, vaikka luinkin sen tulleen jo maaliskuussa kauppaan. Eli joku voisi varmistaa tiedon. Kiitos.

Ja kertokaapas hieman, miten se eroaa huomattavasti muista GT:istä

Onhan se. Se on ollut jo ainakin yli kolme kuukautta.

Itse en tiedä muuta kuin sen, että GT4 peli eroaa muista peleistä siten, että siinä on 700 autoa ja 50 rataa. GT3 olisi myös ollut hyvä jo ratojen tekemisessä, mutta petyin kun siinä esiintyikin vain 8-12 rataa, sekä myötä- ja vastapäivään että peilikuvina. Mutta parempi peli tämä GT4 peli on kuin edellisempi.

Ferithem
22.6.2005, 21:29:01
Tällaisista peleistä kyselisin:

Sid Meier's Pirates PC
Bard's Tale PS2

Siis jos joku sattuisi omistamaan jonkin ylläolevista, kertoisiko hän mielipiteensä? Keikun näiden kahden (ja Guild Warsin) välillä, ja olisi kiva tietää jotakin ennen rahojen kilahtamista kassaan. Mikä voisi mahdollisesti sopia laadukkaita ja pitkiä pelisessioita odottavalle meikälle?

Kiitokset kaiken varalta etukäteen!

/// Kiitokset Tordragon ja Fera, alkuperäistä en tosiaankaan ole pelannut joten taidanpa ihan yleissivistyksen takia hankkia pelin :)

//
Olen hieman miettinyt Suikoden IV;n ostoa... Pidin Ensimmäisesta ja toisesta osasta, vaikka ne hieman kökköjä juonellisesti olivatkin... Mietin vain että onko tuo neljäs osa yhtä hauska kuin aikaisemmat vai onko se vain vängällä väännetty PS2:lle? Eli onko siinä hulluna hahmoja ja kaikkia hassuja sivutehtäviä?
Suikoden IV on hyvä peli, mutta kannattaa varautua hienoisiin pettymyksiin.

Grafiikka on luonnollisesti sulavampaa ja moniulotteista, luonnollisen kaunista muttei erikoista. Juoni on ihan napakka; kököksi en ainakaan kutsuisi. Peli on paikoin hauska, ei kuitenkaan tämän(kään) tekijän osalta yllä edeltäjiensä tasolle. Hahmoja on iso liuta, suurin osa vain rivintäyttäjiä, mutta pahiksia on rutkasti vähemmän kuin aikaisemmissa Suikodeneissa. Tästä en itse pitänyt. Minipelejä on minusta kiitettävän paljon. Jopa ääninäyttely on miellyttävää suurimmaksi osin. Strategiasessiot (sodat) on muutettu meritaisteluiksi, mikä on kaksiteräinen miekka sekä vaikeusasteeltaan että kiehtovuudeltaan.

Pelin kestosta ja uudelleenpelattavuusarvosta on varoitettava: vaikeustaso on löystynyt ja koko juoni humahtaa nopeasti ohi. Tämän vuoksi Stockalla maksamani hinta, 64.90 euroa, oli ehkä liian korkea. Ainakin jos olet todellinen Suikoden -fani ja/tai löydät pelin edullisemmalla, osta pois. Kyllä siitä iloa riittää joksikin aikaa, ja pelin läpäistyäsi voit aloittaa uudelleen kaikella vanhalla tavaralla ja aseilla.

Tordragon
23.6.2005, 0:27:10
Sid Meier's Pirates PC

Siis jos joku sattuisi omistamaan jonkin ylläolevista, kertoisiko hän mielipiteensä?
Jos Pirates! on tuttu menneisyydestä (Commodore 64:llä, Amigalla ja myöhemmin Gold-versiona PC:llä) niin sitten tiedät jo vastauksen omaan kysymykseesi. Meinaan, peli on kyllä sen verran uskollinen uusintaversio, että jopa kaikki samat vanhat jipot toimivat kuten ne toimivat silloin melkein kaksikymmentä vuotta sitten.

Peli on siis täysin non-lineaarinen, eli pääjuonta ei pahemmin seurailla vaikka päähenkilöllä onkin motiivit lillua Karibianmerellä. Alusta lähtien kaiken voi tehdä miten haluaa ja kuinka nopeasti vain haluaa, peliajan puitteissa mikä siis on päähenkilön ikä ja terveys. Päätekijä mikä jo vuoden -87 C64 Pirateksessa viehätti on siis helppo ja hauska huvi mitä pelistä saa irti, uudelleenpelattavuusarvoa unohtamatta. Tämä uusi remake ei siis ole poikkeus, ja paremmilla grafiikoilla sekä pikkaisen pelillisesti viilattuna vieläpä.

Jo peliä joskus aikaisemmin tahkonneelle en aivan niin paljon suosittele sillä karu totuus on, että peli tarjoaa aivan samanlaisen elämyksen ja homma voi jo kolmen (!) "läpipeluukerran" jälkeen tuntua vähäsen puhki ja rikki pelatulta. No, suosittelisin kuitenkin ja todellakin siis sellaiselle henkilölle joka ei ole nähnytkään/kuullutkaan pelistä aikaisemmin. Jos kulttuuriteon haluaa itselleen tehdä niin Sid Meierin Pirates! on juuri sellainen.

Fera
23.6.2005, 10:38:35
Sid Meiers pirates! on todella monipuolinen peli, josta ei tekemistä puutu. Olet kaappari joka etsii sukulaisiaan. Saat kaapata laivoja ensin tulittaen ja sitten miekkaillen kapteenin kanssa. Tietystihän jos pääset kuvernöörin suosioon saat ylennyksiä ja pääset tanssimaan kauniiden naisten kanssa. Tanssi vain tarvitsee aika lailla harjoitusta. Varmaan vaikein asia koko pelissä. Seilaa merillä miehistön kanssa ja käy maissa laivakaupoissa ja varastontäydennyksissä tai etsi kuopattua aarretta tai valloita kaupunki.

Peli on hyvin viihdyttävä ja siinä on nerokkuuden makua. Grafiikka on silmiä hivelevää ja tämä remake on hienosti onnistunut. Pelin voi vetää muutaman kerran läpi ennen kuin alkaa kyllästyttää mutta on se sellainen pelikokemus että kannatan. Mutta jos olet pelannut vanhaa versiota, ei peli tarjoa kovinkaan uutta elämystä. Hauskaa on katsoa kaapparisi tunarointia tanssissa tai kuinka joudut hiippailemaan vankilasta ulkomaailmaan. Hirveän pitkää ikää ei tällä saata olla, ellei pidä aina pitkiä taukoja läpipeluiden välissä. Hieno teos, joka kannattaa hankkia ellei ole pelannut alkuperäistä versiota kovinkaan.

Critis
30.6.2005, 18:09:40
Kyselisin että kannattaako ostaa Playstation 2 konsoli koska minun tekisi mieli se ostaa kahden hyvän pelin takia. Nimittäin FFX ja MGS3:sen takia tekisi mieli ostaa PS2 eli kannattaako hankkia koko konsolia näiden kahden pelin takia. Ensinnäkin onko tämä FFX yhtä hyvä kuin esim FFVII tai FFVIII? onko siinä yhtäpaljon pelattavaa kuin edellisissä FF peleissä. Ja sitten MGS3 onko tämä jopa parempi kuin MGS2 ja onko tässä yhtäpaljon tai jopa enemmän kaikkea extra boonusta jonka takia jaksaa pelata pelin monta kertaa lävitse?

Koope
30.6.2005, 18:39:24
Minun mielestäni FFX on vähintään yhtä hyvä kuin seiska ja puolet parempi kuin kasi. Kympissä riittää pelaamista (itsellä on menny jo yhdessä savetuksessa 350 tunnin raja rikki, yhteensä olen pelannut peliä n. 500. Suuri tuntimäärä johtuu siitä että en ole kattonut apua yhdestäkään nettisivusta tai muualtakaan.) no mutta takaisin asiaan. MGS 3 ei mulla ole, mutta olen huomannut, että siinä on varmasti enemmän tekemistä kuin edellisessä Solidissa. Ja onhan pelissä myös uusi juoni joka on varmasti tutustumisen arvoinen. Loppujen lopuksi en tiedä kannattaako ostaa vehjettä vaivaisen kahden pelin takia, tai no voihan se aina ostaa kaveriltakin. Toisaalta taas tuleehan Kakkoselle vielä varmasti lisää huippu-pelejä (esim. FFXII?) Jos on rahaa niin suosittelen ja jos ei niin tiukkaan harkintaan, että ostaako vaiko eikö. Ain nii, voihan Kakkosella kuunnella CD:tä ja katsella DVD elokuvia, joten itse kyllä ostaisin ellei minulla olisi sitä jo ennestään :P

In memoriam
30.6.2005, 20:46:29
Ensinnäkin onko tämä FFX yhtä hyvä kuin esim FFVII tai FFVIII? onko siinä yhtäpaljon pelattavaa kuin edellisissä FF peleissä.

Suoraan sanottuna, jos odotat X:ltä yhtä paljon kuin, mitä seiska tai kasi antoi, niin tulet pettymään. Juoni ei ole läheskään yhtä hyvä kuin mainitsemissasi peleissä. Toki grafiikka on hienoa ja peli on hienoa katseltavaa, mutta ainakin minulle se on sivuseikka. Lisäksi peli muistattaa inhoittavan paljon putkessa juoksemista; sen verran vapaa maailma on. Tietenkin kymppikin on Final Fantasy, mutta ei klassikko. Minulle se ei ainakaan tuonut läheskään yhtä suurta iloa kuin ykkös-pleikan Final Fantasyt.

Mitä sitten peliajasta, niin kyllä satoja tunteja saa pelin kanssa kulumaan, mutta juonen kanssa pelattavaa löytyy noin reilut 50 tuntia, riippuen pelivauhdista. Sen jälkeen kyllä riittää pelattavaa, mutta hirveen intoisaa se ei ole. Tylsää tavaroiden hakua ja vihollisten kiinniottamista Monster Arenalle. Eli X ei ole yhtä hyvä kuin VII. [minun mielipiteeni]

Fera
30.6.2005, 21:22:09
Aloitan nyt tuon vanhojen finaleiden keruun, mutta minua härnää taas valinnan vaikeus. Olen iskenyt silmäni VII:n ja IX:n mutta en oikein osaa päättää. Molemmat tuntuvat hyviltä mutta hirvittää sama ajatus: Kun otan toisen, jospa en saakaan toista. Mutta kysynpä teiltä että kumpi on parempi: legendaarinen seiska vai viehättävä ysi?

Lisäksi kysyn myös että onko seiska parempi Ps1:lle vai tietokoneelle? Kuulemma tietsikalla olisi parempi grafiikka mutta ongelma on, etten osaa kovin hyvin pelailla kyseisellä laitteella, ainakaan ennen kovaa harjoitelua. Mutta onko sitten Ps1:llä paljon huonompi grafiikka? Ei sillä hirveästi ole merkitystä mutta olen jo nähnyt muutamia kuvia joissa on yllättävän kauniit maisemat ja en tiedä onko kyseessä PC vai Ps1. Voi tätä vaikeutta.

memo
30.6.2005, 21:36:00
Aloitan nyt tuon vanhojen finaleiden keruun, mutta minua härnää taas valinnan vaikeus. Olen iskenyt silmäni VII:n ja IX:n mutta en oikein osaa päättää. Molemmat tuntuvat hyviltä mutta hirvittää sama ajatus: Kun otan toisen, jospa en saakaan toista. Mutta kysynpä teiltä että kumpi on parempi: legendaarinen seiska vai viehättävä ysi?

Lisäksi kysyn myös että onko seiska parempi Ps1:lle vai tietokoneelle? Kuulemma tietsikalla olisi parempi grafiikka mutta ongelma on, etten osaa kovin hyvin pelailla kyseisellä laitteella, ainakaan ennen kovaa harjoitelua. Mutta onko sitten Ps1:llä paljon huonompi grafiikka? Ei sillä hirveästi ole merkitystä mutta olen jo nähnyt muutamia kuvia joissa on yllättävän kauniit maisemat ja en tiedä onko kyseessä PC vai Ps1. Voi tätä vaikeutta.Itse olen pelannut kummallakin, mutta en huomannut juurikaan mitään eroa. Sen voin kuitenkin sanoa, että PC-versio voi vaatia paljonkin säätöä, että se toimisi miellyttävällä tavalla. Joten sinänsä PS-versiolla pääset helpommalla. Grafiikassa ei ole oikeastaan juuri mitään eroa, ehkä hiukkasen pehmeämpää tietokoneella. Musiikki on se kysymysmerkki tässä, sillä PC-version musiikit ovat mideinä, joten se on sanalla sanottuna karmean kuuloista, ellet hanki jonkinlaista soundfonttia (näissä en voi auttaa ollenkaan), kun taas PS-versiossa on ne musiikit, joita soundtrackilla voit kuulla.

Itse tietenkin suosittelen FF VII:tä, sen verran mahtava pelikokemus on, mutta myös IX on erinomainen peli. IX sopii enemmän ehkä aloittelijoille ja VII vaatii ehkä hieman enemmän "aivoja" (ja materiajärjestelmällä saa kunnon kikkailuja aikaan), IX:n ability-systeemi on hieman yksinkertaisempi. Mutta jos karu grafiikka ja heikohko musiikin laatu ei haittaa, niin suosittelen VII:tä.

// Sain nyt itse hankittua myös tuon PC-version FFVII:stä ja sen voin sanoa, että grafiikka on sittenkin selvästi nätimpää. Se ei ole rosoista niin kuin PSX:llä vaan hyvin pehmeää (ja minulla on vanha 16mb näytönohjain :P), joten uudella koneella jos saat sen toimimaan, niin grafiikka on oletettavasti kaunista. Mutta musiikit ovat edelleen miinusta, MIDI-muodossa kun ovat. Pelin mukana tulee kuitenkin pieni soundfont, jolla se kuulostaa edes hieman enemmän oikealta.

Juripa
2.7.2005, 0:23:26
Tänään surffailin yhdessä nettikaupassa jossa myytiin halvalla pelejä. Silmiini osui kuitenkin Rayman 3 GameCubelle n. 25 euron hintaan mutta en kehdannut tilata sitä vielä. Elikkäs onko tämä hyvä peli? Arvosteluissa R3 on saanut kasia. Eli kannattaako tilata?

[Edit]

Latasinpa PC:lle Rayman 3:n demon ja ihan hauskalta vaikutti. Peli lähti tilaukseen :)

Ludson
7.7.2005, 9:11:33
Ajattelin ostaa jotain toimintapeliä ja olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon. Kumpi kannattaisi ostaa God of War vai Devil May Cry 3? En ole pelannut aikaisempia Devil May Cryita...

Wompatti
7.7.2005, 12:09:39
Ajattelin ostaa jotain toimintapeliä ja olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon. Kumpi kannattaisi ostaa God of War vai Devil May Cry 3? En ole pelannut aikaisempia Devil May Cryita...

God of War ainakin on saanut loistavia arvosteluja. DMC 3 on myös kuuleman mukaan hyvä. Itse en kyllä pidä koko sarjasta, joten en sitä suosittele. God of Warissa taas on ikäraja 18, ja DMC:n se on tietääkseni vähintään 15.

Astril
7.7.2005, 18:36:05

Lisäksi kysyn myös että onko seiska parempi Ps1:lle vai tietokoneelle? Kuulemma tietsikalla olisi parempi grafiikka mutta ongelma on, etten osaa kovin hyvin pelailla kyseisellä laitteella, ainakaan ennen kovaa harjoitelua. Mutta onko sitten Ps1:llä paljon huonompi grafiikka? Ei sillä hirveästi ole merkitystä mutta olen jo nähnyt muutamia kuvia joissa on yllättävän kauniit maisemat ja en tiedä onko kyseessä PC vai Ps1. Voi tätä vaikeutta.

Ehdottomasti VII, sen ainakin minä ostaisin, jos olisin kyseisessä tilanteessa.
FFVII on mielestäni paras peli mitä olen koskaan pelannut, juoni ja hahmot ovat TÄYSIN omaa luokkaansa verrattuna múihin FF:iin.

Kannattaa ostaa mielummin PC:lle, paremmat grafiikat.

Eli: FFVII on pajon parempi, se kannattaa ostaa. (Minun mielipiteeni)

Yaden
7.7.2005, 19:21:25
Nyt on mielessä FFVII:n hankkiminen. Monethan sitä kehuvat,
Kyllä se minustakin näyttää trailereiden perusteella ihan kunnolliselta.
Mutten silti viitsisi mitään 35-50 euroa siihen urhrata, Myydäänkö kyseistä peliä keskisen kaupassa ? (tai joku tuollanen sen kaupan nimi oli..)ja paljo olisi hinta?(sen nimi saattoi kyllä olla jokin "tuuri":kin, mutta..)Pitäis sit varmaan lomamatkalla ostaa... (jos ylipäätänsä myydään siellä..) Eikä kukaan ois varmaan tuota kirpputorille vienyt.. en itse uskoisi ainakaan, vaikka mistähän sitäkin tietää..
Kysymyksiä pelistä:
Onko se Advent Children joku jatko osa seiskalle?
Ja mistä ihmeestä tuo nimi tulee..? (AC)
Onko liian helppo/vaikea?

Kiitos kaunis jo nyt.

// Siis AC ei ole eikä tule olemaankaan peli?

Grove
7.7.2005, 19:36:34
Nyt on mielessä FFVII:n hankkiminen. Monethan sitä kehuvat,
Kyllä se minustakin näyttää trailereiden perusteella ihan kunnolliselta.
Mutten silti viitsisi mitään 35-50 euroa siihen urhrata, Myydäänkö kyseistä peliä keskisen kaupassa ? (tai joku tuollanen sen kaupan nimi oli..)ja paljo olisi hinta?(sen nimi saattoi kyllä olla jokin "tuuri":kin, mutta..)Pitäis sit varmaan lomamatkalla ostaa... (jos ylipäätänsä myydään siellä..) Eikä kukaan ois varmaan tuota kirpputorille vienyt.. en itse uskoisi ainakaan, vaikka mistähän sitäkin tietää..
Kysymyksiä pelistä:
Onko se Advent Children joku jatko osa seiskalle?
Ja mistä ihmeestä tuo nimi tulee..? (AC)
Onko liian helppo/vaikea?
Ei varmaan joudu FFVII:stä enää 50¤ maksamaan varsinkin jos ostaa Platinumin. Keskisen tai tuurin tai minkälie kaupoista minulla ei ole hajuakaan, mutta mikäli ne ovat vaan jotain pikku/massakauppoja, niin ei melko varmasti löydy FFVII:tä niistä. Tuskin löytyy enää juuri mistään uutena, kannattaa vaikka vilkuilla sillointällöin Huuto.nettiä tai jotain vastaavaa.

Advent Children on elokuva, joka on jatkoa seiskalle, tapahtumat ovat kaksi vuotta seiskan tapahtumien jälkeen. AC:n nimen merkityksestä en tiedä ja sitten viimeiseen kysymykseen; riippuu millainen pelaaja, joillekkin vaikea, joillekkin helppo.

Hyvä peli se kyllä on, jos löydät, osta.

Melk
7.7.2005, 22:02:15
Auttakaa minua: Ostaisinko God of Warin vai Tekken 5:n? Kummatkin vaikuttavat mielenkiintoisilta, ja kaiken lisäksi kummatkin genret ovat tuttuja ja pidän niistä. Pystyn ostamaan vain toisen näistä peleistä, sillä rahatilanteeni ei ole mitenkään kummoinen, ja haluaisin pian uutta pelattavaa (muut pelit alkavat jo hieman kulua liiallisesta käytöstä).

Edit:// No niin, ostin sitten kummatkin, kun sain rahaa, enkä ole vielä pettynyt!

Ludson
7.7.2005, 23:46:15
Ehdotan, että ostat God of Warin joka on saanut loistavat arvostelut vaikka en ole ite kyseistä peliä pelannut(vielä). Tekken 5 on loistava peli, mutta lyhyt peli-ikä. Unlockattavat saat hyvin nopeasti ja ei kaksinpeliäkään jaksa tahkota. Tuotakaan peliä en omista, mutta kokemus on edellisistä Tekkeneistä ja kaverilla olen tuota hieman pelannut.

Hollow
9.7.2005, 10:12:55
Minä kuvittelin, että täällä kysytään, kannattaako peli ostaa, eikä mistä pelin saa. FFVII löytyy kaupasta ja minun hyllyltä, lälläslää. :P

Ja itsellä on tällainen ongelma: La Pucelle vai Disgaea?

Ludson
13.7.2005, 20:56:16
Paras kaksin/moninpeli? Eli jos haluaisi pelin jota voisi porukalla pelata niin mikä kannattaisi ostaa. Smackit löytyy jo, että älkää niitä ehdotelko :P Edit: Pleikkarille

Clichet
16.7.2005, 19:20:39
Paras kaksin/moninpeli? Eli jos haluaisi pelin jota voisi porukalla pelata niin mikä kannattaisi ostaa. Smackit löytyy jo, että älkää niitä ehdotelko :P

Mikä konsoli? gubelle löytyy kaikki parhaat kimppapelit, esimerkiks mario kart double dash ja super monkey ball, molemmista irtoaa hupia erittäin pitkäksi aikaa.

Anime ja FF-fani
17.7.2005, 0:36:11
Ja itsellä on tällainen ongelma: La Pucelle vai Disgaea?

Ehdottomasti Disgaea! 1. Saanut paremmat arvostelut.2. Minun mielestä yksinkertaisempi ja aloittelijaystävällisempi.3. Uusienhahmojen hankkiminen on Pucellessa vaikeempaa kuin Disgaeassa.4. Vaikka mollemmat pelit ovat Turn Baseddejä niin Pucellessa on aina minun mielestä ärsyttävää mennä niitä Portalleja tuhoamaan.

Lopputulos: Disgaea

Tonishi
17.7.2005, 14:35:40
Hmmh... Minä haluaisin ostaa kaksi peliä, jotka ovat käytettyinä.. Ne ovat: Oni ja Zone Of Enders... Oni maksaa jotain 12¤ käytettynä (jos netin kautta tilaa) ja Z.O.E 10¤ (pyöristettynä.. netin kautta).. Pitäisikö minun ostaa molemmat vai vain toinen? En ole pelannut kunpaakaan, mutta molemmat vaikuttavan mielenkiintoisilta...

Fiyaa
17.7.2005, 15:26:51
Mun tekisi mieli ostaa 2 Star Wars-peliä. Muttakun rahat ei riitä kumpaankin joten pitää tehdä päätös.

Lego Star Wars vai Star Wars Episode III Revenge of the sith?

Lego Star Warsia testasin jossain kaupassa ja kivalle näytti, toista en ole kokeillutkaan enkä tiedä siitä mitään.

Emmä osaa päättää, apuuu-va. :E

//: Njoh, jos mää nyt kumminkin menisin tuon siun neuvosi mukaan ja ostaisin sen epäleegopelin.
Kiitoksia avusta.

Fera
17.7.2005, 16:47:59
Taas minun tekee mieli jotain.
Elikkäs, haluaisin ostaa joko Kingdom Hearts: CoM:in tai KH:n soundtrack. Mutta kumpi kannattaisi ottaa paremmin? CoM:ia varten olisi hankittava GBA ja soundtrackia puolestaan en löydä mistään, en netistä enkä kaupoista. Mutta kumpi kannattaisi? Minulle on tulossa ff7 joten pelaamista on mutta kannattaako soundtrackin hankinta? Molemmat tuntuvat yhtä hyviltä ja en osaa päättää. Pyydän siis neuvoja.

//Ja jos tiedätte mistä sen soundtrackin voi saada niin pyytäisin vinkkiä.

Clichet
17.7.2005, 21:10:28
Mun tekisi mieli ostaa 2 Star Wars-peliä. Muttakun rahat ei riitä kumpaankin joten pitää tehdä päätös.

Lego Star Warsia testasin jossain kaupassa ja kivalle näytti, toista en ole kokeillutkaan enkä tiedä siitä mitään.

Jos noista kahdesta pitää valita niin osta ehdottomasta Revenge of the sith, eihän tuo Lego Star Wars edes oo mikään kunnon SW peli. Jos sulta kuitenkin löytyy kotoa hyvä pc tai xbox niin osta Star Wars-jedi knight: jedi academy, siinä vasta erinomainen Star Wars räiskintäpeli loistavalla SW tunnelmalla varustettuna. En nyt jaksa mitään arvostelua kirjoittaa, mutta esimerkiksi pelit lehdessä se sai 89 pistettä + pelit suosittelee leiman.

Henkka12
30.7.2005, 17:48:47
Tekken 5 VAI Batman Begins
Siis, I've got a problem. Siis, kumpaakin pelannut, melkeen yhtä hyviä, enkä osaa tehdä päätöstä. Hitto vie. Omistan jo tuon Batman Beginsin, mutta kuitti on tallella joten voin palauttaa koska haluan, jos vaikka saisin täältä innovaatiota (siellä ei kato ollu Tekken 5 :sta) katsos kun pidän tekkeneistä, mutta batman on jotain kutkuttavan uutta. Minä omistan jo Tekken 4 :n, mutta toisaalta pidän Batmanista. ja Batman maksaa 9,40 ¤ enemmän. Osaako joku kertoa kumpi on kannattavampi ostos?

Grove
31.7.2005, 16:58:44
Tekken 5 VAI Batman Begins
Jaajaa, itse kyllä sanoisin Tekken 5 Noita molempia, ja montaa muutakin peliä ollaan koko viikonloppu hakattu serkkujen luona ja yksimielisesti kaikki tykkäsivät enemmän Tekken 5:stä. Tekken 5 kun on siinä mielssä paljon erilaisempi kuin muut Tekkenit, että siinä voi pelata Devil Within peliä Jinillä, joka on jo itsessään huippu peli ja lisäksi voi pelata myös Tekken1-3 pelien arcade modea, arcade history moden kautta. Tuo Batman Begins peli taas ei jotenkin minua sytyttänyt yhtään, mutta pelaajastahan se tietty riippuu.

Mutta Tekken 5 sanon siis minä.

mogvisti
1.8.2005, 9:25:50

Osta ehdottomasti Lego Star Wars. Tähän menessä suurin osa Lego- peleistä on ollut huonoja, mutta tämä peli todistaa jotain aivan muuta. Älä anna Lego- nimen häiritä, vaan osta ihmeessä. Peli on hyvin tehty, sitä on mukava pelata ja se on muutenkin yksi parhaista Star Wars- peleistä koskaan. Ainoaa miinusta on pelin lyhyys, sillä pelin tahkoo läpi muutamassa illassa. Muuten peli on kaikinpuolin mahtava. Suosittelen.

Ja tuo Revenge of the Sith. Hmmm.. en suosittele.. kokeiltu on ja se on melko tylsä. Jos haluat mättöä valomiekolla, niin osta PS1:lle Star Wars: Jedi power battle. Varmasti saa halvalla ja se on laatua!

Jos noista kahdesta pitää valita niin osta ehdottomasta Revenge of the sith, eihän tuo Lego Star Wars edes oo mikään kunnon SW peli. Jos sulta kuitenkin löytyy kotoa hyvä pc tai xbox niin osta Star Wars-jedi knight: jedi academy, siinä vasta erinomainen Star Wars räiskintäpeli loistavalla SW tunnelmalla varustettuna. En nyt jaksa mitään arvostelua kirjoittaa, mutta esimerkiksi pelit lehdessä se sai 89 pistettä + pelit suosittelee leiman.

Itse asiassa Lego Star Wars on kunnon Star Wars- peli, se nyt vaan on toteutettu Legoilla. Niin, ja jos sinulta löytyy kotoa kunnon PC tai Xbox, niin älä helvetissä hommaa mitään Jedi Academy- peliä. Jos todella haluat kokea Voiman Star Wars- maailmassa, niin siihen ei ole mitään niin hyvää peliä, kuin Star Wars: Knights of the old republic. Ja se on saanut pelit lehdessä yli 90 pointtia. Olen itse peliä pelannut ja voin suositella sitä kaikille! :up:

Clichet
1.8.2005, 18:02:14
Osta ehdottomasti Lego Star Wars. Tähän menessä suurin osa Lego- peleistä on ollut huonoja, mutta tämä peli todistaa jotain aivan muuta. Älä anna Lego- nimen häiritä, vaan osta ihmeessä. Peli on hyvin tehty, sitä on mukava pelata ja se on muutenkin yksi parhaista Star Wars- peleistä koskaan. Ainoaa miinusta on pelin lyhyys, sillä pelin tahkoo läpi muutamassa illassa. Muuten peli on kaikinpuolin mahtava. Suosittelen.

Ja tuo Revenge of the Sith. Hmmm.. en suosittele.. kokeiltu on ja se on melko tylsä. Jos haluat mättöä valomiekolla, niin osta PS1:lle Star Wars: Jedi power battle. Varmasti saa halvalla ja se on laatua!

Itse asiassa Lego Star Wars on kunnon Star Wars- peli, se nyt vaan on toteutettu Legoilla. Niin, ja jos sinulta löytyy kotoa kunnon PC tai Xbox, niin älä helvetissä hommaa mitään Jedi Academy- peliä. Jos todella haluat kokea Voiman Star Wars- maailmassa, niin siihen ei ole mitään niin hyvää peliä, kuin Star Wars: Knights of the old republic. Ja se on saanut pelit lehdessä yli 90 pointtia. Olen itse peliä pelannut ja voin suositella sitä kaikille! :up:

Hyvähän tuo KOTOR on, mutta tuskin siitä pitää jos ei ole Star Wars roolipelien ystävä. Ja muhun tuo Lego Star Wars ei uponnut. Kaikilla on tietysti oma makunsa.
ps. Tuo Jedi Academy on myös loistava peli, jos haet Star Wars räiskintää.

Yenesis
5.8.2005, 2:30:05
Onimusha 2? En ole aiemmin kokeillut yhtään osaa, mutta kannattaako ostos? Toiseksi voisin myös kysyä jotain hyvää mmog:ia pc:lle.

Jubei
5.8.2005, 11:11:14
Onimusha 2? En ole aiemmin kokeillut yhtään osaa, mutta kannattaako ostos?
Onimusha 2 on jo jonkin verran vanhakin peli, mutta toimiva sellainen. Siitä on jo muutama vuosi kun tätä pelailin ja otin niccinikin aikoinaan tästä pelistä. :P Eli siis Onimusha 2 on muinaisjapaniin sijoittuva mättöpeli. Peli on puhdasta mättöä jonka tarkoituksena on mennä eteenpäin juonta ja hakata porukkaa. Kuolleista viohollisista jää kolmenlaisia sieluja joita voi imeä: HP:ta nostavia, "manaa" nostavia (manan avulla voit tehdä superiskuja aseillasi) ja normaaliasieluja joiden avulla voit upreidata aseitasi. Uusia aseita löytyy pelin kuluessa. Hauskan pelistä tekee myös se että voit tappaa jokaisen pelin vastuksen yhdellä lyönnillä. Tämä perustuu yhden napin painamiseen juuri oikeassa kohtaa kun vihollinen on lyömässä sinua. Alkuvastuksiin tämä on helppo tehdä, mutta lopussa tulee vastuksia joihin se on liki mahdotonta tehdä. Pelin vaikein moodi on myös sellainen jossa vihollisia voi tappaa vain tappoiskuilla. Pelissä on myös eräs mukava vaihtominipeli, jossa voit vaihtaa pelistä löytämiäsi esineitä kaupunkilaisten kanssa. Kaikki eivät välttämättä tykkää kaikista ja antavat tilalle joko uusia vaihtoesineitä, tai hyödyllistä tavaraa. Oikeille ihmisille oikeiden tavaroiden antaminen nostaa erästä prosenttia joka määrittää kuka tulee auttamaan sinua muutamassa pelin kohdassa. Mutta kaikenkaikkiaan ihan viihdyttävä peli, jota jaksaa jauhaa pidempäänkin.

unknown
13.8.2005, 16:53:12
Xenosaga kiinnostaisi, mutten tiedä pelistä paljon mitään(muutakuin että sitä sanotaan todella hyväksi ja että seon mech-RPG.). Elikkä mimmonen se on, hyvä vai huono ja onko se edes ilmestynyt Suomessa?

Edit//ai joo, piti kysyä myös Front Mission 4:sta. Onko sekään ilmestynyt Suomessa?

Tonishi
19.8.2005, 19:44:00
Hmmh.. Ostaisinko minä Shadow Hearts: Covenant vai Legacy of Kain: Soul Reaver 2:sen? Vai pitäisikö minun säästää Soul Calibur III:hin? En osaa itse nyt sanoa... Jelppiä? Eikös Soul Calibur III ilmesty 04.10.2005?.

//Selkis. En ole pelannut SH:n ekaa osaa.. Voisi säästää Soul Calibur II:hin sitten :).

Meadow
19.8.2005, 20:13:03
Hmmh.. Ostaisinko minä Shadow Hearts: Covenant vai Legacy of Kain: Soul Reaver 2:sen? Vai pitäisikö minun säästää Soul Calibur III:hin? En osaa itse nyt sanoa... Jelppiä? Eikös Soul Calibur III ilmesty 04.10.2005?.Hmm... Jos et ole pelannut Shadow Hearts-sarjan ensimmäistä osaa, niin se kannattaa ehdottomasti pelata ensin läpi ennen Covenantia. Soul Calibur III:nkin olisi aika varteenotettava hankinta, mutta jos heti haluat uudet pelin, niin suosittelen Shadow Heartsin ensimmäistä osaa. :) Nimittäin Covenant jatkuu lähes suoraan siitä, mihin ensimmäinen osa jäi.

Kultru
25.8.2005, 11:06:09
Jos teillä ihmisillä on GameCube niin hankkikaa ihmeessä Animal Crossing.
Tämä siksi että pelissä ei tapahdu periaatteessa yhtään mitään, mutta kuitenkin vaikka mitä.
Elikäs, pelissä ei ole valmiiksi asetettuja tavoitteita juuri lainkaan vaan pelaaja itse asettaa niitä mikäli haluaa. Toki pelissä on kaikenlaista keräämistä ja tekemistä mutta niitä ei tarvitse tehdä mikäli ei yksinkertaisesti halua.
Tämä on syy miksi kehoitan ihmisiä hankkimaan sen, kun alkaa olla turhautunut siihen että kolmaskymmenesseitsemäs välipomo on liian vaikea annettuun neljäntoista sekunnin aikarajaan on aika "puhdistaa pelilliset makuhermot".
Tässä Animal tulee esiin kuin kultamuna keskellä kämmentä.
Ostat pienen kämpän, sisustat sitä, juttelet eläinten kanssa ja maksat asuntolainaa. Keräilet sieltä täältä ötököitä ja kasvatat kukkia ja sen sellaista.
Rauhallista. Kummallista.

Kun tätä kerran tai kaksi kokeilee niin huomaa miten ihmeellisen addiktoiva tällainen maailma saattaa olla.
Oikeuksiinsa tämä peli pääsee kun ystäväsikin omistaa kyseisen pelin.
Muistikortteja samaan koneeseen tökkäämällä saat käydä "vierailulla" ystäväsi kylässä ja ihmetellä maailman menoa.
Peli itsessään kulkee samaa vauhtia mitä oikea maailma, eli vuodenajat vaihtelevat ja on päivä ja yö.
Pelaamattomuutta peli rankaisee rikkakasveilla ja ötököillä, molemmista pääsee eroon suhteellisen helposti eivätkä edes ärsytä kovinkaan paljoa. Joten pelin voi huoletta "unohtaa" hetkeksi hyllyyn ja taas iskeä koneeseen kun siltä tuntuu.

Hetken päästä, kun olet aikasi pelannut, huomaat kuinka antoisaa on jälleen kerran kokeilla sitä välipomoa neljääntoista sekuntiin. Oivallista sanon minä.

freya™
25.8.2005, 11:42:50
Kerrassaan addiktoiva ja rento peli on myös Sims2. Siinä saa heittää aivot narikkaan ja keskityä vaikka bilettämiseen 24/7 samalla kun hoitelee niitä näitä siinä sivussa. Ensiksihän tietysti suunnitellaan oma sim-hahmo, jonka luomiseen on monia yksityiskohtia. Seyraavaksi rakennetaan itselle aivan mahtava talo, juuri sellaisen jonka olet aina halunnut, sitten sisustetaan se myös mielensä mukaan. Itselläni aikoinaan oli ainakin aivan saaglarin kiva kämppä siinä, sillä esimerkiksi kaikki eri huoneet edustivat jotakin tiettyä teemaa, siis värien ja aikakauden puolesta.

Seuraavaksi käydäänkin sitten tutustumassa naapuripiirin asukkaisiin, josta löytyy kerrassaan hassuja tapauksia. Tietysti aina voi soittaa jonkun kylään jossei itse jaksa juosta ympäri neiböhuudia. Jos on huono päivä töissä niin voi vaikka keskittyä totaalisesti v****ilemaan kaikille muille, tai sitten vaihtoehtoisesti olla mukava.

Itselläni oli ainakin aivan ihunaa kun pyöritin siinä pientä pelimies touhua, elikkäs olin samaan aikaan kolmen naapuruston naisen kanssa, joista yksi asui saman katon alla kaiken lisäksi. Siinäpä oli sitten juoksemista kun kaikki kolme oli talossa samaanaikaan ja kaikkia tuli viihdyttää. Rakkautta ja sydänsuruja, molempia. Onneksi Simsit eivät kuitenkaan ole pitkävihaisia. ;)

Toinen hieman surullisempi tapaus oli toilaluni teini-ikäisen lapsen kanssa, jonka olin Sims-puolisoni kanssa hankkinut. En pitänyt siitä tyypistä yhtään ja kun en tiennyt miten sen olisi voinut, vaikka lahjoittaa pois niin kohtelin sitä niin huonosti, että rouva lastensuojeluliitto tuli hakemaan huoltajuuden pois minulta. :( Hahmoni toipui "menetyksestä" kohtuu nopeasti ja sain taas jatkaa pelimiehen uraani.

Mutta jos kaipaa tälläistä pientä pelleilyä ihmiselä(i)millä, ehdotan tätä peliä sydämeni kyllyydestä. Todellista viihdettä!

FinPro
27.8.2005, 22:39:30
Olisiko Commandos 3 kova sana(hyvä)?

Antendo
31.8.2005, 8:57:17
Kui ois MP2. Eli kannattaisko ruokkii pelihyllyy Metroid Prime 2: Echoesilla.

Kaveri sano että jos tykkäs siitä ekasta, ni sitte tykkää tokastakii. Eka oli hyvä, vaikkakin en kerenny pelata sitä läpi (lainassa).

//Tilattu on jo, ei tarvii vastausta. Vastaanpa bone-fishille samalla.

Lukemani ja kuulemani perusteella Halot (varsinkii eka) ja Jade Empire on hyviä hankintoja lootalle.

Dimish
31.8.2005, 16:11:29
suositelkaa jonkun laisia (vanhoja, jotta ovat halpoja) höx böxin (xbox) pelejä. kun iso veli on koko ajan paremmalla koneella niin ei ole tekemistä niin jonkun xboxin pelin, hyvän sellaisen, vois läpi huitasta

Wompatti
3.9.2005, 8:47:01
Molemmat Halot kannattaa hankkia. Erinomaisia pelejä, joiden takia kannattaa hommata itse konsoli, jos ei sitä jo ole.

Miae
3.9.2005, 9:11:57
Siis...

Minulla on nyt kirjaimellisesti pakottava tarve saada jokin (tai kaikki :D )
seuraavista peleistä:

Final Fantasy VII
Final Fantasy IX
tai
Kingdom Hearts

Mikä niistä olisi kannattavin ostos??
Itse ajattelin ysiä, mutta päätinpä täältäkin kysäistä mitä mieltä te olette...
Kaikkiin minulla ei ole varaa, joten täytyy tyytyä yhteen tai kahteen...

Tangentti
3.9.2005, 9:19:16
-Rikku- jos tykkäät fantasiatunnelmasta niin Final Fantasy IX on kaiketi ehdoton hankinta sinulle. Pelissä on myös hyvät grafiikat ja hauska hahmokaarti eikä sivuhahmojakaan jätetä kylmäksi. Juonikin on mielestäni hyvä yltää helposti seiskan tasolle mutta ongelmana on pelin saatavuus. Huuto.net on kaiketi paras paikka ysin hankkimiseen.

Final Fantasy VII on ehdoton hankinta jos tykkäät enemmän sci-fi menosta kuin fantasia. Juoni on tosi hyvä ja materia systeemi on todella erinomainen. Musiikitkin on huippuluokkaa ja jos vähän huonompi grafiikka ei haittaa niin hommaa seiska. On helpompi hankkia kuin ysi.

Kingdom heartsia en olekkaan pelannut eli no comments.

ascalon
3.9.2005, 9:36:19
Itse olen ehdottomasti IX:n kannalla. Siinä on vaan niin paljon tunnelmaa. Ei VII:känä huono ole. IX:ää pelaan ainakin itse paljon mieluummin. Hahmot ovat peroonallisemman näköisiä ja oloisia ja pelihän on fantasiaa puhtaimmillaan. VII:n synkkä Sci-Fi -maailma vaan ei sattunut iskemään niin paljoa. Kingdom Heartsista en sitten osaa sanoa mittään.

Weirdo
3.9.2005, 13:03:10
Tämä keskustelu on aikaisemminkin käyty, mutta jotkut nähtävästi haluavat inttää jostain scifistä maailmanloppuun saakka, vitut siitä ettei seiska - tai sen enempää muutkaan FF:t - sitä ole. Mitäs tuosta, eipä ascalon asiaa pysty (edelleenkään) miksikään muuttamaan.

Final Fantasy VII
Final Fantasy IX
tai
Kingdom Hearts
Näistä seiska on luonnollinen valinta, jos hankit vaan yhden. Tämä ihan jo pelin saavutusten takia: ilman seiskaa näin isoa ropegenreä ei edes olisi. Ja muutenkin tuo "scifi" vs. fantasia -vertaus on irrelevantti, sillä eihän se ole siitä kiinni, millaiseen maailman peli sijoittuu, vaan miten hyvin kyseinen maailma on toteutettu ja miten hyvin se sopii juoneen. Ysissä pelimaailma on muovia ja juoni aika yksinkertainen tapaus, jonka suurin anti on juosta lelumaagiarmeijan perässä ja estää näitä tuhoamasta pelin lelukaupunkeja, joten tunnelmakin pelissä on aika keinotekoista. Seiskassa nyt kaikki - juoni, musiikit, maailma, hahmot - on toteutettu paremmin, ja ainakin minulle tärkeimpänä seiska on paljon immersiivisempi kuin ysi; ysissä ei vaan samalla tavalla uppoudu juoneen kuin seiskassa.

KH on kanssa ihan ok peli, omalla tavallaan hyvä tunnelma ja kaikkee, mutta ohjaussysteemi ja kamera ovat tuollaiselle pelille luvattoman heikkoja ja kenttäsuunnittelu aika kuivaa, joten eipä tuo pelinä kovin kummoinen tekele ole (paitsi ehkä kovimmille disney-faneille.) Paljon parempiakin toimintaseikkailuja löytyy.

Uber Weapon
3.9.2005, 13:38:54
Siis...

seuraavista peleistä:

Final Fantasy VII
Final Fantasy IX
tai
Kingdom Hearts

Kaikki ovat laatupelejä, mutta kyllä Seiska on Seiska. Suosittelen ehdottomasti sitä. Jos osaa katsoa ehkä hieman ajan hampaisiin jääneen grafiikan (tarkoitan luonnollisesti niitä ihmishahmoja) läpi ja näkemään Sisäisen Kauneuden, on luvassa maaginen ja unohtumaton seikkailu.

Kyllä nuo kaikki kannattaa ajallaan hankkia, mutta aloita ihmeessä Seiskasta.

MegaFlare
5.9.2005, 16:20:16
Voisko kukaan kertoo mikä peli(ps2/ps) kannattais ostaa nyt kun oon finalfantasyt pelannu läpi, eikä uusia oo tulossa suomeen vähään aikaan. Ja jos peli on vaikeahko löytää niin voisitte kertoa mistä sitä saa. Kiitos jo etukäteen. Siis mikä tahansa peli kelpaa, ehdottakaa vaikka omaa lempi peliänne ( ei siis ff).

Fera
5.9.2005, 16:37:26
Siis...

seuraavista peleistä:

Final Fantasy VII
Final Fantasy IX
tai
Kingdom Hearts

Mikä niistä olisi kannattavin ostos??
Itse ajattelin ysiä, mutta päätinpä täältäkin kysäistä mitä mieltä te olette...
Kaikkiin minulla ei ole varaa, joten täytyy tyytyä yhteen tai kahteen... Itsestäni VII kannattaa eniten, mutta muutkin ovat hienoja pelejä.

VII on ehdottomasti hankinnan arvoinen, itse pelaan parhaillaan enkä kadu hetkeäkään. Musiikit parhaita finaleissa kuulemiani, lyö laudalta jopa VI:n (siis omasta mielestäni) ja tarina sekä hahmot hyvin persoonallisia. Ja jos ei palikkagrafiikka haittaa niin osta ihmeessä, mukana on hienoja hetkiä, niin synkkiä kuin koskettaviakin ja tämä kokemus ei mielestä hevin haihdu.

KH toisaalta on lempipelini, ja todella hieno onkin. Tarina on omaperäinen ja tutut hahmot hoitavat homman kotiin. Taistelusysteemiin rakastuin, hakkaa päälle vain! Myös musiikit ovat kohdallaan. Kamerasysteemi on hieman huono, mutta jos sitä oppii käyttämään ei sen kanssa tule ongelmia, ei ainakaan minulla ollut. Grafiikka kaunista ja peli on sopivan pitkä, ehkä kuitenkin hieman liian lyhyt.
Mutta kannatan seiskaa kuitenkin enemmän, sillä se on melkeinpä klassikko, ja siinä riittää pelaamista pitkäksi aikaa.

ysiä en ole kokeillut, en kommentoi.

Jos osaa katsoa ehkä hieman ajan hampaisiin jääneen grafiikan (tarkoitan luonnollisesti niitä ihmishahmoja) läpi ja näkemään Sisäisen Kauneuden, on luvassa maaginen ja unohtumaton seikkailu.Veit sanat suustani.

MegaFlare; en osaa sanoa sillä en tiedä mistä genrestä pidät, hyviä pelejä on niin monta.

MegaFlare
7.9.2005, 16:22:45
Jo se auttais että kertoisitte edes jonkun hyväään pelin jonka vois ostaa. Kun hyviä pelejä ei todellakaan oo liikaa... Eli ei ole muita rajoteita kun se että se on vielä myynnissä. Koska en paljon harvinaisemmista peleistä tiedä niin ois kiva jos laittaisitte jotain perusteluja lisäks.

Miae
7.9.2005, 16:28:54
Mitähän konoleja teikäläinen omistaa, ja minkä tyyppiset pelit on ollu hyviä??
Kyselen, jotta olisi helpompi suositella pelejä..

Juuu, liian lyhyt viesti, I know..

pehmo
7.9.2005, 19:21:40
Jo se auttais että kertoisitte edes jonkun hyväään pelin jonka vois ostaa. Kun hyviä pelejä ei todellakaan oo liikaa... Eli ei ole muita rajoteita kun se että se on vielä myynnissä. Koska en paljon harvinaisemmista peleistä tiedä niin ois kiva jos laittaisitte jotain perusteluja lisäks.

Ei suurempia genre vaatimuksia joten laitetaan jotain kaikista:

Pulma:Still Life: ongelman ratkontaa synkissä merkeissä, K-18, jännitysseikkailu, PC ja XB. Nappaa sarjamurhaaja kiinni...

Rooli:Fable: lost chapters, PC, roolipeli, graafisesti keskiluokkaa, mutta helppo uppoutua ja hahmonkehitys on mielenkiintoista vaihtelua fantasioille.

Auto:Grant turismo sarjan uusin peli.

GTA-sarja.

Hiipimis:Metal gear solid: kokeilemisen arvoinen sarja hiipimisestä, räiskinnästä ja karismaattisista hahmoista. Uusinta osaa en ole testannut, toiset jumaloivat sitä.

Toiminta:Ghost in the shell:ps2, anime räiskintää, sarjan tutut hyvikset laittavat terroristejä pinoon useiden luotien sarjoissa. Ehkä liian lyhyt, nostaa vaikeus tasoa niin jaksaa pelata uudestaan muutamia kertoja.

Tasoloikka:Jak ja Ratchet sarjat: ps2,Jakissa pelattava järjestysnumeron mukaan ratchetissä ei niin väliä. Jälkimmäisessä ehkä enemmän räiskintää, mutta Jakki voittaa juonessa.

MegaFlare
8.9.2005, 15:21:58
Kiitos hyvästä vastauksesta. Vielä jos löytyis ps/ps2:lle roolipelejä... tai semmossii jotka ei vaadi koneelta paljoo tehoo.

unknown
11.9.2005, 10:21:50
Hakuaisin vähän infoa Silent Hill 3:sta, kun aion tutustua sarjaan.
Eli vähän juonta, onko peli pitkä, onko se pelottava etc.

Liquid
11.9.2005, 11:52:49
Kiitos hyvästä vastauksesta. Vielä jos löytyis ps/ps2:lle roolipelejä... tai semmossii jotka ei vaadi koneelta paljoo tehoo.

No World of Warcraft varmaan ihan ylivoimanen roolipeli PC:llä, ainaki omasta mielestäni. Mut se vaatii jonkun verran koneelta ja on maksullinen. Siine sen miinukset, mutta peli on ihan mahtava ja vielä kun se ei ole yksin pelattava. Silent Hilleistä en tiedä mitään

Purity
13.9.2005, 10:00:27
Olen oikeastaan aika täysin pihalla tästä nykyisestä pelitarjonnasta, joten käännynpä nyt teidän puoleenne. Kaipaisin siis jotain hyvää kaksinpeliä PlayStationille (joko ykköselle tai kakkoselle, aivan sama). Eli siis jotain, jota voisi kaverin kanssa pelata kahdestaan, kahdella ohjaimella. Ja tietysti sellaista, jota löytyy vielä kaupoistakin, koska hirveätä metsästystä en tahdo tahi jaksa aloittaa. Sen vielä voisin mainita, että auto- tai ajopelit eivät erityisemmin innosta. Eli siis jotain EI ajopeliä, mutta kuitenkin kaksinpeliä etsitään. En edes tiedä löytyykö tällaisia pleikkarille, joten kertokaa te. Ja olettehan toki fiksuja ja kivoja ja kerrotte ehdottamistanne peleistä jotain, koska pelkät nimet eivät sano minulle juuta eikä jaata siitä kannattaako sellaiseen oikeasti tuhlata rahojaan. Kiitoksia näin etukäteen vastaaville. :)

Sivuhuomautuksena, että Final Fantasy VI:n tai Final Fantasy IX:n mainitsevat saavat osakseen murinaa. Vaikka näitä voi pelata kahden, ei niitä silti lasketa kaksinpeleiksi, koska se toisen pelaajan osa on ihan minimaalinen. Että jotain ihka oikeita kaksinpelejä kiitos.

Critis
13.9.2005, 12:18:20
Kyselisin että kannattaako ostaa Suikoden 4:nen. Yhden kaverin luona tuli joskus pelattua Suikoden 1 ja 2:sta ja pidin kyseisistä peleistä ja siitä että pelissä pystyi hankkimaan 108 hahmoa omaan armeijaansa. Että onko tämä Suikoden 4 yhtä hyvä kuin ensimmäinen ja toinen ja kolmosta ei muistaakseni ole edes täällä Euroopassa julkaistu niin sitä en voi hankkia. Eli onko kannattava ostos kyllä vai ei.

The Noob
13.9.2005, 12:49:49
Olen oikeastaan aika täysin pihalla tästä nykyisestä pelitarjonnasta, joten käännynpä nyt teidän puoleenne. Kaipaisin siis jotain hyvää kaksinpeliä PlayStationille (joko ykköselle tai kakkoselle, aivan sama). Eli siis jotain, jota voisi kaverin kanssa pelata kahdestaan, kahdella ohjaimella. Ja tietysti sellaista, jota löytyy vielä kaupoistakin, koska hirveätä metsästystä en tahdo tahi jaksa aloittaa. Sen vielä voisin mainita, että auto- tai ajopelit eivät erityisemmin innosta. Eli siis jotain EI ajopeliä, mutta kuitenkin kaksinpeliä etsitään. En edes tiedä löytyykö tällaisia pleikkarille, joten kertokaa te. Ja olettehan toki fiksuja ja kivoja ja kerrotte ehdottamistanne peleistä jotain, koska pelkät nimet eivät sano minulle juuta eikä jaata siitä kannattaako sellaiseen oikeasti tuhlata rahojaan. Kiitoksia näin etukäteen vastaaville. :)

Sivuhuomautuksena, että Final Fantasy VI:n tai Final Fantasy IX:n mainitsevat saavat osakseen murinaa. Vaikka näitä voi pelata kahden, ei niitä silti lasketa kaksinpeleiksi, koska se toisen pelaajan osa on ihan minimaalinen. Että jotain ihka oikeita kaksinpelejä kiitos.

Ei siis ajopelejä, hmm. Jos räiskintä menee niin killzone on ihan mukava kaksinpelinäkin. En ole varma montako kaksin pelimodia siinä on mutta mainitsen niistä pari: Deathmatch, tapa toinen pelaaja. Jonkinsortin "Lipunryöstö", tuhoa toisen tiimin "generaattorit" Ja sitten perus Team death match, eli tapa tiimisi kanssa toisen tiimin botteja. Tietysti kaverisi voi mennä toiselle puolelle jolloin olette vastakkain näissä peleissä paitsi tietysti death matsissa olette vastakkain pakosti.

Mutta jos siis kiinnostaa niin osta pois, kaupoissa vielä, 29e

Kapteeni Kunimura
13.9.2005, 13:28:06
Voisin ostaa jälleen uuden roolipelin. Rahaa ei ole kuin yhteen eli mikä seuraavista kannataisi ostaa?

-Shin Megami Tensei: Lucifer's Call
-Suikoden 4
-Xenosaga 2
-Ys 6: The Ark of Napishtim
-Joku muu mikä? Mielellään melko uusi, koska vanhat haluamani roolipelit olen jo hankkinut.

Suositelkaa niin monta kuin haluatte, mutta tehkää selväksi mikä noista olisi mielestänne paras vaihtoehto. En ole pelannut minkään noiden sarjojen pelejä ennen, eli jos tarina jatkuu pelistä toiseen ja on todella tärkeä osa peliä, ottakaa se huomioon.

Arvioikaa taistelu systeemiä, hahmoja, tarinaa sekä lisätehtävien ja uudelleen pelattavuuden määrää. En halua peliä missä ei ole mitään tekemistä yhden pelikerran jälkeen. Grafiikat eivät ole minulle kovin olennainen osa peliä.

Vaylan
14.9.2005, 9:23:42

Miten olisi Baldurs Gate: Dark Alliance I/II (Playstation 2). Se on pääasiassa sellainen hack 'n' slash roolipeli. Sitä voi pelata yksin tai (mikä parasta) kaksin. Kaksinpelinä se on mielestäni paljon hauskempi ja tietenkin helpompi. Siinä voi alussa valita vaikeusasteet tasonsa mukaan. Ykkösosassa hahmoja on muistaakseni kolme ja kakkososassa se on noussut jo viiteen. Hahmoluokat ovat perus roolipelihahmoja (maagi, ritari, musta haltia, parantaja, necromancer jne.), joita voi kehittää ansaitsemillaan kokemuspisteillä. Pelit sijoittuvat Forgotten Realms-kirjasarjasta tuttuun maailmaan, jossa on pahuus päässyt valloilleen. Sankari/sankarien tehtäväksi jää sitten raivata tämä pahuus pois maailmasta. Kakkososa on tavallaan jatkoa ykköselle, mutta ei se ole mitenkään ratkaiseva tekijä. Sitä voi pelata varsin hyvin ilman että on tutustunut aikaisempaan osaan.

BG: Dark Alliance I löytyy alennuskoreista korkeintaan 25e hintaan. Se voi kuitenkin jo olla hieman harvinaisempi, mutta BG: Dark Alliance II on suht uusi peli ja sitä luulisi löytyvän pelikaupoista vielä suht helposti. Ei senkään hinta enää ole pilvissä vaan on tullut jo tuohon n. 25e:n tasolle.

Ryyni
14.9.2005, 15:28:06
Auttakaa eksynyttä sielua:

Olen missannut koko Kingdom Hearts-sarjan(?), ja palkkapäivä lähenee,joten:

Millainen peli, kannattaako FF-fanittajan ostaa, vai suositteletko muuta artikkelia?

Mici
14.9.2005, 16:06:23
Voisin minäkin heman peleistä kysyä, vaikka en tässä lähiaikoina minkään laista peliä hanki. Olen tässä harkinnut hankkia jonkun final fantasyiden klassikoista(siis ff I-VI)? Ovatko ne liian vaikeita tämmöiselle aika huonolle pelaajalle? VI on kyllä houkutellut minua jonkin verran, mutta onko se vain yliarvostettu? En myöskään niitä vanhoja Nitendoja, mutta minulla on Playstation 2 jolle sen pitäisi olla ilmestynyt. En myöskään viitsisi aloittaa samanlaista tuskallista etsintää pelikauoissa kuten minulla kävi VII:n etsinnöissä. Voisinhan minä esim. huuto.netistä hankkia sen( tai jonkun muun niistä klassikoista), mutta se voi tulla hieman kalliiksi enkä oikein luota siihen että se peli olisi yhtähyvässä kunnossa kuin sanottiin. En myöskään halua maksaa itseäni kipeäkisi ostoksestani.

The Noob
14.9.2005, 16:08:28
Auttakaa eksynyttä sielua:

Olen missannut koko Kingdom Hearts-sarjan(?), ja palkkapäivä lähenee,joten:

Millainen peli, kannattaako FF-fanittajan ostaa, vai suositteletko muuta artikkelia?
Kyllä, ehdottomasti kannattaa. Sinuna kumminkin odottaisin ja säästäisin KingdomHearts 2:kkos osan tuloa, tulee joskus joulun tienoissa. Jos nyt kumminkin jäit kaipaamaan nyt jotain peliä niin osta se kingdomhearts!
Itelläni on se ja tykkään vaikka nyt en olekkaan pelannut sitä kovinkaan paljoa..

Toivottavasti joku muu voi selventää vähän mitä pelissä tehdään ja niin edespäin.

pehmo
14.9.2005, 16:39:34
Voisin minäkin heman peleistä kysyä, vaikka en tässä lähiaikoina minkään laista peliä hanki. Olen tässä harkinnut hankkia jonkun final fantasyiden klassikoista(siis ff I-VI)? Ovatko ne liian vaikeita tämmöiselle aika huonolle pelaajalle? VI on kyllä houkutellut minua jonkin verran, mutta onko se vain yliarvostettu? En myöskään niitä vanhoja Nitendoja, mutta minulla on Playstation 2 jolle sen pitäisi olla ilmestynyt. En myöskään viitsisi aloittaa samanlaista tuskallista etsintää pelikauoissa kuten minulla kävi VII:n etsinnöissä. Voisinhan minä esim. huuto.netistä hankkia sen( tai jonkun muun niistä klassikoista), mutta se voi tulla hieman kalliiksi enkä oikein luota siihen että se peli olisi yhtähyvässä kunnossa kuin sanottiin. En myöskään halua maksaa itseäni kipeäkisi ostoksestani.1-2, 4-6 on saatavana playstationille. Kannattaa metsästys aloittaa paikkakunnan(tai viereisen isomman paikkakunnan) pelejä myyvistä liikkeistä(tavaratalot, elektroniikka liikkeet jne.) joista FF Origins(1-2), anthology(4-5) ja VI(6) lähtevät hintaan noin 20-25 euroa. Näistä voin suositella kutosta joka on niitä pelejä joissa final fantasy oli kirkkaimmillaan. 4-5 ovat myös hyviä ja juonellisesti palkitsevia, mutta voivat aluksi tuntua hieman karkealta ja vaikealta oppia käyttämään hahmoja.

In memoriam
15.9.2005, 16:15:38
Olisin pitkästä aikaa ostamassa mahdollisesti uutta peliä PS2:lle. Konsoliroolipeliä.

Itselläni on muutama jo mielessä

Star Ocean: Till the End of Time
Suikoden IV
Unlimited Saga

Nuista sitten tuo ensimmäinen varmaan olisi mieluisin minulle, mitä olen niistä lukenut, mutta silti jos joku on nuita pelannut, niin hän varmaan tietää paremmin niistä. Suikoden IV:sta ja Unlimited Sagasta olen varsinkin kuullut/lukenut paljon huonoa, joten olisiko jokin syy, miksi ostaa jonmpi kumpi näistä. Star Oceanin voisin ilomielin ostaa, jos löytäsin 30 euron hintaan, mutta....

Joku muukin peli käy tietenkin, ehdotelkaa vaan.

Aki
17.9.2005, 18:15:50
Vastatkaa ennen sunnuntain aamua, jos kerkeätte! Ajattelin ostaa La Pucelle tacticsin. Onko kannattava ostos hintaan ~40e? Vai kannataako huutaa huuto netistä ja odottaa ikuisuuksia(halvempi~20-30e)? Ajattelin ostaa pelin, vaikka Angelika ja Sami antoivat pelistä hieman kritiikkiä. Kannattaako teidän muiden mielestä peli hankkia? Disgaea minulla on, ei mieluiten suosituksia siitä.
//Kiitos viestistäsi anime ja ff fani. Viestisi tuli melkein kolme viikkoa sen jälkeen, kun menin sitten ostamaan sen. Ja minulla on Phantom Brave läpi pelattuna sekä olen perustanut Makai Kingdomille oman ketjun elokuussa(itsekehu paras kehu^_^;).

Anime ja FF-fani
29.9.2005, 21:28:56
Vastatkaa ennen sunnuntain aamua, jos kerkeätte! Ajattelin ostaa La Pucelle tacticsin. Onko kannattava ostos hintaan ~40e? Vai kannataako huutaa huuto netistä ja odottaa ikuisuuksia(halvempi~20-30e)? Ajattelin ostaa pelin, vaikka Angelika ja Sami antoivat pelistä hieman kritiikkiä. Kannattaako teidän muiden mielestä peli hankkia? Disgaea minulla on, ei mieluiten suosituksia siitä.

Joo onhan tuo ihan hyvä ostos, jos tykkäs Disgaeasta paljon, sillä peli on melko samanlainen, mutta muutamalla uudistuksella, esim. hirviöitä ei saa enää ite tekemällä, waan niitä pitää ''käännyttää'' puolelle. Peli on ainaski omasta mielestäni hiukan Disgaeaa waikeampi, mutta sen ei pitäisi haitata. Itse en ole wielä pelannut peliä pitkälle, koska ei oo wiimeaikoina jaksanu. Suosittelen myös ostamaan pelin nimeltä ''Phantom Brave'', samalta tekijältä, ja minun mielestä kaikista paras kolmesta. Myös jos pidät näistä peleistä erittäin paljon, niin jos muistan oikein lokakuun lopulla olisi tulossa ''Makai Kindgoms: Chronicles of the Sacred Tome'', jossa on kuulemma uudenlainen ''facility''-systeemi. Minä ainakin hankin sen jos tarvitset rohkaisua esim. koska kaverit sanoo, et wähän on huonopeli, ei kannata ostaa sillä siinä menee hermot, eikä kukaan mukaan osta, mutta epäilen, että erittäin harvalla on tämän tapaisia ongelmia/kavereita, sillä ainaskin minun kavereita ei woisi wähempää kiinnostaa, että pistänkö rahani tuohon wai tuohon peliin. Toivottavasti mielipiteeni ei tullut liian myöhään.

Faust
6.10.2005, 18:38:35
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta päätinpä täällä kysäistä, kun muutamat sivut joilla kävin eivät antaneet juuri mitään vinkkiä asiasta.

Eli mikä olisi Guilty Gear-sarjan uusin peli? Itselläni on tuo legendaarinen ykkönen, ja haluaisin mielelläni nähdä, miten sarja on kehittynyt näiden vuosien jälkeen.

// Kiitokset Kapteeni Kunimuralle. Huomenna onkin sitten kauppareissu. :)

Kapteeni Kunimura
6.10.2005, 19:20:23
Eli mikä olisi Guilty Gear-sarjan uusin peli? Itselläni on tuo legendaarinen ykkönen, ja haluaisin mielelläni nähdä, miten sarja on kehittynyt näiden vuosien jälkeen.Uusin myynnissä oleva peli on Guilty Gear X2 #Reload. Sen jälkeen on tehty Guilty Gear Isuka, mutta sitä ei myydä
Euroopassa ja se on aika monen mielestä kehno tekele. Suosittelen siis X2 #Reloadia. X2 ja X2 #R ovat eri pelit (Lataus on päivitetty ja paranneltu versio), eli älä missään nimessä osta X2:hta!

Japanissa on tulossa uusi versio X2:sta eli Guilty Gear X2 Slash (Lyhyesti GGX2/). Siihen tulee kaksi uutta hahmoa sekä muutoksia hahmotasapainoon jne. Konsoliversiota ja varsinkin Euroopan versiota saa kyllä odottaa vielä muutaman vuoden eli hanki itsellesi X2 #Reload.

Tangentti
7.10.2005, 14:39:09
Tänään olisi aikeissa ostaa kaverilta lähes uudenveroinen FFX. Pelin toimivuudesta olen 100% varma mutta rupesi kuitenkin tulemaan sellanen ajatus että kannattaako sittenkään ostaa. Eli kertokaa kannattaako ostaa FFX vai jätänkö väliin ja sopiiko se edes tällaiselle klassikko FF-fanille?

Antendo
7.10.2005, 15:02:26
No jos ei uuemmat finaalit kiinnosta, ni kannattaa jättää välistä. Parin tunnin pelaamisen perusteella se on aika hyvä. Taikojen opettelu systeemi ei auennu vaikka kaveri koitti sitä vähä opettaa, ja lentäminen ei tavallaan oo lentämistä, sillee hienosti. Omasta mielestäni se on aika outo, mut ei huono.

[offtopic]Seiska on silti paras :D [offtopic]

pehmo
7.10.2005, 15:06:35
Tänään olisi aikeissa ostaa kaverilta lähes uudenveroinen FFX. Pelin toimivuudesta olen 100% varma mutta rupesi kuitenkin tulemaan sellanen ajatus että kannattaako sittenkään ostaa. Eli kertokaa kannattaako ostaa FFX vai jätänkö väliin ja sopiiko se edes tällaiselle klassikko FF-fanille?
Jokainen FF on ostamisen arvoinen, mutta...
Jos 8 iski niin todennäköisetsi tämäkin, hahmollisesti melko samoja aineksia. uutuuten Summonieden käskyttäminen joka vastaa täysin hahmojen käskytystä taistelussa, monia eri iskuja eikä vain yhtä. Yhtenäistä klassikoiden kanssa on melko suora ja lyhyt juoni, mutta uber pomoja riittää ja maksimi kehitykseen saa menemään kevyesti 150+ tuntia, tekemistä siis riittää. Hahmoilla on alussa eroja, mutta tasottuvat loppua kohden. Itse suosittelen, vaikkei olekaan sarjan paras peli niin parhaimmistoon menee.

FinPro
20.10.2005, 21:23:49
Kukaan ei näköjään huomannut edellistä postiani tai kukaan ei osannut vastata siihen joten kysynpä varmuudeksi uudemman kerran eli: Olisiko Commandos 3 ostamisen arvoinen peli? (1 ja 2 rulaa :up: )

unknown
2.11.2005, 17:41:32
Minkä näistä pyydän joululahjaksi?

Xenosaga II
Prince of Persia The Two Thrones
Makai Kingdom
Resident Evil 4
Matrix The Path of Neo.