PDA

View Full Version : Lekuri vs Pappanen

Naskali
26.5.2006, 17:33:50
~(^__^)~ Taas uusi teksti heti perään. Hitto oon life. Tämän kerran hassutuksessa on kyse hermoja raastavasta konflikstista potilaan ja lääkärin kesken. Nopsaan tehty, mutta laadultaan sutkot hyvä. Huomatkaa ovela kansanterveydellinen sanoma (HAH osoitankin cooleutta omistamalla tämän Kreifille)

Koettakaa nauttia

Potilas Pappanen saapui lääkärin vastaanotolle. ”Mikäs teitä vaivaa?” kysyi lääkäri. ”Keuhkoni eivät enää kestä, kai saan eläkettä?” vastasi Pappanen. Lääkäri suuttui. ”Lopettakaa tupakointi Pappanen!” hän huudahti ja löi Pappasta stetoskoopilla päähän. Pappanen oli raivoissaan…

”Mitä oikeutta tuolla paskalla on puuttua elämääni” tuumi Pappanen itsekseen. Hän oli polttanut koko ikänsä ja ajatteli olevansa itse vastuussa tekemisistään ja ruumiistaan. ”Ime munaa herra lääkäri, minä häivyn” hän sanoi ja paiskasi oven mennessään. ”Tuota menoa en myönnä sinulle eläkettä koskaan!” Huusi lääkäri ikkunasta perään. Pappaselle tuli kiire takaisin. ”Mies kuolee jos noin jääräpäisesti sauhuttelee tupakkiaan” mietti lääkäri kuumeisesti. ”Eikö tajua ettei hän kanna vastuutaan ainoastaan ruumistaan vaan paljon muustakin, kuten perheestään ja ystävistään”.

Pappanen painautui lääkärin penkkiin, ja pyysi eläkettä niin kauniisti kuin osasi. ”Anteeksi vain herra Pappanen, mutta en voi päästää teitä ennen kuin lupaatte lopettaa tupakoinnin”. ”Olkoot sitten” tuumi Pappanen, ja rykäisi puolilitraa verta keuhkoistaan ulos. Ilmainen raha oli hänelle päivittäisiä sauhuja tärkeämpää. ”En pidä teistä edelleenkään herra lääkäri homo, mutta eläkkeen takia olen valmis tekemään tämän vaikean ratkaisun. Menen nyt nauttimaan eläkkeestäni Floridaan. Hyvästi herra lääkäri hinttipää” lisäsi herra Pappanen poistuessaan huoneesta.. ”Hyvästi vain herra Pappanen, toivottavasti keuhkosi tukehduttavat sinut mätään matkallasi.” vastasi lääkäri, ja vilkutti perään. Herra Pappanen oli vihainen lääkärille tupakoimattomuus määräyksen vuoksi, mutta onnellinen eläkkeestään. Lääkäri taas suututteli Pappasen jääräpäisyydelle ja itsekkyydelle. Toisaalta lääkäri oli iloinen saadessaan herra Pappasen taipumaan tupakoimattomuuteen. Heidän riitansa oli ohi.

-AE
26.5.2006, 18:20:35
Tarinan idea ei avautunut minulle. Juoni on olematon, kieli liian karua ja yksinkertaista, vähän kuin lastensadussa jonka sisältö on vaihdettu härskimmäksi. Luultavasti nuo muutamat puuttuvat pilkut ja pari yhdyssanavirhettä taktisissa paikoissa (puolilitraa = puoli litraa yms.) jotenkin korostavat epäammattimaista tekstirakennetta, joten ehkä jälkimmäinen huomio johtuu vain minusta. Tarinasta puuttuu aiemmille teksteillesi ominainen kiero, mutta huvittava epäsovinnaisuus. Nyt jäljellä on pelkkä epäsovinnaisuus ilman huvittavuutta. Sanoit kirjoittaneesi tämän nopeasti, joten tämä seikka voi hyvinkin johtua siitä - omia huumoritekstejäni kirjoittaessani huomasin, että tekstistään löytää paljonkin virheitä niin kielen kuin rakenteidenkin osalta vaikkapa seuraavana päivänä tekstiä katsoessaan.

Pystyt paljon parempaankin kun vain viitsit, todisteita on nähty. Tämän tekstinpätkän voi palauttaa samaan tuleen josta se tulikin.

Hukka
26.5.2006, 18:53:45
Hmm, varsin erikoinen tarinanpätkä.

Odottelin ehkä vähän mielikuvituksellisempaa tekstiä sinulta. Olen muutamaan otteeseen sinun tarinoitasi sekä postejasi muutenkin lukenut ja uskon vakaasti, että mielikuvituksesi riittäisi hieman laadukkaampienkin ja yksinkertaisesti parempien vitsien suoltamiseen.
Tämä tarinanpätkä ihmetytti sillä, ettei siinä oikein ollut minkäänlaista vitsin tynkääkään.

Lääkärin ja potilaan välisestä yhteenotosta saisit kyllä paljon huvittavammankin stoorin väsättyä. Pienellä hiomisella tämä voisi toimia huomattavasti paremmin. ^^