PDA

View Full Version : Prince of persia: Warrior within

The Noob
24.5.2006, 18:19:28
Noh, pitäähän tämänkin mestariteoksen saada oma ketjunsa.

Niin tässä pari vuotta on siitä kun peli julkaistiin. Ja kuten sanoin tämä on mestariteos jota jaksaa pelata!

Kaikkihan tietävät prince of persiat. Tässä osassa ei ole paljon poikkeavaa sand of timeen paitsi paremmat taistelut kylläkin. tämä on vain paljon helpompi peli.
En tiedä mitä tästä vielä kertoisi, mutta mitäs mieltä pelistä?

Anteeksi moderaattorit, poistakaa jos parhaaksi näätte!

SeymourSlayer
25.5.2006, 10:12:42
Mä en oo pelannu peliä ees loppuun, mutta ei se estä tähän vastaamista?

Musta toi grafiikka on tosi hyvää ja taistelut on todellakin parempia. Niille oikeesti nauraa. Esim. Prinssi tekee aivan uskomattoman liikkeen, jonka aikana se sitten suistuukin alas kilometrien pituseen pudotukseen. Kestää tosi kauan ennen kuin ääninäyttelijä sanoo jotain ja sitten sen sanoma on tyylillä et auts. Noh sitten tuleekin sellainen kohta vastaan missä pitäisi hypätä toiselle puolelle jotain huonetta ja tiellä on parin metrin "kuoppa", jossa on pystyssä olevia keihäitä. Jos prinssi sattuu hyppäämään huonosti ja tippuukin keihäisiin niin sitten se karjuu kuin viimeistä päivää: "AAAaaaaRRRrrGHhhh!!" Kaiken huipuksi tule hirveän hieno splätter game over, jota mulla ei oo ikinä tullu, kun mä hyppään sinne rotkoon ja jossa kuolema on varmasti märempi.

Ääninäyttely on kyllä todella sukkaa. Varsinkin niiden hakattavien "sikojen" kanssa. O.O Ne on niin asia... Lisäks prinssiltä saa todella hahmoa syventäviä kommentteja taistelujen aikana. NOT. Mutta onhan sekin parempi kuin se, että prinssi vaan heiluisi ympäriinsä miekkojensa kanssa ilman mitään tuskan huutoja.

Lord Bahamut
25.5.2006, 10:53:33
Mestariteos. Prinssi on synkempi kuin ykkösessä, joka on minusta aika tyhmää. Tämä on myös paljon synkempi pelinäkin, kuin ykkönen, mutta ei se mitään. Taustalla soi hyvä metalli ja prinssi huitoo miekoilla ja hyppii seinille, mikäs siinä.

Olen pelannut pelin pariin otteeseen läpi, ja ei siihen kyllästy. Pitäs vaan TTT lainata kaverilta. Pidän Dahakasta. Se on vaan niin "evil!". Upeaa juoksennella sitä aina karkuun ;).

Warrior Within on kyllä täyden 9/10 pisteen arvoinen.

Omenarosvo
25.5.2006, 13:11:30
Itse tykkään tästä kakkosesta enemmän kuin Sands of Timesta, vaikka monet haukkuvat juuri päinvastaista. Taistelut tuntuvat niin paljon monipuolisemmilta ja luonnollisemmilta kuin Sands of Timen joukkotappelut jossain kylpyhuoneessa. Sandseissa tehdään selvä ero tappeluiden ja tasoloikan välille, Warriorissa nämä ovat sulassa sovussa keskenään. Which is nice.

Ehkä olen puolueellinen sen vuoksi että Warrior Within oli ensimmäinen PoPini, mutta siinä nyt vain on enemmän kaikkea. Mielestäni prinssi ei näyttänyt edes erityisen synkältä, vaikka olikin eri maata kuin ykkösessä. Enemmänkin se näytti hölmistyneeltä. Sillä oli aina vähän sellaiset tomppelin silmät ;)

Olen sanonut tästä varmaan miljardi kertaa, mutta parasta on kun katosta tippuu niitä ninjoja, ja sitten alkaa vain ihan tajuton huitominen ympäriinsä ;D Kuka-osuu-ensin -skaba. Ninjat ja prinssi vain heiluvat muutaman minuutin yhdessä läjässä eikä kukaan osu toiseen. Olenkin aina kummastellut taisteluiden aikana että "mitä hiivattia tuossa kasassa oikein edes tapahtuu?". Pitää laittaa oikein hidastus päälle niin laiskasti käyvät aivoni ehtivät tajuta jotain :huh:

Sitten kun on riittävän pitkään huidottu tyhjää, niin kuuluu se ZZZzzzlllt ja ninja menee katki. Kaikenkaikkiaan taisteluissa on hyvä fiilis.

Prince of Persia-peleissä on sikäli hyvä pelattavuus, että niissä voi välillä tehdä aivan turhia temppuja täysin brassailumielessä. Joskus jos pitää vetää vaikka jostain kahvasta, niin viihdytän itseäni menemällä kahvalle muutaman walljumpin tai kuperkeikan siivittämänä vaikkei se olisi edes välttämätöntä. Prince vain näyttää silloin niin huolettomalta ja toisaalta itserakkaalta että tulee hyvä mieli itsellekin :D Se mieshän suorastaan pelleilee palatsin ja sen hirviöiden kustannuksella!!

Kuten SeymourSlayer mainitsikin, Warrior Withinistä löytyy kasapäin juuri tällaista tahatonta huumoria, joka tekee pelistä omalla tavallaan syvemmän pelikokemuksen Sands of Timeen verrattuna. Tai no, riippuu tietysti siitä mitä pelikokemukseltaan haluaa ;) WW on niin ylivakava ja synkistelevä, että tilannekomiikkaa on paljon vaikeampaa kätkeä kuin sarjakuvahenkisessä Sandsissa. Which is also nice.

Musiikista sanon sen verran, että tuntuu hyvällä tavalla eeppisemmältä lähteä taistelemaan jotain goljatia vastaan kun alkaa se mättömetalli siellä taustalla. Ei siis valittamista.

Warrior Withinissä on yllättävän paljon pelattavaa, jättimäinen palatsi reunamaailmoineen tutkittavana. Palatsin arkkitehtuuri ja sisustus on hienosti suunniteltua, siitä siis plussaa kehitystiimille. Siinä on varmaan muutama sata tietokirjaa, asiantuntijaa ja matkailukohdetta ollut lähteenä.

Suosittelen kaikille hyvien pelien ystäville :D

The Noob
25.5.2006, 14:26:34
Nojoo. Omenarosvo puhuu asiaa. Todellakin warrior withinissä taistelu on jopa jossainmäärin mukavaa toisinkuin Sotissa jossa joutuu käyttämään kallista aikaasa jopa 5min yhteen taisteluun. Warrior withinissä on myös ne mukavaakin mukavammat kombot. Niitä on aina hauska testata vihollisiin. Varsinkin jos on tuossa omenarosvon mainitsemassa tilanteessa (Vihollis joukon keskellä) niin voi käyttää esimerkiksi sitä pyörähtämis iskua jolloin melkein kaikki ympärillä olleet saavat vahinkoa.

Onhan se WW kun tarkemmin ajattelee kaikinpuolin parempi! Onhan siinä näyttävämpikin grafiikka. Ne prinssin silmät ovat jotenkin palikat? Ja tyhmä ilme muutenkin. =)

WW on vain synkempi joka antaa pientä miinus pistettä. Se vain on niin mukavaa 1 ja 3 osassa kulkea aurinkoisessa ympäristössä.

Minä pidän kuitenkin parhaana osana Twothornesia. Siinä on Sotin ja WW:n molempia puolia. Kaikin puolin täydellinen peli. Suosittelen kaikkia pelisarjan osia!

Paine
25.5.2006, 17:54:55
Onhan tämä Warrior Within IHAN hyvä peli. Jos en vain olisi jumissa. Grafiikka on ihan kiva, mutta minusta se on niin väritön että joskus se ottaa vähän päähän. Ainakin minulla rupeaa särkemään jonkun 1h pelaamisen jälkeen. Musiikki on ihan jees. mutta sekin tekee sellaisen tempun että pitkään kun kuuntelee, rupeaa särkemään päätä. Viholliset ja kombot on kyllä kaikista paras osuus! Ja, on ne temputkin tietysti. Nyt on vain jäännyt pelaamatta kuten olen jo sanonut tuolla Yleistä peliapua ketjussa. Toisiin Prince Of Persianeihin en ole kerennyt vielä perehtyä. Hankin ne varmaan piakoin tai lainaan kavereilta ihan vain kokeilu ja vertaus mielessä.=)