View Full Version : Ylikellotatteko konettanne?
Enpä tämmöistä topiccia listasta löytänyt.Poistakaa heti jos tämmöinen on jo olemassa.
Siis kysymyshän on nyt ylikellottamisesta eli siitä että muutatte esim. emolevyn asetuksia tavoitteena saada kone toimimaan nopeammin eli kone käyttämään prossun komponentteja tehokkaammin.(enpä tämän selittämistä oikein hallitse joten saa korjata jos tiedätte asiasta enemmän kuin minä)
Ylikellotatteko ja miten?Muuttamalla emolevyn asetuksia vai jollakin ohjelmalla.Itse käytän analogx:n CacheBoosteria.Syy on siinä että jos alkaisin muuttelemaan emolevyä niin saisin koneeni luultavasti vain rikottua totaalisesti.
Olen kyllä joskus ylikellottanut niin prossua, muistia kuin näyttistäkin.
Prossuun asetukset emolta suoraan, mitään softia tueta tuollaisessa. Ja kunnon cooleri vain päälle, seiskasatanen Duroni kiihtyi ysisataseksi parhaassa tapauksessa.
Ja näyttistä sitten softalla, kun niitä ei juuri muuten voi.
Ennätys oli lyödä Voodoo3 1000A:han tuplat kelloja mitä alunperin oli :D
Nykyinen kone ei olekkaan kelloteltu kun osat ovat suunnilleen siinä tilassa että niitä ei tästä nopeammaksi saa. Emolevy ei tue nopeampaa prosessoria. Ja näyttistä ei jaksa kellottaa.
yksisiipi
3.9.2002, 18:27:00
Minä en ole kellottanut enkä kellotakaan. Kun en ossaa. Mutta eip sitä tarvi kellottaakaan, kun mitäpä nyt 200mhz:sta saisi, 233:n? Ei oikein innosta, mutta sille tiedossa pieni palkkio, joka sen 2ghz:ksi kellottaisi ja ilman mitään erityistä jäähdytystä. *poks* sanon minä. :D
kervi-chan
3.9.2002, 19:47:04
kyllä hän sitä AMD 1700+ piti vähän kellottaa...ei kyllä usakltanut enempää kuin 100MHz kun käy liian kuumana...50C...pit'is kai ostaa uusi tuuletin
tottakai ylikellotan ...samalla rahalla reilusti enemmän ;) juu nyt on ollut sen verta lamaa että konetta ei ole voinut päivitellä mutta onhan tuolla vielä kaikki pyörinyt ...eli 1.2G t-bird on kellotettu huimaan 1.266G (se vaan ei kellotu enempää paska prossu) ja sitten gf4 ti4200 250mhz/513mhz on kellotettu 300mhz/560mhz ...juu mutta siis ihan tätä perus osastoa koneen säätämisessä ...kellotus ei ole se pääasia vaan se että jos helpolla ja ilmaiseksi voi ottaa samasta vehkeestä vähän enemmän tehoja niin mikä ettei ...en menisi modifoimaan esim. emoa tai vastaavia ...toki aina hyvät siilet ja coolerit mutta se saa riittää
Ei ole tullut yli-kellotetuksi, eikä varmaan tulekaan. Kyllä 600 MHz pärjää normaaliin käyttöön. Uusimmat (raskaat) pelit tämmösellä hitaalla prossulla voikin unohtaa..
oma celeroni on kellotettu 1200MHz->1320MHz (muistien takia ei parempaa saa)
ja näyttistä on jonkin verta tullu tweakattua