View Full Version : FF vihaajat
Niin tunnetteko jotakuta joka ei voi ymmärtää Final Fantasyn hienoa mailmaa ja upeutta eli tiedättekö ketään joka ei todellakaan voi sietää Final Fantasya?
Itse tiedän ainakin viisi tuommoista tyyppiä
Tiedän. Useita kymmeniä. Luultavasti paljon enemmän, jos tuntisin enemmän ihmisiä. Vain harvat ja valitut ymmärtävät Final Fantasyjen viehättävyyden. Ne jotka eivät ymmärrä, eivät ymmärrä. Sama se minulle. He ovatkin sitten niitä "räiskettä ja räminää"-tyyppejä. ;)
Eniten minua ärsyttää se, kun ihmiset haukkuvat FF:ejä. Moniko heistä on pelannut yhtään finalia läpi? Tuskin kukaan. Pelistä VOI saada hyvän kuvan pelaamalla vain esim. puoleenväliin, mutta useimmat haukkujat eivät ole pelanneet pelejä ollenkaan.
Kyllä sitä yhden henkilön tällä hetkellä tunnen joka ei Finaleista pidä. Eikä tietojeni mukaan ole edes pelannut yhtään. No... sille nyt kelpaakin vain Quake sun muut, joten mitäs se Finaleista tajuaisi.
Pari kaveriani olen kuitenkin saanut kokeilemaan Finaleita, ja kyllä on FF:ät kelvannu. :)
AlkoTanko
2.9.2002, 20:07:33
No jaa, varsinaisia vihaajia en kyllä tunne ketään, mutta kaverini ei erityisemmin rakasta finaleja, vaikka on niitä joskus pelannutkin. Minulle se selitti, ettei parempiakaan pelejä löytynyt, mutta uskoisikohan mokomaa? Onhan sillä päälle kolmekymmentä peliä, joita sille myin ja pari finaliakin mukana, ja joskus olen joutunut neuvomaankin häntä seiskassa... :eh:
Minun kaikki kaverit paitsi kaksi haukkuvat aina FF:ii:(. En ymmärä miksi he ovat niin negatiivisa FF:iä kohtaan he eivät yhtään siedä niitä, se ei ole järkevää.
Hmm... joitakin kyllä tiedän... niin, koko yläasteeni.
I need a gunblade.
Tiedän niitä aivan liikaa! Vaikka eihän ihmisiä voi syyttää siitä jos ei jostain pidä, mutta kun suurin osa näistä henkilöistä on sellaisia, jotka eivät ole edes kokeilleet koko peliä... Ja silti sanovat että "Ihan syvältä koko sarja..."
Migelus
2.9.2002, 21:05:33
no ehkä pahin vihaaja on oma tyttöystäväni :p joka ei voi sietää sitä koska pelkää jäävänsä kakkoseksi sille.. hehee
Yksi hyvistä ysteistäni ei yhteenaikaan sietänyt FF:iä. Ehkäpä sitä ärsytti kun se jäi ulkopuoliseksi, koska puhuin toisen kaverini kanssa FF:istä. Vähän aikaa sitten myin kaverilleni (se joka vihasi FF:iä) pleikkarin ja annoin lainaan FF7:an ja nyt kaverini on jo luultavasti pahasti koukussa :D
Sapphire
2.9.2002, 21:49:49
åi kyllä tiedän.
minun luokkalaiset pojat :p
tiedä sitten, että inhoaako ne oikeasti vai pitääkö vain
esittää kovaa [eiväthän he nyt voisi pitää samoista
peleistä kuin tyttö :p]
Plutsrmuik
3.9.2002, 6:34:17
Joskus törmännyt omalla luokallani tälläisiin vihaajiin. Itse omistivat N64 ja Zeldan, eivätkä tämän takia voineet olla tekemisissä Playstation pelien kanssa. Puuttuivat kaikkiin FF pelien pikku omituisuuksiin (taistelut alkavat tyhjästä, taistelusysteemi ja muut). Väittivät että Zelda on paljon parempi (konsoli)Roolipeli kuin FF (onko Zelda ees roolipeli, eikse oo seikkailu). No kuitenkin eivät pitäneet Pelihistorian parhaimmasta pelisarjasta :)
Kyllä tiedän. Suunnilleen koko yläaste, lukuunottamatta kavereitani, ja paria muuta tyyppiä. Ihmiset ovat typeriä arvostellessaan Squaren mestariteosta, jota Nobuo tähdittää loistavilla musiikeillaan. No, enpä peleistä paljoa koulussa hölötä, joten ei niille epäuskovaisille tarvi selitellä FF:ien loistoa.
yksisiipi
3.9.2002, 6:54:40
En tiedä yhtäkään ff-vihaajaa. Monia vaan ei kiinnosta mitkään sentyyppiset pelit, mutta eivät hyö vihaajia.
Tiedän kuitenkin pari tyyppiä, jotka molemmat pelaavat Finaleita, mutta toinen inhoaa sen musiikkia (kuvasi musiikkia sanalla "hirveä") ja toinen inhoaa ff7:aa ruman grafiikan takia.
Kaikki mun kaverit... kukaan niistä ei ymmärrä peliä ja sen hienouksia... onneksi sain kuitenkin isoveljeni innostumaan ff sarjasta... oleeteko huomanneet että suurin osa suomalaisista ei pudä ff pelistä ja silti täälläkin on paljon sellaisia jotak rakastavat sitä peliä... ööö... en tiedä oliko tuo kirjoittamisen arvoinen mutta kirjoitin kuitenkin...
The death Magic
3.9.2002, 9:25:22
Itseasiassa EN TUNNE. Veljeni ei pelaa FF:ä mutta se johtuu siitä että hän ei pidä roolipeleistä yleensäkkään. Siskonikin pelaa roolipelejä vaikka onkin niissä aika surkea. Ja yhdeltä kaveriltani en ole kuullut mitä hän ajattelee. Tuskin hän niitä inhoaa.
Ja sitten olette te jotka niistä pidätte. Lukuunottamatta koulua ja kotia te olette ainoa elämäni :) (no tämä paikka yleensä ja sen ihmiset)(kuulostaakohan tuo surkealta)
Nyt kun ajattelee niin en tunne enää ketään joka EI pitäisi yhtään FF:stä.Kaikki mun kaverit pitää jostain osasta,ei kaikista mutta joissain osissa niitten mielestä on niin onnistunut että niitten on pelattava sitä ite.
Kaikki ystäväni kuuluvat kyseiseen joukkoon. ;D He eivät yksinkertaisesti ymmärrä, miten joku voi olla niin totaalisesti hurahtanut johonkin tyhmään peliin ja viettää kaiken vapaa-aikansa sen parissa. No joo, yhteenkään todelliseen FF-vihaajaan en ole törmännyt, mutta kyllähän niitäkin varmasti löytyy. =)
Croppola
3.9.2002, 12:56:27
Useitakin. Eivät jaksa ymmärtää mitä viehättävää nään niissää ja miksi jaksan aina roikkua täällä FFfin:ssä. :D
Mut tosin on et ne ei ite ole koskaan edes pelannut FF:iä.
Mä tunnen ainakin pari kaveria jotka eivät pidä FF:istä, voi niitä olla enemmänkin. He eivät ymmärrä niiden pelien ideaa.
Kyllä tunnen pari henkilöä, jotka "inhoavat" FF:iä.. ehkä juuri siksi, että he eivät edes vaivaudu kokeilemaan peliä ja hokevat aina, että:"ne on ihan liian vaikeita".. mistä ne sen voi tietää, kun eivät edes ole yrittäneet.
No niille ei voi mitn.. jos eivät tykkään, niin eivät tykkää..
Nightblade
3.9.2002, 15:01:40
Kyllä tunnen. He ihmettelevät kuinka joku jaksaa ostaa 11 osaa samaan peliin ja pelata niitä sitten hullusti. Sitten sanon, että kokeile itse, et varmasti pysty lopettamaan pelaamista, ja nyt ne luulee, että pelaamisestakin saa "viboja" ja tullee hulluksi ja riippuvaiseksi. Miten vaan.
Originally posted by Migelus
no ehkä pahin vihaaja on oma tyttöystäväni :p joka ei voi sietää sitä koska pelkää jäävänsä kakkoseksi sille.. hehee
Oma kulta alkaa aina mököttää jos satun sen aikana pelaamaan... =)
En tunne ketään ketään muuta, koska kukaan perheen ulkopuolinen (poikaystäväni lisäksi) ei pelaamisestani tiedä. Ovelaa.
Vanhemmatkin aina välillä tulee katsomaan, kun jotain pahista mänttään, että ei niilläkään taida olla mitään pelejäni vastaan. :D
Catch a fish
3.9.2002, 16:26:11
Tunnen montakin. Suurin osa vielä kavereitanikin... :eh:
Eivät aina jaksa kuunnella, kun innosta puhkuen selitän
uusia tapahtumia ja uutisia FF:istä.
Olisin iloinen jos saisin heidät uskomaan, että kyseessä
on pelimaailman huippunimike. :D
Kyllä touhotukseni tulosta tuottaa, sillä pari noista kavereista on
on aikeissa aloittaa jonkun FF:n pelaamisen. :yay:
Itse en tunne yhtäkään Final Fantasyjen vihaajaa, tai ainakaan kukaan ei ole sitä minun kuullen myötänyt...
Monet ystäväni eivät myöskään ymmärrä mitä ideaa on yleensäkkään pelata pelejä, mutta eivät kuitenkaan pelejä inhoa.
Oktobotti
3.9.2002, 17:04:35
Hmm... viisi minäkin taidan tuntea. Ja saattavat olla (yllätys, yllätys) samat henkilöt, mitkä Lagunakin sanoi tietävänsä. :P
Ei kyllä tule mieleeni yhtäkään vihaajaa. Sellaista siis joka todella vihaisi sarjaa. Monia sellaisia kyllä löytyy jotka eivät yksinkertaisesti välitä. Tyttöystävän suhtautuminen oli aika erikoinen, kun pelasin kymppiä. Toisaalta oli vittuuntunut kun jäi pelille toiseksi ja toisaalta ihasteli pelin hienoutta. *huokaa* Mutta nyt ongelmana on se, että en saa häntä pois seiskan kimpusta. *mutinaa*
Tunnen. :p
Suunnilleen kaikki ylä-asteen tytöt vihaavat final fantasyja. Tai no eivät ehkä vihaa, mutta ei niitä kyllä kiinnosta pelata ko. pelejä. Mutta uskompa, että jos pelaisivat, niin suurin osa ihastuisi niihin takuuvarmasti. Sen verran hyviä pelejä Final Fantasyt ja oikeastaan kaikki muutkin roolipelit ovat. ^^
Mutta senhän kaikki jo tietävätkin. :)
Ärsyttävää kun jotkut eivät edes halua pelata niitä loistavia pelejä. Luulevat että ne on jotain tylsiä pelejä. Tekisi melkein mieli istuttaa heidät pakolla tv:n ääreen, ja pakottaa pelaamaan niitä...
Kyllä tunnen, kaikki koulumme teinipeelot. eivät he ole ikinä FF:ää nähneetkään, mutta eihän pelaaminen ole ollenkaan kuulia.
Kerran kaverini, ainut FF-fani lisäkseni jonka koulusta tunnen, sanoi haluavansa Sephirotin miekan. sitten teinipeelot tulivat siihen että "joo, kyl meki haluttais sellaset hihiihiiiiiiiiiiiiii vähä sä oot sanna hauska hihhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" "ai haluatte vai?" "joo, kyllä näin on" "joo, tiedettös te muuten montako eri potionia FF:issä on?" "joo, niissähän on se kfkdk potion, odusfu potion, iosfuidugid potion hiihhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"
eivät he FF:iä vihaa, vaan sitä että joku ymmärtää sellaisista, kun taas he eivät nelose engalnnillaan ymmärtäisi edes mitä hahmot puhuvat.
minäpä hyvinkin tiedän yhden tyypin joka vihaa final fantasya ja hän ei tietääkseni ole teinipeelo sillä hän on minun isäni. hänen mielestään final fantasyt on ihan turhia pelejä jossa juostaan kartalla ja sitten whiuuuuuuuuu tulee taistelu. hianoa. taistelu taas on todella jännää edes takaisin hyppimistä. taistelu loppuu. juokset eteenpäin. taas taistelu. elikkä isäni mielestä ei todellakaan mikään huippu peli. ja herra isä kuulisitte kun isäni haukkuu final fantasya kun keräilen leveleitä, sillon vasta kritiikkiä tulee tyliin "tosi jännä peli varmaan". ja grafiikatkin ovat perseestä (näki kun pelasin FF7).
En tunne ketään joka ihan vihaisi mutta yksi kaverini ei tykkää yhtään.Roolipelit eivät kuulemma muutenkaan kiinnosta.Pelaa vaan Formuloita ja Tekkenejä...Eipä hänkään ole ikinä kokeillut,piäisi lainata joku FF peli sille.Ja faijani ei tykkää,tosin se johtuu siitä että hän vihaa pelejä yleensäkin.
Tunnen yhden, siskoni... Hänei tykkää FFistä sitten yhtään.... :(
No FFX:n Wakka onkin sitten jo eri asia...
auron_86
7.9.2002, 16:42:51
Hmmmm mietitäänpä... Kyllä vain, suurinpiirtein koko Yläaste ja nykyisin Lukio ei voi sietää koko sarjaa. He ovatkin niitä tyyppejä jotka pelaavaat Quakea ja sanovat sitä "ikivihreäksi". Kysynpä vaan, mitä järkee on pelissä jossa e ole juonentynkääkään (onpas, tehtävänäni on puhdistaa maailma hirviöistä pistoolilla). Kyllä FF aina Quaken voittaa. Itsekkin olen kyllä haksahtanut räiskintäpeleihin (mm. NOLF ja Jedi Knight 1, 2) mutta vain silloin kun siinä on jotain erityistä.
Sitten täälläpäin ei pidetä animestakaan. Otetaanpa esimerkki kun ostin NGE:n, ja kun pihassa tapasin erään kaverin
Minä: Ookko sattunu koskaan kuuleen animesta???
Herra X: Häh, mitä se on, onks se joku uus räiskintäpeli sarja???
Minä: No ei, se on suoraan suomeks piirettyy, mutta jota vain on useasti tarkoitettu hieman aikuisempaan makuun kuin esim. Pokemonit
Herra X: Voi v***u, katoks sää edelleen piirettyjä!!!
Tässä nähdään taas miten paljon tietoa animesta nuorisolta löytyy (huom. en yleistä asiaa, sillä poikkeuksiakin on). Mutta jos kysyt missä ryypätään ens viikonloppuna niiin juttua tulee enemmän kun laki sallii (huom. en taaskaan yleistä asiaa). Samantyyppisiä keskusteluja oon käyny FF:stä. Yritän sanoo et niissä tapellaan vuorotellen ja seikkaillaan eri maailmoissa. Sitten yleensä alkaa kauhee saarna siitä miten paljon parempia räiskinnät on.
AlkoTanko
7.9.2002, 17:11:50
Originally posted by auron_86
Hmmmm mietitäänpä... Kyllä vain, suurinpiirtein koko Yläaste ja nykyisin Lukio ei voi sietää koko sarjaa. He ovatkin niitä tyyppejä jotka pelaavaat Quakea ja sanovat sitä "ikivihreäksi". Kysynpä vaan, mitä järkee on pelissä jossa e ole juonentynkääkään (onpas, tehtävänäni on puhdistaa maailma hirviöistä pistoolilla). Kyllä FF aina Quaken voittaa. Itsekkin olen kyllä haksahtanut räiskintäpeleihin (mm. NOLF ja Jedi Knight 1, 2) mutta vain silloin kun siinä on jotain erityistä.
Sitten täälläpäin ei pidetä animestakaan. Otetaanpa esimerkki kun ostin NGE:n, ja kun pihassa tapasin erään kaverin
Minä: Ookko sattunu koskaan kuuleen animesta???
Herra X: Häh, mitä se on, onks se joku uus räiskintäpeli sarja???
Minä: No ei, se on suoraan suomeks piirettyy, mutta jota vain on useasti tarkoitettu hieman aikuisempaan makuun kuin esim. Pokemonit
Herra X: Voi v***u, katoks sää edelleen piirettyjä!!!
Tässä nähdään taas miten paljon tietoa animesta nuorisolta löytyy (huom. en yleistä asiaa, sillä poikkeuksiakin on). Mutta jos kysyt missä ryypätään ens viikonloppuna niiin juttua tulee enemmän kun laki sallii (huom. en taaskaan yleistä asiaa). Samantyyppisiä keskusteluja oon käyny FF:stä. Yritän sanoo et niissä tapellaan vuorotellen ja seikkaillaan eri maailmoissa. Sitten yleensä alkaa kauhee saarna siitä miten paljon parempia räiskinnät on.
Paha!
Mutta oma kantani asiaan: Final Fantasyt, samoin kuten muutkin RPG:t suurimmaksi osaksi, ovat enemmänkin "ajattelevan ihmisen" pelejä, kun taas räiskinnät ovat lähinnä stressinpurkulääkkeitä ja suunnattu isommalle yhteisölle. Jos verrataan lännen ja Japanin myyntilukuja toisiinsa, niin eikös yllätys-yllätys räiskinnät ole myyntilistojen kärjessä, kun taas Nousevan Auringon ystävämme ovat selvästi enemmän RPG:iden kannalla.
Tuosta animejutusta sanoisin esimerkin: John Woon ensimmäiset Hollywood-elokuvat (Hard Target, Broken Arrow) olivat hyvin laimeita teoksia verraten miehen Hongkong-elokuviin (kuten mahtavaan The Killeriin). Osasyy oli se, että jenkit eivät olisi ymmärtäneet Woon elokuvien syvällistä pohdiskelua ystävyydestä ja luottamuksesta, vaan he halusivat näyttävää mäiskettä. Kun Woo kuvasi The Killeriä, hän sai käyttää kokonaisen kuukauden pelkkään loistavaan lopputaistoon, kun taas Hard Targetissa sama aika annettiin KOKO elokuvan kuvaamiseen. Onneksi hän osasi jujuttaa studiopomoja sen verran, että hän sai ohjatuksi Face/Off-mestariteoksen. Ja toisena esimerkkinä vaikka Woon uusin, Windtalkers. Elokuvan näytöllelaittamista lykättiin vuodella syyskuun yhdentoista takia, joten Olimme Sotilaita ja muut sotaeepokset veivät katsojat. Kun elokuva lopulta tuli ensi-iltaan, se tuotti varsin kehnosti (saattaa syy olla siinäkin, että siinä ei vuorostaan ylistetä Amerikkaa, vaan sota kuvataan sellaisena kun se on: armottoman verisenä hulluutena, joka vaatii koko ajan lisää lihaa jauhettavaksi eikä se lopu koskaan). Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Roleplayer
7.9.2002, 17:58:58
Heh..en kyllä tunne kovinkaan monta semmoista joka aivan vihaisi FF:eja...Mutta eihän ne naiset niistä paljon yhtään ole kiinnostunut kuten tiedämme vain harvat naispuoliset pelaa yleensäkkään mitään pelejä..
David A. Mage
8.9.2002, 10:17:03
Originally posted by Roleplayer
Mutta eihän ne naiset niistä paljon yhtään ole kiinnostunut kuten tiedämme vain harvat naispuoliset pelaa yleensäkkään mitään pelejä..
Outs.. Veikkaanpa että tuo kommentti saa ainakin "lieviä" fleimejä peräänsä, tai ainakin jonkinlaista oikaisua foorumien kauniimman sukupuolen edustajilta.. =/ (Edit: Hah! Mitä minä sanoin! Ainakin lähes ellei ihan kaikki viestit tähän mennessä sisältää jotain oikaisua tuohon... :D )
Minun kaveripiirissäni vain kaksi pelaa FF:iä.. Muiden mielipiteistä en ole kovinkaan varma, kun ei ihmiset varmaan ylipäätään jaksa pelata mitään konsolipelejä ja täten ovat missanneet erään mahtavan pelisarjan, mutta jos minä ottaisin ihan yleisesti FF:t puheeksi niin saattaisi tulla enemmän negatiivista palautetta, varsinkin jos joku on vain nähnyt peliä pelattavan eikä ole koskaan sitä itse pelannut. Yleensäkin netistä mistälie saamieni tietojen perusteella useimmat haukkuvat aluksi pelisarjan lyttyyn ja kun esittää vähänkään kinkkisemmän kysymyksen pelistä niin meneekin haukkujalta sormi suuhun siitä syystä, että hän ei ole koskaan FF:n katsomista enemmän peliin tutustunut... No onneksi ihmisiä löytyy paljon järkeviäkin, josta voimme ottaa Pelit-lehden lukijaäänestyksestä (taimikäsennimitysnytolikaan) suorastaan mahtavan esimerkin: FFVII=Paras PSX-peli koskaan. :D
Heh..en kyllä tunne kovinkaan monta semmoista joka aivan vihaisi FF:eja...Mutta eihän ne naiset niistä paljon yhtään ole kiinnostunut kuten tiedämme vain harvat naispuoliset pelaa yleensäkkään mitään pelejä..
Hei, aika monetkin tytöt pelaa kaikkia pelejä. kaikki likkakaverit jotka mulla on ollut (jtn 3) kaikki pelaa finaleita ja vaikka mitä pelejä. kyllähän tytöt pelaa ihan yhtä paljon kuin pojatkin.
Joo, ja se kyllä kismittää aika saatanasti. Itse väittää FF-pelejä jee-urhea-ritari-tulee-ja-tappaa-monsterit peliksi, mutta itse sitten ei tykkää jos pelejä, joita se pelaa, arvostellaan. Ja kaiken kukkuraksi väittää, ettei Finaleissa ole yhtään pätkää juonta. No, eipä ole enää mun murhe kun muutti koko jätkä poies...
Originally posted by Roleplayer
Kyllä pelaa. Yleinen käsitys taitaa olla etteivät tytöt pelaa, mutta suurin osa tuntemistani naisimmeisistä pelaa tai on pelannut. Minäkin koko pienen ikäni, siitä ihan ensimmäisestä (?) nintendosta aloittaneena.
Onneks en tunne, ei oo noita kavereita niin hirveesti, toisin sanoen vaan yks... :D Mut tää mun kaveri, hän pelaa kyl ihan mielellään Final Fantasyja, varsinkin kasi uppoo häneen helposti. Sitten mun pikkuveli pelaa, ja mun mutsi pelaa, puuttuis vielä et kissakin pelais :D Mut jos joku tulis sanomaan mulle et mä oon ihan pöljä kun pelaan tämmösiä pelejä, niin varmaankin räjähtäsin, mikään ei oo niin ärsyttävää kun jotkut teinipeelot jotka ajattelee et vaan nörtit pelaa roolipelejä :prkl: Joo ja ei naiset vai pelaa roolipelejä? Katin kontit sanon minä! Muuta en oikeastaan pelaakaan, paitsi mitä nyt hyvin harvoin jotain lätkäpeliä, missä oon tehny FF joukkueen... :D
Pyramid Head
9.9.2002, 16:48:58
Pari kaveriani "vihaavat" kaikkia FF:iä ja muitakin roolipelejä. Sitten kun heiltä kysyy että miksi ne ovat niin huonoja, niin vastaus on tyypillinen: "emmä oo niitä pelannu, katoin puolituntia kun kaveri pelasi, ja se vaikutti ihan p*sk*lt*."
Eli en oikeastaan tunne ketään joka vihaa FF:iä, sillä kaikki jotka niitä ovat kunnolla pelannut ovat kertoneet myös pitävänsä niistä. Sitten on myös niitä (kuten yllä mainitsemani kaverini), jotka eivät ole pelanneet FF:iä ja silti sanovat niitä surkeiksi :eh:
on mul pari kaverii jotka sanoo Final Fantasylle näin:#¤%&"/%"!!!
Mut niin kai se vaan on et FF:ää voi tajuta vain harvat =)
bigspin
10.9.2002, 20:33:21
No tunnen aika monta jotka ei voi sietää Final Fantasyja ja niitähän tuolla ylä-asteella riittää.Ja yleensä en jaksa alkaa riidellä niitten kanssa asiasta :eh: Pöljiä mitä pöljiä^^
Onhan mulla parikin kaveria jotka FF:iä pelaa mutta nekin valittavasti pelaa vaan siks "että on niin hieno grafiikka ja on niin hiton siistii taistella" =/ Musiikista ja juonesta ne ei välitä yhtään ja kun kaverini osti FF kutosen, niin hän lopetti melkein pelin alussa siksi että grafiikka oli niin huono :bored:
Mutta mitäpä siitä, antaa kavereiden pelata jotain "Koulu 3:sta" ;D
Originally posted by auron_86
He ovatkin niitä tyyppejä jotka pelaavaat Quakea ja sanovat sitä "ikivihreäksi". Kysynpä vaan, mitä järkee on pelissä jossa e ole juonentynkääkään (onpas, tehtävänäni on puhdistaa maailma hirviöistä pistoolilla). Kyllä FF aina Quaken voittaa.
Köh, QWTF nyt vaan sattuu olemaan kaikkien aikojen paras tietokonepeli. Lähemmäs viisi vuotta käytännössä tauotonta pelaamista, mutta silti ei vieläkään erikoisemmin kyllästytä. Final Fantasy ei pysty samaan minulla, tuskin kenelläkään muullakaan.
Quakesta olen myös repinyt suurimmat voitonriemuni, parhaat joukkoepelikokemukseni ikinä ja joitakin mielenkiintoisia ihmiskontakteja.
Ainoa asia, missä Final Fantasy peittoaa niinkin mainion mestariteoksen kuin QWTF on tunnepohjaiset elämykset. Minulle se on tarpeeksi, pidän luonnollisesti FF:istä hyvin paljon enkä näe Quaken paremmuuden mitenkään alentavan sitä. Pelillisesti ne ovat kuitenkin köyhähköjä.
Tähän ei tarvitse kenenkään kirjoittaa sovittelevaa replyä, mutta hei niinku totanoi jotain itsehillintää nuoriso.
Niin ja sanotaan nyt jotain siitä varsinaisesta aiheestakin: Hatunnosto sille, joka pelaa läpi FF6:n, FF7:n ja FFX:n pitämättä yhdestäkään. Ennakkoluuloja löytyy kyllä muistakin leireistä.
Tunnen erään kaverin kaverin jo ka ei pidä yhtään final fantasyistä. Vaikka olemme jankuttaneet hänelle kaverini kanssa että FF:t ovat parhaita pelejä mitä maailmasta löytyy niin hän ei ota sitä kuuleviin korviinsa. Se on aivan toivoton tapaus.
mä tunnen yhen se on vähän niin kuin mun bestis... (ei siis Garnet88) mut ei se mua haittaa en mäkään pidä the rasmuksesta... niin ja kaikki meidän luokkalaiset pojat & tytöt ei heistä kukaan pidä ff:eistä harmi mut se on heidän ongelmansa mä pidän Final Fantasyistä ja se riittää mulle... :( :D
Alkujaan kirjoittanut bigspin
No tunnen aika monta jotka ei voi sietää Final Fantasyja ja niitähän tuolla ylä-asteella riittää.Ja yleensä en jaksa alkaa riidellä niitten kanssa asiasta :eh: Pöljiä mitä pöljiä^^
Onhan mulla parikin kaveria jotka FF:iä pelaa mutta nekin valittavasti pelaa vaan siks "että on niin hieno grafiikka ja on niin hiton siistii taistella" =/ Musiikista ja juonesta ne ei välitä yhtään ja kun kaverini osti FF kutosen, niin hän lopetti melkein pelin alussa siksi että grafiikka oli niin huono :bored:
näin on pöljiä mitä pöljiä olen samaa mieltä inhottaa vaan kun kaverit lähestyy minua sanoen mitä v****a sä näät niis Final Fantasyissä nehän on ihan surkeita vaikka kyseiset tyypit eivät välttämättä ole koskaan edess pelanneet ff:ejä aika pöljää... :eh:
Joillekkin kavereille tuntuu olevan ylivoimaista, että FF:issä on tekstit joita pitää lukea ja muutenkin "liian" pitkäjänteisyyttä vaativia pelejä. Eli siis tunnen eritääin monta tyyppiä jotka julistavat vihaavansa FF-sarjaa. Nämä kaverit eivät yleensä ole kovinkaan kaksisa englannin taitajia tai sitten pitävät tyyliin Tekkeneistä ja autopeleistä enemmän.
Laguna
2.10.2002, 20:12:02
Originally posted by bigspin
Heh eräs kaverini(ff vihaaja) osti pleikan,pelejä ja muistikortin serkultaan ja mukana tuli muun muassa ff6 ja ff9.Hän myi kutosen minulle viidellä eurolla ja hänellä on koulu kolmonen.(on kuulemma hupaisa peli)
ShadowZero
3.10.2002, 9:21:54
tunnen moniakin, he eivät ymmärrä final fantsyjen maailmaa, tai että final fantasyt eivät ole pelkästään peliejä vaan elämäntapa :D
Tunnen sellaisia ihmisiä ehkä liikaakin.
Suurin ongelma on juuri luokkani. He vain sanovat" Vittu, Final Fantsyt on paskoja!!!!", vaikka he eivät tiedä pelisarjasta mitään. Kyllä se vähän ärsyttää, kun muut vittuilevat minulle sen takia, että pidän Final Fantasyista. Muutenkin he pelaavat Póke mon-pelejä koko ajan, eivätkä saa suustaan mitään mikä ei liittyisi Póke moneihin. Kaikki vain pelailevat Póke mon-pelejä, koska kaikki muutkin tekevät niin. Eivät he muutenkaan osaa kunnioittaa toisten mielipiteitä, mutta en minä siitä murehdi. Pääasia on se, että itse pidän niistä.
Berrycake
7.10.2005, 21:04:17
He vain sanovat" Vittu, Final Fantsyt on paskoja!!!!", vaikka he eivät tiedä pelisarjasta mitään.No tuollaisille tolloille voit ihan hyvin vain nostaa nokkaasi ja kävellä pois. Mikään ei ole oikeasti nolompaa, kuin tulla pätemään asioista joista ei todellakaan ole minkäänlaista tietoutta. Kannattaa myös informoida heitä tästä asiasta. ;)
Itsekään en tunne muunlaisia "FF-vihaajia", kuin juurikin tällaisia vastaavia tapauksia jotka eivät ole koskaan ainuttakaan pelanneet läpi. Tai sitten ovat pelanneet esim. FFVII:stä pelkkää Makoreaktori -alkua, joka on tylsä minustakin vaikka pidän FFVII-tä sarjan parhaana. Sellaisille olen yleensä tuumannutkin tyyliin "yeah, right" ja valaissut hieman siitä, kuinka kannattaa tulla haukkumaan paskaksi vasta sitten kun oikeasti on jotain kunnon pohjaa minkä perusteella lähteä moinen toteamus tekemään. Eri asia on sellaiset henkilöt ketkä ovat useamman Finaalin pelanneet ja todenneet etteivät pidä tuon tyyppisestä siitä ja siitä syystä. Heillä on oikeus mielipiteeseensä, tottakai. Mutta juuri tuollaiset aihetta kokemattomat hiiret voikin sitten jättää omaan arvoonsa pienen valaisutuokion jälkeen.
Vekkuli
7.10.2005, 21:28:48
Saahan siitä koulussa kuulla, kun on luokan ainoa FF-pelaaja. Erityisesti yksi poika jaksaa aina huudella välitunnilla. "Näähää, Final Fantasyt on ihan paskoja!". On se kiva kun joku jaksaa esittää mielipiteensä, mutta kun ko. henkilö ei ole koskaan FF:ään koskenut. Että joo. Noh, eipä taida olla henkilöllä muuta kuin nestettä päässään. Jaksaa huudella myös siitä, että katson animea. "Kinukkii!". Mutta sehän ei aiheeseen liity.
Mutta onhan se aika vittumaista, en minäkään mene haukkumaan GTA: San Andreasta sen korvanjuureen, kun en ole kyseistä peliä pelannut. Ärsyttävää. Nyt se on onneksi rauhoittunut hieman. Mutta tuskinpa se koskaan lopettaa haukkumasta pelejä, joita ei ole pelannut.
Qualin
7.10.2005, 21:53:45
Nyt se on onneksi rauhoittunut hieman. Mutta tuskinpa se koskaan lopettaa haukkumasta pelejä, joita ei ole pelannut.
Yep. Kyseessä on tyypillinen punaniska-heimon edustaja. Nämä vähemmän värikkäät hahmokkeet ovat eräs ihmissuvun alalaji. Tunnistettavissa kaljusta päästä ja suppeasta sanavarastosta. Satunnaisesti näitä punaniskoja sitten joutuu ihmisten ilmoille, jolloin heidän geneettiset ominaisuutensa käynnistyvät punaniskaa suojaamaan. Ominaisuuksia ovat mm. isottelu ja luonnoton typeryys.
Kuten todettu, on punaniskoille tavanomaista muiden asioihin sotkeutuminen. Tästä tavasta punaniska ei pääse edes aikuisiällään eroon, josta seuraa niitä ns. "poikkeuksellisia yksilöitä".
"Vittu nää Harry Potter-kirjat on ceestä.", he huutavat.
Punaniskat eivät tykkää mistään mikä vaatii vähänkään suurempia älyllisiä lahjoja, kuin nappuloiden päämäärätön painelu. Tästä seuraa reaktio, jossa punaniskat eivät vain osaa.
Ystäväni ei ymmärrä Final Fantasyjä. Ja koska hän ei ymmärrä, se tarkoittaa niiden olevan totaalisen huonoja. Uskommeko häntä vai säälimmekö? Minä yleensä kirjoitan tussilla hänen otsaansa /ignore, mutta harvoin hän sitä huomaa. Turhauttavaa, mutta ajaa asiansa.
Yep. Kyseessä on tyypillinen punaniska-heimon edustaja. Nämä vähemmän värikkäät hahmokkeet ovat eräs ihmissuvun alalaji. Tunnistettavissa kaljusta päästä ja suppeasta sanavarastosta. Satunnaisesti näitä punaniskoja sitten joutuu ihmisten ilmoille, jolloin heidän geneettiset ominaisuutensa käynnistyvät punaniskaa suojaamaan. Ominaisuuksia ovat mm. isottelu ja luonnoton typeryys.
Tämä pitäisi laittaa varmaan Hassuihin kommentteihin, mutta liittyy kuitenkin aiheeseen. Ylä-asteestani FF:iä vihaa noin pikaiselta arvioilta 80%. Media luokalla jotkut pojat ovat pelanneet Finaleita, mutta useammin vain yhtä niistä. Yksi luokkalaiseni haukkuu FF:iä, mutta aivan syyttää. Jätkä pelaa Counter-Strikeä hähhähähhää! Ei mutta siis, nämä ns. punaniskat sekä heidän laji muunnelmansa vaalea hiuksiset sekä kovikset haukkuvat kyseisiä pelejä. Heillä ei vain riitä englannin taito, päättely kyky, arvoimis taito yms. asiat FF:ien pelaamiseen! Jätkät pelaavat CS(katso ylempää):ää ja muuta paskaa!*Nauraa itsensä lähes kuoliaaksi pelin naurettavuuden takia*
Sarutobi
7.10.2005, 22:14:55
Tämä pitäisi laittaa varmaan Hassuihin kommentteihin, mutta liittyy kuitenkin aiheeseen. Ylä-asteestani FF:iä vihaa noin pikaiselta arvioilta 80%. Media luokalla jotkut pojat ovat pelanneet Finaleita, mutta useammin vain yhtä niistä. Yksi luokkalaiseni haukkuu FF:iä, mutta aivan syyttää. Jätkä pelaa Counter-Strikeä hähhähähhää! Ei mutta siis, nämä ns. punaniskat sekä heidän laji muunnelmansa vaalea hiuksiset sekä kovikset haukkuvat kyseisiä pelejä. Heillä ei vain riitä englannin taito, päättely kyky, arvoimis taito yms. asiat FF:ien pelaamiseen! Jätkät pelaavat CS(katso ylempää):ää ja muuta paskaa!*Nauraa itsensä lähes kuoliaaksi pelin naurettavuuden takia*
Tämä on melkeen sama, että he nauravat sinulle jossain CS foorumeilla koska pelaat ff:iä... tämä on mielipide kysymys...
Itse en nyt osaa sanoa... lähes jokainen kaverini on pelannut tai pelaa ff:iä. JOPA kaikki pelaavat CS:ää ja ff:iä eli heillä on monipuolinen maku. Mutta jos aletaan oikein vihaajia etsimään niin meiän koulusta varmaan 10% vihaa ff:iä En tiedä... en ole tehny galluppia...
HeavyLord
9.10.2005, 11:01:06
Kyllähän minä näitä FF vihaajian tunnen!
mm. eräs luokkakaverini näki hetken pelattavan FF X:ää ja nyt on sitä mieltä että pelaan vain paskoja pelejä :eh: en jaksa väitellä asiasta, koska tiedän että en ole ainut jonka mielestä FF:t on parhaita pelejä ikinä! :D
Toinen luokkakaverini, ihan huippu tyyppi mut pelimakumme eroaa aika paljon :eh: minä pelaan FF:iä, kaveri taas räiskintäpelejä, Tony Hawkeja jne jne...
Emme jaksa enää edes väitellä, kumpikin ollaan liian itsepäisiä joustamaan mielipiteessämme! :D
Kolmas luokkakaverini, on pelannut X:n läpi (lainasin sille) ja jaksaa jauhaa että FF:t on ihan hyviä mut aivan liian yliarvostettuja. Ei varsinainen FF vihaaja mut ei paljoo puutu :eh:
Laguna125
9.10.2005, 11:58:03
Mua ei yleensä hyväksytä porukoihin kun pelaan FinalFantasyitä. Tässä on yks juttu mikä kävi mulle pari päivää sitten et kun mää menin kouluun niin huomasin kavereitten muhuvan peleistä ja mää päätin mennä mukaan ja sit ne sano et mee pois ku mei oikein tykätä tuollaisista FF pelaajista!!! :prkl:
Memeko-chan
9.10.2005, 13:33:11
Mutta eihän ne naiset niistä paljon yhtään ole kiinnostunut kuten tiedämme vain harvat naispuoliset pelaa yleensäkkään mitään pelejä..
Jopa äitini[40v.] pelaa FF:eja, niin kuin minäkin. Äitini kiinostui FF:in minun kautta.
Minä en tunne FF vihaajioita, anime/mangan vihaajioita entistä enemmän. Meidän luokalta pelaa minun lisäksi 3 tyttöä ja yksi poika. Mutta sitten on niitä pissispeeloja jotka sanoo; "Ai jotain animee??" tai "Mikä on niiQ Final, jotain sinne päin?". Juuh.
En nyt varsinaisesti tunne ketään, mutta ei meidän luokallamme niitä pelaa kuin minä ja muutama poika. Muuten muut suhtautuvat ''No joo, ei minua kiinnosta'' eli kukaan ei suoraan hauku, onneksi sillä muuten aukaisin turpani. Olen kuullut ff:iä sanottavan huonoksi mutta vain hienovaraisesti joten loukkaantua ei tarvitse.
Mutta minua ärsyttää suunnattomasti tuollaiset ''Ne on paskoja vaikken ole koskaan sormellakaan koskenut niihin!'' Yleensä juuri kaiken maailman räiskintää rakastavat eivät ymmärrä roolipelien hienoa taktisuutta. He vain näkevät kuvan ''ei sotakypäriä, ei konekiväärejä'' ja laittavat pois. En tarkoita kaikkia sellaisia mutta tiedän että joitakin on.
snakeater!
9.10.2005, 22:15:23
No enpä paljon tunne tällaisia tyyppejä sillä jokainen kaveri on mennyt vähintäänkin yhden FF:n läpi. No pari serkkua on jotka eivät sarjan pelejä ole pelanneet mutta eivät haukkuneetkaan. Ja eipä siitä kannata suurta numeroa tehdä jos joku niitä pilkkaa sillä mielipiteet ovat aina mielipiteitä eikä niistä voi kiistellä. Tietenkin jos haukkuminen on kakaramaista eikä haukkuja ole koskaan peleihin tutustunut missään muodossa aika tyhmäähän se on.
En ymmärrä miksi FFt tuntuvat olevan ristiriidassa FPS ja muiden toimintapelien kanssa? Itsekin tykkään pelata molempia yhtä paljon enkä jaksa alkaa vertailemaan eri genrejen pelejä suoranaisesti keskenään ominaisuuksiltaan.
Kratos
10.10.2005, 9:46:05
Tunnen aika montakin sellaista tyyppiä jotka vihaavat Final Fantasy-sarjaa. Oikeastaan ainoat tuntemani ihmiset jotka pitävät sarjasta ovat minä ja kaverini. Luulen, että suurin osa niistä jotka inhoavat FF:ää inhoavat sitä koska eivät vain osaa kunnolla englantia. Omasta mielestäni FF on ylivoimaisesti paras pelisarja ja toivoisin että ihmiset edes kokeilisivat tätä pelisarjaa ennen kuin toteavat sen huonoksi.
Saririn
10.10.2005, 9:54:54
Yksi kaveri on julistanut "kaikki sellaset miekanheilutuspelit ihan paskoiksi", eli jos autopelejä tai räiskintää riittää, niin hyvin menee.
Itse voisin taas toisaalta olla ilkeä ja sanoa, että kaikki sellaiset autopelit (paitsi Mario Kart :B) ja räiskinnät ovat kamalia.
Ja tässä tapauksessa voin puolustella itseäni siten, että vaikken ole juuri kyseisiä pelejä pelannutkaan, se johtuu siitä, ettei minua kiinnosta. Räiskintää on maailmassa oikeastikin ihan tarpeeksi, en oikein arvosta, että siitä pitää ihan pelejä tehdä. Sen sijaan tässä maailmassa et vaan voi ottaa Gunbladea nurkastasi ja lähteä mättämään häijyjä möllejä aikomuksenasi pelastaa maailma. Tai voit, mutta saattaisit joutua suljetulle osastolle.
Eikö ole paljon mukavampaa pelata sellaista, mitä et itse voisi tehdä?
Niin, ja muuten tämäkin kaverini joka Finalit morkkasi ei ole ihan niitä hakoja englannissa ;3
Sininenkissa
10.10.2005, 11:26:11
FF-vihaajia en tiedä nyt ihan nimeltä, mutta tiedän monia jotka eivät niistä välitä tai muutenkaan pelaa. Oma kaveriporukkani onneksi on FF-faneja, mutta sitten taas koulussa on näitä normaaleja tyttöjä jotka eivät pelaa vaan käyvät shoppailemassa ja nuoleskelevat poikien perään ja ovat sitten jotkin myös näitä ihQu teinixejä jotka käyvät aina juomassa ja tupakilla tuolla nurkan takana. Jooh, niin se vain menee.
Sitten, taas jos etsitään oikein vihaajia, niin en tiedä yhtikäs yhtään. En ole edes netissä tavannut sellaista joka haukkuisi Finalit kokonaan. Kaikki aina ovat olleet sellaisia 'whatever' tai sitten 'ihan hyviä' ym. jos olen kysynyt. Kukaan ei ole sanonut vihaavansa niitä, ainakaan minulle. Ehkäpä sitten näitäkin on jossain kivenkolossa jonne en ole vielä kurkkinut.
Ryyni
10.10.2005, 11:43:35
Tottakai on ihmisiä jotka eivät pidä Finaleista. On myös ihmisiä jotka eivät pidä kaurapuurosta. Myös on olemassa ihmisiä jotka pitävät water sportseista...
Eipä tarvitse mitenkään eritellä vihaajia, jotkut eivät vai pidä....
Miksiköhän edes kirjoitin tämän viestin....
Miksiköhän edes jaksan käydä näillä foorumeilla....
PhazonBlaxor
10.10.2005, 13:43:00
En oikeastaan tunne ketään FF vihaajaa, mutta ei meidän koulussa sitä oikein kukaan muu pelaakkaan kun minä ja pari muuta silloin tällöin,
kaikki minun kaveriporukassani kyllä tietää FF pelit ja moni on pelannut niitä, ja minut tunnetaankin täällä lähinnä "tuo on se FF pelaaja..." tyyppinä...
eh... :D
Nyarlathotep
10.10.2005, 14:11:08
Yläasteella en tällaisiin tapauksiin ole vielä törmännyt mutta ala-asteella omassa luokassani oli aika monta Final Fantasyiden mollaajaa. Kaksi tyyppiä haukkuivat pelejä vailla perusteita. Kumpikaan ei ollut koskaan pelannut yhtääkään Final Fantasya. Voin sanoa, että kumpikin näistä haukkujista pelaa intohimoisena Counter-Strikeä varmaan tälläkin hetkellä. En tiedä miksi he peliä haukkuivat. Kenties siksi, että ovat joskus nähneet peliä pelattavan ja se on vaikuttanut huonolta. Kenties siksikin, koska Final Fantasyt eivät ole aivotonta räiskintää, jossa ei tarvi aivoja.
Pari tyyppiä haukkui vanhempia Final Fantasyita. Kaikki kympistä alaspäin olivat hänestä huonoja, ne vanhimmat varsinkin. Itse hän oli pelannut vain kymppiä ja kymppikakkosta. Toin kerran FF9:n ja FF8:n kun kävin hänen luonaan ja hän haukkui pelejä siitä, että kuinka grafiikka on huonoa. Itse yritin puollustella, että pelit ovat vanhempia ja PS1:lle tarkoitettuja, mutta siitähän olikin paljon hyötyä. Yhden kaverin sain kuitenkin tutustettua FF8:n demoon. Aluksi hän oli haukkunut koko pelisarjaa, mutta mielipide oli toinen, kun hän oli pelannut demon läpi.
Cutter
10.10.2005, 14:34:41
Doh, kyllähän noita löytyy. Harmi vaan että se joka aina mollaa final fantasyja kuuluu vakikavereihin...
Tyypillinen keskustelu FF:istä sen kanssa.
Minä: Satun möläisemään jotain Final Fantasyista.
Kaveri: Kaikki saatanan Final Fantasyt on perseestä.
Minä: Eipäs ole vaan...
Kaveri: Ne on huonoja ja sillä hyvä!
Tämä asenne vituttaa... Muuten tähän ei tosin ainakaan yläasteella törmännyt, johtuen ehkä siitä että kovimmat kovikset pelasivat Final Fantasyjä vakituisesti. Se on varmaan aika harvinaista...
Ryyni
10.10.2005, 14:47:35
Tämä asenne vituttaa...
Niin miksi? Mitä vikaa siinä on jos ei satu pitämään samasta asiasta kuin sinä? Otin tämän quoten nyt koska se oli ensimmäinen missä oli pointti jota haen.
Mikä pakko ihmisillä on tykätä FF-peleistä? Minä olen mies ja vihaan jääkiekkoa, mutta siitäkään ei tule kommenttia, vaikka asun jääkiekon luvatussa maassa Suomessa. Kukaan meistä ei sentään asu Spirassa tai muualla.
Ehkäpä "ne" ovat oikeassa FF-fanipojista ja -tytöistä?
Cutter
10.10.2005, 14:59:23
Niin miksi? Mitä vikaa siinä on jos ei satu pitämään samasta asiasta kuin sinä? Otin tämän quoten nyt koska se oli ensimmäinen missä oli pointti jota haen.
Mikä pakko ihmisillä on tykätä FF-peleistä? Minä olen mies ja vihaan jääkiekkoa, mutta siitäkään ei tule kommenttia, vaikka asun jääkiekon luvatussa maassa Suomessa. Kukaan meistä ei sentään asu Spirassa tai muualla.
Ehkäpä "ne" ovat oikeassa FF-fanipojista ja -tytöistä?
Eh? Asenne vituttaa koska hänellä on tämä "Minä olen oikeassa, ja kaikki muut väärässä"-asenne, ei "Minä vihaan FF-pelejä"-asenne. Hänellä ei edes ole mitään syytä vihata FF:iä, ainoastaan jonkin ennakkoluulon takia vihaa. Ainoat asiat mistä tämä tuntuu pitävän ovat Tolkienin kirjat...
Eli asenne joka vitutti oli se, että hän ei suostu kuuntelemaan mitään tosiasioita FF:istä, eikä mistään muustakaan asiasta, vaan haukkuu kaiken mistä ei pidä maanrakoon, ja no-lifettämiseksi. Tämä oli se asenne joka vitutti.
OT ends (I hope).
Sananium
11.10.2005, 13:14:43
Kyllä minäkin olen FF vihaajiin törmännyt, mutta eivät he täysin vihaajia olleet. Yläasteella luokkakaveri aina jaksoi jauhaa jotain tyyliin "onko Final Fantasy hyvä?" kaikkien kuullen. Enhän minä nolostunut, mutta kerran sanoin vahingossa hänen kuullensa, että pelasin FFX:ä 12 tuntia putkeen. Siitäkös lähti juttu leviämään, kuinka minä olen muka jokin hullu FFfriikki, joka ei tee muuta kuin pelaa FF:ä. Tuo tyyppi on itsekin kokeillut kymppiä ja kehui menneensä puoliväliin asti. Myöhemmin kysyin, että missäs kohti sitä oltiin ja hän vastasi: "Semmosella saarella josta sai Ifritin..."
En ole varsinaisesti kohdannut yhtään henkilöä, kuka vihaisi Finaleita, mutta useammin niitä, jotka eivät ymmärrä hyvän päälle.
Kuuntelimpa kerran FF-soundtrackeja koulussa ja kaikki oli ihan mitä v....
On muuten hölmöä, että joitain tyyppejä ei oteta jengiin mukaan koska he pelaavat Final Fantasyjä!
Fimzy
11.10.2005, 15:03:27
Miulla on kavereita jotka ei tiedä eivätkä välitä Final Fantasyista! Yleensä kun puhun niille niistä niin ne alkaa valittamaan! Ne vaan aina rupee sen jälkeen puhumaan jostain omista peleistään... =/ Ne vaan sanoo että: "aina sä jaksat noistaki kertoo. Mä en tajua mitä kiva niissä on" :prkl: Sitten koulussa käytän kirjotelmissa (Eli saa ite keksiä aiheen mistä tekee tarinan) mä yleensä otan Final Fantasyista joitain hahmon ja paikkojen nimiä.. Sitten miun kamut jaksaa aina sanoo että "Taasko sä otit niistä jotain" :prkl: :eh:
sami_singh
11.10.2005, 15:30:33
Ikävä kyllä satun tuntemaan yhden vihaajan.
Hän vaan sattumoisin on paras ystäväni.
Joskus muinoin(En asunnut vielä jyväskylässä vielä) kaverini näki kun hänen yksi tämän hetkisistä ex-ystävänsä pelaavan FFVII:tä . Hän oli vasta 6v ja näki kun sephiroth tappoi shinran
. Siittä hän alkoi näkemään Painajaisia ja joutui useaksi vuodeksi terapiaan ja nykyään kun omistan FFX, FFX-2, FFVIII ja FFVII, niin en ole voinnut kertoa hänelle sillä muuten hän ei varmaan olisi kaverini.
Surullista :(
WWWWolf
11.10.2005, 15:51:54
Ite en saa ittestä kovin järkevää vastausta irti. Aina kun FFissä rupeaa menemään tosi hyvin, niin jossain mieleni sopukoissa tulee pakostakin kaikumaan "höpö höpö, tämä on oikeasti ihan surkea peli." Taidan olla aika paradoksaalinen tapaus - pystyisin teoriassa puhumaan tuntikausia FF7:n eri detaljeista, mutta aina pitäisi siellä lopussa sanoa että "...mutta kyllä se silti aika huono peli on." :huh: Esimerkiksi itse olen väsäämässä muutamien satunnaisten ohikulkijoiden kanssa englanninkielistä Wikibooksia varten seikkaperäistä FF7-opasta. Koko ajan kaikuu päässä "Miksi hemmetissä rupesin tekemään FF7-opasta kun joku Ultima VII-opaskin on vielä tekemättä?" :)
Eli lyhyesti sanottuna FF:t ovat hemmetin hyviä pelejä joita jaksaa pelata tuntitolkulla, mutta ette kyllä saa minua kirveelläkään myöntämään että ne niitä olisivat, hyi saasta, nehän on kivikautisia putkijuoksuja.
Final Fantasyt ovat vähän niin kuin Uuno Turhapurot: Kriittisenä elokuvataiteen ystävänä en niitä pidä kovin kummoisina, mutta suomalaisen komedian ja Speden ystävänä niistä ei voi olla pitämättä (ja tässä tapauksessa tämä painaa kyllä vaakakupissa enemmän). Samaten FF:t eivät sytytä minua kovinkaan tietokoneroolipelien kriittisenä pelaajana, mutta jos ideana on viihdyttää, ne toimivat todella loistavasti. Ei ole helppoa olla samaan aikaan vakava pelaaja ja pelaaja huvin vuoksi, siitä saa vain päänsä kipeäksi :)
grand summoner
11.10.2005, 19:30:15
joo jokainen meidän koululainen gigabowerii lukuun ottamatta :prkl:
Dorianthem
11.10.2005, 20:14:53
Koko meidän luokka=). Jokainen tietää, kuinka paljon pidän Final Fantasyista ja hehän tietenkään eivät voi sietää mitään, mistä minä pidän. Muut pelaavat CS:ää ja minä pelaan Final Fantasyja. Kummat siis pelaavat parempaa peliä, minä vai koko muu luokka?
Toinen tollo on minun iso-veljeni. Hänkin vihaa Final Fantasyja, koska minä niisät pidän. Miksiköhän kaikki ovat Final Fantasyja vastaan vain sen takia, että minä niistä pidän=)? Tosin iso-veljeni onkin aivokuollut ja mielikuvitukseton törppö, joten en uskoisikaan hänen pitävän tästä loistavasta Fantasia-peli sarjasta.
Dahlia
11.10.2005, 21:05:25
Pari kaveria ainakin ihmettelee, miksi kulutan viikonloppuni Finalien parissa, enkä heidän kanssaan. Toinen näistä sanoikin joskus FF:ien olevan surkeita, vaikka ei ollut ikinä pelannutkaan, mutta kyllä mieli muuttui, kun näytin pari kuvaa FF VII:stä. Perheestäni onneksi kukaan ei ole pelejä vastaan, isoveljeni jopa alunperin innoitti minua aloittamaan pelaamisen.
Geddoe
12.10.2005, 9:04:46
Suurin osa heistä on peeloja eikä ymmärrä hyvän päälle :D
Itse olen yli ollut yli 10 v FF fani
:D
Aloitin FF pelaamisen jo Snessillä 92 :D
Hukka
12.10.2005, 11:32:22
En tunne ketään, joka varsinaisesti vihaa/ei voi sitää FF:iä. Jotkut eivät vain yksinkertaisesti ymmärrä sitä. Suurin osa kavereistani ei harrasta pelaamista millään laitteella, eikä heillä ole hajuakaan, miten jaksan istua tunnista toiseen FF:ien äärellä.
On kuitenkin varmasti sellaisiakin ihmisiä, jotka vihaavat näitä pelejä. En vain ole (onneksi) törmännyt ainoaankaan. ^^
Mäkään en tunne ketään varsinaisesti, joka vihais FF:ää. Tunne vain tyyppejä, joille joskus oon saattanut mainita jotain asiasta ja ne on silleen et " ei taas " tai " aha ". Tietämättömät hölmöt :D yhdelle kaverille kyllä höpötän FF:stä paljoakin, vaikka se ei tiedä niistä muuta kuin sen mitä olen kertonut ihan täpinöissäni, mutta se jaksaa aina kuunnella. :D
Threaten
14.10.2005, 22:55:35
Minä tunnen vain kaksi (epä)ihmistä, jotka eivät käsitä FF:n hienoa ja upeaa maailmaa. Toinen on veljeni, joka ei ymmärrä kuinka joku voi pelata FF:ää. Onhan se kyllä yrittänyt pelata ja jopa sanonut että: "Vähä tää on hyvä peli." Kiinnostus lopahti ekaan pääkkiin. Sellasta se elämä on. Toinen pelaa Soldat:ia(erittäin huono nettipeli) ja toinen FF:ää.
Toinen pelaa Soldat:ia(erittäin huono nettipeli)
Elä pilkaa soldattia! Se on hupaisa 2d räiskintä jota jaksaa pelata. Takaisin aiheeseen. Pari quotea.
Minä: Satun möläisemään jotain Final Fantasyista.
Kaveri: Kaikki saatanan Final Fantasyt on perseestä.
Minä: Eipäs ole vaan...
Kaveri: Ne on huonoja ja sillä hyvä!
Kyllä, tämä vituttaa itse kutakin. Tuommoinen asenne ottaa päähän, koska kyseiset henkilöt eivät Finaleihin ole edes koskeneet.
Muut pelaavat CS:ää ja minä pelaan Final Fantasyja. Kummat siis pelaavat parempaa peliä, minä vai koko muu luokka?
Mielipide kysymys. CS:än puolustukseksi voi sanoa muutaman yhden asian. Siinä kehittyy reaktiokyky. Muuten FF olisi parempi monellakin osa-alueella esim. englannin taidon opetuksessa/vaatimuksessa. Jos ei mikään muu kuin räiskintä kiinnosta, niin se on heidän ongelmansa, ei minun.
He vain sanovat" Vittu, Final Fantsyt on paskoja!!!!", vaikka he eivät tiedä pelisarjasta mitään. Kyllä se vähän ärsyttää, kun muut vittuilevat minulle sen takia, että pidän Final Fantasyista. Muutenkin he pelaavat Póke mon-pelejä koko ajan, eivätkä saa suustaan mitään mikä ei liittyisi Póke moneihin. Kaikki vain pelailevat Póke mon-pelejä, koska kaikki muutkin tekevät niin. Tälle repesin ja nauroinkin aikalailla pahasti. Neljäsluokkalaiset Pókemon pelejä ja korttia? Tuo villitys oli silloin minun ala-aste aikoinani 5-6 vuotta sitten(olin 1-2 luokalla), hihihihih. Luokka(toverisi) eivät ymmärrä tarpeeksi, jotta pystyisivät lukemaan keskusteluja. Näin ollen he eivät saa juonesta irti mitään, joka on hyvin suuri osa Final Fantasyistä. Tämä johtaa taas tilanteeseen, jossa he haukkuvat FF:iä ja katsovat sekä pelailevat pókemon systeemejä. Suurin osa pókemon asioista kun on suomennettuna.
Mutta minua ärsyttää suunnattomasti tuollaiset ''Ne on paskoja vaikken ole koskaan sormellakaan koskenut niihin!'' Yleensä juuri kaiken maailman räiskintää rakastavat eivät ymmärrä roolipelien hienoa taktisuutta. He vain näkevät kuvan ''ei sotakypäriä, ei konekiväärejä'' ja laittavat pois.Miten te ihmiset osaatte olla näin hauskoja*nauraa itsensä kuoliaaksi*. Kyllä, nämä ärsyttävät varmaan suunnattomasti siellä päin, koska tuollaisia tapauksia löytyy heti ajattelemattakin ainakin kymmenen kappaletta. Tässä on poikien osalta se, minkä takia he eivät koske FF:iin. Unohtamatta useimpien surkeata englannin taitoa.
FF vihaajat ovat huonon itsetunnon omaavia ammattikoululaisia, jotka eivät osaa arvostaa hyvää tarinankerrontaa, saatikka mukaansa tempaavaa juonta. FF vihaajat eivät kaipaa sisältöä elämäänsä, vaan ovat yksinkertaisiä pökkelöitä, joille FF:ien mahtava juoni on liian vaikea ymmärrettäväksi.Piste/end of conversation(näinhän se kirjoitettiin?).
Morofo
15.10.2005, 9:41:06
Juupa juu... kaikki meidän luokkalaiset pitävät meitä "erilaisina" koska pelataan final fantasya. Se suorastaan syrjintää (kun haluaisimme tulla mukaan jalkapalloa pelaamaan, niin meitä ei päästetä ja meidät valitaan aina vikoina liikuntatunneilla ja sitten kun ei tee mieli pelata liikkatunneilla niin ne pakottaa meiät pelaamaan)! Minulla koulussa kolmen kaverini kanssa pieni "yhteisö" ja puhumme final fantasysta. Yksi meidän luokkalainen sanoo, että "Äh, final fantasyt on vaan jotain... miekan heilutusta ja tommosta" ja se itse pelaa runescapea vieläkin :eh:
No niin, ei ne niin sanottuna vihaa, mutta ne vaan sanoo "Ihan surkee", vaikka eivät ole ikinä elämänsä aikana pelanneet niitä (tällä hetkellä niitten uusi villitys on tietääkseni CS).
Tangentti
15.10.2005, 10:01:29
No jaa tuskinpa meidän koulussa nyt mitään FF-vihaajia on. Ei ne nyt niistä varmaan piittaakaan mutta tuskin sentään vihaa. Ja omaisella saa olla omat mielipiteensä eikä kaikkien tarvitse pelata FF:ä ja miksi niistä pitäisi puhua koko ajan. Yksikin kaveri pelaa FF:ä mutta enpä ole koskaan keskutellut hänen kanssaan siitä, vähän vain mitä osia on tullut pelattua. Vaikka itsekkin olen jonkinsortin hardcore FF-fani niin en silti ole niin että pitäisi puhua koko aikaa eikä minua haittaa jos joku inhoaa FF:ä ja kuten aiemmin mainittu niin tuskin meidän koulussa kukaan vihaa FF:ä ne ei vaan piittaa asiasta tai ei kiinnosta.
Tulipas jotenkin sekava viesti.
Atmis
15.10.2005, 11:30:25
FF vihaajat ovat huonon itsetunnon omaavia ammattikoululaisia, jotka eivät osaa arvostaa hyvää tarinankerrontaa, saatikka mukaansa tempaavaa juonta. FF vihaajat eivät kaipaa sisältöä elämäänsä, vaan ovat yksinkertaisiä pökkelöitä, joille FF:ien mahtava juoni on liian vaikea ymmärrettäväksi.
Amira
15.10.2005, 15:02:30
Hehee, kaikki täällä tietävät kuinka kovasti pidän kyseisestä peli sarjasta. Pikkuveljet levitelleet tietoa kavereilleen jne ja kyllä, siitä saa sittne kuulla tältä toiselta veljeltä jonka [anteeksi] Englannin kielen taito ei riitä näihin peleihin, että kuinka jaksan aina pelata niitä ja kovaa huutoa "eiii!" jos alan taas pelaamaan FF:ää. Heidän kavereistaan muutamat eivät myöskään jaksa tätä sarjaa ollenkaan, mutta joillakin sitten on ihan monia FF-pelejä ja minulta sitten tullaan aina vinkkejä ja apua pyytämään niihin. Heh. Voih! Ja pakko mainita yhdestä ihanasti FF-fanaatikko pojasta, joka tulee aina silmät killuen katsomaan pelaamistani ja ihailee kovasti hahmojani ja taitojani. Siis niin suloinen poika että! XD
Koulussa en ole paljoakaan asiasta mainostanut, koska no ei tuollainen nyt vain ole tullut siellä puheeksi, mutta pari poikaa kuulin asiasta puhuvan ja minä sitten hihitin vieressä heidän puhuessa niin tietävästi asiasta vaikka toiselta kuulosti. Kiva kuitenkin tietää että hekin pitävät tästä peli sarjasta, en ole vielä saanut itseäni asiasta heille puhumaan.
Ystäväni sitten, he eivät FF pelejä vihaa vaikka kaikki eivät jaksakkaan sitä että itse pidän siitä niin paljon. Useimmat kuitenkin itsekkin pitävät siitä ja jos eivät niin minun seurassani asia tulee muuttumaan jos se puheeksi tulee. Olen saanut pari ystävää koviksi FF faneiksi myös.
En välitä jos joku ei pidä siitä. Minä pidän ja se on oma asiani, en näe mitään syytä sille että ollenkaan pahastuisinkaan siitä, että joku tulee sanomaan kuinka perseestä kyseinen peli on. Enhän minäkään pidä kaikista peleistä joista he pitävät. Omat mielipiteet ovat mielestäni sallittuja.
Real Emotion
15.10.2005, 18:03:49
Muutaman henkilön tiedän, jotka eivät oikein pidä FF:stä. Heistä etenkin seiska on naurettava, koska hahmot ovat sellaisia pökkelöitä ja niiden kädetkin ovat ihan neliöitä. Pilkkaamisen kohteeksi joutuvat myös ylipitkät miekat ja se ainainen maailman pelastaminen. Tavallaan ymmärrän heitä, koska eivät ne juonet aina ole olleet Final Fantasyjen parasta antia. Ne ovat muuten vaan niin hyviä. Minua ei haittaa vaikka he eivät pidä FF:stä.
Yitan
19.10.2005, 20:42:01
KOKO MUN LUOKKA!!! Kun muutettiin tänne uuteen paikkaan Vammalaan olin koulus ja alkoin rupatella jotakin FFXI:stä nii heti alko kuuluu selkäni takana puhumista esim. Toi laatta ***** pelaa jotaki ****** Final Fantasya. Vaikka eihän ne oo kokeillu koko peliä... Olen yrittäny saaha luokan suosittuja kokeilee että muut nolais ittesä mut ei ne on nii pöljii!! Siis mite joku voi olla TYKKÄÄMÄTTÄ Final Fantasysta SEHÄ ON KOKO UNIVERSUMIN PARAS PELISARJA! No kuitenkin ei se mua paljoo haittaa mut enite nmua ärsyttää se ku ne pelaa jotaki ***** Runescapee se on nii ***** peli ettei voi olla toista!!! Ja ne vaa runescape on 60 kertaa parempi mitä sun Final Fantasy XI's tai muut sun Final Fantasyt!! No edellisis paikois jotkut ei ole tienny koko FF mutta onneksi ne oli sentään mukavia ja kokeili jotkut tykkäsi siitä mutta ei ollu kuitenkaa paras peli mutta suurin osa rakastu peliin mutta ei kuitenkaa nii paljoo mitä minä koska olen sen suurin Idoli.... ;D Itse tutustuin ensinmäisenä FF7 ku vaihoin sega megadriven ps1 vuotena nakki sain ff7 kaupan päälle eka ajattelin että mikäköhä outo peli toiki on mutta Rakastuin peliin ja sitte mulla oliki koko sarja olen pellannut tähän menneessä kaikki ff läpi. Isosiskon luonna X ja X-2 3 ja 6 on sama asia joten pelasin 6.... Joo mutta taidankin lopetella tätä kirjoittelemistä ennenku teidän päänne menee pyörälle!! :wink:
Prometheus
7.1.2006, 2:27:48
Enpä ole kyllä tavannut yhtäkään ihmistä joka suoranaisesti vihaisi sarjaa. Ei kai sitä voi vihata. :P Mutta enpä ole kovin aktiivisesti mitään lähetystyötä yrittänytkään tehdä. Osa on ilmaissut kiinnostuksensa enemmän tai vähemmän. Osa kehtaa katsella jonkun aikaa.
Ainoastaan yksi on kertonut ettei pidä sarjasta, ettei ymmärtänyt sen päälle. Hänkään ei ole sitä sanonut vihaavansa. Olenkin jo uhkaillut, että pakottaisin hänet pelaamaan seiskaa jossakin vaiheessa. Taidan kuitenkin jättää uhkailuni toteuttamatta. Ai miksikö? No siksi, että olen laiska, enkä nyt jaksa alkaa vääntämään. Sitä paitsi tutustuttaminen sarjaan vaatisi melko varmasti FF7:n lainaamista vieraisiin käsiin eikä se kyllä käy päinsä.
Mutta muut tykätköön mistä tykkäävät. Minä tiedän mistä tykkään, muut ovat väärässä.
//Ups. Nostin tällaisen kyseenalaisen ketjun. En aluetta selatessani huomannut, että se oli jo pudonnut jonnekin alueen syvyyksiin. No, joku olisi nostanut tämän kuitenkin. Ja nosto mikä nosto....
Vanhassa kaveripiirissäni vain kaksi piti pelisarhasta ja loput vihasivat. Sanoivat että liian helppo ja tylsä.....eivät kyllä ikinä pelanneet koko sarjaa ;D. He vain pelailivat tietokoneella, mistä minä en ole yhtään kiinnostunut. Onhan PC:llä toki hyviä pelejä mutta eivät ne vain jaksa kiinnostaa minua niinkuin konsoli pelit....
Antendo
7.1.2006, 10:28:00
Kolme tykkää ja kukaa muu miun tuntema ei. Niitä ei kyllä oo loppujen lopuks paljoo.
Kaikki kun on melkee niitä että "kaikki muut paitsi roolipelit"- pelaajia. Prkl! Joten ei tuu koulussa oikeen puhuttuu äffistä. Yhtä koitan "käännyttää" ku se on pelannu kasin melkee loppuu. Seiska on kuulemma niin huono ku olla ja voi. PAH, sanon minä!
Pah pah, ei sitä kukaan vihaa. Ei ainakaan kukaan minun tutuistani. Ensinnäkin 1. en puhu lähes koskaan peleistä, peleistä puhuminen ei oikein kiinnosta. On sitä nyt muutakin tekemistä. 2. Jos jotain Final Fantasyistä sanon, he ohittavat sen vain olankohautuksella, koska eivät asiasta mitään tiedä. Ja sitten sekunnin päästä puhutaan taas asiaa. Ja oikeastaan jokainen niistä miljoonasta tyypistä, jonka tunnen, tekee juuri näin. Kaikki toimivat siis juuri oikealla tavalla. Ei pelejä voi vihata jos ei ole pelannut niitä.
Mennäänpä sitten niihin tyyppeihin joitten kanssa olen vain joskus sattumalta puhunut Final Fantasyistä, vaikka en olekaan tuntenut koko henkilöä. Muutama on sanonut FF:iä huonoiksi peleiksi, mutta perustellut sen myös hyvin. Ja minä olen sitten esittänyt oman kantania ja kaikki ovat tyytyväisiä. Tämäkään ei kuitenkaan ole vihaamista, vaan aika neutraalia toimintaa. Jos ei tykkää pelistä, se on huono, mutta se ei taaskaan meinaa sitä, että sitä vihattaisiin.
Omegaslasher
7.1.2006, 11:50:45
Tiedän. Kolme kaveriani.
Yksi on surkea englannissa. ;D
Joten ei tajua juonista... :shy:
Toinen taas ei pidä taistelu systeemistä.
Hän pitää vaan Jak-pelien ja Crash-pelien systeemistä. :prkl:
Kolmas taas on taas ns. räiskinä pelien :bow:
Ja kaikki kolme vihaavat graffoja.
Ja vaikeusaste on kaikkien mielestä liian vaikea.
:saarna: :evilgrin:
No enpä oikeestaan tunne vihaajia, mutta niitä kylläkin jotka eivät tajua mikä idea pelissä on.
Esimerkiksi yksi kaverini ei pidä niistä, koska hän ei osaa pelata niitä, antoi hän kyllä jonkin muunkin syyn, mutta nyt ei tule mieleeni mikä se mahtoi olla. Yleensäkään kukaan ei tajuka kun höpötän innostuneesti suu vaahdossa, he vain nostavat kulimiaan. Myös välillä ne jotka pelaavat pelejä, ilmeisesti mun innostukseni ei ole sitä tarttuvaa lajia =) ...
Eli en siis tunne ketään vihaajaa, mutta monta, jotka eivät ymmärrä, kamalinta oli kamun kommentti: "seiskassa on kamala grafiikka, miten voit pelata sitä?", räjähtäminen oli lähellä :D ...
Kyllä muutama kaveri järkyttyy kun niille sanoo että hakkasin viime perjantaina koko illan faikkua^^ ja kyllähän noita vihaajiakin on.. Tosin en tiedä yhtäkään sellaista joka olisi pelannut mitään final fantasya, tai esittäisi järkeviä perusteita miksi he eivät siitä pidä. Kaippa se on niin että sitä joko vihaa tai rakastaa; ja jos ei rakasta niin vihaa koska ei pysty rakastamaan.. :huh:
Gettostara
9.1.2006, 13:45:46
Mulla ei ole ketään FF vihaajaa kaverina mutta semmosia jokka ei oo koskaan kuullukkaan koko pelistä on sitäkin enemmän. Kaikki on aina ihan ihmeissään ja suu ammollaan kun puhun niistä. Mikäseo???
sami_singh
9.1.2006, 16:31:43
Tiiän vaa yhen tyypin joka ei pidä FF:istä.
Hän vihaa oikeen kunnolla.
Sai lapsen jotai traumoja FFVII:n kohdasta ku Sephiroth tappoi Shinran ja oli iha veristä
Mutta oon mää saanu 4 tyyppii sitte kans oikee innostuu niistä.
Korennon kanssa tuumattiin vähän siihen suuntaan, että tämä ei nyt oikein toimi. Ketjun kaikki viestit voi melko lailla luokitella kahden peruskategorian alle:
1) "njaa, enpä tiedä kuka vihaisi" + pientä turhaa löpinää
tai
2) "njoo, kaverit/luokka/joku vihaa" + pientä turhaa löpinää.
Ketä rehellisesti sanottuna kiinnostaa? :) Lukkoa nyt. Mahdollisia valituksia otetaan vastaan PM:llä.