PDA

View Full Version : Layout v3 -kommentteja

Jackal von ÖRF
2.9.2002, 22:00:48
Miltä tämä sivujen uusi vaalea ilme näyttää? Jos se polttaa liikaa silmiä, niin palatkaa takaisin foorumeihin rauhoittelemaan niitä, sillä foorumit pysyvät tummina. :)

Ulkoasu ei vielä tätä kirjoitettaessa ole viilattu kohdalleen (värit siellä täällä ynnä muuta pientä), mutta sen ei pitäisi haitata. Kuoren alle täytyy vielä rakentaa muutama tekninen hilavitkutin lisää, jotta monilayouttinen kokonaisuus toimisi jouhevasti. Sivujen ulkoasua pystyy nimittäin vaihtamaan lennossa sen vaikuttamatta sivujen sisältöön. Kirjoittakaa missä tahansa sivuilla osoiterivin perään ?chlayout=layout2, niin pääsette taikaisin vanhaan ulkoasuun. Vastaavasti ?chlayout=layout3 palauttaa uuden ilmeen.

Lisätkää kaikki kommentit ja parannusehdotukset tähän ketjuun. Huomenna on jo varmaan pitkä liuta viestejä... =)

PS: Mozilla versio 1.0 sisältää bugeja XHTML-sivujen ymmärtämisessä, joten päivittäkää 1.1 versioon.

Narbeleth
2.9.2002, 22:06:14
Wompo sanoi ircissä, että etusivun ulkoasun voi tulla tulevaisuudessa valitsemaan itse (voihan sen periaatteessa nytkin, mutta siis helpommin). Voisiko se olla perusväriltään tumma (tuosta uudesta tumma versio) ja sitten halukaat voisivat vaihtaa sen valkoiseksi? Sopisi yhteen foorumin kanssa, eikä tosiaan polttaisi niitä silmiä (varsinkin öisin).

(tulipa kamalasti sulkuja...)

nox
2.9.2002, 22:08:22
Itse olen tämän uuden layoutin kannalla. Sopii paremmin koko FF-aiheeseen. Paljon tyylikkäämpikin uutukainen mielestäni on. Kyllähän tuo vähän häikäisee... Ei sen kummempia kommentteja. Tiedän että perusteluja kaivataan. Editoin sitten kun saan puettua paremmin mielipiteeni sanoiksi.

Jackal von ÖRF
2.9.2002, 22:16:59
Yksi toteutuskelpoinen idea, joka on pyörinyt ilmassa jo pitkän aikaa, on että ulkoasu vaihtaisi värisävyään kellon mukaan. Yöllä olisi pimeä ja päivällä valoisa ulkoasu. Aamuruskoa ja auringonlaskuja unohtamatta. Tällöin sivut eivät häikäisisi yhtä paljon, jos niillä käy yöaikaan.

Jos joltain nettisivulta saa pääkaupunkiseudun ( :solong: ) sään tosiaikaisena, niin sivut voisi perjaatteessa laittaa reagoimaan sateeseen ja muihin sään vaihteluihin. ;D

//Edit: Löytyi tuollainen sääpalvelu. :D
http://www.foreca.com/fin/saa/main.php?c=fin&spot=Helsinki&t=1-2

Gabriel
2.9.2002, 22:17:01
Noh, kommenttia kaivattiin ja eiköhän sitä sitten kommenttia pitäisi myös antaa. :)

Vanha ulkoasu alkoi jo sanalla sanoen tympimään, taustakuvan Rikkunkin kohdalla olisi saattanut olla jokin maisema (minä tietenkin ehdottaisin FFIX:n Terraa, Oeilvertia, Pandemoniumia tai sitten FFX:n Macalaniaa, Mount Gagazetia tai Zanakardin repaleisempaa versiota :D ). Maisemakuviin kun ei kyllästy yhtä helposti kuin henkilökuviin. Toisaalta saattaa olla henkilökohtaista, mutta ihan sama nyt. =)
Tuo nykyinen on selvästi edellisempää parempi, joskin ei mitään riemunhuutoa aikaan saa. Se on aivan liian vaaleahko, lisäksi (en tiedä mistä syystä) minusta olisi saanut se olla enemmän kullankeltaisen painotteinen. Eniten häiritsee ulkoasun ja foorumeiden eroavaisuus. VB voi onneksi sentään käyttää vaihtoehtoisia layoutteja, niin että jos jokin tarmokas sielu tekisi samanlaisen layoutin foorumeille kuin etusivuilla on, olisi se sangen mahtavaa (jos Ally jaksaa, niin hänelle roimat rispektit :) ).
Kuitenkin entistä enemmän häiritsee se, ettei ole oikein minkäänlaista kuvaa. Joko kaikki ovat tykästyneet henkilökuviin tai sitten ei oikein muunlainen käy (muistelkaapa TSW:n loppua kun Aki Ross katseli sen kotkan liitävän) keksittäväksi. Jos jokin henkilökuva pitää olla, niin meillähän on runsaasti miittikuvia Renistä. :enkeli:

Joka tapauksessa minä olen sangen tyytyväinen, hyvinkin tyytyväinen itse asiassa. :)
Eniten häiritsee etusivun ja foorumeiden eroavaisuus, muttei sekään niin paha ole.

P.S. Käsittääkseni PHP-koodilla voi esim. kellonajan mukaan vaihtaa ulkoasua. Sehän mahdollistaisi eri taustakuvat eri aikaan, eikö? Sellainen olisi kyllä kerrassaan veikeää. :)

EDIT: Vai sitä ehditään vastata ennen kuin edes kysyn. :)

Yksi toteutuskelpoinen idea, joka on pyörinyt ilmassa jo pitkän aikaa, on että ulkoasu vaihtaisi värisävyään kellon mukaan. Yöllä olisi pimeä ja päivällä valoisa ulkoasu. Aamuruskoa ja auringonlaskuja unohtamatta. Tällöin sivut eivät häikäisisi yhtä paljon, jos niillä käy yöaikaan.

Juuri sitä tarkoitin. :)
Tähän voikin tilata Flaming Amarantilta PSP7-kuvia tällaista varten, eikö? =D

Potri
2.9.2002, 22:18:40
Kyselyn boksi pistää ikävästi silmään, eikä tuo mainospannerikaan oikein sovi tuohon (jos selaimeni näyttää sen nyt oikein) En nyt ole oikein varma tuosta taustaväristä, linkkipalkki tuntuu omituiselta, kun se on tuollapuolen ja siihen voisi lisätä vähän grafiikkaa, kuten tuossa yläosassa.

No joo... ei viitsi mennä arvostelemaan keskeneräistä teosta. =)

Edit: täysin väärä sana. Toivottavasti kukaan ei ehtinyt käsittää väärin.

Ren
2.9.2002, 22:19:51
Heetkonen, onko sen TOSIAAN tarkoitus näkyä näin?

http://personal.inet.fi/muoti/mikael.muurinen/einain.jpg
(Varoitus, kuva on ISO)

Opera 6.03

nox
2.9.2002, 22:20:37
Originally posted by Jackal von ÖRF

Kuulostaa helvetin hyvältä! Siinä olisi todella paljo tunnelmaa ja kaiken lisäksi se olisi melko omaperäistä. Kannattaa ottaa vakavasti harkintaan mikäli buranaa vaan riittää... :) Olisiko tuo sitten kovin hankalaa toteuttaa?

Jackal von ÖRF
2.9.2002, 22:25:22
Originally posted by Ren
Heetkonen, onko sen TOSIAAN tarkoitus näkyä näin?
http://personal.inet.fi/muoti/mikael.muurinen/einain.jpg
Sekä että. Pollia ja muuta sivujen sisältöä, kuten etusivun asettelu, ei vielä ole sovitettu uuteen tilanteeseen. Mainosbannerin paikka ei ole loppuun asti harkittu. Nyt se menee rumasti tuon alabannerin päälle. Sallisikohan Tiimipeli sen menevän sinne alle? Bannerin voisi laittaa koko layoutin alle, jolloin se ei häiritsisi kokonaisuutta, tai sitten se täytyy jotenkin assimiloida.

Originally posted by Brain Power
Olisiko tuo sitten kovin hankalaa toteuttaa?
Ei liian. Jonkun, jolla on vähän värisilmää, täytyy vain tehdä hyvät sommitelmat. Loppu on mekaanista koodausta.

Arwie
2.9.2002, 22:42:03
Ihan nätin näköinenhän tuo oli, kyllä tuo vanhan voittaa, etenkin kun siinä on tuo uusi banneri, mutta yhdyn siihen että sen erilaisuus foorumeihin nähden häiritsee enemmän tai vähemmän. Tuo valkoisen värin voisi tosiaan muuttaa edes vähän tummemmaksi, niin sointuisi paremmin foorumeihin. Se värien muuttamien kellonajan mukaan kuulostaa mahtavalta, erikoiselta ja virkistävältä, ja jos sen saisi vielä muutettua vielä säidenkin mukaan niin aina vaan paranee :D

Kreifi
3.9.2002, 5:12:40
Aluksi ulkoasu oli pienoinen järkytys ja hyökkäsi silmille melkeimpä agressiivisesti. Hetken sitä kuitenkin katseltuani tulin siihen tulokseen, että se on hyvä. Yksinkertaisen tyylitelty on minusta se hienoin vaihtoehto ja tuo on juuri sitä. Liian valkoinenhan se on, vaikka se miellyttääkin jollain tapaa niin tummempi olisi parempi. Olen samaa mieltä siitä, että se eroaa liikaa foorumeista tuollaisenaan. Ihan kuin foorumit ja sivusto muuten olisi erillisiä alueita. Värit on muuten valittu mielestäni erittäin hyvin. "Menu" tuntuu jotenkin mukavammaltta, kun se on vasemmalla puolella. En tiedä meinaako "sitä itsessään" kyltti olla pysyvä, mutta minusta se saisi kyllä lähteä ja tuo kuva(jossa lukee FFfin) saisi jatkua aivan sivun oikeaan reunaan. Kohta jossa on FF numerot ei sovi minusta tuollaisenaan. En osaa oikein sanoa miten tulisi muuttaa, mutta tuo sininen väri jäi kyllä häiritsemään. Kävisikö sama väri kuin kuvassa? Kovasti tuota ei uskalla lähteä arvostelemaan(mm. banneri, polli jne.) jos ei kerta olla päästy vielä lopulliseen ilmeeseen. Tämä on kuitenkin parempi kuin vanha(ehkä sen takia, että vanhaan jo kyllästyi) ja arvosana on: erittäin hyvä. Hienoa työtä on siellä tehty. Pienillä parannuksilla tuosta tulee loistava.

Tämä on yksinkertaisesti loistava idea. Kannatan täysin. Se olisi erikoinen ja omaperäinen. Jos vaan on toteutettavissa niin toteuttakaa ihmeessä.

Celeb
3.9.2002, 6:22:09
Etusivulla on ainakin muutamia virheitä.

Kyselyn laatikko ei ole tällä hetkellä kovin viehättävä, mutta se varmaankin korjataan lähiaikoina?

Se teidän ainainen silmien polttelu sitten loppuu kun jaksaa hieman säätää brightnessia omasta näytöstänne. Se auttaa asiaa parina iltana ennen kun itse layout saadaan vaihtamaan väriä.

//Edit: Löytyi tuollainen sääpalvelu. :D
http://www.foreca.com/fin/saa/main.php?c=fin&spot=Helsinki&t=1-2
Itse asiassa minulla on vip-tunnus Forecan sääpalveluihin, josta näkee kolmen päivän tulevan sateen, "Helsinki +2h ennusteen" ja muitakin juttuja. :solong:

Ilezki
3.9.2002, 6:44:48
Minä Henk. Koht pidin enemmän tummasta layoutista pääsivuilla. Tämä vaalea on jotenkin...no..se vaatii totuttelua, ainakin minun osaltani. Kaipa tuo Celebratin mainitsema kirkkauden säätö on tehtävä. Ihan hienohan se on muuten, lukuunottamatta sitä banneria. Vaikka olenkin tottunut ajatukseen, jonka luin alkuaikoinani kaalin kirjoittamana, että "FFfin on perinteisesti tumma, ja 4f vaalea", niin ihan piristävä tämä muutos oli, ja onneksi foorumit pysyvät sentään tummina :) .

Loistava idea!
Minä henk. koht olen hiukan jokaiseen aikaan täällä, joten sitähän olisi kiva seurata. Jos se kerran edellisistä viesteistä päätellen ei ole mahdoton idea niin, tehkää se! Ja se toisi omaperäisyyttä sivuillekkin :)

The death Magic
3.9.2002, 9:38:49
Olihan se siisti vaikka kyllä yllätyin kun näin sen. Kokonaan valkea. Ei se ainakaan huono ole.
Jackalhan voisi sanoa että kun layoutti on valmis ilmeisesti kaikki uudet oppaat ym vinkki lisäykset tulee myös sivulle sitten? näin minulle sanottiin.

psaijai
3.9.2002, 11:07:36
Kyllähän tota layoutin vaihtumista vuorokauden ajan perusteella voisi harkita mutta minun mielestäni ne taustakuvat voidaan kyllä kokonaan unostaa. Tossa vanhassa ne häiritsee ihan älyttömästi tekstin lukemista joten olisi parempi että taustana on vain joku väri. Tietysti jos niitä kuvia muokataan vaaleammaksi, eli tehdään niihin sama värisävy kuin tausta mutta siltikkin se kuva erottuu sieltä niin voisihan sellaisen ehkä kestää. Tärkeintä kuitenkin on että se kuva ei vaikuta tekstin lukemiseen.

:rispekti: :t muuten tosta FFX osiosta. Vihdoin hahmot tulivat näkyviin. :D

//edit: Tässä tutkin vähän noita sivuja ja sellanen juttu tuli mieleen että msitä pääsee FFU tai TSW osioon? Olen varmaan aika sokea mutta mä en nää missään linkkiä sinne, paitsi tietysti vanhan tumman layn kautta.

Hupsista. Täytyy lisätä ne linkit jonnekin. :confused:
// Jackal